Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Twente wacht op strafmaat: 'Fikse geldboete of intrekken proflicentie'

Laatste update:
/

FC Twente weet op niet al te lange termijn waar het aan toe is. De club uit Enschede verkeert na het uitlekken van de afspraken met Doyen Sports Group opnieuw in zwaar weer en moet vrezen voor forse sancties. Directeur betaald voetbal Bert van Oostveen bevestigt dat dinsdagavond in gesprek met FOX Sports.

De KNVB-bewindsman noemt de situatie bij FC Twente ‘diep triest’, maar geeft te kennen dat de club niet zal ontkomen aan een nieuwe straf. “De licentiecommissie moet een oordeel gaan vellen. Dat zal een dezer dagen of een dezer weken gaan gebeuren”, geeft Van Oostveen aan. “De keuzeruimte is beperkt: of een fikse geldboete, of het intrekken van de proflicentie. Daartussen zit geen licht. Het zal geen eenvoudig besluit worden.”

Van Oostveen vindt wel dat de club op dit moment goed bezig is met het puinruimen. “Het huidige bestuur verricht prima werk”, doelt hij met name op algemeen directeur Gerald van den Belt. De club hoopt nu op een deal met de gemeente Enschede, die mogelijk een garantstelling van 32 miljoen euro zal verlenen en daarmee eigenaar wordt van het stadion. “Ik ben blij dat de gemeente zich als loyale partner opstelt”, aldus Van Oostveen.

Wat denk jij dat er gaat gebeuren met FC Twente?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Alsjeblieft dan een dikke boete... Ik wil er wel aan mee betalen. Moet er niet aan denken dat de licentie ingetrokken word.

1 december 2015 om 21:39

Dat zou inderdaad doodzonde zijn!

1 december 2015 om 21:51

Inderdaad! Laten we op het beste hopen 😥

1 december 2015 om 21:58

Inderdaad, Twente blijft een mooie club. Eigenlijk zouden degene die verantwoordelijk waren voor die achterlijke beslissingen gestraft moeten worden, die zijn met de staart tussen de benen vertrokken en hebben het zinkende schip verlaten. Laffe zakken.
Natuurlijk is leedvermaak op z'n tijd wel leuk, maar ik moet er niet aan denken dat we een GAE in moeten ruilen voor een FC Twente. Heb staan juichen als een Twente supporter toen ruiz en stoch scoorde tegen NAC. Groeten een Utrecht supporter, want die blijken nog wel eens in de clinch te liggen met Twente supporters

1 december 2015 om 23:08

Mijn eerste seizoenkaart was van Utreg, daarna 17 jaar Deventer en vervolgens 2 jaar Twente. Dat jij er niet aan moet denken om Go Ahead in te moeten ruilen voor Fct, dat is jou mening, maar in Deventer wordt al sinds de invoering van het FFP een gezond en goed beleid gevoerd. Kowet heeft sinds de invoering altijd (12 jaar!!!) in de gezondste categorie gezeten en draagt nu winstbelasting af aan de belastingdienst. Eagles geeft nu terug aan de maatschappij in plaats dat de burger betaald voor de club.

1 december 2015 om 23:43

Klopt, go ahead was een slecht voorbeeld. Had Dordrecht, volendam of iets dergelijks moeten noemen.

2 december 2015 om 07:14

Ja sure. Hebben net een lening bij de gemeente moeten halen voor de verbouwing van het stadion. Blijven ze in de JL dan hebben de burgers ook een probleem, want 1 jaar overbruggen in de JL is te overzien maar meerdere jaren niet.

2 december 2015 om 07:15

En dan hebben we het over 6 miljoen he. Best veel geld voor zo'n kleine club.

3 december 2015 om 04:01

Sponsor,
Inderdaad, JA Sure!
De verbouwing van de tribunes zijn begroot op inkomsten van Jupiler League niveau. Als Kowet de komende 10 jaar Jupiler speelt, zijn de leningen van de verbouwing afbetaald. Zo simpel is het. Daarnaast is er wel degelijk winstbelasting betaald. Kijk maar naar de nieuwsberichten op de website van Go Ahead zelf. Ik neem ook maar over wat er daar wordt geschreven. Ik doe de boekhouding niet, en daarnaast is het goedgekeurd. Ook door de Knvb, anders zou het wel een andere categorie zijn.

1 december 2015 om 22:12

Domme vraag waarschijnlijk maar proflicentie intrekken houdt gewoon in dat Twente niet meer op professioneel niveau mag spelen? Of denk ik nu heel fout.

1 december 2015 om 22:23

Nee dat heb je goed als ze de proflicentie kwijt raken betekent weer vanaf onderaan beginnen.
Hoop echter op een geldboete en als Munsterman en v/d Laan een beetje een clubhart hebben ( en dat zeggen ze) nemen zij de schuld op zich en betalen dat samen.
Aangezien zij verantwoordelijk zijn voor deze chaos.

1 december 2015 om 23:02

Waarom niet wat milder straffen? Twente zit al genoeg in de shit. De huidige bestuurders zijn goed bezig, zeggen ze, help ze dan ook een beetje. Ontzeg dan liever de schuldigen van een rol in het voetbal.

1 december 2015 om 23:11

Omdat er natuurlijk wel wanpraktijken zijn geweest.
De RVC heeft natuurlijk ook wel wat steken laten vallen naar mijn mening.
Maar zoals ik al zei, als Munsterman en v/d Laan ballen hebben nemen ze de geldboete op zich.
Maar dat zal wel niet.

1 december 2015 om 23:27

Waarom? Omdat iedere club zich gewoon aan de regels moet houden, dus ook twente! Eerst al een paar keer punten in mindering gekregen, het houdt een keer op. Er zijn meerdere clubs voor veel minder hun licentie kwijt geraakt, dus nu ook consequent blijven, en niet een oogje dichtknijpen omdat het een eredivisie club betreft! Heb niets tegen twente, maar het zijn nu eenmaal regels.

2 december 2015 om 05:21

Dat betekent wel, dat 17 miljoen euro aan belastinggeld verloren gaat. Nu met deze garantstelling, krijgt de gemeente haar 17 miljoen euro weer terug. En moet de club aan hele strenge eisen voldoen voor die garantstelling.

2 december 2015 om 06:31

ach 17 miljoen, dat kan er nog wel bij - de overheid verliest er genoeg op jaar basis dus die 17 miljoen die zul je in de praktijk niet terug vinden. In Amsterdam zijn ze laatst ook 50 miljoen kwijt geraakt en na maandenlang onderzoek nog steeds niet gevonden - gewoon verdwenen, poef met de rook opgegaan.

Ik vind het zoiezo van de gekken dat een gemeente zich met zoveel miljoenen inspant om een club te redden die de boel heeft belazerd, ik weet niet hoeveel mensen er werken bij FC Twente maar vast niet zo heel veel meer als bij de Albert Heijn.
En als morgen de lokale bakker ermee moet stoppen die al 100 jaar bestaat omdat hij zijn accountant vergeten is bepaalde inkomens op te geven en hij door een boete failliet gaat dan zie je de gemeente ook niet. Bedrijven komen en Bedrijven gaan en FC Twente is gewoon een bedrijf net als elke andere voetbalclub.

ik durf wel te wedden dat het een geld boete zal zijn, want het betreft een Eredivisie club met waarde en geen eerste divisie club die toch al onderaan staat en geen merchandise value heeft zoals Volendam ofzo. ben blij dat er altijd met twee maten gemeten wordt, houdt de boel ook lekker eerlijk en gelijk (sarcasme)

2 december 2015 om 07:02

@giannini, dit is de oorspronkelijke tekst: "laten we wel zijn de licentiecommissie heeft feitelijk maar twee sancties; of een enorme geldboete of de licentie intrekken, al dan niet voorwaardelijk". Voetbalzone heeft het gewoon gepresteerd om het zeer belangrijke gedeelte 'al dan niet voorwaardelijk' weg te laten. Dus het is helemaal niet gezegd dat er zwaar gestraft gaat worden.

2 december 2015 om 09:11

@jeronsaik

Ik vind niet dat je FC Twente mag vergelijken met de lokale bakker. Ik snap je punt wel, maar een club als twente heeft een aardige aanhang. Het is een groot entertainment gegeven voor de streek. Vandaar dat de gemeente hier iets makkelijker inspringt.

1 december 2015 om 23:13

Fikse boete, wat later weer resteert in punten aftrek, omdat het budget niet aangehouden wordt. Slim gespeeld van de KNVB. Laat twente maar een paar jaar op de blaren zitten in de eerste divisie.

2 december 2015 om 05:22

Punten aftrek kan niet. Het is boete of licentie

2 december 2015 om 06:56

Ik denk dat hij naar de toekomst kijkt. Door het krijgen van een fikse boete kunnen ze het plan om uit categorie 1 te komen niet aanhouden wat weer resulteert in puntenaftrek. Dat zou in principe wel kunnen natuurlijk. Dat ligt aan de hoogte van de boete.

2 december 2015 om 09:09

De boete is maximaal 45.000 euro.

2 december 2015 om 08:50

Puntenaftrek was het beste geweest. Een boete vind ik zo'n non-straf en de licentie intrekken gaat te ver.

2 december 2015 om 20:30

Ik denk dat de Knvb niet zal kunnen bewijzen dat ze authentiek zijn. Is niet meer dan een digitaal document. Er zijn ongeveer 5.834 software programma's waar je dat mee kunt bewerken. En als beide contractanten vasthouden aan hun verklaring dat ze vals zijn en er is geen papieren versie, dan zijn we snel uit geluld.

Hopen voor de Twente supporters dat het meevalt, ongelofelijk wat deze 2 mannen de club hebben aan gedaan!

1 december 2015 om 22:53

Toen ze door dit vieze spelletje een nietszeggend provincieclubje kampioen maakte, toen waren het nog helden..

1 december 2015 om 23:14

de echte problemen kwamen pas na het kampioensschap, kijk maar naar het elftal wat er toen stond, alleen ruiz werd daarvan voor veel geld naar enschede gehaald

1 december 2015 om 23:29

Moet je nou echt nietszeggend erbij zetten? Beetje flauw, die club betekent voor veel mensen wat en daardoor is het per definitie niet nietszeggend. Zoals elke club in Nederland, op welk niveau dan ook. Of vereniging, ballet etc.

Je kan er ook voor kiezen om niet denigrerend te doen en mensen in hun waarde te laten.

En daarbij klopt het ook nog eens niet. Toen ze kampioen werden, ging het daar prima. Het megalomane gedrag is daarna ontstaan.

2 december 2015 om 00:04

Toen was ook al dat veel te dure stadion gebouwd en dus heeft ook dat bijgedragen aan het kampioenschap! Ik vind het zelfs zielig van de supporters die zeggen dat zij niet gestraft mogen worden door het intrekken van de licentie. Alsof jullie zelf niet geprofiteerd hebben van dit beleid met een kampioenschap en CL voetbal, dan mag je ook zelf op de blaren zitten. Ik heb er geen medelijden mee hoor met die mensen die eerst zo hoog van de toren bliezen en nu in de slachtofferrol kruipen!

2 december 2015 om 00:23

@metternich met nietszeggend doel ik op het niveau van twente voor de enorme uitgaven, niet op de club zelf natuurlijk...

Van een middenmotor naar kampioen binnen paar jaar.

2 december 2015 om 00:29

nogmaals de echte financiële problemen zijn er pas gekomen toen muntjesman en saldo van der laan na het kampioensschap enorme risico's zijn gaan nemen om op hoog niveau te blijven

2 december 2015 om 00:42

wat is dan precies mis met een stadion bouwen dan?

2 december 2015 om 01:01

Niks als het niet te duur is , maar wel als je doorgeslagen veel te snel die tweede ring vol wil hebben

2 december 2015 om 05:27

In de tijd van het kampioenschap, waren we nog gewoon categorie 3 van de KNVB. Dus toen was er niks aan de hand. De problemen onstonden pas daarna. Na het bijna kampioenschap. Ken je feiten

2 december 2015 om 12:56

@goalski

Ook toen de club een middenmoter was het een veelzeggende club volgens mij. Het komt gewoon nogal naar over om zo over anderen te praten vind ik. Maar ik ben blij dat je probeert te nuanceren.

Er word niet alles bijgezet. Her kan namelijk ook zijn dat de licentie voorwaardelijk in eord getrokken, aldus Van Oostveen

1 december 2015 om 21:39

Inderdaad... "daartussen zit geen licht" is niet waar. Laten we als Twentenaren hopen op een een voorwaardelijke intrekking van de licentie. Met het huidige bestuur ben ik niet bang dat er weer wordt gefraudeerd met dit soort schimmige contracten. Het contact met de Knvb is gelukkig weer erg goed, want onze zieke club heeft de bond hard nodig (en dan bedoel ik niet om de hand boven het hoofd te houden, maar om te helpen). Ten tijde van Munsterman was dit contact wel anders omdat hij immers zelf wel dacht de regels te kunnen bepalen.

Dat de club ontzettend fout heeft gezeten, dat is natuurlijk zeker. Maar ik hoop dat de juiste mensen hiervoor gestraft zullen worden.

1 december 2015 om 22:14

Helaas komt het alleen allemaal te laat. Het is te hopen dat het bij een voorwaardelijke intrekking van de licentie of een geldboete blijft, anders heb je niet zoveel aan een goed contact met de Knvb.

2 december 2015 om 02:00

@jansen ik heb mn twijfels ook bij vd belt. Heeft goede bedoelingen maar toch.. tijdens persconferentie werd er gesproken over geruchten dat iemand binnen fct contracten zou lekken maar hij ontkende dat meteen en gaf aan dat dat zeker niet zo was, Doyen was immers gehacked maar dat was opgelost en doyen had de servers nu extra beveiligd. Vond het alleen raar dat er dan binnen enkele uren na afkopen Doyen ook het afkoopcontract al online stond. Dan vraag ik me toxh af of je wel zo stellig kan zijn dat niemand lekt bij fct..

2 december 2015 om 08:51

Onder dat afkoopcontract stonden de namen munsterman en van der laan. Dus of het was een nepcontract of een oude en dus eerder ook gehacked.

2 december 2015 om 09:15

Die namen stonden onder het Doyen contract. Maar Van den Belt heeft de brief voor ontbinding getekend.
@niek_je... het was op dezelfde dag dat het afkoopcontract naar buiten kwam. Knappe jongen als je in no-time een pagina geheel hackprove kan maken. En daarbij is de kans ook groot dat samen met het contract ook het afkoopcontract is "gejat".

Niemand is overigens gebaat bij het uitlekken van die contracten.

Het wordt een voorwaardelijke intrekking van de licentie. Nog 1 fout en het is einde verhaal. Zoals altijd weer een half verhaal om stemming te maken.

2 december 2015 om 00:30

Wat een fantastische Aannames hier allemaal, ook van Oostveen moet gewoon zijn grote mond houden, zolang er nog helemaal niets is bewezen zijn het allemaal lege woorden en sanctie's, loze dreigementen,

ten tijde dat Twente met Doyen in zee ging was Third party ownership nog niet verboden, daarbij komt dat Twente en Doyen de contractuele verplichtingen aan elkaar hebben vervuld, en die wijken behoorlijk af van het op straat gegooide document, het kan ook allemaal Fake zijn en dan is er eigenlijk niet veel aan de hand, ja Twente moet fiks bezuinigen, maar dat wisten we al, en nu met de hulp van gemeente en misschien derden kan het allemaal nogal meevallen.

Dus verkoop de beer niet voor ie geschoten is.

2 december 2015 om 05:55

Niet bewezen?
Het ligt gewoon op straat, en Twente heeft bekend. De enige vraag die rest is hoe hoog de strafmaat wordt.

2 december 2015 om 07:37

Haha dream on.

De schuld staat al vast, het gaat nu alleen nog om welke straf.

Onder welke FC Twente steen heb jij gelegen de afgelopen weken?

2 december 2015 om 08:30

@fraxz. Nee er is nog niks bewezen. Doyen zelf zegt dat de documenten die op straat liggen gemanipuleerd zijn en dus niet kloppen.

2 december 2015 om 08:46

Ja daarom stap die Aldo op en word het contract snel afgekocht...

2 december 2015 om 08:55

Onder dat afkoopcontract stonden de namen munsterman en van der laan. Dus of een oud contract of nep. Waarschijnlijk nep, want Doyen is uiteindelijk afgehandeld door van der Belt onder normale voorwaarden.

2 december 2015 om 16:33

Dat is precies wat ik al zei in mijn statement, maar die gasten hierboven willen al veroordelen voor er uberhaupt iets bekend is over de echtheid van die documenten.

Intrekken van de licentie zou bezopen zijn. Dan worden er mensen en een hele club gestraft voor het wanbeleid van mensen die er niet meer werkzaam zijn. Ook een geldboete vind ik niet de oplossing voor een club met extreme financiële problemen.

1 december 2015 om 21:29

Die mannen zijn niet zomaar daar de baas geworden!

1 december 2015 om 21:38

Ken je de geschiedenis?

Die mannen hebben de club na een faillissement helemaal opgebouwd. Tot een jaar na het kampioenschap was het puik werk en stond Twente er geweldig voor. Pas na de verloren wedstrijd in de Arena toen ze nogmaals kampioen hadden kunnen worden, is de grootheidswaanzin gekomen.

2 december 2015 om 00:19

Ook toen was het hoofdzakelijk de gemeente die Twente gered heeft, ondanks dat Munsterman graag anders wil doen geloven. We gaan nu toch ook niet zeggen dat Van den Belt Twente redt? Daarnaast is de grootheidswaanzin al vrij snel begonnen, al was dat nog niet zo zichtbaar. Mensen waren enthousiast dat er iets teweeg werd gebracht, wat op zich natuurlijk ook positief was. Dat Munsterman als een olifant door de porseleinkast denderde en spelletjes met mensen speelde werd met de mantel der liefde bedekt. Een verstandige man als Johan Plageman trok toen al zijn conclusies. Om alleen die wedstrijd tegen Ajax erbij te halen is veel te makkelijk en past in het propagandapraatje van de toenmalige leiding dat het toch vooral domme pech was...

1 december 2015 om 21:41

cambuur heeft ook nog schulden die veroorzaakt zijn door mensen die er al 10 jaar niet meer werken. zullen we die ook maar kwijtschelden dan? nu heeft cambuur in de eredivisie geen cent te besteden, dat is ook niet eerlijk voor de club en mensen

2 december 2015 om 02:35

Dat zou mooi zijn. De schulden kwijt schelden. Daarmee maak je vrienden denk je ook niet.
Iedereen doet alsof Twente zijn stadion voor 80 miljoen verkocht heeft en vind dit niet eerlijk want zij hebben geen stadion om te verkopen.
De gemeente heeft nu het stadion in beheer voor 30 miljoen , Twente moet nu huur gaan betalen en heeft dan nog een schuld van 50 miljoen open staan. Kijk ze eens blij zijn bij Twente.

1 december 2015 om 21:49

Dus met andere woorden, clubs mogen alles doen wat ze willen mbt schulden/schimmige zaken/valse informatie geven, zolang de mensen die dit veroorzaken maar weg zijn wanneer dit uitkomt? Nee sorry, Twente zelf heeft hier ook profijt bij gehad, dus hoe jammer het ook is dienen ze ook gestraft te worden. Echter zou ik als FC Twente zijnde, de heer Munsterman en Van Der Laan ook aanklagen.

1 december 2015 om 23:00

Kijk ik heb inmiddels genoeg lol gehad. Want ja dat heb ik wel gehad na al die grote bekken vanuit Enschede toen het hier nog een puinzooi was..
Maar goed, je gunt het verder niemand dat ze hun club kwijtraken..

1 december 2015 om 23:02

Als het klopt is er bewust fraude gepleegd door de leiding van de club. Niet door de koffie juffrouw. Los van het feit dat ze documenten vervalst hebben hebben ze ook tegen de regels in bepaalde contracten afgesloten. Dus niet 1 fout, maar 2 fouten.

Het intrekken van de licentie zou in dit geval dan ook volkomen terecht zijn. Fraude en wanbeleid.

Geen puntenaftrek dus, hopelijk zijn de mensen die het niet geloofden nu wel overtuigd Ik ga er vanuit dat het uiteindelijk een geldboete word, proflicentie innemen lijkt me niet.

1 december 2015 om 21:42

Dat puntenaftrek geen mogelijkheid is, is heel gunstig toch? Volgens sommige gebruikers hier betekend drie keer punten aftrek sowieso het ontnemen van de licentie (ik weet niet of dit klopt daarom zet ik er expliciet bij dat ik het alleen weet via medegebruikers). Ik denk dat als er alleen naar het geval omtrent Doyen wordt gekeken Twente er wellicht alleen afkomt met een boete. Al is het volgens mij een ernstig geval om dusdanig de KNVB te misleiden en tegen duidelijke regels in te gaan. Bizar dat Munsterman daar mee weg dacht te komen.

1 december 2015 om 22:00

Puntenaftrek hoort bij financiële problemen. Na 3 aftrek van punten (dus niet bij de 3e keer, maar bij de 4e keer) word inderdaad de licentie ingenomen. Echter heeft het Doyen gebeuren niks met de financiële problemen te maken, althans niet het uitlekken van de documenten/achterhouden van die documenten. Vandaar dat puntenvermindering ook nooit een optie was, iets waar veel mensen hier op voetbalzone nog al moeite mee hadden om het te geloven.

2 december 2015 om 00:32

Ja weet je hoe dat komt? Omdat jullie jaren lang misinformed bleken te zijn. En ook nu lijkt het alsof jij de situatie weer zonniger wilt inzien dan hij is. Niets geleerd.

2 december 2015 om 07:41

Helemaal mee eens Glory. Een jaar geleden werd er door heel nederland gezegd dat het niet goed ging bij Twente maar dit werd ontkent door alle FCT supporters, naief.

Maar zelfs nu, nu de club helemaal ten onder gaat het je nog mensen met een betonplaat voor het gezicht...

Ik verwacht een geldboete maar dat brengt weer financiele problemen met zich mee, afijn, degradatie en opnieuw beginnen met jeugdspelers lijkt mij het verstandigste.

Heb genoeg leedvermaak gehad de afgelopen maanden maar ik zou het zonde vinden als de club verdwijnt met zo'n historie en achterban.

Twente heeft al genoeg meegemaakt. ik zou al Knvb dit door de vinger zien. Ik bedoel je moet niet alles willen zien

1 december 2015 om 21:27

Dat kan niet.
Dat is niet eerlijk tegenover de andere clubs.

1 december 2015 om 21:32

Is het ook. Twente moet ook gestraft worden, maar licentie intrekken is wel heel zwaar

1 december 2015 om 21:47

Maar voor een keer een oog dichtknijpen. Dit is een uitzondering.

1 december 2015 om 21:51

Haha wat een gek ayo.. Dus wanneer je voor de 6e keer gepakt wordt met bijv te hard rijden moet justitie ook maar een oogje dichtknijpen? Wat een grap.

1 december 2015 om 22:17

Voor een keer dan, Twente is nou eenmaal de dupe van de grillen van Munsterman die realiteit uit het oogt kwijt was en dacht met Real en Barca te kunnen concurreren. Heeft alleen maar onverantwoord wanbeleid gevoerd. Munsterman heeft Twente kapot gemaakt. Door zijn grootsheid,s waanzin lijd Twente en zit het in een Held die Munsterman veroorzaakt heeft.

1 december 2015 om 22:55

En het zijn de supporters van FC Twente die jarenlang Munsterman hebben gesteund en verdedigd hebben en nimmer kritisch naar hun club durfde te kijken. Dat je het niet doorhebt in 2011 of 2012 of tijdens 2013 kan ik me dat voorstellen. Maar de afgelopen twee jaar waren de tekenen al lang duidelijk, de hele Doyen deal is door FC Twente supporters hier op VZ ook met verve verdedigd, ook de overplaatsing naar categorie 1 was onterecht, de media en critici begrepen er gewoon niks van.

En nu is het plotseling '' FC Twente mag niet gestraft worden voor de grillen van een falende bestuurder. Mooi niet dus, Munsterman handelde in naam van FC Twente en dat hij in zo'n machtspositie is gekomen heeft jaren geduurd. En toen werd dat toegejuicht. Mooi niet dat de supporters van FC Twente hun verantwoordelijkheid ontlopen. Zo werkt het niet, jullie willen wel de lusten van de grillen van gekke voorzitter zoals de prijzen die gewonnen werden en de spelers die kwamen. Maar als hij de club als een zinkend schip achterlaat moeten we plotseling medelijden hebben ? Niet dus, dit is was FC Twente verdiend heeft.

Keihard aanpakken, heel vervelend wat de mogelijke gevolgen ook zijn voor de club en de achterban.

2 december 2015 om 00:26

Ja, en ook de toekomstige tv gelden al opnemen in je jaarverslag alsof je dat geld al binnen hebt om je liquiditeitspositie te verbeteren. Ook dat werd verdedigd, terwijl het eigenlijk te idioot voor woorden is! Twente moet de straf krijgen die het verdient. Ik weet niet wat de reglementen zeggen, maar als het intrekken van de licentie hierbij hoort, dan moet dat gebeuren. Als het gaat om puntaftrek, dan moet dat gebeuren. Als het gaat om een boete, dan moeten ze een boete krijgen. Maar de roep van mensen om een oogje dicht te knijpen omdat het Twente is, dat is volslagen belachelijk

2 december 2015 om 01:14

En het zijn diezelfde Supporters die zijn voorgelogen door dezelfde Joop Munsterman! Hoe denk je dat t voelt om na steeds maar te worden vertelt dat alles goed gaat opeens als donderslag bij heldere hemel, want zo scheen het, je club in het diepe zien te vallen en je tot de conclusie komt dat je al een hele tijd de gek aan bent gestoken door de heer Munsterman? Je bent toch optimistisch als het je eigen club betreft en gaat er toch vanuit dat je als supporter niet wordt voorgelogen? Ik lees hier en daar ook dingen als "dezelfde supporters vonden hem eerst een held", is dat dan zo raar? Dat je als supporter zo iemand een held vind als je niet beter weet? Hoe geloofwaardig was ik overgekomen als ik in 2010 had geroepen dat Munsterman een idioot is die aan grootheidswaanzin leidt en de club naar de afgrond helpt? Hoe zou ik als supporter überhaupt door moeten hebben gehad wat er speelde? Hoe had ik dit Doyen gedoe door moeten hebben als Joop zelfs de KNVB om de tuin wist te leidden laat staan de gewone supporter.

2 december 2015 om 04:26

Plus de andere clubs hebben geld verloren. Bv champions league inkomsten die nu kunstmatig naar twente zijn gegaan. Puntverlies op de coefficientielijst van de Uefa door de tegenvallende prestaties in Europa... het zijn zaken geweest die in deze tijd niet meer kunnen. Licentie verliezen is faillissement, echter komt er dan waarschijnlijk een doorstart zoals the rangers in Schotland hebben gehad.

1 december 2015 om 21:29

Twente heeft al genoeg veroorzaakt bedoel je? De club heeft namelijk willens en wetens de boel besodemieterd en zal daarvoor gestraft moeten worden. Munsterman handelde immers vanuit naam van de club.

1 december 2015 om 22:24

Nu moet je lef tonen want anders gaan alle clubs dit doen en gaat het profvoetbal Nederland eraan.
Sorry Twente supporters 😇

1 december 2015 om 23:04

Precies, en de club die dit jaar laatste wordt moet de Knvb ook maar door de vingers zien. Volgens jaar maar een club extra in de eredivisie.

Als het klopt is er bewust fraude gepleegd heeft men daarnaast contracten afgesloten die in het voetbal niet toegestaan zijn. Nee, zulk soort acties moet je toejuichen en belonen ipv straffen.

Ik blijf het bizar vinden dat er nooit iemand achter is gekomen.
Iedereen liep weg met munsterman en het was allemaal geweldig.
En nu blijkt dat hij de club kapot heeft gemaakt.

1 december 2015 om 21:33

Er waren heel veel die dit wisten en grote vraagtekens hadden wat er allemaal bij Twente gebeurde, Jopie had enkel meer macht als anderen en wist iedereen om te lullen.

Maar ook hier heb je al jaren kunnen lezen dat mensen wisten, of in elk geval van de geruchten had gehoord, dat Twente heel hoog spel aan het spelen was.

Je moet niet vergeten dat Munsterman die club helemaal opnieuw opgebouwd heeft want Twente was op dat moment ook gewoon zo goed als failliet. Hij heeft ze in elk geval nog een titel en mooie wedstrijden bezorgt, kon veel slechter.

1 december 2015 om 21:45

Het is ook bizar. Het lijkt het grote Munsterman schrikbewind. Iedereen die het er niet mee eens was werd vriendelijke de deur gewezen, en Munsterman controleert Munsterman.
Ik ben benieuwd wat er naar boven komt als iemand als Van Halst eens een boekje open doen.

2 december 2015 om 00:35

Had iemand maar aan de bel getrokken voordat het te laat was. Een klokkenluider had de club al wat ellende kunnen besparen.

1 december 2015 om 23:00

Ik kan het ook niet geloven en heb jarenlang voorop gelopen in de ode naar munsterman. Hoe iemand zijn eigen reputatie zo naar de kloten kan helpen zeg, de man had kunnen sterven als god van Twente.

2 december 2015 om 00:31

Toen Johan Plageman opstapte omdat hij vond dat men veel te hard van stapel liep was dit al een teken aan de wand. Het werd uiteindelijk gewoon een pyramidespel zoals je ook in het bedrijfsleven veel vaker ziet. En natuurlijk waren de successen prachtig, maar zonder geluk vaart niemand wel. Ook Munsterman niet. Hij wou zelf nota bene Cisse halen en niet Ruiz... Daarnaast bevonden met name de reguliere kampioenskandidaten Ajax en PSV zich in die jaren zelf in een grote crisis ontstaan door een wedloop om CL-tickets om geforceerd internationaal mee te kunnen blijven doen.

2 december 2015 om 10:35

Ik snap wat je zegt over Cisse en Ruiz, dat was inderdaad dikke mazzel. Echter wat je zegt over de crisis bij Ajax en PSV kan ik me niet in vinden, in het kampioensjaar haalde Twente echt een recordaantal punten. Ajax dat er een paar punten achter eindige was in een willekeurig ander seizoen dik kampioen geworden.

1 december 2015 om 23:03

Tja, spreek de man maar eens tegen die de club heeft opgewerkt tot een club die kampioen wordt, de beker wint en de supercup in de wacht sleept. Geen enkele kritiek op Munsterman, het was de geweldige en grote Joop!

En nu is het allemaal de schuld van Joop en in mindere mate van Aldo en de mensen die de heren de hemel in prezen kruipen in de slachtofferrol. En we mogen vooral FC Twente niet bestraffen, want het is allemaal de schuld van de beleidsbepalers. De club mag wel profiteren van het beleid in sportief opzicht, maar mag sportief geen nadelen ondervinden van de gevolgen van het Munsterman beleid.

Ik begrijp de tekst niet, er staat er dat de gemeent een garantie verstrekt van 32 miljoen. Daarmee gaat Twente 32 miljoen geld lenen bij een derde partij. Daarvan krijgt de gemeente direct 17 miljoen uitgekeerd. De rest gaat naar o.a. Doyen en andere schuldeisers. En vervolgens zou volgens deze tekst de gemeente eigenaar worden van het stadion?

Volgens mij klopt er hier iets niet. De andere 63 miljoen euro schuld minus 15 miljoen is dan toch nog 48 miljoen aan overblijvende schulden aan anderen partijen en die verliezen dan het stadion als onderpand op hun leningen?

1 december 2015 om 21:36

De gemeente wordt geen eigenaar van het stadion. Het stadion kom in een stichting en dient als onderpand voor de gemeente en de banken.

1 december 2015 om 21:41

Dat dacht ik eerst ook maar volgens Oostveen dus niet:

"de club hoopt nu op een deal met de gemeente Enschede, die mogelijk een garantstelling van 32 miljoen euro zal verlenen en daarmee eigenaar wordt van het stadion"

1 december 2015 om 22:34

Dat stukje is van voetbalzone, niet van Oostveen zoals ik het hier lees

Tja wat is een dikke boete als je het afzet tegen intrekken van de licentie, 1 miljoen, 5 miljoen?

1 december 2015 om 21:34

Hoezo afzetten tegen het intrekken van de licentie? Omdat het intrekken van de licentie een optie is, betekent niet dat de boete een waarde moet hebben die in de buurt van een mogelijke andere straf komt.

2 december 2015 om 08:33

In België is er een soortgelijke zaak geweest. Weet zo niet meer om welke club het ging maar die deed ook zaken met Doyen. Waarschijnlijk op dezelfde manier als Twente. De boete die deze club heeft gekregen was geloof ik 150.000 euro.

2 december 2015 om 09:11

De boete is maximaal 45.000 euro.

Twente heeft door al die toestanden niks gewonnen, wel veel verloren. Ik ben een Groninger en Twente behoort nu niet bepaald tot onze bevriende clubs, maar ik zie ze liever ieder jaar minimaal 2 keer tegen elkaar strijden dan dat het er niet meer is.. De mensen met een grote mond zijn al lang vertrokken, de echte supporters zijn gebleven.. Laten we de boel maar de boel laten en hopen dat de straf mild is.het puinruimen en op de blaren zitten zal nog lang genoeg duren in Enschede...overigens is dat de taak voor mensen die een echt Twente hart hebben en die gun je die ellende niet.

1 december 2015 om 21:56

Dit zijn de echte voetbalsupporters waarmee je kunt praten!

1 december 2015 om 22:06

Een rivaal moet je op eerlijke manier kunnen bestrijden, het ten gronde richten heeft niemand wat aan..

1 december 2015 om 22:35

Fijn dat wij twente supporters zoveel steun krijgen uit heel nederland

1 december 2015 om 22:52

Wanneer je bij elke deal of schandaal zou zeggen dat de club moet opdoeken, dan waren er nog maar bar weinig clubs over in Nederland... inclusief mijn eigen club. Helaas schijnen sommigen dat te vergeten.

Er moet eerst onderzocht worden of die gelekte stukken valide zijn. Zowel Doyen als Twente roepen dat de stukken vervalst zijn. Als dat inderdaad het geval is krijgt Twente Geen straf.

Er is een andere optie , punten in mindering .

1 december 2015 om 21:43

Dus de directeur betaald voetbal heeft er minder verstand van als jij? Als hij dit zegt moet je er vanuit gaan dat het klopt. Waar baseer je het op eigenlijk?

1 december 2015 om 21:44

Nee, dat is geen optie als je het hele verhaal leest. En dat verhaal staat niet op Voetbalzone helaas.

Zou vreselijk zijn als het ergste gebeurd. Ik kan me nog zo goed herinneren dat de tukkers hier in breda kampioen werden.

Een geldboete of intrekken licentie, daar zit toch ern immense ruimte tussen.
Ligt punten aftrek ook niet daar tussen of verplichte degradatie? om zo maar eens wat te roepen.

1 december 2015 om 21:51

Nope, wel het volgende; licentie word voorwaardelijk ingetrokken.

Het zuurste is dat een hele regio moet bloeden, omdat een aantal mensen (eigenlijk 1 persoon) de realiteit kwijt is geraakt.

De fout bij Twente was vooral dat er geen veto macht was. De voorzitter kon zijn gang gaan zonder verantwoording af te leggen.

Het is dubbel, want Munsterman heeft Twente gered na het faillissement. Wie had de boel moeten omgooien en wanneer had dat moeten gebeuren?

1 december 2015 om 21:48

Dat is dus niet correct, Johan Plageman heeft een groot aandeel gehad in de redding van Twente. In 2006 moest hij echter het veld ruimen omdat hij de plannen van Munsterman veel te gevaarlijk vond. Daarna werd van Halst naar voren geschoven. Ook die werd eind 2011 eruit gewerkt en toen kon Munsterman alleen zijn gang gaan en begon de grote schuld opbouw.

1 december 2015 om 22:44

Wessels en Plageman hebben de club gered inderdaad. Munsterman kwam een jaar later binnen en heeft de club weer opgebouwd richting de subtop.

Je hebt wel een punt dat sinds Van Halst weg is Munsterman vrij baan heeft gekregen. Dat was na de verloren wedstrijd om het 2e kampioenschap op rij.

Hoe zou de club eruit hebben gezien als er gewoon gelijk werd gespeeld in Arena en kampioen was geworden?

2 december 2015 om 00:34

@speedyafc. Juist, zo zit het precies. En daarna is getracht de geschiedenis te herschrijven naar Noord-Koreaans gebruik.

Hoop dat het met een geldboete beperkt blijft. Zo een mooi club mag niet verloren gaan.
Sterkte in Enschede

1 december 2015 om 21:55

Dank !! 👍

1 december 2015 om 21:56

Ze hebben de boel willens en wetens besodemieterd terwijl ze al onder toezicht stonden. Als dat met slechts een geldboete wordt bestraft dan is her hek van de dam voor andere clubs. Er zijn clubs geweest die voor veel minder hun licentie konden inleveren. Wat mij betreft waren 20 strafpunten passend geweest.

1 december 2015 om 22:03

Noem die clubs eens op dan? Naar mijn wetens is in ieder geval in het Nederlands voetbal alleen de licentie ingenomen wanneer het om een faillissement ging. De veroorzakers van al deze problemen zijn inmiddels al vertrokken, daarnaast is het nog helemaal niet zeker of de uitgelekte documenten wel kloppen.

1 december 2015 om 22:07

Welke profclub moest de licentie inleveren en waarom?

1 december 2015 om 22:25

Ach Mozzarella, het is niet helemaal vergelijkbaar, maar is jouw favoriete club geheel brandschoon? Dirk kon zijn hobby op ten duur ook alleen maar financiëren met woekerpolissen, en normale mensen (die niet voldoende waren ingelicht) kwamen in de problemen. Niet hier of daarom, maar wanneer iemand die supporter is van AZ mag dubbel en dwars op zijn woorden letten. Ik vind het een leuke club hoor, maar gezien het leed wat hun club indirect betrokken is...

1 december 2015 om 22:57

AGOVV - HAARLEM - VEENDAM en zo zijn er nog wel een paar die voor een paar moesten verdwijnen voor een paar ton schuld.
Laat ik voorop stellen dat Twente van mij niet hoeft te verdwijnen uit het betaalde voetbal.
Maarver zijn idd meerdere clubs gewipt voor minder.
Nou konden hun niet zoveel geld genereren als Twente maar Twente genereert ook niet zomaar 80 miljoen als dat daadwerkelijk de schuld is.

1 december 2015 om 23:39

die clubs gingen failliet en zijn om die reden de proflicentie kwijtgeraakt, niet omdat de knvb hem gewoon afpakte wegens wanbeleid, fc twente is nog niet failliet en zijn nu de goede weg ingeslagen richting een gezonde club

2 december 2015 om 00:39

Haha twente is de afgelopen jaren steeds goed beziggeweest niet? De supporters blijven erin trappen.

2 december 2015 om 00:44

de afgelopen jaren is er inderdaad een puinhoop van gemaakt maar ik ben er zeker van dat nu muntjesman en saldo van der laan vertrokken ze bij twente goed bezig zijn

2 december 2015 om 07:34

Nou met 80 miljoen schuld brn je in mijn ogen gewoon falliet.

2 december 2015 om 07:35

Met 80 mijoen schuld ben je gewoon failliet in mijn ogen.

2 december 2015 om 12:02

@ droppie

De situaties van Twente en AZ zijn totaal niet vergelijkbaar. AZ is haar hoofdsponsor kwijtgeraakt door een faillissement en de schulden zijn naderhand netjes en versneld afbetaald door Europese successen en verkochte spelers. Doe nou niet alsof alleen DSB woekerpolissen verkocht want vandaag de dag lopen er nog steeds allerlei claims bij andere partijen. De club AZ heeft nooit dubieuze constructies bedacht uit grootheidswaanzin. Sterker nog: AZ is de enige club in het betaalde voetbal die nog nooit 1 cent van de gemeente heeft gekregen!

Geld hebben ze al niet. Nog een extra hoge boete kan er ook nog wel bij. Dan gaat Ziyech over een paar maanden weg, en kan men daar die boete van betalen zonder een vervangende speler ervoor terug te kunnen halen.
De licentie intrekken zie ik niet gebeuren, dat doen ze niet.
Een flinke puntenstraf lijkt dus al geen optie meer, maar daarmee zou men dan eigenlijk bij voorbaat al kansloos zijn om degradatie te ontlopen.

1 december 2015 om 21:59

Boetes en waarschuwingen hebben ze nu al te vaak gehad. En omdat een boete niet werk omdat van een kale kip nu eenmaal niet te plukken valt, zou het intrekken van de licentie het meest rechtvaardige zijn... ( hoewel dit niet mijn voorkeur heeft ) kijk naar RBC of Haarlem hier waren de problemen duidelijk minder... Ben wel benieuwd hoe deze supporters erover denken?

Hopen voor de fct supporters dat het meevalt!

1 december 2015 om 22:06

RBC en Haarlem zijn failliet gegaan. Volgens mij verwar jij, en andere mensen op voetbalzone het een en ander een beetje. Het betreft hier nog steeds de zaak over de uitgelekte documenten, dat het financieel niet goed gaat met Twente heeft helemaal niks te maken met deze zaak. En natuurlijk heeft Twente wel geld, of heb je het bericht over die garantstelling van 32 miljoen niet gelezen?

De club is aan het saneren, opruimen, goede toekomst weg te zetten, orde op zaken te stellen en verder alles aan het doen wat nodig is. Maar dat zal in Zeist wel niet opvallen. v. Oostveen zal zijn herbenoeming wel kracht bijzetten door dit allemaal niet mee te nemen in zijn beslissing. Helaas heet de club geen Ajax of Feijenoord, dus de beslissing is voor v.Oostveen niet zo moeilijk.

1 december 2015 om 22:01

Twente staat juist nu weer in goed contact met de Knvb. Daarnaast is Van Oostveen geen deel van de licentiecommissie. Ik denk juist wel dat alle al getroffen maatregelen en vertrokken figuren in ons voordeel zouden kunnen werken.

1 december 2015 om 22:21

Seriues, ga jij nou wijzen naar Ajax en Feyenoord terwijl de oud-bestuurders van Twente dit zelf allemaal hebben veroorzaakt? De Knvb is toch niet schuldig aan de zooi die het bij Twente nu al jaren is, waarbij het ene na het andere lijk uit de kast valt?

1 december 2015 om 23:10

Ach als Kessler nog aan het roer stond hoorden we je niet klagen natuurlijk.

Na alle reactie's te hebben gelezen hierboven,bijna iedereen met een positieve inhoud,heb ik nog een brandende gedachte; Ik hoop zo snel als mogelijk te weten waar we aan toe zijn,de beslissing van De Knvb dus.
En niet pas over drie weken ofzo,maar het liefst binnen 48 uur,zelfs dat duurt me gevoelsmatig als een eeuw.
Voor de rest is het voor ons eigenlijk niet meer dan een beetje speculeren over alle ins en outs!

1 december 2015 om 22:02

Volgens mij krijgen we ook eind deze week uitsluitsel.

1 december 2015 om 22:08

Het zal wel iets langer duren, eerst moeten de details van het Doyen contract bekend worden, daarna kunnen de schuldeisers en de gemeente gaan kijken of ze het eens worden over de definitieve voorwaarden en risico verdeling omtrent het plaatsen van het stadion in een stichting.

Het gaat uiteindelijk niet alleen om Doyen, Twente moet uit categorie 1 anders volgen er alsnog wederom sancties.

1 december 2015 om 22:37

Zou je idd wel denken, al gaat het in dit geval alleen over het vervalste contract. Lijkt mij overigens ook dat eerste de echtheid moet worden onderzocht, maar "De licentiecommissie komt later deze week bij elkaar en zal oordeel moeten vellen over dit dossier", aldus de KNVB-directeur.

Men trok Fortuna net zo hard de licentie in. Door vormfouten vd KNVB, lees onkunde ging Fortuna met succes in beroep.
Zie het bij Twente niet gebeuren, zal wel weer meten met meerdere maten worden. Let wel ik gun Twente het allerbeste maar de knvb is net zo corrupt als fifia/eufa.

1 december 2015 om 22:53

Dit blijkt ook uit de reactie van Oostveen in Nieuwsuur: "fc Twente is een club die gewoon in het Nederlandse voetbal thuishoort"
Denk dus niet dat FC Twente kleine clubs als Veendam, Haarlem of RBC achterna gaat, gezien de subjectieve mening van dhr. Oostveen.

1 december 2015 om 23:26

Ofschoon ik Twente/fan ben,vind ik dat je hier een punt hebt,als ik m'n objectieve gevoel laat spreken.
Veendam is gestruikeld voor een bedrag van 200.000 euro.
Ondernemer Gjaltema heeft toen een sms actie op poten gezet,waar ik ook 2 euro aan heb gedoneerd,helaas kwam het benodigde geld niet bij elkaar,heel sip.
Maar ik hoop op een ,,subjectieve' van Oostfeen als je begrijpt wat ik bedoel.

Weet iemand mij te vertellen wat de gevolgen zijn in de degradatiestrijd voor Twente en andere clubs mocht de proflicentie ingetrokken worden?


Daarnaast; als het een geldboete betreft zal Twente op termijn ook niet ontkomen aan puntenaftrek?

1 december 2015 om 22:26

Volgens mij degradeerd er dan geen club direct immers de eredivisie moet uit achttien clubs bestaan. Dan zouden alleen de laatste twee degradatie playoff voetbal moeten spelen.

1 december 2015 om 22:37

Als het goed is,moet de Knvb in dat geval alle resultaten die de clubs in de laatste 14 wedstrijden hebben gespeeld worden herberekend.
Bijvoorbeeld FCT-Willem2,uitslag 1-3.
Dit zou voor Willem2 inhouden dat ze dan weer een plek zakken,want de drie wedstrijdpunten worden er dan afgetrokken,dit is de meest logische gang van zaken.
Overigens denk ik niet dat de bond dit snel zal doen,buiten het herberekenen,krijg je dan weer veel bezwaren van andere clubs die al van Twente hebben gewonnen.
Neem bijvoorbeeld de uitslag Feyenoord-Twente,5-0 winst.
Rotterdam staat op de achterste poten,als ze 3 punten kwijtraken,en 5 goals in doelsaldo mindering krijgen,wat overigens hun goed recht is.maar de straf die Twente gaat krijgen zal er niet om liegen,en dat zal indirect gevolgen hebben op het competitieverloop,in sportief opzicht.

2 december 2015 om 06:56

Denk dat de Knvb niet heel erg onder de indruk zal zijn van commentaar van bijvoorbeeld Feyenoord. Het is gewoon eerlijk, omdat uiteindelijk niemands resultaten tegen Twente meetellen. Dat Feyenoord toevallig met 5-0 winnen is dan gewoon pech.

Mochten ze hier wel rekening mee houden dan hef heel die licentiecommissie maar op. Sowieso is het raar dat er geen vaste straffen zijn voor bepaalde feiten. Nu gaan een paar mannetjes hun mening geven. Dat bepaalt dan of Twente over een paar weken nog bestaat of niet. Lekkere manier van werken is dat.

Een club die 80 miljoen rood staat een fikse boeten geven, dat zal ze inderdaad wel leren!

1 december 2015 om 23:06

betekend alleen dat de gemeente meer moet betalen.

2 december 2015 om 00:12

De gemeente staat garant. Hoe kom je erbij dat de gemeente meer moet betalen. Als het goed afloopt dan betaalt de gemeente helemaal niks! Edit: De gemeente neemt nu alleen een extra risico.

Ik hoop dat het snel goed komt met FC Twente. Ik heb er een zwak voor als Willem ll supporter .
Toen wij degradeerden zong het Twente publiek met ons sta op voor Willem ll dat zal ik nooit meer vergeten . Ik hoop dat jullie snel uit deze ellende komen.

1 december 2015 om 22:45

bedankt joh,toen jullie bij ons degradeerden,vond ik jullie spandoek wel wrang/apart.
Met de tekst ,,vaarwel broodje beenham".
Als je in die wedstrijd als Willem2 fan dit gevoel van humor hebt,zie je volgens mij in de verte de zon alweer schijnen.
En dat is dus duidelijk gebleken,willem2 is momenteel goed bezig.
Ik hoop dus wel dat jullie dat spandoek in de opbergkast verstopt houden,als je begrijpt wat ik bedoel.

Gerald van den Belt verricht inderdaad heel goed werk. Dat heeft hij bij sc Cambuur ook al bewezen. Het zou erg zonde en onterecht zijn om dit bestuur ervoor af te rekenen. Als Leeuwarder hoop ik dat Twente er weer bovenop komt!

ik denk dat het allemaal wel los loopt met Twente. Deze winter nog minimaal één eigen speler (guttierez, Tapia of Zyiech) verkopen en gelijk Ebicillio en Eghan opruimen. Dan is het TPO-probleem opgelost en is er genoeg cash om het seizoen door te komen. Dan is het afwachten hoe de Knvb omgaat met de leaks maar ik zie Twente gewoon overleven. Een geldboete met wellicht nogmaals 7 punten aftrek.

Als Twente dan niet degradeert, lopen deze zomer Cabral, Fernanes en Schilder af. Met bovenstaande spelers die vertrekken (en enkele transfervrije spelers zoals van Hinthum, Fischer, Stans en Van Weert) moet er dan een break-even begroting zijn. Deze zal ondertussen dan nog maar €28 miljoen zijn. De schuldpositie is dan ondertussen op een acceptabel niveau gekomen; bovendien is de grootste schuld de hypotheek op het stadion.

Als het stadion dan ook nog geherfinancierd wordt, is Twente nog altijd de 4e club van Nederland want concurrenten als AZ en Heerenveen draaien ook dik verlies.

1 december 2015 om 22:57

4e club van Nederland? Je mag blij zijn als je club straks nog bestaat.

1 december 2015 om 23:45

toch heeft fc twente in de historie meer punten in de eredivisie gehaald dan 31 andere profclubs in nederland en is daarom de vierde club van nederland. Ik weet dat we blij mogen zijn als de club straks nog bestaat maar dat veranderd onze status niet als 4e club van de eredivisie

2 december 2015 om 01:15

Zeker is Twente historisch de nummer 4 van Nederland. Daarom sloeg het ook nergens op dat door de ex-voorzitter gesuggereerd werd dat Twente voor zijn komst structureel ongeveer de nummer 13 was.

2 december 2015 om 01:24

Niet allen de historische nr. 4. Ook het 4e grootste budget, het 4e grootste publiek en stadion.

2 december 2015 om 07:48

Dat je budget noemt is wel heel dom he, na die financiele luchtbel.

Verder hoop ik dat ze erin blijven maar dit zal al lastig zat worden.

2 december 2015 om 15:00

Jij bent niet slim want je kan gewoon de budgetten opzoeken, €32 miljoen. Omzet (de vorige 10 seizoenen, dit seizoen en ook volgend seizoen) is ook aanzienelijk hoger dan de andere subtoppers.

Nr. 4 dus.

2 december 2015 om 07:47

Jij denkt serieus dat spelers als Stans voor Twente kiezen?

Misschien kun je Brama halen, dan houdt het op.

Spelers als Stans kiezen gewoon eerder voor Groningen, AZ, NEC etc. Wakker worden pik, dit is de nieuwe realiteit voor Twente.

Laten we hopen dat ze in Enschede de kans krijgen alles opnieuw op te bouwen maar ga niet hopen op goede transfervrije spelers, echt onrealistisch.

Wordt helaas slechts een geldboete als je tussen de regels door leest.. had van mij wel iets harder gemogen.. puntenaftrek van 15 punten en een geldboete.. alleen geldboete is gewoon geen straf (gemeente staat toch garant).. maar licentie intrekken hoeft ook weer niet maar laat ze het wel voelen daar.. want dit is gewoon niet goed te praten

2 december 2015 om 00:31

@fcgrunn10

Als het punten aftrek was! dan was het al bekend dat er maar maximaal 9 punten aftreken konden worden gegeven!

kijk tuurlijk ik vind het ook helemaal terrecht hoor dat Twente word gestraft! want het is gewoon echt NOT Done! maar als Twente prof lecentie kwijt raakt is het gewoon te zwaar!

Want kijk laat ik het zo stellen Nijland is voorzitter van Groningen, Hij heeft er als enigste één ongelovelijke puinzooi van gemaakt! (liegen tegen de Knvb) Dan zouden daar de rest van de Groningen supporters de dupe van moeten worden? doordat hun Fc Groningen hun Proflicentie afpakken? Dat zou toch niet terrecht zijn? dan moet Nijland gestraft worden want hij is de oorzaak van alles! En niet de club Fc Groningen zelf!

Van mij mag de licentie in worden getrokken. Fouten moeten keihard gestraft worden.

Met een kleine glimlach lees ik de berichten over het dolende en onprofessionele Twente. Ze zouden wel even structureel bij de top van Nederland horen. De supporters zagen de CL titel al in hun ogen.

1 december 2015 om 23:54

dus een paar fouten van inmiddels vertrokken bestuurders moet gelijk maar bestraft worden met het opheffen van de proflicentie? fouten moeten dus keihard afgestraft worden volgens jou? dan had barcelona ook maar gelijk opgeheven moeten worden toen ze de regels aan hun laars lapten met betrekking tot jeugdtransfers, of omdat barca ook een enorme schuld heeft. En bovendien, supporters zijn niet zulke intellectuele wezens dus kan je het ze aanrekenen als ze aannemen dat ze bij de top van Nederland horen als ze dat verteld is door de man die ze van een faillisement heeft gered en ze kampioen heeft gemaakt, maargoed jij bent zoveel beter omdat je "toevallig" supporter bent van een grotere club, dus mag je dit soort dingen zeggen toch?

Eerlijk is eerlijk; ik schaam mij wel diep. Op fansites is al veel langer te lezen dat het niet goed ging en dat Munsterman een dictator is. Je kon echter nooit een vinger op de zere plek leggen omdat hij onder zich dezelfde louche types aanstelde. Het was dus een gesloten bolwerk wat rustig luchtkastelen kon opbouwen.
Nu maar rustig weer opbouwen en gelukkig heeft de gemeente geëist dat van transfersommen boven de 4 miljoen het bedrag daarboven in een depot wordt gestort. En terecht: eerst verdienen, dan sparen, dan een beetje uitgeven.

2 december 2015 om 07:49

Wie gaat er meer dan 4 miljoen opleveren, een speler van een degradatie kandidaat?

Vrees alleen Ziyech, met wat geluk.

Ik vind het zielig van de supporters die zeggen dat zij niet gestraft mogen worden door het intrekken van de licentie. Alsof jullie zelf niet geprofiteerd hebben van dit beleid met een kampioenschap en CL voetbal, dan mag je ook zelf op de blaren zitten. Ik heb er geen medelijden mee hoor met die mensen die eerst zo hoog van de toren bliezen en nu in de slachtofferrol kruipen! Het is heel vervelend wat er nu gebeurt maar de club dient te worden gestraft want de club heeft er in die tijd voordeel van gehad!!!

2 december 2015 om 00:22

@buddy

Twente is pas na het behalen van het kampioenschap door geslagen! met belachelijke salarissen. enz

de spelers waar Twente mee kampioen is geworden die waren Transfervrij, of voor een klein bedrag gekocht! .... Het kampioenschap en Champions League voetbal dat is gewoon 100% terrecht behaald En als je mij niet geloofd? noem eens spelers op wie in het kampioenschaps jaar heel duur waren? en wat als twente zijnde onverantwoord was?

de jaren daarna is het pas mis gegaan met Twente!

2 december 2015 om 00:58

Dat veel te dure stadion met een al flink uitgebreide tweede ring stond er al. Die stadionlasten waren toen al veel te hoog voor een club met de begroting die Twente toen had (en niet die kunstmatig opgeschroefde). Dat konden ze toen verdoezelen omdat ze nog wel aardig CL inkomsten kregen ineens en wat spelers leuk verkochten

2 december 2015 om 09:02

@buddy

Daar heb je gelijk in! Die L-vorm dat moest gewoon de wachtlijst was al jaren ongelooflijk vol en als je als club wilt groeien dan moet je uitbreiden.

Met die U- vorm moet ik je gelijk in geven! Dat was gewoon te gek! na paar jaar gelijk paar duizenden supporters meer! En dat kan je nooit ophoesten (Ja alleen met een hele grote schuld)

Heel Nederland is bedrogen! en voor iemand die altijd de club steunen (de supporters) is het nog erger. Ik hoop gewoon dat Twente gewoon zijn proflicentie houd! Om eerlijk te zijn zal ik het ook onterecht vinden als het niet zo is. omdat er maar 2 mensen verantwoordelijk voor waren dat het een ongelooflijke puinzooi is!

Twente mag gewoon niet kapot gaan! (al hoewel ik er nu wel wat positiever over denk dat twente blijft bestaan dan een week geleden gelukkig (en Twente is met de mensen wat er nu zitten wel op de goede weg ook al is er nog zat werk te verrichten!)

Maar aan de andere kant ik spreek me nu beetje tegen. Wat is op de goede weg??? Ik ben door Munsterman wel een beetje het vertrouwen in de bestuursleden van het hedendaagse voetbal verloren. Want Munsterman zei dat alles goed zat, Twente gezond was en dat hun het nu zonder hem konden in de toekomst. Wie zegt dat de huidige mensen. wel de waarheid spreken? En bedriegen ze wel net zoals Munsterman heel Nederland en de Twente supporters!.

Trouwens bedankt voor de positieve reacties van iedereen dat doet me wel goed, kan ik heel erg waarderen!

Aan de ene kant is het wel mooi om te zien dat Twente zo naar beneden keldert. Van de clubs Groningen, Heerenveen, Utrecht, AZ en Twente zijn het Twente en AZ die de stap hebben kunnen maken naar de titel. AZ heeft dat echt gedaan met behulp van Scheringa en Twente met behulp van Munsterman. Beide hebben boven hun stand geleefd en zijn harder gevallen dan ze omhoog kwamen, maar ze hebben wel mooi een titel op hun Cv.

Aan de andere kant mag een club als Twente natuurlijk niet verdwijnen. De rivaliteit is in mijn ogen volledig in sportief opzicht en heeft verder niks met andere gekke dingen te maken. Degradatie is nog tot daar aan toe, maar het intrekken van een proflicentie zou echt te ver gaan. Desnoods, als ze met de pet rond gaan, draag ik ook nog een paar euro bij.

Hoe het toch mogelijk dat AZ en Twente na een kampioenschap zo diep in de problemen zijn gekomen?
Te dure spelers gekocht na het kampioenschap?? Te hoge speler salarissen?
De eredivisie was de afgelopen jaren spannend maar nu denk ik dat het weer zou gaan tussen de
Ajax, PSv en Feyenoord,

Ja ja, alsof de KNVB de proflicentie gaat intrekken. Wie dat gelooft gelooft ook nog in sinterklaas

Twente is van deze, door hun zelf gecreëerde situatie niet beter geworden.
Ik wacht het wel af. De Knvb beslist.

In principe weten we de mening van de Twente supporters over dit soort dingen allang!

Ik bedoel, het waren juist de Twentesupporters die een hele duidelijke mening hadden over wat er met Vitesse en AZ moest gebeuren.

Haha laatste alinea: bestuur van Twente is goed bezig. Het puin word geruimd door gerald van den (vuilnis)belt....lekker flauw

Sorry maar ik vind het ronduit schandalig dat de gemeente hierbij bij helpt.als een klein bedrijf tegen het faillissement vecht word het ook niet geholpen.kun je als voetbalverening hoe dan ook niet meer bestaan,jammer dan.
Dan had je als club maar beter moeten uitkijken.en je zaakjes op orde moeten houden.

Ik zou het best jammer vinden als Twente er niet meer zou zijn, maar Twente heeft nu een schuld van 80 a 90 miljoen, hoe wou je dat ooit nog kwijt gaan raken? Dan verdien je het ergens ook wel om failliet te gaan, hoe hard dat ook klinkt. Eigenlijk zou een overname voor Twente ook een goed iets zijn, aangezien schulden gedekt kunnen worden door een rijke eigenaar. Qua Financial Fairplay zit je dan nog steeds in zwaar water, maar dat is voor latere zorg.

Opzicht wel bijzonder om te zien hoe anders er nu gereageerd wordt in vergelijking met de situatie van Vitesse destijds. Als ik die collumn van Lex Muller zo eens lees.. Vitesse had rond de 25 miljoen schuld destijds, maar mocht gerust van iedereen omvallen. Het zal de gunfactor wel zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren