Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Telegraaf: Steijn wilde bij Ajax door zonder Maduro én Berghuis ‘na messteek’

Laatste update:

Maurice Steijn wilde zondagavond na de nederlaag bij FC Utrecht in principe aanblijven als trainer van Ajax, zo meldt De Telegraaf. Steven Berghuis en assistent-trainer Hedwiges Maduro moesten in dat geval wijken, aangezien de oefenmeester hen ervan betichtte een mes in zijn rug te hebben gestoken. Aan deze eis wenste de clubleiding van Ajax echter niet mee te werken, waarna in goed overleg het contract van Steijn werd ontbonden.

Steijn kreeg zondag telefonisch van interim-directeur Jan van Halst te horen dat RvC-adviseur Louis van Gaal hem in ieder geval tot de volgende interlandperiode in november het vertrouwen gaf. Deze boodschap werd maandagochtend door Van Halst herhaald. Bij Steijn ontstonden volgens de ochtendkrant alleen steeds meer twijfels.

"De wanhoopsactie van de slechtst presterende trainer in de lange geschiedenis van Ajax om van Maduro en Berghuis af te komen, onderstreepte hoe eenzaam hij zich de krappe vier maanden in Amsterdamse dienst voelde", aldus De Telegraaf.

'Charlatan' directeur voetbalzaken Sven Mislintat zou alle afspraken over de inspraak bij het aankoopbeleid aan zijn laars hebben gelapt. Steijn droeg onder meer Noa Lang, Jerdy Schouten, Nicolás Tagliafico, Stefan de Vrij, Calvin Stengs, Nick Olij, Sergiño Dest en Thiago Almada aan, maar moest toezien hoe Mislintat zijn eigen koers voer. Volgens de ochtendkrant werd Steijn opscheept met 'voor 115 miljoen euro aan middelmaat'.

Nadat Steijn na het gelijkspel met Fortuna Sittard (0-0) de kwaliteit van zijn spelers diskwalificeerde en veel van zijn zomeraankopen op de bank posteerde, wilde Mislintat kostte wat kost van de trainer af. Het onderzoek naar belangenverstrengeling zorgde er echter voor dat de Duitse directeur zich als eerst onmogelijk maakte in Amsterdam.

Klachten over Steijn
De Telegraaf schrijft dat spelers en staf bevroeden dat Mislintat tot en met het duel met FC Utrecht aan toe op negatieve wijze contact onderhield met ’zijn’ aankopen. De resultaten bleven uit en Steijn voelde zich 'meer en meer' alleen op de wereld. "Dat zou mede zijn gekomen doordat een aantal mensen uit zijn 25 leden tellende technische, performance en medische staf zich (aan het verkeerde adres) bij technisch manager Klaas-Jan Huntelaar meldde met klachten over het (dis)functioneren van Steijn."

Deze informatie zou door Huntelaar zijn gecheckt bij de assistent-trainers, waarna Maduro ook zijn onvrede uitte. De bevindingen werden vervolgens door Huntelaar in een brief naar de directie gestuurd. Een definitieve vertrouwensbreuk tussen Steijn en Maduro was een feit, daar laatstgenoemde door Steijn ook werd verdacht van voortdurend lekken vanuit de kleed- en trainerskamer naar zijn oude werkgever ESPN.

Geheime ontmoeting stafleden
"Vorige week maandag kwamen de ’hoofdrolspelers’ in Steijns staf in het geheim bijeen in Huis ter Duin in Noordwijk. In een ultieme poging het tij te keren. Volgens betrokkenen was tijdens de tweedaagse sessie een van de belangrijkste conclusies van de veertien stafleden dat Berghuis een stoorzender was, die zo snel mogelijk uit de selectie diende te worden gezet", aldus De Telegraaf. "Andere bronnen stellen dat Berghuis juist botste met de staf, omdat hij een ’absolute winnaar’ is en nooit een blad voor de mond neemt."

Steijn nam Berghuis toch mee naar Utrecht, ondanks dat de middenvelder na zijn kuitblessure pas één keer had getraind. Berghuis weigerde Steijn na de nederlaag tegen Feyenoord (0-4) in een interview onvoorwaardelijk te steunen. Na het debacle tegen FC Utrecht zou Steijn echter – om heel andere redenen dan bij Maduro – ook klaar zijn geweest met Berghuis, die in de domstad ruim een halfuur als invaller speelde alsof hij volgens de ochtendkrant de boel 'saboteerde'.

Doordat Van Gaal, Van Halst en de komende algemeen directeur Alex Kroes niet meegingen in zijn eis om door te gaan zonder Maduro en Berghuis, wist Steijn na de nederlaag tegen FC Utrecht dat zijn dagen als trainer van Ajax geteld waren. John van 't Schip moet Steijn vanaf volgende week op interim-basis opvolgen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goh, messteken van Berghuis. Je verwacht het niet!

25 oktober 2023 om 06:52

Goh de Telegraaf die Steijn dekt, je verwacht het niet

25 oktober 2023 om 07:02

Je moet eens voor de grap het filmpje terugkijken waarbij Bergwijn de deur intrapt. Op datzelfde moment komt Berghuis ook in beeld. Hij heeft nog net geen glimlach op zn gezicht. Maar zn uitdrukking zei genoeg: de nederlaag interesseerde hem niks.

25 oktober 2023 om 07:10

Klopt, maar je zult maar zo’n speler in je selectie hebben zitten. Een gevaar voor elke nieuwe trainer. Een speler die veel betaald krijgt, ervaren is en het niet alleen niet laat zien maar ook nog een mes in je rug steekt.

25 oktober 2023 om 07:21

De nieuwe zondebok is ook gevonden hoor 😅. Mislintat-Ieringa-Hendrickx-Steijn en nu Berghuis. Wie is de volgende?

25 oktober 2023 om 08:13

Het is duidelijk dat het met Steijn niet meer ging. Maar we hebben toch allemaal gehoord en zondag gezien dat Berghuis Steijn saboteerde.

Zijn wedstrijdinstelling zondag hoe hij op het veld stond en bewust hoopte op een nederlaag is toch schandalig.

Ik ben geen Ajax aanhanger maar als ik zo’n speler in mijn club had die doelbewust een wedstrijd saboteert, die mocht van mij per direct en op staande voet ontslagen worden.

Zo’n verrader wil je toch niet binnen je club hebben. Ajax zal straks maar net 3 punten tekort komen voor de 3e plaats, dan kost het Ajax voorronde CL en potentieel miljoenen.

25 oktober 2023 om 08:17

Vind je dat hij gedekt wordt in dit stuk? Mijn afdronk is dat hij als trainer niet goed genoeg was maar daarbij ook niet geholpen werd door de omgeving. En juist een trainer die nog moet groeien of niet het niveau heeft dit nodig. Dus echt gedekt wordt hij niet wat mij betreft.

25 oktober 2023 om 08:19

@BurdyM helemaal mee eens. Zo een houding is een middelvinger naar alle fans die kaartjes en shirtjes kopen en naar de club die zijn (dikke) salaris betaald

25 oktober 2023 om 08:23

Ach stel je niet aan! De boel saboteerde? Om die ene actie? Dan saboteren o.a. Bergwijn en Taylor de boel al twee seizoenen?

25 oktober 2023 om 08:41

Doet een beetje denken aan vorig seizoen met Blind en schreuder, Blind had toen ook een paar ongelukkige momenten en begon ook al iedereen over saboteren.

25 oktober 2023 om 08:44

@lierse1997 Die is gevonden en die weet dat ook maar zal er vorstelijk voor betaald worden. Dat in van 'tschip. Het zoeken naar een zondebok komt omdat men, om een voor mij onverklaarbare reden, weigert om de oorzaak te benoemen. Een kwalitatief niet bister sterke selectie die ook nog eens iets essentieels ontbeert namelijk ervaren leiders die de ploeg uit het slop kunnen trekken. De selectie is veel te jong en de meer ervaren spelers (de Bergjes) zijn geen leiders. Van Gaal gaat nu precies hetzelfde doen als de zwaarverguide Mislintat. Hij stelt een lichtgewicht aan om zelf vanaf een afstandje alles te kunnen bepalen. Johnny mag alles zelf beslissen zolang hij maar doet van Louis zegt. Kortom, een goed betaalde pratende pop. Maar (bijna) niemand schijnt het in de gaten te hebben en blaat maar door over Ajax DNA i.p.v. kwaliteit. Ik reken er ook op dat Ajax in het favoriete van Gaal systeem gaat spelen, namelijk 5-3-2. Is op zich ook niet gek gezien de zwakke punten in de selectie. Ik keur deze constructie overigens niet af gezien de gezondheidssituatie van Louis. maar verbaas me er wel over dat niemand het in de gaten heeft.

25 oktober 2023 om 09:17

Je kunt wel beginnen over bijster zwakke selectie, maar dit is gewoon top 5 NL. Iaw al die verliespartijen tegen de onderkant van de ED zijn gewoon onnodig geweest.

25 oktober 2023 om 09:27

Als Schip doet wat van Gaal zegt dan wordt het nog wat. Daar komt bij Louis doet dit tijdelijk, hij is ziek en volgend jaar neemt een andere trainer het waarschijnlijk over. Ik denk dat dit voor nu de beste oplossing is. Wellicht krijgen we nog een nieuw Cruijf Beenhakker moment

Overigens vind ik dat Maduro niets verkeerds heeft gedaan. Als Huntelaar naar hem toe komt en vraagt wat er volgens hem aan de hand is dan vind ik dat beantwoorden niets verkeerds aan. En als Maduro met zijn voormalige psycholoog even wat dingen doorneemt ook niet, Dat zij dan iets in de media roept is wel fout. En wat Berghuis doet snap ik ook nog wel. Die ziet de club afglijden in 2 seizoenen en een trainer zonder visie.

Van Gaal heeft met verschillende voetballers uit deze selectie gewerkt en weet ongetwijfeld wat er voor nodig is om die te laten renderen. Daarbij begin de staf echt op 0. In 2025 staan we er weer.

25 oktober 2023 om 09:33

als men zich een beetje had ingeleerd in de persoon Steijn , hadden ze dit allemaal op voorhand kunnen weten.

het is gewoon een kopie van wat er zich bij NAC heeft afgespeeld toen deze prutser daar voor de groep stond

meneer Steijn heeft geen netwerk, valt steeds terug op "oude bekenden" , is tactisch een obenul en het ligt Altijd aan anderen en heeft 0,0 zelfreflectie

geloof mij nou maar ... het interesseert Steijn geen ene moer dat hij ontslagen is .. hij krijgt voor 4 maanden werken een paar miljoen bijgeschreven op zijn bankrekening .... wie heeft er nu zo'n goed baas 😉
meneer ligt straks op Ibiza lekker , aan zijn ballend krabbend , zijn eurootjes te tellen

25 oktober 2023 om 09:43

Hoeveel meer artikelen gaan we krijgen waarin een ieder zijnmening bevestigd ziet?Meeste wat we lezen zijn ononderbouwde beschuldigingen, naar beide kanten. GEEN feiten.En ieder is bezig haantje de voorste te zijn om daarmee hun mening bevestigd te zien

25 oktober 2023 om 09:46

Oordelen en affikken. (Sociale) media ten top.Grijs bestaat niet meer.Het is OF zwart OF wit...

25 oktober 2023 om 09:58

De fans van de ex club van Berghuis hebben op dit bericht gewacht zodat ze lekker hun gram kunnen halen. Ze vergeten echter dat dit bericht van de Telegraaf komt, die ze (als ze de kans krijgen) het liefst nog meer verketteren omdat het een Ajax krant is. Dit bericht is koren op hun molen.

25 oktober 2023 om 10:03

ben t niet met je eens ,dit zegt meer iets over jou als mens.lekker klikken en snitchen en dag drna lekker samen op de bank de wedstrijd bespreken.dat heet SCHIJNHEILIG

25 oktober 2023 om 10:14

Ik ben anders blij dat Berghuis actie onderneemt. Steijn had er al lang uit moeten liggen. Hij heeft het op de spits gedreven, wat ik juist positief vindt. Doormodderen met Steijn had nergens toe geleid.

25 oktober 2023 om 10:27

Ben bij dat er tenminste iemand iets deed (berghuis) al is het in de vorm van niets doen. Steijn is gewoon een prutser en het resterend verloop van de competitie zal dit aantonen.

25 oktober 2023 om 10:30

Schei een partij uit, man. Jij denkt dat Steijn niet baalt? Jij denkt dat het hem geen donder uitmaakt dat hij na vier maanden geen trainer meer is van Ajax? Een club waar hij voor het eerst echt kans had op prijzen?

Als je dat echt denkt, dan ben je heel goed in jezelf voor de gek houden.

En dit staat los van het gegeven dat Steijn gewoon niet goed genoeg is.

25 oktober 2023 om 10:56

@lierse Wat mij vooral opval is dat het aan iedereen ligt behalve aan Steijn zelf. Ik kan mij herinneren dat het bij NAC exact hetzelfde was toen hij vertrok.

Steijn heeft op zes of zeven spelers na gewoon een goede voorbereiding kunnen draaien. Daarna kwamen er dus in de voorbereiding nog heel laat een aantal spelers maar overgrote deel had hij dus al tot zijn beschikking. Hij klaagde vervolgens over de spelers en hun niveau en heeft ze geen enkele seconde in bescherming genomen. Als het niet liep kwamen zij de afspraken niet na etc.

Nu heeft de staf geklaagd over Steijn, de spelers waren in interviews duidelijk en wilden ook niet meer voor hem rennen. Die psycholoog zei dat Maduro ook beperkt werd in zijn werken dus misschien lag het dan toch vooral aan Steijn.

25 oktober 2023 om 11:14

Advocaat had ook moeite met berghuis gewoon vervelend mannetje. Ben blij dat hij weg is en er heerst nu een sportmentaliteit bij feyenoord

25 oktober 2023 om 11:15

Precies wat Berghuis in het verleden ook deed bij vorige werkgevers.
Dit is precies waarom je moet oppassen met personen met een bepaald verleden. Vos verliest zijn haren, niet zijn streken.

Zie dat Ajaxieden hem prijzen voor dit, maar volgende keer als hem iets niet zint (bijvoorbeeld wissel zitten) legt hij weer een bom in de kleedkamer met slechte prestaties tot gevolg. Ajax staat bij deze man echt niet op 1 hoor jongens.

25 oktober 2023 om 11:22

@Lierse Maduro blijkbaar. Wat ik trouwens verontrustend vindt is dat van Gaal Steijn in principe nog aan had willen laten modderen tot iig de volgende interland break.

25 oktober 2023 om 11:23

Ik had dit filmpje nog niet eerder gezien maar ik zie Steijn gewoon naast Berghuis de trap oplopen hoor..

Er kan zoveel gespeculeerd worden maar niemand van ons was er écht bij. Dat over Berghuis kan niemand dus bevestigen noch ontkrachten, tenzij je er echt bij was.

P.S. Gaat Bergwijn onze deur nog wel vergoeden of?? ;

25 oktober 2023 om 11:26

@fcvoetbal23,

Ajax had helemaal geen goede voorbereiding. Het was al matig en degene die het verschil maakte was Kudus en die werd een paar dagen voor deadline day verkocht.

En ja Steijn zal ook wel fouten hebben gemaakt, maar hij is op geen enkele manier geholpen door de TD, de selectie of door de rest van Ajax. Tel daarbij op een onervaren assistent die loopt te lekken tegen ESPN en zijn oude psycholoog ja daar wordt het niet beter van.

Maar het ergste vind ik de houding van Berghuis. En dan lees ik ook nog Ajax supporters die het prima vinden dat hij de supporters en de club verloochent. Onbegrijpelijk. En ik denk dat Berghuis niet eens baalt van Steijn, maar van het feit dat hij nog wel bij Ajax zit.

Alle toppers zijn verkocht en hij voelt zich een loser dat hij er nog wel bij zit. Hij baalt er van en dat was zondag wel te zien. Hij heeft Feijenoord al eens in de rug gestoken en dat doet hij nu ook bij Ajax.

25 oktober 2023 om 11:40

@supergroover,
Nee hoor, wij wisten al hoe hij was. Ook toen hij ging.
Een prima speler, totdat het wat minder gaat. Dan neemt hij de ploeg niet op sleeptouw, maar raakt hij gefrustreerd.
We hebben die bevestiging overigens al veel eerder gekregen.
Die klap na Twente zei ons ook al genoeg.

25 oktober 2023 om 12:01

Als hij denk dat hij de man is bij zijn club gaat hij vervelend doen. Nu Tadic weg is denk hij dat hij de beste is maar hij schop nog geen deukje in één pakker boter.

25 oktober 2023 om 15:21

We gaan is kijken of vh schip het beter gaat doen en zo niet of hij dan ook moet vertrekken. Of dat een ontslag alleen voor Stein geldt

25 oktober 2023 om 15:46

Wat ik vooral apart vind is de hoeveelheid kritiek Steijn krijgt.

Tuurlijk hij heeft niet gepresteerd
Maar kijk dr spelers die Steijn aandroeg tov wat er nu loopt?

Steijn zijn eigen selectie had echt 1000000x beter geweest dan de selectie van Mislintat en de RVC

25 oktober 2023 om 21:41

Ben het met je eens. Makkelijk om Berghuis de schuld te geven maar hij had tenminste de ballen om te "protesteren" tegen deze hemeltergend slechte trainer die vanaf dag 1 dat hij in dienst was allerlei spelers liep af te branden. Bah. Prima gedaan dus van Berghuis!!

25 oktober 2023 om 06:59

Het ligt aan iedereen behalve aan Steijn, die belachelijk slecht presteert. Het is geen topselectie maar iedereen moet minimaal top 5 kunnen staan hiermee.

25 oktober 2023 om 07:13

Je weet ook dat de stand vertekent? Met het uitspelen va rkc -Ajax en als ze de wedstrijd tegen Volendam winnen staan ze 7 de. Dat is met het programma, de spelers en wanneer ze gekomen zijn de plek waar ze nu ongeveer horen te staan.

25 oktober 2023 om 07:22

Dan staan ze 9e.

25 oktober 2023 om 07:27

Die wedstrijd tegen rkc hadden ze met het tactisch onvermogen van steijn ook gewoon weggegeven ben ik van overtuigd

25 oktober 2023 om 07:47

@mrboity,
Overdrijven is ook een kunst. Daarbij als de spelers enige kwaliteit hebben dan moeten ze met elke trainer deze overwinning uit het vuur slepen.

25 oktober 2023 om 08:09

Vind het wel schrijnend dat geen of nauwelijks een van z’n aangedragen aankopen is gedaan, want daar zitten wel klasse namen tussen. Vervolgens echter moet je als Steijn niet als klein kind daarmee omgaan en een knop om kunnen zetten. Dit was echt gedoemd te mislukken, zo’n giftige cocktail.

25 oktober 2023 om 08:17

Volgens mij hebben we het account van Vd Meyde gevonden… hoe kun je Steijn nu nog verdedigen. De beste man is eruit gegooid als slechtste Ajax trainer ooit en de reacties van bepaalde spelers laat juist zien dat zij dat ook vinden, maar zelfs na zij ontslag doen hij en zijn netwerk er alles aan om de schuld bij anderen te leggen.

Begin me zo langzamerhand toch af te vragen wat er in die koffie zit die ze drinken.

25 oktober 2023 om 08:17

@janssen ALS we gewoon van een dramatisch Utrecht gewonnen hadden en van de Eagles, fortuna enz, stonden we 4e. Maar ja... als. Utrecht 4 goals in 8 wedstrijden, scoort er 4 tegen ajax. Waarom zouden we dan gewoon van bollenschuur volendam winnen

25 oktober 2023 om 08:37

Eens! Plus na Fortuna riep hij dat de spelers die Mislintat gebracht had niet goed genoeg waren. Eigenlijk vond hij sutalo als enige bruikbaar. Tja dan zou ik ook niet meer m’n best gaan doen voor zo’n trainer. Alsnog kan je als goede trainer hier wel wat van maken beetje zwak van Steijn.

25 oktober 2023 om 08:39

Staat nog 10-15 minuten op de klok hè, RKC kan nog 3-3 scoren hoor.

25 oktober 2023 om 08:41

De meeste klachten komen zo te zien toch echt voort uit het feit dat Steijn op meerdere vlakken tekort schoot. Dát is de oorzaak, niet andersom.

Overigens zijn wij in Rotterdam erg bekend met een Haagse-coach-saboterende Berghuis. Vraag maar aan Dick.

25 oktober 2023 om 08:44

Die aangedragen aankopen, als hij ze al daadwerkelijk heeft aangedragen, zijn niet meteen binnen als Ajax besluit de portemonnee te trekken hè? Spelers als Pavlidis en De Vrij moeten zelf ook nog maar willen, dat was verre van zeker.

25 oktober 2023 om 08:50

Ik geloof bovenstaand rijtje spelers dat door Steijn zou zijn geopperd niet helemaal. Toevallig zijn het grotendeels spelers die nu erg goed presteren bij de concurrentie (Lang, Schouten, Stengs) of spelers waarvan ik twijfel of Steijn er ooit van had gehoord (Almada) voordat de Ajax scouting hem er op wees.

Een Olij, Dest of Tagliafico geloof ik nog wel, maar ik vermoed dat de rest van die spelers vooral genoemd worden om Steijn in bescherming te nemen en hij ‘echt wel oog voor talent heeft’.

Waarheid zal in het midden liggen.

25 oktober 2023 om 09:47

@Kwark volgens mij zijn dr ook aardig wat spelers tussen die Mislintat ook daadwerkelijk geprobeerd heeft te halen toen. Maar dat betekent niet dat ze dan ook meteen met kwispelende staartjes komen. Bovendien moest er gewerkt worden binnen de behoorlijk bdperkende kaders meegegeven door de directie daar hoor je niemand over. Is gewoon makkelijk scoren van Steijn om de schuld wederom bij anderen neer te leggen.

25 oktober 2023 om 10:05

Je vergeet dat voor die wedstrijden gespeeld zijn nog een aantal wedstrijden komen waarin ze ook punten in gaan verliezen. Het is maar de vraag hoeveel punten ze hebben als iedereen evenveel wedstrijden heeft gespeeld. Nu is het reeeler om te denken dar ze na zondag op 18 staan dan dat ze 7de staan na al die inhaal wedstrijden

25 oktober 2023 om 12:48

Ajax kreeg na een staking binnen twee minuten een tegentreffer tegen Utrecht en binnen drie minuten een tegentreffer tegen Feyenoord en dan zegt Janssen dat overdrijven een kunst is wanneer iemand zegt dat ze die 3-2 tegen RKC nog kunnen weggeven. De media heeft wat Steijn-spreekpoppen en voetbalzone heeft ze ook kennelijk.

25 oktober 2023 om 16:45

Ik denk dat een ras Ajacied niet ontslagen had geweest in deze situatie. Een v gaal die faalt zou niet ontslagen zijn en dat gaat v h schip dalijk ook niet mee maken. Stein de hagenees krijgt ontslag . Hij had nooit in deze Ajax kliek moeten stappen

25 oktober 2023 om 07:03

Nog eisen durven te stellen als trainer zijnde na 8x op rij niet te winnen.

25 oktober 2023 om 07:17

Als je ontdekt dat bepaalde staf en spelers bewust saboteren. Ik beticht Taylor daar ook van.

Deze spelers maken liever jouw club te schande om een trainer te lozen. Dat is wat hier gaande is! En deze spelers gaan jullie zondag weer aanmoedigen.

25 oktober 2023 om 07:19

We gaan nu met van t schip zien of het ad kwaliteit vd spelers lag of aan steijn. Ik vermoed het tweede

25 oktober 2023 om 07:25

Neuh Taylor was niet bewust aan het saboteren. Dit is gewoon zijn niveau. Hij kan niet beter dat kan je hem niet kwalijk nemen

Dat Berghuis een eng ventje is wisten we al. Advocaat heeft dat ook wel eens duidelijk laten doorschemeren en meerdere ploeggenoten bij Feyenoord hadden wel eens ruzie met em.

25 oktober 2023 om 08:00

Ik denk dat we gewoon een geheel verhaal beginnen te zien, je las bijvoorbeeld dat die Duitser Bosz wilde halen inplaats van Steijn en daar zal het eerste probleem al zitten dat beide heren eigenlijk niet met elkaar wilden werken.

dan krijg je dat deze trainer spelers opnoemt en dat Mislintat daar niet in meeging. Vervolgens zie je dus dat de coach in dit geval helemaal niks ziet in die spelers en er ook niet mee wilt werken, brand ze af en die spelers gaan dus gewoon richting de afgrond.

Met andere woorden Steijn heeft deze selectie eigenlijk in de steek gelaten door spelers gewoon geen vertrouwen te geven, bleef ook maar herhalen dat het middelmaat was etc.

En dan is hij beledigd dat spelers hem niet willen of dat hij een mes steek krijgt?

aparte man, maar we beginnen onderhand gewoon te zien dat er met Mislintat minder mis was en gewoon meer met de raad en trainer die de selectie laten vallen als bakstenen.

25 oktober 2023 om 08:03

Mislintat heeft Steijn nog altijd aangesteld hè. Dat kan dan toch niet als excuus gelden voor hem? Blijft een fout van de TD.

25 oktober 2023 om 08:14

Vooral het beledigen van die spelers was het probleem. En dat terwijl hij zelf ook kwaliteit mist als trainer! Dat zagen die spelers ook en dan is het logisch dat ze hem laten vallen

25 oktober 2023 om 08:17

Ik bedoel meer dat er vanaf het begin af aan al een sfeer hing waarbij Steijn het idee had dat hij niet eerste keus was, en dat hij waarschijnlijk het ook wat te persoonlijk aantrok dat zijn aankopen niet gehoord werden.

Dus moest Steijn werken met een groep waar hij eigenlijk al niet achterstond en het geval had dat wat er stond niet met hem overlegd was.

Dus alles bij elkaar opgeteld had Steijn er eigenlijk helemaal geen zin in, en werd er uiteindelijk gedaan alsof Mislintat de schuldige was terwijl ook gewoon blijkt dat Steijn de boel saboteerd aangezien de slechte resultaten het er goed deden lijken alsof het niet aan Steijn lag, maar aan de slechte aankopen.

Maar nu blijkt ook wel dat Steijn gewoon niet wilt werken met deze groep en ze ook gewoon naar beneden haalt met zijn eigen motivatie (die er niet is) Hij had alleen gedacht dat hij tot de winter kon zitten en dan nog 120 mil aan aankopen mag doen.

Ga niet zeggen dat Akpom goed is ofzo, maar die 2 kroaten zijn gewoon internationals en ook die georgier kan er opeens niks meer van? Daar zit gewoon iets achter en dat blijkt gewoon Steijn te zijn.

25 oktober 2023 om 08:26

We zullen zien of dat Steijn blijkt te zijn.

25 oktober 2023 om 10:04

Lieren als Mislintat niet ontslagen was, was Steijn al ontslagen. 2mnd geleden al

25 oktober 2023 om 10:09

Steijn heeft natuurlijk genoeg fout gedaan en is te licht bevonden, maar volgens mij was het Mislintat die hem aanstelde en de selectie heeft gebouwd. Als technische man was net Mislintat zijn verantwoordelijkheid om een kwalitatief goede selectie met een passende trainer te halen en daar heeft hij gigantisch mee gefaald. Je kan het Steijn niet kwalijk nemen dat hij de baan heeft aangenomen, wel Mislintat dat hij een foute inschatting heeft gemaakt.

25 oktober 2023 om 11:19

Bizqr idd. Wat wel verontrustend is dat Louitje Steijn nog zeker tot de volgende interland break had willen laten zitten.

25 oktober 2023 om 07:56

Gelukkig is hij op gestaan is toch de speler met de meeste ervaring

25 oktober 2023 om 08:02

Opgestaan? Door zich als de oudste speler als een klein kind te gedragen? Dit was precies waar Advocaat hem ook al van berichtte. Zodra het sportief slecht gaat, begint Berghuis zich raar te gedragen. Was tegen Utrecht ook in het veld heel goed zichtbaar. Met die typische hangende schoudertjes, geïrriteerde uitstraling en demonstratief niet meeverdedigen na balverlies.

25 oktober 2023 om 09:28

Als dit niet was gebeurd dan had Ajax nog steeds met Steijn gezeten het is niet alleen Berghuis maar Maduro en Pasveer ook. Zij hebben met 3en met Steijn gesproken maar wilde niet luisteren dan is dit het resultaat.

25 oktober 2023 om 10:26

Snap je beredenering, echter dit is het zoveelste incident met de slang Berghuis. Heb de verhalen gehoord van heel dichtbij en het is gewoon een jongen met persoonlijkheidsstoornissen. Lag bijna elke dag wel te knokken met een ander, maar omdat hij zo belangrijk was voor Feyenoord werd hij er niet uitgetrapt. Vind het nog knap dat Dick zijn hand boven het hoofd houdt. De slang Berghuis strikes again.

25 oktober 2023 om 11:17

Je kan nu wel blij zijn. Over drie maanden zit meneer Berghuis’ een keer reserve en dan flinke hij weer hetzelfde.
Let maar op. Be careful what you wish for.
Ajax moet deze man gewoon weg doen.
Bij Feyenoord is het na zijn vertrek nou ook niet echt minder gegaan

25 oktober 2023 om 08:27

Goh, Berghuis die uitgerekend tegen PSV weer een wereldpot gaat spelen, je verwacht het!

25 oktober 2023 om 09:05

Berghuis, Maduro en Huntelaar zijn juist helden. Die zagen al snel dat Steijn zeer incapabel was. Eigenlijk te bizar dat Steijn nu pas ontslagen is.

25 oktober 2023 om 10:17

Belachelijk dat die man ooit aangesteld is.

25 oktober 2023 om 12:32

True, dat is het voornaamste probleem geweest inderdaad.

25 oktober 2023 om 09:18

Ben maar blij dat Berghuis er nog staat. Dadelijk is die weg en gaat iedereen weer janken dat we hem missen. Net als bij Blind, Tadic, Alvarez, Klaassen. Er zijn veel mensen die hier niet voor het voetbal zijn maar voor de sensatie en dat is wel duidelijk. Als het ene hoofdstuk is gesloten zoeken we snel een andere want we moeten iets te zeiken hebben.. triest hoor.

25 oktober 2023 om 11:05

Berghuis reageert niet netjes, maar hij ziet ook dat Ajax niet als Ajax voetbalt en hij gecoacht werd door iemand die totaal niets kon bereiken. Dan ligt het in zijn aard om te saboteren. Hij is naar Ajax gegaan met de droom structureel CL te spelen en mee te doen om de prijzen. En dan ziet hij dat zijn vertrek de gloriedagen van zijn oude club heeft ingeluid en zijn nieuwe club aftakelt.

Dat ligt niet aan hem, maar de ironie druipt er vanaf.

25 oktober 2023 om 11:47

Zijn vooral zure Feyenoorders die nu hun kans grijpen om op Berghuis te zeiken. Ben blij te lezen dat er iig mensen op zijn gestaan tegen Steijn. Blijkbaar waren van Halst en Louitje dat helemaal niet van plan.

25 oktober 2023 om 09:28

Het is dat Promes niet meer in Amsterdam voetbalt

25 oktober 2023 om 09:30

Echt, vind het langzamerhand bijna gevaarlijk worden hoe makkelijk elk verhaal zonder ook maar enige check door het publiek geloofd wordt.
Kan mij voorstellen dat als je voor jouw gevoel een trainer maar wat aan ziet klooien en je er niet meer in geloofd dat je misschien opgelucht bent dat hij vertrekt, maar om hier weer meteen Berghuis en Maduro te slachten?
Uiteindelijk zijn de slechte resultaten de verantwoordelijkheid van de trainer en diegenen die de " slechte" aankopen gedaan hebben. Mistinlat is reeds weg, sorry voor Steijn, maar die moet ook.
Ik geloof namelijk ook niet dat deze spelers zo slecht zijn dat ze op de 17e plek horen.

Telegraaf zal wel weer balen dat ze weer een brommertje bij Ajax kwijt zijn.
Want Rara , van wie zal dit nieuws komen?

25 oktober 2023 om 17:23

Ik geloof de telegraat in deze eigenlijk wel. De discussies in de podcast die over worden genomen op deze site en een heel hoog "ik denk, ik vind, ik vermoed, mogelijk dat" gehalte hebben moet je met een korreltje zout nemen. Die zijn best vermakelijk, maar daar wordt vooral een hoop onzin geroepen en zo nu en dan iets wat wel klpot.

Op het moment dat ze het opschrijven zitten ze vaak wel bij het goede einde. Niet alleen bij Ajax, maar in het algemeen bij het nederlandse voetbal.

25 oktober 2023 om 09:30

Heel slim ook weer van de Telegraaf om precies de speler te kiezen die door zijn verleden makkelijk is om hier ook als een dader neer te zetten. Iedereen gaat er ook weer blind in mee. Wat moet het heerlijk zijn om bij de Telegraaf te werken.

25 oktober 2023 om 09:34

Wat een onzin. Dit zet overigens watermannetje vd Vaart zn uitspraken ook meer in context. Zat daar letterlijk hetzelfde te verkondigen over Maduro. Klagen dat Maduro lekte is echt een mooie trouwens. Dat er nog figuren zijn die deze nep trainer verdedigen is wel echt bijzonder. Mensen uit de staf gaan echt niet zomaar ff klagen over een trainer (meerdere NB). Was duidelijk ook al in een vroeg stadium ongeschikt bevonden. Overigens wou Bergwijn zijn eigen aanvoerder hem ook meerdere malen niet steunen. Zou t misschien door Steijn komen.

25 oktober 2023 om 10:41

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Berghuis een echte Feyenoorder is en zichzelf en zijn eigen carriere heeft opgeofferd om Ajax van binnenuit kapot te maken. Bizar, ik wilde het eerst ook niet geloven maar als je het eenmaal ziet dan kan je het niet meer 'ontzien'. Realiseer je wat hij heeft moeten opofferen, gehaat worden door de Feyenoord fans, maar alles voor het grotere doel, Ajax van binnenuit laten imploderen.

25 oktober 2023 om 11:09

Nee van Berghuis verwacht je zoiets niet, een op en top prof die altijd voor het hoogst haalbare gaat en diezelfde Berghuis die verantwoordelijk was voor de opmars van Feyenoord...door daar te vertrekken!

Berghuis haha die presteert zelf helemaal niks

25 oktober 2023 om 07:52

Klopt, alleen weten we niet of dat hij niet beter kan of dat hij niet beter wilden. We zullen het deze week zien.

25 oktober 2023 om 12:28

We weten toch allemaal dat hij beter kan? Een wereldspeler is hij nooit enigszins geweest, maar zo slecht heb ik hem zelfs aan het eind bij Feyenoord niet zien spelen. Zijn lichaamstaal was ook totaal anders dan die van de overige Ajacieden.

Geloof ik best hoor maar heeft deze man dan echt geen enkele zelfreflectie? Schaamteloos willen blijven zitten en nog wat mensen voor de bus gooien? Klinkt bijna narcistisch

25 oktober 2023 om 06:50

Het ligt aan iedereen behalve Steijn lijkt het wel. Ben benieuwd wanneer de kantine juf verantwoordelijk word gehouden.

25 oktober 2023 om 07:15

Er was 1 iemand die zei het al ah begin vh seizoen, dat stein een luie nare slechte achterbakse trainer is, maar die man werd verketterrd. Hij plaatste daarna een niet zo slimme opmerking en moest ff banken. Maar we kunnen met terugwerkende kracht wel stellen dat die man gewoon gelijk heeft had. Ik heb het natuurlijk over van hooijdonk

25 oktober 2023 om 07:24

En ik zie week in week uit spelers die Ajax bewust te schande maken. Berghuis, Taylor, Sutalo saboteren de boel bewust. En zondag gaan jullie deze NSB”ets, die er bewust voor zorgen dat jullie club als lachertje van Europa wordt gezien, weer lekker aanmoedigen.

25 oktober 2023 om 07:30

Ja 4fRedondo, dat doe ik trouw ieder weekend. Daar ben je supporter voor, in voor- en tegenspoed. Ook nu het niet om aan te gluren is en er een aantal gasten met de ruggengraat van een weekdiertje op het veld staan.

25 oktober 2023 om 07:34

Als stein het idee had dat hij gesaboteerd wordt had hij of eerder moeten optreden tegen deze personen of eerder moeten opstappen maar daar heeft hij blijkbaar de ballen niet voor gehad. Wel opmerkelijk dat de spelers nu ineens uit een bepaalde hoek ad beurt zijn terwijl iedereen kan zien dat er geen tactisch plan was, geen idee, geen duidelijkheid.

25 oktober 2023 om 08:45

Zondag zag je pas hoe opzichtig. Het leekt erop dat Ajax uit het niets 3 punten zou pakken. Wat ik daarna zag van Berghuis en Taylor valt bijna niet te beschrijven.

Of Steijn de ballen niet had of naief. Hij komt ook duidelijk kwaliteit te kort en dan moet je ook nog werken met een staf die je niet voor het uitzoeken hebt.

Dat hij weg is, is goed voor Ajax. Maar een speler die bewust wedstrijden verliest nog te gaan aanmoedigen. Dat gaat mij een brug te ver.

25 oktober 2023 om 10:07

4Redondo: werkelijk? Als Bergwijn de boel had willen saboteren had hij dan die pingels tegen AEK en Utrecht erin geschoten? Hou toch op man. De jongens stonden gewoon voor een onmogelijke taak en dat is vooral de schuld van stein.

25 oktober 2023 om 12:27

@mrboity - Bij Taylor kun je het prima op een gebrek aan kwaliteit gooien en Bergwijn werkt wel gewoon hard, maar bij Berghuis zijn er toch geen excuses? Die lichaamstaal, het complete gebrek om hard te werken en zo laconiek is niemand. Als je dit als supporter accepteert, wens ik je nog veel succes. Dan zijn de problemen nog lang niet opgelost. Wel laat het zien dat Steijn een lichtgewicht is, dat je dit soort jongens nog bij de groep houdt. Die Berghuis had je naar de tribune moeten verwijzen, per direct. Toekomstige waarde zit er toch niet in en momenteel kost hij alleen maar geld.

25 oktober 2023 om 13:04

Volgens mij heb ik het over Berghuis (die ook al via de media een hint gaf) en niet Bergwijn. Laatstgenoemde geeft wel alles en trapt niet voor niks een deur in. Dat Bergwijn een groot diep dal zit na zijn vertrek bij PSV is een ander verhaal.

25 oktober 2023 om 13:12

@sirius,

Een Taylor speelt bij jong oranje wel goed. Das toch vreemd, dat betekent dat je niet uit vorm bent. Hij staat bij Ajax nog dieper dan Brobbey, terwijl hij op de 8 positie staat opgesteld.

Taylor heeft ook goede potten in de CL gespeeld.

En ik snap het niet. De jongens zijn verzekerd van een basisplaats bij Steijn. Dat moet je straks maar afwachten met een andere trainer. Dat Steijn een lichtgewicht is, daar ben ik het volledig mee eens.

Steijn zal in ieder geval geleerd hebben om minimaal 1 zelfgekozen assistent mee te nemen mag ik hopen.

Maar blijkbaar mogen wij niet ovber Ajax en Ajacieden discusseren, laatstaan een mening hebben

25 oktober 2023 om 08:03

Het is De Telegraaf dus neem alles maar met een pak zout.
Daarnaast snap ik dat bepaalde spelers het heft in eigen hand nemen als het niet loopt. Dat was in de beginfase bij Ten Hag ook zo. Toen zijn de spelers het gesprek met Ten Hag aangegaan. Weet jij welke gesprekken er al geweest zijn?

25 oktober 2023 om 12:23

Snap je dat? Berghuis verdient 4 miljoen(!). Dat gebrek aan inzet kan je tientallen miljoenen kosten. Het is ook niet zo dat Berghuis in vorm nou zo'n wereldtopper is. Er zijn gewoon geen excuses voor. Aan dat soort spelers heb je werkelijk niets. Iedereen kan presteren als alles goed gaat, maar de echte jongens staan op als het slecht gaat. Wat dat betreft heb ik veel respect voor Brobbey.

25 oktober 2023 om 13:44

Exact dit. Nou, bijna exact. Want ook Brobby heb ik wel een paar keer stil zien staan na een slechte pass. Of druk zien zetten waarbij duidelijk was dat hij de bal nooit kan afpakken. Ik hoop dat Brobby wel snel verder zal groeien onder Van 't Schip en een ijzersterk karakter doorontwikkelt.

Ach het was gewoon klaar en niet meer te redden, goed dat ze bij Ajax dan toch een wijs besluit hebben genomen om de samenwerking te beëindigen, die goede besluiten zijn zeldzaam tegenwoordig. Nu hopen dat ze de weg omhoog eindelijk weer kunnen inzetten.

Die Maduro heeft 100% dat tegen die psycholoog gezegd. Wat een zielig ventje hoop dat hij 0 punten pakt! Naaiers verdienen dat en hoop dat hem hetzelfde gebeurd.

25 oktober 2023 om 07:39

Als hij dat al heeft gezegd dan is het uit clubliefde. Die zag het gebeuren dat een totale idioot als Steijn door zijn goede lijntjes met de analisten en journalisten nog mocht blijven zitten ook. Hij had nooit en dan ook nooit aangesteld mogen worden. Ik denk juist dat alles wat er is gebeurd aan de totale onkunde en het zaaien van tweespalt van Steijn is te wijten. Misschien zijn die aankopen helemaal zo slecht nog niet.

25 oktober 2023 om 07:54

Wat een ongelooflijke flauwekul kraam jij hier uit. Lekken uit clubliefde? Manmanman. Maduro lijkt mij een eng mannetje die niet te vertrouwen is.

Ik ben serieus benieuwd naar de volgende trainer bij Ajax. Kan die er wel wat van maken?

25 oktober 2023 om 08:50

Hoezo is Maduro naar Amsterdam gekomen , was bij Almere City al niks als assistent en dat moet hij het almachtige Ajax gaan redden? Maduro is een vieze snitch en naaier zodra het hem uitkomt. Geloof me met Bogarde naast Steijn was het al beter gegaan.

25 oktober 2023 om 08:50

Dus saboteurs die een groep terroriseren, maar uit liefde doen, verdienen een pas? Lekkere standaard heb jij

25 oktober 2023 om 10:11

Saboteren en de club intern kapot willen maken kan nooit uit clubliefde, onzin.

25 oktober 2023 om 09:13

En met die zelfde logica heeft steijn dan waarschijnlijk naar vd meijden gelekt dat er een onderzoek gaande was naar mislintat, omdat steijn toen dacht het is mislintat of ik. Dus dan zouden beide versies goed waar kunnen zijn, vind je dan steijn ook een naaier?

25 oktober 2023 om 10:19

Dat is natuurlijk ook een naaier alleen dat van Steijn was niet chique maar wel terecht. Van Maduro die man durfde niks intern te bespreken en heeft via de achteringang de weg omhoog gepraat door die psycholoog te laten praten over Ajax.

25 oktober 2023 om 10:50

En je mag er vanuit gaan dat een psycholoog dat niet naar de media brengt. Die vrouw heeft dus laten zien ongeschikt te zijn in haar vak.

Goh, wat een verrassing dat Berghuis hierbij betrokken is. Wat een hardnekkige schimmel is dat zeg. De overtreffende trap van achterbaks.

En dan hebben we het over de koffietjes van Steijn met Sneijder en Van der Vaart, maar Maduro schakelt doodleuk zijn bevriende psycholoog in om Steijn even en plein public te diagnostiseren. Hoe ver gaat dat wel niet? Hopelijk is dit een blijvende smet op zijn blazoen nog voordat zijn trainerscarriere goed en wel begonnen is.

25 oktober 2023 om 07:07

Stel, Maduro heeft dingen tegen die psychologe gezegd in een setting waarin hij zichzelf veilig en vertrouwd voelde. Dat is hoe het er bij een (sport) psycholoog aan toe gaat normaliter. En dat die mevrouw nu dingen heeft gezegd die onder haar beroepsgeheim vallen. Ligt het dan aan maduro? Zo’n psycholoog is er juist om te vertellen waar je mee rondloopt toch?. Zou toch gek zijn als je dat niet doet. Het is vooral onder de gordel van die mevrouw, die maduro openlijk voor lul zet.

25 oktober 2023 om 08:20

Die opmerking over die psycholoog snap ik niet helemaal. Die was toch juist heel negatief over ‘de staf’, niet over Steijn in het bijzonder. Die was zelfs juist heel negatief over Maduro, dus ik vind dit een beetje een vreemde opmerking. Verder mag Maduro toch best zijn mening geven als er hem gevraagd wordt door Huntelaar naar het functioneren van Steijn?

Verder wat betreft Berghuis. Wellicht is het een apart mannetje, maar eerlijk is eerlijk: ik zou ook niet achter een trainer blijven staan die keer op keer spelers zwart maakt, gewoon omdat hij het niet met de aankoop van hen eens was. Je probeert er toch het beste van te maken?
Ik vind het eigenlijk alleen maar goed dat één van de jongens met wat meer ervaring zich laat horen en zijn onvrede uit. Steijn heeft dit ook zelf veroorzaakt.
Mogelijke sabotage zou natuurlijk niet goed zijn.

25 oktober 2023 om 09:23

Aaahhhh Berghuis, die kennen we al te goed hierzo. Hoe hij hier vertrokken was en zijn laatste wedstrijden speelde zijn we hem zeker niet vergeten. Niet meer meelopen met zijn tegenstander (zoals de laatste wedstrijd).

Misschien was Steijn ook niet capabel genoeg om Ajax te coachen. Alleen hij kwam ook in een hele moeilijke omgeving.

Die drie zagen gewoon weinig kwaliteit in voetbalaspect. Tactisch over coaching is ook een uitdaging.

Ajax heeft nog 2 wedstrijden te goed, waarvan ze 1 nog 3 min ofzo moeten uitspelen en waar ze voor staan. Dan sta je al op nr 13 ipv 17. Mochten ze ook winnen tegen volendam dan staan ze al op 9e plek. Ik vind het heel vertekend beeld.

25 oktober 2023 om 10:53

Dat is ook zo, maar alsnog behoort Ajax niet zoveel wedstrijden te verliezen en helamaal niet met zeer slecht voetbal.

25 oktober 2023 om 12:19

Het feit dat hij Berghuis nog niet naar de tribune verwezen had, zegt misschien ook wel veel met betrekking tot de term 'lichtgewicht'. Zoiets mag je als coach helemaal niet accepteren. Het zegt genoeg over Berghuis dat hij dit doet terwijl hij gezien z'n status op zou moeten staan. De problemen bij Ajax zijn nog lang niet opgelost als dit soort dingen getolereerd worden.

We zullen zien of Berghuis, Bergwijn en Taylor nu wel bereid zijn om te werken i.p.v. op het middenveld maar af te wachten.

25 oktober 2023 om 07:00

Ik zou het schandalig vinden als Berghuis nu ineens wel begint te rennen. Inzet moet altijd 100% zijn, ongeacht hoe slecht de coach is. Als blijkt dat hij tegen Utrecht hetzelfde deed als Blind tegen Emmen zou het echt schandalig zijn

25 oktober 2023 om 08:05

Dat laatste is toch al gebleken? Jij hebt toch ook Utrecht-Ajax gezien?

25 oktober 2023 om 12:17

Als de nieuwe coach lef heeft, stuurt hij Berghuis even een paar weken naar de tribune om z'n daden te overdenken. Dit kun je niet tolereren als club. Doen ze dat wel, zegt het ook wel alles over wat een speler daar momenteel kan maken. Als een club je 4 miljoen euro per jaar betaalt, heb je je te allen tijde in te zetten.

25 oktober 2023 om 12:23

Precies, stel je voor dat je dit met je kantoor baantje doet. Dan word je gewoon naar huis gestuurd als je zoiets flikt. Dat Berghuis zoiets doet met zo een salaris is echt bizar.

Berghuis kan je gewoon niet opstellen, is al langere tijd 1 van de slechtsten.

Eerst Feyenoord en nu Ajax.

Een rat verliest wel zijn haren maar niet zijn streken

25 oktober 2023 om 08:41

Ik dacht dat altijd om een kat ging ipv een rat

25 oktober 2023 om 11:48

Of een Vos

Oke, bereid je voor op een Telegraaf obsessie richting Maduro de komende weken. Maduro gaat de volle laag krijgen. Zo zijn Mike en Valentijn wel. Wat een journalisten…

Als je als slechtst presterende trainer aller tijde zulke eisen gaat stellen, getuigt dat van heel weinig zelfkritiek. Kon me al niet voorstellen dat Maduro heel veel te vertellen had gezien het dramatische veldspel wat we spelen. Dit verhaal onderstreept dat maar weer eens. Door alle voorspoed de afgelopen jaren dachten ze bij Ajax waarschijnlijk dat iedere nobody kampioen kon worden met Ajax in de Eredivisie. Gelukkig komen ze er nu achter dat zelfs Ajax goed beleid moet voeren om te kunnen presteren. Fijn dat de organisatie nu grotendeels staat. Laten we alleen nog hopen op een goede TD en trainer, zoals we bij Ajax gewend zijn.

25 oktober 2023 om 07:58

Lol Ajax en goede trainers zoals we gewend zijn? Heb je het middelmaat gezien van de afgelopen 15 jaar dan heb je 75 procent pure middelmaat tot oké trainers en slechts 25 procent goed tot top trainer. Dus stats gewijs zijn jullie ook gewoon minder trainers gewend, meer dan goede…met Keizer,Heitinga,Schreuder en Steijn in de laatst 6 jaar, heb je al bijna het aantal goede trainers aangetikt in de afgelopen 15 jaar lol. Laat staan als ik alle namen ga noemen

25 oktober 2023 om 09:23

Keizer was helemaal geen slechte trainer.

25 oktober 2023 om 09:36

@maurootje Als je dan ziet dat je in die zelfde15 jaar 8 keer als eerste in de competitie geworden bent , en 9 keer groepsfase CL gespeeld hebt en dan kijkt naar de Nederlandse concurrentie en naar bijvoorbeeld AC Milan ..... LOL

26 oktober 2023 om 07:48

Haha Maurootje, ik zie dat je al bent afgemaakt door summerof69 dus ik zal je een volgende vernedering besparen.

25 oktober 2023 om 12:13

Het is allemaal niet eens meer relevant. Steijn is weg. Waar je je vooral zorgen om mag maken, is dat je meest ervaren speler er schijnbaar met de pet naar gooit als hij dat nodig vindt en dat voor een salaris van 4 miljoen euro per jaar. Daaraan kun je ook zien dat Steijn een lichtgewicht is, want die had je allang uit de selectie moeten zetten. Besef even dat dit je grote man zou moeten zijn. Nou, succes dan.

Berghuis ben je liever kwijt dan rijk. Aardige voetballer, verschrikkelijk persoon.

Die zou zogenaamd de ‘verbinder’ bij ajax moeten zijn maar bij Feyenoord was hij alleen vrienden met Bozenik. Onder andere Toornstra, Senesi en Kokcu konden die gozer niet luchten of zien.

Kijk even de reacties na de wedstrijd tegen Utrecht terug, in de catacombe. Bergwijn trapt bijna een deur door en Berghuis staat high fives uit te delen. Dan ga je mij niet vertellen dat hij een positieve rol speelt in het groepsproces bij ajax.

25 oktober 2023 om 10:55

Ik zou ook geen vrienden zijn met de door jouw benoemde personen. Dat zegt toch helemaal niets.

25 oktober 2023 om 11:18

Iedereen die ooit heeft gevoetbald weet dat het raar is als de beste speler niet geliefd is in een elftal. Dan heb je wel hele nare maniertjes, net zoals Bellingham en Ronaldo dat vaak hadden

25 oktober 2023 om 12:15

Dus jij vindt het normaal dat een speler die 4 miljoen euro per jaar verdient er met de pet naar gooit als hij dat 'nodig' acht? Die jongen had je allang uit de selectie moeten zetten. Verdienen ga je er toch niet meer aan en dergelijk gedrag is onacceptabel.

De fluistercampagne van de Telegraaf jegens iedereen die niet Maurice heet gaat maar door, zelfs na zijn ontslag. Hier gebeuren echt absurde dingen. De slechtste trainer in de geschiedenis van Ajax, maar het ligt aan iedereen behalve hem.

Is de schaamte voorbij deze man, hij wilde door zegt ie, totaal geen besef van de crisis bij Ajax heb ik het idee!

Ben benieuwd dan na Maduro zijn
Verhaal, feit is wel dat Steijn meteen weer de media zoekt( leest Telegraaf) om zijn gelijk te bewijzen, want Hey het lag allemaal niet aan Maurice

Steijn die Maduro beschuldigd van lekken. Hahaha

Steijn gooide spelers bij z’n alle eerste wedstrijd voor de bus. Best logisch dat ze kritiek hebben.

Tijdperk Steijn bij Ajax is vrijwel volledig te kopieëren met tijdperk bij NAC.

Dit zal dus ook niet het laatste zijn waar Steijn en de Telegraaf mee komen. Lekker modder gooien!

En weer wordt gedaan alsof die arme Steijn alleen maar tegenwerking kreeg en zelf alleen maar goede beslissingen nam. En natuurlijk waren er mensen die aan zijn stoelpoten zaagden.
Maar er wordt vergeten om zaken in het perspectief te brengen. Er moet toch iets zijn waardoor dit allemaal gebeurde (als het zo was gegaan als geschetst door de Telegraaf). En het zal toch niet waar zijn dat Steijn alleen maar (achteraf) goede aankopen wilde en Mislintat alleen maar prut? Gelukkig weten we nu dat Steijn beter scout kan worden dan trainer.

Huntelaar moet gewoon lekker de eer aan zichzelf houden, als er op deze manier met je om gegaan word.

Gelukkig zijn er spelers op gestaan. Ajax kon zo niet verder. Als de trainer niet naar de spelers wil luisteren hoe het anders kan dan houd de samenwerking gewoon op.

25 oktober 2023 om 11:39

Bewust stoppen met lopen om de trainer en de staf de saboteren is niet opstaan, dat is matennaaien

Ach zal wel maar de grootste zak in degene die mislintat zijn gang heeft laten gaan en het aantrekken van Steijn , en als klap op de vuurpijl Klaassen te laten gaan dat was de verbinder in het team grote en fatale fout .

Ben blij dat spelers opstonden tegen deze nietsnut van een trainer. Als een directie niet ingrijpt en hem willen laten zitten dan krijg je wedstrijden zoals tegen utrecht. Belachelijk maar wel nodig voor de lange termijn. Louis en ze directie hadden ook gewoon kunnen inzien dat de beste man nul komma nul idee heeft hoe je een team kan laten voetballen. Steijntje ga lekker bacos drinken op Ibiza en verder je mond houden. Rust is nodig in plaats van Telegraaf de volgende target uit laten zoeken.

Maduro nieuwe rat uit Almere. Berghuis rat uit Apeldoorn. Hoop aan de hand in Amsterdam. Misschien beter voor Steijn dat hij weg gegaan is.

25 oktober 2023 om 08:24

Weggestuurd* , weggaan zou impliceren dat hij geen afkoop sommetje krijgt , wat niet het geval is. Als er iemand de club heeft kapot gemaakt was het Steijn zelf met zijn onmogelijke gedrag. Hij is zelf de grootste rat die nu eindelijk de deur is gewezen.

Als dit verhaal klopt, moet de directie vandaag nog vertrekken. Onacceptabel. Daar zit het echte probleem. En niet alleen bij Steijn, Maduro of Berghuis. Dat zijn de gevolgen ervan.

25 oktober 2023 om 09:40

Die is toch al weg, algemeen directeur en technisch directeur zijn allebei al wel, of wil je de commercieel directeur ook nog weg hebben ? dat zou niet slim zijn

115 miljoen aan aankopen, waar Steijn niet of nauwelijks aandeel in heb gehad, die niet presteren of het niveau niet aankunnen.

Een topaankoop die kampt met extreme heimwee (Sutalo)

Topaankopen van vorig jaar, Bergwijn en Brobbey, die als lapzwansen over het veld waggelen.

Jeugdspelers van eerste divisie niveau.

Berghuis die als stoorzender fungeert en bewust de wedstrijd saboteert

Een assistent die je een mes in de rug steekt
En vervolgens wordt die zelfde assistent doorgeschoven als hoofdtrainer, hoe dan 🤷‍♂️🤷‍♂️🤦‍♂️


Ga er maar aanstaan als trainer. En dan denken de naïevelingen onder ons dat van het Schip het tij wel even zal doen keren…

25 oktober 2023 om 09:59

Waarom blijf jij Steijn eigenlijk verdedigen? Wat vind je dat Steijn zo goed deed om hem te laten zitten?

25 oktober 2023 om 10:51

Je kan het ook omdraaien en vragen wat hij er aan kan doen als zijn top aankoop heimwee heeft, de 2 topaankopen van vorig seizoen al sinds hun komst nauwelijks een bal goed raken, dat er een dozijn spelers van erbarmelijk niveau binnen is gehaald, dat de zo bejubelde jeugd van eerste divisie niveau is.

25 oktober 2023 om 10:59

Zelfs als het klopt wat je zegt, dan behoor he alsnog gewoon te winnen van de meeste tegenstanders, want de selectie is echt goed genoeg voor een plaats bij de eerste 3. Ik heb lang achter de trainer gestaan, want iemand moet de kans hebben om een team te kunnen maken. Echter is dit totaal niet gelukt.

Steijn is echt wel de laatste die over messen steken zou moeten klagen. Als je er zelf ongeveer 10 in de rug van je spelers , TD, steekt. Dan moet je toch echt niet raar opkijken wanneer je er zelf een paar terug in je rug krijgt! Het zal even lekker worden met die rare snuiter. Iedereen is een probleem behalve meneertje zelf! 'T is goed met je! Veel te lang werd er een handje boven je hoofd gehouden en nu eindelijk terecht de deur gewezen. Veel te lang gewacht helaas.

25 oktober 2023 om 08:23

Eens met u Cor

25 oktober 2023 om 08:36

Messen in de rug v/d spelersgroep? Een keer gezegd op een opmerking van een journalist na een ontluisterend gelijkspel: we moeten maar zien of de kwaliteit vd nieuwkomers genoeg is… hij kon ze niet en had sommige zien trainen daarbij wist hij wie er allemaal hadden willen komen. Onder z’n reet werden 3 smaakmakers die hij wilde houden de deur uit gebonjourd (tadic,Alvarez,Kudus) dat was zeer frustrerend als je aan de klus van je leven bent begonnen en louter weerstand ondervindt

25 oktober 2023 om 15:09

Yep messen in de rug van de spelers groep, ik denk dat meer dan de helft van de spelers er wel 1tje heeft gehad. Samen met de TD. Deze man heeft voor zoveel onrust gezorgd en achter de schermen lekker appen met Verweij, Driessen, vd. Vaart, Sneijder en dat soort mensen zodat hij in de media uit de wind werd gehouden. Het is gewoon een rat van het ergste soort en ik ben echt blij dat hij weg is uit de arena. Men kan nu naar Maduro kijken of een Berghuis maar ik zou precies hetzelfde hebben gedaan als ik zo'n man als coach had gehad. Verder was ik zelf ook blij om te verliezen van Utrecht noem mij dan ook maar een saboteur maar dat betekende wel Steijn-exit, daar had ik het wel voor over eerlijk gezegd en ik denk bijna de hele selectie ook.

En de soap ettert door... Die club is van top tot teen ziek!

Bij Berghuis is het zo opvallend: dat interview met Kraay, uit bij AEK 2 keer niet afdrukken waar het gewoon kon en vd week het invallen tegen Utrecht dat was echt schandalig!! Deze man die alleen maar aan zichzelf denkt zou nooit meer een Ajax shirt mogen aantrekken en moeten ze in de winterstop lekker transfereren naar de Zandbak. Maduro die lekt naar de performance coach van Almere is geen haar beter helaas. Ajax is van binnenuit kapot gemaakt door mensen komend van buitenaf : Hendriks,Mislintat,Berghuis en Maduro en daarvan is er nog maar eentje weg.

Allemaal symptomen van zwak leiderschap van Steijn. De stafleden en spelers keken ook dwars door zijn politieke spelletjes heen. Bij een goede trainer gebeurt dit niet. Zie Ten Hag die laag staat met Man U en ruzie heeft met Sancho, niemand klaagt verder of voegt zich bij Sancho.

Nu vallen er allerlei lijken uit de kast en zie je verschillende zondebokken. Inherent aan de malaise waar men in verkeert. Die Berghuis heb ik qua aankoop nooit begrepen. Goede speler maar persoonlijk zou ik nooit bij de aartsrivaal shoppen. Hij heeft daar al laten zien dat het een enorme snuiter kan zijn als het niet lekker loopt.

25 oktober 2023 om 10:02

Denk dat dit vooral de modder van Steijn is die nog even probeert de publieke opinie zijn kant op te krijgen. Het komt allemaal uit dezelfde hoek. Misselijkmakend mannetje is het.

25 oktober 2023 om 10:30

Zal deels waar zijn, echter Berghuis is wel echt een hele zieke slang. Heb uit hele warme bronnen gehoord hoe hij zich profileert. Zo iemand wil je niet in je team hebben of je bedrijf. Persoonlijkheidsstoornis kan je hem het beste mee omschrijven, jantje huilt jantje lacht.

Rotterdammers die even komen bashen op Berghuis, typisch.

Ik vind het allemaal een beetje onzin, het team loopt voor geen meter. De trainer is niets, en ik kan dan goed begrijpen dat je er niet zo hard voor loopt. Zouden wij op het werk toch ook doen? Als jou werkgever je opzadelt met een leidinggevende die absoluut niet doet wat hij moet doen, geen fatsoenlijk werk levert en ook nog eens bazig gaat doen, dan loop je toch ook even een stapje langzamer. Of zijn we nu allemaal de brave kindjes die gaan zeggen dat het geen invloed op je heeft.

25 oktober 2023 om 08:49

@j3ro3ntj33__ die het opneemt voor Berghuis, typisch.

Het is bizar dat je Berghuis blijft verdedigen na zijn wanprestatie van afgelopen zondag. Als hij gewoon 100% had gegeven in plaats van de 30% die hij gaf, dan had je wellicht gewoon gewonnen.

Je dient altijd 100% te geven voor je club, maar zodra het even minder gaat dan laat Berghuis als eerste zijn kop hangen.

25 oktober 2023 om 09:01

@jorisvbenthem,

Dus je gaat nu Berghuis, die er in de 60e minuut een keer in mag komen, de schuld van een verlies tegen een zwak Utrecht?

Hoe krijg je de lachertje op je hand....

25 oktober 2023 om 09:13

@j3ro3ntj33__

Er zit een duidelijk verschil tussen “had je wellicht gewonnen” en ‘het is zijn schuld dat je verloren hebt’.

Verder verwacht ik dat iedereen 100% geeft voor mijn club en alles doet om te winnen, ongeacht de trainer of de stand op de ranglijst. Blijkbaar neem jij genoegen met Berghuis die er met de pet naar gooit vanwege “zijn leidinggevende die niet weet wat die doet”? Dan heb je aan Berghuis een goede, want onder Advocaat deed hij bij ons namelijk hetzelfde als het niet naar z’n zin ging.

Ik hoop voor je dat Maduro weet wat die doet, anders gooit straks de rest van de groep er ook met de pet naar (en zul jij het dan heel begrijpelijk vinden dat ze dat doen).

25 oktober 2023 om 09:21

Berghuis is dus volgens jou verantwoordelijk voor de tegentreffers? Berghuis is een rechtsbuiten/aanvallende middenvelder. De tegentreffers waren fouten van andere spelers, Tahirovic die niks doet bij de corner, Taylor die de hele wedstrijd niks deed, Sutalo met een individuele pass, voorzetten die er niet worden uitgehaald, geen druk door de buitenspelers/spits.

En hier begint het modder gooien van Steijn. Net als bij NAC. Dadelijk hebben de Ajax supporters hem nog "bedreigd". Doei Steijn, je hebt gefaald

25 oktober 2023 om 09:43

yep ... krijgen de NAC supporters straks toch gelijk wbt Steijn , Manders en dat ander Haags tuig 😉

En wat weten ze het allemaal weer goed bij de Televaag! Sinds wanneer realiseren de bezoekers hier op Voetbalzone zich eens dat al dit gelul nergens op gebaseerd is? Valentijn en Mike zijn stokers en gaan nu Berghuis en Maduro maar de schuld geven. Als Maurice zijn werk goed had gedaan dan was dit allemaal niet gebeurd en totaal niet relevant. Als er überhaupt al iets van waar is.

Wat een slangenkuil is Ajax geworden zeg. GtST is er niks bij. Laat ze maar degraderen en weer even normaal gaan doen.

Als Steijn net zoveel aandacht had gestoken aan de relatie met zijn spelers en staf, als aan zijn relatie met verschillende figuren in de media, dan had Ajax er een stuk beter voorgestaan. Dit begint echt wel een beetje schaamteloze vormen aan te nemen. Iedereen heeft van alles fout gedaan en het ligt totaal niet aan Steijn... Kom op zeg. Ja, het is duidelijk dat er vanuit meerdere hoeken zaken niet goed gingen, maar ook een Steijn kun je hierop aankijken. Hij begon bijvoorbeeld al vanaf dag 1 zijn spelers onder de bus te gooien. Ohja, en als er dan iemand in de media kritiek op Steijn heeft, dan wordt deze op het strafbankje gezet door zijn werkgever. Dan heb je je backup in de media goed voor elkaar hoor.

Ik ben blij dat Berghuis altijd zegt waar het op staat. Dat heeft niets met achterbaks te maken. Het is een sportman die prestatie wil leveren en geen politicus die de trainer naar de mond wil praten. Als Steijn publiekelijk spelers afvalt dan zegt niemand er iets over. Blij dat die gast is vertrokken. Hij kreeg zijn zin niet en verloor het geloof en ging niet de uitdaging aan om het maximale uit de groep te halen. Geen enkele keer straalde hij vechtlus uit.

Bedankt Maduro, bedankt Berghuis.

25 oktober 2023 om 17:00

Precies dit. En die psychologe van Almere mogen we ook nog bedanken haha. Iedereen die ook maar een beetje heeft meegewerkt aan het ontslag van Maurice middelmaat: bedankt namens alle ajacieden!

Het lijstje van spelers die Steijn wilde hebben vind ik ook niet allemaal garanties op succes.

Er zit echt rek in Mislintat heeft echt ook spelers verkocht voor prijzen op het zelfde niveau als overmars.

Ik denk dat de combinatie van de teveel nieuw niet goed was. maar hellaas wel nodig dit heeft even tijd nodig tot de puzeelstukjes weer goed vallen.

Als mijn moeder met mijn zoon de technische leiding van Ajax hadden gehad, een opstelling hadden gemaakt door willekeurig 11 spelers aan te wijzen dan hadden ze waarschijnlijk hoger gestaan met Ajax dan Steijn. In elk geval maximaal 1 positie lager.

Als je zo slecht bent als Steijn dat elke willekeurige Nederlander het minstens zo goed als jij had gedaan is er maar 1 optie: wegwezen.

25 oktober 2023 om 09:49

Ja hoor jij, ik, een ieder had t beter gedaan!
Lol

25 oktober 2023 om 10:26

Als je Steijns basisfouten niet maakt, doe je het met deze spelersgroep al gauw beter. Als je: 1) je spelers niet in het openbaar afvalt, 2) naar je assistenten luistert in het maken van een systeem en een opstelling, en daarbij blijft, zodat de spelers daar ook vertrouwen uit kunnen halen, en 3) in staat bent om de koers af en toe te verdedigen in persconferenties. Die drie dingen zou ik best kunnen denk ik. En nee, ik denk niet dat ik een geschikte Ajax-coach ben, en ik zou zeker weten óók op een plek staan die alle reden zou zijn om mij te ontslaan. Maar wel hoger dan 17e.

25 oktober 2023 om 11:50

Maximaal 1 plaats lager. Ik pak 11 willekeurige spelers uit de selectie, 1 van de 11 op doel en voetballen, ik ga dan gewoon naar de snackbar een patatje eten. Zelfs dan sta je maximaal 1 plaats lager dan een professional als Steijn. En ik durf te stellen dat de kans groot is dat je zelfs nog hoger als Steijn zou staan.

Steijn kan wel iedereen de schuld geven maar hij heeft zelf gefaald omdat hij de kwaliteiten er niet voor heeft. 17e staan is gewoon dramatisch en met geen enkele aanknopingspunt dat het beter ging. Die kerel moet is ophouden met het verzinnen van elke smoesje. Berghuis is altijd degene geweest die realistisch was na een interview. Bij Steijn kwam er alleen onzin uit. Echt blij dat die kerel weg is ook met dit soort dingen.

Zie zo veel paralellen met FC Twente 2018, dit gaat niet goed komen. Lijken uit de kast met transfers. Met zelfs de zelfde directeur van dienst, Jan van Halst.
Maakt niet uit wie je voor de groep knupt, wij dachten ook dat de oplossing Gert-Jan ver Beek was. Ontslag trainer Rene Hake op 18 oktober. Werd alleen nog maar erger.

Onze selectie was ook goed genoeg met spelers als Maher, Assaidi, El Hamdaoui.
Het ging slecht, maar degraderen dat kon FC Twente toch niet?

Bestuurlijke problemen werken door tot in de vezels van het voetbal zelf. Verkeerd bestuur met gevolg verkeerde staff spelers combinatie. Financiële problemen als extra gevolg. Nu heeft Ajax daar wel wat meer vet op de botten, maar die gaan zo veel jassen uit moeten doen ten opzichte van Feyenoord PSV en AZ.

Echt degrarderen zal wel niet, nee toch? Maar denk niet dat het geen optie is.

Wat Berghuis zondag op het veld liet zien zou reden moeten zijn om hem een wedstrijd of 5 te laten banken. Dat ie op de achtergrond samen met een aantal anderen zo opkomt voor het team en het wil laten veranderen siert hem echter wel. Als ik dit soort dingen lees, ben ik heel blij dat Steijn opgerot is.

Het is een complexe situatie maar uiteindelijk zijn hier alleen maar verliezers.

Steijn wordt door Mislintat aangesteld maar wordt in zijn beleving niet gesteund door de TD die hem aanstelt. Presteert vervolgens matig waarna de druk vol op de ketel staat en houdt zich meer bezig met zijn positie handhaven dan echt tijd de investeren om het voetbal beter te maken. Spreekt mogelijk ook niet echt lekker Engels, waardoor de wisselwerking met de vele internationale spelers er nou ook niet op vooruit gaat.

Mislintat verwacht een trainer aangesteld te hebben die het maximale eruit kan persen, waarna dezelfde trainer hem publiek op zijn beleid aanvalt de eerste de beste mogelijkheid. Dat blijkt het laatste zetje te zijn, want de media had het ook al vanaf het begin op hem gemunt want ietwat eccentrieke, eigenwijze Duitser.

De nieuwe spelers voelen zich vanaf het begin niet gesteund door de trainer z'n uitspraken, naast het feit dat hij klaarblijkelijk Nederlandse spelers prefereert. Dat is an sich niet erg, maar op het moment dat de man die je gehaald heeft eruit wordt gestuurd, er geen lijn in het spel te bekennen valt en de trainer de selectie als politiek machtsmiddel gebruikt, is dat niet heel lekker als nieuwe speler. Er zullen best enkele missers tussen zitten, maar individueel geloof ik echt niet dat die spelers zo zo zo slecht zijn als beweerd wordt. Ik denk dan ook dat de heimwee van Sutalo hiermee grotendeels verklaard wordt, hij zit gewoon in een wespennest waar hij de taal niet spreekt, het land een stuk kouder en killer is dan hij gewend is, en het sportief ook nog eens ruk gaat. Vind de nieuwe spelers hiemee eigenlijk de grootste slachtoffers van de situatie.

Maduro heeft natuurlijk ook geen idee wat hiermee aan te moeten. Wordt als assistent aangesteld, ziet ook dat het overal in brand staat en praat dan (gok ik) met een oud-collega om z'n hart te luchten. Dat deze psychologe dan in de openbaarheid treedt is alleen maar een backfire voor Maduro, die hiermee ook geen goede beurt maakt.

En dan heb je de spelers die al langer bij Ajax zitten (zoals Berghuis). Een deel hiervan, zoals Bergwijn, zal zoiets hebben van "het zal allemaal wel, is niet mijn pakkie an". Snap ik opzich wel, maar geen aanvoerder materiaal. Berghuis daarentegen is het tegenovergestelde, een perfectionistische streber die het niveau omhoog krikt als het goed gaat, maar die ook giftig kan zijn voor de sfeer als het slecht gaat. Kun je die jongen niet verwijten, na Feyenoord weet je gewoon wat voor vlees je in de kuip hebt.

Lang verhaal kort, iedereen verliest.

wat is die maduro en berghuis een stelletje engnekken zeg,eerst die kut van een nepdokter de boel laten opnaaien waarna net als bij elke club onze bergneus de boel weer eens gaat saboteren.klink me heel bekend.wat een stelletje matennaaiers zeg

Wat een achterbakse bende joh. Van mij mag die Berghuis ook wel opdonderen. Heb sowieso altijd een hekel aan hem gehad en van mij hoefde Ajax hem ook niet op te halen bij Feyenoord. Als medespeler zou ik mij mateloos irriteren aan zo’n rat. En dan hebben we het nog geen eens over de smerige overtredingen die die grasspriet maakt. Misschien raakt hij ook wel gefrustreerd, omdat hij het fysiek heeft van een 16 jarige en hij duels met sterkere spelers vaak verliest. Hoop dat de volgende trainer hem links laat liggen, maar dat zal helaas wel weer niet.

25 oktober 2023 om 10:06

Achterbakse bende ehmm de grootste achterbakse rat is Steijn heh. Maar jij gaat lekker mee in Steijns propaganda geloof ik.

Haal Steijn terug!!! Is de Telegraaf weer een bron kwijt. Ik kan wel huilen…..

Het is toch gewoon competitievervalsing.
AZ, Twente en Feyenoord mochten lekker tegen een pruts Ajax spelen dat niet voor de trainer wilde werken en wij krijgen een tot op het bot gemotiveerd Ajax.

Berghuis, Maduro en Huntelaar zijn helden, als er iemand een mes in z'n rug verdiend na al die uitspraken en al het lekken is het Steijn wel. Nu weer door en laten zien dat deze clown terecht de slechtste trainer uit de clubhistorie kan worden genoemd.

Vanaf dag éã©n is er nul focus geweest op de ploeg en dat bewijst dit ook weer er zijn amateuristische psychologische spelletjes gespeeld door Steijn sinds hij doorhad dat de transfers niet zijn kant op gingen. Daardoor heb je spelers en een deel van je eigen staf vervreemd.

Over een jaar of vijf wanneer we in wat rustiger vaarwater zitten zou het leuk zijn om dit nog eens helemaal door te spitten nu moeten we niet meer achterom kijken en door.

25 oktober 2023 om 17:03

Eens. Ben benieuwd naar de docu over 5 jaar. Nu alle neuzen dezelfde kant op, inclusief Berghuis die we goed kunnen gebruiken als hij wel z'n best doet. Steijn grootste rat in de clubgeschiedenis en erger nog, mensen als Van der Vaart Sneijder en Van der Meijde laten zich voor zijn karretje spannen.

En dit gekonkel gaat door tot in de bestuurskamer. Ajax is helmaal verrot van binnen. Je zal er maar moeten werken, ik zou Maduro en Berghuis er ook uitflikkeren, die zijn funest voor de sfeer.

Dagen van Maduro als trainer lijken mij ook geteld.. het is duidelijk hoe die in elkaar zit.

Tsja, het rommelen blijft nog wel even aan daar in Amsterdam zeg...

Vraag mij oprecht wel af wat Berghuis dan allemaal deed als hij als ''stoorzender'' werd gezien. Ik vind Berghuis soms wel een irritant ventje, maar in mijn ogen is het wel één van de weinige kwaliteitsspelers bij Ajax momenteel die ook nog de nodige ervaring heeft en een echte winnaarsmentaliteit heeft... En ja, ik weet ook wel dat hij dit seizoen, tot nu toe, nog niet echt in vorm is/was

Ik ben sws klaar met Steijn, die viel Mislintat publiekelijk aan door te zeggen dat er spelers zijn gehaald waar hij niet volledig achter stond. Dat kan je niet zeggen zeker als jezelf nog moet bewijzen. Had dan geprobeerd om samen te werken. Nu is Mislintat weg en Steijn. Beide zijn gewoon eigenwijs en hadden nooit gehaald mogen worden. Ik blijf zeggen dat Ajax de grootste fout heeft gemaakt door Bogarde en Reiziger niet naar voren te schuiven. Bogarde deed uitstekend werd voor Ajax. Ook Reiziger heeft zich erg goed bewezen. Doet het met Jong Oranje zeer goed en dat met bijvoorbeeld een Taylor. Ik blijf erbij dat spelers als Brobbey, Bergwijn etc allemaal van goed niveau zijn, maar door slechte coaches te halen of coaches die totaal ongeschikt zijn zoals Schreuder, Heitinga en Steijn, maak je de ontwikkeling kapot van toptalenten. Iedereen roept nu dat Taylor niks van bakt, maar bij Jong Oranje doet hij het zeer goed. Ook Bergwijn deed het bij vlagen zeer aardig bij Oranje. Ik eis gewoon terugkeer van Bogarde en Reiziger. Is ongelooflijk dat je als Ajax zijnde gewoon alle ervaren en goede mensen wegjaagd. Blind was ook slecht, maar waarom staat hij toch weer hoog in de stand in La Liga. Klaassen die met zijn werklust, had makkelijk je naar de 5e plek kunnen brengen. Nu moet alles eerst diep in de rode cijfers en 17e staan, voordat men wakker wordt. Is dit naiviteit van Nederlanders. Ja ik weet het wel zeker. Dit zie ik ook enorm vaak in het kantoorsleven. En dan klagen dat Chinezen alles overnemen. Heb je eindelijk Nederlanders die zo een mindset hebben, dan worden ze weggejaagd. Eigen schuld, je ego is belangrijker dan de club of bedrijf. Om misselijk van te worden.

Hahaha, die Berghuis... Ik kan me voorstellen dat hij zwaar gefrustreerd is. Hij ging naar Amsterdam om de titels binnen te halen en zich te meten met de besten, en nu bivakkeert hij op een degradatieplaats en is het een en al ellende, terwijl Feyenoord de successen aaneenrijgt.

Goh Steijn legt de schuld weer bij iemand anders. Blij dat deze man weg is bij Ajax. Grootste miskleun sinds de geschiedenis van Ajax. Wat is dit een waardeloze vent zeg.



Berghuis had Steijn al eerder opgegeven... Zijn reactie op de vraag: Is Steijn een goede trainer?, was killing. Desondanks vond ik hem in de wedstrijden die hij speelde éã©n van de betere. Voor hem is het heel zuur dat hij van Feyenoord naar Ajax ging voor de CL en dat totaal niet tot uiting is gekomen. Alleen in zijn eerste jaar, toen ze met 6 winstpartijen door gingen. En hij overigens ook zeer goed speelde.
Toch, als het waar is wat De Telegraaf schreef, had je ook een heel ander team kunnen formeren als naar Steijn was geluisterd..
Rulli - Dest - De Vrij - Hato - Tagliafico
Almada - Schouten - Berghuis
Stengs - Brobbey - Lang

25 oktober 2023 om 11:58

@stanleymenzo#1 Ja denk jij dat hij het team weet te laten draaien. Laat mij niet lachen man. Van Gaal was met deze selectie makkelijk kampioen geworden. Guardiola idem dito. Koeman had ook met dit elftal kampioen geweest. En nu zoekt iedereen naar het als...als.....als. Als ik 1 miljoen had, was ik millionaire geweest. Komop man. Geloven jullie nog steeds in Sinterklaas. Die man staat gvd 17e met Ajax. Wat heeft heel Nederland tegenwoordig. Eerst genaaid worden met pandemie en boos worden op overheid en nu weer verdoofd worden door gladde praatjes. Lijkt erop dat heel Nederland makkelijk te manipuleren is tegenwoordig. Geef ze festivals en bier en iedereen stopt met logisch nadenken heel de week.

25 oktober 2023 om 12:28

Oh nee. Ik bedoelde zeker niet dat Steijn goed gepresteerd heeft. Want tactisch gezien klopte het van geen kant. Ook met deze ploeg had je veel hoger moeten staan. Alle wedstrijden die ertoe doen zijn verloren, zonder enig perspectief in het spel. Ik bedoelde alleen te zeggen dat je een veel meer herkenbaar team had kunnen hebben met een Nederlandse basis, ervaring en kwaliteit.

Tja Berghuis moest zo nodig naar het Bayern van Nederland komen als prestigeproject. Je weet met Berghuis wat je binnen haalt.

Echter, Berghuis lijkt me wel een van de weinigen in de selectie die weet wat er gevraagd wordt op hoog niveau.

Maar goed, hoe serieus kunnen we de Telegraaf nemen. 'Charlatan' Mislintat zegt al weer genoeg natuurlijk, wat een 'journalistiek'.

Ik ben van het type van 'gedane zaken zijn klaar, over'. Maurice Steijn is inmiddels exit bij Ajax, dus hij is ook geen nieuws meer. Iniden Berghuis vormherstel toont onder eerst Maduro en later Van 't Schip is dat op dat moment weer relevant. Maar voorlopig is Steijn 'nieuws van gisteren', moeten we niet al teveel aandacht meer aan besteden.

Ik denk dat dit ook bevestigt dat Derksen, VDV, Sneijder, Andy enz. spreekpoppen van Steijn zijn, want wat in de Telegraaf staat wordt letterlijk gekopieërd van wat er op de tv werd gezegd in de afgelopen dagen. Je gaat het idee krijgen dat Van Hooijdonk toch gelijk had over Steijn. Beetje een aparte vogel is die Steijn namelijk gebleken.

Over Berghuis, we weten van Feyenoord dat hij erg kritisch is en inderdaad dit gewoon aankaart bij de staf. Dat maakt hem geen saboteur, hoogstens een moeilijk mannetje dat altijd terugpraat. En dat hij dan zou saboteren in zijn invalbeurt tegen Utrecht getuigt ook van hoe Steijn het vermogen niet had om objectief naar zijn selectie te kijken. Alles was persoonlijk. Berghuis is gewoon niet het type die een ploeg op sleeptouw kan nemen in moeilijke situaties. Dat wilt hij wel heel graag, maar hij heeft niet de persoonlijkheid ervoor. Als Berghuis slecht speelt, dan moet dat persoonlijk naar Steijn toe zijn kennelijk en niet gewoon vanwege voetbaltechnische redenen. Heel simpel gedacht. Helemaal wanneer je een Kenneth Taylor heeft die echt continu zijn man laat lopen. Die wordt hier niet genoemd, want die zit niet op de schijtlijst van Steijn. En om dan te eisen dat Berghuis en Maduro eruit worden gegooid, is te gek voor woorden. In 4 maanden tijd ruzie gemaakt met Berghuis, Maduro, de helft van die aankopen en Mislintat en dan niet denken dat het aan jezelf ligt.

Telegraaf weet weer een hoop te verzinnen. valentijn heeft zelf wekenlang geroepen dat Ajax Lang en Dest en al die namen had moeten halen en nu maken ze er van dat Steijn die namen wilde....haha. Steijn die Lang wilde??? Terwijl hij Tadic, Bergwijn, Daramy en Godts op die positie had rondlopen? Koekoek! Zijn er serieus mensen die dat geloven? Lang zat al bij PSV toen die spelers er nog waren. Letterlijk elke speler die PSV heeft gehaald had Ajax moeten halen volgens Valentijn. En nu verzinnen ze dat Steijn precies om al die namen heeft gevraagd. Ja hoor...tuurlijk.
We weten nu dus zeker dat Vd Vaart en co directe lijntjes met Steijn hebben. Wat heb ik me in die man vergist zeg. Ik heb hem nog lopen verdedigen ook na de transferperiode. Blij dat hij weg is.
Eerst zelf je nieuwe spelers in de prullenbak gooien en negeren en dan over Berghuis en Maduro beginnen? Doei, de groeten en succes ergens anders.

Berghuis is niet alleen een hele overschatte voetballer, maar ook wel echt een kwalletje. Terwijl ie best goed in de groep ligt volgens mij. Schandalige invalbeurt had ie zondag, een beetje net als Blind tegen Emmen.

Steijn wordt met z'n eigen wapens teruggepakt door Maduro, vind het ergens wel grappig en ironisch, nu hopen dat Dave Vos hetzelfde kan flikken met Maduro, zijn we daar ook weer vanaf.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren