Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV houdt slechts vier verdedigers over na nieuwe coronabesmetting

Laatste update:

Nick Viergever is positief getest op het coronavirus. De verdediger van PSV moet daardoor de wedstrijd van donderdag (21.00 uur) in de groepsfase van de Europa League aan zich voorbij laten gaan. De centrumverdediger verblijft in quarantaine en reist niet mee naar Cyprus, waar de ploeg van trainer Roger Schmidt zal aantreden tegen Omonia Nicosia.

De positieve test van Viergever komt zeer ongelegen voor PSV. Schmidt moet het donderdag ook al stellen zonder Denzel Dumfries, Pablo Rosario, Timo Baumgartl, Cody Gakpo, Joël Piroe en Maxime Delanghe. Zij kunnen allemaal niet spelen vanwege een coronabesmetting. De Eindhovenaren melden via de officiële kanalen dat er ook een staflid in quarantaine is geplaatst vanwege een positieve coronatest. Om wie het gaat is onbekend.

Volledige selectie van PSV:

Keepers: Mvogo, Unnerstall, Müller

Verdedigers: Boscagli, Max, Teze, Luis Felipe

Middenvelders: Sangaré, Hendrix, Ihattaren, Fein, Mauro Júnior, Götze, Thomas, Kjölö, Ledezma

Aanvallers: Zahavi, Malen, Madueke, Saibari

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom worden Jong PSV en Onder 18 spelers niet doorgeschoven. Weet iemand dat?

28 oktober 2020 om 09:55

Dat kan in Nederland, maar Europees moet je spelers inschrijven en kan je alleen die spelers opstellen. En dus niet zomaar iemand doorschuiven.

28 oktober 2020 om 09:57

Volgens mij mag je jeugdspelers juist wel oneindig doorschuiven in Europa.

28 oktober 2020 om 09:58

Jeugdspelers hoef je volgens mij niet in te schrijven.

28 oktober 2020 om 10:02

In de champions league werken ze met een B-lijst dacht ik waar je zoveel spelers onder een bepaalde leeftijd op mag inschrijven als je wilt (ze moeten wel al een bepaalde periode bij de club spelen als ik het me goed herinner). Maar natuurlijk moet je ze dan wel eerst op die lijst gezet hebben.

28 oktober 2020 om 10:04

Klopt. Bij Feyenoord staan Malacia, Kokcu, Sinisterra niet op de lijst omdat het niet nodig is.

28 oktober 2020 om 10:23

@lierse1997, nee dat hoeft niet. Je mag tot 24 uur van tevoren spelers van 21 jaar of jonger op die lijst toevoegen. De wedstrijd is donderdag pas dus kan nog.

28 oktober 2020 om 11:52

Aisatti deed ook ooit als 16 jarige mee tegen milan.

28 oktober 2020 om 09:57

Luis Felipe, Kjolo, Ledezma en Saibari zijn doorgeschoven. Maar ook im de selecties van Jong PSV en onder 18 zijn coronagevallen dus ze willen daar zo min mogelijk risico mee nemen.

28 oktober 2020 om 10:40

In Onder 18 zitten een paar 18 jarige gasten die echt wel talent hebben maar nu al bijna een maand geen minuut hebben gespeeld. Dus ook niet in Jong PSV. Dat heeft niks meer te maken met een besmetting denk ik. Zou zonde zijn als gasten zoals Fofana, Tielemans, Seelt & Bakayoko nu gaan stagneren in hun ontwikkeling.

28 oktober 2020 om 10:43

Zou ook mee kunnen spelen maar ik heb vernomen dat er ook in die selectie een aantal besmettingen zijn

28 oktober 2020 om 11:42

Rannio, waarom doet die Daverveld niet mee? Niet goed genoeg?

28 oktober 2020 om 11:57

@Donkers, komt net terug van een flinke blessure. Maakt al wel minuutjes bij Jong, maar heel weinig. Zal nog wel even duren helaas.

28 oktober 2020 om 09:57

Van het weekend had het te maken met tests die niet op tijd gedaan konden worden. Neem aan dat het nu wel kan.

28 oktober 2020 om 09:57

Er zijn nu best wel wat speler van Jong PSV mee (luis Felipe, Kjölo, Ledezma, Saibari). Ik heb geen idee of PSV nog meer jeugdspelers heeft ingeschreven voor de Europa League maar dat zou een van de redenen zijn dat er niet meer verdedigers mee zijn (omdat de Jeugdspelers niet op de lijst staan)

28 oktober 2020 om 10:00

Voor jeugdspelers wordt er een lijst B gemaakt toch?

28 oktober 2020 om 10:08

Alleen is de vraag. Hoeveel spelers heeft PSV op die lijst gezet?

28 oktober 2020 om 10:16

Valt Sambo nog onder jeugdspelers? Die werd door rik gisteren/eergisteren ook genoemd maar staat er niet bij.

28 oktober 2020 om 10:17

Die lijst is enorm. Google maar een PSV B lijst Europa League en dan vind je hem op de site van de Uefa.

28 oktober 2020 om 10:18

Sambo staat ook op de B lijst maar zal vermoedelijk ook besmet zijn.

28 oktober 2020 om 11:14

Er zijn vier jong spelers doorgeschoven nu. Bij dat team is ook Corona, dus kunnen daar ook niet alles doorschuiven.

Pfoee wat een kleine selectie zeg. Dat wordt lastig. Normaal moet je Nicosia makkelijk pakken, maar met zo'n klein groepje.. Ik ben er bang voor

28 oktober 2020 om 11:55

Met de moeder van Schmidt achterin moet je ook winnen van Nicosia.

28 oktober 2020 om 12:08

De moeder kan wel goed met ballen omgaan, heb ik vernomen. ON: AZ ging pas winnen toen er veel spelers afwezig waren. Dus geef de hoop niet op PSV

28 oktober 2020 om 12:17

We gaan als enige NL club winnen deze week

28 oktober 2020 om 12:50

Ik hoop dat PSV gaat winnen. Net zoals ik hoop dat Feyenoord en AZ ook gaan winnen. Maar als een Ajax-supporter dit had gezegd hier, waren er weer reacties gekomen als "wat een arrogantie"...

Ik verwacht dat PSV op deze manier zal starten.

Heel veel meer opties heb je niet helaas. Gewoon deze weken goed doorkomen met de vele besmettingen en dan hopelijk daarna weer verder bouwen met een volledig en fit team.

Mvogo
MauroJr
Teze
Boscagli
Max
Ihattaren
Sangare
THomas
Gotze
Malen
Zahavi
28 oktober 2020 om 09:59

Je zou Hendriks op RB kunnen zetten ipv Mauro. Hendriks heeft het daar in de voorbereiding ook niet onaardig gedaan.

28 oktober 2020 om 10:06

Ik had dat denk ik ook gedaan, maar verwacht dat Schmidt Mauro daar neer gaat zetten (alweer).
Ik weet verder ook niet hoe Omonia speelt, dus is het ook lastig inschatten welke speler beter op de RB positie past in die wedstrijd.

28 oktober 2020 om 11:54

Ihattaren rechtsback. Laat m maar eens bikkelen

28 oktober 2020 om 10:03

ik denk dat we allemaal hebben gezien dat Mauro Jr op de rechtsback positie echt een vreselijk fiasco was dit weekend. Nee zet maar gewoon een verdediging neer van Teze-Hendrix- Boscagli- Max want die kunnen wel een aanvaller stoppen.

28 oktober 2020 om 10:34

Max liet anders best vaak zijn mannetje lopen. Boscagli is daarnaast ook een beperkte cv en Teze kan dat niet in zijn eentje handelen. Denk dat de verdediging sws een gatenkaas is bij Psv. Eventueel zou je Sangare daar neer kunnen zetten, maar dan heb je weer problemen met de opbouw.

28 oktober 2020 om 12:02

Ik denk dat we ook allemaal gezien hebben dat Hendrix vorige week donderdag voor beide goals verantwoordelijk was. Die hoort niet thuis in de basis.

28 oktober 2020 om 12:16

Sangare centraal achterin zou opgevangen kunnen worden met Fein op het middenveld. Mis je niks qua opbouw, denk dat 'ie zelfs dan beter is.

28 oktober 2020 om 16:03

Maar Sangare moet wel de bal kunnen overspelen naar een medespeler. Als dat niet lukt dan krijg je gevaarlijke 1 op 1 situaties, met Boscagli naast hem is dat dan vragen om problemen.

28 oktober 2020 om 10:41

Ik zou voor Hendrix centraal gaan. Denk dat hij daar prima uit de voeten kan, misschien wel beter als op cvm. Teze kan ook op ra, heeft daar ook voldoende snelheid voor en speelde bij Jong ook op die positie geloof ik.

Mvogo
Teze
Hendrix
Boscagli
Max
Mo
Sangare
Gotze
Thomas
Zahavi
Malen
28 oktober 2020 om 11:48

Fein?

28 oktober 2020 om 10:45

En in je achterhoofd houden dat andere clubs dit waarschijnlijk ook nog gaan meemaken. Het zijn nu even clubs als PSV, NAC en AZ. Over 2 weken kunnen het Cambuur, Ajax en Almere City zijn.. Succes met door de zure appel heen bijten. Hopelijk verrassen jullie.

28 oktober 2020 om 10:53

Ik zou misschien nog eerder Sangare als verdediger opstellen en Teze als back. Mauro Jr. vind ik echt zwaar tekort komen als back. Als 10 of vleugelspeler kan het nog wel, maar ik zie er totaal geen verdediger in. Teze heeft in de jeugd als back gespeeld en Sangare heeft met zijn duekkracht, snelheid en passing genoegd kwaliteiten om een linie terug te zakken.

Mvogo
Teze
Sangare
Boscagli
Max
Ihatarren
Hendrix
Thomas
Götze
Malen
Zehavi

Met een beetje pech heeft de gehele selectie dadelijk last van corona...

28 oktober 2020 om 10:52

Misschien toch maar een keer aan de regels gaan houden die gelden ook gewoon voor brabant valt wel op dat bij nac en psv de besmettingen bizar hoog zijn ten opzichte van andere clubs (op az na dan)

28 oktober 2020 om 11:04

Hoe weet jij dat ze zich niet aan de maatregelen houden dan? Als ik Slot hoorde praten over de maatregelen die ze nemen lijkt het me toch wel dat in ieder geval AZ het heel erg serieus neemt.

28 oktober 2020 om 11:09

@ajacied18, Ajax heeft ook al genoeg besmettingen gehad hoor. Alleen vielen die lekker gunstig in een periode waar niet in werd gevoetbald.

28 oktober 2020 om 11:20

Het lijkt mij dat Psv, NAC en AZ zich gewoon aan de maatregelen houden. Het is nou eenmaal een zeer besmettelijk virus. Je zit als voetballers ook dicht op elkaar tijdens trainingen en in de kleedkamer. Daarom denk ik dat als er eenmaal een uitbraak is het moeilijk is om deze te stoppen. PSV kan wel besluiten om twee of drie weken de faciliteiten te sluiten, maar dat lijkt mij op het moment geen optie met de competitie vol in gang.

28 oktober 2020 om 11:53

Helemaal mee eens, maar dat zijn af en toe 1 of 2 spelers bij az psv en nac is het de halve selectie of meer zelfs. Waarom hebben al die andere clubs elke keer maar een paar gevallen. Lijkt mij dan geen gekke gedachte dat ze er misschien toch een stuk meer voor zouden moeten doen bij die clubs om besmettingen tegen te gaan

28 oktober 2020 om 12:06

Je denkt, maar je weet niets. Maar toch reageren. Om te provoceren of om ze af te zeiken of wat.

28 oktober 2020 om 12:13

@ajacied, als zo beetje je halve selectie het al tm augustus heeft gehad heb je minder kans op zo'n grote uitbraak en dan zal er hier en daar misschien iets overspringen maar niet in zo massale vorm.

28 oktober 2020 om 14:39

@ajacied18: Dit kan ook makkelijk jouw club overkomen, hoor. Het is nou eenmaal een erg besmettelijk virus. Zodra één speler het heeft, kan hij in mum van tijd de halve selectie besmetten, omdat je nou eenmaal niet met anderhalve meter afstand kunt trainen. En dat één speler het krijgt is ook nooit uit te sluiten. Je kunt nou eenmaal moeilijk iedereen die direct bij de club betrokken is plus hun gezinnen het hele seizoen in strikte thuisquarantaine houden.

Ik denk dat Hendrix centraal wel uit de voeten kan. Vond hem in verdedigend opzicht vaak wel prima.

28 oktober 2020 om 10:24

Hendrix heeft ook altijd centraal gespeeld in de jeugd.

28 oktober 2020 om 11:25

@Borrelhond ik zie dan liever Teze en Boscacli als CV duo, zij hebben al vaker samen CV gespeeld. Hendrix kan prima als rechtsback aan de slag.

28 oktober 2020 om 12:12

Hendrix was vorige week verantwoordelijk voor beide tegengoals..

En dat word dus weer een verliespartij. Ongelooflijke onzin gedoe dit!

28 oktober 2020 om 10:03

Wat is dat nou voor onzin, kijk wat voor team je nog hebt staan. Met deze selectie moet je eenvoudig winnen van Nicosia en alles minder dan dat is gewoon slecht.

28 oktober 2020 om 11:17

Eenvoudig is natuurlijk onzin. Kijk naar de verdediging van psv. Slechts drie spelers over daar, en kan maar met 1 speler van jong worden aangevuld. Daarnaast mis je met Gakpo de aanvaller in vorm.

28 oktober 2020 om 11:27

Ach hou toch op man met je eenvoudig winnen! Met dit team gaat PSV geen wedstrijden winnen in de Competitie en al helemaal niet in de EL dat is gewoon een feit gozer. Verdediging was al diep triest wanneer alle basis spelers erin staan! Maar Met onzin gedoe bedoel ik heel dat corpna gedoe ik word er onderhand enorm moe van! Laat die gasten gewoon voetballen ze hebben allemaal helemaal nergens last van. Mensen moeten eens wakker worden en beseffen dat we voor de gek worden gehouden. Kijk op de sites van de RIVM en WHO en dan zie je het zelf wel! Vanaf vandaag kijk ik geen voetbal meer op deze manier heb ik er geen zin meer in. Nu met deze 4 tevens ook enige beschikbare verdedigers gaat het al helemaal drama worden.

28 oktober 2020 om 11:28

Mensen hebben geen idee waar ze over praten!

28 oktober 2020 om 11:35

Hee complot gekkie, ga eens je mond spoelen. Ze zouden eigenlijk helemaal niet moeten voetballen. Je zult het maar op lopen en hierdoor ernstige klachten aan overhouden. Weg carrière dan of een deel van je carrière.

28 oktober 2020 om 11:53

In dat geval kun je beter nooit voetballen, Nick_10. Je zou maar een blessure oplopen en blijven klachten eraan overhouden. Weg carrière of een deel van je carrière.

28 oktober 2020 om 12:04

Dat ze misschien beter niet kunnen voetballen ben ik met je eens. Maar een profvoetballer gaat hiervan natuurlijk geen ernstige klachten aan overhouden

28 oktober 2020 om 12:11

Dat is echt niet met zekerheid te zeggen. Er zijn te weinig zekerheden betreft dit virus. Je weet niet wat een besmetting op de lange termijn kan aanrichten. Ik stel voor dat je eens een aantal Webinars gaat volgen over dit onderwerp. In Amerika zijn ze aardig op de goede weg betreft onderzoek naar dit virus de eventuele gevolgen ervan. Best interessant, althans voor iemand met een medische achtergrond.

28 oktober 2020 om 12:11

Wat bedoel je nou?

28 oktober 2020 om 13:14

Je weet niet waar je over praat. In mijn omgeving wat kennissen en naasten verloren door deze ernstige ziekte. Dat jij de ziekte misschien niet van dichtbij meemaakt, zegt niet dat het niks voorstelt. Jij en mensen die hetzelfde denken verpesten het voor de rest van Nederland. Hou je gewoon aan de regels.

Moest dit ff kwijt, want snap niet dat mensen de ernst niet zien. Als dit nog niet in je omgeving voor komt kun je er op wachten.

Ontopic: PSV zou zelfs met deze selectie toch wel moeten winnen.

28 oktober 2020 om 10:04

Ontzettend balen natuurlijk dat er zoveel besmettingen zijn maar...er is toch eigenlijk geen excuus denkbaar om te verliezen van Nicosia? Desnoods gaat Schmidt zelf in de spits, zie ‘m nog wel een hattrick maken tegen FC Stukadoors. Ze staan niet eens in de top 3 in Cyprus momenteel

28 oktober 2020 om 10:12

Als AZ met nog meer corona gevallen van Napoli kan winnen mag je als psv niet verliezen van Nicosia wel?

28 oktober 2020 om 10:17

Onzin gedoe? Wat stel je voor? Dat ze gewoon met Corona gaan voetballen? Of dat we alles maar stoppen?

28 oktober 2020 om 10:27

Ten eerste hoezo onzin? Als er niet gevoetbald wordt, is het niet goed. Nu voetballen we door, is het weer niet goed. Sommige mensen kunnen werkelijk niets anders doen dan alleen maar alles afzeiken zeg. En ten tweede: verliespartij? Je hebt met onder andere Malen, Gotze, Ihattaren, Sangaré en Max uitstekende spelers in je basis, natuurlijk moet je hier gewoon nog steeds mee kunnen winnen! Je zit wel erg snel bij de pakken neer zeg, succes deze coronatijd!

28 oktober 2020 om 10:36

Alleen Gotze en Max hebben zich tot dusver wel bewezen. Malen en Mo zijn wisselvallig en Sangare is in balbezit gewoon matig.

28 oktober 2020 om 10:43

@gomes helemaal mee eens. Is een prima selectie die volgens mij gewoon kunnen winnen Het is bij PSV nu wel een haard waarbij iedereen besemet lijkt te geraken. Hopelijk zal er niemand klachten aan over houden en komen ze er goed uit en blijven ze voor langere tijd immuum. Lekker om als nieuwe coach zo te beginnen.

28 oktober 2020 om 10:55

Alsof andere trainers niet tegen dezelfde problemen aanlopen. Misschien moet er wat minder gejankt worden en de situatie accepteren zoals die is. Hoeveel contractspelers hebben al die clubs wel niet!!!

Ik zou als ik PSV was, de komende 2 weken met de totale selectie (de niet geinfecteerden) in een hotel gaan zitten zonder mensen van buitenaf. Nee, daar voorkom je niets mee voor daarna, maar nu hebben ze wel heel erg veel afwezigen.

28 oktober 2020 om 10:12

Geen gek idee, maar ik ben bang dat de besmettingen onderling doorgegeven worden. In de kleedkamer of op het veld wellicht. Dat voorkom je helaas niet door met zn allen in een hotel te gaan.

28 oktober 2020 om 10:19

Ik heb een keer voor de grap gezegt....wellicht moet je juist met iedereen in een hotel gaan zitten, ook met de geinfecteerden en ga je 3 weken in dfull lockdown. Daarna heeft iedereen Corona gehad en heb je voor de komende maanden geen besmettingen meer, en nog fijner, kan je niemand anders meer besmetten. Opmerkelijk genoeg werd mijn opmerking door VZ verwijderd, maar ik denk dat dat voor iedereen uiteindelijk beter is. De voetbal bubbel werkt niet, je krijgt alsnog Corona, dan maar iedereen tegelijk, zonder gevaar voor buiten het voetbal. Met een beetje pech besmetten al deze voetballers andere naasten, en lopen de cijfers alleen maar verder op.

28 oktober 2020 om 10:27

Ik denk dat je daar een etische vs. praktische discussie mee krijgt. Wellicht een goed idee, maar moedwillig mensen ziek maken is wel echt een grijs gebied hoor. Zeker nu we nog niet eens goed weten wat de lange termijn klachten kunnen zijn.

28 oktober 2020 om 10:28

Je zal er haast wel aan gaan denken omdat de voetballers die het hebben ook na een 2 tal weken weer terug zijn zonder problemen. Ben je er wel meteen als club zijnde vanaf en kan je de rest van het seizoen rustig doorspelen. Toch wel apart dit en zoals eerder gezegd heb je een beetje geluk nodig met Corona gevallen op de juiste momenten.

28 oktober 2020 om 10:35

@psvfan700: Je ziet ook voorbeelden van zwaar zieke mensen in topconditie (niet veel, maar ze zijn er zeker wel). Daarmee ga je denk ik al heel snel over het ethische deel heen. Maar gewoon een paar weken met elkaar in een hotel van niet geinfecteerden is een behapbare oplossing voor nu. En nee, dat voorkomt niets in de toekomst natuurlijk. Dan zou je later dat trucje nog een keer kunnen doen. Dan heb je in zo'n situatie namelijk een echte bubbel, dat is nu maar schijn omdat iedereen in z'n vrije tijd alsnog contact met anderen heeft (en met gezin).

28 oktober 2020 om 10:45

@4ever4Ajax. Ben het helemaal met je eens hoor. Ik vind het ook niet verantwoord het virus bewust door de selectie te razen. Dan inderdaad maar een bubbel waarin spelers in elk geval niet van buiten besmet kunnen worden

28 oktober 2020 om 11:13

@psvfan700, helemaal eens, ethisch gaat dit natuurlijk niet gebeuren. Echter, als blijkt dat de huidige maatregelen ook zorgen dat je ziek wordt en dus totaal niet werken kan dit ethisch gezien beter zijn. Zogenaamd een bubbel creëren om enkel maar ethisch te kunnen verantwoorden dat je er alles aan doet is een beetje hypocriet. Kies dan voor de oplossing dat je er het snelst vanaf.

28 oktober 2020 om 11:40

@genieterr: Dat is alleen het probleem, je kan het virus meerdere keren krijgen. Dus die oplossing is naast het ethische deel ook niet zaligmakend. Een echte bubbel (dus geen contact met gezin, familie etc) kan wel, de huidige 'bubbel' is inderdaad hypocriet want dat is geen bubbel.

28 oktober 2020 om 11:45

En dan bijvoorbeeld een speler voor 2 a 3 weken weghalen bij zijn pasgeboren kind, omdat hij afgezonderd in een hotel moet zitten omdat voetbal zo belangrijk is. Krijg dat maar eens verkocht aan de spelers.

28 oktober 2020 om 12:36

@debroervantheo: Je hebt helemaal gelijk hoor, spelers moeten dat dan ook maar willen. Nu denk ik niet dat de hele selectie een pas geboren kind heeft op dit moment, maar ik begrijp wat je ermee wil vertellen. Even 2/3 weken weg van iedereen terwijl je dat misschien helemaal niet gewend bent, is ook wat.

28 oktober 2020 om 14:42

@genieterr: Nogal een riskant plan. Ook jonge, fitte mensen kunnen heel erg ziek worden van corona en er zelfs aan overlijden. Dus iedereen opzettelijk corona op laten lopen lijkt me nogal onverantwoord.

Onverantwoord om zo'n wedstrijden te spelen als de hele selectie in aanraking is gekomen met meerdere besmette mensen.
Ik zou als er als tegenstander ook geen zin in hebben.

hadden ze niet meer jeugd mee kunnen nemen? Ik hoor veel over een Sambo bijvoorbeeld als rechtsback.

PSV heeft veel middenvelders die geloof ik ook wel achterin uit de voeten kunnen (hendrikx, Fein, Sangara, Mauro) mocht het echt nodig zijn.

Man, wat hoop ik dat deze hele heisa snel voorbij is bij PSV en dat ze eindelijk eens met een vaste groep kunnen gaan spelen.

28 oktober 2020 om 10:03

Ik vermoed dat Sambo ook positief getest heeft bij Jong. Daar waren ook een aantla gevallen namelijk.

Het is allemaal even behelpen helaas, maar het kan ook uitkomst bieden.

Hoe ik Sangare heb zien voetballen, zou ik hem gewoon als verdediger uitproberen(defensief erg sterk). Het is creatief maar mogelijk is je verdedigers probleem dan wel opgelost.l (Luis Felipe kan dan op de bank.plaatsnemen) PSV heeft voldoende middenvelders in ieder geval.

Guti, Romero, van Ginkel, Obispo, Piroe, Delanghe, Rosario, Dumfries, Viergever, Gakpo en Baumgartl er dus niet bij door blessures of Corona. Kan toch niet zo... je mist gewoon een heel elftal 😅

28 oktober 2020 om 10:20

Tja maar over hoeveel basisspelers praten we, 3? Dumfries, Rosario en Viergever. Achterin is de spoeling dun, maar met Thomas, Sangare, Gotze, Ihatarren, Malen en Zahavi staat er nog een mee rdan prima middenveld + aanval. Goed genoeg om de nummer 4 van Cyprus te verslaan in ieder geval.

28 oktober 2020 om 10:25

Het gaat er niet alleen om of het wel of geen basisspelers zijn, maar dat je een halve selectie mee moet nemen. Nog 1 blessure in de verdediging en je bent gewoon de pineut. Afgelopen weekend ook maar 3 veldspelers op de bank.

28 oktober 2020 om 10:39

Romero, Obispo & Van Ginkel wist PSV van te voren. Als ze dit meerekenen als volledige selectiespelers is eigen risico. Psv komt nu achter hoe goed ze hebben ingekocht en dat ze meest verzwakte linie niet verstrekt hebben en de posities die al redelijk bezet waren wel. Zonde voor ze maar ze zijn nog steeds niet kansloos, zie AZ tegen Napoli.

28 oktober 2020 om 10:44

reken Van Ginkel maar niet mee.
Geblesseerde spelers aantrekken en vervolgens klagen heeft weinig nut

28 oktober 2020 om 10:50

Van Ginkel is gewoon een gokje. Als hij weer fit wordt en hij haalt zijn oude niveau dan heb je gewoon een topmiddenvelder in huis. Een beetje hetzelfde als met Gotze, die momenteel een dragende speler is bij Psv

28 oktober 2020 om 10:51

Heeft weinig met klagen te maken, maar vaststellen van de situatie. Ik constateer dat er 11 spelers door diverse redenen niet beschikbaar zijn. Waarvan 7 door Corona.

Positief is dat ze nu viergever niet in kunnen zetten voor een aanvaller/aanvallende middenvelder.

Laten we het maar positief benaderen dat er maar 1 nieuw corona geval bij is gekomen. Dan is de kans toch best aanwezig dat dit het piek moment is en dat het voor nu wachten is tot iedereen weer genezen is. Tegen Nicocia denk ik wel dat PSV moet kunnen winnen met dit team met Mvogo, Mauro, Teze, Boscagli, Max, Thomas, Sangare, Götze, Ihattaren, Malen en Zahavi heb je alsnog een prima basisteam.

28 oktober 2020 om 10:21

Ook een staflid positief getest geloof ik

28 oktober 2020 om 10:52

Mauro als rechtsback lijkt me niet handig. Is het niet wat om Teze daar neer te zetten en Sangare centraal, of Hendrix als rb.

28 oktober 2020 om 11:08

Mauro vond ik tegen Vitesse redelijk daar. Uiteindelijk denk ik wel dat Teze een veel betere back is maar centraal in de verdediging hebben we hem meer nodig. We missen al zoveel spelers dus dan is een beetje vastigheid ook wel lekker, Teze en Boscagli doen het prima daar dus die zou ik lekker laten staan. Hendrix heeft niks van een rechtsback. Hij is niet rechts, voegt voetballend niks toe en mist de wendbaarheid. Vandaar Mauro, geen superoplossing maar hij vult het redelijk goed in.

Dus drie van de vier spelers die PSV vanuit Jong doorschuift zijn aanvallend ingesteld? Kan iemand mij dit nog uitleggen, want juist achterin hebben we extra mankracht nodig.

28 oktober 2020 om 10:21

Heb je jong psv veel gezien, de enige spelers die potentie hebben om het 1e te halen zijn aanvallend (Sambo aanvallende back dan). Verdediging is al jaren gwn matig, al kan miss die luis nog wat worden die is vooral goed in verdedigen, maar opbouwend weer minder.

28 oktober 2020 om 10:26

Ja daar heb je ook wel weer gelijk in. Van De Haas of Glostner word ik ook niet echt vrolijk.

28 oktober 2020 om 10:33

Nee alleen Sambo en miss filipe die ik vermoed die het gaan halen van de achterhoede. Ook een kreekels is gwn enorm beperkt/middelmaat, maar nog steeds een klasse beter dan die Fransman van afgelopen seizoenen die er niks van kon. Maar het is iig niet gek dat jong zoveel tegen krijgt haha

28 oktober 2020 om 10:35

Haha Soulas doel jij op? Wat een verschrikking was dat he. Sympathiek jong maar kon er werkelijk helemaal niks van. Kreekels vind ik wel een grappige speler, in positieve zin. Geen enorm talent maar lijkt zich toch op een of andere manier staande te kunnen houden door zijn mentaliteit. Luis Felipe ben ik nog niet kapot van eerlijk gezegd.

28 oktober 2020 om 10:42

Ik ook niet van Luis filipe, alleen ga ik die nog niet afrekenen. Is nieuw hier, aanpassen aan de omgeving kost tijd, communicatie dat moeizaam gaat en andere verwachtingen van een cv. Zegt trouwens wel veel over die soulas als eigenlijk geen cv in jong echt talent heeft (Sambo na) maar allemaal nog een klasse beter zijn 🤣

28 oktober 2020 om 10:30

Heeft ongetwijfeld met corona te maken binnen die selectie 😄

28 oktober 2020 om 11:58

Bij Jong PSV zijn ook coronagevallen. Het gerucht gaat dat ook Sambo dit heeft. Anders was Sambo ook wel doorgeschoven lijkt me.

Fein zou ook nog achterin kunnen spelen toch=

28 oktober 2020 om 10:14

Op de persconferentie van zijn transfer heeft Fein aangegeven dat hij achterin spelen niet als serieuze optie ziet en dat hij dit al sinds de jeugd niet meer heeft gedaan.

28 oktober 2020 om 10:22

Waarom zou fein eigenlijk nog zo weinig speeltijd krijgen? Met hem heb je meer voetballend vermogen op het middenveld en hendrix is beter als cv.

Ik zou Hendrix centraal zetten, dan heb je in ieder geval wel een solide verdediging op Boscagli na. Middenveld en aanval is gewoon goed. PSV kan hier prima winnen, tenzij er geblesseerden gaan uitvallen.

28 oktober 2020 om 10:38

Tuurlijk de basis is op papier gwn goed, alleen heb je ook nog het mentale aspect. Snap ik ook dat het allemaal minder draait, als je steeds in onzekerheid bent welke spelers je wel kunt selecteren, waardoor je steeds je plan moet wijzigen en de onzekerheid die nu in de groep heerst. Het spel moet echt zoveel beter, echter snap ik ook dat dat op dit moment moeilijk gaat. Hopelijk als deze golf in de selectie (grootstendeels) voorbij is dat dan eindelijk het spel beter wordt.

28 oktober 2020 om 14:49

Ben ik met je eens hoor, dat heb ik er nu volledig buiten gelaten. Er lopen veel jongens in het elftal nu die genoeg bravoure hebben om weer lekker te vlammen, het zal mooi zijn als PSV hiermee weer de stap omhoog in kan zetten.

Tijd voor clubs om jeugd meer de kans te geven in de competitie waar dat kan. Die moeten minuten krijgen omdat we dit nog wel een tijdje zo gaan zien. Dan heb je altijd wat achter de hand.

Nou het word weer een samengesteld team wat nooit zo heeft samengespeeld. Ik verwacht een hele slechte wedstrijd waarin we hopelijk een ingeving krijgen van gotze, mo of malen anders zie ik het somber in. Kan maar zo een gelijkspel worden of nog erger.

Absurd het aantal corona gevallen bij Psv. Het lijkt erop dat zij alles omtrent corona aan hun laars lappen. Gelukkig hoeven ze nu maar tegen een Cypriotische club, dus dan komt de winst normaliter niet in gevaar. Tegen een beetje tegenstander zou dit weer tot duur puntenverlies leiden !

28 oktober 2020 om 10:37

Klopt, PSV houdt op vrije dagen grote festivals op het terrein van de Herdgang. Iedereen moet dan verplicht binnen 1,5 meter van elkaar verblijven en zoveel mogelijk in het gezicht praten. Zucht.

28 oktober 2020 om 10:48

Doe er maar luchtig en lachwekkend over, maar de feiten spreken niet in het voordeel van Psv. En zoals Justpsv95 terecht concludeert is het wel opvallend dat de Brabantse clubs hierin heel hoog scoren. AZ is dan de vreemde eend in de bijt !

28 oktober 2020 om 10:52

De conclusie dat Brabantse clubs hoog zouden scoren in het aantal corona besmettingen staat anders juist haaks op jouw belachelijke conclusie dat PSV de corona regels aan haar laars zou lappen. Maar dat snap je zelf blijkbaar niet.

28 oktober 2020 om 10:57

Of het zegt iets over de inwoners van Brabant

28 oktober 2020 om 12:22

Nufc_u2 vind dit heel goedkoop scoren tegen Brabant en Psv. Het kan natuurlijk heel snel gaan. Als er een kantinejuffrouw loopt zonder symptomen kan ze iedereen daar als superspreader aansteken zonder te weten waar het vandaan komt. Eigenlijk zeg je dat het de eigen schuld is van Psv, onterecht mi.

28 oktober 2020 om 12:23

Dat er toevallig een uitbraak is binnen de selecties van psv (1, Jong en onder 19) heeft gewoon te maken met de bubbel. Speler A raakt besmet, steekt zijn halve team aan, dat halve team traint daarna mee met een ander team, besmet ander team. Et cetera. Spelers worden onderling uitgewisseld, dus meer besmettingen. Heb je ook meteen de reden waarom er niet oneindig Jong spelers worden doorgeschoven naar psv-1. Gelukkig ben jij er dagelijks bij op de Herdgang en weet je wat zich daar afspeelt.

28 oktober 2020 om 10:38

Hoe kun je dat nu concluderen... er zijn veel meer teams die er mee te maken hebben (az, Nac, Napoli)... het lijkt erop dat de clubs die er nog niet mee te maken hebben gehad gewoon geluk hebben.

28 oktober 2020 om 10:44

Wat ik wel frappant vind is dat de clubs die er voornamelijk last van hebben/gehad in Brabant zitten (az uitgezonderd). Nac, Psv en ook willem2 heeft wel een aantal besmettingen gehad (4of5 zo uit m'n hoofd).

28 oktober 2020 om 11:16

@justpsv95, Ajax heeft er ook al behoorlijk wat gehad hoor. Alleen waren die besmettingen voornamelijk in periode dat er niet gevoetbald werd. Ervan uitgaande dat een kans op 2e besmetting niet zo heel groot is en je sws een tijdje immuun bent dan is het logisch dat clubs waar veel besmettingen tm augustus hebben plaatsgevonden er nu weinig last van hebben

28 oktober 2020 om 12:23

Bij Willem II zijn ze wel verspreidt geweest over de periode vanaf de voorbereiding en betrof het geen basisspelers. Willem II heeft meer last van hamstringblessures door overbelasting.

Overigens had RKC ook niet een aantal corona gevallen?

28 oktober 2020 om 10:46

Nee is gewoon pech. Waarschijnlijk door de interlands van Zahavi is het in de selectie gekomen. En als het er eenmaal is..

28 oktober 2020 om 14:45

Teze en Zahavi zijn besmet teruggekomen uit de vorige interlandperiode en het lijkt me aannemelijk dat zij de rest aan hebben gestoken. Heeft verder niets te maken met "regels aan de laars lappen".

Blijkt, hoe lullig dan ook ,nog maar is dat PSV toch beter had kunnen investeren in de verdediging i.p.v. een oneindig aantal middenvelders te halen. Met Hendrix, Rosario, Thomas, Junior en Ihattaran nog 4 middenvelders halen in de naam van Fein, van Ginkel, Gotze, Sangare is wellicht ook wat overdreven als je ziet dat je het achterin moet doen met voornamelijk back spelers zoals Max, Dumfries, Boscgali. Dan houd je voor centraal alleen Viergever, Baumgartl en Teze over. Dan kan je natuurlijk zeggen dat Boscgali en Hendrix ook centraal achterin kunnen spelen maar dat is natuurlijk niet het niveau wat PSV moet nastreven. Ik vind dat PSV behoorlijk gefaald heeft m.b.t. de transfermarkt en de oren behoorlijk naar Roger Schmidt heeft laten hangen.

Lijkt me dan toch dat Hendrix noodgedwongen een linie terug schuift. Wel heel frappant dat het PSV en AZ veel harder lijkt te treffen dan Ajax en Feyenoord waar volgens de overheid de grootste brandhaarden van het land zijn.

28 oktober 2020 om 11:49

Bij Ajax hebben ze natuurlijk in de gedwongen zomer stop wel al iets van 15 besmettingen binnen de selectie gehad. Dat was natuurlijk voor Ajax net in een gunstige periode

28 oktober 2020 om 12:00

Als je eenmaal 1 besmette speler hebt is de kans op meer gevallen groot. Je krijgt het het team niet meer uit.

De KNVB moet de competitie voor dit seizoen stopzetten. Het maakt mij niet uit als Ajax dan de titel krijgt. Gezondheid gaat voor

28 oktober 2020 om 11:52

Op basis van wat zouden ze dat nu moeten doen? Voor dat de competitie begon wisten toch alle deelnemers dat dit soort dingen heel waarschijnlijk zouden gaan gebeuren en toch heeft iedereen ingestemd om op deze manier en binnen bepaalde regels te gaan voetballen. Dan moet je ook niet achteraf of tijdens op eens gaan zeuren dat het stop gezet moet worden. Dan had je van te voren moeten zeggen dat je niet mee wil doen

28 oktober 2020 om 13:42

Ja maar spelers moeten ook interlands spelen. Of moeten de maatregelen bij clubs strenger worden

Ongelofelijk, PSV heeft zo haast een heel Corona-elftal. Dat elftal is helaas bijna sterker dan de basis die wel op het veld mag staan... In dit geval vind ik het niet meer dan redelijk om een wedstrijd te verzetten overigens. Er moet toch een zekere bovengrens zijn voor het aantal spelers wat je door Corona kan missen.. 11 spelers, dat is buitensporig.

Het is maar goed dat ze zo onnodig veel middenvelders erbij hebben gehaald. Kun je in ieder geval genoeg spelers opstellen.

Echt ongelofelijk dat er nog steeds gevoetbald word. Steeds meer besmettingen maar het voetbal moet doorgaan. Dit is echt belachelijk. En voor niemand leuk meer.
Wedstrijden zijn niks meer aan zonder publiek. Niet alleen voor de tv kijker maar ook voor de spelers is er zo niks aan. Geen motivatie meer. En nu ook nog eens zo veel spelers overal besmet waardoor niemand meer zijn sterkste elftal kan opstellen.
Wanneer stoppen ze eens met deze waanzin? Dan maar geen voetbal. Is een bijzaak en de spelers hebben allemaal genoeg op hun bankrekening om een paar maandjes te overbruggen.

Nog steeds opties genoeg. Hendrix, Mauro en Fein kun je ook in de verdediging zetten.

28 oktober 2020 om 14:51

Precies, de basis die je neer kunt zetten moet toch nog steeds voldoende zijn om een mooi resultaat neer te zetten? Je zou zelf kunnen opteren om die reus van een Sangare achterin te zetten, dan heb je ook meteen wat meer voetbal op het middenveld als je dan Hendrix doorschuift (dat ik dit ooit uit mn waffel krijg dan Hendrix meer voetbal brengt). Ik zie een aantal talentvolle spelers aanwezig zijn die het verschil allemaal kunnen maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren