Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Gravenberch redt Ajax in blessuretijd met fabelachtig schot van 25 meter

Laatste update:

Ajax heeft vrijdagavond opnieuw in de absolute slotfase een late zege binnengehaald. Nadat dat zondag tegen RKC Waalwijk (3-2) lukte, slaagde de ploeg van Erik ten Hag daar ook tegen SC Cambuur in. Ryan Gravenberch vuurde van grote afstand prachtig de winnende binnen, nadat Ajax net als tegen RKC een voorsprong van twee doelpunten uit handen gaf: 2-3. Dinsdag speelt Ajax in de Champions League-return thuis tegen Benfica.

Opvallend bij Ajax was dat Nicolás Tagliafico als centrumverdediger speelde ter vervanging van de geschorste Lisandro Martínez. Daley Blind bleef daardoor opgesteld als linksback, normaliter de vaste plek van Tagliafico. Noussair Mazraoui keerde terug als rechtsachter in plaats van Devyne Rensch, terwijl Perr Schuurs ondanks de tegendoelpunten tegen RKC Waalwijk (3-2) centraal achterin bleef staan. Davy Klaassen speelde als verdedigende middenvelder als vervanger van de zieke Edson Álvarez. Cambuur kreeg deze week slecht nieuws, toen bleek dat trainer Henk de Jong vanwege gezondheidsklachten niet meer op de bank zal zitten dit seizoen. Invalcoach Pascal Bosschaart, de assistent van de zieke Henk de Jong,

Ajax begon vol energie en maakte binnen drie minuten de eerste goal. Ryan Gravenberch onderschepte die op de helft van Cambuur en gaf hoog voor op Dusan Tadic, die bij de tweede paal intikte: 0-1. Sébastien Haller had er na een kwartier spelen 0-2 van kunnen maken, maar de vrije kopkans werd door de spits niet benut. Cambuur-spits Tom Boere ontsnapte aan rood na een harde trap op het onderbeen van Tagliafico. Allard Lindhout werd door de VAR naar de zijkant geroepen, waarna de scheidsrechter besloot tot geel.

Ajax combineerde aan de overzijde naar een enorme kans voor Klaassen, die op aangeven van Blind op een opponent schoot. Een volgende fraaie aanval leverde een lage voorzet van Steven Berghuis op, die door Haller over werd gegleden. Vijf minuten voor rust maakte Haller zijn derde kans wél af. Ryan Gravenberch kon na een nieuwe sprankelende aanval voor geven, waarna Haller van dichtbij controleerde, wegdraaide en afwerkte: 0-2. Tussen de eerste en de tweede goal had Cambuur één goede kans: Tom Boere leek door te breken, maar kon onder druk van Schuurs niet goed richten.

Cambuur had weinig te vertellen, maar de Friezen hadden het geloof in een resultaat binnen drie minuten na rust terug. Een gevaarlijke hoekschop belandde in een flipperkast van Ajax-verdedigers, waarna de alerte Issa Kallon het laatste zetje kon geven: 1-2. Het goede spel uit de eerste helft was ver te zoeken bij de Amsterdammers, die in de 75ste minuut gered werden door André Onana. De keeper strekte zich volledig op een compleet vrije kopbal van Mitchel Paulissen te kunnen keren.

Twaalf minuten voor tijd was er geen houden meer aan voor Onana, die zag hoe Tagliafico een dramatische terugspeelbal gaf. Paulissen onderschepte en legde breed op Patrick Joosten, die zo kon binnenschieten: 2-2. Ten Hag bracht de herstelde Brian Brobbey het veld in om alsnog een winnende treffer te forceren. Haller en Antony haalden in de slotfase dreigend uit, maar stuitten beiden op een blok. Daarna volgde een gigantische kopkans voor Brobbey, die Pieter Bos niet kon verrassen, maar dat lukte Gravenberch wél. De middenvelder vlamde van grote afstand via de binnenkant van de paal schitterend raak: 2-3.

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1PSV3127318684
2Feyenoord3123625675
3FC Twente3119662863
4AZ3016772455
5Ajax3113108749
6NEC30121171547
7FC Utrecht301299245
8Go Ahead Eagles3111911342
9Sparta Rotterdam3011712240
10sc Heerenveen3110615-1436
11Fortuna Sittard309813-1835
12Almere City FC3171212-2033
13PEC Zwolle308814-1832
14Heracles Almelo309516-2232
15Excelsior3151115-2026
16RKC Waalwijk306618-2124
17FC Volendam304719-4419
18Vitesse304521-46-1

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
11 maart 2022 om 21:56

Wzawzdb als we nu geen kampioen meer worden, 1e helft je best doen 2e helft schandalig... maar hoi hoi hoi. Zo voelde de psv ers zich in de luuk de jong tijd. Het voelt goed.

11 maart 2022 om 21:58

Ajacieden?, is dit jullie nieuwe tactiek?. dikke voorsprong. bijelkaar voetballen. tegenstander terug laten komen. ons PSV supporters laten hopen. en dan gewoon de 2-3 maken in de laatste minuten?

11 maart 2022 om 21:58

Het voelt goed? Ik krijg geen goed gevoel van zulke wedstrijden hoor. Gelukkig maken ze tegen willem 2, rkc en nu dus cambuur nog de late winnende, maar ik zie liever dat ze zoals voor de winter een 2-0 uitbouwen naar een 4/5-0.

11 maart 2022 om 22:00

@lampen, ja nu weet je hoe het voelt haha. Zoals champmanus zegt, heb ik hier in het verleden zo vaak bijna de haren uit mijn kop getrokken toen Luuk de Jong weer eens met een kopbal de winnende binnen knikte in de blessuretijd

11 maart 2022 om 22:00

Lach er maar om. Steeds minder onder de indruk van Ten Hag. Blijkbaar is hij ook gewoon als elke coach afhankelijk van de vorm en mentaliteit van zijn spelers.

11 maart 2022 om 22:00

Lampen

Nou, liever niet. Maar hoe vaak ik dit bij jullie heb gezien dan hebben we nog steeds heel wat in te halen.

11 maart 2022 om 22:00

Ik ben wel heel blij hoe slecht het ook was 2e helft.let maar op vd week benfica spelen we grandioos.

11 maart 2022 om 22:01

Lampen ja willen jullie het gevoel geven dat jullie ons gaven paar jaar terug met al die laatste minuut winners van Luuk😅

11 maart 2022 om 22:02

@Lampen het is de laatste potjes met de billen dicht de wedstrijd winnen.
Kan een x fout gaan maar mij hoor je nu niet pfff.
Op tegen Benfica en hoop dat het beter gaat

11 maart 2022 om 22:05

Johan iedere coach is toch van de vorm en mentaliteit afhankelijk. Zijn geen robots die ze even instellen.

11 maart 2022 om 22:05

Ik vond het bij PSV destijds waardeloos en dat vind ik nu weer. Tegen Benfica laat je ze onnodig terugkomen. Tegen RKC (!) en nu ook tegen Cambuur. Dit is gewoon spelen met vuur. Ze moeten nu maar aantonen dat ze zich tegen Benfica opeens weer richting een goed niveau kunnen opladen, maar dit voorspelt niks goeds.

11 maart 2022 om 22:07

Klopt helemaal, heb alles vervloekt net afgelopen uur. Maar nu allang vergeten hahaha. #likeapsver zul je zien dat we dit weekend nog uitlopen ook. Maar idd het is schandalig, dat weet ik heus wel haha

11 maart 2022 om 22:10

Dat is een leuke interpretatie van wat er aan de hand is. Wat een gepruts bij ons de laatste tijd, km gek van te worden. Hopelijk gaat er een knop om voor de wedstrijd tegen Benfica.

11 maart 2022 om 22:10

@mitchajax020

Hey man, gefeliciteerd met de overwinning, en succes tegen Benfica. uiteraard gaan jullie mijn support krijgen dan.

11 maart 2022 om 22:12

Even transfermarkt als bron gebruikt: Luuk de Jong maakte slechts 3x de winnende in blessuretijd voor Psv in de competitie. Dit geloof ik in bijna 5 jaar bij de club. Waar dit geveinste trauma vandaan komt is mij dan ook een raadsel.

Over de game: fantastische goal van Ryan Gravenberch die er lekker de samba in had vandaag. Toffe peer ook altijd in zijn interviews. Verder was de 2e helft echt een drama, deed mij denken aan Feyenoord onder Advocaat.

11 maart 2022 om 22:17

Jij bent echt gezellig man, jezus. Heb je ook de doelpunten voor de 90ste minuut bekeken? Mensen lol hebben hier, komt er zo'n stijve hark ff serieus doen man man.

11 maart 2022 om 22:19

Precies. Maar Ten Hag was als God verheven samen met geilneef Marc. Nu blijkt maar weer dat een coach van ondergeschikt belang is.

11 maart 2022 om 22:20

Haha stijve hark is zeker accuraat mijn beste! Dat heb je goed ingeschat. Ik dacht slechts: ik breng even wat nuance bij gebrek aan nuanceman.

11 maart 2022 om 22:22

Het trauma van psv dat in de laatste 5 minuten scoort is zeker op waarheid berust. Alleen niet zo vaak door Luuk de Jong. Maar Luuk scoorde wel vaak in t laatste kwartier. En je had ook altijd nog Toivonen….

11 maart 2022 om 22:23

@meneer Daniel

Haha nou van mij mag het hoor. alleen denk dat als dit vanaf nu elke week zo gaat zijn dat ik snel grijs haar heb.

12 maart 2022 om 08:09

gluubster

Het was ook niet alleen Luuk, ook al is 3 keer natuurlijk al best veel. Vorige week was het bij Ajax ook niet Gravenberch, en nu wel. Het gaat erom dat PSV destijds een periode had dat ze continu in de laatste minuten de winst pakten. En nu doet Ajax dat. Ik ben daar zelf helemaal niet zo gelukkig mee, Ajax zou het hier helemaal niet op aan moeten laten komen.

Wat een armoe, maar ik klaag nooit meer over Gravenberch!! 😁

11 maart 2022 om 21:57

Tadic en Blind, volgevreten vedettes. Lekker doorselecteren volgend seizoen.

11 maart 2022 om 21:59

Tadic, really? Weet niet wat ik zie.

11 maart 2022 om 22:01

Blind: 108 passes, 100 aangekomen. Doorselecteren op 'supporters' bedoel je. Vandaag lieten Tagliafico en wederom Onana de tegenstander weer terugkomen. Die twee gaan al weg. Tadic verdient zo'n sneue reactie niet. De keeper moet gewoon vervangen worden.

11 maart 2022 om 22:02

9 goals, 15 assists

11 maart 2022 om 22:07

@myvision Tadic speelt laatste paar wedstrijden gewoon ruk, je kan wel je ogen dicht doen maar wat hij momenteel levert is Ajax onwaardig. Als Tadic en Blind eenzelfde niveau gaan tonen Dinsdag dan liggen we er gewoon weer uit tegen Benfica. Nu snap ik ook waarom Ajax Bergwijn wilde halen.

11 maart 2022 om 22:09

Onana? Vorige week mee eens, maar vandaag kun je hem helemaal niks verwijten.

11 maart 2022 om 22:12

Dat zal de frustratie zijn, denk ik. Als iemand krediet op heeft gebouwd in dit elftal, is het Tadic.

11 maart 2022 om 22:12

Het team speelt de laatste paar wedstrijden ruk en dat vooral na de eerste helft. Het is gewoon een laksheid wat er in sluipt tegen met alle respect de kleintjes. Dat heeft niet met Tadic of Blind (blind: 108 passes, 100 aangekomen) te maken. De hele dynamiek is weg na de eerste helft.

11 maart 2022 om 22:18

@myvision, wat deed Onana in godsnaam verkeerd vandaag?

11 maart 2022 om 22:20

Passes zijn hartstikke leuk maar van mij mag Blind ook wel gepasseerd worden. Hij is verdedigend niet goed genoeg en ook in positie kiezen wordt ie steeds minder. Ik erger me groen en geel aan zijn drafje als er een counter aan komt en die weer zijn man laat lopen, Martinez moet echt heel vaak zijn man overpakken.

11 maart 2022 om 22:21

Je kan wel met statistiekjes als passes komen maar die balletjes breed en terug kunnen jij en ik ook geven. Blind staat al weken te kutten en Tadic idem. Balletje binnen tikken prima maar voor de rest komt ie geen lantaarnpaal voorbij. Dit zijn de mannen die moeten opstaan als het niet loopt maar ze zakken als eerste door het ijs. Het verleden is totaal niet relevant in het voetbal. Ook behaalde resultaten niet. Het nu en nu presteren des te meer. Dat doen ze al een tijd niet. Jij hebt het over dynamiek die weg is na de eerste helft. Op links is er al tijden geen dynamiek meer met deze slakken. Nico maakt een hele grote fout maar die heeft ritme nodig. Krijgt ie niet want Blind moet spelen. Onana was ook slecht brengt een hoop onrust met z’n achterlijke lange wachten continu. Schuurs heeft al in zijn broek gekakt voordat ie het veld opkomt. En hetzelfde geld voor Rensch. Die wissel mag je professor Ten Hag écht kwalijk nemen. Je weet dat het een vechtpotje wordt en dan breng je schijtbak juffertje Rensch. Dan snap je er niet heel veel van.

11 maart 2022 om 22:30

Onana had nog een zieke redding op die kopbal. Anders was het daarvoor al 2-2. Onana is wel de laatste die je de schuld kan geven.

11 maart 2022 om 22:31

Blind ben ik wel met je eens. Centraal is hij voorbijgestreefd door Martinez en op linksback kan hij gewoon echt niet meer mee. Maar Tadic is met zijn rendement en leiderschap echt nog verschrikkelijk belangrijk voor Ajax. Overigens vind ik wel dat de huidige aanval te weinig diepgang en snelheid heeft.

11 maart 2022 om 22:31

Nou, het is heel simpel. Tagliafico leidt de eerste in door op wilskracht te worden verslagen maar de tweede is helemaal verschrikkelijk door een slechte pass. Die statistieken zijn bij Ajax gewoon heilig, een goede pass in balbezit is belangrijker gezien Ajax vrijwel altijd in balbezit is.

11 maart 2022 om 22:33

Mee eens dat het met Rensch vragen om problemen is, hij had beter timber als back kunnen brengen. Ajax moet voor volgend jaar toch behoorlijk door selecteren

11 maart 2022 om 22:58

Dat had Bergwijn nou precies kunnen brengen. Hij op links en Tadic meer centraal achter Haller.

11 maart 2022 om 23:16

Misterafca het is heel eng en schrijnend, inmiddels heb ik het idee dat Blind een heilige bovenaartse is. Dat hij vandaag niks cruciaal fout heeft gedaan, mag wel na die slechte potten. Nico heeft inderdaad geen ritme, en daarnaast heeft Blind meerdere potten slecht gespeeld met ritme en conditie.

11 maart 2022 om 23:36

Dat noem ik geen supporters. Beide spelers zijn pure Ajacieden en nog steeds belangrijk, een echte Ajax supporter zou hen met respect behandelen!

11 maart 2022 om 23:50

En niet te vergeten Klaassen en het vele balverlies van Berghuis hielp ook niet. Misschien daar maar eens mee kappen. Berghuis en Klaassen beide op de bank. Middenveld wordt telkens overlopen met die twee. Alvarez, Gravenberch, Kudus maar eens een paar weken aangluren. Is er in iedergeval power en loop vermogen.

12 maart 2022 om 00:07

tuurlijk, alles helemaal omgooien op het belangrijkste moment van het seizoen.. de vorm is er niet, vooral timber, alvarez, mazraoui mis(te) je. met hen staat het een stuk meer solide en komt iedereen meer in zijn kracht. berghuis speelt gewoon een sterk seizoen. ik zou vasthouden aan de sterkste 11 indien beschikbaar, inclusief blind. zal je zien dat die dinsdag een wereldpot speelt. na een zomer vol wisselingen en transfers hoop ik dat Kudus zijn plek opeist en eens niet tegen blessure oploopt.

12 maart 2022 om 00:21

Je gooit helemaal niet alles om. De enige wissel tussen het oppermachtige ajax met nauwelijks puntverlies en het middenveld dat ik voorstel is de wissel Berghuis-kudus. Gravenberch krijgt gewoon zijn positie weer terug van Klaassen. Het middenveld wordt nu al weken overlopen, dan breng je een middenvelder met loopvermogen en fysiek voor de omgeturnde aanvaller/vleugelspeler.

12 maart 2022 om 01:01

@ModricMagic Een zieke redding? Als jij zulke ballen niet pakt, dan mag hij bij onze plaatselijk vereniging nig niet Im het 3e elftal mee doen. Die "Zieke redding", is gewoon een balletje die elke keeper moet pakken.

12 maart 2022 om 01:25

@heuvel 1974, was gewoon een zieke redding hoor. Elke keeper pakt die bal helemaal niet. Was gewoon een goeie reflex van Onana. Kopballen zijn altijd van die moeilijke ballen om tegen te houden.

12 maart 2022 om 06:57

Het loopt een paar weken wat minder en iedereen loopt te zeiken, Het is bijna half maart alle kikkers zitten nog in de kruiwagen en de zon schijnt alweer. Verwachten jullie echt dat Ajax niet 1 of 2 mindere periodes heeft in een jaar?

12 maart 2022 om 07:22

Misterafca doet aan makkelijk scoren. Stel je haalt Blind eruit. Wie zet je dan? Tagliafico. Die raakt al het hele seizoen geen skippybal en ook gisteren was ie dramatisch. Die 2-2 illustreerde zijn vorm. Leuk dat Nico een cultheld is, maar hij brengt niet wat ie moet brengen. Doe mij dan maar Blind. Ook voor rensch en schuurs heb je momenteel niemand anders en in geval van blessures moet je ze dus wel opstellen. In NL moet dat overigens prima kunnen. Ik blijf achter de ploeg staan, want je doet nog overal om mee, het gaat alleen wag moeizamer. Bovendien, als de details goed vallen, is het sentiment ook bij misterafca zo weer gedraaid. Kom op man misterafca, verman je een beetje en gedraag je niet als een successupporter. Tadic is een legend, goed of slecht, steun die man!Edit/toevoeging: wat floot die (B)lindhout slecht zeg.

12 maart 2022 om 08:00

Daarom. Heb ik dus zo'n hekel aan gloryhunters onder de fans. Deze slappe hap laat zien hoe verwend we zijn door Ajax. En dan gaat het even moeizaam en hoppa, er deugt niets meer van. Je mag gerust zeggen dat een bepaalde speler niet best was, maar het is en blijft een Ajacied, die we altijd steunen!!! Tadic is een HELD een echt AJACIED!!!

12 maart 2022 om 08:28

Tadic, onze captain en (wederom) MVP, een "volgevreten vedette" noemen.... Gadverdamme wat zitten er toch een hoop kansloze mooiweer supporters tussen bij ons zeg. Dit kun je toch niet uit je strot krijgen als je Ajax echt volgt en support?!

12 maart 2022 om 08:31

Amen!

12 maart 2022 om 08:46

@Sanderk: hier snap ik ook helemaal niks van. Vind het van die supporters gewoon verwend gedrag, 90 procent van de clubs in de wereld zou de rode loper uitleggen als er iemand als Tadic wordt aangetrokken.


'Volgevreten vedette' die altijd zijn verantwoording op het veld en voor de camera pakt. Assists en doelpunten ga ik niet eens noemen, doet pijn in m'n Feyenoordhart.

12 maart 2022 om 09:20

@Gluubster, soms zouden een aantal.iets meer het incasseringsvermogen van jullie mogen hebben. Klinkt heel gek misschien, maar zo is het in mijn ogen wel.

12 maart 2022 om 09:45

Misterafca wilt even reacties uitlokken. Het is je gelukt jongen...wik je nu een sticker Domste reactie van de dag?

12 maart 2022 om 08:51

Het geluk van de kampioen! En wat een pegel zeg!

Gravenberch die in een “slechte” vorm Ajax bij de hand neemt, toch wel mooi om te zien! Dit zijn juist wedstrijden waar bijvoorbeeld een Tadic of Blind op moeten staan, maar uitgerekend Gravenberch doet het.

11 maart 2022 om 21:56

Gravenberch heeft op tijd een wake up call gehad!

11 maart 2022 om 22:11

Kom op ... Cambuur

11 maart 2022 om 22:26

Kut pot op kunstgras in een team waarin de vedettes uit vorm zijn. Inpakken wegwezen.

11 maart 2022 om 21:57

Jaa uitgerekend hij inderdaad. Beloning voor zijn goede spel vandaag. Hij valt niet altijd op en is niet op z'n niveau wat hij kan halen maar dit is heel lekker voor hem en Ajax

11 maart 2022 om 22:12

Gravenberch ontzettend goed gespeeld. Ajax verder verdedigend 2e helft slecht met uiterst matige Rensch en Nico. Ook Antony speelde een matige wedstrijd.

11 maart 2022 om 22:29

Hou ff op hoor, Hij maakt de winnende, thats it. Mocht eens tijd worden dat hij weer eens wat positiefs brengt.

11 maart 2022 om 22:33

Was gewoon de beste man bij Ajax hoor. En ook nog 2 assists buiten zijn goal. Mag toch gewoon benoemd worden als hij goed is ook?

11 maart 2022 om 22:35

En 2 assists.. prima gespeeld vandaag.

11 maart 2022 om 22:39

Nee, het mag alleen benoemd worden als Gravenberch slecht speelt. Heb een beetje het idee alsof die jongen bij heel veel supporters niks goeds meer kan doen. Ik heb me ook een tijdje enorm aan hem geërgerd, maar hij was vandaag echt by far de beste speler op het veld.

11 maart 2022 om 23:18

Ajax1812 helemaal eens en Sander ook, hij heeft het zo uitstekend gedaan vandaag en nog steeds geen waardering. Helaas worden met meerdere maten gemeten.

12 maart 2022 om 00:10

Is toch maar net hoe je waardering defineert? Dat hij goed gespeeld heeft mag zeker benoemd worden na een wedstrijd als deze. Maar na 2 assists en een goal ben ik niet ineens al die waardeloze potten vergeten. Daar mocht wel is wat tegenover staan. Ik waardeer zijn prestaties vandaag, maar voor het opnieuw waarderen van hem als basisspeler is echt nog veel meer nodig.

12 maart 2022 om 01:06

Sulejmanii man man . We spelen een waardeloze pot tegen Cambuur. Waar ook HIJ waardeloos was. Ja hij heeft een mega belangrijke goal gemaakt, en 2 assist… maar verder gewoon weer waardeloos. Laat staan hoe de rest van het team speelde.

12 maart 2022 om 07:26

Als je bij de drie goals zo betrokken bent doe je het toch goed? Hij heeft namelijk geen aantoonbare foute gemaakt waar goals uitkomen. Gravenberch speelde gewoon een prima pot.

12 maart 2022 om 07:51

KingB: We spelen een uitstekende eerste helft en een erg slechte tweede helft. Gravenberch was de beste man op het veld en met 2 assists en de winnende goal de man of the match. Hij was niet waardeloos, in tegendeel zelfs, hij was extreem waardevol.

12 maart 2022 om 08:20

@KingB: Haha wat een slechte beargumentatie! 2 assists en een goal zijn van grote waarde voor het team, hoe kun je dan in vredesnaam waardeloos gespeeld hebben? Dat is per definitie onmogelijk haha.

12 maart 2022 om 04:20

Dat gaat wel erg ver, niet? Die jongen speelt eens een goede wedstrijd. Nogal een misplaatste reactie, want de waarde die Blind en Tadic (gehad) hebben voor Ajax, dat moet Gravenberch nog maar enigszins zien te halen.

op zn psv's
die sterke bank wat we dachten te hebben valt erg tegen.

11 maart 2022 om 21:57

Ik heb ook nooit begrepen waarom iedereen dat dacht.

11 maart 2022 om 22:02

Waarom niet? Rensch was in het verleden altijd prima, die jongen leek vandaag helemaal niks goed te kunnen doen. Schuurs is in de 1e seizoenshelft meerdere keren ingevallen, vrijwel foutloos telkens. Tagliafico was vorig jaar nog onze vaste back, en veroorzaakt nu zo vaak problemen. Overigens vielen Kudus en vooral Brobbey wel gewoon aardig in. Al had Brobbey die kopbal natuurlijk moeten maken.

11 maart 2022 om 22:09

Nou slechter dan dat kudus vandaag inviel kan bijna niet. Heeft geen goede pass gegeven en elke aanname sprong van z'n voet. Een goede tweede is Rensch, vorig jaar een degelijke back in een goed draaiende ploeg, maar dit jaar een belachelijk laag niveau. Gelukkig stond Gravenberch op het juiste moment op vandaag en kruipt Ajax opnieuw door het oog van de naald

11 maart 2022 om 22:11

Klopt. En maar lopen met de bal. Ook Antony bezondigde zich daar keer op keer aan. De bal spelen gaat altijd sneller dan met de bal lopen.

11 maart 2022 om 22:22

Onana, Klaiber, Rensch, Schuurs, Tagliafico, Taylor, Kudus, Klaassen, Ihattaren, Brobbey en Labyad is een prima schaduwelftal op papier. Maar probleem is dat veel van die jongens niet of amper spelen. Geef Kudus of Rensch een reeks van 10 wedstrijden en het zijn uitstekende spelers. Dat zagen we vorig seizoen.

11 maart 2022 om 22:38

We hadden met met een Brobbey, Neres, Klaassen, Kudos, Nico en Schuurs best een aardig bankje. Aangezien Gravenberch al maanden niet presteerde, Neres weg is, Brobbey geblesseerd was, Kudos zn vorm niet heeft… wordt het allemaal wat minder.

11 maart 2022 om 22:43

KingB en dan vergeet je dat je nu 3 weken op rij gewoon je hele as mist die al heel het seizoen niks weg geeft met Pasveer, Timber, Alvarez en Martinez. Tegen az speelde ze wel alle 3 en toen werd er simpel gewonnen van een goede ploeg.

11 maart 2022 om 23:13

Het gaat vooral om Timber, Martinez en Alvarez Zytto34. Onana versus Pasveer maakt vrij weinig uit als de rest ervoor hetzelfde blijft.

12 maart 2022 om 00:15

Zeker, maar Pasveer zat heel goed in het seizoen en Onana zie je duidelijk nog onwennigheid. Overigens miste we Mazraoui ook nog de afgelopen weken.

12 maart 2022 om 08:38

@zytto34, het is betaald voetbal. Spelers moeten laten zien dat ze in de basis horen op het moment dat ze de kans krijgen. Een Rensch heeft dit seizoen dat nog geen wedstrijd gedaan. Met elke wissel die je inbrengt wordt het elftal zwakker (waarbij Brobbey nu wel het verschil kan maken). Je hoopt dat je met jouw bank een blessure of schorsing op kan vangen en iets kunt forceren als het niet loopt. Volgens mij heeft nog geen enkele wissel bij Ajax direct het verschil gemaakt op het moment dat het niet liep, en daarnaast zie je de onrust toenemen als 1 van jouw schaduwelftal erin komt.

12 maart 2022 om 18:56

Ja niet heel onlogisch dat je elftal zwakker wordt als er een reservespeler in komt.... Waarom denk je dat ze geen basis staan? Overigens hebben Brobbey en Klaassen wel echt het verschil gemaakt een paar keer toen ze de kans kregen. Tagliafico ook gewoon prima invalbeurten, maar gister wel slecht bij de 2-2.

13 maart 2022 om 14:06

Is dat logisch ? Als je bij zowel psv als Feyenoord ziet dat ze kunnen wisselen en daardoor iets kunnen forceren of iets anders kunnen spelen zie ik dat bij ajax totaal niet. Nu kun je je afvragen wat normaal is, de wissels bij Ajax of juist die bij de andere clubs. Hoe vaak hebben wissels van Ajax bij een achterstand of een gelijke stand nadat ze erin gekomen zijn het verschil gemaakt? Ik kan mij zo geen wedstrijd herinneren.

11 maart 2022 om 22:25

Gewoon een sterke bank, alleen is de lat bij Ajax erg hoog. Ze zullen ergens anders gewoon basis staan.

12 maart 2022 om 08:33

Maar is het voldoende als je bij een andere club in de ED basis staat voldoende om het niveau van Ajax aan te kunnen ?
Ik zie bij Ajax niemand op de bank zitten die het een basisspeler heel lastig maakt. Elke wisselspeler is echt minder dan de basisspeler. Als je naar de wedstrijd van gisteren kijkt, weet je op het moment dat het niet loopt tegen Cambuur (ja, we hebben het over cambuur) en Rensch komt in het veld voor Nous, dat Ajax het nog wel eens lastig kan krijgen. Deze speler is in de vorm van dit seizoen nergens basisspeler.
Als ik naar de selectie van Ajax kijk, dan denk ik dat de volgende TD heel veel moet doen. Normaal gesproken stopt Steekelenburg en vertrekken Onana, Nous, Nico, Labyad en Ryan. Daarnaast is het nog maar de vraag of Antony blijft. Voor een aantal spelers zoals Gorter, Taylor en Schuurs lijkt het mij beter dat ze of verhuurd of verkocht worden. Als ik als voorbeeld Schuurs zie, dan was Schuurs een aantal jaar geleden een veel groter talent dan Botman. Botman heeft een stap terug gedaan en daarna een stap vooruit en is inmiddels Schuurs voorbij. Een Taylor wordt een beetje een Dani de Wit verhaal. Je zit er altijd bij, maar je speelt nooit. Zo ontwikkel je niet.
Dan heb ik het nog niet eens over het wegzakken van Tadic en Blind gehad. Ja, het kan een mindere periode zijn, maar zolang zo weinig brengen (los van een enkele goal of assist) is niemand bij Ajax van Tadic gewent. Ook gisteren kwam er zelden een voorzet echt aan, en was Tadic niet echt de leider die het team opzweepte.
Het is voor elke PSV, Feyenoord en AZ supporter te hopen dat ook intern iedereen overtuigd is van de bank van Ajax en dat ten Hag dit seizoen nog vaak Rensch en Schuurs op blijft stellen, en dat de TD aankomende zomer niet door selecteert.

12 maart 2022 om 09:13

Snap die negatieve reacties niet over de selectie. Als je kijkt wat Ajax alweer voor presentaties levert in Europa! Soms gaat het goed, soms wat minder. Al zou je mij niet horen klagen als ze punten laten liggen!

12 maart 2022 om 10:22

Ajax doet het Europees goed. Waarbij ik wel vraagtekens zet bij de tegenstand maar vooral erbij op wil merken dat dit vooral met een vaste basis gedaan is en ajax heel weinig problemen met schorsingen en blessures had. Nu zijn er wat meer blessures (nog niet eens veel) en is het veel minder. Het verschil tussen de basis en de bank is veel te groot

Twee assist en een belachelijk doelpunt. Vandaag gaat alle lof naar Gravenberch. Rensch en Nico vallen door de mand, duidelijk waarom ze veel banken. Vroeger deden Twente en psv dit, nu wij haha lekker last minute winnen. Zolang je lelijke potjes blijft winnen zitten we goed maar jezus wat zijn we slecht in de breedte zeg .. Rensch is slecht, Nico is niet best en voorin hebben we helemaal niks behalve Brobbeast

11 maart 2022 om 21:58

Twente was toen niet met afstand het beste team van de Eredivisie, dat is Ajax natuurlijk wel. Dus wat dat betreft is het best armoedig, maar zo lang ze zulke wedstrijden winnen snap ik dat je niet klaagt 😉

11 maart 2022 om 22:03

Ajax zit duidelijk in een mindere fase, dat je dan toch wederom de drie punten binnen sleept getuigd van een goede mentaliteit. Dat het armoedig is ben ik volledig met je eens.

11 maart 2022 om 22:58

JK Ajax

Maar dit geluk gaat een keer ophouden, en er komt dinsdag een heel belangrijke pot aan. Ik hou mijn hart vast.

11 maart 2022 om 23:20

Jk-Ajax blijf het eeuwig zonde vinden, dat er met meerdere maten word gemeten qua waardering van spelers. De ene mag 10x op rij slecht spelen en nog heilig zijn, de andere 2x en andere 1x heel opvallend. Niet verdiend vind ik, maar gelukkig 3 punten.

Gadverdarrie wat een mooi schot!

Ajax mag Gravenberch op zijn blote knieën bedanken voor de overwinning hier. Hoop dat hij eindelijk weer in vorm is. We gaan hem nog hard nodig hebben.

Wat een poeier zeg!! Mijn hemel

2e week op rij door het oog van de naald. Even makkelijk kampioen worden zit er niet in dus. Ik hou mijn hart vast voor de wedstrijd tegen Benfica, kan nog wel is een hele lastige worden.

11 maart 2022 om 23:35

Ja, dat is wel heel bizar idd.

Maar volgens mij was de laatste keer in blessuretijd winnen tegen Benfica in 2018. Dus het was al een tijdje geleden.

Het gaat natuurlijk een keer mis als ajax zo blij spelen!

11 maart 2022 om 21:59

Blind laat het al langer afweten, vooral door snelheid maar dat was bekend. Maar Tadic, het symbool voor Ajax wat Europees weer indruk ging maken zo snel afschrijven als fan? Schaam je.

11 maart 2022 om 22:03

Vandaag lieten Tagliafico en Onana het afweten en die hebben toch al geen toekomst meer bij Ajax.

11 maart 2022 om 22:13

Nou, ik zag Onana al voor de 2-2 schitterend redden. Wel slechte uittrappen, maar verder goed gekeept, hoor....

11 maart 2022 om 22:15

Blind heeft niet zoveel verkeerd gedaan toch?

11 maart 2022 om 22:18

En wat had Onana precies anders moeten doen?

11 maart 2022 om 22:30

Bij de eerste had hij misschien kunnen uitkomen. Nadruk op misschien. Bij de tweede kan hij niks doen. Wel vraag ik me af of de verdediging rustig is. Het is wel een feit dat Onana niet de nul kan houden (alleen in de beker tegen AZ ).

11 maart 2022 om 23:21

Vandaag zeker niet nee, maar wel veel potten ondermaats dit seizoen.

Ik vind het wel ironisch dat iedere Ajax fan het in live meepraten ‘op zn psv’s’ noemt. Maargoed, gefeliciteerd Ajacieden.

11 maart 2022 om 21:59

Zoo proberen ze het een beetje goed te praten ten opzichte van hun concurrentie 😉

11 maart 2022 om 23:00

Precies, dat was kwaliteit, en nu is het geluk?!

Volgens mij was het zowel toen bij PSV als nu bij Ajax allebei. Kwaliteit dat je door strijdt. En geluk dat ie dan ook valt.

11 maart 2022 om 22:12

Dat is meer omdat sommige PSV fans het “lucky ajax” noemen terwijl PSV vaker heeft gewonnen op deze manier. En toen noemde ze het een “kwaliteit” is van beide kanten sneren.

Gauw bijtekenen Ryan!

Wat bizar hoe Ajax zolang amper tegendoelpunten krijgt en nu al bijna 2x zoveel tegen in 1 maand

11 maart 2022 om 21:59

Die Rensch kan er dan ook geen reet van. Daarbij is Pasveer op dit moment wel wat beter dan Onana.

11 maart 2022 om 22:02

Je mist wel meer dan Pasveer. Als Timber, Alvarez of Martinez uitvallen dan is het verdedigend al minder. Want mijn god Schuurs kan je toch niet mee spelen. Verliest zowat alle kopduels. Blijft altijd zo'n softie...

11 maart 2022 om 22:09

Zeker mee eens, het verbaast me wat een verschil het maakt wanneer je Timber en Martinez niet kan opstellen.

11 maart 2022 om 22:23

Je hele centrum is weg, waar je dit seizoen zoveel indruk mee maakt.

11 maart 2022 om 22:28

Rensch viel niet goed in, maar kwam in het veld bij 2-1 en de 2-2 was 100 procent de fout van Tagliafico. Deed verdedigend weinigs gek vandaag. Schuurs vond ik veel zwakker, want die is 2 koppen groter dan die spits en verliest alle (kop)duels van hem.

11 maart 2022 om 23:32

Daar heb je gelijk, maar tegen tegenstanders als Rkc en Cambuur moet je altijd back-ups hebben die het tegen een Kramer of Boere kunnen volhouden. Met Schuurs heb je een back-up die zich niet eens bewust is van zijn fysiek. Althans, het lijkt alsof hij 1.70m is, zo weinig (kop)duels wint ie...

11 maart 2022 om 22:01

Wat dacht je van Onana, speelde op een paar momenten na een zeer zwakke wedstrijd.

Maar ook Blind, Rensch en Tadic vielen tegen.

Nou Psv-ers blijf vooral in de titel geloven, wat een schandalige vertoning weer in de tweede helft. 😡

11 maart 2022 om 21:59

Sulej

Op zich eens, maar toch erg blij dat we deze overwinning nog pakken man, de vorm kan zomaar weer terug keren! Geniet er toch een beetje van.

11 maart 2022 om 23:23

Daniel ik irriteer me zo mateloos aan het halfbakken ingrijpen, en al die tegengoals. Baal er vreselijk van. Weliswaar blij met de 3 punten, maar het is zo matig.

12 maart 2022 om 17:09

De echte vorm is al langere tijd weg of minder. Ja, de vorm kan zomaar terug komen, echter kun je ook zomaar een keer minder geluk hebben en punten verspelen. Het kan zomaar alle kanten op gaan. Volgende week moet je tegen Benfica en Feyenoord. Ook daarin is alles mogelijk.

11 maart 2022 om 22:01

Zolang je met zo'n schandalige vertoning nog steeds weet te winnen in de laatste minuut, kun je het volgende kampioenschap eigenlijk al wel tellen. Was destijds met PSV precies hetzelfde, kampioen word je door bij dit soort wedstrijden met 3 punten naar huis te gaan. Gefeliciteerd met de overwinning.

11 maart 2022 om 22:07

Sympathiek weer man! Kan me voorstellen (en herinneren) dat met zulke valse hoop het wel even vervelend is dat hij dan alsnog valt.

11 maart 2022 om 22:14

Hahah tuurlijk, maar weet me altijd netjes in te houden hier. Heb me natuurlijk voor de TV niet in kunnen houden

11 maart 2022 om 22:18

@sulejmanii
Deze trend zien we toch al het hele seizoen in de eredivisie?

11 maart 2022 om 22:31

Dat vond ik wel meevallen. Volgens mij 9x met 5-0 gewonnen. De slippertjes in september kan ik nog wel begrijpen, want toen stonden ze al een paar punten voor en dan loopt het een keer niet uit bij heracles. Vandaag en tegen rkc is schandalig. Eerste helft speel je zeer goed en hoor je met 4-0 de rust in te gaan. Na rust lijkt het helemaal nergens meer op. Als ze zo bleven voetballen als in de eerste helft stap je gewoon met 0-5 van het veld af. Zowel vandaag als vorige week.

11 maart 2022 om 23:24

Zytto heeft een punt, het is heel erg wisselvallig. Irriteer me er mateloos aan!

Na weer zo een overwinning zeg ik. Give zhe cup to Ajax today.

Zeer slechte tweede helft tagliafico en ook rensch pff.
Denk dat rensch een soort van riedewald gaat worden en niet het grote talent is dat we dachten. vind hem al een heel jaar matig.

Fantastische goal van Ryan!! Maar Ajax is duidelijk niet in vorm. Wordt met geknepen billen zitten komende dinsdagavond tegen Benfica.

Nu mag je zeuren, omdat je toch wint. Maar ongelooflijk dat Lindhout geen penalty geeft voor die zo overduidelijke overtreding op Antony. Dan kom je op 0-3 en loop je makkelijk uit.

11 maart 2022 om 22:19

Om over het rood van Boere nog maar te zwijgen....

11 maart 2022 om 22:25

Dat was natuurlijk nooit rood, kom op zeg.

11 maart 2022 om 22:33

Toen Tagliafico dat deed bij madueke was het wel rood.

11 maart 2022 om 23:32

Was toch geen rood Zytto? Boere is te laat maar land gewoon ongelukkig op de hiel van Tagliafico. Geel is terecht, rood zou te zwaar zijn geweest.

12 maart 2022 om 08:29

Zytto, dat naar elkaar wijzen is altijd een beetje kinderachtig en blijft ook maar doorgaan. Objectief gezien zal 95% dit geen rood vinden, dat weet jij ook

12 maart 2022 om 12:29

Als je te laat bent en daardoor een overtreding maakt die met rood moet worden bestraft, blijft het dus gewoon een rode kaart. Ondanks de niet bewuste intentie. Wat als een speler een bal ongelukkig wegslaat in het eigen strafschopgebied? Geen penalty omdat hij het niet bewust deed? De vraag stellen is deze beantwoorden;-))

12 maart 2022 om 22:32

Nee. Punt is dat het geen overtreding is die met rood zou moeten worden bestraft.

Heel jammer dit, maar wat een lekkere goal! Als Ajax zo blijft spelen ga ik steeds meer geloven in het kampioenschap voor PSV.

11 maart 2022 om 21:59

Nou als Ajax dit soort kut wedstrijden miraculeus blijft winnen begin ik ondanks alles juist toch meer en meer te geloven in een goede afloop. Niet normaal hoe goed wij nu al een paar keer wegkomen.

11 maart 2022 om 22:02

Dat blijft natuurlijk niet elke week goed gaan op deze manier. En Ajax heeft nog best een pittig programma.

11 maart 2022 om 22:08

Niks pittiger dan PSV hoor. PSV speelt nog uitwedstrijden tegen Utrecht, Twente en Feyenoord en de moeilijkste uitwedstrijden voor Ajax ( op dit moment is alles moeilijk) lijkt Groningen, AZ en Vitesse uit hoewel Groningen en Vitesse dit seizoen niet echt in beste doen zijn en Ajax vorige week voor de beker liet zien dat als ze geconcentreerd zijn AZ geen probleem hoeft te zijn. Juist volgende week tegen Feyenoord thuis leert de geschiedenis dat Ajax waarschijnlijk wel weer scherp zal zijn, dit zijn in ieder geval twee hele belangrijke ontsnappingen achter elkaar.

12 maart 2022 om 12:29

Ik zag PSV overigens ook tegen FC Kopenhagen. Die verspelen echt geen punten meer.....toch??

Ajax tegen de kleintjes, das het thema van dit seizoen. het moet allemaal 5 x beter tegen Benfica

11 maart 2022 om 22:09

Tegen AZ verliezen ze, tegen PSV door het oog van de naald, tegen Twente spelen ze gelijk. Het zijn zeker niet alleen de kleintjes, ook al is vanavond sowieso weer een vorm van onderschatting.

11 maart 2022 om 22:26

Snap dat jij t zo ziet, maar tegen PSV was niet door t oog vd naald. Of bedoel je dan een evt gelijkspel?

11 maart 2022 om 22:33

Ja ik bedoel dan een gelijkspel, wees maar niet bang 😉

11 maart 2022 om 22:38

Hoezo was dat oog door de naald dan? Ajax was die wedstrijd gewoon beter en psv kwam niet meer in de buurt van de 2-2 na de 1-2. Als Ajax iets scherper was dan had het de wedstrijd eerder beslist. Misschien mazzel met wel of niet uit, maar die wedstrijd wonnen ze gewoon terecht.

11 maart 2022 om 23:36

"Als" ze iets scherper waren. "Als" Madueke Gakpo en Sangare meespeelde..Als telt niet in de voetbalwereld.

12 maart 2022 om 00:15

Als je 2-1 wint en daarna niet meer in de problemen komt is dat dus totaal niet door het oog van de naald. Dat is gewoon een overwinning. Denkt dat teesboer meer doelt op die welbekende bal over of op de lijn maar dat maakt het niet meteen ‘door het oog van de naald’

12 maart 2022 om 00:20

Je grote vriend gakpo deed gewoon mee, maar was inderdaad compleet onzichtbaar. Daarnaast miste Ajax Haller en speelde het 65 minuten met de slechtste spits van de Eredivisie, dus dat streept mekaar ook wel weer weg tov de spelers die psv miste.

Mijn bloeddruk kan dit echt niet aan. Weer een ontsnapping in blessuretijd en wat een ongelofelijk lekkere goal van Gravenberch. Complimenten aan Cambuur in elk geval, we moesten weer eens diep tot het gaatje gaan...

Ik weet niet wat er achterin aan de hand is, maar de tegendoelpunten vallen ineens als warme broodjes. Worden Timber, Martinez en Pasveer dan zo gemist? Onana straalt totaal nog geen rust uit, lijkt het compleet verleerd te zijn.. Jammer van dat record minste aantal tegengoals, maar dat pakken we sowieso niet meer natuurlijk.

Blij met de 3-punter, maar het moet echt heel gauw beter, anders knikkert Benfica er ons gewoon uit..

Wij beginnen erg veel trekjes te krijgen van waar PSV altijd bekend om stond, in de laatste minuut nog een slechte wedstrijd winnen. Ik kan mijn ogen echt niet geloven van wat er bij Ajax allemaal gebeurd de laatste weken. Gewoon voor de tweede week op rij een 2-0 voorsprong verneuken, wat is er in vredesnaam met de mentaliteit van Ajax aan de hand? Voor nu weer heel blij met de punten maar wanneer gaan we weer eens normaal voetballen?

11 maart 2022 om 21:59

Als het vaker gebeurd is het niet gewoon gebrek aan kwaliteit? Ik vind dat er wel heel makkelijk gezegd wordt oh het is de mentaliteit

11 maart 2022 om 22:07

G-schock, 18 uit 6 in de Champions League behaal je niet zomaar. Je ziet zelf toch ook hopelijk het niveauverschil tussen de eerste en tweede helft bij Ajax.

Wat een slechte speler die Rensch. Mazraoui is letterlijk 100x beter dan hem. Die man heeft in zijn kleine teen meer techniek dan dat Rensch ooit heeft. Rb volgend jaar moet echt vervanger komen

11 maart 2022 om 22:02

Is geen slechte speler, maar het lijkt erop dat hij met 0% vertrouwen speelt.

Heb me iedere keer zitten ergeren aan Dessers bij Feyenoord eerder dit seizoen doordat hij telkens in de laatste minuten voor Feyenoord scoorde en ook aan PSV in de afgelopen seizoenen doordat ze in de laatste minuten scoorden, en als Ajacied zit ik nooit fijn bij dit soort wedstrijden. Maar oh, wat is dit heerlijk om uiteindelijk toch op deze manier te winnen voor de 2de week op rij.

Maar Ajax had dit wederom weer niet zo ver mogen brengen. Weer een voorsprong van 2 doelpunten weggeven.. Ajax had het in de eerste helft gewoon al af moeten maken, maar lieten het gewoon liggen.

Redelijk goede eerste helft van Ajax gezien, tweede helft was gewoon slecht op de kans van Brobbey, vlak voor het doelpunt van Gravenberch, na. Gravenberch zelf vond ik vandaag eigenlijk letterlijk voor het eerst sinds hij in Ajax 1 speelt, goed spelen.

Bij alle goals van Ajax betrokken met 2 assists en 1 fantastische goal. Voetbalde ook gewoon heel makkelijk en lekker en was over heel de wedstrijd gezien de enigste bij Ajax die mij vandaag wel kon bekoren. Maar dit was ook echt letterlijk de eerste keer dat ik hem zo goed zag spelen, want normaal gesproken rond het 16-meter gebied heb je niks aan Gravenberch maar het leek vandaag alsof hij wat simpeler voetbalde in plaats van onnodig dribbelen en dwars door spelers heen te willen lopen.

En hij deed het meteen met resultaat. Tegen Benfica moet Ajax echt anders gaan spelen, anders gaat Ajax tegen Benfica hard onderuit..

Terecht resultaat, maar het verval is niet best. Overigens Tagliafico en Onana gingen bij de 1-2 niet vrijuit, ze leiden andermaal de terugkeer van de tegenstander in. Dat gezeik op Blind hoef ik dus ook niet meer te lezen. Onana is 3 klasses minder dan Pasveer. Die gasten zijn bij Ajax gewoon klaar. Ik ben absoluut niet zeker van een goed resultaat op Benfica.

11 maart 2022 om 22:01

Wat kon onana doen bij de goals? Bij de eerste is het schuurs die het kopduel simpel verliest en bij de 2e geeft nico de bal gewoon weg.

11 maart 2022 om 22:05

Ongelofelijk dat Schuurs gewoon zoveel kopduels verliest. Hij is verdomme 1,93 ofzo. Echt die blijft zo'n softie. Je kan toch niet steeds zo kopduels verliezen. Die gast is echt niet goed genoeg en heeft kansen genoeg gehad.

11 maart 2022 om 22:07

Musi hij kan de verdediging neer.zetten maar daar is die niet goed in en Pasveer wel maakt een paar nulletjes verschil in de verdediging. Zijn reflexen en tind rekken zijn prims voor de rest komt die te kort

11 maart 2022 om 22:21

Schuurs? Volgen mij liep vooral Klaassen te kloten bij die goal.

11 maart 2022 om 23:43

Als Schuurs speelt krijgt die altijd de schuld. Vandaag waren Rensch en Nico gewoon zwaar zwaar ondermaats!

3 punten zijn binnen daar is alles mee gezegd. Zonder het duo Timber en Martinez is de verdediging behoorlijk dramatisch. Gravenberch MOTM prachtige goal en 2 assists goeie wedstrijd van hem mag ook wel een gezegd worden. Dinsdag gaat het veel beter moeten anders zie ik het somber in. Gefeliciteerd Ajacieden op naar dinsdag 🙌🏼

Dit soort wedstrijden zijn slecht voor je hart.

Wat een wereldgoal van Gravenberch, sommige spelers waren wel bijzonder slecht.
Rensch viel ook niet goed in, maar gelukkig zijn de punten binnen en op naar Benfica.

Hoe belangrijk is pasveer voor ajax? Onana kan (bijna) niks doen aan deze tegendoelpunten maar hij doet verder daadwerkelijk niks goed.

11 maart 2022 om 22:06

Kan nog een kopbal herinneren die hij goed pakt

11 maart 2022 om 22:09

Precies pakte gewoon een goede bal. Aan de tegengoal kan die weinig doen.

Ongelofelijk, wat is er dit seizoen met Ajax aan de hand? Het lijkt er op dat deze ploeg verzadigd is. De wil om te winnen zie je veel te weinig. Hoe die goals van Cambuur vallen vind in echt niet te geloven. De trend lijkt zich door te zetten en professor kan het niet omdraaien

11 maart 2022 om 22:25

Joo onder welke steen kom jij vandaan gekropen. Gaat het weer slecht met ajax ofzo. Fijn om te zien! Lekker afgeven op ten Hag ook, beste coach sinds van Gaal.

Je haat-liefdje verhouding met ajax lijkt me vermoeiend, zou je niet gewoon een andere club 'supporten'?

12 maart 2022 om 09:43

Ik mag toch wel verwachten dat je als speler van Ajax je 100% geeft om voor de titel te gaan die van levensbelang is voor Ajax? Begrijp je reactie niet helemaal. Ik ga al ruim veertig jaar naar Ajax dus waarom zou ik geen kritiek mogen hebben wanneer er mede pet naar gegooid wordt door spelers die miljoenen verdienen? Misschien is het voor jou een spelletje. Ik verwacht meer

Tenhag is aan zijn laatste klus bezig bij Ajax.
Verdediging is al maanden zo lek als een zeef, onana bakt er niets van.blind idem.
mag wel gejnvesteerd worden in een goede doelman en betere verdedigers. Trouwens tadic mag ook wel eens banken.

2 assist en de winnende goal, het was wel de Gravenbergh show vanavond zeg, fantastisch doelpunt en weer in de laatste minuut, lijkt PSV in ons kampioensjaar wel zeg.

11 maart 2022 om 22:01

Ik kon altijd woest worden als Luuk in de laatste minuten zijn kop er nog tegen aan zette haha of vroeger Brian Ruiz in de slotseconden. Nu aan de goede kant is wel lekker hehe

11 maart 2022 om 22:15

Haha zeker begrijpelijk. Koekje van eigen deeg!

11 maart 2022 om 22:05

Tsja, die vergelijking vind ik sowieso ver gaan met dit historische doelsaldo. Het is niet alsof we iedere pot dit seizoen in de laatste minuut op 1 goal winnen. Daarbij had Ajax vorige week tegen RKC 53 kansen gemist. Ik praat die vertoning in de tweede helft niet goed hoor, ik snap de vergelijking, maar ik vind hem nog niet heulemaal gepast.

11 maart 2022 om 22:40

Volgens mij heeft psv dit seizoen meer wedstrijden zo gewonnen dan Ajax. Nu gebeurt het toevallig (gelukkig) 2 keer op rij, maar hiervoor was het standaard puntverlies.

Heerlijk! En wat een poeier!

Schandelige vertoning! Hoe kan het verval zo groot zijn in de 2e helft. Tadic al weken slecht, schuurs kut, blind te sloom, rensch dramatisch. Het geluk zit gelukkig aan onze kant, maar dit gaat un keer mis.

11 maart 2022 om 22:03

Nou idd. Berghuis niet dwingend, Klaassen onzichtbaar.
Vooral die invalbeurt van rensch, alsof er een amateur zondag 6e klasse in kwam

11 maart 2022 om 22:04

Je vergeet nico !

Blij met de overwinning maar dit is toch weer belabberd zeg. Je staat verdomme weer 2 doelpunten voor en weer verprutst je het bijna in de 2e helft. Snap er werkelijk niks van hoe je verdedigend zo door het ijs kan zakken. En dat eigenlijk sinds de wedstrijd van Benfica uit. Zo door spelen en je bent gewoon uitgeschakeld tegen Benfica. Ongelofelijk dat je het weer zo moet doen.

Pasveer where are you! Klopt geen kut meer van de achterhoede sinds Onana onder de lat staat. 6 goals in 3 competitiewedstrijden, meer al dan Pasveer in 20 duels. Do i need to say more?

11 maart 2022 om 22:03

De achterhoede is ook elke x anders sinds Onana in de goal staat. De goals liggen ook aan de verdediging niet aan de keeper.

11 maart 2022 om 22:48

Wie had dat gedacht inderdaad. Van Kat van Kameroen naar Kut van Kameroen... Hoewel ik me afvraag of het werkelijk aan hem ligt. Heb hem niet op een blunder kunnen betrappen ofzo.

11 maart 2022 om 23:33

Een keeper die het achterin neerzet en zijn verdedigers coacht kan voor enorme rust en structuur zorgen waardoor er minder gevaarlijke momenten ontstaan. Het is opvallend hoe veel meer Ajax in gevaar is gekomen de laatste wedstrijden. Heeft uiteraard ook te maken met gemis van Timber en Mazraoui.

12 maart 2022 om 10:14

Wat had je verwacht? Dat het gelijk weer goed staat? Dat is praktisch onmogelijk. Onana in vorm is 10x beter als Pasveer. Onana kan er ook niks aan doen dan Nico, Rensch, Klaassen en Berghuis matig tot slecht voetbalde.

Met dit spel ga je toch niet van Benfica winnen. Beschamend als je tegen Benfica er al uit ligt in de achtste finale

11 maart 2022 om 23:34

Een Nederlandse club die de groepsfase van de CL overleeft. Beschamend zeg.

Pffff, weer met hakken over de sloot. Dit kan niet goed blijven gaan. AZ en FC Groningen lijken me gevaarlijke uitglijders voor Ajax in deze vorm en Feyenoord zie ik in de Arena ook best een puntje stelen. Op papier is Vitesse verder nog een redelijke tegenstander maar de geschiedenis leert dat Vitesse in mei als een hond is die op een belly rub uit is.

Erg genoten van de vechtlust van weer een ‘kleinere ploeg’, wordt een mooi competitieslot!

11 maart 2022 om 22:08

"Als een hond die op een belly rub uit is". Ik ga stuk 😂 Maar dat klopt zeker over Vitesse.

11 maart 2022 om 22:20

De klassieker is altijd een wedstrijd op zich, die nooit zomaar gedaan is. Feyenoord dit seizoen is helemaal niet te onderschatten. Groningen uit is ook zo'n bananenschil, net zoals ik Cambuur uit daar ook onder rekenende. AZ uit is andermaal een lastige (top)wedstrijd. En ja, dan afsluiten in het Gelredome. Maar zoals je als PSV supporter zelf ook weet, Vitesse is in de geschiedenis een vrije vriendelijke tegenstander in de slotronde van de Eredivisie.

Maar goed, PSV heeft natuurlijk met uitwedstrijden tegen Feyenoord (voor jullie helemaal een ongelukkig huwelijk), Twente (stugge ploeg) en Utrecht (doen meestal wel lief, maar toch een lastige ploeg) ook niet louter makkelijke wedstrijden. En jullie moeten ook nog naar Leeuwarden, en je ziet wat daar allemaal kan gebeuren als je daar te makkelijk over denkt.

11 maart 2022 om 22:45

Zeker! Ik reken tegen Feyenoord zelfs op volledig puntverlies. En tegen FC Twente en FC Utrecht zijn inderdaad allerminst zekerheidjes. Maar terwijl ik dat eigenlijk van tevoren wel wist, is het voor ons Psv'ers een aangename verrassing dat Ajax onder druk gewoon erg kwetsbaar lijkt en helemaal niet zo onaantastbaar is als eerder dit seizoen. Voor de liefhebber betekent dat een zinderende eindsprint en als supporter van PSV zouden we door stom toeval gewoon rechtstreekse CL-plaatsing kunnen bijschrijven straks.

Dat zou met afstand het meest onverwachte en sowieso belachelijkste titel zijn in de geschiedenis van zowel PSV als de Eredivisie. Dit PSV heeft de slechtste keeper van de Eredivisie, twee waardeloze spitsen die samen minder scoren dan de spits van FC Twente, een verdediging die nog meer rammelt dan de algehele logistiek van het Russische leger en bovendien met tot dusver al 61 optredens nu al een recordaantal wedstrijden in de benen. Neem je dan ook nog de totale grilligheid van zowel ploeg zelf als de coach en zijn soms onnavolgbare beslissingen, dan kan dat mogelijke kampioenschap helemaal niet. Mocht de KNVB onverhoopt de schaal naar Eindhoven brengen, dan vraag ik me af of mensen zich nog wel kunnen herinneren waar Ajax het heeft laten liggen... Aan het doelsaldo zal het niet liggen.

Geluk vd kampioen…? Het was weer knijpen met de billetjes…

Jezus mina, wat heb ik geschrokken van Ajax de 2e helft. Als je zo voor de partij komt volgende week tegen Benfica en Feyenoord, loopt het niet zo af hoor, dan krijg je de deksel op de neus gedrukt

De spelers moeten echt op hun kop krijgen. Hoe kan je in godsnaam na de rust weer zo in de boot gaan? Die goal van Gravenberch is heerlijk, maar ik ben zo boos omdat dit gewoon niet nodig is. Laten we maar afsluiten dat we gewonnen hebben op karakter.....

Wat kan die Schuurs voor een speler met zijn lengte toch beroerd koppen. Die Kallon wint in de eerste helft gewoon meerdere kopduels van Schuurs, die toch echt een centimeter of 30 groter is. Je kan er echt helemaal niks mee, met zo'n gozer.

11 maart 2022 om 22:07

Ik heb het al vaker gezegd (i.c.m. kleine verdedigers), maar goed koppen heeft opzich niets met lengte te maken al maakt dit het natuurlijk wel makkelijker. Het gaat uiteindelijk om timing en sprongkracht.

11 maart 2022 om 23:46

Je kan wel weer Schuurs noemen, maar Nico en Rensch waren de zwakste schakels vandaag en speelde uiterst teleurstellend. Goed koppen heeft trouwens niks met lengte te maken, maar met timing. Schuurs is juist opbouwend erg goed, leest het spel en heeft een goede passing

Nog 8 potjes met 3-2 winnen en je bent gewoon weer kampioen. Is toch niets mis mee?!

11 maart 2022 om 22:05

Klopt, maar denk je dat het nog 8x goed blijft gaan als je zo speelt? En dat tegen toch niet de beste tegenstanders.

11 maart 2022 om 22:06

Blijft de concurrentie nog 8 potjes foutloos?

11 maart 2022 om 23:53

Ik hoop het maar het is niet goed voor de bloeddruk!

Wat een benauwde overwinning weer. Waarom!? Dd 1e helft is er niets aan de hand en in de 2e helft krijgen we dat laconieke weer. Onana is een bron van onrust met dat geschuif achterin. Blind, Tadic, Klaassen en Antony waren in de 2e helft zeer slecht en plichtmatig. Rensch is nog niet toe om volgend seizoen basis te staan. Kudus en Brobbey vielen goed in. Juist Kudus wil je simpelweg vaker zien.

11 maart 2022 om 22:13

Waarom moet Ajax telkens beginnen met de linksback in te schuiven bij een achterbal? Zelfs als dat al 3x heeft geleid tot een bal over de zijlijn, 1x tot gevaarlijk balverlies en 1x tot een tegengoal ... en nog zie je in de 85ste minuut gebeuren ... Ik wil het niet alleen Onana verwijten, want die bal van Nico kon echt niet en als ik zag hoe er werd verdedigd bij standaard situaties dan durf ik eigenlijk nog niet aan Benfica en Feyenoord volgende week te denken. Al dat geschuif met die verdedigers komt duidelijk het spel en de defensie niet ten goede.

Kudus vond ik een beetje wisselvalig, vaak ook hachelijke situaties waarin hij de bal kwijt raakte of bijna kwijt raakte. Maar goed, je ziet wel gelijk dat het een energie impuls geeft. Een speler die een keer wat anders doet of probeert. Hem vaker zien? Graag. Over Brobbey helemaal eens.

Nu enigszins kalmeren en toeleven naar Benfica ... maar deze titelstrijd is echt slecht voor mijn hart. Maar gezien de kwaliteiten van Ajax moet dat kampioenschap gewoon worden behaald, alleen lijkt het voor ons supporters een hogere prioriteit en spanning te hebben dan voor veel spelers als ik ze tegen RKC en Cambuur uit de rust zie komen. En daar kan ik ontzettend slecht tegen : het kampioenschap bepaald normaal of een seizoen geslaagd is of niet.

12 maart 2022 om 20:22

Exact het is zó belangrijk om kampioen te worden. De miljoenen garantie van de CL ipv midden in de voorbereiding van de voorronde CL te beginnen.. Laat dat maar aan Psv over. Ik begrijp er ook helemaal niets van dat we met deze selectie zo aan het stoeien zijn tegen Willem II-RKC- GoAE en Cambuur. Nergens voor nodig. Focus, felheid en met tempo vooruit voetballen.

Zeker met Onana in de goal krijg je weer bij een voorsprong dat rondtikken achterin en trage spelhervattingen. tegenstanders ruiken terecht bloed.

Al weken zijn we op zoek naar de Ryan Gravenberch in vorm, vanavond stond hij op : juist nu we het zo hard nodig hadden. Oh wat een heerlijke ontsnapping is dit zeg.

Dit was zo vreselijk onnodig, de eerste helft 77 procent balbezit, 1 om 16 schoten (0 om 7 op doel) : het was eerder wachten op 0-4 dan nog een spannende wedstrijd. Maar een frommel doelpunt vlak na rust (matig verdedigd) gevolgd door meer geklungel bij standaard situaties en die dramatische terugspeelbal bij de 2-2 leek het allemaal maar voor 1 punt te zijn. En wat stelde daar Ajax aanvallend tegenover? Heel veel afzwaaiers van Antony. Tadic was helemaal onzichtbaar en ook Berghuis en Haller vielen meer op door overtredingen op eigen helft dan in aanvallend opzicht. Wel geweldig dat Brobbey weer kon invallen, je merkt meteen dat zo'n jongen wat brengt. Was vlak voor de 2-3 er zelf nog dichtbij, maar gelijk is Cambuur 2-3 verdedigers kwijt aan het afstoppen van Brobbey waardoor andere spelers plots meer tijd en ruimte kregen.

Complimenten voor Cambuur, die niet opgaven en de huid duur hebben verkocht. En complimenten aan de arbitrage, die niet kinderachtig floot (ik vond rood voor Cambuur eerste helft ook te zwaar) maar wel voorkwam dat het een schoppartij zou worden. Mag ook wel eens gezegd worden.

Op naar Benfica!

Schandelijk dat Ajax dit weer laat gebeuren. Ze hebben niks geleerd van de vorige wedstrijden die ze zo slecht speelde. Het enige positieve is dat ze tot het laatste moment bleven gaan voor die derde goal.

11 maart 2022 om 22:09

Nou, pa\s na de 2-2 drong door dat er nog even gescoord moest worden....

Ik was een van degenen die Tagliafico terug wilde in Ajax 1. Maar dan wel die ik kende van vorige wedstrijden. Geeft de corner weg voor de 2-1 - Klaassen verdedigt als een oude man - en geeft de 2-2 op een presenteerblaadje. Al helpt dat stuk glad tapijt ook Timber niet. En dan voor de derde keer PSV van een paar jaar terug kopiëren. Eerst Willem !! uit, al was de 0-1 niet in blessuretijd, dan RKC en nu SC Cambuur. Ploegen hoeven na een 2-0 achterstand Ajax niet meer te vrezen, want dan stoppen ze namelijk met voetballen en valt de coach in slaap.

Benfica zal met steeds meer vertrouwen naar de Arena komen. Als je van Benfica zou winnen dan gaat Ajax er hard af in de kwartfinale. Liverpool, Real Madrid, City, Bayern Munchen Chelsea worden niet bang van Ajax in deze vorm. Je moet hopen op een loting Juventus of Manchester United. Dan moet Ajax een niveautje hoger als thuis tegen Dortmund om een kans te maken

Dan deze wedstrijd. Misschien moet Rensch het volgend seizoen maar eens een jaartje gaan proberen bij Twente of Utrecht ofzo want in Ajax 1 hoort hij niet thuis

11 maart 2022 om 22:26

Benfica staat thuis tegen het laaggeplaatste Vizela op dit ogenblik 0-0....

11 maart 2022 om 23:11

Benfica stond na 7 minuten wel met 10 man

Dit Ajax is zo verschrikkelijk uit vorm. Eerste helft redelijk, maar weer met totaal de verkeerde instelling de 2e helft in. Schuurs is té slecht voor woorden. Mazraoui teveel met zijn transfer bezig. Onana slecht….ten Hag weet het te presteren om steeds weer de verkeerde keuzes te maken. Dit Ajax wordt geen kampioen.

Ajax ajax ajax wat ben je aan het doenm opnieuw het geluk aan jullie zijde. Eerst al tegen rkc nu bij cambuur, na een comfortable voorsprong. Het geluk van de kampioen dan maar zullen we zeggen. Maar tja ajax onwaardig. Zo zijn de kansen tegen Benfica schaars

En juichen alsof het de CL betreft, maar dat mag blijkbaar in dit geval wél gewoon ;-) Zo tegen Benfica en het is over en uit

Het 2-0 syndroom, je denkt er te zijn maar toch niet… Kan een keer gebeuren dacht ik na Benfica :-(

Nog 8 finales, voorlopig mag je nog 1x gelijkspelen. Maar denk dat we iets meer marge hebben. Dit is niet goed voor m’n hart, maar op naar nummer 36.

11 maart 2022 om 23:13

Ajax wordt gewoon kampioen. PSV moet nog uit tegen Feyenoord en als er iets is waar PSV moeite mee heeft dan is het wel winnen in de kuip. Dat lukt ze bijna nooit

Nou iedereen die roept” Nico Nico” … Jezus wat een fouten bij de Cambuur doelpunten!!! De corner waar Cambuur uit scoort laat hij zich kinderlijk van de bal zetten en die 2e bal is helemaal triest!! Past wel bij een Ajax van de 2e helft… gvd dat eeuwige arrogante houding gedrag de 2e helft starten Pff.. Mwah we staan nog bovenaan! Benieuwd of dat na volgende week nog zo is!

Het moet gauw beter gaan bij ajax het geluk gaat een keer ophouden.

Wat blijft voetbal toch een bizar spelletje. Ajax maakt in de eerste 22 wedstrijden 69 goals en krijgt er maar vijf tegen.

Daarna in vier wedstrijden tegen laagvliegers Willem II, Go Ahead Eagles, RKC en Cambuur: acht goals voor, zes tegen. En twee keer ontsnapt in de blessuretijd.

Ik zal zeker niet zeggen dat PSV nou zo lekker draait. En ik zou nog altijd niet heel veel in durven te zetten op een landstitel voor PSV. Maar toch: dit geeft de Eindhovense burger weer even wat moed.

11 maart 2022 om 23:15

Het programma voor PSV is denk ik te zwaar. Feyenoord uit gaat bijna altijd fout voor PSV. PSV heeft altijd problemen in de kuip

Pff Ajax wint ook iedere week in de blessuretijd. Mazzelaars.

Nou ik zal ook niet meer om Tagliafico roepen, dramatische pot een en al nonchalance gelukkig geen rare overtredingen maar niet best dit. Schuurs niet goed genoeg, wint geen duels, dekt op de verkeerde momenten door tot aan de 16 van de tegenstander.. Klaassen onzichtbaar, Rensch viel weer door de mand die moeten we gewoon afschrijven voor dit seizoen en in de voorbereiding weer de kans geven.

Gravenberch was geweldig dit willen we vaker zien, zeer dominant vooral de de eerste helft. Brobbey viel ook onwijs goed in, die hebben we echt gemist. Vraag me af of Tadic en Haller het einde van het seizoen gaan halen want die speelde de 2e helft echt op hun tandvlees en niet voor het eerst.

Mag hopen dat iedereen tegen Benfica weer fit is anders ga je er gewoon keihard af.

11 maart 2022 om 23:30

Benfica speelt thuis 1-1 tegen het grote Vizela. Begint een armoedig affiche te worden op deze manier

Ik heb de pot niet gezien maar gelukkig dat er winst is!

Maar ik zeg het alweer een tijd. Onana op goal is helemaal niet zo goed als we denken! Hij zet gewoon geen verdediging neer en coached niets!

3 potten Onana op doel, 6 doelpunten tegen in de Ere Div.
23 potten met Steek en vooral Pasveer en 5 doelpunten in 23 potten!

Maar mensen willen het gewoon niet zien! Blij dat die straks weg is!

Ik wil nog even iets toevoegen over dat mensen altijd maar vinden dat Ajax de scheids mee heeft maar dat is dus zeker niet zo!

1e helft had zo maar rood kunnen en wellicht moeten zijn voor die vent van Cambuur en een penalty voor Anthony!

En dan krijgt Cambuur een lucky klutsgoal en een cadeau.
Maar dat is gewoon de schuld van Onana. Die kan geweldig op de lijn keepen, maar verder spreekt die geen woord Nederlands en zet die nooit zijn verdediging neer.

Je ziet hem altijd maar kijken en wat meelopen terwijl Pasveer iedereen altijd op zijn plaats zet net zoals Steek. Dat is de taak van een keeper...hoop dat we snel een ander in de goal hebben anders kan je de CL ook wel verder vergeten.

Hoorde ik Ten Hag bij ESPN nu zeggen dat Ajax de hele wedstrijd onder controle had. Dat geloof je toch niet. De 2de helft was Ajax echt heel erg zwak. Ziet Ten Hag dat dan zelf niet

Buiten dat het vandaag de tweede helft heel slecht was, geef je wel weer een voorsprong uit handen. Eigenlijk sinds Tottenham hebben ze er niks van geleerd. Ten Hag mag daar wel wat aan gaan doen, 2-0 moet gewoon betekenen dat het klaar is. Geen gekke dingen doen, wedstrijd controleren door niet zo ver naar voren te stappen. Je achterlijn 5 meter naar achteren en een mannetje meer achter de bal. Doelsaldo is al niet meer in te halen en +2 per wedstrijd is meer dan voldoende.

Meestal als gravenberch schiet ga ik al n biertje halen omdat ze de bal dan moeten gaan zoeken bij de cornervlag dus deze moet ie verkeerd geraakt hebben dat kan niet anders. En is het Koekange opgevallen dat wanneer rendch erin komt totaal niet loopt, zowel tussen Anthony en hem niet maar ook het team draait dan veel minder,lees onzekerder

Ik snapte gisteren al niet waarom de overtreding vlak na rust op Anthony in de 16 meter niet bestraft werd. Zit ik vanmorgen de samenvatting van FC Dordrecht tegen Jong Ajax te kijken en zie ik dat VD Sloot van Jong Ajax een rode kaart krijgt voor eenzelfde overtreding op een doorgebroken speler buiten de 16 meter.

Ik snap ook niet dat de scheidsrechter bij Cambuur - Ajax de doeltrap zo snel liet nemen. Zo kan een VAR nooit serieus naar de beelden kijken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren