Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer: ‘Hij is een van de beste middenvelders van de Eredivisie’

Laatste update:

Op 12 augustus 2012 speelde Ajax in eigen huis tegen AZ (2-2) en tien minuten voor tijd ging Daley Blind onder een luid fluitconcert naar de kant. Tegenwoordig is Blind vrijwel wekelijks een van de uitblinkers en dus hebben de fans van Ajax hem weer in het hart gesloten. Trainer Frank de Boer zegt dat hij ook heeft getwijfeld aan Blind, maar hij wist ook dat de international massa moest kweken.

/

“Natuurlijk heb ik ook mijn twijfels gehad”, zegt De Boer via de officiële kanalen van Ajax over de verdediger annex middenvelder. “Maar ik wist ook wel dat massa kweken, een man worden… Dat was hij toen nog niet, op dat moment. Misschien wel in zijn hoofd, maar lichamelijk nog niet.”

“Nu zie je dat wel. Het is nu een kerel die er staat. Hij wordt niet zomaar opzij gezet, dat is echt het grote verschil”, aldus De Boer. “Daarvoor was het een iel mannetje en nu staat er iemand. Het is een echte vent. Dat met een brok met kwaliteit en vertrouwen maakt van hem een van de beste middenvelders van de Eredivisie.”

Ik zie Daley Blind het liefst:

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik kan op dit moment geen betere middenvelder in de Eredivisie bedenken, misschien Georginio. Al zijn dat 2 verschillende spelers.

6 februari 2014 om 15:00

die speelt al tijden niet meer...

ach zo een prestatie is dat niet, er loopt verdomd weinig echt talent rond hier op de velden, ziyech is een leuke speler, maar kan er zo niet 5 opnoemen. Verder ben ik wel erg tevreden over de ''make over'' die Daley heeft ondergaan, speelt enorm goed op het middenveld en hij is idd verreweg de beste op zijn positie, ben erg tevreden over hem! (wie had dat ooit gedacht zeg.. kan me nog wedstrijden herinneren bijv in lyon waar ik me zo enorm zat te ergeren aan deze jongen , alles wat hij deed was fout. Klasse voor de manier hoe hij zich heeft herpakt!

6 februari 2014 om 15:07

Genoeg talentvolle voetballers, te weinig goede voetballers inderdaad. Alleen Blind kom ik nu op en normaal gesproken Wijnaldum ook wel met De Jong. Clasie daarna/daartussen en daarna volgen veel talentvolle spelers die zich nog moeten bewijzen.

6 februari 2014 om 15:45

klopt, leuke voetballers, maar ik mis de eriksens en strootmans, oke je hebt bij vitesse piazon lopen maarja die is van chelsea, tadic heb je nog maar voorderest is het al snel afgelopen, dan heb je idd nog spelers als dejong,wijnaldum en dergelijke, maar die zullen nooit de top halen.

6 februari 2014 om 15:49

Heb ik het ni verkeerd of zijn Wijnaldum en blind totaal verschillende middenvelders (de 1 aanvallend de ander verdedigend)

persoonlijk vind ik Classie zeker bij de beste VM horen, (staat ook al een tijd in VI Gillet Pro klassement)

Wel vind ik het leuk dat hij het zo goed doet, hij heeft het niet makkelijk gehad bij Ajax maar is altijd blijven knokken, was hij in de jeugd ook geen VM?

6 februari 2014 om 15:51

Valt allemaal wel mee toch? Eriksen en Strootman waren in de Eredivisie ook niet altijd even top en constant. Ook voornameijk ruwe diamantjes. Zo heeft de Ereidivisie ze nu ook weer. Maher mag dan een dramatisch seizoen hebben, talent heeft hij zeker. Dan hebben we nog jongens als Piazon, Vilhena en Klaassen. Dat zijn ook namen die met de juiste begeleiding heel ver kunnen komen.

6 februari 2014 om 15:58

ja oke, maar bij eriksen spatte het talent er vanaf in alles wat hij deed, dat zie ik alleen bij piazon en tadic, al is piazon helaas geleend.

6 februari 2014 om 16:06

In de jeugd speelde hij inderdaad als verdedigende middenvelder, maar toen werd hij omgeswitcht tot linksback omdat er te veel concurrentie op het middenveld was destijds (weet niet zeker of het zo is maar denk het wel).

En daarom heb ik enorm veel respect gekregen voor Dailey. Hij heeft een hele moeilijke tijd gehad, supporters die hem uitfloten, uitscholden enz. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik er ook aan meedeed, maar om je dan zo terug te vechten en te horen bij de beste ajacieden dan ben je mentaal echt erg sterk.

6 februari 2014 om 17:18

Vilhena propper atsu piazon promes toch aardig talent hoor.

6 februari 2014 om 17:22

Guiterez van Twente kan t ook wel op die positie.

6 februari 2014 om 19:07

Er is een verschil tussen kwaliteit zoals bij Blind nu en in het verleden bij spelers als Strootman, Eriksen en Honda te zien was. Die waren gewoonweg 1 of zelfs 2 niveaus hoger, zoals alleen Eriksen dat nu is.

Clasie, Siem de Jong, Wijnaldum, Tadic en Piazon zitten daar net nog achter of zijn van vergelijkbaar niveau. En daarachter zitten weer spelers als Klaassen, Vilhena, Serero, Maher, Ebecillio, Propper, Atsu, Guiteruiz of zo van Twente, Ziyech en ga zo maar door; jongens die duidelijk talent hebben, maar er nog niet constant zoveel bovenuit steken.

Zoals altijd is er genoeg talent in de Eredivisie, maar spelers die echt echt echt top zijn zoals Blind nu is zijn er zoals altijd nauwelijks.

6 februari 2014 om 19:47

Guiteruiz of zo iets... Met alle respect maar Gutièrrez schat ik een tandje hoger in dan de meeste spelers die jij opsomt. Beste speler van Twente en misschien wel van de eredivisie.

6 februari 2014 om 23:44

Guitierrez vergeten?

6 februari 2014 om 23:48

Wijnaldum, blind, ziyech, vilhena, clasie, maher, klaassen. Talent genoeg hoor, als er maar 2 hiervan de top bereiken.. En ik zie wijnaldum en blind alle 2 wel op een hoger niveau presteren.

7 februari 2014 om 11:42

idd op een hoger niveau, maar de top?? zie wijnaldum en blind echt niet bij een united terechtkomen. Wijnaldum heeft talent genoeg alleen ontwikkeld hij zich niet of nauwelijks, Maher valt compleet door de mand in eindhoven, van dit rijtje vind ik ziyech en blind het het verste schoppen, maar we zullen zien. hoop in iedergeval dat blind zo lang mogelijk in Amsterdam te bewonderen is.

6 februari 2014 om 15:01

Inderdaad in de eredivisie een prima speler. Toch denk ik dat hij zich voor het wk toch het beste op de linksback positie kan richten.

6 februari 2014 om 15:17

Als hij voor een basisplek gaat ben ik het met je een (wat me vrij waarschijnlijk lijkt), aan de andere kant zal hij de eerste wissel achter het duo de jong/strootman zijn waar het bij beide niet onwaarschijnlijk is dat die een schorsinkje meepakken op het WK mochten we een beetje ver komen.

6 februari 2014 om 15:26

Ik snap dat de Jong een streepje voor heeft, maar ik zou Daley gewoon basis zetten.
Hij voetbalt gewoon beter terwijl de Jong af en toe een losgeslagen gek is die om de haverklap een kaart pakt.
Nee geef mij maar Daley.

6 februari 2014 om 15:40

Inderdaad aangezien de Eredivisie nogal beperkt is verwacht niemand dat hij zo goed op een WK speelt met allemaal internationale toppers. Tegen Spanje bijvoorbeeld word hij op het middenveld vierkant getikt. Hij moet zich richten op linksback positie bij Oranje, heeft meerdere spelers voorzich ook als middenvelder en ik neem aan dat hij wilt spelen.

6 februari 2014 om 15:47

Lanvin

Spreek eens voor je zelf. Ik verwacht juist dat hij het prima gaat doen op het wk. Blind vooral de laatste weken echt enorm goed.

6 februari 2014 om 15:48

Deed het tegen barca meer dan goes

6 februari 2014 om 15:55

@ Lanvin

Dat vind ik echt onterecht neerbuigend ten opzichte van Blind. Wie heeft hij voor zich? Hoogstens of alleen Nigel de Jong. Van Gaal vindt spelers als Fer en Strootman lopers en spelers als Sneijder en Van der Vaart spelmakers.. Clasie is zijn enige concurrent en die houdt Blind achter zich als hij zo blijft spelen.

Verder praat je zijn prestaties, naar mijn mening, onterecht naar beneden door te zeggen dat hij het alleen goed doet in de beperkte Eredivisie. Blind liet het in Champions League verband ook zien.

Dus dat hij zich op de linksback positie moet richten gaat mij te ver.

6 februari 2014 om 16:22

Spanje speelt hetzelfde als Barça met bijna hetzelfde middenveld. Juist tegen Barça bewees Blind een uitstekende middenvelder te zijn

6 februari 2014 om 16:29

De Toekomst

Het is toch gewoon beter voor Blind zich te richten op de linksback? Ik praat niet neerbuigend ten opzichte van Blind maar iedereen weet dat Nigel de Jong de beste defensieve middenveld er van Nederland is. Ik neem aan dat Blind wilt spelen tijdens het wk toch? Verder staat Clasie best hoog aangeschreven bij van Gaal dus mij zou het niet eens verbazen als hij Clasie oproept als tweede CVM en blind op linksback zet. Nederland heeft geen betere linksbacks op dit moment. Ik vind wel ondanks zijn goede spel dat de Ajacieden hem als de sterspeler van de Eredivisie inprijzen hoor helemaal niet nodig.

6 februari 2014 om 17:20

Heb je Blind tegen Barca gezien? Met het NL elftal heeft hij veel betere spelers om hem heen die hem nog sterker zullen maken. Nee Blind speelt niet altijd super maar tegen Barcalona heeft hij laten zien zich ook tegen de echte toppers staande te kunnen houden

6 februari 2014 om 15:22

Samen met Ziyech toch de smaakmakers momenteel.

6 februari 2014 om 16:56

Gutierrez steekt er met kop en schouders bovenuit.

6 februari 2014 om 19:51

Helemaal mee eens!

6 februari 2014 om 17:04

Mokotjo, Propper, Ayoub, Atsu en Ziyech.

6 februari 2014 om 19:36

Hehe iemand die ayoub benoemt. Dat vind ik dus ook echt een groot tallent!

6 februari 2014 om 18:34

Ortiz haalt wekelijks een hoog niveau bij AZ

Hij werd dan ook uitgefloten omdat hij zo ontiegelijk traag was en daardoor veel duels verloor. Dit heeft hij wel iets verbeterd, maar doordat hij op 6 speelt heeft hij dat veel minder nodig. Dacht dat hij vroeger in de jeugd ook als 6 heeft gespeeld en dan zie je dat, net als bij Anita, die jongens toch beter tot hun recht komen op hun originele positie.

6 februari 2014 om 15:04

Alleen is het verschil dat Anita in de jeugd een aanvallend ingestelde middenvelder was.

Wat Blind presteert is ook gewoon prijzenswaardig. Die jongen heeft het heel moeilijk gehad en zo'n beetje iedereen was het er wel over eens dat hij het niet zou gaan redden. Nu heeft hij zich enorm gerevancheerd op de linksback positie en gaat het ook als een trein op het middenveld. Ook een positie waar ik mijn twijfels bij had. Vreesde toch dat hij snel- en wendbaarheid tekort zou komen, maar daar blijkt weinig van waar. Kan zo enorm goed anticiperen op situaties.

6 februari 2014 om 15:05

Deze jongens worden helaas vaak niet meteen op 6 gezet vanwege het gebrek aan ervaring. Veel trainers durven het niet aan een onervaren broekie uit de jeugd op deze belangrijke positie in de as te zetten. Jongens als Anita en Blind worden dan neergezet als back, omdat ze verdedigend redelijk zijn en ook nog kunnen voetballen.

6 februari 2014 om 15:12

Deels waar. Anita begon echter wel als één van de twee verdedigende middenvelders en kwam eigenlijk bij toeval op de linksback te spelen. Ook Blind begon als één van de twee Vm's, maar was er toen nog lang niet klaar voor. Speelde zijn laatste periode bij Jong Ajax ook als CV met Alderweireld.

6 februari 2014 om 15:18

Ik denk dat hij niet geslaagd was wanneer hij direct op 6 was gezet... Heeft als linksback stappen kunnen maken, waardoor hij nu klaar is voor een centrale rol... Niks mis mee in mijn ogen... Er zijn zoveel spelers die op de flanken beginnen en later naar het centrum worden gehaald... Kortom k vind het helemaal niet jammer dat jongens als blind als back beginnen, sterker nog ik denk dat hij anders nooit was doorgebroken

6 februari 2014 om 15:26

Dat zeg ik ook niet, was gewoon een kanttekening aan jouw verhaal. Blind had het waarschijnlijk niet gered als hij vanaf het begin zich had gericht op het middenveld. Te veel concurrentie.

6 februari 2014 om 17:22

Vendial, je hebt gelijk. Maar dat is dan ook de reden dat spelers eerst op de flanken beginnen (omdat ze daar meer fouten kunnen maken en gaandeweg leren). Je ziet het bij bijvoorbeeld Fischer nu ook. Ik ga er toch vanuit dat hij zich langzamerhand meer als middenvelder gaat manifesteren.

6 februari 2014 om 19:07

Je hebt gelijk, Vendial! Zijn huidige trainer was destijds misschien wel het beste voorbeeld daarvan..

Daley Blind heeft zich echt enorm ontwikkeld de laatste jaren. Hij is in het begin uitgekotst geweest door het Ajax-publiek, hij bakte er ook weinig van als linksback. Op een gegeven moment heeft hij het volle vertrouwen gekregen van De Boer en is hij als linksback enorm stabiel geworden, met als gevolg zijn debuut in het Nederlands Elftal een jaar geleden tegen Italië (volgens mij precies 1 jaar geleden vandaag zelfs).

Tegen Twente mocht hij beginnen als middenvelder en toen had ik mijn twijfels. Is hij wel snel genoeg voor die positie? Heeft hij wel de body om de duels aan te gaan? Enzovoorts...maar ook op het middenveld is Blind nu goed bezig en vind ik hem bij Ajax een van de meest belangrijke spelers. Hij gaat voor de club door het vuur, geeft werkelijk waar alles wat in hem zit. Ik hoop dat hij nog lang bij Ajax zal blijven, kan echt een club-legende worden op deze manier!

6 februari 2014 om 15:21

Op de verdedigende middenveld positie heb je minder snelheid nodig dan op de backpositie (aanfezien je daar vaak 1 op 1 staat tegen een snelle buitenspeler), dus de twijfel die je daarover hebt gehad begrijp ik niet zo goed... Verder ben ik het wel met je eens

6 februari 2014 om 16:21

Ik bedoelde meer zijn handelingssnelheid, niet eens zo zeer het sprinten. Maar meer de snelheid wanneer hij de bal al in zijn voeten had en hoe snel hij de bal kan verplaatsen naar andere spelers. Daarin heeft hij mij positief verrast.

6 februari 2014 om 15:46

Ik denk dat je met een gerust hart kan zeggen dat hij dé belangrijkste speler is van Ajax. Enige speler die er boven uit steekt, voor de rest is het vooral het team dat Ajax goed maakt.

Blind is gewoon de beste middenvelder van de eredivisie. Knap hoe hij zich ontwikkeld heeft, van de meest uitgefloten speler tot dit niveau, heel knap.
Toch denk ik dat het vertrek van danny ook meegespeeld heeft.

Met afstand op dit moment de beste verdedigende middenvelder van de Eredivisie. Deze man gaat echt heel ver komen. Als ik Arsenal was zou ik Blind in de gaten houden want wat ik van Arteta zie ... dat kan Daley beter.

6 februari 2014 om 15:13

Ik vind hem ook wel bij Arsenal passen alleen is de vraag of hij die niveau kan halen maar verdedigend is hij gewoon zeer stabiel, goeie passing en is zeer technisch. Wel een beetje de VM die Arsenal zoekt.

6 februari 2014 om 15:43

Zou perfect zijn bij Arsenal alleen ben ik bang dat Wenger voor een gevestigde naam gaat uit een van de top competities.

6 februari 2014 om 17:06

Arsenal Gaat HET WEL Goed? Speelt 4 maanden goed en nu al toe aan de internationale top, hou op hoor. Daarvoor moet je je eerst twee seizoenen laten zien.

6 februari 2014 om 17:09

Ik ben ervan overtuigd dat hij dat niveau gaat halen. Nog een jaartje bij Ajax ontwikkelen en ervaring opdoen in de CL en Arsenal zou wat mij betreft de gok moeten wagen.

6 februari 2014 om 17:11

Precies, als hij dit niveau nog een jaar vasthoudt, dan zou het inderdaad wel kunnen. Ik dacht alleen dat je het over een transfer had voor aankomende zomer.

Net als bijna iedereen heeft Frank dus ook zijn twijfels gehad. Ik ben blij dat dat Daley's ontwikkeling niet heeft verstoord, want nu is hij waarschijnlijk wel de beste verdedigende middenvelder in de Eredivisie.

6 februari 2014 om 15:03

Ondanks zijn twijfels heeft de Boer, terwijl hij veel kritiek kreeg, Blind heel lang opgesteld en daarmee openbaar gesteund. Vele andere trainers waren al lang gezwicht voor de mening van de massa.

6 februari 2014 om 15:12

Sluit me aan bij de jongens hierboven.
Daly Blind Daley Blind is een echte Ajacied!

6 februari 2014 om 19:18

Dat zag je ook aan de contractperikelen vorig seizoen. Zijn contract liep half 2013 af, maar ipv dat FdB hem terugzette naar Jong tot hij bijtekende, moest hij vorig seizoen juist bewijzen dat hij verlenging verdiende. Dat heeft hij met verve gedaan en heeft hij zijn verdiende verlenging gekregen. Zat daarmee in een totáál andere positie als bijv Sulejmani..

Op zijn positie zeker de beste en wellicht de beste optie op het middenveld voor op het WK. Als CDM in dit systeem is ie van grote waarden, ook voor het Nederlands elftal.

6 februari 2014 om 15:01

Nigel de Jong?

6 februari 2014 om 15:06

Is ook niet meer de De Jong van een paar jaar terug.

6 februari 2014 om 15:16

Nigel is nog steeds ongelooflijk goed, sowieso in dit Oranje. Een middenveld met Nigel en Strootman zodat je een sterk verdedigend blok hebt. Je moet als Oranje zijnde niet op de aanval spelen. Blind zit nog niet op dat niveau.

6 februari 2014 om 15:23

Blind zit al op een hoog niveau. Als Nederland de spelers had voor een systeem met twee aanvallende middenvelders zou ik ervoor gaan. Maar Vdvaart kan dat waarschijnlijk niet belopen, Strootman is geen aanvallende middenvelder en dan houd je alleen De Guzman over. Als de spelers er waren zou van Gaal het aandurven.

6 februari 2014 om 15:55

We hebben er nu ook de spelers wel voor. Juist Strootman is zo'n type die je perfect als '8' kunt neerzetten. Dan heb ik juist meer mijn twijfels over bijvoorbeeld Sneijder. In het systeem met de punt naar achteren staan de middenvelders verder van de goal en Sneijder is op zijn best wanneer hij juist dichter op de goal staat.

6 februari 2014 om 15:59

Strootman is geen type half spelers zoals we ze bij Ajax graag zien. Hij voetbalt niet makkelijk onder druk door, zoals een type Eriksen gelijk weg draait. In Italie heeft hij alle tijd om te draaien, veel ruimte op het middenveld. Perfect voor hem op met de punt naar voren te spelen.

6 februari 2014 om 16:12

Alleen speelt Oranje niet op dezelfde manier als Ajax. Oranje speelt voorzichtiger. Meer naar achter en minder fel in het druk zetten. Voornaamste reden daarvoor is natuurlijk de zwake verdediging.

6 februari 2014 om 19:08

Hoezo zwak? Met vd Wiel, Mathijssen, de Jong en Blind heb je een prima verdediging? Je moet geen risico nemen met een Feyenoord achterhoede en een verdwaalde Ajacied? Dan is dat zeker je zwakste linie! Hoe Feyenoord momenteel speelt ga je op het WK zwaar door de ondergrens!

6 februari 2014 om 15:06

strootman is toch beste optie nogsteeds

6 februari 2014 om 15:34

Als linkshalf, op CDM zie ik liever Blind.

6 februari 2014 om 16:07

Ligt eraan welk systeem je hanteert. Als je op het middenveld met de punt naar achteren speelt, is dat inderdaad een goede optie. Nigel de Jong is ook een erg goede optie voor CDM

6 februari 2014 om 15:14

Uh Strootman?
Die man maakt zulke grote stappen bij AS Roma, geweldenaar..

6 februari 2014 om 15:45

Strootman is zeker veel beter dan Blind, zou het trouwens niet erg vinden als die 2 samen met Sneijder op het middenveld gaan spelen op het WK. Veel creativiteit op het middenveld, daarnaast dragen Strootman en Blind ook hun steentje bij op verdedigend opzicht. Dan kan Sneijder zich ongestoord bezighouden met aanvallende acties. Misschien een idee om Nigel dan een linie naar achteren te schuiven en hem als centrale verdediger te gebruiken.

6 februari 2014 om 16:18

Nee dat weer niet, Nigel de Jong is nog steeds veel beter. En Strootman kan daar eventueel ook spelen en die is erg sterk bezig. Je hebt als Ajax zijnde wel een probleem mocht Blind vaste linksback worden voor op het WK, want dan moet hij weer wennen straks om op het middenveld te spelen. En je hebt als Ajacied zijnde toch liever een Blind die in deze vorm blijft spelen.

Hoe spijtig ik het ook vindt, Blind moet zich focussen op de linksback positie voor op het WK. Want ik vind Blind een mindere speler dan N.de Jong.

Die Daley hype begint me nu wel te irriteren.
Persoonlijk zie ik liever Poulsen op Blind zijn plek, maar dat komt omdat ik veel sympathie voor hem voel. Hoe dan ook is het verstandiger als Blind op de positie als linkerverdediger concentreert aangezien hij Nigel de Jong er never gaat uitspelen, terwijl hij op de linkerflank een prima kans maakt aangezien Louis Pieters en Büttner toch wel negeert.

6 februari 2014 om 15:08

Liever Poulsen dan Blind? Dus jij ziet graag balletjes terug op de keeper, daarvoor ga jij naar het stadion?

6 februari 2014 om 15:19

Ik ga sowieso niet naar de Arena, haha.
Maar doen alsof Poulsen niks is slaat nergens op, die jongen heeft een cv waar Blind u tegen moet zeggen. Maargoed, we zullen zien waar het schip strand.

6 februari 2014 om 15:22

Wat boeit CV als je gewoon beter bent als speler?

6 februari 2014 om 15:57

Poulsen's tijd is geweest. Contract loopt ook af. Het zou mooi zijn als hij zijn carriëre nog een mooie afsluiting zou geven in Denemarken. Kan het dan wel niet meer bijbenen, Ajax heeft er toch veel aan gehad. Ook een mooie persoonlijkheid om in je team te hebben.

6 februari 2014 om 15:09

@ Kittens

Veel sympathie voor hem voel? Dat is natuurlijk een reden van niets. Poulsen is verdedigend sterk, maar in balbezit brengt hij veel te weinig op die positie. Bij Ajax is het juist belangrijk dat je op die positie iemand hebt die aan het voetballen toekomt.

Blind doet het gewoon goed, maar het klopt wel dat hij zo nu en dan ook weer te veel opgehemeld wordt. Het goed doen wordt al snel opgeschreven als fantastisch.

6 februari 2014 om 15:27

Hype? Haha hij speelt al 3 jaar zeer goed, dat kun je geen hype noemen... Bakkali begin dit seizoen, dat was een hype... Blind niet, die doet het gewoon over langere periode uitstekend... Poulsen is inderdaad een prima verdedigende middenvelder, maar ik vond hem vorig seizoen echt veel beter spelen dan begin dit seizoen... Dus niet gek dat hij zijn plek is kwijt geraakt En je kunt moeilijk ontkennen dat het positiespel van ajax sterk is verbeterd sinds blind daar staat...

Deze man heeft een geweldige ontwikkeling doorgemaakt. Ik zag in hem nooit een vaste waarde in Ajax 1 en als hij nu alleen al een mindere wedstrijd speelt, betrap ik me er zelf op dat ik zeg dat Daley niet zo'n beste wedstrijd had. Terwijl hij dan alsnog een ruime voldoende scoorde.

6 februari 2014 om 15:49

Gutierrez heeft meer wedstrijden gespeeld dan Blind in de Eredivisie, dus je zult percentages moeten gebruiken. Ook heeft Blind aardig wat minuten op linksback gespeeld, dus zelfs dan geven statistieken niet het juiste verhaal weer.

Wat ik nu zie is dat Blind en Gutierrez dezelfde pass accuracy hebben waarvan Blind aanzienlijk meer ballen naar voren speelt. Blind heeft gemiddeld meer gelukte defensieve acties per wedstrijd en wint gemiddeld meer duels. Ook vind ik Blind uitzonderlijk goed opendraaien. Ik ben niet overtuigd.

6 februari 2014 om 15:52

Ja als we het over het algemeen gaan hebben dan is Tadic de beste middenvelder van de eredivisie.

Ook al speelt hij meestal als linksbuiten.

Ik had eerst totaal geen vertrouwen in Blind en ik was ook een van de zovelen die niet achter hem stond en hem liever niet op het veld zag. Sindsdien is Blind enorm gegroeid en is hij een betrouwbare vaste waarde geworden binnen Ajax.

Toch ben ik nog steeds niet zo geweldig vol lof over hem. Hij komt nog steeds snelheid tekort op de backpositie en laat Moisander het vuil vaak opruimen.. Op het middenveld komt hij beter uit de voeten, maar hoewel ik onder de indruk ben over zijn transformatie de laatste anderhalf jaar, zie ik nog steeds geen topper in hem. Noem het kritisch, noem het overdreven of noem het belachelijk, maar ik vind hem nog steeds oh zo geweldig niet..

6 februari 2014 om 15:06

Wat kan er beter bij Daley Blind volgens jou? Als verdedigende middenvelder beheerst hij alle belangrijke aspecten. Geef gewoon toe dat je helemaal fout zat, dat kan wel eens gebeuren

6 februari 2014 om 16:00

Oh ik geef toch ook toe dat Blind me verrast heeft? Ik had het niet fout, want iedereen kon zien dat hij anderhalfjaar - 2 jaar geleden gewoon dramatisch was.

Zijn handelingssnelheid kan omhoog en als je het mij vraagt ook zijn afronding. Hij zal niet elke wedstrijd 20x voor de keeper staan, maar als hij in scoringspositie is bakt hij er meestal niets van. Oke, hij scoorde tegen Utrecht, maar ik denk dat dat een combinatie was van geluk en slecht keeperswerk. Als Vermeer daar op doel stond zouden we het een blunder noemen..

Ik zat misschien fout in de verwachtingen die ik van Blind had. Maar dat was misschien ook wel zijn eigen schuld. Iedereen zag dat hij talent had, maar hij verpestte het elke wedstrijd. Het is dat De Boer in hem is blijven geloven, ik denk dat menig trainer allang had ingegrepen.

Blind heeft zich prima teruggeknokt en chapeau daarvoor.

6 februari 2014 om 16:09

Wow scorend vermogen voor een verdedigende middenvelder is niet iets wat ik vaak hoor. Het is echt iets wat me het minst zou uitmaken voor Daley Blind. Als hij daadwerkelijk een paar goals meer maakt is dat fantastisch maar het is geen belangrijk onderdeel van zijn spel.

Handelingssnelheid is juist één van zijn sterke punten. Daley speelt echt heel snel in, hij ziet dat juist sneller dan de meeste. Wat vond je van die pass op Fischer tegen Feyenoord bij de 1-1? Vond je dat te weinig handelingssnelheid?

6 februari 2014 om 15:13

ik ben altijd achter hem blijven staan, ook al deed hij het eerst niet goed, maar dat hij zich zo heeft ontwikkeld, dat verrast mij ook wel een beetje, zie hem liever in het middeveld dan poulsen, hij is meer aanvallend dan poulsen, dan wordt het weer zon saai spelletje met de bal naar de keeper. Hopelijk dal poulsen niet start, dat ze duarte of riedewalt maar lb zetten.

6 februari 2014 om 16:03

Blind is inderdaad aanvallend beter dan Poulsen, maar verdedigend vind ik persoonlijk Poulsen beter. Waarschijnlijk komt het nog wel hoor! Maar ik vind Poulsen gewoon een beest. Hij is dan wel geen god, maar hij haalt altijd een ruime voldoende wanneer hij moet spelen, dat is ook een kwaliteit.

Ik denk dat Blind vanavond linksback staat en Poulsen op het middenveld. Of Schone op het middenveld en Bojan terug, etc. Ik maak me in ieder geval geen zorgen als Poulsen speelt. Riedewald heeft een positieve indruk gemaakt tijdens zijn debuut, maar verder? Nee, ik vind het al te ver gaan dat hij bij de selectie zit. Zet dan Duarte, Blind of desnoods Denswil linksback..

6 februari 2014 om 16:17

Poulsen is alleen altijd een stapje te laat. Hij kan het simpelweg niet meer belopen. Blind is dan niet de grootste held in de één op één duels, maar kan wel ontzettend goed anticiperen. Niet voor niets dat hij ook weinig in de duels komt, maar wel vaak de pass er uit vist.

6 februari 2014 om 18:55

Klopt wel dat poulsen beter verdedigd, maar het doet het spel van ajax niet altijd goed, wel als we voor staan, maar niet als we nog alles moeten geven.

Is als linkback nog even goed als toen hij werd uitgefloten. Snap niet waarom iedereen nu zo tevreden over hem is als linksback en dat hij toen werd weggehoond. Maakt nog steeds dezelfde fouten.

6 februari 2014 om 16:09

Welke fouten?

6 februari 2014 om 16:17

Als linksback wordt hij nog op dezelfde manieren uitgespeeld, loopt uit positie etc.

Zijn ontwikkeling heeft denk ik iedereen verbaasd.

Hij brak als lullig linksbackje door (geholpen door zijn achternaam) en werd vervolgens snel naar Groningen gestuurd. Daar had hij het goed gedaan, maar eenmaal terug bij Ajax was hij zowel op de backpositie als centraal achterin erg zwak. Afgelopen seizoen speelde hij als linksback echter steeds beter. Nu heeft hij zelfs een centrale rol en doet hij het goed. Wat De Boer zegt klopt als een bus. Aan de bal is Blind altijd goed geweest, eerst was hij echter in de duels een enorme slappeling. Hij is nu fysiek gezien meer man geworden en staat dan ook zijn mannetje in de duels. Dat combinerend met zijn inzicht (waarmee hij zijn gebrek aan snelheid compenseert) en kwaliteiten in balbezit maakt hem een goede verdedigende middenvelder voor Ajax en wellicht een optie op die positie voor Oranje op het WK.

6 februari 2014 om 15:16

Werd laatst niet geheel onterecht opgemerkt of Blind wel in te passen is in het Nederlands elftal. Dan zou NL in principe met 3 linkspoten spelen.

6 februari 2014 om 15:20

@ kamelebult

Voor de positie van verdedigende middenvelder maakt het niets uit of je rechts of links bent als je maar zowel naar rechts als naar links speelt. Dat is bij Blind geen probleem.

Daarbij zijn er genoeg ploegen die met 3 rechtsbenige middenvelders spelen of hebben gespeeld. Barcelona was jarenlang de beste ploeg ter wereld en speelde met 3 rechtsbenige middenvelders.

Overigens zie ik ons niet met 3 linksbenige middenvelders spelen. Vd Vaart speelt al een tijdje niets klaar terwijl Sneijder zich steeds meer laat zien.

6 februari 2014 om 15:34

Hoeft ook geen groot probleem te zijn. Het ligt er inderdaad ook aan hoe je het oplost. Sneijder is inderdaad ook tweebenig, even over het hoofd gezien.

6 februari 2014 om 16:00

@ kamelebult

Ik ben wel benieuwd naar de opstelling op het WK. Er zijn erg veel onzekerheden. Met name achterin. Spelers als Vlaar zijn in principe niet goed genoeg, maar zijn dadelijk wel 'zekerheidjes' door te veel fouten van jonge verdedigers in de Eredivisie. Veltman, De Vrij en Indi zijn er eigenlijk alle drie nog niet klaar voor. Van Gaal wil sowieso iemand achterin hebben staan die goed kan opbouwen, dus denk ik niet dat Vlaar en Van Dijk het centrum gaan vormen. Dat is trouwens ook de reden waarom Van Dijk niet of nauwelijks in beeld is bij Van Gaal. Overigens vergeten velen dat Van Dijk bij Groningen ook regelmatig fouten maakte, maar nu hij een aantal keer scoort in een van de zwakste competities van Europa wil iedereen Van Dijk.

Ook op het middenveld is veel onzeker. Zeer waarschijnlijk is alleen Strootman zeker van zijn plek. Verder lijkt het me dat Sneijder er in zal staan bij gebrek aan alternatieven (van Gaal laakt het gebrek aan verdedigen van Sneijder). Als verdedigende middenvelder heeft Van Gaal een voorkeur voor een voetballende speler en liever niet iemand als De Jong. Gezien het spel van Clasie lijkt Blind een veel betere optie, hoewel Van Gaal al aangaf Blind ook de beste linksback van Nederland te vinden.

Kortom, erg veel onzekerheden en waarschijnlijk een WK waarbij we de kwartfinales als richtpunt moeten hebben, want veel meer lijkt er niet in te zitten.

6 februari 2014 om 16:09

Het is te hopen dat de aankomende talenten stappen gaan zetten de komende maanden. Van Gaal zal toch ook een keer moeten gaan kiezen voor bepaalde spelers richting het WK en naar mijn mening hoort een jongen als Vlaar daar niet meer bij als basisspeler. Van Dijks verdient dit moment gewoon een uitnodiging. Die doet het meer dan goed bij Celtic. De verdediging blijft toch weer het zorgenkindje. Blind lijkt ook bij Oranje te verschuiven naar het middenveld. Janmaat en ik geen fan van en ik hoop ook dat Van der Wiel een eerlijke kans gaat krijgen. Het centrale duo is nog moeilijker. Allemaal spelers die tekort schieten. Maar met het oog op de toekomst zou ik mijn geld op Van Dijk en Veltman zetten.

Op het middenveld is Strootman inderdaad een zekerheidje. Ik verwacht daar ook Blind bij en dan is enkel de rechtsmid positie nog een vraagteken. Mijn voorkeur gaat uit naar Sneijder, maar dat zal Van Gaal wel anders zien. Met Van der Vaart kun je in ieder geval ook niet mear aankomen. Wellicht dat er dan kansen liggen voor jongens als De Guzman of Klaassen.

De aanval lijkt me toch redelijk vast te staan. Alleen Lens is het enige vraagteken. Maar ja, wie zet je er voor hem neer? Depay?

6 februari 2014 om 18:12

@ Kamelebult

Voorin is een plaats een beetje onzeker. Lens is een beetje uit het oog verloren geraakt sinds zijn overstap, dus weet niet hoe hij het doet. Verder zou inderdaad Depay een optie zijn, maar dan moet die wel veel beter gaan voetballen dan nu. Eventueel Boetius, maar die zal dat ook de komende maanden nog moeten laten zien.

We moeten niet gaan doen alsof Daley nu de redder is van Ajax. Maar dat hij het lekker doet staat vast. Toch is hij niet van het niveau Strootman of Van Bommel(in zijn hoogtijdagen). Maar als ik van iemand deze ontwikkeling niet had verwacht dan was het van Daley. Zo zie je maar, van Eriksen had ik 3,4 jaar geleden verwacht dat hij binnen 2 seizoenen voor 25 miljoen zou vertrekken, wat enigszins tegenviel, en van Daley had ik verwacht dat hij ergens in een uitschot in Bulgarije terecht zou komen, en hij is nu de sterkhouder van Ajax.

daley is zeer sterk geworden en vooral na dat zijn vader weg is gegaan, het is benoemenswaardig dat de boer zoveel vertrouwen in hem heeft gehouden. Daar zie je de vruchten van, hopelijk blijft hij nog een tijd.

6 februari 2014 om 15:09

Hij heeft nog een contract voor twee jaar dacht ik, dus deze zomer hoeven we hem niet de verkopen. Volgend jaar lijkt het me onvermijdelijk.

Hij compenseert zijn zwakte uitmuntend. Zijn intelligentie en spelinzicht is van enorm hoog niveau. toch zal hij het mij inziens niet gaan redden bij een topclub in het buitenland. Hij komt snelheid tekort. Net als Anita die het heel goed deed op het middenveld is het buitenland iets te hoog gegrepen voor deze werkpaarden. Je moet namelijk iets meer te bieden hebben dan heel hard werken.

6 februari 2014 om 15:13

Vind je ook dat Busquets snelheid tekort komt? Blind is sneller dan Busquets.

6 februari 2014 om 15:17

Busquets past perfect in het Barca systeem. Echter zal hij zeker minder renderen bij een andere topteam. Er wordt bij alle topteams van een centrale verdediger een totale superatleet verwacht.

6 februari 2014 om 15:21

Nee hoor, dat verwacht jij. Bij verdedigende middenvelders draait het meer om goed positie kiezen, dat kan Busquets als de beste. Blind haalt aardig wat counters eruit door gewoon naar voren te verdedigen. Hij past goed bij ploegen die graag balbezit hebben.

Op dit moment is Blind wel een van de beste middenvelders in de Nederlandse competitie maar persoonlijk vind ik hem niet de allerbeste. Dat vind ik namelijk Gutierrez van Fc Twente. Alle positieve punten die voor Blind gelden, gelden ook zeker voor hem. Gutierrez vind ik alleen technisch nog wat beter, hij is sneller en hij heeft een iets beter overzicht.

6 februari 2014 om 15:24

Volledig mee eens. Blind is misschien iets beter verdedigend,
Terwijl gutierez een belangrijke rol heeft in de aanval.

6 februari 2014 om 16:18

Sneller ben ik helemaal met je eens. Maar Guiterez heeft echt geen beter overzicht als blind. Blind heeft al vaak iemand alleen voor de keeper gezet en hij heeft altijd de rust. Met een steekbal tussendoor en als de tegenstander druk zet dan is hij de cruciale man om daaruit te voetballen.

Technischer kan guiteriez wel zijn maar daarvoor staan ze ook op totaal verschillende posities.

Ik vind Guiterez een andere voetballer maar absoluut niet de beste middenvelder. De man scoort echt veel te weinig voor de posities waar hij speelt.

6 februari 2014 om 20:20

@rolo84

Gutierrez speelt op dezelfde positie als Blind, hij scoort net zoveel doelpunten en geeft meer assists, waarop baseer je dan dat Blind een beter overzicht zou hebben en vaker iemand voor de keeper heeft gezet?

De statistieken wijzen trouwens op het tegendeel, Gutierrez geeft meer key passes dan Blind, heeft een hoger aantal passes dan Blind, geeft meer voorzetten die aankomen dan Blind, geeft meer lange passes die aankomen, het enige waar Blind offensief beter scoort is de steekpass maar Gutierrez heeft weer veel meer succesvolle dribbels.

Verdedigend heeft Gutierrez meer en een hoger percentage succesvolle tackles en intercepties, kortom op bijna alle vlakken scoort Gutierrez beter.

Wanneer je durft te beweren dat Gutierrez geen beter overzicht heeft dan Blind waag ik te betwijfelen of je Gutierrez ooit 90 minuten hebt zien spelen. Ik zou je willen adviseren de video analyses van Van Halst eens te bekijken.

7 februari 2014 om 14:53

@riche
Ik heb het even opgezocht via whoscored.com, maar die statistieken van jouw kloppen helaas niet helemaal
Gutierrez:
21 wedstrijden
2 assist
23 keypasses
67 passes per game
88,8 % accurate
8/28 accurate crosses
112/140 accurate long passes
1/7 accurate through passes

Blind:
18 wedstrijden
1 assist
24 keypasses
70,6 passes per game
88,9 % accurate
5/35 accurate crosses
85/122 accurate long passes
4/7 accurate through passes

Als je dan ook nog eens mee neemt dat Blind minder wedstrijden heeft gespeeld en ook nog eens 8 tot 10 wedstrijden (gedeeltelijk) als linksback heeft gespeeld, dan kun je toch wel stellen dat Blind sterker is in de passing dan Gutierrez.

Ditzelfde geld voor de onderscheppingen en dribbels
Gutierrez heeft 10 onderscheppingen meer dan Blind, maar wel in veel meer wedstrijden op die positie

blij dat daley blind bij ajax speelt en hoop dat hij nog wat jaartjes zal blijven net zoals zijn vader gedaan heeft

Dit is geen nieuws natuurlijk. Speelt heel sterk en lijkt nog steeds beter te worden. Had niet verwacht dit ooit te zeggen maar het lijkt erop dat hij echt bij een topclub in Europa terecht kan komen.

Ik heb alijd al gezegd dat Blind een laatbloeier was hij werdt vaak door mede ajacieden gewoon met de grond gelijk gemaakt hier uit zie maar weer dat de meer dan de helf de jeugd helemaal niet volgt want je kon al duidelijk zien dat het een goede speler zou worden voor Ajax nu zijn vader weg is speelt hij met veel minder druk en dat kun je zien.

Zelfde gebeurd nu met Vermeer veel Ajacieden zijn vergeten dat Vermeer jaren lang het keepers talent van Ajax was alleen door zijn mindere periode en en zijn style van keepen wordt hij met de grond gelijk gemaakt. Jammer want het Jong Oranje wat het Ek won toen barste van grote talenten maar is het bij de meeste het nooit helemaal uitgekomen

6 februari 2014 om 15:33

Vermeer vind ik een totaal ander verhaal hoor.
Is sowieso gewoon ouder en maakt eigenlijk nagenoeg geen ontwikkeling door.
Zijn zwakke punt die hij al jaren heeft wordt maar niet beter en gezien zijn leeftijd (en misschien ook wel lengte) zou je bijna gaan denken dat het ook nooit beter wordt ook...
En als het zo blijft dan blijft het een geweldige lijnkeeper maar een o zo onzekere factor tegelijk...

Blind heeft zijn zwakte verbeterd, hij compenseert zijn gebrek aan snelheid nu met betere positionering en zijn fysiek.
Iets dat ik bij Vermeer dus niet zie gebeuren en tja, als hij dan ook nog eens blunders gaat maken is het logische gevolg uiteraard dat een ander prima keeperstalent (meer allround bovendien) de kans krijgt

Daar mag je die Ziyech aan toevoegen, wat een heerlijke voetballer is dat zeg!

Overdreven Blind gedoe? Alsof Daley daarom vraagt, hij doet het gewoon uitstekend en krijgt alle credits die hij verdient. Niks 'Blind Hype'.

Ben heel benieuwd waar zijn plafond gaat liggen. Hij is echt maar dan ook echt heel veel beter geworden in de afgelopen tijd. Helemaal op zijn plek op het middenveld als het aan mij ligt. Dus benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen. Dacht eerst dat Ajax te hoog gegrepen zou zijn, nu zie ik hem nog wel een stap omhoog maken.

Blind is een uitstekende linksback maar had niet in amsterdam moeten voetballen. Hij is duidelijk een speler die met beide benen op de grond staat en bezig is met z'n beroep ipv van te roeptoeteren hoe goed ze in amsterdam zijn. Terechte back van het nederlandse team die na wat opstart problemen terecht een belangrijke speler is geworden. Goed gezien dus door de trainer.

6 februari 2014 om 16:12

Waar had hij dan moeten voetballen volgens jou? Blind is al meer dan een jaar de beste en meest constante Ajacied.

en daar wordt weer een middelmatige speler door de Boer gepromoveerd tot de beste mddenvelder
van de eredivisie.pas maar op Blind want van elke speler waar hij dit van heeft gezegd bij ajax zijn onder deboer alleen maar slechter gaan spelen Dus blaas niet zo hoog van de toren enblijfgewoon doen al lukt dat niet altijd in Amsterdam

Hij is sowieso de beste controlerende middenvelder in de competitie, met afstand.

Eerder dit seizoen twijfelde ik wie er beter was, hij of Clasie, dat verschil is inmiddels wel duidelijk. Blind heeft veel meer inhoud.

Bij nader inzien heb je ook nog Gutierrez, dat is geen echte 6 zonder breker naast hem zoals Blind is, maar wel een fantastische middenvelder die ook van achteruit het spel maakt.

Tuurlijk de Boer.... heb je nu iedereen in het elftal gehad? Dan kan je je nu richten op de reservers en beloften... die moeten ook nog een grote veer in de kont van je krijgen... dan ben je klaar.

6 februari 2014 om 15:55

Oh nee hoor. Frankie neemt ze minstens 3 keer per week.
Wat wil je nou man? Frank prijst zijn spelers/team als het goed gaat. Gaat het minder dan zal hij daar ook wat van zeggen. Wat verwacht je dan van een coach die naar zijn spelers gevraagd wordt?

Piazon was toch de 1e seizoenshelft dé beste speler in de Eredivisie. Althans dit is mijn mening hoor. Vind Blind geen geweldenaar; moet wel zeggen dat hij beter is geworden.

6 februari 2014 om 16:23

Klopt, maar hij speelt meestal als linksbuiten geloof ik.

6 februari 2014 om 16:43

Ja Piazon was de 1e seizoenshelft geweldig. Maar na de winterstop laat hij het afweten. Blind blijft gewoon zijn niveau halen.

6 februari 2014 om 17:13

We zijn pas net bezig, vriend. Blind is een leuke kracht voor je team maar meer ook niet. Piazon is een game changer. Vind hem ver uit dé beste middenvelder van de Eredivisie.

6 februari 2014 om 20:51

tjah een ''game changer'' wat wil je daarmee zeggen? piazon zal idd meer doelpunten/assisten geven dan blind, als je alleen na aanvallen kijkt is hij dus idd een ''game changer''. Maar daar gaat het niet alleen om, je moet ook verdedigen, kijk na wedstrijden van Ajax met of zonder blind en kijk hoeveel invloed hij op het spel heeft.. dan kun je absoluut spreken van een ''game changer'' maarja dat zie je niet als je alleen na aanvallers kijkt.. Natuurlijk is piazon een betere voetballer en zal hij meer doelpunten maken als blind, maar daar is zijn positie ook naar.. Blind is de beste cvm in de eredivisie, piazon moet je vergelijken met spelers als tadic.

Mijn reactie wordt verwijderd vanwege een gebrek aan inhoud? Wat is dat voor onzin?

Dus als je Blind niet de beste van de eredivisie vindt mag je niet posten!? Wat is dit voor iets aparts?

Jammer dat ie absoluut niet kan verdedigen, toch belangrijk op zo'n positie.

6 februari 2014 om 15:56

Laugh out loud! Beste verdedigende middenvelder van de Eredivisie

6 februari 2014 om 16:57

Hahahaha, zet eens een bril op.

Bij Ajax op middenveld
Op het WK als linksback!

6 februari 2014 om 16:18

Hoeft niet. Van Aanholt ontwikkelt zich ook prima.

6 februari 2014 om 16:46

Van Aanholt is verdedigend nog minder dan Blind. Ze hebben dit ook laten zien bij studio voetbal. Aanvallend top maar verdedigend echt niet.

Hulde voor deze kerel, heeft het er nooit bij laten zitten is blijven knokken tot ie der bij neerviel. Alleen een ding meneer de Boer. Als de heer Boilesen voor de zoveelste keer geblesseerd uitvalt zet dan Duarte of Ligeon daar neer en laat Blind in godsnaam op het middenveld staan. Zoals vandeweek de wissel met Poulsen, brrr wissel van de angst of zo??

Sorry, ik begrijp dat men Blind één van de betere vindt maar ik vind Guiterrez nog beter. En die is hier zelden genoemd. Guiterrez is technischer en sneller dan Blind.

Daley blijkt net als zijn een laatbloeier te zijn (hoewel hij nog aardig jong is). Speelt uitstekend op het middenveld. Het spel van Ajax wordt ook minder zodra er een wissel komt en hij weer back wordt gezet.

Blind heeft mij verbaasd qua ontwikkeling. Zeker een van de beste middenvelder in de ED.

'een van de' inderdaad. Ortiz, Klaassen en Ziyech kunnen er ook wat van.

Dit is eigenlijk een voetballer die z'n hele loopbaan bij Ajax moet voetballen. Want in principe komt 'ie wel snelheid te kort. Daar kan hij niks aan doen, maar 't is wel een feit.
Hij is wel een constante factor. Net als Siem de Jong.

Met het eens met de uitspraak van De Boer. Hij behoord zeker bij de beste middenvelders van de Ed.
Denk alleen wel dat die op het WK als linksback moet functioneren, omdat we op het middenveld genoeg alternatieven hebben, die nu nog beter zijn dan Blind. Dan heb ik het over Strootman, Sneijder en ook De Jong.

Waar zijn de tijden gebleven dat ik iedere maandag mijn vrienden ( veelal Ajax supporters) uit kon lachen omdat ze Blind in hun elftal hadden staan....

Ongelofelijk wat een progressie deze jongen gemaakt heeft, is al een poosje de beste speler van Ajax.
Compliment voor de Boer ook, echt ongelofelijk dat deze jongen zo veel beter geworden is.

6 februari 2014 om 19:47

Dat is voltooid verleden tijd

Normaal is De Boer gekke henkie met dergelijke uitspraken (''grijp eens mis'' Vermeer beste keeper, iemand?) maar in dit geval ben ik het wel met hem eens. Blind heeft veel ervaring inmiddels en een redelijk constant niveau dat vrij hoog is.

Het is geen spectaculaire speler en zijn duelkracht en vooral ernstig gebrek aan snelheid blijven zwakke kanten, maar in de eredivisie is hij een van de beste spelers.

Hopelijk staat Daley vanaaf gewoon op het middenveld

Blind is verdedigend op het middenveld heel goed, haalt een hoog niveau voor nederlandse begrippen.

Desondanks vind ik spelers als Gutierrez, Wijnaldum, Ortiz, Vilhena talentvoller. Hierboven wordt trouwens nergens Toornstra genoemd maar als je het over 1 van de betere middenvelders hebt is hij er ook 1 van, een echte box to box speler.

Blind zie ik niet nog een stap hogerop maken, geen schande natuurlijk. De talenten die ik hierboven noemde zie ik wel een volgende stap maken, puur op talent en voetballend vermogen. Vraag is alleen of de mentaliteit er ook is want dat is iets wat Blind absoluut wel heeft!

Daley blijf maar lekker je hele carrière, Idd geen schande om bij de mooiste club van de wereld te spelen!

Blind heeft zich internationaal nog niet echt bewezen, tegen barcelona speelde ze tegen een b-elftal dus geen echte graadmeter, toen ze uit speelde tegen Real Madrid werden ze weggespeeld!, trouwens waarom heeft geen enkele buitenlandse club interesse getoond omdat hij zo goed is? Hebben jullie weleens naar Ortiz gekeken van AZ ? En herinner je niet de uitwedstrijd tegen AC Milan tegen 10 man.
Blind is gewoon een bovengemiddelde kracht bij Ajax meer niet. Als hij een sliding maakt heeft ie meteen een gele kaart en normaal kan ie een tegen een geen mannetje uitspelen, Blind is goed in gaten vullen maar technisch stelt hij internationaal helemaal niets voor.

Verkooppraatje Ajax.

Dit is weer en verkooppraatje van de Boer, hebben ze vorig jaar ook geprobeerd , maar toen waren geen clubs in hem geinteresseerd.

6 februari 2014 om 22:43

Niet echt verwonderlijk.

Daarom was zijn prijs als beste ajacied van het seizoen ook dik verdiend!

Blind? Ik dacht dat Frankie het over Ortiz had. Die is nl. vele malen beter.

Ik moet eerlijk bekennen toen hij net in het eerste kwam als linksback dat ik hem zeer matig vond, ik was van mening dat hij er alleen speelde vanwege zijn vader. Maar nu een aantal seizoenen later is blind verreweg de beste speler van ajax, enorm veel rust aan de bal, goede spelverdeling, niet te beroerd om vuil werk op te knappen etc. Tijd voor een stapje hoger op.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren