Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ihattaren: ‘Ik heb er spijt van dat ik me heb laten wegjagen door Schmidt'

Laatste update:

Mohamed Ihattaren heeft spijt van zijn vertrek bij PSV én spijt dat hij zich naar eigen zeggen heeft ‘laten wegjagen’ door Roger Schmidt. De aaneenschakeling van actie-reactie-momenten tussen trainer en speler leidde tot een gebroken verstandshuwelijk. Hoewel Ihattaren altijd respect zal houden voor de de Duitser, ‘zeker’, vindt hij het jammer dat de trainer ‘alle macht’ heeft gekregen van de clubleiding. “In alle verhalen die ik heb gelezen, wordt het overlijden van mijn vader er vaak bij gehaald. Ik mis hem elke dag, maar ik wil me daar helemaal niet achter verschuilen. Ik weet wel dat hij nooit had toegestaan dat ik bij PSV zou vertrekken”, vertelt Ihattaren zaterdag in De Telegraaf.

“Hij zou zeggen: je blijft minimaal net zo lang als Schmidt er zit. Ik heb er zelfs spijt van dat ik bij PSV ben weggegaan. Dat ik me door Schmidt heb laten wegjagen. Ja, zo zie ik het. Ik vind het jammer dat de clubleiding hem alle macht heeft gegeven. Ik was echt niet de enige die niet blij was met hoe het eerste seizoen onder hem verliep. Maar ík laat het ook merken als ik het ergens niet mee eens ben of dingen als onrechtvaardig ervaar.” Ihattaren voelde nooit het echte vertrouwen van Schmidt. Speler en trainer begrepen elkaar totaal niet binnen de lossere en mondige Nederlandse voetbalcultuur, terwijl de middenvelder met voorganger Mark van Bommel juist kon lezen en schrijven.

“Ik heb ook dingen gedaan, waarvan ik achteraf denk: dat had anders gekund”, erkent Ihattaren in het dagblad. “Er is veel over mij gezegd, over hem gezegd, over ons gezegd; voor mijn gevoel kon hij moeilijk omgaan met jongens zoals ik. Jongens, die zich zo jong als ze zijn, af en toe als mannetjes gedragen. Ja, soms vervelend. Naar mijn idee heb ik er echt veel aan gedaan om dichter tot elkaar te komen, maar wij begrepen elkaar niet. We zochten uiteindelijk naar de verkeerde manieren om elkaar te raken. Zoiets kan gebeuren.” Hij doelt bijvoorbeeld op zijn wissel in de slotfase van het verloren bekerduel met Ajax. “In de bus hoorde ik dat Schmidt na afloop had gezegd dat iedereen maar dacht dat ik Lionel Messi was en hij mij helemaal niet zo goed vond. Terwijl ik daar als een van de weinigen lef toonde en durfde te voetballen.”

Ihattaren kwam de dag na de 2-1 nederlaag in Amsterdam expres te laat omdat het voor de middenvelder de druppel was ‘na alles wat er al aan voorafgegaan was’. Hij keurt het niet goed, maar hij dacht dat het dé manier zou zijn om de trainer een praatje te laten maken. “Of hij kwam? Nee. Hij meldde het aan directeur John de Jong. Bij Mark van Bommel en Ernest Faber kwam ik nóóit te laat.” De lijmpoging tegen FC Utrecht, toen hij de trainer in de armen viel na zijn doelpunt, sorteerde ook geen effect. “Ik had erover nagedacht, wilde tonen dat we er samen voor gingen zorgen dat wij samen alsnog een succes zouden worden. Daarna deed hij opnieuw raar, hij leek het niet te accepteren.”

Ihattaren ging vorig jaar zomer naar eigen zeggen ‘echt voor een tweede kans’ en was fysiek in orde. Hij kreeg daar echter niets over te horen van Schmidt en vond zichzelf in de voorronde voor de Champions League tegen Galatasaray op de bank. “Ik kreeg geen kans meer. Toen wist ik dat hij me liever kwijt dan rijk was. Ik moest weg.” De middenvelder is van mening dat sommige spelers ‘altijd moesten spelen’ van Schmidt, ook al waren ze amper hersteld van een blessure. “Als ik bijvoorbeeld een panna gaf in een rondo was het ’play serious, be focussed’ en als één van zijn meer favoriete spelers het deed ’oh-la-la-laaa’. Zo ging het maar door, tot in de kleinste dingen. Als jij een groep steeds voorhoudt dat iedereen gelijk is, dan wil ik dat ook zien. Het gaat me om het principe.”

Ihattaren benadrukt dat hij al akkoord was over de voorwaarden van een contractverlenging, maar dat hij wachtte met tekenen omdat hij onder Schmidt niet speelde. Voor Ihattaren verloor Schmidt snel zijn geloofwaardigheid met een 4-2-2-2-systeem ‘waarbij iedereen tegen elkaar opliep, de passlijnen niet klopten en je op mijn positie bijvoorbeeld de bal áltijd moest meegeven aan de back’. “Ik wil puur voor mezelf spreken. Het is misschien mijn probleem dat ik me daar niet fijn bij voel. (...) Ik wil gewoon voetballen. Geef mij die bal en plezier. Dan komt het beste naar boven. Dat heb ik ook laten zien bij PSV.”

Ihattaren werd vorig jaar zomer voor 1,9 miljoen euro overgenomen door Juventus, dat hem direct aan Sampdoria verhuurde. Bij de club uit Genua ging het mis. De spelmaker stond er naar eigen zeggen helemaal alleen voor en besloot in oktober zonder overleg terug naar Nederland te gaan. Bij zijn terugkeer wisselde Ihattaren van zaakwaarnemer - hij ruilde Mino Raiola in voor Ali Dursun - en inmiddels werkt hij aan een terugkeer. Er gaan geruchten dat Ihattaren anderhalf jaar op huurbasis voor FC Utrecht, de club uit zijn geboortestad, gaat spelen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Minder praten, meer presteren. De tijd bij PSV is het verleden, focus je nou gewoon op het heden.

15 januari 2022 om 07:34

Precies dat.. traint 1x fatsoenlijk door in de zomer en verwacht gelijk een basisplek na al zijn gedragingen. Die jongen is te vroeg teveel op handen gedragen. Zag het al aankomen toen hij net zn contract had getekend en met een RS6 op instagram ging lopen pronken. Profvoetbal is hard werken, investeren en daarna oogsten. Als je trainer wil dat je meeverdedigt en je weigert dat, zonder dat je Messi bent, heb je het gewoon niet begrepen

15 januari 2022 om 08:41

Dat Schmidt hier zeker ook schuldig aan is wordt door menigeen structureel genegeerd. Maar het is gewoon niet slim wat hij nu doet. Dat hij zijn voeten laat spreken.

15 januari 2022 om 08:51

Dat wordt zeker niet structureel genegeerd, echter doet hij en jij met hem dat het Schmidt’s schuld ís.. Laten wegjagen… Exact hetzelfde komt in mij op na die goal en het schreeuwen in de camera.. Hij was er dus écht van overtuigd dat men hem kapot wilde maken. Het gebrek aan enig inzicht vind ik echt stuitend

15 januari 2022 om 09:16

Het tegenovergestelde is waar. Te pas en vooral te onpas wordt er beweerd dat Schmidt de schuldige is.

15 januari 2022 om 09:45

Schmidt zag Madueke dan ook als een probleem. Maar Noni pakt het signaal wel op. Trouwens, of alleen Schmidt zich met Ihattaren heeft bemoeit. Ooijer, Zenden, Ramzi, van Nistelrooy om er van de technische staf maar een paar te noemen. Iedere PSV-speler weet ook dat ze altijd bij Mart van den Heuvel kunnen aankloppen, Mo blijkbaar niet... Maar nee, Roger Schmidt heeft het allemaal gedaan.

Daarna heeft Schmidt er hoogstpersoonlijk voor gezorgd dat er ook bij Sampdoria problemen ontstonden en Roger is natuurlijk ook verantwoordelijk voor het feit dat Mo een personal trainer neemt waar hij vervolgens opeens niet eens meer komt opdagen en niet eens even belt dat hij niet meer komt.

Allemaal de schuld van Roger Schmidt.

Het is net alsof AH verantwoordelijk is voor de fraude die er bij Volkswagen lang werd gepleegd...

15 januari 2022 om 10:20

Schmidt is 99% schuldig

15 januari 2022 om 10:35

@nattekano Voetbal moet ook een stukje plezier zijn natuurlijk. Van Bommel had idd nul problemen met Ihattaren en die staat nou ook niet echt bekend als de beste peoples manager. Het gebeurd toch wel vaker dat trainers spelen niet pruimen? Neem een Guardiola en Zlatan. Ik geloof ook wel dat Schmidt zijn gezag wilde laten gelden in Eindhoven in het eerste seizoen door Ihattaren wat destijds als grootste talent werd gezien als een pispaaltje te gebruiken en daarnaast mocht hij hen waarschijnlijk gewoon niet. Dat Messi verhaal hebben we hier ook allemaal kunnen zien met dat interview van Schmidt na de wedstrijd tegen Ajax. Bovendien geeft Ihattaren hier ook toe dat hij ook fouten heeft gemaakt, maar dat hij nooit een eerlijke kans van Schmidt zou krijgen en daarom weg wilde. Over de situatie bij Sampdoria weet ik te weinig maar dat Ihattaren naar Italie ging vind ik geen slimme keuze. Het probleem was alleen dat er wel iemamd bereid moest zijn om die 1,9 miljoen euro te betalen en of een FC Utrecht of Vitesse bv dat oo dat moment konden dat weet ik niet

15 januari 2022 om 10:43

Schmitd mist elke vorm van empatisch vermogen. John de Jong laat Schmidt alles bepalen, terwijl die man niets ooit heeft gepresteerd. Jong is bang boor hem, de spelers ook. Zodra je boven het gemiddelde komt hakt ie je hoofd eraf
Het etgste vind ik PSv fans die deze man blijven steunen terwijl de club vernietigt en niet alleen het kapitaal
Ze halen uit naar anderen die van hun club hielden.
Een Zeer kwalijke zaak. Bah

15 januari 2022 om 10:56

Dat is onzin natuurlijk. Iedereen die het nuchter bekijkt ziet dat Ihattaren zijn frustratie anders had moeten uiten zodat hij misschien in de winterstop bv naar een andere Nederlandse club toen had kunnen vertrekken, want iedereen die het nuchter bekijkt zag ook dat Schmidt vanaf dag 1 Ihattaren al niet pruimde en dat hij nooit een eerlijke kans zou krijgen. Hij mocht hem gewoon niet, daarin heeft Ihattaren 100 procent gelijk. Hij had zich alleen koest moeten houden, dan had hij na de eerste 18 wedstrijden geen reputatie gehad en had hij Schmidt meteen kunnen ontvluchten na een half jaar, want dat die hem niet moest vanaf dag 1 dat kon een leek nog wel zien

15 januari 2022 om 16:39

@cas1: Zou je je niet beter iets minder kunnen laten frusteren door een man die je helemaal niet kent en niet eens de trainer van jouw cluppie is?

Natuurlijk heeft Schmidt fouten gemaakt in het omgaan van Ihattaren, maar wanneer je zegt dat hij de hoofdschuldige is hier lijkt me een beetje overdreven, niet? Ihattaren vertoont tot nu toe erg weinig zelfreflectie en hoewel ik hem een hele goede voetballer vind en het jammer vind dat hij weg is bij PSV is dit uiteindelijk maar het beste zo denk ik.

Er zijn genoeg voetballers die meer teren op hun talent dan op hun werkethos, maar met de houding van Ihattaren kom je er niet, nergens niet. Waarom denk je dat Hakim Ziyech momenteel bij Chelsea voetbalt? Omdat hij op een punt in zijn carriére besloten heeft dat hij voor het hoogst haalbare wil gaan en dat vooral zelf moet doen. Sindsdien combineert hij zijn talent met een arbeidsethos waar je u tegen zegt (in de wedstrijd zelf tenminste), ook toen hij al zo ongeveer de beste speler van Ajax was.

Ihattaren vindt vooralsnog van zichzelf dat hij sowieso wel voldoende doet en geeft Schmidt er de schuld van dat hij hem daarom niet wil laten spelen. Nou geloof me, hij was helemaal niet beter dan Gakpo, Madueke of Götze aan het begin van dit seizoen, dus dan werk je maar als je in de basis wil. Hij wil echter die knop voorlopig niet omzetten en dan kan Schmidt (die trouwens best een prima trainerscarrière heeft gehad hoor) daar prima een rol in gespeeld hebben, maar bij Sampdoria was het hetzelfde verhaal en bij FC Utrecht moet ik het ook nog maar zien. Ik hoop heel hard dat hij die knop omzet en dat we over een paar jaar met Ihattaren op 10 of als hangende rechtsbuiten in Oranje voetballen, maar dan moet er eerst wel iets veranderen bij hemzelf

15 januari 2022 om 08:40

Deze jongen lult heel veel maar presteert heel weinig. Hij snapt het nog steeds niet. Hij is gewoon ziek in zijn hoofd. Ik denk dat Vanenburg eerst eens heeeell diep met hem moet praten, voordat ze beginnen aan die 30 kilo overgewicht weg te werken.

15 januari 2022 om 13:11

Precies wat ik ook dacht en vaak zijn het deze types die heel erg veel praten over wat ze gaan doen juist de mensen die het niet gaan doen. Dus nu zeggen dat die hard gaat werken etc. Ik moet het nog zien. Want wat als die bij Utrecht op de bank komt? Gaat die dan weer dwarsliggen?

15 januari 2022 om 08:56

Altijd wel om te klagen, had hij niks gezegd dan was ooohh raar dat hij niks zegt waarschijnlijk zit hij zelf fout. Nu zegt hij wat en dan is het minder praten.

Hij heeft zijn woordje gedaan laat hem voetballen en dan kunnen we wat van zeggen.

Qua Schmidt heeft hij toch wel punt, die man had echt rare tactiek met nog vreemder wissels.

15 januari 2022 om 09:01

Hoe kan het toch dat deze jongen net als vele andere van dit soort talenten toch altijd faalt? Is het de omgeving? Is het de mentaliteit? Hij zal het niet redden. Jammer

15 januari 2022 om 09:17

Ik denk dat het een beetje de generatie ook is.. Die willen lekker vooruit voetballen, mooie passjes proberen en als dat nie lukt moet een ander de bal maar weer veroveren, want ik ga er niet achteraan lopen.. jongens met bizar veel talent maar met wat minder werklust, ruggengraat.. Het is zo makkelijk deze jongens uit de wedstrijd te spelen, je geeft ze een paar goede bodychecks en ze zijn zo geaggiteerd dat ze totaal de weg kwijt zijn ..

15 januari 2022 om 10:16

Prem ik denk dat sommige van deze jongens zo goed kunnen voetballen dat ze t middels hun talent op hun sloffen redden in de jeugd. Moeten de primadonna's mannen worden gaan er andere dingen gevraagd worden. Instelling, discipline enz. Dan valt t enkel leunen op talent weg en dan is t moeilijk aanhaken. Dan is de weg die Dumfries bewandeld precies het tegenovergestelde. Die heeft echt moeten knokken voor zn plaats en zie waar ie nu staat. International en bij een prachtige club in Italië. Terwijl Mo in z'n oogwimper meer talent heeft dan Denzel in z'n hele lijf bij wijze van spreken.

15 januari 2022 om 11:00

Maar hoe kan het dat trainers geen peoples manager skills meer hebben en niet meer met lastige jongens om kunnen gaan? Vroeger waren die er ook maar toen hadden we coaches die dat soort spelers als een uitdaging zagen, die jongens wisten te raken en er het maximale uit te halen. Tegenwoordig hebben we coaches die vooral goed zijn in het opschrijven van een opstelling op een white board en veel meer voegen ze niet toe. Met uitzonderingen als Ten Hag, Letsch en Slot bv als uitzonderingen

15 januari 2022 om 13:14

Er is al genoeg gezegd over alle streken die Ihatarran heeft uitgehaald. Ik denk dat een trainer er op een gegeven moment gewoon klaar mee is. Hij moet een groep van 20+ spelers en staff managen. Het kan niet zo zijn dat er een disproportioneel gedeelte van zijn aandacht en energie naar een speler moet gaan die eigenlijk ook gewoon nog helemaal niks gepresteerd heeft.

15 januari 2022 om 17:15

Idd iemand die zich als messi wil gedragen moet ook spelen als messi en anders kan die gewoon werken of vertrekken. Zo simpel is het.

Elke keer mis je weer die zelfreflectie. Dat was ook zo tijdens dat ‘verzonnen’ interview over Sampdoria en nu weer. Die jongen moet gewoon is even heel goed in de spiegel kijken en is gaan hard werken. Hij heeft het nu al bij 2 clubs verpest met zijn gedrag.

15 januari 2022 om 07:50

Ik had nog enigszins de hoop dat hij het bij Utrecht weer op de rit ging krijgen maar als je toch die stukken uit dit interview allemaal leest... 0,0 zelfreflectie. Alles ligt aan iedereen behalve Mo zelf. Iedereen is tegen hem blijkbaar. Man man man. Vervelende trekjes zeg.

15 januari 2022 om 08:11

“Ik heb ook dingen gedaan waarvan ik achteraf dacht, dat had anders gekund” Valt wel mee toch met die zelfreflectie? Soms lopen dingen gewoon niet zoals je het graag zou willen in het leven, dat hebben PSV en Ihattaren moeten accepteren ook al zal er best nog wel wat liefde naar elkaar toe zijn. Wil nog weleens zien wat Ihattaren erbij Utrecht van gaat bakken, zou me niet verbazen als dat talent er alsnog uitkomt.

15 januari 2022 om 08:18

Ja hij veinst zelfreflectie. Steeds een heeeel klein beetje toegeven en vervolgens weer 3 alinea's waarom het toch wel aan een ander lag en niet aan hem. Het is ongelooflijk.

15 januari 2022 om 08:27

“Het is misschien mijn probleem dat ik me daar niet fijn bij voel” ik vind het toch echt wel meevallen met die zelfreflectie. Hij moet ook voor zichzelf opkomen natuurlijk. Vind het alleen maar van karakter tonen dat hij nu terugkeert in NL. Ik hoop dat dit alsnog een successtory gaat worden. Als Labyad als mid-twintiger al opbloeide bij Utrecht dan moet Ihattaren het zeker kunnen, want wat hij liet zien onder v Bommel was echt buitengewoon.

15 januari 2022 om 08:57

Wat moet je ook anders als de Nederlands Elftal spelers je voorbeelden zijn .. is toch precies wat veel van die snuiters ook continu doen... Depay met z'n vingertjes in z'n oren...

15 januari 2022 om 09:14

Memphis was in de jeugd ook een vervelend ventje maar als er iets is wat hij, in tegenstelling tot Ihattaren, wel altijd gedaan heeft dan is het keihard werken. Kunt veel van Memphis zeggen maar met z'n mentaliteit is niks mis.

15 januari 2022 om 09:21

“Misschien” dit is gewoon net doen alsof je zelfreflectie hebt.

15 januari 2022 om 09:29

Bij United ging het anders mentaal een stuk minder dan bij Lyon en nu bij Barca en het NL elftal. Om die reden vlak ik Ihattaren ook niet helemaal uit.

15 januari 2022 om 09:35

Ook die kan veel hoger dan hij nu laat zien. Heb je die ooit horen zeggen "inderdaad, dat commentaar dat ik con-stant de moeilijke keuze maak en meestal speel alsof ik alleen op het veld sta, kan inderdaad beter". Nee. Gewoon tot haters bombarderen en vingers in je oren als je wel een keer scoort. Doe mij dan maar De Ligt of Van Dijk. Moet je indenken als Mo de instelling van Schone had gehad, die als briljante spelverdeler door de Boer linksbuiten werd gezet of op de bank en ook de drie trainers daarna iedere keer hun ongelijk bewees. Ik hoop dat spelers als Mo of Memphis dat doen, dan zijn ze niet te houden. Mo heeft er nog zat tijd voor want die drie wedstrijden dat hij goed speelde voor PSV was het echt genieten

15 januari 2022 om 09:37

Bij Nederland alleen omdat hij met z'n maatjes boven alle trainers tot nu toe staat. In ieder geval boven Blind en Koeman

15 januari 2022 om 11:20

Het is ook niet erg dat het mentaal met een speler een stuk minder gaat. Iedereen heeft zijn momenten. Het is wel wat je ermee doet. Memphis is duidelijk aan het werk gegaan.

Overigens als er 1 speler is die nooit verzaakt heeft in hard werken, dan is het Memphis wel. Je kunt je niet eens voorstellen dat hij met overgewicht terug van vakantie komt. Laat staan 20kg aan leuke bagage.

15 januari 2022 om 13:16

Precies. Als hij een beetje ruggengraat had gehad had hij zo hard gewerkt en zichzelf zo geprofileerd op de trainingen dat Schmidt niet om hem heen kon. Maar daar mist die jongen de mentaliteit voor. Je ziet dat heel goed terug in dit interview. In plaats van dat hij punten noemt waaraan hij concreet kan werken is het alleen maar smoesjes en geklaag over anderen.

15 januari 2022 om 13:17

@pieterpost vind je het echt karakter van hem om terug te komen? Ik zie dit meer als 'met hangende pootjes' terug komen.

15 januari 2022 om 08:10

Dat dus, het ligt aan alles en iedereen maar niet aan hem zelf. Alles behalve aan hem zelf!
Hoop ook oprecht dat Sampdoria een rechtszaak begint tegen smaad.
Geen 1 andere speler hoor je over geen salaris.
Nu ook talent na talent breekt door bij PSV maar ligt aan de trainer.

Hele grote spiegel zou eens goed zijn voor hem

Gaat niet goedkomen met deze jongen. Wat een stuk zeg dit. Me mond valt er soms van open.

15 januari 2022 om 07:29

Deze gast gaat een Ouasim Bouy 2.0 worden geloof me, ik heb er in ieder geval geen vetrouwen meer in gelukkig heeft PSV hem weggedaan. Had eigenlijk een schop onder zijn kont verdiend. Die zien we op zijn 29e ergens bij Spakenburg als het een beetje meezit.

15 januari 2022 om 07:43

Expres te laat komen op de training omdat je het niet eens bent met een wissel.. Schimdt is zeker geen perfecte trainer maar dit kan je toch niet pikken? Als Schmidt met meerdere talenten een slechte relatie zou hebben zie ik het als een probleem. Nu zijn inmiddels Madueke, Teze, Obispo en Vertessen al doorgebroken onder Schmidt en denk ik dus dat het probleem voornamelijk bij Ihattaren zelf ligt.

15 januari 2022 om 08:02

Inderdaad. Vooral Obispo vind ik een indrukwekkende casus. Die leek echt helemaal geen toekomst meer bij PSV, maar heeft zich tot teruggeknokt. Wat een verschil met Ihattaren zeg.

15 januari 2022 om 08:24

hij kwam expres te laat over de opmerking Leo Messi van zijn trainer Pep Guardiola ehg Schmidt.

Niet om de wiss

15 januari 2022 om 09:13

En jij gelooft echt dat Schmidt dit gezegd heeft? Keer op keer blijkt dat Ihattaren een pathologische leugenaar is.

15 januari 2022 om 09:25

Iedere casus is er dan ook 1 op zich, het kan zomaar zo zijn dat Ihattaren zich terugknokt en ook een indrukwekkende casus wordt 😉

15 januari 2022 om 10:24

Boemboemtheo, dat zei Schmidt live op tv.

15 januari 2022 om 12:48

BoemBoemTheo, jij zet jezelf voor schut hier en de 17 likers ook, want Schmidt zei dit gewoon live in een interview/persoconferentie🤣 Desondanks natuurlijk niet normaal dat Ihattaren expres telaat komt, toon ballen, klop hard op zijn kantoor en ga verhaal halen

15 januari 2022 om 09:24

Makkelijke stempel. Zo gegeven. Geef deze jongen vertrouwen wat vrijheid in ze spel en een richtlijn. En hij is goud waard voor je club. Discipline is aan te leren. Een goude linker en het talent niet.

Een trainer is eigenlijk een herder. Elk individu is anders en daar hoort een trainer aan te puzzelen zodat ondanks de verschillen ze toch gelijk lopen.

Overduidelijk is dat die trainer van psv niet over (genoeg) kwaliteiten beschikt om dit te managen. Hij iemand liever persoonlijk aanvalt en aan de kant zet. Doet een jonge jongen met een beetje te veel geld en auto’s geen goed. En dan gaat die naast ze schoenen lopen.

Maar hij is terug. En bij utrecht zal hij ze voeten laten spreken. Hij heeft niks meer te verliezen

15 januari 2022 om 09:58

@AFCAJJR
Waarom is het overduidelijk dat Schmidt dit niet kan managen? Omdat calimero Mo dit zegt? Er breekt ontzettend veel talent door bij PSV en Schmidt heeft er maar met een problemen gehad. Toen Mo nog bij PSV voetbalde ergerde ik me al scheel aan zijn houding en maniertjes op het eind tijdens wedstrijden. Mo speelde bij een club die hem in alles wilde ondersteunen, ze hebben er alles aan gedaan ook Schmidt. PSV is geen bijzonder onderwijs voor moeilijk opvoedbare kinderen. Ik hoop voor Mo dat hij ooit een greintje verstand krijgt maar bij deze interviews de laatste tijd krijg ik plaatsvervangende schaamte, wat voor een bord heeft mo voor zijn kop zeg.

15 januari 2022 om 13:20

@afca jij onderschat het hebben van een goede discipline. Als het iedereen het kon zou iedereen met een 8 gemiddeld afstuderen. Zou niemand overgewicht hebben etc. etc.

Een ijzersterke discipline hebben is een kwaliteit op zich en niet voor iedereen weggelegd.

Ik denk dat hij bij Utrecht weer aan voetballen zal toekomen. Mocht dat gebeuren dan gaat z’n talent er uit komen. Nu is het belangrijk om de mentale aspect aan zijn talent te koppelen.
Ik geloof nog steeds in deze jongen.

15 januari 2022 om 09:12

Nou ik heb er geen enkel vertrouwen in, als je dit interview weer leest dan mist elke vorm van zelfreflectie en mentaliteit!
Vrees voor hem dat deze jongen verdwijnt richting midden oosten, en vergeten wordt door het westen!
Jammer dat dit toch vaak zo is bij half Marokkaanse spelers

15 januari 2022 om 09:37

Ik ben vooral benieuwd hoe hij reageert op tegenslagen. Dat zal cruciaal worden.

Zal wel verdraaid worden door de media, maar hoe het er nu staat, lijkt er van zelfreflectie geen sprake.

15 januari 2022 om 07:40

Nu lijkt het bijna een bericht van ‘de Speld’.

15 januari 2022 om 08:07

Hij heeft hier zelf om gevraagd om zijn verhaal juist te doen..
Slap gezeik altijd media zal het wel verdraaien. Deze jonge is zelf gewoon een beetje verdraaid

15 januari 2022 om 09:02

Inderdaad zo toxisch die anti media sh*t. Allemaal om je eigen verantwoordelijkheid voor je eigen leven niet te willen nemen. Bah.

15 januari 2022 om 14:08

Ik ken hem verder niet, dus ik zou het niet weten.

15 januari 2022 om 14:12

Haha, ja inderdaad. De verantwoordelijkheid van mijn leven ga ik uit de weg door te stellen dat de media vaak sensatie zoekt.

0.0 zelfreflectie. Narcistische trekjes. Denk serieus dat zijn carrière erop zit, voordat hij überhaupt echt begonnen is.

15 januari 2022 om 07:35

Met deze instelling kom je idd nergens. Door voordurend de schuld aan anderen te geven kun je jezelf ook nooit verbeteren.

15 januari 2022 om 08:26

0,0 is overdreven. Geeft paar fouten toe, zoals vervelend zijn, mannetje willen zijn etc. Geeft toe spijt te hebben en meer.

15 januari 2022 om 09:23

0,01 misschien dan, maar de reden dat ie 15 kilo te zwaar op een bijveld loopt rond te waggelen is de schuld van Ihattaren zelf, niet van Schmidt.

15 januari 2022 om 11:47

Klopt maar als je het grootste talent van Nederland bent en vervolgens komt er een coach die je op dag 1 van je troon afschopt en over je heen pist omdat hij dat leuk vind kan dat een speler zwaar vallen. Ihattaren had zich gewoon een half jaar koest moeten houden en in de winterstop Schmidt moeten ontvluchten. Dat neem ik hem wel kwalijk, want anders had hij bij een Ajax of Feyenoord kunmen zitten misschien

15 januari 2022 om 12:33

Hij had gewoon moeten bewijzen dat hij van een echte meerwaarde kon zijn voor het team, dan was het ook wel goed gekomen. Heeft hij nooit gedaan. Dit speelde al bij meerdere jeugdelftallen (zowel bij PSV & NL), maar omdat hij zowat altijd werd uitgeroepen tot beste spelers van die toernooien en wedstrijden werd het gedoogd. Nu lukte hem amper nog om zoveel impact te hebben als een Gakpo of Madueke. Dan ga je niet altijd spelen, nee. Er zijn spelers die bij hun club zoveel verschillende trainers hebben gehad en nooit hun basisplek zijn kwijtgeraakt, laat Mo daar lessen uit trekken ipv dit hele verhaal. Of simpelweg kijken hoe andere jongens uit de jeugd wel hun kans hebben gepakt onder Schmidt.

15 januari 2022 om 12:36

Op dag 1 van je troon afschopt en over je heen pist? Dat schoppen gaat moeilijk als iemand met zoveel overgewicht op dag 1 aankomt Japie. Lul nou niet weer zo achterlijk man. Dacht dat we deze riedeltjes nou wel gehad hadden.

15 januari 2022 om 13:24

@japie wat je nu zegt is echt complete onzin. Ihatarran is flink wat privileges gewend. Al vanaf de jeugd. Schmidt doet daar niet aan. Dan gaat Ihatarran dwarsliggen en komt die op de bank. in plaats van zijn rug te rechten en het ongelijk van de trainer te bewijzen heeft die nu al 3 kwart jaar geen wedstrijd meer gespeeld.

Grootste talent van Nederland? Nou zeker niet. Ik zeg het niet graag, maar die Timber van ajax is 10 keer het talent dat Ihatarran is.

Eerst zien dan geloven. Geef mij de bal en plezier, ik denk dat hij daar al meerdere kansen voor gehad heeft en het niet heeft laten zien. Bij PSV kon het maar ook zeker bij Sampdoria. Er waren daar meer nieuwe spelers en hij doet alsof hij in zijn eentje afgesloten werd van de selectie. Helaas, het is echt een groot talent maar als je ziet hoe hij er fysiek bij loopt dan twijfel ik echt of hij het ooit nog gaat maken. Ben benieuwd of hij bij Utrecht uberhaupt helemaal fit gaat worden.

15 januari 2022 om 08:31

Sowieso denk ik dat je al 2-0 achterstaat als je bij Utrecht binnenkomt na een paar van dit soort interviews. Wat moeten ze bij Utrecht in de kleedkamer nu wel niet denken als ze dit soort berichten lezen. Die denken toch ook ‘lekker dan, dat krijgen wij straks in de kleedkamer erbij en die verwacht dan als Messi behandeld te worden hier’?

15 januari 2022 om 10:28

Hij geeft toch juist aan dat hij verwacht hetzelfde behandeld te worden als iedereen? Ik denk dat een groep na dit interview zo iets heeft van 'nou jongen, duidelijke taal, dan kan jij hier dus gaan uitblinken met ons'.

15 januari 2022 om 12:52

Hij wil gewoon gelijk behandeld worden Suc6Magnet, jouw begrijpend lezen is niet zo goed. Het gebrek aan zelfreflectie is naar mijn mening meer dan schrijnend, maar als een speler zich ongelijk behandeld voelt, is het toch moeilijk voor hem. Sommige andere spelers werden naar zijn gevoel als Messi behandeld.

15 januari 2022 om 13:27

Het probleem is dat Schmidt hem juist behandelde als iedereen. Geen privileges meer zoals hij in de jeugd en onder Van Bommel gewend was. Dat ging niet zo lekker voor hem. Dus als hij bij Utrecht als iedereen behandeld wordt zal die daar ook weer gaan dwarsliggen.

"geef mij de bal en plezier" klinkt als: ik ga lekker pielen met de bal maar verdedigen doen anderen maar.

Uit dit verhaal lijkt het dus dat Schmidt niet gediend is van jongens die zich als vedetten presenteren op hun 17e en zijn meer favorieten (de spelers die hij heeft gehaald/voorgedragen) al van een meer gearriveerde leeftijd zijn. Mocht dit een Madueke of Gakpo zijn dan zal het zo zijn dat hij het wel kan waarderen zolang je geen streken uithaalt en keihard werkt.

Elk artikel dat uitkomt schopt tegen andere mensen aan en hij geeft nu dus zelf aan dat het niet door zijn vaders dood komt, wat eigenlijk de enige goede zou zijn geweest voor zijn gedrag

15 januari 2022 om 07:31

Mwaaa beetje overdreven. Je hebt zo iets als perceptie. Er is iets geknakt tussen a Schmidt en Mo dat is duidelijk.verbolgrms is hij zijn kont tegen de krib gaan gooien. Ook duidelijk. Dat vindt hij zelf ook niet de goede manier. Maar dan het gehele perceptie stuk. Er staan een aantal feitelijkheden in, opmerking in de pers, elkaar in de armen vliegen die 100% waar zijn. Vervolgens verteld Mo het zijn waarom, gevoel, indruk. Dat 4222 voor ging flikker werkte vond heel Nederland en dat Schmidt daar te lang aan vast hield ook. Wat je mist in het verhaal is het gesprek tussen Schmidt en Mo. Mo had uiteindelijk het gevoel dat de trainer niks van hem moest hebben. Dat is verdomd lastig weg te nemen. Waar de trainer hem misschien probeert te prikkelen, wordt het al snel als kleineren gezien als je eenmaal in dat negatieve gevoel zit. Sommige mensen hebben een heel leven nodig om discussies vanuit drie analyses te bekijken (mijn gevoel, het gevoel van de ander en wat gebeurd er nu tussen ons). Maar van een 19 jarig broekie verwachten we het direct. Wat had moeten gebeuren en ik mis in dit hele verhaal was een gesprek tussen Schmidt en Mo en het liefst met een therapeut erbij die wat handvatten mee geeft voor een goed gesprek. Misschien is het gebeurd, maar denk het niet.

15 januari 2022 om 07:43

Mijn perceptie is dat Mo het idee had dat hij onmisbaar was en dat de situatie aan de trainer lag. En Mo had ook zelf naar de trainer kunnen stappen inplaats van te laat te komen om de trainer te prikkelen voor een gesprek...

15 januari 2022 om 08:49

@ninjakai #12
Alleen even ingelogd om op jouw reactie te reageren.
Ik vind het een mooie, objectieve reacte. Chapeau!

15 januari 2022 om 09:55

Er zijn bij PSV meerdere mensen met wie hij had kunnen praten, vanuit Psv's kant is dat ook gebeurd. Het hele verhaal begint bij de mondelinge toezegging die Mo deed tegenover John de Jong om een nieuw en zeer verbeterd contract te tekenen. Vervolgens zet Mo niet daadwerkelijk zijn handtekening. Dan krijgen we het te laat op de training verschijnen, het meermaals vals ziek melden. Met kilo's overgewicht op de training verschijnen. Onstuitbaar gedrag op de training en in wedstrijden zelf. Ja, dat er dan een issue ontstaat met een trainer (zeker met een Duitse) of wat te denken over wat voor aanvaringen hij zou hebben met een volledig autoritaire trainer als van Gaal. Misschien dat Hiddink hem enigszins in het gareel had kunnen houden omdat hij meer een people's manager is. Maar het ligt toch echt aan Mo zelf. Of het nu bij PSV is, of bij Sampdoria, en let op, weldra bij Utrecht...

15 januari 2022 om 10:59

@Ninjakai
Dit miste ik in alle reacties.....nuance.

15 januari 2022 om 13:31

@ninjakai als ik jouw reactie lees denk ik: holy shit wat is de voetbalwereld verziekt. Moet een andere 19-jarige eens proberen om zich zo te gedragen op zijn werk. Die was al lang eruit geschopt. Ihatarran verdiende al een godsvermogen voor een 19 jarige bij PSV. Gewoon kop houden en jezelf de pleuris werken. En als je een probleem met de trainer hebt: bewijs dan zijn ongelijk. Ik snap echt niet hoe men hier Schmidt de schuld kan geven. Die jongen is al vanaf dat die bij PSV speelt met fluwelen handschoenen behandeld. Nu doet ene trainer dat niet en meneer begint te rebelleren. Ik vind het nog verrassend dat die nog mocht terugkeren in de selectie na al die uitspattingen.

Ik hoop dat hij hier kracht uit haalt en dat hij gewoon vanaf minuut 1 gas geeft. Noa Lang denkt ook dat de hele wereld tegen hem is (wat natuurlijk onzin is), maar als hij het veld betreedt dan blijft ie wel gewoon gaan. Je kan hier dus aardig wat kracht uit halen, laat maar zien dat iedereen het verkeerd heeft gezien. Ik zie hem graag spelen. Ultieme revanche zou een winnende goal zijn tegen PSV, zou ik voor Ihattaren zelf echt geweldig vinden. Ik weet niet wanneer Utrecht-PSV is, maar hopelijk is hij tegen die tijd al fit.

15 januari 2022 om 07:43

Een goal tegen PSV als ultieme revanche… kom op hij zou wel wat groter mogen denken… hij en wij dachten dat die het grootste talent van Nederland was, dat topclubs in de rij zouden staan. Dan is een goal tegen PSV in het shirt van Utrecht toch een leuke speldenprik, maar niets meer?

15 januari 2022 om 07:48

Misschien heb ik het iets te romantisch verwoord, maar je moet ergens beginnen met het goede gevoel krijgen. Uiteindelijk moet hij veel groter denken inderdaad, maar dit is puur op de korte termijn. Want gezien de recente foto's die uit zijn gelekt, vraag ik me uberhaupt af of hij nog een rol van betekenis kan spelen dit seizoen. Voor de komende 6 maanden is dat potje dan wel leuk voor hem. Op de lange termijn is het inderdaad een speldenprikje.

15 januari 2022 om 07:48

Als je ziet hoe die er nu bij loopt dan vraag ik me dat af. Ik ben geen expert op dat vlak maar die staat toch echt gewoon ongeveer 20 kilo te zwaar momenteel?

15 januari 2022 om 07:50

Hij heeft in het verleden al een keer gezegd dat hij gewoon aanleg heeft om dik te worden. Dat is gewoon pech in zijn geval want blijkbaar houdt ie wel van een ongezonde hap. Maar dat betekent denk ik ook dat hij het sneller eraf kan trainen dan een gemiddelde speler. Een Mazraoui kan een hele zomer zichzelf volvreten zonder aan te komen, maar die moet ook meer moeite doen om spiermassa te kweken. Hij heeft zeker een paar maanden nodig, maar als hij in maart weer op het veld staat ben ik niet verbaasd.

15 januari 2022 om 07:54

Dit is geen pech hoor, dit is gewoon niet bezig zijn met je sport ook al heb je er misschien wat aanleg voor. En hij zal het er inderdaad wel af krijgen, maar dan moet je nog ritme beginnen opbouwen en in vorm geraken.

15 januari 2022 om 07:54

Door hard te werken kunnen die kilos er zo af zijn. Maarja dat is nou net het probleem bij Mo..

15 januari 2022 om 07:58

Als hij daadwerkelijk in een depressie heeft gezeten, dan vind ik het niet gek dat je jezelf volpropt met eten om die leegte te vullen, ook al is hij voetballer. Toch wel heftig wat ie heeft meegemaakt. Maar nu hij terug is in een vertrouwde omgeving heeft ie geen smoesjes en excuses meer, en moet ie gewoon leveren. Snel fit worden, in de basis spelen en belangrijk zijn. En laten zien waarom iedereen hem al in Oranje wilde zien op zijn 17e.

15 januari 2022 om 08:34

Als het aan al die andere dingen in de buitenwereld lag, was het minste wat hij kon doen zelf in vorm en afgetraind blijven voor als er een nieuwe kans voorbij kwam.

15 januari 2022 om 09:58

Ik durf te wedden dat als Mo in wedstrijden en op de trainingen hard zou werken dat hij 1x per week makkelijk een grote kapsalon naar binnen zou kunnen werken en ook 2x per week een doner kebab zou kunnen eten. Maar als je geen zin hebt om te trainen en ook nog eens in wedstrijden amper presteert, ja, dan gaat het wel snel met die kilos...

15 januari 2022 om 07:56

Ultieme revanche? Een goal scoren tegen de club die er all-es aan gedaan heeft om je te helpen, psychologen heeft geregeld, personal trainers ingezet en in alles heeft meegedacht om hem weer op het juiste pas te krijgen, noem jij ultieme revanche? De club die hij zelf in de steek heeft gelaten, heeft bedonderd, te kakken heeft gezet omdat Mo'tjes ego te groot was. De club waar hij alles aan te danken heeft, en hem zoveel kansen heeft gegeven. Tegen die club scoren is de ultieme revanche? Man man man. Hij mag op z'n knietjes naar PSV om excuses aan te bieden en heel nederig erkennen dat hij een enorme plaat voor z'n kop heeft. De enige revanche die hij moet nemen is op z'n eigen mentaliteit en houding.

15 januari 2022 om 08:00

De club zelf neemt ie ook weinig kwalijk, maar Schmidt wel. Voor hem zou het dus wel leuk zijn om in ieder geval zijn mond te snoeren voor even, al is het gewoon voor het gevoel. Hij heeft toch een trigger nodig om gas te geven, misschien is dit wel die trigger (in het begin).

15 januari 2022 om 08:20

Die trigger zou intrinsieke motivatie moeten zijn. Anders komt ie er nog niet hoor. Misschien moet hij eens naar zichzelf kijken in plaats van andere mensen iets kwalijk nemen.

15 januari 2022 om 08:37

Ik ben vooral benieuwd waarom je hem niet hoort over wat PSV allemaal voor hem heeft gedaan en geregeld qua hulp en begeleiding en vooral wat hij daar ZELF mee heeft gedaan. Zeker nu hij zelf aangeeft dat het niet aan de situatie met zijn vader heeft gelegen.

Hand in eigen boezem steken, niet altijd wijzen naar een ander mo, met deze instelling ga je er alsnog niet komen. Zonde van het talent.

Je bent een snotneus die moet luisteren naar wat de trainer vraagt. Verder niks. Gelijke monniken, gelijke kappen. Iedereen begint op 0 bij een nieuwe trainer. Geen privileges zoals Meneer Mo gewend was. Werken voor je geld.

15 januari 2022 om 07:46

Precies meneer gedraagt zich als een vedette die alles al bewezen heeft.

“Ik was fysiek goed maar kreeg daar niks over te horen” haha ja de hele selectie was fysiek goed toen. Moest Schmidt met iedereen een koffiegesprekje gaan doen en ze vertellen dat ze er goed uit zien? Jezus man als je fysiek goed terug komen bij je club al een prestatie vind.

15 januari 2022 om 07:49

Haha echt he. Dan verwacht hij dus ook dat hij meteen een basisplaats krijgt in de cruciale duels met Galatasaray toen. Gakpo, Gotze en Madueke speelden toen achter de spits en die drie zijn altijd fysiek goed. Gotze is zelfs fit ondanks een ziekte en speciaal dieet dat hij moet volgen. Misschien had Mo daar wat van moeten leren.

15 januari 2022 om 07:51

Echt he? Dat lijkt mij het minimale. Als je daar al schouderklopjes voor verwacht, snap je het gedeelte van "prof" in profvoetballer niet helemaal.

15 januari 2022 om 10:43

Ihattaren was toen wel een van de grootste talenten van PSV. Als trainer kan je dat toch aanvoelen en op zijn minsteen complimentje en invalbeurt geven om te laten zien je hebt je best gedaan dus ik ga je weer een kans geven? Met Ihattaren zijn er dingen mis maar met veel coaches ook. Ieder individu is anders maar trainers willen alleen maar met ja knikkers werken. Heeft iemand een wat lastiger karakter dan wordt het teveel gedoe voor ze en dan willen ze er vanaf. Een Hiddink bv had het prachtig gevonden om met een type Ihattaten te werken en het als een mooie uitdaging gezien

15 januari 2022 om 11:30

Ihattaren verwacht direct resultaat te zien van zijn handelen. Als hij dat niet ziet, vat hij het persoonlijk op. Dit klinkt een beetje alsof hij geestelijk nog een peuter is.

Ik wil iets zeggen, dus ik steek netjes mijn hand op en verwacht direct de beurt te krijgen. Op het moment dat niet ik, maar iemand anders een beurt krijgt denk ik dat de juffrouw mij expres overslaat. Dit is Ihattaren.

15 januari 2022 om 11:40

Schmidt kan toch wel aanvoelen ook dat die jongen niet lekker in zijn vel zat en geen vertrouwen voelde? Ihatteren was niet een of andere waterdrager als Thomad of Boscagli maar voor Schmidt zojn komst het grootste talent op de Nederlandse velden. Met een beetje inlevingsvermogen geef je die jongen dan een invalbeurt nadat hij superstrak is afgetraind als een signaal dat dit is wat je van Ihatteren verwacht, maar Schmidt moest weer verzanden in zijn onnodige prestigestrijdje en pesterijtjes jegens Ihattaren. Op Ihattaren valt er genoeg aan te merken maar dit gedrag is ook wel heel tekenend voor de coach Schmidt. Iemand die maar al te graag wil laten zien hoeveel gezag hij wel niet heeft in Eindhoven met dit soort statements

15 januari 2022 om 11:47

Hij heeft zich daadwerkelijk na 1 wedstrijd ziek gemeld. Moet Schmidt serieus de eerste wedstrijd al hem een beurt geven? Dan ben je iemand aan het dwingen: Als ik niet de beurt krijg wanneer ik dat wil, dan zie je mij nooit meer terug.

15 januari 2022 om 11:49

Dat was natuurlijk niet de eerste aanvaring maar de druppel. Daar gaf Schmidt definitief het signaal aan hem af dat het over en uit was voor Ihattaren in Eindhoven

15 januari 2022 om 12:03

Eerste wedstrijd van het seizoen gaf hij aan dat het over en uit was? Nee gaf hij niet. Schmidt wilde hem vanaf de 3e wedstrijd basis laten beginnen.

15 januari 2022 om 16:17

Wanneer heeft Schmidt dat gezegd en is 3 een magisch getal ofzo dat hij in wedstrijd 3 wel opeens zou mogen opdraven van Schmidt?

15 januari 2022 om 19:20

Op hetzelfde moment dat hij dus het niet bestaande signaal af gaf dat het over en uit voor hem was. Als jij dingen kunt verzinnen, dan kan ik het ook.

15 januari 2022 om 22:48

Jij snapt toch ook wel dat Ihattaren geen Thomas of Boscagli was? Het was het grootste talent van Nederland. Op zo een moment dat je dat type speler wel of niet laat invallen geef je duidelijk een signaal af

Wat ik hieruit haal is een jongen met net te weinig doorzettingsvermogen en zelfreflectie. Er staat nergens dat Schmidt hem het eerste seizoen wel gewoon kansen gaf maar dat Ihattaren toen gewoon te weinig liet zien. Dan kun je ook niet verwachten dat je gelijk weer in de basis staat als je weer een keer fit bent. Schmidt zou best z'n lievelingetjes hebben maar dat zijn dan waarschijnlijk spelers die wel het loopwerk op kunnen en op willen knappen. Uiteindelijk denk ik dat Ihattaren gewoon beter was geworden en was gaan spelen als hij was gebleven en altijd zo fit mogelijk was. Hij mocht Schmidt niet en is toen vooral zichzelf gaan mollen lijkt het wel.

15 januari 2022 om 07:57

Ihattaren wekt de indruk dat je trainer/zaakwaarnemer een soort vriend voor hem moet zijn. Het lijkt vooral om de relatie te gaan. Hij verwacht dat iedereen aardig en positief tegen hem doet. Dat iedereen zich inspant voor Mo. Zo werkt het echter niet in de grote mensen wereld. Hij moet er zelf voor werken. Hij krijgt niks cadeau. Je moet werken met mensen die niet aardig doen tegen jou/jij niet aardig vindt. Het is je werk. Als een trainer spelers wilt die meer verdedigend werk opknappen en jij vertikt het, speel je niet. Het is allemaal zo simpel, maar Ihattaren voelt zich gelijk persoonlijk benadeeld en gaat daar zeer slecht mee om.

15 januari 2022 om 08:26

Dat is inderdaad een goed punt. Hij maakt andere verantwoordelijk voor zijn eigen geluk. Dat werkt misschien in de jeugd waar hij het grote talent is maar in het profvoetbal moet je wel heel goed zijn om altijd die behandeling te krijgen. Het lijkt nu zelfs zo dat hij dit seizoen 100% fit is teruggekomen om Roger Schmidt te pleasen. Een goede prof doet dat voor zichzelf, wil dat gewoon altijd zijn en niet alleen om een punt te maken. Iets in zijn opleiding tot topsporter is helemaal mis gegaan helaas...

15 januari 2022 om 11:34

Sterker nog: Psv heeft vorig seizoen tientallen punten naar buiten gebracht om de negatieve houding van Ihattaren te verduidelijken. Ihattaren denkt door fit van vakantie terug te komen, dat al die punten opeens vergeven en vergeten zijn. Als je fouten maakt, kost het soms gewoon hard werken en geduld totdat de ander overtuigd is dat je bent verandert. Ihattaren lijkt dat maar niet te snappen. Het is gewoon een peuter.

15 januari 2022 om 10:01

Ja Pablo Rosario zou zo'n lievelingetje zijn geweest van Schmidt. Harde werker, goede kop, geen geweldige speler. Mo zou wel een geweldige speler kunnen zijn. Rosario gaat vervolgens naar Zuid-Frankrijk waar hij alleen in een hotel zit. Oh maar wacht. Rosario is al een bepalende speler bij het team dat 2de staat in Ligue 1.... Misschien moet Mo eens naar Rosario kijken, hoe hij dat doet...

Kan iemand die jongen niet even adviseren dat ie z'n klep moet houden? Hij jaagt letterlijk iedereen tegen zich in het harnas op deze manier.

Het ligt aan iedereen dan aan hemzelf.. nog een lange weg te gaan voordat hij doorheeft dat verantwoordelijk zijn hoe het met jezelf gaat ook bij jezelf ligt.

Ihattaren is zelf zeker schuldig aan zijn ondergang maar als je je onderbuikgevoel uitzet zie je ook dat Schmidt fouten heeft gemaakt. Schmidt was zeer impopulair bij de supporters maar ineens kiest iedereen 100 procent de kans van Schmidt terwijl de waarheid ergens ertussen ligt. Schmidt en Ihattaren is iig een totale mismatch. Ihattaren is een mannetje van 18 a 19 van wie de pa net overleden was en die op een gegeven moment schijt had aan Schmidt en Schmidt had schijt aan de kroonjuweel status van Ihattaren.

Ihattaren is heel erg een gevoelsmens. Sommige trainers hebben daar geduld mee en helpen zo'n jongen naar grote hoogte. Anderen hebben daar lak aan. Ihattaren zijn omgeving had hem moeten vertellen geduldig te blijven. Want in je voetballeven kom je nou eenmaal meerdere verschillende trainers tegen. Hij kan niet altijd aan t handje van van bommel blijven. Zijn omgeving werd vroeger toch zo geprezen (verstandige mensen die hem met beide benen op de grond hielden). Waar was die omgeving (familie) op t moment dat t misging? Was het toch een omgeving die zei: 'fuck die kloteDuitser, gooi je kont tegen de krib'. Of deden ze er alles aan en was ihattaren totaal ongeleid projectiel?

15 januari 2022 om 08:07

Dat is niet ineens gegaan. Ihattaren was kind van de club en een van de grootste talenten in jaren. Daar keren de supporters zich niet ineens tegen. Daar is een lange reeks aan incidenten vooraf gegaan.

15 januari 2022 om 08:12

Schmidt zal zeker dingen fout hebben gedaan, maar als je dit leest heb je het gevoel dat je het verhaal van een kleuter leest die voor alles beloont wil worden. Zelfs als hij zelf zijn billen afgeveegd heeft. Psv kan blij zijn dat hij weg is en dat ze zich richten op spelers die wel profvoetballer willen worden

15 januari 2022 om 08:37

Het verschil is dat Schimdt gewoon zo goed mogelijk zijn werk probeert te doen en dat Ihattaren meerdere keren is afgehaakt. Fans zijn het zeker niet altijd eens met Schmidt en er valt genoeg op hem aan te merken. Toch denk ik dat hij het gewoon prima doet. PSV is na dat dramatische Van Bommel jaar gewoon weer tweede geworden en doet nu weer bovenin mee. Ook maakt hij de spelers die wel naar hem luisteren regelmatig beter. Spelers als Teze, Boscagli, Gakpo, Madueke, Sangare en ga zo maar door hebben grote stappen gezet. Als Ihattaren nu gewoon anderhalf jaar fit was geweest dan had hij daar ook tussen kunnen staan. Het is ook niet zo alsof Schmidt en PSV hem hebben laten vallen toen Ihattaren 1 keer iets fout deed.

15 januari 2022 om 10:46

Zoveel beter vind ik Madueke niet geworden onder Schmidt. Gakpo idd wel, maar je ziet toch liever een coach een Ihattaren beter maken dan een simpele waterdrager als Boscagli

15 januari 2022 om 15:32

Madueke is meer gaan verdedigen onder Schmidt en dat is een grote toevoeging als hij ooit wil slagen in de top.
Dat Schmidt beter Ihattaren dan Boscagli beter kon maken is trouwens een valse tegenstelling. Het is niet zo dat Schmidt een keuze moest maken wie van de 2 hij is even beter ging maken. De ene bleef zelfs toen die op de bank zat z'n best doen, luisterde naar Schmidt en is nu misschien wel 20% beter en de andere heeft al bijna een jaar niks gespeeld door zelfsabotage. Het punt was puur dat Ihattaren ook wat had kunnen leren als hij gewoon z'n werk gedaan had.

15 januari 2022 om 16:20

Schmidt zag het vanaf dag 1 al niet in hem zitten. Dan kan je werken wat je wil maar dan ga je echt geens kansen krijgen. Neem de wedstrijd tegen Ajax waarin hij de beste van het veld was, complimenten kreeg van analisten en vervolgens door Schmidt publiekelijk werd neergehaald. Dan moet je je als speler al beseffen dat het over en uit is. Daarom snap ik niet dat Ihattaren nog zo lang is gebleven daar

Krijg toch het gevoel dat alles altijd aan een ander ligt. Nooit ligt het aan Mo.

Had even de hoop dat hij toch nog de fouten bij hem zelf kon neerleggen toen ik de titel las.
Echter komt hij iedere keer wel met een wijzend vingertje hoe dingen hadden moeten zijn gegaan.
Ben wel benieuwd wat zijn vader tegen hem had gezegd als hij nog in leven was, klinkt alsof dat een nuchtere realistische man was die hem met beide benen op de grond hield.

15 januari 2022 om 10:05

Waarschijnlijk had zijn vader gezegd: 1. Mo, zet gewoon je handtekening bij dat geweldige contract. 2. Die Roger mag dan wel een eikel zijn, hij doet wel alles voor de club. Ja, hij komt bij mij ook behoorlijk eigenwjs over, maar als jij er voor gaat kan hij niet anders doen dan je opstellen. 3. Zelfs als je even niet zou spelen komt dat misschien omdat je Madueke, Goetze en Gakpo voor je hebt staan. maar ze zien het echt wel in je zitten, anders zou je nu echt geen miljoen per jaar verdienen.

Volgens mij is PSV zelf ook een beetje schuldig aan hoe het allemaal met deze jongen is geggaan. Die werd van af de jeugd op handen gedragen en niks werd hem in de weg gelegd. Van Bommel en co gingen daarin mee , Schmidt daarin tegen niet .

15 januari 2022 om 10:06

Gakpo, Vertessen en Teze worden ook al vanaf de jeugd volledig in de watten gelegd. Hoezo kunnen die het wel dan??

15 januari 2022 om 11:01

Niet iedereen is het zelfde lijkt mij ?

15 januari 2022 om 12:33

Deze jongen heeft van meerdere mensen hulp gehad, met name toen zijn vader overleed. Hij heeft daar echt niks te klagen over, erg benieuwd wat zijn vader van zij gedrag zou hebben gevonden.

Het is maar net wat iedereen wil lezen hier maar hij geeft toch duidelijk aan dat hij fout zat en dat hij het niet had moeten doen ongeacht wat hij er toen van vond. Deze jongen is nog maar 19 jaar en het talent heeft hij. Al hetgeen wat toen gebeurde maakte hij mee als 17 jarige.

Als hij in een goede omgeving komt en met positieve geluiden te maken gaat hebben in plaats van zoveel negatieve berichten dan zal hij zich kunnen herpakken en alsnog een behoorlijk niveau behalen. Vergeet niet dat hij nog altijd bij Juventus onder contract staat en bij een goede ontwikkeling hij nog alle kanten op kan gaan.

Ik zie nog alle mogelijkheden met hem en als die benut worden ga je er nog veel plezier van hebben

15 januari 2022 om 10:38

inderdaad. Ik weet natuurlijk zelf ook niet zeker of hij helemaal de waarheid verteld of niet, maar in deze interviews geeft hij aan wat er vanuit zijn oogpunt is misgegaan. Daarbij geeft hij terloops ook nog aan dat hij zelf ook dingen fout heeft gedaan. Helaas heeft deze jongen nu de schijn tegen waardoor bijna iedereen al vastberaden is om hem af te branden. Persoonlijk denk ik dat hij bij Utrecht nu weer komt bovendrijven, en hoe ver hij het gaat schoppen zien we dan wel weer. Hij zit nu in en goede omgeving met (lijkt het) goede mensen om zich heen, dus de bal ligt bij hem.

15 januari 2022 om 12:34

Tot dat het één keer niet zo gaat zoals hij wilt, of een keer te snel wordt gewisseld naar zijn idee.
Over een basisplaats maar te zwijgen aangezien hij dit bij psv dacht wel op te kunnen eisen.

Tenenkrommend hoe weinig zelfreflectie. Zit gewoon geen goede kop op, gaat het niet redden

Ihattaren heeft kansen genoeg gehad, maar een topclub als PSV wacht niet. Gisteren heb ik bij Jong PSV Bakayoko weet geweldig zien spelen en als die zijn ontwikkeling nog even doorzet doorzet dan is die Ihattaren van PSV alweer voorbij. Zo gaat dat. En als Bakayoko mentaliteitsproblemen heeft dan staat de volgende weer klaar (Babadi). Zo gaat dat. Die Ihattaren heeft gewoon een probleem en dat is dat hij denkt dat alles om hem draait.

Klinkt als een moeilijke jongen...

Krijgen we nou elke dag een bericht van onze Mo.

Het is nou eenmaal gelopen zoals het is gelopen. Pak de draad op en ga door.

Mmm het ligt altijd aan de trainer pff... Kijk je was geen beste vrienden met de trainer hoe ik het lees in je interview, maar het ligt echt niet alleen aan hem hoor je mag zelf ook ik de spiegel kijken.

Je bent nog zo jong. En om je nu zo laten kennen en je talent vergooien is zo jammer door een trainertje.


Ik hoop voor hem dat hij bij Utrecht weer helemaal op bloeit want voetballen dat kan hij! Alleen zijn mentaliteit is slecht.

Ik vind het moeilijk om te zien dat Mo gewoon geen zelfreflectie heeft. Hij begint zijn verhaal telkens weer dat hij iets fout heeft gedaan om vervolgens in veelvoud te benoemen wat hem allemaal wel niet is aangedaan. Hij blijft aanhalen dat hem als 19 jarige speler zoveel is aangedaan. Maar hij lijkt te vergeten dat Schmidt hem als 18 jarige speler destijds helemaal niet verplicht is om hem basisspeler te maken wanneer Mo dat zelf wil.

15 januari 2022 om 10:11

Ja, Schmidt schroomt ook niet om de aanvoerder, die hijzelf nota bene niet voor niets aanvoerder te maken, op de bank te zitten als hij niet (voldoende) presteert (van Ginkel), maar om juist Guti op te stellen die wel keihard kan werken. Hoop dat van Ginkel trouwens terug komt van alle pech die hij heeft gehad... Noni wilde ook in eerste instantie niet doen wat Schmidt hem vroeg. Maar die twee hebben eind vorig seizoen duidelijk een goed gesprek gehad want opeens kon Noni wel goed meeverdedigen terwijl hij ook assists bleef geven en goals bleef maken. Helaas raakte hij vervolgens ernstig geblesseerd. Maar Mo denkt dat hij beter dan iedereen is en dat hij als eerste op het bord opgeschreven moet worden. Met die instelling gaat dat bij Utrecht ook niet gebeuren. Maar let op, dan ligt het zeer waarschijnlijk aan van Seuremen en/of Adam Maher :D

Leef in het nu Vriendje! Wees tegenwoordig, want het verleden valt toch niets meer aan te doen.

Het kan best zijn dat je met een bepaalde trainer een minder goede match hebt, maar ook dat is topvoetbal. Je krijgt in je carriere vaker met verschillende trainers te maken en je zult je altijd tot hen moeten verhouden. Keer op keer laat Ihatarren zien dat hij niet bij zichzelf te raden gaat. Een slechte eigenschap voor iemand die topsporter wil worden.

Word niks met dit jonkje denk ik, lees nu al in 3 dagen dat het aan Sampdoria lag, Raiola en nu aan trainer, wanneer kijkt ie eens naar hem zelf. Ik zat alleen in Sampdoria, ze hielpen me niet😭 hoorde Kulusevski op radio tijdje geleden. Die zat ook op hotel kamer en geen familie en niks, die was ook jong toen ie bij juve ging spelen. Ze verdienen goed, mogen voetballen, maar je mag er wel wat voor over hebben om in 1e elftal Juventus te spelen. Talent alleen is niet alles...

Zucht, ik word een beetje moe van deze jongen. Heeft al het talent van de wereld maar gaat op deze manier hopeloos mislukken. Totaal geen zelfreflectie, de wereld is altijd tegen hem… Jammer om te zien.

Smerig van Valentijn Driessen zeg. Gisteren het artikel 'Wie ontfermt zich over Mohamed Ihattaren?' om een dag later in zijn krant Mo een podium te geven om zichzelf voor lul te zetten. Hijzelf is dus in elk geval niet degene die Mo in bescherming neemt.

Misschien gewoon ff nee zeggen tegen interviews en lekker gaan ballen Mo. Hij is nog zo jong, sluit dit af en begin opnieuw. Talent zat.

15 januari 2022 om 11:40

Ik krijg het idee dat Ihattaren verstandelijk niet naar zijn leeftijd ontwikkeld is. Daarnaast lijkt sporten sowieso niet zijn ding te zijn. Ik betwijfel of topsport dan wel echt iets voor hem is.

Oh oh oh Utrecht. Wat heb je in huis gehaald. Dit dit alleen maar gezeur opleveren.

‘Als jij een groep voorhoudt dat iedereen gelijk is wil ik dat ook zien. Het gaat mij om het principe.’

Wat een zelfingenomen snotneus is dit zeg. Zelf komt ie tonnetje rond op de eerste training die Schmidt geeft, weigert-ie een ijsbad te nemen zoals de rest, komt ie expres te laat en heeft hij zich onder Schmidt zeker vijf keer ziek gemeld. Waarom zou je als trainer iemand gelijk behandelen als ie zich zelf al boven de groep verheven voelt? In dat licht ontgaat het Ihattaren volledig dat zijn panna minder waardering krijgt dan een panna van spelers die sowieso al functioneler, soberder spelen. Die jongens gaan daar geen sport van maken, waar Ihattaren het compliment aan zal grijpen circustrucs te gaan doen en niet altijd de moeilijke oplossing te kiezen.

Ben bang dat deze jongen gewoon te dom is om te begrijpen welke mensen het uiteindelijk het beste met hem voor hebben en hoe zeer. Ondanks lastercampagnes van Driessen en Derksen en deze miskende klaagzang van Ihattaren kun je van Schmidt weliswaar zeggen dat hij tactisch soms vreemde keuzes maakt, maar dit is wel degelijk een people manager en een goede groepsbouwer. Waar zijn voorganger Van Bommel alleen aandacht had voor basisspelers en regelmatige invallers en niet omkeek naar geblesseerden en de rest, is onder Schmidt echt eenheid ontstaan. Behalve Ihattaren loopt iedereen met de man weg en gaat voor hem door t vuur zodra hij er moet staan. Dat zelfs Lars Unnerstal na een teleurstellend verblijf en zijn transfer naar Twente in een interview niet terugblikt op de trainer maar impliciet laat vallen dat Ihattaren zich onttrekt aan de groepsdiscipline zegt genoeg.

Ben ook benieuwd wat Ihattaren met deze geveinsde zelfreflectie wil. Train die dikke pukkel er gewoon af en dan maar hopen dat René Hake het prinsje wel in de watten legt.

Ik vind het zo gek nog niet dat hij zijn verhaal doet over zijn PSV tijd. Je ziet dat het een jonge verwarde jongen is en geen goede begeleiding heeft gehad. Als je coach totaal niet met je kan en andersom ook niet is het niet fijn als je niemand hebt om op terug te vallen. En dan ga je verkeerde keuzes maken. Zoals hij al zei zou zijn vader het nooit hebben toegestaan dat hij weg zou gaan bij PSV op zo’n manier. Ik hoop voor hem dat hij ervan leert en kan gaan vlammen bij Utrecht. Want zoals ik zie heeft hij nu de schijn tegen van de publieke opinie omdat wanneer hij in het nieuws was de afgelopen tijden het alleen maar negatief nieuws is geweest. Aan hem om dat om te draaien.

15 januari 2022 om 10:14

Hij heeft niet alleen met Schmidt te maken gehad. Ook met Ooijer, Zenden, Ramzi, van Nistelrooy, waarschijnlijk ook met van den Heuvel. Geen goede begeleiding van de kant van PSV is dus klinkklare onzin. Als ik mij continu vals ziek zou melden op mijn werk ben ik het zo kwijt hoor. Kan ik wel mijn manager de schuld geven, maar het ligt toch echt aan mijzelf...

Off topic. Niet om het één of ander en ik wil geen partypooper zijn, maar volgens mij kan Ihattaren helemaal niet naar Utrecht. Seizoen loopt volgens FIFA van 1 juli tm 30 juno en je mag slechts voor 3 clubs geregistreerd staan. Hij heeft geregistreerd gestaan bij PSV, Juve en en Sampd. Dus ik hoop dat ze bij utrecht een beetje wakker zijn voordat ze Juve betalen voor niets. Mag - indien fit - geregisteerd worden en spelen vanaf 1 juli 2022. Maar goed, daar zullen de juristen wel naar gekeken hebben...

Als een speler niet met de trainer overweg kan, wat vaak genoeg voorkomt, dan vertrekt die speler vaak naar een andere club. Om zijn carriere voort te zetten.
Ik heb dit nog nooit gezien. Dat iemand stopt met voetballen.

Waarom gaat hij niet voor Vitesse, de duitser die zij hebben kan wel goed omgaan met moeilijke types. Die zouden hem ook wel willen huren denk ik.

15 januari 2022 om 10:17

De reacties van mensen hier laten zien dat iedereen een werkgever heeft waar als ze zich verheven voelen boven de rest, stelselmatig te laat komen en zich ziek melden terwijl ze helemaal niet ziek zijn. Vervolgens ga jij nog eens popie-jopie Tweets sturen over je grootste concurrent. Elke werkgever zegt dan "genoeg is genoeg!". Maar nee, het ligt dan natuurlijk aan de manager van die werknemer, niet aan de werknemer zelf...

15 januari 2022 om 15:22

Mee eens! Geen idee wat daar daadwerkelijk gebeurt is, maar als ik het zo allemaal lees lijkt het erop dat die 2 het gewoon niet konden vinden. Als een trainer en speler het niet goed kunnen vinden is het over en uit voor de speler. Dan kan je als speler je mond houden en afwachten, proberen om het op te lossen samen met de trainer( als de believe er nog überhaupt is) of er tegenin gaan. Dat 95% van voetbalzone hem nu maar verwend( niet specifiek zo aangegeven hier, maar daar komt het wel op neer) vinden en eigenlijk zwart maken, vind ik maar kleinzielig! Want uiteindelijk weet niemand hier hoe het precies zit.

Hier word ik als voetballiefhebber zo verdrietig van. Ik genoot echt van die jongen. Laat hem alsjeblieft het licht snel zien zodat hij beseft dat naar anderen wijzen totaal geen zin heeft en de mensen weer vermaken. Hij is teveel in het nieuws en bezig met randzaken. Als ik zijn manager was geweest had ik hem een mediastilte opgelegd en er alles aan gedaan om hem fysiek maar vooral mentaal op het rechte spoor te krijgen.

Respect voor MO , eerlijk verhaal en ik snap hem volledig , krijgt mijn 100% steun , Schmidt is sws een vervelend mannetje , succes MO!

Hahaha, deze jongen heeft toch wel echt een gigantische plaat voor z'n kop.

Helemaal knettah geworden na te zijn opgehemeld door de Nederlandse voetbalwereld.

"Als ik bijvoorbeeld een panna gaf in een rondo was het 'play serious, be focussed' en als één van zijn meer favoriete spelers het deed 'oh-la-la-laaa'."

Jezus is dit een jongetje van 14 ofzo. Mijn god wat zielig

Het is een groot talent, maar talent is niet alles. Er wordt veel gezegd over trainer Schmidt, echter, hij staat wel op de eerste plaats met PSV. Bij Sampdoria is het ook niet gelukt. Misschien moet hij een keer in de spiegel kijken en in plaats van alleen te praten, presteren in het veld. En als er wordt gezegd dat hij geen Messi is dan klopt dat, hij is ook geen Messi en dat zal hij ook nooit worden, maar in plaats van te laat komen op de training, zouden zulke uitspraken juist moeten leiden tot motivatie om te laten zien dat je wel kan voetballen.

Ihattaren klinkt hier echt als een huilbaby, Schmidt komt op mij over als een hele fijne man altijd als hij zijn interviews doet voor en na de wedstrijd. zegt nooit gekke dingen ofzo, behalve dan dat ik het woordje keyplayer wat vreemd vind. ik weet natuurlijk niet hoe Schmidt is buitenbeeld maar denk echt niet zo erg als Ihattaren hier neerzet.

15 januari 2022 om 10:50

Zelfs prima kerels kunnen iemand gewoon niet mogen, dat hoeft niet eens altijd een reden te hebben. Er zijn ook aardige portiers maar als een portier iemand ziet waarvan diens hoofd hem niet aan staat willen ze die ook nog wel eens weigeren aan de deur

15 januari 2022 om 10:57

@japie wel met jou eens, maar ik houdt het erbij dat het hier nu gewoon aan Ihattaren zelf ligt.

15 januari 2022 om 11:22

Ihattaren heeft genoeg dingen fout gedaan maar dat Schmidt hem al vanaf dag 1 niet pruimde lijkt me duidelijk. Wat ik Ihattaren vooral kwalijk neem is dat hij zich toen onprofessioneel is gaan gedragen waardoor hij een reputatie kreeg en clubs als Feyenoord en Ajax geen interesse hadden. Had hij zich het eerste half jaar koest gehouden had hij daar nu misschien gezeten ipv bij een Sampdoria en nu FC Utrecht

15 januari 2022 om 11:43

Overigens: al mag een trainer je persoonlijk niet. Als jij zo goed presteert dat hij niet om je heen kan, dan zal je opgesteld worden. Het is prestatiecultuur, geen miss congeniality.

15 januari 2022 om 13:10

Niet altijd. Kijk naar een Danny Blind die Ziyech zwaar onterecht negeerde, Benzema die jarenlang werd genegeerd bij Frankrijk, Van Basten die Van Bommel passeerde, FdB die El Hamdaoui uit het niets op de bank zette en zo zijn er denk ik wel meer voorbeelden te vinden

15 januari 2022 om 19:23

Wat had Ziyech - Danny met elkaar mogen te maken? Zelfde voor Elham. Benzema was vanwege de rechtszaak. v Basten klopt inderdaad. Wel als noot dat v Bommel niet een speler is waar je niet omheen kunt. Ook daarbij had v Basten meerdere keuzes, die Schmidt niet heeft.

Denk dat het verstandiger is dat hij voorlopig even geen interviews meer afgeeft maar zich concentreert op een eventuele comeback. Dit soort aandacht vergroot alleen maar zijn nu al slechte reputatie.

Mijn beeld van Ihattaren is hierdoor wel een stuk positiever gevonden. Hij geeft aan zelf niet altijd even goed gehandeld te hebben, maar geeft ook aan wat voor problemen er speelden en kan dat met voorbeelden ook nog duiden. Dat is heel wat meer dan loze kreten roepen en geeft juist aan dat er daadwerkelijk nagedacht is over waar het bij hem fout is gelopen en wat er nodig is om weer de goede kant op te gaan. Daarom zal de keuze voor Utrecht een overwogen keuze zijn en ik verwacht dus ook dat ie daar uiteindelijk zijn talent gaat tentoonstellen.

Een trainer maakt je, maar een trainer kan je ook kapot maken.

Hoe kan een speler die voordat schmidt kwam de beste speler was ineens omvallen?
Als trainer zijnde moet je dat managen en daarin is Schmidt gefaald.
Mo was te zwaar, Mo was niet fit. Mo dit Mo dat. Nou Mo kwam zeker heel fit terug. Alsnog is aan de kant gezet als vuilnis. Speelde een goede pot tegen Ajax werd gewisseld en daarna kreeg die nog te horen dat die dacht dat die Messi was.
Hij doet hier zijn kant van het verhaal. Geeft ook aan dat die fouten heeft gemaakt.
Mensen praten zo makkelijk over dit onderwerp.
En geloof me dat het wat met je doet als iedereen wordt geprezen en jij maar op je kop krijgt omdat je een panna hebt gegeven tijdens rondo.

Zouden ze al spijt hebben bij FC Utrecht?

Het zit er gewoon niet in bij deze kneus, nu alweer veel te zwaar, heeft er weekelijk niets voor over, we zullen zien hoelang het gaat duren voor meneer het weer eens ergens niet mee eens is, hoo dat dat snel is, dan gelijk afvoeren en patat gaan bakken, misselijk makende sneuneus, hulde voor Schmidt, de enige die zag dat het een hopeloos geval is..

Ergens snap ik de versie van Mo wel. Mo speelde inderdaad een uitstekende wedstrijd tegen Ajax . Punt daarnaast is wel dat keer op keer blijkt dat Mo niet kan leven voor de sport en het ook een mentaliteit kwestie is. Iedereen kan wel eens botsen met een trainer op het gebied van visie of als je niet in zijn systeem past. Maar mo leefde daarnaast niet voor de sport. Dat beeld wordt nu nogmaals bevestigd als je ziet hoe niet fit hij momenteel is. Dan is het geen toeval meer, dan mis je gewoon een stukje mentaliteit en dan moet je ook in de spiegel kunnen kijken. Die knul heeft zoveel talent en zou in mijn mening perfect passen bij de visie/speelstijl van Ten Hag en Ajax. Mo heeft alleen nog een maandje of 6 nodig om fit te raken, voor geen enkele club een toevoeging voor de rest van het seizoen en kost alleen maar geld als je al niks binnen krijgt door corona.

Verbaast me eigenlijk helemaal niks dat schmidt z’n smerige persoonlijkheid heeft. Er was totaal geen logica achter zijn vele wissels, tactische spel. En dat kon hij ook helemaal niet uitleggen bij een interview, met zijn coaching mentaliteit verbaast het me dat er nog enigszins eenheid is in dat team, ik hoef in iedere geval geen Eredivisie te zien om te weten dat ie ook dit jaar geen kampioen wordt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren