Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Directie Ajax wist van grensoverschrijdend gedrag Overmars

Laatste update:

De directie en raad van commissarissen van Ajax wisten al voor de contractverlenging van de inmiddels vertrokken Marc Overmars over het grensoverschrijdende gedrag van de directeur voetbalzaken. Algemeen directeur Edwin van der Sar heeft dit zondag toegegeven in een interview met De Telegraaf in de persruimte van Ajax. De voormalig doelman hield zich de afgelopen dagen bewust afzijdig, wat hem op de nodige kritiek kwam te staan.

Vlak voordat Overmars een nieuw contract kreeg uitgedeeld bij Ajax ontvingen Van der Sar en de overige directieleden de eerste signalen over grensoverschrijdend gedrag van de directeur voetbalzaken. "Het was vlak voor 28 januari en betrof geluiden. Wij wilden dat eerst onderzoeken alvorens hier ruchtbaarheid aan te geven of de verlenging uit te stellen", verklaart Van der Sar zondag in gesprek met de landelijke krant. "Pas later kregen wij een breder beeld van de gedragingen en is er gehandeld."

Van Gangelen onthult waarom Edwin van der Sar niet voor de camera verschijnt

De presentator wist zaterdagavond te melden waarom de algemeen directeur van Ajax zich afzijdig hield.Lees artikel

Ondanks het laakbare gedrag besloot Overmars om aan te blijven bij Ajax, dat een bonus van 1,25 miljoen euro uitkeerde aan de eindverantwoordelijke op technisch gebied. "Wat daarmee gebeurt is een zaak van de rvc", benadrukt Van der Sar, die tot voor kort nooit iets heeft geweten van de dubieuze berichten die Overmars stuurde naar vrouwelijke medewerkers van Ajax. "Vandaar ben ik teleurgesteld en heel verdrietig over deze hele affaire. Dat we niet eerder naar buiten zijn getreden behoudens het persbericht is omdat mijn prioriteit als algemeen directeur van Ajax lag bij de slachtoffers en de interne organisatie."

Ajax maakte vorige week zondag bekend dat Overmars vanwege de veelbesproken affaire niet langer als directeur voetbalzaken fungeert in Amsterdam. De vertrokken bestuurder zei zich 'diep te schamen' vanwege alle gebeurtenissen. In de dagen daarna verscheen Van der Sar echter niet voor de camera om tekst en uitleg te geven, waardoor er kritiek kwam op de algemeen directeur. ESPN-presentator Jan Joost van Gangelen probeerde zaterdagavond een en ander te duiden. "Van der Sar is een gebroken man", zo klonk het in De Eretribune.

Ajax spreekt teleurstelling uit aan vrouwen die naar pers stapten over Overmars

Er heerst teleurstelling bij de Amsterdamse club over de houding van enkele vrouwelijke medewerkers.Lees artikel

“Ze kiezen er nu bij Ajax wel heel bewust voor om Erik ten Hag naar voren te schuiven in plaats van Edwin van der Sar. Jij was daar en hebt gevraagd of je met Van der Sar kon spreken, maar dat kon niet”, merkte presentatrice Aletha Leidelmeijer op tijdens De Eretribune. Van Gangelen, die in het door Ajax gewonnen bekerduel met Vitesse (5-0) als verslaggever langs het veld stond, besprak met Ten Hag voor het eerst het plotselinge vertrek van Overmars. Ook had hij gevraagd naar Van der Sar, die echter niet voor de camera wilde of kon verschijnen.

“Het verhaal is een beetje lastig, maar het zit dus als volgt. Ze hebben dus commercieel directeur Menno Geelen, technisch directeur Marc Overmars en algemeen directeur Edwin van der Sar. Zij zijn exact gelijk en zij kunnen elkaar ook niet ontslaan. Ze kunnen niets zeggen over elkaar en ze hebben ook geen onderlinge evaluatiegesprekken, want die worden gevoerd met de Raad van Commissarissen. Bij Ajax vinden ze het dan moeilijk om iemand die eigenlijk geen zeggenschap heeft over het vertrek van een collega het woord te laten doen."

"Ik denk juist: vertel het nou menselijk. Van der Sar is volledig ontdaan: het is echt een gebroken man. Hij staat natuurlijk op vier miljoen foto’s met Marc Overmars als uithangbord van die club. Ik zou het dus heel sterk vinden als hij wel voor de camera verschijnt. Maar zij vinden het toch allemaal te moeilijk, en misschien is Van der Sar er zelf ook nog wel helemaal niet klaar voor. Ik zou het heel sterk vinden als hij wel zou komen”, besloot Van Gangelen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
13 februari 2022 om 15:49

Dan moet Vd.Sar en andere verantwoordelijken hiervoor ook hun biezen gaan pakken. Zij hadden dan al moeten ingrijpen toen ze ervan op de hoogte werden gebracht en een onderzoek hebben moeten laten opstellen. Goed uit laten zoeken dit allemaal en dan schoon schip maken. Daarna is er mogelijk weer ruimte voor Cruijff adepten om de macht over te gaan nemen bij Ajax.

13 februari 2022 om 15:51

En dan via je perschef ook nog doodleuk je teleurstelling uitspreken naar de medewerksters omdat ze naar de pers gelekt hebben. Dan heb je wel lef hè...... Had dan eerder ingegrepen dombo!!

Nu net het interview gezien en met de enige mensenkennis die ik heb, denk ik te zien dat hij liegt dat het gedrukt staat. Een erg onsamenhangend verhaal, gegoochel met data, veel twijfel, paniek in de ogen of zijn eigen verhaal nog wel klopt bij wat voor verhaal ze bedacht hebben. Want reken maar dat ze elkaar nu allemaal dekken. Mijn kinderen liegen nog beter.....

13 februari 2022 om 15:56

Alleen Van der Sar? De complete directie wist er dus van. Waarom alle pijlen constant volledig en alleen op Van der Sar gericht zijn is mij een raadsel.

13 februari 2022 om 15:58

Dat medewerkers dit soort problemen intern niet durven uit te spreken, zegt al genoeg over de Bedrijfsvoering en de (angst)cultuur.

13 februari 2022 om 16:00

MessiBazoer hij s wel het gezicht vd directie. De hoogste boom die veel wind vangt. Inhoudelijk heb je uiteraard helemaal gelijk.

13 februari 2022 om 16:01

Mee eens, het is ook een schande dat de RVC dit accepteerde en zelfs het contract verlengden.

13 februari 2022 om 16:08

Iemand verantwoordelijk houden voor het vrijwel direct handelen. 28 januari is 2 weken geleden. Dan start je dus een onderzoek en wordt binnen een week gehandeld. Ik vind dat snel.

13 februari 2022 om 16:12

Het gaat niet om de directie. Vd Sar heeft geen positie waarbij hij Overmars kan ontslaan of zijn contract kan verlengen. De RVC wel en die heeft fout gehandeld als zij op de hoogte waren en alsnog het contract hebben verlengd. Vd Sar kan alleen verabtwoordelijk gehouden worden voor hoe hij is omgegaan met de meldingen van de medewerksters. Dat valt wel onder operationeel bestuur en dus is hij eindverantwoordelijk.

13 februari 2022 om 16:15

@SirPaul, Ja maar in de tekst staat ook dat Van der Sar geen zeggenschap heeft over Overmars. Dus ook niet over zijn contract verlenging. Dus de RVC is de schuldige, niet Van der Sar. Maar blijkbaar moet die om de een of andere reden de schuld krijgen daarvan.

13 februari 2022 om 16:16

Eerder ingrijpen? De eerste geluiden horen ze vlak voor de verlenging. Laten we die paar dagen ruim nemen en spreken van een week das 21 januari. Overmars lag er op 7 februari uit. Dat is binnen 3 weken. Nee idd ze hadden eerder moeten ingrijpen. Ben er nog niet van overtuigd dat het klopt wat van de Sar zegt. Maar als dit echt klopt, dan kan ik de opmerking van de commercieel directeur echt wel plaatsen. Sterker nog ik heb extra vragen aan de anonieme bronnen. Wanneer hebben zij het gemeldt bij de leidinggevende, wanneer stapten ze vervolgens naar het NRC. Heb er zelf nooit zo bij stil gestaan/geinterpreteerd. Maar de tijdslijnen kunnen wel eens veel korter zijn dan verondersteld. Voor hetzelfde geldt hebben we het over een tijdsbestek van 6 weken max.

13 februari 2022 om 16:23

Er gaan hoe dan ook koppen rollen. Benieuwd waar dit schip gaat stranden.

13 februari 2022 om 16:26

Dus als er een melding komt van een vrouw over bepaald gedrag van een collega moet je die collega maar gelijk ontslaan. Dat slaat toch nergens op. Dat ze het onderzoeken is een prima uitgangspunt, alleen die verlenging hadden ze wellicht uit moeten stellen. Het zijn genuanceerde gevallen. Dus ik vraag me af of hij het interview gezien heb, of dat je een quote leest.

13 februari 2022 om 16:30

@ninjakai, wat jij zegt. Voor zover bekend is er relatief snel en goed ingegrepen. Je gaat je succesvolle TD ook niet ontstaan op basis van geruchten of bij de eerste klacht. Dan onderzoek je eerst hoe betrouwbaar die klacht is, hoe de vork precies in de steel zit en of dit vaker is voorgevallen. Voor zover bekend heeft Ajax daarin een juist traject gevolgd en de juiste conclusie getrokken. Wat mij betreft is dat voldoende.

13 februari 2022 om 16:31

Het is heel logisch dat je je succesvolle TD niet ontslaat bij de eerste beste aantijging.

13 februari 2022 om 16:33

Dankjewel JWD, er is juist heel snel gehandeld. Zeker als het om anonieme bronnen gaat of over ex-medewerkers moet je voorzichtig te werk gaan omdat het iemands reputatie volledig kan beschadigen. Dat ze na een week al zo ver waren dat Overmars opstapte, pleit alleen maar voor de club. Maar als ik de geluiden hier hoor, kunnen we het best Ajax als club volledig opdoeken. De nuance is echt volledig zoek, waar zou dat nou door komen.

13 februari 2022 om 16:33

@ Messibazoer - Misschien omdat hij Algemeen Directeur is?

13 februari 2022 om 16:42

En omdat niemand de namen van die andere gasten in het bestuur kent.

13 februari 2022 om 16:59

Overmars had bij het eerste signaal geschorst moeten worden, maar in plaats daarvan wordt wordt voor vele miljoenen zijn contract verlengd. Bovendien is er dus willens en wetens een onveilig werkklimaat in stand gehouden. Iedereen mag zijn eigen conclusies trekken, maar we weten genoeg.

13 februari 2022 om 17:26

Een aantal Ajacieden steken hun kop alweer in het zand. Begrijpelijk, het is ten slotte je clubbie, maar kom op zeg, dit stinkt toch aan alle kanten. Wie weet wist v/d Sar het al eerder, gaat hij echt niet toegeven en na de uitlatingen van de perschef maakt het dit verhaal nog ongeloofwaardiger. Ze zitten ook niet op één lijn als je v/d Sar zijn verhaal ernaast legt. Ik snap het ook niet, er was echt helemaal niets aan de hand geweest als ze meteen open kaart hadden gespeeld. Een intern onderzoek was niet zo spannend, zeker niet als Overmars het gewoon heeft toe gegeven bij wijze van spreken. Een directeur die zo met zijn (vrouwelijke) medewerkers om gaat hoort niet in die functie en staat dus terecht op straat. De hetze die volgt is natuurlijk belachelijk, maar is wel deels op conto van Ajax. Het riekt en daarom stopt dit niet meer, gevolg is enorme imago schade en misschien financiële consequenties. Als het allemaal wel meevalt zouden sponsors ook niet aan de bel trekken. Het gaat hier ook niet meer om wat Overmars heeft gedaan, maar over het feit of de directie en rvc van een beursgenoteerd bedrijf geschikt zijn en een veilig werkklimaat hebben gevormd. Voorlopig is dat nog steeds erg vaag.

Heel kwalijk dat er dan niets aan gedaan is en de contractverlenging zelfs door is gegaan...

13 februari 2022 om 15:50

Lijkt me dat je daarvoor zelf ook opstapt, kan me niet voorstellen dat dit zonder consequenties blijft.

13 februari 2022 om 15:53

Allemaal lekker oprotten. Stel incapabele kneuzen zijn het. Dit is echt te bizar voor woorden.

13 februari 2022 om 16:02

Yup, los van dat het moreel gezien zeer verwerpelijk is, is het ook nog eens puur financieel wanbeleid om tijdens en voor zo'n onderzoek een contract te verlengen van iemand die blijkbaar ter discussie stond (zijn gedrag tenminste). Heel slecht van Ajax en ik kan me voorstellen dat verschillende sponsoren ook nu gaan eisen dat er meer koppen rollen. Te beginnen met Edwin van der Sar en de communicatiemanager.

13 februari 2022 om 16:06

Maar is het echt zo vreemd? Dat ze die contractverlenging niet even uitstellen is inderdaad kwalijk (en bestuurlijk gezien ook vrij achterlijk want het kost ze veel geld) maar verder is het logisch dat ze even intern onderzoeken wat er aan de hand is. En dat kan wel een week duren.

13 februari 2022 om 16:09

Hij had een contract tot 2024 Lierse. Ik vind het to-taal onbegrijpelijk dat ze het onderzoek niet afwachten voordat ze het openbreken en verlengen. Ik snap dat je eerst onderzoek wilt doen maar eh, doe dat dan ook? Nu heb je onderzoek gedaan en ben je moreel en financieel alsnog de lul. Lijkt wel Comedycapers.

13 februari 2022 om 16:10

Ja dat onderzoek is heel logisch, het is zoals ik al aangaf gewoon kwalijk en wanbeleid dat het onderzoek niet wordt afgewacht maar het contract wel wordt verlengd.

13 februari 2022 om 16:11

Misschien, en dit is alleen maar mijn ongegronde gedachte, kwamen de geruchten bij vd Sar en wilde hij het onderzoeken zonder dat Overmars daarvan op de hoogte was. Ivm bewijs en eventuele acties van Overmars naar de slachtoffers toe. Waardoor er voor gekozen is gewoon door te gaan met de verlenging om geen argwaan te wekken bij Overmars en zo in alle rust de tijd te hebben met alle mogelijke slachtoffers te praten

13 februari 2022 om 16:13

Dat verlengen is inderdaad heel vreemd. Want laat ons eerlijk zijn. Als ze dachten dat het echt problemen zou opleveren dan stelden ze het wel even uit. Oftewel onderschatten ze de hele zaak dus, oftewel stond het niet al te hoog op de agenda (wat ook zeer kwalijk zou zijn) of ze dachten het wel intern te kunnen houden (wat ook zeer kwalijk zou zijn).

13 februari 2022 om 16:29

Lierse ik kan ver met je meegaan maar dit is allemaal niet zo gek als gesteld. Er gaan continue geluiden over van alles en nog wat. Dit waren geen aantijgingen. Je hebt ook als eerste vertrouwen en gaat niet op elk geluid alles stilleggen. Vervolgens wordt er toch dieper naar gekeken en bleek het meer te zijn dan geluiden en is er meteen actie ondernomen. Ik weet dat iedereen het graag wilt opblazen maar Ajax heeft gehandeld en qua snelheid best behoorlijk en qua impact al helemaal.

Ik zou nog steeds graag willen weten of er dames zijn met een trauma nav de berichten of een D pic. Je wilt toch weten hoe zwaar het was ten opzichte van de al genomen maatregelen. Bedoel de verslaggever van de Telegraaf is bv nog gewoon in dienst. Vertessen speelt nog gewoon bij PSV en zo kunnen er nog wel even doorgaan.

In vind dat we na het ophangen van allerlei mensen nu ook mogen weten wat de daadwerkelijke impact was. Alleen dames die al weg zijn? Alleen wat flirtige berichten of opdringerig. Zijn er ook bedreigingen geweest? Of heeft ie zijn macht misbruikt door te zeggen als jij dan doe ik dit…

Wat ik erg merkwaardig vind is dat we wel erg goed zijn in het wijzen maar niet zo goed in het verzamelen van het gehele verhaal.

13 februari 2022 om 16:29

Lierse, onderzoek is niet raar, contract verlengen wel. Tussenvorm is schorsen, dat kan ook gewoon en gebeurt ook vaak als er indicaties zijn.

13 februari 2022 om 16:33

In mijn werkomgeving zijn er echt niet continu geruchten over grensoverschrijdend gedrag hoor? We weten natuurlijk niet wat er precies aan hen gemeld is, maar het is toch maar een vreemd verhaal. Zeker aangezien die hele voice rel al geweest was en die mail van van der sar omtrent het onderwerp volgens mij ook al verstuurd was.

13 februari 2022 om 16:39

Thamike, volgens van der Sar was dit de eerste keer dat ze zoiets hadden gehoord, dus was helemaal niet zo gek als ze hadden gewacht. Daarbij hadden ze ook gewoon een gesprek met hem kunnen aangaan om te vragen wat er van waar is, dat zijn echt gewoon normale gang van zaken. Daarbij had je condities kunnen stellen aan de contract verlenging + bonus, zoals Spartak ook deed met Promes. Zolang het onderzoek loopt kan je gewoon doorgaan met de normale gang van zaken (na een positief gesprek met Marc), maar als het vervolgens blijkt dat de geruchten waar zijn, hoop ik wel dat Ajax zich heeft ingedekt. Edit: Ben het wel volledig met je eens dat meer info wel fijn zou zijn nu. Maar dat men naar Overmars wijst, nadat hij zelf heeft bekend, is logisch. Zowel die vrouwen, als Overmars, zijn natuurlijk beperkt in wat ze kunnen zeggen zolang het onderzoek loopt.

13 februari 2022 om 17:06

@Psvlld, geloof best dat dit de eerste keer is mbt uiteindelijk grensoverschrijdend gedrag maar de geluiden hoeven daar niet op te wijzen. Geluiden kunnen zijn dat Overmars of zelf “ iemand” wel erg graag naar de vrouwtjes kijkt of bezig is met flirten dat het overdadig is etc etc. Ik wil niets goed praten maar ik wil zaken concreet hebben omdat er al zoveel gebeurt qua beschuldigen maar de info is zo dun. Ik wil het serieus begrijpen

Probleem met dit specifieke geval is dat het gaat om een persoon met behoorlijke hoge positie bij een club dus is de media vooral bezig met zoveel mogelijk berichten en als eerste zijn. Tot nu toe veel onduidelijk. Hoe langer het duurt hoe waziger het wordt.

Geruchten hoor je echt in elk bedrijf en al helemaal wat betreft relaties of man en vrouw die wel erg vaak om elkaar heen hangen etc etc.

Wat voor geluiden dan en wat stonden er in de appjes en waren de vrouwen bang of hebben ze verteld wat ze hebben gehad van een geile directeur? Of zijn ze benaderd en hebben dit gemeld omdat ze dit niet ik vinden en is dat het of gaat het veel verder. Willen we het weten en oplossen en andere vrouwen helpen of willen we we nieuws maken en mensen schaden?

13 februari 2022 om 15:57

Staat toch duidelijk in de tekst dat het toen nog om "geluiden" ging. Oftewel ze moesten het eerst nog onderzoeken en zeker weten. Slim? Misschien niet, maar we leven in een maatschappij waar iemand onschuldig is tot het tegendeel is bewezen.

13 februari 2022 om 15:58

Mensen beginnen meteen te schreeuwen he.....

13 februari 2022 om 16:00

Het lijkt mij juist een normale manier van handelen, om eerst eens uit te zoeken of de geluiden daadwerkelijk kloppen voor dat je een ingrijpende maatregel neemt en een van je meest succesvolle werknemers eruit gooit. Dit lijkt mij toch niet meer dan normaal

13 februari 2022 om 16:05

Zeker, en als het contract op 28 januari af zou lopen had iedereen begrepen dat je verlengt en het onderzoek afwacht. Maar het contract liep tot 2024. Er was 0,0 haast bij, dus als je dan zelf stelt dat je onderzoek wil afwachten doe dat dan ook.

13 februari 2022 om 16:07

Wie verlengt onder die omstandigheden nou een contract inclusief 1.2m aan tekenbonus? Dan ben je gewoon niet geschikt. Je wacht juist eerst het onderzoek af voordat je een verlenging voltrekt. Bizar, echt bizar.

13 februari 2022 om 16:19

Dan liegt Van der Sar, toch? Eerder zei ie nog dat ie van niks wist. Hij heeft de tijd genomen om iedereen in de club monddood te maken en komt nu met een lulverhaal.

13 februari 2022 om 16:35

Zytto, dan heb je het over strafrecht, dat was hier aan de orde.

Als er serieuze geluiden zijn dan onderzoek je die eerst en schors je iemand. Je geeft niet eerst een nieuw contract.

13 februari 2022 om 17:00

@Vernon, echt wat zijn jullie een stel schandalige bij elkaar. De contract verlenging was voordat ze het wisten het tekenen niet, echter kan jij niet zomaar terug als jij al gemeldt hebt dat het contract verlengd wordt. Wat ik nog veel erger vind is dat er ipv een hele hoop vragen over de anonieme bronnen er op elke slak van Ajax zout gelegd wordt. Oh ze waren toch best snel, dan is het de contract verlenging schandaal. Toen wisten ze het kon niet. Commercieel directeur jammer, wat een eikel. Kan echt niet Ajax had veel meer moeten doen. Ff in perspectief allemaal, we hebben het over ongepaste appjes. Waar vooralsnog 0 aangiften voor zijn gedaan. Nog helemaal niemand heeft het over aanraken, bedreigingen of nog erger. Toch wordt er gedaan of merk Overmars betrapt is bij een poging tot verkrachting en vervolgens Ajax het in de doofpot wilde stoppen.

13 februari 2022 om 16:12

Die contractverlenging was al in december in kannen en kruiken. Tijdens een onderzoek dien je volgens mij de normale gang van zaken door te laten gaan.

Lekker op tijd ingegrepen dan ...

13 februari 2022 om 15:58

Wat willen ze in een week tijd doen dan. Daarna wisten wij het ook al. Je moet als je geluiden hoort toch eerst onderzoek doen of niet?

13 februari 2022 om 16:11

'Wat willen ze in een week tijd doen dan?' Nou misschien de verlenging van het contract uitstellen.

13 februari 2022 om 17:03

Soccerfan vind het allemaal wel prima lijkt het. Hoort erbij denk ik?
Waarschijnlijk als niemand het had gehoord had hij gezegd, prima handelen!

13 februari 2022 om 16:22

Het was anders nog heel veel kwalijker geweest als ze Overmars direct bij de eerste geluiden hadden ontslagen. Stel je eens voor dat het niet waar was geweest en het onterechte geluiden waren geweest. Het is toch de enige juiste manier om de geluiden op te pakken, hier onderzoek naar te doen en in de tussen tijd alles zo te laten als het is. Dat is de enige manier waarop je iedereen (mogelijke slachtoffers en mogelijke dader) serieus neemt, zonder al een kant te kiezen als RVC of vd Sar zijnde.

13 februari 2022 om 16:28

Sinds wanneer laten we alles maar gewoon zoals het is als er aanwijzingen zijn dat iets misgaat?

13 februari 2022 om 16:39

Wat ik eerder al aangaf, misschien hebben ze dit wel gedaan om Overmars niet op de hoogte te brengen van een onderzoek. Omdat er anders misschien gerommeld zou kunnen worden met bewijs of druk richting de slachtoffers van zijn kant. Dan is de enige manier om het contract (wat in december al rond was) en in januari alleen nog getekend moest worden, gewoon door te laten gaan

13 februari 2022 om 16:42

Het kan. Maar het is wel gewoon 1 van de vele hypotheses.

13 februari 2022 om 17:45

Nog een ding hierbij. Het contract van Overmars was in december al mondeling verlengd. Het zou 28 januari ondertekend worden op de aandeelhouders vergadering, hierbij is van te voren een agenda uitgezonden met daarop ook de ondertekening van Overmars. Vd Sar en de RVC horen vlak van te voren over de geluiden omtrent overmars. stel nou dat de geluiden niet waar waren en Overmars onschuldig bleek te zijn. Dan was het toch heel vreemd geweest om vlak voor de aandeelhouders vergadering het contract van overmars te cancellen. Dat had voor heel veel speculatie gezorgd onder de aandeelhouders en de pers. Dan was overmars misschien wel onterecht beschadigd geweest

Nou dat is wel oerdom dan.

Wat vies van Ajax dat ze het weten maar nog verder willen met elkaar leuk een contractverlenging

13 februari 2022 om 15:52

Nou nou wat erg zeg.wat berichten die niet door de beugel kunnen. Vind dat echt niet iets onomkeerbaars hoor maar goed.

13 februari 2022 om 15:53

Contractverlenging was in december, dit gaat om persmoment op 28 januari.

13 februari 2022 om 15:57

Vlak voor Overmars een nieuw contract kreeg uitgedeeld kregen vd Sar en de overige directieleden de eerste signalen. Zo staat het in het artikel

13 februari 2022 om 16:41

Signalen betekent nog niet dat het een feit is. Stel ik hoor in de wandelgangen, dat iemand weg wilt, is het dan ook daadwerkelijk zo. Het moet uiteindelijk allemaal bevestigd worden, zolang dat niet gebeurt, blijft het gissen. En achteraf kwam je er vervolgens achter dat je het dus toch aan het juiste einde had.

Triest.

Van de Sar en co mogen straks ook vertrekken als hij en anderen hier bij betrokken waren. Net zoals die domme uitspraak van die media chef. Dan probeer je alles binnenshuis te houden en ze het zwijgen op te leggen/onder de mat vegen van de problemen.

Oprotten.

13 februari 2022 om 16:03

Staat toch duidelijk dat het toen om "geluiden" en "singnalen" ging? Zo ver ik het lees wisten ze het een week eerder dan ons. Dat je niet zomaar een van je succesvolste werknemers eruit gooit bij geruchten lijkt me compleet normaal eerlijk gezegd....

13 februari 2022 om 16:24

Dat je die contractverlenging nog even on hold zet lijkt me ook niet zo vreemd.

Straks interview met van der Sar.. Sterk leiderschap is vooral fouten erkennen en zelf met oplossingen komen. hoop niet dat hij er ook vandoor gaat..

13 februari 2022 om 15:52

Sterk leiderschap is niet reageren nadat de halve wereld je al op deze fouten gewezen heeft. Grensoverschrijdend gedrag is fout, maar er is niemand vermoord of zo. Maar door er zelf intern en ook qua communicatie naar buiten toe zo slordig mee om te gaan is alles behalve sterk leiderschap.

13 februari 2022 om 16:04

Dus pas al iemand vermoord wordt is het volgens jou echt erg? Of hoe moet het zinnetje opgevat worden?

13 februari 2022 om 16:34

Ja, in Nederland hoop ik dat er vast houden aan bewezen schuld. Ik ken maar weinig mensen die opstappen na versturen berichten. Of er is meer gebeurt en voelen de vrouwen zich echt onveilig over wat er in die berichten hebben gestaan of hij heeft wel met ze afgesproken of er is nog meer aan de hand want hoe wij nu iemand en meerdere mensen aan het ophangen zijn heb ik nog niet vaak gezien.

Ben nog best verbijsterd als ik weet hoeveel dossiers er liggen van vrouwen die gestalkt worden en aangifte hebben gedaan maar er gewoon niets gebeurt. Wij kiezen vooral wat belangrijk is door de media die het groot maakt op basis van hoe groot de dader is ipv hoe erg het voor de slachtoffer is.

Overmars is klaar en terecht nu doorpakken op alle dossiers.

13 februari 2022 om 16:03

Waar is het te zien? Kan het nog nergens zien

13 februari 2022 om 16:08

Online kan je het al zien. Denk dat ze het straks in de voorbeschouwing, ESPN 1 dacht ik, ook wel laten zien.

Dit zei ik al eerder door meerdere verhalen die rondgingen. Goed dat het nu algemeen bekend is gemaakt. Dit zal wel het einde betekenen van Vd Sar en nog meer lijkt mij? Hele lastige situatie omdat iedereen ervan af wist en schijnbaar alsnog zijn contract ging verlengen.

Slappe zak die Van de Sar. Deze soap duurt maar voort. Even de popcorn pakken.

13 februari 2022 om 15:51

Ja, even popcorn pakken? Jij geniet van een situatie als deze waarin seksueel grensoverschrijdend gedrag leidend is?

13 februari 2022 om 15:55

Ik vind het ook wel geinig nadat ze zich als het bayern van NL zagen. Eindelijk wat onrust in Amsterdam, ging te lang goed. Daarbij zijn het enkel wat appjes dus zo erg is het allemaal niet voor de slachtoffers.

13 februari 2022 om 15:57

Eindelijk wat onrust? Heb jij onder een steen geleefd dan?

13 februari 2022 om 15:58

@Hazardinho77, Als je dit geinig vind dan is er wat goed mis met je. En hadden ze bij Bayern niet iemand die voor fraude de bak in moest? Heeft weinig invloed gehad op de sportieve prestaties volgens mij, reken je maar niet rijk 😉

13 februari 2022 om 16:21

Ach het wordt allemaal zo groot gemaakt messibazoer. Het is fout gedrag maar er is niemand verkracht of misbruikt. Je carrière vergooien door zoiets doms vind ik wel geinig ja. Verder zal overmars wel een gemis zijn voor ajax de komende jaren verwacht ik.

13 februari 2022 om 16:36

Nee ik geniet van een situatie waarbij er een stel klungels aan de leiding zijn. Het is gewoon komedie hoe slecht ajax dit afhandelt. Dat je de woorden in de mond legt dat ik van de situatie van seksueel grensoverschrijdend gedrag geniet is echt treurig. Ik vind het erg vervelend voor de betrokkenen.

Zolang ze dit wel gemeld hebben(want er is een meldplicht) is er niet zoveel aan de hand, behalve dat het wat onfatsoenlijk is om door te gaan met een smeerpijp…

13 februari 2022 om 15:52

Tuurlijk is er wel wat aan de hand. Ze vinden het gedrag van overmars niet erg, belonen hem zelfs. Enkel wanneer het uitkomt nemen ze maatregelen. Het uitkomen is dus erger dan het gedrag als je zo handelt als ajax doet. Vd sar en de RvC mogen beide weg.

13 februari 2022 om 15:55

Hoezo niet erg? Ze gaan met hem verder en geven hem een contractverlenging met bonus. Dat kan gewoon echt niet.

13 februari 2022 om 16:19

@hazard @arsenal, zoals ik al zeg het is niet fatsoenlijk en niet netjes, maar zolang ze het hebben gemeld en hij nog niet is veroordeeld mogen ze gewoon met hem door toendertijd. Wettelijk gezien mag het, alleen het is niet fatsoenlijk en zeer ongepast om een contractverlenging aan te bieden aan een man die zich heeft misdragen

13 februari 2022 om 16:36

Ze wisten toen nog niet dat hij zich niet heeft misdragen. Er waren wat geluiden en waar die over gingen geen idee. Maar dat ga je uitzoeken. Ik denk dat ze dachten het zal wel dus dat ze het niet zo serieus namen. Dat is niet goed maar geloof me je krijgt zoveel geluiden dat je te nonchalant bent geweest denk ik

13 februari 2022 om 15:56

Enigzins klopt dat, maar de combinatie met een contractverlenging en een eerdere ontkenning maken het natuurlijk wel zeer dubieus. Dan kan je de contractverlenging nog schuiven op het afwachten van het onderzoek, maar die eerdere ontkenning natuurlijk niet. Daar had je dan voor uit kunnen komen en stellen dat je, naar jou kennis, de juiste stappen hebt gezet.

Het zou mij verbaasd hebben als Van der Sar er helemaal niets van had geweten aangezien ze dagelijks samen werkten.

Ah... dus ze zijn met hem door gegaan terwijl ze wisten van zijn gedrag. Ajax begint er steeds slechter uit te zien in deze situatie.

13 februari 2022 om 15:53

Voor de verantwoordelijken begint het er steeds slechter uit te zijn maar Ajax is groter dan alleen die verantwoordelijken.

En nog gewoon zijn contract verlengen ook.. Wat schaamteloos gehandeld van de club, en dan nog hardop durven uitspreken dat je teleurgesteld bent in de vrouwen die naar de media stappen! Zij hadden dus het grootste gelijk van de wereld! Wat een walgelijke mensen!

13 februari 2022 om 16:06

Er waren mensen binnen het bestuur die er anders over dachten. Je kunt nu ook beter begrijpen waarom ze het vervelend vonden dat er gelekt is.

En hoelang wist de directie al van het grensoverschrijdende gedrag van Overmars (het artikel is nog niet compleet)? Als ze daar al langer vanaf wisten en pas 1 à 2 weken actie hebben ondernomen, dan moet ik (als Ajacied) gewoon toegeven dat ik het schandalig vind dat Ajax er dan zolang mee heeft gewacht met het ontslaan van Overmars.

Daar gaat me cluppie. Jezus hell

Nu heb je echt stront aan de knikker. Als slechts één persoon verrot is, dan donder je die eruit en klaar. Nu blijkt dat ze het allemaal wisten en blijkbaar helemaal niet erg genoeg vonden om bijtijds in te grijpen. Oké dan.

Exit Van der Sar. Keer op keer blijkt hij totaal ongeschikt te zijn en nu blijkt hij ook een leugenaar te zijn die wangedrag in de doofpot probeert te stoppen. Sterker nog, het contract werd zelfs nog even opgewaardeerd. Wat een verachtelijke man.

13 februari 2022 om 15:57

Hou toch op man. Ze hebben het gewoon geprobeerd intern op te lossen. Is niet alsof ie 7 vrouwen heeft verkracht he? Gewoon zwaar ongepast gedrag, maar niet iets onomkeerbaars.

En nog 1 vraag aan u: Zou je als een van je beste maten iets heeft gedaan wat niet kan, dat ook aan de hele wereld verraden?

13 februari 2022 om 16:06

En zie hier het hele probleem met het hebben van macht. Je wilt je ‘maten niet verraden’ dus probeer je het op elke mogelijke manier weg te werken waardoor er niks gebeurd en het gedrag in stand gehouden wordt… dat heb je niet door blijkbaar?

13 februari 2022 om 16:06

Ik ben in ieder geval blij dat de meeste leden hier niet mijn vrienden zijn. Zouden je lachend in brand steken lijkt het.

13 februari 2022 om 17:00

Als mijn maat/collega dingen doet die niet door de beugel kan dan hoor je naar eer en geweten te handelen. Integriteit heet dat. Krijg je als het goed is anno 2022 bij elke werkgever wel wat van mee.

Dag Edwin, je bent de zwakste schakel

En nu snap je toch ook veel duidelijker dat de pers wordt opgezocht. Als je ene baas je sexueel benadert en de andere baas geen leiderschap toont en niet luistert. Zeer slechte zaak.

Het is dus duidelijk dat omdat de vrouwen naar het NRC zijn gegaan het allemaal uitgekomen is, anders waren de dames afbetaald geworden en alles binneskamers gebleven, maar omdat Ajax wist dat ze naar de pers gingen , moesten ze wel. Management en RVC heeft dus gefaald, er zitten zelfs vrouwen in de RVC

En dan toch het contract verlengen... schiet mij maar lek.

En daar gaan we... wat een logische speculatie was op basis van alle eerdere berichten wordt bevestigd. Nog erger dan wellicht het zwak optreden van de directie, is dus eerst de bewuste keuze gemaakte om te liegen, daarmee slachtoffers in mogleijk diskrediet te brengen, in de naïve gedachten dit wel in een doofpot te stoppen? En dan vind een communicatie chef het jammer en zelfs tegen de afspraken in dat werknemers naar buiten treden. Hoe groot kan de plank voor je kop zijn.

13 februari 2022 om 17:05

@rickv, lees het nog eens. Als wat van de Sar zegt klopt, dan is de vraag die rest wanneer hebben de gedupeerde het gemeld bij de leidinggevende en wanneer zijn ze naar de leidinggevende gestapt

13 februari 2022 om 18:08

Waarom zou ik het nog eens lezen? In andere berichten heb ik het al over die tijdlijn gaan. De huidige is heel simpel, v.d. Sar ontkende iets te weten, nu weet hij toch iets. Het kan natuurlijk zijn dat ie er na een week geen actieve herinnering aan had dat ie zijn eigen mede directeur liet onderzoeken maar dat lijkt mij vrij sterk.

Die tekenbonus lijkt zo ook meer op een goedmakertje voor het opstappen dan een beloning voor gedane arbeid.

Van der Sar hing toch al bij velen aan de hoogste boom, maar ik vind zelf weinig schokkends. Overmars is een grens over gegaan en daar is hij voor aan het boeten. En door... want de vrouwen krijgen ook al dagen geen aandacht meer.

Het was vlak voor 28 januari en betrof geluiden. Wij wilden dat eerst onderzoeken alvorens hier ruchtbaarheid aan te geven of de verlenging uit te stellen”, aldus Van der Sar. „Pas later kregen wij een breder beeld van de gedragingen en is er gehandeld.

Iedereen valt nu over de titel maar het is toch logisch dat als het de eerste geluiden zijn dat er eerst onderzoek wordt gedaan voordat je handelt? En geluiden, is dat dan een echte aanklacht geweest of wat? Vooralsnog een tamelijk vaag stukje waar iedereen weer van alles over concludeert.

13 februari 2022 om 15:57

Bashen (en dan met name van clubs waar je een hekel aan hebt) is toch veel leuker?

13 februari 2022 om 16:03

Sowieso, vandaar dat ik nog maar weinig reageer tegenwoordig maar kon het nu toch even niet meer laten haha.

Maar goed, daar valt vz ook gewoon in te verwijten want ze posten iets incompleet met een sensatie titel die vervolgens gerectificeerd diende te worden....

13 februari 2022 om 17:02

Volgens mij zit het pijnpunt van de reageerders hier er meer in dat ze signalen hadden en toch het contract verlengden. Dat ze een week nodig hebben voor een intern onderzoek snap ik ook wel en ik snap ook wel dat ze daar niet meteen mee naar buiten treden voor een onderzoek. Wat ik niet snap is dat je met de contractverlenging wacht tot het onderzoek is afgerond. Dat heeft niks met clubvoorkeur te maken, maar dat is gewoon een hele vreemde gang van zaken. Ik had het ook buitengewoon apart gevonden als dit zo bij mijn cluppie was gebeurt.

13 februari 2022 om 22:26

Mijn reactie was meer op alle mensen hierboven die het moesten doen met het stukje zwarte tekst wat nu enkel de intro is en waar een titel werd gebruikt dat een stuk sensationeler was, dat iedereen het allemaal al wist voor de contractverlenging wat natuurlijk veel te kort door de bocht is.

Omtrent de contractverlenging ben ik het eens dus dat ook maar meteen als reactie op de rest hieronder. Echter, blijf ik het lastig vinden. Stel, jij of ik zijn in onderhandeling van contractverlenging, wij zijn totaal onschuldig en gewild bij veel clubs waar ze beter betalen. Veel voor een bedrijf betekend. De onderhandelingen worden stop gezet omdat er geluiden zijn... Stel we zijn onschuldig, voelen we ons dan gewaardeerd? Nee... Gaan we ergens anders heen? Bijna zeker van wel.

Dus als je het zo bekijkt, nu achteraf is het heel makkelijk maar vooraf? Lastig, mijn inziens hangt het er heel erg vanaf hoe concreet de geluiden waren maar dat is niet duidelijk... Ik ga dan ook liever niet mee in de vele conclusies die met summier info worden gedaan.

13 februari 2022 om 16:08

Uiteraard onderzoek je het eerst voor je het naar buiten brengt, maar dan stel je toch op zijn minst de contractondertekening toch even uit. Alles wat fout kon gaan met het naar buiten brengen is fout gegaan. Niet zelf willen reageren, de reactie van de persvoorlichter. Nu dit

13 februari 2022 om 16:10

De geluiden waren in ieder geval dusdanig dat Ajax blijkbaar zelf ook een onderzoek wilde? Dus of het nu via aan vertrouwenspersoon, direct bericht een v.d. Sar of aangifte zou zijn geweest doet er weinig toe. En men valt hier terecht over, want v.d. Sar heeft altijd nog gesteld dat hij niet eerder op de hoogte was. En de open vraag is nu nog altijd of dat pas per 28 januari was.
Geen ruchtbaarheid willen geven is ook prima, sterker, het system voor dit soort aanklachten is zo ingericht dat beide anoniem blijven, zoals ook in eedere nieuwsberichten is gesteld. Maar blijkbaar is het uitstellen van een 1,25 miljoen bonus geen optie voor een contract dat loopt tot 2024... daar zijn ze dan wel snel bij.

13 februari 2022 om 16:22

Zelf een onderzoek doen is logisch, en dat zou ook moeten gebeuren. Met zo'n serieuze aanteigingen is het echter wel handig om die contractverlenging even uit te stellen tot er meer duidelijk is, dan sta je later niet voor lul.

Het handelen van van der Sar sinds de bom is gebarsten getuigd ook niet van enig leiderschap. Eerst zelf wegblijven voor reacties en Ten Hag (die het netjes deed) maar naar voren schuiven. De enige korte reactie die hij zelf erop had gegeven blijkt ook nog eens glashard liegen te zijn

13 februari 2022 om 16:56

Nee. Als er geluiden zijn dan zet je contractverlenging even opzij tot duidelijk is wat er gaande is. Hoe denk je dat het voor die vrouwen voelt? Er komt iets in de media en je leest doodleuk dat de digitale potloodventer een contractverlenging krijgt. En dan vinden ze het gek dat de dames naar de krant stappen en zich niet gehoord voelen..

Vermoedelijk gaan er wat sponsoren afhaken. Dit is op geen enkele manier goed te praten, al zullen er toch mensen zijn die een poging gaan wagen wat dat betreft. De Griekse God ondergaat een Griekse tragiek. Pijnlijk te zien zulke mensen als vd Sar en Overmars van hun sokkel zien vallen.

Waarom laat voetbalzone nou weer wat woordjes weg uit het artikel wat ze van de telegraaf hebben gekopieerd?

Leuk voor deze vrouwen, je wordt lastiggevallen door Overmars en hij krijgt gewoon zijn contract verlenging.
Vindt je het gek dat deze vrouwen als zij dit meegemaakt hebben, zijn contract nig wordt verlengd dat ze geen stappen durven te ondernemen

Ik denk dat je dus de conclusie kunt trekken dat zonder lekken van de vrouwen en het onderzoek door het NRC Overmars er nog steeds gezeten had. Dat ze scheid hadden aan de corona regels is 1 ding, maar dat ze zelfs dit accepteren is buiten proporties. Ajax maakt zich hiermee echt belachelijk!!!

Mensen aub lees het artikel eerst eens voor je gaat lopen bleren......zijn we echt zo kinderachtig?
Lekker op basis van de titel al van alles gaan roepen.

13 februari 2022 om 16:10

Zo gaat het tegenwoordig. Het glas is bij velen half leeg in plaats van half vol. Te triest voor woorden.

13 februari 2022 om 16:13

Tenenkrommend inderdaad het lijkt wel of zij zelf het slachtoffer zijn of dat men ineenkeer heel moraalridderig weten wat er om gaat in het hoofd van die vrouwen.

13 februari 2022 om 16:27

Is het niet het grootste probleem dat er eerst een artikel word gedropt met 5 regels tekst, en vervolgens 5-10 min later het hele artikel.. dan heeft de helft al gereageerd op het artikel

Als je dat toch zegt dat je het eerst wil onderzoeken, waarom dan wel zo groot uitpakken met die contractverlenging? Dan ga zet je dat toch ook even op pauze? Het klinkt mij erg ongeloofwaardig in de oren in ieder geval, zeker gecombineerd met de opmerkingen dat Ajax het de vrouwen verweet dat ze ermee naar buiten zijn getreden klinkt dit als een gevalletje "poging tot doofpot" die mislukt is.

13 februari 2022 om 16:11

Doofpot? Een opmerking op basis van aannames uit een stukje tekst. Knap hoor.

13 februari 2022 om 16:14

Het klinkt als, ja. Als je eerst wilt gaan onderzoeken, waarom dan wel door gaan met de contractverlenging? Dan stop je daar toch mee?

Ze hebben daarnaast zelf uitgesproken dat ze teleurgesteld waren dat de vrouwen naar de pers zijn gestapt. Dus daaruit maak ik op dat ze het liever volledig binnenshuis hadden willen houden.

13 februari 2022 om 16:18

Vragen die onbeantwoord zijn tot dusver.. maar ja jij praat gelijk al over een doofpot.Ik heb nog geen officiële verklaring van Ajax daarover gelezen of gezien. Dus ook dat zijn aannames.De perschef heeft inderdaad wat geroepen, maar in welke context? Namens Ajax of uit zijn eigen standpunt?

13 februari 2022 om 16:30

Nee dit klinkt niet als gevalletje poging tot doofpot, maar zakelijk, professioneel en netjes handelen. Het is zelfs erg dom om nu al naar buiten te treden.

Ik had dan toch heel ff gewacht met contractverlenging.

13 februari 2022 om 16:15

Ik vind het ook een heel ongeloofwaardig verhaal. De klachten die ze hadden gekregen was van huidig personeel. Ik denk dat ze hadden verwacht het intern op te kunnen lossen, zonder iets naar buiten te brengen. Toen NRC wederhoor wilde toepassen, heeft Ajax pas besloten om in te grijpen.

Lijkt mij gewoon prima gehandeld door Ajax. Kunnen alle haters weer even hun smoel houden, dit is gewoon goed gedaan door Ajax. Er komen geluiden binnen van ongepast gedrag van Overmars, het wordt onderzocht en er zijn beslissingen genomen op basis van de uitslag van datzelfde onderzoek. Gewoon prima gedaan.

Het enigste wat ik mij afvraag is waarom de contractverlenging dan door is gegaan. Misschien omdat het enkel om geluiden ging en je onschuldig bent tot het degendeel bewezen is, maar misschien ook om de onderlinge band goed te houden. Ik kan mij voorstellen dat als je de verlenging op pauze zet omdat er geluiden zijn, er een breuk in diezelfde band komt wanneer uit onderzoek blijkt dat Overmars zich wel gedragen heeft.

Prima gehandeld, chapeau.

13 februari 2022 om 16:22

Kun jij mij verklaren waarom Van der Sar in beginsel zei dat ie van niks
wist? Jij mag trots op je clubje zijn, maar ik geloof geen reet van dit verhaal. Alles lijkt erop dat ze het intern onder de pet hadden willen houden en hem langer aan zich wilde binden. Alleen een artikel van NRC gooide roet in het eten.

13 februari 2022 om 16:35

Alles lijkt er op.....wederom aan de schandpaal hangen puur op onderbuik gevoelens.

13 februari 2022 om 16:50

Dat zijn geen onderbuikgevoelens. Dat is een observatie van hetgeen naar buiten is gekomen. Jij mag Van der Sar nu op zijn blauwe ogen geloven, maar ik doe dat niet. Ik vind mijn observatie plausibeler dan het statement van Van der Sar. Die er eerst over loog, daarna zich verstopte en binnen Ajax de neuzen dezelfde kant op wilde laten wijzen en nu denkt een geloofwaardig verhaal te brengen.

13 februari 2022 om 16:31

Opzich wel leuk voor degene die klagen (ook werknemers van Ajax) als ze dusdanig serieus genomen worden dat de directeur heel even moet wachten op z'n nieuwe contract tot het onderzocht is. Das namelijk een beetje het probleem, die scheve verhouding. Verder is spreken van haters bij dit onderwerp vrij misplaatst.

Waarom heeft van der Sar dan eerst verklaard dat hij er niets van wist? Het net sluit zich en zoals iedereen die niet blind is van Ajax liefde al de hele week zegt. Wegwezen. Totaal incapabel voor deze functie.

13 februari 2022 om 16:32

Heb je het interview gezien? Hij wist het een week voordat wij het wisten. Moet hij dan aan een bel rinkelen en roepen kijk wat er hier gebeurt? Volgens mij snap jij er helemaal niks van. Als zij geluiden horen dan gaan ze dat binnen de organisatie onderzoeken. En na een week is er besloten dat Marc niet verder kon.
Hou op met je het net sluit zich.....van mij mag iedereen die moet vertrekken vertrekken maar je kan niet iemand aan de schandpaal nagelen die ook net een week van tevoren dit te horen krijgt.

13 februari 2022 om 16:40

Het net sluit zich rond de gehele directie. Ze hebben gelogen tegen de media, gaan intern door met het zwart maken van de slachtoffers en zetten de contractverlenging van vele miljoenen niet op Hold, wat gewoon onbehoorlijk bestuur is.

Hallo moraalridders,

Het gaat hier over het versturen van foto's en berichten. Ik kan me een zaak herinneren, waar iemand een kind heeft dood gereden met drank op. Deze jonge man stond na dat hij herstelt was dood leuk weer op het veld.
Daar gaat toch ook niemand voor ontslagen worden bij Heracles ( alleen Ray Vloer zelf). Er wordt over gesproken of dat Overmars iemand heeft vermoord. Doe eens normaal.
Overmars is duidelijk blijven hangen in zijn jeugd. Want in Nederland wonen miljoenen Overmarsjes. Dickpics versturen, is onder jongeren vrij normaal. Niet dat ik het zal doen, maar goed het gebeurt.
Ik denk altijd maar. Wie het hardste schreeuwt heeft zelf iets te verbergen.
Kijk hoe vies de meeste Nederlanders zijn. Hoe vaak hoor je wel niet dat er meisjes zijn gedwongen of expres zo dronken gevoerd zodat ze niks door hebben. Het ergste nog, ze zijn er vaak ook nog trots op. Hang deze mensen aan de schandpaal! Ik weet het dat het over jullie gaat of over jullie zonen. Dus kijk eerst na je zelf.

Een betere wereld begint namelijk bij je zelf!!!!

13 februari 2022 om 16:34

Feit blijft dat vrouwen en vrouwelijke jongeren niet op dat soort foto's zitten te wachten en het ongewenst is. Zij er misschien nare gevoelens bij krijgen. Het is N I E T normaal.

13 februari 2022 om 16:49

Wat is nou eigenlijk je punt dan?

13 februari 2022 om 16:44

Dit gaat uiteraard allang niet meer over fotos. Die overigens gewoon niet kunnen hoeveel voorbeelden je er ook ter afleiding bij haalt.

13 februari 2022 om 16:51

Maar Overmars is de baas over honderden mensen wat dus gezien wordt als machtsmisbruik. Uiteraard dient een ander ook gestraft te worden maar dat het de media niet haalt lijkt mij logisch als het een onbekend iemand is. Zeker niet op Voetbalzone waar het over vortbalgerelateerde zaken gaat.

13 februari 2022 om 17:04

Beide moeten gestraft worden, en als blijkt dat er bij ajax mensen waren die ervan wisten en Marc belangrijker vinden dan de vrouwen dan moeten die ook bestraft worden / ontslagen worden. Maar ajax heeft nu meer dan een week gehad om te proberen alles schoon te vegen.

13 februari 2022 om 17:06

Inderdaad het lijkt hier wel een wedstrijd wie de grootse moraalridder is. Wie zichzelf het hardst op de borst kan slaan van "kijk mij dit eens veroordelen". Overmars is z'n baan kwijt, krijgt nog een straf en daarmee is het voor mij af. Hij hoeft zich alleen te verantwoorden naar de slachtoffers en niet naar de media of de reaguurders hier. Dat mensen nu gaan roepen dat van der Sar en de héle rvc wegmoet...

Ai, ai, ai dit is m.i. echt geen sterk verhaal. Men had uiteraard die contractverlenging moeten parkeren. Desnoods met een of andere lulsmoes. Gevoelsmatig maar het komt op mij nu over als een uitgedokterde tijdslijn waar afgelopen week goed over is nagedacht en waarmee de club nu z’n straatje probeert schoon te vegen.

13 februari 2022 om 17:01

Ik heb ook het gevoel dat ze afgelopen week dit verhaal in elkaar hebben gedraaid. Ik vraag mij ook af waarom ajax zolang wacht met melding maken bij de knvb. Het lijkt erop dat ze dit het lekken naar de nrc niet geen keuze meer hadden en nu proberen een mooi verhaal te verzinnen.

Ook maar eruit gooien dan. Walgelijk! Evenals de Perschef.

Als ze mij hadden gebeld en hadden gevraagd om voor een paar tientjes een beter verhaal te bedenken was me dat trouwens wel gelukt.

Deze zaak stinkt aan alle kanten. Wat mij betreft gaat de volledige directie van Ajax eruit. Er had eerder ingegrepen moeten worden. Dat hebben ze niet gedaan. En als je Van der Sar hoor praten vandaag bij ESPN dat is toch lachwekkend, wie neemt die man serieus als algemeen directeur. Hij neemt totaal geen verantwoordelijkheid. Het was best een goede keeper. Maar niet iedereen die ballen kon tegen houden en daarna een net pak aantrekt is daarna een goede directeur

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren