Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Blind ontslagen bij Oranje, Grim bondscoach tegen Italië

Laatste update:

Danny Blind is zondag ontslagen als bondscoach van het Nederlands elftal. Dat is de uitkomst van het gesprek tussen de keuzeheer en de KNVB. De positie van Blind werd onhoudbaar na de 2-0 nederlaag van zaterdagavond bij Bulgarije. Na die verliespartij is deelname aan het WK 2018 hoogst onzeker voor Oranje.

De KNVB maakt het vertrek van Blind bekend via de officiële kanalen. Fred Grim neemt het roer over en staat dinsdag langs de lijn tijdens het oefenduel met Italië in de Amsterdam ArenA. "We waren op de goede weg, Bulgarije-uit was naar mijn idee een incident. Ik heb er alles ingestopt wat ik in me had. Jammer dat het hiermee eindigt", vertelt Blind in een reactie op de website van de voetbalbond.

Blind ging zondag om de tafel met commercieel directeur Jean Paul Decossaux van de KNVB. "We hebben respect voor wat Danny betekend heeft voor ons en voor het elftal tijdens zijn dienstverband", vertelt de beleidsbepaler. "Maar omdat de sportieve resultaten helaas zijn tegengevallen, en nu ook de kwalificatie voor het WK in Rusland moeizaam verloopt, voelen we ons helaas genoodzaakt afscheid van hem te nemen."

Sinds augustus 2015 stond Blind op eigen benen, na het opstappen van Guus Hiddink wegens tegenvallende resultaten. Onder leiding van Blind wist Oranje zich niet te kwalificeren voor het EK in Frankrijk. Van de zeventien interlands sinds augustus 2015 werden er slechts zeven gewonnen; in kwalificatieduels voor het EK en WK is de balans nog droeviger. Drie van de negen kwalificatiewedstrijden wist Blind om te zetten in winst.

EXIT DANNY BLIND! Wie nu? #blind #blindout #oranje #nederland #nederlandselftal

A post shared by Voetbalzone.nl (@instavoetbalzone) on

Gaat het vertrek van Danny Blind de problemen van Oranje oplossen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
26 maart 2017 om 21:22

@ Gozert R,

Waarschijnlijk net te laat, inderdaad. Maar de verlossende woorden zijn er eindelijk uit: Blind is ontslagen!

Eindelijk! Ik zat al vanaf gisteravond, nadat de wedstrijd tegen Bulgarije was afgelopen, op het puntje van m'n stoel en toen ik vanmiddag las dat Danny Blind niet bij de training was, gaf mij dat heel veel hoop en het enigste was eigenlijk alleen nog op een officiã«le mededeling wachten en eindelijk is het hoge woord eruit.

Dat Blind ooit is aangesteld als bondscoach, zal nooit begrepen worden. Hij heeft ons al een EK gekost en als hij zou blijven zitten, dan had hij 100 zeker ons ook het WK gekost.

Nu is het natuurlijk nog afwachten wie de nieuwe bondscoach wordt en hopelijk stelt de Knvb nu niet zo'n rare coach aan. Persoonlijk hoop ik op een buitenlandse coach: Prandelli en Klinsmann zijn 2 kandidaten die mij erg aanspreken.

Edit:

Ik lees nu dat Blind de wedstrijd tegen Bulgarije een 'incident' vond. Ik hou het hier qua taalgebruik netjes, maar ik wil dat ene Engelse woord in 3 letters gebruiken: Bulgarije een incident? De wedstrijd tegen Bulgarije was juist tekenend voor heel de periode van Blind als bondscoach van Nederland: dat was een hele grote incident en het was gewoon dramatisch en slecht en dan druk ik het nog zacht uit!

26 maart 2017 om 21:36

Hoho dat NL niet naar EK ging is schuld van Hiddink. Daar kon Blind weinig meer aan doen. Dat hij geen topper is moge duidelijk zijn maar wat hebben ook de spelers het laten afweten. O.m onze grote vedette Strootman.

26 maart 2017 om 21:39

Nou, hiddink stond tenminste nog op een positie wat recht gaf op playoffs, blind heeft zelfs dat verspeeld. Ben blij dat hij eindelijk weg is en denk ook dat hij nooit meer ergens aan de bak komt bij een fatsoenlijke club.

26 maart 2017 om 21:39

Echt wel blind had drie kansen om boven de Turken te eindigen en die heeft die verknoeid. Ben zo blij dat die weg is. Pak van mijn hart.

26 maart 2017 om 21:44

Allerminst de schuld van Hiddink dat we het EK niet hebben gehaald. Toen Hiddink de laan werd uitgestuurd stond het Nederlands elftal nog op een 3e plek, en die zou recht hebben gegeven op play-offs. Dat het spel belabberd was is een ander verhaal. De laatste vier kwalificatiewedstrijden onder Blind (ijsland, Turkije, Kazachstan, Tsjechie) verloren we er drie.

26 maart 2017 om 22:05

The man ja met de zware uitwedstrijden Turkije en Tsjechie nog voor de boeg. Hiddink kon het team ook niet inspireren.

26 maart 2017 om 22:10

Iedereen loopt wel zwaar te overdrijven.
Ja, Bulgarije kan je wel degelijk als enige incident zien van zijn 'eigen' kwalificatiereeks. Voorafgaand aan die wedstrijd was het 2x winst, 1x gelijk en 1x verlies in deze kwalificatie: Gelijk tegen Zweden maar daar speelde Nederland goed en had het moeten winnen (onterechte goal ook afgekeurd), en verlies tegen Frankrijk wat geen schande is, Oranje kwam zelfs alleraardigst voor de dag toen.

Tuurlijk waren de eerste 3 EK-kwalificatie wedstrijden dramatisch, maar daar stapte Blind ook al in toen het een puinhoop was, en alles wat mis kon gaan ging toen ook mis (geen Robben, veel afwezigen, rode kaart Indi uit het niets, goedkope penalties, individuele fouten van namen die je er normaal wel in zou zetten). En sowieso zijn die stugge landen als Ijsland en Tsjechie echt niet zo slecht als men toen deed voorkomen; kijk naar wat Ijsland presteert op het Ek.
In de oefenwedstrijden waren er een paar aanfluitingen, maar ook net zoveel verrassend goede uitslagen tegen sterkere landen.

Zijn keuzes en selectiebeleid, afgezien van gisteren dan (want dat was echt slecht), waren ook helemaal niet zo enorm onlogisch. Altijd achteraf kwam men met kritiek die er vooraf nauwelijks was (en als die er was was dat het standaard ongefundeerde gebash, zonder alternatieven). Vaak was het ook bij gebrek aan beter.

Tuurlijk heeft ie fouten gemaakt, maar dan nog heeft het hem heel vaak ook totaal niet mee gezeten. Na Zweden uit was een groot deel het er nog over eens dat het helemaal niet slecht was en dat hij een eerlijke kans verdiende in zijn eigen kwalificatie. Die heeft ie nu verprutst met het dramatische resultaat gister, maar we hoeven ook weer niet te overdrijven. Zelfs al zet je Mourinho of wie dan ook voor de groep; als het een beetje tegenzit kan je met dit materiaal (vooral als steunpilaren afwezig zijn) nou eenmaal wel eens op je bek gaan tegen die stugge mini landen. Is echt niet alleen Nederland dat dat overkomt.
Blind heeft hier gefaald maar heeft nog altijd meer verstand van voetbal dan 95 hier op voetbalzone.

26 maart 2017 om 22:52

Weet je wie de schuldige is/was in mijn ogen!!?

Mr van Oostveen.

Die had Hiddink en die Blind nooit aan mogen stellen. Had toendertijd Koeman aan motten stellen. Die wilde echt heel graag.
Koeman is naar mijn inziens ook de enige Nederlandse trainer die Oranje kan laten voetballen...
Zou ook echt niet weten welke Nederlander ooit het grote tussen haakjes Oranje kan coachen..

26 maart 2017 om 22:54

Ok dat Blind meer verstand van voetbal heeft dan ons is waar, maar wij zien ook dat Blind ook niet echt een trainer/leider is.....

27 maart 2017 om 00:58

Tsjechië was thuis

27 maart 2017 om 07:04

Nou nou. Derde onder Hiddink. Knappe prestatie zeg.

26 maart 2017 om 21:22

Hoop op een buitenlandse coach die wat strijd erin kan brengen maar ik denk dat het Frank de Boer gaat worden.

26 maart 2017 om 21:26

Daar ben ik ook bang voor en dat hoop ik toch absoluut niet. Kunnen we naar nog meer slaapverwekkend voetbal zitten kijken. Het is wat kieft net bij ziggo sport zei: je hebt gewoon een aardig elftal. Er beginnen wat spelers zich te manifesteren bij clubs net onder de Europese top, dat moet je zien om te smeden tot een team. Blind was drama, maar heeft natuurlijk ook we de pech gehad dat Robben vrijwe elke wedstrijd geblesseerd was, dat je beste verdediger keihard geblesseerd is.

26 maart 2017 om 21:26

Had Nederland gisteren wel onder Frank de Boer willen zien spelen. Als die met 2-0 achter de rust in gaan worden ze helemaal kapot gescholden in de rust en zouden ze waarschijnlijk met wat meer pit de tweede helft zijn ingegaan...

26 maart 2017 om 21:27

Ik hoop geen Frank de Boer. Denk niet dat hij de kar vlot gaat trekken. Ik ben bang dat de Knvb weer met een (negatieve) verrassing aankomt.
Ik hoop zelf op Preudhomme

Over de Knvb gesproken: daar mogen toch wel een paar mensen met Blind mee.
Maar dat is ijdele hoop. Dat zijn geen voetbaldieren maar gewone zakkenvullende zakenmensen. Dus die zullen wel gewoon blijven zitten en wachten op hun oprotpremie.

26 maart 2017 om 21:33

Precies een type conté Mourinho simeone etc we moeten passie hebben
Weg met die drama Hollandse school nu zelfs de nr 71 hier een antwoord op heeft

26 maart 2017 om 21:34

Weet niet wat Frank De Boer heeft misdaan, maar was de beste trainer van Ajax sinds Van Gaal. Volgens de spelers van het Oranje in 2010 was hij belangrijk en kon Ajax na een zwakke 2de helft op scherp zetten. Laatste 3 jaar matig voetbal, maar dat kon ook niet met werkers als Gudelj, Bazoer, El Ghazi, Serero en Milik. Als hij spelers als Ziyech en Dolberg had dan had was het ook een stuk leuker geweest, maar hij haalt in ieder geval resultaat en dat is het belangrijkste op het moment.

26 maart 2017 om 21:34

1ste helft*

26 maart 2017 om 21:36

Dit soort mensen heb je er altijd bij joh.. die zijn zo blind aan clubliefde of clubhaat daar kun je niet mee praten.
On: graag Frank de Boer. ! Morgen beginnen frankie

26 maart 2017 om 21:44

Frank de Boer speelde zo met Ajax omdat hij het materiaal niet had. Ik heb onder hem ook wedstrijden gezien die aanvallend top waren. Neem Milan uit toen Suarez er nog speelde en Eriksen debuteerde. Neem Barcelona thuis. F. de Boer is juist aanvallend ingesteld, maar hij moet wel de juiste spelers hebben.

Ajax was zwak in de omschakeling (neem de wedstrijden tegen Salzburg), dus is balbezit belangrijk.

F. De Boer is een ideale bondscoach, is goed met jeugd en laat niet over zich heenlopen. Eist bovendien alles van spelers, dat heb je nodig bij een Bondscoach. Dat is bij Van Gaal ook zo.

26 maart 2017 om 21:59

Ik denk dat frank dit ook niet aan de praat zal krijgen je kan beter iemand als gullit daar met rijkaard en van basten neerzetten hebben allemaal de mentaliteit om te winnen alle spelers kijken naar hun op en ze begrijpen het spelletje heel goed en ze hebben al bewezen een heel goed team te zijn met zn 3e

26 maart 2017 om 22:04

Ik heb niets tegen Frank de Boer, maar internationaal vond ik hem naief. Met Inter had hij dezelfde spelpatronen als met Ajax. Heel veel geschuif van links naar rechts zonder penetratie door het centrum. Dat is internationaal gezien gewoon lachwekkend. Als hij daar iets anders op verzint mag hij van mij morgenochtend al aan de slag

26 maart 2017 om 22:06

Lol gullit? Die heeft overal gefaald als trainer. En dan Van Basten ernaast die een half jaar geleden zelf weg wilde en ook overal gefaald heeft. Rijkaard heeft ook al 8x gezegd dat hij niet meer terug komt.

26 maart 2017 om 22:08

Ik weet niet in welke droom jij leeft, maar mensen moeten ook willen he. Je kan als KNVB zijnde niet iemand aanwijzen. Die tijden zijn voorbij.
Daarbij zijn Rijkaard en Van Basten totaal niet aannde orde.

26 maart 2017 om 21:25

Hoezo? De strijd is nog niet verloren. De komende 4 wedstrijden Zweden op maximaal 3 punten houden, en dan kun je ze op de laatste speeldag voorbij wanneer ze op bezoek komen in de ArenA. Er vanuit gaande dat zowel Nederland als Zweden tegen Frankrijk verliezen, is het taak om te winnen van Luxemburg, Bulgarije en Wit-Rusland waarvan er ook nog 2 thuis worden gespeeld. Lijkt me geen onmogelijke taak en als Zweden buiten Frankrijk ook nog ergens anders een misstap maakt (uit bij Bulgarije?) is dat alleen maar mooi meegenomen.

26 maart 2017 om 21:56

Misschien dat we met de juiste spelers ook een punt uit Frankrijk mee kunnen nemen.

26 maart 2017 om 22:12

Ik waardaar je positieve instelling, maar erg realistisch is het niet. We hebben net 2-0 verloren van Bulgarije en niet zo'n beetje kansloos ook. Niet echt het moment om te praten over 4 overwinningen denk ik.

26 maart 2017 om 22:29

4 overwinningen waarvan 3 thuis en 2 tegen D-landen als Luxemburg en Wit-Rusland waar we uit ook al met vrij weinig moeite van wonnen. Bovendien zal er in het restant van de campagne een trainer voor de groep die tactisch niet zo hard faalt als Blind, waardoor het in die 4 wedstrijden weer aan zal komen op kwaliteit in de selectie (iets waar Nederland alle 4 landen, inclusief Zweden, op aftroeft). Als je dat "niet realistisch" noemt, ben je echt enorm pessimistisch, al helemaal net nadat je te horen hebt gekregen dat de KNVB de eerste stap in een mogelijke ommekeer heeft gezet. Een klein beetje vertrouwen in het Nederlands elftal kan geen kwaad, hoor.

26 maart 2017 om 22:32

Qua kwaliteitsverschil kun je die wedstrijden gewoon vergelijken met Ajax tegen eerste divisie teams. Enkel Zweden heeft wat goede voetballers er tussen lopen. Tuurlijk heb je na afgelopen periode niet veel recht van spreken, maar puur naar individuele kwaliteit gekeken zijn 4 overwinningen eerder logisch dan niet realistisch.

27 maart 2017 om 01:46

Sterker nog,als Zweden van Frankrijk wint en Oranje zou zelf van Frankrijk en Zweden winnen zou Oranje zich zelfs nog rechtstreeks kunnen plaatsen. Rechtstreekse plaatsing heeft Oranje alleen niet in eigen hand maar het bereiken van de 2e plaats kan Oranje op eigen kracht bereiken. Dan mag Oranje niet de slechtste nummer 2 zijn.

27 maart 2017 om 14:24

Je hebt net kansloos verloren van een D-land.
Zweden is wat hoger genoteerd op de ranglijst, bijvoorbeeld.
Dan snap ik inderdaad niet dat velen met jou er wel vanuit gaan dat wij die 4 overwinningen pakken.
Blind heeft wat rare keuzes gemaakt, maar de kwaliteit van een Strootman, Wijnaldum en onze centrale verdedigers (bijvoorbeeld) wordt niet anders met een andere bondscoach.

Die ommekeer binnen de Knvb werd aangekondigd door de commercieel directeur. Dat geeft denk ik al aan dat het nog altijd een grote puinhoop binnen de Knvb is en dat draai je niet alleen om met een nieuwe trainer, denk ik.
Je moet ook nog maar zien wie er gestrikt kan worden. Vraag me af of dat zo'n topper wordt.

Een beetje pessimistisch ben ik inmiddels wel gestemd, maar dat lijkt me niet heel raar, gezien de stand en de rotzooi binnen de bond.

Er zal echt heel wat moeten gebeuren. Je kan een onbenul en waardeloze bondscoach zijn, maar als Strootman, Robben en Wijnaldum dragers bij hun clubs zijn en in het NL elftal al een poosje geen bal recht vooruit kunnen schieten, dan kun je er weinig meer aan doen denk ik.
De grote vraag is nu, ligt dat alleen aan de slechte coach of is er meer aan de hand. De tijd zal het leren...

26 maart 2017 om 21:26

Net te laat? Hadden nooit aangesteld moeten worden, maar tegelijkertijd media Hiddink ontslagen worden!

26 maart 2017 om 22:10

Dat is onzin. Hij heeft gister geblunderd en daar kan en mag hij voor ontslagen worden. Maar verder had hij tot nu toe vooral pech met een veel geblesseerde Robben en verder een hele magere selectie. De enige spits die kan functioneren in dienst van Robben is hopeloos uit vorm, Depay en Promes zijn niet goed genoeg op het moment en op het middenveld zijn er eigenlijk alleen maar lopers.

Tel daar alle blessures bij op en Blind heeft heel veel pech gehad. Ik denk niet dat een andere coach het veel beter had kunnen doen.

Het is nu wel terecht dat hij weg is, het vertrouwen is weg en wat hij gister met De Ligt deed kan echt niet.

26 maart 2017 om 22:34

Je vergeet voor het gemak dat hij sinds zijn aanstelling heeft uitgeblonken in inconsistente keuzes. Uberhaupt was de keuze voor Blind al uiterst dubieus.

Blij dat we van deze charlatan vverlost zijn,.

26 maart 2017 om 21:26

dat is gewoon niet waar je kan qua punten nog gewoon gelijk komen of eerste worden.

26 maart 2017 om 21:43

Zweden en Frankrijk gaan tegen kleine landjes geen punten laten liggen. Eerste gaat NL sws niet worden en tweede wordt ook lastig.

26 maart 2017 om 21:49

true maar zo negatief is het niet en het is niet net te laat.

Technisch gezien is alles mogelijk.

26 maart 2017 om 21:57

En als je 2de word ben je ook nog niet zeker van het Wereld kampioenschap

26 maart 2017 om 23:36

Nederland is een van die kleine landjes.....

26 maart 2017 om 21:30

We zijn op de helft! Laten we strijdbaar zijn! We moeten nu alles op alles zetten! Zweden en Bulgarije thuis er vol op klappen!

26 maart 2017 om 21:54

Bij jou is het glas halfleeg, bij mij halfvol! Een nieuwe trainer kan ook een nieuwe impuls betekenen.

26 maart 2017 om 22:15

Heeft niet zo veel met half vol of half leeg te maken. Een klein beetje realistisch zijn kan geen kwaad.
En daarbij ben ik schreeuwend benieuwd welke top coach er gestrikt kan worden.

26 maart 2017 om 22:19



ontopic..
Blind had nooit aangesteld moeten worden, weer zo'n kapitale blunder van van Oostveen.. die gast zou eens de rekening moeten krijgen maar die is helaas alweer met stille trom vertrokken

26 maart 2017 om 21:36

Ik ben benieuwd ik zou voor Koeman als 1 gaan ( maar die doet het niet) optie 2 zou wellicht de combi met 2 coaches zijn van bronckhorst samen met de boer. De veel scorende van bronckorst met goede verdediging. Samen met het saaie maar verdedigende spel van FDB. Optie 3 is buitenlander.

26 maart 2017 om 21:59

Gio gaat Feyenoord nu niet verlaten nu ze op het punt staan kampioen te worden.

26 maart 2017 om 22:02

Die blijft nog een paar jaar bij Feyenoord hoor.

26 maart 2017 om 22:37

In juni zijn ze al kampioen. Ik zeg stoppen op je hoogtepunt.

Beste nieuws van vandaag. Eindelijk die onbenul eruit en hopen op een betere coach.

26 maart 2017 om 21:22

Inderdaad! Ben wel ff klaar met die Hollandse school, gooi maar een Italiaan of Duitser voor die groep.

26 maart 2017 om 21:46

Wat hebben veel mensen toch te zeuren over de Hollandse School? Geen enkel systeem is effectief wanneer de trainer niet precies weet waar hij mee bezig is en als de spelers als lamme schapen over het veld sukkelen.

26 maart 2017 om 21:23

Van vandaag? Ik heb het laatste anderhalf jaar nooit zulk goed voetbalnieuws gehoord.

26 maart 2017 om 21:25

Tweeee violen en een trommel en een fluit, de vlag kan uit! Morgen iedereen brak aan het werk, het is tijd voor feest! De meest waardeloze aanstelling van een bondscoach in de geschiedenis van het Nederlands voetbal is eindelijk de laan uit.

Goed van de KNVB hopelijk geeft het nu een succes.

Nou dat werd tijd. Onbegrijpelijk dat hij ooit is aangesteld..

Dat werd tijd. Nu graag aan buitenlander aan het roer laten. Een frisse wind zal dit elftal goed doen!

26 maart 2017 om 21:25

Nee, gewoon een Nederlandse trainer. Een buitenlandse trainer is wel heel erg armoedig.

26 maart 2017 om 21:33

Het nederlandse voetbal is ook nou enmaal armoedig..

26 maart 2017 om 21:36

Die arrogantie heeft ons al de kop gekost. Accepteer nou eens dat wij de kennis van het buitenland binnen moeten halen. We hebben veel te lang stil gestaan en geteerd op successen van vroeger. Stilstand is achteruitgang.

26 maart 2017 om 21:46

Helemaal mee eens. Laurent Blanc een dik contract geven en voor de groep zetten.

26 maart 2017 om 21:25

Onzin, 433 kan haast niet meer want je hebt geen buitenspelers meer zoals in die tijd die een voorzet konden geven

Beter dat we overgaan in 442

26 maart 2017 om 21:28

Ik heb het over vernieuwen. Ik heb het niet over 4-3-3. of welke formatie dan ook. Het gaat erom dat we een land zijn van innovatie. We moeten weer vernieuwen om de beste te zijn. We zijn daar goed in . Wij kunnen de wereld daarmee verslaan. Ook al zijn we ''gehandicapt'' wij zijn in staan om te vernieuwen en de wereld te laten zien wat wij kunnen met onze mogelijkheden!

26 maart 2017 om 23:34

Mee eens. Oranje heeft altijd het beste gepresteerd in 4-4-2 ruit. Michels begon in 88 ook met 4-3-3. Dat werkte niet. Pas toen ie overging op 4-4-2 ruit ging het lopen. 98 idem dito. 4-4-2 ruit was toen het beleid. Vanaf 2000 kwam in Europa 4-2-3-1 in zwang en dat kan in principe ook goed werken, al heeft dat systeem persoonijk niet mijn voorkeur omdat het teveel weg heeft van al die verkapte 4-3-3 systemen. Ik zou zeggen ga over op 3-4-3 ruit, 4-4-2 ruit, Van Gaaliaans 5-3-2 zoals in 14, of 5-4-1 ruit.

26 maart 2017 om 21:56

.....
Man, op de WKs van 2010&14 speelde we ook geen Hollandse school en daar klaagde niemand over, en hoorde ik niemand zeggen dat dit respectloos naar Cruijf was?? Dus dat komt nergens vandaag. Er wonnen er ook geen prijzen mee. Het EK van 88 was met spelers aan de buitenkant met het verkeerde been.
Verder nog
Ranieri zou wel leuk zijn, maar hij is niet Nederlands dus dat zal de KNVB niet willen.
LVG terug of FDB.

26 maart 2017 om 22:02

Jawel de hollandse school zal altijd in ons zitten. Op het wk van 2010 speelde we 4-2-3-1 dat is behoorlijk dominant en aanvallend. Dit zit ook in onze hollandse school. Op het WK van 2014 schakelde we steeds tussen 5-4-3 en 4-3-3. Ik ben van mening dat de hollandse school niet zozeer een formatie is maar soort hybride mindset speelstijl. Zoals ik al zei het zit altijd in ons. Ondanks het op papier niet zo lijkt. We zijn zo opgeleid we mogen dankbaar zijn dat we zo'n sterke identiteit hebben voor een klein land als Nederland. We vergeten vaak dat we in verhouding met andere landen zeer dominant waren. Ik zal altijd hoop en positief blijven mijn vriend.

En wie nu?

Blind had sowieso geen makkelijke taak dus makkelijk weg te zetten als zwarte schaap. Je moet het maar durven deze klus aan te pakken en er wat van te maken.

26 maart 2017 om 21:23

Ik denk dat de druk er voor een groot deel wel even af is. Wie neemt het de nieuwe coach kwalijk als we ons niet plaatsen? niemand denk ik.
Zolang we maar niet meer structureel door de ondergrens zakken.

26 maart 2017 om 21:27

Zo werkt het niet hier in Nederland. De media zal je toch wegzetten als een gefaalde trainer als je het WK niet haalt.

Laat staan wat men in het buitenland zal denken van degene die dit op zich neemt en faalt. In de huidige situatie hoef je niet te rekenen op een internationale topper of een coach met een oogje op een buitenlandse club. Want die gaan niet komen om hun blazoen te bezoedelen.

26 maart 2017 om 21:32

Ik denk dat als er een stijgende lijn zit in de komende vijf wedstrijden dat iedereen wel tevreden is hoor. Sterker nog, als Oranje de vier van die vijf wedstrijden wint en zich niet plaatst voor het WK dat die coach dan al aardig populair is.

26 maart 2017 om 21:32

Was de druk er da niet af na Hidddink?? Blind lijkt nu toch alle blaam te treffen in Nederland...

26 maart 2017 om 21:38

@ Miccoli

Helaas, maar zo werkt het hier niet. Blind zou ook niet kwalijk worden genomen als hij zich niet kwalificeerde voor het EK, want Ome Guud had het al verkloot. En zie daar, iedereen en z'n grootmoeder nam Blind het toch kwalijk dat het EK niet gehaald werd.

Nu zal het precies hetzelfde gaan. Ook met een trainer die wel weet wat ie doet. Omdat het simpelweg tijd vergt om een groep die mentaal geknakt is weer op te bouwen. En die tijd is er niet.

26 maart 2017 om 21:43

Andere kant, veel slechter kan ie het niet gaan doen. En hoeveel credits krijgt die wel niet als ie Oranje daadwerkelijk uit de strojt haalt? Zo kan je t ook zien.

26 maart 2017 om 21:46

Er zit een verschil tussen Blind en een opvolger die de komende wedstrijden zou winnen, namelijk: Blind won bijna niks en het spel leek nergens op. Ook zat er geen stijgende lijn in. Een klein detail was ook dat niemand het vooraf al zag zitten in Blind en daarom had hij al zo goed als geen krediet. Nee, het gaat niet hetzelfde zoals hiervoor. We zijn anderhalf jaar verder en mensen zeggen allemaal hetzelfde: Alles is beter dan Blind. Ik geloof er heilig in dat de opvolger minder last gaat hebben van de media en supporters zoals dat Blind dat heeft gehad de laatste anderhalf jaar.

Edit: Ik heb voor de grap eens zitten kijken in de comments van de nieuwsberichten toen Blind werd aangesteld als opvolger van Hiddink. Bijna niemand had er een goed gevoel over.

26 maart 2017 om 21:54

Bij blind heeft natuurlijk wel meegespeeld dat hij onderdeel was van die falende staf/groep onder leiding van hiddink. Daardoor was iedereen ook tegen hem na het mislopen van het ek. Plus hij begin al met veel tegenstand door dat gedoe met koeman/hiddink én ten tijde dat blind het overnam was er gewoon nog een reële kans op play-offs. Denk dat een compleet nieuwe coach dan ook wat meer credits zal krijgen

26 maart 2017 om 21:59

@miccoli

Stel dat ze Frank de Boer aannemen en hij verliest 5 wedstrijden op rij, dan is hij echt alle krediet kwijt die hij de afgelopen paar jaren heeft opgebouwd in Nederland. Zo snel kan het gaan.

26 maart 2017 om 22:02

Dat zeker, maar ik heb het over een coach die de komende wedstrijden een stijgende lijn laat zien en wat wedstrijden wint. Zo'n coach wordt dan echt niet door de het slijk gehaald als hij het WK niet haalt. Er wordt namelijk beweerd dat een coach die het WK niet haalt ook gewoon afgeschreven gaat worden, daar ben ik het niet mee eens.

Natuurlijk wordt een willekeurige coach die vijf keer achter elkaar verliest afgezeken, daar geef ik je gelijk in.

26 maart 2017 om 21:23

Men komt er snel achter dat Blind een slechte trainer was, maar dat de spelers zelf ook niet veel waard zijn.

26 maart 2017 om 21:34

Nou het zijn toch allen fatsoenlijke clubspelers hoor. Waar Blind als speler noch als coach heel weinig internationale ervaring heeft.

26 maart 2017 om 21:53

Ik ben inderdaad bang dat mensen nu wonderen gaan verwachten. Ik geloof dat Nederland beter kan dan wat het nu heeft laten zien, maar we gaan niet ineens weer terug naar de top 10.

26 maart 2017 om 23:29

Zou jij lopen dan voor een dergelijke druiloor? Los van het patriotisme en het besf dat je voor de kleuren van je land aan het spelen bent. Ik vind niet dat je het de spelers te veel aan kunt rekenen, al lopen er natuurlijk heel wat koekebakkers bij die er simpelweg niets maar dan ook niets te zoeken hebben. Strootman voorop.

26 maart 2017 om 21:24

Nouja.. het WK heeft het merendeel nu wel uit z'n hoofd gezet en slechter dan Blind zal het toch nooit gaan

26 maart 2017 om 21:24

Inderdaad. Wie pakt de handschoen nu op? Geen enkele coach kan hier nog ongeschonden uit komen.

26 maart 2017 om 21:25

Hij had geen gemakkelijke taak maar graaft ook zijn eigen graf door een 17jarige te laten debuteren in een cruciale wedstrijd terwijl hij een paar dagen ervoor heeft gezegd De Ligt te laten ruiken aan Oranje. En dan tijdens een 2-0 achterstand passief aan de zijlijn kijken zonder een back up plan, diepe zucht.

26 maart 2017 om 21:28

Makkelijk als zwart schaap weg te zetten? Blind was ook het zwarte schaap van oranje. Blind is nooit capabel geweest als coach en heeft het alleen met slimme trucjes kunnen schoppen als bondscoach.

Feeest!!! Hij is weg!! Meteen dat trainerspapiertje afpakken en verbannen van elke voetbalactiviteit dan ook!! Ik hoop op een man als Klinnsman als vervanger. Het liefst een buitenlander met een verleden als bondscoach! Laat die Jurgen maar sleutelen, want hij heeft toch fantastisch werk geleverd bij Duitsland en de VS! Ik hoop dat de Knvb nu een goede doordachte keuze maakt en niet zomaar weer een Van Basten of 1 of andere onbekwame kwibus uit de hoge hoed tovert... Mochten ze echt perse met een Nederlander willen gaan, dan hoop ik op Ruud Gullit samen met Fred Rutten. Dat lijkt mij een ideale combinatie.

Ik geloof niet dat het voetbal onder De Boer beter zal worden en Van Gaal zie ik niet snel terug keren. Dan zijn er voor mij weinig andere opties.

26 maart 2017 om 21:30

Gullit heeft als trainer ook niks bereikt dus lijkt me ook geen goede optie. Geef mij Rijkaard dan maar!

26 maart 2017 om 21:37

Nadeel is dat Rijkaard al aangegeven heeft dat hij geen trainer meer wilt zijn. Toevallig heb ik dat afgelopen week nog gelezen. Ik denk dat Gullit wel een goede manager zou zijn voor Oranje. Hij lijkt me nou echt iemand die die vedettes wel kan motiveren. Als je dan een trainer als Fred Rutten ernaast zet heb je in mijn ogen het complete pakket te pakken!

26 maart 2017 om 21:42

Ook niet nodig, er moet gewoon een uithangbord zijn, iemand die goed met de media om kan gaan en iemand die een praatje met de spelers kan houden.

Zet Meulensteen ernaast met Verbeek of Rutten of andere ervaren veldtrainers.

Lijkt mij prima.

26 maart 2017 om 21:44

Gullit was een supergoeie voetballer maar heeft als trainer niks bereikt. Lijkt me raar dat hij dan met Rutten het complete pakket zal vormen. Als dit wel gebeurt hoop ik uiteraard dat ik ongelijk heb..

26 maart 2017 om 21:56

Het heeft dan ook absoluut niet mijn voorkeur he?! Ik hoop echt op Jurgen Klinsmann, Laurent Blanc zou ook kunnen maar hij lijkt me te duur en hij zal toch ook wel naar een goede club kunnen in de zomer!

Maar als het puur gaat om de Nederlandse opties dan denk ik dat Gullie/rutten of Gullit/meulensteen de beste opties zouden kunnen zijn!

26 maart 2017 om 22:05

Ik zag net Luis Enrique voorbij komen, dat zou een stunt zijn! Heeft het wel van onze eigen Cruijff geleerd natuurlijk.

Dat zijn inderdaad opties als we binnenlands willen blijven.

26 maart 2017 om 23:27

Een petitie starten waarin het volk Smeekt om Rijkaard. Daar luistert ie echt wel naar hoor..

27 maart 2017 om 09:26

was gullit niet de eerste buitenlandse trainer die de FA cup wist te winnen?
maar dit terzijde, ik denk ook niet dat Gullit de juiste man is, en Rijkaard daarentegen ook niet, viel (volgens mij was het) bij sparta ook door de mand toen er resultaat voetbal gespeeld moest worden.

Terecht, ik heb niets tegen de persoon Blind. Tzal best een aardige gozer zijn maar als Bondscoach heeft ie gewoon laten zien totaal ongeschikt te zijn.

Nu snel een opvolger aanstellen, hopen op Frank de Boer.

Goed nieuws! Niet de schuld van Blind overigens, maar de schuld van de KNVB. Zij zijn verantwoordelijk voor het aanstellen van een onervaren en incapabele coach

26 maart 2017 om 21:32

Wat is niet de schuld van Blind? Dat hij is aangesteld is natuuurlijk de fout van de Knvb.
Maar Blind heeft in mijn ogen bijna elke kwalificatieduel geschutterd met het oproepen van bepaalde spelers en/of het thuislaten van bepaalde spelers.

26 maart 2017 om 21:43

Blind zijn kop kan niet de enige zijn die gaat rollen, hier moeten meer mensen hun verandwoordelijkheid nemen. Gaat al jaren minder en iedereen ziet het, niet alleen bij Oranje maar op elk niveau. Er moeten dingen veranderen en ben benieuwd wie de ballen heeft dat te doen.

Goed nieuws. Zal te laat zijn voor WK van 2018. Maar dan kunnen we iig vast vooruit gaan denken.

Beste optie voor iedereen. Een van de slechtste bondscoaches in de geschiedenis, met hele vreemde keuzes. Nu hopen dat zijn opvolger nog een wonder weet te verrichten. Erger dan dit kon gewoon niet..

Oke, nice! Dit is een goede eerste stap.

Vervelend voor Blind, maar hij heeft het er zelf naar gemaakt. Zelden zo veel mensen op Voetbalzone ergens zo eensgezind over gezien

De volgende twee vragen zijn:
- Heeft hij nog een flinke oprot premie meegekregen?
- Wie krijgt zijn erfenis en de eer om orde in de chaos te creeeren?

Goedzo kvnb. Werd echt een keertje tijd. Nu hopen op Ron Jans als opvolger!

26 maart 2017 om 21:23

Jans is veel te licht. Zet maar eens een buitenlandse coach met bagage neer.

26 maart 2017 om 21:38

hoezo te licht? Als je ziet wat hij met Zwolle heeft weten neer te zetten, dan snap je het spelletje wel hoor.
Ron Jans lijkt me juist perfect. Waarom zouden het altijd grote namen moeten zijn?

26 maart 2017 om 22:15

Ron Jans wil met Robben omgaan als een scholier. Zo werkt het niet in de absolute top.

En nu hopen op een goede impuls ! Dit wk moeten we halen !! Denk dat F. De Boer dit wel kan. Mits hij niet zo defensief voetbal laat vertonen als bij Ajax.

Was een kwestie van tijd. De resultaten spreken voor zich maar de situatie rondom De Ligt was toch wel de absolute druppel. Jammer voor Danny hij oogt als een symphatieke kerel maar ongeschikt. Van mij mag een buitelandse coach het opnieuw op gaan zetten.

Keurig! En nu door..

Dan is er nog iets van een positief resultaat van zaterdag. Wat is deze coach matig zeg.

Ik ben geen religieus persoon, maar mijn gebeden zijn wel gehoord. Eindelijk!

Goed nieuws! Jammer dat ze het niet eerder zagen, maar beter laat dan nooit.

Na drama hiddink en blind hopen op wat beters.

Eindelijk af van deze waardeloze, inhoudsloze zak hooi die nooit iets heeft gepresteerd!! Nu een goede teamcoach aanstellen als Ron Jans, Frank de Boer.. Iemand die een collectief kan smeden.

Super! Helaas naar mijn mening net te laat maar laat nu maar een buitenlandse coach komen

Logische keuzd... deze situatie was onhoudbaar. Blind was absoluut niet de juiste man die Nederland verder ging helpen (zacht uitgedrukt). Nu kop omhoog en voor het WK gaan!

Anderhalf en twee eindtoernooien te laat helaas. Tijd om een nieuwe richting op te gaan.

Tja en nu? Denk dat Blind best verstand van voetbal heeft, maar het overbrengen en autoriteit uitstralen is een ander verhaal en cruciaal in de dynamiek tussen trainer en spelers.

Kunnen we bij van Oostveen nog de afkoopsom claimen? Hoe heeft ie ooit zelfstandig bondscoach kunnen worden?

Bedankt hè Danny! Nog even de laatste kansen verspillen voor het eind. Topper. Succes met je volgende baan. Zal wel directie Ajax worden.

26 maart 2017 om 23:25

Als dat gebeurt loopt het hele publiek daar weg. De Ajax aanhang zal nooit vergeten wat Blind met De Ridder, Van der Heijden en dergelijke heeft gedaan. Er zat een topgeneratie aan te komen onder Koeman, maar toen Blind hem opvolgde heeft hij al die talenten stuk voor stuk finaal kapotgemaakt. Blind is allesbehalve welkom bij Ajax hoor...

en degene die hem heeft opgesteld levenslange verbod in voetbal en rond voetbal geven

Eerste goede besluit van de KNVB sinds tijden!

het liefst zou ik nogtseeds Koeman hebben, maar die zou gek zijn z'n plek bij everton op te geven voor dit zooitje ongeregeld

dus dan de opties, Van Gaal? de Boer? toch weer van Marwijk proberen.

of gaan we breken met tradities en een buitenlandse bondscoach nemen ?

26 maart 2017 om 21:41

van Gaal gaat het niet nog eens doen. Van Marwijk gaat met Saudi Arabie keurig naar het WK dus kan je ook vergeten. De Boer mag ik niet hopen, die staat bekend om alles behalve vermakelijk voetbal.

26 maart 2017 om 22:36

Laat frank het maar proberen

In de verklaring van de knvb staat dat de heer Blind heeft laten weten dat hij het jammer vind want ze waren op de goede weg.. de wedstrijd van gister was een incident.. Hoe dan?!?

Snel van Gaal bellen om dit zootje weer tr laten voetballen.. mag Blind zn assistent zijn.. doet tie toch nog wat voor die afkoopsom

Nu hij weg is wil ik m toch bedanken voor zijn inzet. Hij was de verkeerde persoon voor de job maar laten we eerlijk zijn: iedereen zegt ja tegen zo'n baan.
Danny, succes met je verdere carrière.

26 maart 2017 om 23:22

Danny gaat de kuikenbak in bij het Uwv! Denk je werkelijk dat die ooit nog ergens aan een baan komt?

26 maart 2017 om 23:28

Ja hoor. Ik hoop het wel voor hem. Met Blind de persoon is niets mis. Met Blind de assistent allicht ook niet. Blind als bondscoach was niet geschikt.

Onvermijdelijk maar niet meer dan logisch. Dit is op geen enkele manier goed te praten, deze gast heeft al zoveel kansen verprutst, maar niet alleen hij moet het zichzelf aan rekenen, de knvb heeft hier misschien net zo een grote rol dan wel niet een grotere rol ingespeeld. De beleidsbepalers mogen ook naar hun zelf kijken en dan niet zeggen maar de knvb doet meer dan het nederlands elftal, het Nederlands elftal is wel je uithangbord en daar hebben ze hopeloos gefaald. Van mij mag van Praag er wel met de bezem door, maar er moet eens een duidelijke visie komen, want dat is er nog steeds niet. 2026 is nog steeds het magische jaar, dan is alles weer goed zonder dat er uberhaupt een plan is om daar naar toe te werken. Dit is echt van de zotte en het liefst zie ik iedereen bij de knvb plaats maken voor een frisse wind, maar dat zal niet gebeuren. De heren in hun ivoren toren houden bij iedereen weer handjes boven het hoofd en hebben perfectie bereikt op het gebied van vingertje wijzen, maar zelf verantwoordelijkheid nemen ho maar.

26 maart 2017 om 21:27

Zou een Van Praag juist ook niet plaats moeten maken? Die man was meer bezig om zich omhoog proberen te werken naar de uefa dan dat hij met het Nederlandse voetbal bezig was. Iemand, geen idee wie, moet de bezem door die gehele top halen denk ik

20 maanden te laat, maargoed. Tijd voor een frisse wind.

Had veel eerder gemogen imo.
Het was allang duidelijk dat hij (op het moment) niet de man was daar op die plek. eigenlijk de aanstelling al...
Ook had hij zelf allang kunnen bedanken maar zo koppig...en dan nu maar op deze manier.
Wellicht hard maar er moet gewoon een frisse wind komen.
Hoe men het zal oplossen ik weet het niet maar ik zou wel de grens wat verleggen en misshien denken aan buitenlandse coach.

Had natuurlijk nooit aangesteld mogen worden, maar ik pak een biertje op dit goede nieuws!
Nu graag een ervaren coach, die al minstens 10 jaar in het trainersvak zit. Bijvoorbeeld geen de Boer dus, die nog veel moet leren.
Beste keuze is Ronald Koeman, maar ook Gertjan Verbeek of Huub Stevens zijn naar mijn mening goede opties.

26 maart 2017 om 21:41

Koeman absoluut nummer 1, maar die zou knetter gek zijn om het te doen.
Gertjan Verbeek en Ron Jans heb ik hoog staan. Ik denk zeker dat Ron Jans het prima kan. Presteert met matig materiaal al jaren goed bij Zwolle. (afgezien van dit seizoen) Laat hem maar eens op dit niveau presteren, heeft op veel meer fronten bewezen dit te kunnen dan Blind.

26 maart 2017 om 21:44

Verbeek wil geen bondscoach zijn, heeft ie al eens gezegd bij VI. En Stevens wil uberhaupt geen coach meer zijn, ivm zijn gezondheid.

26 maart 2017 om 22:17

Verbeek komt dik tekort op dat niveau.

Verschrikkelijk voor Blind, maar iederereen kon zien dat het niet werkte. Nu graag eens een trainer die geen verleden heeft bij Ajax, PSV of Feyenoord, desnoods een buitenlander, zodat we die onrust van een club voortrekken alvast niet meer krijgen!

27 maart 2017 om 00:14

Jij verwoordt het op de juiste manier.
Hiddink koos voor veel psv spelers en blind had alleen maar oog voor ajaxieden.

Nu eindelijk eens een trainer kiezen die neutraal is en geen voorkeurs- club heeft.
Maar goed dat is mijn mening.

26 maart 2017 om 21:46

Je hebt spelers als Nigel de Jong nodig. Over mn lijk mentaliteit. Ervaring. Leiderschap. En altijd nog eerder Van Persie dan Luuk de Jong op de bank. Voor mijn part Huntelaar. Probleem is alleen dat die 2 de sfeer gaan verzieken als ze niet spelen. Robben/Van Persie is sinds het WK onder Van Gaal geen gelukkig huwelijk meer.

Het zal mij benieuwen wie de volgende gaat worden
Denk dat het een verassing gaat worden aangezien de mogelijke opvolgers het niet gaan aandurven met deze slechte lichting oranje spelers en liever nog een paar jaar wachten

Tuurlijk heb ik geen hoge pet op van Danny blind maar we moeten ook reëel zijn....de kwaliteiten van 80% van de spelersgroep is van eredivisie niveau. We kunnen wel een topcoach aanstellen maar die zal ook geen wonderen kunnen verrichten.

26 maart 2017 om 21:42

Nog steeds moet je met eredivisie niveau winnen van Bulgarije.

26 maart 2017 om 21:47

Zou Rainieri dat ook gedacht hebben met Leicester? Of Van Gaal op het WK destijds? Wie niet sterk is moet slim zijn.

26 maart 2017 om 21:48

Blind zag je nooit in Engeland op de tribunes om spelers te bekijken. Die zat lekker vlak bij huis in de Arena.

Jaaa ein-de-lijk is Danny uit mijn lijden verlost!!! Slechter kan gewoon niet hoewel ik vrees voor Frank de B. met zijn tikkie-breedvoetbal. Maar dan nog: eindelijk eindelijk eindelijk.

26 maart 2017 om 21:35

Uit zijn lijden of die jouwe toch?

..
Slechter kan idd niet. Die hele Lego constructie van Hiddink/Blind had nooit gemogen.

Maar om dan (zo lijkt t ) te suggereren dat t met Frank de Boer ook zo slecht of slechter kan is raar. Altijd dat gehannes over tikkie breed. Eindstand speelde hij wel tor t einde om de prijzen. Haalde t maximale uit t team. En kon ook goed de rust bewaren. Wat buiten t veld gebeurde bleef er buiten. Waf dat betreft dus helemaal geen slechte keuzes.
Marwijk hoef ik niet te zien. Koeman zal hoogstwaarschijnlijk toch niet komen helaas. v Gaal zie ik f nu ook niet doen ... verstandig ook na z'n laatste kunststukje ,3e plaats WK.
Dan is de spoeling dun.
Lees ik buitenlandse namen... nou ben benieuwd of die trek hebben in een werkgever als de KNVB. Denk t niet

26 maart 2017 om 21:43

Ja, nee, ik leed aan Blind zoals velen van ons. En misschien heb je Frank de Boertechnisch gelijk; hij lijkt de logische opvolger en ja, hij heeft resultaten geboekt en ja, ik geloof dat hij het maximale uit een ploeg kan halen. Maar een buitenlander zou mij liever zijn. Geen idee wie. Klinsmann heeft zo'n beetje in zijn eentje het hele Duitse voetbal gemoderniseerd. Dat mag in Nederland ook wel eens gebeuren.

26 maart 2017 om 21:50

Het zou me wel verassen mocht dat de uitkomst zijn.
Een buitenlandse bondscoach.

Ach ja het WK gaan we waarschijnlijk toch niet meer halen dus hij had het net zo goed kunnen afmaken maar dit zat er natuurlijk wel aan te komen er moest wat gebeuren want anders gaan we zelfs niet van Luxemburg winnen ben benieuwt wie zijn vervanger woord

Heb er geen probleem mee dat Blind vertrekt, maar als men denkt dat het nu allemaal beter gaat worden dan is men erg naã¯ef. De problemen zijn echt groter dan het zwakke functioneren van Blind. Dit nieuws was te verwachten, maar het is absoluut geen feestdag.

26 maart 2017 om 21:39

Volkomen mee eens. We zijn gewoon nog verder van huis Naar mijn idee. Tuurlijk was Blind niet geschikt. Lang duidelijk. Maar wie, zoals ik hierboven typte heeft trek om hier als bondscoach te gaan zitten? Onze 'Toppers' die zo lijkt ook gewoon op zijn. Robben daargelaten al speelde hij slecht.
Ik ben heel erg benieuwd wie dit zal op pakken. Ook benieuwd naar waneer dit bekend zal worden. Kan zomaar even duren ook

Ik zou Arsene Wenger voor nu een dubbele job aanbieden met de afspraak dat die na dit seizoen stopt bij Arsenal en zich dan volledig gaat focussen op Nederland met Dennis Bergkamp als assistent. Wat een heerlijk duo zou dat zijn op misschien wel alle belangrijke aspecten kwa grootheden, naam, ervaring, en voetbal knowhow. En daarnaast denk ik dat Wenger hier misschien ook best wel oren naar zal hebben.

26 maart 2017 om 21:40

Nee hoor.. laat Wenger maar lekker naaf Frankrijk gaan en daar Sc Caen gaan coachen.
Staat voor mooi voetbal ja.. maar wint geen prijzen.

26 maart 2017 om 22:19

Dat zogenaamde mooie voetbal van Arsenal zie je in Europa nooit terug.

Uiteindelijk geef ik de Knvb de schuld voor de laatste anderhalf jaar. Ten eerste ontslaan zij Hiddink terwijl er net een stijgende lijn in het spel zat. Dan moet je weer opnieuw beginnen met een nieuwe coach in een cruciale fase en wat doen ze? Ze stellen Danny Blind aan. Die man heeft zijn best gedaan, daar geloof ik heilig in, maar het is gewoon geen goede coach. Het is een goede vent en ik hoop dat hij nog ergens de kans gaat krijgen, maar hij was nog niet klaar voor Oranje. Nee, de Knvb had of Hiddink moeten laten zitten, of een betere coach moeten aanstellen. Danny, bedankt voor je inzet en veel succes in je verdere carriere.

26 maart 2017 om 22:52

Ben het volkomen met je eens. Vrijwel alle topteams kennen na een goed WK of EK een mindere fase. Hiddink wordt ontslagen na een 6-0 en 2-0 tegen Letland en een prima 2-0 oefenzege tegen Spanje. Zelfs de combinatie Huntelaar / Van Persie pakte goed uit tegen Letland. Kortom een dwaze beslissing.

Het wordt hopelijk Dick Advocaat, die zal na Fener de nieuwe bondscoach worden..

26 maart 2017 om 21:50

Doen ze bij de KNVB nooit, na hoe hij is weggegaan als assistent van Blind.

26 maart 2017 om 21:50

Advocaat moet met pensioen gaan. Die heeft al veel geld binnen geharkt.

Eindelijk!!! Nu een goede opvolger vinden en niet opeens voor Jaap Stam of Hasselbaink kiezen. Het liefst een buitenlander die het een keertje anders neerzet, anders fdb, advocaat, lvg, of koeman. Jammer Danny, je hebt je best gedaan en je bent een goede man en je was een goede voetballer, maar als coach kan je er niet zo vee van.

26 maart 2017 om 21:34

Echt zo dom om koeman te noemen. Denk je dat die dat zooitje wilt opruimen en bij deze bestuurders?! Dan heb ik het niet eens over Everton waar die het tienvoudige verdient en prima op zijn plek zit.

27 maart 2017 om 20:29

Waarom is het dom om te noemen, ik zeg toch het liefst? Ik weet zelf dat het ook heel onwaarschijnlijk is, maar ik mag best hopen.

Best jammer dit. Had graag gezien dat ie nog langer kon blijven zodat Nederland zich niet zou kwalificeren.

Want ja vind het beetje irritant dat mensen altijd zeggen dat Nederlands elftal zo goed is en dat ze even van die en die land gaan winnen enzovoorts. Dat arrogantie moet gewoon even weg en dat zou niet kwalificeren best bij helpen. Maar goed met het elftal die ze nu nog hebben gaat het denk ook niet lukken.

Ik ga nu een feestje geven omdat die eindelijk weg is. Ik wachtte zolang op dit nieuws
We moeten een buitenlandse coach aanstellen of ronaldo koeman. Voor Ronald betaal je maar fk veel maar dan heb je wat

Dit vind ik nou heel teleurstellend heeft niet eens echt de kans gehad vond hem vooral tactische heel sterk in de keuzes die hij altijd maakten..najaa wie weet kan die het stokje binnenkort van Luis Enrique overnemen denk dat die daar het beste tot ze recht komt..

Ach, Blind is geen goede coach, maar denken jullie nou echt dat een nieuwe trainer veel verschil gaat maken? De huidige generatie heeft simpelweg het talent en de discipline niet.

26 maart 2017 om 21:44

gast iedereen had het beter gedaan dan Blind. Als je gewoon de 11 beste spelers van NL neerzet, dan haal je het wk... Alleen hij is al te dom om de 11 beste te kiezen.

26 maart 2017 om 21:55

Een nieuwe coach zou nooit een speler als De Ligt selecteren en ook niet meteen in de basis zetten. Haps bijvoorbeeld speelt goed, maar is niet opgeroepen, omdat hij bij AZ speelt. Een speler dien je op kwaliteiten te selecteren en niet van een bepaalde club.

Goed nieuws! Ik vraag me af wie de nieuwe trainer wordt. Ik hoop op een buitenlandse trainer.

klinsmann acuut benaderen!
met een modern systeem de boel omvormen... het hele technische beleid veranderen en de antieke hollandse school op de schop gooien.

overigens, van Breukelen wordt hier ook genoemd.. maar die heeft Blind niet aangesteld!
die schopt hem wel naar buiten.

Hoe al deze drama , hij had gewoon nog een wk en ek moeten aanblijven.
Tegen die tijd krijgt hij het team vast wel op de rails.

Pfff als je de reactie van Blind leest in het volledige statement van de KNVB, dat is toch gewoon sneu.. 'Ik had het gevoel dat we op de goede weg zaten, Bulgarije uit was naar mijn mening een incident." Dat die man zichzelf maar mag geloven.. het loopt al maanden niet bij Oranje, futloos, traag en inspiratieloos voetbal. Hoezo een incident?

Blind was gewoon geen hoogvlieger, ajaxbril op ..
Hij heeft zijn onkunde nu verduidelijkt met het selecteren en opstellen van de Ligt,
Een topcoach zal van onze talenten wel iets kunnen maken met een systeem wat wel werkt!

Inderdaad heeft zijn eigen glazen ingegooid, met het oproepen en nog krankzinniger opstellen van De Ligt. Hoedt speelt in Italiaanse competitie, in de basis bij een grote club in Italië! De Ligt liet tegen Excelsior al zien nog niet klaar te zijn voor het grote werk, Bosz neem ik dit ook deels kwalijk die een soort propaganda voerde ipv die jongen uit de wind te houden bij Ajax. Wat ik gister al aangaf, het meest vreemde dat niemand meer onder Blind kon voetballen. Zelfs Robben niet, al strubbelt hij misschien ook een beetje met de verantwoordelijkheid van de aanvoerders band. Waarom speelde Depay niet die met bewezen heeft, maar net als Bosz (Traoré) leed Blind ook met het 'schoonzoon syndroom' maar dan met Proces. Maar Blind moet toch weten dat bijna niemand achter hem stond, waarom dan zo een risico nemen in een kwalificatie wedstrijd? Ik zal Blind altijd dankbaar zijn, voor zijn verdiensten bij Ajax en Oranje. Maar ik ben blij dat hij weg is, ik hoop op een buitenlandse coach. De Hollandse school is iets wat achterhaald. Tot slot ben ik ook extreem pro me cluppie, maar voor Oranje moeten alleen club sentimenten in de koelkast. En dan horen de beste te spelen, zeer teleurstellend allemaal. Die van Oostveen heeft van mij nog het meeste schuld, met de debiele constructie van hem. 😧😩

26 maart 2017 om 21:44

Van Oostveen zal de geschiedenis in gaan als de man die aan de basis van het gigantische verval van Oranje stond. Zullen documentaires over gemaakt worden die onze kinderen later voorbij zien komen. Die alleen maar vol ongeloof kunnen luisteren dat papa met zijn vrienden op een heel groot plein stond om te kijken hoe Nederland in de finale van een WK stond.

26 maart 2017 om 21:58

Ik schat Bosz wel hoger in dan Blind. Bosz speelt tenminste wel aantrekkelijker voetbal dan Blind en heeft lak aan de vedettes.

26 maart 2017 om 21:38

Ik las het indd ook net, echt een lachwekkende reactie van iemand die het zelfbeeld totaal kwijt is.
Nogmaals: compleet ongeschikt als bondscoach en echt ongekend dat het ooit zover heeft kunnen komen.

edit: ook trouwens heel raar dat de commercieel directeur straks een persconferentie geeft, ik dacht dat Hans van Breukelen de ''baas'' was van de bondscoach?
Wat een bende is het toch ook daar.

26 maart 2017 om 21:45

Ik las vandaag dat iemand zei dat Blind geen arrogante man is en dit niet verdient. Dit bewijst wel weer wat anders...

Nederland heeft een Turkse bondscoach nodig
Zoals fatih terim

Een trainer die houd van strijden en die enorm boost geeft .

26 maart 2017 om 21:59

De vraag is of de president dit wel goed vind van Turkije.

26 maart 2017 om 22:21

Vind Terim tactisch nooit zo sterk overkomen. Liever een Duitser.

Gewoon voor van Gaal gaan. Die is niet bang om van systeem te veranderen en heeft het geweldig gedaan op het wk, buitenlandse trainer kan goed zijn maar die volgen de eredivisie ook niet echt heel goed lijkt me, een nederlander is toch beter denk ik.

26 maart 2017 om 21:46

'Gewoon' doen ja.. ik zou t wel willen.. jij.. en vele andere en misschien de KNVB ook wel.
Maar of vGaal daar zin in heeft.. denk t niet. Een slangenkuil is t en al zou hij t op de rit kunnen krijgen.. zie t m niet doen ..hij heeft al iets moois bereikt met NL en de rest kan bijna alleen maar minder worden

Dat was het dan.. Arme Danny Blind, de hoeveelheid shit die hij over zich heenkreeg was ongekend

Hadden ze al 2 jaar eerder moeten doen. Beter gezegd, ze hadden er nóóit aan moeten beginnen, 90% van het land riep het al.
Als het kalf verdronken is.....

Maar ik mag aannemen dat er ook een flinke bezem door de knvb wordt gehaald en ook de eindverantwoordelijken opstappen

Hij was een geweldige voetballer maar als bondcoach..

Het is natuurlijk wel zo dat het met Oranje zo,n 6 jaar nog niks wordt simpelweg omdat we een matige lichting hebben, maar daarna komt het wel weer goed (nouri,vd Beek, de Jong, de Ligt , Karsdorp, Kluivert etc)

Maar ook met de huidige mogelijkheden denk ik dat we ons tenminste zouden moeten plaatsen

26 maart 2017 om 21:48

Karsdorp zit er al bij, maar vd Beek, de Jong, Kluivert en nouri hebben nog nergens aangetoond beter te zijn dan wat er nu loopt. Er is geen team dat kampioen zal worden, maar er loopt zat talent om iig wedstrijden te winnen en naar een tournooi te komen. Moet er alleen wel iemand voor de groep staan met ballen en voetbalverstand. Er spelen nu jongens die niet moeten spelen, en jongens die nu zouden moeten spelen, die zitten thuis. Misschien is een De Ligt voetballend beter dan bijvoorbeeld Hoedt. Misschien is Blind voetballend beter dan Pieters. Maar op dit moment hebben we juist wel dat type spelers nodig. Zorg dat degene die het verschil maken kunnen voetballen en de rest moet dan maar het vuile werk opknappen. Zo hebben we toen de finale gehaald, niet doordat we 11 fanfastische voetballers hadden.
De jongens die je noemt zijn er nog lang niet klaar voor. Maar er is nul garantie dat zij over 6 jaar beter zijn dan wat er nu rondloopt.

26 maart 2017 om 23:15

De Jong, Kluivert, Van de Beek (en Fosu Mensah!!!) zien we niet omdat ze de kans niet krijgen van hun trainers. En wat Blind voetballend beter dan Pieters etc sla je de plank volkomen mis. Dat is juist die mislukte Hollandse school die op zn retour is. Sinds wanneer moet een verdediger meer dan behoorlijk kunnen ballen? Laten we nou in vredesnaam weer teruggaan naar de basis: verdedigers verdedigen, en middenvelders en aanvallers voetballen. Hoe vaak wilde je dat lijk dat Hollande school heet nog opwarmen? Dat alles maar voetballend oplossen is juist datgene wat niet gewerkt heeft! Achterin heb je massamoordenaars nodig en geen paradepaardjes...

Reorganisatie binnen de KNVB alsjeblieft. Wim Jonk en/of Wim Jansen als technische mensen neerzetten om het voetbal weer op de kaart te krijgen. Een manager voor de groep; zowel Nederlands als niet-Nederlands is wat mij betreft prima! Maar wel 1 met uitstraling en die een groep kan laten functioneren als groep. En daarnaast veldtrainers als Rutten of Wouters!

Dit maakt mijn zondag toch weer een stuk beter hoor!

Zolang de rest van de knvb troep blijft zitten, zal er weinig veranderen. De hele technische staf, inclusief van Breukelen moeten eruit. De keuzes die de afgelopen jaren zijn gemaakt, met als start de aanstelling van Hiddink, zijn fout geweest. Er is niemand die opgetreden heeft. Elke grote en potentiele kandidaat bondscoach is tegen gewerkt de afgelopen jaren en die zie ik dan ook niet zo snel instappen in deze functie.
Het begin is er, maar helaas zijn degene die bepalen, ook zwak en onkundig. Kwestie van tijd dat het weer de mist in gaat.

De bond kennende zal Grim nog aanblijven ook...

Ik zal nooit roepen dat een coach ontslagen moet worden, maar dit snap ik gewoon volledig. Hij heeft het zelf gezocht door die gekke opstelling gisteren. Een speler die basis is bij Lazio links laten liggen voor een 17-jarige...waar ben je dan in godsnaam mee bezig?

Maar men moet hem blijven respecteren, want die mensen die hem blijven viseren vind ik wel een beetje eng gedrag.

Net te laat
Maar goed ik hoop dat Ronald Koeman samen met Erwin de boel op zich gaan nemen.....

Ik hou er echt een vieze nasmaak aan over, hij had nooit na Hiddink het mogen overnemen. Er had voor een persoonlijkheid gekozen moeten worden, twee kwalificaties verpest door Van Oostveen en Blind. Maargoed, hopelijk schudden we nu eindelijk een keer wakker want het wordt echt tijd voor een grote schoonmaak.

26 maart 2017 om 23:09

Goeie reactie. Oranje en de Knvb zijn net de politiek. Het leek PVV te gaan worden maar werd uiteindelijk heel flatteus wederom de Vvd. Begrijp je wat ik bedoel? In NLD verandert er significant nooit wat. Het is altijd hetzelfde liedje: we dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was. Let maar op, ze maken Grim bondscoach en dan heb je weer de hele Blind soap all over again. We just never learn....

Logische beslissing, maar ik heb het eigenlijk vooral te doen met Blind. Ik neem het eigenlijk vooral degenen kwalijk die verantwoordelijk zijn voor zijn aanstelling. Degenen die die achterlijke constructie hebben bedacht dat hij na het afscheid van Hiddink sowieso het stokje over zou nemen. Zet daar om te beginnen maar eens capabele mensen neer, want het probleem zit volgens mij wel wat dieper dan enkel een falende bondscoach. Danny krijgt nu alle stront over zich heen gestort en de rest kan blijkbaar lekker blijven aanmodderen. Erg benieuwd welk konijn ze nu weer uit de hoge hoed gaan toveren. Ik acht eigenlijk maar 1 type trainer geschikt om dit zooitje weer enigszins op de rails te krijgen, een type van Gaal, het liefst Loui zelf.

coach is verantwoordelijk. ook al steken de spelers de hand in eigen boezem, het was blind die hen niet kon motiveren om tegen bulgarije alles te geven. en tegen de andere landen ook niet... helaas voor iedereen. nu maar hopen dat het de boer niet wordt.

Aub v Gaal, kom nog éã©n keer om ons naar het WK te brengen. Blijf tijdens het WK ook nog zitten om ons een halve finale of finale te bezorgen en ga daarna lekker met pensioen. Of als je niet stil kan zitten word dan directeur Knvb of hoofd jeugdopleidingen bij Ajax. Maar AUB kom dit NL elftal uit de brand helpen!

neen Geen Frank de Boer,
dan maar even Louis vragen of hij bondscoach wil zijn voor de rest van de wedstrijden.

Maakt niet wie er staat als het maar draait. Onder blind heeft dit elftal nooit zijn potentie gehaald of boven verwachting gepresenteerd. Maar ik vind ook dat de spelers hier in aandeel hebben. Nieuwe start maar nu moeten ook de spelers het laten zien. Tog heeft nederland een zwakke mentaliteit ..altijd gehad. Portugal had een minder elftal maar met mentaliteit tog gewonnen. De enige die dat heeft is robben. 1 team 1 taak en vlammen is toch de basis voor een nationaal elftal. Spelers spelen op 80 procent terwijl het 200 moet zijn.

Logisch besluit, alleen persoonlijk had ik hem na Italie ontslagen dan kan een andere bondscoach een eigen elftal oproepen. Nu zit Grim nog met de selectie van Blind en voor hem valt weinig eer te behalen tegen Italie.

Jupp Heynckes woont vlak bij Venlo.

Stap 1 is gezet, maar ik hoop dat het hele zooitje eruit word gedonderd. Net zoals dat Blind mede-verantwoordelijk was voor het falen van Hiddink, is Grim dit natuurlijk ook in het geval van Blind op het moment.

Ik pleit voor een buitenlandse coach (Bielsa, Schmidt, Ranieri bijvoorbeeld) en dat de hele organisatie daarbij op de schop gaat.

Met het huidige niveau van de beleidsbepalers binnen de Knvb zou het me niets verbazen als Grim en Hoek het als duo gaan doen..

Onmogelijk, maar het enige wat dit Nederlands elftal kan redden: Marcelo Bielsa met assistenten Roger Schmidt en Claudio Ranieri. Zuid-Amerikaans temperament, Duitse discipline en Italiaans inzicht/tactiek.

"we waren op de goede weg, Bulgarije-uit was naar mijn idee een incident. Ik heb er alles ingestopt wat ik in me had. Jammer dat het hiermee eindigt" aldus Blind.
Die man heeft geen plank voor zijn kop maar een hele boom. Deze reactie zegt genoeg over zijn eigen verantwoordelijkheid die hij nog steeds weigert te nemen. Wie de nieuwe bondscoach ook wordt veel slechter dan Blind kan het toch niet worden.

De kern van de problemen ligt bij de KNVB. Daar is het gerotzooi begonnen door de verkeerde mensen te benoemen. Ga eerst de bezem eens door de top van de KNVB halen. Het halen van plaatsing voor het volgende toernooi is een utopie. Start met een nieuwe generatie spelers voor het volgende toernooi over 4 jaar. De oude garde heeft het afgelopen zaterdag ook niet laten zien

26 maart 2017 om 23:05

Een waar woord! Ik ga in mijn post #280 uitgebreid op dat standpunt in. Ben benieuwd wat jij daar van vind.

Het wordt tijd dat een buitenlandse coach met andere ideen over voetbal ons voetballand vooruitbrengt. Prandelli, Klinsman of wat te denken van Louis Enrique? Waarom kijken we niet eens om de hoek? Stuk voor stuk coaches die veel meer te brengen hebben als de Nederlandse middelmaat van dit moment (op V.Gaal en Koeman na, die gaan het nooit doen).

26 maart 2017 om 23:02

Prandelli zou mijn steun zondermeer hebben, maar die komt denk ik niet. Ik gok op Adriaanse. Lees mijn post #280 eens. Wat vind je daar van?

KNVB moet een buitenlandse coach aanstellen en niet op zijn Hollands gaan voetballen. Ik zou voor Del Bosque gaan.

26 maart 2017 om 23:04

Wij hebben niet genoeg voetballend vermogen en niet de individuele kwaliteiten in de spelers voor het voetbal dat hij voorstaat. Hij komt uit een totaal andere visie en voetbalcultuur, dat gaat nooit werken.

Vroeger hadden we heel vaak buitenlandse coaches. Happel, Fahdronc, Dönefeld, die Engelsman etc.

Welke psv of feyenoord gezinde coach zou blind succesvol kunnen opvolgen, behalve koeman (die zie ik met dit bestuur noout komen, helemaal niet nu hij t redelijk doet in engeland en barca misschien langskomt)

26 maart 2017 om 22:15

Cocu samen met Jan Wouters en Seedorf.

26 maart 2017 om 22:25

Seedorf is veel te wijsneuzerig. Gaat niet werken.

26 maart 2017 om 22:27

Seedorf kan tenminste wel met de jonkies omgaan.

26 maart 2017 om 22:29

Daar geloof ik persoonlijk niet in. Maar dat is mijn bescheiden mening.

26 maart 2017 om 22:33

Seedorf heeft een ajax achtergrond. Dat wil de rest van nl niet meer vandaar mn vraag over een psv'er of feyenoorder. Rutten met een boegbeeld zou zomaar kunnen idd

26 maart 2017 om 22:43

Uiterst kinderachtig om de rivaliteit tussen clubs in deze discussie te betrekken.

26 maart 2017 om 23:00

Nee man das vuur en ijs. Wouters is een totaal ander type en van een andere generatie dan die twee. Bij Seedorf heb ook mn twijfels heb want dat is ook een baasje en zou intern Cocu weleens kunnen gaan overvleugelen. Nee dit gaat echt niet werken, sorry.

Fred Rutten als veldtrainer.....daarnaast div. mogelijkheden Gullit, Rijkaard, Koeman ..en de Breuk ook op laten hoepelen....zet daar van Gaal maar neer....een flinke bezem er door halen.
Ook de spelers moet je een spiegel voor houden....die hebben gisteren in de 1ste helft geen meter teveel gelopen.....er is voldoende kwaliteit maar je moet ze wel gaan gebruiken

26 maart 2017 om 22:58

Ik zou Rijkaard heeeeeeeeeeeeeeel graag weer willen hebben. Prachtig mens en een absolute topper waar je als speler Alles voor zou doen. Dat je met penalties tegen de Azurri eruit gaat kun je niet op zijn conto schrijven. Onder hem speelde Oranje het mooiste en het beste voetbal ooit. Geweldige trainer, jammer dat hij een knauw heeft opgelopen en de voetballerij de rug heeft toegekeerd. Eeuwig zonde...

Fred Rutten lijkt me ook wel een prima trainer als interim. Rustige aimabele man.

26 maart 2017 om 22:23

Prima trainer maar te licht voor deze klus.

26 maart 2017 om 22:53

Precies. De druk bij Feyenoord kon hij ook niet aan. Laat staan bij Oranje. Je zou zeggen Van den Brom, maar die kan ook niet met druk omgaan, dat zagen we bij Anderlecht. Dit zijn allemaal net-niet trainers. Van Bronckhorst zie ik op langere termijn zeer zeker bondscoach worden. Die weet wat het is om in de absolute top te voetballen en doet het natuurlijk voortreffelijk met Feyenoord.

26 maart 2017 om 23:09

Mee eens. Van Bronckhorst is enorm gegroeid in zijn rol, durft moeilijke beslissingen te nemen en beargumenteert de dingen zeer goed.

26 maart 2017 om 23:44

Precies. Wordt gewoon een absolute toptrainer. Alle respect voor hij het doet bij Feyenoord. Ik vind Gio echt heel erg goed en wat je zegt onderbouwd als coach.

Die man heeft volgens mij echt een waanstoornis. "we waren op de goede weg, Bulgarije-uit was naar mijn idee een incident."
Nederland speelt de afgelopen 2 jaar op het niveau van jupiler league en die man denkt dat de afgelopen wedstrijd een incident is. Ongelooflijk dat zo'n man met nul zelfreflectie uberhaupt is aangesteld en nu pas ontslagen wordt. Wat een parasiet was t, eindelijk van af. Nu hopen dat de teamgeest opgekrikt kan worden met een goede coach die wel met verstand spelers selecteert.

26 maart 2017 om 22:55

Totale afwezigheid van ook maar enige zelfreflectie is Zeeuwen eigen. Kijk ook maar naar Balkenende.... Er is iets met dat volk, ze sporen gewoon niet. Nooit Meer een schollekop als Bondscoach svp. Het mag een Fries zijn, een Hollander, een Utrechter whatever, maar gooi die Zeeuwen svp heel gauw NLD uit!

Ik vind het onterecht blind is de beste trainer die NL op dit moment kan hebben de spelers hebben het laten afweten blind was een man die open stond voor meningen en adviezen altijd 100% gaf de spelers zijn gewoon waardeloos eredivisie niveau

Je moet gaan voor een trainer die weer op nul begint en waarmee je weer op nul kunt beginnen. Een trainer die iedere speler weer een kans geeft in het Nederlands Elftal. Hiermee doel ik op speler als Van Aanholt en Pieters, deze jongens spelen bijna alle wedstrijden voor hun clubs in de Premier League en worden simpelweg gewoon genegeerd. Van Aanholt ging in de winter zelfs voor een miljoenenbedrag naar Crystal Palace. En dan roep je een jochie van 17 jaar oud op. De Ligt is een groot talent en ik ben ervan overtuigd dat hij de wereldtop gaat halen, maar dit gaat veel te snel. Blind roept hem op en zet hem meteen in de basis voor een cruciaal duel om kwalificatie voor het WK. En als het dan slecht gaat, wisselt hij hem ook nog eens. Verder kun je zo'n jongen de grond niet in boren.
Ook moet de nieuwe coach zich beseffen dat de Nederlandse School op dit moment niet het belangrijkste is, dat is namelijk resultaat. Het lijkt mij namelijk geen slecht idee om weer, net zoals op het WK van 2014, weer met vijf verdedigers te gaan spelen. Al is het alleen maar om het team weer op te bouwen en het zelfvertrouwen te geven. Want laten we eerlijk zijn, we hebben op dit moment ook niet de beste selectie. Daarom zal het niet met mooi voetbal en de Hollandse School moeten gebeuren, maar met vechtlust en teamspirit.
Ik denk persoonlijk dat Koeman hiervoor de meest geschikte persoon is. Hij is een moderne trainer, die heel realistisch met het voetbal omgaat en meegaat met de tijd. Het enige probleem is dat hij ook erg succesvol is in Engeland. Hopelijk zal hij bereid zijn om deze 'dubbelbaan' te accepteren.

26 maart 2017 om 22:51

Inhoudelijk 100% met je eens, maar Koeman kun je echt vergeten. Die springt hier nooit meer in. Is ook teveel een mannetje en heeft Oranje/de Knvb denk ik de rug toegekeerd nadat hij zo gekoeieneerd is. Bovendien vind ik hem juist geen kandidaat voor het bondscoachschap omdat hij er heel erg een handje van heeft om zn spelers in/voor de pers finaal af kanbranden als het tegenzit of de resultaten er niet naar zijn. Ik heb liever Adriaanse. Geef hem maar eens de kans. Kundige man. Lees mijn post #280 eens als je wilt?

Wanneer Van Gaal het niet doet lijkt me Klinsmann wel iemand die wat teweeg kan brengen. Denk ook dat hij zich heel vereerd zou voelen .

26 maart 2017 om 22:39

Nee ajb geen Duitser

26 maart 2017 om 22:46

Daar kunnen we de laatste jaren heel veel van leren.

26 maart 2017 om 22:48

Low strikken? Zijn effect bij Die Mannschaft is uitgewerkt, zij hebben hun hoogtepunt ook al bereikt.

Worden al die Nederlands elftal spelers nu ook verbannen. Zij zijn ook verantwoordelijk voor deze blamage.

Mooi zo.
Grim nu voor 1 wedstrijd als interim en dan op zoek naar een geschikte bondscoach. Een bondscoach die zich niet zo laat leiden door zijn clubvoorkeur.
Het beste zou een buitenlandse coach zijn. Iemand die eerst kijkt naar de kwaliteit van de speler en niet naar de club waar hij voetbalt.

Heb nog steeds hoofdpijn van de blamage van gisteren en heb de hele dag in bed doorgebracht. Blind moet emigreren naar een of ander eiland in de Stille Oceaan nu we eindelijk van hem af zijn.

Nu orde op zaken stellen! Eerst bij de Knvb, Van Oostveen moet exit. Rob Baan moet directeur van de Knvb gemaakt worden. Prandelli, Eriksson of Adriaanse bondscoach. En als assistenten denk ik persoonlijk vooral aan Jonk als de senior assistent, en verder fijne mensen als Mols (spitsentrainer) en Hesp (keeperstrainer). Met op de achtergrond bv Israel voor de analyses en scouting.

Wat je nu moet doen is Low toepassen: doorselecteren, afscheid nemen van de oude garde (sneijder, Robben e.d.) en het brandhout (strootman e.d.) en in alle rust in de luwte en zonder druk gaan bouwen aan de teams die er in 22 en 24 moeten gaan staan. Want 20 zou je ook zomaar eens kunnen gaan missen...

Die verouderde Hollandse school en alle vormen van dat idiote verkapte 4-3-3 dat niet om aan te gluren is loslaten. Het beleid moet 3-4-3 ruit of desnoods 4-4-2 ruit of Van Gaaliaans 5-3-2 zijn.

De toekomst is iig aan de youngsters. De generatie die nu vroeg/midden 20 is is net niet goed genoeg. Een uitzondering zoals Van Dijk en Hahn daargelaten. Je moet je gaan richten op de generatie Jurjus, Tete, Riedewald, El Ghazi e.d. en die vlak daar achter. Kluivert, Clement, Nouri, Fosu Mensah, De Ligt, Van de Beek e.d. In alle rust laten groeien en bloeien. Geduld is nu het credo! Wij gaan er de komende jaren gewoon niet bij zijn. Pas vanaf 22 gaan wij vlammen!

Gelukkig zeg, dit nieuws stemt mij en de overige 98℅ van de Nederlanders blij. Meneer Blind heeft het verpest en goed ook.

Ik vond dat Adriaanse een goede suggestie deed bij Studio Voetbal als opvolger. Uiteraard Louis van Gaal als eerste keus en anders Henk Ten Cate met Gullit. Ten Cate laat zijn ploegen altijd goed voetballen en Gullit is iemand waar de spelers tegenop kijken. Ten Cate hamert ook op een goede mentaliteit en dat is nu wel van belang. Iemand die die groep een schop onder de kont geeft. Niet zeuren en hard trainen. Gertjan Verbeek zou wellicht ook wel kunnen.

Ik zit met een glimlach op onze reacties te lezen en moet zeggen er zijn erbij waar ik van denk,wat een verstand,maar ook hele leuke en verstandige opmerkingen ik vbindt het geweldig.

Wat ik had voorspeld is uitgekomen,verlies van ons Oranje bij BUL en nu nog meer zeg ik : Zie ook de werkelijkheid en dat is niet in het voordeel van Oranje wij komen kwaliteit te kort .
nof ff dit: Je laat geen 17 jarige speler die een paar leuke potjes heeft gespeeld bij Ajax tegen verdedigers van .........in de eredivisie in zo'n belangrijke wedstrijd,vergeet niet dat hij tegen de beste aanvallers van BUL speelde dat is anders dan tegen b.v Roda JC of heb ik het mis?
Laten we hopen dat BUL en Sweden nog tegen een paar zeepers aanlopen dan komt het misschien nog goed,
Anders is er maar 1 oplossing : David Copperfield .

Haha ben blij dat hij weg is, maar Grim als hoofdtrainer van het NL elftal is wel echt het dieptepunt van de geschiedenis van het nationale elftal. Ook al is het tijdelijk...

En nu blind ontslagen moet men nog niks verwachten van nl want er ontbreken gewoon spelers van top niveau zijn er gewoon biet en daar zal geen enkele coach iets aan kunnen doen. Maar behalve dat was blind ook gewoon waardeloos.

Bijna iedereen geeft Blind de schuld voor het missen van het EK 2016 maar met die tegenstanders had Guus gewoon bovenaan moeten staan in de kwalificatie maar waarom ging Guus ook alweer weg?

Het ligt eraan of het ontslag gaat helpen, al krijgen we een betere bondscoach voor in de plaats, dan wel. Zelf neig ik een beetje naar Ranieri, en als het dan toch een Nederlander moet zijn, dan Koeman (ondanks dat hij waarschijnlijk niet zou willen). Frank de Boer of Ron Jans lijken me geen goede opties. Maar die zijn allebei wel beter dan Blind.

Was natuurlijk te verwachten, geen idee of het met een andere coach beter gaat, maar je zou zeggen dat er toch genoeg kwaliteit in staat om een land als Bulgarije te verslaan?
Tijdens deze wedstrijd zag ik weer dat er totaal geen instelling was, ligt dat aan de coach?
Misschien deels wel, hebben ze er zelf onder hem geen vertrouwen in, geen idee.
Maar Gini, Strootman en Robben spelen geweldig bij de club, maar bij Oranje was het niks.

Al maakte Blind ook wel veel verkeerde keuzes, geloof ook dat hij al 7 keer verloren heeft en gelijk ook in die richting. Dat is veel te veel. Hij is eindverantwoordelijk, dus ontslag niet gek.
Kijk en naar die basisplaats van de Ligt, zo kan je zomaar iemand zijn carriere slopen, zonde!
Die jongen had in bescherming genomen moeten worden.
Had Hoedt erin gezet, dan maar 2 rechtsbenige.
Dan de 2e helft alsnog Hoedt, maar erg laf als je met 2-0 achter staat. Had meteen een spits of buitenspeler als Lens of Depay erin gezet.
Dus vaak ook verkeerde keuzes. Vind nog steeds dat hij samen met Guus weg moest, omdat ze samen niet gepresteerd hadden.
Blind was wel eerlijk na de wedstrijd, maar dat is hij altijd wel. Zijn keuzes waren vaak fout, maar stond de pers wel altijd goed te woord.
Benieuwd wie het gaat worden. Het blijft nog steeds een chaos bij de Knvb, maar er moet een hoop veranderen.

Ik hoop dat de Knvb onderhand eens verstand krijgt.

Naar mijn mening moet er een bondscoach komen die:
1. Een coach met ervaring
2. Niet vasthoudt aan het zogenaamde "hollandse School" voetbal. Dat is tegenwoordig achterhaald.
3. Geen vaste "ajax", "psv" of "feyenoord" pet op heeft, maar juist selecteert om het beste Team op te stellen. Al komt die speler van FC Lutjebroek.
4. Maar het belangrijkste is nog wel dat je van je eigen kracht uit moet gaan. En als dat een 5-3-1, 4-4-2 of 4-3-3 opstelling is maakt niet uit.

Ik heb liever dat wij wat saaier spelen, maar wel presteren dan "mooi" voetbal zien en niet winnen. Waarom denk je dat Duitsland zo vaak prijzen heeft gewonnen. Niet door het mooie voetbal, maar door degelijkheid en iedere meter voor elkaar willen werken.

Wat ik nog het allerergste vindt uit de hele voetbalwerel als een trainer heel slecht gepresteerd heeft en zoals nu de ontslagen Danny Blind uit het Nederlands Elftal is dat ze gewoon omdat ze ontslagen worden een lachwekkend geldbedrag mee naar huis nemen. Een bedrag wat als het aan mij zou liggen omgezet zou worden naar met lege handen naar huis te gaan.

Iemand die zijn brood wil verdienen moet er zijn best voor doen en niet voor een appel en een ei maar met zo'n bedrag naar huis gaan en het dan in zijn/haar verleden matig of zelfs slecht gedaan te hebben. Wie bij een gewone, normale baas werkt krijgt immers ook geen tonnen per maand, uitlopend op minstens een paar miljoen euro per heel jaar wat een betaalde voetballer wel verdient. Mijn woorden : 'het gaat helemaal nergens over !!!!. Punt !!!. En als het aan mij ligt krijgen voetballers gewoon een heel normaal salaris, net als de meeste mensen verdienen".

Verder voeg ik eraan toe dat over voetbal in het algemeen niet alleen maar de trainer op de fouten aangekeken kan worden. De spelers lopen op het veld achter de bal aan en die moeten het ook zo goed mogelijk doen en de trainer vanaf de kant uiteraard ook zijn werk zo goed mogelijk moet doen. En hij ook de verantwoordelijkheid heeft om de trainingen alvorens de wedstrijden zo goed mogelijk te laten verlopen.

De kans dat het Nederlands Elftal volgend jaar meedoet aan het WK Voetbal in Rusland acht ik evengoed als iedereen nog maar heel erg klein, en sterker nog ... die hoop is wat mij betreft vervlogen, mits er wel een heel groot wonder zou moeten gebeuren willen ze toch door kunnen. Goede prestatie hoor Nederlands Elftal, alsof we niet gaan zien dat het op amateurvoetbal lijkt !! Jullie hebben niks te zoeken volgend jaar in Rusland, voeg ik er ook nog maar even toe !

Opgeruimd staat netjes.
Wat een ongeregeld zooitje binnen de KNVB!

Waarom hebben ze hem niet eerder weg gestuurd. Ongelooflijk fout van de KNVB en nu moeten we weer een toernooi missen. Ze hadden hem nooit als assistent van Hiddink moeten halen, ze hadden in zijn plaats Koeman moeten zetten en dat hij het stokje overneemt. Maar nu is het begrijpelijk dat Koeman ook niet meer wilt mocht hij ook Oranje niet maar WK loodsen dan staat dat slecht op z'n cv. Als meneer van Gaal ook niet wilt zou ik gwn voor een buitenlandse coach gaan Wenger met Bergkamp of Ranieri met Gullit of Capello met Gullit

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren