Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Matthijs de Ligt beledigde PSG met ‘extravagante’ eisen'

Laatste update:

Paris Saint-Germain had lang de beste papieren in de strijd om Matthijs de Ligt, maar ziet de negentienjarige verdediger nu waarschijnlijk naar Juventus vertrekken. Volgens RMC Sport weigerde de Franse topclub twee clausules in het contract van de aanvoerder van Ajax op te nemen. Met de ‘extravagante’ eisen hebben De Ligt en diens zaakwaarnemer Mino Raiola les Parisiens naar verluidt beledigd.

De Ligt zou bij PSG twee clausules in zijn contract willen hebben. Naast een gelimiteerde afkoopsom van 150 miljoen euro, zou hij ook een soort ontsnappingsclausule geëist hebben om te kunnen vertrekken wanneer de Franse Ligue 1 hem niet zou bevallen. In Frankrijk zijn afkoopclausules in principe verboden, al had PSG de regels kunnen omzeilen door middel van een private overeenkomst. Om ‘ethische redenen’ heeft men in Parijs echter besloten om niet in te stemmen met de eisen van De Ligt.

Bij PSG is men klaar met het verwende gedrag van enkele spelers en daarom wordt er nu meer respect gevraagd richting de club. “Spelers zullen hun verantwoordelijkheden nog meer dan voorheen moeten nemen. Ze zijn hier niet om plezier te hebben. En als ze het er niet mee eens zijn, is daar de deur. Ciao! Ik wil geen sterallures meer hebben”, zei PSG-president Nasser Al-Khelaïfi onlangs in gesprek met France Football. Deze ‘nieuwe houding’ wordt volgens RMC Sport doorgetrokken in de huidige transferwindow.

Dat De Ligt nog voor zijn komst al bezig was met een eventueel vertrek, is door PSG als een belediging ontvangen. Al-Khelaïfi wil naar verluidt alleen spelers aantrekken die blij en gelukkig zijn dat ze in Parijs mogen spelen. Desondanks heeft PSG de hoop op De Ligt nog niet helemaal opgegeven, al heeft Juventus momenteel de beste papieren voor zijn komst. La Vecchia Signora stemde volgens Sky Italia wél in met een afkoopclausule van 150 miljoen euro. PSG verlegt de focus ondertussen naar versterkingen voor het middenveld en presenteert binnen afzienbare tijd Pablo Sarabia en Ander Herrera.

Snap jij dat PSG is afgehaakt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik hoop dat we achteraf te weten komen hoe alles in elkaar zat en wie nu wat eiste. Al is dat misschien ijdele hoop

27 juni 2019 om 16:02

Het is in elk geval fijn om te lezen dat psg ethische waarden en normen heeft. Je zou het bijna gaan geloven als je het ziet staan.

Klinkt alsof ze zich aan het indekken zijn. ZIJ hebben ervoor gekozen om nee te zeggen tegen De Ligt... Tuurlijk.

27 juni 2019 om 14:58

@DutchRover Helemaal niet sinds de komst van Leonardo heeft Nasser al duidelijk gemaakt dat PSG geen spelers meer gaat halen dat hen als springplank zien. Is gewoon heel gezond. De Ligt ziet Juve zo anders had hij die clausule niet gevraagd. Als je met de Bayern, Man Utd mee wilt is dit alleen maar goed voor ze. Je wilt toch geen speler dat puur en alleen voor geld komt?

27 juni 2019 om 16:08

Heeft niets met een springbak te maken. PSG is een koopclub en handelshuis. Als het hem uitkomt in de toekomst kan je zo maar op de bank komen en niet wegkomen. Helemaal terecht dat de Ligt wat zaken borgt aan de voorkant. Romantiek is mooi, maar niet verstandig!

27 juni 2019 om 23:11

Ik vind t eerlijk gezegd oliedom . Een grote club toont belangstelling voor de ligt terwijl die pas 2 jaar in t eerste van ajax voetbalt. Hij maakt zelfs ook zo nu en dan nog slordige fouten. En dan ga je eisen stellen en al praten over een eventueel vertrek nog zonder 1 wedstrijd voor die club te hebben gespeeld.ik snap psg wel

27 juni 2019 om 20:05

De Ligt heeft zeker kwaliteiten en voldoende potentie maar is zeker nog geen wereldtop zoals velen dit al invullen. PSG doet er verstandig aan om nee te zeggen in het geval dat hij inderdaad naast zijn kickers loopt.

27 juni 2019 om 22:16

@dutchgrover

alsof spelers als Mbappe, Neymar, Marquinhos, Thiago Silva etc. allemaal koekenbakkers zijn. waarom zouden ze geen nee kunnen zeggen tegen De Ligt?

Bij PSG zijn ze door het vele poen gewend overal hun zin te krijgen maar lukt dat niet dan zien ze dat al snel als respectloos. Ajax wil zijn vraagprijs en van wie dat afkomt maakt hun geen donder uit, Raiola en de Ligt mogen het nu zelf maar gaan uitzoeken.

27 juni 2019 om 15:00

ja, dat bedoel ik dus.
PSG doet ook extreem moeilijk als een speler na een paar jaar weg wil, logisch dat je dan zulke voorwaarden op tafel krijgt.
Ook prima dat PSG er niet mee akkoord gaat, maar heeft niks met respect te maken en als er iets in de voetbalwereld verwend is, dan is het PSG wel.

Maar goed...aan de andere kant snap ik De Ligt ook niet, je weet wat voor club het is, gewoon niet naar toe gaan, heb je de problemen ook niet.

27 juni 2019 om 15:05

Dit is toch ook respectloos? Een ontsnappingsclausule eisen. Jezus wat ben je dan een lul zeg. Lekker voor de fans joh. Dan maak je ook wel heel duidelijk dat je het helemaal geen mooie club vind maar het alleen maar voor het geld doet. En als het je straks niet bevalt of je kunt ergens anders meer verdienen dan ga je meteen. Je hebt nog geen wedstrijd gespeeld en je bent al bezig met een eventueel vertrek. Dan heb je echt geen respect voor de club en haar fans. Zo iemand zou ik ook niet nemen als club. Op zo iemand kun je totaal niet rekenen.

27 juni 2019 om 15:17

Ik begrijp hem wel. PSG staat er immers niet om bekend dat ze spelers makkelijk laten weg gaan. Stel dat De Ligt daar na twee jaar doodongelukkig is, dan kan hij niet weg. Ik vind het dus verstandig om zo'n clausule op te nemen. Bovendien, als je zo zeker weet dat spelers met plezier bij jouw club spelen, dan maakt zo'n clausule niet uit, omdat hij dan zijn contract uitdient.

27 juni 2019 om 15:30

Als de Ligt daar over twijfelt moet ie überhaupt daar niet naartoe gaan en niet met ze onderhandelen. Als spelers dit andersom bij Nederlandse clubs eisen dan zeggen we ook: het is graag of niet. Het is wel opvallend dat na de berichten over Barcelona nu ook berichten vanuit PSG komen over de houding van de Ligt en Raiola. Of ze waar zijn is natuurlijk de vraag maar bijzonder is het wel.

27 juni 2019 om 15:34

Wat is daar respectloos aan? Hij wilt gewoon weg kunnen, wanneer hij weg wilt? Wat zou jij ervan vinden als je geen ontslag kan nemen op werk.

27 juni 2019 om 15:53

Wat een vergelijking? Heeft jouw vorige werkgever ook 80 miljoen neergelegd? Heb jij ook een 5 jarig contract? Ken jij een profvoetballer met een opzegtermijn van een maand?

27 juni 2019 om 15:54

Kan je het verhaal van Rabiot nog herinneren. Die wilde ook graag weg. Ging niet helemaal soepel

27 juni 2019 om 16:10

Totaal niet respectloos! Enorm verstandig en logisch.

27 juni 2019 om 16:13

Respectloos weet ik niet, maar extreem opportunistisch is het wel. Wat ik vooral heel ironisch vind is dat PSG de hele transfermarkt verziekt met extreme transfersommen en salarissen en vervolgens gaat klagen dat spelers zich verwend gedragen... Ja, duh!

Ik neem aan dat ze zelf ook wel door hebben dat ze alleen op basis van geld kunnen concurreren met clubs als Barcelona, Liverpool, Real Madrid, etc. Puur op basis van uitstraling, historie, sportieve ambities en sterkte van de competitie gaan ze het natuurlijk altijd afleggen.

27 juni 2019 om 16:19

Lucas Moura mocht ook niet weg, tal van voorbeelden! Nu gaan spelers zich op gepaste manier aanpassen aan dit gedrag van een club! En terecht natuurlijk want 150 miljoen is natuurlijk een leuke compensatie. Klinkt dus meer als een klein kind dat zijn zin niet krijgt, PSG!

27 juni 2019 om 17:11

Wat een bullshit als jij ergens gaat werken wil jij toch ook het beste voor jezelf? Jij wilt toch ook de beste voorwaarden voor jezelf creeeren? Dus doe niet zo hypocriet door anderen te bekritiseren die hetzelfde doen.

27 juni 2019 om 22:13

@Weef PSG verziekt de transfermarkt? Wat dacht je van Engelse clubs, barca, real etc. Die gaven/geven ook tientallen miljoenen uit voor een speler. Sterkte van competitie, zowel Spanje, Italië als duitsland (waarbij de laatste 2 afgelopen decennia 7 a 8x dezelfde club kampioen werd) is van gelijk waardig niveau. Enkel Engeland heeft een bredere kans hebbers voor de titel.

Aldus de ideale schoonzoon Mathijs de Ligt die iedereen zo een geweldige jongen vind, is altijd gewoon zich zelf gebleven zeggen ze toch? Het is inmiddels wel duidelijk dat die Raiola hem helemaal ziek heeft gemaakt in zijn hoofd. Aan de andere kant vind ik het toch wel mooi dat die beleidsbepalers van die gouden kooi daar in Parijs naast zijn komst grijpen. Juventus is toch gewoon een veeeeeeeeel mooiere club?

27 juni 2019 om 14:54

Volgens mij heeft De Ligt zelf niet bij de onderhandelingen gezeten, dus waarom je nu zo raar sarcastisch over hem doet snap ik niet. Dat Raiola een geldwolf is en alles tot de laatste cent er uit haalt is waar, maar dat is ook in het voordeel van de cliënt.

27 juni 2019 om 14:57

Raiola zit wel namens de Ligt aan tafel, dus dan zou je het hem zeker kwalijk kunnen nemen. Raiola is gewoon een corrupte sneaky zaakwaarnemer, de beste man vroeg 13 miljoen euro comissie aan Barcelona. Voor wat? Hoe lang vertegenwoordigd hij de Ligt?

27 juni 2019 om 15:01

Ik vind Raiola ook 3 keer niks, en hij zit er inderdaad namens De Ligt, maar ik kan me niet voorstellen dat Matthijs de genoemde bedragen zelf bedenkt, dat komt uit de koker van Raiola. En hoe lang hij zijn zaakwaarnemer is maakt niks uit, 13 miljoen voor een contract regelen slaat sowieso nergens op..

27 juni 2019 om 15:18

Volgens mij had Raiola bij de transfer van Pogba zelfs nog meer in eigen zak gestoken. En niet op illegale wijze, maar als onderdeel van de deal. Ik vond en vind dat absurd.

27 juni 2019 om 15:22

Kyle66, maarliefst 49 miljoen euro en dat vinden mensen blijkbaar ethisch correct super zaakwaarnemer.

27 juni 2019 om 15:29

Tja, ligt eraan hoe je het bekijkt. Ik zou - als ik zo'n gewild 'product' zijn ook proberen er zoveel mogelijk uit te halen. Je moet het ijzer smeden als het heet is..

27 juni 2019 om 15:37

Jullie zeggen allemaal hetzelfde en hebben allemaal gelijk. Toen ik de eerste keer hoorde dat Raiola de zaakwaarnemer van De Ligt is dacht ik al wut? De Ligt is echt geen toneelspeler. Dat is gewoon een fris joch. Dolberg zat bij VD Meyde in de auto hem uit te lachen omdat hij een jaar lang doorloopt op een paar afgetrapte Adidasjes. Dit is een jongen die geen gekke dingen gaat doen als hij steenrijk wordt. En het zal hem echt roesten of er maandelijks 6 ton of een miljoen wordt bijgeschreven, hij maakt het toch niet op. Hij was de alles allerlaatste die Raiola nodig had, want zijn broer, zijn oma of buurman had hem ook een prachtig contract, in lijn met dat van Frenkie de Jong, kunnen bezorgen bij elke club in Europa waar hij maar voorkeur voor zou hebben. Maar inderdaad, het lijkt of hij dacht ome Mino zal wel weten hoe het werkt. En die heeft duidelijk zijn hand al overspeelt bij twee clubs en bezorgt daarmee zijn cliënt een slechte naam (o, o, o wat is Mino toch altijd geweldig voor zijn cliënten, vraag dat maar aan bout of villena). Grote fout van De Ligt, als hij ballen heeft flikkert hij vandaag nog Raiola eruit en belt zelf Barca om zijn droomtransfer recht te trekken. Met Raiola zal het altijd ellende blijven. Kluivert blijft het mooiste voorbeeld, gewoon een jaar lang lopen traineren tot de situatie echt onhoudbaar was en iedereen verloor: Ajax, Kluivert, goed behalve Raiola uiteraard. Gravenberch ging dezelfde kant op, dat is wonderlijk genoeg anders gelopen, wellicht doordat die wel de slechte voorbeelden durfde te zien. Maar een jochie moet van goede huize komen wil hij zo’n aasgier tegen durven spreken, het wordt echt tijd dat De Ligt dat doet.

27 juni 2019 om 15:58

@El_Guaje7, zoveel?!!! Gewoon gestoord zo'n bedrag!

27 juni 2019 om 16:13

@El_Guaje7, dat is de discussie niet. Natuurlijk zijn de bedragen idioot. Maar clubs als psg verdienen er honderden miljoenen mee, dus mag de Ligt ook wat zekerheden inbouwen? Lijkt me wel!

27 juni 2019 om 16:26

@manodedios: Met je eens dat dit hele circus niet goed is voor de naam van Matthijs die verder toch altijd erg nuchter overkomt en nu als arrogante geldwolf wordt bestempeld. Ome Mino zorgt uiteindelijk dat hij een dik contract bij een grote club krijgt, maar ook zonder hem zou hij een prima contract moeten kunnen krijgen bij een topclub.

Enige is dat Matthijs nooit heeft gezegd dat Barca zijn droomclub is voor zover ik weet. Als hij buiten Ajax geen echte favoriet heeft, snap ik best dat hij liever naar Juve gaat waar hij meer kans heeft om op korte termijn basis te spelen en kan leren van een legende als Chiellini. Dan heb je meer perspectief en meer salaris dan bij Barca als we de geruchten moeten geloven.

27 juni 2019 om 16:39

@manodedios, Dat hij op afgetrapte adidasjes loopt zegt me niet zoveel behalve dat hij niet zoveel om mode geeft als Ronaldo. Je kan veel wensen hebben met geld, je hoeft het niet per se aan kleding of auto's uit te geven. Je kan er zoals Drogba een heel dorp mee onderhouden of 2 en scholen en ziekenhuizen bouwen. Je kan er een dure hobby mee financieren net als Beckham een voetbalclub kopen. Misschien vind hij dat wel leuk. En zo zijn er wel meer dingen te bedenken.

27 juni 2019 om 19:42

Dat klopt natuurlijk maar ik denk dat je prima begrijpt wat ik bedoel. De Ligt gaat deze zomer hoe dan ook ergens een contract tekenen dat hem in staat gaat stellen al die dingen te doen. Het punt is dat voor mij vrij helder is dat Raiola hier totaal onnodig zijn hand overspeelt, voor het onderste uit de kan. De Ligt heeft meermaals aangegeven dat hij in deze fase van zijn carrière andere belangen heeft dan het vetste contract en dat lijkt me volledig logisch op die leeftijd en met zijn kwaliteiten. Laten we eerlijk zijn, hij gaat deze zomer niet geblesseerd raken en sowieso ergens 5 jaar tekenen. De ondergrens van wat hem geboden zou worden, zelfs zonder zaakwaarnemer, zou al voldoende zijn voor zijn dorp en ziekenhuis in Afrika. Als mensen eraan vasthouden dat hij zich bewust steeds anders voordoet dan hij is en een dubbele agenda heeft en zijn clubkleuren uitsluitend baseert op wie hem het meest gaat betalen... prima. Zelf geloof ik er niet zo in en van een afstandje bekeken, is hij en hoe we hem kennen gewoon totaal geen match met Raiola. Zelfs wat nu allemaal gebeurd bevestigt dat, maar complotdenkers hou je altijd natuurlijk.

27 juni 2019 om 22:40

''de Ligt heeft meermaals aangegeven dat hij in deze fase van zijn carrière andere belangen heeft dan het vetste contract''

Dat klopt anders had hij wel naar ergens in de zandbak geld geschept. Al denk ik dat de Ligt alleen naar competitie en speeltijd kijkt naast geld. Voor hem maakt de speelstijl van een club veel minder uit dan bij Frenkie.

Tja misschien wil hij wel graag later een voetbalclub of een andere sportclub kopen, dat kan aardig oplopen in de kosten. Michael Jordan had 175 miljoen dollar betaald om een NBA team te kunnen kopen. Misschien is het wel een enorme familieman die iedereen een enorme villa wil geven ook al maakt het voor hemzelf niet zoveel uit waar hij woont.

27 juni 2019 om 14:58

Ja, want op een dag wanneer er 5 verschillende items over De Ligt voorbij komt geloven we meteen alles!

De Ligt, is druk met zijn vakantie in de Bahama’s.

27 juni 2019 om 14:58

Haha ja El_guaje7, als RMC Sports iets schrijft dan vaar jij daar doorgaans blind op toch?

Misschien goed om stukjes als 'dat De Ligt nog voor zijn komst al bezig was met een eventueel vertrek, is door PSG als een belediging ontvangen' even te laten bezinken. Dat is namelijk precies wat je doet als je een contract opstelt: bepalen wat je in de toekomst wel/niet kan doen zodat je daar op het moment supreme geen gezeik over krijgt.

Maar blijf vooral lekker achter alle sensatiestukjes aanhollen.

27 juni 2019 om 15:11

Het gaat er om dat een zogenaamde keurige jongen als Mathijs de Ligt een mafioso van een zaakwaarnemer genaamd Mino Raiola zijn belangen laat behartigen? Daar gaat het om. Raiola is corrupt dat weet iedereen, ik weet niet bij hoeveel schimmige deals hij betrokken is geweest maar dat zijn er wel meerdere.

Kun jij mij uitleggen hoe Mino Raiola 13 miljoen euro aan comissie vraagt voor een jongen die hij pas 2 maanden onder zijn hoede heeft? Vind jij dat ethisch correct?

27 juni 2019 om 15:15

Dus omdat Raiola - volgens jou - niet deugt en jij hem van vanalles beschuldigd wat je niet kunt onderbouwen, is Matthijs de Ligt geen keurige jongen - ook al zit hij lekker aan een spa rood op de Bahamas te genieten zonder enige inspraak in dit soort kansloze uit de lucht gegrepen en sensatie zoekende berichtgeving te hebben. Lekker bezig ben je.

27 juni 2019 om 15:20

Ontkennen, ontkennen en nog maar eens ontkennen. Tsja, als Mathijs de Ligt de hele wereld onder laat gaan is het nog steeds een keurige jongen blijkbaar. Wellicht komt het door zijn blonde haren en blauwe ogen.

27 juni 2019 om 15:24

El_guaje7, dat is niet wat je in eerste instantie zegt. Je haalt nu van alles door elkaar.

Je zegt dat Raiola De Ligt 'helemaal ziek heeft gemaakt in z'n hoofd'. Kortom, De Ligt is nu ziek in z'n hoofd. En dat baseer je dan op alle (sensatie) media.

Vervolgens probeert iedereen je uit te leggen dat je allemaal (zin)loze aannames doet en dan roep jij 'ontkennen, ontkennen en nog maar eens ontkennen'.

Je ziet zelf wel dat je hier bezig bent met een doelredenering toch? Eentje die ook nog eens gebaseerd is op alle wilde verhalen in de media.

27 juni 2019 om 15:40

Jij zult je jeugdspeler als Ajacied natuurlijk ten alle tijden verdedigen. Wat zijn precies allemaal zinloze aannames? Het is algemeen bekend dat Raiola om een comissie vroeg van 13 miljoen euro. Zoek maar eens op, bevestigd door de meest betrouwbare Spaanse bronnen.

Maar goed volgens jou zijn het natuurlijk allemaal zinloze aannames bedacht door de media. Misschien zou MdL een voorbeeld kunnen nemen aan Frenkie de Jong.

27 juni 2019 om 15:58

El_guaje7, lees jij wel of niet? Ik zal het nog iets explicieter voor je maken. Dat Raiola commissies vraagt van 13 miljoen euro maakt De Ligt nog niet 'helemaal ziek in z'n hoofd'. Dát is m'n punt. Dat De Ligt Raiola als zaakwaarnemer heeft is voor jou een reden om alles wat er in de media geschreven wordt voor waarheid aan te nemen.

En nee, ik 'verdedig' helemaal niemand omdat ie Ajacied is. Ik verdedig iemand tegen alle, vooralsnog ongefundeerde, aannames in de sensatiemedia, ongeacht zijn club.

27 juni 2019 om 15:00

Kom op, het is grotendeels de zaakwaarnemer die alles doet om het onderste uit de kan te halen. Zo’n speler profiteert daar alleen maar van. Hij zei zelf dat het wellicht niet het beste moment voor hem was om naae Barca te gaan, dat had niet met geld te maken.

27 juni 2019 om 15:05

@el_guaje7: Het is jammer om te zien dat je blijkbaar elk gerucht in een krant voor waarheid aanneemt. Ik denk juist dat De Ligt zelf heel chill alles aan het overwegen is en denk dat slechts een klein deel waarheid is van alles wat er in de krant staat. Elke dag is er wel een andere club waar hij naartoe zou zijn gegaan en elke keer worden de 'eisen' van De Ligt aangepast.

Wat ik heel gek vind in dit artikel is dat PSG iets weigert om ethische redenen. Ik had juist het idee dat ethiek en PSG sowieso niet samengaan!

27 juni 2019 om 15:05

Zie je ook maar ergens in dit bericht een directe citaat van De Ligt, Raiola of de PSG voorzitter? Toegegeven, de geruchten die wij in de media meekrijgen geven geen mooi beeld van de nuchtere en eerlijke Mathijs de Ligt, maar het zijn dan ook allemaal geruchten. Ik heb nog nergens een directe quote gelezen over de transfer van De Ligt. Het zijn altijd maar indirecte berichten en geruchten.

Ik heb dit al eerder gezegd: ik ben blij als dit allemaal voorbij is en De Ligt, Raiola en/of zijn nieuwe club hun verhaal kunnen doen. Het kan zijn dat alle geruchten waar zijn, maar het kan ook allemaal onzin zijn.

27 juni 2019 om 15:07

Hoezo gelijk oordelen.
Veel mensen hebben het maar over geldwolf de Ligt dat geldwolf de Ligt dat.
Jij maakt er de ideale schoonzoon van en de media.
Jongen is pas 19 he en geniet nu van zijn vakantie.
De echte redenen horen we pas als er getekend is, eerder niet

27 juni 2019 om 15:13

Misschien moet je je mening niet zo baseren op wat berichten die sensatiezoekende voetbalroddelwebsites als deze plaatsen.

27 juni 2019 om 15:13

Waarom geloof je alles wat je leest? Wilde teksten die je zo over Raiola uitspat.. Ken je hem persoonlijk?

27 juni 2019 om 15:18

Dat zelfde Juventus wat in het verleden vanwege corruptie en omkoping een "klein strafje" heeft gekregen?

27 juni 2019 om 15:22

Je blind staren op de media je moet alles geloven wat de media probeert te vertellen. Ik heb onderhand ook al elke dag berichten van de Ligt gezien. Alleen de Ligt geniet gewoon van zijn verdiende vakantie en zit gewoon te overwegen waar hij naar toe gaat.

27 juni 2019 om 15:22

@el_guaje7 Dus het is geen ideale schoonzoon en niemand hoeft hem meer een geweldige jongen te vinden omdat hij wat eisen stelt? En hij is niet zichzelf omdat hij zich laat beïnvloeden door de beste zaakwaarnemer van de wereld? Krijg jij nooit hulp van vakmensen bij bepaalde keuzes die jij moet maken? Of vind jij adviseurs maar onzin?

27 juni 2019 om 15:42

Alsof de ligt onderhandelingen doet. Die is lekker op vakantie. Dit komt allemaal van raiola af. De ligt heeft hier niks mee te maken. Die vertrouwd er op dat raiola een leuke deal voor hem maakt. Hij hoeft alleen maar ja of nee te zeggen en een handtekening te zetten

27 juni 2019 om 15:42

Ach er stond laatst ook dat hij "maar" 7.5 miljoen gaat verdienen bij Juventus. Elke dag staat er weer iets anders over De Ligt. Ik heb al veel te veel onzin gezien en er zal misschien wel eens iets wat van waar zijn maar Matthijs is nu lekker op vakantie en totaal niet bezig met een transfer. Straks als hij terugkomt zal hij alles eens op een rijtje gaan zitten. Voor hem maakt geld echt niets uit, hij wilt gewoon zekerheid op speeltijd. De Ligt is toch zelf ook niet dom. Hij denkt heus niet dat hij eventjes meer dan iconen zoals Pique, Busquets, Jordi Alba en Sergi Roberto gaat verdienen. Daarnaast doet Raiola de onderhandelingen en zit Matthijs daar zelf niet bij. Die geeft ook geen opdracht om er een deal van 15 miljoen eruit te slepen.

27 juni 2019 om 15:55

El_guaje7,

Ik vind het wel slim van de Ligt. Je bent een van de grootste talenten in Europa, en vaak zie je talenten niet doorbreken omdat de cultuur of competitie niet past. Juist heel volwassen om dan goed na te denken over een eventuele vervolgstap.

BV Cillissen die bij je club kwam heeft amper iets kunnen spelen, en mag nu vertrekken. Lekkere carrière boost? Clubs moeten niet alleen hun eigen belang voorop stellen, en doen dat wel natuurlijk.

Voetballers zijn allemaal broodvoetballers. Ze hebben een jaar of 20 max en dan is het klaar.
Ik geef ze groot gelijk. Clubs doen altijd waar ze zin in hebben, waarom een voetballer niet?

Bij Barca komt hij misschien op de bank, en raakt hij uit beeld. Ik vind dat schijnheilige altijd maar overdreven.

Clubliefde bestaat maar tot zekere hoogte. Ja zijn hart ligt wel bij Ajax voor altijd, maar hij wil meer, en geef hem ongelijk.

27 juni 2019 om 16:09

@ El_guaje7, dus omdat Raiola heel hard onderhandeld is Mathijs de Ligt geen ''ideale schoonzoon'' of ''normale' jongen''?

Dat is wel erg kort door de bocht zeg!

Hoe je bent richting je vrienden, familie, fans, trainers, ploeggenoten maakt je een sympathiek persoon of onsympathiek. Niet aan de onderhandelingstafel. Want iedereen is daar veel harder. En vooral als je je zaken laat behartigen door een zaakwaarnemer zoals Raiola.

27 juni 2019 om 16:19

Dus als je veel wilt verdienen ben je geen leuke jongen meer? Ik snap deze reacties nooit zo goed. Misschien wil hij helemaal niet naar Parijs, en heeft hij daarom hoge eisen gesteld? Feit is dat we het niet weten, en dus geen oordeel over iemand moeten vellen.

Lijkt mij een zeer gezonde houding voor welke club dan ook, heel goed dat PSG deze stap durft te zetten.
Graag bij deze club spelen of heel niet.

27 juni 2019 om 15:56

Tot die op de bank raakt, en niets meer te kiezen heeft...het werkt 2 kanten op!

27 juni 2019 om 16:06

Ja precies, ik denk ook dat PSG hier het juiste heeft gehandeld. Word ondertussen wel een beetje moe van al die eisen en wensen van De Ligt. Hopelijk laat hij zich niet teveel beïnvloeden door Raiola en ik hoop echt dat hij op korte termijn een keus maakt want de berichten vind ik nu onderhand wel mooi geweest.

Het zou toch wel grappig zijn als hij uiteindelijk "gewoon" naar Barcelona verkast en dat al die geruchten over extravagante eisen en de opstelling van De Ligt onzin blijken te zijn.

Maar goed, ik wacht het allemaal wel af. Ik heb inmiddels alles wel gelezen en hij was volgens de media al bijna op weg naar Barcelona, Psg, Manchester United en nu Juventus. Het zou me niets verbazen als die jongen momenteel gewoon rustig op vakantie is en nog van niets weet.

"bij PSG is men klaar met het verwende gedrag van enkele spelers en daarom wordt er nu meer respect gevraagd richting de club"

respect dwing je af. Is Neymar kopen voor 280 miljoen geen verwend gedrag? (niet dat ze het niet mogen doen).

En logisch dat De Ligt een uitweg in zn contract wil, aangezien PSG bijna nooit een speler laat gaan.

Maar goed...komt er eigenlijk op neer dat je gewoon niet moet tekenen bij Psg, dan heb je die ellende ook niet.

27 juni 2019 om 15:05

@nederland79 Hoezo is dat verwend? Het is Neymar zijn entourage dat contact nam met PSG en niet anders om. Hij dacht dat het tijd was om de hoofdrolspeler van een team te zijn. Niemand heeft hem geforceerd om Barcelona te verlaten. En betreft De Ligt clausules in Frankrijk zijn illegaal. Besides PSG wilt naar de top is logisch dat ze never nooit zouden meewerken and een “ontsnappingsclausule”.

27 juni 2019 om 15:09

Childish ik zeg ook niet dat het onlogisch is van Psg, maar wel logisch dat spelers dat gaan willen. Er zitten al zo veel spelers "vast" in Parijs omdat ze niet weg mogen.
En kijk hoe verwend PSG deed met Rabiot.

Ja ook eigen schuld van de spelers, te veel naar t geld gekeken. En PSG gaat nooit naar de top en spelers zullen PSG nooit als de top zien zolang ze in die competitie zitten.
En t is idd illegaal, maar daarvoor kun je dus een private overeenkomst opstellen.

Wat verwachten ze dan ook daar in Parijs? Dat spelers voor de uitdagendeligue1 komen? Het enige dat spelers naar PSG kan lokken is de kans om de CL te winnen en die gigantische salarissen die ze daar kunnen opstrijken. Zodra ze uit de CL vliegen zie je ook meteen dat de spelers die het meest verdienen ook als eerste er met de pet naar gooien. Indien die Sheik hier niet zo van gediend is, raad ik hem aan om zo snel mogelijk te kappen met die megasalarissen, en meer jonge hongerige spelers kopen die nog niet zo op de radar van de meeste topclubs staan. Misschien dat dat hun meer succes brengt, en ook iets aan dat negatieve imago doet. Maar ik vrees dat rijke Arabieren enkel alles denken op te kunnen lossen met nog meer geld.
Overigens moest ik wel lachen om de ethische redenen. Werd Rabiot ook om ethische redenen verbannen en gepest toen hij bekendmaakte niet zijn contract te wilen verlengen? Waarom spant Ben Arfa om soortgelijke redenen een rechtzaak tegen Psg?

Sorry, maar wat heeft PSG te bieden waardoor spelers voor de club zouden kiezen omdat ze er zo graag willen spelen? Behalve geld? Over verwend gedrag gesproken.

Los daarvan word ik ook wel een beetje moe van De Ligt en de De Ligt soap, inmiddels.

Hahahahaha, heerlijk dit man, ze zijn beledigd in Parijs. En dan afvragen waarom Neymar zulk verdrag toont, het zijn gewoon over het paard getilde nietsnutten die altijd hun zin krijgen door met geld te smijten en met een hele entourage etc. komen
Ik hoop serieus dat hij niet naar Parijs gaat, wat is dat een lelijke club zeg, zse hebben wel coole shirts en Nike doet er veel leuks mee, maar ik walg van ze.

Kom op zeg, inmiddels verschijnen elke dag wel heel erg veel bagger berichten over de transfer of misschien zelfs geen transfer van De Ligt. De redactie bij de Story, prive en weekend bij elkaar weten niet zoveel ellende bij elkaar te verzamelen.

De Ligt kan / mag de keuze maken die het beste bij hem past. Ongeacht de club / land of salaris. Clausules in een contract zijn hierbij nog minder interessant.

Dus misschien een tip een de redactie, maak elke dag maar 1 artikel over De Ligt met daarin alle verhalen van die dag. Zal je zien hoe lachwekkend en tegenstrijdig alle verhalen zijn.

Echt die Ratiola is echt niet te doen , hij haalt het maximale voor zijn zelf eruit, als je een goede zaakwaarnemer zoek je ook wat het beste bij je client past.de Ligt zou eigelijk nog een jaar moeten blijven en volgend jaar voor het maximale weg bij Barcelona.

Ze vonden het ethisch niet verantwoord? Oke, hoe ging de transfer van Neymar? Was het ook ethisch verantwoord toen ze met een sponsor/promotiedeal Barca eigenlijk forceerden en zo de Financial Fair Play omzeilden? Dat ze Rabiot onder druk zetten om te verlengen en toen maar verbant hebben?
Slim gedaan van Raiola om die clausules af te dwingen, want wat als de Ligt weg zou willen en kunnen maar PSG gaat ethisch verantwoorde bedragen eisen van zijn dan toekomstige club?
Vind het een beetje Calimero gedrag, want dat is gewoon slim zaken doen wat dat betreft. Hij verzekert zich van een uitweg indien het niet bevalt. Voldoende spelers die maar niet wegkomen omdat de markt op hol is geslagen en clubs die bedragen straks niet meer kunnen ophoesten.

27 juni 2019 om 15:29

Blij dat jij dit schrijft, zat er exact hetzelfde over te denken. Zelden zoiets hypocriets gelezen

Wie wind zaait zal storm oogsten. Psg is 1 van de boegbeelden van het vreemde geld dat het voetbal kapot aan het maken is, en dan klagen over gebrek aan respect naar de club.
Psg dacht dat met geld alles te koop was, en dan gek opkijken dat zaakwaarnemers dit spel gewoon meespelen. Psg is de club van de 222 miljoen voor neymar, en dan heb je zelf het speelveld verandert. Dan nu niet klagen om het feit dat een aantal historische topclubs financieel mee kunnen bieden en sportief meer te bieden hebben (betere competitie o.a.)

Ach alle topclubs maken er een bende van.....allemaal vanwege geld. Alle clubs krijgen de Uefa op bezoek omdat er allerlei duistere zaken spelen. Vind de handelwijze van City, Barcelona, Atletico, Chelsea etc ook ethisch verwerpelijk maar goed, we doen het allemaal zelf.

Supporters worden minder en minder belangrijk, het levert in verhouding niks op.

De Ligt is een graaier, maar dat wordt iedereen gemaakt met de huidige zaakwaarnemers cultuur.

Humor... Een club die jaarsalarissen betaalt van tientallen miljoenen euro's klaagt over te verwende spelers...

Barcelona gaat voor griezman.

PSG is stuk gelopen met Matthijs de ligt dus dat gaat niet meer goedkomen.

Juve met het salaris van Ronaldo Ramsey en waarschijnlijk rabiot weet ik niet of ze het aankunnen om 70 miljoen neer te leggen plus flinke salaris van de ligt.city gaat voor Maguire want die is Engels.

Het gaat gebeuren.matthijs de ligt naar Manchester United

27 juni 2019 om 15:47

Mathijs de Ligt naar Manchester United, hahaha! Grap van het jaar, hij kan naar Psg, Juventus, City en Barcelona. Wie zou ingodsnaam dan nog voor Man United kiezen?

27 juni 2019 om 16:07

Niet zo moeilijk hoor.grootste club van Engeland en Mischien nog steeds van de wereld.een van de rijkste club van de wereld in gezonde staat.meeste titels van het land en vele prijzen dus een rijke historie,old trafford.een club met zo grote staat die sowieso er weer boven op gaat komen.manchester jalala

27 juni 2019 om 16:31

De beste man stond niet zo lang geleden in de halve fnale van de champions league, denk dat hij wij zin heeft om in de Europe League te spelen.

Nou, zo te zien wordt alles meteen weer voor waarheid aangenomen omdat het Raiola betreft of het wordt gediskwalificeerd omdat het De Ligt betreft. Mooi toch, dat silly season.

Mag ik even zeggen dat ik het echt sneu vind voor die jongen? Je zou De Ligt maar zijn…. Al die pauper media die over elkaar heen vallen en je als geldwolf bestempelen. Het zou je maar gebeuren.

Ja, hij heeft een makelaar met een bepaalde reputatie. Die heeft hij zelf gekozen en die handelt in naam van De Ligt. Daar kunnen we heel veel van vinden, maar uiteindelijk moet er gewoon het onderste uit de kan worden gehaald en dan heb je een makelaar van naam natuurlijk.

Maar die storm aan berichten zijn vaak natuurlijk niet op waarheid berust. Nog even en De Ligt eist dat hij eigenaar van PSG wordt. Of dat zijn moeder de nieuwe trainer van Juventus moet gaan worden.

27 juni 2019 om 17:25

Nee ik vind het totaal niet sneu. Sneu vond ik het dat half Nederland over hem viel toen hij op 17 jarige leeftijd een fout maakte in zijn eerste wedstrijd.

Hier profiteert ie zwaar van, persoonlijk zou het me ook niks kunnen schelen als het mij zou overkomen. In de voetbalwereld wordt bijna iedereen als geldwolf bestempelt. De een omdat hij vroeg vertrekt, de andere omdat hij naar China gaat, de ander omdat die gewoon meer salaris eist.

"Ze zijn hier niet om plezier te hebben"

Dat is echt een prima reden om dus nooit naar PSG te gaan, wat een afschuwelijk zinnetje. Als je geen plezier hebt/mag hebben in je werk.. waarom zou je er dan nog moeite voor doen?

27 juni 2019 om 17:06

Dat het geen speeltuin is voor kleine kinderen. Dat bedoelt men, samenhangend met het extravagante loon dat men kan verdienen op jaarlijkse basis.

wat zit iedereen nou te zeiken over raiola, die man doet ze werk en vraagt aan de clubs daar een vergoeding voor. het is zijn taak om de beste deal voor Matthijs eruit te slepen en daar kan je hem wel op vertrouwen. alles wat hij doet is volgens de regels iedereen loopt zeiken over corrupt wn geldwolf is je reinste onzin. het is een zakenman en die wil verdienen.

BIj PSG hebben ze hun lesje goed geleerd met Neymar en ook heel goed dat clubs hun voeten in het zand zetten.
Raiola probeert het beste en onderste uit de kan te halen voor zichzelf en de speler.

Helaas heeft De Ligt hiermee wel imago schade opgelopen.
Juventus is overigens voor hem sportief gezien een geweldige keuze. Kijken hoe het daar gaat doen.

Moet Psg vooral zeggen zeg haha. Maar wel heerlijk hoe Raiola een stappenplan uitstippeld voor deze jongen. Met zo'n clausule kan hij later makkelijker weg als hij een bv. een stap zou willen maken naar Barca of Real. Zonder, zou de club super veel kunnen vragen zoals dat vandaag de dag veelvuldig gebeurd. Raiola zorgt er gewoon voor dat niet alle macht bij de club ligt.

Iedere speler met zo een hoge transfersom zou een afkoopclausule moeten opnemen. Daar waar de clubs geen gezondverstand hebben, zieke bedragen vragen en daarmee alle transferwaardes mee omhoog trekken zouden spelers hier in een rol moeten. Vind ook dat fifa/uefa ook hier wat tegen zou moeten doen. Ook het aantal beloftes die ze contracteren om ze later te verkopen. Het zijn net investeringsmaatschappijen. Voetbal moet voetbal blijven.

Dat is durfen. Langs de ene kant heeft hij mis het recht met een ontsnappingsclausule maar de afkoopsom is wel beledigend. Je weet waar je terecht komt, het is niet even geld bij elkaar rapen en weg ermee. Riaola op zijn best zeker.. Het is een harde wereld daar in het voetbal maar er zijn grenzen lijkt me.

27 juni 2019 om 16:25

Ze nemen beloftes over, plakken er er transferclausules op van zelfs meer dan 100 milj. Is gewoon een zieke markt. Ik vind het juist goed dat ie nu dat vastlegt. Zodat er later niet met hem gespeeld kan worden. Als je later nr een andere club zou willen dan kan dat niet omdat er 200/300 milj wordt gevraagd. Ze zouden blij moeten zijn dat spelers nr zulke clubs willen.

27 juni 2019 om 17:12

Akkoord, maar een speler zijn marktwaarde veranderd niet? Afhankelijk hiervan heeft de werkgever recht om te onderhandelen?

27 juni 2019 om 17:55

Jawel, maar als de werkgever het verschil niet weet tussen 100 of 200 milj. en gewoon vraagt wat je wilt. Dan ben je gewoon zelf als werkgever de tel kwijt.

Ik denk dat De Ligt ook beledigd is dat ze niet aan zijn voorwaarden willen voldoen....

Alle gekheid op een stokje: PSG moet niet zeuren. Ze weten hoe het spel gespeeld word. Dus waarom daarover klagen?

27 juni 2019 om 18:00

Klopt. Ze doen er zelf aan mee als je kijkt nr Neymar. De Ligt denkt ik wil hier wel voetballen, mr op een gegeven moment wil ik wel hogerop. Nr een zwaardere competitie. Ik geef m groot gelijk. Zij denken alleen aan hoe zij het meest kunnen profiteren in vorm van geld. En minder op sportief gebied.

Waarom zou je bij PSG niet het onderste uit de kan willen? Qua allure staat het niet in de top 10 clubs, dan moet daar toch wat anders tegenover staan?

Als ze dan niet over de brug willen komen, even goede vrienden. Dan lekker naar de Oude Dame of Barcelona.

Raiola krijgt van veel (met name) Ajacieden de schuld, maar het is toch echt Matthijs de Ligt die met deze dubieuze zaakwaarnemer in zee is gegaan. Daar waar Kluivert vorig jaar alle shit over zich heen kreeg en werd uitgemaakt voor geldwolf, wordt Matthijs gespaard en de hand boven het hoofd gehouden. Ik vraag me inmiddels af wie een grotere geldwolf is, Kluivert of De Ligt?

Wat een soap is dit toch geworden. Als je de media moet geloven dan heeft De Ligt al bij vier verschillende clubs getekend deze zomer. Vervolgens komt er weer zo'n verhaal als dit naar voren, waarin een club gepikeerd zou zijn door vedette gedrag. Ik geloof er geen bal van totdat Ajax met een officieel bericht komt dat hij is verkocht en hijzelf tekst en uitleg gegeven heeft over zijn keuze.

De Ligt beledigd ook iedereen zeg. Eerst Barca nu PSG, straks Juve nog wie weet!

Ligt het aan mij of snappen er nog meer niet waarom de Ligt in zee gaat met een zaakwaarnemer als Raiola?
Zijn onorthodox manier van zaken doen past naar mijn mening helemaal niet bij de (ideale schoonzoon) de Ligt. Komt in interviews over als heldere gezonde hardwerkende Hollandse kerel. Zegt nooit een woord verkeerd. Inprincipe kan iedereen de Ligt toch slijten aan een topclub voor wss hetzelfde salaris. Het is een populaire topspeler die zich bewezen heeft in de CL en bij Oranje.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren