Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax hakt knoop door: De Ligt ontbreekt in topper tegen PSV

Laatste update:

Ajax moet het zondagmiddag tegen PSV stellen zonder Matthijs de Ligt, zo melden FOX Sports en de NOS tweeënhalf uur voor de aftrap. De aanvoerder kampt met een verrekking van de binnenband van zijn knie en is niet op tijd hersteld. Eerder deze week moest De Ligt het duel met AEK Athene in de Champions League al aan zich voorbij laten gaan.

De Ligt behoort niet tot de wedstrijdselectie. Zondagochtend onderging de negentienjarige mandekker nog een laatste test en die heeft uitgewezen dat hij nog niet klaar is om te spelen. Maximilian Wöber lijkt de aangewezen vervanger van De Ligt. Klaas-Jan Huntelaar (hamstring) en David Neres (enkel) kampten met pijntjes na de Champions League-wedstrijd tegen AEK, maar zitten wel in de selectie voor het duel met PSV.

Ook PSV-trainer Mark van Bommel kan niet beschikken over een fitte selectie. Hij moet middenvelder Dante Rigo en aanvaller Maximiliano Romero missen. Ook de langdurig geblesseerde Ryan Thomas ontbreekt. De kraker tussen de nog foutloze koploper PSV en achtervolger Ajax begint zondagmiddag om 16.45 uur.

Wint Ajax zondag op bezoek bij PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Balen, gaat echt nog behoorlijk lastig worden vandaag.

Ging er al vanuit dat hij vandaag niet mee zou kunnen spelen. Baal er echt wel stevig van, want verdedigend is dit echt een enorme aderlating voor Ajax en denk dat Ajax dus met de Jong en Blind centraal zal spelen en dan Eiting of van de Beek op het middenveld.

Ondanks dat van de Beek afgelopen woensdag prima inviel tegen Athene, hoop ik toch dat Eiting zal starten en dat is gewoon puur omdat ik Eiting verdedigend wat beter vind dan van de Beek en dat heb ik, nu de Ligt er niet bij zal zijn, er graag bij dat iets meer defensieve zekerheid.

23 september 2018 om 14:27

Lastig zou het al met de ligt erbij zijn nu word het onmogelijk te winnen met de kopsterke Luuk de Jong en het super sterke PSV thuis

23 september 2018 om 14:38

Ik zou mijn kaarten niet zoo zeer op De Jong zetten, maar op Bergwijn en Loozano

23 september 2018 om 14:40

Onmogelijk? Ajax moet er gewoon voor zorgen dat psv zo weinig mogelijk aan de bal komt. Bovendien is de verdediging van psv ook niet geweldig, en heeft Ajax voldoende scorend vermogen. Ik verwacht iig geen 0-0 wedstrijd.

23 september 2018 om 14:41

Blind zal gewoon goed moeten mandekken nu. Klaar. Hij zal moeten opstaan

23 september 2018 om 14:41

Die Romero hebben we ook al een hoop plezier aan beleefd.

23 september 2018 om 14:44

Het is juist de jong die er voor zorgt dat Lozano en Bergwijn zo goed functioneren. Het ontbreken van iemand die de toevoer naar en van Luuk de Jong kan afdekken kan fataal zijn. Zowel Frenkie de Jong als Daley Blind zie ik dat fysiek en kopsterk afleggen tegen Luuk de Jong

23 september 2018 om 14:46

Of wober op Luuk, maar hij zal vast voor Frenkie kiezen en Donny op het middenveld. Ik heb er nog steeds vertrouwen in, echter zie ik ons niet de 0 houden

23 september 2018 om 14:46

@leroyet

Je schrijft: "lastig zou het al met de ligt erbij zijn nu word onmogelijk te winnen met de kopsterke Luuk de Jong en het super sterke PSV thuis"

Is natuurlijk onzin. Als je zo denkt, hoef je er niet eens aan te beginnen. Luuk de Jong is vooral gevaarlijk voor het doel als hij aan koppen toekomt. Dat kun je natuurlijk ook zoveel mogelijk proberen te voorkomen. Als je zelf geen goede koppers hebt, bijvoorbeeld door de aanvoer af te snijden. PSV heeft achterin helemaal geen spelers met opbouwende kwaliteiten en op het middenveld weinig. De aanvoer zal voornamelijk van de vleugels moeten komen en dat moet je zoveel mogelijk zien te beperken. Dat kan door hoog druk te zetten en de spelers die voor de aanvoer moeten zorgen zoveel mogelijk op eigen helft te houden. Luuk de Jong zal vooral gevaarlijk zijn als PSV Ajax onder druk weet te zetten. Het is aan Ajax om dat zoveel mogelijk te voorkomen en ik zou niet weten waar omdat niet zou kunnen met Blind en De Jong in het centrum. Natuurlijk zal Ajax De Ligt heel erg missen en het ligt voor de hand dat het zonder hem moeilijker zal worden, maar dat is iets heel anders dan onmogelijk. Tagliafico is overigens niet zo groot, maar beschikt wel over een buitengewoon hoge sprongkrachtig en een voortreffelijke timing, en is daarmee een goede kopper.

23 september 2018 om 16:11

Enige spel wat Ajax moet onderbreken is de lange ballen op de Jong die ze dan gaat doorkoppen naar de snelle jongens. Dat wordt lastig maar Blind kan goed timen en moet gewoon slim dwarsliggen in de luchtduels. De backs krijgen vandaag een serieuze dag want daar ligt de ruimte.

23 september 2018 om 16:14

@ de spreekwoord,

Missen we Romero dan? De aanval doet het uitstekend, nu al hebben de drie basisaanvallers elk 4x gescoord!

Wacht, waarschijnlijk ben je voor ajax en zit je gewoon te trollen.

23 september 2018 om 16:15

@sebasjuh,

Veel succes daarmee, De Jong is een ongelofelijk sterk aanspeelpunt..

23 september 2018 om 15:27

Nee, de jong moet op het middenveld, is op opbouwend zo veel sneller dan eiting en verdedigend dan van de Beek. Daarnaast hou je meer druk naar voren en speel je verder van de 16 af waardoor L de Jong minder gevaarlijk is. Lekker Wober erin en blind op rechts. Daar heb ik veel meer vertrouwen in. Als het ajax lukt om hun eigen spel te spelen, dan hebben ze een goede kans. Wanneer ze naar achteren gaan lopen zonder de ligt dan wordt het gevaarlijk en dan gaat PSV winnen denk ik.

Pffff kut zeg. De Ligt is onmisbaar voor dit Ajax.

23 september 2018 om 14:36

Mwah valt wel mee toch. Vond ze 2e helft aardig spelen tegen aek. Het is zeker een gemis maar onmisbaar denk ik niet

23 september 2018 om 14:52

Tegen een verdedigend team kan je met de jong en blind makkelijk spelen , maar tegen PSV is dat gewoon super lastig. Maar dat jij aek erbij haalt voor de vergelijking betekent ook dat je niet echt snugger bent

23 september 2018 om 14:52

Onmisbaar moet nog blijken inderdaad, maar De Ligt is in 2018 op geen fout te betrappen. Met een aanvallende middenvelder op zijn positie lever je gewoon enorm veel verdedigende kwaliteiten in.

23 september 2018 om 15:03

@empirejbl

Je schrijft: "tegen een verdedigend team kan je met de jong en blind makkelijk spelen , maar tegen PSV is dat gewoon super lastig. Maar dat jij aek erbij haalt voor de vergelijking betekent ook dat je niet echt snugger bent"

Dat is niet een heel snuggere opmerking. Kiev speelde thuis tegen Ajax zeer aanvallend met grote sterke aanvallers. Toch wisten ze nauwelijks kansen te creeren omdat Ajax ze voortdurend onder druk hield. Je kunt nog zo aanvallend ingesteld zijn, als je niet of nauwelijks aan aanvallen toekomt omdat je je niet onder de druk van de tegenstander kunt uitvoetballen, heb je daar niet zoveel aan. Natuurlijk is PSV beter dan Aek, maar ook weer niet zo goed als Barcelona. PSV onder druk zetten zal minder moeilijk zijn dan Barcelona (dat is iets anders dan gemakkelijk). Al is het Ajax tijdens de periode-De Boer gelukt om op die manier van Barca te winnen.

23 september 2018 om 14:52

Beetje overdreven he, luuk de jong is echt niet meer dan een degelijke spits. Zeker geen onafstopbare koelbloedige afmaker ofzo. Denk dat je nog steeds meer zorgen zou moeten hebben om bergwijn en lozano, maar ik ga er van uit dat ajax niet op de eigen helft gaat hangen en dat er ook zeker kansen zullen zijn als je de verdediging van psv bekijkt. Open wedstrijd, kan alle kanten op. Verwacht een overwinning voor ajax zelfs.

23 september 2018 om 15:03

Tegen aek ging het zonder de ligt ook prima. Het is jammer, maar hij is zeker niet onmisbaar.

Gefeliciteerd dan maar alvast PSV

23 september 2018 om 14:31

Dat is natuurlijk te vroeg om te zeggen, maar Luuk gaat nu een betere middag hebben natuurlijk. De ligt zou Luuk nog kunnen tegenhouden in de lucht, maar frenkie is daar toch fysiek niet toe instaat.

23 september 2018 om 14:33

Nou nou, als het alleen van De Ligt moet afhangen is het toch pover gesteld. De Ligt was er op 15 april ook bij, en we weten die uitslag nog

23 september 2018 om 14:40

Wat een onzin reactie zeg. Ajax heeft een brede selectie en kan dit op verschillende manieren invullen. Natuurlijk is het een gemis, maar net alsof je zonder de Ligt niet zou kunnen winnen.

23 september 2018 om 14:45

Het kan wel, maar zoals ik je hierboven ook probeerde uit te leggen; de kans is wel een stukje kleiner

Oei, fikse aderlating voor Ajax. Benieuwd hoe ze het in deze wedstrijd op gaan lossen.

Jammer maar tegelijkertijd ook goed. Geen onnodig risico ermee nemen

Ik gun als PSV fan de Ligt echt alles. Maar tegen PSV hoeft ie niks te bereiken wat mij betreft. Ben blij dat hij niet mee doet. Denk nu dat PSV wel wint.

Benieuwd of Ten Hag voor Wober of Frenkie de Jong kiest. Met Blind en De Jong maakt hij het Luuk de Jong wel heel makkelijk.

23 september 2018 om 14:27

Met Wober ga je er ook niet op vooruit. Hij kan de druk niet aan dat zagen we bij de vorige derby wel

23 september 2018 om 14:30

Luuk de Jong moeten afstoppen met twee verdedigers van 1.80 gaat ook een hele klus worden.

23 september 2018 om 14:40

Gewoon zorgen dat Luuk niet aan koppen toekomt, zou Cruijff gezegd hebben

23 september 2018 om 14:42

Dat was bij de vorige derby ook een hele klus met Wober en De Ligt. De Jong flikte het toen ook. De backs van Ajax moeten juist ervoor zorgen dat er geen voorzetten op de Jong komen

23 september 2018 om 14:47

Heb jij er vertrouwen in dat Mazraoui Bergwijn/lozano kan afstoppen. Tagliafico zal dat wellicht aardig lukken, als hij niet is gaan zweven na de wedstrijd van woensdag

23 september 2018 om 15:02

@abubakr dit is natuurlijk geen derby, maar een topper. Amsterdam en Eindhoven liggen ca 100 km van elkaar vandaan. Verder ben ik het wel met je eens wat betreft wober

23 september 2018 om 14:43

Kom op zeg, het is Luuk de Jong en geen Zlatan!

23 september 2018 om 14:53

Luuk de Jong is een fenomenale kopper. Won kopduel na kopduel van Godin.

Je hoeft trouwens geen Zlatan te zijn om duels te winnen van Daley Blind en Frenkie de Jong.

23 september 2018 om 15:31

De Jong is een uitermate beperkte spits, daar zit het probleem niet.
Laat psv eerst maar eens serieus proberen Ajax onder druk te krijgen. Frenkie de Jong is behoorlijk snel ook namelijk, iig ruim sneller dan die de Jong.

23 september 2018 om 15:40

Zie dit veelvuldig voorbij komen. In Amsterdam verloor de super kopper luuk de Jong 9 van de 10 kopduels van de niet kopper Frenkie de Jong. Beste luuk wordt behoorlijk overschat en de sprongkracht van Frenkie behoorlijk onderschat. Sterker nog volgens mij wordt het gehele fysieke gestel van Frenkie behoorlijk onderschat. We gaan het zien, maar nogmaals in Amsterdam verloor luuk haast alle kopduels van Frenkie.

23 september 2018 om 15:43

Psv hoeft ajax niet onder druk te zetten. Met lange ballen op de Jong en daarachter diepgaande buitenspelers wordt het van zelf gevaarlijk.
Maar over snelheid verschil gesproken, ik ben benieuwd hoe Tadic Dumfries bij gaat houden

Oei en dat met alle kopkracht van PSV. Wordt ontzettend interessant!

Zuur voor Ajax, ik ben hier toch wel blij om. Het gemis van de Ligt biedt PSV veel mogelijkheden. Het gaat spannend worden!

Damn wat een aderlating... Nu maar hopen dat Wober zijn vervanger wordt zodat er in ieder geval kopkracht achterin aanwezig is. En verder zal er 95 minuten aanvallend en fel gespeeld moeten worden...

Ook balen omdat je toch het liefst deze twee teams op volle oorlogssterkte tegen elkaar ziet spelen

Da's knap balen zeg. Vraag me af of Ten Hag nu hetzelfde gaat spelen als tegen AEK of dat Wober erin komt ivm kopkracht van Luuk de Jong. PSV uit is al de moeilijkste wedstrijd van het jaar en dat is er nu niet makkelijker op geworden. Heb er een hard hoofd in, maar we gaan het zien...

23 september 2018 om 15:38

Hij kiest voor dezelfde elf als tegen AEK, dus dat wordt billenknijpen bij elke voorzet....

Was wel te verwachten. Wat ik me nu afvraag hoe komen andere media er eerder vandaag bij dat die speelt?? Is dat gewoon gebaseerd op niets gewoon gokken??

Klote her risico is ook erg groot, als hij nog erger geblesseerd raakt ben je hem maanden kwijt en nu 1 wedstrijd.
Aub geen Frenky achterin vanwege koopkracht Luuk dus graag Wober.

23 september 2018 om 14:42

Wober is de laatste paar keer flink door het ijs gezakt

23 september 2018 om 15:40

Klopt, maar enige wat hij vandaag moet doen is kopduels winnen en dan zsm de bal naar een teamgenoot spelen

Heel erg jammer dit. Maar ik vind dat er nog geen man over boord is. In de CL hebben Blind en Frenkie hwt goed gedaan. En Ajax weet de laaste tijd om te gaan met de snelle counters van een club.

23 september 2018 om 15:02

Is dat zo? Omdat de nul is gehouden tegen Aek, wil niet zeggen dat dat aspect goed of foutloos was.

Ik las genoeg ajacieden die hun hart vasthielden bij elke diepe bal. Dat zegt ook wat, toch?

23 september 2018 om 15:25

Als Ajax veel de bal heeft dan maakt het niks uit wie er achterin staat. Blind en Frenkie doen het gewoon goed en de Jong is ook geen geweldenaar bij PSV

23 september 2018 om 15:34

Oh, las jij dat....? Nou, dat is behoorlijke onzin kan ik je vertellen. Ik was er bij en het werd alleen als ze met heel veel fysiek power over de grond in de duels speelden wat lastig, maar niet meer dan dat.

23 september 2018 om 15:34

Als je veel de balt hebt, kan je kwetsbaar zijn in de omschakeling.

Zonde, dat is wel een smetje op deze topper. PSV heeft nu een extra wapen in de zin dat ze iedere bal vanuit het middenveld of achterin relatief blind naar voren kunnen schieten en er een grote kans is dat ze hem in het bezit houden.

Ik lees in één oogopslag alleen maar verhalen alsof het zonder De Ligt niet te doen is. Het is niet zo dat een Messi ontbreekt in een El Clasico.

Het is jammer, maar niet meer dan dat. Ajax moet het ook kunnen zonder een De Ligt !

23 september 2018 om 14:37

Klopt maar je moet nu wel de kop kracht in de verdediging dat is wat je gaat missen vooral tegen Luuk

Ai, wat een aderlating. Tegen dit PSV hebben we de Ligt hard nodig, maar ik snap het ook wel dat ze geen onnodige risico's nemen. Straks wordt het alleen maar erger met zn blessure en met het drukke programma hebben we hem nog hard nodig de komende weken, zeker in de CL tegen Bayern.

Ik vrees iets meer nu voor een nederlaag, maar hopelijk weet Ten Hag tactisch er voor te zorgen dat we ons goed staande kunnen houden en hopelijk minimaal gelijk kunnen spelen!

23 september 2018 om 14:42

Als je vandaag verliest is het seizoen al praktisch klaar, 5 punten in de Eredivisie is gewoon amper in te halen. Tegen Bayern zou je sowieso afgaan, waarom in godsnaam een speler sparen voor die wedstrijd

23 september 2018 om 14:53

Zeg nooit nooit, het wordt dan heel moeilijk, maar het kan in principe gewoon best.

Ik zeg niet dat ze de Ligt sparen voor Bayern, maar als de blessure deze wedstrijd nog erger wordt als hij pak hem beet na een half uur er al uit moet? Dan ben je hem voor nog veel langer kwijt, terwijl je hem juist nodig hebt in de komende weken met het drukke programma.

23 september 2018 om 15:35

Doe effe normaal joh. Beiden gaan echt meer punten morsen, zou wat zijn......

23 september 2018 om 14:42

Ook met de Ligt ben je normaliter kansloos tegen Bayern

23 september 2018 om 14:55

Normaliter wel, maar we weten allebei dat een de Ligt zich beter staande kan houden tegen Lewandowski dan Frenkie de Jong of Max Wober. Juist in deze drukke weken heb je hem nodig!

Wel vreemd dat de ajax supporters nu zo weinig vertrouwen hebben. Ook hadden zo'n goede en brede selectie. Ik heb al vaker aangegeven dat ik ze in de verdediging zwak bezet vond.

23 september 2018 om 14:40

Ook een kapotte klok heeft nog twee keer per dag gelijk.

23 september 2018 om 14:41

Lekkere generalisering weer. Zo naief om te denken dat de kwaliteit van verdedigen alleen door de verdediger wordt bepaald. Het succes van het huidige team komt vooral door het verdedigen van het hele team.

23 september 2018 om 14:42

Ik vind Ajax een bredere selectie hebben dan PSV. Maar een tweede de ligt achter de hand hebben is voor eredivisie clubs onmogelijk.

23 september 2018 om 15:46

Een 2de ligt hoeft niet, maar een middenvelder is blijkbaar de beste vervanger. En frenkie is toch niet een echte verdediger. Dus kun je je afvragen hoe goed of slecht de andere opties zijn.

23 september 2018 om 14:45

In de verdediging zitten nu 3 blessures he, Veltman, De Ligt en Sinkgraven. Ja dan word het wel een ander verhaal. Normaliter had je nu Veltman naar binnen getrokken. Desondanks heb je nu nog steeds keuzes, De Jong of Wober. Ga je voor je eigen kracht (De Jong) of zeg je wij hebben iemand nodig die Luuk de Jong van koppen afhoud en ik zet Wober er in.

Dus ik snap niet wat je bedoelt met dun bezet? Zelfs met drie blessures in de verdediging kreeg Ajax woensdag geen schot op doel tegen.

Dat Ajacieden nu negatief zijn komt omdat je je beste speler mist en je tegen de absoluut sterkste tegenstander in de Eredivisie speelt. Natuurlijk heb je er dan een hard hoofd in, zelfs als De Ligt had gespeeld had ik niet heel positief geweest laat staan zonder hem.

Maakt echt niks uit. Dit Ajax is zoveel beter dan Psv dat ze met Wober ook winnen.

23 september 2018 om 14:49

Zoveel beter nog wel. Nou je kan het overdrijven. Denk dat het verschil minimaal is ongeacht de uitslag vandaag.

23 september 2018 om 15:01

Dan ga jij verrast worden vandaag. Mijn verwachting is dat het kwaliteitsverschil veel groter is dan de media ons doet geloven.

23 september 2018 om 15:34

@bergkamp2

Mooi, ik zal jouw naam onthouden , niet huilen als PSV wint van je club want die kans is heel groot .

23 september 2018 om 15:50

Maar bergkamp ik baseer niks op de media. Ik baseer dit op wat ik zie. Daarnaast zeg ik al dat deze wedstrijd daar geen afbreuk aan doet. Ook al wint Ajax dan denk ik er nog hetzelfde over.

Benieuwd hoe Ajax dit gaat oplossen. Gaat Ajax t eigen spelletje spelen en zich dus niet aanpassen aan Psv, dan zal Ten Hag met t duo De Jong - Blind starten. Dat ging erg goed (in de tweede helft) tegen Athene. Echter, met De Jong in de spits is het bijna zelfmoord om met De Jong en Blind te spelen. Zij zijn bij lange niet zo sterk en kopkrachtig als De Jong en ik zou als tactiek gebruiken 'alle ballen op Luuk'. Je zou dat op kunnen lossen door met Wöber te spelen, maar die is verdedigend dan weer niet super en werd ook de vorige wedstrijd in Eindhoven overlopen. In alle gevallen is het natuurlijk een aderlating voor Ajax. Ben erg benieuwd en heb super veel zin in de wedstrijd. Ben benieuwd wat de Ajax-supporters vinden hoe je dit het beste op kan vangen.

23 september 2018 om 14:39

iedereen doet alsof ajax een wereldprobleem moet oplossen blind op de jong en de jong raakt vandaag geen bal screenshot maar!

23 september 2018 om 14:48

Zou natuurlijk zo zijn als Blind niet bijna een kop kleiner is dan De Jong + minder sterk dan De Jong. Als t op duelkracht aankomt, zal De Jong vrijwel altijd winnen van Blind. Zaak wordt dan dus dat je voorkomt dat er voorzetten/hoge ballen op De Jong komen.

23 september 2018 om 15:38

Blind is tactisch dermate sterk, de Jong is daarin geen probleem.

23 september 2018 om 15:03

Daley en Wöber achterin, die tweede is best goed in de duels. Frenkie gewoon op het middenveld waar die het sterkste is. VD Beek op 10 en Tadic in de spits. Met diepgang en beweeglijkheid vind ik jullie verdediging de meeste moeite hebben. Waar jullie aanvallers ook bij ons voor de meeste problemen zullen gaan zorgen denk ik.

Maar Ten Hag is vrij behoudend, zal helaas (voor Ajax) waarschijnlijk gewoon met dezelfde opstelling als tegen AEK beginnen.

Misschien Blind doorschuiven naar het middenveld en dan met wober en frenkie achterin spelen. Zou dat werken? Dan heb je in ieder geval meer kopkracht achterin.

Wat een paniek om niks.
iedereen doet alsof blind even keihard afgebluft gaat worden door een matige houten de jong lachwekkend.
Blind heeft hem in de linkerachterzak man.

Verstandig met oog op Bayern. Luuk de Jong sjokt maar wat rond zoals altijd, die gaat zelfs tegen Frenk of Daley geen potten breken.

Waardeloos, dat maakt de verhoudingen in één klap 60:40 in plaats van 50:50.

Natuurlijk een flinke aderlating maar ook zonder de Ligt zie ik Ajax wel van PSV winnen

De ligt missen is natuurlijk een gemis. Maar ook met de ligt had de jong alle kopduels gewonnen want dan gaat hij gewoon bij Blind staan. Oftewel met of zonder De Ligt maakt voor de tactiek niets uit. Wel benieuwd hoe Ten Hag hier tegen gaat spelen.

23 september 2018 om 14:47

Als ten Hag slim is dan instrueert hij het team om lange ballen van achteruit en voorzetten van de zijkant te voorkomen. Dat kun je doen door afwisselend heel hoog druk te zetten en heel compact te verdedigen. Alles daartussenin moet je voorkomen. Geen op en neer golvend voetbal dus.

23 september 2018 om 14:50

Dat is natuurlijk wel de beste verdedigende tactiek in dat opzicht, maar met spelers als Angelino, Pereiro en (hopelijk) Guti zijn voorzetten vanuit de tweede lijn ook super gevaarlijk. Het is gewoon lastig verdedigen als je geen goede kopper bij De Jong kan neerzetten

23 september 2018 om 15:35

Daarom zal Ajax moeten zorgen dat ook uit de tweede lijn niet kan worden voorgegeven. Afhankelijk van de lucht die het team op dat moment heeft, moet je als team heel goed aanvullen waar je druk zet. Dus of op de helft van PSV alles direct vast zetten. Of inzakken op eigen helft, PSV op de middellijn opvangen en daar druk zetten. Ik verwacht ook alleen gevaar van PSV op de momenten dat Ajax de teugels door vermoeidheid laat vieren. En met een beetje pech loop je op die spaarzame momenten weer tegen drie tegentreffers aan.

Geen druk zetten is dus geen optie en het spel op en neer laten gaan al helemaal niet. Als ten Hag slaagt in zo'n opzet dan wordt het een hele nare wedstrijd voor de toeschouwer, maar wel één met de hoogste kans van slagen voor Ajax.

Helaas. Zie niet hoe Ajax dit achterin gaat oplossen. Blind en Frenkie is veel te zwak. Ben bang dat PSV hier optimaal gebruik van kan en gaat maken en de 3 punten in Eindhoven houdt. Met de Ligt was het al moeilijk genoeg geweest, laat staan zonder.

Als je de reacties leest, valt op dat er veel Ajax supporters zijn die vooral defensief denken. Dat zou je niet verwachten van een Ajax supporter..

23 september 2018 om 15:40

Ik zou het niet defensief willen noemen, maar reactief. Het zou naïef zijn om te denken dat Ajax het kan laten gebeuren dat twee ploegen hun eigen aantrekkelijke voetbal kan laten spelen waardoor het spel aantrekkelijk op en neer golft. Ajax moet wanneer PSV de bal heeft druk zetten. Dat kan hoog tot aan de keeper aan toe of laag rond de middellijn.

In balbezit zal Ajax op de helft van PSV de bal rond moeten laten gaan. Gecontroleerd en anticiperend op een uitbraak van Lozano of Bergwijn. Met defensief heeft het in mijn ogen niet per definitie te maken, wel met een tegenstander onschadelijk maken.

Ik hoop dat De Ligt nog zijn minuten pakt tot de winterstop. Lijkt weer een langdurige blessure te zijn(meestal bij Ajax). Ze mogen natuurlijk niets meer zeggen hierover in de media, want ja dan praat je over hun privacy.

23 september 2018 om 15:10

@dennish

Je schrijft: "ik hoop dat De Ligt nog zijn minuten pakt tot de winterstop. Lijkt weer een langdurige blessure te zijn(meestal bij Ajax). Ze mogen natuurlijk niets meer zeggen hierover in de media, want ja dan praat je over hun privacy".

Als het zo een zware blessure was geweest, had Ajax natuurlijk niet zo lang gewacht met het nemen van een beslissing. Dat duidt erop dat het geen zware blessure is, maar dat het er wel 1 kan worden als er teveel risico wordt genomen. Het zou zomaar kunnen dat hij er tegen Bayern gewoon weer bij is.

Op een of andere manier lijkt t me dan beter wober met frenkie op cv te spelen en blind naast schone

Hoop dat Ajax dan kiest voor de Jong achterin. Geen fan van LdJ, maar hij heeft toch exact de kwaliteiten die verdediging het erg lastig te maken.

Ben ik dan de enige die het dom vind om frenkie als centraal verdediger te gebruiken terwijl die op het middenveld juist zo belangrijk kan zijn. Gaat echt geen fysiek duel winnen tegen luuk.

Helaas dan niet. Ik wil heel graag in Eindhoven winnen, maar we zitten pas in ronde zes en niemand wil de Ligt nog langer missen. Gewoon nog lekker een weekje rust geven (bekerduel tegen amateurs hoeft hij toch niet te spelen) en volgend weekend weer spelen.

23 september 2018 om 15:50

007,

Absoluut mee eens, het seizoen duurt langer dan vandaag, en ook de CL. Dus hoezeer het niet uitkomt, is het gewoon zeer verstandig geen enkel risico te nemen.

Dus een goed en verstandig besluit. De kans om te winnen slinkt nu wel een stuk hoor. Maar zelfs dan moet het gewoon nog kunnen, het is niet dat er nu opeens 11 koekenbakkers op het veld staan...verre van zelfs.

23 september 2018 om 15:57

Precies. We doen net als of Ajax kansloos is zonder de Ligt. Dat zijn ze dus echt niet. Als spelers als Tadic en Ziyech een goede dag hebben kunnen we zeker winnen. Toch bereid ik me mentaal op een lange middag...

Dit is een grote aderlating zeg. Had ik eerst de kans op winst op 70% gezet voor Ajax nu is dat andersom, 30%. Zoveel maakt hij uit. Zet alles in de verdediging neer.

Maar zelfs dan kunnen we gewoon winnen, als ze maar met durf spelen. Je kan achter komen te staan tegen Psv, en dan is het zaak om niet in te storten, doe je dat wel gaat het een lastige middag worden.

Ajax heeft nog steeds op de meeste positie's de betere speler. Nu is het taak aan ten Hag te laten zien dat het nu ook kan. Als hij nu wint herzie ik mijn mening wat betreft hem, want nog steeds heb ik daar geen hoge pet van op.

Met deze selectie zou iedereen winnen lijkt mij. Dus kijken of hij het tactisch voor elkaar heeft.
Ik zou de Jong op het middenveld zetten en Wober in de verdediging, en de rest zo laten.

23 september 2018 om 16:02

Het is geen FC de Ligt. Als Ajax de Ligt niet kan opvangen dan hou ik me hart vast de rest van het seizoen.

Wat een schijtbakken hier allemaal.
Dat de ligt niet meedoet is inderdaad vervelend maar kom op. Het is een wedstrijd opzich en met een Ziyech, Tadic en Tagliafico, de Jong, Huntelaar heb je gewoon 5 spelers die in vorm zijn. Zoals Cruijff zou zeggen, kap de aanvoer naar hun beste speler af en je bent al twee stappen verder.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren