Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Alderweireld: 'Het is geen vanzelfsprekendheid dat wij kampioen worden'

Laatste update:

Ajax verspeelde vorige week punten in de thuiswedstrijd tegen Roda JC Kerkrade, maar pakte zondagmiddag weer de volle buit. De Amsterdammers waren met 0-2 te sterk voor RKC Waalwijk en hebben drie punten minder dan koploper PSV, dat gewaarschuwd is. In Eindhoven weet men immers dat Ajax zich de laatste jaren heeft gespecialiseerd in inhaalraces.

/

Ajax werd in de afgelopen twee seizoenen kampioen, nadat er een grote achterstand op de concurrentie was goedgemaakt. Ook dit jaar is de ploeg van Frank de Boer weer bezig met een comeback: "Maar het is geen vanzelfsprekendheid dat wij kampioen worden", zei verdediger Toby Alderweireld voor de camera van Eredivisie Live.

De Belg waakt voor te hoge verwachtingen: "PSV is een heel lastige tegenstander", weet hij. "We moeten nog naar PSV en naar Twente, dus we moeten hard ons best doen. We willen in alle competities waarin we actief zijn zo ver mogelijk komen." Ajax speelt in de Europa League donderdag tegen Steaua Boekarest en volgende week komt AZ op bezoek in de halve finale van de KNVB Beker.

Denk je dat Ajax dit seizoen opnieuw kampioen zal worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat is bij geen enkele club zo! PSV heeft natuurlijk de beste papieren, maar je weet het maar nooit. Het kan zomaar nog Twente worden die krijgen Ajax en PSV nog op bezoek.

17 februari 2013 om 20:32

Niet vanzelfsprekend maar logischer dan 15 eredivisie teams die ook met een schone lei beginnen in augustus

17 februari 2013 om 20:38

Hmmm ik vind helemaal niet dat PSV de beste papieren heeft. PSV is zeker een kanshebber maar zeker niet meer of minder dan Ajax en Feyenoord in mijn ogen. Ik denk dat volgende week een aardig cruciaal weekend gaat worden. Als PSV wint in Rotterdam dan zijn Ajax en PSV weg. Verliest of speelt PSV gelijk dan blijven Ajax, PSV en Feyenoord nog bij elkaar.

Twente zie ik het echter echt niet meer volhouden. Ik vind het eerlijk gezegd al een klein wonder dat Twente het zo lang zo goed volhoudt. Dan zie ik eerder Vitesse alsnog weer aanhaken nu Bony er weer bij is. Ik denk ook dat Twente uiteindelijk alle zijlen bij moet gaan zetten om Utrecht voor te blijven.

17 februari 2013 om 20:42

dan is Ajax helemaal niet weg!! dan staan we nog steeds op 3 punten en we moeten nog een keer tegen Psv!!
En PSV moet in de laatste wedstrijd uit naar Twente die kunnen ons zomaar eens kampioen maken

17 februari 2013 om 20:45

Dan is Ajax ook niet weg, als PSV volgende week van Feyenoord wint dan zijn Ajax en PSV samen weg. Het gaat in elk geval weer tot op de laatste speeldag(en) spannend blijven. Is toch ook een heerlijke competitie, als je dat toch eens vergelijkt met bijvoorbeeld Spanje waar Barcelona in principe in oktober al kampioen was. En Man Utd in Engeland.

17 februari 2013 om 20:57

Je vergeet Bayern en Anderlecht !

17 februari 2013 om 21:22

@rugu
Je heb helemaal gelijk behalve dat PSV momenteel niet de beste papieren heeft. 3 punten voorsprong geeft je vandaag de dag de beste papieren.

17 februari 2013 om 21:44

Hmm dat is onzin. Je punten zeggen toch niks over de beste papieren? Dat is erg kort door de bocht. Als PSV de laatste wedstrijden zou spelen uit bij Twente, Feyenoord en Vitesse en Ajax thuis tegen Rkc, VVV en Zwolle en PSV staat 1 punt voor dan heeft volgens jou theorie PSV in dat geval de beste papieren? Terwijl het toch aannemelijk zou zijn dat Ajax thuis wint van Rkc, VVV en Zwolle en PSV uit echt wel eens 2 punten laat liggen tegen Twente, Feyenoord en Vitesse. Wat ik hiermee wil zeggen is dat de stand op de ranglijst niks zegt over de beste papieren.

17 februari 2013 om 23:40

Laat ik me dan ook nog even mengen in deze totaal nutteloze discussie.

Tuurlijk heeft Psv op dit moment "de beste papieren" ze staan 3 punten voor op Ajax en ze hebben ook nog een keer een 2× (bijna voor alle mierenneukertjes) zo goed doelsaldo dus hebben heel gek gezegd 4 punten voor want dat doelsaldo haalt Ajax niet bij.

18 februari 2013 om 00:10

In belgie spelen ze playoffs... dus ik weet niet of je dan ook meteen kampioen bent.

18 februari 2013 om 00:15

Tjonge jonge, kom dan met iets wat niet nutteloos is, jou reactie is het nutteloost ten top. Ik denk dat we allemaal wel weten hoe de stand eruit ziet. Dus kan je ons ook nog wat meer meedelen en niet iets want iedereen al weet?

Misschien kan je ons de hele stand van de Eredivisie vertellen ofzo inclusief doelsaldo?

18 februari 2013 om 02:20

het is helemaal geen heerlijke competitie het niveau is gewoon te laag als het mij vraagt, ik zeg niet dat het in Engeland altijd hoogstaand is maar daar kijk ik vaak genoeg naar hele aantrekkelijke wedstrijden en heb dat in de Eredivisie een stuk minder en de "fanatieke" aanhang zie je alleen bij toppers en bij Feyenoord verder vind ik het maar een saaie boel hier in Nederland.

vergeleken met Duitsland en Engeland zijn wij maar een saai landje hier leeft het voetbal veel en veel minder en dat maakt ook de competitie meteen een stuk minder leuk.

zie vitesse ze doen weer mee en meteen 6/7.000 meer toeschouwers terwijl toen Newcastle een paar seizoenen terug degradeerde het stadion gewoon nog steeds week in week uit uitverkocht was (52.000 man) dat zie ik hier in Nederland niet gebeuren als bijvoorbeeld Psv, Ajax of Twente degradeerd, daarom volg ik het in Nederland ook niet echt.

Neemt niet weg dat het wel spannend is maar dat is ook het enige.

18 februari 2013 om 02:41

Dat de Nederlandse competitie qua niveau niks voorstelt dat is toch al jaren duidelijk? We hebben rond 2004 nog een laatste stuiptrekking gehad toen Ajax en PSV in Champions League verband het de grote Europese clubs nog erg lastig konden maken. Die rol nu vervult door de Porto's, Benfica's en Shakhtar's van deze wereld.

Engeland is fantastisch en zeker hoogwaardig hoor, op elk facet. En ook in Spanje, Duitsland en Italie is het niveau niet te vergelijken. In dat soort competitie's zouden waarschijnlijk alleen Ajax en PSV zich handhaven.

Maar is noemde Nederland een heerlijke competitie omdat er altijd verrassende dingen gebeuren. Ik zie op sport1 wel eens Italiaanse wedstrijden langskomen. Pfff dat is echt niet om aan te gluren. Paris SG heeft voorin fenomenen met Zlatan, Moura, Lavezzi, Pastore etc. En Ancelotti krijgt het voor elkaar om elke wedstrijd met 4 verdedigers en 3 defensieve middenvelders te spelen. En voor Real Madrid en Barcelona zet ik de tv niet eens meer aan. Hoezo nog naar Barcelona-granada en Real Madrid - Rayo Vallecano kijken als de uitslag al vast staat? Waar gaat het nu nog om in Spanje, zelfs Real Madrid heeft zich al verzoend met hun lot. Die spelen gewoon 8 maanden om helemaal niks.

Nee, dan vind ik de Nederlandse competitie puur qua amusement samen met de Engelse het leukst om te volgen en te kijken. Wellicht is dat ook de reden waarom ik een voorliefde heb voor de Russische en Braziliaanse competitie. Ook van die competitie's waar alles kan gebeuren en iedereen van elkaar kan winnen.

Ben het ook met je eens dat qua beleving Italie, Duitsland, Engeland en Spanje een stuk vooruitloopt op Nederland, 100%. Alleen nu haal je Vitesse aan, maar dan moet ik ter verdediging wel zeggen dat volgens mij voor de rest bijna alle stadions elke week zijn uitverkocht. Als je dat dan vergelijkt met bijvoorbeeld Italie of Spanje, daar zit ook geen hond op de tribune hoor. Sterker nog ik schrok laatst toen ik de toeschouwersaantallen in de Serie A te zien kreeg. Ik dacht dat daar gemiddeld zo'n 15.000 man per wedstrijd op te tribune zitten. Dat is bijna vergelijkbaar met Nederland. Maar inderdaad als je bijvoorbeeld de 3.bundesliga kijkt, dat is fantastisch. Club die daar wekelijks voor 40.000 man spelen, echt uniek.

Maar nogmaals, ik vind de Nederlandse competitie qua spanning en amusement erg interessant. In welk land kan je nou nog zeggen dat er tussen de nummer 1 en de nummer 5 maar 8 punten zitten en het tegenwoordig jaarlijks tot op de laatste speelronde spannend blijft?

17 februari 2013 om 20:41

Beste papieren? Waar baseer je dit op? Op die 3 punten voorsprong, op het feit dat Ajax nog naar Eindhoven moet? In 1 moment kan dat omgedraaid zijn. Als Ajax zou winnen in Eindhoven zou Ajax ineens de beste papieren hebben? Nee natuurlijk niet!
Als je aan het einde bovenaan wilt staan moet je gewoon structureel je wedstrijden winnen. Ik acht Ajax daar eerder toe in staat omdat ze gewoon veel stabieler zijn dan Psv. Misschien niet qua resultaat (er zijn teveel gelijke spelen), maar echte offdays hebben we nog niet gehad. De controle hebben we altijd, alleen zo nu en dan vliegt de bal er niet in. Dat terwijl PSV structureel gewoon te veel kansen weg geeft om over langere periode goede series overwinningen neer te zetten.

17 februari 2013 om 20:46

Ik baseer dat op een paar feiten:
-dat ze de kwalitatief beste selectie hebben (over heel het elftal gezien)
-het meeste scorend vermogen
-beste doelsaldo
-3 punten voorsprong op Ajax .

17 februari 2013 om 21:17

Je eerste 2 'feiten' zijn geen feiten.
Feit is wel dat PSV 3 punten voor staat en dit geeft hen momenteel de beste uitgangspositie.
Feit is ook dat Ajax de afgelopen 2 jaar een groter verschil heeft moeten overbruggen, echter zegt dat helemaal niks over hun kansen.

Nee maar de kans is wel behoorlijk aanwezig...ikzelf denk dat Ajax gewoon kampioen wordt. Het verspeelt her en der wat puntjes maar in de topwedstrijden staan ze er gewoon

Vandaag was perfect om te illustreren waarom wij in mijn ogen de meeste kans maken op het kampioenschap. Onder wat voor omstandigheden dan ook legt Ajax exact hetzelfde op de mat in de zin dat elke wedstrijd direct vanaf het begin wordt gecontroleerd.
Natuurlijk is het de ene wedstrijd mooier en flitsender dan de andere maar het spelbeeld is over alle wedstrijden gezien heel constant: 60-70 minuten totale controle en 20 minuten een zwakkere fase.
Qua resultaat was het misschien niet altijd denderend, maar een totale off day zoals PSV bij PEC had, zal ons minder snel gebeuren.

Wat is er toch mis met die Belgen bij Ajax? Ajax is arrogant werd er altijd gezegd, maar Belgen zijn juist normaliter niet arrogant. Vertonghen en Alderweireld kunnen zo geboren Amsterdammer zijn.

-----edit------
volgens mij las ik: het is vanzelfsprekendheid dat wij kampioen worden.
Hebben ze het veranderd of ben ik blind?

17 februari 2013 om 20:34

Omdat hij zegt dat alles nog open ligt, en ze hun stinkende best moeten doen als ze kampioen willen worden?

17 februari 2013 om 20:38

Soms kunnen mensen niet zo goed lezen.

18 februari 2013 om 00:47

Sommigen hebben een zo vooringenomen mening over andere clubs en Ajax in het bijzonder, dat goed lezen niet meer gaat.

17 februari 2013 om 20:34

Simpel toch?
"wie met pek omgaat wordt ermee besmet"..

Overigens is deze opmerking van Alderweireld - in tegenstelling tot een aantal andere- nu niet bepaald arrogant te noemen.

17 februari 2013 om 20:42

"dit was de kampioenswedstrijd" - Mertens

17 februari 2013 om 20:45

Pek is niet iets besmettelijks. Blijkbaar is het toch niet zo simpel.

17 februari 2013 om 20:47

@scrumpti0uz
Ga je nu dit eenmalige feitje van afgelopen seizoen verder je hele leven als tegenargument op VZ kwakken terwijl door jouw eigen grachten-clubje symptomatisch arrogantie gebezigd wordt met beschamende zaken als "godenzonen"en "nr1 stropdassen"?

Simpele ziel..

@strandbal
Ken uw spreekwoorden....

17 februari 2013 om 21:04

Wat kom je in godshemelsnaam hier doen man? Je hebt een gloeiende hekel aan ajax, doet er alles aan om iedereen en die club te kleineren, blijf dan gewoon weg op een ajax bericht als je ons niet kan uitstaan. reageer normaal en toon niet iedere keer je ajaxhaat hier

17 februari 2013 om 21:06

Ik ken mijn spreekwoorden, en deze ook. Het gaat er mij om dat jij direct over arrogant begint.

Je reageert op scrumpti0uz dat hij niet 1 uitgangspunt moet blijven herkauwen. Misschien moet je dan ook eens op je eigen commentaar reflecteren......

17 februari 2013 om 21:08

@ de laatste twee...
Haat? Reflectie?
Dat is gewoon zendelingenwerk van mij...

17 februari 2013 om 21:11

@oleguapa

Ja de nr 1 stropdassen is echt iets actueels hé en behoudens de supporters, wie gebruikt binnen Ajax de term godenzonen dan ?

Je loopt een beetje achter ben ik bang

17 februari 2013 om 21:13

@afca Hij koestert geen haat, alleen pure jaloezie. XD

17 februari 2013 om 21:14

"symptomatische arrogantie"

Ken uw ziektes..

"beschamende zaken als godenzonen"

Ken uw Griekse klassiekers..

"nr1 stropdassen"

Ken uw trofeekasten..

17 februari 2013 om 21:33

1. Ken uw meester...

2. Ken uw klassieken.
Ajax was geen godenzoon maar een van de "helden" in de Trojaanse oorlog.
Overigens naar welke Ajax is jouw clubje vernoemd? De Grote of de Kleine? Ik schat de laatste..
En dat is ook nog eens een stupide zaak omdat in het logo het gezicht van Paris wordt gebruikt...

3. Ken uw zelfbevestiging als uiting van frustratie in een kledingstukje..

17 februari 2013 om 21:35

@oleguapa

Neem aan dat je de naam Philips Sport Verenig oftewel gedrocht van de sponsor een stuk mooier vindt

17 februari 2013 om 21:48

Verenig? Zoiets als in verenigen?

Ja, PSV is opgericht als een sporttak van een van de meest succesvolle, zoniet de succesvolste Nederlandse onderneming voor haar werknemers.

Daar kun je trotser op gaan dan het adopteren van een Griekse held met het verkeerde gezicht in het logo....

17 februari 2013 om 21:50

@oleguapa

Je stuk mythologie aanpassen zodat direct duidelijk word dat je dit allemaal niet wist en allemaal hebt nagezocht op Wikipedia

17 februari 2013 om 21:52

Verenging, typefout.

Haha lul maar weer een eind verder Het is gewoon een uitstraling van niets, de naam dragen van een geldschieter.

17 februari 2013 om 21:59

@adzeve(r)do

Ik corrigeer wel eens een bericht als ik achteraf een taalfout of een typfoutje ontdek.
En ik heb een klassieke opleiding, dus dit was gewoon parate kennis.

Kennelijk heb jij wat na zitten speuren op wikipedia of ik het wel juist had, frustraatje!

@die godenzoon
Niet zo dommig doen, jongen.
PSV is opgericht door Philips als een - gratis - sportvereniging voor haar werknemers. Zo heeft dit bedrijf ook huizen laten bouwen voor haar werknemers, bekend onder de naam van Philipsdorp.
Daar ga je dus met jouw uitstraling van niets...

17 februari 2013 om 22:07

Vreemd genoeg heb je dat stuk over het logo pas naderhand neergezet, dat had niks met een taalfout te maken. Je doet er trouwens wel lang over, 7 minuten om een taalfout te veranderen.

Ik doe er niet schijnheilig over dat mijn Griekse mythologie zo geweldig is, dus ik ben het voor mezelf gaan opzoeken. Daarom bemoei ik me ook niet met de mythologische discussie op zichzelf, naast het feit dat ik het allemaal niet zo relevant vind voor de uitstraling van Ajax.

17 februari 2013 om 22:16

Man, man, man, wat een kromme veronderstellingen met jouw 7 minuten en een taalfoutje.
Dat ene regeltje over Paris heb ik er inderdaad later bijgezet omdat dit nu juist een "aardige" toevoeging was.
Dat heeft dus niets met parate kennis van de Griekse mythologie te maken maar met een historische stupiditeit van jouw clubje.
Dat is namelijk net zoiets als de Arena omdopen in "johan Cruijff stadion" en het dan volhangen met portretjes van, pak 'm beet, Maradona.

P.s.
Voordat je weer over aanpassingen begint te zaniken... die laatste zin heb ik er naderhand bijgezet want jou moet je alles driemaal duidelijk maken.

17 februari 2013 om 22:57

doet zeer hé, dat dat clubje een vollere prijzenkast heeft, dat dat clubje maar 3 punten achter staat op die miljoenenploeg, dat dat clubje geen gemeentegeld nodig heeft om spelers te kopen, dat dat clubje nog op 3 fronten aktief is, dat dat clubje jaarlijks miljoenen aan inkomsten binnen haalt.
Ga lekker verder met je denigrerende en provocerende pietpraat op internet, lekker anoniem, jaloerse vent
Meer als 5000 reacties geplaatst, maar gedraag jezelf als een 14 jarige met je clubje, stadje, Ajaciedjes. Wij zijn stom, wij zijn dom, wij zijn blind, en jij bent hier de wijze heer zeker

17 februari 2013 om 23:10

Ik moet je nu al voor de tweede keer bedanken.
Je schat mij met die laatste zin op mijn juiste waarde in.....

17 februari 2013 om 23:11

@ oleguapa

mmm denk dat je beter terug kunt gaan naar school om je klassieke opleiding beter af te ronden.

de ajax logo is zeer zeker geen paris.

http://historiek. net/helden-magazine-896/103-ajax

17 februari 2013 om 23:15

Die historische ''stupiditeit'' dateert van bijna 100 jaar terug, toen kennis helaas nog niet zo toegankelijk was als vandaag de dag. Ik heb absoluut geen idee waarom men de afbeelding van Paris zou hebben gebruikt. Bij gebrek aan afbeeldingen van Ajax zelf misschien ? Het zou overigens niet de enige fout die is gemaakt, bij de oprichting zat er ook een Engelse spelfout in de naam van Ajax. Maar zoals je bij jouw soort opleiding toch altijd zegt, je moet dit soort dingen in de tijdsgeest plaatsen.

Verder laat ik je persoonlijke aanval voor wat het is, tenslotte moet ik je niet te serieus nemen nadat je jezelf belachelijk maakte door 2,5 maand lang te roepen dat PSV op 1 december Ajax van de mat zou spelen in de Arena.

Edit:

Lees nou weer van aegrath dat het toch klopt ...

17 februari 2013 om 23:22

@oleguapa

Whehehehe :P goeje Boeruuh

ON : Het klopt wel wat Alderweireld zegt, maar zoals ook iedereen hier reageerd, als ajax ook uit tegen twente verliest en psv ook de laatste en ze winnen gewoon de andere potten is psv nog steeds kampioen :S waar gaat het over.

Alderweireld heeft gewoon gelijk klaar, hij moet het alleen anders formuleren "er kan nog zoveel gebeuren :P "

17 februari 2013 om 23:24

mooie is1ste logo wat wehadden was een voetballer in de logo met een soort van sparta shirt, logo erna weer een voetballer alleen met ajax shirt en erna gewoon ajax de griekse held.
.
reden dat ik veel van griekse mythologie weet is dat ik er al van jongs af aan interesse in heb, alleen germaanse met name richting de noords germaanse mythologie trekt me nog meer.

17 februari 2013 om 23:37

Kleine correctie, mijn beste.
In 1928 is het logo van Ajax geintroduceerd met de beeltenis van Paris.
Pas in 1990 is die beeltenis gewijzigd in een abstracte versie waaruit in feite geen portret meer valt te halen en daardoor een historische (mythologische) misvatting gecorrigeerd werd.

P.s.
Markante en lovenswaardige interesses heb je.
Misschien Ajax omdopen tot Loki dan zal ik bij PSV Heimdall voorstellen....

18 februari 2013 om 01:06

Nou meneer, je hebt een beerput geopend nu zeg, proficiat. Zou je de pers niet moeten inlichten voor een massale heksenjacht op de identiteit van AFC Ajax?

Nee natuurlijk niet quasi-intellectueel, ga maar alvast op je nagels bijten voor Psv-ajax.

18 februari 2013 om 01:25

Ff googlen kan iedereen Ac....

18 februari 2013 om 01:53

Oleguapa

Als je geen voetballende argumenten kan aanhalen stop dan met deze onzinnige discussie. We weten allemaal dat je vol zit met jaloezie, helaas ben je je hiervan niet bewust wat leid tot dit soort domme onbeargumenteerde discussies. Maak jezelf aub niet verder belachelijk en stop gewoon met reageren op de Ajax topics!

18 februari 2013 om 02:06

@mijnheer oleguapa

Het verbaasd mij dat jij zoveel ongelofelijk veel onzin en gebrek aan kennis kan verkopen als waarheid.

1. Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat Ajax de beeltenis van Paris gebruikt? Ga je eens verdiepen in de Griekse mythologie. Zover ik weet is Paris nooit afgebeeld met baard. Ajax duidelijk wel.

2. Over godenzonen. De term godenzonen komt niet voort uit de mythologie van Ajax. De term godenzonen komt uit de tijd van Van Gaal, waarbij de Ajacieden de godenzonen werden genoemd, vanwege het weergaloze voetbal wat ze speelden en omdat het nagenoeg allemaal zelf opgeleide jongens waren, als zijnde zonden van de club.

3. Grote of kleine Ajax is alleen om te provoceren door jou. De kleine Ajax werd/wordt afgebeeld zonder baard. De Grote met baard. Zie ook 1.

4. Het logo is niet gecorrigeerd door Ajax. Het is een brouwsel van modeontwerper Rolf Leeser die het prachtig vond om Ajax in een moderne 'outfit' te zetten en daarvoor het logo ontwierp bestaande uit 11 lijnen. Tevens is de baard nog steeds duidelijk te zien wat jouw argument dat het Paris zou zijn en ze dit corrigeerden weer onderuit haalt. De lancering van het logo was tegelijk met de aankondiging van een nieuwe sponsor: Abn-amro.

Klaarblijkelijk weerhoud het je niet on ongefundeerde leugens neer te zetten als waarheid. Over arrogantie gesproken.

@alle anderen

Geloof de onzin die deze mijnheer uitkraamt niet. Het is simpelweg niet waar. Of kleine delen zijn wel waar, maar de essentie niet.

18 februari 2013 om 09:04

@klopper1900

Mijn dank voor bovenstaande reactie. Gedurende het lezen van deze discussie brandden mijn vingers om een reactie te plaatsen. Met als doelstelling oleguapa wat zaken bij te kunnen brengen. Toen ik bij jouw reactie kwam wist ik dat dit volledig overbodig was geworden.

Helaas zijn er hier vele jongetjes zoals oleguapa die constant de splinter (ajax) in een anders oog zien, maar helaas keer op keer niet de balk (eigen provinciaal) in het eigen oog.

Zonder enig gevoel voor het voeren van een objectieve discussie zoekt men naar irrelevante argumenten om het eigen, vaak toch al zwakke standpunt, kracht bij te zetten.

@oleguapa

Stop eens met het verkondigen van onzin en deze tegelijk ook nog eens benadrukt als de waarheid.

Edit: Typefout

18 februari 2013 om 10:09

@psv-gomes

Mooie onderstreping van bovenstaande bewering. Waarvoor dank.

Dat je de geschiedenis van Ajax, die overigens aan wordt gehaald door een niet Ajacied, onzinnig vindt is en blijft jouw persoonlijke mening.

Je tweede bewering dat Ajax een onzinnige club is, is ook een mening, maar komt erg kinderachtig over. Zelfs met antipathie jegens de meest succesvolle club van Nederland kun je moeilijk stellen dat het een onzinnige club is.

Het feit dat je deze beweringen ook totaal niet onderbouwt doet vermoeden dat het voortkomt uit blinde haat zonder enige verklaarbare relevantie.

18 februari 2013 om 10:22

@klopper1900 e.a.
Het wordt tijd dat jij en de rest eens wat historisch besef worden bijgebracht.

1. Godenzonen is in 1994 geintroduceerd door David Endt in een boekje waarin hij als een blind paard wel heel erg ver doorslaat in zijn adoratie voor de spelers.
Typisch is wel dat Endt juist van Gaal maar even "vergeet" in zijn belachelijk aandoende verheerlijking mee te nemen.
Overigens is dit "werkje" nog steeds in overvloed te krijgen op... marktplaats.nl

2. De Kleine Ajax stond wel degelijk model voor het logo in 1928 omdat deze ajax de verpersoonlijking van sportprestaties was vanwege zijn onovertroffenheid als.... hardloper.
Overigens kwam Grote Ajax aan zijn einde omdat hij, krankzinnig geworden, een stel schapen aanviel en zichzelf daarna van het leven beroofde.
Kleine Ajax stierf de verdrinkingsdood als straf voor een verkrachting van een hogepriesteres.
Dus kies maar waar je trots op wil gaan als verpersoonlijking van een beeltenis logo: een krankzinnige of een verkrachter...

3. Paris is door de beeldende kunstenarij voorgesteld als iemand zonder baard omdat dit beter paste bij het schoonheidsideaal van een persoon die de "mooiste vrouw van de wereld", Helena, wist te schaken.
Paris met baard is onder meer afgebeeld op een tabula met Menelaos tijdens de Trojaanse oorlog.
En laat dit nu net het model zijn voor het logo...

18 februari 2013 om 11:35

Je praat maar wat met je "kunstenarij". Het woord kunst is genoeg, praatjesmaker. En probeer eens een bericht te maken zonder het te wijzigen als je zo begaafd bent.

Maak je eens druk om dingen die er toe doen, zoals de verdediging van je clubje. En de wedstrijden die ze nog moeten, lijkt me iets om me meer zorgen over te maken.

18 februari 2013 om 12:31

Het aantal dombo's wat meent berichtjes op VZ te kwakken wordt met de dag erger.

Nu word ik verweten dat ik mijn posten "edit" vanwege een toevoeging of een typfoutje en ook nog als een contra argument gebruikt.

Wat een desolate machteloosheid spreekt uit jouw postje, mijnheer quadric.

P.s.
Weer ge"edit" dit bericht omdat jij dat zo op prijs stelt...

18 februari 2013 om 13:26

Als je jezelf qua kennis boven de rest verschuilt zou je ook bij machte moeten zijn je argumenten in 1 keer goed te kunnen formuleren. Helaas lukt je dit niet, dus je ben niet geslaagd. Over machteloos gesproken.

Doe anders wat met je kennis: schrijf een onderzoek naar je bevindingen en publiceer het, wie weet beland jouw werkje dan niet op marktplaats.

Of misschien wel. Ja, ik denk het wel bij nader inzien.

En nu aan het werk, dreumes.

18 februari 2013 om 14:03

Och gut, onze gefrustreerde dombo wil het laatste woord en verwart typfout correcties met aanvullend formuleren van argumenten.

Infantiel, gewoon.

P.s.
Doe ook eens iets aan jouw Nederlandse taalbeheersing.
In dat postje van je was weer een grammaticale enormiteit van de eerste orde aan te treffen.
En dat was beslist geen typfoutje...

Ge"edit" speciaal voor de dombo

18 februari 2013 om 15:09

Neen, ik had het over het goed formuleren van je argumenten. Lees de post nog maar een keer. Het gaat dus over de vorm en niet de inhoud, of het nou typo's of spelfouten zijn is me om het even.

Ja ik weet het, mijn Nederlands is verschrikkelijk slecht.

Hé doei he

18 februari 2013 om 15:54

Zelfkennis is het begin van alle wijsheid...

Het komt wel goed met jou...

P.s.
niet ge"edit"....

17 februari 2013 om 20:36

Wat bedoel je precies? Vind je dat Alderweireld een arrogante opmerking maakt nu? Dan moet je namelijk de definitie van arrogant maar even gaan opzoeken in een woordenboek.

17 februari 2013 om 20:37

Ooh ja en Mertens' is dan zeker ook een geboren Amsterdamer

17 februari 2013 om 21:14

Mertens zal de opbouw van de stad meegemaakt hebben. :P

17 februari 2013 om 20:38

Volgens mij moet jij het stuk even gaan lezen?
Aldeweireld is hier alles behalve arrogant.

On:
Het is nooit vanzelfsprekend, maar of Ajax of PSV zal kampioen worden. De overige ploegen top 5 zijn niet bij machte om deze twee clubs voorbij te streven!

17 februari 2013 om 20:38

Eerst lezen voordat je commentaar hebt.

17 februari 2013 om 20:42

Nee het is niet veranderd, je bent er gewoon weer als de kippen bij om het bekende begrip arrogantie uit te melken en las er toen tot je spijt overheen omdat je alleen op de titel wilde reageren.

17 februari 2013 om 20:43

Gozer ga het hele artikel is lezen voor je reageert. Het is echt niet veel werk.

Sowieso is dit geen garantie voor het kampioenschap, maar ik ben er zeker van overtuigd dat we goed door de komende duels heen komen.

17 februari 2013 om 21:01

wat is er mis? wat zegt hij nu weer verkeerd?????

en vertonghen en alderweireld zijn dan ook meer ajacied dan belg :P

17 februari 2013 om 22:27

kx22,

Ik weet niet of het aangepast is, maar als jij gewoon het artikel eerst had gelezen voordat je ging reageren, dan had je het zelf wel begrepen waar het om ging.

18 februari 2013 om 00:12

Heb vertonghen nooit iets arrogant's horen zeggen.
En jantje was geen 'geboren amsterdammer' maar hij was wel een Amsterdamse-belg.
Groeide op met Ajax en Amsterdam en zit voor eeuwig in onze harten. net als Johnny dat is!

18 februari 2013 om 01:40

Wat Alderweireld zegt is juist een verademing vergeleken wat ik regelmatig vanuit Rotterdam Zuid en Eindhoven hoor. Zo'n Mertens speelt in Februari al de kampioenswedstrijd en Clasie en de Vrij waanden zich tot vandaag al op de Coolsingel. Volgende week winnen en ze beweren het weer, wedden?

Nee, doe mij dan maar de Hollandse nuchterheid van Alderweireld, Eriksen en De Jong!

Ik heb er vertrouwen in zolang Ajax vanaf nu geen punten laat liggen, als als als dan hadden ze nu al minstens 50 punten gehad of boven PSV gestaan.

Als je bij PSV weet te winnen zie ik het sowieso wel goed komen.

Nee Alderweireld, PSV heeft ook een betere selectie (mag ook wel voor dat geld)... en als je met je handen in de lucht verdedigd ipv achter je rug word je ook geen kampioen,laat staat dat je bij een topclub terecht komt

17 februari 2013 om 20:43

Zoveel beter is de selectie van PSV niet, Ajax heeft echt een hele brede selectie.

17 februari 2013 om 22:13

Dijks,lukoki...spelen over 3 jaar bij NAC

17 februari 2013 om 22:40

Waarop baseer je je oordeel over Dijks?

18 februari 2013 om 03:59

Dijks is sterk maar vandaag ook weer, werd even flink uitgespeeld in die 15 min waarin hij speelde en als ze dat goed uitspeelden was het een goal..

17 februari 2013 om 20:46

Leuke opmerking, maar dit is een wedstrijd.. Hij slaat niet elke wedstrijd een bal uit de 16. Alsof club die hem in de gaten houden om deze handsbal af zouden haken....

Bij een topclub kom je omdat je het niveau hebt. Of Alderweireld dat niveau kan een discussiepunt zijn, maar deze ene handsbal word echt niet meegenomen door scouts van andere club.

17 februari 2013 om 22:14

Het gaat erom dat hij zijn handen daar achter zijn rug heeft, wat er ook gebeurd. Gaat om zijn manier van denken. Hoort een automatisme te zijn wat je altijd doet.

17 februari 2013 om 22:19

Ik zag Ramos net hetzelfde doen, dus zelfs op dat niveau kan het misgaan. Het is inderdaad beter om zulke dingen niet te doen, maarja dat is allemaal achteraf. Zulke dingen kunnen gebeuren bij de beste. Het is makkelijk om te zeggen dat het een automatisme moet zijn om je handen achter je rug te houden, maar alles is makkelijker gezegd dan gedaan.

17 februari 2013 om 22:25

Kijk maar eens hoe meneer Puyol dat doet

17 februari 2013 om 20:57

Ha! En dat zegt een PSV supporter over een international!

Vergeten dat Bony vorige week met een straal van 1.5 meter tussen 2 PSV verdedigers de gelijk aker inkopte en niet eens moeite deed om te juichen?

Ook (toevallig) vergeten dat Alderweireld meer CL ervaring heeft dan de hele PSV achterhoede?

Ik wil geen discussie starten ofzo maar kom gewoon niet met onzin.

17 februari 2013 om 21:01

@ A. iniesta

Die CL ervaring waar jij op doelt daar zie ik dan toch heel weinig van terug in zijn spel. Qua defensie zijn beide ploegen gewoon matig als je dat vergelijkt met andere europese teams. Vertonghen is bijv. 3 klasses beter dan elke verdediger nu spelend bij Ajax of Psv.

17 februari 2013 om 22:56

-ik ben geen psv supporter
-natuurlijk is Alderweirdeld een van de betere verdedigers in de NL competitie maar hij is er nog lang niet
-de psv verdediging is ook matig

Denk toch dat het PSV word. Ze staan ongeveer gelijk qua punten, maar qua spel vind ik dat PSV het beter heeft gedaan en dat zal zich waarschijnlijk ook nog in punten gaan uitbetalen. Daarnaast denk ik dat Ajax nog minimaal 3 Europese wedstrijden belasting gaat krijgen. Ik zie ze eventueel de Europa League nog wel winnen. Je kunt me vertellen wat je wilt, maar Chelsea boeit die hele competitie niks. Ajax moet daar makkelijk langs kunnen en vanaf de kwartfinales is het twee tegenstanders en dan een finale in eigen huis, moet allemaal kunnen :D.

Psv gaat in eindhoven over de pijnbank! Die 3-0 in de arena is egt niet alleen thuisvoordeel na 34 speelrondes staat er maar 1 bovenaan en dat is ajax net als vorig jaar en het jaar daarvoor

17 februari 2013 om 20:43

Dries Mertens heeft het ( alleen ) in Eindhoven wel altijd op z'n heupjes..
Is nog geen uitgemaakte zaak dus

17 februari 2013 om 20:49

Laten we het hopen dat Ajax weer kampioen word, maar de wedstrijd in Eindhoven is nog niet gespeeld. PSV kan die net zo goed winnen, want ze hebben zat kwaliteit in de selectie. Laat Ajax nog maar lekker even mee doen als nummer 2. Champions League is het belangrijkste voor Ajax, maar dit seizoen tweede word is geen groot probleem. Natuurlijk is het kampioenschap altijd beter, maar het kan niet altijd feest zijn. Voorronde Champions League is gewoon netjes.

17 februari 2013 om 21:06

ik hoop dat iedereen behalve psv kampioen word ik gun Dick advocaat namelijk geen success meer sinds jeweetwel

17 februari 2013 om 21:14

@ België

Haha, ik weet wat je bedoelt. Dat vertrek was niet echt netjes, maarja.. Geld hé? De kwaliteiten waren er wel in België met spelers als Vertonghen, Vermaelen, Kompany, Hazard, Lukaku, Courtios, Witsel, Defour, Dembele etc. etc. Hij had daar echt iets heel erg moois van kunnen maken.

17 februari 2013 om 20:51

3-1 bedoel je

Edit: Bedoeld voor ramon_roks, maar blijkbaar hier geplaatst...

17 februari 2013 om 20:55

O.... en wie heeft er ten koste van wie de eerste prijs van dit seizoen gepakt in de Arena?

17 februari 2013 om 21:42

Ajax was bij lange na niet compleet toen die wedstrijd werd gespeeld. De Johan Cruijff Schaal, yoho, wat belangrijk! Leuk om je prijzenkast mee op te vullen als je er nog niet veel in hebt staan maar bij Ajax hebben ze liever een echte schaal, de kampioensschaal!

18 februari 2013 om 02:13

Hahahaha

Jij bent echt de grootste grappenmaker van vandaag. Hierboven probeer je je nog voor te doen als iemand die kennis heeft van Griekse Mythologie en de 'klassiek' is opgeleid. Nu ga je die schaal die helemaal niets zegt als argument gebruiken. Daarnaast trad Ajax aan met een bijna een half ander team als Ajax daadwerkelijk heeft in de competitie.

Bedankt voor de lach. Ik heb dubbel gelegen. Gevalletje roflysst

18 februari 2013 om 11:11

Wat een meelijwekkend onbenul ben je toch.
Als je de eerste de beste prijs van het seizoen falikant misloopt, dan is het weer nietszeggend.
Het gebruikelijke frustratie smoesje van een ajaciedje.

Frank de Boer was er in ieder geval wel klaar voor om deze schaal binnen te halen, volgens eigen verklaring in een interview vooraf.
En wie miste Ajax nu van de huidige ploeg? Feitelijk alleen Eriksen.
Of je moet menem dat Sulejmani, Boerrigter en die altijd "manke" Boilesen een gemis zijn.
O ja, van der Wiel had ook nog mee kunnen doen, maar die heb ik ook niet meer in actie gezien in het ajax van dit seizoen... haha..

17 februari 2013 om 20:56

@ ramon__roks

' Die 3-0 in de arena '

Welke 3-0 in de arena?

Waarom denken alle Ajacieden dat ze al kampioen zijn? PSV heeft tot nu tot betere prestaties gehaald dan Ajax, en dan tel ik europees voetbal niet mee natuurlijk

17 februari 2013 om 21:08

Ik zet ze op een rij:

Ajax:
Afgelopend seizoenen
2 titels.
3 keer CL gespeeld, 3 keer misgelopen.
Record omzet gemaakt.
24e rijkste club op de aardbol.
Enige Nederlandse ploeg in Europa.

Psv:
1 beker
1 supercup
Uit Europa gegooit dit jaar.
Vorig jaar niet verder dan kwartfinale als meest productieve Europese ploeg.

Ben ik wat vergeten?

17 februari 2013 om 21:36

Ajax is geen 24e rijkste club op aarde,wél 24e club op aarde met meeste inkomen,groot vershil!
Rijk is Ajax in ieder geval niet. Verder heb je wel gelijk maar dat betekent nog niet dat ze kampioen zijn?

17 februari 2013 om 21:56

De 24e rijkste club LOL ga jij eens snel naar schoolbanken om te snappen dat een begroting niks te maken heeft met hoe rijk een club is.
En de verdere conclusies zijn helemaal lachwekkend, ooit gehoord van resultaten uit het verleden zegt niks maar dan ook werkelijk niks over de toekomst.

17 februari 2013 om 22:47

Probeer je nou te zeggen dat Ajax 24e rijkste club ter wereld is? Vandaar spelers van paar miljoentjes...clubs als Man city,anzhi,zenit(kortom halve Russische competitie) zijn veel rijker en dat zie je ook aan de aankopen. Die lijst is puur gebaseerd op inkomen van een club per jaar,niet te begroting. Inkomen en begroting zijn twee totaal andere dingen. Kijk bijvoorbeeld naar Anzhi Makhachkala,qua inkomen wat ze binnen krijgen is lang niet zoveel als die van ajax maar als je kijkt naar de begroting van hun,dan zie je dus dat het veel rijker is dan Ajax. Vandaar ook spelers als Eto'o,bousouffa,diara,samba,zhirkov.

17 februari 2013 om 22:49

LOL had je het tegen mij of iemand anders? Want ik heb nooit gezegd dat Ajax 24e rijkste club ter wereld was

18 februari 2013 om 00:16

Hij bedoelt de 'waarde' van een club.(dus niet wat er op de bank staat)het eigen vermogen was zoals laatst bekent was 80 miljoen.
Dit is tevens niet de begroting.!!!
Die van Ajax lag ergens op 120 miljoen dacht ik.
en was daarmee de 24e.

17 februari 2013 om 22:30

Russian,

Welke Ajacieden denken dan dat ze al kampioen zijn? Noem de namen maar en geef dan ook aan waarom je die namen noemt.

Denk wel dat Ajax een goede kans maakt. Twente is al min of meer afgehaakt en PSV laat denk ik ook nog wel hier en daar wat punten liggen waardoor Ajax er denk ik langs gaat. Feyenoord is vrij onvoorspelbaar, als ze volgende week van PSV winnen ziet het er ook voor PSV weer een stuk minder aangenaam uit, maar ik denk dat het uiteindelijk Ajax of PSV wordt, zal aan het onderlinge resultaat liggen denk ik.

17 februari 2013 om 20:57

Ajax gaat zeker weten ook nog punten laten liggen. Vorige week was al 1 van die momenten. Zo simpel als jij het stelt is het niet in de eredivisie. Word een mooie eindstrijd met elke week andere winnaars en verliezers

Waarom kreeg Alderweireld eigenlijk geen gele kaart, als het als opzettelijk hands wordt gezien?
Vorige week kregen spelers van RKC en Groningen daar wel geel voor? Klassejustitie??

17 februari 2013 om 20:56

Viel mij ook al op. Ik weet het echt niet, maar ben er natuurlijk blij mee. Als hij dit beoordeelde als hand, dan is het geel. Hij beoordeelde het ook als hands aangezien hij er een penalty voor gaf, maar waarom hij geen geel gaf...?

17 februari 2013 om 21:43

Hij had inderdaad geel moeten hebben, waarom de scheids hem niet gaf was me totaal onduidelijk. Misschien was hij onzeker of het wel een hansbal was, maar als je er dan voor fluit moet je ook de bijbehorende sanctie geven.

17 februari 2013 om 22:06

Ik vind ook dat hij geel had moeten krijgen, echter is er wel een rede te bedenken. Als de handsbal onopzettelijk was (hij wilde zijn gezicht beschermen). Dan is het onopzettelijk, dus lijkt me een gele kaart overbodig, maar een penalty is dan wel vereist aangezien hij gewoon de bal raakt met z'n hand. Misschien had de scheidsrechter het als zodanig beoordeeld.

17 februari 2013 om 23:57

Nee, omdat iedere arbiter de regels volgens zijn eigen wijsheden hanteert...

Om gek van te worden al die inconsequente clowns.

'het is geen vanzelfsprekendheid dat wij kampioen worden'

Lekkere open deur Toby! Op cursus geweest bij Mcclaren?

18 februari 2013 om 00:18

Naja, als hij zegt het is vanzelfsprekend dan is het weer arrogant.
Dus misschien had hij het anders kunnen verwoorden.

18 februari 2013 om 10:11

Ach.. het is denk ik vissen van journalisten. Eigenlijk zegt hij niks en hoeft hij ook niks te zeggen, maar het zijn de journalisten die zoiets op papier zetten.

18 februari 2013 om 16:35

Ja gelukkig krijgen spelers mediatraining want ieder verkeerd woord dat ze gevangen hebben met vissen word uitvergroot en opgeblazen...
Heel vervelend soms.

18 februari 2013 om 16:46

Vervelend voor de kijker, maar begrijpelijk voor spelers en clubs.
Maaskant en Verbeek willen ze ook direct weer de mond snoeren. Ik hou wel van die sensatie, haha

18 februari 2013 om 16:56

Precies, je weet wanneer er wat gezegd word het het op studio voetbal en Vitv nog eens rustig herhaald word.
Vaak verschillende meningen ook nog van de mannen van VI en Studio voetbal.

In mei weten we pas zeker wie het word. Tot die tijd doen nog veel teams mee. Speculeren heb je niks aan.

Zal moeilijk worden voor Ajax. PSV uit zullen ze vrijwel zeker verliezen. Maar PSV moet ook nog naar Feyenoord en uit bij Twente. Maar PSV heeft de beste papieren. Tevens ook heeft Ajax een lastiger programma dan PSV dus geef ik ze meer kans.

Wel een arrogante eikel is die Alderweireld met z'n 2de plaats. Dat soort spelers verdienen het niet om kampioen te worden.

17 februari 2013 om 21:21

Wil je mij uitleggen wat Alderweireld fout heeft gezegd dan? Hij tempert juist de verwachtingen.

18 februari 2013 om 00:19

Ten eerste zegt hij helemaal niets raars.
en ten tweede, hij is 2x op rij kampioen geworden...is nog kampioen dus.
staat momenteel 'maar' 3 puntjes achter de koploper.
Dus om hem arrogant te noemen?

Als je in deze fase nog volop meedoet voor alle mogelijke prijzen dan zit het wel goed bij Ajax en het zit ook wel goed.
De maand Maart zal meer duidelijkheid gaan geven maar Ajax is goed bezig tot heden.

Ten eerste slaat het nergens op, dat 'inhaal' verhaal. Dat lag er puur aan dat de concurrentie onnodig punten liet liggen. Dat heeft niks met de sterkte van Ajax te maken maar het feit dat PSV en Twente het weggaven. Ten tweede is in het verleden behaalde succes geen garantie voor de toekomst. Er wordt net gedaan alsof Ajax ineens een 'inhaal expert' is.op het moment staat PSV 3 punten voor op Ajax met een Veel beter doelsaldo. Er kan inderdaad vanalles gebeuren, maar PSV mag zelfs nog een wedstrijd verliezen en dan worden ze nog kampioen. Zo simpel liggen de zaken. PSV heeft gewoon de beste kansen, zij hebben het in eigen hand. Ajax niet

Thuiswedstrijden krijgen ze clubs buiten de top 5, mijn inziens moet Ajax alle 6 thuiswedstrijden kunnen winnen. Dan blijven er 4 lastige uitwedstrijden over. Nac-uit is nooit een probleem voor Ajax en dit Nac al helemaal niet. Psv-uit en Twente-uit worden cruciaal, Groningen uit moet te doen zijn en met AZ zou ik gewoon een herenakkoord sluiten van zij de beker en Ajax het kampioenschap. Scheelt je weer een moeilijke uitwedstrijd met de individuele klasse van Alkmaar en Zaanstreek. Dan kan je je echt richten op de duels van het seizoen Twente-ajax en Psv-ajax

17 februari 2013 om 21:41

Als er iemand niet zit te wachten om dingen op een akkoordje te gooien is het Verbeek wel. Frank de Boer kennende wil hij ook gewoon alles winnen, plus het feit dat zo'n akkoord tegen geschreven en ongeschreven regels indruist.

Het klinkt allemaal zo simpel, van alle clubs buiten de top 5 even winnen en je dan focussen op Twente en Psv, maar dat is de theorie. Ieder wedstrijd zal toch echt op het veld beslist moeten worden. Dat toonde PEC in Eindhoven aan en Roda in Amsterdam. Je zult er gewoon iedere week moeten staan in de Eredivsie wil je kampioen worden.

17 februari 2013 om 21:48

Haha, op een akkoordje gooien? Wij gaan uit van eigen kracht. Of we dan te kort gaan komen moet maar blijken, maar wij willen alles winnen en doen ons best om alles te winnen.

17 februari 2013 om 21:58

Akkoordje gooien, voel je wel helemaal lekker vergeten wat Zwolle en Volendam AZ heeft aangedaan.

17 februari 2013 om 22:44

Gelukkig wordt jij door een aantal medesupporters direct gecorrigeerd.

En misschien is dit wel een eye-opener voor je.
Ajax-az voor de beker is de halve finale. Hoezo de finale schenken?

17 februari 2013 om 22:49

Ben je wel helemaal lekker met je akkoordje. Ik verlies die halve finale nig liever met 5-0. Laat ze het lekker uitvechten.

Nouja ,het is en blijft allemaal koffiedik kijken,je kan er nl geen bal van zeggen.
Dit seizoen is sowieso anders dan de seizoenen ervoor,het verschil is altijd vrij klein gebleven.
PSV heeft het in eigen hand ,maarja dat was de vorige keren ook zo,ik denk wel dat PSV iets verder is op dit moment dan toen,uiteraard laten ze af en toe wat puntjes liggen,maar als dit gebeurd dan laat de concurentie het op dat moment ook afweten,een ding is zeker denk ik ,dat de laatste speeldag weleens beslissend zou kunnen zijn,maar mischien ook niet

Ik denk dat de wedstrijd in De Kuip al een cruciale wedstrijd wordt.

Na die wedstrijd hebben Ajax en PSV een even gemakkelijk/moeilijk programma. Daarbij zal ook meteen duidelijk zijn of Feyenoord mee kan blijven doen. Er valt verder nog niet heel veel over de eindstand tussen Ajax en PSV te zeggen. Ze spelen nog een keer tegen elkaar en moeten allebei nog uit tegen clubs als AZ en Twente. Laatstgenoemde zal zich snel moeten herpakken willen ze nog mee gaan doen.

Ik zie PSV niet zo instorten als vorige jaren. Daar zorgen Van Bommel en Advocaat wel voor, en ze hebben ook als voordeel dat Toivonen weer terugkomt. Denk zelf dat Ajax alleen kans maakt op de titel als ze winnen in Eindhoven. Vergeet niet dat ze (i.v.m. doelsaldo) eigenlijk 4 punten moeten goedmaken op Psv, nou, als je dan niet wint in Eindhoven dan is dat een hell of a job in de 10 andere wedstrijden.

17 februari 2013 om 22:36

Het is inderdaad volkomen onvoorspelbaar wie uiteindelijk met de schaal in handen zal staan.

Bovendien ziet Advocaat zich nog voor een aardig dilemma geplaatst.
Toivonen terug zou in principe een voordeel zijn, maar Wijnaldum is met zijn 13 goals bijna niet meer weg te denken.
Dat gaat dan toch ten koste van de goed spelende nieuweling Hiljemark of Matavz.
Ik moet nog zien of Advocaat die wisselvalligheid eruit krijgt.

18 februari 2013 om 01:51

Juist met van Bommel in de basis verliest PSV punten, dus ik snap niet waar je bewering dat van Bommel voor stabiliteit zorgt op gebaseerd is. Wat dat betreft is het jammer dat Bommel er a.s. zondag niet bij is en hij door zijn kaartenlast nog meer wedstrijden zal gaan missen Daarnaast vind ik Dick te conservatief spelen. Volgens mij is een verdedigingsblok van 6 helemaal niet nodig in de Eredivisie, zeker niet tegen ploegen buiten de top 6, en verspeelt PSV daar onnodig punten mee.

Desalniettemin heeft PSV momenteel de beste kaarten met "4" punten voorspring. Die moet Ajax eerst maar eens zien in te halen. De andere ploegen acht in niet in staat om kampioen te worden, daar is het voetbal te matig voor.

18 februari 2013 om 10:41

#doncoxx
Dat verhaal over van Bommel en punten verliezen is een cijfermatig eigen leven gaan leiden.
Typisch is wel dat juist in die verliespartijen van Bommel als een van de weinige Psv'ers overeind bleef wat ook nog eens onderbouwd werd door de waarderingscijfers.
Dus die verliespartijen zijn zeker niet aan van Bommel te wijten maar gevolg van een collectief falen.

Dus gewoon toegepaste statistische nonsense op van Bommel.

En alweer staat de week weer bol van de speculaties.
Volgende week staan beide ploegen weer gelijk sluit feijenoord en twente weer aan en "ligt alles weer open".
Er valt geen peil op te trekken en beslist wordt het pas in de laatste twee competitie duels

@rutrecht
Ik zal eerlijk zijn, ik ben vanmiddag in slaap gevallen bij Rkc-ajax, PSV speelt vermakelijker voetbal, Psv-utrecht was echt genieten voor het neutraal publiek.

17 februari 2013 om 23:08

Ja want psv speelt zo geweldig en ajax niet....

Psv speelt net als ajax soms goed , en vaak wat zakelijker voetbal .
dus ga niet zeggen dat psv vermakelijk voetbal want doen ze vaak genoeg gewoon niet

overigens net als ajax hoor

Ja daar is ie weer
elk jaar zo tussen de 10-15 wedstrijden voor het eind komt Toby weer dagelijks langs
Onze amateur psycholoog gaat weer onrust zaaien bij de concurrent met gewaagde uitspraken

Valt nu nog mee maar als het straks spannend word word het weer erger
Waarom doet die jongen dat toch elk jaar?

17 februari 2013 om 23:55

Yello,

En wat heeft Toby dan volgens jou verkeerd gezegd? Of lees jij niet goed en denkt dat Toby zegt dat het "een" vanzelfsprekendheid is i.p.v. "geen" vanzelfsprekendheid.

17 februari 2013 om 23:56

Omdat Toby Alderweireld gewoon netjes de pers te woord staat en natuurlijk niet te vergeten omdat hij de hoogwaardige yello van voetbalzone wil irriteren, die vervolgens geen donder snapt van wat er gezegd wordt en een beetje onzin begint uit te kramen.

Ajax neemt de schaal mee naar Amsterdam , maar ik we zullen het nog zeker lastig krijgen tegen ploegen in de top 5 , maar ik heb er een goed gevoel over

'iniesta' je vergeet nog dat ajax ook op de 7de plek in europa staat met gemiddeld aantal bezoekers per wedstrijd . het gaat op alle fronten fantastisch , laat de zielepoten maar hun waanideëen hebben .

17 februari 2013 om 23:55

Als het een beetje tegenzit, worden we 2e in de competitie, maar halen we wel de laatste 16 in EL en misschien wel verder bij europa en spelen we voorronde CL (geplaatst) waarin we ook weer punten kunnen verdienen in europa. We komen dan in pot 3 en dat is bijna zeker weer overwinteren. Finale Knvb beker is ook nog in zicht. Voor ons, als Ajax-supporter, is dit een mooi jaar. Zowel sportief, als financieel. En dat word volgend jaar nog beter... Ik geniet van het Ajax van nu...

18 februari 2013 om 00:29

We zitten al in pot 3.
Real zat dit seizoen in pot 1,
City of Dortmund in pot 2
Ajax in pot 3.
en wederom City of Dortmund in pot 4.

(zelf dacht ik city in pot 4, en dortmund in 2.)
Dit ivm dat city voor de rest europees niks heeft laten zien en geen punten heeft opgebouwd.

Edit:
We zaten zelfs tegen pot 2 aan, maar dan moest ik dacht kiev en Braga er uit vliegen.
Dit gebeurde deels maar kiev bleef er in waardoor Ajax in pot 3 bleef.

18 februari 2013 om 01:31

Je bent altijd afhankelijk van de clubs boven je die meedoen aan CL. Ajax staat nu meer plekken omhoog. Maar je kan bv. 25e staan maar in pot 4 komen, maar ook 50e in pot 3. Door meer punten te halen, heb je natuurlijk wel een betere kans om omhoog te komen. Pot 2 is op dit moment alleen haalbaar door falen van anderen. 3e pot moet je sowieso afdwingen als Ajax zijnde. Zo bedoelde ik dat een beetje. Maar je post is helemaal correct overigens.

Ajax gaat ook absoluut niet hier kampioen worden, daar heb ik ff geen zin in. PSV dit jaar Ajax volgend jaar weer.

Owja wel belangrijk dat deze 2 het worden, want Ajax en PSV moeten de CL spelen en niemand anders.

18 februari 2013 om 16:38

Ik geef je gelijk, niet omdat ik voor Ajax ben, maar omdat deze clubs de sterkste zijn in Nederland...europees gezien.
Deze clubs moeten de punten verzamelen in Europa zodat de rest van Nederland hier van kan profiteren in de zin van een mogelijk extra EL ticket en zo ook weer extra inkomsten.

Nee als ik PSV zaterdag zie en wat Ajax daar tegenover zet, is PSV dik favoriet. Ajax heeft een paar schakels wat echt nergens op slaat. Ik moet er af en toe zelfs om lachen, maar wat is die Lukoki dramatisch. Hoop dat Babel gauw fit is, dan kan Boerrigter als stand in naar de rechtsbuiten plek.
En dan heb je ook nog Serero rond lopen. Komt er op neer dat Ajax na een uur met 9 man speelde. De Boer maakt het zich zelf zo heel moeilijk. Gelukkig dat RKC er ook helemaal niets van bakte.

Voor mij is Ajax absoluut geen titelfavoriet. Doen nog op teveel fronten mee, spelen zo ongelofelijk wisselvallig. Net als tegen Steau en nu ook weer. Staan ze met 2-0 voor sluipt de gemakzucht er weer in en maken ze het zichzelf zo moeilijk. Als je goed bent mag je gemakzuchtig zijn, maar Ajax speelt niet goed. Voorin heeft Ajax gewoon hele matige spelers dit seizoen. Lukoki niks, Boerrigter op zoek naar alles, Babel lang weg, Siggi lang weg maar die komt er aan, Fischer twee keer gescoord tegen F, daarna weinig tot niks van gezien, Mickey bekend verhaal uitgerangeerd als voetballer. Met zo een voorhoede win je echt geen oorlog. Men zal keer op keer als team moeten knokken voor de punten. Maar als geheel vind ik het nog steeds niet best.

nou ajax stond er niet tijdens de topwedstrijden tegen vitesse beiden verloren ,en het doelpunt gemiddelde van psv is aardig hoog dus denk dat ajax er nog lang niet is een psv kampioen wordt op doelsaldo

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren