Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Koopje’ Beelen vergeleken met Ajax-speler: ‘Dan is dat een betere deal’

Laatste update:

Sjoerd Mossou is positief verrast door Feyenoord-verdediger Thomas Beelen, zo laat hij blijken in de AD Voetbal podcast én een analyse voor het Algemeen Dagblad. De 22-jarige verdediger speelde donderdagavond tegen AS Roma (1-1) de grootste wedstrijd uit zijn carrière en wist zich tegen topspits Romelu Lukaku knap staande te houden.

De journalist is zeer te spreken over Beelen. “Het was af en toe bijna indrukwekkend wat zo’n jongen liet zien, simpelweg met zijn verdedigende kwaliteiten”, aldus Mossou, die denkt dat de mandekker uit Harderwijk op korte termijn een vaste basisspeler kan gaan worden bij Feyenoord.

De Rotterdammers hebben uitstekende zaken gedaan met de aankoop van Beelen, zo stelt Mossou. “De kans is natuurlijk groot dat Geertruida weggaat in de zomer, dus dan is het top dat je zo’n jongen in huis hebt.”

“Voor 3 miljoen euro is dat natuurlijk een koopje. Leg dat even naast Sutalo van Ajax en dan is Beelen een betere deal. Dat is natuurlijk een inkoppertje.” Ajax nam Josip Sutalo afgelopen zomer voor liefst 20,5 miljoen euro over van Dinamo Zagreb, terwijl Feyenoord slechts 2,7 miljoen euro neertelde voor Beelen bij PEC Zwolle.

Mossou zag Beelen tegen Lukaku ‘fier overeind blijven’. “Hij pakte al vroeg een gele kaart, maar blijft dan heel rustig. Aan de bal, zonder bal, met veel ruimte in zijn rug. Het maakt hem niet uit, want hij is heel snel. Dit wordt wel een goede speler normaal gesproken.” Beelen speelde tegen Roma pas zijn elfde officiële wedstrijd in het shirt van Feyenoord.

Het internationaal examen van Beelen is pure winst, zo schrijft Mossou ook in de ochtendkrant. “Wie de 22-jarige verdediger gisteravond volkomen soeverein zag acteren in De Kuip, vaak in een rechtstreeks gevecht met de Belgische topspits, kan zich amper voorstellen dat Beelen amper een jaar geleden nog in de Keuken Kampioen Divisie speelde.”

De wedstrijd tegen Roma was volgens Mossou een geweldige test voor Beelen. “Het kwam op een waardevol moment bovendien. In de Eredivisie speelde de verdediger de laatste weken al uitstekend, tegen Roma zette de verdediger die opmars haast vanzelfsprekend voort.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Individuele kwaliteit maakt niet zoveel uit, een trainer blijkt maar weer eens essentieel. Als er een plan is, als de spelers weten wat ze moeten doen, als een team weet wat ze moeten doen blijken al die jongens opeens erg goed te kunnen voetballen. Zie PSV dit seizoen, zie Feyenoord de afgelopen seizoenen, Bosz en Slot zijn zulke trainers, Schip duidelijk niet. Ik ben er van overtuigd dat met een goede trainer de Ajax selectie opeens ook goed blijkt te kunnen voetballen maar goede trainers zijn schaars....

16 februari 2024 om 07:22

Oneens, Beelen is op basis van data gehaald, hij lag in de prognose dicht bij Trauner en Geertuida, dan gaat het dus om scouting. Dat zo'n jongen mag wennen en door een trainer wordt voorbereid op het grote werk, mag je toch wel verwachten van een trainer van een topclub.

16 februari 2024 om 07:57

@Joris. Oef data... Daar werd een voormalig TD in amsterdam voor vekettert....

16 februari 2024 om 08:02

Beelen doet me qua rust en passing ook aan Trauner denken. Hij lijkt ook een beetje met zijn lichaam voorover te buigen in balbezit en zoekt altijd de oplossing naarvoren.

16 februari 2024 om 08:40

Achterman dat was omdat dat achteraf om financiële data bleek te gaan

16 februari 2024 om 09:34

@Achterman,
Het moet een combinatie zijn.
Feyenoord kijkt naar data, maar bekijkt natuurlijk ook wedstrijden en neemt tegenwoordig ook persoonlijkheid mee in de analyse

16 februari 2024 om 10:55

Dan snap je het punt niet. Deze jongen zou onder een andere trainer niet als zodanig gezien worden.

16 februari 2024 om 07:32

Het spel voetbal lijkt alleen maar om trainers te draaien tegenwoordig. Nu hebben ze zeker invloed op gebied van fitheid en tactiek. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat spelers het verschil maken, ze moeten alles uitvoeren op het veld. Feyenoord en PSV hebben individueel goede spelers en een goed team. Lijkt soms wel dat mensen altijd vinden dat als PSV en Feyenoorders goed spelen men boven zichzelf uit stijgt, de tegenstander slecht speelt of alles aan de trainer ligt. Bij ajax ligt het ook altijd aan randzaken als het slecht presteert. Nee de selectie van Ajax is dit jaar gewoon slecht, met matige spelers en slechte aankopen. Feyenoord is gewoon goed met prima aankopen over het algemeen. Psv is dit jaar uitzonderlijk met uitstekende aankopen. Meer dan dit is het niet.

16 februari 2024 om 07:55

Tja zo lust ik er nog een paar. Ajax krijgt totaal geen druk op de bal. Elke tegenstander omzeilt dat met een simpel foefje. PSV en Feyenoord hebben wel grote delen van de wedstrijden druk op de bal. Dat is een stuk makkelijker kansen voorkomen en ballen veroveren. Het als team druk krijgen en houden op de bal is tactiek. Als je echt hele goede spelers hebt dan heb je niet perse een coach nodig die tactisch meesterlijk is en zijn tactiek ook kan overbrengen op zijn selectie. Heb je mindere spelers dan dat (wat eigenlijk altijd het geval is in NL) dan moet een coach het verschil maken met het overbrengen van zijn tactiek. Ajax heeft al een paar jaar trainers die tactisch niet zo sterk zijn, dan wel het totaal niet kunnen overbrengen. De jaren ervoor hadden ze coaches die dat wel konden. Een PSV dat met pijn en moeite 2e wordt en het PSV dat op een straatlengte voor staat is de trainer. Heeft bar weinig met de aankopen te maken. De beste aankoop is namelijk wen groot deel van het seizoen geblesseerd in Eindhoven.....

16 februari 2024 om 07:55

Natuurlijk is Ajax veel minder dan verwacht. Maar wat hij zegt klopt natuurlijk ook, Sutalo maakte bij Zagreb, tegenstanders waren allemaal vol lof. Die haalde echt hoog niveau.

Nu staat die wekelijks te schutteren, hij lijkt regelmatig niveau onderkant eredivisie. Zo'n Sutalo, als die in zijn kracht komt te spelen en met vertrouwen, kan die echt gemakkelijk mee in top ED.

Bij Feyenoord hebben we sinds Slot hele goede scouting gezien, maar ook eigen jeugd die echt transformatie door maakte. Dat verschil wordt echt door de trainer gemaakt. Nogmaals, bij Ajax is het heel veel heel groen, Gooijer, Hlynsson daar zie ik echt potentieel, maar die hebben nauwelijks ED ervaring. Als je dat combineert met spelers die elkaar aanvullen, gaan die echt snel beter worden. Sosa lijkt hele waardeloze dingen zien, terwijl jaar geleden Bayern en andere topclubs hem aan t scouten waren. Nu is dat imo een wingback die niet bij Ajax past, maar die kan echt wel wat.

Daarnaast is er ook genoeg troep, Gaaei, Martha, Avila heeft niets te zoeken in de ED imo. Tahirovic is leuke voetballer als er geen druk op wordt gezet, maar iets van druk en er komt niets fatsoenlijks meer uit. En zo kan je wel doorgaan. Maar punt is, er zijn echt wel 10-14 voetballers die niveau zeker aankunnen.

16 februari 2024 om 08:00

Ik zeg ook totaal niet dat tactiek en trainers geen invloed hebben. Ik zeg dat letterlijk. Ik zeg meer dat het lijkt dat er vrij weinig gekeken wordt naar individuele spelers. Het draait in zoveel reacties vooral om de trainer. Geloof jij nu echt dat van het Schip niet overbrengt op het team dat ze op zijn minst compact moeten staan? Zo moeilijk is dat niet te begrijpen. Onder individuele kwaliteiten zie ik ook inzicht en mentaliteit. Niemand die het elftal binnen de lijnen neerzet. Dus het gebrek aan kwaliteit in de selectie is voor mij nog altijd de grootste oorzaak en niet een trainer.

Sutalo zie je in sommige situaties verdedigend echt goede dingen doen. Alleen voetballend schort het en er is niemand om hem heen die hem aanstuurt of meeneemt. Waarschijnlijk wordt dat van hem richting andere verwacht maar dat kan hij (nog) niet.

16 februari 2024 om 09:28

Als dat zijn kwaliteiten zijn, dan is dat toch gewoon totaal verkeerd gescout? Een Bassey doet het nu in de Premier League ook weer meer dan prima. Ajax scout de verkeerde spelers of verwachten verkeerde dingen van een verdediging.

Totaal vrije inzicht (zoals het Barca van Guardiola) is ook vrij lastig om te leren. Spelers moeten elkaar daarin goed kennen en moeten in staat zijn om in een split second een beslissing te nemen tussen aannemen en passen. Bij een Ajax gaat dat niet vanzelf. Dan moet een trainer dus automatismen erin slijpen zodat je taktisch al kan voorspellen wat je moet gaan doen. Als de looplijnen zijn getraind weet je immers waar je de bal kwijt kan nietwaar.

16 februari 2024 om 12:27

Daar ben ik het maar voor een gedeelte mee eens. Natuurlijk is een goede trainer belangrijk. Of nou ja, eigenlijk is een goede trainer vooral bonus. Je moet alleen wel een capabele trainer hebben. Dat is eigenlijk al genoeg om de kwaliteiten in de selectie te vertalen naar het veld.

En nee, ook Bosz en Slot hadden niet heel veel met deze selectie gekund. Ajax had een groot deel van het seizoen geen voetballend vermogen op het middenveld en voorin en bovendien is het achterin kwetsbaar. De kritiek die PSV nog kreeg was die verdediging, maar die verdediging is nog altijd een stuk beter dan die van Ajax. Dat zegt wel alles.

Verder moeten we ook niet doen alsof Bosz een wonderdokter is. Die is in het buitenland ook geflopt. Hij heeft ook gewoon uitstekend materiaal ter beschikking en zijn opvatting past kennelijk bij de spelersgroep en de opvatting van de TD. Dan krijg je een goed geheel. Bij Feyenoord zie je eigenlijk hetzelfde, al zie je daar wel dat Slot er wat extra's uitperst. Feyenoord heeft een goede selectie, maar dan vooral in de breedte. De aanval is buiten de spits totaal niet indrukwekkend, maar dat collectief is altijd iets waar men op terug kan vallen.

Tsja, geleidelijk zonder hoge verwachtingen ingebracht worden in een stabiel team waar een goede sfeer hangt onder een toptrainer en leiders als Hancko en Trauner of gezien worden als de verlosser in een nieuw land bij een club in zware crisis onder 3 trainers (4 als we die vage griek meetellen haha) waar totale chaos heerst en je medespelers er niks van kunnen of nog te jong zijn. Een groter contrast is er bijna niet. Maar ja, makkelijk scoren natuurlijk voor een type als Moussou

16 februari 2024 om 07:53

Dit vind ik dan weer een realistische en goede reactie. Ajax als club in deze fase is totaal niet te vergelijken met Feyenoord op dit moment. Hetzelfde als je Feyenoord in de tijd van Advocaat en Ajax zou vergelijken. Onzinnig.

16 februari 2024 om 07:54

Dit is inderdaad makkelijk scoren, maar dat is journalistiek anno 2024. Verder natuurlijk helemaal met je eens, zonder iets bij Beelen weg te willen halen want hij deed het gewoon goed. Toch moeten we eerlijk zijn en valt Sutalo wel erg tegen. Zijn prijskaartje werkt dan niet mee. Er zit wel een stijgende lijn in, maar het is zo broos. Ik mis ook de slagersmentaliteit bij hem.

16 februari 2024 om 08:27

Stijgende lijn bij Sutalo? Gisteren ook alweer bij de tweede goal tegen helemaal de bal kwijt en zit wat om zijn eigen as te draaien terwijl hij de bal kan onderscheppen. Er zit juist helemaal geen stijgende lijn in als je bijna elke wedstrijd verantwoordelijk bent voor een aantal slechte momenten.

16 februari 2024 om 08:35

Jawel, stijgende lijn. Hij doet steeds vaker ook goede dingen, maar heeft zeker nog zijn zwakke, helaas beslissende, momenten

16 februari 2024 om 09:13

Tja stijgende lijn is niet moeilijk. Eerst was hij iedere wedstrijd een 3, nu een 4 of een 5.

Hij is nog steeds verantwoordelijk voor veel te veel tegengoals en slechte momenten. Ik vraag me af of deze man het nog kan omdraaien bij Ajax.

16 februari 2024 om 08:16

Maar we zijn inmiddels een half jaar later en sinds een maand ook Henderson erbij. Gister stonden er louter (ex-)internationals op het veld. Zelfs die Fin is inmiddels international. Ramsj en Gooyer zullen nog jeugdinternationals zijn. Al weet ik Ramaj niet zeker en Akpon weet ik ook niet.

Gister speelde Sutalo nog wel een redelijke wedstrijd. Ik denk dat hij bij een ploeg die speelt zonder ruimte in de rug echt wel zijn transfersom waard is. Kijk naar hoeveel jonge verdedigers door jullie verguisd werden, zelfs voor de bank niet goed genoeg, en buiten NL op handen gedragen worden. Ik denk dat het systeem echt wel een onderdeel van de crisis vormt. En gister waren de afstanden weer zo enorm groot. Waarom kan het tegen PSV wel?

16 februari 2024 om 09:14

Ramaj en Gooijer zijn geen (vaste) jeugdinternationals, hebben her en der weleens een verdwaalde pot gespeeld voor jeugdteams van resp. Duitsland en Nederland. Rensch is 1 keer opgeroepen maar dat vonden we met zijn allen heel belachelijk: dat is ook geen international, wel Jong Oranje. Hato is Jong Oranje, Taylor is Jong Oranje, Hlynsson heeft welgeteld 1 helft voor Ijsland gespeeld, Akpom is geen international, zelfs Brobbey heeft pas 1 interland. Van de vijf invallers is ook alleen Sosa international. Dus van de 16 spelers die in actie kwamen zijn er vier echt volwaardig A-internationals: Henderson, Berghuis, Sutalo en Sosa. Zelfs als ik heel erg mijn best doe kan ik deze groep niet als "louter (ex-)internationals" omschrijven hoor hahah, verre van zelfs.

16 februari 2024 om 12:33

Omdat PSV beter aan de bal is en in een hoger tempo speelt. Dan moet je de tegenstander wel aan de bal laten, want je met op dat punt sowieso een stuk zwakker.

Bodo echter is nog niet eens ingespeeld en speelt in Europees verband sowieso op de omschakeling. Bovendien zit daar nou ook niet echt individuele kwaliteit. Ik bedoel; neem bijvoorbeeld een Sampsted. Die was vaste basiskracht bij Bodo, maar speelt bij FC Twente voornamelijk als er blessures zijn en houdt momenteel de bank net als vorig seizoen warm. Dat zegt wel wat naar mijn mening.

PSV stelt Ajax simpelweg niet eens in staat om te kunnen voetballen, terwijl Bodo dat juist wel doet. Dat terwijl de samenstelling van Ajax schreeuwt om op de omschakeling te spelen. Echter zijn het individueel gezien spelers die graag aan de bal zijn en veel tegenstanders van Ajax zijn dat niet per se. Dat blijkt voor dit Ajax een dodelijke cocktail.

16 februari 2024 om 08:17

@diego.

Als je Feyenoord heb gezien na het vertrek van Pusic is het alles behalve stabiel.
Bijna elke wedstrijd is moeilijk op dit moment en zo lekker draait het niet.

Dat het stabieler is dan bij ajax is niet heel gek alleen bij vitesse is het op dit moment minder stabiel.

16 februari 2024 om 08:26

Je zal er als Feyenoorder ongetwijfeld meer inzicht in hebben. Het draait daar inderdaad minder. Toch heb ik het idee dat er een stabiele fundering staat met Slot, Hancko, Timber en Wieffer bijvoorbeeld. Deze gasten halen altijd een bepaald basisniveau waardoor de ondergrens niet erg laag wordt. Je bent daarnaast net kampioen geworden, wint waarschijnlijk de beker dit seizoen en speelt met een gemankeerd elftal een prima pot tegen Roma. Er is wat gemor, maar verder veel rust en met een trainer als Slot en bepaalde leiders in het veld kun je als Beelen je goed in de luwte ontwikkelen.

16 februari 2024 om 08:45

We zijn toch toch alweer een maand erg stabiel vind ik (op 1 helft bij AZ na) (al wonnen we daar alsnog). Het is nu aanvallend matig, maar verdedigend erg sterk. Gisteren geven we ook niet erg veel weg. Een zondagsschot van Paredes en 2 halve kansen waarvan er dan 1 weer zo dom invliegt. Ik ben wel weer tevree.

16 februari 2024 om 08:53

@migi ,

We geven idd weinig weg , maar we scoren ook niet makkelijk dat kan je idd stabiel noemen.
We winnen onze wedstrijden niet zo gemakkelijk als vorig jaar.
Misschien te verwend.

@diego
Intern is er zeker rust hoor dat is zeker anders dan bij jullie.
Alleen Beelen kwam gisteren niet in een elftal wat de vaste basis is dat wil ik ermee aangeven. Als je kwaliteit heb en de juiste drive komt die altijd naar boven denk ik. Lukt het voetballend niet kan je met werken veel compenseren.
Als je dat niet doet zak je door het ijs.

16 februari 2024 om 09:10

‘Sinds vertrek Pusic’

Nee niet doen dit.

16 februari 2024 om 09:56

Zana,

Is wel de tijd dat het "minder" gaat of het verband heeft hou ik in het midden...

16 februari 2024 om 10:12

Eens, het is wat dat gemor betreft ook bizar hoeveel veeleisender fans zijn geworden in 2,5 jaar. Tuurlijk hadden we na twee potten CL goede hoop daar te overwinteren, maar welbeschouwd gaat het gewoon heel prima als je straks tweede in de competitie bent geworden.

16 februari 2024 om 12:40

Maar jij denkt dat dit met Pusic te maken heeft? Feyenoord presteert eigenlijk nog steeds redelijk vergelijkbaar met vorig seizoen en dat terwijl Kokcu vertrokken is. Er is wel veel aangetrokken, maar kwalitatief is het er niet beter op geworden en Kokcu of Zerrouki is wel een slok op de borrel. De verwachtingen zijn echter vooral hoger en dan helpt die geweldige reeks van PSV ook niet echt.

Ik denk dat je vooral moet kijken naar het aankoopbeleid. Het zijn de kleine transfers die voor Feyenoord goed uitpakken, terwijl de dure jongens als Zerrouki, Ueda (al speelt hij ook weinig) en Ivanusec tegenvallen. Alleen Stengs doet het goed. Ook vond ik het merkwaardig dat ze voor Zerrouki gingen, eigenlijk als opvolger voor Kokcu. Dat zijn twee totaal verschillende spelers en omdat Feyenoord Wieffer al had, hadden ze Zerrouki niet eens nodig. De verdediging van Feyenoord is immers uitstekend, dus je hebt geen twee verdedigende middenvelders nodig.

16 februari 2024 om 14:55

@sirus,

Ik durf het zo niet te zeggen , maar kijk maar wanneer hij vertrokken is en hoe het spel daarna geworden is.
Tis gewoon minder.

De transfers zaten er beging van het seizoen ook. Ze zijn zeker niet allemaal gelukkig dat is zonde. Ik zie echt meerwaarde in wintertransfers zodat ze een half jaar minimaal kunnen wennen.
Timber is uiteindelijk de vervanger van Kokcu.
En Zerrouki is in principe geen verkeerde aankoop , want asl je CL speelt wil je toch posities dubbel bezet hebben echter werkt het niet met Wieffer en Zerrouki samen.
Zet daarbij b uitenspelers die niet renderen en dan wordt het moeilijk
Daarnaast vind ik ook dat we een TD missen.

16 februari 2024 om 15:17

De afgelopen 6 wedstrijden, op die tegen AZ uit na, waren toch gewoon goed?

We hebben wat zwakkere potten gespeeld in december en januari en ja, we hebben geen 5-0 uitslagen meer neergezet, maar we hebben ook in 6 wedstrijden maar één tegendoelpunt gekregen. Onder Pusic kregen we geregeld 2 of meer tegendoelpunten, komt dat dan ook omdat hij er toen nog wel was. Met Pusic speelden we ook gewoon gelijk tegen Sparta en Fortuna hè? Vind dat je nu wel heel veel eer toeschrijft aan een assistent.

Mensen willen altijd maar alles verklaren en gaan dan op zoek naar verbanden (Pusic weg, resultaten minder, daar moet een verband zitten!) maar soms is het ook gewoon iets logischer dan dat. Bijvoorbeeld de vermoeidheid die er bij sommige sleutelspelers echt wel op zit, of een penalty wel of niet krijgen dat een wedstrijdbeeld en dus sentiment kan doen kantelen.

16 februari 2024 om 08:42

Grotendeels met je eens hoor, het is natuurlijk wel een groot verschil. Maar die eerste 2 eredivisie wedstrijden moesf hij gelijk best wel wat spelen en vraag me af of er toen zo'n geweldige sfeer hing want die werden allebei gelijk gespeeld. Het hielp gewoon dat hij die eerste pot persoonlijk gewoon heel goed speelde ondanks dat hij al in de 1e helft moest invallen omdat feyenoord rood kreeg. Op die manier heeft hij zelf ook gewoon die rust om hem heen afgedwongen, je ziet het verschil met een van de belt, die de eerste potten tegenviel en dan is er gelijk al minder rust oo je heen. Natuurlijk nog wel steeds een stuk makkelijkere situatie dan sutalo dat ben ik met je eens.

16 februari 2024 om 10:53

@Diego Forlan
Deels met je eens. Maar Sutalo bij Feyenoord zou gewoon op de bank zitten.
Medespelers kunnen niet veel inderdaad, maar Sutalo loopt erbij alsof die in zijn broek heeft gepoept.
Dit gaat hij niet meer kunnen omdraaien.

16 februari 2024 om 12:05

Het is wel makkelijk scoren, vooral omdat zijn betoog over Beelen niets meer dan een moment-opname is. Die jongen heeft dit seizoen net 500 minuten gemaakt in alle competities, waarvan slechts 4 keer als basisspeler volgens mij.

Overigens vind ik de omschrijving van Sutalo ook kort door de bocht. Juist omdat zo'n speler enorm tegenvalt, is Ajax alleen maar kwetsbaarder geworden. Een gebrek aan kwaliteit speelt ook absoluut een rol bij Sutalo. Schuurs maakte bijvoorbeeld geen slechtere indruk en die werd volledig afgefikt. Bassey deed het ook zeker niet slechter en kreeg ook de wind van voren.

16 februari 2024 om 12:44

Maar de hamvraag, had Beelen het op dit moment beter gedaan dan Sutalo op dit moment?

Makkelijk inkoppertje, gaat hij zo ook nog vertellen dat Ajax beter Lang had kunnen halen opv. Bergwijn?

Dat doelpunt van Lukaku was gisteren ook een inkoppertje.

16 februari 2024 om 08:29

Inschoudertje

Was een spaarzaam moment dat onze grote vriend Hancko bij em stond overigens.

16 februari 2024 om 09:05

Schouders, ruggen alles wordt ingezet om de goal in te ketsen

16 februari 2024 om 09:51

Haha, ja, I know. Maar het was voor mij een inkoppertje om dit toch even te benoemen Mooi dat Feyenoord goed heeft ingekocht overigens! Je ziet vrijwel altijd dat wanneer je (te) veel te besteden hebt, dat ten koste gaat van creatief aankoopbeleid.

16 februari 2024 om 12:09

Mwa, wel met de nadruk op het woord 'creatief'. Bij Ajax is het probleem niet dat er geld te veel was/is, maar dat ze incapabele mensen aanstelden die met de portemonnee mochten shoppen. Je hoeft kwalitatief niet eens hele goede spelers te halen, maar er moet wel een visie en plan achter de aankopen zitten.

Nou waren Hamstra en Huntelaar al flink aan het klungelen, maar daar zat nog een idee achter. Er werd vooral te veel gespendeerd, maar je zou er niet te erg mee afglijden. Die Mislintat haalt niet eens iets acceptabels met bijna 111 miljoen euro. Dan ben je met recht 1 van de slechtste Td's in het betaalde voetbal. De gemiddelde Vz'er had een betere ploeg samengesteld met de helft.

16 februari 2024 om 13:04

Helemaal met je eens Sirius.

16 februari 2024 om 15:20

Maar wat kop je in dan? Want dat doelpunt staat buiten Beelen om en dat is waar het hier om gaat.

16 februari 2024 om 12:54

Dan heb je de wedstrijd niet gezien want het was gewoon een mazzelgoal via de schouder

Beetje makkelijk. Hij staat naast Hancko, is toch net anders denk ik. Maar goed, neemt niet weg dat Beelen zich ontzettend knap staande houdt tegen een topspits. Ook niet onbelangrijk om een vervanger te hebben, want de kale bats lijkt een beetje op.

16 februari 2024 om 09:18

Precies, hoe kan je nou twee onervaren talenten beoordelen die in een totaal andere omgeving opgroeien. Beelen speelt met ervaren mannen als Geertruida, Hancko en Trauner in zijn laatste linie met een wieffer ervoor die de bal eventueel komt halen als ze hem niet kwijt kunnen. Bij Ajax zijn het stuk voor stuk onervaren spelers en heb je niemand waar jeje aan op kan trekken. In het diepe gooien en hopen dat iemand spontaan de vrije slag kan winnen. Dat gaat natuurlijk niet zomaar.

16 februari 2024 om 12:18

Dat vind ik ook wat simpel. Bij Ajax liep Berghuis een groot deel van het seizoen op het middenveld. Wieffer heeft ook niet zoveel meer ervaring dan pakweg een Taylor, terwijl Hancko ook alleen aan spelen toekwam bij Spartak en nu Feyenoord. Dat is ook niet heel veel meer ervaring dan Sutalo.

Het verschil is ook gewoon kwaliteit. Taylor hoort eigenlijk hooguit in de subtop van de Eredivisie te voetballen en dan misschien wel in de lagere subtop. Sutalo is vooralsnog(!) niet alleen z'n transfersom niet waard, maar hij is ook eigenlijk niet goed genoeg voor Ajax.

Spelers als Geertruida, Trauner, Hancko en Wieffer zijn wel gewoon prima krachten voor een Nederlandse topclub die onder alle omstandigheden een basisplaats zouden hebben bij Feyenoord, maar ook bij pakweg een Ajax of PSV op kwalitatief vlak. Dat is gewoon een groot verschil.

Verder vind ik dit betoog van Mossou erg selectief, alsof je een supporter aan het woord hebt. Die Beelen heeft het gisteren goed gedaan, maar hij heeft net 500 minuten gespeeld tot nog toe dit seizoen. Je kunt hem eigenlijk nog nauwelijks beoordelen, laat staan de hemel in prijzen op basis van slechts 1 wedstrijd.

16 februari 2024 om 15:36

Maar Migi, Sutalo staat naast Hato. En Hato is nou eenmaal de allerbeste verdediger van de Eredivisie, en binnenkort van de wereld. Het volgende wonder nu Timber weg is. Die zou Sutalo toch ook omhoog moeten kunnen trekken, zoals Hancko met Beelen doet?

16 februari 2024 om 15:44

Hato is een beetje het voorbeeld van een talent waar mensen in bange dagen hoop uit putten. Echt wel een leuk talent, maar meer nog niet als je het mij vraagt. Dat ie dan ook zijn debuut maakt voor Oranje is natuurlijk ook volstrekt belachelijk.

Het is natuurlijk ook een wereld van verschil of je mag starten met iemand als Hancko naast je en in de luwte mag kijken en leren van Trauner, Geertuida en Hancko. Wanneer je moet starten met een Hato os Sutalo naast je dan begint het al dun langs je benen te lopen als je naar hen kijkt dit seizoen.

Daarnaast zou een Ajax never nooit een jongen als Beelen vanuit PEC halen daar ze denken zulke jongens zelf te kunnen opleiden of gewoon weg te denken dat zo'n jongen nooit goed genoeg is. Maar ondertussen wel met middelmaat op de benen brengen als Gooijer, Taylor.

Jeetje wat is er toch aan de hand in de Nederlandse voetbaljournalistiek? Wat is dit nou voor een simpel scoor stukje wat helemaal nergens op slaat. Ga even twee spelers vergelijken waarbij er eentje langzaam zonder hoge verwachtingen wordt gebracht in een stabiel team met een beest van een verdediger naast zich in de vorm van Hancko en een goede trainer versus een speler die met veel bombarie gehaald wordt in een waardeloos lopend elftal met matige trainers die continu zonder middenveld spelen en met twee jeugdspelers naast zich.

16 februari 2024 om 12:21

De vergelijking is scheef, maar het is niet zo dat Sutalo voor een paar miljoen euro overkomt en komt spelen voor een salaris van hooguit 8 ton. Die jongen is gewoon peperduur en daar zitten verwachtingen aan vast. Los van de omstandigheden maakt Sutalo ook veel fouten die je verdedigers in de subtop nauwelijks ziet maken. Dat kun je niet afschuiven op de onkunde van anderen. Sutalo haalt ook gewoon een heel matig niveau.

Ja die speelde echt geweldig, had Lukaku echt in zijn zak. Die 6,5 die hij kreeg van VZ...

Dit is weer zo'n typisch Nederlandse reactie. Feyenoord en Beelen hadden het idee dat ze het wel lekker deden tegen Roma, maar toen het puntje bij het paaltje kwam was Lukaku gewoon de baas en kreeg Roma waar het voor kwam: 1 punt zodat ze het thuis in Rome eenvoudig kunnen gaan afmaken.

16 februari 2024 om 12:00

Nee, en dit is geen "typische Nederlandse reactie" zeker?

"zodat ze het thuis eenvoudig kunnen gaan afmaken".

Wat doet jou denken dat het eenvoudig wordt voor Roma? Niets, maar dan ook werkelijk niets heeft erop geduid dat Roma "eenvoudig" wint van Feyenoord

Beetje goedkoop scoren om op basis van een transfersom spelers met elkaar te vergelijken. Hoe vergelijk je dan een speler die transfervrij is over gekomen ?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren