Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Depay redt afscheidsfeestje Sneijder met twee doelpunten

Laatste update:

Oranje heeft de oefeninterland tegen Peru, die in het teken stond van het afscheid van Wesley Sneijder, met moeite weten te winnen. De Zuid-Amerikanen grepen in de eerste helft de voorsprong, maar dankzij twee treffers van Memphis Depay wist de ploeg van bondscoach Ronald Koeman de stand in de tweede helft om te buigen: 2-1. Voor Oranje wacht nu komende zondag de eerste wedstrijd in de Nations League tegen Frankrijk.

Voor de oefeninterland tegen Peru had Koeman een betrekkelijk verrassende opstelling geformeerd. Sneijder en Ruud Vormer begonnen op papier als vleugelaanvallers, terwijl Ryan Babel en Kenny Tete als links- en rechtshalf werden neergezet. Kevin Strootman en Georginio Wijnaldum vormden verder samen het centrum van het middenveld. Daley Blind kreeg in het hart van de defensie, waar verder Matthijs de Ligt en Virgil van Dijk stonden, de voorkeur boven Stefan de Vrij.

Al na enkele minuten had Peru in de Johan Cruijff ArenA op voorsprong kunnen staan. Blind verspeelde de bal aan André Carrillo, die in het strafschopgebied de rust bewaarde. Yoshimar Yotún schoot de opgelegde kans vervolgens naast het doel van Cillessen. De doelman van Barcelona moest enkele minuten later reddend optreden na een hard schot van Jefferson Farfán. Uit de daaropvolgende corner was het raak voor Peru: op aangeven van Christian Cueva kopte Pedro Aquina steenhard de 0-1 tegen de touwen.

Na de relatief vroege openingstreffer probeerde Oranje zich te herstellen, maar in aanvallend opzicht verliep het moeizaam in het eerste half uur. Pas na 29 minuten spelen zorgde Depay voor het eerste gevaar voor het doel van Peru, al ging zijn schot ruim over. Kort daarna belandde een kopbal van De Ligt naast, terwijl een schot van Blind in het zijnet ging. Na rust bracht Koeman Frenkie de Jong en Davy Pröpper in het veld ten koste van Wijnaldum en Strootman. Al na een minuut in de tweede helft kreeg Miguel Trauco namens Peru tot twee keer toe een grote schietkans.

Babel had vervolgens van dichtbij de gelijkmaker op zijn schoen, maar zag Pedro Gallese reddend optreden. Ook een fraaie stift van Vormer leverde in de beginfase van de tweede helft niet de 1-1 op. Kort daarna bediende Sneijder de middenvelder van Club Brugge met een uitstekende steekpass, waarna Vormer wild over schoot in kansrijke positie. Na een uur spelen, vlak voor de publiekswissel van Sneijder, was het wel raak voor Oranje. Debutant De Jong bediende Depay, die vervolgens geen fout maakte en de gelijkmaker op het scorebord zette.

Na de gelijkmaker leek Oranje moed te krijgen, waardoor het zich in aanvallend opzicht meer liet zien. Het leverde kansen voor onder meer Depay en Babel op. Tien minuten voor tijd bezorgde de aanvaller van Olympique Lyon Oranje nog de overwinning. Depay pikte een geblokt schot van invaller Quincy Promes op en bepaalde de eindstand op 2-1. Komende zondag wacht voor Oranje de eerste wedstrijd in de Nations League, als in het Stade de France de uitwedstrijd tegen Frankrijk op het programma staat.

Denk jij dat Oranje komende zondag een goed resultaat zal behalen tegen Frankrijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waardeloze eerste heflt, geeft maar meer aan dat Wijnaldum en Strootman gewoon niet in dit Oranje thuishoren. Zelfs basisvaardigheden die je bij de pupillen leert, lijken ze spontaan ineens vergeten te zijn, en dat al 6 jaar lang. Strootman in de 10e seconde al met een ziekenhuisbal wat Sneijder bijna letterlijk naar het ziekenhuis stuurde. Ik geloof echt dat je met een middenveld van Frenkie, Propper en daarachter nog een stofzuiger/nummer 6, dat je een perfect gebalanceerd middenveld hebt. Verder ook genoten van Memphis, wat was hij aan het bikkelen tegen die verdedigers. Die jongen is nog maar 24, maar als hij gewoon doorgaat met wat hij nu doet, haalt ie misschien nog wel de wereldtop.

En nog bedankt voor alle mooie jaren Wesley! Herinner me de wedstrijd tegen Schotland al te goed, hoe jij als broekie even de veteranen liet zien wie de grote toekomst voor zich had. Bedankt dat jij ons persoonlijk naar de finale in 2010 hebt geschoten. Het was me een eer om je te zien spelen in het Oranje.

6 september 2018 om 22:52

Niet helemaal eerlijk richting Wijnaldum en Strootman, ze waren de dupe door Sneijder.

6 september 2018 om 22:59

Strootman en Wijnaldum krijgen het elke keer voor elkaar om een dramatische wedstrijd te spelen! Wijnaldum en vooral Strootman OUT! Tijd voor de nieuwe generatie, die twee bakken er helemaal niks van bij het Nederlands Elftal.

6 september 2018 om 23:00

Wijnaldum en Strootman zijn iedere keer drama in het nl elftal. Daar kun je Sneijder helaas de schuld niet van geven.

6 september 2018 om 23:05

balverlies, Strootman en Wijnaldum zijn altijd al drama ook zonder Sneijder. Die 2 doen pijn aan je ogen als ze samen spelen. Spelers zoals Frenkie hebben we in Nederland meer nodig en snel ook.

6 september 2018 om 23:18

Ik moet zeggen dat Wijnaldum tegem Portugal, zonder Strootman, erg goed speelde. Hem schrijf ik nog niet af

6 september 2018 om 23:23

Ze falen beide al een langere reeks van wedstrijden. De alternatieven zijn er nu, dus doorpakken!

6 september 2018 om 23:55

Inderdaad, Wijnaldum kan prima spelen. Al is iedere middenvelder de afgelopen jaren minder goed wanneer deze met Sneijder en/of Strootman samenspelen. Ik begrijp verder niet dat Hendrix geen kans krijgt in het Nederlands elftal. Het is een simpele speler maar hij pakt zoveel ballen af en levert die dan in bij de goede kleur. Prima speler voor de balans op het middenveld met Propper en Frenkie.

7 september 2018 om 00:14

Waarom zou je Frenkie als aanvallende middenvelder gebruiken? Dit Oranje heeft duidelijk moeite met voetballend tot aan dat punt dat je een aanvallende middenvelder nodig hebt te komen, Frenkie is een van de weinige die dat kan en op zijn best is met bal aan zijn voet of korte passes. Bij Ajax komt hij ook vroeg in de aanval aan de bal, daar kan hij zich onderscheiden van andere middenvelders die we hebben. Liefste zie je hem 70+ passes geven, dat lukt niet op een middenveld met een speler achter hem. En dat is niets ten nadele van Hendrix die ik bij afwezigheid van De Jong zeker op zou stellen. Zou het zonde vinden als hij te ver op helft tegenstander gebruikt gaat worden, kan vanuit een positie vlak voor de defensie naar mijn mening beter zijn stempel drukken op de wedstrijd. Zijn creativiteit zal ook daar zichtbaar blijven maar minder dan stukje dichter bij de aanval geval zou zijn. Denk dat Wijnaldum beter gaat spelen als Frenkie achter hem staat en iemand als Propper naast hem, zou dat graag eens paar wedstrijden willen zien.

7 september 2018 om 00:24

Als Nederland het betere team is zou ik zo spelen maar dat zijn we al vaak niet. Al jaren knapt niemand het vuile werk op op het middenveld en ik denk dat je dat met een type Hendrix en nog een speler naast hem beter voor elkaar krijgt.

7 september 2018 om 00:36

Kan ik me wel in vinden, er moet iemand met nodige dosis gif zoals Hendrix heeft bij. Maar ik persoonlijk zou Frenkie altijd zoals laatste half jaar geval is dicht bij de verdediging spelen omdat hij daar iets extra's doet brengen. Benieuwd of een wisselwerking met Hendrix zou kunnen werken. Ik denk van wel maar dan is er een enorm creatieve spelers nodig die ervoor kan staan zoals Ziyech die naast creativiteit ook veel balheroveringen meebrengt. Door het -toch wel chronische- gebrek aan creativiteit willen we De Jong verder naar voren hebben.

7 september 2018 om 01:43

Wijnaldum speelt goed in een goed draaiend team en slecht in een slecht draaiend elftal. Strootman speelt gewoon sowieso slecht ook al spelen die andere 10 goed. Wijnaldum lijkt wel de reã¯ncarnatie van Seedorf. Bij je club de sterren van de hemel spelen en bij Oranje er niks van bakken. Hij kan gewoon z'n stempel niet drukken en dat is nu al meer dan 4 jaar zo. Strootman speelt bij z'n clubs aardig en krijgt heel veel respect, maar bij Oranje raakt hij geen pepernoot en stapelt hij blunder op blunder. Hij voegt opbouwend vrijwel niets toe, maar geeft wel de mooiste steekpaasjes aan de tegenpartij. Ik ben d'r klaar mee en stel vor dat deze 2 voortaan de bank warm gaan houden. Als Koeman nu niet ingrijpt dan halen we geen eindtoernooien meer zolang hij hun opstelt. Niet opstellen vanwege hun ervaring en prestaties bij hun club. Nee daar trappen we niet meer in. Laat de Jong, Proper en Promess beginnen op het middenveld tegen Frankrijk dan maak je nog enigszins kans en anders word het zoals de eerste helft tegen Peru. Dat is dus niet veel soeps.

7 september 2018 om 16:10

Nog iemand die nooit heeft opgelet. Seedorf kon nooit op 10 spelen, omdat Bergkamp dat invulde. En Seedorf op rechts moest...

De keren dat Seedorf op 10 of 6 mocht spelen, speelde hij gewoon goed.

6 september 2018 om 22:54

Ik zou tegen Frankrijk met Vilhena - Propper - Wijnaldum spelen omdat je tegen dat middenveld veel loopvermogen en kracht nodig hebt. Frenkie komt er wel maar de volgende wedstrijd komt te vroeg (De Ligt scenario) Verder lijkt Promes ook beter naast Memphis te passen dan Babel en hoop ik dat De Vrij en Van Aanholt erbij komen achterin voor Blind. Tete en Janmaat is mij om het even.

6 september 2018 om 22:58

Je moet gewoon voetballen vs de Fransen, want op kracht en loopvermogen win je het sowieso niet. Juist moet je ze voetballend proberen te pakken.
Tony en Gini hebben 0 kracht vergeleken het Fransen middenveld.
Daarnaast speelde Gini zo slecht. Geen enkele reden waarom je hem moet belonen met een basisplaats.

Het allerbelangrijkste vind ik dat Blind niet speelt. Wordt dan te makkelijk voor Mbape.

6 september 2018 om 22:59

Dan heb je weer 0 voetbal, Vilhena is enorm matig aan de bal. Net als Wijnaldum.

6 september 2018 om 23:02

Waarom zou het te vroeg voor Frenkie zijn? Hij heeft prima gespeeld vanavond.

6 september 2018 om 23:08

Alsof je Frankrijk op kracht kunt verslaan of weerstand kunt bieden.. zet de Jong er maar in, misschien pakt hij wat momentjes.. anders een goede les.. met de kwalificatie moeten we er staan!!

6 september 2018 om 23:11

Ja idd die zet je toch als eerste op het wedstrijdformulier samen met van Dijk en Memphis. Hij liet letterlijk het hele elftal beter spelen en iedereen leverde iedere bal bij hem in dan ben je toch wel een bijzondere speler ongeacht je leeftijd.

6 september 2018 om 23:13

Frenkie is momenteel 3 klasses beter dan vilhena en de wijnaldum van Oranje. Gewoon er in zetten dus. Frankrijk had zo ook kunnen beredeneren met Mbappe op het WK terwijl hij gewoon by far de beste op zijn positie is.

6 september 2018 om 23:25

Wat Frenkie betreft: goed genoeg = oud genoeg!

6 september 2018 om 23:26

Onzin! Frenkie de Jong heeft in zijn leven nog nooit een grote wedstrijd geweest en iedere wedstrijd lijdt hij gevaarlijk balverlies. Tegen de huidige tegenstanders van Ajax maakt dat niet zo heel veel uit maar tegen Frankrijk is het dan gewoon raak. Gewoon Wijnaldum, Propper en Vilhena op het middenveld dan heb je naar mijn mening wel een sterk blok. Frenkie de Jong heeft zeker talent maar zijn spel gaat afgestraft worden door spelers als Kante en Pogba daarnaast kan je echt niet beweren dat Frenkie beter is dan een basisspeler bij Liverpool die de CL finale heeft gehaald.

6 september 2018 om 23:35

Nations league is kwalificatie toch? Snap er maar niks van

6 september 2018 om 23:47

Frenkie heeft tegen psv gespeeld en gedomineerd. Complete onzin van jou dus.

6 september 2018 om 23:47

Iedere wedstrijd lijdt Frenkie gevaarlijk balverlies?! De passzuiverheid van Frenkie is tot nu toe in vrijwel iedere wedstrijd meer dan 90%.

7 september 2018 om 00:02

@voetbel,
Nou PSV die zijn ook echt te vergelijken met Frankrijk. Ik ben zelf voor PSV maar Hendrix of Kante. Je ziet het verschil zelf wel. @adviseur Het passingspercentage van hem is inderdaad knap maar tegen Frankrijk kun je niet de bal verliezen zoals hij bijvoorbeeld deed met dat hakje tegen Kiev en zo waren er meerdere momenten dit seizoen en vorig seizoen. Je kan een passingspercentage van 95% hebben maar als je nou net 2 of 3 keer teveel risico neemt op een gevaarlijke positie dan sta je gewoon 2-0 achter.

7 september 2018 om 00:08

Ja dat is dus onzin. Omdat hij meer risico.neemt creeert hij ook meer. Maar jullie zijn "glas halfleeg" personen, die alleen in het negatieve denken. Maar je moet vooral vilhena neerzetten, iemand die.op geen enkel.vlak de fransen gaat aftroeven. Geen specifieke kwaliteit. Daarbij is zijn handelingssnelheid veel.en veel te laag. De jobg is geen messi maar heeft indruj gemaakt dit seizoen. Belangrijkste wedstrijd van ajax was hij er gewoon. Ja het gaat wel eens mis dat is zijn spel. Nee, balletjes obligaat breed en terug spelen daar is een team.mee geholpen

7 september 2018 om 00:23

Dat de Jong een groot talent is daar ben ik het heus wel mee eens hoor. Maar hij heeft ooit nog zijn nonchalante momenten waarin hij te veel risico neemt volgens mij liet Ronald de Boer dat laatst nog zien in een analyse. Dat uitdribbelen van tegenstanders is knap maar of hij het ook tegen Kante kan dat vraag ik me af. Dan kan jij mij pessimistisch vinden of wat dan ook maar dit is voor hem gewoon een niveau waarop we hem nog nooit gezien hebben. Verder heeft Vilhena natuurlijk minder creativeit maar kwa kracht, loopvermogen en ballen afpakken is hij sterker. Daarnaast moet je het tegrn Frankrijk gewoon dicht houden je komt toch niet aan voetballen toe, hopelijk scoor je een keer uit een counter of standaardmoment dan heb je kansen.

7 september 2018 om 00:33

Jaa maar er zal ook nog een reguliere kwalificatie zijn zoals we voorgaande jaren gekend hebben.

7 september 2018 om 00:34

Bedoel je de laatste kampioenswedstrijd van PSV?

7 september 2018 om 01:04

@memphisdepay Ik weet niet precies wat je bedoeld met die eerste regel, maar Frenkie heeft gewoon een EL finale, 2-luik Kiev om CL en meerdere toppers in Nederland gespeeld, dus dat zijn gewoon grote wedstrijden.

7 september 2018 om 01:30

Nou wat een wedstrijden! Luik, Kiev, PSV en Feyenoord zijn toch geen grote wedstrijden. Daarnaast noem je nou serieus een el finale op waar hij nog 5 minuutjes mee mocht doen. We hebben het al eerder gezien met de Ligt tegen Bulgarije dat heeft ons mede het wk gekost. Het feit is gewoon dat deze jongen geen enkele ervaring heeft tegen spelers van dat soort kaliber en dat hebben die andere middenvelders wel allemaal.

7 september 2018 om 06:06

Frenkie heeft nog geen heel seizoen Eredivisie in zijn benen en men doet alsof hij de verlosser van Oranje is. Tekend voor het verval van het Nederlands voetbal.

7 september 2018 om 07:44

Gini bakt er al jaren niks van in oranje... Voegt alleen ergenis toe samen met strootman die zeer overschat is. Propper hoort indd in de basis samen met Frenkie en een ander. Het feit dat Frenkie de bal constant kreeg zegt veel. Iemand die wel kan voetballen en tenminste durft. Dan wat of het fout gaat? Alsof gini en Tony het beter zouden doen. Niemand noemt Frenkie de verlosser, echter is hij voetballend stukken beter dan de rest op jet middenveld.

7 september 2018 om 07:48

Ervaring moet je opdoen. Laatste wedstrijd vs de Fransen bakten de middenvelders er niks van. Leuk die extra ervaring, maar je hebt er niks aan als je tegen spelers speelt vh kaliber kante. Leuk je voorbeeld omtrent de ligt, de ervaren spelers bakten er toen ook niks van..

6 september 2018 om 22:54

Ik snap werkelijk niet hoe een speler van Liverpool, finalist in de CL, zo kan klunzen. Strootman viel nog mee, maar bracht ook niets extra's.

Blind was in de eerste helft ook geen schim van de speler die we de afgelopen weken zagen, maar was in de 2e helft gelukkig een stuk beter.

Idd middenveld van De Jong en Pröpper en daarachter een gifkikker.

6 september 2018 om 23:10

Strootman had nog een aantal goede passes naar voren.

Het werd ze ook niet makkelijk gemaakt. Het elftal was met Sneijder en Vorm als 2 van de 3 aanvallers totaal uit balans, en Peru zette in de eerste helft heel goed druk.

7 september 2018 om 00:11

Probleem is gewoon dat wijnaldum bij liverpool een "role player" is, een dienende speler. Voorin daar lopen de dragende spelers. Bij NL zou hij de dragende speler moeten zijn en dat kan hij niet.

7 september 2018 om 00:18

Bij Nederland kunnen we ook wel spelers opstellen waar tegenstanders liever niet tegen spelen, Memphis en Bergwijn.
En dan kan Wijnaldum dezelfde rol innemen als bij Liverpool.

7 september 2018 om 10:04

ik hoop in de toekomst op Klaassen. Ga er van uit dat hij in Duitsland zich terug knokt.
Hoop dat Koeman en Klaassen nog op goede voet staan.

6 september 2018 om 22:55

Pff die Blind en Vormer waren voor mij de slechtste van het veld. Wat een drama die twee. Met name blind die verdedigend veel steken laat vallen. Als je dat tegen Frankrijk doet, sta je 5-0 achter met de rust...

In de tweede helft toen Memphis wat meer van het middenveld kwam werd hij naar mijn menig veel gevaarlijker en liet hij een hoog niveau zien. Daarbij zou ik ook altijd met Frenkie de Jong starten, heerlijk talent! Voorin geef ik wel de voorkeur aan een echte spits boven alleen een Memphis of Promes/Babel.

6 september 2018 om 23:13

Inderdaad, al dat gezeik over Strootman en Wijnaldum maar Blind speelde pas echt een draak van een wedstijd. Die krijgt ook gewoon een hoger cijfer dan Strootman en Wijnaldum hier op VZ, bijna nog een voldoende ook. Wat een lachertje.

En de Jong een betere wedstrijd dan Memphis? Hahaha

6 september 2018 om 23:51

Denk je echt dat hij de wereldtop misschien aan kan? Bij welke club dan? Ik vind het echt heel moeilijk om zijn potentieel in te schatten, want soms lijkt hij nog wel eens (handelings) snelheid tekort te komen in 1 tegen 1 duels. Linksbuiten zou ik hem ook niet meer opstellen alleen als back up.

Het was niet goed vandaag, maar dat maakt ook helemaal niets uit! Depay was ijverig en belangrijk vandaag, maar van Vormer had ik ook genoten voor de eerste keer.

Bedankt voor de bewezen diensten Sneijder, jouw 2-1 tegen Brazilië zal voor mij altijd het meest memorable moment blijven.

Gefeliciteerd allen, ik houd mijn hart vast voor zondag.. 🤦🏾‍♂️🤭

Blijkbaar zijn er maar een aantal mannen die laten zien dat ze kunnen en willen voetballen en toevallig zijn dat de spelers met kinderachtige kapsels. Snel vergeten en op naar de volgende tegenstander!

6 september 2018 om 23:23

depay heeft een kinderachtig kapsel en scoort 2 keer.. helaas is het voetbalvermogen niet afhankelijk van uw kapsel, anders had elke voetballer een normaal kapsel

7 september 2018 om 05:37

Toch wel raar dat die jongen iedere keer zo moet juichen. Leuk dat je iets duidelijk wel maken maar op een gegeven moment weet iedereen het wel. Moet je voorstellen dat hij tot einde carrière dit blijft doen

7 september 2018 om 08:34

Waarom is dat raar? Jij voelt niet wat die jongen voelt. Elke keer krijgt hij nare reacties over zich heen, dat hij zogenaamd niet met het voetbal bezig is etc. Terwijl deze jongen alles geeft en het tegendeel bewijst door met zijn voeten te spreken. Laatst weer, toen hij werd beroofd las ik alleen maar nare reacties op VZ. Bijna niemand die sympathie toonde voor wat deze jongen kwijt is geraakt. Wees gewoon blij dat hij scoort voor Nederland en laat hem vieren zoals hij dat wil.

Fijn dat we weer eens een overwinning hebben kunnen behalen, tegen een land wat echt niet zo slecht is als mensen beweren. Frenkie de Jong geweldig debuut, Janmaat leuke invalbeurt en Memphis was zeer effectief met 2 goals. Wel jammer dat Koeman hier weer onterechte krediet mee krijgt. Sorry maar als je Kluivert serieus boven Bergwijn verkiest, en de Ligt boven de Vrij dan zit er iets niet goed daarboven. Begrijp me niet verkeerd, de Ligt is het grootste verdedigende talent v/d wereld momenteel maar hij zag er toch weer erg ongelukkig uit in de openingsfase met een grote fout. En we hebben het hier wel over een verdediger die al jaren 1 van de uitblinkers in de Serie A is en door Italianen als beste verdediger van het WK werd gezien... kom op man, laten we realistisch blijven. Voortaan Frenkie, Propper, Promes, de Vrij en v Aanholt laten starten ipv Wijnaldum/strootman, Vormer, de Ligt en Blind (die echt dramatisch was vandaag).

6 september 2018 om 22:56

De Ligt speelde daarna uitmuntend, nog sterker dan van Dijk wellicht.

6 september 2018 om 23:02

Speelde redelijk maar De Vrij is wel gewoon een paar klasses beter dan De Ligt

6 september 2018 om 23:02

@ajaxcunian Dat ben ik wel met je eens, maar Frankrijk had die grote fout in de openingsfase 100 zeker afgemaakt. Mag toch hopen dat de Vrij gewoon start tegen Frankrijk. Of 3 Cv's is natuurlijk ook een optie.

6 september 2018 om 23:04

Laten we de Vrij niet overschatten. De Ligt is de laatste interlands niet beduidend minder geweest dan van Dijk, waarom zou hij wel beduidend minder dan de Vrij zijn?

6 september 2018 om 23:15

Omdat de Vrij de laatste jaren het altijd erg goed heeft gedaan in Oranje en van Dijk en de Ligt niet.

6 september 2018 om 23:15

Laten we vrij inderdaad niet overschatten, maar ook niet onderschatten? Het is een van de betere verdedigers in de serie A. Waarom de Ligt ook zo snel brengen die verovert vast en zeker zijn basisplaats in oranje. Het is in mijn ogen een van de grootste verdedigende talenten ter wereld. Echter zou ik tegen Frankrijk voor ervaring kiezen.

6 september 2018 om 23:15

Een paar klasses nog wel, op basis waarvan?

6 september 2018 om 23:20

Omdat van Dijk word gezien als de beste verdediger van de PL en recent een CL finale heeft gespeeld en de Vrij als 1 van de beste in de Serie A, al 3 (!) jaar lang. Kom op gozer, even normaal doen alsjeblieft. Je kunt ook overdrijven. De Ligt heeft gewoon de pech dat de beste spelers van het NL elftal op de CV positie spelen.

6 september 2018 om 23:22

Van Dijk heeft niet veel met De Vrij te maken toch? Het gaat om De Ligt en De Vrij. Tot zo ver nog altijd een broekie die ons tegen Bulgarije het WK kostte en een halve finalist die Spanje op de donder heeft gegeven. Dat De Ligt een groot talent is staat buiten kijf, maar als je zekerheid wilt kan je beter Stefan opzetten. Griezmann zal zat (loop)acties hebben die De Ligt in de Eredivisie nooit tegenkomt, en De Vrij gewend is van trainen met Icardi.

6 september 2018 om 23:24

De Vrij speelt net bij Inter, ik zeg niet dat de Ligt net zo goed is. Maar die had Ronaldo ook gewoon in zijn broekzak.

Zo ook Rashford in zijn debuutseizoen, als je denkt dat hij net zo speelt als tegen Bulgarije en de Vrij foutloos is, heb je er vrij weinig kaas van gegeten.

6 september 2018 om 23:37

En hij is toch niet voor niets inmiddels aanvoerder van Ajax?! Zou ze uiteraard gewoon allebei opstellen in een 5-3-2. Hebben we ook lekker veel kopkracht voor gevaarlijke corners en vrije trappen van Memphis.

7 september 2018 om 00:00

Haha Ronaldo in zn broekzak? Snap niet dat mensen dat vinden. Iemand in de broekzak hebben is als je van de 10 duels minimaal 8 duels wint. Ronaldo en de Ligt hadden geen 1 duel. Komt er nog bij dat Portugal op 75 procent speelde.

7 september 2018 om 00:03

@John Terry. Wist je dat in de afgelopen 3 jaar (ja, precies 3 jaar vandaag) de Vrij 7(!) interlands heeft gespeeld voor Oranje. 3 ervan werden winnend afgesloten (Luxemburg, Bulgarije en tegen Portugal waar hij invaller was laatste 20 minuten) hij is al jaren nietmeer langdurig fit geweest voor Oranje en dus geen vaste waarde gebleken sinds 6 september 2015. Sterker nog, hij heeft meer dan 35% van de wedstrijden sinds zijn debuut bijna 6 jaar geleden geen plekje in de selectie gehad (niet basiself, selectie) dat is voor een speler van zijn klasse gewoon enorm veel. En ook met hem oogde het defensief laatste wedstrijden niet solide, met ruwweg 1,5 gemiddeld tegen in die laatste 7 wedstrijden. Hij was basisspeler in 6 van die wedstrijden, Oranje kreeg er 10 tegen. Dan pak ik er even Van Dijk bij die bijna 3 jaar geleden debuteerde, vandaag zijn 20ste interland speelde en 23/30 wedstrijden fit was sindsdien. 76,6% van de tijd dus, De Vrij haalt de 65% niet. Ik denk dat dit ook mee zal spelen, je bouwt aan een team en een van je betere spelers kwalitatief gezien is relatief vaak afwezig en met hem erbij zijn de resultaten niet per se beter. Dan ook de Ligt erbij pakken die in 1,5 jaar sinds zijn debuut alle wedstrijden wedstrijdfit was en de wedstrijden waarin hij speelde ligt gemiddelde aantal tegengoals onder de 1 (8 wedstrijden, 7 tegengoals) dit wilt dus zeggen dat de Vrij laatste 3 jaar bij Oranje minder wedstrijden heeft gespeeld dan de Ligt, gemiddeld met hem in veld er meer tegen kregen dan met de Ligt én dat vooralsnog de Ligt een veiligere keuze lijkt met oog op wedstrijdfit zijn. Als Koeman aan het bouwen is aan een team lijkt dat laatste icm de nog jonge leeftijd van de Ligt best een reden om hem voorkeur te geven. Als hij nu een vast centrum wilt creëren voor komende jaren is De Ligt - Van Dijk geen gek idee, zeker als je nagaat dat in de 6 wedstrijden die ze samen hebben gespeeld ze geen enkele keer meer dan 1 goal tegenkregen en 2 clean sheets hielden. De Vrij voorkeur geven obv het WK 2014 zou in september 2018 belachelijk, net zoals de Ligt afrekenen op een fout van bijna 1.5 jaar geleden. Ook bleek De Vrij tegen Frankrijk eerder ook geen geweldig idee aangezien Oranje er 4 tegen kreeg. Welke garantie brengt dit met zich mee? Geen enkele. Maar is voor mijn gevoel wel voldoende reden om vast te houden aan De Ligt - Van Dijk, zoals laatste interlands geval was.

7 september 2018 om 00:14

Dank voor deze opmerking, mensen moeten meer realistisch zijn in deze kwestie. De Ligt is nu al een top 3 speler bij Ajax vind ik, daarbij vind ik De Vrij inderdaad vrij zwak spelen bij NL. Oranje is niet meer wat het was dus het is inderdaad zaak dat er een team komt wat ingespeeld is op elkaar en als een geheel speelt. Strootman er dus ook uit, Wijnaldum Propper en een stofzuiger op het middenveld, Depay en Promes vanaf buiten naar binnen laten trekken en dan een spits die de bal kan vast houden en zich kan mengen in combinaties zou perfect zijn.

7 september 2018 om 00:23

Heb de match niet gezien (ben belg) en weet dat het totaal niet in de aard ligt van nl, maar is met 3 cb’s spelen niet een idee?

7 september 2018 om 00:40

Dat behoort zeker tot de mogelijkheden alleen ga je dan hoogstwaarschijnlijk met aanvallende backs spelen en daar schort het ook vaker aan bij Oranje. Verdediging is niet het grootste zorgenkindje, sterker nog, centraal zelfs het luxe kindje van het elftal met Aké, De Vrij, Van Dijk en de Ligt als opties. Invulling van middenveld zal belangrijk blijken bij of her 3 CV's of 2 gaat worden. Als je iemand als De Jong op middenveld zet in rol zoals bij Ajax dan weet je dat deze dicht tegen de CV's zal spelen en heb je er maar 2 nodig. Zelfde gaat op bij een pure CVM, blijf je met Strootman-Wijnaldum spelen dan is 3 CV's geen overbodige luxe imo.

7 september 2018 om 09:01

@john Terry
Nee hoor, de keeper die ons de wedstrijd tegen Bulgarije kostte heette Zoet, niet de Ligt.

Dissonanten vandaag: Blind en wederom Strootman. Frenkie een mooi debuut, Memphis ook weer sterk en Tete opvallend goed aangezien hij weinig ritme heeft! Hopelijk tegen Frankrijk met de volgende 11: Cillessen; Tete, De Ligt, Van Dijk, De Vrij, Vilhena/Van Aanholt; Frenkie, Pröpper, Wijnaldum; Memphis, Promes/Babel.

6 september 2018 om 23:15

Ik zou niet met Tete beginnen tegen Frankrijk. Janmaat is momenteel toch beduidend beter dan hem. Verder redelijk met je eens, al vind ik dat Van Aanholt duidelijk de voorkeur moet krijgen op links in plaats van Vilhena. En ik denk dat je Strootman beter kan gebruiken tegen de Fransen dan Wijnaldum.

6 september 2018 om 23:22

In clubverband, ja. Maar Tete speelde vandaag toch echt een stuk beter. Janmaat voornamelijk afzwaaiers zien produceren.

7 september 2018 om 00:24

Janmaat zette wel 1x iemand 1 op 1 voor de goal.. Maar denk dat het tegen Frankrijk meer verdedigen gaat worden en daar is Tete een beest in. Dus zou idd gewoon met Tete beginnen..

Na vanavond kan je als bondscoach toch nooit meer komen aanzetten met Strootman en Wijnaldum in de basis. Het verschil met F. De Jong en Propper was levensgroot, er werd eindelijk weer een beetje gevoetbald. Strootman was voor zijn blessure een middenvelder van wereldklasse, maar na zijn blessure is het helaas nooit meer goedgekomen. Wijnaldum zijn laatste goede wedstrijd in Oranje was de troostfinale tegen Brazilië op het WK in 2014, maar omdat hij Liverpool achter zijn naam heeft staan is hij als sinds 2014 onbetwiste basisspeler. Compleet belachelijk.

Het feit ook dat zo’n modale voetballer als Vormer voetballer van het jaar is geworden in België geeft toch wel het niveau weer daar. Het is eigenlijk een veel matigere versie van Kuyt, veel werken, lomp, en voetballend zeer beperkt.

Verder speelde Tete wel aardig met zo weinig speeltijd dit jaar, maar Janmaat is nog wel van een ander niveau. Verder is Memphis toch wel de absolute vedette van dit Oranje, kan de bal vasthouden, een goede pass versturen en is prima in het afmaken.

Oh en je zal het bijna vergeten; bedankt Sneijder! De laatste speler van wereldklasse in Oranje. Het is nu aan de volgende generatie.

6 september 2018 om 23:06

Het probleem met Wijnaldum is dat je hem goed moet gebruiken en anders niet. Bij PSV was het ook niet best totdat Cocu hem een andere rol gaf, toen werd hij echt goed bij zowel PSV als Oranje waar Van Gaal hetzelfde deed. Daarna bij Newcastle was hij wisselvallig als de pest. Nu doet Klopp dat ook zoals Cocu, en hij speelt nog steeds in de basis daar omdat hij prima wedstrijden aflevert.
Hoe Koeman, en zijn voorgangers, dit Nederland willen laten spelen, dat past gewoon niet bij Wijnaldum. Prima, kan gebeuren, maar alsjeblieft gebruikt hem dan niet. Het wordt direct hetzelfde verhaal als toen bij PSV met Rutte en Advocaat, dat loopt niet.

6 september 2018 om 23:16

Ja, dit verhaal wordt vaker verteld. Ik vind het toch wel erg makkelijk, het feit dat een middenvelder alleen in een bepaalde speelwijze normaal kan spelen. Dat geeft aan dat het een erg beperkte speler is. De kwaliteit die hij om zich heen heeft staan is dus leidend, hij kan alleen voetballen wanneer hij goede spelers om zich heen heeft. Tsja, maar daar zijn er meer van. Bij Liverpool speelt hij namelijk gewoon verdienstelijk, absoluut niks meer. Je zou toch moeten verwachten na zoveel jaar in de PL te hebben gespeeld, waarvan de laatste jaren bij een van de topclubs, dat je jezelf aan het (mindere) niveau kan onttrekken van je medespelers in Oranje. Dit doet hij totaal niet. Sterker nog, hij is keer op keer gewoon de slechtste speler van het veld. Passes over 7 meter niet eens bij iemand in de benen kunnen spelen heeft niks met speelstijl te maken.

Je hebt wel gelijk dat je hem gewoon niet moet gebruiken dan. Het is nu al meer dan 4 jaar louter onvoldoende elke wedstrijd, dat moet een keer klaar zijn. Het is absoluut geen speler waar je je speelwijze naar gaat aanpassen.

6 september 2018 om 23:25

Wijnaldum is ook een beperkte speler, daar weet ik als Psv'er alles van af. Hij heeft bij psv overal en nergens gespeeld, allerlei rollen, allerlei formaties en allerlei posities. Het was altijd wisselvallig, of gewoon ondermaats. Hij bleek alleen goed in een bepaalde rol, in een specifieke speelstijl. En dat is dus als box to box in een ploeg die graag vol presst en goed in de omschakeling is. Precies hoe psv onder Cocu speelde, en precies hoe Liverpool nu speelt. Ook precies hoe Oranje niet speelt.

Het is voor hem niet zo dat hij beter is met betere spelers, zo'n soort speler is Wijnaldum niet. Bij PSV speelde onder Advocaat met Van Bommel en Strootman (toen die nog wist hoe je kon voetballen) op het middenveld, en dat was ook ondermaats. Het is puur de speelstijl en zijn rol. Wat het ergste nog is, telkens als hij dus niet in zijn ritme komt, dan gaan ook de simpele dingen fout.

7 september 2018 om 00:17

Plus dat wijnaldum gewoon een "dienende" speler is met mane, salah en firmino voor hem. Bij nl.moet ie bepalend zijn en daar heeft ie de persoonlijkheid niet voor

6 september 2018 om 23:08

Denk dat het meer zegt over niveau van nationale ploeg. Daarnaast is vormer fit seizoen heel matig bezig maar vorig seizoen gewoon top. Europese coëfficiënt is ook duidelijk en België heeft toch maar mooi een club in CL en 3 in EL. Kan Feyenoord en Vitesse van leren.

6 september 2018 om 23:14

Strootman heeft het in Oranje nooit kunnen brengen. Speelde bij Roma voor zijn blessure écht goed, goed genoeg om de stap naar een topteam te maken, maar ik moet hem zijn eerste goede interland nog zien afwerken

6 september 2018 om 23:22

@airbags
Niet mee eens, hij was in Oranje voor het WK van 2014 een zeer bepalende speler. Was de absolute sterkhouder op het middenveld. Niet voor niks paste Van Gaal de speelwijze ook totaal aan omdat hij niet naar het WK mee kon. Hij was zo bepalend voor het spel.

Aan het Sneijderverhaal wil ik niet al teveel woorden besteden. Schitterende carriere gehad, dit had hij beter niet meer kunnen doen. In ieder geval bedankt voor alle mooie momenten!

Verder matige wedstrijd maar wel fantastisch van Depay. Laat zien dat hij ook met zijn linkerbeen goed kan afronden.

Wes, bedankt voor alle mooie momenten voor Oranje, helaas komt aan alles een eind, het gaat je goed!

Depay en frenkie speelde een dijk van een wedstrijd! Verder moet de opstelling nog flink worden bijgeschaafd voor de volgende pot...

Depay frommelt per ongeluk twee keer de bal erin, maar ik heb als verwende fan, die Oranje ook inde hoogtij dagenin de 80s, 90s en 00s gezien heeft, maar 1 speler gezien die echt waardig het Oranjeshirt mag verdedigen en dat is Frenkie. Wat is die goed, zeg!

6 september 2018 om 22:58

Die 2de goal was een prima goal, zo makkelijk was die niet!!!

6 september 2018 om 22:58

Dan heb je weinig gezien van het Nederlands elftal als je aan komt met Frenkie de Jong.

6 september 2018 om 23:01

Depay loopt ze er per ongeluk in nog wel,

6 september 2018 om 23:07

Wat een trieste reactie. Memphis is gewoon onze beste speler op het moment en Frenkie mag het nog wel even langer bewijzen dan 45 minuten.

6 september 2018 om 23:23

@doncoxx wie neemt jou nog serieus met zo’n treurige reactie. Om mezelf maar even aan jou niveau aan te passen; frenkie liep per ongeluk tegen de bal aan, bleek nog een assist te zijn ook, op Memphis!! Zou je frenkie doen? Man man man. Speelde overigens een prima pot als debuutwedstrijd. Brengt veel meer voetbal in het team net als propper. Strootman mag de volgende wedstrijd wel banken, blind ook.

7 september 2018 om 00:14

Ik heb het door, en jullie zijn het niet met mij eens, maar onthoudt het alsjebelieft! Frenkie wordt een wereldster, een heuse voetbalster.

Frenkie gaat ons redden en Depay blijft de ballen er, met zijn beperkte inzicht, per ongeluk inwandelen; en ik hoop niet bij Oranje; want dan blijven we steken op dit niveau.

Ik gun Sneijder zijn afscheid hoor, maar in de 1e helft werd pijnlijk duidelijk dat een paar andere spelers beter hadden kunnen afzwaaien.

Wesley bedankt, jammer dat je afscheid moest nemen in zo'n slechte eerste helft maar wat jij in het verleden hebt laten zien zal geen enkele Oranje supporter ooit vergeten. Voor mij een wereldtopper, wat anderen er ook over zeggen.

Allereerst, heerlijk hoe Memphis speelde toen z'n bro Promes in het veld kwam. Het liep gelijk lekkerder met die twee voorin. Hopelijk kunnen zij dit team op sleeptouwen nemen.

Vervolgens maakte Frenkie ook direct het verschil. Balletje rolde toen veel sneller en de aanvallers werden makkelijker gevonden. Heerlijk talent! Ook Propper viel verdomd goed in. Hij is echt niet minder dan Gini hoor.

Tot slot: Wesley bedankt. Wat ik never vergeet is hoe hij Oranje naar het eindtoernooi hielp vs Schotland. We wonnen toen ruim en Wesley was echt de Motm toen.

Frenkie de Jong en Propper moeten tegen Frankrijk gewoon starten. Spijt me voor Strootman en Wijnaldum maar ze hebben echt genoeg kansen gekregen. Ook Blind als linksachter kan gewoon niet meer. Een vreselijke wedstrijd voor Daley. We zullen over een aantal dagen zien of de bondscoach durft integrijpen.

Wesley, bedankt voor de doelpunten, assists, en mooie herinneringen!

7 september 2018 om 00:03

Tegen Frankrijk kan Strootman nog wel van waarde zijn denk ik als verdedigende middenvelder. Wat betreft Wijnaldum ben ik het wel met je eens. Al kan hij dan zomaar als link tussen verdediging en aanval een goede schakel zijn, maar dat zou Propper of De Jong ook wel kunnen. Wijnaldum heeft denk ik gewoon moeite om de kar te trekken als 'gerenommeerde naam'.

7 september 2018 om 00:23

Kan je je strootman niet herinneren de vorige pot tegen Fr? Toen ging het veel te snel voor hem. Elke bal die hij kreeg leverder hij in. Ik zie blind ook graag als dmf. Die doet vaak iets goeds met de bal. Ajax liet zien dat voetbal op je middenveld zo belangrijk is. Je moet naar voren durven spelen. Doe je dat niet dan maak je het de tegenstander heel makkelijk want da word je opgesloten op eigen helft.

7 september 2018 om 01:41

Nee je moet Strootman niet laten opbouwen, dat kan hij niet. Je moet hem puur als controleur gebruiken en iemand anders naast hem zetten die wel iets met de bal kan. Daarom zou Propper of De Jong naast hem de beste optie zijn denk ik.

Mooi he dat je eerst overal leest "die Depay hoort ook niet in NL thuis" en er nu toch wel even 2 inschiet.

Wat is die Frenkie goed zeg, die eerste goal was all him ijverig ging echt voor de bal zoals het hoort. Sneijder hoeft zichzelf in ieder geval geen zorgen te maken wat betreft zijn opvolger.

6 september 2018 om 22:57

Waar hoor je dat in hemelsnaam? Ik denk dat vrijwel elke Nederlander Memphis als 1 van de eerste opschrijft als hij een opstelling mag maken?

6 september 2018 om 23:27

@sanderkoevoets vraag dat voor de grap eens aan doncocksXXx

6 september 2018 om 23:45

Eens, maar er zijn meer paginas dan alleen voetbalzone o.a. facebook commentaar wisten niet hoe hard ze depay de grond in moest jagen.

6 september 2018 om 23:54

Ja kom op, facebook commentaar, dan kan je bezig blijven. Iedereen met enigszins kijk op voetbal zet Memphis gewoon in de basis hoor.

6 september 2018 om 23:09

Lol Depay is een van de weinige die er echt wel in hoort. Strootman en Wijnaldum die mogen opzouten. Die 2 hebben nog nooit iets laten zien in Oranje.

6 september 2018 om 23:47

Zeker waar, sowieso geen fan van strootman. Eigenlijk nooit echt geweest vond hem altijd maar langzaam en saai spel hebben zelfs voor zijn blessure leed.

Koeman wilde deze wedstrijd ff uittesten hoe het is om met de slechte 11 spelers te beginnen en de goeie 11 te eindigen...

Janmaat voor Tete
Propper voor Strootman
Frenkie voor Sneijder
Ake voor Blind
Promes voor Vormer
Kluivert voor Babel

Ik zeg doen.

6 september 2018 om 22:59

Tete speelde gewoon sterk, die kan je best laten staan, verder eens met je middenveld: Gigi, Frenkie en Pröpper. Promes en Memphis voorin lijkt lekker te lopen dus ook mee eens. Blind zeker er uit, speelde erg goed tegen Kiev maar was dramatisch vanavond..

6 september 2018 om 23:01

Kluivert op basis waarvan. Eerst nog maar even in Jong Oranje. Hij heeft talent maar heeft nog niets laten zien in wedstrijden als het ergens om ging.

7 september 2018 om 00:25

Imo blind op middenveld. Frenkie is gee 6 dus zet hem daar ook niet neer.fra gaat niet vol.op.de aanval spelen dus heb je weinig aan "lopers"

Nooit meer Wijnaldum. Nooit meer Strootman. Nooit meer Blind. En dan Ruud Vormer? Dat moet een grap zijn geweest van Koeman. Een rookgordijn voor de Fransen. Tweede helft leek er meer op. Frenkie die life.

Memphis trekt de overwinning binnen, klasse!

Koeman's opstelling sloeg nergens op, dat bleek ook wel qua spel. Wat was het begin dramatisch. Wijnaldum wordt nog steeds niet gebruikt hoe hij kan renderen, doe dat of gebruik hem niet. Strootman opnieuw met zijn standaard Oranje vorm, treurig. Vormer heeft de handelingssnelheid niet, en mist vandaag dan ook nog eens een paar mega kansen. De allerslechtste was echter Daley Blind, dat kon gewoon echt niet, dramatisch beschrijft het niet goed genoeg.

Tweede helft goede invalbeurten gezien van Frenkie en Propper, zoveel meer voetbal en snelheid in het spel met hun. Zou toch wel mooi zijn dat in de afscheidswedstrijd van een grootheid, de volgende zijn debuut heeft gemaakt, dat is een mooi verhaal.

7 september 2018 om 00:27

Hoe moet je wijnaldum.dan gebruiken? Tis geen PL waar je in speelt, waar je 3 klasse aanvallers voor je hebt. Eens dat je hem dan niet moet gebruikrn. Staat er alleen in omdat hij bij liverpool speelt

7 september 2018 om 02:55

Bij PSV stonden er ook geen 3 klasse aanvallers voor hem toen hij uiteindelijk wel standaard goed begon te spelen, dat hoeft ook niet voor hem. Wijnaldum zijn kwaliteiten liggen in zijn loopvermogen, snelheid en omschakeling. Zowel verdedigend als aanvallend met loopacties achter de spitsen, maar echter vooral zonder de bal in bezit te hebben dus. Daardoor is het een dienende speler en afhankelijke speler en dus beperkt. Als hij aanvallender speelt, is hij een gevaarlijk eindstation met loopacties in de zestien (dus bij Psv, en in mindere mate bij Newcastle in zo'n rol). Verdedigend is hij een stofzuiger die ballen onderschept en ruimtes dichtloopt, vooral sterk in de omschakeling en grote ruimtes (liverpool, en Van Gaal als bondscoach).

Dat past echter alleen bij een bepaalde speelstijl van teams, en Oranje speelt totaal anders dan dat op het moment. Opbouwen of met passen strooien gaat hij op de cm positie niet voor je doen, dat kan hij niet (guardado deed dat bij psv, Milner en Keita nu). En op CAM gaat hij geen wedstrijden open breken door een bevlieging (depay bij Psv en het dodelijke trio bij Liverpool).

Als je hem in Oranje wilt gebruiken zal je of met meer pressing moeten gaan spelen, of meer op de omschakeling in plaats van balbezit. Daarbij moet er een voetballende cm langs hem staan (propper of Frenkie, en dus zeker geen stormram Strootman).

Sneijder, was een geweldenaar en een voetballer om van te genieten maar zo n een overdreven afscheidsfeest hoeft ook weer niet wat mij betreft maar goed wie ben ik.

6 september 2018 om 23:18

Ach hij heeft het verdiend, samen met Robben waren het wel figuren die een elftal op sleeptouw konden nemen.

7 september 2018 om 00:28

Ja wie ben jij. Typisch nl om je helden niet op waarde te schatten. Recordinternational

Dat afscheid van Sneijder vond ik wel een beetje beschamend. Natuurlijk moet een grote speler een groot afscheid krijgen, maar ik had er een speciale wedstrijd van gemaakt. Ik had er een Oranje XI van gemaakt tegen een Internationale XI met oude ploeggenoten van de Oranje spelers.

Oranje XI met Sneijder, Robben, Van Persie, Nigel de Jong, Van Bommel etc. Zelfs Heitinga mag van mij komen opdraven. Tegen een International XI met oude ploeggenoten zoals Carrick, Sergio Ramos, Julio Cesar, Stankovic, Joe Cole etc. Je mag zelfs gepensioneerde spelers dan opstellen.

Gewoon een feest wedstrijdje ervan maken en koppel het aan een goed doel.

6 september 2018 om 23:32

Gedeeltelijk met je eens maar ik ben wel benieuwd wanneer Sneijder precies met Carrick en Joe cole gespeeld heeft ? Heeft Sneijder geheime wedstrijden voor het Engelse elftal gespeeld ?

7 september 2018 om 00:34

Ik zeg toch echt duidelijk een Oranje XI, dus ook een afscheid voor spelers zoals Van Persie, Robben etc. omdat zij het ook verdienen. Robben speelde met Joe Cole, RVP met Carrick. Het zijn voorbeelden van hun oude ploeggenoten.

Strootman/wijnaldum en propper/de jong. Wat een verschil. Ik denk dat dit een test was van Koeman. De voetballende middenvelders zijn geslaagd wat mij betreft. Nu nog Janmaat voor tete en Babel eruit. Het liefst zag ik dan bergwijn en Depay samen, maja dat kan niet

Geef de nieuwe generatie nu maar de kans. Dus De Ligt, De Jong, Depay en Vilhena in de basis....... Strootman en Wijnaldum hebben te veel kansen gehad en niet benut!

6 september 2018 om 23:26

Alles goed Willem?
Interlands waren nep? Het was om te huilen zo slecht?
Hij mag dan niet de vorm hebben van 8 jaar geleden maar hij heeft toch in bijna al zijn interlands alles gegeven. Geen gezeur, geen gezeik, geen gehuil. Sneijder is 1 van de laatste van onze gouden generaties van pakweg de afgelopen 50 jaar, dus waarom je hem zo afzeikt begrijp ik niet.

6 september 2018 om 23:45

Willem doet wat Sneijder nooit heeft gedaan: zeiken, zeuren en jammeren.

Toch nog een goed einde van de afscheidswedstrijd van Sneijder. Hij blijft een icoon voor het Nederlands voetbal. Pff Waarom in godsnaam beginnen Wijnaldum en Strootman nog in de basis met zijn tweeën. Met die 2 creeër werkelijk niets. Spelers zoals Frenkie daar heeft Nl er meer van nodig.

Cillessen er uit misschien? Dan komt het nog goed met dit Oranje.

6 september 2018 om 23:46

@Merton, je weet dat Specsavers aanbiedingen heeft op dit moment?

7 september 2018 om 01:18

Noem me even de fouten van Cillessen op van vandaag? Precies, geen enkele. Paar goede reddingen en rustig aan de bal. Geen enkele reden om te wisselen. Geen idee waarom mensen voor Zoet opteren, zeker niet na dit duel.

7 september 2018 om 01:41

Bij de 0-1 had Cillessen toch echt uit moeten komen.

Donny van de beek mocht wel invalbeurtje krijgen!!!

6 september 2018 om 23:56

Die zou er niet eens bij moeten zitten

Ik heb me echt geergerd aan van't schip die Vormer Vurmer/Vörmer noemt.

On: hele matig eerste helft natuurlijk. Viel bijna in slaap. Totdat de tweede helft begon met Frenkie en Propper. Wat een verschil met Strootman en Wijnaldum. Ik zou zeggen niet meer starten met twee laatstgenoemde. Ze hebben genoeg krediet gehad maar halen keer op keer hun niveau niet in Oranje waar ze dat naar mijn mening bij hun clubs wel doen.

Nu op naar Frankrijk. Ben benieuwd. Ik verwacht er niet veel van maar aan de andere kant: het kan alleen maar beter want slechter dan de eerste helft kan volgens mij niet.

6 september 2018 om 23:31

Idd, van 't schip, en dan ook nog de zoon van Sneijder dochter noemen, hoe bestaat het!

7 september 2018 om 08:02

Ik kon er wel om lachen, want dat gebeurde bij mij ook. Als je niet weet dat Xess een jongen is dan snap ik dat je hem als meisje kan aanzien.

mijn opstelling voor de volgende wedstrijd tegen Frankrijk:

Cillessen

Tete - De Vrij - Van Dijk - De Ligt - Vilhena

Propper - Wijnaldum - Frenkie De Jong

Promes - Depay

bijna dezelfde opstelling als tegen Portugal maar dan op 1 of 2 posities gewijzigd. die wedstrijd was het meest overtuigend tot nu toe onder Koeman

Ik zeg 4 mensen eruit! Of je eigenlijk 5.
Babel bah, strootman bah, blind heel bah en vormer tjaa gewoon te triest! En dan de 5e Sneijder maar dat was al duidelijk.
Frenkie De jong, propper, Willems, promes en kluivert of bergwijn er in.

6 september 2018 om 23:32

Die was heel slecht. Dat alleen Koeman dat niet ziet maakt mij nog het meeste zorgen .

Het zag er allemaal lange tijd slecht uit. Nu blijft voor zondag een belangrijke vraag: gaat Deschamps voor eigen publiek zijn team net zo schijterig laten spelen als op het WK in de laatste wedstrijden of gaat hij toch maar een beetje fatsoenlijk doen en zijn publiek vermaken ?
In het laatste geval krijgt Oranje het heel moeilijk in Parijs, want Frankrijk kan heel goed voetballen.

Als het elftal van de eerste helft zo goed als Koemans basis is dan heeft ie een plaat voor zijn kop. Tweede helft beduidend meer voetbal in het team, meer beleving, meer tempo, meer creativiteit en meer steun voor Depay voorin. Blind en Strootman de meest teleurstellende spelers van vandaag. Blind tegen Frankrijk moet je eigenlijk niet willen.

Cillessen; Janmaat, De Ligt, De Vrij, Van Dijk, Vilhena; Wijnaldum, Propper, F. De Jong; Babel/Promes en Depay

Drie grote en sterke verdedigers centraal, energie op de flanken, Wijnaldum controlerend achter Propper en F. De Jong voor voetballend vermogen in de as van het veld, Depay samen met Babel (lichte voorkeur) beweeglijk voorin.

Wen er maar aan; dit is het Oranje van de toekomst. Hopen op een Play off ticket op zijn tijd zodat je om het EK/WK mee mag doen

Ik snap nog steeds niet helemaal wat Strootman in het NL Elftal doet. En ik snap nog steeds niet waarom de Ligt nu al de voorkeur krijgt boven de Vrij. Tuurlijk het is een groot talent, maar vond hem in de eerste helft weer onzeker overkomen.

6 september 2018 om 23:32

@orgullo

gewoon een centrum met De Vrij, Van Dijk en De Ligt neerzetten. die onzin altijd met die zogenaamd verplichte linksbenige verdediger ben ik wel een beetje zat. de meeste Europese topclubs en toplanden hebben ook alleen maar rechtsbenige verdedigers in het centrum staan maar bij ons is dat opeens onmogelijk ofzo

7 september 2018 om 00:00

Waarom zou je met drie centrum verdedigers spelen tegenover een centrum spits van Frankrijk? Dan kan je beter een blok van twee verdedigende middenvelders opstellen, zodat je Griezmann beter en eerder kan opvangen.

7 september 2018 om 00:06

@sietzeafc

daar heb je een punt inderdaad maar dan krijg je straks wel Blind 1 op 1 tegen Mbappe en dat word dan wel heel riskant

7 september 2018 om 01:01

@hangover96

ik zou Blind helemaal buiten de basis houden. hij heeft geen toegevoegde waarde in dit Oranje

7 september 2018 om 01:44

Blind op linksback tegen Frankrijk kan inderdaad niet, daarvoor mist Blind onder andere snelheid. De vraag is dan wel wie je daar wel neerzet?

Voortaan met de jong spelen op het middenveld, er komt dan meer voetbal in het elftal, en geen strootman meer, dat kan echt niet.

Wat een geklaag zeg. Het is een oefenwedstrijd. Dan moet je oefenen toch? Ze hebben gewoon. Wees blij zeg

Is dat Peru niet scherp was anders gewoon verloren.
Man man wat een slechte achterhoede.
Gaan nat tegen Frankrijk.

Ben ik nou gek of is dat gedrag van Depay na zijn doelpunten schaamteloos, respectloos en gewoon dom! Ik bedoel die vingers in z'n oren uiteraard. Moet ie gewoon niet doen. Om je dood te ergeren. Vier je goal normaal en bedank vooral je teamgenoten, want alleen kan je niks, zeker hij niet!

Ik vond Vormer best een goede wedstrijd spelen. Strootman en Blind kan echt niet meer. Janmaat is verdedigend echt te zwak. Promes kan mij nog altijd niet helemaal bekoren, maar heeft net even wat meer momentjes dan Babel. Zou tegen Frankrijk als volgt spelen:

Cillessen
Tete Van Dijk De Ligt/de Vrij Van Aanholt

Wijnaldum
Vormer De Jong Pröpper

Promes Depay

6 september 2018 om 23:34

4 verdedigers tegen Frankrijk? ik vind het wel linke soep

Heb de 1e helft niet gezien (en gezien de reacties maar goed ook denk ik) de 2e helft vond ik ze goed spelen. Met propper en De Jong (speelde of hij al jaren voor NL speelt)op het middenveld werd het voetballen makkelijker en kregen ze controle over de wedstrijd, daarnaast Depay ook erg sterk. Blind nie echt heel best. Jammer dat Tete niet speelt bij Lyon want die heeft echt wel de potentie om de rechtsback vn NL te worden. Cillesen prima keuze voor 1e keeper!

Slechtste speler was Blind. Van Wijnaldum en Strootman weten we dat ze beter kunnen maar Blind mag je het Nederlandse volk niet aan doen. Triest om te zien dat sommige hem tegen beter weten in in bescherming nemen

7 september 2018 om 10:56

''van Wijnaldum en Strootman weten we dat ze beter kunnen''

Wie neemt nou wie in bescherming?

Twee spelers die al jaren geen pepernoot meer raken en met uitstek aan kop staan als pure middelmaat in Oranje.

Deze wedstrijd heeft aangetoond dat een aantal spelers zondag niet in de basis horen.

Min: Tete kon niks met de ruimte, Blind super slecht, Wijnaldum slordig, Strootman slordig, Babel slechte aanname, Vormer heeft het niveau duidelijk niet.

Plus: Frenkie was direct de man via wie het spel liep, Memphis sterke wedstrijd, Promes was lekker veel aan het bewegen, Janmaat was veel dreigender dan Tete

De rest was niet goed, niet slecht.

Tegen Frankrijk graag beginnen met De Vrij, Janmaat, Frenkie en Promes

Een goede tweede helft helpt je aan de overwinning na een matige eerste helft. Er waren ook wat rare beslissingen genomen wat betreft het basis elftal. Waarom speelde Vormer op die positie zo ver naar voren? Waarom Wijnaldum, Strootman én Vormer in zo'n wedstrijd als tegen Peru waarin je vooral het spel moet maken? Tegen Frankrijk mag het van mij, want dan hoef je het spel niet te maken. Maaar nu heb je dan zoals je kan verwachten nul diepgang, staat Depay alleen in de spits, en heb je op het middenveld alleen spelers die de bal liever in de voeten hebben. Overigens blonken Strootman en Wijnaldum weer uit in veilige balletjes breed. Verder een matige Babel en Blind gezien. Cillessen liet overigens wel zien waarom hij de nummer een in doel moet zijn.

Tweede helft liep het allemaal een stuk beter. Het inbrengen van De Jong, Propper en Promes bracht meer voetbal naar voren vanaf het middenveld, en met Promes had ook Depay meer aansluiting, al was Promes niet eens op zijn best.

En natuurlijk draaide het om het afscheid van Sneijder bij Oranje. Hulde voor wat de man allemaal heeft gedaan bij Oranje, en ook vandaag kon hij nog prima mee en had hij hier en daar nog fraaie openingen.

Frenkie de Jong is toch met afstand de beste voetballer op het middenveld op dit moment. Wat een gemak, rust en overzicht heeft deze man in zijn spel. Zal nog genoeg foutjes maken maar vind 9 van de 10x de juiste oplossing en maakt daarbij ook nog eens de goede keuze naar voren toe...

Kan een man uitspelen en het spel bepalen. Zijn rushes doen me denken aan die van Cruijff..het gemak waarmee hij passeert en dan het overzicht behoudt...bij de assist houdt die ook heel effe in en ipv hem binnendoor te geven geeft die hem gewoon in de voeten van Depay die hem prima afmaakt..

Barcelona moet alert zijn om deze groeibriljant zo snel mogelijk binnen te halen...voor dat een Bayern (CL tegenstander) of een Tottenham hun voor zijn en ze over 5 jaar 100 miljoen kunnen betalen voor hem..

Zonder blessures en de juiste keuzes te maken in het kiezen van zijn volgende stap is deze jongen man wereldtop en een absolute ster over een jaar over 6 of 7., Deze generatie vooral uit de jeugd bij Ajax hebben toch wel potentie om de basis te gaan vormen voor het nieuwe Oranje.

7 september 2018 om 00:20

De Ligt en de Jong zijn grote talenten, maar ook met minder talent zouden de basis hebben gevormd van Oranje; want Oranje is gewoon niet meer zo goed als vroeger en zal het ook nooit meer worden

7 september 2018 om 02:27

Zeker wel . Er komen mooie tijden aan. Een topverdediging met de ligt , vam dijk , de vrij die nog jaren mee kunnen. De jong wordt de nieuwe Xavi. Depay wordt steeds beter. Enige serieuze probleem is een makkelijk scorende spits .

7 september 2018 om 08:36

De Jong de nieuwe Xavi, Depay de nieuwe Neymar en ik heb nog een neefje die wordt mischien wel de nieuwe Zinedine Armando Cruijff!!

Dude.....de Jong is een groot talent en Depay is niet zo goed als men denkt dat ie is. Hij is 24 en ik kan metr gemakt 10 spelers op dezelfde positie opnoemen die klasse beter zijn!

En ja...je kan een goiede verdediging hebben, maar meer dan de Ligt, de Vrij en van Dijk heb je niet voor handen. Je moet niet kijken naar namen, maar naar lichtingen; 8 jaar geleden kon ik iedereen al voorspellen dat Belgie top gaat worden omdat Belgie een hele lichting talent had....dat heeft Nederland niet. Voor elk Nederlands talent hebben de Fransen, Spanjaarden, Duitsers en Brazillianen voor dezelfde positie minimaal 2!

Ik ben opgegroeid met de generatie 94-2002; dat waren top tijden, toen was Nederland top! Toen die periode voorbij was, stond er al een nieuwe generatie klaar met jongens als Sneijder, Robben, van Persie, vd Vaart, Kuyt, Nigel de Jong, Heitinga, Affekay , Boulahrouz aangevuld met top spelers die bij topclubs zaten als vd Sar, Cocu, van Bommel, Ruud van Nistelrooij en van Bronchorst..

Toen kwamen er goede tijden aan omdat er een hoop talent was aangevuld met een hoop ervaren topspelers.

Wereld van verschil met de huidige situatie

7 september 2018 om 09:01

Mag het aub wat positiever...man wat een negativiteit voortdurend uit je brein. Ik hoop toch wel dat je achter het Nederlands voetbal staat, het lijkt er anders niet echt op.
Nederland barst van de talenten daar waar de Belgen nog een puntje aan kunnen zuigen.
De nieuwe generatie laten zich al gelden maar moeten nog vorm krijgen in het toekomstige Oranje en dat ziet er uitstekend uit.
Inderdaad moeten er een paar oudere spelers pas op de plaats maken voor de nieuwe generatie maar dat komt zeker wel goed, Koeman(en zijn staf) zijn echt niet blind echter dit is een overgangsperiode en Koeman is pas sinds kort de baas.
Geloof me alles komt goed.
Overigens wordt Depay in het land van de wereldkampioen tot een van de grootste talenten gerekend, reken er maar op dat de Fransen daar beducht op hem zijn voor de aanstaande confrontatie.

7 september 2018 om 09:07

Ik sta niet achter het Nederlands elftal omdat ik kritisch ben? O sorry, helemaal vergeten; kritisch zijn is alles behalve een Nederlandse karakter trekje; wij in Nederland staan er om bekend om altijd hosanna te zingen en nooit maar nu ook echt nooit ergens om te zeiken!

Welke talenten zie jij dan in Nederland? Voor elke talent die jij opnoemt kan ik van elk land er minimaal twee vergelijkbare talenten voor dezelfde linie opnoemen!

En ok heb prima uiteengezet waar mijn conclusie op gebaseerd is; zelfs voor een overgangsperiode heb je nog een basis van hele goede spelers nodig waar dr grote talenten zich aan kunnen optrekken! En dat hebben we nu gewoon niet!

Nederland zal never nooit meer aanhaken met de top; een Europese subtopper op zijn max

7 september 2018 om 10:34

Wat minder azijn drinken inderdaad. Voor oranje komen echt weer goede tijden aan. Je ziet nu ook enkele spelers waarvan je weet dat ze de absolute wereldtop gaan halen of al zijn : Van dijk , de ligt , de jong . En er zijn zat andere talenten waarvan je weet dat ze ook top of in ieder geval subtop gaan worden. Of het de echte wereldtop wordt zeg ik nog niet , maar betere tijden komen zeker. Zijn er al. Ik denk dat oranje al best in de subtop kunt zetten. Kijk landen als Frankrijk België Brazilië zijn te hoog gegrepen maar bijna alles wat daar onder zit kan oranje hebben op een goede dag. Een Peru ook, plaatste zich toch als nummer 4’van zuid Amerika .

Een goede verdediging begint alles mee. Het is zo lekker als dat stabiel is. “Als
Je weinig tegendoelpunten gaat krijgen , ben je sowiesomavoormelk team moeilijk te verslaan . Meer dan de vrij - de ligt - heb je niet voorhanden”???? Man welk land heeft de luxe 3 spelers van absolute wereldtop spelend bij de grootste clubs van de wereld (wat de ligt uiteraard ook snel gaat doen) te hebben voor 2 centrale posities ?? Op rechts heb je kandidaten Zat die prima mee kunnen zoals Janmaat , Tete , Karsdorp. Links is nog wat een probleempje hoewel ik Blind meestal ook goed vind (gisteren niet)

Ja frenkie de jong wordt echt de nieuwe Xavi als je dat niet ziet wet ik het ook niet meer. Dan hen je ook al weer 2 middenvelders spelend bij de wereldtop . Nee Depay zal niet de nieuwe Neymar worden maar is een speler die elk land ee graag bij zou willen hebben. Hij moet bij oranje te veel in zijn eentje doen maar kun je hem achter een gevaarlijke balvaste spits zetten dan heeft elke tegenstander een kwaaie aan hem. Aanvallend is het nog wat mager inderdaad verder maar weet jij veel waar talenten als Bergwijn , Kluivert , Bergwijn zijn over 5 jaar. Van Van Nistelrooy , Huntelaar van Persie etc. Wisten ze ook nog niet dat ze zo goed waren op die leeftijd hoor. Ruud speelde nog lekker in de Jupiler league bij den bosch.

De lichting 92 was wel exteeem goed en af we weer zo goed worden betwijfel ik ook. Ik zeg alleen dat er betere tijden aankomen en daar ben ik ook van overtuigd . Iets minder zurige blik op de toekomst mag best hoor.

7 september 2018 om 10:46

Ik drink geen azijn, is dat echt het enige wat je in kan brengen tegen iemand met een andere mening? In dta geval ben jij de azijnzeiker aangezien je niet in staat bent om andermans mening objectief te beoordelen.

Ik zeg nergens dat nederland geen sub top is; sterker nog; Nederland is subtop. en waarom Nederland geen top meer gaat worden is omdat er geen talenten meer zijn zoals andere landen die hebben.

De Jong, van Dijk en de Ligt; Ja kans is groot dat ze ooit de absolute top gaan halen...maar drie topspelers is niet genoeg om het topland te worden van weleer! Wees objectief en schakel een sterug naar 1995. tijdperk van Basten, Gullit, Koeman en Rijkaard liep op zijn einde, wie stonden er toen al klaar om de boel over te nemen? de Boertjes, Davids, Seedorf, Bergkamp, Kluivert, Overmars, Cocu, Makaay, Winter, Reiziger etc etc etc....allemaal spelers die de top hebbenn gehaald en bij topclubs hebben gespeeld....nu is dat gewoon absoluut niet het geval! er is gewoon te weinig talent en het niveau van de eredivisie gata ook steeds meer en meer achteruit...dta komt het Nederlands voetbal niet meer ten goede.

En Depay zou bij een Frankrijk Argentinie Spanje Brazilie en Duitsland nog en eens geselcteerd worden. Zelfs bij de Belgen niet aangezien die betere keuzes voor handen hebben

ps; van Van Persie wist iedereen dat ie erg goed was en de wereldtop zou halen, anders had Wenger hem niet weg geplukt bij Feyenoord. van Nistelrooij, Stam en Huntelaar waren laatbloeiers; maar die konden laat bloeien en rijpen in een eredvisie die nog wat voorstelde; ook toen speelde ze al gewoon op niveau en van Nistelrooij ha din het begin van zijn carriere nog jongens als Makaay, Hasselbaink, Kluivert en Bergkamp nog voor zich met wie die moest concureren om de spitsen positie. En van Nistelrooij werd op zijn 22e gewoon topscorer van de eredivisie; dus dat ie goed was wist iedereen, alleen waren de andere namen gewoon net iets beter

Je word toch gek als je de reacties leest. Een Ajacied die niet over de middenlijn struikelt hoort in Oranje en een dragende speler uit PL kan er geen klote van.

7 september 2018 om 01:03

@mv010

mensen oordelen op wat ze vandaag zien en dan klopt die stelling wel voor de situatie in Oranje

7 september 2018 om 02:24

Hij is niet dragend maar dienend in de PL. En hij moet samen met die verschrikkelijke strootman spelen das ook niet makkelijk. Maar hij laat al wel jaren lang bitter weinig zien in oranje , dst is nu niet ineens een mening na 1 slechte wedstrijd hoor.

7 september 2018 om 07:22

Ik kan me geen goede wedstrijd van hem herinneren. Hij lift in de PL mooi mee op de goede medespelers.

Dit moet toch wel de allerlaatste wedstrijd van strootman zijn geweest voor oranje . En in mindere mate ook voor Wijnaldum . Wat een verademing die Frenkie de Jong. Wat speelt oranje dan ineens veel makkelijker . Wat lijkt strootman ineens een slak en een houthakker als je dat vergelijkt met de souplesse van frenkie de jong in de tweede helft. Aangezien ik die hele nations league ook als veredelde wedstrijden zie : gewoon laten spelen tegen de Fransen die Frenkie. Wellicht komt ie nog te kort en wellicht zullen de Fransen dat afstraffen ...maar beter dat leren in de nations league dan in de kwalificatie reeks.

De Jong een hoger punt dan Depay, wat een grap!

Blind aub nooit meer oproepen voor Oranje. Wat mij betreft heeft hij net als Sneijder z'n laatste interland gepeeld. Daarnaast moet er ook kritisch gekeken worden naar hoe Strootman en Wijnaldum gaat worden gebruikt binnen Oranje.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren