Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax krijgt mogelijke kans om miljoenen binnen te halen voor Perr Schuurs

Laatste update:

Perr Schuurs staat in de serieuze belangstelling van Fiorentina, zo meldde de gerenommeerde transferexpert Gianluca Di Marzio donderdagavond laat. La Viola beschouwt de 22-jarige verdediger van Ajax als mogelijke vervanger van Nikola Milenkovic, die op het punt staat om verkocht te worden aan Internazionale. "Fiorentina is bezig met het evalueren van opvolgers en Schuurs is een van de spelers die de technische leiding interessant vindt", weet Di Marzio.

Inter zoekt deze zomer naar een nieuwe centrumverdediger en richt zijn pijlen na het mislopen van Bremer volledig op Milenkovic. Eerstgenoemde maakte deze week de gevoelige overstap van Torino naar stadsgenoot Juventus, dat liefst veertig miljoen euro neertelde. Milenkovic moet volgens Italiaanse media rond de vijftien miljoen euro opbrengen. De 24-jarige Serviër ligt nog slechts één seizoen vast bij Fiorentina, dat daardoor min of meer gedwongen is om over te gaan tot verkoop.

De nummer zeven van het afgelopen seizoen in de Serie A heeft door de verkoop van Dusan Vlahovic, die in januari voor meer dan tachtig miljoen euro naar Juventus vertrok, voldoende middelen om bij Ajax aan te kloppen. De Amsterdammers staan in principe op het standpunt 'totaal niet' te willen meewerken aan het vertrek van Schuurs, zo gaf de verdediger dinsdag zelf aan na de oefenwedstrijd tegen Red Bull Salzburg (2-3 winst).

Schuurs dreigt net als afgelopen seizoen op de bank terecht te komen achter Jurriën Timber en heeft daar totaal geen trek in. "Ik heb met de trainer gesproken en het is niet voor niets dat Ajax me totaal niet wil laten gaan", aldus Schuurs na afloop tegenover Ziggo Sport. "Ik heb vaak genoeg aangegeven dat ik iedere week wil én moet spelen op deze leeftijd. We zullen in de aankomende weken bekijken en gesprekken voeren over wat het beste is voor mij en wat Ajax wil." De Amsterdammers maakten op 1 januari 2018 zo'n twee miljoen euro over aan Fortuna Sittard voor Schuurs, die sindsdien negentig keer uitkwam voor de club.

Doet Ajax er goed aan om Perr Schuurs te behouden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik breng hem persoonlijk op de fiets naar Italie!

22 juli 2022 om 00:18

Haha geweldig dit.

22 juli 2022 om 01:23

De beste optie lijkt mij toch echt een jaar verhuren aan een club waar hij basis speelt. Dit aan een topclub in een kleinere competitie als Club Brugge, RB Salzburg oid of een middenmotor in een grotere competitie. Eventueel aan een Conference League/ Europa league deelnemer elders (of in NL).

Je hebt dan 1 jaar om hem eindelijk eens eerlijk te beoordelen op een heel seizoen. Bevalt dit heb je een goedkope vervanger voor Timber, zo niet krijg je er echt niet veel minder voor dan nu het geval zou zijn. Valt Timber toch langdurig uit tijdens het seizoen haal je Schuurs gewoon eerder terug, desnoods tegen een kleine onkostenvergoeding voor de huurder club.

Risico is dat hij dan ook zal moeten verlegen, wil hij niet na dat jaar alsnog gratis vertrekken. Het is best begrijpelijk als Schuurs hier niet direct enthousiast over is na jaren die onzekerheid. Daarbij zal je als Ajax zijnde moeten overwegen een (tijdelijke) vervanger te halen of een jaar te overbruggen met bijvoorbeeld een Pierie/Magallan in de selectie voor nood, moet je dat willen? Je kunt echter wel al gebruik maken van Timber, Bassey, Blind en eventueel zelfs Alvarez of Rensch centraal achterin. Dan heb je Magallan of Pierie (gelukkig) niet eens nodig als Schuurs tijdelijk vertrekt.

Anderzijds, waarom zou Schuurs niet in de basis kunnen komen en Timber rechtsachter? Momenteel lijkt rechtsachter bij Ajax de minste positie en word er niemand voor die plek met Ajax in verband gebracht. Timber kan daar spelen en ook meer vooruit en vrijer voetballen, zoals bijvoorbeeld Mazraoui deed. Timber zie ik zelf ook liever centraal, maar ik zie momenteel liever Schuurs in de basis dan Rensch of Klaiber.

22 juli 2022 om 01:46

Sorry dat ik het zeg @vz, maar moet helaas iets kritisch zeggen over ajax.
Hoop dat het mag.

Ajacieden zijn echt alle wat realistisch is uit het oog verloren.
Spelers die nog niet geschikt zijn voor degradanten zijn super in hun ogen als ze bij Ajax spelen.
Dat in het buitenland alles wat Ajax is als super word ervaren helpt niet helaas.

22 juli 2022 om 01:56

Sorry VZ, maar ik moet echt iets tegen trolls zeggen; van alle zogeheten topclubs concurrenten komt een van de smaakmakers naar Ajax toe. Dat doen ze niet om een stap zijwaarts te doen, dat is om op hogerop te gaan. Dat ziet dus niet iedereen in het buitenland zo, maar blijkbaar ook in het binnenland Als een schuurs als 19-jarig jochie naar Ajax komt, en hij traint en speelt een aantal jaar met de mannen van Ajax, dan heeft hij zeker stappen gezet. Als er dan miljoenen worden gevraagd voor schuurs ( iedereen die voor Ajax is, weet dat hij geen niveau timber is), dan is dat meer dan normaal. Ajax kan op zo’n speler veel meer verdienen dan wat een Fortuna zou kunnen doen bijvoorbeeld

22 juli 2022 om 05:58

Lekker generaliseren…. Er zijn van elke club meer dan genoeg supporters hier te vinden die de realiteit compleet uit het oog verloren zijn. Volgens jouw beredenering zijn dus alle mensen op VZ de realiteit uit het oog verloren?

22 juli 2022 om 08:21

Als Ajax er zo over denkt, en in het buitenland denken en betalen ze er ook naar, zal er dan misschien iets van een kern van waarheid inzitten?

22 juli 2022 om 08:31

@tyuin; hahah je hebt het over eerlijk beoordelen, maar het zou mooi zijn als Magallan en Pierie niet worden gebruikt? Kerel, die laatst genoemden kunnen er ook niet veel van maar die hebben niet eens echt de kans gehad bij Ajax. Schuurs is echt uitzonderlijk, uitzonderlijk dat ie zoveel kansen heeft gekregen en keer op keer verprutst. Ben je wel lekker om zijn contract met jaren nog te verlengen haha. Deze jongen is de enige die ik voor noppes zou verkopen. Elk bedrag is bonus.

Dan gun ik die andere 2 een aantal wedstrijden. Misschien bloeien die nog op.

22 juli 2022 om 08:59

Schuurs heeft het altijd heel goed gedaan als vervanger. Elke club in de eredivisie en ook tot aan de buitenlandse subtop zouden de handen dicht moeten knijpen met zo’n back-up. Jongen is nu pas 22.

Als ik zie hoeveel fouten Blind maakt! Maar dan wordt het allemaal goed gepraat omdat hij zo goed kan opbouwen. Schuurs heeft de pech dat zijn foutjes meteen werden afgestraft. Maar afgelopen seizoen heeft hij ook zeer sterke partijen gespeeld.

Voor Ajax is hij misschien niet goed genoeg voor de basis en CL. Maar als back-up en wedstrijden in de eredivisie als knvb-beker is hij een meer dan waardevolle reservespeler. Bij elke andere NL’se club zou hij waarschijnlijk basisspeler zijn.

Zou wel iets meer respect van Ajacieden verwachten!

22 juli 2022 om 11:31

Als je 10 miljoen kunt krijgen moet je dit natuurlijk doen. Hij heeft zich mijne inziens niet doorontwikkeld en pas gewoon groot en sterk toen hij 17 was, waardoor hij opviel en fysiek mee kon komen in het profvoetbal. Ik kan me 1 goeie wedstrijd herinneren van Schuurs toen het er echt om ging, en dat was tegen Liverpool. Verder stelde hij mij altijd teleur. Verkopen! Er is nog meer dan een maand te gaan op de transfer markt dus als je persee een rechtsbenige CV achter de hand wilt hebben dan kunnen we die makkelijk kopen. Anders heb je gewoon Blind als wissel achter Bassey en Timber. Wie hebben we in Jong Ajax eigenlijk?

22 juli 2022 om 17:32

@ 4fRedondo idd Schuurs heeft ook sterke wedstrijden gespeeld! Maar wat het bij hun is, is dat je bij een foutje gelijk een reactie krijgt kan er niks van verkopen. Bij Blind wordt het zeker niet goedgepraat, is echt keihard aangepakt door fans. Wat ik als Ajacied juist heel pijnlijk vind, wat er allemaal over hem wordt geschreven, een RAS Ajacied. Sommige supporters vondst dat Ajax op de bank ook een Timber moet hebben, wat een utopie is. Schuurs is prima achter de hand te hebben en wellicht maakt hij die laatste stap nog wel. Op VZ wordt vaak meegelult met een ander, alstans daar lijkt het op en dat zorgt soms echt voor veel negativiteit.

23 juli 2022 om 16:49

@ janter, goed lezen. Magallan en Pierie hebben, in tegenstelling tot Schuurs, wel minstens 1 volledig jaar op huurbasis gespeeld. Hebben het daar ook niet laten zien. Die kans gun ik Schuurs nou juist. Het komt dus wel degelijk overeen. Daarbij vind ik niet dat Schuurs keer op keer kansen heeft verprutst, eerder dat Timber hem heeft ingehaald. Schuurs heeft ook zat foutloze invalbeurten gekend, daar hoor je alleen niemand over. Ja, hij moest er ineens staan tegen Liverpool en Zapata, dat ging idd niet lekker. Maar een echte kans noem ik dat niet.

22 juli 2022 om 00:22

Je weet dat H2 mee lezen.. maw je gaat hieraan gehouden worden :P

22 juli 2022 om 00:23

Origineel en grappig bovendien

22 juli 2022 om 00:24

En dan halverwege je tocht te horen krijgen dat hij aan Nottingham Forrest is verkocht

22 juli 2022 om 01:25

@ Jurgen_afca

Voor alle partijen lijkt het mij beter dat Schuurs die stap maakt naar een andere club. Hij ontwikkelt zich nu niet bij Ajax wegens gebrek aan speeltijd. En Ajax moet een betere verdediger hebben die Timber kan vervangen voor het geval dat.

Fiorentina lijkt mij een mooie club voor hem. Daar kan hij hopelijk een echte man worden plus het accent ligt daar op vooral verdedigen. Hij wordt in november 23 jaar en moet echt vlieguren maken nu.

En Ajax moet op zoek gaan naar een vervanger. Zou Bazoer geen optie zijn....hij is transfervrij en veel beter en volwassener dan een paar jaar terug.

22 juli 2022 om 01:57

Marc 433 jammer dat voetbalzone geen dislike button heeft. Schuurs willen vervangen voor bazoer zegt echt iets over jouw voetbalinzicht. Dan ga je een kwalitatief nog niet op niveau zijnde verdediger vervangen voor een totaal niet capabele verdediger die beter tot zijn recht komt op het middenveld.

22 juli 2022 om 02:17

Ja sorry dat ik mijn mening geef hier op VZ. Ik zal de volgende keer alleen comments posten die jij leuk vindt

Het is puur een suggestie, eigenlijk een vraag. Want bedenk wel dit; welke verdediger is beter dan Schuurs, betaalbaar en bereid is om op de bank plaats te nemen? Timber is onomstreden.

Een ander punt waarom ik hem als suggestie aanhaalde, is omdat hij inderdaad ook op het middenveld kan spelen. Dan zou hij eventueel Alvarez kunnen vervangen in geval van nood.

22 juli 2022 om 06:20

Bazoer moet je absoluut niet willen. Volgensmij heeft hij ook een spuughekel aan Ajax gekregen en andersom ook. Liever rensch als back-up voor timber en een nieuwe back halen. Dan heb je regeer en klaiber die moeten strijden als 2e back.

22 juli 2022 om 08:14

@Mauricel; maar Bazoer is wel iemand die een rotschop verkoopt als het moet ! Denk helaas dat Bazoer geen back up wilt zijn, wat ik best begrijp. Maar zou hem best erbij willen hebben.

22 juli 2022 om 17:07

T0m, klaiber… alsjeblieft niet

22 juli 2022 om 01:35

"een mogelijke kans", daar trappen de leden van de Lotto ook al jaren in...

22 juli 2022 om 07:22

Uiteraard eerst wel een opvolger halen

22 juli 2022 om 08:25

Ik help wel, maken we er een estafette tocht van.

22 juli 2022 om 08:52

Ik heb bij schuurs vaak het idee dat hij een zelfde route als Botman kan bewandelen. Zou mij niks verbazen als hij elders slaagt en uitgroeit tot een geweldige CV

22 juli 2022 om 12:31

@cali88mero

ik hoop juist dat Ajax het geduld opbrengt om Schuurs te houden. Zie nog steeds erg veel kwaliteit in die jongen. Denk dat dit juist zijn jaar kan gaan worden als CV, en dat Timber met zijn voetballende kwaliteiten verdedigende middenvelder gaat spelen.

22 juli 2022 om 09:49

Dan moet je wel snel vertrekken, dan haalt ie misschien de seizoensopening nog.

22 juli 2022 om 12:45

En mocht je een lekke band krijgen, je mag me 24/7 hiervoor bellen.

Typisch gevalletje van net niet. Als Ajax voor deze jongen rond de 10 miljoen kan krijgen altijd laten gaan. Dan kijken voor een goede backup in de jeugd of anders goed scouten

22 juli 2022 om 00:20

Voor 10 miljoen haal je niet zoveel hoor.

22 juli 2022 om 00:23

Martinez kostte geloof ik 7 miljoen en Sanchez 5 miljoen. Allebei beter dan Schuurs

22 juli 2022 om 00:30

Sanchez in welk jaar was dat? De zuid-amerikaanse clubs vragen ook steeds meer voor hun talenten. Ik zeg niet dat er geen sanchez meer te vinden is voor 5 miljoen maar her is heel lastig die te vinden. Ook is er veel meer concurrentie qua scouting van andere clubs

22 juli 2022 om 00:31

Soms heb je idd geluk.

22 juli 2022 om 00:35

@Japie: M'n huis kocht ik 3 jaar geleden ook voor 2 ton minder dan wat ik er nu voor krijg. De prijsklasses zijn nou eenmaal door de markt maar ook door de positie van Ajax op die markt veranderd. Ik begrijp niet dat mensen dat nog steeds niet snappen. Ajax mag wel spelers voor 50-80miljoen verkopen maar als ze iets terughalen voor 20-30miljoen in plaats van de 5-10miljoen in vroegere tijd, dan is het ineens buitenproportioneel, onverantwoord en geld smijten. Waarom kunnen mensen hier niets jn verhoudingen zien?

22 juli 2022 om 00:37

Feyenoord zoekt toch nog een verdediger Japie? 1,2 miljoen is al genoeg.

22 juli 2022 om 00:44

@myvision Je hebt helemaal gelijk. We zien de laatste jaren al de meest gekke bedragen op de transfermarkt en als Ajax dan ook wat meer uitgeeft is het ineens gek

22 juli 2022 om 00:46

@ Japie_krekel

Tijden zijn veranderd helaas. Vorig jaar kon ik benzine tanken voor 1,45 euro en kostte een liter zonnebloemolie 99 cent.

Daarnaast weten verkopende clubs dat Ajax goed verkocht heeft en dat betekent minimaal factor x2. Wordt echt lastig om een pareltje te scoren voor weinig geld. Tenzij een gelimiteerde transfersom zoals bij Conceicao, Wijndal, Berghuis of eventueel transfervrij...

22 juli 2022 om 00:49

Ajax is toch ook bezig met Matturro, 17 jarige Uruguayaan voor +/- 5 miljoen. Kaplan van trabzonspor voor +/- 3 miljoen. Op dit gebied weet Ajax heel goed wat ze willen en zoeken. En is misschien qua scouting wel in top 3 Vd wereld. Winst blijft winst, gaat t goed verdien je 5x het dubbele en gaat t mis verlies je waarschijnlijk een miljoen.En los van dat.. waarom staat er nergens in dit artikel hoe veel schuurs moet opleveren?

22 juli 2022 om 00:51

Die toevalstreffers heb je natuurlijk niet altijd. Was het maar zo makkelijk

22 juli 2022 om 01:25

Tsja zo'n Matturo of Kaplan zullen toch ook eerst voornamelijk in Jong Ajax gaan spelen lijkt mij. De kans dat zo'n 17-jarige uit een ander land/cultuur direct als backup van Timber kan starten in de CL is natuurlijk niet heel realistisch. Je schiet er dan weinig mee op naar mijn idee.

22 juli 2022 om 11:31

Sanchez was een stuk duurder. Ajax moest namelijk er verplicht een spits bijkopen. Daar maakte Ajax aardig verlies op. Was een package deal met de zaakwaarnemer. Zo gaat dat nou eenmaal in zuid Amerika.

22 juli 2022 om 18:09

10 miljoen???? Doe even heel snel normaal, alsjeblieft. Deze jongen is hoogstens 5 miljoen waard, en zelfs dat is al aan de hoge kant.

22 juli 2022 om 19:24

5 miljoen voor een speler van zijn kaliber is echt een koopje. Daar ga je echt geen vervanger voor binnenhalen. Zou hem ook wel bij PSV willen zien al zullen er vast velen anders over denken

Mocht je 10+ mil pakken, geef ze er dan nog een fles olijfolie bij als bedankje!

22 juli 2022 om 00:25

Dat ligt denk wel een beetje gevoelig, want in Italië zelf gaan nu heel veel olijfbomen dood door een bacterie, virus of schimmel (ben het even kwijt wat) uit Brazilië... Maar als we echt 10 miljoen voor hem krijgen, kunnen we er best wat leuks bij geven ja 😉

22 juli 2022 om 07:26

Voor 5 ook!

Zou hem houden bij Ajax. Je moet met de vele wedstrijden wel mensen achter de hand hebben

22 juli 2022 om 00:31

Denk ook dat ajax te weinig verdedigers heeft. Hij is nu net 22 misschien wel een laatbloeier en een prima stand-in. Botman zagen ook veel het niet in zitten maar die hadden ze ook voor flink bedrag kunnen verkopen

22 juli 2022 om 01:02

Martinez was gewoon beter dan Botman. Gewoon de logische beslissing geweest. Ook qua transfersom en sportieve prestaties was Martinez de juiste keuze tov Botman.

22 juli 2022 om 07:24

Ja klopt. Niet verkopen voor je er een terug hebt. Je selectie moet ook breedte hebben

22 juli 2022 om 01:55

Houden!? Je hebt voor het centrum nu Blind, Bassey, Timber en ook Rensch kan daar uit de voeten. Die jongen moet je niet voor het geval dat op de bank houden als je daar +10 miljoen voor kan krijgen. Koop een goede rechtsback en laat lekker gaan. Dan heb je genoeg opties, en is er geen sprake van kapitaalvernietiging.

10 miljoen nemen en een broodje shoarma erbij als bedankje

22 juli 2022 om 00:25

Misschien wordt ie door dat broodje dan wel gretig en agressief. Even informeren of ie dat lekker vindt, zie hem dan wel een keer een goeie op iemands enkel geven. Dat is toch wat ie mist.

Lekker laten gaan! Ik ga ervan uit dat Ajax dat stukje van 'geen medewerking verlenen aan vertrek' mee bedoelt dat zij de prijs willen opdraven hehe. Wel slim van H2, want och och och het is een wonder dat deze jongen nog steeds bij Ajax speelt. Wel benieuwd hoe hij dan speelt in het land van verdedigen, want bij Ajax bakt hij er nog geen ei mee.

22 juli 2022 om 00:22

Inderdaad, echter staan Italiaanse clubs er nou niet direct om bekend grote sommen geld op tafel te leggen, uitzonderingen daargelaten. Ben bang dat Schuurs er daar niet een van gaat zijn.

22 juli 2022 om 11:20

Wellicht bedoeld Ajax ermee dat Schuurs de backup is van Timber die wellicht zelfs op de Rechtsback moet komen te staan als Rensch/regeer/klaiber daar niet voldoen. Mochten ze een andere backup kunnen vinden en evenyueel een nieuwe rechtsback halen zijn ze wellicht wel bereid Schuurs te verkopen.
Iedereen vind hem te slecht, maar in mijn ogen nog steeds een prima backup. Er zijn posities genoeg waar we een mindere backup hebben staan.

22 juli 2022 om 12:30

@Robur; hoe ik er naar kijk is als volgt: een verdediger moet hoe dan ook kunnen verdedigen en daarin stabiel zijn. Daarmee bedoel ik dat je op diegene moet kunnen vertrouwen. Ik kan wel gissen wat het is, maar heeft geen zin want ik ken Perr niet. Wat ik wel zie is dat hij elke keer diezelfde fouten maakt en dat voor 3 seizoenen lang al ofzo.

Stel hij was voetballend niet de beste en maakte daarin eens een foutje, dan kijk ik er anders naar. Wöber was een voetballer bij Ajax die niet te veel de bal moest hebben zeg maar, want aan de bal was ie niet zo. Maar verdedigend stond ie echt prima te verdedigen en je kon gerust aan hem overlaten dat ie een mannetje moest uitschakelen. Dat noem ik stabiliteit.

En als iemand Perr dan weer eens voorbij komt, naja het is wat het is maar geef dan gewoon eens een flinke rotschop en laat zien dat je vecht voor de club. Maar hij loopt dan netjes achter de tegenstander aan, ook al ontstaat er dan een enorme kans. En dat is het ook: Schuurs is netjes, maar hij mag ook best zo nu en dan vuil zijn. En of je dat eruit krijgt, mag Joost het weten…

Daarbij kan je verbeteren wat je wilt, maar zodra die stabiliteit bij hem er niet in zit heeft dat echt weinig nut.

22 juli 2022 om 16:02

@janter; en wie zie jij dan als backup achter Timber ? Je kunt Schuurs wel weg doen omdat hij niet perfect is, maar de vraag is wie je daar dan zet. Op de rechterkant heb je dan geen backup achter Timber en ook op de rechtsback positie mis je nog een basisklant.
Van mij mag Schuurs best vertrekken, maar dan wil ik eerst andere namen zien als backup achter Timber en als eerste keus op rechtsback. Zolang die er niet zijn snapt ik de houding van Ajax dat ze hem niet laten gaan.

Dit zou voor zowel Schuurs, Ajax en Fiorentina een goede stap zijn. Als hij vertrouwen krijgt van de trainer ben ik ervan overtuigd dat hij daar kan slagen. Is nog steeds maar 22 jaar en heeft genoeg potentie, maar dan moet hij wel regelmatig spelen. Bij Ajax is de concurrentie te groot en heeft hij te inconsistent gepresteerd, dus ik zou het slim vinden om hem te verkopen zolang je er een mooi bedrag voor kunt krijgen. Ajax moet dan wel een vervanger halen of Rensch als CV gebruiken en een andere RB halen. Het liefst zie ik dan zowel een CV als RB komen maar het is ook belangrijk dat de jeugd hun kansen blijft krijgen

22 juli 2022 om 00:46

Rensch moet sws basis speler worden dit seizoen. Ondanks zijn terugval van vorig seizoen blijft het een top talent en het zou doodzonde voor zijn ontwikkeling.

22 juli 2022 om 01:25

Ben je serieus?

22 juli 2022 om 07:28

Ik hoop het niet dat hij serieus is.

Voor een goed bedrag verkopen. Is niet het type verdediger voor het Ajax spel. Ook voor Schuurs zal het beter zijn. Hopelijk gaat er er.sportief op vooruit en Ajax financieel, dmv door verkoop percentage

Een geliefde zondebok bij de achterban, maar uiteindelijk moeten we ook met elkaar concluderen dat hij zich in 4 seizoenen niet heeft kunnen verzekeren van een basisplaats. Deels ook door de geweldige ontwikkeling van Timber (speel die er maar eens uit). Mist soms net wat hardheid in de duels en loopt soms te lang achteruit in plaats van in te grijpen.

Moeilijk of we hem moeten laten gaan. Laten gaan betekent direct een nieuwe speler halen, aangezien hij back up is en Timber nog max 1 seizoen bij ons speelt. Hem houden met het oog op volgend seizoen kan, maar gaat hij het dan wel laten zien? Die jongen heeft ook speeltijd nodig.

Schuurs krijgen we vrij makkelijk verkocht. Is zat interesse voor. Ik hoop dat ie naar een club gaat waar ze een beetje goed kunnen verkopen. Lille kan transfersommen van boven de 50 miljoen krijgen, zoiets lijkt me ideaal. Via een omweg kun je zomaar 15 miljoen verdienen aan een flop. Klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Botman leverde al 12-13 op in totaal.

22 juli 2022 om 00:38

Schuurs is niet helemaal een flop, ik vind de vergelijking met Botman ook niet kloppen.

22 juli 2022 om 12:32

In potentie zou die best wat moeten kunnen. Maar zolang hij niet stabiel is, heeft verbeteren weinig nut. Dat voetballende kan die best, maar een man uitschakelen kan hij gewoon niet. En dat is de key van een CV.

Daarbij weet ik niet hoe Botman was in de tijd bij Ajax. Want als hij wel een man kon uitschakelen, dan is dat weldegelijk een verschil. Ik zou graag eens zien dat Schuurs een tegenstander een rotschop geeft zodra die er langs is. Dat een mannetje hem passeert, gebeurt elke verdediger wel. Maar een Ramos of Pepe gingen niet als nette jongens achter de tegenstander lopen. En dat is ook een kwaliteit.

22 juli 2022 om 16:36

Je beseft dat dat dan rood is toch? Heb nog niet vaak een ploeg echt zien profiteren van een CV die rood pakt. Ik snap dat je wilt dat Schuurs wat harder wordt. Maar ik zie hem toch liever die sliding maken waarbij hij de bal raakt dan de enkel van de tegenstander zoals ik jou hier een aantal keer zie roepen.
Maar verschil van mening moet kunnen.

22 juli 2022 om 17:06

Wat heb ik lang gedacht dat wij de nieuwe de ligt hadden binnen gehaald zeg..
schuurs heeft inprincipe alle wat een verdediger nodig heeft, lengte, goede trap, prima sliding maar toch maakt ie altijd wel 1 foutje per wedstrijd.. dood zonde.

Gelijk doen, Rensch kan de plek van Schuurs innemen als CV en dan de ogen richten op een nieuwe rechtsback.

Ik geloof absoluut dat Schuurs meer kan dan wat hij heeft laten zien maar bij Ajax gaat hij z'n potentie nooit waarmaken ondanks alle kansen die hij heeft gehad. Er zit ook te weinig progressie in om hem nog te behouden.

22 juli 2022 om 08:36

Ik persoonlijk zou Rensch lekker op de bank houden. Schuurs komt te kort, maar wat Rensch het laatste jaar heeft laten zien (ook bij jong Ajax) is echt te slecht voor wat Ajax moet willen.

22 juli 2022 om 11:53

Zeker mee eens ik bedoelde dan ook dat Rensch vaste invaller is zoals Schuurs dat nu is voor de centrale plekken. Meer bij gebrek aan beter natuurlijk want goed genoeg is hij absoluut niet.

22 juli 2022 om 14:15

Maar dan heb je dus nu bij Ajax op de bank: Magallan, Pierie, Schuurs, Klaiber, Regeer en Wijndal (waarbij ik er dus vanuit ga dat Rensch rechtsback is en Blind linksback zal zijn). Dan biedt deze bank meer kwantiteit dan kwaliteit !!

18 miljoen plus 20% doorverkoop

22 juli 2022 om 00:33

Als H2 dat voor mekaar weet te krijgen mogen ze beiden een standbeeld hebben.

22 juli 2022 om 00:35

18 miljoen? Meen je da?

22 juli 2022 om 00:47

Ik zie het eerder 18miljoen worden dan 10miljoen. Ajax is kampioen verkopen zelfs Marin werd voor 12 miljoen doorverkocht, ik geloof echt niet dat Overmars daar zo’n speciale rol in heeft gehad als ik H2 nu zo aan het werk zie.

22 juli 2022 om 01:13

Met alle respect, Schuurs levert niet meer dan 5 miljoen op. Het is Fiorentina en Ajax heeft geen hoge aankoopprijs gehad. 18 miljoen of zelfs 10 miljoen, dat gaat het nooit worden.

22 juli 2022 om 02:50

Het zou me echt enorm verbazen als hij geen 10 miljoen oplevert. Botman ging voor 8 miljoen en die heeft geen wedstrijd voor Ajax gespeeld. Schuurs is door Ajax altijd gezien als de betere van de 2, dus logischerwijs zullen ze ook meer vragen.

22 juli 2022 om 08:38

Zal absoluut meer dan 5 miljoen moeten kosten hoor Bongiorno. Bedragen als 18 miljoen die ik hier voorbij zie komen zijn wel erg gortig hahah, maar rond de 10 miljoen zal hij bij een verkoop toch wel opbrengen.

22 juli 2022 om 14:17

Ik vond Schuurs ook altijd de betere, maar op dit moment moet je ook toegeven dat hij gewoon te kort komt. Maar in de huidige markt is bijna alles mogelijk.

22 juli 2022 om 14:17

@sankderk91, maar op basis waarvan moet hij 10 miljoen kosten ?

22 juli 2022 om 16:21

Pas 22 jaar, 90 duels voor Ajax 1 achter zijn naam, driejarig contract, vaste basisspeler Jong Oranje. Voor een ploeg die met de defensie minder hoog speelt kan hij gewoon een degelijke centrumverdediger zijn, kan mijns inziens een gevalletje Sven Botman wezen die ergens in de Ligue 1 of middenmoot Serie A ofzo prima opbloeit. Ik zie hem rustig tussen de 8 en 10 miljoen opleveren eerlijk gezegd.

22 juli 2022 om 17:08

Sterker nog voor minder dan 10 zal ik hem noooit verkopen, of er moet 30% doorverkoop tegen aan gegooid worden..

Heeft gedaan wat hij kon maar het is net niet goed genoeg. Een mooie transfer zou goed en leuk voor hem zijn. Ajax zit wel krap in zijn verdedigers als hij gaat.

Dan zul je net zien dat hij daar slaagt

22 juli 2022 om 00:40

Kan toch, Ajax eist nou eenmaal andere kwaliteiten. Aan Botman kan je zien dat je als beperkte speler toch prachtige stappen kan zetten via andere clubs. Dat is ze verder prima gegund lijkt me.

22 juli 2022 om 00:47

Vindt ook dat Ajax hem moet verkopen. Is geen slechte verdediger maar is geen Ajax verdediger. Net als kristensen was ook geen Ajax back. Maar gaat nu naar de premier League

22 juli 2022 om 00:46



Ja en toch is het een beetje een loser. Net nooit scherp genoeg, niet genoeg wil om te slagen (geen vvt voor slaan). Zag vandaag weer een item op Ajax TV waarbij hij een beetje golf speelt, zich als verliezer laat potreteren, geen winnaar blijkt en zelfs ik mijn hoop in deze jongen heb opgegeven. Ik dacht altijd dat hij de stap zou kunnen maken met de invoering van meer agressie in zijn spel, maar het is het helaas nooit geworden, 8-10 pakken en Senesii ophalen voor 5.

22 juli 2022 om 08:45

Wat lees ik nou, Schuurs verkopen voor 8 a 10 (oke, dat kan ik volgen) en dan Senesi oppikken voor 5 miljoen?! Hahaha, kom nou toch op zeg, zelfs als Ajacied spuug ik bijna mijn koffie over mn toetsenbord. Ik neem aan dat je op zijn minst een 1 vergeten bent en 15 miljoen bedoelde, dat is echt de ondergrens voor Feyenoord die naar verluid 15 tot 20 miljoen verlangen voor hem. Clubs van het kaliber AS Roma, Sevilla, etc. hebben reeds interesse getoond in Senesi en Feyenoord heeft ook al een bod van een Franse club van tafel geveegd. Bovendien als de rivaal Ajax zou aankloppen zal men er helemaal niet happig om zijn om hem voor een appel en een ei te verkopen he, denk je wel? Stellen dat je hem voor de helft van het bedrag wat Schuurs oplevert kunt oppikken is simpelweg lachwekkend.

Moeilijke keuze. Hij zou ideaal Timber kunnen opvolgen als hij volgend seizoen volgroeid is als CV (dan is hij 23 a 24 en moet hij zeker mee kunnen draaien in subtop Europa). Daarna zou je hem kunnen verkopen na een goed seizoen voor 30 miljoen. Of je verkoopt hem nu en je gokt op een super talent die een jaar de tijd om zich aan te passen en daarna Timber kan opvolgen. De keuze hangt van 2 dingen af, De hoogte van het bod van Fiorentina en of er super talenten op de scoutingslijst staan voor die positie .

22 juli 2022 om 01:35

Schuurs heb je niks aan, na 4 jaar nog steeds waardeloos, dies volgend jaar echt niet in eens goed genoeg

Dan blijf je straks met magallan zitten als je schuurs verkoopt. Als je een vervanger gaat kopen om op de bank te zitten achter timber kan je net zo goed talenten uit jong ajax verkopen.

Ik denk dat ze beter Klaiber kunnen halen. Die is veel beter en is echt a superaanwinst voor Fiorentina!

Lijkt me wel zo. goed om afscheid te nemen van Schuurs. Deze jongen proberen te slijten voor 15 miljoen. Heb je en een mooie winst en voor die jongen een mooie stap in zijn carriere

22 juli 2022 om 10:04

15 miljoen lijkt mij wat aan de hoge kant. Dat gaat niemand voor een bankzitter uit Nederland betalen denk ik. Ik zou hem nog gewoon een jaar behouden. Een seizoen is lang en moet je voldoende mensen hebben

22 juli 2022 om 15:48

20 miljoen voor Dolberg (op dat moment 3e in de rangorde van spitsen).

Schuurs is een prima speler maar heeft niet het niveau om bij Ajax in de basis te spelen. Wat Ajax altijd goed heeft gedaan is hun eigen identiteit houden en in hun eigen systeem te spelen. Ook in de jaren dat het Europees gezien lang slecht ging. Als mijn club speelt vergelijk ik ze altijd met Ajax. Maar dan valt het aan de bal altijd tegen. Daar zijn ze ongekend goed in. Wat ik aan mijn club zo mooi vind zijn de messcherpe counters als Dinama Kiev, Arsenal en het AC Milan met Kaka. Ondanks de dominante speelstijl van Ajax denk ik dat het team van PSV dit jaar klopt en dat ze het als team gaan redden. Ajax heeft veel meer kwaliteit maar ik denk dat PSV hongerige is en dat het meer een team is dit jaar. Sorry voor het lange off topic gelul

Strik er omheen. Dat we ooit nog winst op hem gaan maken.
Komt gewoon te kort voor Ajax punt uit.

22 juli 2022 om 08:47

Met een aankoopbedrag van 2 miljoen euro is het toch altijd juist vrijwel zeker geweest dat Ajax winst op hem zal maken?

22 juli 2022 om 10:44

2 miljoen en natuurlijk 4 jaar salaris betaald dus moet ook wel een miljoen of 8 opleveren om er winst op te maken

22 juli 2022 om 11:01

Als je salaris meerekent (wat ik online kan vinden tot nu toe een kleine 2 miljoen betaald over die 4 seizoenen - om en nabij 350k eerste twee seizoenen, na verlenging in 2020 plusminus 500k per seizoen) moet je ook de afschrijving op de activa meenemen, de transfersom van 2 miljoen is over de 4 seizoenen van zijn initiele contractduur volledig afgeschreven en dus staat hij voor 0 op de huidige balans. Die twee posten heffen elkaar dus redelijk op. Al met al denk ik dat het best mogelijk is om een (bescheiden) winst te maken op Perr Schuurs.

Ajax heeft echt zulke grote stappen gemaakt de laatste 5 jaar . 5 a 10 jaar geleden zou fiorentina niet eens onze beste speler willen kopen en nu willen ze zelfs 5de keus CB’s kopen voor miljoenen .

22 juli 2022 om 15:50

Eriksen en Vertonghen gingen naar Tottenham. Alderweireld naad Atletico. Milik naar Napoli. Hoezo zou een Fiorentina hen destijds niet hebben gewild?

Waar komt die 10mlj. vandaan waar iedereen het over heeft Schuurs is voor 2mlj verhuisd en nooit een echte basiskracht geweest.
Daarbij verkopen de Milinkovic voor 15mlj. lijkt met sterk dat ze de bankverwarming van Ajax voor zoveel gaan kopen.

Zou voor Per wel een te gekke club zijn, qua fysiek snap ik het wel, zie hem ook nog wel stappen maken verder in zijn ontwikkeling als hij in Florance écht de kans krijgt. Kan echt wel mooi worden.

22 juli 2022 om 08:14

10 is wss ook te veel maar rond de 8 moet kunnen. Ajax doet alsof ze niet mee willen werken. De club heeft een goede aantrekkingskracht. Jongen heeft Cl gespeeld. Dus ik zie dat echt wel gebeuren. Dat hij dat niet waard is is wat anders.

22 juli 2022 om 10:05

Ik denk uiteindelijk dat hij echt wel kan brengen wat een botman ook kan. Niet dezlefde types natuurlijk maar ik denk dat hij in de subtop in Europa prima kan spelen

22 juli 2022 om 10:45

Vergeet mijn vorig bericht ik zie dat je hier al aangeeft waarom hij dat wel waard zou zijn.

Hoewel een Schuurs een prima backup voor Timber is, moet je misschien wel meewerken aan een transfer. Rensch wordt dan backup voor RCV, zijn natuurlijke positie. Ajax is bezig met Maturro, een 17 jarige zuid Amerikaan. Daarnaast komt er dan ruimte vrij om een rechtsback te halen, want Klaiber kan écht niet!!

Al krijg je er 3 euro voor. Weg doen. Elke keer dezelfde fouten al een paar jaar lang. Die jongen blijft gewoon stilstaan.

De Amsterdammers staan in principe op het standpunt 'totaal niet' te willen meewerken…
Schuurs dreigt op de bank terecht te komen achter Jurriën Timber en heeft daar totaal geen trek in…
Ik heb met de trainer gesproken en het is niet voor niets dat Ajax me totaal niet wil laten gaan…

Maar wat doe je als Schuurs zijnde als het totaalplaatje bij Fiorentina klopt en Ajax met een goed bod hun tranferinkomsten-totaal verder ziet toenemen? Dan ga je er totaal voor natuurlijk

Nee dit moet Fiorentina niet doen. Ben je net lekker bezig en dan ga je juist in de belangrijke linie als de verdediging iemand als Schuurs halen

22 juli 2022 om 10:46

Ik vind dat jje Schuurs hiermee tekort doet. Hoeveel spelers zijn er uit de subtop wel niet naar Atalanta gegaan en het daar gemaakt? Wie had dit verwacht van een Botman? Schuurs is nog steeds erg jong.kan nog stappen maken en nu nog betaalbaar

Ik vindt het echt wel een leuke voetballer maar is het net niet voor Ajax.Als hij speelt kun je hem altijd betrappen op een fout en soms kan dat cruciaal zijn.Als je hem kan verkopen en wat ik lees 10 miljoen gewoon doen.Je hebt als back-up Rensch.Weet niet hoe de trainer centraal wilt staan maar het logische lijkt mij Timber/Bassie en Blind heb je dan ook nog als back-up.Ben trouwens benieuwd wat er nu met Blind gaat gebeuren, blijft hij centraal, linksback of middenveld maar ten kostte van wie

Deze jongen moet je verkopen. Heeft niet het niveau en als hij erin komt is het billen knijpen. Hoop dat hij dat zelf ook inziet en lekker het ergens anders moet proberen.

22 juli 2022 om 08:23

Ik heb vernomen dat Hamstra voor jou een Ford Ka heeft gekocht en dat als je in Italië bent, wel er aan moet denken het bonuskaartje van Ajax te geven aan het bestuur van Fiorentina oké? Dan kan je gewoon met je Ka en Schuurs in de kofferbak naar Italië. Succes met je missie Denn01! Gr. Janter

Hoop echt dat Fiorentina hem gaat nemen. Van mij mag die zelfs gratis weg, mocht Fiorentina hem niet willen kopen. Zoveel fouten gemaakt. Snap dan ook niet dat men hem graag verhuurd ziet worden, omdat ie geen heel seizoen heeft gespeeld. Nou je ken toch wel na een paar wedstrijden zien of die het ken of niet. Heb meer vertrouwen in Magallan dan Schuurs.

Ajax zou hier wel minimaal 8 miljoen aan verdienen. Niet omdat hij het waard is maar Ajax heeft zo’n grote aantrekkingskracht + goede technisch directeuren

22 juli 2022 om 10:08

Een verdediger als Schuurs is zeker wel een miljoen of 8 waard hoor. Wat ik al eerder aangaf, de vraag is wat koop je er voor terug. Ik denk niet veel in deze markt

22 juli 2022 om 10:43

Sorry maar waar baseer je op dat het dat waard is dan? Heeft toch totaal niet overtuigd een miljoen of 5 is toch realistischer in mijn beleving

22 juli 2022 om 10:48

Jonge verdediger met de nodige ervaring. Kan je zo in de basis zetten bij Ajax als nodig is. Daar betaal je ook voor. Voor 5 miljoen krijg je deze spelers niet meer hoor. Die tijd is geweest.

Vind deze gast zo matig. Zou he verkopen, Rensch vaste back-up van Timber maken (is gewoon een centrale verdediger en geen back) en van dat geld gewoon een goeie rechtsback halen. Iedereen ziet toch dat die positie super matig bezet is?

22 juli 2022 om 08:39

@Joga_Bonito10 met je eens maar als ik de trainer vd week weer hoorde of volgens mij Hamstra willen zij nog een spits halen en geen rechtsback.
Genoeg bezet is antwoord nou met Klaiber en Rensch ga je niet ver komen

22 juli 2022 om 09:55

Enige optie die ik serieus zou overwegen indien men geen rechtsback haalt is 3-4-3 gaan spelen.

22 juli 2022 om 10:04

Met timber als rechtsback dan, nee dat is niet zijn positie

Ik zal 1 van de weinigen zijn, maar ik zie hem bij een andere club wel groeien. Hij heeft gewoon talent, alleen maakt nog domme fouten, en Schuurs ligt net als Blind bij fans onder een vergrootglas.
Een nieuwe omgeving zal denk ik goed voor hem zijn, kan zo maar een Botman worden.

Een goede rechtsback halen en dan Rensch als backup voor Timber. Dat is ook z’n positie

En doorverkoop percentage voor Fortuna!

22 juli 2022 om 15:52

Hoe hoog is dat percentage, weet je dat toevallig?

Ligt er aan wat je voor hem kan vangen. Als je rond de 10 miljoen kan vangen: direct doen. Fiorentina is ook op zoek naar een CV, aangezien ze semi gedwongen waarschijnlijk Milenkovic verkopen... Dus ze hebben iemand broodnodig.

Schuurs voor 10 miljoen verkopen en een goede rechtsback er van halen zou ideaal zijn. Kan je Rensch als back-up RB en back-up voor Timber gebruiken.

En Klaiber het liefst ook nog zo snel mogelijk weg, die is echt drama.

Absoluut niet laten gaan. Buiten Timber en Schuurs heeft Ajax geen goede rechtercentrale verdedigers. Als Timber volgende week z'n been breekt dan hebben straks alleen Magallan nog over...

22 juli 2022 om 11:36

Precies, de sterkte van je bank bepaald straks of je kampioen wordt of niet.

Hij is verdedigend half zo goed als Martinez dus een kleine 30 miljoen moet haalbaar zijn.😉😊

Weliswaar wil Ajax officieel geen spelers meer laten gaan, maar een bekend gezegde luidt: "als er relatief veel voor een speler wordt geboden dan valt er altijd te praten". Voorbeeld daarvan schijnt nu bijvoorbeeld Antony te zijn. Ajax wil hem behouden, maar kennelijk valt er te praten over een bedrag van rond de 80 miljoen. Dat zou dan een razend knap bedrag zijn voor een speler waarvoor nog maar kort geleden nog geen kwart van dat bedrag is neergelegd. Schuurs mag dus officieel ook niet weg. Maar stel eens Fiorentina komt met iets van 15 a 20 miljoen over de brug voor een speler waarvoor drie jaar eerder rond 2 miljoen is afgetikt. Ga je dan nee zeggen ? Heb je voldoende alternatieven achter de hand om deze speler, vooralsnog geen basisspeler, te vervangen ? Of zie je een goede mogelijkheid op je schaduwlijstje staan voor niet te veel geld ? 2H heeft weer wat te puzzelen als Fiorentina daadwerkelijk langs komt met een bod.

Verkoop hem maar voor zoveel mogelijk, 15% komt onze kant op namelijk Anderzijds als hij een heel seizoen lang goed presteert zowel in de competitie als ook in de CL, drijft dat de prijs meteen flink op. Helaas zie ik dat niet gebeuren en lijkt Perr gewoon niet bij Ajax te passen.

22 juli 2022 om 15:53

15% van het totaal? Of van de winst?

22 juli 2022 om 23:45

Van het totaalbedrag waarvoor Ajax hem verkoopt natuurlijk.

Niet wegdoen. Bassie moet nog maar blijken of ie gaat leveren. Bij 1 blessure, laat staan 2, hang je.

Ik vind Schuurs een sympathieke gozer, maar om de een of andere reden wil het hem maar niet lukken om zich écht in de basis te spelen bij Ajax. Het zijn vooral de mindere potjes of blessuregevallen die hem speeltijd opleveren.

Als Fiorentina rond de 10 miljoen wil betalen en akkoord gaat met een leuk doorverkooppercentage, is het misschien wel beter om afscheid van hem te nemen en verder te kijken naar een oudere verdediger die zich wel in een rol op het tweede plan kan en wil schikken.

Ik vindt het persoonlijk jammer dat deze jongen destijds meteen koos voor de stap naar een Nederlandse topclub. Hij is de afgelopen 4 jaar te weinig aan spelen toe gekomen naar mijn mening. Als hij voor een club had gekozen waar hij min of meer gegarandeerd basisspeler zou zijn geweest, denk ik dat hij zijn potentieel beter had kunnen ontwikkelen. Al is hij nog steeds maar 22, en is Fiorentina ook geen misselijke club!

Voor het geld hoeven ze het niet te doen en als je hem verkoopt dient er weer een vervanger te worden aangetrokken. Dat zal dan wel een jong talent moeten zijn want Timber is de beoogde nummer één op RCV. Schuurs is de ideale back-up op het moment is Nederlands, bekend met de speelstijl en zal niet klagen op de bank. Ook is er nog dat sprankje hoop dat hij zijn potentie benut.

Dit is wel het laatste seizoen dat Schuurs als back-up zal willen fungeren.

Ajax schijnt al achter een Uruguyaanse centrale verdediger van 18 aan te zitten, dus als die naar Amsterdam wil komen zal Ajax wat meer bereid zijn mee te werken.

Van mij mag Schuurs weg, die jongen mist de pure winnaarsmentaliteit om er als verdediger kort genoeg op te zitten om zo een mannetje uit te schakelen. Voetballend is hij niet sterk genoeg om die verdedigende zwakte te compenseren. Hoe vaak deze lange gozer een kopduel verliest is schrikbarend. Beoordeeld en niet goed genoeg voor het spelletje dat Ajax wil spelen. Jammer, want het lijkt me wel een sympathieke gozer.

Je kunt voor hem toch een jongen halen waar wel (groei)potentie in zit? Net als die jongens uit Zuid-Amerika. In Schuurs zit geen enkele progressie. Die verdedigt nog steeds als een jonge juffrouw. En zo ziet hij er ook uit. Natuurlijk, Ajax moet ook een stevige reservebank hebben, maar waarvoor heb je een scouting? Dus Schuurs verkopen voor flink wat miljoenen aan desperate clubs en er een topper in spé voor terughalen. Plus nog een rechtsback. Want die niet halen is spelen met vuur.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren