Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Oriol Domènech: Marc Overmars verlaat Ajax na dit seizoen

Laatste update:

Marc Overmars verlaat Ajax aan het einde van het seizoen, zo verzekerde Oriol Domènech dinsdagavond laat. De bekende journalist uit Spanje liet in het programma ONZE op de regionale televisiezender Esport3 weten dat de directeur voetbalzaken van Ajax van mening is dat zijn etappe in Amsterdam voorbij is en dat hij toe is aan een nieuwe uitdaging. Domènech haalde de voorbije jaren het nieuws met opvallende scoops op voetbalgebied.

Overmars sprak eind oktober nog over zijn dienstverband bij Ajax. “Bij mijn aanstelling dacht ik dat ik drie of vier jaar zou blijven, maar ik zit er nu al acht seizoenen”, vertelde de sportbestuurder aan De Telegraaf. “Voor mij geldt wel - en voor Edwin van der Sar ook, denk ik - dat we dit niet tot ons zestigste zullen blijven doen. Daarvoor vreet deze functie te veel energie. Heel Nederland kijkt mee en heeft een mening. Daar staat overigens ook heel veel tegenover. We zijn samen trots dat Ajax er weer staat in Europa.”

Overmars, 47 jaar, werd nadien met Manchester United in verband gebracht en was sowieso in de jaren daarvoor een vermeende kandidaat om de technische portefeuille van ex-werkgever Arsenal te gaan beheren. Het nieuws van Domènech is ook gretig door andere media in Spanje opgepikt. Overmars heeft immers een verleden bij Barcelona en de successen van Ajax op met name transfergebied zijn ook in Spanje niet onopgemerkt gebleven.

De presidentsverkiezingen bij Barcelona staan voor 24 januari op het programma en het valt niet uit te sluiten dat een van de acht kandidaten toenadering zal zoeken tot Overmars, indien de berichtgeving van Domènech op waarheid berust. Ramón Planes is momenteel technisch secretaris van Barcelona, maar de verkiezingen kunnen een volledige reorganisatie betekenen. Zo is ook ogenschijnlijk Ronald Koeman niet zeker van zijn continuïteit als hoofdtrainer van los Azulgrana.

Overmars maakte in 2000 de overstap van Arsenal naar Barcelona, dat destijds 6,5 miljard pesetas (circa veertig miljoen euro, red.) betaalde en van de Nederlander de duurste aankoop ooit maakte. Rumoerige jaren volgden: Overmars wisselde goede periodes met lange periodes van afwezigheid door blessureleed af in Catalonië en het was tegelijkertijd ook onrustig binnen de club. In de zomer van 2004 besloot de oud-aanvaller te stoppen en af te zien van zijn nog eenjarige contract, al blies hij zijn actieve loopbaan jaren later nog korte tijd nieuw leven in bij Go Ahead Eagles.

Overmars maakt sinds 2012 deel uit van het directieteam van Ajax. Daarvoor werkte hij als commissaris voetbalzaken bij Go Ahead Eagles. In maart 2019 maakte de Amsterdamse club bekend dat het contract van Overmars met 3,5 jaar was verlengd tot de zomer van 2024. In de voorbije jaren deed Overmars diverse keren zaken met Barcelona. Zo maakte André Onana de overstap naar Amsterdam en bewandelden Frenkie de Jong en Sergiño Dest de omgekeerde weg.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Potverdikkie ook dat nog. Ik hoopte dat het nog een x aantal jaar zou duren. Maar het is hem gegund als het zo blijkt te zijn!

16 december 2020 om 00:53

Heeft nog niet zo lang geleden aangegeven met Ajax eens de Europa League of de Champions League te willen winnen. Laten we hopen dat dit zijn criteria blijft.

16 december 2020 om 01:11

Nou, dit jaar maar die Europa league pakken dan!! Het is jullie gegund!!!

16 december 2020 om 02:42

Nederlandse ploegen winnen dat soort toernooien niet.

16 december 2020 om 05:49

Niks is onmogelijk, in het verleden is dat al bewezen en Ajax is met Overmars als TD al 2 keer heel dichtbij bij Europees succes geweest.

16 december 2020 om 07:51

2 wedstrijden en Ajax ligt er uit

16 december 2020 om 08:01

Wat een vertrouwen ajaxrkc..

16 december 2020 om 12:22

@gluubstertj - dit vind ik nou echt een onwijs sympathieke post, dank! Overigens hoop ik dat Overmars, óók indien de EL gewonnen wordt, nog aan wil blijven. Ik zou zo 1-2-3 niet weten wie die plek moet overnemen, zonder verlies van continuiteit.

16 december 2020 om 07:51

Overmars gaat echt niet weg komende zomer is gewoon een broodje aap verhaal. Ligt nog tot 2024 vast en er is geen reden om te vertrekken. Kan beter in de wandelgangen dit soort onzin.

16 december 2020 om 12:01

@bjp79: Dat weet ik zonet nog niet. Zijn prestatie halve finale CL ligt nu nog in het geheugen bij topclubs, daarbij lijkt het me voor Overmars de ultieme uitdaging om Arsenal weer terug naar de top te brengen. Als hij ambitie heeft, dit zelf ook zo ziet en Arsenal heeft interesse dan zie ik dat zomaar gebeuren

16 december 2020 om 10:19

Als het al een hele zware klus is die je niet zo lang wil blijven doen, dan ga je het zeker niet doen in het buitenland

Ben benieuwd of hij stopt of ergens anders verder gaat. Misschien naar Arsenal?

16 december 2020 om 00:41

Stoppen lijkt me niet gezien zn leeftijd en positie. Ondanks dat arsenal een veel grotere club is en ook een verleden daar heeft, zou het wel een hele gedurfde stap zijn. Moet wel heel veel gebeuren voordat het een succes zou worden. Minimaal de helft van de selectie is arsenal onwaardig. Misschien juist daarom wel een uitdaging maar ook een valkuil.

16 december 2020 om 00:46

Maar dat is toch juist wel iets wat het mooi maakt? Overmars is zeer gelief in Noord-Londen en dat is ook wederzijds.. je hebt wel gelijk hoor maar Edu zit er ook pas net en die zie ik niet zomaar weggaan namelijk. Ben niet zo onder de indruk van Edu, zeker gezien zijn banden met Kia de zaakwaarnemer en allemaal Brazilianen en spelers van Kia bij Arsenal binnenkwamen.. maakte zichzelf vandaag ook belachelijk met z’n uitspraken over bijvoorbeeld Willian..

16 december 2020 om 00:49

Het zou zeker heel mooi zijn (als het lukt). Een risico is het wel. Slechter kan hij het niet doen natuurlijk. Bij ajax heb je dan weer meer stabiliteit en relatieve potentie (mede door hem). Doet me beetje denken aan de discussie rond slot. Van oudsher topclub (feyenoord/arsenal) of het beleidsmatige (az/ajax), al lijkt arsenal relatief nog verder afgezakt.

16 december 2020 om 08:06

Het enige waarin Arsenal groter is dan Ajax is dat ze een iets groter stadion hebben.

16 december 2020 om 08:23

@visca Sarcastisch?

16 december 2020 om 08:38

En Arsenal heeft meer fans in Thailand. Dat is het toch wel. Arsenal heeft aardig wat FA cups geworden, verder teert het vooral op die ene periode met Wenger. Qua jeugdopleiding, wereldsterren die de club heeft gehad en opgeleid en Europese successen is Ajax toch veel groter.

16 december 2020 om 08:44

Grapjas. Arsenal is op alle gebieden een veel grotere club dan Ajax.

16 december 2020 om 08:55

Leg de successen van de clubs op Wiki naast elkaar. Het is niet eens een vergelijking waard. Ajax staat in het rijtje met de groten van Europa.

16 december 2020 om 09:33

Ben zelf al ruim 20 jaar Arsenal fan en kan ook gewoon beamen dat Ajax qua Europese successen, jeugdopleiding etc. gewoon een grotere club is dan Arsenal hoor. Als je het dan weer over bekendheid, aantal fans, begroting/financiën en bereik hebt dan is Arsenal weer een heel stuk groter. Kijk alleen al naar bv insta volgers 5.4m voor Ajax en 18.7m voor Arsenal. Vind het overigens voor de rest geen hele relevante discussie. Denk dat Overmars heel graag bij Arsenal zou werken mede door zijn verleden..

16 december 2020 om 10:34

Arsenal speelt in een grotere competitie waar het de dupe is van tegenstanders die of een rijke oligarch achter zich hebben staan of een oliestaatje. Arsenal is echt de dupe van het moderne voetbal. Hun eigenaren houden ook veel te veel winst in.

16 december 2020 om 11:07

Dan heeft iedereen zo zijn eigen mening over wat de ene club groter maakt dan een andere club. Persoonlijk vind ik dat Ajax niet eens in de buurt komt van de statuur van Arsenal.

16 december 2020 om 01:56

Waarom naar Arsenal? Watvoor eer valt daar te behalen? Die club is alleen maar verder aan het zinken en is bestuurlijk een zooitje.

16 december 2020 om 02:13

Juist omdat het een zooitje is, valt er veel eer te halen, maar ook een groot risico om te falen.

16 december 2020 om 07:44

Bij Arsenal is een uitdaging, bij Ajax heeft hij zn hoogtepunt in de CL wel gehad. Wat dat betreft zou het geen hele rare keuze zijn, mits hij houdt van uitdagingen natuurlijk.

16 december 2020 om 09:02

Enorm veel talenten daar met saka willock Martinelli etc.

Kom maar naar Arsenal om Edu te vervangen want die heeft vandaag en gister weer een hoop onzin uit lopen slaan. Snap overigens wel dat Overmars toe is aan een nieuwe uitdaging aangezien hij met Ajax natuurlijk het plafond wel heeft aangetikt (halve finale CL).. voor Ajax denk ik wel een aderlating want Overmars heeft Ajax echt weer stappen laten zetten!

16 december 2020 om 00:54

Ik hoop eigenlijk nog op een laatste kunststukje van Overmars. Dat hij verrast met een Eriksen of een Alderweireld of een of andere topper die normaliter nooit naar Nederland zou komen (een beetje a la Gotze bij PSV ook). En dat dat Ajax net weer de stap laat zetten richting een mooi Europees jaar. Sowieso zou het voor Ajax een aderlating zijn gezien het EK dat eraan komt, waardoor alle tds het nog drie keer drukker gaan krijgen met alle internationals.

16 december 2020 om 00:58

Eriksen zou eventueel nog kunnen maar Alderweireld zie ik niet gebeuren. Speelt nu weer vast basis bij Spurs en heeft net zijn contract verlengd. Zie Eriksen persoonlijk op deze leeftijd ook niet gebeuren maar hopen kan altijd natuurlijk! Zijn natuurlijk ook wel ander kaliber spelers als Blind en Tadic bijvoorbeeld maar wel spelers met een Ajax verleden..

16 december 2020 om 07:32

Waarom Eriksen? Ik vind hem nooit goed doen bij Ajax. Hij blinkt alleen uit omdat hij veel vrije trappen en hoekschoppen mocht nemen, 1 op 6 wedstrijd blinkt hij uit. Als Ajax moeilijk heeft heb je niets aan hem. Hij trekt terug wanneer er geen ruimte is. Hij is geen constante speler, voortdurend aanwezig zijn en heeft geen conditie om hoog druk te zetten. En nog in het Europees laat hij nooit zien.Eriksen is niet meer van de huidige tijd, afwachtende speler zie je tegenwoordig niet meer.

16 december 2020 om 08:44

Maar echt he, die Edu heeft ze niet op een rijtje lijkt het wel. Ook wel duidelijk dat Willian dus voornamelijk op voorspraak van Edu gekomen is. Ik zou dolgelukkig zijn als Overmars hem komt vervangen. Sws denk ik dat het beter is als Arteta een ervaren man boven zich krijgt, de combi Edu & Arteta is te onervaren en als gekozen moet worden tussen die 2 is het makkelijk zat.

16 december 2020 om 10:06

Ik denk dat jouw geheugen je weer al eens in de steek laat. En ik bedoel een ervaren technische man, Arteta blijft coach. Ga jij je lekker op je eigen club focussen, scheelt je wellicht ook weer een ban als je weer eens gaat provoceren

In het begin heeft hij veel kritiek gehad, maar vooral de laatste jaren heb ik me behoorlijk aan hem geërgerd door z'n aan en verkopen. Maar dat is een enorm compliment want ik ben een PSV supporter 😉 ontzettend knap werk verricht maar een volgende stap is m zeker gegund!

Damn, alsof Corona nog niet genoeg is.... kan die lockdown ook voor Marc gelden please?

Plottwist: Overmars gaat naar Feyenoord. Hun project is gigantisch en ziet daar meer toekomst in. Arnesen en hij gaan samen de functie vervullen. Feyenoord wordt weer Feyenoord, uhm.

Maar oke, dit is zuur voor Ajax als het waar is. De beste man heeft zeer goed gepresteerd. Hem ga je niet zomaar vervangen. Misschien gaat Overmars naar Arsenal.

16 december 2020 om 08:56

Zou logisch zijn, als er een topclub langs komt, stap je op de trein. Ajax is leuk natuurlijk, maar Feyenoord is het echte werk.

16 december 2020 om 10:33

Ik heb tevens uit het geruchtencircuit vernomen dat Feyenoord en de nieuwe investeerders samen met Overmars bezig zijn om volgende zomer Onana, Gravenberch en Antony over te nemen.

16 december 2020 om 12:03

Heb je het nog niet gehoord, Feyenoord city dien ze toch maar niet. Het is goedkoper om Ajax over te nemen en te verhuizen naar Amsterdam.

Gelukkig. Ik ben al die matige aankopen wel zat. Je kan er af en toe best naast zitten, maar als je niet kan zien dat spelers als Klaiber, Magallã¡n, Alvarez, Labyad, Marin en Kristensen niet goed genoeg zijn voor Ajax dan zeggen mij die goede aankopen een stuk minder.

16 december 2020 om 01:28

Je weet dat voetballers mensen zijn en er helaas 1001 redenen zijn waarom een voetballer bij een club niet goed uit de voeten komt. De cijfers die Overmars kan weer leggen zijn gewoon heel erg goed.

16 december 2020 om 02:53

Dat zou je inderdaad kunnen zeggen van voetballers met kwaliteit. Daarom zeg ik ook dat je er best een keer naast kan zitten, omdat je niet alles kan voorspellen. Wat je echter wel zou moeten zien is of een speler qua potentie bij Ajax past. In mijn ogen valt geen enkele speler van rijtje daar onder.

16 december 2020 om 04:26

Het gros van de spelers die jij benoemt zijn goed genoeg voor Ajax, grappenmaker. Niet iedereen hoeft een basisklant te zijn en de CL is niet de Eredivisie. Om nog maar te zwijgen over het feit dat dit een tussenjaar is. Klaiber bv is een dikke prima breedteaankoop.

16 december 2020 om 11:56

Ja, dat zagen we tegen Twente en Atalanta wel. Je doet Kristensen weg vanwege te weinig kwaliteit en daarna haal je Klaiber. Maar goed blijf vooral alles goedpraten onder het motto van 'het is slechts voor de breedte'.

16 december 2020 om 08:08

Ajax moet laveren in deze moeilijke spelersmarkt waar voor een speler die een beetje kan voetballen de hoofdprijs wordt betaald door Engelse ploegen. Overmars moet vaak gaan voor een speler die onder de radar is gebleven. Het is soms een gecalculeerde gok.

16 december 2020 om 09:57

Je bent zeker zo'n type die in het goede enkel het slechte ziet? Die ondankbaar is voor iets wat veel goeds heeft gebracht maar een keer iets fout doet en meteen afstraft. Besef die jongens hebben de concurrentie en niveau in het team hoog gehouden. Maar al het andere wat MO goed heeft gedaan noem je natuurlijk niet. Agh!

Verwacht dat Marc te slim is om op dit moment bij Barça in te stappen. Momenteel is er weinig tot geen geld om te investeren bij Barça. Daarnaast staat Overmars bekend om zijn geweldige onderhandelingen en dan vooral als verkopende partij. Topspelers van Barça worden normaal gesproken niet verkocht, bij de wisselspelers van 3 jaar geleden viel meer uit te halen. Maar momenteel valt er geen eer aan te behalen. Daarnaast is het verwachtingspatroon zo hoog dat je enkel maar kan falen.

16 december 2020 om 08:13

Dat hangt volledig af van het vaccin. Barcelona is de club die het meest geleden heeft omdat het veel commerciele inkomsten heeft (museum, kaartverkoop toeristen, merchandise). Maar als een deel van die 300 miljoen aan verloren inkomsten weer terugkeert is er veel mogelijk. Veel van de contracten van de restanten van de dure gouden generatie lopen ook af.

Geen idee of deze bron betrouwbaar is, maar voor Ajax hoeft een vertrek van Overmars niet per se nadelig uit te pakken. Overmars is een uitstekend onderhandelaar, die met name op het gebied van verkopen vaak het onderste uit de kan weet te halen. Maar het rijtje miskopen waar hij verantwoordelijk voor is, is inmiddels ook best imponerend te noemen

16 december 2020 om 01:57

Dat rijtje miskopen is veel minder imponerend dan het rijtje goede aankopen. Ajax mag wel 5 miskopen per goede aankoop hebben maar volgens mij is het eerder andersom. Zeldzaam knap hoe Overmars zich Europees staande weet te houden in de Europese transfergekte.

16 december 2020 om 02:22

Het is extreem knap hoe Ajax zich de afgelopen jaren gepresenteerd heeft in Europa, maar ik vraag me af hoe groot de rol van Overmars daarin precies is. Dat hij "wel 5 miskopen mag doen per goede aankoop" klopt in principe, want als je De Ligt en Frenkie voor 150 miljoen verkoopt maalt niemand om 5 miskopen van 10 miljoen. Dat maakt het werk van Overmars wellicht ook wat makkelijker. Maar het is in mijn ogen toch zonde als je tientallen miljoenen spendeert aan relatieve middelmaat als Cassierra, Orejuela, Magallan, Marin, Laybad, Klaiber, Kristensen, Pirie, Bandé en Alvarez. Waarbij overigens gezegd moet worden dat een deel van deze spelers weer voor goede bedragen zijn doorverkocht. Overmars is een uitstekend verkoper zoals ik al zei. Maar qua inkopen zit hij er dus geregeld naast. Ik denk bovendien dat het merendeel van de aankopen die wel succesvol waren (zoals Blind, Tadic, Ziyech, Klaassen en Tagliafico) ook wel in beeld waren gekomen met een andere TD, vanwege de bekendheid die deze spelers al hadden.

16 december 2020 om 07:27

Overmars heeft er in eerste instantie voor gezorgd samen met de rest van de directie dat zij qua vermogen zo sterk zijn dat ze spelers als Neres, Antony, Blind, Klaassen, Tadic kunnen halen. Ook heeft hum beleid ervoor gezorgd dat ze een Donny vd Beek, Tagliafico veel langer kunnen behouden door salaris verhoging. Miskopen hou je altijd wel maar als je die dan bijna zonder verlies of voor zelfs meer kan verkopen valt het allemaal wel mee.

Mensen onderschatten het uitstekende werk dat Overmars heeft geleverd en datgene wat tot nu toe staat. Je zult NOOIT een td vinden die perfect is. Zijn job is geen makkelijke opgave. Je komt dagelijks ook in contact met smerige zaakwaarnemers die je iets willen aansmeren of je bloed onder nagels vandaan willen halen. Overmars heeft de club hiervoor goed tegen beschermt. De tegenvallende aankopen, heeft hij bijna altijd wel voor een redelijke prijs weten door te verkopen. Dus wat is probleem van die azijnzeikers? Denken jullie werkelijk dat Ajax makkelijk iemand zal kunnen vinden die Overmars even zal vervangen? Van mij mag hij nog jaren blijven hoor. We komen steeds meer dichterbij een Europese prijs...

Laat het team lekker achter dan, met een klaiber, Labyad, Martinez, Alvarez, Promes en Klaassen. Alhoewel met Onana, Tagflico, kudus, Neres en Anthony laat hij wel wat waarde achter.

16 december 2020 om 10:24

Wat is er mis met Martinez en Klaassen? Daarnaast zijn klaiber en alvarez prima wisselspeler. En wanneer je over waarde begint vergeet je ook nog voor het gemak gravenberch en Mazraoui

16 december 2020 om 11:01

Haha dat je ook Martinez als voorbeeld noemt, een speler waarvan de waarde al ruim is verdrievoudigd sinds zijn transfer naar Ajax. Misschien ff wat minder naar die ouwe zeiksnor van een Derksen luisteren, die heeft er echt niet zoveel kijk op hoor.

Dat is nou eens fijn nieuws op de vroege ochtend. Echter ben ik dan ook geen Ajacied. Een TD die puik werk heeft geleverd. Die gaat ongetwijfeld, en terecht, de kans krijgen bij een grote Europese club. Groot onderhandelaar met natuurlijk de welbekende miskopen, maar welke TD heeft dat nou niet

16 december 2020 om 07:00

Die gaat helemaal niet weg snap niet dat mensen in dit soort onzin trappen.

16 december 2020 om 07:01

Normaliter een betrouwbare bron. Ik geloof het wel. Gooi daar de lichte hoop op die ik heb en de conclusie is hier gewoon dat hij vertrekt!

16 december 2020 om 07:12

Ligt gewoon tot 2024 vast bij Ajax. Die gaat nergens heen geloof er geen reet van. Kan beter naar de wandelgangen als lulverhaal.

16 december 2020 om 08:14

Op korte termijn niet maar er komt een moment dat hij het elders zal willen proberen.

16 december 2020 om 09:16

Maar wat is er fijn nieuws aan als er een goed presterende Nederlandse bestuurder vertrekt bij een Nederlandse club dan? Zouden we die niet graag in onze eigen gelederen moeten willen houden? Ik snap de opmerking niet helemaal denk ik.

16 december 2020 om 10:14

@sander: Zelf maakt het mij weinig uit wat de Nederlandse clubs Europees doen. Wel ben ik voor een spannende competitie en met het werk dat Overmars verricht wordt dat lastiger voor andere clubs. Zodoende vind ik het zeker niet erg dat hij zou vertrekken.

16 december 2020 om 10:21

Haha oke, een eerlijke reactie wel. Persoonlijk hoop ik dan eerder dat Psv, Feyenoord en AZ zich optrekken aan een hoger niveau, en dat de subtop daar dan weer achteraan komt. Maar zo kan het ook inderdaad!

16 december 2020 om 11:43

@sanderk: Klopt, dat zou ook kunnen. Maar dan wordt het gat met sc Heerenveen weer te groot. We zijn nu al een middenmoter maximaal en ik zou het leuk vinden als we ooit weer play-offs zouden kunnen halen. Als het gat maar groter blijft worden, komt voor ons de degradatie nog dichterbij. Zodoende mag de rest van mij wel ietsjes minder presteren. En dat we af en toe een puntje kunnen sprokkelen tegen de topclubs.

In het begin zag ik het helemaal niet zitten met al die oud voetballers die bij Ajax ineens bestuurlijke taken gingen uitvoeren, maar wat zat ik ernaast zeg. Overmars heeft het fantastisch gedaan. Ajax in de halve finale CL is echt ongekend, tevens het mooiste seizoen wat ik ooit heb meegemaakt van Ajax en daar ben ik Overmars eeuwig dankbaar voor. Ik baal dat hij gaat, maar het is hem zo gegund!

Hij heeft zoveel voor Ajax gedaan. En nu Ajax verlaten zonder een waardige vervanger? Kun je al je harde werk van het afgelopen jaar ook weer weggooien. Nee ik denk dat Overmars Ajax alleen zal verlaten als er een vervanger aanwezig/getrained is.

Oei als hij weggaat wordt het een hele zware erfenis dat hij achterlaat.

In Nederland zouden opties kunnen zijn:
Max Huiberts
Joris Matthijssen
Teun Jacobs, die jongen gaat groot worden!

16 december 2020 om 11:10

Ik zie liever een buitenlander dan hoeft toch niet altijd Nederlanders perse te zijn. Arnesen had me een goede geleken maar ach de wereld is groot er lopen echt nog wel meer mensen rond die verstand hebben van zaken doen. Misschien wat voor Valentijn Driessen

16 december 2020 om 11:18

Oeeeh nee geen Arnesen... Dat vind ik echt zo'n eng individualistisch persoon.

Buitenlander zou ook kunnen.
Maar ik denk wel dat hij type Ajax persoon moet zijn.

Je hebt ook jongens als Maxwell

Maar goed... we zullen zien

16 december 2020 om 18:57

Huilberts? op basis waarvan? Op basis van het feit dat hij nu die rol ook vervult. of moet ik schrijven slecht vervult? Ik denk dat het een oud speler van Ajax zelf wordt of dat hij toch nog blijft. Hij zei zelf dat dit een tussenjaar is. Je gaat niet weg na een tussenjaar, maar als de zaak goed loopt

Over een tussenlaag spreken en dan zelf vertrekken. Klinkt niet erg geloofwaardig. Even afwachten of herwaardering is natuurlijk.

Ik heb hem met regelmaat vervloekt, maar ik moet toegeven dat hij bij Ajax echt een wereldprestatie heeft geleverd. Heeft Ajax omgeturnd van een club die de 200 miljoen van de beursgang in 10 jaar compleet verkwanselde, naar een van de 5 financieel gezondste clubs van Europa.

Arsenal, Manchester United en Barcelona kunnen hem goed gebruiken.

Ik begrijp Overmars wel. Nu is hij nog heilig in Amsterdam en krijgt Ten Hag de schuld van de teleurstellende resultaten in de schoenen geschoven. Ten Hag is de zondebok. Na een vertrek van Ten Hag zal Overmars het pispaaltje worden bij de harde kern. Marc is slim genoeg om dit voor te blijven en vertrekt op het juiste moment.

16 december 2020 om 12:46

Hoe verklaar je de kritiek op Ten Hag dan? Dit komt niet alleen vanuit de F-side. In plaats van Overmars wordt Ten Hag verantwoordelijk gehouden voor aankopen die niet voldoen. Ajax had in het seizoen 2018/19 een topselectie maar is de afgelopen Jaren kwalitatief (veel) minder geworden. Plaatsing CL was als gevolg van Corona meer geluk dan wijsheid. Voor hetzelfde geld was AZ kampioen geworden. Dit jaar valt Ajax tegen. Blind en Tadic zijn op hun retour. Veel recente aankopen (klaiber, Labyad) zijn middelmaat en niet van het niveau dat Ajax nastreeft, terwijl talentvolle jongeren (botman, Lang) worden verkocht. Ajax heeft geen fatsoenlijke spits maar Overmars krijgt vrijwel geen kritiek. Scoren in de Eredivisie is niet zo moeilijk. 0-13 tegen VVV zegt wat dat betreft genoeg en geeft de zwakte van de competitie aan. Overmars is een uitstekende verkoper maar qua aankopen laat hij steeds meer steken vallen. Veel Ajacieden willen dat niet zien en zijn nog steeds verblind door het success van 2 jaar geleden. Eventuele uitschakeling door Utrecht en Lille zal de druk alleen maar doen toenemen. Overmars ziet dat ook en kiest eieren voor zijn geld door na dit seizoen te vertrekken. Ik begrijp hem wel.

Er is slechter nieuws om de dag mee te beginnen. Een mager zesje voor zijn aankoopbeleid. Dus het kan stukken beter. Nu de trainer nog en mijn dag is helemaal geslaagd!

16 december 2020 om 10:54

Een mager zesje, hahaha. In zijn tijd als TD een positieve transferbalans van ruim 345 miljoen (!) euro.. Ja, hij heeft net als iedere TD wereldwijd ook wel eens een misser gehad maar het gros daarvan heeft hij nog break even (of voor een zeer minimaal verlies) verkocht ook, daar tegenover staan minstens net zo veel extreem goede aankopen. Ik zou eerder zeggen minstens een 7 voor zijn aankoopbeleid en een dikke 9 voor het verkoopbeleid. Denk dat veel Ajacieden nog gaan schrikken als Overmars zou vertrekken. Een aankoopbeleid zonder misperen is een utopie, zal nooit gebeuren.

Het gaat toch niet gebeuren, maar wat hoop ik dat Arsenal hem gaat benaderen. Een zeer bekende van de club en 1 van mijn favoriete vleugelspelers.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren