Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cruijff cynisch: 'De enige die Cakir kende was zijn moeder'

Laatste update:

Manchester United ligt al bijna een week uit de Champions League, maar de uitschakeling van Robin van Persie en co geeft nog altijd voldoende stof tot napraten. Daarbij gaat het dan vooral over de rode kaart die Nani kreeg, na een schop op het lichaam van Alvaro Arbeloa. De aanvaller van United had zijn tegenstander niet zien aankomen, maar moest toch vroegtijdig douchen.

/

Johan Cruijff begrijpt niet waarom de UEFA de Turkse arbiter Cüneyt Cakir had aangesteld voor de kraker tussen United en Real Madrid. "De enige die de man kende was zijn moeder", schrijft Cruijff in zijn wekelijkse column in De Telegraaf. "Bij mij rijst dan meteen de vraag wie het in zijn hoofd haalt om uitgerekend zo iemand uit te zoeken voor de meest beladen van de vier wedstrijden."

Volgens Cruijff had de UEFA een scheidsrechter moeten aanstellen 'die de wedstrijd beter zou aanvoelen': daar was volgens de legendarische nummer veertien bij Cakir geen sprake van. De Turk liet enkele dagen na de wedstrijd overigens weten nog altijd achter zijn beslissing om Nani rood te geven te staan. United verspeelde met een man minder een voorsprong en ging met 1-2 onderuit.

De rode kaart voor Nani was terecht

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
11 maart 2013 om 09:49

Cruijff laat zich graag kennen als het om zijn rivaal Madrid en Mourinho gaat... Ongelooflijk die man.

Daarnaast was die rode kaart ontzettend terecht, ik snap totaal niet dat mensen het kunnen ontkennen. Je ziet Nani gewoon duidelijk kijken, hij neemt veel te veel risico en als die hem raakt haalt ie nog even door ook...

11 maart 2013 om 09:56

Nani overtrad 2 regels die een rode kaart uitlokken, en 1 regel voor een gele kaart:

Rood:

- Het opzettelijk in gevaar brengen van een medespeler.
- Het opzettelijk geweldadig bejegenen van een medespeler.

Geel:

- Schwalbe om onder je straf uit te komen.

En voor de mensen die gaan schreeuwen dat het Niet opzettelijk was, bekijk de samenvatting even zorgvuldig zou ik zeggen. Daarnaast trapt hij Arbeloa letterlijk van zich af.

Edit: Spelfout

11 maart 2013 om 10:07

Sorry maar dit is klinkklare onzin. Hij doet dit helemaal niet opzettelijk. Denk je nu echt dat er 1 iemand, buiten Pepe, zo iets doms zou doen?
Nani gaat 100% voor de bal, ziet Arbeloa niet eens komen. God wat zijn die Madridfans toch zo ongelooflijk blind!!! Hier word ik echt kwaad van.

Het is geen rode kaart, maar zelfs tegen 11 zou Madrid wel zijn doorgegaan.
Je moet gewoon geen onzin verkopen om de winst goed te praten. Geen rood, dat is gewoon zo overduidelijk.

11 maart 2013 om 10:11

@291110,

Dan zou ik een bril aanschaffen, want in de herhaling zie je Nani weldegelijk naar achter kijken. Als jij zelf voetbal speelt, dan weet je dat je altijd aanvoelt waar je tegenstander zich bevindt, zeker als je hem een paar seconden voor je actie nog in het oog hebt.

En die natrappende beweging was natuurlijk ook niet opzettelijk.. Het shirt van Arbeloa was wit, net als de bal. Hij dacht gewoon dat hij de wedstrijd bal van zich aftrapte.

Ik ben een madrid fan ja, maar wel eentje met objectief verstand. Ik was de eerste die riep dat het géén rood was. Pas na de herhaling, waarin duidelijk werd dat hij Arbeloa wel degelijk zag aankomen, en je Nani ziet natrappen, sta ik achter de beslissing dat dit rood is.

11 maart 2013 om 10:14

Makkelijk hoor, maar heb gerust jullie mening. Deze kaart was dermate rood, dat ik ontzettend begin te twijfelen aan het voetbalplezier want onrecht regeert.

Manu was tientallen keren beter, Real had geen enkele kans, RvP en Welbeck speelden heel Real zoek en dan komt deze scheids twijfelend aan dartelen die een mulit-miljoenen beslissing maakt, totaal kapot gefloten. Ipv uitgeschakeld te zijn, spelen ze Madrid weer eens in de kaart. Heel treurig.

In dit geval sluit ik mij bij de woorden van Cruyff aan: als er camera's waren waarbij een jury had mogen oordelen, dan was dit 100% geseponeerd. Trieste bedoeling.

11 maart 2013 om 10:19

Dat is waarom er geen camera's zijn met een jury, maar een opgeleide scheidsrechter die de regels handhaaft in plaats van zijn emoties te laten spreken.

11 maart 2013 om 10:34

@ G0kuul

Ik weet niet welke wedstrijd jij hebt gezien, maar Manchester United stond bij de wedstrijd die ik zag met zo'n 34 balbezit op eigen helft een beetje de Berlijnse muur na te bootsen, net als Chelsea deed tegen Barcelona in halve finale CL. En dan heb ik het over de eerste helft. Dat ze in de omschakeling af en toe 10 seconde de bal goed de ruimtes in wisten te trappen wil niet zeggen dat ze Real zoek speelden. Ze werden zelf eerder zoek gespeeld tot de 16. Vanaf daar wisten ze Real redelijk op te vangen.

Daarnaast zouden camerabeelden heel goed kunnen zijn, echter spreekt Cruijff nergens in dit artikel over camerabeelden met een jury. Deze scheids (de jury) zou dan alsnog rood geven dus had dat geen verschil gemaakt. Je kan ook geen jury (meerdere personen) aanstellen, omdat er dan altijd discussie zal ontstaan. Een wedstrijd zou dan zomaar in plaats van 95 minuten 250 minuten kunnen duren. Ik denk dat dat het vermaak niet ten goede komt.

Edit:
Wat een loser die Johan. Kent hij de nummer twee van de Uefa scheidsrechterslijst niet. Deze column laat goed zien hoe incompetent Johan Cruijff is. Dat je uberhaupt als "grote" man over iemands moeder gaat beginnen is toch wel ontzettend zielig en respectloos. Dat je daarnaast geen onderzoek doet voordat je een artikel schrijft, maar liever de calimero wil uithangen en een beetje om je heen wil schoppen zegt ook weer wat over je intelligentieniveau. Het blijft wat dat betreft echt een voetballer (m.u.v. een aantal voetballers) Wanneer komt Nederland eindelijk tot de conclusie dat deze man zijn beste tijd gehad heeft? Gun hem zijn pensioen en rust en laat hem niet meer werken voor een krantje of in welke zin dan ook.

11 maart 2013 om 10:41

Die Cruijff is ook echt niet meer serieus te nemen.. Cakir fluit al jaren op de A lijst van de Uefa, floot ook verdienstelijk op het EK waar hij zelfs een halve finale mocht fluiten en heeft al vele Champions league wedstrijden gefloten.. Dit is de eerste keer dat ik hem een twijlachtige beslissing zie maken en opeens valt hele wereld erover.. Vond hem verder die wedstrijd ook gewoon goed fluiten, en de rode kaart van Nani kan je geven gezien de beelden.. Cruijff moet eens stoppen met praten aan de zijlijn en een keer een functie bekleden waarin hij verantwoordelijk is voor iets, maar nee daar is hij te laf voor.. Nare man is het eigenlijk

11 maart 2013 om 10:52

@291110

Kijk eens naar de herhalingen, je ziet Nani gewoon kijken. En wat dan nog, hij denkt toch niet dat hij de enige op t veld is of wel? Dit is Madrid, je krijgt niet 4 minuten om de bal aan te nemen op borsthoogte met je voet...

Het feit dat wij het allemaal niet eens kunnen worden zegt mijn inziens al genoeg; ontzettend lastig voor de scheidsrechter.

11 maart 2013 om 11:46

Ach, kijk even hoe vaak Barca de afgelopen weken van Real heeft verloren en vaak nog verdiend ook. Dus de druiven zijn zuur bij Johan. Dat is jammer Johan zou meer sportman moeten zijn en beter tegen zijn verlies kunnen.

Een rode kaart voor deze overtreding was op zijn plaats. Cruijff had beter uit kunnen halen tegen Nani op een manier die Frank de Boer regelmatig laat zien als hij het niet helemaal eens is met de scheids. Het verwijt moet richting Nani, je moet een scheids niet in de gelegenheid brengen een dergelijke kaart te kunnen geven.

Dus maak niet zo'n idiote overtreding onder het mom dat je zogenaamd de bal wilde spelen dan kun je niet van het veld gestuurd worden. Ongeacht of het terecht of niet is. Simpel toch?

11 maart 2013 om 11:53

Wat een onzin... Dit heeft niks met Real te maken, en alles met de Uefa en die scheidsrechter... Ik vind het ook belachelijk dat de Uefa voor zo'n wedstrijd niet een man met naam en ervaring aanstelt... Laat die Cakir lekker een minder beladen duel fluiten en zo aan de CL wennen...

11 maart 2013 om 11:57

Ach dennis.
99 procent vind het onterecht behalve realsuccesfanboysupporters en een verdwaalde fan die geen verstand van het spel heeft.
Verder heeft cruijff zoals gebruikelijk gewoon gelijk.
Real werd voor de rode kaart simpelweg overlopen en overklast,totdat de realfan cakir die ongetwijfeld door de uefa is ingefluisterd dat real kost wat kost ver moet komen omdat er nu eenmaal een finale real bayern gepland moet staan.
De loting met wamre en koude balletjes zal ongetwijfeld zo gepland staan dat bayern en real elkaar tot de finale ontlopen aangezien een rinale real barcelona niet meer kan plaatsvinden.

11 maart 2013 om 13:04

@ Logalactico

Een scheidsrechter fluit niet alleen volgens het boekje. Een scheidsrechter moet de wedstrijd aanvoelen en de context van de overtreding beoordelen. Jij hebt dat totaal niet door.

Volgens het boekje brengt Nani bewust zijn medespeler in gevaar. En volgens het boekje bracht De Jong bewust Xabi Alonso in gevaar. Volgens het boekje moeten beide spelers met rood worden bestraft. Jij weet echter dondersgoed dat er een groot contextueel verschil is tussen beide overtredingen.

Nani wilde de bal duidelijk aannemen. Het was gevaarlijk spel (geel). Die turk heeft de wedstrijd vermoord.

11 maart 2013 om 13:18

Er staat nergens in het boekje dat de wedstrijd aangevoeld moet worden. Zowel de Jong, als Nani verdienden beide rood. Wedstrijd aanvoelen leidt tot subjectiviteit en "gunfactor". Waarom denk je dat er zovaak wordt gezegd dat regels regels zijn, en deze nageleefd moeten worden?

Precies, omdat je anders voorkeursbehandelingen krijgt. Ben het ermee eens dat het een ongelukkige kaart is, maar zeker terecht.

11 maart 2013 om 13:23

'je ziet Nani kijken'. Mooi, die mensen die rood terecht proberen te rechtvaardigen op basis van een blik van Nani naar zijn looplijn.

Ik raad die mensen graag aan zelf de beelden eens goed terug te kijken en eens na te denken wat belangrijk is op het moment van kijken van Nani.

1. Startpositie van Nani op het moment dat Evra de bal naar voren brengt met een sliding.
2. Stand van Nani zijn lichaam op het moment van kijken.
3. Positie van Arbeloa op het moment van kijken van Nani.
4. Uiteindelijke positie van de botsing en de hoek waarop ze elkaar raken.

Antwoord 1: Nani loopt op dat moment met zijn gezicht naar de bal en dus richting de achterlijn van United. Nani draait bij zijn actie zijn lichaam rechtsom open.
Antwoord 2: Nani is half opengedraaid en zijn lichaam is gericht op de zijlijn als hij zeer vluchtig naar rechtsvoren kijkt.
Antwoord 3: Arbeloa komt vanaf een positie vrij centraal van het veld, oftewel schuin rechts achter Nani op het moment van kijken.
Antwoord 4: Nani raakt Arbeloa haaks en dus in de zijkant. Dit geeft dus nogmaals duidelijk aan dat Arbeloa niet recht voor Nani liep toen hij keek, maar van de zijkant komt.

Tel daarbij op dat:
1. Je duidelijk ziet dan Nani zijn ogen volledig op de bal heeft als hij zijn actie in zet.
2. De spelers van Real Madrid niet op de scheidsrechter af vliegen om een kaart te eisen, of op Nani om verhaal te halen. Een speler komt nog aanlopen om even wat tegen Xabi Alonso te zeggen die het vervolgens belangrijker vindt om de scheidsrechter te wijzen op de tijd die verloren wordt.
3. Geen enkele speler van United vliegt naar de scheidsrechter om te voorkomen dat er rood wordt getrokken. Logische conclusie: Ook voor de spelers op het veld was het duidelijk dat het een ongelukkige botsing betreft.

Nou begrijp ik prima dat een scheidsrechter in een split second te beslissen heeft zonder extra beelden. Cakir had echter een meer dan uitstekend beeld op de situatie. Er staat geen speler in de weg.
Als vervolgens de scheidsrechter ogenschijnlijk als de enige in het stadion er een rode kaart in ziet dan is dat toch op zijn minst opmerkelijk. Dan vind ik het persoonlijk niet vreemd dat men denkt dat hij bezweken is onder de druk of wellicht zijn eigen agenda had in deze wedstrijd.

11 maart 2013 om 13:45

wat zeuren mensen nou eigenlijk over Manchester United, natuurlijk zijn ze half bestolen. maar kan me nog goed herinneren dat Manchester werd gematst in de 1e championsleauge wedstrijd tegen Galatasaray !!!

11 maart 2013 om 13:58

veda: het 1 streept het ander niet weg zieligerd! anders kan iedereen wel voorbeelden van de vorige eeuw erbij halen..

een scheids hoort niet te marchanderen , punt!

11 maart 2013 om 15:05

Goh, de grootste onzin prater zegt wat. De regels zeggen nu eenmaal dat er bij een trappende beweging rood voor staat. En in dit geval is dat ook zo. Deal with it. Terechte beslissing van de scheids, niks op aan te merken. Die beste man volgt alleen maar de regels. Heb je de borstkas van Arbeloa gezien?

Verder praat jij je al tegen door te zeggen dat Pepe alleen zoiets stoms doet. Dus als het Pepe was dan was het wel rood omdat hij altijd dit soort acties maakt?

Opzettelijk of niet rood is terecht. Zie je het al voor je: Ik breek je been op 2 plaatsen met een trappende beweging zonder dat ik naar je kijk maar zeer onbesuisd inkom met een karatetrap. Daarna krijg ik slechts geel van de scheids omdat ik jou niet zag of per ongeluk deed?

Nogmaals de meningen zijn verdeeld maar je kan de scheids niks kwalijks nemen omdat hij de regels volgt!

11 maart 2013 om 15:08

Leuk hoor dit verhaaltje van je maar totaal onnodig. Waarom? Hierom:

Karatetrap of trappende beweging = Rood!!!

Regels Uefa en Fifa. Sorry, kan de scheids ook niks aan doen.

11 maart 2013 om 15:43

Lol Bambino. Je kan een bal niet verplaatsen zonder een trappende beweging te maken.

Elke omhaal, halve omhaal, aanname met uiterste krachtinspanning of sprong of iedere andere vorm van atletisch voetbal waarbij een schoen hoger dan een centimeter of 50 komt is dus rood?

Nani maakt geen karatetrap of trappende beweging maar probeert in een sprong een bal aan te nemen. Zoals jij het stelt is, om een bekend voorbeeld te noemen, Bergkamp zijn goal tegen Argentinië in 1998 dus ongeldig omdat hij de bal eerst aanneemt met een karatetrap en dus had moeten resulteren in een rode kaart?

De reacties op twitter van Man City speler Kompany (never a red card) en andere spelers als Kevin-prince Boateng (how can u give a red card for that???is he serious....???) ,samba ( Unbelievably harsh red card. Rotten decision) en de spelers op het veld zeggen toch wel genoeg. Zelfs Arbeloa zelf vraagt niet om een kaart maar staat er maar rustig bij na zijn behandeling.

11 maart 2013 om 16:00

@ Logalactico

Dus jij vind de overtreding van De Jong net zo zwaar als de overtreding van Nani? De Jong brak de ribben van Xabi (geen grap) doormiddel van een karatetrap. De Bal was nergens te bekenen. Bij Nani was de bal nog in de buurt.

Hoe kan jij met droge ogen zo iets zeggen man? En scheidsrechter moet juist de wedstrijd aanvoelen. Een scheids moet altijd kijken naar de omstandigheden van het geval.

11 maart 2013 om 16:25

Hij heeft het toch niet specifiek over die beslissing? Arbeloa had trouwens allang niet meer op het veld mogen staan na het opzettelijk op het bovenbeen trappen, zonder enige intentie de bal te willen spelen. van zijn tegenstander.
Op wedstrijdern op het hoogste niveau moeten toch ook scheidsrechters van het hoogste niveau fluiten?

11 maart 2013 om 17:32

jonge je kan zegge wat je wil serieus maar nummers liegen niet kyk maar naar de stemmen drol

11 maart 2013 om 17:34

Mister Colina himself
jonge je kan wel met regeltjes kome en je bla bla
maar scheids moet een wedstryd aanvoele en soms de regels buige klaar

11 maart 2013 om 17:45

Nani ziet hem niet komen?
Wie is er dan blind?
Winst hoef je niet goed te praten, daar is het juist winst voor!

11 maart 2013 om 18:20

Hij heeft hier gewoon gelijk.. K kende hem ook niet en samen met mij nog vele .. De UEFA had toch iemand anders aan moeten stellen

11 maart 2013 om 21:12

dit slaat werkelijk helemaal nergens op.
opzet zat er totaal niet bij!!
en wat je over die swalbe brabbelt slaat werkelijk alles!!
hoe kom je er in godsnaam bij om zoiets op te schrijven.
dan moet je dus eerst nadenken wat je wil zeggen, het dan opschrijven en daarna nog eens bekijken als je het hebt gepost!!!
dan moet je toch bij 1 van die handelingen hebben gedacht: eigenlijk slaat het helemaal nergens op dat swalbe verhaal.

die andere 2 valt natuurlijk altijd over te discusieren, maar het lijkt me sterk dat je bij een voorsprong opzettelijk je tegenstander met een karate trap probeert uit te schakelen.
dan weet je zeker dat je rood gaat krijgen, dus het zal toch wel niet met opzet zijn denk ik dan.
maar jij denkt duidelijk niet veel na, ook al krijg je er dan toch genoeg de kans toe!!

11 maart 2013 om 22:14

Wow. De invloed van de een niet erg objectieve (ruzie met Fergie) Roy Keane is groter dan verwacht.
Bijna 60 duimpjes omhoog. Ok, het VZ publiek is niet van de slimste maar dat ze zo laag zouden vallen had ik ook niet verwacht.

11 maart 2013 om 22:44

bekkerz, Çakir is dan ook een scheidsrechter met de meeste kennis bij de Uefa en behoort tot de Elite van de Uefa, zoals ze dat zo leuk zelf benoemen. Hij heeft al:
- op het EK gefloten,
- op de Confederations Cup gefloten,
- was vierde official bij de finale van het EK 2012 dus heeft aan de sfeer kunnen proeven,
- heeft op het WK voor clubteams de finale gefloten tussen Chelsea en Corinthians,
- heeft tal van Interlands gefloten waaronder die van Nederland - Italië (afgelopen interlandperiode), Portugal - Spanje en Duitsland - Nederland,
- heeft tal van EL / CL wedstrijden gefloten waarin meerdere halve finales en kwart finales met clubs als Real, Barça, Manu, Chelsea en Paris Saint-germain.

Wil je nog meer ervaring of vind je deze waslijst wel genoeg?

Praat de meute eens niet na en ga op onderzoek uit.

Johan Cruijff is niet goed op de hoogte omdat hij hem zelf misschien niet kent, maar bij de meeste Europese clubs is deze man toch wel bekend. Staat hoog op de uefa lijst.

Vond hem ook fantastisch fluiten alleen de rode kaart niet, dat had in mijn ogen gewoon een gele prent moeten zijn. Verder floot hij gewoon een prima pot.

Snap ook niet waarom hij een stuk wijdt over een scheidsrechter in zijn column. Johan moet beseffen dat hij met zo´n column en zijn persoonlijkheid zo man wel verschrikkelijk in diskrediet kan brengen.

11 maart 2013 om 12:40

Precies. Cruijff maakt hier toch wel een grote fout en laat toch een flink gebrek aan respect (toverwoordje) zien naar een individu!

Hahaha cruijf wat ben jij zielig geworden.
Ga in je bejaardehuis monopoly spelen ofso, in plaats van iemand beledigen zonder een goed argument.

En cakir is al best wel bekkend vind ik. floot halve finale champions leugue vorig jaar, halfe finale euro 2012. en was in de finale van de cl en euro 2012 4de official.

11 maart 2013 om 09:43

Zit je Cruijff zielig te noemen, je maakt zelf 4 fouten in een paar zinnen!

Cruijff heeft gelijk, voor zo'n wedstrijd hoor je die Portugees of die ene Sloveen erop te zetten. Deze scheidsrechter maakt gewoon een slechte beslissing, veel mensen in de voetbalwereld zijn het daar over eens, zijn die nou allemaal gek dan? Lijkt me niet.

11 maart 2013 om 10:08

Het is een feit dat Cruyff de laatste tijd zielig aan het doen is, om zijn vergane glorie weer wat op te krikken.

Veel mensen zijn het er ook niet mee eens dat er flitspalen langs de kant van de weg staan. Toch staat het in de regels dat je niet te hard mag rijden.

Is dit een beetje een goeie vergelijking over het naleven van de regels en calimero gedrag?

Edit: spelfout

11 maart 2013 om 10:40

Nou en, ben jij zijn leerkracht? Zitten we hier op school ? Nee.

Overigens heeft Sneijder1905 gewoon gelijk, deze arbiter heeft veel top wedstrijden op zijn naam staan.

11 maart 2013 om 10:59

Ik heb jou ook veel spelfouten zien maken bij andere topics dus dat zegt genoeg.. Ik stoor me aan mensen die anderen lopen te bashen maar zelf ook niet alles goed doen. Dus vandaar ! Het is verder totaal niet nodig om Cruijff zielig te noemen.

En Cakir is niet de topper die vereist wordt in deze wedstrijd. Dat lijkt me wel duidelijk. Topteams = topscheidsrechter!

11 maart 2013 om 11:10

Wat zegt genoeg ? Kan je niet inhoudelijk reageren? Ik heb ook nooit gezegd dat ik perfect kan typen enz..

Jammer dat je zo blijft haken aan taalfouten ( zou idd beter zijn als het niet voorkomt) maar iedereen maakt wel eens een fout of meerdere.

Ik weet niet wat een topper is in jou hoofd maar deze man heeft al tig belangrijke wedstrijden gefloten, hij is zeker 1 van de toppers die de Uefa heeft. Hij floot dit jaar nog de wereldbeker finale voor clubs en wordt langzaam warm gemaakt voor een ander finale.

11 maart 2013 om 11:44

@rodybboss

Wat een zielig mannetje ben jij zeg andere te gaan lopen verbeteren en je dan ook nog druk erover gaan zitten maken. Maar niemand doet alles goed dus dan mag niemand zijn mond opentrekken. Cruijjff is toch ook gewoon zielig anders zou die dit niet zeggen. Maar jij bent ook zielig want het is totaal onnodig om hem op zijn spelfouten te wijzen( doe het even volgens jou logica). Maar begin bij mij ook maar aangezien ik ook niet fatsoenlijk typ geef je de tip alvast

11 maart 2013 om 21:37

Een nieuwe zin begin je niet met en... Dus als het zelf niet lukt ga dan andere ook niet verbeteren! Cruijff heeft overigens ongelijk want dit is gewoon een prima scheids die goed aangeschreven staat!

13 maart 2013 om 10:17

Mondje dicht analfabeet, ga maar lekker googlen want het kan wel in de Nederlandse taal !

11 maart 2013 om 10:06

Hoe kom jij zo'n grote voetbalkenner. Gelukkig is cakir volgens jou wel erg bekkent, want hij floot de halfuh finalle in 2012.

11 maart 2013 om 17:08

Volgens mij volgt Cruijff helemaal geen voetbal anders zou hij dit niet zeggen.

11 maart 2013 om 22:45

Çakir is dan ook een scheidsrechter met de meeste kennis bij de Uefa en behoort tot de Elite van de Uefa, zoals ze dat zo leuk zelf benoemen. Hij heeft al:
- op het EK gefloten,
- op de Confederations Cup gefloten,
- was vierde official bij de finale van het EK 2012 dus heeft aan de sfeer kunnen proeven,
- heeft op het WK voor clubteams de finale gefloten tussen Chelsea en Corinthians,
- heeft tal van Interlands gefloten waaronder die van Nederland - Italië (afgelopen interlandperiode), Portugal - Spanje en Duitsland - Nederland,
- heeft tal van EL / CL wedstrijden gefloten waarin meerdere halve finales en kwart finales met clubs als Real, Barça, Manu, Chelsea en Paris Saint-germain.

Wil je nog meer ervaring of vind je deze waslijst wel genoeg?

Praat de meute eens niet na en ga op onderzoek uit. Wijsneus

Hij heeft gelijk als hij de wedstrijd had aangevoeld geef je geen rood.
Het was totaal niet gemeen bedoeld maar een ongeluk.
Volgens de regels mag je rood geven maar je hoeft dat niet te doen.

11 maart 2013 om 09:34

"volgens de regels mag je rood geven maar je hoeft dat niet te doen"

volgens jullie niet , hij vond het wel zo dus volgens de regels !!!
dus gewoon goed gefloten!

11 maart 2013 om 09:49

Doe dan niet hypocriet en geef dan ook toe dat ramos rood moet hebben voor een elleboog?

Rand 16 liep iemand de 16 in en strekt zijn hele arm om hem op te vangen.
Is dan ook rood.

11 maart 2013 om 10:49

Dat was geen rood. De actien van Varane in het thuisduel, dat was een rode kaart. Dat van Ramos kwam niet eens in de buurt voor een rode kaart. Ook opmerkelijk dat ik er voorderest nietmand over gehoord heb.

11 maart 2013 om 11:16

En dan vergeten ze nog hoe Diego Lopez Vidic even knockout wilde knallen met twee vuisten.. Oh nee, wacht... Dat was niet opzettelijk, hij zag hem niet aankomen... Haha, die Madrilenen hier hè, fans sinds 2009...

11 maart 2013 om 11:22

Als nani terecht rood kreeg moest ramos het ook krijgen.
Zeer hypocriet alllemaal maar ja dat zie je vaker bij barcelona fans en madrid fans.

11 maart 2013 om 11:30

En dat moet jij zeggen? Een barca fan, toeristen club, gloryhunters.
Cakir goed gevloten zeker terecht rode kaart, mensen die dit onterecht vinden zijn of man utd fans, barca fans en anti-madrids. Als dit was gebeurt tegen Messi had nani nu schorsing van 6 wedstrijden. En dan zou je niemand horen klagen.

11 maart 2013 om 11:55

Zo fluit Dhr. Higler ook wekelijks een keurige wedstrijd in de Eredivisie!
Die gasten met het spelregelboekje in hun borstzakje moeten uit het voetbal, ze fluiten de wedstrijden kapot en halen de emotie uit het spel, waardeloos...

11 maart 2013 om 12:18

@dicksons

hahaha als Pepe dit deed bij Messi zou de hele wereld zeggen dat het terecht is en dat Pepe levenslange schorsing etc... moet krijgen.

alleen Unt fans, barca fans en anti-madrid vinden het geen rood omdat hij hem "niet zag" . maarja terechte kaart en gewoon goed gefloten dus niet zeuren.

dit jaar wint een club de CL waarmee de stad met de letter M begint, Munchen, milaan of madrid :D

Lekker goedkoop weer van die ouwe. Beetje de overwinning van Real zwart willen maken. En begint hij dement te worden ofzo? Hij floot vorig jaar de halve finale Barca- Chelsea, waarin Terry werd weggestuurd en Barcelona een penalty kreeg. Ook Spanje- Portugal werd uitstekend geleid door Cakir.

Sorry meneer Cruijff, maar Cakir is op dit moment 1 vd beste scheidsrechters in Europa, floot vorig jaar ook al Barcelona-chelsea waar hij Terry (geheel terecht) een rode kaart gaf.
Dat Cruijff hem niet kent zegt meer over Cruijff dan over Cakir.
De rode kaart in de afgelopen wedstrijd was discutabeler dan de rode kaart voor Terry, daar ben ik het mee eens, maar ik vind het gewoon een actie waarbij je hem kan geven.

deze man had al verschillende CL duels op zijn naam staan , en heeft ze allemaal goed gefloten .
mede daardoor kreeg hij deze kraker en die heeft hij gewoon goed gefloten.
zelfs de rode kaart kon hij geven volgens de regels. staat nergens in de boeken dat je aan moet voelen of intensie het is gewoon fout of goed !

maar cruif is een barca likker dus jah die zie liever madrid er uit vliegen dan Manu!

Het is wel een bekende scheids, maar hij heeft inderdaad een fout gemaakt. Ben benieuwd naar de column van Cruijff als zijn Barcelona weer eens wordt bevoordeeld.

11 maart 2013 om 09:52

Enige fout was de niet gegeven penalty voor Real Madrid na hands van Rafael!

En voor alle Barca fanboys die mij rode duimpjes gaan geven, dit verzin ik niet, dit stond in het rapport van Fifa over het optreden van deze scheidsrechter! Een feit dus.

11 maart 2013 om 10:10

Dat is al je tweede onzinreactie in dit topic. De rode kaart is gewoon zwaar overdreven en moest een gele kaart zijn wegens onopzettelijk gevaarlijk spel.
En doe niet zo bijdehand door te zeggen dat dit in een scheidsrechtersrapport staat. Alsof jij de macht zou hebben om dat te lezen...

11 maart 2013 om 10:14

Dat scheidsrechter rapport is gewoon openbaar en voor iedereen toegankelijk, dus ken je feiten voordat je reageerd.

Ik wil je er nogmaals, allervriendelijkst op attenderen om de herhaling te zien.

Onzinreactie?

Even onderbouwen dan:

Het is opzettelijk in gevaar brengen, wanneer je jouw medespeler aan ziet komen. Zag Nani Arbeloa aankomen? Ja, dat zag hij!

Conclusie: Rood, en compleet volgens de regels. Waarom ga je niet inhoudelijk op mij in, in plaats van het onzinreacties te noemen? Is dat omdat je geen tijd hebt, of omdat je pauze op de sociale werkplek voorbij is.

Edit: Je zegt dat het géén hands was van Rafael? Anders noem je het geen onzinreactie. Ik zou je aanraden even een montuurtje bij de Hans Anders aan te schaffen, krijg je de glazen er gratis bij dacht ik.

11 maart 2013 om 12:13

@logalactico,

Het is geen rood, hooguit geel. De overtreding is namelijk gevaarlijk spel, waarop normaal gesproken een gele kaart volgt.

Jij zegt dat:

- Nani Arbeloa aan zag komen... Het enige dat je in de herhaling ziet is dat Nani even zijn hoofd draait. Niet waar Arbeloa zich op dat moment bevind en sowieso vind ik het knap dat jij kan bepalen wat Nani wel of niet ziet. (ps. Nani en Arbeloa zijn geen medespelers...)

- Opzettelijk in gevaar brengen, wat een gelul, je ziet dat hij gewoon de bal uit de lucht probeert aan te nemen.

11 maart 2013 om 12:24

Jij maakt je echt compleet belachelijk met je commentaar hier Logalactico. Ongelofelijk ik moest al hard lachen bij je eerste commentaar waarin je aangaf dat Nani op basis van 2 vergrijpen rood had moeten krijgen maar Vooral het vergrijp wat jij geel noemt, namelijk het maken van een schwalbe om onder de kaart uit te komen. Dit is de grootste onzin want ze komen beide met een flinke vaart tegen elkaar aan dus waarom kan Nani geen pijn hebben.

Je opmerkingen over een sociale werkplek en hans anders geven aan hoe volwassen je bent. Net als deze opmerking van Cruijff wat laat hij zich kennen bah!

Ik vind het verder goed dat je feiten erbij pakt zoals het wedstrijdrapport maar zo'n rapport zegt ook niet alles. Het blijft altijd gaan om eigen interpretatie. Dat de beste man van de Uefa een 8,2 krijgt vind ik onbegrijpelijk. Hij heeft 2 dan wel 3 grote fouten gemaakt. Ten eerste de handsbal van Rafael die hem inderdaad met de hand van de lijn haalde in plaats van met het hoofd. Een 100 strafschop ontnomen. 2e grote fout is de gele kaart van Arbeloa. Die beste man schopt zowat de knie van Evra aan gruzelementen, voor zo'n overtreding gelden dezelfde 2 rode kaart argumenten van jou eerste post. Indien hij deze 100 rode kaart gewoon gegeven was dan was het hele voorval van Nani nooit een issue geweest.

Los van alles is de kaart gegeven en kan er niks meer terug gedraaid worden. De scheids heeft met zijn beslissing een stempel op de wedstrijd gedrukt wat Real Madrid het extra zet gaf om door de defensie heen te breken. Lullig voor United maar ze hebben zelf meer dan voldoende kansen in Bernabeu laten liggen. Dus de scheids de volledige schuld van de uitschakeling geven is complete onzin, United moet ook naar zichzelf kijken.

11 maart 2013 om 13:13

Een trap op iemand zijn borst (wat doet jouw voet daar bij voetbal?) is altijd gevaarlijk spel. Daar ben ik het mee eens. Alleen, wanneer je de bal niet eens raakt, doorhaald wanneer je de speler raakt en aangezien hij de schijn tegen krijgt door zijn hoofd van te voren naar Arbeloa te draaien, maken dit een situatie waarin rood gewoon geoorloofd is..

Daarnaast, het lijkt me logisch dat Arbeloa zich bevindt vlak bij Nani, omdat hij 2 seconden daarna bij de bal is. Draai het eens om; zeggen dat Nani Arbeloa niet gezien heeft, dat is pas bullshit. Hij draait zijn hoofd in zijn richting, hoe kan je dan een speler missen?

Door je been op dit niveau, op het middenveld zo hoog te zetten, terwijl je weet dat er een speler aankomt, is gevaarlijk spel. Het vervolgens missen van de bal, en doortrappen op Arbeloa is gewoon terecht rood.

11 maart 2013 om 13:15

Dus jij geeft aan dat Arbeloa rood verdiende? Mee eens, op precies dezelfde grond waarop die van Nani ook gerechtvaardigd is .

Overigens ben ik best bereid om toe te geven dat mijn eerste reactie op de mogelijke kaarten misschien ietwat overdreven is. Neemt niet weg dat het wel mogelijk is voor de scheids om deze te geven.

Dat Nani pijn heeft is mogelijk. Dat hij Arbeloa natrapt is een feit.

11 maart 2013 om 13:39

Mijn god Logalatico,

Iedereen die een andere mening is toegedaan is een Barca of United fanboy en niet objectief.

Jouw posts zijn echt met afstand de meest subjectieve die ik hier heb gezien. Je durft het zelfs een feit te noemen dat Nani na trapt. Daarmee maak je jezelf echt net zo belachelijk als alle andere personen die beweerden dat Nani zijn been niet terug trekt maar zelfs extra strekt. Op vele beelden is heel duidelijk te zien dat Nani zijn knie volledig terug wordt gebogen bij de botsing. Zijn knie hangt bijna op zijn knie. Die zogenaamde 'natrappende' beweging is niets anders dan het verliezen van het contact met Arbeloa waarbij de kracht die zijn been helemaal terugdrong er niet meer is. Dan strekt je been automatisch weer naar een positie waarop er minder spanning op je spieren staat. Helemaal als je in de lucht vliegt en je dus je balans probeert te vinden voor de landing.

Het is prima als je vindt dat Nani rood moet krijgen, ongeacht of hij Arbeloa niet eens heeft gezien. Ieder zijn mening, maar ga dat nou niet onderbouwen door jouw aannames als feiten te brengen.

11 maart 2013 om 16:28

sammerens heeft helemaal gelijk. is gewoon de wet newton en die is heel logisch.

Erg lage reactie van Cruijf, had zoiets niet van hem verwacht. Verbaast me dat hij hem niet kent, was vorige jaar nadrukkelijk aanwezig in de wedstrijd van Barca tegen Chelsea.

11 maart 2013 om 13:09

Als het om Real Madrid gaat, dan kan je dit zeker verwachten. Vorig jaar was hij toch degene die Cakir applaudisseerde toen hij Terry terecht rood gaf. De vermeende schwalbe van Cesc werd ook met een penalty bestraft. Waar was Cruijf?

11 maart 2013 om 13:18

Zit ook iets van sarcasme in.

Cruijf weet denk ik zelf ook niet meer wat hij zegt als het over Real gaat. Hij praat meeste tijd alleen maar onzin over ons en denkt dat hij wijs is.

11 maart 2013 om 16:37

ach, ik vind dat zo kinderachtig.

iedereen weet dat johan cruyff een boontje heeft voor barcelona en een broertje dood aan real madrid. niets nieuws.

maar mag hij daarom nooit meer iets over een wedstrijd met real madrid zeggen?

fuck man, dit is een column. wat hebben wedstrijden van een jaar of langer geleden daarmee te maken? en hij zegt ook helemaal geen onzin. tenminste ik, en ik denk met mij vele mensen, zijn het gewoon met de strekking van zijn column eens. velen ook niet, tja, dat is wel vaker zo met een column. niet? je kan het er mee eens zijn, of niet. en columns die dat dat niet hebben zijn het niet waard om columns genoemd te worden.

het is niet zo moeilijk.

Die man kraamt steeds meer onzin uit!!! In de herhaling kon je zien dat hij hem wel degelijk aan zag komen, verder floot deze man een uitstekende wedstrijd! Als het Barcelona was geweest was het natuurlijk terecht geweest he Johan. Steekt hem natuurlijk dat zijn ''vriend'' Mourinho volledig het tegendeel bewijst van zijn zogenaamde visie!

kan het gewoon niet hebben dat Real de CL gaat winnen.

Wat een rare, bijna respectloze reactie, Cruijff is zelf blijkbaar niet op de hoogte dat hij Cakir niet kent. Vind zulke uitlatingen totaal niet passen bij zo'n legende.

Best respectloos van Cruijff .. Hij is niet zo bekend als een Webb of Collina ed. Maar hij is bevoegd om zulke wedstrijden te fluiten zoals al eerder gezegd, hij ook gedaan heeft..

Cruijff moest gewoon wat tekst hebben voor z'n collumn. Dat is alles..

Ach Cruijff kan tegenwoordig alleen maar negatief wezen over Real omdat hij ziet dat zijn club Barca uit de CL dreigt te gaan!

Johan Cruijff toch..ik betrap je weer eens op subjectiviteit.. Volgens mij gaf deze scheid tegen barcelona Terry rood.
2 dingen mogelijk; 1 hij is dement 2 Hij wilt het niet weten omdat hij ook ziet dat Real Madrid er goed voor staat.

Doe eens niet zo kinderachtig man..jij weet dondersgoed wie deze scheids is..

Terecht rood Nani komt er onbesuisd in..was de overtreding van Pepe op Dani Alves in 2010 dan wel rood??
2e geel van Persie bij arsenal was dat ook terecht dan???

11 maart 2013 om 09:49

Cruyff weet ook dondersgoed wie deze scheidsrechter is. Hij wordt namelijk door de Fifa gezien als één van hun grootste talenten, en kreeg een 8.2 na de wedstrijd Manchester United - Real Madrid.

Enige minpuntje volgens de Fifa was het onthouden van een loepzuivere penalty voor Real Madrid na hands van Rafael.

11 maart 2013 om 11:29

fifa?

11 maart 2013 om 19:43

Fifa??

12 maart 2013 om 17:44

@cloud

Logalactico bedoelt natuurlijk de Uefa. Een beetje dom om zo te reageren terwijl iedereen natuurlijk weet dat hij de eerdergenoemde Uefa bedoeld.

12 maart 2013 om 19:29

@ Numero 7.

Ik bedoelde eigenlijk gewoon Fifa, aangezien deze organisatie groter is dan de Uefa, en de Uefa eigenlijk het "kleine broertje van" is.

Maakt niet uit, wellicht heb ik het mis, en wordt hij door de Uefa gezien als grootste talent.

Gewoo frustratie omdat Barcelona verliest van Real. Zielig hoor.

Het was een terechte rode kaart, mocht Pepe zo inkomen dan schreeuwde iedereen moord en brand.
Het is inmiddels wel duidelijk dat de publieke opinie tegen Real is. Maar dat mensen zoals Cruijf zich zo subjectief gaan uitlaten over dit soort overtredingen zegt wel veel over hun.

11 maart 2013 om 10:13

Ja, Marca vergeleek ze ook al en ik heb nog nooit zo hard gelachen als toen. Nani kijkt alleen naar de bal, Pepe ziet Alves maar al te goed staan en trapt los over de bal. Totaal andere situatie, maar dat zien ze blijkbaar niet bij Marca en bij de Madrilenen.

Echt laag dat je zo'n incident erbij haalt, ik had echt beter verwacht van je. Rode kaart Pepe is terecht, rode kaart Nani is zwaar overdreven.

11 maart 2013 om 13:24

Sterker nog, zelfs als Pepe hem amper zou raken zou die een gestoorde gek zijn die opgesloten moet worden omdat hij zijn medemensen in gevaar brengt.

Als dit Pepe tegen Barcelona was geweest, was Cruyff de eerste geweest die om een rode kaart had geschreeuwd.

Wat praat iedereen trouwens slap over "de wedstrijd aanvoelen" en "de intentie van Nani"? Deze dingen komen niet eens voor in de regelementen van voetbal. Gaan we nu "gunfactor regels" bedenken, omdat we het Real niet gunnen door te gaan, maar United wel?

Beetje slap allemaal als je het mij vraagt.

De rode kaart van Van Persie vorig jaar tegen Barca, na het "wegschoppen" van de bal (terwijl hij zei het fluitje niet eens gehoord te hebben), DAT was pas een wedstrijd stuk maken! Als je het dan toch hebt over wedstrijden stuk maken, pak dan deze wedstrijd als voorbeeld!

Wat een subjectieve, karakterloze eikel is die Cruyff ook

Cruijff interesseert hem Barca eigenlijk niet meer..omdat hij niet meer de beste allertijden is. Hij kijkt geen wedstrijden meer

Deze scheids floot Barcelona - Benfica
Deze scheids floot Barcelona - Chelsea (rood Terry)

Cruijff, ovrebo vond je zeker wel een held, hé?. Daarover zei je helemaal niets en hield je je mond dicht. Maar nu omdat real madrid door is naar de volgende ronde, kun je het niet laten.. Cruijff--barcelona en barcelona supporters zijn de laatste mensen die over dit soort dingen mogen praten.... 2008/2009, chelsea...

Edit: ik heb altijd respect voor cruijff als het om ajax gaat. Daar wil die alles voor de club geven, maar als het om barcelona gaat, dan snapt die volgens mij zelf niet wat die uitkraamt.

Hahahah,

Cruijff moet definitief naar een bejaardenhuis, want zo te zien gaat het niet goed met hem. Of kijkt deze man toch geen wedstrijden van Barca en Spanje in halve finales en finales?

Of is Cruijff toch een nationalist die zich nu meer met het Nederlandse voetbal bemoeit en géén tijd heeft voor Europees topvoetbal.

Ongelukkige uitspraak van deze Nederlandse Spanjaard.

Johan's einde begint te naderen. Hij heeft gelijk in het feit dat die rode kaart nogal discutabel zou zijn, maar dat niemand Cakir kent is echt onzin. Die man staat gewoon hoog genoteerd bij de Uefa en heeft op basis van prestaties al het recht deze wedstrijd te fluiten. Helaas doet hij het dan deze wedstrijd niet zo goed, maar wat Cruijff nou weer zegt, pff

Toon je ballen meneer Cruijff en word trainer bij f.c. Barca of Ajax. Al onzin uitkramen.

Cruijfje ga maar lekker kapot van binnen, want Barca ligt er 100% uit. br Deze scheids heb k vaker topwedstryden zien fluiten en hij doet het keigoed. br Mensen mopperen over een twyelgeval rode kaart.. Dat mag. Dat er al een week lang over wordt geruzieed, zegt genoeg. Je kan em dus geven.br Waarom noemt meneer met de zure mond niet dat handsgevalletje van Rafael waarmee ie de bal van de lijn haalt???? Dat is namelijk penalty en een rode kaart.. Wat mij betreft is dat de enige fout van de scheids.. Wie is Johan om zich ook al te bemoeien met de aanstelling van scheidsrechter???? Real hater xD ik neem die man gwn totaaaaal niet serieus meer.. Heeft alle onzin al eens uitgekraamd.

God, wat een hypocrisie hier bij de Madridfans. Als Marcelo in een sprong opzettelijk op Villa karate beoefent is het geen fout, maar als Nani onopzettelijk Arbeloa raakt is het overduidelijk rood. Echt waar, dit is gewoon lachwekkend.

11 maart 2013 om 10:22

Het is wel degelijk een fout van Marcelo, ik ben de eerste die dit toegeeft..

En nogmaals, waarom is het in jouw ogen onopzettelijk?
De herhaling wijst duidelijk uit dat hij naar Nani keek voordat hij de actie maakte?
Reageer hier eens op aub.

11 maart 2013 om 11:39

Denk je nu echt dat hij zoiets opzettelijk gaat doen? Ik weet niet welke beelden jij bekijkt, maar zoals ik het zie, kijkt hij achteruit naar de bal en staat zijn voet in een positie om de bal te controleren. Geen opzet dus.

En dat " natrappen ", dat is gewoon een reactie van schrik, hij had Arbeloa totaal niet verwacht.

Voel de match gewoon even aan, waarom zou Nani zoiets doms doen? Ze zijn op dat moment gekwalificeerd, de betere ploeg en rood zou op dat moment de match kunnen doen kantelen.

Ik vind het spijtg voor jou, maar hier kan ik je alleen maar ongelijk geven.

11 maart 2013 om 12:11

Hij kijkt wel degelijk naar Arbeloa voordat hij naar de bal kijkt. Een vluchtige blik zegt genoeg, welke is vastgelegd door een camera vanuit een andere positie. Misschien moet je je zoekterm op youtube even aanpassen naar: "nani sees Arbeloa". Dan zijn er voorbeelden genoeg te vinden. Ook die kale meneer met zijn Piero, die altijd alles scherp analytisch in de gaten heeft, heeft dit zien gebeuren.

Een reactie van schrik? Je moet hier toch echt toegeven dat dit een argument is wat nergens op slaat.. Als er iemand in mijn rug loopt die ik niet verwacht, mag ik dan van schrik een elleboogstoot geven? Dan heeft de scheids alle recht om mij rood te geven voor een elleboogstoot. Dat is hoe de regels zijn.

Ik hoop jou hiermee voldoende geinformeerd te hebben, stop met jezelf belachelijk maken door Nani in een positie te zetten alsof hij niks gedaan heeft.

11 maart 2013 om 13:01

Nogmaals om je even wat bij te leren

Opzet is Irrelevant in deze kwestie

Op zo'n manier inkomen, met een been op een dermate hoogt en in die houding is ten alle tijden gevaarlijk spel dus Rood!

Ik ben van meing dat die hem mischien niet gezien had maar dat geeft hem nog niet een cart blanche om de gekste karakte trappen uit te voeren om een simpele bal aan te nemen. Arbeloa kon hier voor het zelfde geval ernstige verwondingen aan overhouden.

11 maart 2013 om 13:19

@ Saoui,

Precies!

Het is altijd makkelijk om achteraf te zeggen waarom hebben ze die man op het blaadje gezet om deze wedstrijd te fluiten. Volgens mij heeft deze man bijna iedere Europese topwedstrijd gefloten en heeft hij dat ook iedere keer goed gedaan. Hij heeft volgens mij ook nog eens de beste staat van dienst van alle scheidsrechters in Europe, zeker voor de wedstrijd. Ik weet niet of het nu nog steeds zo is.

Voetbalzone raakt noorden kwijt ... dit is OFF Topic ..... oude koeien uit de gracht halen .... over Cruyf ga ik zwijgen .... Deze oude man heeft al lang niets meer toe te voegen op nationaal vlak, laat staan op internationaal .... er worden wekelijks onterechte rode kaarten gegeven waar niemand maar dan ook niemand iets over zegt ... volgens kenners was deze zeker terecht .... boring voetbalzone stop ermee

Heel interessante column, waarbij ik me afvraag waar het over zou gaan als het omgedraaid zou zijn. Als er een (onterechte) rode kaart aan Real Madrid was gegeven.

Een aantal opmerkelijke constateringen doet Cruijff ook in de column. Vooral dat niemand deze scheidsrechter zou kennen is het meest lachwekkend. Kan iemand misschien aan Cruiff vertellen dat de arbiter in kwestie al een aantal jaar wedstrijden fluit op het allerhoogste niveau. En omdat hij dan nu in een keer opvalt, dat niet meteen wil zeggen dat hij vanuit het niets komt.

En wat heeft respect met deze hele situatie te maken, in feite een foute inschatting?

Ik ben het er mee eens dat de beslissing van de scheidsrechter om rood te geven niet de juiste was. Maar waarom daar nu in een keer een column over te schrijven. Dit gebeurd aan de lopende band. Zolang het leiden van wedstrijden nog door mensen en alleen door mensen met minimale hulpmiddelen wordt uitgevoerd zul je dit altijd blijven houden.

Wat mij dus uiteindelijk vooral tegen de borst stuit zijn de ietwat denigrerende verwijzingen naar de Turkse achtergrond van de arbiter. Hij komt uit Turkije, dus hij is te min om wedstrijden op een dergelijk niveau te fluiten?

Waarom hoorden we Cruiff niet over de Nederlandse arbiter van vorig jaar die in een keer met penalties ging strooien in de wedstrijd Barcelona - AC Milan?

Nee Cruijff slaat dit keer de plank volledig mis.

11 maart 2013 om 10:57

Hele goede reactie waar ik het roerend mee eens ben.. Cruijf is echt een wolf in schaapskleren, dat hebben we met die situatie met Davids al gezien.. Nare vent

11 maart 2013 om 13:08

Als iemand erbij wordt gehaald om de 'donkere' jongens te begeleiden en te helpen waar nodig, is het niet onlogisch om te zeggen dat hij erbij is gehaald omdat hij 'donker' is. Dat is alles wat Johan gezegd heeft. Is dat echt zo moeilijk te bevatten? Iets is niet automatisch racisme als het over een bepaalde huidskleur gaat.

13 maart 2013 om 15:52

Waar heb je mij over racisme horen praten?

Johan is nu wel erg oud aan het worden, heel Europa kent deze scheidsrechter. Is hun jongste en beste talent dat ze hebben rondlopen.

Buiten dat, de Turkse voetbalbond is eergisteren volgens mij met een statement gekomen dat de interview die de scheidsrechter zou hebben gegeven aan AS, nep is.

'cakir heeft volgens de afsprakensysteem van de Uefa aan niemand een interview gegeven, Cakir heeft ook geen sociaal media account ( wat dus bij de lynch en zwart maak campagne van de Engelsen behoorde ) we zullen juridische stappen ondernemen om onze scheidsrechter te verdedigen.

Dus dat twitter gedoe en volgen van Real en spelers blabla kan ook de prullenbak in.

11 maart 2013 om 10:53

Eindelijk iemand die de feiten kent.

11 maart 2013 om 22:51

Dat het interview van Çakir nep was heb ik in een dozijn reacties kenbaar gemaakt, de redactie in een perosoonlijk bericht gestuurd met daarbij het officiële statement van de Turkse voetbalbond maar ze weigeren het te plaatsen.

Maar als Cruijff hem zwart maakt zijn ze er wel als de kippen bij. Niet te geloven!
En dan te bedenken dat er helemaal niets van de uitspraak van Cruijff klopt.

VZ doet mee met lastercampagnes tegen de scheidsrechters en zakt hierbij steeds lager. Ondanks herhaaldelijk waarschuwen, met correcties van wel officiële media organen,heeft de redactie aangetoond er lak aan te hebben!

"de enige die de man kende was zijn moeder", schrijft Cruijff in zijn wekelijkse column in De Telegraaf. "

Speur ik daar sporen van dementie Johan? De beste man heeft vorige EK 3 wedstrijden gefloten (1: Oek - Zwe, 2: Ita - Ier, 3: halve finale Por - Spa). Daarnaast was hij 4e official tijdens de finale.

Cakir was zo goed bevallen dat ze vorige maand nog tijdens een vriendschappelijke wedstrijd van Nederland (ned 1 - Ita 1) speciaal om hem hadden gevraagd. Dan heb ik het niet eens over de CL wedstrijden die hierboven ook al werden vernoemd.

Misschien wordt het gewoon tijd dat voetballers als Cruijff, Pelé en Maradona niet meer over voetbal praten. Dan blijven ze tenminste in gedachte "die grote helden".

Edit: spelfout.

Haha, nu begrijp ik die andere gast ook alweer ( die zakenemer ). Wat een zielig vendje is Cruyff tog, eerst Davids rasistisch belegiden en denken dat hij nog wat van zijn glorie terug kan krijgen, waarom interviewt men deze opa uberhaubt nog? zijn tijd is geweest, ga maar rotten in het bejaardenhuis.

11 maart 2013 om 13:06

*zaakwaarnemer, *ventje, *cruijff, *racistisch, *überhaupt, *bejaardentehuis.

Maar inhoudelijk bak je er ook weinig van want als je het een beetje gevolgd had zou je weten dat Cruijff niet racistisch is geweest tegenover Davids. Dat Ten Have en co alles deden om Johan in een kwaad daglicht te zetten heb je vast ook niet meegekregen, het is je vergeven.

Cakir staat in de Uefa bij de top scheidsrechters.het kan zijn dat hij zelfs de finale mag fluiten.dat jij hem zogezegd niet kent zegt weer iets meer over jouw dan over Cakir.cruijf hou toch gewoon eens je bek dicht.als het over Real Madrid gaat nemen we jouw al niet meer serieus.die man is meer bezig met Real Madrid dan over zijn eigen clubie.barcelona heeft een zeer moeilijke match voor de boeg.steun hun in plaats van hier wat te komen mekkeren op alles wat met Real te maken heeft

vreemd dat mensen hier gelijk weer iets rascistisch in zien.

en verder heeft cruyff ook gewoon gelijk. dit was de kraker van deze cl-ronde. daar zou je de beste scheidsrechter op moeten aanstellen. en als je 100 voetbalkenners neemt en vraagt wat de beste scheidsrechter is, dan zullen er weinig met cakir aan komen zetten.

ja na de wedstrijd is dit misschien verandert want cakir heeft zn naam gevestigd. nu kent heel de voetbalwereld cakir. maar of dat nou positief is?

11 maart 2013 om 11:12

Wie hadden ze dan moeten aanstellen volgens jou ?

11 maart 2013 om 11:14

howard webb

11 maart 2013 om 17:16

Buiten dat dat al niet mogelijk is ; Yeah right

11 maart 2013 om 22:52

100 Voetbalkenners kennen een scheidsrechter met deze staat van dienst niet:

- op het EK gefloten,
- op de Confederations Cup gefloten,
- was vierde official bij de finale van het EK 2012 dus heeft aan de sfeer kunnen proeven,
- heeft op het WK voor clubteams de finale gefloten tussen Chelsea en Corinthians,
- heeft tal van Interlands gefloten waaronder die van Nederland - Italië (afgelopen interlandperiode), Portugal - Spanje en Duitsland - Nederland,
- heeft tal van EL / CL wedstrijden gefloten waarin meerdere halve finales en kwart finales met clubs als Real, Barça, Manu, Chelsea en Paris Saint-germain.

Wil je nog meer ervaring of vind je deze waslijst wel genoeg?
Çakir is dan ook een scheidsrechter met de meeste kennis bij de Uefa en behoort tot de Elite van de Uefa, zoals ze dat zo leuk zelf benoemen.

Praat de meute eens niet na en ga op onderzoek uit. Dat 100 zogenaamde voetbalkenners de scheids niet kennen, wil niet betekenen dat de scheids slecht is. Enkel dat hij louter goede beslissingen nam en niet in de media kwam. Overigens kent een groot gedeelte van VZ hem wel, dus je reactie gaat niet op maar goed.

11 maart 2013 om 23:07

voetbalkenners was het verkeerde woord. ik doel meer op doorsnee voetbalkijker.

verder niet gelijk zo agressief kereltje. doe relaxed. wat ik wil zeggen is dat dit de belangrijkste wedstrijd was uit deze ronde van de cl. en cakir mag misschien aan de weg timmeren, hij is gewoon nog niet de belangrijkste scheidsrechter.

misschien wordt hij door de uefa beschouwd als coming man. maar dan nemen ze dus een risico om hem op de belangrijkste wedstrijd aan te stellen. en dat heeft nu niet zo lekker uitgepakt. er is buitengewoon veel aandacht voor zijn cruciale beslissing. dat zegt eigenlijk al genoeg.

11 maart 2013 om 23:25

Ik ga hier verder niet op in. Als jij iemand met zo'n staat van dienst en zo'n erkenning van de Uefa alsmede de Fifa 'coming man' noemt dan maak ik geen woorden meer vuil aan je.

Overigens agressief? Waar haal je dat vandaan! Of is dat een standaard reactie als je niet meer weet wat je moet zeggen?! Kereltje spreek je je vader maar mee aan, ik behoud me respect. Zo verlang ik dat ook van jou! Enough said.

11 maart 2013 om 23:54

ja kan aan mij liggen hier, maar ik vind weer dat agressief overkomt.

maak mij verder ik niet. ben niet bang voor je. maar gewoon een beejte vriendelijker communiceren. zou je goed doen, kerel.

12 maart 2013 om 01:18

Ik geef een nette en tevens onderbouwde reactie. Ik hoop dat je het verschil tussen mijn reactie en een agressieve reactie daadwerkelijk kan inzien.
Het is natuurlijk makkelijk om iemand met buitenlandse afkomst als 'agressief' te bestempelen, maar zo snel laat ik me niet uit de tent lokken. Ik communiceer in mijn eerste post vriendelijk en zonder verkeerde opmerkingen. Dat de toon in de tweede post scherper is, heb je natuurlijk te danken aan je eigen 'scherpe' verwijtingen.

12 maart 2013 om 09:55

oh, gaan we zo beginnen.

cruyff is een rascist en als je het daar niet mee eens bent ben je ook een rascist? haha. lekker leven heb je jochie. succes ermee!

Deze meneer Cruijff begint wel een beetje iritant te worden. Hij lijkt wel erg veel op Louis van Gaal. Denkt dat hij de beste is en over alles iets kan zeggen. Dat die eens bij een club aan een functie begint als trainer ofzo. Dat hij zich dan maar bewijst. Overal commentaar over. Hij houdt zich bezig met de jeugd van ajax als het goed is en bij die club uit Mexico is hij ontslagen omdat hij er nooit was. De jeugd van Ajax is nog nooit zo slecht geweest als nu. Dat hij zich maar daaraan gaat concentreren ofzo. Maar dat kan natuurlijk niet want hij woont in Barcelona? Hij is een held en zal dat zeker weten blijven maar om zich overal mee te bemoeien? Maakt hem volgens mij minder populair. Maar ja volgens mij doet het hem een beetje pijn dat Real Madrid door is naar de volgende ronde en day Barcelona de laatste wedstrijden iets minder heeft gespeeld dan dat ze kunnen.

Een week later komt Johan nog even zijn mening verkondigen. Beetje respectloos ook richting de scheidsrechter, maar goed ieder zijn eigen mening.

Ik denk dat Johan meer heeft met Kuipers (zijn clubje tegen Milan) en Ovrebo. Ik heb toen destijds niks gehoord van Cruijffje over deze twee toppers.

Drie wedstrijden op het EK van vorig jaar, waaronder de halve finale, 4e official tijdens de finale, floot de finale van het WK voor clubteams, kreeg dus Manu-real aangewezen en hoogstwaarschijnlijk een wedstrijd in de halve finale/finale. Als jij deze man niet kent, dan lijdt je echt aan dementie, beste meneer Cruijff. Hou jij je nou maar bezig met je club Ajax.

Ja Cruijfie, het wordt tijd dat je ook naar halve finales van een EK gaat kijken. Vandaar kende iedereen Cakir...

Zoveel te doen om de scheids terwijl de lijnrechter geen buitenspel vlagt bij het doelpunt van Manu. Je zou toch denken dat men ook daar eens een licht op laat schijnen. Jammer genoeg nog niemand van Manu gehoord die dit mee in rekening brengt en beseft dat ze niet alleen de scheids moeten viseren maar ook eens in eigen boezem moeten kijken. Het was gewoon niet goed genoeg.

Ach hij moet nu wel een keer stoppen met dat gezeik van hem want het gaat nergens meer over. Dit is gewoon ronduit denigrerend naar een redelijke tot goede scheidsrechter toe. Dat Cruijjf leuk kon voetballen geef hem niet het recht maar zo denigrerend te gaan doen want dit is gewoon iemand voor *lul* zetten. Er word vaak gezeikt over Maradona maar daar kan ik beter tegen dan dit zure gezeik keer op keer. Maar ja het is een Nederlander he dan vinden we alles prachtig.

En dat gedoe over die rode kaart mag ook wel een keer over zijn. Dit kan gewoon een verkeerde beoordeling zijn ik zie wekelijks 10x ergere fouten als deze gemaakt worden. En het gaat nu nog steeds hierover een week later..

Real fans hier! Jullie vliegen er tog weer uit zoals afgelopen
10 jaar!

11 maart 2013 om 13:04

Nabil

Ik ga even aannemen dat je voor Barcelona bent, en je nu al kan zeggen dat jullie al uit de CL liggen en de Copa praten we niet over....

Het doet nog pijn he merk ik

Cruijff wordt seniel volgens mij. Geeft niet, ouderdom heeft zo zijn problemen.

Hij kent Çakir niet en dan zo'n respectloze reactie. Wat zei Drogba ook alweer over Ovrebo rechstreeks in de camera? ''it's a f*cking disgrace!''
En wat zei Cruijff toen? Helemaal niets. Die vond alles prima omdat het zijn ploeg goed uitkwam.
Meer wedstrijden kijken voortaan en objectievere columns plaatsen Cruijfje!

Wat een walgelijke uitspraak zeg van Cruijff. Cakir heeft al meerdere topwedstrijden gefloten en vaak fluit hij gewoon erg sterk. Cakir behoort in mijn ogen nog steeds tot de top scheidsrechters in de wereld. Cruijff moet maar eens meer research gaan doen voordat hij iemand aan de grond gelijk maakt.

Cruiff

die gast moet zijn bek dicht houden over iemand ze moeder ga lekker naar bejaardentehuis met je moeder daar vervelen als iemand bij die actie van barcelona zou hij nou nog zulke uitspraken doen
wat een zielig ventje zeg

11 maart 2013 om 13:01

Hij mag niets over iemands moeder zeggen (wat overigens niet eens gemeen is) en vervolgens ga jij het over zijn moeder hebben. Daar heb je vast lang over nagedacht. En het is Cruijff.

11 maart 2013 om 13:04

Laat je niet zo opjutten joh. Hij heeft het niet over jou.

Cruijff's column zorgt vaker voor commotie. Goed voor de verkoop. Mensen die pro Barcelona zijn gaan daarin mee. Die kopen nieuwsbladen om Cruijff's column te lezen. Ze richten zich op hun doelgroep. Barcelona fans. Ze geven ze artikelen, nieuws en column die past bij hun voorkeur. De column van Cruijff past daar perfect bij. Zeker geregeld zulke uitspraken te lezen zijn.

Cruijf wordt dement.
Is hij gemakshalve vergeten dat dit dezelfde Cakir was die de beladen wedstrijd tussen Barca en Arsenal leidde waarin RVP onterecht zijn tweede geel kreeg en daardoor Barca de wedstrijd won?

Hij sprak toen zelfs vol lof uit op de dappere beslissing die comlpeet volgens de regels was. Dat terwijl RVP het gefluit nooit kon horen en dat er tussen het schieten en fluiten maar 3 sec waren

Nare vent die Cruijf

11 maart 2013 om 13:32

Volgens mij was dat toentertijd Busacca die rood gaf aan RvP but still toen repte Cruijf er met geen woord over. De penalty van Barca tegen Chelsea vorige jaar (toen floot Cakir wel) waardoor Barca bijna doorging.

Voor mij persoonlijk was die scheids ook een onbekende; want een scheids valt pas op wanneer hij dubieuze beslissingen neemt voor de meeste mensen.

Maar vooraf aan de wedstrijd werd door de commentator nog gezegd dat deze Cakir een van de grootste favorieten was voor de finale, mits Galatasaray niet te ver komt. Dus deze scheids zal zeker geen beginneling zijn.

Verder vond ik de beslissing van Cakir zeker discutabel; maar hoewel ik denk dat het niet opzettelijk was dat Nani de tegenstander raakte; nam hij wel bewust het risico zo hoog in te komen. Als je zo hoog inkomt ben je mijns inziens verplicht om te checken of er niemand in de buurt is. Anders zou je met je ogen dicht iedereen zomaar verrot kunnen schoppen.

Verder vind ik het in tegenstelling tot Mourinho wel terrecht dat Real door ging. Ookal was ik zeer op de hand van United; vind ik dat ze eigenlijk tot de 1-2 echt een wanprestatie neerzette.

11 maart 2013 om 12:35

ik ben het met veel punten van je eens.

ook ik was voor man utd en ook ik vind het een wanprestatie die man utd heeft neergezet. ze speelden angstig voetbal en ik vraag me ten zeerste af of zonder die rode kaart man utd wel had gewonnen.

ik ben het alleen niet eens met je opmerking over dat als je ze hoog inkomt dat je verplicht bent om te checken of er niemand in de buurt is. die bal gaat over nani heen. dat gaat allemaal zo snel en nani moet zulke acrobatisch toeren uithalen om de actie te maken die hij in gedachte heeft dat je moeilijk kan volhouden dat hij opzettelijk de voet in de borstkas van arbeloa plant. als dat bewust was, dan zou zelfs remy bonjasky jaloers zijn op de actie nani.

het is en blijft gevaarlijk inkomen. maar rood geven is veel te zwaar. dan moet er sprake zijn van opzet. en als dat beweert dan spoor je mijn inziens niet.

Ligt het nou aan mij of staat heel Nederland achter Man United?
Mooie is wel, is dat de beste scheidsrechter ooit zegt dat Cakir een puike wedstrijd gefloten heeft. Het komt gewoon door haar jegens Real Madrid dat dit gebeurd denk ik. Voor het artikel over Collina: http://au.ibtimes.com/articles/443482/20130308/pie...

11 maart 2013 om 12:27

Heel Nederland staat achter Barca.. dus ook een beetje voor de tegenstander van Real Madrid.

11 maart 2013 om 12:29

Is in het algemeen tegen het Spaanse voetbal. Bekijk de topics van Barcelona maar eens als er zo'n beslissing valt. Dan valt er ook een emmer met stront over Barcelona heen en is het meteen Uefalona enz enz.

11 maart 2013 om 12:40

bluebora

en wat is de huidige functie van de 'beste scheidsrechter ooit'? die man is niet objectief. doet me denken aan de welbekende reclame: "wij van wc eend adviseren wc eend."

Ik kende zijn naam niet, maar ik heb hem toch best wat wedstrijden zien fluiten, want ik herkende zijn gezicht meteen. En eender welke scheids je anders pakt, gaat er ook kritiek op zijn. Dat gaat het verschil niet maken. Bovendien, Cakir floot een goeie match. Ik kan me helemaal vinden in de uitleg van die Brit die gisteren of eergisteren analist was bij een match. Ik zou geel gegeven hebben, maar het is geen zo'n slechte beslissing dat er zoveel rumoer om moet worden gemaakt.

11 maart 2013 om 12:39

Inderdaad, maar ik denk dat dit rumoer nog zeker door zal gaan tot de uitreiking van de beker. Zeker als Real Madrid het nog wint, dan is het helemaal genieten geblazen.

Cakir is ook de scheids die Terry rood gaf voor dat knietje aan Alexis Sanchez. Dat was een van de laatste wedstrijden die de meesten van hem zijn bijgebleven. Floot die wedstrijd ook prima.

Waarom wordt cruijff beticht van rascisme ? Ik zie geen racistische opmerking van hem. Dat hij zegt dat alleen zijn moeder hem kent slaat hij de plank mee mis. En achteraf gezien is het makkelijk praten dat er een scheidsrechter moest fluiten die de wedstrijd beter had moeten aanvoelen. Rood was wel onterecht. En dat de scheids het achteraf nog steeds rood vind is dubieus te noemen .

De mensen die hier zeggen dat het rood was hebben zelf nog nooit gevoetbald. en mensen die kritiek op Cruijff hebben ga lekker met jezelf spelen

Dit is een column. Die worden zo goed als altijd door andere geschreven. Wie denkt dat Johan Cruijff serieus zijn tijd verdoet met column's schrijven moet eens goed nadenken. Cruijff geniet van het leven. Zit lekker in Spanje. Geniet van zijn oude dag. Die schrijft geen column's meer.

Zijn naam word gebruikt om bladen te verkopen. Hij word zelf even gebeld door iemand. Op basis van dat gesprek word de column geschreven. Cruijff krijgt daar een zakcentje voor. Iedereen blij. Dit soort uitspraken verkopen goed. Zorgen voor aandacht. Iedereen hier lijkt daarin mee te gaan. Discussiëren over Cruijff, het incident en wie gelijk heeft. Dit soort discussies, voorkeuren en meningen zorgen ervoor dat dit soort nieuwsbladen verkopen. Cruijff werkt daaraan mee. Af en toe een uitspraak die lekker veel commotie teweeg brengt. Het zorgt alleen maar voor meer verkoop.

11 maart 2013 om 16:39

Je hebt 9 van de 10 keer scherpe analyses en ik zet blindelings mijn handtekening onder jouw reacties. Echter weten wij beide, dat een invloedrijke persoon als Cruijff zijn naam niet mag lenen aan jochies die zo iets, op zo een respectloze manier overbrengen. Met uitspraken als 'de enige die Cakir kent is zijn moeder' maak je bijzonder veel vijanden.

Iemand als Cruijff moet filteren wat hij wel en niet in zijn column kan plaatsen, want dit is ronduit schandalig. Dat hij Cakir niet kent, is ook een fabeltje. Want deze beste man heeft de halve finale van het WK gefloten en was vierde official tijdens de finale van dat kampioenschap. Verder floot hij vorig jaar de halve finale CL nog met nota bene zijn tweede lievelingsub Barca die van de partij was.

Dit is een denigrerende toon tegenover de Turkse scheidsrechter en uiteraard een sneer aan Real.

Ik snap dat je hem liefhebt vanwege zijn verrichtingen bij Ajax, maar dit is een zwaar ongelukkige uitspraak.

11 maart 2013 om 18:44

Deze opmerking gaat ver ja. Echter zegt hij over Mourinho helemaal gek, een verschrikkelijk voorbeeld voor kinderen en alleen maar tactische fouten maakt. Van Bommel zou niet sporen volgens Cruijff. Ten Have was een rare eikel..

Dit keer provoceert hij weer in een column. Dit heeft hij al zo vaak gedaan. Iedereen weet dat hij pro Barcelona is. Iedereen weet dat hij daarin vaak doorslaat. Ik sta hier in ieder geval niet van te kijken. Zo'n uitspraak past in de lijn van uitspraken die hij in het verleden heeft gedaan.

Het gaat even niet goed met Barcelona. Hij wil waarschijnlijk de aandacht op Real Madrid vestigen. Daarvoor pakt hij een dubieuze rode kaart voor Nani erbij. Hierdoor kon Real Madrid van Manchester United winnen en door in de Champions League. Dat hekelt Cruijff. Zo'n geïrriteerde uitspraak was te verwachten.

Daarbij weet ik de namen van buitenlandse scheidsrechters ook niet en ik volg het volgens mij wel redelijk intensief. De enige buitenlandse scheidsrechter die ik ken is Webb. Daarna houd het al op. Ik kan me voorstellen dat Cruijff Cakir echt niet kende. Dan is zo'n uitspraak nog altijd helemaal niet nodig. Hij had het beter niet kunnen doen. Hij bereikt hier niks mee.

Het is voor mij wel een probleem. Ik keur zo'n uitspraak natuurlijk niet goed. Zelfs niet als het Cruijff is. Wie het ook zegt, zo'n uitspraak hoort niemand te doen. Ik lees dit echter en haal mijn schouders op. Geen goede uitspraak, maar ook niks om mij druk over te maken. Ik probeer het alleen wel te verantwoorden. De reacties hier vind ik ook weer overtrokken. Zo erg vind ik deze uitspraak zelf niet. Al weet ik dat het voor sommige mensen als een grote belediging word gezien als iemand iemands moeder ergens bij betrekt. Ik ervaar het niet als een belediging als dit over mij of iemand anders word gezegd. Misschien dat ik het daarom deels goed probeer te praten, ondanks dat het geen nette uitspraak is.

Hopelijk begrijp je een beetje wat ik bedoel. Ik kan het niet beter uitleggen voor mijn gevoel.

Johan heeft gewoon gelijk.
Voor de Uefa is het belangrijk dat Real Madrid in de finale komt. Dat levert gewoon het meeste geld op.
Zie vorig jaar: Ajax - Real , 2 geldige doelpunten afgekeurd, Real zou er maar eens uitvliegen.
Dit jaar: Manu - Real, onzinnige rode kaart.

Zo worden ze dus al 2 jaar op rij geholpen door de Uefa

Meneer Cruijff moet zich bezighouden met zaken van Barcelona. Hij houdt zich vaak bezig met real madrid. Bij real madrid hebben ze hem niet nodig. Het was dezelfde Cakir die vorig jaar tijdens de wedstrijd Barcelona - Chelsea een rode kaart toonde aan John Terry.

De enige die jij kent is Barcelona, waarom moet deze spuit 11 ook weer komen? Nooit hoor je hem toen Barca de arbiter mee had en dat is zo vaak in de CL, zelfs vorig jaar nog

Ik vind het nog steeds opmerkelijk.. nani mist de bal in een poging tot aannemen.. raakt de man en wordt eraf gejast met rood. Diego Lopez komt uit met 2 vuisten naar voren.. mist de bal.. Stampt een man neer.. en krijgt niks?

Dus als keeper kun je voortaan "voor de bal gaan" Met 2 vuisten en hupteeee bye bye spelertje!!! Opmerkelijk..

Ach ja, je kan het natuurlijk niet hebben dat Ronaldo zo vroeg uit het toernooi ligt, dat scheelt nogal veel geld. Toch goed gedaan van die scheids, vooral dat glashard volhouden dat het rood was is aandoenlijk.

Het vuurtje was aardig verdoofd..
En besluit Cruijff om weer beetje olie op het vuur te gooien, waarom in hemelsnaam?
Iedereen weet dat hij het niet heeft op Madrid dus niemand neem zo'n reactie serieus ..

Iemand die Barcelona - Chelsea en wk voor clubs + ek wedstrijden mag fluiten is zeker iemand die Manchester - Real mag fluiten meneertje Cruyf. Je staat toch al bekend als racist (davids) en na deze artikel heb je gewoon alle respect verloren die je ook maar had van veel voetballiefhebbers.

Teleurstellende uitspraak van Cruijff. Hij moet gewoon weer even uithalen naar Real, dat ze zijn bevoordeeld door een 'slechte' scheids. Zonde, past niet bij zijn niveau en status.

Cruijff is een beetje dement aan het worden, ten eerste moet hij zijn schoentjes mooier laten maken want ze zijn uberlelijk en te duur. Verder heeft de scheids goed gefloten. hij is een vd beste van de wereld. het is gewoon een rode kaart, goed gedaan cakir, man u lekker uitgeschakeld en Robin v Persie naar huis (want daar gaat het toch om voor gasten zoals cruijff?), weer een nederlander minder in de champions league. Geloof me nou, als er een nederlander in real madrid was dan hadden ze anders geluld.............

Cakir nogmaals goed gedaan kerel, een verdiende rode kaart.

Cakir is een scheids die durft om zijn kaarten te gebruiken en laat zich helemaal niet intimideren door de spelers trainers supporters!

Belachelijke kaart. Nog nooit zo een slechte beslissing gezien. Hoog been is gewoon geel. Geen sprake van opzet maat ongelukkige botsing. Ramos en Varane hadden rood moeten hebben in Madrid en goal van Ronaldo was net als goal van United in Madrid uit foute beslissing.

11 maart 2013 om 16:16

Nog nooit zo'n slechte beslissing gezien? Zal ik die zin voor je afmaken?

"nog nooit zo'n slechte beslissing gezien", die in ons nadeel zou werken..

11 maart 2013 om 16:29

Ja en Van Persie stond buitenspel toen de bal op hem werd gegeven waar vlak daarna de goal uit viel, en de corner waaruit jullie scoorden was helemaal geen corner. Rafael die een bal uit het doel houd met zijn arm.. nee jullie zijn echt flink benadeeld zeg!

12 maart 2013 om 08:30

Geen buitenspel. Daarbij hadden we dan alsnog gewonnen inderdaad. Goals aan bijde kanten afgekeurd. 2x rood voor Madrid.. Ronaldo scoorde uit ingooi die Uniteds kant op gegeven moest worden.

12 maart 2013 om 13:59

Haha, gewoon wel buitenspel. Get over it.

Of je nu Cruijff heet of pietje dat interesseert me niet, maar je hoort je gewoon te gedragen en niet met zulke totaal misplaatste opmerkingen te komen..

Ga jij maar populair doen bij je eigen Moeder cruijff wat een halve zool is het ook. Met zo een opmerking is deze man hellemaal afgeschreven bij mij bahbah

Alleen jij kent hem niet meneertje Cruijff. Cunyet is misschien wel de beste op dit moment , en hij maakt kans om de finale te fluiten. Dat jou club op rand van uitschakeling staat is heerlijk.

Wat een gelul en gezwets weer van Cruijf, altijd haalt hij uit naar real madrid/mourinho en nu naar de scheids, ik kan er echt niet meer tegen. Mooi dat hij ajax weer in de top wil laten voetballen, maar wat hij hier zegt slaat helemaal nergens meer op. Hij laat zich weer kennen, dat hij totaal subjectief is.

die cruijf kan je niet serieus nemen. a

ik ben het eens dat het geen rode kaart was, maar wat cruijf zegt slaat helemaal nergens op. cakir is samen met webb de beste scheidrechters van de wereld op moment. hy kent alleen zijn moeder haha, wat grappig, cruijf ken alleen barcelona. hij blijft een mens, een mens kan fouten maken. ook bij zon belade duel. waar zijn die nederlandse scheidsrechters dan, die kennen alleen hun opa

46% stemde voor eens bij de poll. Er zijn meer Madrilenen actief op voetbalzone dan ik dacht.

Nani zag Arbeloa niet aankomen. Hij stak zijn been omhoog om de bal te controleren.

Voordat er mensen zijn die zeggen dat Nani wel naar hem keek: Toen was er nog een grote ruimte tussen de spelers.

Wat een schandalige reactie, en dan ook nog wel van cruijf, ongelofelijk!! Deze arbiter floot op het EK een halve finale deul en vorig jaar in de champions league barca-chelsea waar hij john terry terrecht rood gaf, hij is gewoon een toparbiter en ja die kunnen ook fouten maken, Cruyf kun je ook niet meer serieus nemen na zo een belachelijke reactie

Domme opmerking van cruijff.. Wel jammer dat de meeste voetbalfans van nederland hier het er mee eens zijn omdat ze voor manu(rvp) of barca(anti- real) zijn.. Terwijl ze de beelden niet eens hebben bekeken. Zoals er staat dat nani arbeloa niet zag aankomen terwijl de beelden wat anders laten zien..

Schandalige uitspraak van Cruyff. Ik weet niet of Cruyff voetbal kijkt maar Cuneyt Cakir heeft grote wedstrijden gefloten waaronder Barcelona-chelsea (halve finale Cl), 3 wedstrijden op het EK 2012 en was zelfs 4 de man tijdens finale EK tussen Italie-spanje. Cruyff dat jij wereldberoemd bent hoef je niet iemand te kleineren met zulke uitspraken.

@jwz_10 je zegt dat nani hem al zag aankomen, dat zegt genoeg. Iedereen en vooral nani is zo slim genoeg dat een tegenstander de duel aangaat. Je zegt dat hij hem zeg aankomen, nog maakte hij een trappende beweging en duwde door..

12 maart 2013 om 20:36

Zoals ik al zei, toen Nani keek was er nog een grote ruimte tussen de spelers.

Wat had Nani anders moeten doen, de bal gewoon door laten lopen? Dat doe je niet als voetballer. Zijn intentie was om de bal te raken. Als je nog een keer gaat kijken zie je dat.

Maar we kunnen beter ophouden met deze discussie. Er zijn mensen die het een rode kaart vinden, en er zijn mensen die dat niet vinden. Het is maar hoe je er naar kijkt

Cruijff wordt ook steeds vervelender zeg. Of Nani nou wel of niet Arbeloa een trap wilde verkopen maakt niet uit. Feit blijft dat hij met uitgestrekte been bij Arbeloa in de ribbenkast kwam, en dat is gewoon rood. Klaar. Dit is gewoon een onnodige sneer jegens de scheids en Real.

En één van de weinige die jou nog serieus neemt Cruijff, is jouw moeder. Sorry hoor maar het komt op het zelfde neer.

11 maart 2013 om 18:57

Cruijjf loopt weer eens te lullen. Cruijff ex-barca, dus hij weet van gekkigheid niet wat ie moet zeggen omdat Real door is.

Cakir heeft onder hetere vuren gestaan, als je Gala tegen fener gefloten hebt stelt manu tege real helemaal niks voor.....

Elk verstandig mens staat gewoon achter de beslissing van Cakir. Het was gewoon 100 % rood.

12 maart 2013 om 23:12

Helemaal gelijk!

Cruijff denkt dat ie een amateur ofzo is. Fluit afgelopen jaren een van de grootste wedstrijden, en deed het ook niet verkeerd, integendeel, elke wedstrijd werd die gewoon geprezen. Heeft het EK gefloten, ook een grote toernooi.

Cruijff denkt dat die meestersfilosoof is dat er een beker naar hem is genoemd, maar laatste jaren vraagt die erger aandacht dan Mourinho. En dat Cruijff hem niet kent, je wilt nog bijna zeggen dat die geen voetbal kijkt.

Maarja deze man was Barca bloed, en ziet Real nog steeds al een aartsrivaal, kan er niet tegen dat Real Madrid al door is, en dat Barca grote kans heeft om nu al geëlimineerd te zijn.

Ik zou zeggen, Cruijff, kijk wat meer de hoofdtoernooien en dan zou je hem wel eerder hebben gekend.

Waarom zegt Cruijf een ander scheids dit was een moeilijke beslissing

Cruijff heeft helemaal geen gelijk wat betreft de erelijst van deze scheidsrechter. Heeft al heel wat topduels gefloten, dus de Uefa heeft in die zin echt niet de verkeerde man hiervoor aangesteld.

Maar... die mooie erelijst kan zijn cruciale verkeerde beslissing nog niet goedpraten. Iedereen kan fouten maken. De fout ligt hier niet bij de Uefa, zoals Cruijff beweert, maar dit is één klein foutje van Çakir zelf. Op een ongelukkig moment, dat zeker. Ik word zelf ook nog vrij geïrriteerd als mensen over hem beginnen, maar zoals ik al eerder zei, iedereen kan fouten maken/maakt fouten.

Wat me dan wel opvalt is, dat er overal, ook hier, direct na de wedstrijd die gigantisch werd beïnvloed door deze kaart, een heleboel mensen deze beslissing proberen goed te praten, of proberen te vertellen dat United toch wel terecht verloren heeft, want real was zo veel sterker. Real had meer balbezit, maar dat zegt eigenlijk niks. Het was precies United's intentie om real het spel te laten maken, want dat is juist wat Real niet wil. Real wil zelf kunnen counteren. United kwam er zelf vaak gevaarlijk uit, dit vooral door de snelheid van Nani en Welbeck en de technische begaafdheid van Van Persie.

Dat Nani buiten het aanvallen om ook een hele belangrijke schakel was, bleek wel vlak na die rode kaart. Modric en Kaka tikten een paar keer over, terwijl Cleverley daar als enige man aan het druk zetten was. Nani had hem daarbij moeten helpen, zodat niemand de ruimte zou krijgen om te schieten. Bij de 2e goal van Real kwam er een voorzet van Higuaín vanaf rechts. Juist, de kant van Nani. Er werd compleet geen druk gezet op Higuaín en Ronaldo maakte de 1-2.

Wat United al helemaal niet lukte met 10 man, was het voorin vasthouden van ballen, waar ook Nani een grote rol in speelde. Tevens gaf Nani de voorzet die werd aangetikt door Welbeck en zo tot eigen goal van Sergio Ramos werd verwerkt.

kortom; deze kaart heeft het hele Cl-seizoen en het hele tactische spel van United tenietgedaan, jammer. Nu gewoon zorgen het niet doorslaat naar de competitie en de FA Cup. Volgend jaar een nieuwe kans. Cliché den top, maar wel de waarheid. Ggmu.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren