Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Erik ten Hag heeft eerste gesprek met Manchester United gevoerd

Laatste update:

Erik ten Hag heeft maandag een eerste gesprek gevoerd met Manchester United, zo melden de Daily Mail, de Daily Telegraph The Independent en transfermarktexpert Fabrizio Romano. De huidige trainer van Ajax geldt als een van de totaal vier kandidaten die na dit seizoen het stokje moet overnemen van interim-manager Ralf Rangnick. Manchester United zou in april definitief een knoop willen doorhakken in de zoektocht naar een nieuwe manager. Sky Sports spreekt van een 'positief' gesprek tussen Ten Hag en the Red Devils.

Rangnick werd in december aangesteld als de tijdelijke opvolger van de ontslagen Ole Gunnar Solskjaer. De 53-jarige Duitse oefenmeester fungeert tot het einde van het seizoen als interim-manager en zal daarna als adviseur aan Manchester United verbonden blijven. De afgelopen maanden vallen op Old Trafford nadrukkelijk de namen van Ten Hag en Mauricio Pochettino. “Ik ken hem niet persoonlijk, maar ik heb gezien hoe Ajax zich heeft ontwikkeld sinds zijn komst”, sprak Rangnick begin deze maand over Ten Hag.

“Ik weet van het werk dat hij bij Bayern München heeft verricht en het mag duidelijk zijn dat hij een van de topcoaches in Europa is, maar er zijn er nog wel meer. We hebben nog niet gesproken over een nieuwe manager, dus we hebben ook nog niet over Ten Hag gesproken”, zei Rangnick. Inmiddels is er dus wel gesproken tussen de clubleiding van Manchester United en Ten Hag, onder meer over het budget en de toekomstplannen. Het zogenaamde research process onder leiding van director of football John Murtough en technisch directeur Darren Fletcher is pas eerder deze maand afgerond, waardoor nu begonnen kan worden met de eerste gesprekken met de vastgestelde kandidaten.

Naast Ten Hag heeft Manchester United Mauricio Pochettino (Paris Saint-Germain), Julen Lopetegui (Sevilla) en Luis Enrique (bondscoach van Spanje) op de verlanglijst staan als mogelijke nieuwe managers. Thomas Tuchel geldt voorlopig niet als kandidaat bij Manchester United, daar het door het overnameproces bij Chelsea nog even gaat duren voor zijn toekomst bij Chelsea duidelijk wordt. De BBC stelt dat Ten Hag de belangrijkste kandidaat is en dat de aan Ajax te betalen compensatie voor zijn nog tot medio 2023 lopende contract - naar verluidt een kleine vijf miljoen euro - geen probleem is.

Romano voegt toe dat het Engels van Ten Hag geen probleem vormt en dat hij klaar is voor de stap naar de Premier League. Er werd eerder gemeld dat de trainer van Ajax op intensieve les is gegaan om de taal vloeiend onder de knie te krijgen. Volgens de transfermarktexpert hangt de definitieve beslissing echter af van ‘veel factoren’. Manchester United wil doorpakken met de aanstelling van een nieuwe manager, want het is de bedoeling dat volgende maand al duidelijk is wie er volgend seizoen voor de groep zal staan bij de huidige nummer zes van de Premier League.

Zie jij Erik ten Hag naar Manchester United vertrekken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goh, vorige week nog geïrriteerd reageren als er een vraag over zn toekomst gesteld wordt. Zei toen al dat ik het zwak komt dat hij hier niet gewoon open en eerlijk over is naar de supporters. Iedereen vindt het jammer als ie weggaat, maar iedereen snapt het ook wel dat hij een volgende stap wilt maken. Zeg dit dan, dat als een bepaalde kans komt dat je hier dan wellicht gebruik van maakt.

23 maart 2022 om 06:56

Het is toch ook irritant om steeds vragen te krijgen over je toekomst terwijl het voetbal verre van loopt? Ik weet zeker dat als hij dat zou zeggen een deel erover valt dat hij dan 'niet genoeg' met Ajax meer bezig is, kortom hij stelt nooit iedereen tevreden met wat hij zegt

23 maart 2022 om 07:01

Misschien dat de manier van Schmidt wel beter was ..

23 maart 2022 om 08:30

Verschil met Schmidt is wel dat hij rustig kan kijken welke clubs zich gaan melden voor hem. De categorie clubs waar Ten Hag naartoe wil zijn er wat minder van dus kan het net zo goed zijn dat hij nog een jaar bij Ajax zal blijven omdat hij er met een club niet uit komt oid. Dan is het vreemd om nu al je afscheid aan te kondigen.

23 maart 2022 om 10:28

Zware dobber om straks veel spelers en de coach te moeten vervangen. Vaak wordt een opvolger na een paar maanden geslachtofferd om dat hij niet de kans krijgt iets op te bouwen hoop dat dat voor de opvolger van Ten Hag niet gaat gelden. Wel een goed moment voor hem om bij United binnen te komen de laatste coaches waren echt drama en nu kan hij iets gaan neerzetten. Ten Hag wordt ook niet zoals bijvoorbeeld Mourinho en Skolskjar binnengehaald op naam naam en status (als topcoach en voormalig topspeler) dat is denk ik ook een bewijs dat ze hem wel wat tijd zullen geven.

Denk wel dat Herr Schmidt al een open sollicitatiebrief naar Ajax gestuurd heeft. Hij heeft het immers altijd over Ajax dus dat is denk ik zijn droomclub. Wellicht nog niet eens een onmogelijke keuze voor Ajax alleen dan wordt het voetbal wel een stuk onaantrekkelijker helaas.

23 maart 2022 om 10:42

Dat denk ik ook ja, alleen zie ik een fatsoenlijke man als Schmidt toch niet zo gauw in die beerput stappen waar fatsoensnormen met de dag afbrokkelen tot bedenkelijke waarden. Scheelt jou ook weer dat je gewoon lekker naar het tot doel verheven balbezit voetbal kunt blijven kijken.

23 maart 2022 om 13:41

Geliefd en gehaat, in voetballand is het aan de orde van de dag....

23 maart 2022 om 17:08

Iedereen is te vervangen ook ten Hag. Met zo’n selectie wordt ik ook elk jaar kampioen. Europees niet zoveel gepresenteerd alleen een halve finale CL. Verders elke keer uitgeschakeld als het spannend werd. Tegen belachelijke tegenstanders Getafe, Atalanta, Roma en Benfica.

23 maart 2022 om 06:56

Hij heeft toch ook niks te melden? Hij weet heus wel dat Man United geïnteresseerd is maar het is dus nog geen uitgemaakte zaak. Wat moet hij dan volgens jou zeggen?

23 maart 2022 om 07:30

Voor Ten Hag en Ajax is het het beste om uit elkaar te gaan na dit seizoen. Vind het de laatste tijd allemaal wat te geforceerd (ook de vreugde bijv. bij Ajax-Feyenoord) en hij piste ook naast de pot met zijn late wissels tegen Benfica. Wil Ajax verder bouwen en nog verder naam maken in Europa wordt het tijd voor een nieuwe capabele trainer.

23 maart 2022 om 07:43

Wie dan? Gaat er een buitenlander komen, want met de Nederlandse nationaliteit zijn er geen betere coaches dan Ten Hag op dit moment? Je moet niet willen dat ze nu weer terug gaan grijpen naar een beginnende trainer, maar dat is wel de enige optie.. Degene met ervaring zijn ideologische soldaten van het totaalvoetbal maar geen capabele coaches (lees: Bosz). Dan zet je de afgelopen 4 jaar onder Ten Hag allerlei stappen vooruit om er onder Bosz meteen weer 3 achteruit te hollen. Ik ben het met je eens dat Ten Hag en Ajax het beste uit elkaar kunnen gaan, maar dat is gedacht vanuit Ten Hag's perspectief. Voor Ten Hag is dat het beste, voor Ajax is het met afstand het slechtst denkbare scenario.

23 maart 2022 om 07:47

@pieterpost tis weer zo makkelijk om te roepen. Maar welke trainer dan? Peter de verliezer Bosz? Hij kan gewoon prima blijven hoor.

23 maart 2022 om 08:47

Peter de verliezer?? De finale van EL, met veel kleinere budget.
Ten Hag deed meer voortborduren op Bosz zn werk

23 maart 2022 om 10:28

@ Mvdfan:

Opstelling Ajax in de finale EL: Onana; Veltman, Sanchez, De Ligt, Riedewald; Schöne, Klaassen, Ziyech; Traoré, Dolberg, Younes.

Opstelling Ajax in de halve finale CL: Onana; Mazraoui; de Ligt; Blind; Tagliafico; Schöne; van de Beek; F. de Jong; Ziyech; Tadic; Neres

4 Dezelfde spelers..

23 maart 2022 om 11:35

@mvbfan…..En hoeveel doelpunten tegen kregen wij toen? Met Peter bosz heb je helemaal geen balans in je elftal. En zal je nooit wat winnen omdat hij zich niet wil aanpassen en stug vast blijft houden aan dingen die misschien soms niet zo handig zijn

23 maart 2022 om 11:43

Is die Janssen van AZ niks? Die heeft het verlies van Slot prima opgevangen

23 maart 2022 om 07:56

Zie je het al voor je?

"erik, vertel ons eens iets over je toekomst"

"nou, het is nu woensdag maar ik gok dat ik uiterlijk maandag wel een eerste gesprek met Manchester United heb gehad."

23 maart 2022 om 08:25

Omdat misschien het gesprek maandag pas gevoerd is??
Er zullen altijd clubs geïnteresseerd zijn in een coach. Maar zolang er geen gesprek is geweest, is er ook niks.
Wat als er geen gesprek zou komen tussen ten Hag en United?? Dan ligt zijn toekomst gewoon nog bij Ajax.

Daarbij wilt hij de focus op Ajax leggen. Nu de interland periode er is, kunnen er wel degelijk gesprekken gevoerd worden.

23 maart 2022 om 09:37

Het is ook irritant maar toen lag de focus op Benfica. Dan wil je het daar over hebben. De CL is nu voorbij, dus dan is er opeens weer ruimte. Zo gek is dat niet.

23 maart 2022 om 10:16

Zo werkt het helaas gewoon. Geen enkele trainer speelt open kaart over dat soort vragen, ik snap ook niet dat je als volwassen sportjournalist het elke week ook weer probeert maar dat terzijde. En daar komt bij dat bij Erik ten Hag bijna als een reflex de irritatie en argwaan het overneemt als een journalist iets vraagt. Dan speelt er weer een of ander adertje op, rode vlekken en bijt ie steevast van zich af en is het een en al onhandigheid. Zo jammer, want in Engeland kan hem dat echt tegenwerken. In Nederland hebben we nog genoeg oog voor het vakwerk wat hij bij Ajax levert, maar zodra hij met Manchester United twee keer op rij verliest pikt de pers het daar niet als hij zich niet wat nederiger opstelt. En het zou zonde zijn als dat bijdraagt aan alweer een geflopte Nederlandse trainer in het buitenland, want ik hoop oprecht dat Ten Hag die trend eens doorbreekt.

Wat openheid betreft vind ik Arne Slot echt een verademing. Niet alleen ten opzichte van Ten Hag, maar eigenlijk de meeste trainers wel. Die staat glimlachend, handen in de zakken precies uit te leggen wat er gebeurt is. Is het slecht dan is het slecht, is het goed dan is het goed. Spot on analyses, ontspannen houding, geen last van een opspelend ego en draait niet om de het brei heen. Voorbeeldig.

23 maart 2022 om 10:37

Afgelopen maandag is toch ook na vorige week?

23 maart 2022 om 17:28

En wie zegt dat dit verhaaltje waar is ? Niet zo snel conclusies trekken MRguide

Heel veel United supporters gezien de afgelopen tijd die Ten Hag als de droomkandidaat zien voor United. Ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd hoe die het daar zou doen. En als PSVer is het niet bepaald erg als Ten Hag Ajax verlaat 😉

23 maart 2022 om 08:07

Zolang het maar geen poch wordt. Ten hag is ook mijn droomkandidaat met luis enrique daarachter. Weet je zeker dat je dominant voetbal gaat spelen wat hoort bij een club als united.

23 maart 2022 om 08:29

Ik zie ook liever ten Hag dan Poch.
Maar ik hoop dst United met Ragnick en de technische staf een andere weg in slaan. En spelers halen die de coach nodig heeft. En niet 100 miljoen aan 1 speler spenderen. Om op andere posities niet te kunne versterken.

Maar ik hou m'n hart vast. Vooralsnog wilt het bestuur alleen maar geld verdienen aan United, dan prijzen winnen.

Als ze willen gaan bouwen, moeten ze ook gaan bouwen. Dat zie ik in ten Hag zeler een goede.

23 maart 2022 om 09:04

Ik geloof echt niet dat ten Hag daar een succes wordt. Zo'n stotterend mannetje tegenover Ronaldo, zie jij het voor je?

23 maart 2022 om 09:17

Want Lvg en Mourinho waren wel een succes??Hoe zal ten Hag communiceren met die zuid Amerikaanse spelers??Daarbij wordt er vermeld dat de Engelse taal niet het probleem zal zijn. In het begin trok heel Nederland dezelfde conclusie over zijn voorkomen. Nu heeft niemand het er meer over.

23 maart 2022 om 09:39

Ja, dat zie ik voor me. Bij Ajax is Ten Hag ook de onbetwiste baas. Hij heeft een goede reputatie opgebouwd, en Ronaldo is een professional. Die laat zich wel horen (zoals in dat halfbakken kleedkamer filmpje een tijd terug) maar dat is dan zijn eigen emotie, en geen ondergraving van de coach.

23 maart 2022 om 16:52

AsRoma er zijn ook mensen die andere mensen accepteren, respecteren, en waarderen voor wie ze zijn en om hun kennis. Wat respectloos en stijlloos om zo iemand neer te zetten gadverdamme, gelukkig ben jij perfect in alles.

23 maart 2022 om 14:06

Als Feyenoorder heb ik liever dat de subtop sterker wordt, in plaats van dat de top slechter wordt. Meer toppers in de eredivisie is alleen maar goed voor onszelf ook.

Ik hoop als ten hag weggaat dat Ajax voor Peter Bosz gaat. Peter was een uitstekende coach bij Ajax waar hij de talenten liet spelen en ook het beste haalde uit het team dus lijkt me ook wel de logische vervanger als hij daarvoor open staat.

23 maart 2022 om 06:59

Ja, de talenten Tete, Riedewald, Bazoer en El Ghazi kijken nog steeds positief terug op de komst van Bosz.. Voor de rest zie ik Bosz trouwens wel als goede optie hoor.

23 maart 2022 om 07:00

En achteraf heeft Bosz het volgens mij prima gezien dat ze uiteindelijk niet goed genoeg waren als je ziet waar die 4 nu spelen of bank zitten

23 maart 2022 om 07:24

Nou De Ligt, Van de Beek, Dolberg en spelers zoals Onana en Sanchez ontwikkelde ook heel goed onder ze. Maar ja ik begrijp wel wat je bedoeld. Dat waren op het moment dat Bosz coach werd de grootste talenten van Ajax

23 maart 2022 om 09:29

Als je de finale haalt van de Europa league, heb je volgens mij je gelijk gehaald als trainer.

Ik gok er op dat Ajax hetzelfde gaat doen als PSV. De trainer van de jeugd Heitinga doorschuiven met een iets oudere mentor . Wie dat zal zijn? Ik gok op Sjaak Swart.

23 maart 2022 om 07:35

God nee. Heitinga is nog lang niet klaar voor het grote werk. Tactisch is het niet altijd even goed bij Jong Ajax en er zit weinig consistentie en lijn in het spel. Als hij al uit het juiste hout gesneden is moet er nog minstens twee jaar een grote naam neergezet worden waaronder Heitinga zich kan ontwikkelen, eventueel als assistent.

23 maart 2022 om 18:00

Dan denk je dat er een normale reactie komt als je over Heitinga praat, het is immers een optie, maar dan begin je over Sjaak Swart. Never mind.

Zal 1 grote flop worden zou hij echt naar United gaan. Zie je Ten Hag al de selectie toespreken in zijn steenkolen engels? Ik denk dat die spelers hem gewoon niet eens serieus nemen door zijn hele voorkomen. Wat voor goeie coach het ook zal zijn, ik zie in hem totaal niet het uithangbord van een United, omdat hij er het charisma er gewoon niet voor heeft. Goede veldtrainer, maar ik denk dat die volgevreten sterren geen hoge pet van hem op zullen hebben.

23 maart 2022 om 06:59

Dat dacht men ook toen hij voor Ajax tekende. Ten Hag is gewoon een uitstekende trainer die zich prima kan verwoorden in het Engels. En de selectie van United moeten vooral bij zichzelf te rade gaan. Wat een stelletje droeftoeters lopen daar rond. Ik als United fan hoop dat Erik de bezem er flink doorhaalt.

23 maart 2022 om 07:03

Ik wordt hier zo moe van he! Waarom word een coach of speler op voorhand al afgeschreven? Ja hij heeft zijn voorkomen niet mee, maar om dan nu al lekker vanaf je computertje typen dat het 1 grote flop word vind ik echt achtelijk.

23 maart 2022 om 07:14

Een club als Ajax trainen met vooral jong hongerig talent is een wereld van verschil dan het leiden van een club met volgevreten vedettes en bekend staat als trainerskerkhof.

23 maart 2022 om 07:21

United staat helemaal niet bekend als trainerskerkhof.. Je reactie is gewoon een opstapeling van aannames, Ten Hag zou wel degelijk eenuitstekende coach kunnen zijn voor een club als United wat mij betreft.

23 maart 2022 om 07:30

Aannames? Hoeveel trainers heeft United gehad sinds Ferguson?

23 maart 2022 om 07:33

@campnou, ben ook wel benieuwd hoe hij met de pogba’s van deze wereld omgaat. Het is inderdaad iets heel anders dan met talenten en spelertjes van Southampton en co

23 maart 2022 om 07:53

Enkel Moyes zat er heel kort volgens mij. Daarna Van Gaal 2 volle seizoenen, Mourinho 2.5 jaar en Solskjaer 2.5 jaar. En dan nu de huidige coach (interims neem ik logischerwijs niet mee). Niks heel bijzonders in bijna 10 jaar tijd lijkt me. Elke trainer heeft wel serieus de tijd gehad om zijn speelwijze door te voeren.

23 maart 2022 om 07:56

@maurootje je doelt op Tadic? Misschien heeft Southampton nooit helemaal de potentie uit hem gehaald, denk je ook niet? Bovendien heeft hij vrijwel allemaal spelers onder zich gehad die óf bij een topclub hebben gespeeld óf dat in de (nabije) toekomst gaan doen: Tadic, Klaassen, Onana, Blind, Stekelenburg, Haller, Alvarez, Martinez, Ziyech, Tagliafico etc. Wil je beweren dat daar geen persoonlijkheden / egootjes tussen lopen?

23 maart 2022 om 08:03

@sanderk91,
en hoeveel van die trainers zijn zonder reputatieschade bij United weggekomen en hoeveel beter is het na het vertrek van die trainers gegaan? United is het ultieme trainerskerkhof, aangezien ze er tekenen en vervolgens met enorm veel schade aan de reputatie vertrekken!

23 maart 2022 om 08:25

@ sanderk je mag united echt wel betitelen als een trainers kerkhof. Grote namen zijn daar om zeep geholpen de termijn is irrelevant als je niet goed wordt gesteund door de board. Als je de selectie eens goed zou bekijken zou je ook niet zeggen dat dit een goede match is. Ten Hag is prima coach maar hij zou slim zijn dit niet te doen.

23 maart 2022 om 08:38

@Ravel, dat is niet definitie van een trainers kerkhof. Als een club een trainers kerkhof is dan denk ik aan een club die elk jaar 2 trainers verslijt en opportunistisch te werk gaat na 3 slechte resultaten. Zoals SanderK terecht aangeeft hebben alle bovengenoemde trainers ruim de tijd gekregen om hun speelwijze door te voeren, wat vaak door meerdere factoren niet geleid heeft tot resultaten. Dat een trainer die bij United ontslagen wordt gezichtsverlies lijdt lijkt me duidelijk, United is de grootste club ter wereld, samen met Real Madrid. Dat wil niet zeggen dat het dus een trainers kerkhof is.

23 maart 2022 om 09:26

@rijnstad ego wel, maar geen staat van dienst, Onana was trouwens ook nog een talent hè. Tegen hun kan je makkelijk zeggen; luister knul, je komt van een club als Southampton, of van Braziliaanse club; je gaat gewoon luisteren; terwijl Pogba wereldkampioen is geworden, bij de grootste clubs ter aarde als een Juve en Manu heeft gevoetbald, daar tegen kan je moeilijker respect afdwingen. zeker als trainer uit eredivisie met steenkolen Engels

23 maart 2022 om 19:38

Iedere trainer sinds Ferguson's vertrek was een flop, dus in dat opzicht heeft campnou wel gelijk.

23 maart 2022 om 07:46

Hij is al tijden op engelse les in het klooster, snelste manier om beter engels te leren praten, en het heeft Vangaal nooit gehinderd zijn steenkolen engels

23 maart 2022 om 09:29

Van Gaal heeft alles gewonnen wat er te winnen viel; en Van Gaal heeft uitstraling etc. Ten Hag allemaal niet

23 maart 2022 om 11:25

Dat is waar , maar toch bij Manu geen garantie op succes, enige die wat fatsoenlijks gewonnen heeft na Fergie is Mourinho geweest met the Europa Leaque, rest heeft allemaal gefaald. is iets goed mis daar.

23 maart 2022 om 15:25

Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen. Ik vind Van Gaal totaal geen uitstraling hebben. Hij heeft zeker een bijzonder voorkomen, maar uitstraling. .nou nee. Ten Hag is niet bepaald camerageniek, maar op het veld staat er wel een persoonlijkheid.

23 maart 2022 om 08:36

Hoe denk je hoe hij die zuid Amerikaanse spelers communiceert??

Die volgevreten spelers heeft Poch ook bij PSG
En bakt er daar ook weinig van.
Al ben ik wel bang dat aunited voor hem zal kiezen. Juist door die punten die jij aangeeft. Maar Poch zal het niet redden bij United. Totaal niks bewezen.

En die zogenaamde ster spelers die hem niet serieus nemen?? Wie zouden dat dan moeten zijn bij United? Geen enkele spelers die prijzen heeft gewonnen. Op Pogba na. Maar die gaat weg. Ronaldo is professioneel genoeg, mocht die blijven. Verser lopen er geen sterren rond. Die hebben imo niks te vertellen, zolang ze niks gepresteerd hebben.

23 maart 2022 om 08:48

Heb je het Engels van al die andere buitenlandse toptrainers wel eens gehoord? Wij maken er in Nederland een groter probleem van omdat we overduidelijk een Nederlands accent horen. Maar voor een Engelssprekende zit er niet veel verschil in Spaans-Engels of Nederlands-Engels hoor. Zolang je inhoudelijk zinnige dingen zegt kun je zelfs Swahili praten.

23 maart 2022 om 11:30

Wat een onzin. Iedereen uit de selectie weet wat Ten Hag met Ajax in 18/19 heeft geflikt. Dus ze zullen echt wel respect voor hem hebben. Helemaal Ronaldo die er ook door hen werd uitgeknikkerd..

23 maart 2022 om 14:07

Want Anthony en Alvarez spreken zo lekker Nederlands wil je zeggen?

23 maart 2022 om 16:36

Is het niet zo dat Engels een van de voertalen bij Ajax is? Dan zal dat bij Man U ook wel moeten lukken lijkt mij.

Ten Hag is van de genoemde opties de enige serieuze kandidaat waar je wellicht nog van kunt zeggen dat hij die baggerzooi vooruit kan gaan helpen. Als Ten Hag komt zal dat wel gepaard moeten gaan met enorm veel transfers aangezien er imo eigenlijk geen spelers rondlopen bij United die geschikt zijn voor Ten Hag’s voetbal. Als je dan afhankelijk bent van de organisatie bij Manchester United dan ben je ten dode opgeschreven.. Ik zou lekker wachten tot ze er bij Dortmund genoeg van hebben en de trainer er uit gooien of de volgende hyperambitieuze manager bij Leipzig opstapt, dat zijn veel betere stappen dan trainerkerkhof United

23 maart 2022 om 07:09

Daar ben ik het mee eens Youri, had t niet beter kunnen verworden op de vroege morgen

23 maart 2022 om 08:32

Volledig mee eens, ten Hag is super populair bij de fans en nr 1 optie by far. Maar niet om de goede redenen. Zoals je zegt is de selectie totaal ongeschikt op een paar spelers na. Ze denken ook dat ten Hag wel even de goede spelers zou kopen maar daar kijk je als Ajax volger ook wel iets anders tegen aan. Van Gaal, Mourinho en Rangnick zijn allemaal zwaargewichten vergeleken bij ten Hag en die zijn stuk voor stuk ook stukgelopen daar. Zou t knap vinden als dan ten Hag dat wel even doet, ik vind het zeer onwaarschijnlijk iig.

Moet ie niet doen, lekker het schoothondje zijn van de Glazer familie. Wanneer het eventjes niet goed gaat krijgt ie weer duizenden Man Utd fans die hem gaan lastigvallen, ookal wint ie prijzen. (zie: Mourinho)

23 maart 2022 om 07:45

Je bedoelt zo’n hondje voor op de hoedden plank. 😂😂😂 een tweede Marc Rutte word hij dan.

Ajax moet weer opnieuw beginnen volgend seizoen met behoorlijk wat nieuwe spelers. Dat bouwen wordt gelukkig een gelukkig stuk lastiger zonder Ten Hag

Ik volg Ajax zelf niet echt behalve Europees. Kan iemand zeggen in hoeverre huidige United spelers bij zijn filosofie passen en hoe hij opstelt ? Sowieso moet United grote schoonmaak houden en van veel spelers verkopen. Heeft hij genoeg aan één transferperiode om al voor de top 4 te gaan?

23 maart 2022 om 07:32

Ten Hag heeft bij Utrecht bv compleet anders gespeeld dan bij Ajax, dus hij houdt zich niet halsstarrig vast aan een bepaald systeem. Wel denk ik idd dat hij van tevoren al wel om enkele type spelers gaat vragen die hij nodig acht.

23 maart 2022 om 07:50

Je kan zeggen wat je wil van Ten Hag maar hij had bij Ajax niet echt een transitie periode nodig. Hooguit een week of drie waarin het nog onwennig was. Na het befaamde praatje met Tadic heeft hij alles uitstekend op de rit gekregen. Maar United is wel een complete zooi natuurlijk, de structuur van de club en de dynamiek van het team zijn compleet onduidelijk, ik denk dat geen enkele trainer dat in één transferperiode volledig op de rit krijgt.

23 maart 2022 om 08:20

Zijn eerste volledige seizoen was goed inderdaad, maar Ten Hag had zeker wel een half jaar nodig om Ajax aan de praat te krijgen. Hij nam het toen in de winter over van Keizer en Ajax bleef matig voetballen. Pas na de zomerstop begon Ajax te draaien. Mede vanwege goeie aankopen zoals Tadic en Blind.

23 maart 2022 om 08:09

Ik denk niet dat Ten Hag specifiek bepaalde type spelers nodig heeft. Als je bv kijkt naar het Ajax van de halve finale CL en het huidige Ajax staat er een totaal ander middenveld. Ook voorin is heel wat veranderd met de komst van Haller. Het enige dat hij echt nodig heeft is een verdediging die kan opbouwen. Denk dat, kijkend naar de opties voor CV, we wel kunnen stellen dat dat op dit moment niet het geval is bij United.

23 maart 2022 om 08:39

Naar mijn mening passen alleen mogelijk Ronaldo, Varane, Sancho plus Martial en vd Beek in het systeem van ten Hag (en ben benieuwd of drie daarvan er überhaupt nog zijn volgende seizoen). Bruno en Pogba en Rashford in theorie ze voldoen technisch wel maar de positionele discipline en inzicht in ruimtes heb ik echt mij twijfels over. Zeker bij Bruno hij lijkt me echt een instinctieve speler die het heel lastig zou kunnen krijgen. Dan heb je de gehele achterlinie en het achterste middenveld dat volledig ongeschikt is op Varane na en dat is vrij cruciaal voor ten Hag denk ik. Eigenlijk is de Gea ook niet geschikt maar die is te goed om zo even aan de kant te zetten. Dus al met al is er totaal geen match. Op papier is het team beter maar hij gaat precies tegen dezelfde problemen als van Gaal aanlopen.

Hopelijk word hij het gewoon en mag hij zijn gang gaan om flink aan de selectie te werken. Er moet gewoon van een flink aantal afscheid genomen worden. Heb het gevoel dat Ten Hag ook echt wel de favoriet is nu. Ben ook benieuwd wie Ajax haalt als opvolger nu. En wie zal Ten Hag meenemen? Ik gok op Timber en misschien Anthony.

23 maart 2022 om 07:47

Antony voor 50 miljoen meenemen is prima, Timber moet ten koste van alles worden behouden.

23 maart 2022 om 08:58

Antony bij United? AUB nooit!
Wat een nare speler, die wordt zoals hij zich als afgelopen zondag en tegen PSV gedroeg nooit door de United fans geaccepteerd. Walgelijk gedrag.

23 maart 2022 om 09:11

Ik ken ene ronaldo die volgens mij volledig is geaccepteerd. Dus waarom zou antony niet worden geaccepteerd.

23 maart 2022 om 11:31

Jij praat even namens alle United fans? Antony is in mijn ogen een goeie aankoop.

23 maart 2022 om 08:04

Laat Antony maar lekker in Amsterdam blijven. Wat een verschrikkelijk ventje is dat zeg. Buiten dat hij (nog) niet goed genoeg is voor de top, hoef ik hem helemaal niet in een United shirt te zien met zijn gedrag. Timber zie ik dan wel graag komen.

23 maart 2022 om 08:06

Neymar en al die andere sterren en topspelers hebben geen maniertjes wilde je zeggen haha?

Zou prima stap hogerop zijn, ben benieuwd wie ajax dan overneemt.

1 ding is wel duidelijk. Je hebt een trainer nodig bij United die iets anders moet doen en durven dan de rest van de trainers die ze hebben gehad. Te beginnen met een duidelijke spelopvatting. Die lijn zie ik bij United niet. Ten Hag zou dit kunnen. Maar Tuchel ook. Ik denk dat het tussen die 2 gaat. Dan zou ik altijd voor Tuchel kiezen. Die heeft simpelweg meer bewezen. Ten Hag is iets meer risico. Minder ervaring in de top. Maar het is wel tijd om te gaan bij Ajax. De citroen is wel leeg geknepen. Het Kampioenschap gaat nog lastig zat worden.

23 maart 2022 om 08:10

Om de speelwijze van Ten Hag eigen te maken heb je tijd nodig en die wordt hem niet gegeven bij Manu. Ik voorspel een flop en ontslag na - wat zullen we zeggen - 10 wedstrijden.

23 maart 2022 om 08:21

Je kan toch niet zeggen dat trainers bij United geen tijd krijgen? Van Gaal, Mourinho en Solksjaer hebben jaren mogen zitten voordat ze ontslagen werden. Alleen Moyes werd redelijk snel ontslagen.

Ik zie die pers praatjes al voor me. Nog gekker dan v Gaal😂😂😂😂

Heel eerlijk gezegd zal ik niet echt rouwen om Ten Hag. Hij heeft het natuurlijk qua prijzen uitstekend gedaan en ook de campagnes in de CL waren (bij vlagen) genieten. De koek lijkt echter wel écht op te zijn en Ajax lijkt ook toe te zijn aan een volgende stap qua trainer. Daarmee is het bal met de speculatie rond Ten Hags opvolging officieel geopend natuurlijk. Ik zou Pochettino indien hij zou worden ontslagen bij PSG, een schitterende keuze vinden maar wellicht niet realistisch. Kluivert heeft overduidelijk eerder lucht gekregen van een eventueel vertrek van Ten Hag, ik acht hem echter niet ervaren genoeg. Dan heb je eventuele terugkomers: Bosz of de Boer (laatstgenoemde zeker liever niet), die natuurlijk weten wat er bij een club als Ajax gevraagd wordt, al is de club in de tussentijd wel enorm gegroeid. En gekscherend: Roger Schmidt(?), wilde overduidelijk meer te zeggen hebben bij PSV ook op transferbeleid en die mogelijkheden liggen er bij Ajax, nog niet overtuigd van sommige tactische overwegingen maar wel een trainer die de klappen van de zweep kent, potentie toont en een echte persoonlijkheid.

23 maart 2022 om 08:32

Wat zien mensen toch in Pochettino? Als je kunt kiezen tussen EtH of Pochettino dan moet je als de wiedeweerga naar Amsterdam en hem een contract laten tekenen. Absolute toptrainer

23 maart 2022 om 08:42

Ben het met Steviezuid eens.
Als Poch ontslagen worden bij PSG. Wilt dus zeggen dst ze hem niet goed genoeg vinden. Bij Spurs is die ontslagen. Heeft verder niks gepresteerd. Is dus gebleken dat hij niet goed genoeg is voor de absolute top.

Als hij gaat dan gun ik het hem van harte.
Heeft erg veel betekend voor Ajax.
Of de keuze juist is om eventueel naar MU te gaan, heb ik mijn twijfels over.
Historisch een fantastische club maar de laatste jaren als team vindt ik het niet om aan te zien.
En ja gaat uiteraard veel verdienen dat zal zeker een rol spelen.
Ben alleen benieuwd, wie wordt zijn opvolger?

Dat word niks daar, daar eisen ze veel van je
Ik zou blijven en bijtekenen bij ajax .

Manchester United een grote club in naam , hoge verwachtingen teveel mensen die op je zullen letten , kranten, roddelbladen....
Profiel e.thag past niet bij dat cultuur

Tijd voor een grote schoonmaak in de selectie. Nieuwe trainer, paar ervaren jongens, nieuwe keeper en jeugd inpassen. Misschien een jaartje tweede of derde en daarna door.

23 maart 2022 om 09:14

Heb je het over united? Bij Ajax wordt een jaartje 2e of 3e namelijk niet geaccepteerd.

Ik zou het niet doen als ik Ten Hag was. De verwachtingen zijn torenhoog, maar de spelersgroep is er niet naar. Er is daar wel geld, maar zowel het scoutingsapparaat als het technisch management functioneren niet effectief. Hierdoor loopt United regelmatig enorme versterkingen mis en betalen ze vaak net teveel voor B keuze. Ik zou, als ik dan uit PL clubs zou mogen kiezen, of op een van de echte topclubs wachten (city of Liverpool) of een van de echte subtoppers (arsenal of Spurs bijvoorbeeld). Probleem bij United is dat je de verwachtingen van een topclub hebt en de mogelijkheden (qua selectie en technisch beleid) van een subtopper. Dodelijke combinatie.

Vind het geen garantie op succes. Laat ik het dan zo zeggen.

Voetnoot: Ik heb Chelsea bewust even achterwege gelaten ivm de sancties en mogelijke overname. Zou daar voorlopig ook nog even wegblijven.

23 maart 2022 om 10:06

Kan het alsnog gewoon aanleren hoor om beter in Engels te worden. Duits heeft die ook prima gedaan. Ten Hag is echt wel een trainer die daar in gaat investeren als die daar de komende jaren gaat werken.

United kan zich geen misstap meer veroorloven als het om managers gaat. Ten Hag is inhoudelijk klaar voor een stap omhoog. Maar in Engeland heb je de duistere krachten van tabloids en misschien nog wel erger 'de waan van de dag'.

Ten Hag moet echt als absolute voorwaarde stellen dat hij tijd moet krijgen om iets op te bouwen. De man bouwt niet ineens een voetbalmachine die het City en Liverpool moeilijk gaat maken. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat de leiding met een 'title contender' verwacht. Dat zijn ze immers al een hele poos niet meer.

Nou mensen Schmidt komt vrij. Give ze cup to us today! 😆

23 maart 2022 om 13:54

Dan krijgen we een invasie van spelers die ooit onder Schmidt hebben getraind. Net als al die missers die op instigatie van Ten Hag naar Ajax zin gehaald. En daarvoor zo goed worden beloond, dat ze niet voordat hun contracttermijn afloopt willen vertrekken. Maar een beetje Duits bloed zou geen kwaad kunnen. Die willen wel altijd winnen;-). Alhoewel, Ten Hag is eigenlijk ook een beetje een halve Duitser!

Persoonlijk denk ik ook dat het tijd is voor Ten Hag om een nieuwe uitdaging aan te gaan.
Er vind een grote wisseling van de wacht plaats binnen de selectie, er komt een nieuwe TD, dus als ik Erik was, zou ik lekker naar een nieuwe uitdaging zoeken bij Man U.

Grote wisseling in de selectie? Mazraoui, Onana, Gravenbergh vertrekken sowieso.
Daarbij zie ik Anthony, Tagliafico/blind/martinez (sowieso 1 van de 3) en Alvarez ook een nieuwe uitdaging aangaan. Dat zijn dus 6 belangrijke selectie spelers die vertrekken. Tuurlijk Ten Hag kan dat weer tot een nieuwe machine slijpen, maar juist door alle wisselingen is t misschien ook wel goed om een wisseling te krijgen bij de Hoofdcoach.

Afijn, denk dat elke Ajacied het hem wel gunt!

23 maart 2022 om 13:50

Ik ben er zelfs blij om. Tactisch een matige trainer, dus zo erg is het nu ook weer niet. De spelers op het veld. Die zijn vele malen belangrijker. En dat wordt een hell of a job voor de nieuwe TD. Die er natuurlijk al lang had moeten staan. Dat getreuzel bij Ajax kan wel eens een dure misrekening zijn, met al die vertrekkende spelers. Gelukkig is er ook de terugkeer van een speler, namelijk Magallan. Niemand wil hem. Een van die fantastische resultaten van dickpicker Overmars. Ook een schot in de roos;-))

23 maart 2022 om 14:12

Nou nou, tactisch zo matig dat hij toch elk seizoen de details binnen zijn tactiek aanpast aan de selectie en kwaliteit die hij tot zijn beschikking heeft. Nee, tactisch is deze man totaal niet matig! Gelukkig niet zn overdreven uitvinder als Pep, maar hij is tactisch gezien juist erg goed imo. Zoals gezegd, weet elk seizoen de details van zn tactiek aan te passen. Wat is daar matig aan?

Wat betreft de TD. Ik heb liever dat ze de tijd nemen voor de juiste persoon, dan dat ze gehaast aan de gang gaan. Bedoel, het is nog geen transferperiode tijd, dus op dit moment kunnen de assistenten van Overmars het prima af, ze dienen namelijk contracten te verlengen!

23 maart 2022 om 15:33

Tactisch matig? Als Ten Hag uitblinkt in 1 ding, dan is het wel tactiek. Die man is een voetbaldier op en top en heeft het alleen maar over tactiek. Wat Ten Hag afgelopen jaren met Ajax heeft bereikt gaat het komend decennium niet opnieuw gebeuren.

23 maart 2022 om 16:00

Alles hangt af van het spelersmateriaal. Ten Hag is Europees verschillende keren flink door de mand gevallen. Verkeerde tactiek, wisselbeleid, nee, zo goed was het allemaal niet. Soms dacht je, nu heeft hij het eindelijk goed staan, maar dan ging het tijdje later weer fout. Blind i.p.v. Martinez in het centrum, Tagliafico die amper mag spelen omdat onze jonge heer Blind dan kwaad kan worden, uit tegen Benfica tactisch niet op tijd ingegrepen, te laat gewisseld, kostte de kwartfinale, maar ach, en zo kan ik nog wel een paar flinke missers noemen, maar het is wat het is, de een zweert bij hem, een ander is kritisch. Het zij zo. Wat mij betreft, geef ik hem voor al zijn werk een nette 6-7. Hoger kom ik niet uit.

Dat worden weer prachtige persconferenties !
"wie tok inglisj oll de taim"

Ik zie combi ETH en ManU wel zitten.... ETH kan er weer pit en bravoure in brengen.

Als hij naar United gaat maakt hij dezelfde fout als de Boer. Ik zou eerder naar mindere club gaan alhoewel ik ook begrijp dat het moeilijk is als een club als Manu je wilt hebben.

Van Wonderen hield ook de boot af, toen hem werd gevraagd of hij tijdens de aanwezigheid van Jansen bij Heerenveen, benaderd was door Heerenveen. Van beide kanten werd dat stevig ontkend. En dus komt van Wonderen ook niet naar Heerenveen. Toch? En Ten Hag wil misschien wel door bij Ajax. En misschien ook weer niet. Heel simpel, aan een ongemotiveerde trainer, die nu onderhandelt met andere clubs, heb je niks. Dus moet Ajax gewoon zijn contract ontbinden en gaan voor een andere trainer. Zo dramatisch is dat nu ook weer niet, want er zijn er een paar die tactisch behoorlijk beter onderlegd zijn dan Ten Hag. Dan kijk ik vooral richting Rotterdam....

Zijn er meer mensen hier die Jonk een goede opvolger van Ten Hag zouden vinden? Alhoewel ik niet denk dat hij wil gezien de recente geschiedenis.

23 maart 2022 om 14:34

Geen gekke gedachte. Iedereen van het technische hart die m dwars zaten, zitten niet meer bij Ajax. Dus zou hij eigenlijk geen reden hebben om niet naar Ajax te gaan.
Of het voor Ajax zn goede trainer is weet ik niet zozeer.
Ja, hij laat Volendam bij tijd en wijle leuk voetballen, maar het is net als Bosz ook bij tijd en wijle kamikaze

Is normaal. Als er telkens aan je stoelpoten gezaagd wordt door gedragingen van derden en jij je hiervoor moet verantwoorden, dan zou ik het wespennest ook verlaten. Van der Sar is sowieso mede debet daaraan in de kwestie Overmars en de kwestie Promes is een zaak van het Openbaar Ministerie.

Mooi nieuws, kan samen met Ragnick, Fletcher en Murtough de selectie schoonvegen. Mitchell van Monaco komt waarschijnlijk ook en dan kunnen ze met zn vijfen United terugbrengen. Maar zal wel een paar jaar gaan duren, voordat de selectie weer op orde is, wat een mooie taak is voor ETH. Betere keuze dan Poch

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren