Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Woeste Schmidt maakt optelsom: ‘Dan staat PSV bovenaan en Ajax tweede’

Laatste update:

Roger Schmidt verscheen zondagavond begrijpelijkerwijs furieus voor de camera van ESPN. De trainer van PSV neemt het Serdar Gözübüyük zéér kwalijk dat de scheidsrechter na het geven van de beslissende penalty tegen Feyenoord (2-2) niet zelf de beelden ging bekijken. Schmidt roept een ander zeer discutabel moment - eerder dit seizoen met de bal wel of niet over de lijn van Daley Blind - in herinnering. "Als je die punten erbij telt stonden wij bovenaan", stelt Schmidt tegenover Hans Kraay junior.

Bekijk hier de persconferentie met Roger Schmidt en Mario Götze.

Ondanks zijn merkbare woede voerde Schmidt kalm het woord. "Het was een hele goede voetbalwedstrijd, aan het eind beslist door de scheidsrechter", aldus de coach, die niet meer met Gözübüyük sprak. "Nee, het was niet mogelijk om contact te krijgen met de scheidsrechter. Het is ook niet nodig. Er zijn nu zes officials betrokken bij het leiden van een wedstrijd en ze zijn niet in staat om in minuut 94 in een bepalende wedstrijd de juiste beslissing te nemen. Dat is ongelooflijk voor mij."

Kraay junior vist naar een quote en vraagt of het 'een schandaal' is. Schmidt: "We hadden eerder tegen Ajax een ongelooflijke beslissing bij het tweede doelpunt", doelend op de 1-2 van Noussair Mazraoui, die tot stand kwam nadat Blind de bal wel of niet over de lijn had laten lopen. De arbitrage besliste ook toen in het nadeel van PSV en Ajax won in het Philips Stadion. "Als je die punten erbij telt, dan hadden wij bovenaan gestaan en Ajax tweede. Fouten gebeuren, dat is normaal, maar er is een videoscheidsrechter... want de VAR weet duidelijk niet wat een handsbal is en wat niet. Als je dan niet zelf even gaat kijken aan de zijlijn, wetende dat het in de laatste minuut van de wedstrijd het hele seizoen zal beslissen... Dan kan ik dat niet begrijpen."

Schmidt verwijt zijn eigen ploeg niets. "We hebben een topwedstrijd gespeeld, zeker in de eerste helft. We controleerden het helemaal, we hadden meer dan twee goals kunnen maken. We moesten er in de tweede helft hard voor knokken, zij hadden ook duidelijk meer opties vanaf de bank. Maar uiteindelijk was het goed genoeg voor de overwinning. Het was zonder die fout een duidelijke zege voor ons, dus ik ben enorm trots op mijn team."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is natuurlijk de verwachte onsportieve reactie van Schmidt. Schmidt heeft over de penalty naar mijn mening helemaal gelijk hoor. Het was geen penalty. Maar een sportieve trainer kijk naar zichzelf en er valt Schmidt vandaag genoeg aan te rekenen. Slecht wisselbeleid en met een hele slechte instelling de tweede helft ingegaan. Daarnaast gedaagde Schmidt zich ook erg kinderachtig met dat Malacia incident. En dan die opmerking van 'dan hadden we boven aan gestaan ´ . Ja in dat geval had alles het hele seizoen jullie mee gezeten. Er zal ook wel eens iets Ajax tegen gezeten hebben dit seizoen.

Die bal over de lijn tegen Ajax was ook iets wat je gewoon niet 100 zeker kon vaststellen. Daarnaast is het ook wel heel lullig om een bal over de lijn de schuld te geven van een nederlaag. Ik bedoel ook meer dat Ajax er ook geen voordeel van kreeg dat die bal over de lijn was. Ze kregen geen gratis penalty kado ofzo. Tuurlijk mochten ze doorspelen, maar stel die bal was 5 cm binnen de lijnen geweest dan was de goal ook wel gevallen.

Het is natuurlijk ook wel een optelsom waar toch wel wat dingen vergeten worden. Bijvoorbeeld de goal tegen Willem 2. En misschien wel meer dingen , maar dat weet ik niet zo uit mijn hoofd.

Ik hoop voor Schmidt dat het in Portugal altijd mee zit. Ik ben in elk geval blij dat deze man volgend seizoen niet meer in de Eredivisie actief is.

8 mei 2022 om 19:46

Excuses. Hij heeft gewoon gelijk.

Tuurlijk kan het bij hem een hoop beter. Het is een matige, misschien wel dramatische coach, maar als je dan zo vaak dit soort dingen tegen krijgt mag je dat gewoon zeggen. De notie dat je maar alles zo moet accepteren omdat het toch gebeurt is gewoon onzin

8 mei 2022 om 19:51

Ja hij heeft wat betreft de penalty helemaal gelijk. Alleen benoem dan ook hoe je zelf de tweede helft ingaat. Dat was gewoon slecht. Een sportieve trainer die benoemd dat. En Schmidt gaat alleen maar om de penalty zeuren alsof dat alleen maar de reden is waardoor ze geen kampioen worden. Als PSV de eerste helft het doorgezet in de tweede helft dan had die penalty niks meer uitgemaakt. Kijk ook eens in de spiegel voordat je met het vingertjes gaat wijzen naar factoren waar je geen invloed op hebt

8 mei 2022 om 19:52

Ja, we waren slecht. Hoe vaak moet ik dat nog zeggen?

Slecht spelen is nooit een vrijbrief voor scheidsrechters om je club te naaien. "ja maar dan had je beter moeten spelen" kan je omdraaien naar "dan had Feyenoord daar maar gebruik van moeten maken."

Viel de bal in een corner was er nu geen geluid gehoord van ons kamp

8 mei 2022 om 19:59

Het gaat er niet om dat jij dat moet zeggen Timmio, maar dat Schmidt gewoon naar zichzelf moet gaan kijken en niet die 2 momentjes waar ze in zijn ogen nadeel hebben gehad.

Je mag best aangeven dat het geen penalty is en je mag ook boos zijn dat je hierdoor gelijk speelt. Alleen wat Schmidt doet is gewoon kinderachtig naar mijn mening. Hij gaat nu lopen roepen als , als dan hadden ze bovenaan gestaan. Alsof alleen de scheidsrechters in Nederland ervoor hebben gezorgd dat PSV nu niet boven Ajax staan. Daar ben ik het gewoon niet mee eens.

8 mei 2022 om 20:07

Nee, je hoeft niet alleen naar jezelf te kijken als je volledig wordt genaaid.

We verliezen nu 2 punten door arbitrale dwaling. Ongeacht of we nou zo goed waren of zo slecht (wmb heel slecht in de tweede helft. Maar dat telt dus helemaal niet)

Mensen zetten dat vaak af als een excuus om niet te mogen kijken naar andermans falen. Niet alleen ons eigen falen hoeft te worden uitgelicht. Zeker niet op zo'n schandalige avond als deze

8 mei 2022 om 20:10

Timmio maar om nunte zeggen dat hadden we bovenaan gestaan is toch kolder?
Zowel ajax en Feyenoord hebben ook te maken gehad met slechte beslissingen die punten kosten.
Tis alleen zuur dat het nu oo einde komt

8 mei 2022 om 20:11

Andersom hoor ik schmidt niet. Ja het is, nee het is geen pingel. Maar als je het van die momenten moet hebben dan heb je, zeker met die selectie, gewoon gefaald.

8 mei 2022 om 20:13

Ik denk dat we het eens zijn Timmio. Ik geef ook aan dat je wel boos mag zijn dat je nu een onterechte penalty tegen krijgt in de laatste minuut. En daar mag je best over klagen. Alleen de manier waarop Schmidt nu spreekt slaat nergens op. Dat is niet klagen over alleen vandaag, maar dat is gewoon de schuld geven aan de scheidsrechters dat PSV nu niet boven aan staat.

8 mei 2022 om 20:15

(edit: naar bliek)
Zeker niet. Een kampioenschap gaat om 34 duels. Een onterechte beslissing gaat je geen titel kosten. Natuurlijk is dat het niet, maar het is wel ontzettend frustrerend en typisch om te zien dat het natuurlijk niet maar om 1 of 2 slechte beslissingen gaat.

En ja, Ajax zal hem vast wel eens ooit tegengehad hebben, maar ze krijgen hem vaak zat mee. Veel vaker. Vaak genoeg.
En de beslissingen zelf zijn zo onverklaarbaar van schande dat je het ook niet meer om geluk kan gooien

8 mei 2022 om 20:30

Als fey al die onterechte beslissingen mee had dit seizoen stonden ze boven psv

8 mei 2022 om 20:46

Elke club krijgt in een seizoen 2 of 3 keer te maken met verkeerde beslissingen die punten kosten. Ik durf te wedden dat Ajax of Feyenoord ook een paar keer benadeeld is. Zoiets moet je niet aanhalen als je zo matig speelt. Je kunt best zeggen dat je het een blunder van de scheidsrechter vindt en daarin heeft hij dan gelijk. Echter moet je dan niet met een eenzijdige optelsom komen om jezelf hoger op de ranglijst te plaatsen.

9 mei 2022 om 10:39

Zoek even dat filmpje op over die bal van Blind, dat ze dat achteraf checken met Hawkeye. De grensrechter die erbovenop stond had gewoon gelijk: de bal is nooit helemaal over de lijn gegaan. Dat de zeer lichte maar verdedigbare penalty wordt gegeven in de op twee na laatste wedstrijd van het seizoen is ook geen argument; Ajax kan ook niet klagen dat ze in de laatste wedstrijden zwaardere tegenstanders hebben dan PSV, of dat PSV Feyenoord juist treft op het moment dat die gesloopt zijn na een zware wedstrijd op donderdag. Je moet gewoon naar het hele seizoen kijken. Of dat PSV dan iets te klagen heeft weet ik niet. Feit is dat Ajax in februari terecht gewonnen heeft, en dat PSV het gelijkspel tegen Feyenoord grotendeels aan zichzelf te danken heeft. Schmidt had overigens rood moeten krijgen voor het opstootje dat hij veroorzaakte door de bal weg te trappen.

8 mei 2022 om 19:47

Nouja, voor Ajax heeft het toch vooral allemaal mee gezeten? Kan me niet herinneren dat Ajax echt benadeeld werd in de competitie.Overigens wel 100% eens met de rest van wat je zegt. Onnodig wat Schmidt hier doet en kwa wisselbeleid was het weer verschrikkelijk, net zoals te vaak dit seizoen.

8 mei 2022 om 19:54

Ja misschien heeft PSV ook wel wat meer pech gehad dan Ajax hoor dit seizoen. Ik heb niet alle momenten nu in mijn hoofd. Alleen zie je toch wel vaak dat over het gehele seizoen het geluk en ongeluk wel een beetje om het even is. Misschien heeft Ajax nu 1 of 2 momentjes meer geluk gehad dan PSV, maar als PSV echt beter is dan Ajax moeten die 1 of 2 momentjes niet uitmaken.

8 mei 2022 om 20:06

Heracles uit laatste minuten geen pingel voor Rensch. Go ahead eagles uit geen pingel begin van de 2e helft en willem 2 uit de 0 1 die uiterst discutabel werd afgekeurd van Tadic. En vergeet dan niet de goal in de beker van ajax. De 0 2 van maazroui. Vooral als je zag dat de 1 0 van psv werd goedgekeurd vorige week tegen willem 2.

8 mei 2022 om 20:15

Dat is natuurlijk onzin. Kan je alleen al beginnen over de bekerfinale en die goal bij jullie vorige week. Daarnaast go ahead uit waar de verdediger de bal weer op pakt nadat de uittrap is genomen door de keeper (100% hands). Uit tegen heracles hadden we een penalty moeten krijgen. Thuis tegen az werd volgens mij de 2-2 nog discutabel afgekeurd en zo hebben ook wij onze pech momentjes gehad. En tja die 1-2 in eindhoven, we zullen nooit met 100 procent zekerheid kunnen weten of die in of uit was.

8 mei 2022 om 20:17

De goal van Ajax thuis tegen Utrecht waarbij Klaassen ten onrechte buitenspel werd gegeven. Schoen van Utrecht speler was duidelijk te zien dat die verder naar achteren was dan die van Klaassen.

Er waren zeker momenten bij dat Ajax benadeeld werd. Gelukkig werden de meeste wedstrijden alsnog over de streep getrokken.

8 mei 2022 om 20:21

Help me ff herrineren welke mogelijke pingel was dat dan tegen Heracles? Want Rensch ging er in minuut 78 uit dus 'laatste minuten geen pingel voor Rensch' is echt een hele vage beschrijving van Mickey12.

Afgezien daarvan die bal tegen GAE was idd 100% strafschop ja.

8 mei 2022 om 20:22

Klopt inderdaad Zytto34.

Waarbij de bal aan de zijlijn in Eindhoven niet direct invloed had.
Bal was bijna tegen middenlijn aan, werd iets van 5x gespeeld en er waren zeker 6 PSV-ers die konden ingrijpen voordat Mazraoui kon aanleggen.

Vandaag bij Feyenoord had het direct invloed. Het was in de 16 en bij een penalty is de kans groot dat bal erin gaat.

8 mei 2022 om 20:36

Aguero: dit is zo makkelijk. Hierbij een rijtje. Heracles-Ajax: Rensch geen duidelijke penalty gekregen. Ajax-Eagles: Klaassen geen duidelijke penalty gekregen. Eagles-Ajax: volgens de scheidsrechtersbaas verdient Ajax daar een penalty en moet Eagles rood krijgen. Willem II-Ajax: zwaar onterecht een goal afgekeurd; Ajax wint daarna met moeite. Ajax-Willem II: bizar afgekeurde goal van Haller. Twente-Ajax: Menig hoort daar een tweede gele kaart te krijgen. Neemt niet weg dat het ook meegezeten heeft.

8 mei 2022 om 20:38

Rensch was in de eerste helft als het goed is @krovikan.

8 mei 2022 om 20:58

Wel schrijnend dat iedereen maar blijft roepen om die buitenspelgoals in die bekerfinale. Ik zeg toch echt duidelijk competitie dacht ik zo. Alsnog: Die goals in die bekerfinale werden terecht afgekeurd en werd Ajax niet benadeeld, er zijn namelijk regels wie zelfs voor Ajax gelden, gek he?Kunt niet ontkennen dat het voor Ajax vaker de goede kant op valt dan voor andere clubs. Bij PSV is dit tegen de kleinere ook zeker het geval, alleen in de toppers word PSV nu eigenlijk al 2x flink benadeeld wat in totaal 4 punten heeft gekost. Ik kijk natuurlijk door een gekleurde bril en mijn emoties spelen 100% mee na deze wedstrijd, maar ik hoor toch veel van dezelfde verhalen vanuit mensen wie niks met Ajax of PSV hebben.

8 mei 2022 om 21:38

Hoezo twee keer benadeeld? Elke scheidsrechter heeft nu al uitgelegd dat er geen bewijs is dat die bal uit was. Dan moet je door laten spelen. Voordeel voor de aanvallende partij. Een goede arbitrale beslissing dus. Dat jouw emoties zich daartegen verzetten kan ik begrijpen, maar met enige feitelijkheid heeft het niks te maken.

8 mei 2022 om 21:39

@Aguerooo; serieus? Hij steekt zijn arm toch wat uit... het is lullig, maar hier wordt wel vaker een penalty voor gegeven. Even om hiermee te beginnen. Ik kan iig niet zeggen dat dit geen penalty is. En daarbij heeft Ajax ook zat tegen gehad, vast en zeker ook in de competitie. Maar al helemaal Europees.

8 mei 2022 om 22:50

Bijzonder dat je het bij Ajax wegschuift onder de regels maar de vermeende bal van Blind wel als feit weergeeft als het jou goed uitkomt. Het zal de emotie zijn, onder de streep heeft iedereen het een keer tegen.

9 mei 2022 om 08:29

Haha echt hè. En het dan over de bekerfinale blijven hebben terwijl er tig voorbeelden zijn gegeven over benadeling in de competitie. Afgunst. Neemt niet weg dat deze pingel onterecht was, maar Ajax heeft meer beslissingen tegengekregen dan mee. Doordat je echter veelal nog wint, krijgt het minder aandacht.

8 mei 2022 om 19:53

Nog even over het doelpunt van ajax tegen psv. De bal was gewoon over de lijn en ik snap oprecht niet waarom alle ajacieden eromheen draaien. Verder stopte er een paar spelers van psv toen die bal duidelijk over de lijn was. Verder overal mee eens.

8 mei 2022 om 19:55

Waarom zou je stoppen als de grens niet vlagt en de scheids niet fluit?

8 mei 2022 om 19:56

Ik denk ook wel dat die bal over de lijn was, maar ik kan met die beslissing wel leven. Dat je zegt van we weten het niet 100 procent zeker dus we laten gewoon alles doorgaan.

In tegenstelling tot de penalty van vandaag. Dat was gewoon geen penalty en vandaag is PSV gewoon door de arbitrage benadeeld.

8 mei 2022 om 19:57

@scummyman: Omdat je mag verwachten dat de assistent-scheids en de scheids zelf niet stekeblind zijn? En trouwens ook dat de VAR niet stekeblind is?

8 mei 2022 om 20:01

Yassine, er is al meermaals aangetoont dat het gezichtsbedrog is als je niet op de lijn staat. Die bal was zonder tegen bericht gewoon in. En het is wel heel erg zwak van Schmidt om daar nu weer op terug te komen. Had hij de andere wedsrijden maar moeten winnen.

8 mei 2022 om 20:08

Waar draaien alle Ajacieden omheen? Wat een gel*l! Jij hebt geen 100% bewijs dat die bal volledig uit was. Dus dat is hetzelfde subjectieve geblaat. Zoals Marc 433 hieronder aangeeft, heeft ook psv zijn voordeeltjes gehad. Slap en voorspelbaar geklaag van Schmidt.

8 mei 2022 om 20:09

Als het allemaal zo duidelijk was dan zullen er wel goede beelden zijn. Oh wacht die zijn er niet

8 mei 2022 om 21:28

@ScummyMan
Heb nergens gezegd dat PSVers moesten stoppen? Wat ik er vooral mee bedoel is dat het zo duidelijk was dat de spelers, en ook een aantal van ajax, echt even naar de scheids bleven kijken omdat ook zij dachten dat de bal over de lijn was.

@Heijnazijn
Mee eens, maar er moet wel eens even goed naar de regels gekeken worden dan. Tegenwoordig laten scheidsrechters bij (extreme) twijfel gewoon doorvoetballen omdat ze zich vervolgens toch kunnen laten corrigeren. Indien de beelden vervolgens niet duidelijk zijn wordt het argument aangehaald dat de scheids bij geen zekerheid bij zijn originele beslissing moet blijven. Ik vind dit nogal scheef..

8 mei 2022 om 22:40

@yassine alleen is het wel zo dat met die bal van Blind dat de scheids op de grens afging mbt beslissing of de bal wel dan niet over de lijn was. De grens gaf duidelijk aan dat de bal in was. De VAR kon dat niet bevestigen. Als er al of niet een juiste beslissing is genomen dan is dat gedaan op initiatief door de grens Dan kan je dit niet neerleggen bij de scheids. Verder kan je blijven hameren op die ene bal, maar dat bepaald niet of je wel of niet kampioen wordt. Alle ploegen hebben te maken met foutieve beslissingen die voor een club heel nadelig kunnen uitpakken. Dus vingerwijzen heeft geen zin. Sterker het is kinderachtig.

8 mei 2022 om 19:56

Onnodig om de bal over de zijlijn erbij te halen imo. Maar over de penalty heeft hij toch 100% gelijk. Gewoon dramatisch gefloten. Het hele hele kleine kansje op een kampioenschap is nu wel weg.
Tuurlijk mag psv ook naar zichzelf kijken maar het is de 95 ste minuut en het staat 1-2. Psv is er op dat moment gewoon ingefloten. Drama die scheids

8 mei 2022 om 19:56

@heinazijn,

Dit is typisch een reactie van Roger Schmidt inderdaad. De bal wegschoppen aan de zijkant om zo onsportief proberen te winnen, vind ik kwalijker.

Hij kan beter in de spiegel kijken en zichzelf afvragen hoe het kan dat PSV zover terugviel in de tweede helft. Hij benoemt al die kansen van Feyenoord niet. Hij had bijv. (op tijd) kunnen wisselen.

Vorige week heb ik Schmidt niet gehoord over buitenspel van Vinicius tegen Willem ll.
Terwijl juist de VAR hem hielp in de bekerfinale door een vergelijkbare situatie/goal van Ajax af te keuren.

En ik hoor hem ook niet over het feit dat hij geen toppers wint in de eredivisie. En als je 39 goals tegen krijgt in 32 wedstrijden dan klopt er ook iets niet voor een topclub.

En ik hoorde hem ook niet over 'budget' na zijn nederlaag tegen Willem ll.

8 mei 2022 om 19:58

Hij heeft gewoon gelijk? De grens gokte met die uitbal, dat hij nooit zou doen in een vol Philips Stadion. Maar dit is gewoon een schande en over discutabele beslissingen gesproken, waarom kreeg aursnes niet zijn tweede gele kaart bij die kans van Zahavi? Voordeel betekent niet dat je zomaar iemand mag neertrappen en daarmee weg kan komen. Je kan veel van Schmidt vinden, maar hij benoemt het gevoel van heel veel PSV supporters ipv een media praatje. Ik ga hem in ieder geval enorm missen.

8 mei 2022 om 20:02

Hij heeft in zoverre gelijk dat de penalty onterecht is. De rest is naar mijn mening gewoon heel gekleurd en iet wat kinderachtig beredeneren. Dat veel PSV supporters hetzelfde ervaren dan is misschien logisch doordat die ook iet wat gekleurd zijn. Alleen hoop ik wel dat die supporters realistischer zijn dan deze Duitse meneer.

8 mei 2022 om 20:05

ja ze hebben weleens wat tegen gehad, tot daar heeft hij gelijk. Dat hij erbij gaat trekken dat ze bovenaan hadden moeten staan dat is heel erg klein. ze staan waar ze horen, als ze bovenaan eindigen is dat terecht, als ze tweede worden ook. Daar hebben ze een seizoen lang voor gespeeld en hing niet volledig op een paar var momenten.

8 mei 2022 om 20:08

Bovendien kunnen we dit dan weer wegstrepen tegen de buitenspel goal van vorige week. Toen hoorde je Schmidt niet. En een beetje karma vanwege het wegstrappen van de bal is het ook wel.

8 mei 2022 om 20:17

Als de regel is dat een bal die terug naar eigen helft wordt gespeeld, een nieuwe situatie is, dan was dit een correcte beslissing. Met nadruk op als, want dat was natuurlijk het enige verschil met de bekerfinale. Los van dat een “buitenspel doelpunt” in de 1e min van een wedstrijd is totaal niet te vergelijken met zo een beslissing als vandaag. Zonder de pingel win je en het is schandalig dat hij niet eens zelf is gaan kijken, zeker gezien de belangen. Het is niet alleen PSV die hier wordt benadeeld he, maar ook een AZ die nog kans maakte op plek 3. Onbegrijpelijk…

8 mei 2022 om 20:25

Die buitenspelgoal tegen Willem 2 ga je toch niet serieus aanhalen? Dat is totaal geen bepalend moment en had psv ook zonder wel gewonnen...

8 mei 2022 om 20:28

Haha, mooie vergelijking idd.

8 mei 2022 om 20:34

Het gaat er noet om of een beslissing wel of niet bepalend is, het is een voordeel gegeven door de arbitrage. Voor hetzelfde geld was de goal gen willem 2 niet gevallen. Dan helpt zo’n beslissing en is het ineens wel bepalend.

8 mei 2022 om 20:48

Puntverlies tegen directe concurrenten wegen wel zwaarder dan een 1-0 tegen Willem 2 natuurlijk. Als je dat niet begrijpt...

9 mei 2022 om 03:13

Hazardinho77

Die club die je noemt, Willlem2... die vecht tegen degradatie he. Elk tegendoelpunt is er 1 teveel. Zeker als concurrent Sparta de avond daarvoor een belachelijke vrije trap kreeg die een punt opleverde.

Dit mag zeker aangehaald worden.

9 mei 2022 om 05:51

Nee het mag alleen aangehaald worden als psv er nadeel van heeft natuurlijk. Dan kan iedereen schreeuwen dat het niet door hun komt dat de de titel mislopen.

9 mei 2022 om 10:12

Misschien moeten we hem Calimero Schmidt gaan noemen. Dit is echt een zielige reactie van een gefrustreerd mannetje. Natuurlijk was deze beslissing en die tegen Ajax in het nadeel van PSV, maar als hij even wat beter nadenkt, dan ziet hij ook dat PSV meer dan genoeg momenten in andere wedstrijden mee heeft gehad en dus ook door dubieuze beslissingen extra punten heeft gepakt. Trekt hij die er weer af, dan was de stand nog hetzelfde als nu. Om nu net te doen alsof ze 2e staan enkel door foutieve arbitrale beslissingen is lachwekkend en zielig. Dan ben je geen topsporter maar een zielepiet.

8 mei 2022 om 20:22

Dat krijg je ervan als je twee jaar lang de KNVB beschuldigd van corruptie en partijdigheid. Dan roep je het over jezelf af. Lullig voor de PSV supporters die ik dit niet gun, maar Schmidt gun ik dit wel

8 mei 2022 om 20:29

Schmidt is een ziener. Die zag dat al langer, die man is geniaal.

8 mei 2022 om 20:31

Inderdaad. Na dit incident moet ik toch wel toegeven dat ik hem enorm heb onderschat en heb ik er spijt van dat ik zijn complottheorien nooit serieus heb genomen. Het was achteraf dus toch een groot complot van de KNVB in samenwerking met de Illuminati

9 mei 2022 om 09:10

Wat een onzin. Hands is hands..... Als je zo kunt gaan redeneren kun je alles in twijfel stellen. Dat de goals van Nous en Klaassen werd afgekeurd in de bekerfinale vond ik ook niet nodig. Hij staat met zijn hak buitenspel, met zijn lichaam staat hij voor de verdediger. Maar als je puur objectief kijkt is buitenspel nu eenmaal buitenspel. Net zoals de arm van Mauro niet naast z'n lichaam hangt, maar naar de bal toe gaat. Ongelukkig, omdat hij niet kijkt, maar dan moet hij maar kijken zou je zeggen.

Nergens hoor ik hem erover dat PSV de kansen in de eerste helft had moeten afmaken en de wedstrijd had moeten beslissen.

En die bal wel of niet over de lijn is nu eenmaal niet te controleren. Vandaar dat het aanvallende team het voordeel van de twijfel kreeg.

9 mei 2022 om 12:09

Jazeker,als als als.Als de goal van Maza.in de bekerfinale geteld had.hadden ze ook niet de beker gewonnen.en als er bij de uitwedstrijden tegen Go.Ahead of Cambuur en Sparta geen speler er uit was gestuurd van deze clubs had ik nog willen zien of PSV die gewonnen had.als als als telt niet in het voetbal.Die Schmidt moet vooral naar zich zelf kijken.Ben er van overtuigd als PSV deze penalty had gekregen je er niets over gehoord had.

En terecht. Achterlijke beslissing van Gozubuyuk. Hier mag je heeeeeel boos over zijn…

Klein beetje karma voor het wegtrappen van die bal. Wat een enge vent is die Schmidt ook. Blij dat hij ophoepelt!

8 mei 2022 om 19:47

Het was heel onsportief. Dat zei ik ook voor de buis bij ons familie. Maar een keer flauw een minuut winnen door de bal weg te trappen (een minuut die Feyenoord door het opstootje ongetwijfeld nog terug zou krijgen) betekent niet dat we een onterechte strafschop tegen verdienden. Of structureel arbitrale dwalingen...

8 mei 2022 om 20:06

Natuurlijk niet, maar daarom heet het Karma

8 mei 2022 om 20:09

Zoals ik al zeg. "maar een keer flauw een minuut winnen door de bal weg te trappen betekent niet dat we een onterechte strafschop tegen verdienden"

Het was dus niet karma geweest. Karma is even grote lusten om even grote lasten.

8 mei 2022 om 20:02

Oppercalimero die Schmidt. Heb zelden zo’n slechte verliezer als trainer gezien in de ED.

8 mei 2022 om 20:09

Wat dacht je van ten Hag na de beker finale: er verdiende maar 1 ploeg te winnen en we speelden tegen 12 man. Deze reactie was niet echt beter, en was helemaal ver van de waarheid !

8 mei 2022 om 20:21

Die was uit de context gerukt die uitspraak. Hij had het niet over de arbitrage (zei hij ook zelf), maar had het over andere dingen. (lees: Ajax mistte soms ongelofelijke kansen en had zat soms even niet mee. PSV waar Mvogo ineens een paar wereldsaves had en een paar ballen op de paal bijvoorbeeld)

Misschien had hij het ook stiekem een beetje over de 12e man op de tribune verder, want dat was natuurlijk ook zwaar in ons voordeel

8 mei 2022 om 20:04

Ik neem aan dat je Slot dan ook een enge vent vindt die moet ophoepelen? Hoe die vandaag, voor de zoveelste keer dit seizoen, weer eens te keer ging langs de lijn bij een beslissing in het nadeel van zijn team sloeg echt nergens op. Dat was nog een graad erger dan hoe Schmidt zich vandaag heeft gedragen. Slot probeerde tijdens die pot in de voorbereiding Simeone belachelijk te maken, maar hij doet er oprecht niet veel voor onder.

Hier in Nederland hebben wij altijd kritiek op de arbitrage van de grote landen zoals Spanje, Italie en Engeland, maar wat er hier wekelijks de leiding krijgt over wedstrijden is ook echt om te janken. Stuk voor stuk waardeloze scheidsrechters, met de zogenaamde nummer 1 Makkelie voorop. Dat hij, Serdar, en anderen überhaupt Europese wedstrijden krijgen is echt belachelijk.

8 mei 2022 om 20:17

Heb je die Slot gezien langs de lijn? Die stond er ook niet al te best bij tijdens de wedstrijd, wat een eengnek zeg. Volgend jaar hebben wij een baas langs de lijn met Ruud, de groeten.

Ja maar PSV heeft vast ook wel eens een meevaller gehad en Ajax misschien ook wel eens een discutabele tegentreffer.

8 mei 2022 om 19:58

Nou, kom eens op met voorbeelden. Dit is zo'n leeg comment.

8 mei 2022 om 20:06

Afgekeurde goal van Ajax in de bekerfinale wegens vermeend buitenspel waarbij de bal eerst nog terug ging voordat de aanval verder liep. Vergelijkbare situatie was verleden week nog een goal.
Overigens was de bal van Blind in de wedstrijd tegen PSV helemaal niet uit. Genoeg voorbeelden die week op tv gegeven hoe gezichtsbedrog werkt en wanneer een bal echt over de lijn is.

8 mei 2022 om 20:10

Vermeend buitenspel ? Het was toch duidelijk buitenspel.

8 mei 2022 om 20:11

Vorige week had ook afgekeurd moeten worden, dat zeiden alle psv'ers ook. Niet rechtpraten wat krom is.

8 mei 2022 om 20:14

@janssen
Nee dat was niet duidelijk, Als de bal terug gaat en er dan een nieuwe aanval opgezet wordt, is het geen VAR moment. Zo bleek verleden week in een vergelijkbare situatie. De scheids legde dat verleden week heel goed uit.
Ajax had dus pech dat de VAR in de bekerfinale wel zover terug ging bij de goal check.

8 mei 2022 om 20:31

Speedy, terecht afgekeurd dus verkeerde voorbeeld.

8 mei 2022 om 21:37

Nee. Die bij psv werd teruggespeeld naar eigen veld. Daarnaast zat er nogal wat verschil in tijd tussen buitenspel en goal. Totaal verschillende situaties dus en niet te vergelijken.

9 mei 2022 om 08:24

Beker finale vs. Competitie

9 mei 2022 om 08:46

Totaal verschillende situaties omdat de bal een halve meter verder naar achter ging?

Hij zal wel calimero genoemd worden, maar ergens heeft hij gewoon gelijk. Het is echt schandalig hoe structureel deze fouten worden gemaakt en hoe veel impact dat kan maken op een seizoen. Zowel voor ons (tegen Ajax), als voor de strijd om Europese plekken als handhaving/degradatie.

PEC en NEC hebben bijvoorbeeld ook genoeg om over te klagen gehad. Het is echt belachelijk dat dit niveau (van de arbiters) niet structureel omhoog kan.

8 mei 2022 om 19:50

Ik snap zijn opmerking en ik snap ook jouw reactie, maar dit is wel makkelijk scoren. 2 Discutabele momenten in je nadeel pakken en dan aangeven dat je eerste zou hebben gestaan als er anders was beslist in die momenten. Net alsof andere clubs geen discutabele beslissingen tegen hebben gekregen.

Momenten zo kort op het einde van het seizoen en in de onderlinge toppers vallen natuurlijk meer op dan momenten in het begin en tegen andere clubs, maar uiteindelijk tellen de punten net zo zwaar mee.

Stel Ajax had een penalty moeten krijgen thuis tegen Go Ahead, dan heeft niemand het daar nu nog over. Terwijl als die penalty had gezeten Ajax 2 punten meer had gehad.

8 mei 2022 om 19:51

Het blijft echter niet bij die twee momenten. Je kan er nog zat meer opnoemen dit seizoen. Het waren er ook echt veel. En allemaal op beslissende momenten

8 mei 2022 om 19:54

Noem ze maar dan...

8 mei 2022 om 20:11

Dessers die geen penalty kreeg na een belachelijk blok van Martinez waardoor feyenoord op 3-1 had kunnen komen.

8 mei 2022 om 20:14

@Timmio: je weet wat confirmation bias is? Onze hersenen werken zo dat we alle voorbeelden van dingen die onze (gekleurde) meningen bevestigen, herinneren, en blijven herinneren. En de voorbeelden die tegen onze meningen en onze voorkeur in gaan, zien we niet, of merken we niet op, en als we het wel zien dan vergeten we die heel makkelijk. Ik snap je emotie, maar het is hoogstwaarschijnlijk niet de realiteit.

8 mei 2022 om 20:18

Ik weet wat confirmation bias is en ik hoop dat je gelijk hebt dat dit aan de grond staat van mijn gevoelens.

Verder ga ik deze comment daarbij laten, want mijn onderbuikgevoel geeft me aan hoe groot ik die kans acht

8 mei 2022 om 19:56

Want PSV wordt (misschien) niet kampioen door deze wedstrijden? De andere 32 tellen niet mee natuurlijk....

De 0-4 tegen Feyenoord heeft had geen invloed, de 2-1 tegen Willem2/ AZ ook geen invloed.. de 5-0 uit tegen Ajax, geen invloed uiteraard.

Beetje krom en kortzichtig om het op deze 2 momenten te gooien.. Wat die clown van een Roger ook doet.

Dit moet je niet doen Schmidt.

9 mei 2022 om 08:27

Jawel, gewoon volgestrekt 2 benen erin vliegen die laaste duels dat je nog coach bent hier

Wat een treurige man is dit, bizar wat zo’n prachtige club als Benfica in deze matige trainer ziet.

8 mei 2022 om 21:48

En dan stiekem de bal weg trappen, commotie met als gevolg extra blessuretijd. Roger thanks!!

Normaal zou ik hem gelijk geven. Maar ik zou eerder eens naar z'n eigen waardeloze wisselbeleid kijken. Tegen Leicester liet hij Gakpo ook als een soort van counterspits staan en toen ging het ook fout. En nu exact hetzelfde. Na de 1-2 begon hij het te herstellen, maar de wedstrijd was toen al gekanteld. En gaat dan zwaar irritant aan de zijlijn de bal van malacia een beetje proberen af te pakken. Slechte verliezer, ook al heeft hij wel een punt over 1 beslissing.

Het is ontzettend simplistisch gedacht, maar hij heeft wel gewoon gelijk. Die bal van Blind was overduidelijk uit, en de var is te bang om in te grijpen daar. Vandaag is het overduidelijk geen penalty en opnieuw is de var te laf om in te grijpen. Serieus wat mij betreft het failliet van de var, wordt enorm veel geld in gepompt en werkt gewoon niet. Kappen er mee.

8 mei 2022 om 19:48

Het ligt nog altijd niet aan de VAR. Het ligt aan de arbitrage. Toen ik hoorde dat Pol van Boekel achter de VAR zat wist ik meteen dat hij gegeven zou worden. Een goede scheidsrechter had deze wedstrijd naar 1-2 geleid

8 mei 2022 om 20:03

Investeer dan het geld in betere opleidingen voor de scheidsrechters en niet in de var. Nu wordt het geld gewoon weggegooid. Elke week is het weer raak met een fout.

8 mei 2022 om 20:05

Ze hebben zat geld voor allebei maar weigeren het gewoon te doen

8 mei 2022 om 19:51

Die bal van Blind was helemaal niet overduidelijk uit. Ik snap dat het niet leuk is om naar de voetbaltalkshows te kijken als je verloren hebt, maar daarin werd toch echt duidelijk uitgelegd dat die bal van Blind net zo goed binnen had kunnen zijn.

8 mei 2022 om 19:57

Die bal van Blind is wel overduidelijk uit. Zoek even de stilstaande beelden op en het is overduidelijk.

8 mei 2022 om 20:02

Nee baloog, dat is het niet. Het zou kunnen dat ie uit was, maar "overduidelijk" was het niet. Er zijn geen beelden van camera's die haaks op de lijn staan namelijk.

8 mei 2022 om 20:08

@balloog
Je snapt het gewoon niet. Je kan het alleen beoordelen als je een camera er recht op heb. Anders krijg je gezichtsbedrog.
Dat legde ze met voorbeelden juist uit in de voetbalshows. Op basis van de bestaande beelden kan je niet beoordelen of die bal in of uit was, dat is nou net hele punt.

8 mei 2022 om 20:26

Ik snap het prima. De dikte van de zijlijn is bekend en de dikte van de bal is bekend, en je ziet ze bal naast die zijlijn stuiten. Dan is het niet lastig om te zien dat meer dan de helft van de bal er overheen was. Zijn tegenwoordig genoeg technieken om het op het juiste moment stil te zetten. Het terugvallen op de dooddoener dat het niet te zien was met deze camera is laf gedrag en verantwoordelijkheid ontlopen. Precies wat de scheids deed.

8 mei 2022 om 20:40

Nee Baloog, het is niet duidelijk. Ik weet niet waarom je zo triest doet. Het is niet duidelijk maar het heeft er alle schijn van. Dat gejank altijd. Ook weer van Gakpo. Bah, slechte verliezers. Triest.

8 mei 2022 om 21:15

Meer dan de helft van de bal wel ja, maar de hele bal moet er overheen geweest zijn. En dat is niet ontegenzeggelijk te bewijzen met de beschikbare beelden. Je snapt het dus toch minder goed dan je zelf denkt blijkbaar.

8 mei 2022 om 20:00

Nee, later is via een computer berekend dat die bal niet over de lijn was. Puur gezichtsbedrog de beelden via de tv.

Huillie, huillie. Ik hoor Schmidt niet over de afgekeurde goals van Ajax in de bekerfinale, waarvan er zeker 1 erg discutabel was. Aan het eind van de rit kun je de plussen en minnen tegen elkaar wegstrepen. PSV drukte in de 2e helft niet door en liet Feyenoord in de wedstrijd komen of is dat ook de schuld van de VAR.

8 mei 2022 om 19:51

"Huilie huilie" maar zelf wel beginnen over die 2 buitenspelgoals in de Beker (wat niks met de competitie te maken heeft). Gaat lekker of niet? Triest.

8 mei 2022 om 19:58

Inprincipe huilt hij niet @agueroo.... Hij komt gewoon met een voorbeeld. En een prima voorbeeld, tegen Willem2 werd er ook een goal goed gekeurd, leek op de 2-0 die werd afgekeurd in de beker.

8 mei 2022 om 20:25

Blijft wel grappig, dat terugkomen op 2 buitenspelgoals van Ajax en een buitenspelgoal van PSV wat allesbehalve beslissend was. Kortom: Wel huilie huilie, en vooral een heel slecht voorbeeld. PSV word hier gewoon weer benadeeld.

9 mei 2022 om 05:54

In beide gevallen is het dan toch een arbitrale dwaling? Psv moet vooral naar zichzelf kijken dat dit een beslissende tegen goal is.

Huh? Iemand heeft toch al laten zien met zo'n programma op de computer waarbij je vanaf bovenaf kan kijken en inzoomen dat de bal niet over de lijn was

Eens met Schmidt maar de bal bij PSV uit was natuurlijk wel binnen de lijnen. Voor de rest zou ik me misschien maar is afvragen waarom z'n elftal nog steeds geen 90 minuten lang hun niveau kan halen na 2 jaar tijd.

arbitrage zijn eenmaal mensen en de var ook als je wilt dat er nooit fouten worden gemaakt.
.moet je arbitrage laten vervangen door robots ben zelf niet voor psv of ajax maar psv supporters en de trainer hebben duidelijk wel calimero gedrag met weinig zelfreflectie

Denk dat PSV blij mag zijn dat hij weggaat einde seizoen. Wat een opmerking van een "professional". Heeft nota bene genoeg tijd gehad om to bezinning te komen. Snap dat een ongelukkige penalty in blessure tijd frustrerend is, maar dit is natuurlijk geen eerlijke redenatie. Gefeliciteerd met de beker iig 😉

Je had dit seizoen ook gewoon 2x van Ajax kunnen winnen in de competitie, is ook niet gelukt.

8 mei 2022 om 20:08

Of gewoon alle wedstrijden gewonnen en nul verloren, maar ja dan gaat men zeiken in Eindhoven. Zelf geen controle en dan maar zeiken om pietluttige wedstrijden. Ze moeten het bij zichzelf ten rade gaan. Brobbey maakt Ajax gewoon kampioen, die scoort belangrijke goals. Je kan zeggen wat je wilt, maar PSV heeft gewoon over het gehele seizoen niet laten zien wat een kampioen hoort te doen. Als je gewoon met 3 goals verschil maakt, dan maken zulke domme fouten echt geen verschil, maar ze laten hun tegenstanders steeds terug in de wedstrijd komen, dan moet je zeiken om de defensie van PSV.

Tuurlijk roept Schmidt dit nu uit emotie's. Ik begrijp hem ook ergens wel. Was die goal niet goedgekeurd van Ajax en deze dwaze penalty van jewelste tegen Feyenoord niet werd gegeven, dan had je misschien wel 4 of 6 punten gepakt, ipv 1. Dus ik begrijp hem wel. Alleen Schmidt moet wel verder kijken. Hoe kan het dat PSV vandaag bijvoorbeeld zo gigantisch terugviel? Je roept de problemen ook op je af ipv de 0-3 te maken. Wissels waren weer veel en veel te laat. Het is zo jammer. Dit jaar kon je echt kampioen worden. Je hebt het niet alleen in die 2 momenten laten liggen. Wat dacht je van de 2-1 verlies tegen Willem II? Waar geen enkele Willem II scoorde. Na 20 minuten 3-0 achter tegen Twente. Blunder bij de 1-2 van Mvogo tegen AZ. Uiteindelijk teveel van het goede om niet kampioen te worden helaas. Denk dat Schmidt ook wel erg blij is dat die uit Nederland vertrekt.

Erg onsportieve reactie als je het mij vraagt. Vorige week tegen Willem 2 zat de eerste goal ook echt mee. Was gewoon buitenspel met de huidige regels. Beetje jammer dat je blijkbaar alleen door de scheidsrechter geen kampioen wordt. Wellicht op 19 september en 24 oktober beter je best moeten doen.

Met deze penalty heeft hij gelijk, maar met het wel of niet uit zijn waarna nous scoorde hebben we nog steeds geen bewijs. Het is wel zo dat feyenoord tegen ajax beroofd werd van een penalty en nu psv onterecht een penalty tegen krijgt. Laten we zo zeggen dat ajax in dit geval heel gelukkig mag zijn met een hele onkundige var !

8 mei 2022 om 20:12

Alleen speelde Ajax vandaag niet in de Kuip. Waren het de spelers van Feyenoord die massaal de scheidsrechter belaagde om een penalty te krijgen en ging het publiek ook aardig te keer om die penalty maar te krijgen.
Ik weet niet of je dit de VAR aan mag rekenen, denk dat de fout bij de scheidsrechter zat die naar de stip wees i.p.v. een penalty check aan te vragen bij de VAR.

Ik kan hier echt van genieten. Jammer dat Schmidt vertrekt. Balletje wegschoppen en dan krijg je hem zelf tegen. Vond het wel mooie karma.

8 mei 2022 om 20:15

Ojee hij trapt een keer een bal weg, ojjee. Dat doen ze in Spanje en Italie wel vaker, beetje heisa veroorzaken. Daar doet een onterechte pingel niets aan af. Dat kan je niet met elkaar vergelijken.

8 mei 2022 om 21:00

Het maakt de penalty zeker niet terechter, maar ik denk dat er meer bedoeld wordt dat je het zo'n trainer na een onsportieve actie stiekem wel gunt. Maar goed, als ajacied is dat natuurlijk lastig te zeggen, want ik ben sowieso blij met deze uitkomst, ook al was Schmidt de meest lieve man op aarde.

8 mei 2022 om 21:55

@psv18 hoop dat we nooit zo'n treiter competitie krijgen als in Spanje

9 mei 2022 om 08:37

@ binny dan moet de knvb wel ook wat doen aan het niveau van scheidsrechters... anders weer dat ook alleen maar irritaties op.

Zal ik eens een optelsom maken van de topwedstrijden die hij verloren heeft. Ja de scheids was fout vandaag, maar er ging veel meer fout bij PSV en dat wordt nooit benoemd. Hopelijk verdwijnt die excuuscultuur die nu bij PSV heerst samen met Schmidt deze zomer.

8 mei 2022 om 21:57

Daar ben ik het volledig mee eens. Is geen incident namelijk. Het had hem gesierd als hij ook een keer naar zijn eigen inbreng had gekeken!

Er is maar één plek voor Schmidt en dat is Circus Renz. Wat een clown is die vent toch. Blij dat we daar vanaf zijn na dit seizoen

Er zullen vast meerdere Calimero’s de revue passeren en ben normaal ook echt niet van de excuses bij de scheids zoeken, maar dit is wel echt heel erg zuur, op een nog veeeel zuurder moment. We hadden het écht eerder moeten beslissen, maar dat de scheids dit zo beslist is triest. Edoch weer enorme kudos voor de veerkracht van Feyenoord

Kijk hier slaat Schmidt gewoon weer de spijker op zijn kop. Je zal altijd zien dat de grotere club altijd geholpen wordt op de cruciale momenten. En ook nu weer. Gefeliciteerd KNVB, jullie hebben op de juiste momenten weer gepiekt en jullie zo geliefde Ajax de titel toegespeeld. Het is echt zo zuur, ik neem even een Bavaria pils en een worstenbroodje om af te koelen.

Ik ga (als scheidsrechter zijnde) maar even tegen de stroom in, JA dit was een pingel en ik zal ook uitleggen waarom.
Mauro "draait" op het moment dat Toornstra schiet. Op het moment dat je besluit te draaien sta je niet meer in natuurlijke positie. Natuurlijke positie is namelijk dat je met je lichaam naar de bal toe staat met je armen strak langs het lichaam.
Goed Mauro is gedraaid, alle uitstekende armen/handen worden nu gezien als strafbaar hands. Dat zal hij, zeker gezien de korte afstand, niet met opzet doen maar omdat hij besloot te draaien wordt het wel "voorwaardelijke opzet". Dat betekent weer dat je het risico neemt dat de bal tegen een arm/hand komt door te gaan draaien.
Als Mauro gewoon was blijven staan met z'n armen strak langs het lichaam dan staat hij wel in natuurlijke positie en is het geen hands.
Mauro draaide echter (voorwaardelijke opzet), waarbij de bal tegen een uitstekende elleboog komt en het dus strafbaar hands en dus een pingel is.

8 mei 2022 om 20:43

Onzin wat je hier zegt zijn elleboog staat in natuurlijke houding en draaien om breder te maken is strafbaar maar dit is geen breder maken

8 mei 2022 om 20:49

Dit is wel breder maken want als die elleboog daar niet zit gaat de bal op het doel. Dus is het breder maken en dus ook strafbaar hands.
Verder is het geen natuurlijke houding. Mauro kiest ervoor om te draaien, dat hoeft hij niet te doen. Hierdoor neemt hij het risico dat de bal tegen een uitstekende arm/hand komt (voorwaardelijke opzet) wat het hands strafbaar maakt in dit geval.

8 mei 2022 om 23:22

Eens. Ik snap al die PSV fans ook niet. Hij draait, totaal onnodig, dus terecht hands en terechte penalty.

9 mei 2022 om 08:40

@ Michael2410 ... solliciteren naar een positie bij knvb? Je past er zo tussen.

Schmidt heeft zeker een punt maar zal ook de balans voor zichzelf op moeten maken en tot de conclusie komen dat hij regelmatig fout zat met wissels en dergelijke. Lullig dat je door dit incident geen spannende laatste weken in de ed hebt.

8 mei 2022 om 20:46

vond het toch best spannend vandaag..

Had de persvoorlichter Schmidt niet even wat langer bij zich kunnen houden voor die zich ging melden bij de pers? Hier heb je echt helemaal niks aan; je komt enkel als een Calimero over. Doe gewoon niet.

Gaan we het nog over de hooligans van psv hebben die zijn uitgebroken en alles hebben gesloopt of laten we het calimero alleen maar bij berichte over Feyenoord????

Ondanks dat ik het geen penalty vond en zijn boosheid snap ligt de achterstand op Ajax natuurlijk niet aan de scheidsrechters. PSV heeft het in genoeg wedstrijden laten liggen. Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat Ajax ook genoeg tegen heeft gehad en dat PSV zo dichtbij heeft weten te komen komt omdat Ajax ook weer pünten had laten liggen. Moet wel zeggen dat Ik ten Hag zelden over de scheidsrechters hoor.
Ik houd gewoon niet van trainers die aan externe attributie doen, oftewel, altijd je schuld voor het falen bij anderen leggen.

Ik zal Schmidt missen volgend seizoen. Op alles en iedereen zeiken en vooral nooit naar zichzelf kijken. Hij zorgt er gewoon voor dat PSV het niet beter doet en ik had hem daarom ook graag nog een paar jaar in Eindhoven gezien.

Ik, als Feyenoord Supporter, ben normaal heel objectief en ook nu weer... eerlijk is eerlijk, het was geen strafschop. We hebben een keer mazzel, ten nadele van Psv.

De scheids had gewoon naar het scherm moeten gaan. Maar normaal zou de keeper de strafschop tegen houden als ie onterecht was, ja...soms zit het mee, soms zit het tegen

Tja, Ajax zal altijd een zere plek op de ziel van Schmidt blijven. Ondanks zijn eerste prima ervaring met RB Salzburg. Maar nu moet hij zijn meerdere erkennen. Twee keer van gewonnen, eerste zeer terecht om de JC schaal, en de tweede (bekerfinale) wat gelukkig. Voor de rest weinig succes, en op de ranglijst steeds achter de Amsterdammers. Dat is frustrerend voor een man als Schmidt, want het geeft maar weer eens aan hoezeer hij een obsessie heeft met Ajax. Dat zag je na de winst in de bekerfinale. Alsof de wereldbeker was gewonnen. Alle opgekropte frustratie kwam er uit. Laat Ajax het goed met hem maken en op de kampioensreceptie hem als special guest uitnodigen. Krijgt hij dat winnaarsgevoel weer een beetje terug;-)))

8 mei 2022 om 21:54

Eens. Ik vind ook dat Ajax volledig terecht kampioen word!

Wat gaan we die selectieve verontwaardiging volgend seizoen missen.... Wat een huilebalk van een trainer. Eens deze penalty was discutabel, maar zo heeft Psv ook voordelen gehad.

Hij mag zijn ploeg verwijten dat ze na een goede eerste helft de 2e helft hebben laten lopen en dat door een ploeg die op het tandvlees liep.

9 mei 2022 om 00:25

De selectieve verontwaardiging van Hag gaan we ook nog missen. Dit moet een topseizoen worden komend jaar

9 mei 2022 om 21:57

Nou die ga ik zéker niet missen. Ben nooit fan geweest van Ten Hag. Dus ik kijk ook uit naar volgend seizoen!

Ai Schmidt, zoiets kun je denken maar nooit hardop zeggen als trainer. Ajax thuis was balen, maar wel gewoon een knappe goal daarna. Vond deze vandaag veel schandalige, maar het achteruit lopen van PSV heeft daar zeker mee te maken. Ik zeg: hand in eigen boezem en kop op. Dit seizoen afronden en focus op een lange transferzomer. Hoop zo dat Gakpo blijft!

9 mei 2022 om 00:26

Techno respect hoor, want ik snap dat je baalt van vandaag.

Wat een sneu persoon is die schmidt toch! De afgelopen 2 weken hebben we hem niet gehoord. 2 keer kregen ze een doelpunt mee, die , afgekeurd had moeten worden wegens buitenspel. Hij zal nu wel weer zeggen "give tsje cup tsjo Amsterdam"

Ik vind het wel sneu voor PSV, win liever de eredivisie 100% dan met enige zweem van twijfel.
Dit was echt een meer dan twijfelmoment, de penalty geven is behoorlijk vreemd en in mijn optiek is er maar 1 reden om hem wel te geven: als je 100% overtuigd bent van het feit dat de bal tussen de palen beland als de bal de hand niet raakt en het met grote mate van waarschijnlijkheid een doelpunt is.
Dan heb je namelijk een mening dat Feyenoord een doelpunt is ontnomen en dat je ze de kans wilt geven dat te herstellen. Ik kan het niet goed genoeg inschatten op de beelden of daar sprake van is en neig naar nee.

Wat ben ik blij dat deze clown komend seizoen weg is uit Nederland en ik hoop dat ie z’n schoothondje Götze meeneemt. Wat zal Van Nistelrooij een verademing zijn. Een heer, fatsoenlijk. Die man gaat naar Portugal en droomt daar nog elke avond over Ajax. Heeft Overmars wat met z’n vrouw gedaan ofzo? Pfff..

Wat ben ik blij als het seizoen straks om is en. v. Nistelrooy het stokje overneemt. Behalve die die voor mij een ontzettende gunfactor heeft, vind ik de reacties van Schmidt ook ontzettend treurig worden. Het lijkt wel of deze man met een minderwaardigheidscomplex is geboren, topclub onwaardig.

9 mei 2022 om 01:38

En niet vergeten dat Batavia dan in de 1ste klasse speelt he 💪⚽️

11 mei 2022 om 22:10

Daar teken ik voor. Bella Batavia! 😂

Die bal op of over de lijn kan ik wel mee leven, niet te zien is immers niet te beoordelen. Het is de willekeur waar ik problemen mee heb. Wat de ene week bestraft wordt, wordt de volgende week weggewoven. En dat Feyenoord in een volle Arena geen penalties krijgt waar t recht op heeft en in een volle Kuip er een cadeau krijgt illustreert wel hoe zwak onze scheidsrechters zijn; vooral geen impopulaire beslissingen nemen die het thuispubliek niet bevalt.

Ook sommige reacties vandaag verbazen me. Twee jaar geleden versloeg Manchester United PSG na een belachelijke penalty in de slotfase. Een identiek geval en alle analytici waren het eens hoe belachelijk dat was. Nu lees ik hier dat het 50/50 was of nog idioter: PSV speelde zwak in de tweede helft, had de wedstrijd al op slot moeten gooien en had dit dus zelf afgeroepen. Pardon? Dus pas als je 90 minuten lang top speelt heb je recht van klagen over een onrechtmatig gegeven pingel??

Overigens weet ik zeker dat dit aan Gozebuyuk gaat kleven. Die krijgt, zeker in Eindhoven, geen wedstrijden van PSV meer voorlopig, ook in t nieuwe seizoen. Een scheids die dit flikt in bijvoorbeeld Zuid Amerika en niet bereikbaar is voor uitleg na tijd zouden we verdenken van op zijn zachtst gezegd subjectiviteit.

9 mei 2022 om 01:30

Dit moment en het moment tijdens PSG - Man Utd is in mijn ogen ook echt vergelijkbaar. Ik denk dat het schot van Toornstra ook echt meters mis was gegaan en datzelfde geldt voor het schot van Rashford(?) toentertijd. Alleen de analytici zeggen vandaag dat ze denken dat de bal op goal was gegaan.

Verder kan ik me heel goed vinden in de verontwaardiging omtrent willekeur, maar dit zal altijd blijven. Het ene moment is het andere niet en dat is vrij normaal bij mensen.

Neemt overigens niet weg dat dit een belachelijke penalty is en heel zuur in deze fase van de competitie natuurlijk. Maar gebeurd dit in speelronde 2, dan hoor je de week erop niemand er meer over bij wijze van spreken. En dat is ook weer willekeur, want het betreft evenveel punten eigenlijk.

9 mei 2022 om 01:47

Je geeft het zelf al aan “willekeur”
Dat is toch precies het probleem van voetbal en regels.
Ik ben voor Ajax dus ik vind het schandalig om te zien dat de 0-2 wordt afgekeurd, om vervolgens vorige week een zelfde soort situatie wel goed gekeurd te zien worden.
Ik zie genoeg penalty’s worden gegeven die lichter waren dan de overtreding van Veerman op Tadic.
Maar dan lees je dat het zo goed is van Makelie omdat het Tadic is. Of te wel willekeur van een scheidsrechter.
En zo zijn er nog honderden voorbeelden over alle teams in de eredivisie.
Voetbal/Uefa moet gewoon niet zo arrogant zijn en zichzelf eens achter de oren krabben over de grijze gebieden in de regels. Zuivere speeltijd moet er Zsm komen. En wellicht een andere “straf” voor hands in de 16. En dan maar gewoon fluiten voor iedere bal op de arm in het 16 meter gebied.
Geef je een hoekschop ofzo. En bewaar je de penalty alleen voor duidelijk handsballen in de 5 meter (waar ook hierbij duidelijk richtlijnen voor moeten komen, zonder ruimte voor interpretatie)

Bij genoeg likes stel ik mij beschikbaar voor een functie binnen de UEFA om het voetbal voor eens en altijd te helpen.
(En natuurlijk Ajax want anders hebben alle andere clubs in Nederland niks meer om over te klagen he⚽️)
❌❌❌

9 mei 2022 om 05:59

Laat ik voorop stellen dat ik dit geen penalty vond, maar vanuit jouw voorbeeld dacht ik dat Kimpembe(?) zich omdraaide met zijn arm omhoog wat ik dan wel weer een penalty vind. Of laat mijn geheugen mij in de steek? Overigens vind ik het laf dat de scheidsrechter niet voor de camera komt; altijd aan het geilen op de aandacht maar nu verstoppertje spelen.

Ach meneer Schmidt die vlak voor die pingel zijn ware karakter toonde door ff tot tweemaal aan toe de bal weg te trappen en de bank van psv totaal opgefokt een opstootje laat veroorzaken in de hoop Feyenoord totaal geprovoceerd de laatste minuut niet te laten voetballen... jammer joh dit onsportieve gedrag wordt gelukkig niet beloond maar afgestraft! En dan dit interview dat slaat alles, je bent gewoon hoofdschuldige aan deze ontknoping die de Feyenoorders nog gebrander maakte en hoofdschuldige aan mislopen titel met rare opstellingen (Twente uit bv) dus niet zeuren over VAR momenten daar had je nooit in hoeven komen vanmiddag!

De nuchtere Duitser ziet in dat je in Nederland als PSV tegen meerdere krachten speelt
Ja ,uiteraard hebben we de scheidsrechter wel s mee maar ik kan me niet herinneren dat we daar significant de wedstrijd door wonnen. Tegen Ajax en Feyenoord ziet Schmidt ook dat tussen gelijk hebben en gelijk krijgen een enorm verschil is. De top 3 heeft denk ik vaker de scheidsrechter mee dan clubs daaronder gemiddeld genomen. Maar van die top 3 is PSV t makkelijkst te naaien qua ophef, Ajax t moeilijkst . En in de Kuip een pingel aan Feyenoord geven is ook zeer makkelijk.

9 mei 2022 om 01:57

Ik kan me redelijk recent nog wel een wedstrijd herinneren hoor? 🐤🐤🐤
En zoals een aantal al hebben gemeld in deze topic.
Je kan een aardige lijst maken van punten die Ajax is misgelopen door arbitrale fouten. Ook in amsterdam kunnen we rekenen.

Ik weet nog dat ik een paar jaar (praat ik over ruim 8/9) geleden een bericht op VZ las, waarbij een site of krant de ranglijst maakte als foutieve beslissingen niet waren genomen bij alle clubs.
Wat bleek je kreeg op haast alle plekken een haast identieke stand.
Van mij mag dat ieder jaar wel worden geplaatst hoor (tip: @VZ)

You win Some, you lose Some.
Eeuwige probleem van voetbal en zijn “grijze gebieden” in de regels

9 mei 2022 om 06:01

Spijtig dat jullie op zoveel fronten het altijd tegen hebben zeg. Wellicht moeten andere trainers ook even een lijstje maken waar ze stonden als de var in hun nadeel was. Nuchtere Duitser, wat een giller. Een jankerd die alles aangrijpt om zijn eigen falen wederom niet toe te geven.

Dit is toch altijd weer bullsh*t die trainers uitkramen. Elke ploeg in elke competitie maakt dit soort moment mee en onderaan de streep heft de ene ploeg een momentje meer en de ander minder en het jaar daarop is et andersom. Een competitie wordt NIET bepaald door twee momenten. PSV heeft op andere momenten het laten liggen om Ajax voorbij te steken.

Wat betreft die twee moment: o.a. Sjoerd Mossou heeft laten zien dat de bal bij Daley Blind weliswaar de schijn had van uit te zijn maar dat het zeker niet hoeft te zijn, Bij twijfel doorspelen en dat is gebeurd. Hij is niet de enige die het heeft laten zien, maar Mossou staat niet te boek als pro-Ajax.

Penalty Feijenoord is exact zoals Dessers het omschreef, hij is licht maar hij kan hem geven. Als de scheidsrechter vindt dat het strafbaar hands is, kan hij hem geven. Daar lijkt mij geen enkele discussie over. Betere regel zou zijn, elke bal tegen hand of arm is strafbaar.

Dus gezeur over twee momenten moet een trainer laten en de momenten dat ze het hebben laten liggen daar tegenover zetten.

Ik heb Schmidt vorige week na de discutabele 1-0 voor PSV niet zo zien janken over de scheidsrechters, waarschijnlijk heb ik die beelden gemist, want Schmidt is altijd voor de juiste beslissingen en zeer kritisch op het optreden van de scheidsrechter en de VAR.

Wat blijft die schimdt toch een jankerd elke keer, ben blij dat hij weg gaat aan het einde van het zeizoen

Wat..een.. JANKBALG! Je staat 2e omdat je punten laat liggen en gemakzuchtig wisselt..

Wat ben ik blij als die vent opgerot is misselijke vent is het!!

Als PSV de doelkansen had benut die ze hebben gekregen in de eerste helft dan hadden ze gewoon dik gewonnen.
Dus waarom afgeven op de scheidsrechter. Kijk eerst wat jullie zelf fout hebben gedaan

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren