Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

AZ dwingt topspelers met vertrekwens naar het buitenland

Laatste update:

Spelers van AZ hoeven niet te hopen op een transfer naar Ajax, Feyenoord of PSV. De Alkmaarders lieten bij monde van technisch directeur Max Huiberts al weten dat er niet aan de concurrentie wordt verkocht en die woorden worden donderdag herhaald door hoofdtrainer Pascal Jansen. AZ’ers die een stap omhoog willen maken, moeten hun pijlen richten op het buitenland.

Ajax, Feyenoord en PSV hoeven dus niet aan te kloppen in Alkmaar voor de beste spelers. "Het lijkt me duidelijk dat je je beste spelers niet gaat verkopen aan de concurrentie", aldus Jansen in gesprek met ESPN. "Ik kan me helemaal vinden in de geluiden die ik het afgelopen jaar hier heb gehoord, dat het duidelijk is wat wij daar als club van vinden."

Jansen bevestigt dat AZ-spelers alleen maar naar het buitenland kunnen vertrekken als zij een stap hogerop willen maken. "Als je het zo stelt wel, ja. Je gaat er pas over nadenken als dingen concreet zijn, maar wij willen in die top vier spelen en dan zou het raar zijn als je je beste spelers van de hand doet aan andere concurrenten. Ik kan me het standpunt van AZ goed voorstellen.”

Voorafgaand aan het EK werd AZ-back Owen Wijndal veelvuldig aan Ajax gelinkt. Directeur voetbalzaken Marc Overmars stak niet onder stoelen of banken dat de Oranje-international een geschikte opvolger zou zijn voor Nicolás Tagliafico, die op de nominatie staat om te vertrekken. Ook Calvin Stengs en Myron Boadu werden in het recente verleden gelinkt aan Ajax, al lijkt van concrete interesse op dit moment geen sprake.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Tja zo kennen we AZ inmiddels

8 juli 2021 om 17:28

Maar wel zo hypocriet zijn om spelers die het bij de ‘’concurrentie’’ niet redden (bijvoorbeeld Aboukhlal, Gudmundsson of De Wit) weg te halen. In de afgelopen jaren is AZ veel van mijn sympathie verloren.

8 juli 2021 om 17:34

Vreemde definitie van hypocriet.

8 juli 2021 om 17:38

Het is toch gewoon hypocriet om te zeggen ‘’wij kopen wel van jullie maar jullie mogen niet van ons kopen”’?

8 juli 2021 om 17:43

Als die clubs het niet erg vinden is dat toch oké? Voor Ajax en PSV werden zij dus niet als nodig geacht, dan is het prima voor iedereen toch? Ze staan net zo goed in hun recht om het te weigeren, even goede vrienden dan.

8 juli 2021 om 18:19

Totdat een speler de kont in de knip gooit en er wordt betaald gaat hij gewoon naar de concurrent.
Leuk dat je het niet wil maar als de speler wel wil ben je gewoon klaar.
Of het moet in het contract staan

8 juli 2021 om 18:28

Plus dat Az gewoon voldoet aan vraagprijzen en andersom doen ze net alsof we op dd markt lopen.

8 juli 2021 om 18:29

Misschien lezen wat er staat en dan reageren. Er staat TOPSPELERS, als jullie bij Ajax voor Hazidiakos komen of Jordy Clasie dan zou AZ zonder problemen aan jullie willen verkopen.. niet dat Ajax dat wil maar er staat duidelijk topspelers.

8 juli 2021 om 18:36

Is niet hypocriet. AZ wil strijden met de topclubs en afdankertjes zul je altijd hebben, daar ligt niemand wakker van, het is eerder gênant, ik kan er persoonlijk niet tegen dat mijn club Arsenal die afdankertjes van United en Chelsea koopt.

8 juli 2021 om 18:42

Welke afdankertjes hebben wij van United gekocht dan? Willian en Luiz van Chelsea maar die waren allebei zowat gratis..

8 juli 2021 om 18:57

Tilburg013 Wellbeck en Mikitaryan. Ik kan me Silvestre van United ook nog herinneren alhoewel hij niet zo slecht was.

8 juli 2021 om 19:05

Mkihy was een slechte deal inderdaad maar anders was Sanchez gratis de deur uit. Welbeck tja, hoelang is dat nu geleden. Heeft alweer voor 2 of 3 andere clubs gespeeld na Arsenal maar snap wat je bedoelt!

8 juli 2021 om 22:00

Als je pretendeert een concurrent te zijn, pretendeer je dus ook van een vergelijkbaar niveau te zijn. Dan zouden de afdankertjes van Ajax dus niet in aanmerking moeten komen voor plekje in de selectie. Az daarentegen ziet spelers als de Wit gewoon als een versterking. Daarmee halen ze hun eigen uitspraken onderuit. Dat je het woord concurrent in de mond neemt is al lachwekkend maar kan me voorstellen dat altijd in de schaduw van staan, ook irritant is. Az is geen concurrent, was het niet en gaat het voorlopig niet worden ook. Het is een beetje wat een Gorilla doet als er een ander mannetje voorbij komt, hard brullen en op de borst slaan in de hoop dat die grotere Gorilla wegloopt…

9 juli 2021 om 07:00

Je snap toch ook wel dat je dit niet zo letterlijk moet nemen. Wanneer ajax of psv interesse heeft moeten ze gewoon een TOP bod doen. En niet zoals ajax wel eens doet interesse in speler kenbaar maken maar met een laag bod. Dit verkom je hiermee. Dus van AZ is dit een duidelijk signaal.

9 juli 2021 om 09:53

Bij AZ heeft men zichzelf wijs gemaakt een topclub te zijn na een paar jaar boven haar stand geleefd te hebben. Uit haar doen en laten blijkt echter duidelijk dat het een gewoon provincieclubje is. De houding van " wij verkopen geen spelers aan de concurrenten " is niet alleen bekrompen maar ook nog eens volstrekt overbodig. Omdat spelers van AZ helemaal niet interessant zijn voor Ajax en Psv, de enige clubs in NL die ze zich zouden kunnen veroorloven. Omdat de prijs-kwaliteit-verhouding niet deugt, in het buitenland kan je twee of drie vergelijkbare spelers halen voor het geld dat AZ vraagt. De club heeft zichzelf helemaal uit de Nederlandse markt geprijsd. Maar zelfs zonder die hoge prijzen is het risico nog veel te groot omdat AZ spelers een enkele uitzondering daar gelaten, allemaal door ijs zakken zodra ze de Alkmaarderhout achter zich hebben gelaten. Zelfs de overstap naar Ajax of PSV weten ze zelden of nooit te verteren. Omdat ze gewoonweg niet zo goed zijn als de AZ supporters zichzelf hebben wijs gemaakt. Dat blijkt wel als ze voor Oranje worden geselecteerd. In Oranje spelen ze geen enkele rol, zelfs in Jong Oranje steken ze er allesbehalve bovenuit. Alleen Wijndal maakt een redelijke indruk, maar zeker niet meer dan dat.

8 juli 2021 om 17:33

Precies, zo kennen we AZ. Waarschijnlijk heeft een speler aangegeven naar Ajax of PSV te willen vertrekken en moest weer even duidelijk worden gemaakt dat de club daar niet op zit te wachten. Mja, als een speler dat wel wilt, kan je ze niet tegenhouden. Zo gaan jeugdspelers en toekomstige jonge aankopen AZ niet zien als een club dat een tussenstop is naar de top van de Eredivisie en zullen zij AZ ook sneller overslaan. De realiteit is dat AZ geen topclub is. Zij wanen zich een topclub. Dat is heel wat anders

8 juli 2021 om 20:06

Natuurlijk. Stel je bent 14, speelt ergens bij een amateurclubje en je kan naar AZ. Dan ga je zeggen; nee sorry, ik wacht tot Ajax komt want anders raak ik nooit bij een topclub. Geloof je het zelf? Hetzelfde geldt voor een speler van pakweg Nac, Zwolle of Willem II. Als AZ komt met een betere aanbieding, dan ga je gewoon. Ik kan me niet voorstellen dat spelers nu ineens niet meer naar AZ willen komen omdat ze dan niet naar de traditionele topclubs mogen. Die jongens zijn al dolblij dat ze überhaupt naar AZ kunnen.

En ja, AZ waant zich een topclub. Dat is iets wat vooral betwist wordt op supportersniveau. Bij mensen die werkzaam zijn in deze bedrijfstak wordt daar heel anders tegenaan gekeken. Zelfs in de media wordt erkend. Vorig seizoen was er een groot stuk in VI met de vier algemene directeur, Espn adverteert ook volop met de top vier en ook bij de Knvb is er de erkenning aangezien er twee leden voor de RvC moesten worden gekozen van het kwartet Ajax, Psv, Feyenoord en Psv. Dus de enige die nog overstuur zijn, zijn vooral de fans van Ajax, PSV en Feyenoord,

8 juli 2021 om 20:26

@Udovic: 1e gedeelte ben ik helemaal met je eens, 2e deel niet. Sportief is AZ echt de nummer 4 historisch (zeg laatste 10 jaar) maar als grootte van de club valt AZ in het niet bij de andere 3. Dat is een enorm groot verschil, wat ook tot uiting komt in de budgetten. Dan blijft het nog steeds heel knap wat AZ doet, maar in de buurt van de top3 zitten ze niet.

8 juli 2021 om 20:39

Nee, maar die status wordt hen wel gegeven door de media en de Knvb. En dat heeft uiteindelijk veel meer invloed en waarde dan wat Jan Modaal, jij en ik er van te vinden hebben.

8 juli 2021 om 20:44

Uiteindelijk gaat het om geld toch? En daar zijn ze echt een stuk van de top 3 verwijderd, welk etiket je ook geeft. We kunnen ervan vinden wat we willen, maar meer geld betekent gewoon meer mogelijkheden. Het achterland van AZ is te klein om zich als grootte van de club structureel te kunnen meten met de top 3.

8 juli 2021 om 21:09

Wat betreft budget klopt het helemaal. AZ zal nooit het budget hebben van die andere clubs. Ze kunnen alleen proberen slimmer te zijn. Het enige wat AZ kan doen om de inkomsten omhoog te krijgen is kwalificeren voor CL. Daarvoor moet je in de ED winnen van de top en je spelers voor een flinke prijs verkopen om aan een sterke selectie te bouwen. De top 3 in NL wil geen markconform bedrag boven 10 miljoen betalen voor spelers van AZ en AZ wil geen concurrenten sterker maken terwijl zij zelf zich wil kwalificeren voor Cl. Natuurlijk zijn de minder getalenteerden zoals Dani de Wit of Aboukhlal wel te koop voor de top 3. De reactie van supporters kan ik wel begrijpen. Men vindt AZ leuk wanneer ze als subtopper meedraait en in Europa ook punten weet te scoren. Waarna hun clubs (jeugd)spelers, trainers, stafleden of directeur halen bij AZ. Alleen wanneer AZ echt serieus met de top wil meedraaien en dus niet meer wil meewerken aan die transfers, dan is het niet meer leuk. Het is een proces van er aan wennen.

8 juli 2021 om 21:12

Maar wat wil je daar dan mee zeggen? AZ mag zich geen topclub noemen, de media en de KNVB mogen AZ die status niet geven? En AZ mag zich naar daarnaar gedragen en moet gewoon zijn medewerking geven aan binnenlandse transfers?

8 juli 2021 om 22:26

@Vulcan @Udovic: dat is ook helemaal prima. AZ hoeft ook niet te verkopen, maar dat zo stoer roepen vind ik een beetje triest, zeker als er maar weinig rondloopt waar de top interesse in zou hebben. Dat zou ik ook vinden als Overmars zoiets zou zeggen.

8 juli 2021 om 17:35

Lekker dom van Az, ik neem aan dat jeugdspelers straks niet meer zo snel de keuze voor Az gaan maken als je daardoor niet meer naar Psv of Ajax kunt. De Nederlandse talenten moeten straks naar het buitenland waar ze in de vergetelheid geraken. Op deze manier zaagt Az aan de poten van het Nederlands voetbal, schandalig!

8 juli 2021 om 18:17

Precies wat ik ook denk, spelers denken straks wel 2x na voordat ze naar AZ gaan, het is ze echt naar hun bol gestegen daar

8 juli 2021 om 18:42

Non argument. Waarom zou je überhaupt als topspeler van AZ in het binnenland willen wisselen van club? Dat zie ik alleen gebeuren bij oudere spelers als Berghuis’ die minder perspectief hebben in het buitenland.

8 juli 2021 om 19:24

Als een jeugdspeler bij AZ terecht kan gaat ie echt niet weigeren. Bij AZ heb je als jeugdspeler ook veel meer kans om minuten in de Eredivisie te maken.

8 juli 2021 om 19:27

Nou ja, misschien heb je wel de ambitie om terecht te komen bij een club van het kaliber Juventus, Barcelona, Man United, Chelsea. Of je wilt met iets meer status binnen komen bij een middenmotor of laagvlieger uit een topcompetitie zodat je werkelijk kans van slagen hebt? Want voor je het weet verruil je AZ voor de bank van Sunderland, Brighton en Hull City. Er zijn opvallend weinig succesverhalen van AZ spelers uit het buitenland naar mijn inziens. Er valt dus wel degelijk iets te zeggen voor eerst een stap naar Ajax of Psv, waar de druk en concurrentie nou eenmaal groter is en wel eens iets gewonnen wordt (in tegenstelling tot Az). Kans om internationaal te worden of deel te nemen aan een groot toernooi stijgt ook. Allemaal zaken die je toch kunt meenemen als speler.

8 juli 2021 om 19:36

Adzevedo dat is helemaal waar, I stand corrected.

8 juli 2021 om 19:59

Voordeel van Ajax is dat je dan bij Manchester op de bank zit in plaats van in Sunderland.

8 juli 2021 om 20:10

Op het moment dat je naar AZ kan is dat een stap en misschien wel meer stappen vooruit van waar je vandaan komt. Die kans ga je niet laten liggen omdat je de vervolgstap niet in eigen land kan maken. Wat ga je dan doen, lekker bij Heracles blijven en hopen dat volgend jaar of het jaar daarop PSV of Ajax wel komen? Stel de zaakwaarnemer gaat shoppen en zegt tegen Ajax dat AZ hem wil. Maar Ajax zegt dat ze op die positie al voorzien zijn, ga je dan maar bij die middenmoter blijven?

Die theorie is enkel van toepassing als zowel Ajax als AZ dezelfde speler willen. Heel misschien dat ze dan zeggen laten we maar voor Ajax kiezen, nu hebben we de kans, later niet meer.

8 juli 2021 om 20:56

@udovic - Dat ben ik met je eens, alleen deze redenering gaat ook bij talenten die hun contract nog moeten tekenen of waar ze vroeg of laat het contract van willen verlengen. Als je net als Sam Beukema van Go Ahead afkomt, dan ben je niet in gedachte al bij een vervolg stap.

8 juli 2021 om 17:37

zo zit het natuurlijk niet in elkaar als ze echt naar Ajax willen of iets dan kunnen ze gewoon gaan bij een goed bedrag de nuance is compleet verdwenen in deze berichtgeving.

8 juli 2021 om 19:35

Dan speel je het gewoon hogerop en dan span je een kort geding aan. Ben benieuwd of de rechter het ook zo ziet als AZ. Als je aantoont dat er een verbetering is, of financieel of positioneel dan kan AZ het schudden.

8 juli 2021 om 20:01

Niet als er een contract is. Anders zouden contracten ook niets meer waard zijn als je zo makkelijk via de rechter kunt gaan en staan waar je wilt.

8 juli 2021 om 20:04

Makkelijk is wat anders, maar dat een rechter en overduidelijke positieverbetering in financieel en sportief opzicht niet snel zal dwarsbomen dat is ook helder ja.

Dus dat betekent totaal inet dat contracten, dan, niets waard zouden zijn. Het gaat om specifieke gevallen en specifieke omstandigheden. Of die spelers kunnen ook nog hun contract eenzijdig opzeggen natuurlijk, zoals het Europese Hof al in 2007 heeft bepaald.

8 juli 2021 om 18:16

Vind dit soort stoer bedoelde statements toch altijd dubieus. Net zoals die clubs die dan zeggen tegen hun spelers: 'als je weg wilt, dan moet je dat voor 1 augustus, 15 augustus, etc. etc. regelen, want daarna dan mag je niet meer weg.' Als dan op 29 augustus die zak met geld opdoemt, dan kan er opeens gewoon prima zaken gedaan worden. En wat doet dat met je geloofwaardgheid? Als club?

Ik kan echt wel volgen dat AZ aan de weg wil timmeren en zich vast op die derde plek wil nestelen. Daar hoort dan een bepaalde instelling bij. Maar ik zou Eenhoorn en Huiberts willen adviseren dat ze hun ambities ook kunnen realiseren zonder stoere teksten uit te kramen die je toch nooit waar kunt maken.

Daarnaast, dat je aan Feyenoord liever niet wilt verkopen, dat snap ik ook nog wel. Dat zijn echt concurrenten. Maar PSV en Ajax zijn dat vooralsnog niet. Daar is echt nog voor nodig dat AZ echt prijzen gaat pakken én gaat leren wat het verschil is tussen 'mogen' winnen en echt elke week 'moeten' winnen. Daar is AZ nog ver van verwijderd.

8 juli 2021 om 20:11

En hoe kan je dan concurrent worden als je je beste spelers binnen Nederland moet verkopen?

8 juli 2021 om 23:09

Steeds betere spelers terug kopen, en dan een sprong maken financieel. Vooralsnog is het verschil in begroting met PSV 50 en met Ajax 75 miljoen, ruwweg. Dan zorgen dat je de komende tien jaar vooral veel landstitels haalt. Tegen die tijd kun je met recht zeggen dat je (structureel) concurrent bent. Nu is dat eigenlijk alleen mogelijk als Ajax én PSV een off-seizoen hebben. Zoals Twente 2010 en AZ 2009.

8 juli 2021 om 18:24

En terecht, wil je landelijk mee doen dan moet je de rest boven je niet versterken met je beste spelers.

8 juli 2021 om 19:59

Je zou bijna hopen dat deze lijn groot getrokken wordt en dat Utrecht, Heerenveen, Vitesse etc hun topspelers nooit gaan verkopen aan AZ. Maar wel ja zeggen tegen NL league. Keurig AZ. Als een echte topclub die jullie zijn en lekker onafhankelijk opgesteld.

8 juli 2021 om 20:43

AZ shopt toch zelden tot nooit bij Utrecht, Heerenveen of Vitesse. Het haalde heel lang geleden een keer Schaars en wat jaren terug Gouweleeuw. De laatsten die van Utrecht kwamen waren Robbemond en Boussata. Die clubs vragen toch ook de hoofdprijs en die zijn voor AZ simpelweg niet te betalen. Kijk maar eens wat een Kerk of Veerman moet opbrengen.

Haha wat een onzin, bepaal je als speler toch zeker zelf wel.

8 juli 2021 om 17:43

Voor de juiste prijs laat AZ ze echt wel gaan denk ik, maar PSV kan sowieso niet aan die prijs voldoen en voor Ajax is het ook wel duur.

8 juli 2021 om 17:50

Gelukkig zijn al die hoge transfersommen voor spelers van AZ ook gewoon lekker op hun plek. Spelers als Janssen, Jahanbakash en andere zijn natuurlijk echte toppers geworden in het buitenland...

8 juli 2021 om 17:54

Ik zou als Ajax zijnde überhaupt geen speler van dit AZ kopen. Op de posities van Stengs, Boadu, Koopmeiners en Karlsson lopen in mijn ogen al spelers die beter zijn dan die van AZ. Wijndal zou nog een optie zijn als Tagliafico vertrekt, maar als die 15 miljoen moet gaan kosten, dan zou ik lekker Rensch op links proberen of voor een goedkopere optie als Van Aanholt gaan.

8 juli 2021 om 17:57

Gewoon contract uit dienen.gratis naar de concurrentie.

8 juli 2021 om 19:27

Niet iedereen kan zo'n mooie buitenlandse carriere opbouwen als Blind, Klaassen en vd Beek.

8 juli 2021 om 20:03

Die arme Daley Blind, met zijn gewonnen Europa League, FA Cup, League Cup en Community Shield bij Man United. En dan ook nog 141 wedstrijden spelen voor Man United, al die jaren internationaal zijn van Nederland. En dat na 4 jaar succesvolle jaren Ajax, om daarna opnieuw succesvol te zijn bij Ajax. Daley heeft meer bereikt dan welke AZ speler dan ook de afgelopen 10 jaar. Maar goed, ik ben dolbenieuwd naar de succesverhalen van AZ spelers die het beter in het buitenland hebben gedaan de laatste 10 jaar. En dan gaan we ze daarna eens kijken hoe we ze moeten plaatsen tussen de vele spelers van Ajax die het wel gered hebben in plaats van een deel op te noemen wat iets minder succesvol is geweest.

8 juli 2021 om 20:13

Euh neen. Dan moet je een arbitragezaak aanspannen wat voor de meeste spelers een brug te ver is. Bij zo'n zaak wordt de transfer altijd toegestaan maar wel tegen een dikke hoofdprijs. ZIe Suarez toen ie van Groningen kwam.

Als je structureel aan wilt haken lijkt me dit nog niet zo verkeerd

8 juli 2021 om 17:20

Als de aankopen van AZ structureel floppen, snijden ze zichzelf alleen in de vingers. De Vincent Janssen's, Alireza's en Guus Tills hebben het niet echt waargemaakt in het buitenland. Op een gegeven moment laat clubs je spelers gewoon links liggen. Dan moet je kijken wie met hangende pootjes aan Ajax gaat verkopen. Ik vind trouwens dat er extreem weinig spelers van AZ bij Ajax geslaagd zijn, dus je moet je als Ajax zijnde ook even achter de oren krabben.

8 juli 2021 om 17:28

Dumbell,

Dit heeft het er ook weinig dat te maken dat Alireza en Janssen mislukken wil niet zeggen dat Boadu ook perse mislukt. Het is heel simpel, het beleid van veel clubs is niet heel geweldig en zij gaan echt niet perse beoordelen of iemand van AZ 5 jaar geleden mislukt is bij een andere club.

8 juli 2021 om 17:29

Er wordt wel eens overschat hoeveel clubs kijken naar spelers die in het verleden wel of niet geslaagd zijn. Tevens een Weghorst is laatst bijvoorbeeld wel meer dan geslaagd, dus het zou ook nog eens vrij selectief zijn om alleen te kijken naar de spelers die niet geslaagd zijn.

Sommige mensen hier denken dat AZ niet verkoopt aan de andere clubs in Nederland om stoer te doen. Maar om eerlijk te zijn schiet je er ook niks mee op. Bijna altijd betalen ze minder dan buitenlandse clubs en je versterkt een potentieel directe concurrent

8 juli 2021 om 17:42

Nou ja, Jahanbakhsh en Janssen waren een stuk beter dan Boadu toen ze vertrokken. Ik zie Boadu niet veel klaarspelen in een top competitie momenteel. Talent heeft hij, maar hij is nog lang niet uitgeleerd in de Eredivisie.

8 juli 2021 om 19:22

@memphisdepay: Ik zeg ook niet dat de spelers per definitie mislukken. Ik zeg alleen dat het meegenomen wordt in de overweging. Er is een reden waarom Ajax over het algemeen meer geld ontvangt voor een speler en dat heeft ook met het verleden te maken. Ook laten spelers van Ajax het recentelijk in Europa zien, waardoor de clubs er een beter gevoel bij hebben.

8 juli 2021 om 19:28

@Elitist: Jij kan het selectief noemen, maar ik heb de 3 record transfers van AZ genomen. Als je het lijstje uitbreidt naar de top 10, staat Weghorst er inderdaad bij. Van de 10 zijn er echter maar 2 geslaagd, Weghorst en Demy de Zeeuw (na zijn blessure niet meer hetzelfde niveau gehaald). Janssen, Jahanbaksh, Til, Idrissi, Altidore, Maher, Koevermans en Berghuis zijn alleen niet geslaagd bij club die ze kocht.

8 juli 2021 om 19:29

Dat betere gevoel ebt vanzelf weg als ze aan vd Beek en Klaassen denken. Er zijn legio oudspelers van Ajax die mislukken in het buitenland.

8 juli 2021 om 19:42

@Kohaku: Klopt, echter verliezen deze spelers niet het merendeel van hun waarde. Desnoods haalt Ajax ze zelf terug. Er is geen enkele club die alleen maar voltreffers heeft op de transfermarkt.

8 juli 2021 om 20:03

Daarom is het ook onzin om te denken dat je vanuit Ajax wel een goede kans hebt om te slagen en vanuit AZ niet. Spelers die bij Ajax heel veel waarde hebben blijken in het buitenland gewoon AZ niveau te zijn.

9 juli 2021 om 09:01

Blijkbaar denken clubs daar anders over. Ze betalen meer voor Ajacieden met een reden. Waarom denk jij dat dat is?

8 juli 2021 om 17:21

Inderdaad. Goed van AZ. Laat ze lekker naar de buitenland gaan en niet de concurrentie versterken

8 juli 2021 om 17:36

Of verzwakken!

8 juli 2021 om 17:37

Realiteit is dat AZ niet verkoopt aan de top van Europa, maar aan de subtop. Het is een EL-club en zulke clubs zullen zij buiten de grenzen ook aantrekken voor hun spelers. Monaco en Nice bijv.. Deze clubs hebben interesse in Boadu en Stengs.

8 juli 2021 om 17:42

En wanneer gaan ze is structureel aanhaken dan? Alleen in het niet afgemaakte seizoen kwamen ze qua punten mee, verder de afgelopen jaren altijd op hele ruime afstand van de kampioen. Het is een zelfbenoemde topclub die feitelijk nooit mee doet om het kampioenschap, in ieder geval niet tot aan het einde. AZ doet puur aan scorebordjournalistiek: we eindigen regelmatig in de top 4 en af en toe hoger dan Feyenoord, dus wij zijn 1 van de 4 topclubs. Dat ze eigenlijk nooit mee doen om het kampioenschap is dan van ondergeschikt belang blijkbaar.

8 juli 2021 om 17:45

Mwa, ik geef ze aan de ene kant wel gelijk hoor. Maar bekijk het eens vanuit het perspectief van een speler. Zullen die nog wel naar Az willen, als ze Az zien als tussenstap naar bijv PSV of Ajax? Zullen ze nog wel een contract willen openbreken?

8 juli 2021 om 19:31

Hoeveel spelers hebben er in het verleden Ajax of PSV als tussenstap gebruikt in de competitie? Zoveel zijn dat er ook weer niet. Spelers kijken daar niet naar, ze kunnen net zo goed naar bv Everton gaan.

8 juli 2021 om 18:50

Ik begrijp het wel, alleen weet ik niet of het op de lange termijn goed is voor de club en de spelers. Je moet als Nederlandse clubs spelers ook een keer een stap gunnen, dat geld voor Ajax en PSV net zo goed wanneer er een club uit het buitenland komt. Je kan daar heel moeilijk over gaan doen, en je hoeft echt niet tegen elk bod zo maar ja te zeggen (sterker, natuurlijk moet je het onderste uit de kan proberen te halen), maar uiteindelijk komen - zitten spelers in Nederland om stappen in hun carriere te maken. Zo lang AZ nog geen top club is en ze alleen maar bezig zijn met aanhaken, is een stap naar Ajax en PSV ook gewoon een stap omhoog voor die jongens. Dat zien die spelers natuurlijk ook. Dan weet ik niet of je er op de lange termijn veel aan hebt als je voor spelers en zaakwaarnemers die club bent die lastig gaat doen. Ik denk bijvoorbeeld niet dat je met die instelling bij Raiola (o.a. ook de zaakwaarnemer van Wijndal) aan moet komen zetten voor contract verlengingen. En daarnaast weet ik niet wie je er meer mee hebt. Je raakt de speler toch kwijt en Ajax/psv halen toch wel een versterking binnen waarbij spelers uit Nederland ook nog eens relatief duur zijn. Als je dan (iets) meer aan Ajax en PSV kan vragen maar dit om principiele redenen niet doet heb je vooral jezelf er mee.

dit is niet waar mjah we kunnen dat blijven roepen wanneer de media het zo schrijft staan de supporters alleen hierin

Niet 1 speler van AZ was een succes bij zowel Ajax als bij PSV, die zullen gezien hun ervaring niet zo snel aankloppen. Je betaald teveel voor wat je krijgt. 😊

8 juli 2021 om 17:20

Bij zowel Ajax als Psv. Dan denk ik gelijk aan Viergever en Perez. Verder ken ik inderdaad weinig spelers van AZ die bij zowel Ajax als PSV een succes waren.

8 juli 2021 om 17:24

Viergever een leuke mee hobbelaar en de club waar hij voor speelt wordt geen kampioen. 😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Als Perez en Viergever als succes worden bestempeld, wat moet een Groningen, Willem 2 en Twente wel niet gaan roepen.

8 juli 2021 om 17:27

Lindenbergh moisander

8 juli 2021 om 17:28

Noem er eens maar 2 van ieder van die clubs die bij zowel Ajax als PSV meerdere seizoenen in de basis hebben gestaan. Dat was het criteria van Janta. Heel veel succes!

8 juli 2021 om 17:39

Robben Koeman / Bruggink Vennegoor / Van Nistelrooij Narsingh voor psv

8 juli 2021 om 17:41

De Zeeuw

8 juli 2021 om 17:41

Ho ik had Heerenveen, bij Willem 2 hebben we Stam in ieder geval

8 juli 2021 om 17:46

Ik zou voortaan iets meer emotes toevoegen als ik jou was.

8 juli 2021 om 17:47

Gakasek Frenkie / Suarez Bruno Silva/ Janssen De Boer

8 juli 2021 om 17:50

@alkmaar54 wie weet komen we er samen, Moreno was er 1 in elk geval

8 juli 2021 om 17:58

Moreno, Robben, Vennegoor, Van Nistelrooij en Narsingh hebben zover ik weet niet voor Ajax gespeeld. Galasek, Frenkie, Suarez niet voor Psv. Ronald Koeman is wel een goede. Dan hebben we er al 1. Dus zo slecht heeft AZ het dan niet gedaan eigenlijk.

8 juli 2021 om 19:03

Ah je probeert grappig te zijn

8 juli 2021 om 17:47

Beetje makkelijk scoren. Er waren 7 spelers die de afgelopen 10 jaar naar Ajax of PSV gingen. Waarvan vrijwel iedereen onder de 5 miljoen. Je weet zelf ook wel dat AZ de afgelopen jaren genoeg spelers heeft verkocht die schitteren in het buitenland en gewoon in de basis hadden kunnen spelen van Ajax of PSV.

8 juli 2021 om 17:51

Welke spelers schitteren in het buitenland dan? Ik denk aan Dembele, maar veel verder kom ik niet.

8 juli 2021 om 18:00

Moreno, Klavan, Romero, Ari en Elm bijvoorbeeld.

8 juli 2021 om 18:20

medajanin, Lens, Vlaar, Wernbloom, ik moet ook erg diep graven er zijn er nog meer vergeet sws kromkamp niet bijv.

8 juli 2021 om 17:57

Moisander, de Zeeuw, Perez

8 juli 2021 om 18:05

Janta "niet 1 speler van AZ was een succes bij zowel Ajax als bij Psv" Aparte formulering, want er zijn inderdaad sowieso weinig spelers die bij 'zowel Ajax als Psv' succesvol waren. Vanenburg, Koeman R, Lerby, Arnesen, ....... etc etc. Daar zat niet een speler bij die ook voor AZ heeft gespeeld. Of ja, Kenneth Perez. Die speelde bij alledrie. Maar die was bij PSV vooral bankzitter. Bij Ajax ook trouwens. Maakte voor PSV in 2007 trouwens wel een paar cruciale goals, dus was belangrijk voor Psv's kampioenschap dat seizoen. Of bedoelde je, noem een speler die van AZ kwam en naar Ajax of PSV ging die een succes was? In dat geval: - Lens - Koevermans - De Zeeuw - Moisander - M0reno

8 juli 2021 om 18:48

Hoe bevalt dat nou constant kante, het grapje van alkmaar54 nog eens herkauwen. De formulering van Janta is ongelukkig, maar voor een beetje volwassen lezer toch gewoon duidelijk wat hij bedoelt. Of ga je ook nu weer mijn reactie weghalen?

8 juli 2021 om 19:43

Rochus

Wat een rare vraag. Kan beter aan jou vragen hoe het voelt voor Janta, of in zijn algemeenheid voor anderen, te spreken?

En als je iets dwars zit, of iets verkeerd is gevallen bij je, doe dan niet zo passief agressief en kaart je probleem aan bij de redactie of een Hoofdmoderator. Het is namelijk behalve nonsens ook nog eens slapjes. Ben een kerel.

Zoveel toppers hebben ze ook weer niet alleen Midtsjo vind ik echt heel goed en een versterking voor Ajax/psv, Wijndal en Karlsson hebben de potentie maar kunnen beter nog een jaar blijven.

Ja dit hebben we eerder gehoord. Zonde want de meeste spelers mislukken meteen na zo'n stap. Misschien is AZ dan toch niet zo een goede club voor jonge spelers, als dit het vervolg wordt. Hoop dat Wijndal hierdoor niet verpest raakt. PSV of Ajax was een goede vervolgstap geweest voor hem denk ik.

Ik voorzie een zeer lastig seizoen voor AZ als spelers als Koopmeiners, Bizot, Stengs en Wijndal inderdaad allemaal vertrekken.
Zij vormen de kern en het hart van het team.
Een vertrek van twee van die spelers is nog wel op te vangen, maar alle vier tegelijk is een te grote aderlating.
Uiteindelijk zal AZ wel weer op niveau gaan komen, want de club heeft een zeer duidelijke en goede filosofie.

Nou, dan lopen ze transfervrij toch over.
Verder heeft AZ ook aardig gevist in de vijver van Jong Ajax.
Maar goed, nu zit het even mee met de club, maar dat zal over een paar jaar ook weer minder zijn.
Ik ben benieuwd, of ze dit beleid kunnen handhaven.
Maar goed, ze kunnen altijd nog uitgeleend worden door een buitenlandse club aan andere clubs, die ze concurrentie noemen.

8 juli 2021 om 18:00

Net als svensson bedoel je? Die zou ook zogenaamd wel even de overstap naar Feyenoord maken. Feit is nou eenmaal dat hij dat als een stap opzij ziet en geen interesse heeft. Ajax is een duidelijke stap vooruit, psv ook nog, maar Feyenoord teert voornamelijk op het verleden.

8 juli 2021 om 18:49

Je laatste zin is deels waar. Men teert ook op 10 keer meer fans, een 3 keer zo groot stadion en een veel grotere naam. En potentie. Daar waar Svensson het als als een stap opzij zag, dat is het in deze kleine momentopname ook, was er volgens mij iemand anders bij AZ die daar anders over dacht. Al begrijp ik dat jij die snel wil vergeten.

8 juli 2021 om 20:11

Tsja over een trainer met een aflopend contract hebben wij weinig te zeggen. Echter, spelers met een doorlopend contract zijn al niet haalbaar, zelfs niet degene met een aflopend contract.

maar ajax is toch geen concurrent? snap wel dat je niet aan feyenoord verkoopt maar ajax staat er toch ver boven

8 juli 2021 om 17:40

Ajax is zeker geen concurrent. Dat ze niet aan Ajax willen verkopen is eerder misgunnen.

Sowieso vreemd dat AZ de hele top 4 over een kam scheert, je kunt duidelijk indelen hoe de verhoudingen zijn. Ik vind AZ beter en verder dan Feyenoord, al kan je daar denk ik meer verdienen, dus scheelt niet gek veel. PSV heeft ook meer mogelijkheden dus daar moet AZ zich op focussen. En Ajax staat ver voor iedereen, natuurlijk is dat gewoon een stap hogerop. AZ is echt geen concurrent. Misschien eens in de 10 jaar, niet structureel. Als Wijndal wel graag naar Ajax gaat dan wil ik nog wel zien wat er gebeurt

8 juli 2021 om 17:45

Ben ik wel met je eens. Niet verkopen aan Feyenoord snap ik, PSV kan ik me een klein beetje bij voorstellen, maar Ajax is toch gewoon een stap hogerop. Daar moeten we niet moeilijk over doen.

Wat een heerlijk statement.
En natuurlijk heeft AZ als verkopende club wel wat in de melk te brokkelen, maar zo veel macht heeft het ook niet.

Als Ajax 5x marktwaarde biedt en de speler wil staan ze direct buitenspel. Een dergelijk bedrag verkleint/vergroot de afstand met de concurrentie namelijk meer dan het behoudt van de speler.

Als speler zou ik hier nou ook niet echt blij mee zijn. Transfers van AZ direct naar het buitenland zijn geen onverdeeld succes gebleken.

8 juli 2021 om 17:25

Daar wordt echt te zwaar aan getild. Als je naar het allerbeste Ajax kijkt wat de meeste van ons (nog net) hier hebben meegemaakt. Het team van 1995. Dan is het merendeel ook niet geslaagd bij de eerste club waar ze terecht zijn gekomen en kwamen ze pas via een omweg bovendrijven. Terwijl ze echt allemaal gruwelijk goed konden voetballen en dat hebben ze later ook bewezen. Zelfs Edgar Davids, die qua carrière misschien nog het beste was van allemaal slaagde niet bij AC Milan. Dus wat zegt dat?

8 juli 2021 om 17:45

Alkmaar54,

Ik vind het te scheef om nu te gaan vergelijken met een selectie van bijna 30 jaar terug.

Dat het geen gegeven is dat je slaagt wanneer je een transfer maakt vanuit Ajax is ook duidelijk.

Maar laten we vergelijken. Van de 10 duurste transfers van AZ allertijden, wie zijn er geslaagd? Janssen, Jahanbaks, Til en Idrissi in ieder geval niet; dat is de top 4. Demy de Zeeuw rekenen we natuurlijk niet mee. Buiten Weghorst om blijft er dan weinig over.

Bij Ziyech en Donny kan je zeker je vraagtekens zetten en Huntelaar bij Madrid was zeker geen succes. Maar het is ook wel een ander kaliber clubs he? Chelsea, Manu en Real Madrid is anders als Watford, Brighton en Sevilla toch?

8 juli 2021 om 18:02

Daar ben ik het ook zeker mee eens. Als je bij Ajax slaagt is de kans wat groter dat je in het buitenland ook slaagt. Maar er wordt nu net gedaan alsof het een garantie is om te slagen als je bij Ajax zit en een garantie om te falen wanneer je bij AZ zit. Zelfs de allergrootste der aarde slagen niet altijd. Laat staan een gozer van AZ die toevallig een bal van rood naar rood kan spelen.

8 juli 2021 om 18:49

dembele, Elm, Vlaar Wernbloom, Kromkamp, Medajunin, Donk, Lens opzich ook wel, Gudelj doet het best aardig nu, Romero, Klavan, Moreno, Ari, En er zijn nog wel wat spelers geslaagd in europa via AZ of vanuit eigen jeugd.

8 juli 2021 om 18:57

Camiel, ik heb alleen even naar de toptransfers gekeken. Het gaat volgens AZ alleen om de topspelers. Daarnaast gaat het mij om transfers direct van AZ naar het buitenland, want dat is nu aan de orde. Dat het uiteindelijk nog goed gekomen is met een aantal is mooi, maar wat voor invloed heeft AZ daar op gehad dan?

8 juli 2021 om 20:44

dembele was een top transfer. en elm etc ook wel verder heeft AZ er niks aan gehad.

8 juli 2021 om 20:19

Voor de bankrekening van AZ waren die een enorm succes ...

Moeilijk om dit hard te maken, maar logisch om het uit te spreken. Maar ach, dan verkopen ze aan Sevilla en verhuurt die ze weer aan Ajax .

8 juli 2021 om 17:24

Meestal biedt Ajax niet eens de marktwaarde. Alleen dat is al een reden om niet aan ze te verkopen.

Laten we het eens omdraaien, spelers van AZ zijn niet goed genoeg voor Ajax en PSV. Wijndal bewijst het maar weer eens. In een systeem waar hij alle vrijheid krijgt als back, bakte hij er helemaal niets van. Terwijl de met harde voeten bestempelde Dumfries uitgroeide tot een van de betere backs van het toernooi. En zo gaat het 9,5 van de 10 keer. Zwaar te kort komen. Doe maar lekker naar het buitenland. Nog een paar keer jahanbaksh, Guus Till en Idrissi taferelen en het buitenland doet vanzelf wel een stapje terug. Een Weghorst is echt te weinig.

8 juli 2021 om 17:47

2 potjes bij oranje in een ander systeem zeggen natuurlijk veel meer dan een heel seizoen bij AZ en zijn eerdere interlands. Wat een flauwekul zeg. Wijndal is niet geschikt voor een 5-3-2 en daar is niets mis mee.

8 juli 2021 om 17:51

Dan kunnen we Gravenberg ook afschrijven. Wat een kansloze redenatie is dit.

8 juli 2021 om 18:02

Juiste constatering. Helaas wordt alleen wijndal elke keer afgevallen, over Gravenberch hoor je niks. Behoorlijk hypocriet als je het mij vraagt.

Mij kan het niks schelen maar dit kan je tegenover die spelers gewoon niet maken. Misschien is een van deze clubs wel een droomclub voor een van die spelers en dan ga je zeggen nee mag niet? Hou toch op zeg. Ik zou dan zeggen prima. Dan dien ik mijn contract uit en dan stap ik wel gratis over. Dit kan je gewoon niet maken. Je kan als Club niet voor de spelers bepalen waar ze wel of niet naartoe mogen gaan. Belachelijk.

8 juli 2021 om 19:37

Zolang spelers een contract hebben is het gewoon afwachten. Daar kiezen ze zelf voor als ze een contract tekenen. En als ze echt persé naar Ajax of PSV willen moeten ze dat vooraf in het contract op laten nemen.

Misschien is Wijndal interessant, maar vooral Midtsjo vind ik een goede speler. Toch zou ik nooit de bedragen neer leggen die AZ er voor vraagt, vraag me trouwens af hoe dit over komt op jongere spelers, gozers die groot zijn gebracht als fans van ajax, psv of feyenoord, dat je dan nooit bij die clubs zou mogen spelen. Ach ja, hoe vaak is het een success geweest, ik ken heel weinig spelers van AZ die uiteindelijk een echte versterking zijn geweest buiten Alkmaar, heel knap wat voor een cultuur ze daar hebben wat als je er zo over na denkt lijkt het vooral dat ze heel goed spelers weten in te passen.

8 juli 2021 om 19:35

@binny ik hoef Wijndal niet bij Ajax. Voor dat geld haal je zo 2 a 3 Nico's en een Berghuis. Hopelijk komt laatste, dan zal drang om NL speler halen weer wat afnemen. 20-25 Miljoen lff haal je Nico, Martinez, Berguis en nog een speler. Laten we lekker geld in zak houden. Desnoods v Aanholt als tijdelijke oplossing totdat Salahdeen overneemt of Rensch.

8 juli 2021 om 19:51

Ik zie ook t liefste Salah Edine die plek in nemen, maar die komt pas net terug van serieuze blessure. Als hij er klaar voor is zou hte fijn zijn hem wat minuten daar te geven, goede speler.
Ik vind Wijndal zeker wel een goede speler, maar voor 15 miljoen echt niet.

9 juli 2021 om 00:25

Ja precies, of een Magellan en een bandé. Jij doet net of het OSM is.

Is hier sprake van moderne slavernij, waarbij de club bepaalt aan wie een speler verkocht wordt en niet de speler bepaalt naar welke club hij gaat.

8 juli 2021 om 17:31

Nee er is sprake van een contract.

Haha AZ spelers zijn tot nu toe ook niet bepaald een aanwinst gebleken voor Ajax of PSV of zelfs Feyenoord en in het buitenland floppen ze ook, dus dit is niet echt een ramp voor de top 3 van Nederland.

Kijken wat ze zullen doen wanneer een speler naar de rechter en het Europese hof stapt.

8 juli 2021 om 19:39

Dan zegt de rechter dat de speler zijn contract moet respecteren. Is ook vrij normaal dat zowel de club als de speler het contract respecteren.

8 juli 2021 om 19:54

De spelers betwisten niet hun contract maar de vrijheid om zelf te bepalen naar welke club ze willen gaan.

8 juli 2021 om 19:57

Tenzij sprake is van een dermate unieke kans en gelegenheid waarbij niet alleen sportief maar ook financieel sprake is van positieverbetering. Dan zijn rechters wel degelijk geneigd om te bepalen dat het contract op die grond mag worden ontbonden ne stelt de arbitrage commissie zelfs de transfersom vast die daarvoor betaald moet worden door de kopende club. En alvast vooruit lopend op je volgende vraag, nee dat bedrag staat in geen verhouding tot de bedragen die AZ op zichzelf zou kunnen vragen met doorlopende contracten.

En dan nog de uitsmijter: Desnoods kunnen die spelrs gebruik maken van hun bevoegdheid conform het Webster arrest en gewoon eenzijdig hun contract opzeggen en daarna transfrevrij elders een contract tekenen.

8 juli 2021 om 20:05

Dan zijn contracten dus geen ruk waard als ze zo makkelijk eenzijdig te ontbinden zijn. Geloof er niets van want dan zouden er veel meer contracten eenzijdig ontbonden worden.
Voordeel is wel dat clubs dan meteen stoppen met die achterlijke salarissen.

Als Wijndal echt graag naar Ajax wil dan gaat hij gewoon naar Ajax hoor. Dan kan AZ hoog of laag springen maar dan krijgen ze hem toch echt om de oren in een arbitragezaak. Vind dit ook helemaal geen goede ontwikkeling voor het Nederlands voetbal. Een Wijndal kan een veel betere speler worden bij een club in NL waar de druk 10x hoger ligt zoals Ajax. Ajax de concurrent noemen is gewoon misplaatst, dan ben je de realiteit uit het oog verloren.

8 juli 2021 om 17:36

Vorig jaar stonden Ajax en AZ in punten gelijk toen het seizoen werd afgebroken. Dus zo misplaatst lijkt het me niet dat ze in Ajax een concurrent zien.

8 juli 2021 om 17:41

Een zwaluw maakt nog geen zomer

8 juli 2021 om 18:52

Dat gaat om een enkel seizoen. Moesten wij ons bij PEC ook de concurrent van Ajax wanen in 2014 toen we met 5-1 van ze wonnen? Dacht het niet.

8 juli 2021 om 19:56

@TieskeD Dat was vorig jaar. En wat was het verschil met het afgelopen seizoen? Lekker makkelijk om het afgelopen seizoen niet te betrekken in jouw reactie.

Zonde van het geld, AZ vraagt de hoofdprijs en de spelers mislukken bijna allemaal. Idrissi, Til, Jahanbakhsh, Janssen, Luckassen. Eigenlijk is alleen Weghorst succesvol geweest.

8 juli 2021 om 18:09

Jahanbaksh heeft 21 wedstrijden in de Premier League gespeeld afgelopen seizoen. Volgens mij doe je het dan best aardig.

8 juli 2021 om 18:43

Als jij jezelf wijs wil maken dat Jahanbaksh een succes is, so be it.

8 juli 2021 om 19:10

21 wedstrijden, in totaal 518 minuten ... bij elkaar nog geen 6 volledige wedstrijden bij Brighton. En dan ook nog een hele assist afleveren. Dan heb je het wel echt gemaakt in de Premier League.

Is dit niet in strijd met de europese regels?? Je kan toch niet je werknemers verbieden om naar de concurrentie te gaan

8 juli 2021 om 19:40

Kan makkelijk zolang ze een contract hebben.

8 juli 2021 om 19:59

&Kohaku In het contract zal volgens geen verbod zijn opgenomen waarin ze worden verboden om een binnenlandse transfer te maken.

Er is nog geen enkele AZ speler echt elders geslaagd. Laat ze maar rustig aan doen met dat hooghartige van ze.

De gedachte van AZ begrijp ik goed. Ben wel benieuwd als de in het contract afgesproken transfersom wordt geboden, wat ze dan gaan doen.
Ajax zou ook niet Wijndal moeten halen die veel te veel kost, maar de door AZ beoogde opvolger Jayden Oosterwolde. Persoonlijk vind ik deze speler beter dan Wijndal en hij zal een stuk goedkoper zijn. Omdat Ajax op de linksback positie bij een vertrek van Nico een probleem heeft, zou ik hier al op voorsorteren en contact leggen met Twente.

8 juli 2021 om 17:50

Beter dan Wijndal? Met alle respect voor Oosterwolde, maar die heeft bij lange na niet laten zien wat Wijndal heeft laten zien. Leuk voor alle oranje supporters dat ze hun mening vormen over Wijndal op basis van 2 potjes oranje, maar houd die mening dan lekker voor je.

8 juli 2021 om 18:22

Oosterwolde is toch afkomstig van Ajax? Niet gered. Misschien heb ik het fout hoor.
Wijndal is vele malen beter, zowel aanvallend alsook verdedigend

8 juli 2021 om 18:09

Als de laatste 16 van het tweede Europese toernooi bereiken genoeg is voor Europese subtop, dan vind ik het flauw om AZ als subtopper weg te zetten.

Nog even los van het feit dat er geen speler is bij AZ die Ajax sterker maakt, als de term concurrentie als standaard genomen wordt dan mag er wel aan Ajax verkocht worden. Hoeveel punten stonden ze ook alweer achter afgelopen seizoen? Wat zijn de budgettaire verschillen tussen Ajax en AZ? Speelt AZ Champions League? Hoeveel salaris betaald AZ?
Wat een ontzettende kleinzerige droeftoeters zijn het toch ook.

zullen de jeugd en spelers die voor jong az worden aangetrokken voortaan denk ik wel 2 keer nadenken voor ze tekenen!, want als je weg wil mag je alleen naar een kleinere club, of naar het buitenland terwijl je daar misschien nog eens klaar voor bent.
az begint het een beetje hoog in de bol te krijgen, eerst cl proberen op te eisen, nu met nl league Ajax te dwingen. nu spelers dwarsbomen? als straks boadu, stengs en koopmeiner weggaan spelen ze gewoon weer voor voorronde conference league.

8 juli 2021 om 19:43

Als je als speler nog niet klaar bent voor het buitenland ga je toch niet naar het buitenland? AZ gaat een speler heus niet verplicht naar het buitenland sturen. Maar als je niet klaar bent voor een club in de middenmoot in de PL of BL heb je bij Ajax ook niets te zoeken.

Ajax is voor AZ geen concurrentie. Alleen een rivaal en dan wel eenzijdig..

En dan zeggen we : veel plezier bij Watford, Sunderland, Spartak Moskou of Ausburg. Vergeet een toptransfer, want daarvoor heb je als AZ speler te weinig status. Of je gaat wel naar Spurs om als 3de keuze te fungeren. Een waardevolle tussenstap bij Ajax of PSV om hoger uit te stromen wordt je ontnomen door de clubleiding van AZ, waar ze geloven in minuscule titelkansen. In de 9 van de 10 seizoenen waarin dat niet gebeurd zit je klem in Alkmaar. Tussen de echte top in Nederland en de subtop.

8 juli 2021 om 19:45

Maar ga je eerst naar Ajax of PSV dan heb je ook totaal geen zekerheid dat je in het buitenland wat toevoegt hebben we de afgelopen jaren wel gezien.

8 juli 2021 om 20:48

Totale zekerheid niet, maar de stap is relatief kleiner. De kans dat je international wordt (of blijft) en mee mag naar een eindtoernooi stijgt. Bij Ajax en PSV kun je ondertussen prijzen pakken, wat je met AZ niet lukt. De stap naar de echte top kun je vanaf Ajax of PSV wel maken, wat vanaf AZ onmogelijk is gebleken tot op heden. En als je er toch voor kiest om daarna naar de middenmoot te gaan kom je met veel meer status binnen dan wanneer je van AZ afkomt. En dat terwijl je qua salaris er ook nog eens op vooruit gaat. Hoezo geen verbetering? Garanties en zekerheden heb je niet, maar de route via Ajax en PSV is voor veel spelers vele malen succesvoller dan via AZ. Hoeveel spelers van AZ zijn de laatste 10 jaar nou echt geslaagd in het buitenland? Daar kunnen Ajax en PSV toch wel aardige lijstjes van overleggen. Ik denk dat Heerenveen en Groningen zelfs beter scoren dan AZ.

Voordat je bij AZ een contract tekent, moet je als speler hier wel rekening mee houden, want normaliter komt een goede speler van AZ in aanmerking voor een stap omhoog naar b.v. Ajax of Psv. Of AZ dat nu leuk vindt of niet, dat is wel de realiteit. En wat denkt AZ hier mee te winnen? Misschien beter om een beetje meer zelfreflectie te ontwikkelen, want Ajax en PSV zijn in alle opzichten over langere tijd gewoon een niveau hoger dan AZ.

Ik vind dit wel mooi. Ik lees hier veel kritiek maar AZ toont klote en is gewoon duidelijk. Ik hou er wel van als een club of bestuur stevig in hun schoenen willen staan. Verder is AZ gewoon top 3 (4?) Nederland en richten ze het vizier naar boven. Als je daar lang genoeg basis staat ben je echt wel rijp voor een buitenlandse stap.

8 juli 2021 om 19:46

Wat versta je onder mislukken? Als je spelen bij de Europese top bedoelt dan zijn er maar heel weinig spelers uit de Eredivisie geslaagd in het buitenland.

Ik begin wat medelijden met az te krijgen. Krampachtig aan proberen te haken.
Nu niet aan Ajax PSV en zelf Feyenoord (nieuw), welke club komt daar straks bij?
Spelers van Az bibberen al bij de gedachte en uitspraken van jansen en huilberts
Az wordt onaantrekkleijk voor jonge voetballers
Az zal merken dat spelers hin contract niet meer zullen verlengen en dan wordt het smeken via via of de grote Drie ajb een speler willen kopen

8 juli 2021 om 18:11

Het zit je wel dwars he Cas? Je bent geloof ik een grotere AZ hater dan een Ajax fan. Stengs is volgens jou niet eens 5 miljoen waard. Boadu kan er volgens jou niks van en toch draait AZ in de top van de Eredivisie met een beperkt budget.

8 juli 2021 om 18:19

Nee dat was Boadu. Wel de juiste feiten op en rij zetten
Stengs en Koopmeiners zijn meer waard en zullen voor veel meer naar het buitenland gaan.
Ik haat geen club, geen mens. Ik ben een zeer vredelievend mens die mijn naasten niet als vijand ziet. Ik kwam vroeger vaak in drie cafe's in de binnenstad van Amsterdam. Even een biertje voor het naar huis gaan . Een van de barkeepers, eigenaar zei altijd; voor mij zijn het collega's geen concurrenten en zo is het maar net. Andere clubs moeten er gewoon zijn, anders kan je niet ballen.
Maar
Az trekt in mijn ogen een te grote broek aan.
Je zegt ook niet alles wat je denkt. Hou gewon je grote mond dicht, zo denk ik erover

8 juli 2021 om 18:21

Die spatsies moet een Amsterdammer toch wel aanspreken? Ajax is er groot mee geworden.

8 juli 2021 om 19:49

Wat een onzin bij elkaar. Er wordt hier net gedaan alsof spelers zich met dit soort zaken bezig houden. Hoeveel spelers zijn er de afgelopen decennia naar AZ of PSV gegaan? Die aantallen vallen reuze mee. Als een speler van bv Fortuna naar AZ kan zal hij die kans niet laten liggen.

Liever de competitie verzwakken dan de concurrentie versterken... Ik snap die logica nooit.
Het is toch voor iedere club goed als de betere spelers in eigen land blijven, ook al is het bij de concurrent?
Daarom juich ik de transfer van Berghuis naar Ajax ook toe, liever dat dan naar het buitenland.

Maar ondertussen zelf wél spelers van de andere 3 clubs willen hebben. Lekker hypocriet en erg kortzichtig. Hopeloos clubje aan het worden dat az. Maar het lijkt me toch ook dat de spelers lekker zelf kunnen beslissen waar ze heen willen… komt alleen maar ellende van van dit soort uitspraken.

Wat een Calimero gedrag zeg. Dat AZ heeft het afgelopen jaar flink wat sympathie verloren zeg.

Wat ben ik blij dat Rio Hillen en Kian FJ als Amsterdamse jongens (van Afc) toch in de jeugd de stap naar Ajax hebben gemaakt. Je zou meer toe zijn aan een stap maar jezelf als mens nog niet ready vinden voor een leven in een ander land om worden tegen gehouden door dit standpunt. Best lelijk..

Voor jonge talenten die nu bij AZ willen tekenen is dit wel lekker duidelijk. Als je meer ambities hebt dan de Eredivisie zul je bij AZ altijd vanuit de vaderlandse subtop de sprong moeten wagen. Als je liever eerst in de top van Nederland speelt voor je die sprong waagt, dan zul je AZ dus moeten vergeten en bij een andere leuke subtopper of middenmoter moeten tekenen.

Voor de jongens die al getekend hebben vind ik dit een hard gelag. Dit zijn toch wel dingen die je wil weten voordat je je contract tekent.

8 juli 2021 om 19:51

Jammer natuurlijk. Al die tientallen AZ spelers die de afgelopen twintig jaar de tussenstap hebben gemaakt hadden mazzel. Nu kan dat niet meer.

Waarom doet iedereen hier zo moeilijk over? Het gaat over iets wat al nauwelijks voorkwam en zo vreemd is dit niet. Ajax en PSV zullen ook niet snel aan elkaar verkopen. En als dat al gebeurd voor de absolute hoofdprijs.

Ik denk dat de top-3 AZ niet eens als concurrentie ziet. Alleen dat is al grappig. Lachen met dat Az.....

Ik denk dat de speler uiteindelijk zelf wel bepaalt waar hij wil spelen, dat is niet aan een club om te bepalen. AZ stelt zich op als een moderne versie van een ordinaire slavenhandelaar.

8 juli 2021 om 19:52

Dat bepaalt een speler alleen als zijn contract afgelopen is. Anders bepaalt de club mee.

AZ wil kampioen worden dan is het toch logisch dat je de beste spelers niet verkoopt aan een concurrent. Dat sommige ajaxieden het wat hoog in de bol hebben doet hier verder niets aan af.

Goede reden voor spelers om niet meer naar AZ te gaan.

Toont hun niveau aan... Dat van kleine kinderen...... Goede invloed heeft die Robert Eenhoorn op een eens sympathieke club...

Hoe een klein clubje groot probeert te zijn.

Leuk bedacht van AZ. Maar..... Misschien dat men in het buitenland geen AZ spelers meer wil hebben omdat die te veel kosten en dan constant mislukken?

Dus als een speler aangeeft om te willen vertrekken kan dat alleen naar een buitenlandse club??? Als een speler interesse zou genieten van een Nederlandse club zou je toch de vraagprijs kunnen verhogen? De speler zou ook kunnen zeggen dan loop ik uit mijn contract en heb je niets. De speler bepaald zelf toch???

Smullen om de vele tandenknarsende reacties te lezen. AZ toont ambitie en daar ergeren veel mensen in Nederland zich traditioneel aan. Een teken dat je goed bezig bent. Ik denk zelf dat het niet zo zwart wit is. Als Ajax of PSV perse een gewilde speler van AZ wil hebben dan valt daar vast wel over te praten. Probleem is dat ze dan echter wel hetzelfde als de buitenlandse clubs zullen moeten betalen.

@djdano Waar het hier niet om gaat is of een aantal Ajaxfans het hoog in de bol hebben, maar dat AZ spelers in hun loopbaan wil dwarsbomen. Als jij bij een bedrijf in Nederland werkt dat van zichzelf roept dat het de beste en grootste wil worde maar jij wordt ondertussen benaderd door degene die werkelijk de beste en grootste is en jij kunt daar je salaris verdubbelen dan wil ik jou nog wel eens horen als jou werkgever je tegen gaat houden.
Met de kennis van nu zou ik als talentvol voetballer van pakweg Utrecht, Twente of Heerenveen niet snel bij AZ tekenen. Gewoon omdat ik als speler zelf wel uit kan maken waar ik na AZ wil voetballen. En als ik dat dan niet zelf mag uitmaken dan zou ik AZ maar overslaan.
Daar djdano, gaat het om. Zelfbeschikking.

8 juli 2021 om 19:14

Wat een onzin. Ze kunnen na de overeenkomst inderdaad zelf bepalen wat ze doen. AZ geeft gewoon netjes aan dat ze tijdens het contract, wat de speler zelf getekend heeft, niet meewerken aan een overstap naar de concurrent. En daar hebben de spelers inderdaad niets over te zeggen.

Die Eenhoorn Huyberts en Jansen zijn aardig van het padje af. Niet de club maar de speler zelf bepaald of hij naar het buitenland gaat of in de eredivisie hoger op wilt. Ik zie het al voor mij dat ik bij mijn huidige werkgever weg wil en ik dan alleen maar naar het buitenland mag omdat ik anders de buurman dan sterker maak. Het word steeds gekker in voetballend Nederland ( eredivisie) In het buitenland Engeland Frankrijk Duitsland Spanje Italie koopt de concurrentie wel spelers bij elkaar weg. In Alkmaar denken ze dat ze god zijn stelletje mafkezen.👋👋👋

8 juli 2021 om 19:13

Precies! Ik weet niet precies hoe het in de voetballerij werkt maar normaal gesproken als er geen concurrentiebeding is opgenomen in een contract, bepaalt de werkgever helemaal niks over jouw volgende werkgever.

8 juli 2021 om 19:15

Klopt na het contract niet maar tijdens het contract wel. Dan moet je je gewoon aan de afspraken houden. Daar gaat het hier om.

8 juli 2021 om 19:55

In de voetballerij werkt het anders. Of moeten ze voor jou ook een transfersom betalen als je van werkgever veranderd?

8 juli 2021 om 20:02

Kohako

Voor werknemers die een non concurrentiebeding in hun contract hebben staan wordt soms inderdaad ook in het bedrijfsleven een vergoeding betaalt. Maar anders dan betaald voetballers hebben de meeste mensen een ocntract voor onbepaalde tijd en niet van bepaalde tijd zonder tussentijdse bevoegdheid het contract voortijdig op te zeggen. Dus de rechtspositie van betaald voetballers is ietse anders dan van normale werknemers.

8 juli 2021 om 20:25

De club bepaalt wel degelijk. Ze weten wel wat ze doen in Alkmaar. Als clubs als Ajax interesse hebben, dan is de kans zeer groot dat er ook belangstelling is vanuit het buitenland. Als zo'n buitenlandse club dan ook nog eens meer biedt, dan ben je als speler machteloos. Het is elke club hun goed recht om te verkopen aan de hoogste biedende. Een speler kan niet eisen dat zijn nieuwe club bv. 5 mio minder biedt dan de best biedende club. Dan heeft de verkopende alle recht om het andere bod te weigeren. Ook in een arbitragezaak ben je dan kansloos.

En natuurlijk is AZ wel zo slim om de spelers te gaan verkopen als ze nog twee jaar contract hebben. Ze gaan het niet zo ver laten komen dat ze dit soort onderhandelingen gaan voeren met nog één jaar voor de boeg.

Als een speler weg wil en er is maar 1 club met interesse, dan kunnen ze het hard spelen maar dan zal de speler in kwestie het jaar erop transfervrij vertrekken. Je kunt wel stoer roepen als club, maar dit is gewoon niet altijd haalbaar.

Geen 1 speler van AZ heeft iets te zoeken in een topcompetitie bij een topclub. Berghuis begrijpt dat. Daar is een tussenstap voor nodig en de druk van een topclub. Druk is er bij AZ nooit geweest en ik denk ook dat het nooit zal gebeuren. Dat ze niet willen verkopen begrijp ik wel, maar voordat ik als speler naar AZ zou gaan zou ik toch even goed nadenken.

8 juli 2021 om 19:58

Berghuis snapt dat niet. Berghuis snapt dat hij in het buitenland weinig te zoeken heeft en daarom is hij dolblij met Ajax omdat hij zo Europees kan spelen en er financieel flink op vooruit gaat. Het is ook niet dat er zoveel belangstelling is vanuit het buitenland. En op zijn leeftijd kiest ie nu voor extra zakgeld voor als ie over een paar jaar klaar is want na Ajax is ie te oud voor het buitenland.

Kunnen nu niet alles clubs een statement maken door te stellen wij verkopen geen een speler meer aan AZ, Egoïstische club die denkt dat ze hier in Nederland de dienst uit kunnen maken he meneer Eenhoorn met je eisen van geld afstaan door Ajax. Laten de spelers voortaan nadenken om naar AZ te gaan als tussenstap aangezien er op topclubs een eigenhandig verbod zit door AZ. Waar halen ze de brutaliteit vandaan in een democratisch land. Staat het ergens in de reglementen van de Knvb dat dit mag wat AZ wil. Gewoon in zijn geheel boycotten heel die club die zijn niet waardig meer om in de eredivisie uit te komen. Welk kopen bij andere clubs maar ho stop je mag dan niet meer naar een andere topclub. Of ze Europees al iets bewezen hebben nul, komma nul, dus die armzalige club. Ze hebben een keertje wat gepresteerd met wat redelijke voetballers en denken nu ineens de wijsheid in pacht te hebben. Wat een zielig beleid daar.

Persoonlijk zie ik AZ nog niet als topclub maar ik snap dit wel. Het getuigt van ambitie. Als je je beste spelers aan Ajax en PSV gaat verkopen ga je sowieso niet aanhaken bij hen.

@djdano, Inderdaad, zolang een contract doorloopt heeft AZ ook invloed op de gang van zaken bij een eventuele transfer. Maar omdat je nu al weet dat je niet naar de Nederlandse toppers mag moet je dus niet bij AZ tekenen. Ik kan mij wel voorstellen dat ze bij pakweg Utrecht en Vitesse straks hetzelfde gaan zeggen. Je mag overal heen, behalve naar AZ want dat is een concurrent. Ik denk dat dit tegen AZ gaat werken. Ik ga als talentvol speler liever via Vitesse en Ajax naar het buitenland dan dat ik als jonge speler te goed ben voor AZ en dan verplicht naar het buitenland moet om mij verder te ontwikkelen.

Klinkt allemaal leuk en aardig, totdat de clubs uit het buitenland zich niet melden, of niet de bedragen zoals Ajax betaald. Ga je het er dan op gokken zodat je taferelen zoals brobbey krijgt?

Haha wacht maar dat het moment komt dat er eens een speler nog 1 jaar contract heeft en naar een andere club in Nederland wil. Dan moeten ze wel anders wacht hij een jaar en gaat hij gratis. Dit soort uitspraken kan je beter niet doen als Ajax, PSV of Feyenoord een speler wilt van Az en deze speler wil ook dan moet je het wel aanhoren anders wordt het toch een pijnlijk verhaal en krijg je in de toekomst wel meer gezeur en zullen spelers wel nadenken om lange contracten te tekenen bij Az.

Heel dom en emotioneel. Elke Nederlandse club behalve misschien ajax is afhankelijk van verkopen om overeind te blijven. Lange termijn clubbelang om financieel gezond te blijven en toekomst te hebben, weegt altijd zwaarder op dan korte termijn effect dat je een concurrent beter maakt. Je moet als club een speler zo hoog mogelijk weten te verkopen ongeacht de aankopende partij. Als je hetzelfde ervoor kan krijgen dan snap ik dat je niet aan de top3 verkoopt. Maar een stengs bv is juist meer waard omdat je hem aan een evt concurrent verkoopt. In veel van de gevallen zullen buitenlandse clubs ook de Nederlandse spelers over het algemeen lager waarderen. Dus zul je meestal als je dus slim en rationeel bent je AZ spelers aan de top3
gaan verkopen omdat die meer opbrengen. En zo goed zullen de AZ spelers ook niet zijn mochten ze de overstap maken naar de top3 dat ze een hattrick maken tegen AZ. Als ze zo goed waren hadden ze helemaal niet in Nederland gespeeld. Kortom zeer kortzichtig en stoerdoenerij van bestuurders die leunen op de emo steun van supporters.

Toen ze Dani de wit voor een prikkie konden krijgen hoorden we ook niks. Hypocriet zooitje daar.

Als je dit wil afdwingen als AZ zijnde dan moet je in het contract zetten dat een transfer naar Ajax, PSV en Feyenoord niet is toegestaan. Geen enkele speler ondertekent zo'n contract, en dat weet AZ ook.

AZ: klein gebleven door te pretenderen groot te zijn.

Ik vind AZ een hele zielige Calimero-club geworden. Vorig jaar dat geneuzel om die titel en die belachelijke rechtszaken, nu mogen er weer geen spelers naar Nederlandse topclubs. Houd toch op, AZ ligt mijlenver achter op Ajax en die ga je nooit meer inhalen, PSV en Feyenoord zijn qua naam en budgetten gewoon groter, maar wel directe concurrenten. Andersom gebeurt het echter vaak genoeg, maar dat maakt de hoge heren in Alkmaar natuurlijk niets uit.

AZ en Ajax concurrentie... 😂😂😂 Dat is hetzelfde zeggen als dat Ajax zegt geen spelers meer te verkopen aan Psg, Real Madrid en Manchester City 😂😂😂😂 Kan iemand die Huiberts z'n schoenen even aan doen. Hij loopt er nogal ver naast...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren