Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ryan Gravenberch: ‘De contractonderhandelingen zijn inmiddels stopgezet’

Laatste update:

Ryan Gravenberch erkent dat de onderhandelingen met Ajax over een nieuw contract zijn stopgezet. De negentienjarige middenvelder heeft bij de Amsterdammers nog een contract tot medio 2023 en er is de afgelopen tijd gesproken over een langere samenwerking, maar daar zijn beide partijen niet uitgekomen. Bayern München zou momenteel nadrukkelijk in de markt zijn om hem op te pikken en om te voorkomen dat Gravenberch in zijn laatste contractjaar terechtkomt, moet Ajax hem komende zomer verkopen.

“De contractonderhandelingen zijn inmiddels stopgezet. Ik heb nu gewoon nog één jaar contract en that's it, eigenlijk. We zullen het zien”, bevestigt Gravenberch in gesprek met de NOS. De middenvelder wil zich naar eigen zeggen ‘focussen op het voetbal’ en laat de onderhandelingen met Ajax en de belangstelling van andere clubs over aan zijn zaakwaarnemer Mino Raiola en vader. Desondanks heeft hij wel gehoord van de belangstelling van Bayern, wat hij tegenover ESPN 'een mooie club' noemt.

“Jajaja, natuurlijk. Je kan het overal lezen, dus... Van Bayern is er interesse, maar ik denk van wel meerdere clubs”, reageert Gravenberch. Bayern zou bij Ajax een bod van 25 miljoen euro - een vaste transfersom van 15 miljoen euro, die door bonussen met 10 miljoen euro kan oplopen - hebben uitgebracht. Gravenberch weet niet of hij een dergelijk bedrag waard is. “Maar als je 25 miljoen waard bent, kan je wel trots zijn want het is een hoop geld, natuurlijk."

Gravenberch heeft zich deze week gemeld bij Jong Oranje, daar bondscoach Louis van Gaal hem niet selecteerde voor de oefeninterlands tegen Denemarken en Duitsland. “Anderhalf jaar geleden was ik voor het laatst bij Jong Oranje. Dat ik nu weer hier moet zijn is natuurlijk wel even switchen, een knop omzetten. Je had liever bij het eerste van Oranje gezeten. In het begin had ik daar wel moeite mee, maar nu heb ik die knop wel omgezet.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gravenberch is toch helemaal niet klaar voor stap naar de wereld top? Blinkt bij Ajax lang niet altijd uit, sterker nog, ik vind 'm dit seizoen minder dan vorig seizoen

22 maart 2022 om 16:00

Voorop gesteld vind ik het ook jammer dat hij nu al zou vertrekken. Maar goed, Seedorf blinkte ook niet wekelijks uit bij Ajax en vertrok ook als 19 jarige. Heeft daarna genoeg CL prijzen als basisspeler in zijn zak gestoken.

22 maart 2022 om 16:15

Gravenberch loopt inderdaad het seedorf pad, of Kluivert traject. Te vroeg weggaan bij Ajax (dus niet als echte grote meneer) en dan zn ontwikkeling elders voorzetten. Dit is echt een ramp voor Ajax en het nederlandse voetbal. Waarom?
Natuurlijk vind Bayern of Juve dit geweldig, want over 2 jaar moeten ze 60-90 miljoen betalen. Dat Ryan Gravenberch dit doet, vind ik eigenlijk heel klote. Bij ajax krijgt ie in vertrouwde omgeving kans om nog flink door te groeien met veel vertrouwen. Bij een buitenlandse topclub is het gewoon gelijk er staan of je mond houden. Ik geloof in zijn kwaliteiten dus hij komt daar heus wel bovendrijven over 2 jaar. Maar enige waarom hij dit doet, is omdat ie hier bij Ajax nog 2 jaar max 2,5 miljoen bruto kan verdienen en bij een Europese topclub het dubbele. Maar waarom? Hij wordt sowieso al multi multi miljonair? Waarom niet kiezen iets meer geleidelijkheid. Grootste kans op een succesvolle carriere blijft ook gewoon bij Ajax een grote meneer worden en dan binnenkomen als grote jongen in de top.
Maar dat ie liever voor zsm maximaal gaat, was wel duidelijk toen hij Mino aanstelde als zn zaakwaarnemer. Rustig groeien, fijne omgeving, vertrouwen is bij hem niet belangrijk. Maximaliseren van salaris is enige wat telt (en daarmee zijn fee). Jammer vind ik dit. EN zoals gezegd een bom onder het Nederlandse verdienmodel. Want een Ajax (en PSV en Feyenoord) kunnen alleen enigszins aanhaken in Europa als ze af en toe die echte top transfers 50 mijoen + maken.

22 maart 2022 om 16:29

Iedereen ziet het enorme talent van Gravenbwerch net zoals ze ook zien dat hij nog lang niet uitgeleerd is bij Ajax. Maar ja, zijn zaakwaarnemer heeft andere belangen en het lukt hem altijd om spelers de transfer te laten maken. Ajax zal in moeten zetten op een goede verkoopsom. Bovendien zullen ze alerter moeten zijn op de contracten van de spelers uit de stal van Raiola. Die moet je eigenlijk met een 2-jarig contract verpatsen.

22 maart 2022 om 16:40

De grote drijfveer is geld. Die jongen krijgt waarschijnlijk van alle kanten te horen Europese top, veel geld, financieel onafhankelijk, bla bla bla. (van alle kanten bedoel ik mee familie, zaakwaarnemer en vrienden) Gravenberch kan zichzelf en zijn familie met deze stap in een klap financieel onafhankelijk spelen.

Het grote geld en Europese top. Zeg daar maar eens nee tegen. Stel nou dat hij volgend jaar zijn kruisbanden scheurt, dan sla je jezelf voor je kop dat je deze kans niet hebt gepakt.

Maar ik ben het met je eens. Ik zou ook voor een langer verblijf bij Ajax kiezen, maar de keuze is niet zo gemakkelijk zoals jij hem hier schetst.

22 maart 2022 om 16:48

Als ik het goed zie op transfermarkt, staan van de huidige selectie alleen Gravenberch, Mazraoui, Brobbey en Liam van Gelderen onder contract bij Raiola. Ben benieuwd wat er komende zomer met Brobbey gaat gebeuren. Ook Wijndal zit bij Raiola, da's wel een extra overweging om te maken lijkt mij, mocht je daar komende zomer serieus belangstelling in tonen

22 maart 2022 om 16:49

Een ramp voor het Nederlandse voetbal?
13 in een dozijn speler dit.

Heeft letterlijk nog niets laten zien bij Ajax.

22 maart 2022 om 16:54

Oké, Seedorf deed dat. Zullen we nu al die andere voorbeelden benoemen van spelers die te jong weg zijn gegaan en het totaal niet waargemaakt hebben? Ik begrijp echt niet waarom zo een jongen al zo snel het gevoel heeft naar een topclub te moeten.

22 maart 2022 om 17:46

Gravenberch met Seedorf vergelijken is onbegonnen werk want Seedorf was op elk vlak verder en had al een Champions League winst achter zijn naam bij een team waar de concurrentie moordend was. Voor zo'n vergelijking kom je bij spelers als Ronaldo uit, niet Gravenberch.

De stap naar Bayern komt te vroeg. Als groot talent is hij niet uniek of goed genoeg om een plek af te dwingen op dat niveau, tenzij hij zich opeens op een moordend tempo doorontwikkeld. Het milieu dat Ajax aanbiedt dat de kwaliteiten van spelers uitvergroot en voor hun mankementen compenseert wordt door de spelers die er zitten denk ik zwaar onderschat.

22 maart 2022 om 17:50

Ik word er altijd zo moe van dat het de schuld is van zakenwaarnemers. Maar waarom niet van Ajax? Als Ajax hem als groot talent ziet moet je het ook laten merken. Als zijn contract niet de verhoging bied of de waardering laat blijken, waarom dan blijven? Ik snap dan volkomen dat je weg wilt als ajax je niet wilt belonen voor wat je waard bent.

22 maart 2022 om 17:56

Seedorf was gewoon basis speler het hele jaar. Werd 3x kampioen en won de CL en was Internationeel, dan bij je ook op je 19 e klaar om naar het buiten land te gaan

22 maart 2022 om 18:02

Dat vind ik een hele sterke punt ivm blessure maar het is niet dat hij van Vitesse naar United gaat. Bij Ajax ken die ook rijk worden en een pensioen opbouwen.

22 maart 2022 om 18:21

In de roemruchtige jaren 90 gingen de spelers transfervrij de deur uit. Ik zie meer in een management die iets meer naar de contracten kijkt die verlopen zodat er niet steeds spelers transfervrij weglopen.

22 maart 2022 om 18:37

Destijds was het verschil tussen Ajax en resterende topclubs in het buitenland niet zo groot.

22 maart 2022 om 18:54



@juppie34 Heb jij enig idee wat Gravenbergh verdient op 19 jarige leeftijd ?? die zit al bij de top 5 grootverdieners en verdient al zo'n slordige 2 miljoen las ik laatst
Moet je die op 20 jarige leeftijd al 4 tot 5 miljoen per jaar laten verdienen, want dat is waar Raiola op inzet , die vraagt een salaris wat niet te betalen is en zegt daarna , tja we hebben er alles aan gedaan .... Dat is gewoon een verkapte manier van afpersen !

22 maart 2022 om 19:28

Allemaal aannames die je doet en vervolgens ze als feiten brengt.

22 maart 2022 om 19:42

Ben ik gedeeltelijk met je eens maar aan de andere kant waarom zou een menneke van 19, bvb 2mil per jaar moeten verdienen om waardering te voelen? Denk dat ze ook zelf eens realistich moeten na denken er zijn zat mensen die 60 uur per week werken en dat bij lange na niet halen. En niet dat rare gelul van jaa maar hij moet het nu verdienen want als dit of dat. Bij een normale werknemer als die een ongelul krijgt en daar door zijn eigen werk niet meer kan uitvoeren hoor je niemand maar n voetballer die als je al 2 mil perjaar verdiend al onafhankelijk kan leven is dat zielig? Moet daar ook gewoon een max over de werel worden ingesteld per leeftijd qua loon. 19 jaar 1mil per jaar meer als genoeg

22 maart 2022 om 19:43

Vind ik wel een beetje een slecht excuus, als wij een ongeluk krijgen en daar door niet meer ons gewenste of favoriete beroep kunnen uit oefenen moeten we ook maar iets anders gaan doen, waarom in de voetbalwereld niet dan?

22 maart 2022 om 20:36

@Summerof69 Zo een Blind die amper meer vooruit komt verdiend al 4 miljoen. Dat ziet zo een Gravenberch natuurlijk ook en die voelt zich dan genaaid met zijn 2 miljoen. Op zich valt dat best te begrijpen

23 maart 2022 om 09:22

Alsof Seedorf niet goed terecht gekomen is na Ajax, bij alle grote clubs gevoetbald in de wereld dat is de Nederlandse voetballer met de meeste prijzen en CL overwinningen.

22 maart 2022 om 16:17

Daar is iedereen het wel mee eens volgens mij. Ik zie persoonlijk ook niet echt een specifieke kwaliteit die er echt uitspringt. Kan er dan ook wel mee leven mocht hij voor 25 miljoen vertrekken. Komt er ook plek voor Kudus vrij en dan ga je er zeker niet op achteruit.

22 maart 2022 om 16:36

hier ben ik het ect totaal niet mee eens. Gravenberch is de parel uit zn generatie van de Ajax opleiding. Feit dat ie vanaf zn 17e in het eerste staat en op zo'n jonge leeftijd al regelmatig uitblinker is op het hoogste niveau zegt genoeg. OOk al zn trainers zijn het hierover eens. Dat wij in zuur Nederland dan klagen dat ie op 19 jarige leeftijd een vormdipje krijgt begrijp ik echt niet, net als praatjes dat ie niet echt iets speciaals heeft. Fysiek top, lenig als een puma, technisch en balbehandeling on point, spelinzicht...wat willen wij nou meer?
Ook jouw opmerking over 25 miljoen vind ik van de zotte. Als AJax voor de grootste parels in hun opleiding niet 50 miljoen plus meer gaan vangen, dan is het aanhaken bij de europese subtop snel afgelopen.

22 maart 2022 om 16:40

Er was een tijd dat de grootste parels uit de jeugdopleiding van Ajax de stap naar een basisplaats bij Oranje zetten, voordat ze een transfer maakten. Buiten De Ligt is dat al even niemand meer gelukt helaas.

Was voor Gravenberch geen slecht opstapje geweest.

22 maart 2022 om 17:19

Ieder zijn mening natuurlijk. Ik vind het persoonlijk geen parel en vind hem ook nergens in uitblinken. Het is gewoon een prima speler, maar niet meer dan dat. Heeft niks met zuur zijn te maken en ook niks met zijn vormdip. Ik zie gewoon geen specifieke kwaliteiten die hem een basisplaats gaan bezorgen bij een topclub in het buitenland. Fysiek vind ik ook helemaal niet top. Hij oogt juist sloom en snel vermoeid. Lenig ook niet in het bijzonder. Eerder het tegenovergestelde. Vind ik eigenlijk best vreemd dat je dat benoemd als een positief punt.

22 maart 2022 om 18:57

Als je serieus denkt dat er voor tieners meer dan 50 miljoen betaalt gaat worden ben je echt de weg kwijt. Bij hoeveel spelers is dat tot nu toe gebeurd? Tot nu toe hebben we het dan over alleen Mbappe volgens mij.

22 maart 2022 om 19:31

Dan houd jij de markt slecht in de gaten kerel als Mbappe de enige is waar je op kan komen

22 maart 2022 om 16:45

Al vond ik hem afgelopen zondag als een van de weinige ajacieden goed spelen, en ik het wel met je eens ja. Gravenberch is nog lang niet klaar voor een stap hoger op. Veel te wisselvallig en daardoor nog geen dragende kracht.

Jammer is gewoon dat financien in dit soort gevallen toch vaak, niet geheel onlogisch, doorslaggevend zijn. Ajax zal hem zelfs met hun huidige salaris huishouding niet willen bieden wat Bayern wel doet. Is het een marginaal verschil dan zullen spelers misschien nog gaan twijfelen. Als ze 2 tot 3 x zo veel kunnen gaan verdien is de keuze makkelijk gemaakt.
Ik snap mensen zoals Superman hier die zeggen maar denk toch aan de lange termijn en je wordt toch schat hemeltje rijk en weet ik veel wat allemaal. Maar denk ff terug aan toen je zelf 19-20 was....dit zijn zulke moeilijke beslissingen voor jonge ventjes. Daarnaast, morgen is niemand gegeven dus vandaag pakken wat je pakken kan.

Het is jammer maar begrijpelijk.

22 maart 2022 om 16:50

Het is wel een groot talent. Het zou mooi zijn als die gewoon nog wat jaren bij Ajax blijft. Maar we leven helaas in een tijd waar iedereen meteen het hoogst haalbare wil. Niet alleen qua club maar ook qua geld, Ben benieuwd als die weg gaat waar die dan naar toe gaat

22 maart 2022 om 16:51

Nee, maar hij heeft nu wel de kans om die stap te maken. Kan me goed voorstellen dat je die wil nemen. Niet iedere speler wil hier blijven totdat supporters vinden dat hij uitgeleerd is.

22 maart 2022 om 16:51

Maar het is toch helemaal niet erg dat Gravenberch op zijn 19e (20ste wanneer hij deze zomer een transfer maakt) nog niet klaar is voor de wereld top? Dat verwacht bijvoorbeeld een Bayern wat hem nu binnen wil halen ook niet hoor. Zij zien een groot talent uit een kleinere competitie dan de Bundesliga, die tegelijkertijd heel ervaren is en wegens zijn contractsituatie voor een marktconform bedrag kan worden binnengehaald. Als Gravenberch zich tijdens de voorbereiding direct laat zien kan hij gewoon 3e middenvelder achter Kimmich en Goretzka worden. Tolisso vertrekt transfervrij, Sabitzer kan niet aanhaken op het hogere niveau, en Roca komt ook te kort. Daarnaast is Goretzka een speler die er ieder seizoen wel een aantal keer uit ligt, dus er is voldoende perspectief op speeltijd. Davies en Coman zijn bijvoorbeeld ook op een vergelijkbare leeftijd gehaald, om rustig gebracht te worden en uiteindelijk hun kans te pakken als basisspeler. Als je Gravenberch trouwens de laatste weken ziet spelen dan is hij de enige middenvelder bij Ajax die een goed niveau haalt, en zijn het juist ervaren spelers als Berghuis en Klaassen die door de mand vallen.

22 maart 2022 om 17:05

Gravenberch speelt inderdaad goed sinds az uit in de beker, maar daarvoor was hij gewoon 20 wedstrijden op rij zo ongeveer de minste waar Berghuis juist 1 van de betere was.

22 maart 2022 om 17:25

Daarom heb ik het ook over de afgelopen weken. Ook niet onbelangrijk dat hij, juist nu Ajax hem het hardst nodig heeft in de periode waarin de prijzen worden verdeeld, weer aan het pieken is.

22 maart 2022 om 17:02

Hangt ervan af wat Bayern met hem wilt. Ik neem aan dat ze hem vooralsnog eerst op de bank zetten en iedere wedstrijd laten invallen, zodat die rustig kan wennen aan de speelstijl en druk die er heerst bij zon grote club.

22 maart 2022 om 17:10

Niet bijtekenen niet meer laten voetballen. Zijn Johan C zijn woorden .

22 maart 2022 om 17:17

Want alles wat "Johan C" zegt is verstandig of de waarheid?

22 maart 2022 om 17:39

Johan Cruijf is natuurlijk wel de geestelijk vader van het gedachtegoed wat nu rondwaait in Amsterdam. Zo vreemd is het niet wat Olierhoek zegt.

22 maart 2022 om 18:18

Met alle respect maar veel beroemde uitspraken van Johan Cruijff zijn gewoon heel dom en slaan nergens op. Als Teun de groenteboer het had gezegd had niemand omgekeken.

22 maart 2022 om 18:19

Denk jij dat Johan Alvarez gekocht had voor zoveel geld ??

22 maart 2022 om 18:40

Waarschijnlijk niet, maar Alvarez is wel gewoon een uitstekende controleur die we niet uit eigen opleiding hadden kunnen halen in deze lichting. Dat toont dus aan dat Johan er ook weleens naast zat

Met alle respect. Maar ik zie helemaal niks in deze jongen. Vind hem nooit echt bijzonder gevonden, en gok dat deze jongen de Europese Suptop nog niet eens zal halen.

22 maart 2022 om 15:52

Dan ben jij toch een van de weinigen. Dat hij nog niet uitgeleerd is bij Ajax is duidelijk, maar het niveau dat hij (zeker nog niet wekelijks) haalt zit nu al tegen de Europese subtop (ook niet gek aangezien hij een basisspeler is bij Ajax). En dat terwijl hij nog maar 19 (!) jaar is

22 maart 2022 om 15:53

Met alle respect, maar als je "helemaal niks" ziet in Gravenberch, dan moet je je afvragen of je het wel zo goed ziet. Heeft voldoende specifieke kwaliteiten voor een zeer all-round centrale middenvelder - behoort op zijn positie ook gewoon tot de beteren ter wereld onder de 20 jaar. Of de stap naar de absolute top te vroeg komt is een andere vraag, maar helemaal niks in hem zien is het andere uiterste.

22 maart 2022 om 15:55

Hij heeft overduidelijk talent maar heeft nog genoeg te leren. Kan beter nog 2 jaar bij Ajax blijven maar goed..

22 maart 2022 om 15:59

Helemaal eens. Iedereen hier ziet hem al als een supertalent, omdat die de bal naar de juiste kleur kan spelen, maar hij heeft eigenlijk helemaal niks bijzonders. Een club als Ajax is eigenlijk zijn plafond denk ik

22 maart 2022 om 16:08

Ja, inderdaad helemaal nog niet uitgeleerd en zo goed is hij ook niet.....dus gewoon nog een jaartje blijven en dan gratis weggaan en lekker wat tekengeld in je zak steken.

ja inderdaad een top oplossing, of......je geef hem een verbeterd contract maak hem de best betaalde speler en dan is iedereen blij....o nee was een waardeloze spelert

22 maart 2022 om 16:00

Ik vind t wel een talentvolle jongen. 19 pas he. Gaat een goeie worden denk ik.

22 maart 2022 om 16:06

Wat is men toch altijd respectvol.

22 maart 2022 om 16:15

Hij heeft talent genoeg, laat soms echt wel mooie dingen zien. Op dit moment zijn het nog te vaak momenten en is hij zowel binnen wedstrijden als binnen het seizoen niet constant genoeg.
Alleen lijkt iedereen te vergeten dat die jongen pas 19 is.
Wat uiteindelijk zijn niveau wordt zal moeten blijken, maar de potentie voor de Europese top heeft hij op dit moment zeker.
Ik begrijp het dan ook vanuit Bayern of een andere top club helemaal dat ze hem nu op willen pikken. Jong betaalbaar talent, misschien is het over een jaar of twee duidelijker waar hij gaar eindigen maar dan betaal je er ook drie keer zo veel voor.

22 maart 2022 om 16:39

Dit soort reacties viel te verwachten. Het is een wereldtalent, totdat hij niet via de voordeur bij Ajax weg gaat; dan kan hij er eigenlijk niet zoveel van

22 maart 2022 om 17:07

Ik als Bayern-fan zie ook niet veel in hem. Heeft nog nooit een wedstrijd gespeeld waarvan je dacht: Wow! Maar goed als hij uiteindelijk max. 30/35 miljoen gaat kosten incl. Bonussen kun je een gokje wagen. Sanches kwam voor meer geld en daarvan had je wel het gevoel dat die echt goed was. Uiteindelijk faalde die hopeloos bij Bayern. Dus het zegt natuurlijk niks. Had eigenlijk gehoopt dat Bayern eerst volop voor Wirtz zou gaan, maar misschien komt die volgend seizoen wel.

22 maart 2022 om 18:20

@29er ga jij nu ook selectieve zijn in welke reacties je gebruikt om een punt te maken? Lees ook veel reacties van Ajacieden die hem een erg groot talent vinden en hem liever behouden. Ik vind hem echt een enorm groot talent die wisselvallig is maar zoveel potentie heeft dat iemand met zijn postuur, versnelling en inzicht in het spel nu al erg goed ontwikkeld is.

22 maart 2022 om 16:49

Het talent en de potentie druipt er toch vanaf? Tuurlijk heeft hij nog wat stappen te zetten, maar het kan snel gaan. Dat mensen nu klagen doet me een beetje denken aan de situatie waar Kokcu een tot twee jaar geleden in zat. De verwachtingen zijn vaak hoger dan realistisch verwacht kan worden van een jongen van 19 jaar. Het is gewoon heel uitzonderlijk als je op die leeftijd het verschil al echt kan maken bij een grote club. Daar zijn maar heel weinig voorbeelden van.

22 maart 2022 om 18:28

Zijn top ligt wel echt hoog, maar in de helft van de wedstrijden die hij speelt is het echt net alsof je Pablo Rosario in een Ajax shirt ziet spelen.

Ondankbaar mannetje, nog veel te leren in Amsterdam..

22 maart 2022 om 15:52

Of verlengt er bijna niemand omdat er zo moeilijk gedaan word als ze een transfer willen maken?

22 maart 2022 om 15:56

Dit is toch een typisch Raiola geval. Dat had je al vroeger met oa Maxwell/kishna. Nu Kluivert, Brobbey, Mazraoui en Gravenberch dus. Verbaast niemand meer. Gelukkig zijn ze er met Gravenberch nog op tijd bij en zal hij wel voor 25-30 miljoen verkocht worden.

22 maart 2022 om 15:56

Frenkie, De Ligt, Ziyech, Dest, Van de Beek, Promes, Neres zijn inmiddels allemaal vertrokken. Nico was een akkoord over bereikt met West Ham maar hij wilde zelf niet en afgelopen winter dat debiele aanbod van Barcelona. Er wordt echt wel meegedacht met spelers met langere contracten.

22 maart 2022 om 16:22

Geen van beide in mijn ogen. Dit is gewoon onderdeel van het hedendaagse voetbal en clubs en fans moeten er maar mee leren omgaan.
Om de een of andere reden vinden veel fans dat voetballers buiten hun contract om nog een andere verplichting hebben naar een club. Die is er natuurlijk niet. Net zoals clubs die omgekeerd ook niet hebben. En dan geld die denkbeeldige verplichting ook nog eens alleen voor spelers die ze in de basis willen zien.

22 maart 2022 om 16:27

Zoals wie Tinus? De Ligt, Ziyech, Onana, Tagliafico die allen hij contract nog een keer extra verlengde om Ajax een extra zak geld te gunnen en waarbij Ajax hen een transfer gunden door niet moeilijk te doen?

22 maart 2022 om 16:53

Wel gek dat iedere cliënt van Raiola ineens zelf zijn keuzes niet meer kan maken. Dit soort reacties zijn te makkelijk. De speler bepaalt waar hij wil spelen, niet Raiola.

22 maart 2022 om 17:07

@Zytto. Malen en Dumfries tekende wel bij bij PSV. Alleen Ihatarren niet, maar dat had ook andere oorzaken.

22 maart 2022 om 17:08

Benzema. dat zal prima, maar de talenten van Raiola zijn letterlijk de enige die altijd moeilijk doen. De Ligt (zat nog bij Hulshoff), De Jong, Dolberg, Ziyech, Van de Beek, etc, etc. Je hebt er 0 problemen mee gehad. Bij Raiola is het altijd een probleem. Er zit zeker wel een verband in hoor.

22 maart 2022 om 17:10

Boris19: 30 procent van de transfersom van malen en dumfries gingen naar Raiola. Ik denk dat Ajax niet wil mee gaan in zulke eisen.

22 maart 2022 om 17:38

Van Dumfries volgens mij niet die heeft namelijk geen contract getekend en dat van Malen zou ook gerucht kunnen zijn of misschien boven een bedrag. Daarnaast was het volgens mij ook 30% voor Raiola en Malen, niet alleen Raiola. Toch vind ik dat je jezelf wel in de voet schiet als je het daardoor niet door laat gaan. 70% van 50 miljoen is nog steeds meer dan 25 miljoen, het bedrag dat nu genoemd wordt. Gravenberch is ook slechts een jeugdspeler, die wat mij betreft best een beetje mee mag profiteren. Het enige probleem is dan dat misschien meer spelers zo’n constructie willen.

22 maart 2022 om 21:42

Ik denk vooral dat laatste. Als Gravenberch het krijgt dan willen Timber en Rensch het straks ook en de volgende speler bij Raiola terwijl die misschien wel genoegen neemt met salaris en 10 procent. Het blijft een lastige afweging. Aan de andere kant kan Gravenberch ook de route Riedewald/Dolberg belopen, dus je weet het niet.

22 maart 2022 om 15:54

Nou nou nou,
Op basis waarvan is hij ondankbaar? Op basis van zulke uitspraken zal hij zeker blijven?
Het kan toch dat Ajax zegt tot zover gaan we en niet verder? Dan stoppen de onderhandelingen
Misschien staat zijn vervanger al klaar en MOET Ajax wel verkopen om geld binnen te halen voor de aandeelhouders.

22 maart 2022 om 15:55

Waarom precies ondankbaar?

22 maart 2022 om 16:11

Het is logisch dat een speler uiteindelijk kiest wat voor hem handiger is, hij kan zo gewoon veel makkelijker weg omdat hij goedkoper is en er meer ruimte is voor salaris. Andersom is ajax net zo hard je moet alleen zorgen dat je het slimste van de 2 bent (zelfde geval van mazraoui, eerst moeilijk doen ivb met blessures en nu heb je de verkeerde keus gemaakt) maar wat ik zeg je moet zorgen dat je de slimste van de 2 partijen bent. Alle jeugspelers willen graag bij ajax deburen en niet bij een andere eredivise ploeg vaak, je moet gewoon zodra een jeugspeler 5 keer basis heeft gestaan hem gelijk onder druk zetten met een contract van 5 jaar (verlengd tot 5) en zeggen dat anders andere spelers de kant gaan krijgen. want hij weet dan van oke ik krijg de kans dus wil niet weg maar heeft ook nog niet genoeg crediet om bij een betere club dan ajax te tekenen.

22 maart 2022 om 17:38

Onderhandelingspositie wordt er door het feit dat de onderhandelingen gestaakt zijn niet beter op.

22 maart 2022 om 16:55

Moet ie ajax dankbaar zijn dan?
Vind ik persoonlijk altijd een beetje onzin. Clubs geven spelers een opleiding en een kans omdat ze er iets in zien waar ze later geld aan kunnen verdienen. Puur eigen belang en niet omdat ze het zo'n aardig sympathiek ventje vinden. De club kiest voor zichelf en een speler heeft het goed recht hetzelfde te doen.

Of ben jij jouw werkgever elke dag dankbaar dat je voor hem mag werken?

22 maart 2022 om 20:52

Altijd zo een domme redenatie om een gewone arbeidsrelatie met topvoetbal te vergelijken.

22 maart 2022 om 21:21

Want? Als ik ergens een ton per jaar verdien en kan bij een ander 130.000 verdienen hoef ik voor het geld niet weg. Maar ik denk dat 9 op de 10 toch vertrekken voor die 30K per jaar meer.

Voor een voetballer geldt hetzelfde. Hij moet zich zo snel mogelijk financieel onafhankelijk voetballen. Je kan op elk moment zwaar geblesseerd raken en misschien nooit meer op niveau terugkomen. Daarbij heb je als topsporter (al voldoen niet alle voetballers daaraan) de ambitie om het hoogst haalbare te halen. Tuurlijk weet Gravenberch dat het beter is om nog 2 jaar bij Ajax te voetballen voor zijn ontwikkeling. Maar als hij het dubbele elders kan verdienen.

23 maart 2022 om 09:39

Voor jou als supporter wel D@nny.
We vergeten te makkelijk dat het voor die gasten hun broodwinning is. Ze zullen vast ook een gevoel hebben bij de club waar ze al vanaf de jeugd spelen, maar 99 van de 100 zijn geen supporter.

Verder licht je overigens wel heel prettig toe waarom je de redenatie dom vindt.

Keep up the good work.

22 maart 2022 om 18:56

Hoezo ondankbaar? nog niks is duidelijk

Ik weet dat deze jongen naar clubs als Bayern, Juve of City kan maar wat zou het mooi zijn moest Arsenal zich mengen om zijn handtekening. Hij is niet overdreven duur, een enorm talent en bij Arsenal zou hij bijna gegarandeerd meer minuten maken dan bij pakweg Bayern.

Daarnaast heeft Arsenal nog een middenvelder nodig en past de manier van spelen wel bij Ryan. Zou in elk geval een mooie versterking zijn voor Arsenal en ik denk ook een verstandige stap van Gravenberch (maar, voor alle duidelijkheid, ik zie hem 'gewoon' bij pakweg Bayern of Juve tekenen hoor)

22 maart 2022 om 15:52

Zou voor Arsenal echt top zijn inderdaad, zie nog wel een groei en potentie bij hem. Wat dat betreft een goede vervanger van Xhaka, wordt tijd dat hij een keer vervangen gaat worden.

22 maart 2022 om 16:30

Dan heb ik liever dat Arsenal de portemonnee trekt voor een echte versterking zoals Fabian Ruiz, Milinkovic-Savic, Neuhaus of Neves. Vooral de eerste 2 zouden Arsenal echt naar een hoger niveau tillen daar waar dat bij Gravenbergh nog maar de vraag is. Groot talent hoor maar echt nog niet goed genoeg voor een basisplek als je mee wilt doen voor top 4 in Engeland.

22 maart 2022 om 15:54

Zou Gravenberch niet te zeer clashen met Sambi Lokonga, schelen zich zo'n 3 jaar maar met Sambi Lokonga heeft Arsenal wel een soortgelijk 'project' langdurig vastliggen. Zie daar best hoop overeenkomsten tussen waar ik bij Gravenberch wel meer puur fysieke groeimarge zie nog. Mocht Arsenal niet Lokonga hebben gehaald enkele maanden geleden was dat misschien wel beste optie geweest die hij had gehad.

22 maart 2022 om 16:01

Eens. Lijkt teveel op Lokonga naar mijn idee. En ook die gaat Xhaka niet vervangen. Granit heeft een erg specifiek profiel en dat maakt het lastig om hem te vervangen.

22 maart 2022 om 16:14

@wolterx.

Deels met je eens. Anderzijds zit Arsenal wel krap in de middenvelders natuurlijk. En dan is het vooral afhankelijk van wie er weg gaan en met wat voor type spelers je dat wil vervangen.

Persoonlijk twijfel ik wel heel erg over Gravenberch overigens. Veel talent, kan echt nog groeien en is nog zeer jong, maar moet ook nog wel echt aan bepaalde key aspecten werken.. En in mijn optiek zou hij dat nog 1 jaar prima bij Ajax moeten doen. Zijn concentratie is ondermaats, workrate moet omhoog en hij speelt nog te ''vrijblijvend''. Daarmee bedoel ik vooral dat hij bepaalde slordigheden/fouten niet echt uit zijn spel weet te halen tot op heden. En dat is misschien toch een bepaalde laksheid, omdat Ajax zoveel beter is dan een groot deel van de Eredivisie. En die laksheid zie je dan terug op het veld. De hoeveelheid slordige aannames, lakse passes en domme beslissingen is nog teveel bij hem.

22 maart 2022 om 16:53

Gravenberch is echt een niveau boven Lokonga, en ook een stuk hoger plafond. Zou prima als 8 in roulatie kunnen.

22 maart 2022 om 17:06

@Jackieboy, ik begrijp je afweging hierin. Maar Gravenberch zal nooit, of hoogstens plichtmatig, die workrates krijgen vrees ik. Zal wel als hij fysiek nog stappen gaat zetten er makkelijker mee weg gaan komen. Clubs moeten hem gaan benaderen om verder te bouwen op zijn bovenmatig atletisch vermogen, 1v1 kwaliteiten en vermogen om zowel progressieve ballen te ontvangen als zelf bal te verplaatsen. Dat is waarom hij nu al top is, dan is zaak om te bepalen of hij meer Pogba achterna moet gaan en hoger volume offensief moet gaan overleggen of dat hij echt door moet gaan groeien naar spelbepaler dieper op veld. Je kan er echt nog 2 kanten mee uit, zeker wanneer hij rustiger gaat worden en lichaam meer onder controle heeft.

22 maart 2022 om 15:57

@thenry_228.

Ja en nee. Kwalitatief en qua talent ja. Maar mijn twijfel zit hem vooral in het 'mentale' deel. Niet zozeer dat hij bezwijkt onder druk, maar de workrate. Wij hebben een verbetering op Xhaka nodig qua snelheid en kwaliteit, maar die vervanger heeft wel een soortgelijke workrate nodig. En ik betwijfel heel erg of Gravenberch dat wel heeft.. Ik zie daarin te weinig ontwikkeling bij hem.

22 maart 2022 om 16:00

Ik deel je mening niet eerlijk gezegd, ik denk dat we met Lokonga een soortgelijk iemand hebben met potentie. Er moeten een paar toppers gehaald worden, talenten hebben we genoeg. ESR, Martinelli, Odegaard, Lokonga. Zie liever een echte ervaren klasbak die de lakens uit kan delen naast Thomas. Dan nog een topper in de spits met een jonge groeier als 2e spits en het ziet er weer mooi uit in het Emirates.

22 maart 2022 om 16:10

Vind je Lokonga nou echt van het niveau waarvan je denkt dat hij Arsenal ooit zou kunnen helpen om weer mee te kunnen doen om de titel? Ik zie het eerlijk gezegd niet echt, hij is als 22 jarige toch alweer 3 jaar ouder dan Gravenberch en die heeft op CL niveau laten zien dat hij daar al in mee kan. Dan gaat mijn voorkeur toch uit naar Gravenberch waarbij je Lokonga eventueel achter de hand zou kunnen houden maar zou persoonlijk zelf voor een verhuur gaan.

22 maart 2022 om 16:16

Ik zie Lokonga als iemand om achter de hand te laten groeien en dan een speler aantrekken die een jaar of 27-28 is en de lakens kan uitdelen. Brozovic was top geweest maar die heeft net verlengd, maar ik zou wel in die categorie zoeken qua kwaliteit.

Zonde zonde zonde....... er gaan er nu wel meer weg dan gedacht..

Belachelijke reactie van deze ordinaire zakkenvuller. 'Trots dat ik 25 miljoen waard ben'. Hij weet als geen ander dat hij 80 miljoen oplevert als hij zijn contract verlengt. Stuur deze kipkluiver als de wiedeweerga naar een opvoedkamp!

22 maart 2022 om 15:51

Als hij zoveel zou kunnen opbrengen dan zou hij nu dus moeten zeggen. Verdubbel mijn slaris en ik deel mee in de opbrengst in de toekomst als deze boven € x uitkomt

22 maart 2022 om 15:56

Weinig kans dat ajax dat zou doen. Zou me overigens niks verbazen als raiola zoiets heeft proberen te bespreken.

22 maart 2022 om 16:05

Waarom niet is win-win toch? Laten we even een bedrag nemen €25 mln nu
Dat is echt niet gek voor een Nederlandse voetballer. Spurs vroegen voor Bergwijn ook zoiets en hij speelt in Engeland waar spelers duurder zijn. (We kijken teveel naar de Ligt en Frenkie)
Ajax verkoopt hem in de toekomst voor €60 mln (ook fictief). Hij krijgt zeg 15% van de overwaarde
dat is 0,15 ( 60 - 25) = €5 mln afgerond omdat het fictieve bedragen zijn
Kassa voor allen.
Alleen wel minder voor Raiola

22 maart 2022 om 16:51

Wie weet doet hij dat ook en wil.hij ook grootverdiener worden zodat het salarishuis nog groter wordt. Ajax kan aangegeven hebben hier niet in mee te willen gaan waarop de beste jongen niet genoeg respect voelde.....zeg t maar. Rare tijden zijn het met hedendaagse spelers.

22 maart 2022 om 15:57

80 miljoen? Hij zit echt nog lang niet op het niveau van De Jong en De Ligt. 50 miljoen had wel gekund bij nog 1 sterk seizoen en een langdurig contract.

22 maart 2022 om 15:58

80 miljoen? Op basis waarvan denk je dat? Hij is jong en heeft potentie, maar hij laat zich nog veel en veel te weinig zien. Er is echt geen enkele garantie dat hij zoveel gaat opbrengen als hij z'n contract verlengt.

22 maart 2022 om 16:04

Ja precies. Qua potentie vergelijkbaar met De Ligt en De Jong, maar die waren echt 3 stappen verder dan Gravenberch nu. 50 miljoen had denk ik best gekund als hij nog een sterk seizoen zou spelen.

22 maart 2022 om 16:30

De Ligt was ook wel heel uitzonderlijk op die piepjonge leeftijd natuurlijk, dat is extreem zeldzaam - geen eerlijke maatstaf mijns inziens. Frenkie was een paar jaar ouder dan Ryan nu toen hij überhaupt doorbrak bij Ajax, Gravenberch is 19 en heeft al 100 duels in Ajax 1 achter zijn naam. Wie weet waar hij staat op zijn 21e.

22 maart 2022 om 16:01

80 miljoen? Er moet nog heel wat gebeuren wil die jongen 80 miljoen euro opleveren.

22 maart 2022 om 16:18

De Gravenberch die ik de afgelopen maanden gezien heb is bij lange na geen 80 miljoen waard, los van de duur van zijn contract. Ja, hij heeft veel potentie maar wat heeft hij toch ook een paar waardeloze potten gespeeld de afgelopen tijd.

22 maart 2022 om 16:37

Ieder talent heeft inderdaad last van mindere potten, alleen Gravenberch lijkt naar mijn mening nog wel erg wisselvallig om nu al de stap naar de top te maken.

Gaal vindt hem nog niet goed genoeg voor het Ned. elftal, dan is de stap naar een grote buitenlandse club natuurlijk veel te groot. Voorbeelden te over

22 maart 2022 om 16:46



Ach, als je ziet hoeveel spelers er zonder Ajax de top hebben bereikt, zal het mij niets verbazen wanneer Gravenberch zich ook wel bij een andere club kan doorontwikkelen

22 maart 2022 om 17:12

Ik ken geen enkele die de top heeft bereikt. Wel zie ikafgezien van Frenkie dat velen de subtop ook net (niet) aankunnen

22 maart 2022 om 17:22



Volg je voetbal wel een beetje? Van iedereen die nu nog in de Champions League voetbalt kom ik alleen op Ziyech die niet zonder Ajax de top bereikte. De meerderheid kon het zonder af. Edit: en Vertonghen natuurlijk

Zou Ryan weten wie er allemaal spelen bij Bayern op het middenveld? Je zou er bijna aan gaan twijfelen.

Als die nou slim is verlengd die gewoon. Word eerst maar eens constant de beste van de Eredivisie voordat je een stap maakt naar een topclub.

Alle jongens met die dikke rondkoppige Raiola verlengen hun contracten niet. Wordt helemaaal ziek van die man. Echt verban deze gozer uit het voetbal en laat hem lekker weer achter z’n pizza oventje staan pfff

22 maart 2022 om 16:19

Waarom wil je hem verbannen uit het voetbal? Omdat hij gewoon zijn werk doet?

22 maart 2022 om 18:43

Kijk dit is een trend aan het worden. Niet alleen bij raiola. De komende jaren zul je dit bij veel meer clubs zien. Dan komen de gejammer topics dagelijks voorbij. Dus het wordt op een gegeven moment rare situaties waar clubs eerder gaan verkopen en spelers dus wel weg moeten voordat ze gratis de deur uit gaan. Dus bij een contract van 3 jaar kan er al na 1 jaar gekeken worden of de speler verkocht kan worden. Wat uiteindelijk nadelig voor de spelers zal zijn omdat ze minder kunnen rijpen en in een goede omgeving verder kunnen ontwikkelen. Nu zijn het voornamelijk de clubs die er last van hebben omdat spelers transfervrij vertrekken maar zodra meer clubs inzien dat ze dit kunnen voorkomen zullen ze eerder verkopen. Tijd zal het leren.

22 maart 2022 om 16:48

Ooit was het ook beleid bij Ajax. Geen contractverlening, geen speeltijd in het eerste. Overigens waren de ballen van Ajax destijds net groot genoeg om het bij een Boilessen te doen. Bij Mazraoui, Gravenberch en Onana durven ze toch minder goed

22 maart 2022 om 19:30

Je kunt je afvragen wat daar de oorzaak van is ? Komt het misschien omdat deze man weet wat sommige spelers bij Ajax verdienen (o.a. Berghuis) en ook weet wat zijn clienten bij een andere club kunnen verdienen en ook verlangt dat zijn clienten dit bij Ajax krijgen (klinkt niet eens heel vreemd, want waarom moet Berghuis meer verdienen dan Nous en Ryan ??)

Klinkt bij Gravenberch langzamerhand als een verhaaltje van iemand die heel goed begon, daarna stokte, en op basis van eerder opgebouwde reputatie een stap maakt die hij waarschijnlijk niet aankan en daarmee een beetje via de achterdeur vertrekt eigenlijk.

22 maart 2022 om 15:53

Met je eens, speelt dit seizoen lang niet zo goed als het seizoen daarvoor en staat momenteel wel een beetje stil in zijn groei. Dan deze stap willen maken getuigt niet van heel veel zelfinzicht.
Vind hem tijdens interviews ook altijd een beetje lacherig en naief overkomen, meer dan anderen wordt deze jongen mijn inziens geleefd door anderen.

22 maart 2022 om 16:42

Ik lees dit vaker maar cijfermatig komt dit nergens terug, is vrijwel overal juist verbeterd t.o.v. vorig seizoen m.u.v. aantal passes en als gevolg ervan aantal keypasses. Enige wat zich wel duidelijk toont is een andere rol binnen ploeg wat weer naar voren komt bij eerder benoemd lager aantal passes en als gevolg ook lager aantal progressieve passes (rol die Blind op heeft genomen als linksback). Ligt ook prima op schema om cijfers van vorig seizoen te evenaren wat g/a betreft terwijl hij defensief stuk volwassener is geworden en grootste deel van seizoen meer ontvanger van progressieve passes is geworden ipv de gever van die passes. Hij moet nog stap zetten als hij in schietpositie komt want lijkt dan nog te vaak onder hoogspanning te staan maar dat moet een bonus worden op korte termijn en factor die gaat bepalen of hij wereldtop gaat zijn in zijn prime. Vorig seizoen was hij belangrijkere pion in opbouw en aanvalsspel van Ajax wat ook nodig was met iemand als Klaassen ipv Berghuis op middenveld en Tagliafico ipv Blind op linksback. Afgezet tegen gemiddelde in Eredivisie scoort hij op aantal lange passes en steekpasses na overal boven mediaan. In defensief opzicht scoort hij lager dan aan de bal maar voor voor soortgelijke types verrassend goed nog. Hij is allround voor zijn leeftijd al heel ver en ook dit seizoen in de CL (volgens cijfers Fbref) scoort hij t.o.v. andere middenvelders uit top 5 competities + CL serieus indrukkende cijfers in verplaatsen van de bal hoger het veld op met als uitspringers .95 percentiel op progressieve dribbels, .93 op geslaagde dribbels, .98 op balcontacten in de 16 en .96 op progressieve passes ontvangen. Dat zijn de punten waar hij in CL statistisch in uit aan het blinken was tov andere middenvelders (in top5 competities + CL) wat interessant is erbij te benoemen is dat hij aanvallend/in balbezit verder alleen wat betreft gescoorde doelpunten onder de .50 scoort tov alle middenvelders in top 5 competities + CL. Kan hij de CL cijfers naar gemiddelde niveau over 40 wedstrijden in topcompetitie omzetten dan heb je één van de beste u21 talenten van dit moment. Als hij komend seizoen zelfde ontwikkeling door gaat maken als dit seizoen gaat hij cijfermatig heel dicht in de buurt komen van spelers als De Jong in huidige rol, Guendouzi, Valverde en als hij dominanter aan bal kan worden door aantal passes omhoog te halen gaan zijn onderliggende cijfers heel erg op die van Modric en Barella lijken met minder pure passing maar wel atletisch weer meer kwaliteiten. Beste overeenkomst is misschien nog wel Pogba, blinkt in zelfde delen uit maar heeft itt Gravenberch offensief ook hele sterke cijfers. Hier ga je als topclub zijnde mee aan de slag willen, extreem interessant profiel, heeft nog jaar of 10-15+ jaren te gaan als prof en financieel minder groot risico dan vorig jaar was door contractsituatie. Laat duidelijk zijn dat absoluut geen garantie is dat hij gaat halen maar is ontegenzeggelijk enorm interessante optie.

22 maart 2022 om 16:02

Verwacht jij dat een jongen van 19 de boel kan laten draaien? Wie speelt er momenteel zo goed bij Ajax? Als het team swingt dan is het makkelijker mee doen, als het niet loopt kan je niet van zo’n jonge gast verwachten dat hij het omdraait.

22 maart 2022 om 17:01

Met alle respect, ja. Als je echt zo goed bent als ze zeggen laat je als jochie van 19 de boel draaien en neem je het team op sleeptouw. Kijk naar de wereldtoppers, De Ligt, Van der Vaart, Sneijder, Cruijff, van Basten. De echte echte toppers nemen hun team gewoon op 18/19 jarige leeftijd op sleeptouw en laten de boel draaien

22 maart 2022 om 19:34

De ligt is 22 en wissel bij het Nederlands elftal. Volgens mij valt de ligt zeker niet onder de wereldtoppers.

22 maart 2022 om 21:36

De ligt is 22 en op basis van statistieken dit jaar de beste verdediger van de serie a.

22 maart 2022 om 21:48

"verwacht jij dat een jongen van 19 de boel kan laten draaien?"

Bij Ajax? Ja. Het is namelijk een beetje clubcultuur dat de grootste talenten vanaf hun tienerjaren de club dragen en niet vertrekken terwijl ze niet eens onbetwist basisspeler zijn.

23 maart 2022 om 08:51

Cultuur is dat ajax al jaren heerst in de eredivisie en de jonge gasten varen op de ervaring van grootgediende. Je zit dat ook wanneer die spelers naar het buitenland vertrekken en ze de stap moeten zetten om zelf het regie in eigen handen te nemen. De Ligt, van de Beek en Frenkie hebben daar duidelijk last van. Nu bij Juventus en Barcelona het weer draait, varen zij erop mee. Het zijn niet de spelers dat het wel even regelt. Logisch op die leeftijd.

Die is lang niet rijp voor een stap naar een topclub, blinkt zelden uit bij Ajax. Zou zeggen laat hem nog maar 2-3 jaar bij Ajax blijven, maar daarvoor heeft hij het blijkbaar te hoog in zijn bol. Gaat het niet redden als hij deze zomer al vertrekt.

Tot zover de invloed van de familie Gravenberch , heb zolang Ajacieden horen roepen dat zijn Pa ook veel zeggenschap heeft. Deze jongen is toch op geen enkel vlak klaar voor de top ….

22 maart 2022 om 15:59

Dat is iets wat je pas achteraf kan beoordelen. Er bestaat ook nog een mogelijkheid dat hij zich stormachtig gaat ontwikkelen bij Bayern München omdat er op een hoger niveau getraind wordt en er meer van je wordt gevraagd in de bundes liga. Ik acht hem echt niet kansloos om volgend seizoen daar de acclimatiseren en daarna zich rustig steeds verder in de basis gaat spelen daar.

22 maart 2022 om 16:01

Nouja het was al een wonder dat hij op zijn 16de bleef en op zijn 18de nog verlengde met 2 jaar. Volgens mij had iedereen destijds een Brobbey/malen geval verwacht (vertrekken voor 16de of jeugdcontract uitzitten en op 19de gratis vertrekken). Nu tenminste nog 2 jaar waarde gehad in Ajax 1 en gaat waarschijnlijk verkocht worden voor 30 miljoen.

22 maart 2022 om 17:00

Maar waarom zou je nu verlengen. Je hebt 100+ wedstrijden Ajax 1 na dit seizoen, 150+ profwedstrijden als tiener ook. Voor 1 jaar bijtekenen wilt club niet, langer bijtekenen is voor speler alleen maar nadelig. Ajax is geen AZ, Feyenoord of in mindere mate zelfs PSV waar je met langdurig contract alsnog optie gaat zijn voor groot deel van clubs in topcompetitie. Doet hij 2+ jaar bijtekenen gaat Ajax doodleuk 50+ vragen en gaan je opties gewoon slinken.

22 maart 2022 om 17:22

Mwah, je kunt best gelimiteerde som afspreken. 35 voor PL 30min voor topclubs en bij pech 25 voor rest. Lijkt me niet gek

22 maart 2022 om 17:28

Waarom zou je nu verlengen? Omdat je misschien in je belangrijkste fase van je carrière zit. Omdat je nog niet tot de meest bepalende spelers bij Ajax hoort. Omdat je nog niet constant genoeg speelt. Iemand als Brobbey kan er over meepraten. Die zat in Duitsland vaker op de bank dan hem lief was en kijk waar hij nu zit.

Over een jaar of 2 zouden clubs ook 50+ neertellen voor een speler als Gravenberch. Dat is het punt niet.

22 maart 2022 om 17:44

Ja Brobbey en Gravenberch vergelijken slaat ook nergens op. Brobbey is nooit onbetwiste basisspeler geweest en heeft denk ik niet meer dan 10 volle wedstrijden (900 min) gespeeld voor Ajax zelfs nu nog.

Ben het verder wel met je eens dat hij nog lekker even bij Ajax moet blijven. Maar ik zie hem ook nog wel verassen hoor.

Probeerd Gravenbergh nu net te doen alsof dat veel geld is voor hem in het huidige voetbal. Sorry maar ik vind dit weer heel typisch. Als hij nu echt Ajax had willen helpen had hij voor minimaal 1 jaar bijgetekend. Dan had Ajax echt wat kunnen verdienen. Dit is gewoon weer de prijs naar beneden beneden drukken.

Hahahaha oftewel het boeit je weinig of Ajax goed aan je verdiend of niet. Zo van hey verkoop me nu anders ga ik straks transfervrij weg hoor. Agh ja, Raiola he. En ja hij is voor spelers top (en ja als Bayern je wil, dan zeg je geen nee) maar echt een ramp voor de clubs! Maar het is nog meer sneu als club jongens zich zo gaan opstellen. Neem een voorbeeld van Wijndal zou ik zeggen!

22 maart 2022 om 16:00

Geef hem eens ongelijk, je weet nooit hoe de toekomst loopt, en voor dat je het weet ben je een gevalletje Tagliafico of Neres. Bij Ajax blijven geeft helemaal geen garantie, en verlengen ook niet. Gewoon voor de kans gaan nu hij zich voordoet, mensen doen alsof je je alleen bij Ajax kan ontwikkelen, hij is zeker nog niet uitgeleerd bij Ajax, maar hij kan dat wat hij nog hij Ajax moet leren wellicht ook leren bij een andere club.

22 maart 2022 om 16:13

Als je bij Ajax uit de basis verdwijnt met Alvarez, Berghuis en Klaassen als concurrenten dan heb je helemaal niks te zoeken bij Bayern of Real met Modric, Kroos, Valverde, Casemiro, Muller, Kimmich en Goretzka als concurrenten.

22 maart 2022 om 16:15

Zou dan wel respect hebben voor een stap naar Dortmund, Napoli of Arsenal, maar bij Gravenberch wordt gepraat over Real, Bayern en City. Daar is hij simpelweg nog niet klaar voor.

22 maart 2022 om 21:50

Tuurlijk groot gelijk wat ga je daar bereiken voor VOORBEELD🟢🟡

Pakken wat je pakken kan. Bayern is een forse stap vooruit en wie weet komen zulke kansen niet veel vaker voor. Er liggen onzekere tijden op de loer. Normaal ben ik wel vd weg der geleidelijkheid. In deze snap ik Gravenbergh wel. 1 vd beste clubs ter wereld.

Mooie som vangen en herinvesteren in jong talent. Deze man is het toch niet, speelt als een slappe zak terwijl die groot en sterk zou moeten zijn als je zijn postuur ziet. Die gaat flink moeten aanpoten bij Bayern want zelfs de jeugdspelers eten hem daar op.

22 maart 2022 om 16:08

Het word vooral aanpoten wat betreft discipline, als er iets nodig is in de mega offensieve speelwijze die Nagelsmann voor ogen heeft is dat het wel en dat is ook precies Gravenberch zijn zwakste punt.

Heel erg zonde, deze jongen moet toch nog 2 jaar bij Ajax voetballen en de grote man worden,
Dan laat hij een mooie transfersom achter en komt hij als een grote meneer binnen bij de nieuwe club.

Ik vraag mij dan toch altijd af hoe zulke contractonderhandelingen gaan.. Waar loopt het dan nu op vast? Salaris? Vaste transfersom voor Ajax?

Vind het altijd wel intrigerend. Zo'n Gravenberch heeft veel talent, maar ik heb totaal niet het gevoel dat hij echt ''klaar'' is voor een stap naar de genoemde clubs. Daarvoor is hij in mijn optiek totaal nog niet constant genoeg. Hij kan nog genoeg bijleren in de Eredivisie/cl met Ajax...
En als hij dan toch een stap zou willen maken, dan zie ik clubs als Dortmund, Arsenal, Sevilla, Napoli (om maar even wat te noemen) veel meer als logische stappen. Juist omdat hij bij dergelijke clubs nog de tijd krijgt om te 'leren' en te groeien. Zeker bij een club als Bayern, zie ik sowieso komend jaar geen plek voor hem weggelegd in de basis. Hij speelt namelijk Kimmich en Goretzka niet uit de basis.

22 maart 2022 om 16:17

Raiola zou volgens mij 30 procent van de transfersom van malen krijgen. Ik denk vooral dat het hierop stuk loopt bij Raiola. Hij eist waarschijnlijk een topsalaris + een belachelijk doorverkooppercentage. Ik denk dat dat gewoon te veel is voor Ajax.

22 maart 2022 om 16:43

Het lijkt me sws leuk om een weekje ofzo met mensen zoals Raiola maar ook bijvoorbeeld een Marina mee te lopen

Geen wonder dat er spelers uit de eredivisie regelmatig mislukken in het buitenland. Tegenwoordig denken ze met 20 jaar en amper 2 volle seizoenen al dat ze klaar zijn voor het grote werk. Alle moeite om jongens als Alvarez, Klaassen en Berghuis uit de basis te spelen bij Ajax en nog lang niet basis in Oranje (zelfs jong Oranje). Het is een groot talent maar nog zoveel te leren, schiet Ajax nou is naar de volgende ronde van de CL of naar het kampioenschap. Totaal nog niet bepalend genoeg in het spel van Ajax.

Het is natuurlijk geen zekerheid, maar hiermee zet hij wel z'n sportieve toekomst op het spel. Als hij niet regelmatig speelt, kost het hem minimaal twee seizoenen aan ontwikkeling en eventueel een plaats in Oranje. Hij blinkt bij Ajax eigenlijk nooit uit, dus ik snap ook niet helemaal wat er dan in het hoofd van zo'n jongen omgaat. Denkt hij serieus dat hij al klaar is voor zo'n stap?!

22 maart 2022 om 16:04

Lukt t bij Bayern niet heeft ie alsnog de clubs voor t uitzoeken. Ik snap m wel. Bayern 1 vd grootste clubs ter wereld. Zo'n kans moet je aangrijpen. Tis geen Werder Bremen of HSV

22 maart 2022 om 16:24

Nee, het is juist cruciaal om op deze leeftijd van 20 en 21 jaar zoveel mogelijk aan spelen toe te komen. Speel je slechts sporadisch dan sta je stil in je ontwikkeling en kom je uiteindelijk bij een veel mindere club dan Ajax te spelen.

22 maart 2022 om 17:39

F Sider dat is ook zeker waar. Spelen is eigenlijk op elke leeftijd belangrijk,de ene fase(20-25) uiteraard belangrijker dan de andere (35-40). Ontwikkelen bij Ajax klinkt het meest vanzelfsprekend. Toch is dan niet zeker dat er weer een club als Bayern belangstelling gaat tonen. Je weet niet hoe t gaat lopen als ie bij Ajax blijft. Kan evengoed op de bank belanden of geblesseerd raken. Bij Bayern zal ie echt wel aan zn wedstrijdjes komen. Vaak in het 2e/jong Bayern in eerste instantie denk ik. Maar trainen met de besten, kans op 1e elftal (op den duur). Voldoende perspectieven hoor. Staat ook nog s mooi op je cv. Maar dat is een bijkomstigheid.

23 maart 2022 om 00:08

Ajax is ook geen Bremen of HSV. Daar gaat die jongen ook ongetwijfeld 2 miljoen euro per jaar of meer verdienen als hij bijtekent.

23 maart 2022 om 04:54

Sirius maar Ajax is geen Bayern. Ik denk dat Gravenbergh het ijzer smeedt nu t heet is. Bayern om de hoek,zelfde way of life als hier. Bij Ajax blijven voor zn ontwikkeling klinkt logisch en is een goed uit te leggen visie. Maar wie weet ,komt een club als Bayern ones in a lifetime. Daar kun je je optrekken aan de betere spelers ter wereld en wennen aan t hogere niveau en Duitse intensiteit.

Die gasten leren ook niks van hun voorgangers hè? Nee lekker op je 19e naar t buitenland gaan en dan straks op je 23e via allerlei omwegen bij een Heerenveen terecht komen.

22 maart 2022 om 16:09

Die gasten worden helemaal gek gemaakt. Zij vinden vooral zichzelf goed genoeg maar zullen uiteindelijk vaak genoegen moeten nemen met een rol als wisselspeler. Maar dat nemen ze voor lief als zij een dusdanig hoog salaris krijgen. Uiteindelijk draait het in dit soort gevallen echt maar om een ding: Geld.

22 maart 2022 om 16:28

Er zijn toch ook voorbeelden genoeg van spelers die op hun 23ste weg gingen en het ook niet haalden. Misschien kan hij juist maar beter zo snel mogelijk die stap zetter zodat hij meer tijd heeft om aan te haken bij dat niveau.

22 maart 2022 om 17:03

Uiteraard gebeurt dat ook, alleen zou het mij niet verbazen als die stap net wat vaker lukt met een bak meer ervaring, wat jij?

22 maart 2022 om 17:45

Veel mensen roepen het maar er is niemand die er cijfers over heeft.
Voor zowel spelers die jong als later gaan zijn er lange lijsten te maken van spelers die wel of niet succesvol waren.
Uiteindelijk denk ik dat er meer spelers in de absolute top zitten die daar al op jonge leeftijd kwamen dan spelers die daar stapje voor stapje naar toe zijn gegroeid.

Begint inmiddels wel een trend te worden zeg bij Ajax: spelers die niet meer willen bijtekenen. Waar zou dat toch aan liggen? Elkaar nadoen of toch iets aan de onderhandelingstafel?
Hoe dan ook zonde, want het is toch een gouden lichting die heel wat geld (had kunnen) kan opleveren.

22 maart 2022 om 16:25

1 woord....raiola

22 maart 2022 om 16:31

Het is niet een Ajax trend in mijn ogen. Het is een algemene trend en clubs moeten er gewoon beter mee om leren gaan.
In het geval van Ajax wilden ze bijvoorbeeld zelf Mazraoui niet verlengen de afgelopen jaren (of ze boden hem een bedrag wat hoorde bij een kwakkelende wissel speler), en voor zijn doping schorsing wilde onana wel verlengen maar Ajax niet.
Achteraf zijn dat niet de beste beslissingen geweest.

Onbegrijpelijk dat hij zichzelf klaar acht voor Bayern, hij heeft echt wel talent hoor maar het komt er zo sporadisch uit bij Ajax, hij heeft echt bijna een jaar lang compleet stil gestaan in z'n ontwikkeling terwijl hij altijd een garantie op een basisplek had. Ik zie hem ondanks het vertrouwen wat hem is gegeven alsnog transfervrij vertrekken.

Ik hoop echt dat Kudus een heel seizoen fit kan blijven en op zijn positie komt te spelen dan zijn we Gravenberch binnen een paar maanden vergeten.

22 maart 2022 om 16:02

Misschien moet hij even een kopje koffie met Brobbey gaan drinken.

"ajax mag best aan mij verdienen"

Haha, ja als ze nu verkopen zeker.

Liever 15 Miljoen en 20% doorverkoop percentage (gokje)
Momenteel is hij niet onvervangbaar voor Ajax, zou Quinten Timber niks zijn voor Ajax?

22 maart 2022 om 16:05

Iedereen is vervangbaar. Komt het niet uit de jeugd, dan komt het van de mart. Ik denk dat Ajax op dit moment best een aardige aantrekking heeft op (jeugd)spelers gezien de afgelopen prestaties in de champions league.

Ik heb het al eerder geschreven en dit is er weer een mooi voorbeeld van. Zo sterk als Ajax was met uutgaande transfers, denk ik toch dat ze nu iets niet goed doen.
Onana, Mazroui, Nico en nu Gravenberg. Al gaat laatstgenoemde wel wat opleveren. Maar ik had hem liever 2 jaar later zien gaan voor 40 miljoen. Hij is pas 19. Als je maar 2 seizoenen plezier van je eigen jeugd kunt gaan hebben....
Voorheen gebruikte spelers Ajax als springplank en Ajax pakte daar een hoop geld op. Nu is het vooral alleen de springplank.

22 maart 2022 om 16:25

Ligt dat aan Ajax of aan belachelijke eisen van bijv Raiola..... Moet ajax overal dan maar ja en amen op zeggen? En waarom je Nico in dit rijtje zet snap ik niet. Zijn contract loopt niet af.

22 maart 2022 om 16:35

Het is natuurlijk niet alleen Raiola.
Onana zit niet bij Raiola en Mazraoui zit pas sinds September bij Raiola en wilde onder Nakhli ook zijn contract al niet verlengen.

22 maart 2022 om 17:20

En exclusief premies voor meneer de makelaar. Ik zou overigens 10mln hoger gaan zitten met PL concurrentie in achterhoofd. Maar goed.. wie zou onderhandelingen doen nu??

Die jongen heeft nou eenmaal in zijn kop zitten dat hij rijp is voor het buitenland. Of nouja rijp... Hij weet wat het buitenland betaald en hij acht zichzelf goed genoeg om een rol van betekenis te spelen bij een grote club. Ik vind Gravenberch oprecht een goede speler. Hij is nog jong en heeft nog genoeg te leren bij Ajax. Ik denk dat het daarom verstandiger voor hem is, om nog wat langer bij Ajax te blijven. Hij heeft echt wel de kwaliteiten om een niveau hoger te spelen maar dat zal hij niet als basisspeler gaan doen en dat is zonde. Voor Ajax is het jammer, maar die hebben nu ruim de tijd om een geschikte vervanger te zoeken.

Renato 2.0 gok ik, dit komt te vroeg. Kan wel echt een wereldtopper worden later. Alleen het mentale deel is nog totaal niet goed bij hem. 30 miljoen pakken en de markt op.

22 maart 2022 om 16:20

Heb toch mijn twijfels over hem Van Bazoer werd er ook soort van Yaya Toure van gezien ook veel potentie is hem ook nooit echt geworden

22 maart 2022 om 17:11

Bazoer was ook erg goed maar die was mentaal nog zwakker. Gravenberch heeft zich nu tenminste weer in de basis geknokt met goed spel. Bazoer ging meteen naar Wolfsburg. Hoop dat Ryan het gaat redden, maar denk dat hij over 2 jaar bij Dortmund ofzo zit omdat ie het niet redt.

Als hij echt gaat vertrekken, stank voor dank. Doei en tot nooit meer ziens. Wat ondankbaar zeg. Hij laat de laatste tijd niet veel zien, is nog lang niet klaar voor de top, en dat zou de volgende stap moeten zijn.

Leuke speler maar is verre van zeker van zijn plaats bij Ajax. Dat is een voor hem bekend systeem, hij is er in opgegroeid en voordat hij bepalend is over een paar jaar, zal hij bij een topclub nooit een basisplaats krijgen. De kans dat hij het red zonder extra jaren bij Ajax, is erg laag. Zijn persoonlijkheid is okay maar hij zal er dan toch binnen het jaar moeten kunnen staan bij zo'n topclub terwijl zijn kansen nihil zullen zijn.
Maarja, Raiola moet ook kunnen rondkomen elke maand...

Gravenberch heeft een hekel aan bankzitten gaf hij laatst aan. Nou, ik wens je alvast ontzettend veel sterkte beste Ryan.

22 maart 2022 om 16:51

Bankzitten bij Ajax is niet hetzelfde als bankzitten in het buitenland. Zo'n Riedewald heb ik ook echt nooit horen klagen in het buitenland. Bij Ajax hoorde je hem na een paar maanden al.

Je ziet toch elke keer weer hetzelfde patroon he met spelers van Raiola.

En deze jongen is echt te dom om te poepen als hij deze zomer weg gaat. Dan kan je dat WK gedag zeggen vriend. Lekker op het bankje bij een topclub. Als hij denkt dat hij op deze leeftijd al te groot voor Ajax is.....de groeten en succes er mee. Hij gaat echt geen grote meneer zijn bij een club als Bayern. Ik vraag me af of hij wel eens met Brobbey spreekt. Wat zou die jongen nu doen als hij de tijd terug kon draaien.

Weer een jongen gek gemaakt door een zaakwaarnemer en het grote geld. Hij heeft aan Brobbey nu een ploeggenoot van wie hij zou kunnen afzien dat hij veel te vroeg naar de top wil, maar schijnbaar overschat hij zichzelf schromelijk. Ik vind hem bij Ajax vaak niet eens uitblinken, veel te nonchalant in zijn spel en slapzakkerig als er verdedigd moet worden, bij een club als Bayern heeft hij niets te zoeken naast de bank warm houden.

Ah komt uit de stal van Raiola tja dan kan je dit verwachten. Als Gravenberch echt de vervanger word van Tolisso zal hij zeker aan z'n potjes komen. Wel ben je altijd 2de keus achter Kimmich en Goretzka, ten minste de komende 2 jaar. Je zal heel veel leren op die enorm intensieve trainingen en zeker ook in de potjes, maar heb niet het idee dat hij er al klaar voor is.
Jammer maar, het zij zo.

Vraag me wel af of die serieuze hoge bedragen die ajax recent nog heeft gevangen met transfers nu ook nog gaan komen. Buiten het feit dat ik het een meer dan goede voetballer vindt hebben zijn voorga gers waar veel voor is betaald het niet bijster goed gedaan in het buitenland.

Als ik Gravenberch was zou ik juist mijn zaken niet door Raiola laten behartigen. Die man roept nu wel dat hij Ihattaren had geadviseerd om bij PSV te blijven, maar deze zaakwaarnemer staat er toch wel om bekend spelers om een te jonge leeftijd naar veel te grote clubs te brengen.

Gravenberch is nog maar 19 jaar, speelt bij Ajax 90% van de wedstrijden. En nu laat hij zich door een zaakwaarnemer die er om bekend staat ook vooral naar zijn eigen opbrengsten in transfers naar een club brengen waar hij misschien 10% van de wedstrijden gaat spelen. Het lijkt er op als of een aantal jonge spelers niet zelf willen/kunnen bepalen waar ze voetballen.

Geloof echt niks van zijn verhalen dat hij niet gratis weg wil. Als hij echt het beste met de club voor heeft, dan tekent hij bij en zet hij gewoon een gelimiteerde som van 30 miljoen erin. Maar zit bij Mino in de stal he, dus dan kan je dit verwachten.

Toch wel fijn om bevestigd te krijgen wat ik al anderhalf jaar roep.

Afijn, dit “talent” komt toch nergens als basisspeler aan de bak.
Deze speler zou bij AZ nog moeite hebben om mee te komen ( niets ten nadele van het mooie AZ btw )

Oliedom. Gravenberch is echt een groot talent en kan goed voetballen maar is nog lang niet klaar voor een stap naar Bayern. Bovendien is de concurrentie bij Bayern met Goretzka, Kimmich en Musiala ontzettend. Het beste is dat hij gewoon 2-3 jaar bij Ajax blijft, basisspeler bij Oranje wordt en dan pas vertrekt.

Dacht dat Leipzig zich goed versterkt had met talenten wo Brobbey maar de meeste zijn al weer weg al is het op huurbasis. Camavinga speelt ook sporadisch bij Real om maar te zwijgen van loopbaan Kluivert, Boadu en Stengs. Zelfs De Ligt en De Jong hadden het moeilijk al hoef je aan hem niet echt te twijfelen. Maar Gravenberch is stukkie wisselvalliger. Ik vind t helemaal niks dit.
Met beetje pech spelen ze ergens id middenmoot op huurbasis. Nog ff leren knokken. Raiola zal ook wel rolletje spelen.
Denk dat velen nog wel eens heimwee hebben.

Ik kan het wel begrijpen. Is hij klaar voor de wereldtop? Nee! Maar als zo'n trein langs komt moet je op een dag wel die trein pakken. Als Ryan in de volgende wedstrijd ernstig geblesseerd raakt of het komende seizoen gigantisch uit vorm is, komt die trein misschien niet meer.

Hij kan nu naar de wereldtop. Slaagt hij daar niet? Je kan altijd terug. Je bent financieel onafhankelijk, je hebt het geprobeerd.

Punt is dat we allemaal kunnen roepen dat nu wel of niet het moment is om die stap te maken. Maar wij zijn geen experts, Ryan moet het zelf weten. Als hij komende zomer in Munchen speelt en het verdomd goed doet, heeft hij de juiste stap gemaakt. Tuurlijk willen we hem graag bij Ajax houden. Maar als we nu 30 miljoen kunnen krijgen moet je het doen. Ookal zou hij verlengen, betekent dat niet dat Ajax komend seizoen 50 miljoen krijgt. Zie Neres.

22 maart 2022 om 18:08

Dit is wel waar natuurlijk. Als ie slaagt bij Bayern, dan is ie binnen, hoger kan eigenlijk niet. En als ie het niet redt, kan ie altijd nog naar een Dortmund. Of terug naar Ajax. Daarom hoop ik ook dat Mazraoui voor een hele grote club gaat. Zoals Bayern. En we hebben Kudus die hem kan vervangen. Het had mooier gekund, maar hij doet tenminste geen Brobbeytje.

22 maart 2022 om 21:01

Bij zijn status als talent komt zo'n trein volgend jaar ook nog wel en het jaar daarop ook nog wel. Echt wel.

Dit begint wel een serieus probleem te worden voor Ajax. De jeugdopleiding is de levensader van de club. Zoveel jonge gasten die ineens transfervrij vertrekken of veel te vroeg weg willen.

Hij is 19 jaar, waarom zoveel haast. Waarom perse moeten vertrekken bij Ajax, waar je je ideaal verder kant ontwikkelen en ondertussen ook miljoenen verdient (op zijn 19e).

Wat mij betreft wordt zo’n jongen niet meer opgesteld. Het is verlengen of tribune.

Tsja als hij niet wilt tekenen dan moet je als Ajax zijnde wel verkopen aan de andere kant weet ik ook niet wat die jongen zou willen verdienen maar stel je kan hem 3 miljoen aanbieden tegen een 4 jarig contract dan zou Ajax dat 12 miljoen kosten. Maar door dat lange contract is zijn afkoopsom ineens een heel stuk hoger dan die 30 miljoen nu. Zou gewoon zeggen doe dat hoge salaris bij dit talent en zet een vaste transfersom erin dat hij voor een 60 miljoen mag vertrekken. Dan heeft Ajax dit talent langer binnenboord en is dat beter voor Gravenberch ook in mijn ogen omdat hij garantie heeft op speeltijd. En Ajax weet dat ze er ook aan gaan verdienen omdat Gravenberch toch niet 4 jaar blijft bij Ajax.

22 maart 2022 om 18:26

Maakt niet uit wat je biedt, Raiola zal altijd zeggen: niet bijtekenen. Die rioolrat zou Ajax echt moeten weren. Du moment dat je bij Raiola tekent: tribune op. Die vent kost Ajax echt zoveel geld man.

Logisch en een goede zaak. Logisch omdat Gravenberch al buitenproportioneel veel verdiende voor zijn prestaties/status. Vanuit het oogpunt van Ajax snap ik dat ze daar niks bovenop willen doen. Tot nu toe is Gravenberch, overall, dat salaris namelijk nog veel te weinig waard gebleken. Het is ook logisch vanuit Gravenberch dat hij meer wil, want hij ligt goed in de markt en kan elders dus wel aanzienlijk meer gaan verdienen. Kortom, logisch dat ze er niet uit komen. En dat is een goede zaak, want de aanwezigheid van een talent dat zo extreem veel verdient zorgt alleen maar voor moeilijkheden in de onderhandelingen met andere spelers. Gravenberch verdient zo godsgruwelijk veel dat er gewoon hele scheve verhoudingen zijn. Ik begrijp best dat talenten/spelers als Mazraoui en Brobbey daarom ook hoog inzetten. Het is gewoon goed dat hij vertrekt.

Zonde! Gun hem et beste!
Als een speler wilt gaan, moet hij gewoon gaan.
Toekomst zal vertellen of het een goede keuze is

19 jaar…. Blijf twee jaar bij Ajax, leer en groei en maak de stap dan alsnog. Tegenwoordig kan men niet snel genoeg weg, lijkt het wel…

Numero zoveel die desnoods transfervrij de deur uit loopt... Wat is er toch allemaal gaande met de jeugdspelers van Ajax? Lijkt me wat makkelijk om het allemaal op Raiola af te schuiven. Zeker met een Gravenberch die een paar weken geleden aangaf echt hart voor de club te hebben.

22 maart 2022 om 21:20

Hart voor de club? Dat is ingefluisterd door Raiola als onderhandelingstactiek. "hij wilde wel maar Ajax bood niet genoeg". Spelers die Raiola in de arm nemen dan weet je het wel, die gaan nooit meer bijtekenen. Er is een patroon en Raiola is wel degelijk de kwade genius. Die verdient alleen aan transfers, liefst elk jaar weer. De FIFA moet echt het gezwel dat zaakwaarnemers heet gaan aanpakken.

Je geeft zo'n jongen de kans een opleiding bij Ajax en doorgroeimogelijkheden en ervaring opdoen op jonge leeftijd. En wat krijg je? Een en al ondankbaarheid en niet bij willen tekenen.

Beste Ryan,

Je lijkt me best een aardige gozer. Niet dom ook. Daarom hoop ik dat je luistert: je bent er nog niet klaar voor jongen. Je bent bij Ajax echt nog geen dragende speler. Je bent nog niet de beste speler van de Eredivisie. Op het moment dat je dat niet bent, heb je niets te zoeken bij een club als Bayern Munchen. De speeltijd die je bij Ajax hebt gekregen en de kansen, die krijg je bij zulke clubs niet. Zorg nou eerst eens dat je week in, week uit de beste op het veld bent. Wordt een dragende speler en ga DAN weg. Je hebt de wereld nog aan je voeten, dat is over een jaar of 2 NOG zo. Als je nu weggaat dan zie ik het somber in voor je carriere. Donny en Hakim gingen pas weg toen ze bepalend waren, en zelfs DIE hebben het moeilijk. Wees nou verstandig voor je eigen carriere. Dat geld komt altijd nog wel.

Dan de rest van het seizoen bij Jong Ajax en volgend jaar ook. Kan hij niet mee met oranje. Eens kijken of die dan bijtekent. Met alle respect hij is bij lange na niet goed genoeg voor Bayern op dit moment en bij Ajax is die ook vervangbaar. Heeft het te hoog in zijn bol en natuurlijk een verkeerde zaakwaarnemer.
Daar zijn inmiddels zo veel voorbeelden van jongens die hij te vroeg naar het buitenland heeft gebracht dat is redelijk lachwekkend.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren