Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Valentijn is dodelijk: ‘Hij mag de veters van Martínez nog niet strikken’

Laatste update:

Valentijn Driessen laat in zijn analyse na Napoli - Ajax (4-2) weinig heel van de ploeg van trainer Alfred Schreuder. Volgens de chef voetbal van De Telegraaf heeft Ajax geen moment in de wedstrijd gezeten en behoorde een resultaat al helemaal niet tot de mogelijkheden. Onder meer Jorge Sánchez en Calvin Bassey moeten het ontgelden, maar ook de directiekamer wordt niet overgeslagen.

Ajax kwam tot twee keer terug in de wedstrijd via Davy Klaassen (kopbal) en Steven Bergwijn (strafschop), maar volgens Driessen waren het slechts speldenprikjes. "Het is negentig minuten lang een kat-en-muisspel geweest", aldus Driessen. "Op het moment dat Ajax even dacht in de wedstrijd te zitten, viel er weer een doelpunt. Napoli was oppermachtig en bepaalde het tempo. In feite bepaalden zij de totale wedstrijd. Ze konden scoren wanneer ze wilden. Mannen tegen de jongens wordt dan vaak gezegd. Daar was deze wedstrijd zeker een voorbeeld van."

Khvicha Kvaratskhelia en Hirving Lozano waren de spelers die Driessen het meest konden bekoren aan de kant van Napoli. Het Georgische toptalent schoot raak vanaf de strafschopstip, terwijl de voormalig PSV'er de openingstreffer voor zijn rekening nam op aangeven van Piotr Zielinski. "Vorige week liep hij (Lozano, red.) Blind aan alle kanten voorbij en dit keer liep hij Bassey aan alle kanten voorbij. Dat zijn nachtmerries voor backs. Schreuder zei dat we van Jorge Sánchez nog veel zouden horen, maar daar gaan we heel weinig van horen. Dat is absoluut geen topniveau."

In de ogen van de chef voetbal is de Mexicaan zeker niet de enige speler die door het ijs zakte tegen de ploeg van Luciano Spalletti. "Het geldt voor heel Ajax. Dat is een hele trieste constatering na drie keer geveegd te zijn in de Champions League. Dit Ajax komt lang niet in de buurt van het Ajax van de afgelopen jaren. Ze hebben gewoon verschrikkelijk slecht ingekocht. Dit keer stonden er drie aankopen in, vorige week twee. Er is honderd miljoen geïnvesteerd. Dat zie je totaal niet af aan dit elftal. En dat ga je ook niet zien, want er is geen kwaliteit gekocht."

Bassey
Als voorbeeld haalt Driessen Bassey aan. De van Rangers FC overgekomen verdediger krijgt er flink van langs. "Hij is voor 25 miljoen gekocht, maar hij mag de veters van Martínez nog niet strikken. En die werd voor zes miljoen gehaald. Dat krijg je als het een puinhoop is in de organisatie. Dat kunnen we wel concluderen. Dat ligt niet eens aan de scouting. Maar dan ga je verder kijken en kom je bij de directie. Wie bepaalt er? Er zijn mensen die hebben bijna het stuur in handen. Susan Lenderink bepaalt veel te veel, heeft totaal geen voetbal knowhow. Heeft helemaal niets met voetbal."

"De directie en raad van commissarissen moeten in dienst staan van het voetbal, maar die staan niet in dienst van het voetbal", gaat Driessen verder. "Zij zijn vanavond (woensdag, red.) alleen maar met zichzelf bezig en profileren zichzelf over de rug van Ajax zonder kennis van zaken. Ik denk dat het het failliet is van de totale structuur, zoals het nu wordt ingevuld bij Ajax. Het doet verlangen naar een nieuwe fluwelen revolutie als in 2011 met Johan Cruijff toen Ajax op hetzelfde spoor zat als het huidige Ajax."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En geen woord over ons tactisch meesterbrein. Het zou natuurlijk nog eerder aan de theejuffrouw liggen dan aan onze mol. Ten Hag zou na deze afstraffingen nog net niet met fakkels zijn opgejaagd door Falentijn maar nu ligt het aan de spelers en de directie. Lachwekkend weer

13 oktober 2022 om 08:55

Haha echt bizar inderdaad. Misschien eens met aankoop Brobbey starten, lijkt me een prima aankoop. En Wijndal zal het ook veel slechter doen dan Blind natuurlijk. Schreuder en Valentijn zitten samen lekker op verjaardagen, want hij blijft vaak buiten schot. Alleen maar wijzen naar anderen. Ook al zou er slecht ingekocht zijn, hier valt meer uit te halen.

13 oktober 2022 om 08:56

Daarnaast ben ik het er niet mee eens dat de selectie te weinig kwaliteit zou herbergen. Ik denk dat er zat kwaliteit is. Je hebt alleen iemand voor de groep nodig die ze in hun kracht zet en er het maximale uit haalt. Ik heb het idee dat Schreuder de selectie juist tegen werkt in haar ontwikkeling in plaats van ze verder brengt. Dan kan je wel kijken naar het bestuur, maar het begint echt op de bank bij Ajax. Maarja, je moet je bronnen verdedigen hé.

13 oktober 2022 om 08:59

Doorzichtiger wordt het niet toch, te triest voor woorden hoe die man beschermd wordt in de media.

13 oktober 2022 om 09:09

En ajax fans zouden eens verder kijken dan schreuder. Er staan nog 11 spelers op het veld die er niks van kunnen. Ongeacht de tactiek. Daarnaast is het bestuur, met 100mil te imvesteren in dit zooitje, natuurlijk mede verantwoordelijk. Het is alsof John de Jong aan het roer staat. Aankopen doen op basis van Fifa ratings/potentieel.

Een zondebok is makkelijk en simpel. Triest ook hoe eigen fans binnen een paar maanden het team afvallen. Zwaktebod is dat. Maar het is het collectief dat faalt. En de houding van de mieperige fans gaat zeker niet helpen, maakt het moraal en zelfvertrouwen alleen maar slechter.

13 oktober 2022 om 09:15

Bassey is gehaald op advies van Schreuder meldde VI gister.

13 oktober 2022 om 09:17

Helemaal met je eens Keyboardheld!

Duidelijke zaak dat dit een mix is van slechte beleid en slechte trainer.

Klaas-Jan en die andere moeten echt weg. Ze hebben iemand nodig met goed gezonde verstand. Het liefst zoals Overmars. Deze twee hebben nog geluk gehad dat ze werden teruggefloten door RvC anders hadden ze nog meer geld verspild voor Campos.

Natuurlijk maakt Schreuder wel hele rare beslissingen.

13 oktober 2022 om 09:26

@MessiBazoer. Inderdaad, advies van, niet gekocht door. En daarnaast wordt Bassey nog behoorlijk verdedigd door de fans... ofwel dan zou Schreuder toch pluspunt verdienen?

13 oktober 2022 om 09:50


Makkelijk om de TC de schuld te geven, maar tot nu toe lijkt het daar niet aan te liggen. De hoofdoorzaak is een goede tactiek ,al is de TC hier ook voor verantwoordelijk met het aanstellen van de coach.

Aankopen zijn best logisch, Bassey is groot/sterk en snel. Opbouwen is niet zijn sterkste punt. Hoeft ook niet Timber staat er naast, die is snel en kan goed voetballen. Ze zijn gekocht met de wetenschap dat Ajax 80% op de helft van de tegenstander speelt. Echter laat Schreuder Ajax opbouwen vanaf het 5 meter gebied. De backs moeten wel hoog staan, zelfs zo hoog dat ze altijd te laat zijn (zowel Blind als Rensch maar ook Wijndal in de voorbereiding ). Onder Ten Hag stonden de backs is lager en de cv iets hoger (16 meter), hierdoor was er meer ruimte en opties en ook was de bal daardoor sneller over de helft.

Op het middenveld waren er vastigheden, er waren altijd driehoekjes voor afspeelmogelijkheden. Maar ook als het spel op links was, kneep rechts. Onder Schreuder is hier totaal geen spraken van, het veld is veel te groot. Het middenveld kan bij balverlies ook niet of nauwelijks druk zetten hierdoor, de ruimtes zijn simpelweg te groot.

Voorin speelde Anthony en Tadic vaak vanaf de lijn, dan kwam er een back overeen. De middenvelder iets naar binnen en zo combineerde ze naar kansen. Zowel buitenom als binnendoor, nu is het doe maar wat je leuk vind, een voorzet vanaf de achterlijn is zeldzaam. Tevens vult hij op Glasgow na de posities verkeerd in, hij denkt dat de Tadic variant met Kudus werkt in alle wedstrijden, maar Kudus is een loper en kan geen bal vasthouden. Tadic en Brobbey kunnen die rol prima vervullen, maar analytisch inzicht is er niet bij Schreuder.

Mensen willen gewoon een zondebok in het veld aanwijzen. Maar als het overal op het veld op dezelfde wijze fout gaat hebben ze opdrachten vanuit de coach gekregen. De spelers zijn op die Argentijnse rechtsbuiten na gewoon prima versterkingen, je moet spelers alleen wel in hun kracht zetten.

13 oktober 2022 om 10:03

Ik geef aan dat het een mix is van slechte beleid en slechte trainer? Schreuder maakt wat rare keuzes maar het beleid is nog erger

1. Onana gaat weg en Ajax haalt niemand? Pasveer deed het naar behoren vorige jaar, maar je ziet toch wel het niveauverschil. Ze hadden Gorter moeten verhuren aan Vitesse of Nec en Cillessen binnen moeten halen.
2. Mazraoui gaat vertrekken en zijn backup is niet in staat om hem te kunnen vervangen? Ipv op de laatste dag een RB halen kon je ruim van tevoren dit invullen.
3. Martinez gaat weg en je haalt een fysieke speler ervoor terug maar opbouwend is het nog niks. Hij moet zijn tijd nog krijgen vind ik ook. Martinez was in het begin ook stroef.
4. Gravenberch is ondanks zijn leeftijd gewoon een ervaren (zeker voor eredivisie begrippen) speler. Taylor is een beginner, logisch dat je op dit gebied inlevert. Je levert gewoon kwaliteit in.
5. Tadic is afgelopen seizoenen zo belangrijk geweest en je haalt een speler voor zijn positie. Die niet zo belangrijk kan zijn als Tadic?
6. Anthony, ik neem toch wel aan dat je een schaduwlijst hebt, voor het geval dat een speler vertrekt? Ze hadden niet verwacht, nee klopt. Maar als je een lijst had dan had je ook een betere speler kunnen halen?

Daarnaast maakt Schreuder ook er een potje van ipv Brobbey begint hij met Kudus. Telkens maar met Blind, terwijl je ook Wijndal hebt. Laat Tadic gewoon links beginnen en bergwijn op rechts. Kijken hoe dat loopt anders haal je Tadic toch eruit?

13 oktober 2022 om 13:15

KeyboardHeld, totaal niet met je eens. Vooropgesteld heeft niemand de illusie dat we beter zijn dan Liverpool en Napoli. Ook verlies in Alkmaar en zelfs een gelijkspel tegen een GAE kan een keer gebeuren. Het is de manier waarop dat gebeurd.

Daarnaast is er volop geïnvesteerd in nieuwe spelers en nee we kunnen niet verwachten dat Bassey Martinez ff doet vergeten of Conceciao Antony. Maar ook Martinez en Antony hadden tijd nodig om zich te ontwikkelen tot de speler die ze zijn.

Maar als je kijkt dat van de nieuwe spelers enkel Bassey en Bergwijn hun kansen krijgt is dat niet logisch. Met Wijndal, Brobbey en Conceciao heb je 3 grote talenten. Sanchez weliswaar ff geblesseerd geweest krijgt weinig kansen. Grillitsch mag zo nu en dan komen opdraven. Dat schiet allemaal niks op en is Schreuder te verwijten.

13 oktober 2022 om 09:19

Heel frappant inderdaad (of juist niet). De haatcampagne tegen Ten Hag nam absurde proporties aan. Zelfs toen hij de halve finale van de CL bereikte. Schreuder verbreekt alleen maar negatieve records.

13 oktober 2022 om 09:21

Wat zou Ten Hag gisteren anders hebben gedaan (en ook hij werd bekritiseerd om zijn tactisch brein en wisselbeleid).

Schreuder had met Brobbey kunnen starten en Kudus op 10. Of Brobbey ipv Kudus. De omzetting Blind vs Bassey was een heel logische gezien de voetballende kwaliteiten van Blind in combinatie met zijn snelheid en zijn directe tegenstander (lozano).

Nu kan je zeggen dat Blind moet banken. Nou een maand geleden werd Blind hier nog massaal verdedigd. Ook als het om Oranje gaat.

Het hele elftal is in disbalans. Bassey voor de eredivisie en EL misschien een prima aankoop en is nog jong. Maar het gaat voornamelijk om Bergwijn. Of je trekt Bergwijn aan om Tadic te vervangen (doorselecteren) of je geeft het geld uit aan een goede spits. Brobbey is een talent die het nog moet waarmaken. Die haal je net als nu voor de bank. En je mag toch aannemen dat je een alternatief hebt voor Antony. Verder zakken een paar spelers door het eis, waar meer van was verwacht. Zijn alternatief (sanchez voor Rensch) was gisteren iig geen schot in de roos. Maar om iemand na 1 wedstrijd af te rekenen gaat mij te ver.

Dat Schreuder niet wisselt valt hem aan te rekenen, maar zijn start opstelling is logisch en de manier van spelen is niet anders dan onder Ten Hag.

Slot gaat hard onderuit tegen Lazio en wordt nog steeds gezien als een topcoach.

13 oktober 2022 om 09:42

Ajax speelde prima gisteren, enige fout was dat Blind nog steeds speelde en dat zorgt voor onrust.
Bassey was verantwoordelijk voor de assist op Klaassen en kreeg instructie hoog op het veld te staan.
Blind en Tadic zijn gewoon passe, hoe vreselijk dat ook is want ze hebben veel voor Ajax betekent.
Aankopen zijn ook veel te duur, vastgepind op we moeten die en die hebben en enorm betaald. Er zijn gewoon talenten beschikbaar zoals Martinez en Antony, die moet je opsporen en voor bedragen tussen de 3(taglaficio) en 20(antony) miljoen aankopen en dan komen we er wel weer.

Bassey en Bergwijn gaan nog wel een keer voor een goede prijs weg en boekhoudkundig maken we dan gewoon winst. Verder doorselecteren. Accepteren dat Kudus domweg geen spits is en Brobbey wel, desnoods Tadic in de spits (al kon dat gister niet).
Nb. ik vond Conceicao gisteren leuk invallen en Ocampos ook. Zat wel meer dynamiek in het spel, ik zie nog graag een voetballende middenvelder komen die de bal echt kan vasthouden

13 oktober 2022 om 11:09

Ik neem aan dat je het over de U19 hebt als je zegt dat Ajax prima speelde? Ajax 1 was dramatisch gisteren. Kwam op alle fronten tekort en er zat geen enkel idee of strijdplan achter.

13 oktober 2022 om 11:14

Je verwacht serieus dat Bassey nog een keer weggaat voor meer dan 24 miljoen? Nou, dan moet hij nog wel wat reuzestappen zetten.

13 oktober 2022 om 11:53

Ajax speelde prima ? Napoli liet Ajax (elke keer als ze met 2 doelpunten voor stonden) lekker voetballen zonder dat Ajax echt gevaarlijk werd. Was de stand minder zette Napoli aan en kwam Ajax er niet aan te pas.

Boekhoudkundig winst maken is heel makkelijk. Schrijf op ze af totdat het contract bijna afgelopen is, en verkoop ze dan voor 5 tot 10 miljoen en je maakt boekhoudkundig winst. Op zich is dat nog niet zo'n probleem als ze leveren (zoals Tadic en Blind vooral gedaan hebben) echter doen Bassey en Bergwijn dat niet !!

13 oktober 2022 om 11:55

Homegrown speler. Je hoeft de komende 3 seizoenen maar 1x een oke seizoen te draaien en je maakt al winst

13 oktober 2022 om 13:42

Nee over Ajax 1, ik vond het bij vlagen best oke. Ik verwacht niet dat Ajax gezien de afgelopen weken ineens Napoli bij de strot grijpt en 90min lang wegtikt. Bij vlagen deden ze niet onder en ik vond ze sommige 5-min periodes zelfs iets beter.
Overall won Napoli terecht, maar het verschil was niet enorm groot in mijn optiek.

13 oktober 2022 om 16:04

@magikhetwete
Maar had je niet het gevoel dat Napoli een voorsprong van 2 doelpunten genoeg vond ? Ze kwamen vrij snel op 2-0 en lieten daarna het spel aan Ajax. Toen Ajax 2-1 en later ook 3-2 maakten zette Napoli even aan en waren ze echt beter dan Ajax en scoorden ze ook direct weer. Dat zijn toch tekenen dat Napoli het wel geloofde en niet vol uit ging. Misschien is deze overwinning nog wel erger dan de 1-6. Napoli speelde gewoon met Ajax, gaf Ajax het gevoel mee te doen, maar uiteindelijk deden ze dat helemaal niet.

13 oktober 2022 om 18:07



Mwah, niet geheel. Het 3e doelpunt was een penalty en Ajax was op dat moment wel minder maar het was niet kansloos en geen echte kansen. Ajax deed het aardig, Napoli was echt wel sterker maar concentratie houden bij voorsprong hoort er bij.
De 4-2 was natuurlijk ook een pisgoal, Ajax had op dat moment het betere van het spel in mijn optiek.
Overigens denk ik dat de hele dynamiek anders was geweest als je Blind er gewoon uit had gehaald, die kwam gewoon echt (snelheid) tekort en dat was killing deze wedstrijd.

Ik heb er niet perse een hard hoofd in

13 oktober 2022 om 09:46

Diego

Haha ja te opvallend gewoon..

Maar ook niet over Blind. Als Malacia een keer slecht speelt tegen City(!!) dan komt hij eigenwijs zeggen dat Blind beter is en in Oranje hoort (ook al was Blind tm deze wedstrijd echt iedere wedstrijd betrokken bij fouten. Zelfs tegen Volendam(!))))

13 oktober 2022 om 10:11

Maar je kunt niet ontkennen dat hij ongelijk heeft !! Of vind jij wel dat er goed ingekocht is ? Het is zo makkelijk om alleen naar Schreuder te wijzen, maar H2 heeft toch niet echt goede spelers gehaald. Daarbij zijn ze nog gered door de RvC door een stokje te steken voor de aankoop van 20 miljoen.

Lekker makkelijk om continu Bassey een van de slachtoffers te maken van dit wanbeleid. Je zag aan bepaalde momenten dat Bassey echt wel een prima speler is met zijn balbehandeling en voorzet op Klaassen waar die goal uit valt. Echter, is opbouwen niet zijn sterkste punt en positioneel kan het ook wel beter, Bassey heeft gewoon de tijd nodig. Waarom zie ik Valentijn geen kritische nooit breken over een Blind die er al jaren staat en nog steeds loopt te blunderen, volgende wedstrijd zal hij en Tadic weer als eerste op de wedstrijd formulier verschijnen. Verder is de hiërarchie in de team aardig verstoort en voetbal Ajax zonder visie, daar is Schreuder volledig debet aan. Maar daar hoor ik Valentijn natuurlijk geen woordje aan vuil maken, want het ligt natuurlijk aan de godelijke “mislukte” aankopen. Martinez was trouwens ook niet heilig aan het begin, die werdt ook in eerste instantie als miskoop bestempeld. Echter, had Ten Hag een duidelijk visie en kon dit goed weerleggen op zijn spelers. Bassey is in die zin een rondvliegend projectiel waarvan je ziet dat hij duidelijkheid mist in de manier van spelen.

13 oktober 2022 om 08:59

Helemaal mee eens. Het ziet er wat onbeholpen uit en hij heeft veel geld gekost, makkelijk slachtoffer dus. Hij lijkt mij uitgebreid gescout, het lijkt mij dat ze toen al zagen dat dit voetballend geen Martinez was. Dat was Sanchez destijds ook niet. Prima als je snelle backs hebt en een voetballende verdediger naast je. Kortom, geen Blind naast je en zelfs maar niet in de buurt. Maar helaas is Blind heilig en moet Bassey met zijn beperkte voetballende vermogen desnoods op de back staan of wellicht zelfs in de spits. Zolang onze Daley maar kan spelen.

13 oktober 2022 om 09:03

Inderdaad, daarnaast is het voetballend bij Bassey geeneens zo slecht. Met Timber en Blind heb je voetballend zo’n beetje de best opbouwende verdedigers naast zich. Dan lijkt het al snel minder dan het is.

13 oktober 2022 om 11:55

Wat heb jij voetballend opbouwend dan van hem gezien ? Als ze hem vrij laten, wachten tot hij de bal heeft en dan lichte druk zetten dan is het een wilde trap naar voren of liever nog terug op de keeper. Daarbij heeft hij wel de pech dat het duo voor hem (met name Alvarez) voetballend niets beter is.

13 oktober 2022 om 09:01

Juist Carribean, ik geloof ook nog in Bassey hij heeft duidelijk de tijd nodig. Wat niet gek is als je van Rangers komt. Maar goed, Falentijn Driessen moeten er eigenlijk niet meer op reageren. Schreuder moet zo snel mogelijk plaats maken voor Bosz, dit is echt helemaal niets die vent schopt alles omver Ten Hag heeft opgebouwd voor ons.

13 oktober 2022 om 09:10

Waarom Bosz, daar zie ik het nu ook niet in.

13 oktober 2022 om 09:32

Laten we daarnaast niet vergeten dat na het Europese topjaar, ook een moeizamer jaar Europees volgde. Je kunt niet verwachten dat een team waarvan vijf of zes basisspelers in één zomer de deur uitlopen, er gelijk weer staat om zich te meten met de toppers.

Ik ben ervan overtuigd dat Bassey, Brobbey en Wijndal zich ontwikkelen tot potentiële sterkhouders, mits ze de kans krijgen. Dat oneindige heilig houden van Blind gaat tot niets leiden natuurlijk. Ook Conceicao bracht echt iets extra's met zijn dribbels en brutaliteit. Hopen dat hij meer en meer minuten gaat pakken, want ik ben echt onder de indruk.

Afscheid nemen van Schreuder lijkt me ook niet geheel onverstandig. Dat slappe gelul van hem over goede energie, plezier uitstralen en dan komt het vanzelf ben ik nu wel goed zat. Hij heeft in korte tijd aangetoond dat hij niet het brein was achter het Europese succes zoals door hartsvriendin Valentijn werd gewaardeerd en moet gewoon wieberen. Zal een prima people manager zijn, maar als hoofcoach heeft hij wel aangetoond niet het niveau te hebben waar je naar moet streven. Nog even aanhouden en de ontwikkeling die onder Ten Hag werd ingezet, wordt in één jaar volkomen te niet gedaan.

Ajax heeft gewoon hele goede spelers verkocht en in ruil daarvoor spelers gehaald die simpelweg nog niet op dat niveau zitten. Bassey zal zich echt wel goed gaan ontwikkelen, denk ik. Anderszijds vraag je je dan wel af of je zo’n bedrag moet neerleggen voor een speler die nog niet goed genoeg is, aan de bal, voor Ajax.

13 oktober 2022 om 08:54

Exact. Dat zijn valide standpunten. Als je even alles rationeel 1-op-1 bekijkt: Rensch is niet zo goed als Mazraoui, maar kan dat wel worden (Mazraoui heeft vaak ter twijfel gestaan en was op zijn 19e ver verwijderd van de status van Rensch). Bassey is niet zo goed als Martinez en ook nog een ander type. Taylor is een talent, maar nog niet zo ver als Gravenberch. Idem dito met Brobbey: die gaat er nu nog, in tegenstelling tot Haller, geen 35 goals in alle competities scoren. Maar uiteindelijk is dit jammer genoeg inherent aan een club als Ajax zijn. Het is bijna onmogelijk om ontwikkelde spelers een op een te vervangen. Al die spelers hierboven (op Haller na) hadden ook hun tijd nodig om te groeien. Als je dan direct in een keer vijf spelers verkoopt, in plaats van de gebruikelijke twee of drie, dan is dit het resultaat. Zeker als je trainer van Lidl-kwaliteit is.

13 oktober 2022 om 09:13

Mee eens. Afscheid nemen van 5 basis spelers die het verschil konden maken kan je simpelweg niet vervangen binnen 1 seizoen. Daarbij optellend dat je andere ervaren krachten, Tadic en Blind langzaam te oud beginnen te worden. Volgend jaar hebben Bergwijn, Conceicao, Kudus (na zijn blessure), Bassey, Taylor en Sanchez een jaartje bij Ajax in de benen en samengespeeld. In de Eredivisie is kampioen worden gewoon het doel, maar dat dit op het hoogste Europese niveau een tussenjaar zou worden lijkt me niet vreemd.

13 oktober 2022 om 09:16

Daar doe je de Lidl wel mee tekort hoor😉

13 oktober 2022 om 09:34

Kampioen worden moet geen doel zijn, maar een verplichting. Ook al heeft je selectie de nodige verandering doorgemaakt, heb je nog altijd een groep die met kop en schouders (kwalitatief) boven de rest uit moet steken. Dat ben je aan je status verplicht.

13 oktober 2022 om 09:53

Suarez7

"zeker als je trainer van Lidl-kwaliteit is."

Denk eerder een Aliexpres versie! Op papier denk je mwoh kan wel. Tot je het ontvangen hebt en alle mankementen ziet

Trouwens ook Martinez had veel tijd nodig.
Gravenebrch had ook veel diepe dalen hoor. Was niet heel stabiel

Het is dat bij Erik je een duidelijk plan had. Iedereen wist wat te doen. ALs hij iemand inbracht, trok dat niet het niveau gelijk lager.

Schreuder begint slecht en kan het zelfs presteren met 1 wissel nog slechter te laten spelen. 1 wissel waardoor je soms 2 a 3 posities moet omwisselen.

Wij zijn opgeschept met deze onzekere mol. De man wil te graag bewijzen een masterbrein te zijn en houdt daarom maar vast aan onzin zoals Kudus in spits en te diepstaande backs. Ook de lange ballen tactiek begrijp ik gewoon niet

Na jaren goed beleid (eigenlijk vanaf 2012) draai je in een loodzware poule een slecht Champions League-seizoen, zoals zoveel Europese subtoppers en zelfs topclubs hebben gehad. En direct wordt alles afgefakkeld en klopt er niks van. Ja, er moet stevig geevalueerd worden. Ja, er moet wat bij. Maar de voornaamste reden voor het zwakke seizoen is een vreemde beslissingencomplex van de trainer. En daar hoor je Valentijn niet over, omdat het gaat om Alfred "het lek" Schreuder.

13 oktober 2022 om 09:06

Bassey is een prima aankoop. Hij is groot, sterk en snel. Natuurlijk moet hij wennen aan het spel bij Ajax en is hij niet te vergelijken met Martinez, maar Bassey gaat er echt wel komen. Het ligt naar mijn mening aan Schreuder dat het al een tijd niet loopt binnen Ajax. Kom je heel gelukkig terug tot 3-2 en dan haal je er Bergwijn vanaf en Berghuis en breng je Ocampos en Conceicao. Ik heb gisteren al aangegeven dat Napoli zwak was in de lucht in hun centrum. Dat zag je bij de voorzet van Bassey op Klaassen en het doelpunt. Dan breng je toch in minuut 83 Lorenzo Lucca van 2 meter en laat je Bergwijn en Berghuis staan. Je had Blind, Alvarez of Bassey moeten wisselen en dan de bal lang en hoog moeten spelen.
Daarnaast is Kudus geen spits maar een middenvelder. Hij haalt hiermee zowel Kudus als Brobbey uit zijn spel. Gaat Taylor er geblesseerd af, verwacht je Kudus op het middenveld en Brobbey in de spits, brengt hij Grillitsch. Waarom? Alvarez stond het fort al te bewaken en je staat achter.dus de kritiek moet zich richten op Schreuder, niet zo zeer op de spelers.

13 oktober 2022 om 11:58

Hij is groot wordt soms heel makkelijk weggezet (waarna hij wel door de scheids gered wordt) en wint (volgens de statistieken van Kwakman) minder dan de helft van zijn kopduels. Nu is dat ook het probleem van Timber. Dus beide spelers vullen elkaar niet echt goed aan.

13 oktober 2022 om 09:18

Haha yup, goede conclusie. Dit is voor mij het meest kwalijke aan nep-journalisten zoals Driessen. Z'n columns zijn doordrenkt met eigenbelang. Hieruit kun je gewoon concluderen wie destijds het lek was. Des te meer sympathie ik momenteel krijg voor EtH en des te groter m'n apathie voor Schreuder wordt.

13 oktober 2022 om 11:53

Het is geen makkelijke poule maar ik vind dat je vrij mild bent. Je krijgt 10 goals tegen in 2 wedstrijden tegen Napoli. Rangers heeft niks te zoeken in de CL en misschien niet eens in de EL. Liverpool staat 10de in de PL op 14 punten van de koploper na 9 wedstrijden. Dus inderdaad. Een moeilijke poule maar zeker niet onmogelijk en de manier waarop is gewoon drama. Ook in de eredivisie is het echt beschamend. Je hebt meer dan 100m uitgegeven dus dan is er ook een bepaald verwachtingspatroon. Er moet wat bij? Hoeveel nieuwe spelers heb je gekocht afgelopen zomer? 10?

13 oktober 2022 om 13:07



Als je in vorm bent is het geen onmogelijke poule. Maar je bent, mede door een dramatische trainer, niet in vorm. Liverpool uit vorm is nog altijd een klasse beter dan Ajax uit vorm en dit Napoli in vorm, daar is het Ajax uit vorm al lichtjaren van verwijderd. Tuurlijk is er ook veel geld uitgegeven, maar er is ook een exodus geweest en enorm veel spelers zijn verkocht. Je kan nou eenmaal niet een op een spelers terughalen met hetzelfde niveau en moet wat geduld hebben. Antony had in zijn eerste seizoen een periode van 26 wedstrijden met 4 G/A, Martinez had 1,5 jaar nodig om basisspeler te worden, Alvarez werd hier op Voetbalzone 2 jaar afgebrand voordat hij in de basis kwam... Uiteindelijk is, gezien de financiele positie, een derde plek in deze poule te verwachten en deze gaat gegrepen worden. De manier waarop is inderdaad aanleiding voor grondige analyses, maar je moet het ook de tijd geven. Niet per se met deze trainer, maar uiteindelijk kan je pas over een langere periode de balans opmaken. Zoveel clubs hebben weleens een Europees jaar waarin het minder gaat. Benfica had een paar jaar geleden 0 uit 6 in een makkelijke poule, Porto had een Europese campagne waarin het in de voorronde eruit lag... En dit team kan zich hopelijk nog profileren op het tweede Europese niveau.

Bassey heeft op de drie Europa League potjes tegen Leipzig en Frankfurt nog tegen geen enkel team op niveau gespeeld en dat ook nog in een 5 mans verdediging. Het was een grote gok om dan 20+ miljoen te betalen voor zo'n speler die uit een heel ander systeem komt. Jorge Sanchez was eigenlijk ook het halve werk, kostte 'maar' 5 miljoen alleen was ook in Mexico niet een absolute uitblinker. Meestal de derde rechtsback van Mexico na Araujo en Alvarez.

Valentijn is inderdaad dodelijk irritant. Heel ajax speelde matig, zat geen idee achter. Verkeerde opstelling en tactische keuzes. Waarom haal je 2 spitsen om een middenvelder in de spits te zetten. Waarom speelt Blind en wordt hij ook nog eens niet gewisseld. Taylor vind ik te kort komen, daar kan Kudus eventueel spelen. Klaassen geen fan van, maar zolang hij scoort bewijst hij zijn waarde. Schreuder.. Voor de competitie goed dat hij er is, houdt het spannend bovenin.

13 oktober 2022 om 11:59

Je haalt dan wel 2 spitsen, maar mag je Lucca echt mee rekenen ? Speelde deze niet op het 2de niveau van Italie ? Moet die in de basis staan ?

Schrok wel van die Sánchez zeg... veel te traag voor CL niveau.

Bassey heeft wel potentie, maar waarom stapt die jongen telkens in bij verdedigen? Elke keer instappen en de tegenstander is je te snel af.

13 oktober 2022 om 09:26

Toch kwam die net terug van een blessure. En ze zeiden ook al dat hij niet helemaal fit was. Alleen Rensch was er ook niet. En je 1e wedstrijd gelijk staan tegen die Kvaratskhelia, die ook Liverpool helemaal vernederde, is ook geen schande. Zou hem toch wel meer aan het werk willen zien.

13 oktober 2022 om 10:37

Geef Bassey inderdaad een kans, die komt uit een knokcompetitie van keuken kampioen niveau, dus die moet gewoon nog wennen aan de stap omhoog. Van uit bij Kilmarnock naar uit bij Napoli is echt een giga verschil.

13 oktober 2022 om 11:26

Sanchez kun je niks kwalijk nemen. Weinig wedstrijden in de benen en dan moeten spelen tegen een van de beste LB van dit moment. Het was idd niet best wat hij gisteravond liet zien, maar het is wmb te vroeg om hem nu al af te schrijven. Zelfde geldt voor Bassey. Ziet er ook allemaal niet geweldig uit, maar die moet je ook even de tijd gunnen. En niet als back opstellen.

Ajax heeft echt heel matig ingekocht afgelopen zomer. Die Bassey zit er steeds naast en Bergwijn was bij PSV al wisselvallig en laat zien waarom hij bij Tottenham op de bank zat, daar is veel te veel voor betaald. En de rest zit op de bank. Onbegrijpelijk dat Wijndal zelfs al invaller niet in beeld komt, waarom betaal je er dan zoveel geld voor?

Te makkelijk om nu jonge jongens als Bassey af te maken, de ogen moeten gericht zijn op de ervaren spelers die keer op keer teleurstellen. En natuurlijk onze trainer die beschermd word door de media maar ons laat spelen als een degradatiekandidaat.

Lekker gemakkelijk om Bassey neer te sabelen. Hij is idd voor veel geld gehaald, maar laat hem eens wennen binnen een team en een vaste positie krijgen. Nu slingert hij van LCV, naar linksback naar rechtsback.

Schreuder is verantwoordelijk voor de chaos en onvrede en onduidelijkheid richting zijn selectie!

Krijgt altijd jeuk van die opmerking "mag nog niet de veters strikken". Zie je het voor je?

Maar goed, het schermen met transfersom voor Martinez en die vergelijken met Bassey is natuurlijk wel heel flauw. In de eerste maanden waren Martinez (en Alvarez) ook verre van zekerheidjes. Volgens mij werden die op een bepaald moment ook bestempeld als miskopen.

Geef die Bassey een beetje tijd zeg...

''susan Lenderink bepaalt veel te veel, heeft totaal geen voetbal knowhow. Heeft helemaal niets met voetbal."
Is Valentijn nou zo dom of doet hij zo dom?
Susan Lenderink doet echt helemaal niets aan de scouting of draagt spelers voor. Zij gaat over de financiã«n en of bedragen die geboden kunnen worden gerechtvaardigd kunnen worden met de actuele stand van zaken. Dus als dat geboden kan worden qua financiã«n laat ze dat toe. Meer dan dat doet ze niet.
Hij doet nu net alsof zij ook nog de scouting en transfers doet. Valentijn maakt zichzelf echt weer compleet belachelijk.
Daarnaast ook alles en iedereen de schuld geven behalve het werkelijke probleem benoemen en dat is zijn billenmaatje Schreuder. God waarom reageer en lees ik die dingen ook van Valentijn, je weet dat er onzin gezegd gaat worden.

13 oktober 2022 om 09:56

Xii

Valentijn moet zijn lek molletje Schreuder natuurlijk beschermen he. Dus iedereen gaat er aan, om zijn falen te camoufleren. Van Financiele directeur tot de WC juffrouw of horeca medewerker of zelfs de man die gras maait

13 oktober 2022 om 11:03

Dit is een gevalletje van hoe zeg ik wie m'n bron is zonder te zeggen wie m'n bron is.

De heer Driessen is zich er wel van bewust dat Bassey een heel ander type speler is dan Martinez? Maar inderdaad , Ajax heeft in het verleden goede spelers kunnen halen tussen de 5 en 15 miljoen. Nu kopen ze spelers tussen de 15 en 30 miljoen die niet echt het verschil kunnen maken.
Aan de andere kant laat het meesterbrein, volgens de Telegraaf, wel een spits Brobbey en een vleugelspeler met branie op de bank zitten.
Ook was het die zelfde RvC die een halt toe riep aan de transfer van die Argentijn, nu wordt die gelukkig gehuurd. Vraag me ook af in hoeverre Schreuder inspraak heeft gehad in al deze transfers ?

Daarom is Bassey 25 miljoen en Martinez ook 80.

Bassey die net begint vergelijken met Martinez die een topseizoen draait is iemand onrecht aan doen. Bassey is een mindere voetballer, maar veel krachtiger en sneller. Hij moet wennen is na Psv uitstekend begonnen... en mensen spraken over een topaankoop. En nu kan hij er geen klote meer van??

Aan Bassey ligt het niet. Haal gewoon eerst Blind eruit.. Laat Wijndal lekker Bergwijn overlappen en zet Brobbey in de punt. Dan zal Bassey ook weer in zijn rol komen.

We moet ook niet vergeten dat Ajax na een goede seizoenstart nog de hemel werd in geprezen. Na de wedstrijd tegen Glasgow Rangers was Schreuder met schitterend combinatievoetbal en spelers die overal opdoken, nog de 2.0 versie van Erik ten Hag.
Calvin Bassey had een moeilijke start met die rode kaart maar een paar weken verder was voor iedereen duidelijk dat hij binnen 1 a 2 jaar voor een recordbedrag naar een Premier League club zou verhuizen. Met zijn snelheid vormde hij een geweldige tandem met Timber en Martinez was alweer snel vergeten.
En Steven Bergwijn was een aankoop van de buitencategorie en eigenlijk véél te goed voor de eredivisie.
Kudus was het nieuwe goudhaantje, onbegrijpelijk dat Ten Hag hem zo weinig liet spelen en wat een vondst van Schreuder om hem in de spits te posteren.

Ik verzin dit niet allemaal zelf, is gezegd door analisten en journalisten. Ik bedoel maar; de waan van de dag regeert. Dit was nog maar een paar weken geleden en inmiddels kan niemand er meer van, falen de aankopen, de trainer, het bestuur en de technische leiding.

Waarom geeft hij in vredesnaam Susan Lenderink een verwijt? Zij gaat enkel over de financien...

Toen Malacia een kutpot speelde 'gelul dat Malacia beter is dan Blind'. Nu hoor je hem niet...beide totaal niet in vorm iig. Hebben echt een probleem straks.

En valentijn mag de veters van een echte, integere journalist niet strikken.

Wel heel erg doorzichtig nu van Valentijn dat hij wederom de naam van Alfred Schreuder niet noemt. De spelers verzaken natuurlijk, maar Megamind faalt keer op keer door zich tactisch te laten afbluffen door bijna iedere trainer in Europa (zowel binnen als buiten Nederland). Biezen pakken en wegwezen, klaar ermee. Genoeg is genoeg. We zijn binnen 1 jaar gedegradeerd van een gerenommeerde club in Europa naar een lachertje. Alles waar de afgelopen jaren aan is gebouwd stort als een kaartenhuis in elkaar.

Hahaha het is gegund, maar wat zal Erik zich kapot lachen in Manchester. Die man komt gewoon niet bij.. Hahah "masterbrein" Schreuder de man achter zijn succes.

Serieus die man ligt gewoon wekenlang op de grond van het lachen.

Susan Lenderink bepaalt helemaal niks op voetbalgebied, maar geeft louter goedkeuring op financieel gebied. We mogen blij zijn dat een jongen als Ocampos die uit de koker van Schreuder en zijn zaakwaarnemer komt alleen maar gehuurd is dankzij een verstandige directie.
Valentijn kan beter dodelijk zijn op zijn oogappeltje Schreuder. Het team straalt geen chemie uit. Jongens die afgelopen jaar op hun kunnen en op belangrijke momenten boven hun kunnen speelden zakken nu structureel volledig door de ondergrens. Deze selectie is goed genoeg om het Napoli moelijk te maken, maar je ziet dat het qua chemie, structuur, verdedigend, aanvallend iedere wedstrijd minder wordt en daar kun je Schreuder volledig op aanspreken. Had ik niet verwacht overigens, maar je kan niet anders concluderen.

Ajax is al jaren in verval. Het gaat elk seizoen minder. Ajax is elk seizoen minder bal vast.
Daardoor neemt de druk op de verdediging enorm toe.
Ajax krijgt ontzettend veel tegendoelpunten.
De bal vaste spelers waren Blind, Tadic, Frenkie de jong, schone, Ziyech. Hierdoor dicteerde Ajax het spel.
Al deze voetballers zijn weggevallen. Het gevolg is dat Ajax niet bal vast is. Hierdoor bouwen ze minder goed op en verliezen ze de bal vaker. Hierdoor golft het spel op en neer.
Ajax heeft altijd problemen gehad wanneer het spel op en neer golft (6-2 Feyenoord).
Ajax rendeeert enkel als het dicteert in balbezit. De verdediging is nooit goed geweest. De verdediging van Ajax was goed in balbezit waardoor het minder hoefde te verdedigen.
De verdediging van nu is niet goed in balbezit en balverlies.

Het is eigenlijk gek. Schreuder speelt minder aanvallend dan Ten Hag en krijgt er veel meer om zijn oren.

Het is voorbij met Ajax. Dat is heel begrijpelijk.
Je kan geen vervangers vinden voor dat soort bal vaste creatieve spelers.
Wat er nu met Ajax gebeurt, dat is normaal. Dat gebeurt elke club. Je hebt altijd een lichting aankopen en talenten wat goed valt voor jaren. Zodra ze ouder worden is het voorbij.

Ik ben het wel met Ajax supporters eens dat Schreuder nooit aangesteld had mogen worden. Hoe kan je nou iemand aanstellen die bij Twente werd uitgekotst om zijn spelopvatting. Ook bij Brugge kotsten ze van zijn spelopvatting.
Het is geen goede trainer. Hij is onbewezen en een typisch geval van een assistent.

Ik ben een PSV supporter. Hetzelfde geldt voor van Nistelrooy. Dat zal nooit een trainer worden.
De beste trainer loopt rond bij Feyenoord.
Het zou me niets verbazen als Feyenoord dit jaar kampioen wordt. Die spelen nog niet goed genoeg om kampioen te worden.
Maar alle teams van Slot groeien ontzettend gedurende het seizoen.

13 oktober 2022 om 13:28

Feyenoord kampioen ?. Jij bent helemaal van de pot afgerukt.

Ik ben geen fan van Valentijn en idd je kunt je bij een aantal beslissingen van Schreuder echt wel twijfelen, maar hij slaat hier op een aantal gebieden wel de spijker op de kop.

Dat Ajax gisteren lange tijd mee deed lag vooral aan Napoli. Als Ajax scoorde zette Napoli weer aan en scoorden ze weer vrij snel. Daarna lieten ze zich weer inzakken.
Veel gehaalde spelers hebben niet het niveau dat zou moeten. Ze hebben te veel belangrijke spelers weg laten gaan (waarbij je ook moet constateren dat er voor een aantal spelers zoveel werd betaald dat je het eigenlijk niet kon laten lopen) maar de gehaalde spelers zijn gewoon minder dan de spelers die vertrokken zijn. Als daarbij Blind, Tadic en Pasveer nog minder worden betekend dit dat je op 8 posities minder bent dan vorig jaar !! Dat is lastig op te vangen, maar met de gehaalde spelers krijg je niet het gevoel dat het snel zal veranderen. Voor de ED zal het voldoende zijn om lang mee te doen voor de eerste plekken.

Sanchez afschrijven terwijl hij wekenlang geblesseerd is geweest en nul wedstrijdritme had. Typisch Nederlands weer.

Je mag en kan verliezen van (dit) Napoli en Liverpool, het is meer de manier waarop.

Er ging gisteren veel mis en er is reden voor evaluatie, maar ik vind het echt te makkelijk om Bassey en Sanchez nu al compleet met de grond gelijk te maken. Geef die jongens een kans. Bassey is nog jong en heeft wellicht gewoon meer tijd nodig, geef dat ook. Sanchez heeft nul wedstrijdritme, komt terug van blessure en stond tegen een wereldtegenstander.

Zo opportuun als de pest weer.

30 mln voor Bergwijn is de grootste flater. Je betaalt zo'n immens bedrag voor een speler die speelt op de positie waar je belangrijkste speler van afgelopen seizoen staat. Dan zet je die speler op een plek neer waar hij een stuk minder is, en je aankoop van 30 mln blijkt ook nog eens een hele middelmatige voetballer (wat je eigenlijk ook wel had kunnen weten).

13 oktober 2022 om 11:49



Wat een onzin zit jij uit te kramen zeg Bergwijn speelt slecht omdat de trainer het nodig vond om Kudus in de spits te zetten aan wie kan hij de bal kwijt dan ? Zet gewoon Brobby in de spits en Ajax gaat veel beter spelen die kan nog een bal aannemen met 2 man in zijn rug Kudus is een leuke voetballer maar lijd alleen maar balverlies , ze moeten zo snel mogelijk van deze trainer af en een trainer nemen die Ajax laat voetballer zoals het hoort want nu krijgen hebben we een trainer ala Frank de Boer en dat willen we toch niet .

13 oktober 2022 om 14:47

Lol ik praat onzin omdat jij denkt dat Bergwijn beter gaat voetballen als Brobbey (met een e inderdaad) in de spits staat. Waaruit blijkt dat? Uit jouw glazen bol? Maar ook dat heeft niks te maken met mijn opmerking dat 30 mln betalen voor een overbodige speler een flater is.

en gisteren wist Valentijn ons nog te vertellen dat Napoli een zeer slechte verdediging had en er kansen zijn voor Ajax op een overwinning

En wat dacht je van blind. Man man, die voetbalt als een zout zak en loopt als een slak. Hij kan niet meer mee , in de C.L. En de trainer moeten ze buiten schoppen. Snapt heel het systeem niet , met zijn wijzigen elke keer.

Moeten jullie je even voorstellen dat Ten Hag voor de groep zou hebben gestaan dit jaar tot nu toe als beginnende trainer. Dan had Valentijn hem helemaal afgemaakt. Dit gebeurd niet bij Schreuder, dan word iedereen zoals de spelers en de TD genoemd door Valentijn. Maar Schreuder blijft uit beeld. Zou Schreuder dan nog steeds lekken naar de Telegraaf? Hij word beschermt door zowel Valentijn als de Snor op tv al heeft de snor niet echt belangen bij het verdedigen van Schreuder.

Wat een gelul allemaal ze zijn net drie maanden bezig. Er zijn zes, zeven basis spelers vertrokken en helaas zijn Blind en Tadic op hun retour. Kan mij nog herinneren dat Martinez een ongelofelijk miskoop was en er totaal niets van kon in begin toen hij kwam. Je bent Haller kwijt die er toch wel een paar maakte in de groepsfase. Kudus stond bij ten Hag nooit in de basis en geen spits is. De nieuwe aankopen moeten duidelijk nog wennen en we hebben gewoon aan kwaliteit in geleverd. Kan mij ook nog herinneren toen ten Hag ook na een halfjaar al weg moest namens de geleerden. Bassie gaat het echt wel redden hoor. Geeft hem gewoon even de tijd.

Bassey is op de vleugel gezet omdat Blind daar overlopen wordt. Centraal is Bassey prima. Blind was bij eerste 2 doelpunten weer medeplichtig. Zolang Schreuder trainer is blijft Blind er in staan. Bang dat pappa boos wordt. We moeten ermee leven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren