Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Overmars reageert met een emoji op hard en eerlijk bericht van Ronald de Boer

Laatste update:

Ronald de Boer heeft maandagavond zijn kijk gegeven op de situatie van Marc Overmars bij Ajax. Aan tafel bij Rondo vertelde de analyticus dat hij zijn oud-ploeggenoot bij onder meer het Nederlands elftal de waarheid heeft gezegd in een appje. “Marc, je hebt er een zooitje van gemaakt”, schreef De Boer, die een hartje als reactie kreeg op zijn bericht. De Boer zei verder dat hij zich weinig kan voorstellen van de vermeende ‘haantjescultuur’ bij Ajax.

“Er werken ruim 400 mensen bij Ajax en door dit voorval, wat blijkbaar een ernstig vergrijp is, wordt er maar gezegd dat er een haantjescultuur is”, haakte De Boer in op de actualiteit. “Dat is in mijn ogen reinste onzin. Er werken mensen keihard en dan wordt er maar gedacht: jij werkt bij Ajax, dus jij gedraagt je ook naar de slogan ‘Wij zijn Ajax, wij zijn de beste’. Als ik bijvoorbeeld naar Erik ten Hag kijk, dan is dat is in mijn ogen een voorbeeld van beschaafdheid. Als ik naar de jeugdtrainers bij Ajax kijk, dan zijn dat allemaal hardwerkende gasten die ambities hebben om hoofdtrainer te worden. Het is totaal niet zo dat ik denk: er lopen gasten rond die allemaal denken dat ze Johan Cruijff zijn en zich daarnaar gedragen.”

“Verder heb je alleen maar mensen die opgeleid zijn, bijvoorbeeld om het socialmediaplatform een gezicht te geven, of de zakenrelaties”, vervolgde De Boer. “Ik ken alleen maar geweldige mensen, die waarschijnlijk heel hard gestudeerd hebben en geweldig werk verrichten voor Ajax. Natuurlijk kan het er zijn, maar het kan hier aan tafel ook zijn. Ik denk niet dat Overmars dat even op straat wilde gooien. Hij wilde niet dat het bekend werd. Dit soort voorvallen gebeuren dan helaas en vaak reageer je dan te laat pas”, opperde de analist, die al contact heeft gehad met Overmars.

“Als je de beslissing neemt dat je opstapt, dan betekent het dat je er een behoorlijk zooitje van hebt gemaakt. Ik heb echt alles met hem meegemaakt, alle successen... Hij is gewoon one of the guys. Aan het begin geloof je het ook gewoon niet. Ik dacht echt: denk je dat je Brad Pitt bent of zo? Dat heb ik hem ook geschreven: ‘Marc je hebt er een zooitje van gemaakt. Ik hoop dat je eruit komt, maar het is vreselijk.’ Hij stuurde een hartje terug. Ik meen het ook echt, ook voor zijn familie is dit klote. Maar hij moet nu stilzitten en geschoren worden", besloot De Boer.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Marc zit vast te wachten op dit soort (ongetwijfeld) goed bedoelde berichten. Hij (en zijn gezin) worden nu al genoeg afgemaakt, terecht hoor. Maar laat hem verder nu lekker, hij heeft nog steeds geen misdaad begaan.

14 februari 2022 om 23:07

Helemaal met je eens Ciarobert. Lijkt btw wel een heksenjacht op heel Ajax atm. Van alle kanten. ook Lachwekkend ook daar bij Studio Sport (npo) lopen ze maar te erop in te harsen. Grappige is dat dat zelfde kanaal NPO progammas maakt waar kinderen naar naakte mensen kunnen kijken (inclusief geslachtdeel) Maar daar hoor je weining over.

15 februari 2022 om 09:51

Wat sla jij de plank mis als je niet snapt waarom het kwalijke ajax wordt besproken, maar wel dat soort (meer menselijke) onderwerpen langs komen

15 februari 2022 om 10:01

Je doet je naam eer aan zeg. Een en onzinnige whataboutism uit het boekje erin gooien om lekker de situatie rondom Ajax te bagatelliseren. En dan ook nog 96 duimpjes. Het niveau op Voetbalzone is soms echt diep en dieptriest.

15 februari 2022 om 10:25

Ja want dat is echt hetzelfde. Nederland wordt echt steeds dommer.

15 februari 2022 om 17:52

Nee maar de NPO die weigert iets te doen met het onderzoek van Argos naar kindermisbruik van hooggeplaatste ambtenaren is natuurlijk nog veel schrijnender. De media bepaalt waar jullie ogen op de gericht zijn als je dat niet ziet ben je echt blind voor de waarheid.

16 februari 2022 om 10:15

Whataboutism? Op welke basisschool heb jij dat woord geleerd? Hahaha

16 februari 2022 om 10:43

Whataboutism is een zeer veel gebruikte term in maatschappelijke discussies, om aandacht van het besproken onderwerp af te leiden door naar een vergelijkbare situatie te verwijzen. Werd veel gebruikt tijdens de Krimoorlog en ook al daarvoor. Zeker geen basisschoolterm ;-)

14 februari 2022 om 23:09

Vooral niet van Ronald De Boer. Iemand die een WK promoot wat is gebouwd op slavernij en moord en die mensen voor wat oliedollars wil wijs maken dat het daar Disneyland is

14 februari 2022 om 23:14

Ik denk dat er nog wel veel meer schandalen dit jaar in de media zullen komen. Dit jaar lijkt echt het jaar van de schokkende onthullingen te gaan worden vanuit onze maatschappij.

14 februari 2022 om 23:16

Wil je in de media werken, moet je tenminste een dubbel moraal hebben. Echt verwerpelijk wat er laatste tijd in de media gebeurd; dat wat @jokertalk benoemd, bashen van Telegraaf op Marc maar blijkt hun werknemer Mick van W. ook geen heilige, blad Linda.

Doe mij maar gewoon Voetbalzone met comments van 'gewone' Nederlanders

14 februari 2022 om 23:35

Japie, beloof je hierbij hier 0 aandacht te besteden aan het WK in Qatar? Want jij hebt een moreel kompas toch?

14 februari 2022 om 23:41

Ik ga idd niet kijken nee. Ik wil niks met dat afgrijselijke WK te maken hebben

14 februari 2022 om 23:48

Nou, dat is dan wel principieel van je. Zal je zien dat we daar dan wereldkampioen worden😅

15 februari 2022 om 00:12

@japie het screenshot is gemaakt. Ik zo het wel waarderen als je doet wat je zegt.
Overmars zal hulp moeten zoeken. Er zal iets zijn waardoor hij dit gedrag toonde. En het merendeel van de mensen die bij Ajax werken, zullen eerlijke hard werkende mensen zijn . Maar zo als zo vaak is het een klein deel die het voor de rest verziekt

15 februari 2022 om 05:05

Wie weet 😄 Ik zie het niet gebeuren. Zowat al onze internationals zijn geen bepalende spelers bij hun clubs. Daarnaast missen we creativiteit waardoor we vaak voorspelbaar voetbal spelen in een vrij laag tempo

15 februari 2022 om 06:28

Japie.... Ben jij van plan dit verhaal in 2050 nog steeds naar voren te schuiven of hou je daar eens mee op. Je mag zeggen wat je wil, maar met wat jij zegt kan je wel bij de NOS/NPO1 gaan werrken. Lijkt wel indoctrinatie of zo..

15 februari 2022 om 07:06

Japie in 2014 waren de verwachtingen van het volk ook bizar laag met alleen Robben in vorm en v Persie die ook kwakkelde in Oranje. Dat de puzzelstukjes op hun plek vielen in Brazilie hadden weinig mensen aan zien komen. Ook komend WK denk ik dat we weer eens kunnen verrassen, omdat we een verdediging van wereldklasse hebben en op het middenveld en voorin de puzzelstukjes weer even goed moet worden gelegd. V Gaal vind ik daar de ideale man voor en is ook in staat om een spirit te creeren van "hey er valt hier iets te halen"

15 februari 2022 om 07:44

Haha, Bossie dat zou wel briljant zijn natuurlijk, dat wanneer ten tijden van het wk Japie hier een analyse uiteen komt vouwen dat jij m er aan herinnert dat hij niet zou kijken. Ronald de Boer komt verder ook niet echt met een sterk betoog vind ik. Hij heeft wel een punt dat de slogan van Ajax nu even niet echt helpt in de beeldvorming, wij zijn Ajax etc…maar als je dan Ten Hag gaat noemen, waar zowat heel de wereld van vind dat die zo atypisch is voor Ajax, dat slaat natuurlijk nergens op.

15 februari 2022 om 12:45

@PieterPost Maar Robben heeft ons bijna hoogst persoonlijk naar de halve finale geschoten. Wie gaat dat nu doen? Ik zie geen spelers van het kaliber Robben in Oranje. We hebben een paar goede centrumverdedigers maar de backs bv zijn niet je van het. Van het middenveld wordt ik juist niet vrolijk. Daar zit nul creativiteit en het zijn drie dienende middenvelders. Van de aanval ben ik ook niet onder de indruk. Depay is onze enige productieve aanvaller en die is de laatste tijd ook vrij wisselvallig

15 februari 2022 om 12:50

@JeffreyvanUffelen Misschien vind jij het normaal dat er moderne slaven de dood in worden geholpen voor een voetbalspelletje maar voor mij zijn dit hele erge dingen die niet door de beugel kunnen. Als er hier in Nederland pakweg een terroristenaanval is waarbij een aantal Nederlanders sterven dan ben jij waarschijnlijk de eerste die er schande van spreekt maar als er in Qatar moderne slaven de dood in worden geholpen bij de bouw van die voetbalstadions en hun lijken worden verstopt in de woestijn dan is het opeens niet erg en een ver van je bed show

15 februari 2022 om 23:32

Wat een onintelligente en compleet ononderbouwde vergelijking. T een heeft compleet niks met t andere te maken. Ik lees jouw reacties nu al een hele poos, maar enige vorm van empathie, compassie of intelligentie heb ik nog steeds niet kunnen ontdekken. Blaten om het blaten. Je roept veel, maar je zegt niks. Steeds die ondoordachte, simplistische, populistische reacties. Wat een wanvertoning. Wees wijs en zwijg.

16 februari 2022 om 08:23

Ja, want een dickpic sturen is erger dan het promoten van een WK wat is gebouwd op slavernij en vele doden. Als je dat soort dingen doet voor wat oliedollars dan heb je imo geen enkel recht meer om publiekelijk kritiek te hebben op Overmars

Hard en eerlijk bericht ? Schrijnende televisie bedoel je , als Rondo iets geeft om kwaliteit was dit de laatste uitzending van Ronald de Boer.

14 februari 2022 om 23:04

Die man voegt werkelijk niets toe aan een praatprogramma, snel afscheid van nemen..

14 februari 2022 om 23:31

Ik heb de video nog niet gezien. Maar dit is de eerste reactie die ik lees die echt uit het hart komt. Alle andere reacties komen uit de onderbuik van mensen.

14 februari 2022 om 23:41

uhhh ja heh uhhh nee maar uhh ja uhh.
Kwaliteiten als analist heeft Ronald de Boer nooit gehad. Totaal oninteressant iemand, vraag me uberhaupt af waarom hij ooit daar aan tafel mag zitten met z'n ge'uh.

15 februari 2022 om 00:57

"uh uh uhm maar in Nederland gaan ook dingen fout, niet alleen in Qatar". Bij deze de toegevoegde waarde van de heer de Boer.

Mag hopen dat na dit schrijnende optreden hij geen uitnodiging meer ontvangt.

15 februari 2022 om 08:58

Oh ja, je mag natuurlijk geen mening meer hebben als je minder uit je woorden komt of het niet zo goed kan vetellen als een fantastische dichter of niet de mening hebt van heel Nederland. Dat de Boer erg slecht is is communiceren dat laat ie altijd zien maar daarom is zijn mening niet minder dan een rancunoze Offers of de sensatie zoekende media die vooral een ander doel hebben dan de feiten. De Boer kent Overmars en Ajax en dat hij hier zijn licht op laat schijnen is prima want hij wordt uitgenodigd.

Wat heb ik hier een massa mensen gezien die het allemaal zo goed weten hoe het wel moet en even weet dat je zonder emotie gewoon in een bedrijf dit probleem wel even oplost. Ja, ook de mening van een de Boer hoort er dan helaas ook gewoon bij.

15 februari 2022 om 09:09




Zo lang een Ronald Waterreus bijvoorbeeld (die onlangs nog in een podcast opperde dat PSV met Ten Hag als opvolger voor Schmidt moet gaan) vind ik het niet geheel onlogisch dat ook een Ronald de Boer er gewoon mag zit met z'n 'ge'uh'.



15 februari 2022 om 10:19

Als zijn woordenschat per zin bestaat uit drie keer een "ehhh" en "héhh" dan mag hij zijn mening wat mij betreft in zijn eigen kelder ventileren ja. Enorm storend en leidt af van wat hij nou eigenlijk probeert te zeggen.

15 februari 2022 om 10:27

Je mag wel een mening hebben als je niet uit je woorden komt, maar een baan als analist is dan een vreemde keuze

15 februari 2022 om 12:52

Nee, als je niet zo welbespraakt bent mag je niet in het openbaar spreken dus? Dus laten we mensen als Erben Wennemars, Sanne Hans, Fred Rutten, Ronald en Frank de Boer enz. maar opsluiten achter geluidswerend glas. We hebben meer aan van die gladde praatjesmakers als Sywert van Lienden, Jort Kelder, Albert Verlinde enzo..... Wat een flauwekul!

15 februari 2022 om 13:04

Dat zijn inderdaad de 2 opties. Of je wordt analist, of je zit opgesloten achter geluidswerend glas.

15 februari 2022 om 16:19

Of je let op de inhoud en niet op de verpakking....

15 februari 2022 om 19:46

Ja want qua inhoud is Ronald de Boer echt de reïncarnatie van Plato.

15 februari 2022 om 22:51

Qua voetbalintelligentie schat ik hem toch wel iets hoger in dan ene Migi….

16 februari 2022 om 00:03

Dan schat ik Migi toch wel wat hoger in. Geweldige analist wie zo aan tafel kan zitten bij Rondo.

15 februari 2022 om 15:56

Ik vind het in de eerste plaats al stuitend dat De Boer die apps openbaar maakt. Dat is iets tussen hem en Overmars, niet bedoeld voor televisie. Zo leer je je vrienden wel kennen. Als ik ooit een grote fout zou maken hoop ik dat mijn vrienden dat eerlijk tegen me zeggen maar dat dat dan vervolgens niet op internet wordt gezet.

16 februari 2022 om 12:43

En de cancel cultuur blijft op deze manier in stand gehouden...besef je eigenlijk zelf wel hoe zielig het is wat je zegt? Iemand niet meer op tv willen omdat het niet overeenkomt met jouw mening en visie, bravo jongen.

Dit blijven ook makkers 4 life, ongeacht de fouten die deze lui maken!

15 februari 2022 om 09:10

Begrijp ik nou goed dat jij iemand als vriend zou laten vallen als hij zijn baan kwijt raakt op deze manier? Mensen maken fouten, hè? Maakt hem niet meteen een slecht mens ofzo. Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.

15 februari 2022 om 09:53

Dit is wat anders dan "mensen maken fouten". Niet bagatelliseren. Ja, mensen als Marc die mij zo doen verbazen zijn per direct uit mijn vriendenkring. Smerige galbakken doe ik niet aan.

15 februari 2022 om 10:10

Ik ben het een met Mario, mensen laten vallen die je als vrienden beschouwt op deze manier. Zal er voor zorgen dat je weinig vrienden overhoud.
Nooit vergeten he, achter gesloten deuren gebeuren de meest vreemde dingen.
(dus ook van je vrienden niet er nooit een woord er over zeggen)

15 februari 2022 om 10:24

A, ja de bagatelliserenkaart. Wanneer je niet benadrukt hoe erg je het allemaal niet vindt en ook nog even aangeeft dat we aan de slachtoffers moeten denken, dan bagatelliseer je direct. Prima. Ik bagatelliseer echt helemaal niets. Dan zou ik niet graag tot jouw vriendengroep behoren. Oprecht niet. Mensen die op die manier denken zijn doorgaans, dus niet naar jou persoonlijk maar doorgaans, niet betrouwbaar. Die kun je missen als kiespijn. Dat soort mensen zijn er alleen als het goed gaat, als je met een gebroken been in het ziekenhuis ligt blijven ze lieven op de bank een quinoasalade eten in plaats van bij jou op bezoek te komen. Als de verhalen waar zijn, en daar ga ik voor het gemak even vanuit, dan is Overmars een viezerik. Hoeven we niet moeilijk over te doen. Dat vind ik ook. Maar dat betekend niet dat ik hem direct uit mijn vriendenboekje verwijder. Dat gaat dan ook wel weer erg ver.

15 februari 2022 om 22:03

Eens met Mario. Eerst heeft ook zo’n vriend gewoon steun nodig. Dan komt er vanzelf een moment dat je een keer goed door kan vragen; waarom heb je dat gedaan? Heb je er wat van geleerd? Je bent niet vrienden met Overmars om de vrouwen, je bent vrienden omdat je ergens een snaar raakt bij elkaar. Dat moet je niet zomaar weggooien.

Zit wel een grens aan natuurlijk, als het hele verschrikkelijke misdaden zijn wordt het wat anders.

Beter dan een foto van z'n snikkel.

16 februari 2022 om 14:46

Dat zou hilarisch zijn. Dat Overmars aan De Boer een dickpic terugstuurt Moet je je voorstellen hoe onze Ronald er dan bij zit.

Schandalig dat Marc zo reageert dit is echt compleet respectloos, met andere woorden het boeit me niets wat een gast !

14 februari 2022 om 23:09

Ooit van cynisme gehoord?
Ronald trapt open deuren in waar je niet op zit te wachten. Stuur dan niks.

14 februari 2022 om 23:09

Want jij weet wat Marc bedoelde met dat hartje?

14 februari 2022 om 23:23

Het boeit ook vrij weinig

14 februari 2022 om 23:29

Het is altijd handig om het hele artikel te lezen bij Voetbalzone. Natuurlijk stuurde Overmars een hartje terug op het stukje "Ik hoop dat je er uit komt" van De Boer. Ronald wenst 'm op z'n eigen manier een soort van sterkte en dan is een hartje een best normaal antwoord.

14 februari 2022 om 23:30

Daar hebben sommigen de grootste moeite mee: de hele tekst lezen...

Vond met name Van Basten erg sterk overkomen (eigenlijk altijd). Zeker toen hij opriep de onderzoeken af te wachten en vaker nuances aan te brengen had hij 100% gelijk. Het is verschrikkelijk wat Overmars heeft gedaan, maar wordt in de media behandeld als een serieverkrachter, onterecht.

14 februari 2022 om 23:15

Wij weten toch niet wat hij allemaal wel of niet heeft gedaan? Misschien is het juist wel verschrikkelijk. Want Menno Geelen zei in een regeltje dat bij Overmars de grens van het betamelijke al helemaal uit het zicht was. En niet een beetje. Maar inderdaad, laten we maar afwachten wat het onderzoek oplevert, dan kunnen we er allemaal wat van vinden. Maar hij heeft er zo als het nu lijkt wel een zooitje van gemaakt, om in de termen van R. de Boer te spreken....

14 februari 2022 om 23:23

Dat hij er een zootje van heeft gemaakt: zeker. En het zou best kunnen dat hij iets verschrikkelijks heeft gedaan, echter gaan de media hier nu al vanuit, zonder enig bewijs. De afgelopen week heb ik niets anders gehoord dan "ik denk dat", "er zijn geruchten" en "naar alle waarschijnlijkheid". Laten we het allemaal.eens afwachten, en dan pas oordelen.

14 februari 2022 om 23:26

Jij denkt dat die dames allemaal staan te liegen?! Maak jezelf niet zo belachelijk!

14 februari 2022 om 23:29

Haha bijzondere conclusie na het lezen van mijn reactie 😅 #begrijpendlezen

15 februari 2022 om 09:09

en jij denkt dat vrouwen nooit liegen over dit soort dingen? hoe naïef ben je dan... er zijn talloze voorbeelden van vrouwen die zulke aantijgingen verzonnen hebben...

15 februari 2022 om 22:07

Oldspice, zeker liegen vrouwen hierover. Maar zijn er ook voorbeelden waarbij er echt een groter aantal vrouwen zoiets verklaren, en dat dan later blijkt dat ze allemaal gelogen hebben? Ik ken ze niet. Denk dat dat vaak individuen zijn.

15 februari 2022 om 08:27

Ga hier volledig in mee, hij heeft ontslag genomen, om dickpics die die verzonden heeft en wat opdringerig gedrag. Hij heeft geen vrouw fysiek aangerand, maar goed, Nederland gaat aardig Amerika achterna met het aanstelcultuur. Overal word maar wat van gevonden en opgeblazen.

Terecht dat Marc weg is, onterecht is de heksenjacht.

15 februari 2022 om 09:55

Dut potloodventers mogen ook weer prima hun ding doen? Zou je dochter leuk vinden

15 februari 2022 om 10:56

Hij is toch zijn baan kwijt en staat bekend als viezerik. Moet hij en Ajax dan helemaal kapot? Zelfs Ali B komt er minder vanaf.

15 februari 2022 om 16:40

Ali B had geluk dat Overmars erna kwam. Eigenlijk moet Overmars hopen dat ze bij Feyenoord of PSV een schandaaltje krijgen, dan hoor je er niks meer over.

Ik heb De Boer maar een keer nog verbetener iets zien verdedigen en dat was het WK in Qatar. Als Frank de Boer je verdedigt in een TV-programma weet je dat je de Sjaak bent.

15 februari 2022 om 09:36

Zat Frank er ook?

Verrassend. Een dickpic schijnt meer zijn handelsmerk te zijn.

14 februari 2022 om 23:25

Humor

14 februari 2022 om 23:56

Tja wat moet je anders met dit soort non-nieuws? updates over het appcontact tussen Ronald de Boer en Marc Overmars. Lekker relevant.

Het is een privã© bericht van De Boer aan Overmars, waarom moet je de inhoud er van op tv vermelden? En is Ronald de Boer, die ambassadeur is van dat WK voetbal in Qatar, waar mensen nog veel slechter worden behandeld dan de dames bij Ajax (zonder dat te bagatelliseren), wel de juiste persoon die nu iets over Overmars mag zeggen.

14 februari 2022 om 23:59

Want dat is alleen voor gutmenschen een privilege? Wat een onzin zeg. Ik heb ook wel eens met veel plezier een vakantie in Frankrijk doorgebracht, maar wil dat zeggen dat ik mishandeling van ganzen voor de infame foie gras daarmee goedkeur? Hou op hoor.

15 februari 2022 om 00:05

Je vergelijking slaat nergens, tenminste, ik neem aan dat jij die mishandeling van de ganzen niet promoot. Als je dat wel doet, dan klopt je vergelijking wel, maar dan doet die vakantie er niet toe.

En mag ik hier uit opmaken dat je het versturen van een dickpic zwaarder inschat dan het uitbuiten van duizenden bouwvakkers, die onder slechte onveilige omstandigheden moeten werken en waar ruim 3000 bouwvakkers zijn overleden?

15 februari 2022 om 09:19

Heeft Ronald de Boer die bouwvakkers mishandelt dan?

15 februari 2022 om 09:55

Dat is maar net hoe je het bekijkt. Ja deze mensen werken niet onder omstandigheden zoals wij hier in nederland zijn gewend, maar zonder dat werk waren zij en hun familie in bijvoorbeeld india of Pakistan misschien wel gestorven van de honger. Je moet niet vergeten dat deze mensen vrijwillig vetrekken naar het land. Daarnaast is het onbekend hoeveel er zijn gestorven door en tijdens de werkzaamheden. Daar is namelijk niets van bekend.

15 februari 2022 om 12:51

Musi, ik snap je punt alleen ligt het verhaal iets gecompliceerder. Vaak zijn ze naar Qatar gelokt onder valse voorwaarden. Denk aan meer salaris recht op burgerschap noem het maar op. En zomaar terug naar land van herkomst kan ook niet want je paspoort wordt ingenomen. Zoek de docus maar op als je mij niet gelooft. Dit gebeurt overigens ook gewoon in Europa bijvoorbeeld in Portugal in de fruitteelt. Hoor je niemand over, overal in de wereld wordt misbruik gemaakt van mensen.

Ken hun vriendschap/omgang verder niet, maar wel ‘n beetje psycho dat ie met een hartje reageert op zo’n bericht. Maar goed, ken ook aan mij liggen. Ligt waarschijnlijk aan mij. Hartjes zijn eng.

14 februari 2022 om 23:38

. ❤️

15 februari 2022 om 00:42

Op Valentijsdag mag dat

Iemand die misstanden in Qatar bagatelliseert en wordt betaald om als ambassadeur dit dubieuze land te promoten, neem ik niet serieus. Sorry Ronald maar je bent totaal ongeloofwaardig.

15 februari 2022 om 16:34

Om vervolgens ook nog de naam Brad Pitt te noemen als een voorbeeld van iemand die ? ja wat eigenlijk, maar hij noemt de naam Brad Pitt in deze zaak terwijl dat nergens op slaat of op gegrond is. Schandalig.

Ik krijg hier wel een beetje een naar gevoel bij. Niet alleen is Ronald de Boer niet de aangewezen persoon om z'n morele kompas te moeten doen spreken, ook deel je dit soort informatie alleen uit eigen gewin. Totaal geen meerwaarde om dit te delen in rondo als je niet gewoon olie op het vuur wilt gooien om zelf in de schijnwerpers te staan met een 'nieuwtje'. Zal de man bijvoorbeeld hebben stilgestaan bij de kinderen en vrouw van Marc Overmars? Ik denk het namelijk niet.

14 februari 2022 om 23:32

"Ik meen het ook echt, ook voor de familie is het klote". Volgens mij kan je uit de tekst halen dat De Boer stilgestaan heeft bij de kinderen en vrouw van Marc Overmars.

14 februari 2022 om 23:45

Daden zeggen meer dan woorden en als je zoiets irrelevants naar buiten brengt, iets dat alleen maar olie op het vuur gooit, heb je niet echt nagedacht over wat dat soort berichten met het gezin van Overmars doen. Dit is gewoon ordinair scoren met een nieuwtje, want het voegt werkelijk 0 toe aan de hele discussie.

15 februari 2022 om 00:18

Fijn dat jij dat even bepaalt. Je leest zelf eerst de tekst niet en daarna kom je enkel met aannames. En ‘gewoon’ toevoegen aan je bericht maakt het niet de waarheid. Maar prima, je kan weer lekker wat zeiken. Ik zie de olie niet maar of die er überhaupt is lijkt voor jou weinig uit te maken.

Die man moet tegen zichzelf in bescherming worden genomen zeg. Dat hebben ze nagelaten na zijn uitspraken over Qatar. Nu zullen ze dat toch wel inzien?
Tekenend dat hij ook niet inziet wat de achterliggende gedachte van zo'n emoticon is. Wat moet je nou met zo'n bericht?

14 februari 2022 om 23:37

Tekenend dat jij niet inziet wat de achterliggende gedachten van zo'n emoticon is. Overmars reageert met dat hartje op de vorm van sterkte wensen van De Boer, die stuurde namelijk "Ik hoop dat je er uit komt". Mensen hebben hier echt moeite met hele artikelen lezen en dat is echt nodig bij dergelijke suggestieve titels als deze.

15 februari 2022 om 08:17

maar anyway, nadat ik het bericht initieel al gelezen had (want lezen is het moeilijk niet, maar het interpreteren wel) moet ik jou dus in Dick Bruna taal uitleggen hoe ik het interpreteer. Bij deze: Ik zie dat ronald 3 zinnen stuurt, Op 2 kun je sarcastisch reageren en 1 zin heeft wellicht een wat positievere noot. 2 uit 3 dus dat het sarcastisch is. Daarbij, gezien de inhoud, namelijk een open deur waar een 8 jarige jaloers op wordt, lijkt het me een sarcastisch hartje. Maar goed. ieder goed recht om te denken wat hij denkt toch.

We moeten Overmars een poosje met rust laten, zowel hij in korte tijd heel veel heeft meegemaakt. In elk geval vinden wij allemaal verschrikkelijk wat bij Ajax is gebeurd.... grensoverschrijdend gedrag van Overmars.

Niet alleen Overmars, maar ook zijn per paar Bn'ers er van beschuldigd(niet officieel) via The Voice en anderen. Ook al in het politiek zijn er ook paar Tweede Kamerleden in de fout gegaan met hun gedrag. Het groeit als een vlek in onze maatschappij! We moeten ook leren gehoorzamen aan gedragscode en integriteitscode waar ook bij alle instellingen en bedrijven geldt.

Seks is voor mij heel privé waar ook niet op het werk wordt verteld.... De naaktfoto's zijn ook echt privé, maar moet iemand zelf weten wat er mee gaat doen, publiceren of niet. Maar om ongevraagd naaktfoto of een penisfoto te sturen is niet ok, dat is volgens mij gewoon inbreuk op je privileges en privacy. Dat je zoiets doet op je werk is ook echt fout, heel dom bezig, en vaak leidt dat tot ontslag of neem je zelf ontslag. Respect voor jouw collega's is ook erg belangrijk vooral als je lid bent van het team waar je mee samenwerkt. Echter vernam ik ook op andere fora dat sommige mensen echt veel te ver buiten boekje gaan om promotie kunnen halen onder anderen misbruiken van een ander concurrent of collega, om bijvoorbeeld seks bedrijven op het werkplek.... of haar/hem zwart te maken met eventueel aanstootgevend seksuele foto's toe te sturen. Als jouw werkgever of een leidinggevend achter komt wat je ook doet, ben je zelf de klos en zijn de rapen echt gaar! Dat komt ook op je CV wat je ook misdaad begaan op je werk.

Dus de regels zijn erg belangrijk en ze zijn niet voor niets ingesteld om ons te beschermen tegen ongewenste situaties op werkplek.

Bedoelt Ronald de Boer nu met zijn hardop uitgesproken gedachte 'ik dacht echt: denk je dat je Brad Pitt bent of zo?' dat Brad Pitt, aangezien hij zo'n onwijs knappe, aantrekkelijke man is, dat hij zo ('seksueel overschrijdend gedrag' mag omgaan met mensen(*), omdat zij a) dit nooit als seksueel overschrijdend gedrag zullen opmerken, iedereen wilt immers zulke aandacht van Brad Pitt of omdat b) je het bij zo een aantrekkelijke man je het beter kunt voor stellen?

Of doelt Ronald de Boer hier op iets waarvan ik nog geen kennis heb opgedaan, dat Brad Pitt onderhand ook zijn handen zou hebben vuilgemaakt aan een zeden delict? Mocht dat het geval zijn dan ben ik in ieder geval wel erg verdrietig, en zou ik me waarschijnlijk zo voelen als veel Ajacieden hier die Overmars voorheen adoreerden.

(*) In het specifieke geval van Brad Pitt denk ik dat weinig mensen (ook mannen dus) niet zouden vallen voor Brad Pitt en richt ik me liever tot mensen dan tot specifiek vrouwen.

Over hypocriet gesproken meneer botox de boer ziggo us wel de laatste die zijn mond moet open doen de president van Qatar !!!! 6000 doden ???? en ziggo medewerkers die zelf niet veel beter zijn dan marc zelfde gedaan alas marc??? jos verstappen die zijn vrouw in mekaar ramt net zo'n zootje en we zijn het misschien al vergeten fons spooren de oud directeur van PSV Pedofiel???? dus alle psc ajax haaters zou maar even je moet houden ja jullie hopen dat ajax instort kan jullie uit die droom halen Ajax wint de dubbel!!! en fyenoord wordt 2e az 3e

Hulde voor de zeer objectieve reactie van Ronald de Boer.

Je kan in Nederland beter onterecht kinderen jaren bij hun ouders weghalen, dan een foto van je penis sturen. We hebben het langer over de dickpics van Marc dan over onze regering die echt leed veroorzaakt.

15 februari 2022 om 08:31

Daar heb je elke 4 jaar de kans voor om je over uit te spreken. Maar ja, dan loopt de overgrote meerderheid toch weer achter de bekende rechtse Haagse kliek aan. Dus dat zal ook wel voor de meerderheid gelden die op dit topic reageert.

Voor iedereen is het erg, maar voor de vrouwen die het overkomen is het natuurlijk erger, alleen vindt ik dat er miss te overdreven wordt, tegenwoordig kan niks meer.

15 februari 2022 om 09:12

is dat zo ja? ik ben misschien nu advocaat van de duivel .. maar een dickpic krijgen is toch veel minder erg dan wat overmars nu overkomt? reputatie weg, baan kwijt, verketterd, familie kapot, vervolging waarschijnlijk.... (los van of hij het verdiend of niet)

15 februari 2022 om 09:59

Dat is niet advocaat van de Duivel. Jij bagatelliseert omdat je geen empatisch besef hebt wat het zou kunnen doen bij een ander als je sexueel wordt geïntimideerd

15 februari 2022 om 11:54

Als je de berichtgeving van Ajax mag geloven is het veel erger dan dat geweest. Maar hij is de dader ? Hij heeft dit veroorzaakt. Het is wel heel kort door de bocht om te zeggen dat de dader een groter slachtoffer is dan de echte slachtoffers. De vrouwen die het overkomt hebben hier niet om gevraagd, en konden er niets aan doen. Overmars heeft het allemaal zelf veroorzaakt.

15 februari 2022 om 16:31

Ik vind het ook wel erg voor Brad Pitt, voor zover ik weet een brave man die in ieder geval geen grenzen overgaat met betrekking tot seksueel misbruik, en hij wordt doodleuk door een derderangs voetbal analist erbij gehaald alsof ook hij betrokken is bij zulke zedendelicten. Schandalig!

Er werken wat 400 a 500 man bij Ajax. En nu heeft 1 iets gedaan waarvan 5 wisten. Is dit dan een cultuur binnen een organisatie?

Het is natuurlijk vreselijk wat er is gebeurd maar de media en een groot deel van Nederland smult hier ook van. Ik geef Ajax groot gelijk terughoudend te zijn naar de media en te focussen op interne zaken om zo zaken weer op orde te krijgen.

Nigel de jong heeft zn zaakjes altijd erg goed voor elkaar gehad.

Je kan beter iemand door ze hoofd schieten dan een dickpic sturen. Man wat verveelde ik me dood tijdens Rondo en Studio Voetbal. Ja nu weten we het wel. Iemand heeft een foto gestuurd van ze piemeltje en is hierdoor terecht ontslagen.
Nee, niet iedereen stuurt nu dickpics. Nee, niet elke ochtend bij Ajax moet iedereen voor ze beginnen even een foto van hun piemel maken.
Wat een overdreven gedoe in die programma's. Die man is ontslagen en we gaan weer door.

15 februari 2022 om 09:26

Precies en dan de scoringsdrang van Olfers en Mulder ..
Het is zo afschuwelijk dat de media er gênant van smult.

15 februari 2022 om 09:33

Het optreden van De Boer bij Rondo was ook niet goed. Die gaat dan zeggen: Ja, maar als ik bij Ajax kom, merk je hier niks van.
Nee helder licht, daar zit juist het probleem. Maar dat begrijpt ie dan weer niet.
Marco van Basten is de enige met een correcte reactie, die zei: ik heb geen mening, we wachten wel het onderzoek af... heb hier te weinig verstand van.

Dat zouden meer mensen moeten zeggen.

Ik hoor alleen nog maar "Wij Zijn Ajax, Wij zijn de vieste". Beste zeer zeker niet. Helemaal niet door dit voorval aangezien er gerept wordt over een cultuur. Dat Ronald, als man, daar niks van merkt betekent niet dat het niet bestaat. En sowieso, de mening van Ronald is niet bijster veel waard als je het hebt over integriteit

Weet je hoe dat komt Ronald dat mensen dat denken. Omdat jullie altijd zo hoog van de toren blazen dat jullie de beste zijn en de supporters dat ook doen. Dan krijg je dat en houd je dat in stand. De hele club zou eens wat meer zich nederig moeten opstellen.

15 februari 2022 om 13:58

En wat zou het resultaat zijn als Ajax zich nederig zou opstellen? Is het dan weer koek en ei met andere supportersgroepen?

Ronald de Boer heeft al vaker laten zien dat zijn moreel kompas verkeerd staat afgesteld. Ook nu probeert hij de zaak weer te bagatelliseren en er zaken bij te halen die er niet toe doen. 'ik denk niet dat Marc Overmars dat op straat wilde gooien'. 'hij wilde niet dat het bekend werd'. Sorry maar wat zijn dat voor onnozele uitspraken.

15 februari 2022 om 16:32

Vind je het niet heel brutaal dat Ronald de Boer ook vanuit het niets Brad Pitt in deze situatie stopt. Alsof Brad Pitt zulke dingen zou doen, maar de suggestie wordt doodleuk opgegooid door Ronald de Boer hier.

Waarom ga je een prive bericht en zijn reactie zo in het nieuws brengen. Heb je dan verder niets ze melden of ben je uit op de aandacht ?

Ronald, wat een onzin. Je hebt je ware gezicht weer eens laten zien. Verschrikkelijk. En de rest van de tafel laat hem gewoon doen. Ook zwak. Sorry heren. Nou word je geconfronteerd met grensoverschrijdend gedrag en zeggen jullie niks.

Welke kleur was het hartje waarmee hij reageerde? Lijkt me vrij belangrijk in deze casus om de nuance niet uit het oog te verliezen.

16 februari 2022 om 11:10

De moderne vorm van een hartje is gebasseerd op een perfecte vrouwenkont. Dus je mag concluderen dat Overmars er helemaal niks van heeft geleerd (L)

Gelukkig hebben we Japie Krekel nog. Hij is beter dan de bondscoach en minister president tegelijk. Ook buitenlandse zaken lijkt ie alle verstand van te hebben en is beter ingewijd bij Ajax en andere clubs dan Ronsld de Boer e.c.

Een vorm van haantjescultuur is er bij bijna iedere voetbalvereniging, ook bij mijn eigen cluppie, het is niks exclusiefs voor Ajax.

15 februari 2022 om 16:33

Mensen lijken niet te accepteren dat een sport/ club nu eenmaal ook een bepaalde doelgroep aantrekt. De doorsnee voetballer bij een voetbalvereniging zie je nu eenmaal ook niet bij een tennisvereniging, hockeyvereniging, balletclub, turnvereniging of schaakclub. We moeten allemaal gelijk behandeld worden (snap ik), maar we zijn gewoon niet allemaal hetzeflde. Voetbal trekt gewoon voornamelijk mannen aan, wat daarmee de cultuur bepaald. Ik kom uit de hockeywereld en daar is het totaal anders als ik het vergelijk met mn broer (voetballer) of zussen (ballet/ dansen).

En ik maar denken dat hij reageerde met een Aubergine. Teleurstellend hoor

16 februari 2022 om 13:20

De aubergine heeft hem al in genoeg problemen gebracht. Marc moet eens van de groenten afblijven.

Leuk hoor! Ik las gisteren ook al iets van die strekking. Wordt een bromance dit!

Hij is de fout ingegaan, daarmee basta...of je henk van de hoek bent of Marc Overmars , als je te ver over de streep bent gegaan, moet je op de spreekwoordelijke blaren zitten. Trouwens die streep Is heer ver weg van hem

In tegenstelling tot bijvoorbeeld Jan van Halst lijkt het wel alsof Ronald totaal niet objectief kan kijken naar de situatie. Snap het natuurlijk wel dat het zn oud teamgenoot is en dat ze een goede band hebben. Maar hier was het beter geweest dat hij er niks over had gezegd.

Ligt het nu aan mij of is die draadje over Overmars zijn emoji nu al voor de vierde keer bovenaan geplaatst bij de artikelen op VZ? Dit verhaal ken ik onderhand wel. Het is toch schrijnend dat dit zoveel aandacht krijgt? Dat die man een emoji plaatst zou nul nieuwswaarde moeten zijn.

Ah kijk eens aan, het artikel is nu voor de derde keer bijgewerkt en opnieuw geplaatst. Dag 3 voor dit artikel.
Erg benieuwd wat er nu aan toegevoegd is. Al zie ik het niet een-twee-drie terug, lijkt toch hetzelfde te zijn. Ziet iemand de verschillen met afgelopen dagen ?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren