Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Hiddink wijst vier dissonanten aan en wijzigt basisopstelling Oranje’

Laatste update:
/

Guus Hiddink verklapte na de teleurstellend verlopen EK-kwalificatiewedstrijd tegen Turkije (1-1) de nodige wijzigingen door te gaan voeren in het Nederlands elftal. Dat gaat voor het oefenduel met Spanje ook gebeuren, zo blijkt uit de hesjesverdeling op de laatste training. Dat zag Voetbal International.

Vier dissonanten in de wedstrijd tegen Turkije verliezen volgens het weekblad hun plek: Gregory van der Wiel, Nigel de Jong, Georginio Wijnaldum en Ibrahim Afellay. Voor dat kwartet komen Daryl Janmaat, Jonathan de Guzman, Davy Klaassen en Quincy Promes binnen de lijnen.

Aanvankelijk leek het erop dat Jordy Clasie sowieso zou kunnen rekenen op een basisplek, maar de Feyenoorder haakte maandag geblesseerd af. Hij is teruggekeerd naar Rotterdam met knieproblemen. Hiddink lijkt geen vervanger op te roepen.

Moet Guus Hiddink meer dan vier wijzigingen aanbrengen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jeeej voetbal in het elftal als het er juist niet nodig is!

30 maart 2015 om 13:54

Voetbal is altijd nodig. Ik begrijp niet waarom hiddink niet van begin af aan wat rigoureuzer is geweest. Van persie, huntelaar, de jong allemaal bedanken en de volgende generatie de tijd geven. Tijd voor vers bloed. Op deze manier kan de huidige generatie ook niet uitgroeien tot top.

30 maart 2015 om 14:09

En als je toch bezig bent dan laat Robben voortaan ook maar thuis....

Wat een onzin. Van Persie en Huntelaar zijn voorlopig met voorsprong nog het beste wat Nederland te bieden heeft qua spitsen. De Jong is veruit de best verdedigende middenvelder van Oranje. Tegen topteams is hij broodnodig. Wanneer je zelf meer aan voetbal wilt komen kan je middenvelders opstellen met meer voetballend vermogen. Maar als controleur is er voorlopig nog geen betere.

30 maart 2015 om 14:17

Precies. Het Nederlands elftal is geen opleidingselftal. De beste spelers moeten spelen. Of ze nu 34 of 20 jaar zijn

30 maart 2015 om 14:24

@ mentalist

De volgende generatie nu al vrij baan geven ? In de Nederlandse competitie laten ze allemaal zien nog lang niet klaar te zijn voor het internationale niveau. Jij wilt ze serieus een grotere rol geven ?

Vaak zijn het de wat oudere jongens die het verschil maken, nee laat die jonkies nog even pas op de plaats maken zolang ze in Nederland al de grootste moeite hebben om fatsoenlijk de basis vaardigheden te beheersen.

30 maart 2015 om 14:33

Je begint met de nr 3 van de wereld, maar die blijken totaal niet te kunnen voetballen als team. Oud nieuws voor de TV kijker, maar voor Guus een verassing dat ze dat echt niet kunnen. We zitten met internationals die deze naam niet waard zijn in een oranje shirt.
Hiddink heeft een probleem met de willekeurige keuzes uit het verleden en het nalaten van door selecteren.
Hij moet een compleet ander elftal maken met spelers zonder de oranje ervaring, maar eerst wel een plek veroveren voor het Ek.. Geen makkelijke taak.

30 maart 2015 om 14:39

vrij baan is onzin. Blind begint zich te ontplooien bij united, clasie kan de subtop wel aan, depay gaat naar een topclub. Wat is er mis met een middenveld Sneijder/blind/clasie/strootman. De huidige generatie gaat de 100 caps nooit halen. Dat terwijl spelers als sneijder en vd vaart ooit als nood debuteerden. In de spits moet je toch eens gaan denken aan bas dost of luuk de jong. Je houdt die jongens klein. Vroeger ging je aan de hand van prestaties in oranje naar topclubs. Sneijder en robben erbij houden, egos als van Persie en Huntelaar weg.

30 maart 2015 om 14:41

Vierdag. Exact! Er zit 0.0 voetbal in dit oranje. Een 1-2tje is een zeldzaamheid, niet door bewegen, lopen zonder bal voelen de heren zich te groot voor. Het lijkt helemaal nergens op.

30 maart 2015 om 14:59

Ik vraag me af welk middenveld beter is:

De Jong, Wijnaldum en Sneijder
of
Clasie, Klaassen en De Guzman

Ik denk dat de 2e completer is. Vooral als straks Strootman terugkomt. Kan hij mooi erin voor De Guzman.

De eerste lijkt trouwens mooi qua naam maar het is zo traag en voorspelbaar. In balbezit moet alles via Sneijder gaan omdat De Jong niet fatsoenlijk kan opbouwen. En zonder bal, speel je met een man minder omdat Sneijder niet kan verdedigen.

30 maart 2015 om 15:54

Hahaha het is toch nog geen 1 April??

30 maart 2015 om 15:56

Polop: De Jong veruit de best verdedigende middenvelder van Oranje?
Ik weet niet of jij AC Milan nog hebt zien spelen de afgelopen 2 jaar?

Maar ik schat J. Clasie inmiddels een stuk hoger in, die zich prima staande hield in de ontmoetingen met AS Roma en Sevilla.
En in 3 van de 4 topwedstrijden dit jaar de beste man op het veld was. (alleen PSV uit niet).

Over v. Persie en Huntelaar overigens wel volkomen met je eens. Maar ik denk serieus dat de Jong echt volledig over zijn top is. Hoorde vroeger wel bij de beste spelers op zijn positie.
Maar is toch enorm afgezakt.

30 maart 2015 om 16:06

Klaassen absoluut niet erin, wordt zwaar overlopen tegen Spanje.
Nigel de Jong moet sowieso spelen tegen Spanje.
Spelers moeten heel compact spelen.
Misschien Depay eruit en Affelay erin en gaat dan wat meer naar achter spelen waardoor je eigenlijk alleen maar Huntelaar en Promes voor hebt.

Cilessen
Janmaat
De Vrij
BMI
Willems
Wijnaldum
Nigel de jon
Sneijder
Promes
Huntelaar
Depay
30 maart 2015 om 16:08

Polop. Gaat het met die geproclameerde 'topspelers' zo goed dan? Het elftal smacht werkelijk naar vernieuwing. Robben en wellicht sneijder hebben nog altijd honger. Maar v. Persie en houten klaas gewoon niet meer oproepen. Hebben niet meer de absolute wil en zijn op retour. Daarnaast ben ik nooit kapot geweest van robin in oranje.

30 maart 2015 om 16:31

Polop, whahaha! Nigel de Jong de beste controleur, hoe kom je daar nou bij? Clasie, Klaassen zijn op dit moment beiden beter dan De Jong. En dan met name Clasie, wat een geweldenaar is dat. Wat betreft spitsen heb je wel gelijk.

30 maart 2015 om 16:46

Helemaal mee eens. Alleen ga het het met Clasie, Klaasen en De Guzman ook niet redden. Tegen Turkije was er de eerste helft geen middenveld en de tweede helft nog minder. Maar vooral was er geen enkele wisselwerking, niet tussen de backs en de vleugels en ook niet tussen de middenvelders en de spits. Dus tegen Spanje wordt het weer een samengeraapt zooitje, omdat er weer 4 wijzigingen zijn.
Ik zou trouwens, rekening houdend met dit bericht nog wat wijzigen en de opstelling zo wel eens willen zien.

Cillesen
Janmaat
De Vrij
BMI
Willems
De Guzman
Clasie
Blind
Klaassen
Dost
DePay
30 maart 2015 om 17:42

affelay erin? wat speelde hij waardeloos zaterdag klaassen gaat het sws beter doen dan hem

31 maart 2015 om 00:18

Ja maar.om Huntelaar dan in deze groep op te nemen is lastig. Met dat gebrei moet toch exht iemand in de spits lopen die tenminste een bal aan kan nemen. Let wel KJ is een perfecte afmaker maar dit guus' oranje komt niet snel genoeg in positie om hem te gebruiken in zn kracht. Zet dan ook Dost van meet af aan in de punt.

31 maart 2015 om 11:37

Die "geproclameerde" topspelers stonden wel aan de basis van de 3e plek afgelopen zomer. Robben, van Persie en de Jong stonden zeker in de top 5 qua bepalende spelers.
Afgelopen weekend waren Robben en van Persie er niet bij er werd er ook niks van gebakken. Ik ben ook absoluut geen fan van van Persie (met name zijn persoontje). Maar je moet wel knettergek of stomdronken zijn om ooit de Jong of Dost boven hem te kiezen.

@ Moreno en Colli
Clasie en Klaassen zijn voetballend beter dan de Jong. Puur verdedigend absoluut niet. Tegen mindere teams zou ik ook met Clasie spelen (klaassen is op 6 aardig, maar komt beter uit de verf als hij verder naar voren speelt). Tegen topteams heeft Nederland een speler als de Jong echter broodnodig.

30 maart 2015 om 18:59

Humor toch? Moet je het spel maken zet je een harde 6 neer met Sneijder die de bal het liefst op de eigen penaltystip komt halen en ga je waaschijnlijl 80% van de tijd verdedigen en achter de bal aanrennen dan speel je zonder 6.

30 maart 2015 om 19:39

Blind mag er ook wel uit, vond ik ook niet best. Met Afelay ben ik het eens Wijnaldum was ook niet geweldig. Indi vond ik ook niet goed.

Een middenveld met sneijder, klaassen en de guzman is wel erg aanvallen

30 maart 2015 om 13:25

Ik denk dat hij Klaassen op de '6' zet net als bij Ajax.
Ik ben meer verbaasd dat hij over z'n Afellay geloof heen is en hem zowaar niet opstelt.

30 maart 2015 om 13:30

Dan wordt hij ook bij Oranje misbruikt. De kracht van Klaassen ligt niet op 6. Verder wel eens met de wijzigingen, al had ik Van der Wiel laten staan. Janmaat is ook een zwakke schakel namelijk.

30 maart 2015 om 13:52

De guzman zal wel op 6 komen. Klaassen naast sneijder. Ben echt benieuwd of davy het kan laten zien in oranje.

30 maart 2015 om 14:07

Janmaat zwakke schakel? is een van de beste backs van de PL momenteel.....waar haal je het vandaan om hem zwak te noemen?
Heb je v/d Wiel gezien zaterdag? elke steekpass was gevaarlijk omdat hij verkeerd stond opgesteld en traag was.
totaal geen winnaarsmentaliteit.

30 maart 2015 om 14:45

Van der wiel is zo kwetsbaar als de steekpass binnendoor komt. Knijpt totaal niet naar binnen bij balverlies en heeft een draaicirkel van jupiter. Is zeer onzeker bij het wegwerken van de bal. Die jongen is alleen maar slechter geworden in parijs.

30 maart 2015 om 14:56

verkeerde

30 maart 2015 om 15:33

Geen winnaarsmentaliteit? Hij speelt bij PSG met Zlatan, dan moet je dat wel hebben. Itt Newcastle zonder enige druk.

30 maart 2015 om 16:41

@kevin: Janmaat is een zwakke schakel ja. Dat had Van Gaal in Brazilie ook heel snel door en Hiddink ook in eerste instantie. In Engeland had Janmaat het aanvankelijk ook heel moeilijk. Defensief zijn ze beide kwetsbaar.

30 maart 2015 om 17:57

Daar ben ik het mee eens, maar vrees dat ook Hiddink hem daar gaat misbruiken.. denk dat Klaassen positioneel beter is als de Guzman.. Of hij moet Sneijder al vroeg in balbezit willen hebben en hem op '6' zetten.

30 maart 2015 om 17:58

Dat zou ook kunnen. Ik hoop echt op een aanvallende positie voor Klaassen, maar vrees dat hij op de '6' komt. Of zoals ik hierboven ook zeg dat Sneijder vroeg in balbezit moet komen in de 'pirlo rol'.

30 maart 2015 om 21:13

Van Gaal had dat zo snel door dat hij de hele kwalificatie met Janmaat rechtsback heeft gespeeld, en hij lovend over hem was.

Janmaat speelde zijn 1ste wedstrijd slecht in Engeland ja, maar is ondertussen genomineerd voor de speler van de maand volgens mij, heeft een flinke berg assists gegeven en zou in de belangstelling van Arsenal en Liverpool staan. Ik zou hem geen zwakke schakel.noemen.

31 maart 2015 om 00:22

Sorry maar vdw is de meest sobere back die ik ken. Is ook een kracht maar geeft geen enkele kleur aan dit oranje. Janmaat neemt risico's maar is met de minste flow ook al een wapen voor iedere ploeg. Jammer van die fout toen in Praag. Maar Janmaat gaat gewoon de top halen met zijn drive. Vdw mist gewoon extra's om echt iets toe te voegen.

Lijken me prima aanpassingen, al zou ik de Jong tegen zo'n tegenstander nu liever juist wel in het veld zien.

Slim van Guus om juist in deze wedstrijd Nigel de Jong er uit te halen want die heb je ook totaal niet nodig tegen de geniale middenvelders van Spanje. Wat vinden jullie van mijn opstelling?

Cillesen
Van der Wiel
De Vrij
BMI
Willems
N. de Jong
Blind
Promes
Sneijder
Depay
Huntelaar
30 maart 2015 om 13:29

Top! Zo zou ik ze het liefste zien tegen Spanje!

30 maart 2015 om 13:34

Goede opstelling, vind het raar dat Guusje alle psv'ers een kans geeft behalve Willems, dat is een van de weinige Psv'er die op dit moment in de basis moet staan voor de aanvoer van Huntelaar, andere kant denk ik ook dat je eigenlijk alleen met Willems moet spelen wanneer je de betere ben en meer balbezit zal hebben, dus eigenlijk tegen Turkije moest Willems gewoon starten, tegen Spanje kan je vraagtekens zetten of je Willems moet opstellen, ik ga ervan uit dat Spanje meer balbezit zal hebben.

30 maart 2015 om 14:14

Maar wie zet je dan linksback? Blind is verdedigend nou niet heel veel beter dan Willems.. Imo zou Willems beide wedstrijden moeten spelen.. Zat Pieters nou bij de selectie, dan had je een punt, dan kun je die beter erin zetten tegen Spanje, maar kiezen tussen Blind en Willems maakt, voor het verdedigende aspect, niet zo gek veel uit..

30 maart 2015 om 13:48

Prima opstelling denk ik. Zo zie ik het ook het liefst. Het is bij promes natuurlijk ook de vraag of hij wel presteert, , maar dat geldt ongeveer wel voor elke speler. De routines moeten de kar nou eens echt gaan trekken.

30 maart 2015 om 13:50

Idd de beste opstelling voor tegen Spanje. Onebgrijpelijk dat Hiddink mogelijk De jong nu eruit gaat halen, ben bang dat het één grote kamikaze avond wordt tegen Spanje.
Mits iedereen fit, inclusief strootman hoop ik dat we over 1,5 jaar op het EK zo zullen spelen.

Cillisen
Vd Wiel
De vrij
Kongolo
Willems
Clasie
Strootman
Robben
Sneijder
Depay
v Persie
30 maart 2015 om 13:51

Verwissel Van der Wiel met Janmaat en hij is goed. Van der Wiel is verdedigend toch zo onthutsend zwak. Dekt als een dwijl en wordt constant voorbij gelopen, zonder dat ook maar eens het idee in zn hoofd komt dat hij in zou kunnen grijpen. Tevens is hij aanvallend ook zwak, aangezien hij (net als Van Rhijn) geen fatsoenlijke bal voor krijgt.

30 maart 2015 om 14:00

Eens, zie ook liever Janmaat. Die heeft ook iets meer pit in zich.

30 maart 2015 om 14:09

helemaal eens met Koensol.
verder vind ik bovenstaande opstelling(@vacio) ook niks want Blind op het middenveld samen met de Jong bah bah dat is toch ook zwak zeg en totaal geen creativiteit en alle ballen breed of achteruit met die 2.

30 maart 2015 om 14:11

Kevin1983, wat is je alternatief met een geblesseerde Clasie en Strootman? Toch niet de Guzman hoop ik. Die faalde namelijk episch op het WK tegen Spanje.

30 maart 2015 om 16:09

tsja die jongen kan in jouw ogen wel gefaald hebben op het WK maar daar ben ik het niet helemaal mee eens.
het was een feit op het WK dat die positie zich totaal moest wegcijferen voor iemand als Sneijder en Robben.
want Wijnaldum was ook niet zo zichtbaar tijdens het WK op die positie, behalve tegen Brazilie (maar toen speelde hij op 10).
Die jongen speelt week in week uit bij Napoli dan moet je iets kunnen toch?
en Blind faalt ook elke keer op die plaats en zeker samen met de Jong is het niks.

dan een ander systeem dan die opstelling van hierboven (niet met 2 controleurs)

30 maart 2015 om 14:59

Hiddink, waarvan de voorletters n.m.m. P.s.v. zijn, zit - net zoals zijn voorganger Van Gaal- volledig op een verkeerd spoor. In een korte termijn heeft hij duidelijk aangetoond niet geschikt te zijn om bondscoach van Nederland te zijn. Hij maakt de verkeerde keuzes om Nederland in de poule met 100 zekerheid door te laten gaan. Zijn opvolger zal ongetwijfeld op dezelfde weg doorgaan! Dus bijvoorbaat weten wij al dat de gloriedagen van weleer niet gauw meer zullen terugkomen.

Welke keuzes zijn foutief?
In de laatste linie worden wij steeds weer geconfronteerd met grote gaten en enorme missers van bepaalde spelers. De gaten ontstaan doordat wij sinds een aantal jaren geen spelers meer in de achterhoede hebben van het kaliber Stam, De Boer en Van Brokhorst. Hebben wij dergelijke spelers dan niet meer? Natuurlijk wel, alleen krijgen zij geen kans om aan te tonen dat zij wel geschikt zijn. Ik denk daarbij in het bijzonder aan Van Dijk en Douglas. Deze twee spelers spelen al een aantal jaren in de Europese top en staan daar, iedere wedstrijd weer, hun mannetje.
Blind haalt nog zelden een aanvaardbaar niveau en daarom zou Willems die plaats het beste kunnen innemen. Alhoewel ik in Willems meer een midfielder zie. Pröpper zou ook geschikt zijn om de plaats van de Jong in te nemen.

Op het middenveld kunnen wij spelers als Clasie, Klaassen en Pröpper inzetten, maar wij Hiddink) doen dat niet. Deze 3 spelers behoren tot de top in Nederland.

In de voorhoede komt steeds weer de naam van Depay voor. Wat heeft deze speler in het Nl elftal tot nu toe gepresteerd?

Gooi de boel om zou ik willen adviseren!

Cilissen
Vd Wiel
Van Dijk
Douglas
Blind
Klaassen
N.de Jong
Sneijder
Willems
Huntelaar
Promes
30 maart 2015 om 15:36

Ben het in zekere zin met je eens. Met het systeem in ieder geval. Al zou ik het wel eens willen proberen met twee 'statische' spitsen. Dost en Huntelaar dus. Voorwaarde is dan dat Narsingh in jouw opstelling in de plaats van Klaassen komt en Klaassen op de plaats van De Jong. Dan Blind nog een linie naar voren, want ik acht Willems toch iets meer geschikt op de linksback positie. Zowel Blind, als Willems willen nog wel eens een voorzet geven. Narsingh heeft zaterdag meerdere voorzetten gegeven, dus dat lijkt mij het best als hangende rechtshalf.

30 maart 2015 om 15:54

van Dijk en Douglas in de europese top? Celtic is door Maribor uit de CL geschopt in de voorrondes, in de EL tweede in de poule met 11 tegendoelpunten. Dinamo Moskou europese top noemen gaat ook erg ver. Maximaal subtop

Ik begrijp je punt over het type verdediger, maar vergeleken met de Vrij en BMI spelen ze gewoon bij (een stuk) mindere clubs, zeker van Dijk.

30 maart 2015 om 19:43

Blind en BMI eruit.

De echte dissonant, naast natuurlijk Afellay, was D. Blind. En die blijft staan???

30 maart 2015 om 13:34

Nou, de echte, echte dissonant was toch echt Huntelaar wiens enige actie die niet (terecht!) werd afgefloten vanwege een overtreding een toevalstreffer was. Hij kan scoren, maar wat een rotkop zit er op, zeg (ik heb het niet over zijn uiterlijk). Dat killt sowieso elke vorm van voetbal en teamspirit. Dost is helaas net zo'n over het paard getild, irritant ventje, dus dan zullen we het maar met Luuk de Jong moeten doen. Misschien dat er dan nog een beetje voetbal inkomt. Overigens denk ik niet dat hij Klaassen op de achterste positie moet zetten, maar De Guzman. Maar aangezien Hiddink vooral uitblinkt in verkeerde keuzes op het moment, zal hij dat wel andersom zien.

30 maart 2015 om 13:40

@leonov: zo zie je maar dat spelers als Huntelaar en Dost afhankelijk zijn van hun medespelers. Bij Schalke heeft Huntelaar voldoende mensen rondlopen die hem aan kunnen spelen op de goede plek. Voor Dost geldt hetzelfde, zonder De Bruyne is hij niks. Voor de rest zijn het wel prima spitsen hoor, kijk bijvoorbeeld naar de Huntelaar die laatste tegen Madrid speelde. Als hij zo ook tegen Spanje speelt maken we nog wel een kansje.

Voor de rest ben ik het met je eens: Hiddink blinkt uit in verkeerde keuzes. Narsingh en Depay zijn beiden uit vorm... Afellay, ja... wat moet ik daar over zeggen. En op linksback Blind terwijl Willems juist in bloedvorm is... Het is voor Hiddink balen dat hij Van Persie en Robben mist, maar hij maakt ook uiterst stomme keuzes... Kan hij net zo goed Ruben Schaken weer oproepen...

30 maart 2015 om 13:50

En wie moet hij dan opstellen? als depay en narsingh en afellay niet mag van jou heb je nog maar 1 buitenspeler en dat is promes..

30 maart 2015 om 14:04

Ja momenteel zou ik zeggen stel op links (weer) Depay op en op rechts Promes. Narsingh en Afellay inderdaad niet. Verder zou ik als ik Guus Hiddink was volgende keer Elia en Lens nog oproepen. Beiden een stukje meer ervaring dan Narsingh en spelen ook wekelijks op hoger niveau dan Narsingh.

30 maart 2015 om 13:56

De echte dissonant, naast natuurlijk afellay, was G. Hiddink. En die blijft in z'n functie???

Hij kiest constant voor de verkeerde opstellingen en selecteert de verkeerde spelers (lees: Bruma, Afellay, Narsingh, etc). Tevens is hij ook zijn uitstraling en charisma kwijt. Hij ziet er uit als een onzekere oude man die lijkt te bezwijken onder de druk. Heb het eigenlijk wel een beetje met hem te doen als je hem zo ziet op die bank.

30 maart 2015 om 13:59

Volgens mij was de echte dissonant toch echt Guus Hiddink. Maar ja, het is natuurlijk wel makkelijker om wat spelers verantwoordelijk te houden voor je eigen falen.

30 maart 2015 om 14:13

Sorry wat? Blind was in geen enkele manier een dissonant te noemen, een van de weinige spelers die een aardig niveau haalde, samen met Sneijder en Cillessen. Absurde opmerking

30 maart 2015 om 14:20

Blind was geen dissonant! Kijk de cijfers maar na in de ad.nl of andere kranten!
Je mag Blind niet dus voetbalt hij altijd slecht.

gooi blind dan naar het midden en zet willems erin

30 maart 2015 om 13:33

Dat lijkt me dan nog altijd een betere keuze dan Klaassen op 6 zetten inderdaad. Vreemd.

30 maart 2015 om 14:11

Het lijkt me dat in dit geval de Guzman op 6 zou komen.

30 maart 2015 om 14:39

Denk je? Bij Napoli speelt hij meestal als rechter of linker aanvallende middenvelder in een 4-2-3-1 systeem. Af en toe als CAM in hetzelfde systeem.

Ik zou niet weten waarom je hem dan op de positie van verdedigende middenvelder zou gaan zetten voor o.a. Blind die wel als CVM uit de voeten kan.

31 maart 2015 om 11:43

Blind staat in deze opstelling op linksback. Als middenvelders staan Klaassen, Sneijder en de Guzman. Van die 3 denk ik inderdaad dat de Guzman op 6 komt. Die is de enige die daar ook gespeeld heeft in Oranje. Het afgelopen WK zelfs nog.

Zelf zou ik Blind ook eerder op 6 zetten en Willems op linksback neer zetten. Echter is dat hier de discussie niet aangezien Willems volgens dit stuk op de bank blijft.

31 maart 2015 om 11:49

In deze opstelling inderdaad. Ik reageerde op iemand die aangaf dat hij liever Willems er in zag en dan Blind schuiven naar het middenveld.

Ik dacht te lezen dat jij vond dat dit beter was maar ik zie nu dat je aangeeft dat De Guzman daar gaat spelen gezien de namen. Logisch, maar dat was niet waar psvleiden of ik het over hadden.

Als hij dit nou zaterdag had gedaan en de opstelling van zaterdag morgen had neergezet had er nog een soort van logica ingezeten.

Het enige dat er nu nog aan ontbreekt is dat hij nadat blijkt dat dit niet gaat werken zijn gelijk gaat halen dat hij het niet gedaan had.

Ben benieuwd hoe de mensen die dit allemaal nu toejuichen gaan reageren als het weer slecht is.

Ja tuurlijk. Nu er een oefenwedstrijd is tegen een topland komt hij ineens met een andere opstelling. Straks zeker roepen: zie je wel dat het weinig uit maakt. Wat een vent.

Ik begrijp niet dat Hiddink vasthoudt aan Martins Indi - De Vrij. Sinds Feyenoord is die combi mislukt. Koeman zag dat en Van Gaal zag dat. Waarom denkt Hiddink dat het wel een succes kan worden?

30 maart 2015 om 13:36

Echt goede alternatieven zijn er ook niet. Bruma, rekik is ook niks op internationaal niveau, en veltman is gewoon te wisselvallig. De vrij doet het bij Lazio best aardig dus die keuze snap ik wel. Als Vlaar terug is denk ik dat BMI plaats moet maken voor hem.

30 maart 2015 om 13:39

Klopt, ben ik het mee eens. Toch zou ik iets anders proberen want al jaren is Martins Indi - De Vrij geen succes. Ik denk niet dat het op één of ander moment wel een succes gaat worden.

30 maart 2015 om 13:47

Ben ik zeker met je eens Rbn. Denk ook dat het een kwestie van tijd is dat Kongolo de plaats van Indi in gaat nemen. Je ziet aan alles dat Kongolo een stuk talentvoller is!

30 maart 2015 om 15:38

Veltman is in vorm, alleen niet ideaal om met 2 rechtspoten te spelen tegen een team dat druk zet. Blind dan maar lcv en Willems back?

Willems??? Assist koning vd eredivisie. Zonder willems kun je beter met luuk de jong spelen. Huntelaar kan geen bal vasthouden. Alles sprong van zijn voet. En op voorzetten hoeft hij niet te rekenen. Met depay en promes.

Morgen de laatste wedstrijd van Hiddink...zijn beleid slaat nergens op. Dit gaat natuurlijk nooit goed uitpakken.

Hé? Je gaat met een middenveld van Klaassen, De guzman en Sneijder spelen?

Geen van die 3 kan eigenlijk op 6 spelen. Ja, Klaassen wordt er bij Ajax nu een paar wedstrijden misbruikt maar het is niet zijn positie.

Had dan Klaassen of de guzman eruit gelaten en blind op 6 neergezet. Dan kan Willems ook meteen als back spelen.

Janmaat en Promes is natuurlijk veel beter. Maar ik hoop niet dat het weer continu "de bal in de box gooien wordt" want dat gaat niet werken. Ik zou toch als ik hun was meer spelen op combineren en randje 16 schieten.

Ik zou 12 man vervangen. Alle veldspelers en de hoofdcoach.
Oh nee 13. De assisent coach ook.

30 maart 2015 om 13:44

Hahaha eens!

30 maart 2015 om 13:51

Klinkt heel gemeen maar de fans mogen ook vervangen worden. Er achter staan als het goed gaat en fluiten als het slecht gaat. Wie de coach ook is en wie er ook staat we moeten de afgevaardigden toch blijven steunen.

30 maart 2015 om 14:32

ja. De Oranjefans zijn nou niet echt de hardcore supporters, zo blijkt maar weer.

Er gingen zaterdag, terwijl nog niet eens bekend was hoe lang de blessuretijd was ( en het was duideliijk dat dat wel een flink aantal minuten zou zijn) al mensen weg! bij 0-1!

30 maart 2015 om 15:50

Dit is ook in de eredivisie zo. Kijk naar ajax. Ze staan tweede, hebben veel potentie maar het lukt naar 4 jaar niet. Ik zeg niet dat iedereen zo is bij de oranje leeuwen of ajax. Dit gebeurd overal maar ik zou eens zoiets willen zien als in duitsland (dortmund) of in engeland gebeurd.

Deze man is totaal ongeloofwaardig aan het worden. Laat zich beïnvloeden door de media. Te veel weizigingen heeft nooit zin. Net alsof deze vervangers het wel in een keer lukt. Het team loopt niet en dan is het lastig om je als individu te laten gelden. Wellicht moet de tactiek aangepast worden ipv spelers te offeren waar je eerst vertrouwen over uitspreekt.

Laten we hopen dat dit de laatste wedstrijd van Hiddink is.
Snap echt niet wat er in zijn hoofd omgaat.. Tegen Turkije moet je met een voetballende CVM spelen en zet hij De Jong erin en tegen Spanje heb je juist een type de Jong nodig, en speelt hij daar met Klaassen.

Het enige waar ik dan wel bang voor ben is die zoutzak van een Danny Blind. Die gaat het namelijk nóg slechter doen. Dit kunnen wij de Knvb absoluut kwalijk nemen. Denk dat ze er nou wel achter zijn dat ze Koeman hadden moeten aanstellen......

Vage beslissing van hiddink dat hij de jong nu eruit haalt in een wedstrijd waarin je hem juist nodig hebt. Wel een wonder dat hij zijn lievelingetje (affelay) er eindelijk uit haalt.

Gaat nergens over. Wat een ramp deze man Guus Geluk.
Plaatst hij zich zelf nu op de tribune of gaat hij al naar huis, waar hij thuis hoort.

De namen, daar kan ik me in vinden, behalve Wijnaldum dan.
Vd Wiel die liet meerdere keren zijn man volledig weglopen.
Affelay speelde een ongelukkige wedstrijd.
De Jong had eigenlijk al vervangen, moeten worden afgelopen weekend, wel een goede back-up.
Jammer dat Clasie deze wedstrijd niet kan spelen.
Wijnaldum is gewoon een goede voetballer, die ook rechtsbuiten had kunnen spelen, indien nodig.

Op zich denk ik dat het niet zo veel uitmaakt met welk team Nederland aantreed, ik ga er van uit dat we gaan verliezen tegen Spanje, maar je weet maar nooit. Wel raar dat hij nu opeens de jong er uit haalt, had de vorige wedstrijd gemoeten. Wel bijzonder blij dat Affelay niet speelt, heb me toch een potje zitten ergeren aan hem.

30 maart 2015 om 18:50

Spanje speelde aardig beroerd hoor vorige wedstrijd.. Deze winnen we wel met een fatsoenlijke opstelling.

Kan hij zichzelf ook wisselen!

Beter laat die depay ook buiten die wedstrijd, even rust voor de spelers van Psv.
Snap niet waarom deze wedstrijd word gespeeld zit toch werkelijk niemand op te wachten ?

30 maart 2015 om 13:53

Nu kunnen we kijken of het tactisch meesterbrein (*ahum*) hiddink beter is dan van gaal. Het is inderdaad overbodig maar ik wil wel eens hoe ze het tegen een topteam doen onder hiddink. (Heb italie gemist)

30 maart 2015 om 14:20

Depay is ook niet eens dreigend en loopt zich 50 keer vast, lijkt Ryan Babel wel die ook als een blind paard rende met oogkleppen.

Helaas. Volgende opstelling lijkt mij beter:
Cillessen; vd wiel, indi, de vrij, willems; blind, klaassen; sneijder; afellay(linksbuiten), huntelaar,

Heb depay eruit gelaten voor depay omdat afellay op links op zn best is en ik hem daar wel weer is wil zien. Willems is aanvallender dan blind en is goed op dreef in de eredivisie en daarnaast word het weer tijd voor wat meer spectaculair voetbal. Is toch maar een oefenwedstrijd, verwen nu het publiek maar weer eens.

30 maart 2015 om 13:53

Promes op rechtsbuiten, was ik vergeten. (zie vorige bericht!!!!)

Nou, dat waren ook de vier waar ik me groen en geel heb zitten ergeren in het stadion.

Aparte opstelling... Ik snap helemaal niks meer van Hiddink. Maar ben allang blij dat hij zijn PSV-bril (deels) afgezet heeft...

Voorin is het jammer dat Robben en Van Persie er niet bij zijn, maar spelers als Luuk de Jong, Narsingh en Afellay zijn gewoon niet voldoende voor het Nederlandse elftal. Depay wel, maar speelt laatste tijd gewoon niet overtuigend genoeg helaas. Dus geef Promes maar gewoon de kans. Daarnaast vind ik het ook vreemd dat Elia en Lens niet opgeroepen zijn. Beiden toch een stuk meer ervaring dan Narsingh en spelen wekelijks op hoger niveau. In de spits Huntelaar en Dost als back-up.

Op het middenveld is het jammer dat een speler als Strootman langdurig geblesseerd is. Maar wat zou dat een verademing zijn als die er weer bij was, samen met Sneijder en Wijnaldum bijvoorbeeld. Met spelers als Clasie, De Jong, De Guzman, Fer (waarom is die niet opgeroepen?) en Klaassen op de bank denk ik dat het middenveld wel goed zit, helaas stelt Hiddink hier liever Afellay op.

Achterin gaat er ook voldoende verkeerd. Blind en Willems zijn prima linksbacks, maar Willems is aanvallend gewoon véél gevaarlijker. Tegen een team als Spanje heb je misschien meer aan Blind, maar tegen een team als Turkije moet Willems gewoon spelen, zeker om Dost of Huntelaar aan te kunnen spelen. Centraal is het jammer dat Vlaar er niet bij is. Martins Indi en De Vrij zijn prima vervangers. Helaas kunnen Veltman, Rekik, Bruma enzo het niveau van het Nederlandse Elftal niet aan. Rechts Van der Wiel / Janmaat.

Daarnaast vind ik dat het tijd wordt dat Cilessen op de bank gaat zitten bij het Nederlandse Elftal. Ik begin me, zowel bij Nederland als bij Ajax, te ergeren aan zijn gedrag. Sinds het WK heeft hij een beetje een ego gekregen helaas... geef Vermeer weer een kans, of Krul.

Al met al hoop ik dat Guusje zo besluit te spelen tegen Spanje:

Vermeer Krul
Van der Wiel
De Vrij
Martins Indi
Willems
De Jong
Sneijder
De Guzman
Promes
Huntelaar
Depay
30 maart 2015 om 14:01

@ Vsd5

Wat is er zo ergerlijk aan het gedrag van Cillessen dan? Hij heeft zich het laatste jaar een paar keer uitgesproken of op het veld wat geprobeerd het vuurtje aan te steken, maar dat deed hij daarvoor ook al. Enige dat ik me kan voorstellen is dat zijn gezicht en uitstraling niet klopt met dat gedrag, maar uiteindelijk gaat het gewoon om hoe goed hij keept, en op basis van zijn kwaliteiten en prestaties kun je hem toch moeilijk op de bank zetten lijkt mij.

Fer is langdurig geblesseerd en daarom niet opgenomen.

30 maart 2015 om 14:07

@jm87

Oké, dat Fer geblesseerd is wist ik niet. Maar het klopt, Cillessen is goed in vorm. Hij pakt voor een slecht spelend Ajax echt punten de laatste tijd. Maar het gaat me inderdaad meer om wat jij noemt 'het vuurtje aan te steken'. Ik erger me er aan, maar ik denk dat het dan aan mij ligt.

30 maart 2015 om 14:09

de jong maar wisselen voor wijnaldum en waarom de jong vertraagt het spel teveel tegen spanje heb je snelheid nodig en dat heeft wijnaldum meer dan de jong

Zonder robben en van persie wordt het nagenoeg onmogelijk om van Spanje te winnen.

Lijkt me een beetje doorslaan met de wijzigingen. Dat je iets moet doen lijkt me logisch, maar de Jong kun je juist tegen Spanje wel gebruiken en vd Wiel vond ik helemaal niet zo slecht. Dat hij weinig eraan te pas kwam was natuurlijk mede doordat Afellay op rechts stond die hem niet buitenom liet komen en waar de wisselwerking niet goed mee liep. Promes goeie keuze, De Guzman zou ik voor Wijnaldum doen, Blind vond ik niet eens zo slecht dus mag wat mij betreft blijven staan, maar is een beetje om het even.

Willems moet altijd spelen. Zeker als Depay speelt. Die 2 vinden elkaar makkelijk bij PSV en weten wat ze aan elkaar hebben. Daarbij hoort Blind niet eens in de selectie te zitten.

Weet je wat ook het probleem is naast te weinig kwaliteit in oranje. Dat is het gebrek aan beweging en diepgang. Het is misschien een beetje een extreem voorbeeld, maar kijk de wedstrijd van vorige week, Barcelona-Real Madrid maar eens terug. Hier zie je de spelers 90 minuten lang het gas erop hebben staan. Backs als Marcelo, Dani Alves en Jordi Alba blijven maar gaan en het hele veld oversteken. 9 van de 10 keer krijgen ze de bal geen eens. Ze doen dit puur om voor andere spelers ruimte te creëren. De 10e keer krijgen ze misschien wel de bal en staan ze wel oog in oog met de keeper (jordi Alba) of geven ze wel een goeie voorzet. Het zijn trouwens niet alleen de backs die dit doen en telkens diepgaan, maar ook gewoon middenvelders en aanvallers. Naar mijn idee is dit de weg naar succes en beheersen tot op heden alleen de echte topclubs dit moderne voetbal. Barcelona, Real Madrid en Bayern München spelen op deze manier en niet geheel toevallig ook de landen Spanje en Duitsland. De vraag waarom ze dit bij Nederland bijvoorbeeld niet doen is mij een raadsel, in conditie zullen ze toch niet veel onder doen? Het is ook een stuk motivatie en instelling om zonder bal te gaan bewegen, als een back als van der wiel eens mee opkomt en de bal niet krijgt is hij boos en teleurgesteld, terwijl een Jordi Alba al weer wacht op zijn volgende kans...

En non-talent Blind mag weer passjes in de breedte blijven geven omdat pappa assistent is? Wat een waardeloze voetballer. Direct inruilen voor Willems. Meteen meer snelheid, meer dreiging en meer aanvoer.

30 maart 2015 om 14:11

@ Goedopdehoogte

Ja lekker flauw weer om dat cliché te gebruiken. Als je het engels voetbal een beetje volgt weet je dat hij het redelijk tot goed doet bij Man United en hij was zaterdag zeker niet de slechtste. Bovendien als je bij twee verschillende bondscoaches wordt opgeroepen wordt je echt wel op je kwaliteiten beoordeeld en niet opgeroepen omdat de assistent je vader is. Willems is aanvallend beter, maar verdedigend weer stukken minder, dus eigenlijk had het andersom gemoeten, Willems tegen turkije, Blind tegen Spanje. Dat haalt misschien ook het beste in Blind naar boven gezien het WK.

Hiddink had nooit aan deze klus moeten beginnen, zonde van zijn prachtige trainersloopbaan om zo in mineur te eindigen.

Guus weet het echt niet meer. Het middenveld wordt overlopen en ik snap niet dat je met 3 aanvallers speelt tegen een land als Spanje. Veel te aanvallend! Ik had ook Willems erin gezet (en Blind en De Jong op het middenveld). Wat hebben we een matige selectie trouwens, het wordt tijd dat er weer eens wat spelers gaan harden in het buitenland.

het lijkt wel of psv heeft verloren. het is oranje dat gelijk speelde. schoppen we er gewoon 3 of 4 in
en die kansjes hebben we zeker gehad dan is alles okay. ze halen alles uit de kast balbezit is in eens niet goed meer . maar wint ajax net met een nul van den haag .dan waren ze veel beter. er moeten wat psv ers uit .en meer ajax er in . dat zal dan lekker helpen. over nutteloos balbezit en tikkie terug gesproken.iedereen heeft een mening en het lijkt of guus alles heeft gelezen. tegen Luxenburg met de jong en tegen spanje niet .dat is de omgekeerde wereld guus. klaassen een keertje proberen is een goeie zet. de guzman heeft zijn plek verloren op het wk .te langzaam en totaal geen inbreng.affelay durft nog te voetballen. daar gaan drie man op af . dan staan er ergens twee vrij als die hem op tijd af kan geven. je kan ook zo een spelertje als blind zoeken voor die kant . die het balletje dan terug op de kieper geeft .of op bmi. laat die het maar uitzoeken. dat is de zwakste schakel .en papa blind die helpt met de opstelling zet altijd als eerste zijn zoontje ergens neer.en met wat geluk laten de tegenstanders hem vrij lopen. dan lijkt hij van wereldklasse

30 maart 2015 om 14:37

Dat ene uurtje zomertijd heeft er flink ingehakt, of nie?

Ik haal uit je verhaal dat Affelay volgens jou wél een goeie zet was, en dat we tegen Luxemburg gespeeld hebben zaterdag. Verder vind ik het, hoe zal ik het netjes zeggen, lastig te volgen.

Wel.lekker.veel.punten.

30 maart 2015 om 15:38

tegen landjes als Luxenburg. daar bedoel ik mee dat hij te bang is . de eerste helft
snapte affelay er niks van dat klopt. een rechtsbuiten moet dan ook rechtsbuiten staan. hij liep wijnaldum in de weg. die zag je dus niet . de tweede helft met narsing op zijn plek die het veld wel breed kon houden.toen was affelay niet slecht. hij durfde de bal nog op te halen.dat kon je van veel spelers niet zeggen.

Zelf zou ik als volgt spelen.
Keeper: Cilessen
Rb: janmaat
Cv: de vrij martins indi
Lb willems
Cvm blind
Cm sneijder en klaassen
Lb depay
Sp huntelaar
Rb promes
Denk dat Willems erg goede optie is als lb want hij heeft een goede voorzet in huis en als je kijkt naar nl Turkije spelrn ze veel op de voorzet maar kwamen ze nooit aan.

Blind, Ibi nooit meer in basis laten starten te kort voor Oranje. Depay voegt werkelijk niets toe, en gaan ze hem kwa spel met Ronaldo vergelijk lachwekkend.

Waarom willen de meeste hier dat van de Wiel in de basis staat. Voegt werkelijk helemaal niets meer toe. Janmaat,de back met de meeste assists in de pl, is toch een veel volwassen voetballer.

30 maart 2015 om 14:21

Van Der Wiel is helemaal een drama, niets voor niets wilt Paris hem kwijt hebben. Verdedigend is hij matig en aanvallend voegt hij niets toe. Ook nog vaak slap in de duels.

Juist De Jong heb je nodig tegen Spanje, zeker nu Clasie er niet bij is !
Overdreven om vd Wiel te slachtofferen, zo beroerd was hij zaterdag niet. Met Afellay voor hem, viel het niet mee.

Dat Wijnaldum en Afellay exit zijn, is terecht, zij speelden echt bagger. Promes en Klaassen zijn prima alternatieven. Aan hen om het in ieder geval beter te doen !!

Leuk dat Huntelaar weer spits is, alleen gaat Hiddink er nu ook voor zorgen dat hij fatsoenlijke ballen vanaf de zijkant en achterlijn gaat krijgen ? En zo ja, wie gaat die geven dan ?

Verder hoort Willems een kans op een basisplaats te krijgen. Is het niet als linksback, dan zou ik hem graag als linkshalf zien ! En dan in een 4-4-2 systeem met Depay op rechts (zodat hij niet telkens naar binnen hoeft te komen)

Cillessen
Vd Wiel
De Vrij
Martins Indi
Blind
Klaassen
Sneijder
De Jong
Willems
Depay
Huntelaar

hiddink moet een ander systeem spelen want dat is het grote probleem.

Alleen barca kan een 4-3-3 system spelen omdat ze de spelers hebben.
Nederland moet terug naar het 4-2-3-1 systeem of het 5-3-2 systeem.

Daar heb je de spelers wel voor.
Nederland hoeft dan het spel niet te maken en kan reactie voetbal spelen.

4-3-3 is niet meer van deze tijd, te aanvallend.

Affelay wordt gespaard, Hiddink zal zijn oogappel en sterkhouder niet zomaar uit de basis halen hoor.

Op rechtsbackpositie zie ik op termijn toch wel een probleem ontstaat. Van Der Wiel wordt steeds slechter en ook draver Janmaat is eigenlijk alleen middelmaat. Leuk voor in de tactisch zwakke PL, maar niet voor in het Nederlands elftal.

Lood om oud ijzer, het is allemaal zwak. Geen van deze vervangers gaat ons laten zien dat ze die plek waard zijn in een vriendschappelijk duel tegen Spanje. Gelukkig is Clasie geblesseerd anders was die er ook nog ingekomen.

Guus moet gewoon de media maar de opstelling laten bepalen want hij laat zijn oren wel heeeel erg hangen naar het post wedstrijd commentaar. Pfff wat een zwakkeling.

Guus doet aan harakiri. Hij wil morgen dik verliezen zodat hij eindelijk kan opstappen met een geldig excuus. Hoeft hij niet nog eens in juni helemaal naar Letland.

Prima! Hoop dat Willems speelt, huntelaar en dost kunnen smullen van zijn ballen gok ik zo. Guzman op 6, voetballend zoveel beter dan Nigel en afellay moet je niet eens selecteren. Hopen dat Klaassen zijn kans grijpt.

Ja haal Nigel de Jong er maar uit, net degene die je tegen Spanje zo hard nodig hebt. De druk van de media laat Hiddink geen goede keuzes maken. Laat hem nou met rust man

30 maart 2015 om 14:51

Ja, Hiddink zit het hele weekend kranten te lezen en bepaalt daarna zijn opstelling. Geloof je het zelf?

BMI moet er ook uit. Dat vond ik nog de allerslechtste. Maar ja ik vind het niet erg als Oranje ten onder gaat want dan heb je een grotere kans dat Hiddink en co opzouten,

Waarom er zoveel mensen tegen Blind zijn daar snap ik echt niets van. Hij speelde niet groots nee maar gewoon een voldoende.

Guus heeft volgens mij gewoon een hekel aan Nederland, net zoals de Knvb mensen die hem aanstelde terwijl we Koeman hadden kunnen hebben die de meeste van de spelers wekelijks aan het werk zag.

Kwibus zet 'minder' voetbal in het veld tegen een tegenstander waarbij je gewoonweg goalen met maken en tegen Spanje gaat hij het tegenoverstelde doen.

Guus gaat ons weinig plezier geven en lijkt net dat hij alles anders dan Louis wil doen, omdat hij te trots is om te bekennen dat Louis het bij het juiste eind had met de huidige selectie Nederlanders.

Toppunt was voor mij die verrekte 'appelvlaai'

Stap nou lekker op Guus! Je weet het zelf totaal niet meer dat is nu wel weer overduidelijk aangetoond. Eerst faal je afgelopen zaterdag door de verkeerde spelers op te stellen en nu “slachtoffer” je een aantal waar je er nog vier meer aan kunt wijzen. Plus we zijn de fiasco´s van afgelopen jaar zeker nog niet vergeten. Je tijd zit erop, met jou gaan we niets klaar maken. Tijd dat je plaats maakt voor iemand die wel weet wat er tegenwoordig gevraagd wordt, die wel de juiste spelers selecteert en vooral opstelt. Iemand die niet continue zijn eigen straatje schoon veegt en het falen van het team bij anderen (lees spelers) neerlegt. Met Koeman waren we nu al voor dat EK gekwalificeerd. Nu ook weer… wat hebben de spelers die in dit artikel genoemd worden nou te winnen in een duel tegen Spanje? Maar ja, beter dat zij ook falen zodat jij kunt aangeven dat we niet beter kunnen op het moment en dat het vooral niet aan jouw grandioos falen ligt.

Hiddink is de weg wel een beetje kwijt. Van der Wiel eruit prima. Janmaat speelt op dit moment top bij Newcastle. Maar De Vrij en Indi komen toch echt te kort voor dit niveau. Met name Indi speelde uitermate zwak tegen de Turken. Tegen Spanje moet je juist een De Jong hebben staan die het zwakke centrale centrum ontlast en dan moet Klaassen daar spelen? Een speler die eigenlijk zijn plaats verdient in Oranje, maar dan op rechts, want een box-to-box-speler. Helemaal als dan ook nog Afellay heeft laten zien dat hij nu de kwaliteit mist om een basisplaats af te dwingen. Depay en Huntelaar laten staan: ok. Promes prima, beter dan Narsing en Afellay op die plek.

30 maart 2015 om 15:26

De Vrij speelt met Martins Indi altijd minder. Met Vlaar speelt De Vrij juist altijd beter. Dat zou mijn centrum zijn. Moet Vlaar trouwens wel weer in goede vorm zijn en ik betwijfel of hij dat weer gaat halen met al zijn blessures.

Als iedereen fit is , moet er met deze opstelling worden gespeeld.

Hiermee kun je het EK winnen.

Cillissen
Van der Wiel
Vlaar
De Vrij
Martins Indi
Klaassen
Blind
Sneijder
Robben
Huntelaar
Lens
30 maart 2015 om 15:50

Middenveld is te zwak op die manier en waarom zou je je topscoorder op de bank houden?

30 maart 2015 om 16:06

Indi op linksback? Dan is Blind daar zelfs beter en je hebt zelf Willems nog lopen, wat een van de grootste talenten is op die positie. Klaassen hoort naar mijn mening ook niet op de positie waar je hem nu neerzet. Hij is aanvallende middenvelder, maar daar hebben we Sneijder nu al, dus is hij reserve. Clasie is wel fenomenaal op die positie, dus denk dat Hiddink daar eerder voor kiest.lens is ook een beetje een doodlopend verhaal ben ik bang...
en ik zou even De Vrij en Vlaar omwisselen? Strootman komt hopelijk ook nog terug. Dus Clasie-Strootman en Sneijder moeten het middenveld vormen met Rvp.robben en Depay voorin.

30 maart 2015 om 16:19

Komop, zet die bril af. Vd wiel is zwaar overschat. Zit overal naast en mag daarom ook weg bij Psg.
blind past niet in het spel van oranje. Niet op de back en op t middenveld zijn er betere die het spel snel en vooral ook vooruit verleggen.
Klaassen komt er wel, alleen nu nog te vroeg. Ik vind op dit moment propper beter. En die zal ook niet spelen bij mij.
Lens is een blind paard, depay, in vorm, is veel beter. Als robben speelt krijgt depay meer ruimte en heeft ook een afstand schot als wapen.
hunter heb ik me twijfels net als je systeem. We moeten lekker af van onze verpeste hollandse school. Want voorzetjes komen er niet.
ik speel zo, zie opstelling. Meer balans en verrassingen. Want een echte buitenspeler is simpel te verdedigen.

Backs om eroverheen te komen. Een rechtshalf voor belans omdat robben toch ruimte wil hebben voor de actie.
Verbeek is een grote en sterke verdediger die alleen maar beter wordt.
Zo heb je 4 verdedigers met 2 ( strootman, clasie) als blok ervoor.
Een voorhoede die door elkaar kan spelen en een soort counter voetbal als in Brazilië.

Ek kampioen gegarandeerd

krul
jan maat
verbeek
vlaar
willems
clasie
strootman
snijder
v persie
robben
hunter/depay
30 maart 2015 om 19:50

Blind en Martens Indi eruit. Liever Gudelj en Vejinovic erin.

Er is met deze generatie spelers absoluut een goed elftal op te bouwen. Als iedereen fit is kan er een stuk moderner voetbal worden gespeeld dan wat er nu wordt gespeeld. Spelers als Affelay en Depay spelen veel te veel voor zichzelf en trekken alleen maar naar binnen. Wat voor een spits als Huntelaar (maar ook Dost) natuurlijk geen doen is.

Nigel de Jong is een fantastische sloper, maar met die twee koekenbakkers centraal achterin is er natuurlijk totaal geen opbouw. Misschien moet Nigel dezelfde rol gaan invullen als Macherano bij Barca. Centraal achterin in de mandekking, en daarnaast een opbouwende verdediger.

Het middenveld moet bestaan uit een mix van Creativiteit, loopvermogen en felheid. Aangezien Sneijder het liefst op nummer 10 staat, en ook het liefst die zone bespeeld, zou ik hem slachtofferen. Dit kost je een stuk creativiteit, maar komt ten goede van de kracht en energie die andere spelers wel in zich hebben.

Robben moet ten alle tijden spelen, hierdoor wordt er ruimte gemaakt voor opkomende backs, maar dan moet je een spits hebben die zelf een actie in huis heeft. Die missen wij momenteel wel. van Persie zou hier dan misschien het beste in passen. En aangezien wij verder geen linksbenige buitenspelers hebben die het niveau aankunnen, zal Depay daar wel komen te staan. Het liefst zie ik ze van plaats wisselen, maar dat zal niet gebeuren.

Ik zou (als iedereen fit is) proberen op deze manier te spelen.

Cillesen
Janmaat - Veltman - de Jong - Willems
Klaasen - Clasie - Strootman
Robben - van Persie - Depay

30 maart 2015 om 15:24

Ben het eens met je middenveld en aanval. Veltman en De Jong zou ik niet opstellen als iedereen fit is.

30 maart 2015 om 16:02

Veltman en de Jong zouden bij mij ook nooit basis staan. De Vrij is gewoon een stap beter en verder dan Veltman. Als neutrale voetbalkenner zou daar geen twijfel over mogen bestaan. De Jong komt als CB lengte te kort. Opbouwend is het ook niks. BMI en in de toekomst Kongolo is daar de beste optie. Misschien zelfs van Beek hoewel van Beek - de Vrij misschien teveel van hetzelfde is. Verder ook met je eens. Middenveld en aanval.

30 maart 2015 om 16:03

De Jong achterin lijkt me niet. Is inderdaad hard, maar wel op het middenveld kan hij goed een man afstoppen. Hij is natuurlijk veel te traag als hij als laatste man staat. Bovendien denk ik dat dat opbouwen ook wel mee valt. Daarin is De Vrij veel verder. Over een jaar zou ik bovendien weleens willen zien hoe het staat met onze verdedigers.hoedt zou zich zomaar kunnen ontwikkelen tot een heerlijk goede verdediger. Welke stappen gaat zijn maatje Gouweleeuw zetten? Hoe ontwikkelt vooral de geweldig goed spelende Van Beek zich? Veltman zie ik steeds verder wegzakken in de hegemonie van oranje, terwijl spelers als De Vrij zich juist opwerkt. Hoe staat Vlaar er dan voor? Volgens mij moet hij namelijk de power zijn die je achterin nodig hebt en niet De Jong

Dus Blind was goed ?
Traag en leverde iedere pass over meer dan 10 meter in

Hij vergeet er nog een te wisselen en dat is hij zelf. Man man man stel je positie toch ter beschikking. Je kon het niet en je kan het niet, je hebt in je hele carriere geluk gehad. Als je zulke structurele fouten maakt als afgelopen zaterdag dan is er maar een mogelijkheid om je te rehabiliteren en dat is je contract inleveren. Nu tegen Spanje nadat iedereen het je voorgezegd heeft ga je veranderingen doen. Nu het kalf verdronken is dempt men de put. Zelfs nu blijf je een Psv mannetje door Willems er niet bij te halen en Wijnaldum rust te geven. Een luis op een zeer hoofd.

De Jong lijkt me wel handig tegen spanje. Ik neem aan dat hiddink dat ook begrijpt.

Hiddink kan puzzelen wat ie wil maar gaat het nooit meer goed krijgen bij dit Oranje.
Kan nu al voorspellen dat als ze zich alsnog kwalificeren ze er heel snel uit vliegen.
Na al die ellende die hij over zich heeft gehad kan hij ze simpelweg niet meer motiveren.
beste zou zijn dat hij na Nederland - Spanje de eer aan zich zelf houdt.
Maar dan krijgen ze Blind als hoofdverantwoordelijke..........

Ik zou De Jong en Van der Wiel nog wel gebruiken. Spanje heeft veel ervaring in het team.
Mijn opstelling zou dan ook 4-4-2 zijn wegens het langzame spel van Oranje. De Jong wordt wel ouder maar hij speelde de laatste wedstrijd beter dan Wijnaldum.
Waar ik Martens Indi niet goed vind spelen zou ik van Beek de kans geven.

Cillisen
van der Wiel
de Vrij
Van Beek
Willems
De Jong
Sneijder
De Guzman
Blind
Huntelaar
Depay

Ach we moeten gewoon accepteren dat het gewoon niet veel soeps is deze en ook de vorige generatie. Mede doordat spelers gewoon verkeerde keuzes hebben gemaakt voor hun carriere of het gewoonweg niet in zich hebben

Stekelenburg had mits hij een fatsoenlijke club heeft waar hij speelt nu gewoon de Van der Sar-rol moeten zijn. Een stabiele factor in het doel die ook nog eens de verdediging goed coacht en waar nodig op hun donder geven. Cillessen doet het weliswaar prima, maar mist toch de autoritaire eigenschap om spelers te coachen.

Centraal achterin moesten Heitinga en Vlaar nu de mentoren zijn voor De Vrij, Bmi, Veltman, Beek, Rekik, Bruma etc. Ipv dat deze talenten rustig kunnen worden gebracht waarbij ze weten dat ze een ervaren rot naast hun hebben staan worden ze nu noodgedwongen voor de leeuwen gegooid en moeten het zelf uit gaan zoeken.

Backspositie valt weinig over te zeggen, die is al generaties lang onderbezet. Linksback hadden we Gio met als opvolgers Emanuelson, Pieters, Drenthe etc. maar die zijn het weer net niet. Drenthe had misschien nog wel iets kunnen worden als hij gewoon LB was gaan spelen bij/na Real. Maar in Willems begint langzamerhand toch een vaste naam te worden mocht hij zijn prestaties doorzetten.

Middenveld zit in principe goed in elkaar en hoeven we met wat we hebben niet echt zorgen te maken met Sneijder, Strootman en De Jong. Met name met Strootman mogen we ons best in de handjes knijpen. Helaas door zijn blessure zijn we hem gewoon kwijt, en is de vraag of hij uberhaupt ooit nog op niveau terug komt. Dus het begint langzamerhand ook tijd om nieuwe spelers in te passen. En dat wordt ook gedaan, maar veel te weinig of veel te voorzichtig. Het is dan ook onbegrijpelijk dat Hiddink opeens een uitgerangeerde speler als Afellay terug haalt en op de middenveld positioneert of zelfs in de aanval zet, terwijl er meer veelbelovende talentvollere spelers op de deur kloppen.

Aanvallers. Tja, hadden we paar jaar geleden nog een luxe probleem, nu begint dit langzamerhand een groot probleem te worden. Naast Van Persie en Huntelaar heb je eigenlijk geen spits meer met die kwaliteit. Dost liet even iets leuk zien maar ik denk dat zijn interlandloopbaan meer de route van Van Hooijdonk, Hassebaink op zal gaan. Van Wolfswinkel, Castaignos, Luuk De Jong waren de pareltjes, maar van die gaan het niet meer worden denk ik. Nu heb je Zivkovic, maar hij is nog een kind, en gedraagt zich naar het schijnt zich ook nog als een kind dus daar heb je voorlopig ook niks aan.
Buitenspelers zelfde verhaal. Babel, Elia, Lens en ja ook Afellay hadden allemaal eenzelfde toekomst voorspelt gekregen als dat van wat Robben nu heeft.

Conclusie: Nederland is wel degelijk afhankelijk van Robben, Sneijder, Rvp, Strootman en De Jong. (Ja ik weet dat De Jong niet al te best heeft gespeeld afgelopen weekend, maar normaal gesproken is ook hij onmisbaar)

En op basis van wat blijft Blind staan? Want die heeft niks laten zien tegen de Turken terwijl Willems gewoon veel beter op de backpositie past.

30 maart 2015 om 19:54

Vanwege zijn pa.

Jammer dat hij zijn team niet op orde heeft. Ik had gehoopt dat hij allang een idee had welke basis- & reservespelers hij zou selecteren en hiermee zou voortborduren. Uiteindelijk wissel je er een enkeling, omdat ze of geblesseerd zijn of ondermaats presteren. Hij is nu al wat wedstrijden verder en zit nog steeds te experimenteren.

Ik ben geen manager, maar ik zou het volgende doen:

CV moet Ron worden, wie die andere is maakt eigenlijk niet uit ze komen allen te kort in ervaring en Ron vult dat achterin op.
Gregory laten staan en Darryl als reserve voor RB of CV houden.
Linksback zou ik sowieso Jetro zetten, want zo heb je twee redelijk goede backs die vaak mee opkomen.
Nigel zou Cvm/cm moeten staan, Daley kan de linksback positie en zijn positie opvangen mocht het nodig zijn.
Gio mag naast Nigel staan en Wesley weer hiervoor.
Bas of Robin in de spits met op de flank Arjen. Op de andere flank mag je Luciano zetten, maar dan kies ik liever voor Eljero. Die geniet in mijn optiek van grotere wedstrijden en kan een á twee tegenstanders passeren.

Hij vergeet nog de grootste dissonant te vervangen: zichzelf.

Alleen zijn Martins Indi en Janmaat dramatisch. Janmaat doet t prima bij Newcastle maar speelt gewoon echt slecht bij Oranje. Deze twee maken de grootste/meeste fouten bij Oranje. Vooral Martins Indi hoop ik nooit meer terug te zien in Oranje. Hij heeft ook al geen basisplaats in Portugal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren