Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Koopmeiners ontroostbaar na gelijkspel tussen AZ en Napoli

Laatste update:

AZ heeft de mogelijkheid laten liggen om zich al te verzekeren van een plek in de volgende ronde van de Europa League. In eigen huis kreeg de ploeg van Arne Slot kansen om Napoli te verslaan, maar het bleef bij 1-1. Dries Mertens opende de score, waarna Bruno Martins Indi voor de 1-1 zorgde en Teun Koopmeiners een strafschop miste. Na het laatste fluitsignaal zakte Koopmeiners naar het gras, hield hij het shirt voor de ogen en oogde hij duidelijk teleurgesteld. Omdat Real Sociedad tegelijkertijd met 2-2 gelijkspeelde tegen Rijeka, zou AZ bij een overwinning zijn doorgegaan. Het heeft een Europees vervolg nog wel in eigen hand: een zege op Rijeka op de slotdag is hoe dan ook genoeg .

Napoli had slechts vijf minuten nodig om de score te openen. Mertens, bezig aan zijn honderdste wedstrijd in Europees verband, benutte de eerste serieuze kans voor de bezoekers: hij ontsnapte aan de aandacht van de Pantelis Hatzidiakos, liep zich vrij voor het doel en schatte de lage voorzet van Giovanni Di Lorenzo op waarde in. Na twintig minuten deed AZ iets terug. Owen Wijndal had vrijheid aan de linkerflank en bediende Zakaria Aboukhlal, die aan de rand van het strafschopgebied uithaalde. Keeper David Ospina hield de lage inzet uit het doel.

Van dominantie van Napoli was geen sprake, maar echt in de problemen kwamen de bezoekers zelden in de eerste helft. Pas in het slot ontstond er een serieuze kopkans voor beide ploegen: Hatzidiakos kopte de bal net over het doel van Ospina, terwijl Mertens aan de overzijde een reflex van Marco Bizot forceerde. Na een indraaiende corner sprintte Mertens naar de tweede paal en kopte hij richting het dak van het doel, maar Bizot bokste het leer weg.

Kort na de pauze kwam AZ alsnog langszij. Vlak nadat Calvin Stengs een grote schietkans onbenut liet, kreeg Koopmeiners de bal na een corner voor de voeten. Hij nam het leer uit de lucht en onderweg zorgde Matins Indi voor het beslissende balcontact: 1-1. Martins Indi werd met zijn 28 jaar en 299 dagen de oudste scorende speler van AZ in Europees verband sinds Kew Jaliens in 2010 (32 jaar en 1 dag oud tegen Sheriff Tiraspol).

Kort na het doelpunt kreeg AZ een gouden kans om zelfs op voorsprong te komen. Aboukhlal verdiende een strafschop, nadat hij de bal in het zestienmetergebied ontving van Wijndal en in botsing kwam met Tiémoué Bakayoko. Koopmeiners ontfermde zich over de strafschop en zocht de rechterhoek uit. Ospina rekende daar echter op en keerde de penalty. Koopmeiners miste zodoende drie van zijn laatste zes strafschoppen. Er volgden ook nog serieuze kansen voor Napoli: Andrea Petagna verprutste een grote kopkans, Bizot kwam op tijd zijn doel uit om Hirving Lozano de doortocht te ontnemen en enkele minuten voor tijd schoot Petagna maar net voorlangs. AZ heeft nu een punt meer dan Real Sociedad en heeft een vervolg in Europees verband daarom in eigen hand.

Verdiende AZ een overwinning op Napoli?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een spannende pot en goed gespeeld van AZ, net als vorige week. Nu heb je het in eigen hand, als je wint in Kroatie, dan ben je door. Dat zal nog moeilijk zat worden overigens, maar de kans is er en dat had ik voorafgaand aan het Europese seizoe niet verwacht.
Wijndal weer erg sterk, middenveld uitstekend, Aboukhlal onvoldoende en Sugawara een prima vervanger van Svensson vandaag.
Je had je, eigenlijk, meer moeten belonen, maar verlies was ook zeker niet onmogelijk, dus denk dat je met 1-1 wel tevreden kunt zijn.

3 december 2020 om 22:59

Bij Aboukhlal zie je op momenten als deze toch wel dat hij nog erg tekort komt voor het niveau wat AZ nastreeft. Zie hem echt zelden dingen doen waarmee hij mogelijk grote klasse laat zien. Die scheids was trouwens echt een enorme clown deze wedstrijd, haha. Ik vraag me dan af hoe zon vent zelf op deze pot terugkijkt en hoe zoiets beoordeeld wordt. Slaat toch nergens op hoe pietluttig hij fluit? Ook op t einde dat ie twee keer een veelbelovende Napoli aanval omzeep helpt, bizar. Anyway, prima resultaat op zich van AZ. Volle bak winnen volgende week en je levert een wereldprestatie

3 december 2020 om 22:59

Wees trots. Van tevoren niet verwacht dat az zich zo zou handhaven in deze poule. Heel erg knap.

3 december 2020 om 23:01

Gefeliciteerd AZ. Vond de backs echt de beste spelers vandaag. Koopmeiners leek het helemaal kwijt na de gemiste penalty. En naar aanleiding van zijn teksten na de wedstrijd, begrijp ik wel waarom. Maar ze doen nog volop mee!!! Edit: wat deed Boadu in vredesnaam?

3 december 2020 om 23:05

Deed Boadu dan iets?

3 december 2020 om 23:10

Ja, de bal aan blauw geven. Man man, wat was ie slecht zeg. Maar alsof ie expres aan het muiten was (wat ie nooit zou doen verwacht ik, maar het leek zo dom).

3 december 2020 om 23:03

Complimenten voor AZ, goed spel, goed resultaat!
Na het verlies van Ajax dat meer verdiende(maar Liverpool uit kan je 1-0 verliezen) en opnieuw een slecht Feyenoord dat niks in Europa te zoeken heeft ben ik blij dat PSV en AZ zulke fantastische resultaten behaald hebben.

Vind de reacties nogal terughoudend (spelers en analisten), tuurlijk had er meer in gezeten, maar dit is gewoon een geweldige prestatie. Win je volgende week , wat gewoon erg logisch is ben je gewoon door in deze poule

3 december 2020 om 22:57

Precies; real en napoli hebben een sterk team waardoor je eigenlijk "boven je stand" moet presteren om door te kunnen. Er nu zo voor staan is gewoon heel knap.

3 december 2020 om 23:05

Ja terecht lijkt me. Az kilt (net als Ajax) de wedstrijd niet. Nu een pingel, vorige week die kopbal van aboukhlal... zit er 1 van de 2 in ben je gewoon door... zelfde geldt voor Ajax. Huntelaar en neres dinsdag.. promes en tadic thuis tegen Liverpool en atalanta thuis de wedstrijd op zich... het gaat uiteindelijk om winst en niet om mooi voetbal.

3 december 2020 om 23:11

Het gaat niet altijd om winst, het gaat wel altijd om resultaat. En AZ heeft vandaag een uitstekend resultaat gehaald

3 december 2020 om 23:22

Ik noem een resultaat pas een resultaat als de wedstrijd afgelopen is en niet obv status of een stand. Az heeft een aantal flinke kansen verkloot deze week en vorige week!

3 december 2020 om 23:25

@shenkie klopt maar afmaken is ook een kwaliteit natuurlijk en dat heeft ook met de geldverschillen te maken. de echte wereldspitsen die zowat elke kans benutten komen niet naar de Eredivisie maar Ajax en AZ doen het gewoon uitstekend imo in Europa

4 december 2020 om 09:42

Hoe bedoel je 2x kansloos tegen Zagreb? In de 1e wedstrijd notabene een penalty gehad die gemist werd. Als je die scoort won je met het huidige scoreverloop met 0-1.

3 december 2020 om 23:29

Zo is het! Zo'n sterke poule en dan zoveel punten al. Volgende wedstrijd winnen en je bent door!

4 december 2020 om 00:05

Helemaal mee eens. Maar ik denk dat het ook een soort van ingehouden enthousiasme is. Ze doen het nu al fantastisch maar pas als je volgende week wint is het écht geweldig. Je gaat dan door in een poule waarin twee, op zijn minst, outsiders voor de laatste 4 zaten. Nu al is het een geweldige prestatie dat je jezelf in een positie weet te manoeuvreren waarin je alles in eigen hand hebt, maar pas als je het volgende week afmaakt is dat concreet echt iets waard. En dat zou echt goud waard zijn voor een ploeg vol jong talent als AZ. Ergens kan ik die terughoudendheid wel waarderen eigenlijk, hoewel het nu al super goed is, heb je nog niets dus laten we ook niet nu al de vlag uithangen. Wint AZ volgende week 'gewoon' dan mag het journaille wel uit hun dak gaan want dan hebben ze echt iets gedaan wat niemand van tevoren voor mogelijk hield. Mocht het misgaan dan zullen de media vermoedelijk ook weinig anders dan lof hebben voor het feit dat ze nog zo dichtbij zijn gekomen. Ik denk dus niet dat het per se negativisme is maar eerder een nieuw realisme. AZ begint volwassen te worden, ook voor de Nederlandse pers

AZ zo goed als door, of ben ik nu te optimistisch? Zou echt knap zijn in deze poule!

3 december 2020 om 22:57

je bent te optimistisch. Moeten nog van reijka winnen, die gewoon even gelijkspelen tegen Real uit, dus zo makkelijk zal het niet zijn.

3 december 2020 om 22:59

Heb je die statistieken gezien bij die wedstrijd? Reijka 5 schoten, real sociedad 27 hahaha. Maar ben het wel eens dat mensen heel makkelijk praten over reijka

3 december 2020 om 23:00

haha nee maar alsnog. Kan Az ook overkomen

3 december 2020 om 23:01

Dat is een godswonder dat die hun enige punt vandaag pakten in San Sebastian natuurlijk. AZ is wel degelijk de favoriet, grote kans om door te gaan! Thuis had AZ geen kind aan Rijeka.

4 december 2020 om 07:52

Sterker nog, gebeurde iets soortgelijks niet met AZ in Spanje?

3 december 2020 om 22:58

Winnen is door. Ik hoop het van harte

3 december 2020 om 22:58

Ja te optimistisch. Maar de kans is groot.

3 december 2020 om 22:59

Winst is overwinteren

3 december 2020 om 23:00

Nee napoli is nog niet zeker...

3 december 2020 om 23:01

Napoli is nog niet door. Die staan maar 2 punten voor. Kans is zelf aanwezig dat Napoli er nog uitvliegt als AZ wint en Napoli van Sociedad verliest

3 december 2020 om 22:59

Wel even winnen daar, makkelijker gezegd dan gedaan...

3 december 2020 om 23:02

Nederlandse ploegen in Europa man..., ik hoop dat we volgende week 4 ploegen hebben die overwinteren!

3 december 2020 om 23:17

Nee hoor, bij winst door sowieso en hebben al 4-1 gewonnen van ze. Dus als we met dezelfde instelling het veld in gaan moet het lukken.

Balen van gelijke spelen tegen Napoli en Sociedad, ik ben een trotse AZer

3 december 2020 om 23:04

Ik heb precies hetzelfde. Nu nog half teleurgesteld dat er niet gewonnen is, maar ongeacht of het wel of niet gaat lukken, wat ben ik al trots op AZ zeg. In eigen huis 3 keer echt een wereldpot gespeeld. En er zat gewoon wéér meer in tegen zo’n topteam. Hoe Koopmeiners met z’n shirt over z’n hoofd zit na de wedstrijd zegt genoeg. Hij moet die penalty zichzelf overigens niet te zwaar aanrekenen, was gewoon goed geschoten en verder speelde hij echt weergaloos. Sugawara, Wijndal en Midtsjo idem dito. Nu vol eroverheen knallen tegen Rijeka en je overleeft de poule des doods gewoon.

3 december 2020 om 23:24

Vind overigens dat Panta te weinig credits krijgt. Zat er een paar keer goed tussen en is enorm gegroeid als speler de afgelopen twee seizoenen. Geniet echt wel van hem

4 december 2020 om 00:37

Absoluut, echt heel sterk gegroeid in zijn spel. Slimme speler en zijn inspeelpass naar voren toe tussen de linies vind ik altijd top. Heb weleens met hem gevoetbald, leuk om zijn ontwikkeling nu zo te zien.

Jammer koopmeiners, maar wat draait AZ een uitstekende campagne! En dat met 2 grote clubs in de poule, echt niets dan respect. Volgende week winnen (en niet onderschatten!) en je bent er. knap hoor!

3 december 2020 om 23:24

Ja, ze hebben het gewoon in eigen hand. Fantastisch! Wat betreft koopmeiners neem ik aan dat het klaar is met hem als penaltynemer. Hij heeft er 7 genomen dit seizoen, 4 gescoord, drie gemist. Dat is gewoon te slecht voor een penaltynemer.

Az doet het echt geweldig. Die gaan gewoon door, heb ik alle vertrouwen in. En dat in deze poule, hulde!

Correctie real sociedad en az staan gelijk, mocht az winnen zijn ze 100% zeker door, onderling resultaat zijn ze beter dan Napoli.

3 december 2020 om 23:15

Napoli staat op 10 punten dus die kunnen alleen op 11 komen als ze winnen of gelijkspelen. Wat dus betekent dat sociedad de 11 punten niet haalt.

Gelijkspel tegen een hele goede ploeg als Napoli mag je gewoon tevreden mee zijn

Gefeliciteerd Az heel knap jullie hebben alles nog in eigen hand terwijl jullie de moeilijkste poule van alle Nederlandse clubs hebben

Succes met de laatste wedstrijd

Wat speelt AZ goed, had meer dan een gelijkspel ingezeten. Winnen van Rijeka en ze zijn door.

Is echt niks aan de hand, az is echt ijzersterk in Europa, als ik op de wedstrijden tegen napoli en real sociedad moet af gaan. Gaat az gewoon winnen van Nk reijka!!

Kan iemand mij uitleggen waarom az het pas in eigen hand had na gelijkspel van sociedad? Hadden ze toch al door hun eigen resultaat?

3 december 2020 om 22:58

Hier door: maar gelukkig is de scenario verdwenen. Dus als Real had gewonnen, hadden ze alle 3 op 11 punten kunnen komen. Donderdag 22 oktober 2020 18.55 uur: Napoli - AZ 0-1 18.55 uur: Rijeka - Real Sociedad 0-1 Donderdag 29 oktober: 21.00 uur: Real Sociedad - Napoli 0-1 21.00 uur: AZ - Rijeka 4-1 Donderdag 5 november: 18.55 uur: Rijeka - Napoli 1-2 18.55 uur: Real Sociedad - AZ 1-0 Donderdag 26 november: 21.00 uur: Napoli - Rijeka 2-0 21.00 uur: AZ - Real Sociedad 0-0 A) Aantal punten in onderlinge wedstrijden van de teams die gelijk staan B) Doelsaldo in onderlinge wedstrijden van de teams die gelijk staan C) Aantal gemaakte goals in onderlinge wedstrijden van teams die gelijk staan D) Aantal gemaakte uitgoals in onderlinge ontmoetingen van teams die gelijk staan E) Als in bovenstaande criteria in ieder geval 1 team is afgevallen, wordt er bij de overgebleven teams opnieuw bovenstaand rijtje afgewerkt met alleen de overgebleven teams. F) Doelsaldo van alle wedstrijden in de poule G) Aantal gemaakte goals in alle wedstrijden in de poule H) Aantal gemaakte uitgoals in alle wedstrijd in de poule I) Club met meeste overwinningen J) Club met meeste uitoverwinningen K) Fair play (club met minste aantal 'disciplinaire punten', waarbij een rode kaart telt voor 3 en een gele kaart voor 1) L) Hoogste clubcoã«fficiã«nt

3 december 2020 om 23:02

Aha ik snap het. Dank!

3 december 2020 om 23:04

Az had dan toch boven napoli alsnog gestaan?

4 december 2020 om 01:19

Az had boven napoli gestaan. Napoli boven sociedad. Sociedad boven az. Dan had bij een gelijkspel groter dan 0-0 uiteindelijk Napoli de meeste goals gemaakt in onderlinge wedstrijden en zijn dus door. Vervolgens zie je sociedad obv onderling resultaat boven az staan en zou het nog klaar zijn. Blijven rare regels. Je zou denken na onderling resultaat komt je doelsaldo maar helaas is dat dus niet het geval. Gelukkig pakt rijeka toch een puntje en hoeven we niet te vrezen.

Ontzettend jammer dat Koopmeiners de penalty mistte maar wat mogen we trots zijn dat wij als AZ gelijkwaardig, zo niet beter waren dan Napoli. We hebben echt enorme stappen gezet. Volgende week winnen en we zijn door!

3 december 2020 om 23:01

Absoluut, tuurlijk je moet die killermentaliteit hebben en goede matches kunnen afmaken maar wat Az alweer laat zien is echt echt top. Zeer volwassen, goed spel, zeer netjes. Je miste vandaag wel Sven en Karl vanaf het begin en een oplevende Boadu die makkelijk scoort zou ook veel schelen. Maar zeer netjes wat Az laat zien. Niet makkelijk tegen Sociedad en Napoli. Een Napoli dat even 4-0 wint van Roma afgelopen weekend.

3 december 2020 om 23:22

Boadu scoort misschien makkelijker, qua veldspel voegt hij al een tijdje helemaal niks toe. Wint geen duels.. gelukkig was hij zondag wel weer goed, dus wie weet. Vandaag was het een onvoldoende.

3 december 2020 om 23:28

Klopt, hij lijkt er ook mentaal een beetje niet bij te zijn ofso. Het is wat zwakjes. Hij zou een voorbeeld moeten nemen van Wijndal. Hoop dat het goed komt met hem, hij heeft genoeg potentie.

3 december 2020 om 23:29

Koopmeiners moet het zichzelf niet zo kwalijk nemen van die penalty. Het was gewoon echt prima geschoten, maar die keeper gokt gewoon goed. Verder speelde hij echt een perfecte wedstrijd.

Phoe, toch wel een vermakelijke pot gezien. Real gelijk gespeeld, dus volgende week winnen en je bent door We gaan overwinteren!! Op naar 4 Nl clubs Europees overwinteren.

3 december 2020 om 23:00

Ook al had Sociedad gewonnen dan was winst ook voldoende geweest.

3 december 2020 om 23:04

Haha 1 X is genoeg maar dat is niet waar wat je zegt. Als alle 3 op 11 punten waren gekomen dan ligt het eraan wat de gelijke stand wordt tussen nap-real 2-2 was voldoende geweest en we lagen eruit.

3 december 2020 om 23:07

Dat scenario was niet mogelijk geweest. Sociedad kan alleen op 11 komen als ze winnen en dan blijft Napoli op 10 punten hangen.

3 december 2020 om 23:11

Ja nu dat klopt. Het ging erom dat real had gewonnen vandaag. Maar gelukkig hebben we daar nu niet meer mee te maken. Winst is voldoende nu, en zelf een gelijkspel als Napoli wint maar daar gok ik liever niet op.

3 december 2020 om 23:12

Haha @Sander maar je begint telkens met "ook al had Sociedad gewonnen" om vervolgens alleen met de huidige punten te rekenen. Als Sociedad vandaag had gewonnen waren zij ook op 10 punten gekomen. Dan was de stand na vandaag Napoli en Sociedad 10 punten en AZ 8. Kortom: dan hadden ze alledrie op 11 punten kunnen komen in de laatste speelronde

3 december 2020 om 23:17

Jaa idd. Maar az troeft dan napoli onderling af? Of telt dat anders?

3 december 2020 om 23:28

Maar AZ werd dan onderling afgetroefd door Sociedad. En Sociedad weer door Napoli. Had eigenlijk niet geweten wat er dan gebeurd was, ik denk op doelsaldo beslissen.

3 december 2020 om 23:32

Dan troeft AZ Napoli inderdaad af, en Napoli Real weer, en Real AZ weer. Je hebt dan dus een 'driehoekje' aan onderlinge resultaten die geen doorslag geven dus. Dan telt doelsaldo in onderlinge wedstrijden (dus excl. wedstrijden tegen Rijeka) van die 3 teams als doorslaggevende factor. Voor AZ is dat doelsaldo slechts 0 (2 voor, 2 tegen), dus dat had wel eens slecht uit kunnen pakken.

4 december 2020 om 01:22

Doelsaldo zou ook gelijk zijn dan omdat iedereen met minimaal verschil had gewonnen. Het had dan gegaan om aantal doelpunten voor in onderlinge wedstrijden. Napoli had dan door gegaan ivm de 1-2 tegen sociedad eerder. Dan had je az en sociedad over gehouden en ging sociedad door obv onderling resultaat. Welkom in de wondere wereld van de uefa waar doelsaldo telt als graadmeter nummer 12 ofzo haha

3 december 2020 om 23:02

Feyenoord gaat het niet redden. Die Oostenrijkers kunnen het in eigen huis ook zelf afmaken natuurlijk en Feyenoord mist gewoon teveel kwaliteit momenteel. AZ is eigenlijk verplicht om te winnen van Rijeka. PSV is al door en Ajax moet ook tweede kunnen worden in de cl. Drie ploegen overwinteren is echt niet slecht!

3 december 2020 om 23:06

Blijf hoop houden, dat we alle 4 overwinteren Ondanks de afwezige voor Feyenoord.

Als az wint tegen rijeka, wat je als az zijnde gewoon moet doen, dan ben je door! Zou echt een knappe prestatie zijn hoor! Prima wedstrijd weer waarin het gewoon 3 punten had verdiend! Chapeau AZ!

Jammer dat ze geen overwinning uit het vuur hebben weten te slepen maar toch een goede uitgangspositie. Laatste pot van Rajka winnen en je bent er. Als Feyenoord ook van die Oostenrijkers winnen hebben we gewoon 4 NL ploegen die overwinteren. Zou toch we fantastisch zijn!

Jammer van de pingel dan was je nu door. nu dat Real sociedad gelijk heeft gespeelt is alles nog in eigen hand. Winnen van Rijeka betekent doorgaan.

Ook al had Sociedad vandaga gewonnen, een overwinning volgende week was voldoende

3 december 2020 om 23:00

Nope. Als Sociedad had gewonnen en volgende week gelijkgespeeld, met 1-1 of meer, dan was AZ uitgeschakeld geweest.

3 december 2020 om 23:01

Echt wel. Dan had napoli en sociedad 10 punten gehad. Als az wint hebben ze 11.

3 december 2020 om 23:08

@Sander als Sociedad en Napoli volgende week dan zouden gelijkspelen, kwamen zij ook op 11 punten. Dus dan had je alledrie 11 punten gehad. Grappige is dan dat de onderlinge resultaten ook in evenwicht zijn (Napoli wint en speelt gelijk tegen Sociedad, AZ doet dat tegen Napoli en Sociedad tegen AZ). Dus dan wordt het raar rekenen en had het zomaar gekund dat AZ eruit vloog lijkt me. En als dat volgens @Oelie al bij 1-1 was, dan zal dat zo haha

Wordt napoli dan overschat, of toch az weer onderschat?

3 december 2020 om 23:16

Denk dat beide op waarde worden geschat. Napoli is net als Sociedad een sterke ploeg & AZ doet het dus gewoon goed.

Goed resultaat van een moegestreden Az. Je zag op het eind dat een paar spelers het heel moeilijk hadden. Wat viel Boadu slecht in zeg.. slechte kaatsen en ook nog een keer balverlies, waardoor Napoli bijna de 1-2 kon maken. Daarna 10 minuten niet aan de bal geweest. Volgende week winnen van Reijka en je bent door. Heel knap als het gaat lukken om te overwinteren. Had ik vooraf niet gedacht.

2 wedstrijden op rij al dat AZ het af had kunnen en moeten maken tegen een Europese sterke tegenstander.
Hopelijk komt het volgende week allemaal goed.

Zo jammer. Hier zat weer meer in. Chapeau voor Az maar toch blijft een zure gevoel over. Daarin moet Az beter in zijn, klinischer. Grotendeels prima Az gezien. Soms was Napoli wel gevaarlijk, die konden ook makkelijk een doelpunt maken. En Wijndal, poeh wat een speler, heerlijk. Hij miste wel Karlsson voor zich. Maar hey winnen Reijka en je bent gewoon door, wie had dat gedacht. Top dat Sociedad gelijkspeelde. Het kan dus nog.

Wat zou het toch heerlijk zijn als alle Nederlandse clubs overwinteren Europees! Alles is nog in eigen hand. Waarbij het bij AZ zeker het knapst zou zijn.

Tja Koopmeiners, ik snap eigenlijk de hype rondom die jongen niet zo. Ben ik de enige in Nederland die hem geen bijzondere speler vind..? Hij heeft totaal geen snelheid, is fysiek niet bovengemiddeld sterk en z'n handelingsnelheid is vaak best traag op dit niveau. Alles gaat telkens op één tempo. Klopt, hij heeft een uitstekende trap, vandaar ook zonde dat hij die penalty mist.. Enfin, verder een puike prestatie van AZ in deze poule. Ik zie ze wel door gaan, Napoli zal nog even gas moeten geven tegen Sociedad en wint Sociedad, heeft AZ het betere onderlinge resultaat tegen Napoli! Uiteraard wel zelf nog even winnen. Overigens is Wijndal echt een genot voor het oog. Dat wordt een back voor de absolute top. Roep ik al weken, kan het alleen maar blijven herhalen.

3 december 2020 om 23:14

Je zal niet de enige zijn. Maar wel een van de weinige. Hij is best snel, kan ballen afpakken opbouwen, beslissende passes geven. Maakt veel meters, pakt weinig kaarten. In de kleine ruimte beperkt.

3 december 2020 om 23:21

Snel? Nee dat is hik absoluut niet. Ik zie in hem een eenvoudige bal afpakker met een hele aardige trap die het op een iets hoger niveau qua tempo niet meer bijgebeend krijgt. Vond hem in oranje toen hij die basisplaats had tegen Mexico dacht ik, ook echt veruit de zwakste schakel.

3 december 2020 om 23:26

Ik ben ook geen groot fan van Koopmeiners. Natuurlijk, voor AZ een topspeler, maar zijn handelingssnelheid is gewoon te laag inderdaad. AZ gaat hem missen als hij weg is, dat weet ik zeker. Maar ik zou niet weten wat voor hem een geschikte club is. Iets in Duitsland denk ik. Zoals fantje zegt, hij kan alles. Maar niet super goed helaas.

Jammer van de penalty, maar AZ heeft het geheel in eigen hand. Volgende week winnen volstaat en dat is goed mogelijk, ook al speelt Rijeka knap gelijk bij Sociedad. Maar gezien de thuiswedstrijd heb ik er vertrouwen in..

Gelukkig hebben Psv en AZ wel gepresteerd vanavond. Heb PSV gekeken, maar gelijl tegen Napoli klinkt als een flinke prestatie.

Snap het niet. Ook als Sociedad had gewonnen had AZ toch genoeg gehad aan een overwinning volgende week in Rijeka?

4 december 2020 om 01:49

Maar nu kun je misschien zelfs nog gelijkspelen van Rijeka, onder de voorwaarde dat Napoli wint van Sociedad. Dus wel iets gunstiger dat Sociedad nu gelijk heeft gespeeld.

4 december 2020 om 09:03

Ja. Zag net ook rekensom dat het resultaat tegen Rijeka gestreept kan worden. Dan zou AZ bij winst van Sociedad gisteren de pineut kunnen zijn geweest ondanks winst bij Rijeka. Maar dat is nu gelukkig niet meer aan de orde.

AZ staat nu toch gelijk met Sociedad, en op onderling resultaat is Sociedad toch 2e? Als AZ dan wint van Rijeka en Sociedad van Napoli is AZ toch niet door?

3 december 2020 om 23:03

AZ gaat over Napoli heen wanneer Sociedad en AZ winnen de eerst volgende wedstrijd. Wel dus.

3 december 2020 om 23:06

Zelfs als groepshoofd eindigen is nog een optie

Het zal wel niets toevoegends zijn, of zo worden beoordeeld (want uiteraard voegt het iets toe), maar wat is het toch mooi om te zien dat voetballers huilen. Elke dag hoop ik op het grote ont-macho-en van de maatschapij, inclusief de voetballerij. Laat de huilende voetballer maar een vast nummer worden! Overigens zeer goed resultaat. Uberhaupt vind ik het een prima score, ook wanneer ze derde worden in de poule met gewoon twee Champions League (pot 3 of 4 a la) waardige tegenstanders. Petje af.

Psv door
Ajax door ( overwinteren)
Az bij winst door
Feyenoord bij winst door.
Het kan jongens 4 teams xD

Fantastisch resultaat voor az.

AZ staat nu toch gelijk met Sociedad, en op onderling resultaat is Sociedad toch 2e? Als AZ dan wint van Rijeka en Sociedad van Napoli is AZ toch niet door?

3 december 2020 om 23:13

Ja wel Napoli 10 punten, Real en Az nu 8 punten. Dus 3 punten erbij en je bent door.

Koopmeiners spelde ook gewoon een waardeloze wedstrijd. Stengs ook. Gewoon heel slap. De handelingssnelheid zo ongelofelijk laag bij die jongens. Ook het opbouwen van achteruit loopt totaal niet bij AZ. en geen creativiteit op hem middenveld om een verdediging echt open te breken. Allemaal lopers. Waarom zit zo een balvaardige talent als Taabouni niet op de bank? Zo kom je echt niet verder in Europa.

AZ staat nu toch gelijk met Sociedad, en op onderling resultaat is Sociedad toch 2e? Als AZ dan wint van Rijeka en Sociedad van Napoli is AZ toch niet door?

3 december 2020 om 23:10

Dan hebben AZ en Sociedad 11 punten en Napoli blijft dan op 10. Dus dan is AZ gewoon door.

Knappe prestatie jongens. En eerlijk is eerlijk jullie hadden gewoon moeten winnen. Dat was gewoon zwaar verdiend geweest. Daarom is Napoli geen top ploeg. En zal het ook nooit worden. Az was goed en die laten deze kans echt niet liggen. Alvast gefeliciteerd

Zo jammer die penalty, dan was Az gewoon al door, ongelofelijk naar waar.
Nu volgende week eigen spel spelen en winnen, doorgaan in deze poule is een utopie waargemaakt,.

AZ gaat het nog moeilijk krijgen in Kroatie. Als je 2-2 bij Real Sociedad speelt, dan ben je geen slecht ploeg.

Snap de teleurstelling, maar AZ heeft het lot in eigen hand. Ze kunnen of Napoli of Sociedad achter hun laten! Echt heel knap als dat gaat lukken. Ondanks dat we soms zo negatief zijn over ons voetbal mogen we deze herfst best tevreden zijn over onze ploegen. Hopelijk gaan echt alle Nederlandse clubs door.

Gefeliciteerd met het punt AZ supporters. jullie club moet echt een voorbeeld zijn voor alle clubs in Nederland die geen Ajax op PSV heten. Off topic: VZ Az heeft niet 1 punt meer dan Sociedad. Ze hebben er beide 8 .😉 ik snap dat Voetbalzone snel die topics maakt maar er zitten wel bijna altijd fouten in.

Bij AZ viel het enorm op wie wel of niet weet aan te haken op dit niveau. Stengs, Koopmeiners, Bizot, Wijndal en Karlsson heel goed gespeeld. Aboukhlal, Hadzidiakos, Boadu en Gudmonsson komen (op dit moment) te kort voor het niveau dat gevraagd wordt. Bmi, De Wit en Sugawara wisselden goed en slechte momenten af. Maar met name Aboukhal en Boadu waren echt schrijnend slecht vandaag. Koomeiners speelde een goede pot. Je ziet wel dat hij zelfvertrouwen mist. Een echte winnaar blijft niet hangen bij een eerdere gemiste penalty. Bij Koopmeiners zie je al voordat hij die penalty gaat nemen dat hij hem gaat missen.

3 december 2020 om 23:32

Karlsson en Boadu speelden toch maar een paar minuten mee? En van Stengs en Koopmeiners mag je verwachten dat die hun kansen afmaken. Koopmeiners de pingel en Stengs die vrije kans rand zestien. Daarnaast, Stengs is een grillige speler die zeer goede momenten afwisselt met afwezigheid en balverlies. Koopmeiners is altijd een stabiele middenvelder, maar wordt geen Europese top. Daarvoor komt hij toch een en ander te kort. Maar al met al heeft AZ het prima gedaan in deze poule. De kers moet volgende week op de taart. Anders is het niet top, maar flop.

Knap hoor van Az. Napoli over 2 wedstrijden gewoon verslaan, en nu nog in eigen hand hebben.... keurig

De penalty was overigens gewoon goed genomen alleen die keeper ging vol voor een plek waar de bal kon komen en hij pakte hem goed.

3 december 2020 om 23:24

Een pingel die goed wordt genomen is een goal....

3 december 2020 om 23:35

Daar heb je gelijk in.....theo,.....die zei dat namelijk ook net.
Puntje bij paaltje had je de twee wedstrijden tegen real en Napoli thuis gewoon kunnen en misschien wel moeten winnen en was je nu al winnaar van de groep.
Ongelofelijk eigenlijk dat je dat in kan tikken, maar het is realistisch.
Volgende week winnen en we zijn gewoon door in deze poule

4 december 2020 om 10:41

In de huidige vorm moet AZ in staat worden geacht de volgende ronde te bereiken, maar dan moet er wel efficiã«nter met de kansen worden omgesprongen. Laten we hopen dat het lukt. Of, nog een uitweg, Napoli wint van Real Sociedad en AZ speelt gelijk. Waar moet worden getekend?;-)))

Real sociedad heeft ook gewoon 8 punten? En az verliest dat op onderlig resultaat

Klasse AZ, poule des doods en het in de laatste ronde in eigen hand hebben. Netjes.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren