Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

KNVB wacht niet af en plant razendsnel evaluatie met De Boer in

Laatste update:

De KNVB evalueert dinsdag al met Frank de Boer over zijn functioneren als bondscoach op het EK, zo meldde Jack van Gelder maandagavond in het televisieprogramma Humberto. Bij het gesprek zullen vertrekkend directeur Eric Gudde en directeur topvoetbal Nico-Jan Hoogma aanwezig zijn. Na de uitschakeling tegen Tsjechië zondagavond gaf De Boer aan dat hij nog geen besluit neemt over zijn toekomst, daar hij eerst het toernooi wilde evalueren met de KNVB-top.

De technische leiding van de voetbalbond wil na de uitschakeling van Oranje in de achtste finales van het EK geen tijd verspillen en evalueert volgens Van Gelder dinsdag dus al. “Na een kampioenschap is er altijd een evaluatie. Die evaluatie is morgen al”, zei Van Gelder maandagavond. “Ik ben benieuwd naar de uitkomst. Ik kan me voorstellen dat De Boer ook van hen wil weten wat hij anders had moeten doen. Dus het zal een moeilijk gesprek worden.”

Na de 0-2 nederlaag tegen de Tsjechen kwam er veel kritiek op De Boer. Onder meer de speelstijl van Oranje werd aan de kaak gesteld, terwijl er veel onbegrip was over een wissel die hij toepaste tien minuten na rust. Na de rode kaart van Matthijs de Ligt haalde hij Donyell Malen naar de kant ten faveure van Quincy Promes. "Misschien zegt Frank zelf dat hij in de spiegel heeft gekeken en ermee stopt. Hij krijgt veel kritiek, maar het is niet helemaal onterecht omdat hij ook vreemde keuzes heeft gemaakt", aldus Van Gelder.

"Je bent terneergeslagen natuurlijk. Je bent heel teleurgesteld. Iedereen had een heel andere route in zijn hoofd", reageerde De Boer zondagavond na de nederlaag in gesprek met de NOS. Op de vraag of hij werkzaam blijft als bondscoach kon hij toen nog geen antwoord geven. "Daar hoef ik nu nog geen antwoord op te geven. Daar gaan we rustig over nadenken. Op dit moment zit ik met een ongelooflijke kater, net als alle spelers en alle fans. Het was fantastisch om te zien dat de fans er weer waren. Die hadden we graag wat willen geven, maar helaas is dat niet gebeurd", vertelde de bondscoach.

Vind jij dat de KNVB Frank de Boer moet ontslaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit evaluatie gesprek lijkt natuurlijk maar 1 kant op te kunnen gaan..

29 juni 2021 om 07:29

En logisch, zelden een coach gezien met zo weinig indentiteit en visie. In het begin was het klakkeloos volgen van wat Koeman deed en daarna werd het niets. Als de boer aanblijft is het niet bevorderend voor het Nederlands voetbal, er moeten nu knopen doorgehakt worden om aan iets te bouwen voor komend Wk. Alles wat we nu als Coach kunnen aanstellen is beter dan de boer, in het begin naam ik de boer nog in bescherming maar hij heeft laten zien incapabel te zijn. Nederland heeft niet alleen teleurgesteld, maar het voetbal was ook om niet aan te zien. Waar blijft het voetbal met buitenspelers die het breed houden en aan de zijlijn gelijmd zitten? We hebben een bondscoach nodig die gewoon weer 4-3-3 of 3-4-3 gaat spelen en spelers ala Promes, Van Aanholt niet meer selecteert.

29 juni 2021 om 10:28

In het begin volgde hij Koeman juist ook al niet. Luuk de Jong inene in de spits ten faveure van depay. Begreep daar al niks van toen. De knvb had veel meer een volger van Koeman moeten selecteren.

29 juni 2021 om 08:07

3 gewonnen - een helftje verloren. Genoeg redenen voor de KNVB om Frank de Boer te belonen met een verbeterd contract. Onzin om de man te ontslaan. Gooi dan de boosdoener eruit of schrijf hem over naar de handbalbond. Te ligt bevonden voor Oranje.

29 juni 2021 om 08:52

Grappige woordspeling, moest er bijna om grinniken. Maar verder snap jij natuurlijk ook wel dat er best wel wat onzin in je reactie staat...

29 juni 2021 om 10:19

3 wedstrijden gewonnen waarbij nederland plichtmatig hoorde te winnen dat deze gelukkig. Dat ze bij de eerst test al finaal door de grond zakte. Tuurlijk die rode kaart zit de boer niet mee. Maar wat voor keuze hij daarna maakte zijn wisselbeleid. Ik zag met 10 man totale organisatie cháos. Ten tweede spelers gaven aañ pap in de benen te hebben dit komt gewoon ómdat ze niet bloot werden gesteld aan ander omgevingen je gaattoch niet 1 dag van tevoren reizen kom op zeg. De boer en lodewegs zijn eindverantwoordelijk punt uit

29 juni 2021 om 10:27

Dus: gewoon bij laten tekenen die 2. De Ligt als enorme risicofactor eruit verhoogd de winstkansen al enorm.daarnaast hoef je alleen nog maar wat nieuwe hongerige pionnen in te passen. 2/3 van je selectie plus Virgil van Dijk er weer bij. Het WK wordt grandioos.

29 juni 2021 om 08:14

Je verlaat het toernooi tegelijk met de kampioen van Europa (portugal), de Wereldkampioen (frankrijk) en de vice-Wereldkampioen (kroatie). Dat worden dan 4 ontslagen...

29 juni 2021 om 08:19

ps FdB had een iets te gekleurde Ajax-bril. Maar laten we ons realiseren dat Ajax niet heilig is. Zij doen leuk mee, maar winnen niets in Europa. Om te winnen heb je een betere mix nodig en een vent die boven de partijen staat. Zoals Koeman zeg maar.

29 juni 2021 om 08:28

Je bedoeld die Koeman die babel en promes nog veel meer speeltijd gaf?

29 juni 2021 om 08:34

Koeman, de man die er voor zorgde dat deze selectie een plaag was voor de toplanden. De coach die er voor zorgde dat Frenkie, Wijnaldum en Depay geweldig speelde en Oranje bij de hand namen

29 juni 2021 om 08:41

Japie, klopt natuurlijk, maar ik speel ook wel vaker zonder onze coach en ik speel daar echt niet beter of slechter door. Dat de spelers die jij noemt zo slecht speelden door de coach vind ik te kort door de bocht. Depay kon ineens geen bal meer aannemen, Wijnaldum was ineens onzichtbaar, Frenkie stopte gewoon met rennen. Nou, dat ligt ten eerste vooral aan de gebrekkige mentaliteit van de spelers. Welke coach er ook voor je staat, je moet altijd minstens 100 procent kunnen en willen brengen. Maar dat wilden onze diva's niet.

29 juni 2021 om 08:57

Nee, Wijnaldum was opeens spelmaker, Depay ging van een vrije rol naar one-man-team. Zit allemaal wel degelijk verschil in. Waar De Jong kon, heeft hij laten zien wat hij kan. Opeens hadden we weer een volledig ongebalanceerd middenveld, dat heeft alles te maken met die faalhaas van een De Boer. Eigenlijk is De Roon je enige "5-3-2 middenvelder", en De Vrij je enige "5-3-2 verdediger". Dat ging behoorlijk ten koste van je twee beste spelers (of de enigen die het verschil maken bij Oranje), Memphis en De Jong. Maar De Boer had niks klaar of besloten en ging zijn basiself en zijn systeem een week voor het EK omgooien, terwijl we de makkelijkste loting _ooit_ hadden.

Stekelenburg
Dumfries
De Ligt
Blind/De Vri
Wijndal
Wijnaldum
De Jong
Berghuis
Klaassen?
Depay
Malen
29 juni 2021 om 08:59

Wie weet had dat ook met dat 5-3-2 te maken en blijkbaar heeft deze lichting een goede motivator nodig en niet in zich om hun zelf te motiveren

29 juni 2021 om 09:31

Gekleurde bril of niet ik heb daar als het gewoon goed of beter is geen problemen mee. Alleen deze man is zo vol van zichzelf zonder ook maar enige besef van zelfreflectie. Hij maakt onnavolgbare keuzes en legt het altijd buiten zichzelf. In het verleden vond ik het al een vervelende pipo en nu nog steeds. Kon een goed balletje trappen maar daar houdt het ook mee op. De staf die er omheen zit idem dito, die zijn mede verantwoordelijk en hadden bijv. Moeten zeggen, frank promes is misschien niet zo'n goede optie. Of hey ze spelen met 2 aanvallers laten weij dan niet met 4 of 5 verdedigers gaan spelen. Laten we een voorbeeld nemen aan Kroatië, die gasten spelen voor volk en vaderland ipv lopen zeiken over een regenboogvlag of wat dan ook. Het merendeel bij ons zijn verwende mode poppetjes die hun eigen belang voorop stellen. Het is geen team team maar gewoon 11 individuen die tegen een b land een goede pot op de mat kunnen leggen maar meer ook niet. Maar goed de knvb zal wel zeggen dat het een overgangsjaar is en iedereen moet wennen en de focus op het wk met Frank.

29 juni 2021 om 11:27

Vind dat nogal kort door de bocht. Misschien wel meer nog dan het teleurstellend resultaat is de manier waarop het tot stand komt. Deschamps heeft gisteren tactisch gefaald, maar hoewel je qua spel veel meer mocht verwachten van Frankrijk werden ze wel groepswinnaar in een moeilijke poule. Of dan een uitglijder door penalties tegen Zwitserland direct tot ontslag moet leiden van de man die het land in de afgelopen vijf jaar twee keer in de finale van een eindronde bracht en zich tussen de toernooien door vlekkeloos wist te kwalificeren vind ik zeer twijfelachtig.

Ook bij Portugal en Kroatie kun je je afvragen of een ontslag terecht is. Portugal verloor van Belgie, gewoon een titelkandidaat en dan is een mager verlies van 0-1 helemaal niet schandalig ofzo. Je suggestie om Dalic te ontslaan is helemaal belachelijk: hoe kun je van een land met nog geen 4,5 miljoen inwoners, dat twee jaar geleden nog WK-finalist was, verwachten dat ze elk toernooi top presteren. Meer dan de helft van de selectie is 28 jaar of ouder en de manier waarop dit team zich tegen Spanje nog tot een verlenging terug knokte verdient gewoon alle lof. Die mensen kunnen met opgeheven hoofd naar huis.

29 juni 2021 om 08:37

Toch vind ik het te makkelijk om deze alleen bij De Boer neer te leggen. Hoogma en Gudde wisten van tevoren wat ze binnen haalde: een coach met flink wat krassen. Ze waren akkoord over het wijzigen van 433 naar 532. Dit heeft zoals velen verwachtten niet optimaal uitgepakt, of dat nu aan de juiste formatie ligt of niet. Als ze hem ontslaan mogen ze van mij wel erkennen dat ze zelf ook fout zaten. Ja wie dan wel? Spoeling is dun: Gio of advocaat. Buitenlander? Ranieri zou ik tof vinden

29 juni 2021 om 08:56

Ten Cate!! Is een taaie met people management skills. Bovendien ook tactisch sterk ... Gio pff dan kun je Frank net zo goed houden. Ik zou voor Henk gaan en zo niet een buitenlander (frisse wind), heeft België ook goed gedaan, dus why not?!

29 juni 2021 om 09:42

Ten Cate heeft een jaartje Ajax getraind en verder alleen kleine en exotische clubs. Waarom zou die geschikt zijn?

29 juni 2021 om 10:19

Ten Cate,vanwege z'n uitstraling kennelijk. Boeit verder niet of ie gaat presteren..het gaat puur om de looks. Dat is belangrijk voor sommigen hier kennelijk.

29 juni 2021 om 11:08

Klopt niet wat je zegt. Is de reden geweest van de CL winst Barca onder Rijkaard wordt gezegd. Wordt door oa Ronaldinho als 1 van de betere trainers genoemd , bij Chelsea liepen ze met hem weg, en heeft bv bij Vitesse heel goed gepresteerd en 3e geworden. Ten Cate was een heel goede trainer, maar is er lang uit geweest in de top. Nederland moet voor een buitenlandse coach gaan, Conte, Wenger, Bielsa, iet in die trend. Coaches die geen band hebben met de top3, zodat je daar ook geen gezeur over krijgt. Gewoon een neutrale man, die zijn eigen visie mee brengt.

29 juni 2021 om 10:30

Ik denk het ook. Waarschipijk is het gesprek in binnen een paar seconden afgelopen. Het heeft gen zin om lang bij elkaar te zetten als de logische beslissing waarschijnlijk al genomen is. Bedankt voor de inzet, maar dit was het dan Frank. Financiële zaken neemt contact met je op en succes verder.

29 juni 2021 om 10:44

Ik zou hem al op de parkeerplaats aanspreken. Zodra hij wilt uitstappen zou ik hem meteen zeggen, dat hij kan blijven zitten en is ontslagen als bondscoach. Is voor zijn eigen veiligheid, want de harde woorden die ik zou uitspreken, zou tweelingbroer Ronald nog voelen in Qatar.

29 juni 2021 om 10:45

Daar lijkt het idd op uit te draaien.
De aanstelling van de Boer heeft vanaf minuut al weerstand opgeroepen, dat gebeurd bij elke coach wel, maar nu was het vanaf het begin vrij groot en alleen maar groter geworden.
Ik heb het idee dat er een politiek correctte persconferentie komt en dat men op zoek gaat naar een complete nieuwe staf voor oranje.

Ik denk dat het meerendeel vooraf hadden getekend bij de vraag Nederland komt even ver als Frankrijk. Zou dit meegenomen worden bij evaluatie 😆

29 juni 2021 om 08:00

Nederland komt net zo ver als Frankrijk, Portugal, Engeland of Duitsland. Zitten in een illuster rijtje..

29 juni 2021 om 08:47

Precies! Achteraf gezien hebben wij gewoon een wereldkampioen waardige prestatie geleverd

Wat ik opvallend vind buiten dit alles, dus wat offtopic: ik zie net een instagrampost van Mbappe. Hierin verontschuldigt hij zich voor z'n gemiste pingel (hoeft natuurlijk helemaal niet), en zegt hij ervan te balen, etc. Gewoon een soort slotwoorf waarin hij ook het publiek bedankt vooral. Bij Oranje waren ze zo onwijs veel bezig met #thenewwave, allerlei tierelantijnen, vlogs, coole instaposts. Maar na Tsjechië helemaal niets meer. Niets! Van niet één speler. Mij persoonlijk maakt het vrij weinig uit, maar is toch best opvallend? In voor- en tegenspoed?

29 juni 2021 om 07:49

Dit is precies wat dit team typeert en wat je ook terugziet op en buiten het veld. Als het meezit ballen ze lekker mee, hebben ze het grootste woord en posten ze volop op hun social media. Zit het wat tegen, geven ze totaal niet huis op het veld en hoor je niks of nauwelijks meer van ze. Geen bedankje aan de fans die kilometers afleggen en veel geld uitgeven om hun te steunen. Mbappe laat zien hoe het hoort. In goede en slechte tijden..

29 juni 2021 om 07:52

Ligt er ook maar net aan. Krul en Van Aanholt hebben zich op social media wel laten horen en De Ligt heeft natuurlijk direct na de pot en voor de camera (meer waard in mijn ogen) alle schuld op zich genomen.

29 juni 2021 om 08:02

Mooi en goed dat ze dit doen. Maar niet de jongens van wie we het verwachten, zowel op als buiten het veld. Waar zijn jongens als Wijnaldum, Depay, de Jong etc?

29 juni 2021 om 08:45

Dat is ook een van het grootste probleem van Oranje. Over alle randzaken hoor je alleen Depay en Wijnaldum, en die zijn communicatief nou niet echt bepaald sterk. Vervolgens is elke persco tenenkrommend en jagen ze eigenlijk iedereen tegen het harnas in. Kijk naar die mannen van Studio Voetbal (om maar wat te zeggen), hoor je die elke keer janken over VI omdat ze daar volledig afgebrand worden? Nee, dat hoort er nou eenmaal bij op topniveau.

29 juni 2021 om 09:13

Volgens mij hebben De Jong en Wijnaldum na de wedstrijd een interview gegeven. Dat vind ik persoonlijk meer waard dan instagrampost waar nog over nagedacht wordt. Niets ten nadele van Van Aanholt en Krul, ook netjes.

29 juni 2021 om 11:24

Ik vond het goed dat ze er stonden maar vind Wijnaldum geen fijne verschijning bij tegenspoed, voor de camera. Een beetje sinds al die randzaken, maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen. Afijn, hij gaat er inderdaad wel staan!

29 juni 2021 om 08:21

Bij Oranje was het exact hetzelfde, na de wedstrijd heeft de Ligt heeft zich uitgebreid verontschuldigd en alle schuld voor de uitschakeling op zich genomen, in een interview direct na de wedstrijd.
Dus nee, niet zo opvallend.

29 juni 2021 om 08:44

En onze grote vedettes? Hmm? Waar zijn die gebleven? Net als Malen, kwijt ofzo? De Ligt is de enige die dat deed en voor de rest hoor je niks van onze grote jongens.

29 juni 2021 om 09:08

Ja laten we het bij Malen gaan zoeken. Begonnen als wissel maar alsnog de enige die wat laat zien. Die nota bene bij PSV speelt, als je spelers hebt van Atalanta, Barca, Juve en Inter Milan.

29 juni 2021 om 09:09

Iedereen kwam voor de camera behalve Malen en Depay. Depay moest schijnbaar naar de doping controle. Malen was eventjes zoek zei de Knvb.

29 juni 2021 om 08:43

Is toch al jaren. Al die watjes van Oranje laten zich opnaaien door een ontzettend simpel programma als VI. Verder is jezelf uitspreken over politieke zaken ook alleen verstandig als je verbaal en communicatief ook sterk bent (of anders gezegd, slim). Als je zo over je zuiger gaat over dat Akwasi verhaal, dan is het logisch dat je vervolgens over Qatar uitgehoord gaat worden.

29 juni 2021 om 09:07

De enige oplossing die ik zie, en dit gaat helaas niet gebeuren, is een coach die als eerste daad de spelers opdraagt de boycot op te heffen. Ze hoeven niet met VI te praten, geen interviews te geven, helemaal niks maar hef die boycot op. Vernietig alle randzaken en wolken die boven deze ploeg hangen. Het leidt af. Hef die boycot op en verbiedt spelers zich uit te laten over politieke kwesties zolang ze bij Oranje zijn en voor Nederland uitkomen. Dit Oranje is niet sterk genoeg om zich naast voetbal op allemaal randzaken te focussen. De focus moet op Oranje zijn en enkel en alleen op Oranje. Al leidt die boycot maar voor 1% af, hij leidt af. Stel Van Gaal of Ten Cate aan en laat hen dit team aanpakken. Dit team diva's heeft een leider nodig, een schoolmeester. Ze hebben Van Gaal in een eerder stadium afgewezen want ze konden het allemaal zelf. Nou, dus niet. Dit team is een team zonder karakter. Aanpakken en iedereen die niet in de pas wil lopen direct uit de ploeg gooien. Ook al komt dit neer op een Wijnaldum, De Ligt, Frenkie of Depay. We zijn niet goed genoeg en kunnen dit er niet bij hebben. Gisteren en eergisteren hebben we weer gezien dat als je geen team bent je er gewoon uitgaat tegen teams met minder individuele kwaliteit. Of je gaat mee of je dondert op en gaat maar lekker bij je club interessant doen.

29 juni 2021 om 09:14

Helemaal mee eens. Iets "boycotten" is overigens echt voor ventjes van 15, die grap maken wij met een pilsje in de hand. Wees gewoon een vent zeg gewoon: "flikker op met je kut VI, die mannen (derksen) willen alleen maar shockeren om te shockeren en zijn een karikatuur van zichzelf geworden." Zeg gewoon, "ik heb last van racisme en het is vreselijk en er moet iets aan gebeuren, maar ik denk niet dat ik daar nu iets over moet zeggen of kan doen". Het is allemaal niet zo moeilijk, maar die spelers nemen allemaal zo een ontzettende slachtofferrol in. Kritiek krijgen, en moeilijke keuzes maken, hoort bij werken/sporten op topniveau. En voorlopig zijn ze daar volledig voor gezakt. Het is overigens niet perse erg dat ze zich uitlaten over van alles en nog wat, maar het gaat wel ten koste van hun prestaties.

29 juni 2021 om 09:51

Mijn probleem zit in je laatste zin waarmee je precies het probleem aansnijdt wat mij betreft. Ze roepen van alles en laten zich overal over uit, maar het gaat ten koste van de prestaties. Ik ben oprecht geschrokken zondag. Geen enkele speler die thuis gaf, al deed Dumfries het nog wel aardig, echt niemand die ook maar het team op sleeptouw nam, coachte of wat dan ook. Alle randzaken killen en je focussen op de prestaties voor je land.

29 juni 2021 om 12:35

Dr.mario schreef: "ze hebben Van Gaal in een eerder stadium afgewezen"

Hier ligt al een kern van het probleem. Ronduit bizar dat spelers die toevallig het meest recentelijk zijn geselecteerd, wel even gaan bepalen wie ze wel of niet willen. Ook slecht van de Knvb dat ze dat uberhaupt toestaan. De enige boodschap zou moeten zijn: "wij selecteren een nieuwe BC, je ziet wel wie het wordt".

Als dat dan een coach is die je niet bevalt heb je als speler een keus: je accepteert een eventuele uitnodiging of je wijst 'm af...

29 juni 2021 om 11:16

Dat is omdat we hier geen Team hebben zoals in 2010. Onze toppers zijn ego's die vooral voor zichzelf op het veld staan. Dat hebben we in de wedstrijden bij vooral Depay ook duidelijk gezien. Die zullen geen excuses maken die voelen zich vooral gekrenkt omdat mensen kritiek op hen hebben. Hoe is het mogelijk dat mensen kritiek uiten op Mij denken ze dan. Wie denken die mensen wel niet wie ze zijn denken ze dan.
Mpabbe laat zien wel een topper te zijn die in de spiegel kijkt. Hadden we dat soort voetballers maar bij Oranje.

Laten we hopen dat fdb ontslagen wordt. Hij heeft gewoon gefaald net zoals het hele elftal. Natuurlijk misten we Virgil maar het was dramatisch wat ze hebben laten zien. Doorselecteren en een nieuwe bondscoach. Nu las ik overal dat van Bronckhorst een geschikte kandidaat is, maar vind persoonlijk geen geschikte. Goed gedaan bij Feyenoord maar ook weer 3 jaar geleden...
Er is maar 1 die dit team hardhandig laat vechten voor zn land en dat is van Gaal.

29 juni 2021 om 07:58

Alsjeblieft geen van Gaal meer. Die tijd is al heel erg lang voorbij. Sowieso mag hij niet van Truus.

29 juni 2021 om 08:06

De Boer werkt niet, maar Van Gaal? Die man is echt passé. Ik voel wel wat voor de suggestie van Van Bronckhorst.

29 juni 2021 om 08:09

Ik hoop op duo Gio en Bert van Marwijk. Denk dat ze samen de boel aardig op de rit kunnen krijgen.

29 juni 2021 om 08:26

Van Gaal passé? De enige die van deze stuurloze groep nog iets kan maken. Deze spelers hebben duidelijk een harde hand nodig die hen zegt wat ze moeten doen. Van Gaal lijkt mij de ideale kandidaat... denk niet dat een Gio en Cocu het beter zullen doen, ik vind beide trainers namelijk qua tactiek en speelwijze niet van dusdanig level dat wij nodig hebben. Misschien als we een betere spelersgroep hebben dat zij dit beter zouden kunnen, maar met deze onvolwassen stuurloze groep gaat hen dat ook niet lukken ben ik bang.

29 juni 2021 om 08:38

Tactisch hoef je ook weer niet fenomenaal te zijn als bondscoach. Als je een beetje passie erin kan brengen, een goede sfeer kan creeren en je zet gewoon de poppetjes op de goede plek kom je al een heel eind. Een nationaal elftal is geen clubteam waar je spelers beter moet maken en allerlei automatismen kan inslijpen

29 juni 2021 om 08:49

Een bondscoach moet alleen de mannetjes op de juiste positie zetten, management skills hebben en logische keuzes maken. Kijk gisteren weer naar die Dechamps, wat een grap is dat. Toen Frankrijk 2 minuten aanvallend ging spelen, rolden ze Zwisterlande _volledig_ op (om nog maar te zwijgen over zn wissels). Driekwart van die coaches nemen zichzelf veel te serieus, als bondscoach heb je nou eenmaal geen tijd om tactisch veel te doen. Kijk naar die coach van Zwitrserland, die zet de spelers op de juiste posititie en motiveert zijn mannen.

29 juni 2021 om 08:53

@4fredondo: Gio prima, maar Van Marwijk ook echt niet hoor. We moeten juist los komen van die generatie oude mannen (en heb bovendien ook echt 0 vertrouwen in Van Marwijk). Zou het ook niet erg vinden om eens een buitenlandse coach te proberen. Ben het wel eens met meerdere mensen hier dat wellicht een harde hand beter werkt en het is wel maar de vraag of Gio dat kan/wil.

29 juni 2021 om 08:56

@vp10arsenal: Terecht punt hoor, alhoewel alle landen buiten Nederland hun coach vooral afrekenen op het eindresultaat en dat was in het nabije verleden voor Frankrijk natuurlijk prima. Kan me niet voorstellen dat Dechamps nu nog mag blijven. En mbt de Zwitsers ook een terecht punt, zeker als je kwalitiatief mindere spelers hebt. Kan me nog goed die Rehhagel herinneren die de Grieken in 2004 naar de overwinning hielp. Die waren ook kwalitatief een stuk minder dan de rest, maar hij kon ze als coach tot het uiterste brengen.

29 juni 2021 om 09:04

Ja ik blijf het echt bizar vinden. De Boer en Dechamps moeten zich echt schamen, die hebben vergeleken met teams die er nog in zitten echt zoveel meer klasse spelers. Op clubniveau spreken we dan echt van Heracles tegen Barcelona, niks overdreven. Wat is er gebeurd met van eigen kracht uitgaan? Door die opstelling bij Frankrijk wordt Rabiot continu de vrije man, bij Nederland krijgt Dumfries de vrije rol. Ik vind het echt hilarisch.

29 juni 2021 om 09:13

@vp10arsenal: We zijn kwalitatief wel beter dan de Tsjechen, maar zeker niet zo goed als de Fransen. Ik vind en vond de tactiek van Dechamps altijd al jammer (zo zijn ze alleen wel wereldkampioen geworden). Ze hebben zulke goede spelers dat ze zo dominant aanvallend kunnen spelen, maar Dechamps hanteert liever controleren en counteren.

29 juni 2021 om 09:16

Ik had het ook meer over Nederland vs Tjechie en Frankrijk vs Zwitserland, niet over Nederland vs Frankrijk . Ja tuurlijk zijn ze zo kampioen geworden (helaas wel), maar met _zo_ een overdaad aan kwaliteit is dat misschien ondanks de coach geweest.

29 juni 2021 om 11:19

Loskomen van die oude garde? Die zijn nog altijd beter dan de nieuwe garde die gewoon niet goed genoeg is. frank, Gio, Cocu het is allemaal 1 pot nat. je schiet er helemaal niks mee op als je een door de ander vervangt.
Kijk eens naar het buitenland zeg ik maar nee de meesten willen perse een nederlander.

29 juni 2021 om 11:27

Laten we nog even wachten met Gio in het rijtje van FdB te plaatsen aub. Gio is nog niet geflopt dus daar kan je nog geen conclusies aan verbinden. Frank flopt nu voor de vierde keer op rij

29 juni 2021 om 08:07

Je weet hopelijk nog wel dat Van Gaal zich in zijn eerste periode als bondscoach geeneens wist te plaatsen voor het eindtoernooi van 2002. Ook toen was het Tsjechië die ons dwars zat.

29 juni 2021 om 08:12


Nee, dat waren Portugal en Ierland.

29 juni 2021 om 08:39

Klopt en in 2014 was het een geniale Robben die ons hoogst persoonlijk naar de halve finale bracht

29 juni 2021 om 11:19

Ook toen was het Tsjechie die ons dwars zat? Dat klopt dus niet he. Kan me die wedstrijd tegen Ierland nog wel voor de geest halen.

Frank de Boer is gewoon ongeschikt. Steeds rare keuzes gemaakt. Spelers steeds mee laten doen en in definitieve selectie ineens weglaten (Babel), Weghorst nog nooit geselecteerd en ineens basis. Dat werkt nooit goed in een groep. Hij had die keuzes maanden geleden al moeten nemen, niet vlak voor het toernooi.

Ik zie geen enkele pluspunt om hem aan te houden. Qua prestaties, de Nations finals niet gehaald, weegt niet zwaar maar was zeker mogelijk. De WK kwalificatie slecht begonnen en in de achtste finale op het EK onderuit tegen Tsjechie. En dan heb je nog hoe hij de boel managede. Vlak voor EK van tactiek veranderen. Verkeerde speelminuten van van de Beek. De omgang met Cillissen. De omgang met de afvallers. Promes meenemen wat weer verhalen opleverden. Over deze dingen kan je discussieren maar je weet dat alles voor een EK of WK nieuws is en word uitgemolken. Het zijn wel veel dingen wat je niet wilt hebben in de voorbereiding.

29 juni 2021 om 08:24

Alle randzaken (slechte communicatie) wegen eigenlijk nog veel zwaarder dan de uitschakeling die werd ingeluid door de blunder van De Ligt.

29 juni 2021 om 08:36

Nee klopt, daardoor kreeg je ook het idee dat hij maar wat aan het doen is en zelf ook zoekende is. Zoals hierboven ook gezegd werd, Weghorst altijd links laten liggen en op het EK opeens basisspeler maken. Tactiek vlak voor het EK veranderen.

29 juni 2021 om 10:03

Inderdaad, het was een rommeltje.

Wie wordt er bij de KNVB eigenlijk ontslagen?

Hadden ze subliem totaalvoetbal van de Nederlandse school van de Boer verwacht?

29 juni 2021 om 08:44

Gudde is of gaat al weg

Dit kan naar 1 ding betekenen, oozirk naar een nieuwe bondscoach.
Maar toch ben ik ergens bang dat deze incapabele mensen hem aanhouden....ze hebben hem er per slot van rekening ook neergezet.

Ik wil Frank de Boer geen slechte coach vinden, omdat ik hem eeuwig dankbaar zal zijn voor zijn rol bij Ajax. Zijn positie is echter onhoudbaar, dat lijkt me duidelijk. Hopelijk wordt Wenger de nieuwe bondscoach. In principe vind ik dat je voor een Nederlander zou moeten gaan als dat kan, maar dat kan nu niet.

29 juni 2021 om 08:07

Ik kan op dit moment ook geen geschikte, beschikbare, Nederlandse vervanger noemen. Van de generatie De Boer, Cocu, Van Bronckhorst heeft De Boer nog het beste gepresteerd.
Zijn positie is echter onhoudbaar geworden, niet alleen vanwege de wissel Malen of zijn selectiebeleid maar meer nog vanwege de slechte communicatie (argumentatie selectie met verkeerd aantal speelminuten, wijze van communiceren naar de afvallers toe).
Niet alleen De Boer zou echter zijn conclusies moeten trekken maar ook de technisch directeur.

29 juni 2021 om 11:21

Dankbaar voor slaapverwekkend slakken voetbal bij Ajax? Waarbij je nog de mazzel had dat de concurrentie dus echt zoiets had van nee wij hoeven die schaal niet...bah...weg er mee..nemen jullie hem maar.

De boer nu ontslaan zou een voorbeeld zijn van hoe verrot het bestuur is in het voetbal. Dan mag iedereen die betrokken is bij de aanstelling van de boer ook zijn hand in eigen boezem steken en vertrekken. Je haalt een coach toch niet voor 1 toernooi.

29 juni 2021 om 11:22

En je laat een coach die vanaf minuut 1 al zo faalt in alles wat hij doet qua beslissingen ook niet zitten voor nog zo'n rampzalig jaar. We hebben een WK te halen en het is al niet lekker begonnen.

Nico Jan Hoogma... Eric Gudde.....

Misschien is dat ook wel het probleem, dat we absolute lichtgewichten hebben aan de top van het voetbal. Hoog tijd om sterke karakters met echte visie en ervaring in het absolute topvoetbal klaar te gaan stomen voor deze functie, zoals bijvoorbeeld Van der Sar en Overmars bij Ajax. Niet in het diepe, maar een gestructureerd opleidingstraject.

Wua bondscoach misschien een keer voor iets anders gaan kijken en misschien klink ik nu achterlijk... maar wellicht Mourinho is voor 1,5 jaar polsen. Je kan van hem zeggen wat je wil, maar heeft bij zijn teams altijd wel de juiste snaar kunnen raken qua mentaliteit, teamspirit en weet ook uitstekend hoe je tacktisch betere tegenstanders moet analyseren en bestrijden. Alles beter dan 0 schoten op doel tegen Tsjechië.

29 juni 2021 om 08:12

Één van de meest genoemde argumenten is dat De Boer van de hollandse school is afgestapt en dan kom jij met Mourinho aan. 😃 wat mentaliteit betreft begrijp ik je wel. Misschien een goede duitse coach, Klopp of Guardiola. Van Gaal en Ten Hag lijken me de enige mogelijk geschikte Nederlandse coaches. Ten Hag, Guardiola en Klopp zijn al niet beschikbaar.

29 juni 2021 om 08:12

Hele KNVB moet op de schop, maar dat roepen we al jaren. Soort van Ajax-revolutie zoals toen met Overmars, VdSar etc. is nodig. Nu zitten er allemaal incapabele idioten in het bestuur. F. De Boer is de slechtste coach ooit van Inter en Crystal Palace. Maar je kan altijd nog aan de bak bij de sociale werkplaats genaamd KNVB!

29 juni 2021 om 11:23

Mourinho.....als je het over afbraakvoetbal wil hebben. Bovendien zit die net bij Roma

Laat de Knvb eens eerst beginnen met het schrappen van al die zinloze oefen interlands. Verder met een matig elftal geen wonderen verwachten. Laat De Boer maar gewoon zitten

Ik zie, na de afgang van NL, allerlei zg “B-landen” gewoon echt goed voetballen en vooral de wil tonen echt te willen winnen. En dat tegen absolute A landen. Mis ik.

En is ook een kwaliteit. De grootste.
In NL denken we zo technisch en tactisch slim te zijn, maar we zijn gewoon ingehaald op deze terreinen. Schoolplein-voetbal is het geworden

29 juni 2021 om 08:30

We missen simpelweg kwaliteit. Dat is toch duidelijk????

29 juni 2021 om 08:36

Kwaliteit is een onzin argument. Denk je dat Denemarken (92), Griekenland (2004), Kroatie (2018) wereldelftallen hadden? Nee hoor.

29 juni 2021 om 08:37

Hmmm vindt je, ik vindt dat we meer passie, werklust en de wil om te winnen missen.
Het zijn volgevreten vedettes die denken ach wat kan mij het schelen en als ik naar Tsjechië kijk waar ik sorry er weinig van ken, die vechten met ziel en zaligheid voor elke meter en voor elkaar en dat mis ik.
Hebben wij net zo mentaliteit als die Duitsers dan worden we bij wijze van elk jaar wereld kampioen

29 juni 2021 om 08:52

Eens, power is ook een kwaliteit.

29 juni 2021 om 11:24

We missen helemaal geen kwaliteit. We hebben ontzettend veel kwaliteit. We barsten van de spelers bij grote europese topclubs maar we hebben geen team., geen vechtlust, geen instelling, geen werklust geen drive geen wil om te winnen. Het is gewoon slappe hap geworden sinds Frank er zit.

Van mij mag hij blijven, tuurlijk maakt hij fouten maar de spelers lieten hem in de steek zondag.

532, prima. Beter dan 433 zonder goede aanvallers.
Promes mee? Niet mijn keuze, maar maakt weinig verschil tov bergwijn of el ghazi
Wissel Promes voor Malen? Had gekund, als Malen explosiviteit mist op het eind moet je toch wat. Probleem is en blijft te weinig kwaliteit voorin en team heeft te weinig power.

29 juni 2021 om 09:39

Een van de weinige realistische reacties die ik heb gelezen hier. Papagaaien kan iedereen. Fdb de schuld geven is de makkelijkste weg voor velen, die toch al niet achter oranje stonden

29 juni 2021 om 10:01

Nee dit is recht praten wat krom is.. FdB heeft echt zon beetje alles fout gedaan wat de gemiddelde amateur voetballer/trainer beter had gedaan.. het gaat niet om papegaaien wel of niet, maar gewoon harde feiten..
De uitschakeling is nog tot daaraan toe, maar de rest..
Het selecteren van een speler die hoogst waarschijnlijk word veroordeeld voor een steek incident.. Het plotst wisselen van je nummer 1 keeper.. een ieder die een beetje voetbal volgt weet dat vd Beek nooit 4000 speelminuten had kunnen maken. Het niet persoonlijk meedelen dat ze niet bij de selectie zitten.. het is allemaal mismanagement, en dit zijn de dingen die naar buiten komen, moet je nagaan wat er nog meer allemaal misgaat.. Deze man is echt totaal vak onbekwaam.. Noem nou is een punt op, dat je zegt dat heeft die goed gedaan?

29 juni 2021 om 11:25

Frank heeft alles fout gedaan wat hij fout kon doen en dan nog verdedigen. Succes bij het missen van nog een WK.

29 juni 2021 om 12:56

Er zit nog wel wat tussen, he. Ik zie 'm het liefst ook gaan, maar niet alleen vanwege de uitschakeling, want dat is één wedstrijd waarin wel meer factoren meespelen. Ik vond het altijd al een slechte keuze en dat heeft hij bevestigd.
Hij hoeft ook niet weg omdat hij schuld heeft, ik ga ervan uit dat hij oprecht z'n best heeft gedaan. Als je al over schuld praat dan ligt deze bij de visieloze NJ Hoogma en E. Gudde (ben wel blij met z'n zoon, maar dat geheel terzijde)

Hij moet weg omdat het een totale mismatch is, en dan zeg ik: liever ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.

Ik vind dat van Bronckhorst de nieuwe bondscoach moet worden, heeft bij Feyenoord uitmuntend gepresteerd met een middelmatige ploeg. En stap aub snel van die hype af met 3 centrale verdedigers. Gewoon 11 spelers op de juiste plek neerzetten en voetballen, hoe moeilijk kan het zijn.

29 juni 2021 om 09:37

Ik zou wel graag de 3 wereld verdedigers in 1 elftal zien. Virgil, de Ligt en De Vrij. Dan maar 343

Zijn positie is natuurlijk onhoudbaar. De enige reden die ik kan bedenken waarom de KNVB hem niet zou ontslaan is omdat ze hem dan een afkoopsom moeten meegeven of omdat ze niet weten wie dan de bondscoach moet worden. Moet van Gaal de boel maar weer gaan redden als hij dat überhaupt al wil? Nee ik denk dat je van Bronckhorst moet aanstellen. Toen Koeman vertrok bij de KNVB gaven de spelers aan dat ze graag verder wilde op de lijn die Koeman had ingezet. Van Bronckhorst is 3 jaar assistent van Koeman geweest bij Feyenoord. Koeman heeft Gio eigenlijk het vak geleerd voordat hij op eigen benen ging staan en de hoofdtrainer werd. Bovendien heeft hij Feyenoord kampioen gemaakt terwijl Ajax en PSV betere spelers hadden. Maakte hij van Feyenoord het beste team. Dat is ook wel van toepassing op Oranje. We hebben goede spelers maar Engeland, Frankrijk, Spanje, Italië, Duitsland, Portugal en België hebben betere spelers. Kortom het lijkt me de ideale bondscoach

29 juni 2021 om 09:48

Van Bronckhorst is ook de trainer met de slechtste serie ooit bij Feyenoord.

Ik vind het wel een sympathieke vent, maar qua uitstraling niet echt een boegbeeld. Net als Frank eigenlijk, prima gast maar geen boegbeeld wat daar staat.

29 juni 2021 om 09:59

De vraag is wie moet het dan worden? Louis van Gaal die gaat het niet doen. Deze verwende spelers hebben toen Koeman vertrok aangegeven dat ze Van Gaal niet wilde. Dus als hij afgewezen wordt stapt hij een jaar later niet opeens alsnog in. En de KNVB kennende gaan ze echt niet kijken in het buitenland

Lijkt me een kort gesprek. Onvoldoende, eruit.

Ten Hag is nu de juiste man voor deze job. En de mensen die hier FDB helemaal afbranden, het is niet alleen zijn schuld toch? En wat is er mis mee om achter je land te gaan staan ook al spelen ze niet jou favoriete systeem? Steun je land eens zoals andere landen dat doen

29 juni 2021 om 11:27

Ten hag is helemaal niet de juiste man. Die speelstijl zit er niet zomaar in en je bent niet continu samen. Die gaat meteen al een grote bak kritiek krijgen omdat het altijd in het begin niet loopt met die speelstijl. Dat moet je die man niet aan doen. We hebben een WK te halen. We hebben niet de tijd om die speelstijl erin te slijpen.

Spijkers met koppen slaan. Zeker nu het nog vers is. Het Nederlands Elftal heeft bij iedereen de verwachtingen (zelfs niet gedeeltelijk) waargemaakt. Jammer voor Frank, maar zoveel miskleunen moet hij zich afvragen of hij überhaupt ergens nog hoofdcoach moet worden.

Misschien kan de Knvb zichzelf ook eens evalueren, waarom er al tijden lang geen fatsoenlijke spits door komt in oranje. Ik denk dat het probleem meer structureel van aard is, dan het poppetje dat voor de groep staat. Dat is maar 1 van de factoren die ervoor zorgt dat we niet meer meetellen.

De huidige spelersgroep is momenteel zeer matig. De beste keeper (die niet mee is) komt te kort voor de Europese subtop. Achterin missen we natuurlijk van Dijk, maar ik had veel meer verwacht van de Ligt en de Vrij. Defensief was het niet sterk en ik vind de Vrij altijd al redelijk vlak, maar de Ligt lijkt de drive, onverzettelijkheid en agressie die hij bij Ajax had compleet kwijt geraakt te zijn. Blind is over zijn top en de backs zijn van Europa League niveau.. Wijnaldum is kampioen verstoppertje spelen en blinkt alleen uit als de rest goed speelt. De Jong is absolute top, maar lijkt totaal geen klik te hebben met de rest van het team. De Roon is natuurlijk om te huilen, haalt al het voetbal er uit. Malen heeft potentie, maar moet het allemaal nog bewijzen en Jezus Depay kan beter op een individuele sport gaan. Deze spelersgroep, in combinatie met een coach die heeft bewezen dat hij een groep niet kan motiveren om boven zichzelf uit te stijgen, geen tactische meesterzetten in zich heeft, communicatief op het niveau van een kleuter zit maar wel dermate in zichzelf gelooft dat hij eigenwijs aan zijn keuzes vasthoudt, resulteert in een Nederlands elftal waarmee niemand zich meer kan identificeren, waarbij de spelvreugde ontbreekt en het mooie, Nederlandse voetbal verleden tijd is. De Knvb moet keihard ingrijpen en de bezem door de organisatie halen, inclusief technische staf.

Ik wacht maar op 1 nieuwsbericht vandaag en dat is dat Frank de Boer ontslagen word!!

de boer out. kortom kijk dit lijstje. een coach die 4x geflopte is in zn carriere. internationaal wordt hij door mourninho als slechtse trainer ooit genoemd. als je googled worst premier league trainer zie je frankie met zn dramatisch statenstieken in een rijtjìe waar je niet wilt horen. kortã³m afscheid nemen deze man. stel louis van gaan en neemt gio of henk frã¡ser mee zodat hij het daarna kan over nemen

De Boer moet weg. Het is nooit een goede coach geweest. Ook in zijn Ajax tijd niet. Communicatief slecht , coachend zwak, uitstraling is nul, tactisch geen idee. Een goed paard is nog geen goede ruiter.

29 juni 2021 om 11:28

Elke keer dezelfde wissels gebruiken zegt al genoeg over het tactisch vermogen....het lijkt wel Football Manager bij Frank.

Natuurlijk kan je de schuld niet volledig bij De Boer leggen, maar hij heeft het wel onmogelijk gemaakt voor zichzelf met keer op keer de verkeerde keuzes te maken. Met 10 man had je het Tsjechië ook nog lastig kunnen maken, maar dat doe je op de eerste plaats niet met Promes in te brengen voor een aanvaller, dat slaat Natuurlijk helemaal nergens op. Wat Oranje nodig heeft is een People manager, iemand waarvoor de spelers gaan vechten en iemand die de juiste spelers selecteert en niet op basis van persoonlijke voorkeur. Promes had nooit mee gemoeten, maar El Ghazi bijvoorbeeld wel

29 juni 2021 om 11:28

El ghazi had hij er ook niet ingezet. Hij bleef maar vast houden aan dezelfde poppetjes. De helft van de spelers is voor jan doedel mee gegaan.

Hij ging al de fout in door Babel niet te selecteren. Babel was zoals bekend de belangrijkste man in de kleedkamer 🙈🤣

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren