Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Giménez prijkt levensgroot op voorpagina en kan De Kuip al na één jaar verlaten

Laatste update:

Santiago Giménez staat hoog op het verlanglijstje van Benfica, weet het Portugese Record. De 21-jarige spits van Feyenoord geldt als kandidaat-opvolger voor Gonçalo Ramos, die na dit seizoen mogelijk vertrekt uit het Estádio da Luz. Giménez' verblijf in De Kuip kan zo tot slechts één jaar beperkt blijven.

De zomeraanwinst timmert steeds meer aan de weg in Rotterdam-Zuid. Giménez werd.na zijn transfer langzaam gebracht door trainer Arne Slot en verschijnt de laatste weken steeds vaker op het scoreformulier. Momenteel staat de teller op vijftien treffers in 34 duels over alle competities. Tijdens De Klassieker van afgelopen weekend (2-3 winst) was de Mexicaan nog goed voor de openingstreffer, terwijl hij drie dagen eerder tegen Shakhtar Donetsk (7-1 winst) ook al de brilstand doorbrak.

Ook Roger Schmidt kijkt met belangstelling naar Giménez' ontwikkeling. Die belangstelling is dusdanig serieus, dat Record Giménez dinsdag op de voorpagina afbeeldt. De Feyenoorder moet een eventueel vertrek van Ramos opvangen, al twijfelt Benfica ook om Henrique Araújo of Casper Tengstedt voor de leeuwen te gooien. Araújo wordt dit seizoen uitgeleend aan Watford, terwijl Tengstedt onlangs zijn debuut maakte voor o Glorioso.

Een vertrek van Ramos bij Benfica lijkt in ieder geval niet tegen te houden. De 21-jarige Portugees maakte er dit seizoen al zestien in 21 competitieduels en is ook in de Champions League goed op schot. Volgens Fabrizio Romano is onder meer Chelsea in de markt voor Ramos, die naar verluidt een ontsnappingsclausule van 120 miljoen euro heeft. Giménez wordt door Transfermarkt getaxeerd op negen miljoen euro, al zullen clubs waarschijnlijk dieper in de buidel moeten tasten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De interesse voor Santiago Giménez is logisch. Maar ik hoop oprecht dat hij langer bij ons blijft. Indien blijkt dat hij aankomende zomerse transferperiode onhoudbaar is voor Feyenoord, moet de club heel hoog in de boom gaan zitten. Vraag maar een bedrag van 60 miljoen euro. Een spits zoals Santi, gaat Feyenoord niet zo snel meer vinden. Feyenoord hoeft niet te verkopen en speelt wellicht volgend seizoen Champions League voetbal. Dat is ontzettend belangrijk voor de club, gezien de knaken. En belangrijk voor de spelers, omdat elke speler op het hoogste podium wilt spelen. Giménez is ook nog maar 21 jaar oud, Mexicaans international en is nog maar kort bij de club. Je ziet hem ook met de week beter worden. Hij had wat aanpassingsproblemen in het begin, wat logisch is. Maar naar mate de tijd vordert, gaat het hem steeds beter af. Ik zie in hem voor volgend seizoen echt een doelpuntenmachine die ontzettend waardevol gaat zijn voor Feyenoord. Deze spits moet je echt niet zomaar laten gaan. Zeker niet na slechts een jaartje!

21 maart 2023 om 12:34

Er was onlangs een interview met zijn vader die aangaf dat Santi een langer verblijf bij Feyenoord voor ogen heeft. Daarnaast is het ook gunstig om eerst via de clausules zoveel mogelijk transferrechten te krijgen voor hij verkocht wordt, dus ik zie het deze zomer niet gebeuren. Al helemaal niet naar Benfica, die gaan geen onweigerbaar bod neerleggen.

21 maart 2023 om 12:44

Alleen is dat wel allemaal gezegd voordat er concrete interesse is getoond. Als er straks meer clubs belangstelling tonen en zijn hoofd op hol brengen met bizarre salarissen, dan wordt dat niet zomaar weggewuifd. Ik wacht het daarom nog even af. Woorden zijn tegenwoordig niet zoveel waard. Ik ben het verder helemaal met je eens. Hoe meer er wordt afgekocht van de transferrechten, hoe meer Feyenoord straks op zak houdt en kan herinvesteren.

21 maart 2023 om 14:19

aar te hopen is dat er meer clubs van minimaal het kaliber Benfica komen. Portugeze clubs verkopen hun spelers duur, maar het staat mij niet op het netvlies dat zij grote bedragen neertellen voor hun aankopen.

21 maart 2023 om 14:27

Benfica kocht Enzo Fernandez voor 44mil en Nunez voor 34mil, maar verder zijn alle aankopen 20mil of lager inderdaad.

21 maart 2023 om 15:03

Fernandez werd voor 18 gekocht, Nunez voor 24. Transfermarkt zegt inderdaad jouw bedragen, maar die kloppen dus niet.

21 maart 2023 om 16:54

Komt door doorverkoop percentages. Dus aanvankelijk inderdaad voor minder gekocht, maar uiteindelijk wel dat bedrag nog aan moeten vullen.

21 maart 2023 om 18:13

De Ajax tactiek hanteren door heel hoog in de boom te gaan zitten met 60 miljoen. Benfica heeft enorm veel geld. Teveel? Dan niet toch. Hij wordt alleen maar beter en duurder.

21 maart 2023 om 12:47

Je ziet gelukkig dat spelers al Gimenez, Alvarez etc zich na een aanpassings periode goed kunnen aarden. Daar valt voor de Nederlands scouting nog veel winst te behalen lijkt mij. Logisch dat Benfica nu al komt. Die willen hem kopen voor hij er 25+ per seizoen in schiet en de grotere jongens komen. Maar met zo een lang contract, juni 2026, zijn ze kansloos. Zowel Gimenez als Feyenoord hebben geen baat bij een transfer. Met volgend jaar, zo goed als, CL wil je ook zover mogelijk doorbouwen met dit team.

21 maart 2023 om 12:55

De baat voor Gimenez zie ik nog wel eerlijk gezegd. Hij komt in een beter team terecht (als je ziet tegen wie ze moeten in de CL is een finale perfect mogelijk dit jaar) en datzelfde team heeft de laatste 5 jaar 3 spitsen aan de wereldtop afgeleverd voor bedragen van boven de 60 miljoen (dat gaat met Ramos ook gebeuren namelijk).

Benfica geldt als keurmerk voor spitsen tegenwoordig.

21 maart 2023 om 13:47

De vraag is alleen of hij daar basis gaat spelen..
Ik zou zeker als Feyenoord Cl haal lekker een jaartje blijven..

21 maart 2023 om 14:27

Zolang Ramos niet weggaat zal Gimenez ook niet spelen. Ander kaliber dan Danilo die hij nu pas uit de basis speelt. Laat Gimenez eerst maar eens topscorer van de Eredivisie worden.

21 maart 2023 om 14:42

Alsof Benfica hem wil halen als Ramos er nog zit.

21 maart 2023 om 18:54

Tuurlijk gaat hij daar basis spelen. Ze willen Gimenez halen als Ramos weggaat, en dan hebben ze dus geen spits meer. Lijkt me zowel voor Benfica als voor Gimenez een goede deal, de vraag is alleen of Feyenoord er ook zin in heeft, en ik denk van niet.

21 maart 2023 om 13:36

Precies, laat dat Benfica dan maar lekker lappen. Die zijn pro in spelers voor een schijntje oppikken en ze voor 100 plus miljoen weer door te verpatsen, laat ze nu dan zelf ook maar lekker in de buidel graaien. Na de inkomsten van Enzo zwemmen ze daar nu ook in het geld dus ik hoop dan echt dat Feyenoord zo slim is om het onderste uit de kan te halen en niet weer zwichten voor een miljoentje of 20.

Niet voor minder dan 30 miljoen laten gaan. Volgend jaar in de ChampionsLeague kan hij van grote waarde zijn.

21 maart 2023 om 12:40

als ze slim zijn verkopen ze na het kampioenschap een heel groot deel van de selectie. cl geld niet mee begroten voor volgendjaar. al het geld mooi oppotten en weer opnieuw een mooi team neer zetten ..
ze spelen nu boven hun kunnen in een jaar dat alles lukt.

21 maart 2023 om 12:42

Ben ik even blij dat jij het niet voor het zeggen hebt in Rotterdam zuid.

21 maart 2023 om 12:46

@Marcel Arts, zoals ze vorig jaar ook boven hun kunnen speelden volgens iedereen.....zou het misschien kunnen dat er goed beleid is en dat er met Hancko, Trauner, Geertruida, Wieffer, Kokcu, Hartman, Bijlow, Santi en Szymanski kwaliteit op het veld staat?

21 maart 2023 om 12:47

Want dat 2 jaar op rij doen is handig, jezus wat ontzettend snugger! Jij hebt hebt veel potentie zie ik al!

21 maart 2023 om 13:02

Szymanski is gehuurd toch?

21 maart 2023 om 13:17

Met optie tot koop

21 maart 2023 om 13:39

Maar dan staat een gedeelte van dat kapitaal nog niet op het veld. Wel ben ik het er mee eens dat je die jongen zsm moet vastleggen mits het bedrag niet al te hoog is. In potentie 1 vd meest getalenteerde spelers van dit feyenoord

21 maart 2023 om 14:20

Bedrag is 1 miljoen hoger dan waarvoor jullie Lucca kunnen overnemen.

21 maart 2023 om 14:25

Ik had al vernomen dat het ongeveer rond de 9 miljoen zou liggen. Voor dat bedrag zou het zeker een goede aankoop zijn

21 maart 2023 om 16:20

Mag toch hopen dat het minimum meer wordt wanneer ze 120 mil voor een ramos krijgen en net Fernandez voor weet ik veel hoeveel verkocht hebben.

Gewoon starten op 80 miljoen en eindigen op 60-65.

En anders gewoon ophoepelen. Ze hebben met aursnes ook al een mega goede deal gehad.

21 maart 2023 om 21:27

Nou ik ben het er helemaal mee eens dat feyenoord wat meer mag gaan vragen en harder mag onderhandelen, maar dit vind ik wel wat ver gaan. Ik denk dat als je 35-40 kunt pakken als feyenoord je echt wel goede zaten doet.
Maar mooier zou imo zijn 2 jaar extra tekenen tegen flink salaris.

Miljoen of 50.. dan mogen ze komen praten.

21 maart 2023 om 12:49

Ik sou hem een nieuw contract voorstel doen. Key spelers beter belonen dus miljoentje erbij en dan vlammen in CL. Je moet met een ingespeelde ploeg aantreden.
Je krijgt dit altijd weer terug bij het seizoen erop.

21 maart 2023 om 13:40

Ja joh laten we er een paar spelers er een miljoentje bij geven. Dit is bizar veel voor hun club als Feyenoord.

21 maart 2023 om 14:25

Als je daardoor geen modderfiguur slaat in de CL, betaald zich dit dubbel en dwars terug. Stel je verrast vriend en vijand met een paar prima potten in de groepsfase en je wordt plots 2e. Dan zijn je beste spelers makkelijk 10 miljoen meer waard geworden, dan was dat miljoentje salaris het dus wel degelijk waard.

21 maart 2023 om 18:29

Dan lijkt een bonusconstructie me toch een stuk tactvoller. Eerst maar eens 2e worden en als dat lukt krijg je er wat bij.

21 maart 2023 om 18:58

Stel je eindigt laatste omdat je City, Real en Dortmund loot, heb je een miljoentje door de wc gespoeld. Ik acht de kans dat ze eruit vliegen een stuk groter dan de kans dat ze plots 2e worden.

De keerzijde van succes. Eens zien wat er na de zomer overblijft. Gimenez is een prima spits, maar hij laat het wel pas echt sinds de winterstop zien. Lijkt me voor hemzelf beter dat hij nog even blijft en daarna de vervolgstap maakt.

21 maart 2023 om 12:33

Enige tijd geleden gaf hij aan ook na dit seizoen bij Feyenoord te willen blijven en dat lijkt -zeker als Slot blijft- het beste voor zijn ontwikkeling.

Echter eerst maar eens zien hoe standvastig hij is als er met flink wat flappen wordt gewapperd ...

21 maart 2023 om 12:44



Blijft sowieso lastig inschatten of ze daar gevoelig voor zijn. Geen idee of hij bijvoorbeeld uit een arme familie komt, die lijken, ergens ook wel logisch, vaak wat gevoeliger voor een stuk meer salaris. Broodvoetballers. Maar wellicht is hij een echte clubman. Dan zie ik hem nog wel even blijven. Lijkt me voor zijn ontwikkeling ook wel echt beter. Vooral als Slot inderdaad blijft. Maarja, blijft Slot? Die staat er nu helemaal goed op. Helemaal als hij nog verder in Europa komt en dat kan prima. Met wat geluk haal je daar gewoon de finale. Dan zal er echt van alle kanten aan hem worden getrokken.

21 maart 2023 om 12:50

Precies, altijd de vraag wat het woord van een speler waard is. Er zijn talloze voorbeelden van speler die beweerden: "ik ga niet weg, ik speel bij de mooiste club die er is.". En bij de eerste beste zak geld op het vliegveld stappen. Prachtig natuurlijk als je een (belangrijk) onderdeel bent van het kampioenschap, maar altijd maar afwachten hoe sterk je staat als de grote Premier League of de lekker warme La Liga voor je aanbelt...

21 maart 2023 om 14:41

Hij komt uit een rijke familie; zijn vader was ook prof. Is om die reden ook erg begaan met zijn carrièreplanning.

21 maart 2023 om 12:38



Misschien wel, maar Portugal heeft een aantal voorbeelden van "relatief" goedkoop shoppen in Nederland. Aursnes 15 mio doet het goed, St Juste 10 mio (grappig hem op dezelfde voorpagina te zien) ook. Terwijl de uitgaande transfers vaak een veelvoud zijn.

Laat Santi nog een jaartje blijven, kampioen worden en CL spelen - tenzij Benfica voor hem de absolute hoofdprijs wil betalen (30-50 mio). Feyenoord heeft nog slechts 60 van de transferrechten, ik weet niet of ze versneld de overige 40 kunnen kopen (die moeten ze verplicht kopen zodra bepaalde milestones gehaald zijn heb ik begrepen), maar dat lijkt mij geen slechte investering.

21 maart 2023 om 14:40

Te Kloeze geeft aan dat ze inmiddels meer dan 60% van de rechten in handen hebben en contractueel verplicht zijn bij te kopen bij goede prestaties. Dus tegen de zomer zal het percentage al fors hoger liggen dan de genoemde 60%. Overigens gaven ze gisteren bij een van de voetbalprogramma's aan dat het inmiddels al boven de 80% zit. Dus Feyenoord kan bij verkoop sowieso een goede slag slaan.

21 maart 2023 om 12:47

Vind dit wel echt typisch zon speler die Benfica haalt en hem dan een jaar later ofzo voor 80 miljoen doorverkoopt.

Nou laten we hopen dat ie nog zeker 1 jaartje bij Feyenoord blijft. Daarom hoop ik ook dat Slot nog blijft, dan zullen sommige spelers wellicht niet zo snel weggaan. Mochten ze kampioen worden met Feyenoord en volgend jaar verder kunnen bouwen....dat zou toch wel erg goed zijn!

Ben benieuwd, zou zeer goede stap zijn denk ik. Ook benieuwd wat voor bedrag er voor hem op tafel komt, vrij behendige en doelgerichte spits.

Daarom moet Feyenoord kampioen worden en CL gaan spelen, dan kun je dit soort jongens wat langer behouden – en voor veel meer geld verkopen.

Gewoon keihard de onderhandelingen starten vanaf 100 miljoen. Net als benfica gewoon vasthoudt aan absurde bedragen

21 maart 2023 om 12:37

Denk als je 30 vraagt dat clubs ook al afhaken hoor😂

21 maart 2023 om 12:40

Dan doen ze dat lekker, dan blijft ie. Iedereen blij haha.

21 maart 2023 om 13:39

Precies, en over een jaartje met ook wat interlands erbij kunnen ze allemaal terugkomen voor minimaal 50.

21 maart 2023 om 13:50

Interlands voor mexico hebben echt amper invloed op je transferwaarde hoor. Een clown als Jorge Sanchez speelt ook interlands daar. Wel een erg goede spits hoor trouwens. Gaat feyenoord echt wel rond de 30 miljoen voor cashen minimaal.

De vader van Gimenez heeft al aangegeven dat hij zeker nog een jaar bij Feyenoord blijft. Ik hoop dat het ook gebeurt, net zoals dat ik hoop dat Slot nog een jaar blijft. Als de gebeurt dan kan er misschien iets magisch gebeuren in de Champions League l

Miljoen of 20 moet hij toch kunnen opleveren denk ik. Goeie zaak voor Feyenoord.Rectificatie: de 2 en 5 zitten onder elkaar en ik bedoelde 50. Dit was dus niet om te jennen want 20 is wel heel weinig.

21 maart 2023 om 12:38



Bedankt voor het lachen
Mag weg, Cuco heeft het een rectificatie gegeven.

21 maart 2023 om 12:39

Dat sowieso maar heeft nu geen zin als Feyenoord zijnde. We hebben nog maar 60% van ze rechten dus dit jaar verkopen heeft nog geen zin. Als we 90% in handen hebben dan kunnen we flink onderhandelen.

21 maart 2023 om 12:49

sander 1410

"we hebben nog maar 60% van ze rechten dus dit jaar verkopen heeft nog geen zin"

Hoe zit het met de andere club dan? Hebben zij een stem? Misschien verkopen zij wel de 40% aan Benfica en dan moet Feyenoord wel verkopen.

21 maart 2023 om 12:56

Nee, Feyenoord heeft eerste optie, maar las zelfs ook een verplichting na een bepaald aantal wedstrijden

21 maart 2023 om 12:57

Ook dan moet Feyenoord precies niets?

21 maart 2023 om 13:02

Nee Feyenoord is 'eigenaar' van Gimenez. Als Feyenoord hem nu verkoopt krijgt ze oude club daar gewoon 40% van.

21 maart 2023 om 12:42

20 miljoen is veel te weinig natuurlijk HAHA

21 maart 2023 om 12:47

cuco

net zoals Simons een miljoen of 7 a 8 moet opleveren voor jullie. Goede zaak voor PSV

21 maart 2023 om 12:48

Wen maar vast aan Cuco10, de rollen worden langzaam omgedraaid. Dat soort bedragen gaan we niet meer accepteren. Misschien kan Feyenoord Simons overnemen voor een miljoen of 10

21 maart 2023 om 12:55

De rollen worden niet omgedraaid, maar genivelleerd. Qua begroting staan we nog steeds iets op jullie voor. Vind het verder een prima zaak hoor, maar geluiden als Simons moet maar naar Rotterdam komen volgend seizoen, want die spelen CL is misgunnend.

21 maart 2023 om 12:59

Ik chargeer bewust, omdat Cuco ook onzin spreekt.
Denk wel serieus dat we psv voorbij kunnen als dit beleid wordt vastgehouden. We zullen zien.

21 maart 2023 om 13:00

Zoals boven uitgelegd bedoelde ik 50 miljoen. Daar moet Feyenoord op gaan mikken. Zeker bij Benfica.

21 maart 2023 om 13:08

Dat zou best kunnen maar wij zitten ook niet stil. Onlangs 100 miljoen binnen geharkt en een nieuwe TD aangesteld voor volgend seizoen. Daarnaast met Xavi en Sangaré in ieder geval 2 +40 miljoen spelers op het veld.

21 maart 2023 om 13:20

Dan noem je zelf 2 spelers van psv die 40+ op moeten leveren en dan roept een grapjas hierboven 20 miljoen. Feyenoord moet inzetten op 50 miljoen. Als je dat (nog) niet krijgt. Geen probleem. Nog lekker een jaar door ontwikkelen. Gakpo vond ik een normaal bedrag maar Madueke ging echt weg voor de hoofdprijs. Daar moet Feyenoord ook op in gaan zetten

21 maart 2023 om 13:20

Oké, duidelijk. Vond je ook al niet de user die dat soort opmerkingen maakte.
@pieterpost, nee, precies, het zal ook dicht bij elkaar liggen. Feyenoord heeft jaren weinig goed gedaan, maar de potentie is er wel.

21 maart 2023 om 13:39

PSV neemt Europees voetbal mee in de begroting en Feyenoord niet.

21 maart 2023 om 13:51

Is ook eigenlijk gewoon een schande dat jullie eigenlijk structureel minder zijn dan een provincieclub uit eindhoven.

21 maart 2023 om 15:14

Is niet waar volgend jaar hebben we sowieso al een begroting van 100 miljoen zonder Europees.

21 maart 2023 om 17:12

Indien Feyenoord eindelijk eens fatsoenlijk beleid gaat voeren, met de stad en achterban en het bedrijfsleven in Rotterdam, moeten we 1.5x de begroting van Eindhoven structureel kunnen draaien.

Schande dat het zolang heeft moeten duren, en zelfs nu zijn we er nog lang niet. Zoals iemand hierboven al zei, dit beleid nog 10 jaar voeren met een incidentele gekke uitschieter qua verkoopbeleid en je kan gewoon op hetzelfde niveau staan qua begroting en potentie als onze vrienden uit Amsterdam.

21 maart 2023 om 13:05

Lol ... zo'n onbedoeld foutje (2 ipv 5) en er start weer een hele VZ polemiek

21 maart 2023 om 17:13

In een notendop hoe uitspraken kunnen leiden tot een nationale rel van jewelste.

Toch knap gescout door Feijenoord. Hoop voor Feijenoord en Nederlandse voetbal dat hij niet naar Portugal gaat. Maar de Portugese topclubs hebben geld genoeg en verkopen altijd voor mega bedragen spelers. Denk dat Feijenoord hiervan kan gaan profiteren financieel gezien

Leuk die interesse voor Giminez, maar ik hoop voor ze dat ze niet denken dat ze hem ff voor en koopje kunnen weg plukken net zoals Aurnes. Als Feyenoord zijnde zou je echt richting de 30 miljoen moeten mikken. Schmidt is wel gecharmeerd van Feyenoord spelers he, Aurneses gekocht afgelopen zomer, interesse voor Kokcu en nu Giminez.

21 maart 2023 om 12:38

30 miljoen is tegenwoordig echt te weinig voor een spits die zoveel scoort, nog zo jong is en volgens mij topscorer van de Europa League is.

21 maart 2023 om 13:08

Ik denk dat schmidt gewoon gecharmeerd is in goede spelers die zich nog door kunnen ontwikkelen en eventueel voor niet mega veel op te pikken zijn, zoals bij feyenoord de laatste jaren het geval was hoewel ik denk dat de meeste clubs na dit seizoen mbt die lage prijsjes van een koude kermis thuiskomen

Gewoon een schandalig hoog bedrag vragen. Minimaal 50 miljoen ofzo. Geven ze het? Dan prima, anders nog lekker een seizoen in Rotterdam blijven. Voor zijn eigen ontwikkeling ook goed!

Ik denk dat Feyenoord nu in een positie zit dat ze niet hoeven te verkopen als er geen goed bedrag komt. Malacia voor 15 miljoen was natuurlijk al veel te weinig. Zo'n Gimenez moet je voor minder dan 50 miljoen gewoon vasthouden. Heeft ongelofelijk veel talent.

Hij gaat niet weg, dat is allang aangegeven.

21 maart 2023 om 13:09

Spijtig voor jullie. Als het allang aangegeven is dat hij niet vertrekt dan is er minstens 80% kans dat hij wel vertrekt. Want zo werkt dat

Feyenoord moet hem binnenboord houden tenzij er een hoofdprijs op tafel komt. Vraag gewoon maar eens 60 miljoen. Sportief gaat het uitstekend maar als je vooruit wil moet je uiteindelijk ook niet willen dat je uitblinkers na een jaar al naar clubs als -met alle respect- Benfica vertrekken.

21 maart 2023 om 12:45

Nou ja je doet wel erg lichtzinnig over Benfica. Die staan gewoon in de kwartfinale van de CL. En staan ook weer soeverein bovenaan in Portugal. Daarnaast hebben ook zij een uitstekend beleid.

21 maart 2023 om 13:13

Dat benfica op dit moment een stapje hoger is dan de NLse top is natuurlijk niet echt te ontkennen, maar de stap is nou ook weer niet zo groot dat je dit als club niet kan weigeren tov de speler. De laatste jaren zijn de Nederlandse en Portugeze competitie naar elkaar toe gegroeid. Waar het ene jaar een Nederlandse club duidelijk de overhand nam is het dit jaar benfica die er echt bovenuit steekt. Dit kan volgend jaar zo weer anders zijn

21 maart 2023 om 13:16

Competitie wel ja maar Benfica schat ik nog altijd hoger in dan alle topclubs van Nederland momenteel. Daarnaast doen ze het in de CL ook gewoon uitstekend en kunnen zelfs de finale halen met deze loting.

21 maart 2023 om 13:20

Ik onderschat Benfica zeker niet. Hebben inderdaad een heel goed beleid en doen het uitstekend in de CL, als is dit seizoen wel een uitschieter. Ik denk dat als je met Feyenoord CL haalt, wat in de lijn der verwachting ligt dit seizoen, Benfica en zeker de Portugese competitie geen duidelijke stap omhoog is.

Beleid van Feyenoord sinds de komst van Slot is wel echt fenomenaal hoor. Voor een goedkope prijs halen en dan met ruime winst weer verkopen. En dat hebben we ook al gezien met Aursnes bijvoorbeeld. Zo kan Feyenoord echt veel kapitaal krijgen in de toekomst en zo groeien als club. Als ze ook nog is kampioen worden en de UCL halen krijgen ze ook nog is meer dan 30 miljoen erbij. Denk dat het handiger is voor Feyenoord om hem te behouden want geld hebben ze niet nodig momenteel of het moet echt een erg hoog bedrag zijn.

21 maart 2023 om 12:53

Sinds Arnesen en later ook Te Kloese. Waar Slot de spelers natuurlijk geweldig ontwikkelt

21 maart 2023 om 13:17

Feyenoord heeft gewoon eindelijk een scouting, iets wat Arnesen direct opzette toen hij hier kwam. En voorlopig een verdomd goede ook.

Wat Ajax jaren heeft kunnen doen moet Feyenoord nu ook gaan doen. Gewoon extreem hoog in de boom gaan zitten, er zijn vast wel wanhopige clubs uit Engeland (west Ham, Wolves etc.) die een krankzinnig bedrag zullen bieden. Keerzijde is echter dan Feyenoord er financieel niet zó goed voorstaat dat ze bepaalde bedragen kunnen weigeren. Denk dat iedere Feyenoord fan Gimenez liever behoudt, maar is het financieel verantwoordelijk beleid om dit ten koste van alles te doen?

Verkopen aan Benfica en dan twee jaar later dezelfde speler voor 100+ naar Engeland zien vertrekken. Hoe de financiele situatie eruit ziet bij Feyenoord weet ik niet maar als je poot stijf kan houden + Gimenez wil zelf niet weg (weet ik ook niet) dan heb je hier wel een lekker goudmijntje

21 maart 2023 om 13:14

Als Feyenoord daadwerkelijk kampioen wordt is die financiele positie met het geld van de Champions League ineens ijzersterk genoeg om keihard nee te zeggen.

Benfica is onderhand gelijkwaardig aan Feyenoord, dus niet doen. Daarnaast vertrek je van de nr 6 Europese competitie naar de nr 7 is sportieve achteruitgang.

21 maart 2023 om 12:54

Nou, Benfica is wel wat stappen hoger dan Feyenoord

21 maart 2023 om 12:56

Hoezo dan? Feyenoord timmert toch aan de weg en wij hebben straks 3 cl plekken en Portugal 1,5 , dus wellicht streeft Feyenoord Benfica voorbij.

21 maart 2023 om 13:15

Als Portugal 1.5 heeft hebben wij er ook maar 2.5. En met de clubs die wij die 3e plek insturen mag je dat op basis van voorgaande jaren ook best 2.3 noemen. Wel een beetje consistent blijven

21 maart 2023 om 13:18

Dat de competitie ingehaald wordt betekent niet dat ploegen beter zijn dan Benfica want geen Nederlandse topclub is momenteel beter dan zij. Ze staan niet voor niets in de kwartfinale van de CL door o.a eerste te worden in een poule met PSG. Benfica wordt hier wel erg onderschat…

21 maart 2023 om 13:20

Noem het geen slechte ploeg, maar ze verloren onlangs nog nipt Europees van Ajax en PSV, terwijl men hier doet alsof het een onoverbrugbaar gat is naar ze, alleen omdat ze het dit jaar goed doen in de CL. Moeten niet zo minderwaardig doen over het Nederlandse voetbal.

21 maart 2023 om 13:57

Dat was vorig seizoen ja. Dit jaar zijn ze veel sterker dan zowel Ajax als PSV en hebben het PSG in beide wedstrijden het enorm lastig gemaakt. Dit Benfica is alleen maar rijker geworden door het verkopen van Nunez en ook afgelopen winter met Enzo Fernandez.

21 maart 2023 om 14:03

Vorig seizoen nog beide ploegen uitgeschakeld? Zoals altijd zit je weer ouderwets te overdrijven als het gaat om buitenlandse clubs en Nederlandse clubs.

Hoe graag ik het als Feyenoord fan ook anders wilt zien Benfica is qua club echt structureel beter. Die halen bijna jaarlijks kwartfinale CL. Hoe kan Feyenoord dan ooit gelijkwaardig zijn? Maar ook Ajax of psv?

Ik mag echt hopen dat je een grapje maakt.

21 maart 2023 om 12:58

Gelijkwaardig aan Feyenoord? Wat? Ik ben extreem positief wat betreft Feyenoord, maar laten we niet doen of Feyenoord in de buurt komt van Benfica momenteel. Geen enkele Nederlandse club. Benfica kan dit jaar gewoon de finale van de CL halen. En dan zijn ze in de winter ook nog Enzo Fernandez kwijtgeraakt. Dat lukt geen enkele Nederlands club.

21 maart 2023 om 13:03

Ja maar het Portugese voetbal staat wel achter het Nederlandse en gaan straks een CL plaats aan ons geven. Ziet de toekomst van Benfica er dan ook rooskleurig uit? Feyenoord gaat na dit seizoen sowieso weer cashen voor een paar spelers met het aanstaande landskampioenschap en bedragen kunnen nog hoger uitvallen bij verder geraken in de EL.

21 maart 2023 om 13:11

Benfica gelijkwaardig aan Feyenoord?? En dan worden Ajax supporters arrogant genoemd. Mijn hemel zeg.

21 maart 2023 om 13:14

Op dit moment niet maar iedereen ziet toch dat Feyenoord aan het groeien is onder Slot? Overigens schaar ik PSV en Ajax ook niet ver achter Benfica, niet voor niets dat beide confrontaties onlangs thrillers waren. En daarbij speelt onze grote vriend Neres een hoofdrol bij ze. Veelzeggend wat mij betreft.

21 maart 2023 om 14:04

Pieterpost is een Psv fan?

21 maart 2023 om 14:36

Even een groot verschil: sowieso betalen Ajax en Benfica veeel meer salaris aan een speler, wat een overstap ook weer interessant maakt voor een speler. Feyenoord doet het dit jaar goed sportief gezien, maar loopt financieel echt nog wel ver achter hoor.

21 maart 2023 om 14:05

Vorig seizoen nog beide ploegen uitgeschakeld? En vorig jaar waren ze ook nog is 3x minder dan dit seizoen. Zoals altijd zit je weer ouderwets te overdrijven als het gaat om buitenlandse clubs en Nederlandse clubs.

Hoe graag ik het als Feyenoord fan ook anders wilt zien Benfica is qua club echt structureel beter. Die halen bijna jaarlijks kwartfinale CL. Dit zijn nog boven juve en Psg geëindigd. Daar mogen Nederlandse clubs alleen van dromen. Hoe kan Feyenoord dan ooit gelijkwaardig zijn? Maar ook Ajax of psv?

Ik mag echt hopen dat je een grapje maakt.

Ik ben als volwassen man weer echt fan van een speler. Vroeger beelde dit zich uit met een slaapkamer vol posters van de betreffende speler. Waaronder Larsson, Tomasson, Drogba etc. maar nu ben ik echt fan van Giminez. Wat een goede, koelbloedige spits is dit. Hier gaat Feyenoord sportief en financieel veel plezier aanbeleven. Ga maar is zitten bij de eerste onderhandeling met een bedrag a la 50 miljoen.

Absoluut niet verkopen, een spits als Gimenez vind je als Feyenoord zijnde niet snel.
Veel meer dan misschien 20 miljoen zal je niet voor hem vangen op dit moment. En hoewel je uiteraard forse winst op hem maakt weegt het niet op tegen datgeen wat je ermee inlevert.

Probeer hem nog minimaal een jaartje te behouden en ga in de tussentijd de wereld afstruinen naar een jong talent die je achter Gimenez rustig klaar kan stomen om uiteindelijk de scepter over te nemen.

Voor 9 miljoen mag je op de foto met em. Nee Obrigado

Als die jongen en Feyenoord slim zijn gaan ze volgend jaar met hetzelfde elftal de CL in. Stel je knalt daar door tot een kwartfinale dan worden die spelers ineens veel geld waard. Als de key spelers nu vertrekken vang je minder voor ze en word het ook lastiger in de CL.

Mooie club Benfica. Alleen betalen ze niet veel. Op z'n minst 45 miljoen voor deze jongen lijkt me. Zeer goeie spits en in de bloei van z'n carrière

Ik vind Gimenez best bij Benfica passen, eerlijk gezegd. Wel vind ik het nog wat vroeg, want hij presteert net een half jaar leuk. En Benfica is een stap omhoog, maar niet zo groot dat hij snel zal verzuipen.

Benfica loert vaak op buitenkansjes en zal vast denken dat Feyenoord hem voor 10m weg zal doen. 20m lijkt mij een mooi bedrag met percentage doorverkoop over het gehele bedrag. Als hij dan levert en voor 50m wordt verkocht, kan je weer wat miljoenen bijtellen.

Feyenoord staat financieel er beter voor dan jaren terug, dus verkopen hoeft niet. Zeker met CL volgend jaar. Maar verwacht niet dat clubs met 50m voor spelers zullen komen. Dat stukje aanzien moet weer opgebouwd worden of we moeten het over een exceptionele speler hebben.

21 maart 2023 om 13:16

Mwa, ze hebben Aursnes ook voor 15 miljoen gekocht, dus ze zullen niet snel denken dat hij voor een prikkie als 10 miljoen weggaat. Ook Darwin Nunez hebben ze voor 20+ miljoen uit Spanje weggehaald. Maar ze willen er natuurlijk wel bij zijn voor hij echt de Eredivise aan flarden schiet.

Bezit Feyenoord op dit moment niet maar 50% van de transfer rechten? Denk dat hij nog minimaal een jaar bij ons moet blijven. Champions league spelen en heb sowieso het idee dat hij nog lang niet uitgeleerd is onder Slot.

21 maart 2023 om 13:35

Pas geleden kwam (via 1908) naar buiten dat Feyenoord inmiddels minstens 60% of zelfs al meer van de transferrechten bezit op basis van prestaties/afspraken dit seizoen en Feyenoord heeft de overige rechten ook vastgelegd voor een bepaald bedrag komende zomer.

21 maart 2023 om 18:59

Enig idee welke richting dat bedrag opgaat? Zouden ze in Mexico hebben voorgesorteerd op deze ontwikkeling?



Gevoelsmatig hoop ik natuurlijk dat hij blijft, maar rationeel gezien is verkoop niet gek. Maar dan wel voor minimaal 50 miljoen. Dat krijgen andere clubs namelijk ook voor een jong, groot talent dat nog lang niet aan zijn plafond zit. Dan kan je een nog beter talent halen voor een deel van dat geld en de rest weer investeren. Ik weet nog dat ze Jorgensen na 2017 voor een hele hoop geld konden verkopen en het niet deden, waarna hij vervolgens geen schim meer was van de geweldige spits uit dat seizoen. Spannend, we gaan zien wat Santi zelf wil.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren