Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De enige dissonant bij Oranje stond tegen Turkije op het middenveld

Laatste update:

Het Nederlands elftal heeft dinsdag een overtuigende en belangrijke overwinning geboekt in de WK-kwalificatiereeks. In de Johan Cruijff ArenA werd Turkije met 6-1 verslagen door doelpunten van Memphis Depay (drie), Davy Klaassen, Guus Til en Donyell Malen. Voetbalzone beoordeelt de spelers van het Nederlands elftal die minstens een helft meededen met een rapportcijfer.


Spelersrapport Oranje tegen Turkije




SPELER CIJFER
Justin Bijlow 6
Denzel Dumfries 6,5
Stefan de Vrij 8,5
Virgil van Dijk 6,5
Daley Blind 6,5
Georginio Wijnaldum 5
Frenkie de Jong 6,5
Davy Klaassen 8
Steven Berghuis 7
Memphis Depay 8,5
Steven Bergwijn 7,5
Teun Koopmeiners 5,5

Cijfers Oranje

Justin Bijlow: 6
Een te korte pass op Van Dijk voorafgaand aan de 6-1 was een grote smet op het optreden van de keeper. Hij had de bal simpelweg kunnen wegschieten, maar liep een onnodig risico dat uiteindelijk zelfs resulteerde in een blessure voor Van Dijk. Tot dat moment voerde Bijlow zijn taken naar behoren uit. Hij kende geen problemen met een afstandsschot van Çaglar Söyüncü, stompte de bal weg na een hachelijk moment uit een vrije trap van Turkije en kwam tweemaal als winnaar uit een één-op-één-duel met Cengiz Ünder; beide keren werd de situatie later geannuleerd wegens buitenspel, maar het optreden van Bijlow was goed. Na een uur bokste hij een vrije trap op niet heel overtuigende wijze weg, maar de ingreep was voldoende.

Denzel Dumfries: 6,5
De rechtsback speelde een rol in de voorbereiding op de 1-0, door mee op te komen en druk te zetten rond het zestienmetergebied. Het was een van zijn weinige grote bijdrages in aanvallend opzicht. Hij kwam wel mee naar voren, maar zijn voortzetting was niet zo goed als bijvoorbeeld tijdens het EK. In verdedigend opzicht kwam Dumfries niet in de problemen. Hij gebruikte zijn lichaam goed in de duels. Twintig minuten voor tijd maakte Dumfries plaats voor debutant Devyne Rensch.

Stefan de Vrij: 8,5
De Vrij kreeg centraal in de verdediging de voorkeur boven Matthijs de Ligt en beschaamde het vertrouwen van bondscoach Louis van Gaal niet. Hij schoof voortdurend goed in en onderschepte passes van Turkije, bijvoorbeeld met een knappe sliding in de lucht in de zeventiende minuut. In minuut 26 leverde De Vrij een uitstekende ingreep bij een dreigend moment, toen Turkije veel ruimte had op de helft van Oranje. In de duels was hij eveneens sterk en De Vrij voetbalde zich bovendien goed onder druk uit. Twaalf minuten voor tijd volgde het enige minpuntje: De Vrij wilde een voorzet afstoppen met een sliding, maar tastte mis; Oranje kwam daarna met de schrik vrij.

Virgil van Dijk: 6,5
Met een heerlijke dieptepass richting Berghuis stond de aanvoerder van Oranje aan de basis van het openingsdoelpunt. Twee minuten later volgde echter een riskante inspeelpass op De Jong, die leidde tot een hachelijk moment. In de tiende minuut blokkeerde Van Dijk een schot van Turkije, een van zijn weinige belangrijke defensieve ingrepen; na achttien minuten ontving Bergwijn in de voorhoede een fraaie pass van Van Dijk. Een stevige, te late ingreep bij Hakan Çalhanoglu leverde Van Dijk in de tweede helft een gele kaart op. In de blessuretijd liep de verdediger een blessure op voorafgaand aan de 6-1 en het is te hopen dat die meevalt.

Daley Blind: 6,5
Blind kwam in verdedigend opzicht niet in de problemen. Hij hoefde niet veel werk te verrichten aan de linkerkant, maar verzaakte niet: met een goede sliding blokkeerde hij halverwege de eerste helft bijvoorbeeld een voorzet van Cengiz. Hij was ook meerdere keren alert bij zwakke momenten van Turkije, maar was zelf lang niet altijd zorgvuldig in de passing en balcontrole. Acht minuten na de pauze leverde Blind een mooie bal richting Klaassen. De linksback kende geen problemen met Cengiz, al kwam Blind goed weg toen hij instapte en zijn tegenstander een vrije doortocht had; Cengiz stond gelukkig voor hem net buitenspel.

Georginio Wijnaldum: 5
Met goed druk zetten rond de zestienmeterlijn was de bijdrage van Wijnaldum cruciaal in de aanloop naar de 1-0. Daarna volgden echter meerdere slordige momenten, zoals een mislukt overstapje of een bal die van de voet sprong. Het spel aan de bal van Wijnaldum was niet goed genoeg. Vijf minuten na de pauze wachtte Wijnaldum te lang toen hij een goede schietkans had. De middenvelder, die ook geel pakte en daarom volgende maand geschorst is tegen Letland, werd na een uur vervangen door Guus Til.

Frenkie de Jong: 6,5
De Jong was niet zo dominant op het middenveld als hij kan zijn, maar was meermaals alert op slordigheden bij Turkije en anticipeerde goed. In de laatste minuut van de eerste helft bediende hij Bergwijn in het strafschopgebied met een fraaie boogbal; een minuut later, in de blessuretijd, reageerde hij andermaal naar behoren op een mindere pass bij Turkije. Het was zijn laatste moment op het veld, want in de pauze werd De Jong vervangen door Koopmeiners.

Davy Klaassen: 8
Klaassen speelde een fenomenale eerste helft. De middenvelder opende de score nadat hij Depay bediende met een pass achter het standbeen, doorliep, de bal terugkreeg en knap afrondde in de linkerhoek. Met een heerlijke bal achteruit bereidde hij daarna de 2-0 van Depay voor; even later verdiende Klaassen de penalty waar de 3-0 uit voortkwam. De Ajacied hielp het spel vooruit door snel druk te zetten en ploeggenoten te bedienen. In de tweede helft kwam hij veel minder in het stuk voor en twintig minuten voor tijd werd hij afgelost door Ryan Gravenberch.

Steven Berghuis: 7
Oranje viel veelal aan over de linkerflank, waardoor Berghuis lang niet bij iedere aanval betrokken was. Als hij de bal had, volgde meestal een goede actie: zo leverde hij in de eerste helft ragfijne passes op bijvoorbeeld Blind, Klaassen en Dumfries. Ook zette Berghuis goed druk én bediende hij Klaassen in het zestienmetergebied voorafgaand aan de 1-0. “Als deze jongen bij Ajax niet in de basis staat, ga ik Ten Hag zelf bellen”, zei Rafael van der Vaart in de pauze. In de tweede helft kopte Berghuis de bal klaar voor Depay, die er 4-0 van maakte. Vervolgens kenden zijn voorzetten en diepteballen wisselend succes. Met zijn eigen doelpogingen was Berghuis niet zo scherp als hij kan zijn.

Memphis Depay: 8,5
Met een hattrick legde Depay beslag op de wedstrijdbal in de Johan Cruijff ArenA. De spits liet zich meteen gelden door het eerste doelpunt van Klaassen voor te bereiden, alvorens zelf te scoren: met een fraai wippertje bediende hij Klaassen, waarna hij doorliep, de bal weer onder druk feilloos aannam en beheerst afrondde. Vervolgens zorgde Depay met een geslaagde ‘panenka’ voor de 3-0 én forceerde hij met een veelbelovende sprint een overtreding en daaropvolgende rode kaart van Söyüncü. In de tweede helft completeerde Depay zijn hattrick met een kopbal van dichtbij. Er waren ook mindere momenten van de aanvaller, zoals een vrije trap die aan iedereen voorbijging of mislukte doorspeelballen, maar met zijn beslissende rol heeft hij een mooi cijfer verdiend.

Steven Bergwijn: 7,5
Vanaf het eerste moment maakte Bergwijn een gretige indruk. De linksbuiten, die Cody Gakpo verving, speelde met zelfvertrouwen, was een bron van dreiging en was belangrijk toen hij na 35 minuten tegenstander Kaan Ayhan aftroefde en Klaassen vond, die een strafschop verdiende. Het was zeker niet zijn enige goede bijdrage in de eerste helft, maar er waren echter ook genoeg momenten waarop Bergwijn zich vastliep in kansrijke situaties. Na de pauze trok Bergwijn naar binnen en leverde hij een uitstekende voorzet richting de tweede paal op Berghuis, waar de 4-0 uit voortkwam. Na een uur maakte Bergwijn plaats voor Donyell Malen.

Teun Koopmeiners: 5,5
De vervanger van De Jong eiste veel ballen op in de as van het veld en leek gedreven om een goede bijrage te leveren. Daar slaagde hij slechts deels in. Koopmeiners was niet overtuigend in de duels en verstuurde te veel passes die de juiste richting misten. Daar stonden aardige inspeelpasses op Klaassen en Depay tegenover en, nog belangrijker, een goede pass richting doelpuntmaker en ex-AZ-ploeggenoot Guus Til voorafgaand aan de 5-0.

Ben je het (grotendeels) eens met onze cijfers?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wijnaldum was inderdaad echt zwak. Maar goed ben blij dat de rest wel goed speelde. Wijnaldum heeft prima zijn waarde met zijn goals en assists in andere wedstrijden. Heerlijke wedstrijd over het algemeen. Memphis is gewoon onbetwiste basisspeler geen discussie mogelijk. Klaassen heeft mij ook heel erg verrast. Hopelijk zet hij deze lijn door.

7 september 2021 om 22:48

Gini is al heel wat interlands matig. Hij verbloemt dat met zn goals en assist dankzij zn loopvermogen in de omschakeling. Maat wil je voetballend stappen maken, dan moet je hem op de bank laten zitten.

7 september 2021 om 22:51

Aan wie dacht jij dan als vervanger als ik vragen mag. Ja Gini speelt niet altijd geweldig, maar het is nog altijd het beste wat we hebben voor op die positie.

7 september 2021 om 22:51

Zou inderdaad Koopmeiners is op cvm zetten en Frenkie wat naar voren. Wijnaldum is op de plek van Klaassen overigens wel het beste. Maar daar speelt Klaassen nu. Dus dat kan best de reden zijn waarom Wijnaldum er niet zo goed uit komt.

8 september 2021 om 00:05

Grappig dat wijnaldum op de EK van Klaassen het beste is, maar daar bij zijn eigen club niet speelt....

8 september 2021 om 07:28

Middenveld met Frenkie, Gravenberch en Klaassen zou misschien ook wel werken, enig nadeel is dat Frenkie en Gravenberch vaak de bal in de linkerzone komen ophalen.

8 september 2021 om 08:18

Gravenberch vind ik vaak toch tegen vallen in Oranje, vaak onnodige en domme overtredingen. Doe mij maar Koopmeiners.

8 september 2021 om 10:18

Koopmeiners heeft een goede steekbal. En kan denk ik het beste op 6 spelen. Zodat frenkie wat meer vrijheid krijgt. Dit heeft hij ook bij Barca en hiermee speelt hij zijn beste wedstrijden. Wijnaldum voegt hierin niet veel toe momenteel. En uit frenkie wordt niet het beste gehaald met deze formatie.

8 september 2021 om 11:02

Oneens juvedeef. Frenkie speelt onder Van Gaal wat verder naar achter op het veld en kan zich veel meer bemoeien met de opbouw. Krijgt daardoor ook vaker de bal en vindt hem veel beter onder Van Gaal dan onder De Boer, waar hij verder naar voren speelde. Ik ben fan van Koopmeiners en niet van Wijnaldum, maar ik zou het zonde vinden om Frenkie van deze positie af te halen.

8 september 2021 om 13:11

Doe normaal. Wijnaldum heeft de CL en PL gewonnen en staat dagelijks met Messi, Mbappe, Neymar, Ramos, etc op het veld en heeft een basisplaats. Van Dijk speelt ook niet lekker sinds het winnen van de PL maar om die dan te vervangen voor een Schuurs...

Wijnaldum is verder ook geen spelmaker maar een box to box middenvelder. Iemand die a la Pogba het spel verlegt. Om dan De Jong op 8 te zetten terwijl De Jong het spel alleen vertraagt is niet slim.

7 september 2021 om 22:48

Maar als Klaassen bijvoorbeeld in vorm is en een Koopmeiners ook, dan zou ik het niet gek vinden als Wijnaldum eens moet banken. Als hij niet scoort, voegt hij toch bijna niks toe? Zulke bizar slechte aannames vandaag..

7 september 2021 om 22:51

Ik snap dat Wijnaldum niet echt in vorm is maar je gaat hem toch niet vergelijken met Klaassen en Koopmeiners? De Jong en Wijnaldum moeten altijd spelen.

7 september 2021 om 22:53

@Psv-er! Maar je beoordeelt een speler toch ook op de wedstrijden die hij speelt in plaats van het CV van een speler? Wijnaldum laat niet zien waarom die onbetwistbaar zou moeten zijn.

7 september 2021 om 22:54

Ik ben nooit echt fan van Wijnaldum eigenlijk. Zoals ik al aangeef als hij niet scoort heb je er weinig aan. Gaat ook wel op voor Klaassen overigens, dus dan zou ik ook altijd voor Wijnaldum kiezen. Maar voor mij is Wijnaldum niet onaantastbaar, laat ik het zo zeggen 😅.

7 september 2021 om 22:54

Maar wat doet die Klaassen dan vandaag? Dit soort voetbal zijn we toch helemaal niet van hem gewend? Buiten zijn beslissende momenten, had hij in de eerste helft ook een paar leuke ballen waar een goed idee achter zat, maar helaas net niet lukten. Top wedstrijd gespeeld!

7 september 2021 om 22:56

Wijnaldum hoeft echt niet altijd te spelen als hij blijft doorgaan als de afgelopen duels toch? Volgende keer is ie ook geschorst toch, kijken hoe het gaat met Frenkie, Gravenbergh en Klaassen. Kan zomaar eens beter zijn dan met Gini in zijn recente vorm.

7 september 2021 om 22:58

NJfromVOL: Hij bood zich zelfs daadwerkelijk op het middenveld aan.... Nog nooit gezien 😂😂

7 september 2021 om 22:59

Dit was een van de beste wedstrijden die ik ooit van Klaassen heb gezien. Hij heeft zich nu ook wel verzekerd van een basisplaats. Nog steeds moet Wijnaldum altijd spelen. Zet al onze andere opties bij Liverpool of PSG en ze maken geen minuut.

7 september 2021 om 23:07

Klaassen staat wel meestal op de plek waar hij moet staan

7 september 2021 om 23:19

Ik zou met Frenkie, Gravenberch en Klaassen spelen. Gini voegt weinig meer toe, met Gravenberch maak je het allemaal nog veel creatiever.

8 september 2021 om 00:26

“ Zet al onze andere opties bij Liverpool of PSG en ze maken geen minuut”

Als dat je argument is dan lijkt het me duidelijk dat hij toe is aan een plek op de bank.. met alle respect maar het is toch totaal irrelevant of zijn concurrenten zouden spelen bij die clubs, voornamelijk omdat hij bij die clubs in een totaal andere rol speelt als bij oranje.. de laatste x dat ik wijnaldum goed heb zien spelen in oranje kan ik me niet meer herinneren, dat zou in de nations League het geval moeten zijn geweest. Hij vertraagd het spel alleen maar met z’n constante gedraai en balletjes breed en terug, maar om wat voor reden dan ook lijkt hij onaantastbaar en mag er geen kritiek op hem zijn..

8 september 2021 om 00:28

“ Zet al onze andere opties bij Liverpool of PSG en ze maken geen minuut”

Als dat je argument is dan lijkt het me duidelijk dat hij toe is aan een plek op de bank.. met alle respect maar het is toch totaal irrelevant of zijn concurrenten zouden spelen bij die clubs, voornamelijk omdat hij bij die clubs in een totaal andere rol speelt als bij oranje.. de laatste x dat ik wijnaldum goed heb zien spelen in oranje kan ik me niet meer herinneren, dat zou in de nations League het geval moeten zijn geweest. Hij vertraagd het spel alleen maar met z’n constante gedraai en balletjes breed en terug, maar om wat voor reden dan ook lijkt hij onaantastbaar en mag er geen kritiek op hem zijn..

8 september 2021 om 07:25

Als je vijf goede wedstrijden van Wijnaldum kunt noemen in al die jaren is dat veel. Echt bizar dat hij nog opgeroepen wordt. Op basis waarvan?! Die andere twee dan zo naar beneden halen met je comment zegt alles. Klaassen is in alles een verrijking tov Wijnaldum. Die schorsing van hem voelt als een extra doelpunt. De combi met Memphis is ook echt veel beter

8 september 2021 om 07:34

Waarom zou Gravenbergh moeten spelen? Die heeft tot op heden nog niet overtuigd, terwijl je op het middenveld met OA Koopmeinders en Til betere opties hebt rondlopen.

8 september 2021 om 07:40

@MiltonKeynes, laten we dan ook iedere speler beoordelen op de wedstrijden die hij speelt en niet alleen als het je uitkomt.

8 september 2021 om 08:31

@steef

Ik vind Gravenberch ook niet overtuigend, maar Koopmeiners ook niet, en Til zit er nog maar net bij. Dus volgens mij kan je die drie alledrie gewoon uit blijven proberen tot er een is die een stapje omhoog zet en zich echt onderscheidt.

8 september 2021 om 16:30

Wijnaldum is al veel te vaak dissonant in Oranje, en daar gaat het om. Niet om hoe hij het bij Liverpool of PSG doet. Geldt ook voor Klaassen, voor wat betreft hoe hij het bij Ajax doet. In de rol die van Gaal hem heeft toebedacht - vergelijkbaar met die van Wijnaldum - is hij de onbetwistbare nummer 10. Klaassen heeft gisteravond, en ook eerder, bewezen dat hij de betere optie van de twee is. Hoe jammer dat ook voor Wijnaldum is. Je merkte dat hij gebukt ging onder het geweldige spel van Klaassen. Mocht van Gaal met de punt naar voren spelen, ziet hij het zwerk al drijven. Want dan weet je wie van de twee wel en wie niet speelt.

8 september 2021 om 16:33

Koopmeiners had goede en slechte momenten. Als hij tijd heeft kan hij een prachtige pass geven. Geldt ook voor Blind. Maar beiden missen handelingssnelheid op het hoogste niveau. En daar gaat het dan juist fout.

7 september 2021 om 22:49

Klaassen vind ik altijd erg onderschat in Nederland. Geen echt goede middenvelder maar voor het spel dat Nederland speelt echt heel belangrijk. Duikt constant op in de 16 en kan gewoon goed voetballen.

7 september 2021 om 22:55

Ik vind hem altijd een soort Muller 0.6, maar vandaag ontsteeg hij zichzelf. Top avond voor hem.

8 september 2021 om 10:09

Mooie vergelijking. Hoewel hij zeker zijn tekortkomingen heeft is het toch schrijnend om te zien hoe eenvoudig en logisch LvG zijn tactische beslissingen zijn ten opzichte van FdB? Als je Depay in de spits zet, die graag gaat zwerven, dan is het toch volstrekt logisch dat je daarachter een 10 zet met veel loopacties in de zestien? Een vd Beek, Klaassen en Guus Til. Wijnaldum daarentegen gaat, zeker als het minder loopt, terugzakken.

7 september 2021 om 23:16

Klaassen MOTM en wie krijgt er het hoogste cijfer Depay..

7 september 2021 om 23:35

Mwoah. Klaassen, Depay of De Vrij waren mij om het even. Depay zou ik ook kiezen denk ik, eerste Hatrrick, gewerkt voor 3, echt een prima partij. Maar die andere twee ook inderdaad.

8 september 2021 om 01:08

Als middenvelder een goal, een assist en lokt de penalty uit. Ik weet niet wat je meer moet doen, maar als Iniesta het was had ie een 10 gehad, heb je die 2 passen gezien bij de eerste 2 goals!?

8 september 2021 om 08:23

@AubArsenal prima als Davy ook een 8,5 had gekregen hoor, maar 3 goals en 1 assist van Depay, daarbij een ijzersterke wedstrijd gespeeld. Die kan je lastig niet (een van) de hoogste cijfers geven vandaag.

8 september 2021 om 10:44

Het gaat niet om een van de hoogste cijfers, maar het hoogste cijfer, hij was inderdaad na Klaassen de beste speler

8 september 2021 om 10:59

Klaassen was meer spits dan Depay. Die was meer een soort 10. En terechte MOTM

8 september 2021 om 07:28

Modricmagic. Niet alleen Wijnaldum was zeer matig maar ook van Dijk viel mij behoorlijk tegen. Misschien nog wat onzeker door zijn blessure maar die paar balletjes breed stelden ook niet zoveel voor.

8 september 2021 om 07:35

Paar balletjes breed? Notabene die 1e goal komt voort uit een mooie crosspass van Virgil van Dijk.. Wat verwacht je dan van een CV? Hij bracht rust, won zijn duels, gaf rugdekking aan Blind en was zuiver in de passing.

8 september 2021 om 11:40

Nou zo bijzonder vond ik hem niet. En 1x een crosspass is niet bijster veel. Loopt wat rond en veel ballen breed . Dat cijfer is veel te hoog. Ook de vorige wedstrijden bracht hij weinig.

Terecht. Is geen straf om hem er een keer uit te halen toch? Lekker Gravenberch laten spelen. Misschien zet dat Wijnaldum ook weer even op scherp. Fijne avond mensen, ik ga even tuuteren buiten!

7 september 2021 om 22:58

Ik zie liever Koopmeiners dan Gravenbergh de kans krijgen. Laatstgenoemde is niet bepaald in topvorm imo en Koopmeiners is dat wel en ook gewoon iets verder. Gravenbergh heeft meer potentie maar is op dit moment niet klaar voor een basisplek en daarnaast zijn De Jong & Koopmeiners complementair aan elkaar. Ik ben trouwens als Ajacied wel een groot fan Gravenbergh, maar ik denk dat de Koopmeiners/De Jong combinatie weleens echt wel erg kan verrassen

7 september 2021 om 23:01

Koopmeiners komt tekort

7 september 2021 om 23:08

Op basis van?? Is vandaag (op een mindere pass) geweldig ingevallen en was afgelopen seizoen de beste speler van AZ. Geweldige speler met veel potentie

7 september 2021 om 23:10

Koopmeiners maakte ook wel een paar foutjes, waar hij ook wel het weer goed maakt, maar gravenbergh, is ook niet slecht

7 september 2021 om 23:12

Op basis van zijn voetbalkwaliteiten op dit moment kan in de toekomst zeker anders zijn maar voor nu hoort die niet bij de eerste 11 thuis

8 september 2021 om 08:23

@rafa navvs, ik heb altijd moeite met mensen die na 1 wedstrijdje in Oranje roepen dat iemand te kort komt. Zowel Til als Koopmeiners zijn misschien niet het type waar je van houdt, maar ze voegden gisteren uiteindelijk allebei iets toe. Dan kan een Gravenberch een groter talent zijn maar die heeft het laatste half jaar zowel bij Ajax als oranje allerminst overtuigd. Daarnaast is er nog geen enkel elftal in de wereld succesvol geweest zonder hardwerkende en degelijke waterdragers. Ook zijn die jongens nog allemaal behoorlijk jong en kunnen ze nog stappen maken in de toekomst.

8 september 2021 om 08:52

Wat je vind van Gravenberch bij Oranje maakt me niet zoveel uit, die ene wedstrijd.. Viel gister bijvoorbeeld gewoon goed in maargoed.. en dan heb je het over moeite met mensen die iemand na 1 wedstrijd afschrijven.. Maar als je zegt dat gravenberch het laatste half jaar niet belangrijk is bij Ajax kijk je waarschijnlijk niet eens de wedstrijden en lul je wat uit je nek om je punt te versterken.

8 september 2021 om 09:14

@rayvg, hahah het maakt je blijkbaar wel wat uit. Wat een zielige overtrokken reactie. Voel je je aangevallen? Heb je moeite met lichte en zelfs indirecte kritiek op een ajax speler? Ik bedoel juist uit te leggen dat er verschillende type voetballers zijn. Dat Gravenberch een groter talent is dan de andere twee en dat niemand over hem zal zeggen dat hij te kort komt, terwijl men dat wel over de andere 2 zal zeggen.
Terwijl Gravenberch het laatste half jaar minder goed is dan zijn eerste half jaar. Toen kwam hij stormachtig binnen, maar inmiddels stokt zijn voortgang een beetje. . Ik beoordeel hem dus ook niet over Ãâ©ã£â©n wedstrijd, ik zeg letterlijk dat ik hem het laatste half jaar niet overtuigend vind. (lastig nadenken als je geirriteerd bent blijkbaar) Zeker niet in oranje, maar genoeg van je mede-ajacieden zijn het met me eens hoor.
Uiteindelijk zal Gravenberch binnen enkele jaren echt wel belangrijk zijn in oranje, maar de andere 2 afschrijven gaat me gewoon te ver. Zijn allebei nog jong, kunnen nog stappen zetten en ook gewoon nuttig zijn voor oranje.

8 september 2021 om 09:58

Probleem van ryan is dat hij de ene wedstrijd een 9 haalt en de wedstrijd erop een 5. Is beter als koopmeiners, maar nog niet stabiel genoeg. Dus nog geen zekerheidje.

Heel erg matig. Wat is er met die jongen gebeurd?

7 september 2021 om 22:48

Hij speelt bij P$G ook heel, heel erg matig hoor. Hij heeft ook niet echt 1 ding waar die goed in is meer een allround type die overal net te kort komt

7 september 2021 om 22:51

Ik vind dat je wel overdrijft hoor. Ben het wel eens hij zit in een matige fase maar tis een topper die heel wat elementen van het voetbal bovenmatig bezit. Dat is zijn kracht.

7 september 2021 om 22:54

Hij is zeker een topper maar gewoon overal net wat te kort. Niet de vernuftigheid van een Modric, geen versnelling in de dribbel zoals Frenkie of verdedigende kwaliteiten van Busquets.

7 september 2021 om 23:03

Hebben Klaassen Koomeiners en Gravenbergh dan wel een van de kwaliteiten die je noemt? Ik denk het niet.

7 september 2021 om 23:05

Oké maar wel loop vermogen, neusje voor de goals, goed schot, inzicht, verdedigend, controlerend en aanvallend vermogen, sterk aan de bal, goede pass, kracht en atletisch.
Frenky heeft de dribbel maar geen schot en komt zelden in de box.

8 september 2021 om 00:32

Je wilt serieus beweren dat Gravenberch die versnelling in zijn dribbels niet heeft? Sorry hoor maar Gravenberch heeft zoveel meer voetballend vermogen dan Wijnaldum, is alleen nog wat jong en is nog niet op het lvl dat hij Nederland bij de hand kan nemen. Wijnaldum is gewoon een hele goede dienende speler, maar meer ook niet.

8 september 2021 om 07:43

@afcaajaxxx, knap dat Wijnaldum als dienende speler dan zo ongeveer de belangrijkste man was onder Koeman en doorslaggevend was in belangrijke wedstrijden bij zowel Oranje als Liverpool

8 september 2021 om 09:28

Keek je de wedstrijden van Liverpool?😂 Dan snap je wss zelf wel dat je onzin aan t verkondigen bent. Wijnaldum was bij Liverpool een box-to-box 6 maar wel dienend. Scoorde er wel eens een maar heeft ook een heeeele lange tijd niks gepresteerd daar. Toen werd er zelfs geroepen door de fans dat ie eruit moest iedere keer. Was absoluut niet de doorslaggevende speler bij Liverpool, bij Oranje alleen onder Koeman. En dat kwam vooral omdat de rest minder was. Zo bijzonder was t spel niet onder Koeman en ook daar waren de wedstrijden met enige regelmaat ondermaats.

Depay mag je toch best een 10 geven na zo'n wedstrijd? Wereldklasse.

7 september 2021 om 22:48

Klaassen in principe ook. Deed gewoon alles goed en beter dan dat hij vandaag liet zien gaat hij nooit spelen.

7 september 2021 om 23:35

Bijlow een 10? Hij heeft gewoon gedaan wat hij moest doen. Gied gesoeeld. Die fout is oo het juiste moment. Die fout maakt hij niet meer. Dus gewoon maximaal een 7 voor Bijlow.

8 september 2021 om 01:52

Hoe kun je een keeper die bijna niks te doen heeft gehad en had een paar goeie reddingen. Maar een 10? Die fout was echt ook wel een blunder. Dus ik vind een 6 op z'n plaats. Als hij die blunder niet had gemaakt een 7 of 7,5.

8 september 2021 om 08:33

Jan, Bijlow deed juist heel erg veel goed, ook op de spaarzame momenten dat de Turken in de buurt kwamen. Dat is erg lastig. Ja, die blunder aan het einde schaadt zijn cijfer, maar zonder blunder had hij zeker een 7,5 of 8 verdiend, en met blunder echt niet opeens een 6. Het stond nota bene 6-0. Dat je dan een bal niet blind naar voren rost is echt geen ramp.

8 september 2021 om 09:41

Bijlow een 6 is gewoon op zn plaats na zn blunder.
Als De Ligt een topwedstrijd speelt op een blunder na krijgt hij ook maar een 5.5. Hoezo is dat anders bij Bijlow?

7 september 2021 om 22:56

In Italië zouden ze je een 6,5 geven. De reactie na de wedstrijd van depay nu vind ik al helemaal wereldklasse. Zelfs na zo'n wedstrijd zelfkritisch.

8 september 2021 om 00:25

Ik vind het voor een wedstrijd waarin je 6-1 speelt met mooi aanvallend voetbal wel matige cijfers hoor. Als iemand een 6 speelt, dan moet hij bijna twee keer zo goed spelen om een 10 te halen. Wat verwacht vzone? 15-1 wedstrijden ?

8 september 2021 om 10:02

Om een hele simpele reden. Het was niet zo goed als de uitslag doet vermoeden. Er waren veel slordige momenten. Voor mensen mij negatief noemen. Ook van gaal gaf dit aan.

Koopmeiners 5,5?? Die viel echt heel goed in als middenveld leider.

7 september 2021 om 22:48

Klopt, dit kun je niet serieus nemen.

7 september 2021 om 22:48

Dit dus.. Koopmeiners speelde een heerlijke 2e helft. Zat er vaak goed tussen en speelde een belangrijke rol in de opbouw. Had minstens een 6.5 en misschien wel een 7 verdiend vandaag.

7 september 2021 om 23:20

Tot z’n assist speelde hij zeer pover. Een 6,5 had ik ook prima gevonden door z’n spel vanaf de assist.

8 september 2021 om 09:40

Ik heb een totaal andere wedstrijd zitten kijken dan volgens mij. Het moment dat Koopmeiners in de ploeg kwam ging het baltempo vanuit het middenveld een heel stuk omhoog. Paar foutjes die hij zelf ook weer herstelde, Maar ik vond het een verademing tov het gepiel van Wijnaldum (die echt niet lekker in de wedstrijd zat) . Niet elle lang wachten. maar kijken en direct indurven spelen, verdedigend hard gewerkt.n zou een mooi trio zijn. Frenkie, koopmeiners en klaassen.

8 september 2021 om 09:54

Grappig, ik vond Koopmeiners zeker niet slecht, maar hij had wel een aantal keer slordig balverlies en positioneerde zich niet altijd goed. Dat is geen schande, want hij verving Frenkie. Die laatste is de 'onzichtbare' drijvende kracht achter dit Oranje. Frenkie laat zich de ene keer terugzakken tussen de Cv's, waardoor de backs hoger kunnen staan, en de volgende keer schuift Frenkie op, waardoor Klaassen zijn loopacties kon maken. Totale regie.

Koopmeiners laat zien dat hij wel wat minuten mag maken, maar het is allemaal een stuk minder doordacht en verre van perfect.

Trouwens viel mij ook Berghuis positief op. Dreigende aanvallen als het over rechts ging, altijd een strakke pass en direct weer aanspeelbaar door diep te gaan. Bergwijn zat lekker in de flow, maar zijn acties kunnen ook makkelijk mislukken. Bij Berghuis zie je een bepaalde gretigheid en controle die hij in elke wedstrijd kan leggen. Zeer positief signaal.

7 september 2021 om 22:49

Vond hem best slordig starten hoor tegen 10 man van Turkije.

7 september 2021 om 22:54

Één hele slordige cross pass indd. Die veroverde hij wel daarna gelijk terug. Voor de rest geen fouten en een hele sterke assist.

7 september 2021 om 23:18

Ik vond Koopmeiers juist heel matig invallen. Veel balverlies en kwam vaak te laat in de duels.

Zal wel naar een andere wedstrijd hebben zitten kijken 😒

7 september 2021 om 22:50

Zag hem in het begin een paar keer heel slordig balverlies lijden. Herpakte zich wel goed en had een paar hele goede passes vooruit en ook verdedigend prima. Beste invaller was verre weg Malen.

7 september 2021 om 22:52

Verreweg Malen, die mag je mij even uitleggen? Vond namelijk Bergwijn veel beter dan Malen en op z'n goal na vond ik Malen weinig bijzonders toevoegen aan het aanvalspel.

7 september 2021 om 22:55

Het kan zijn dat ik binnenkort bij specsavers langs moet, maar ik zal toch zweren dat Bergwijn vanaf de aftrap begon.

8 september 2021 om 00:06

"beste invaller was verre weg Malen." Mwa verre weg is een beetje overdreven als je zag hoe Guus Til inviel, die liep zich echt helemaal kapot wat resulteerde in een goal, vond Malen en Til beide erg sterk invallen.

7 september 2021 om 22:52

Nou niet heel goed eerste 3 ballen leverde hij in maar zoiezo beter als Wijnaldum dus als hij een 5.5 krijgt moet Gino een 4 krijgen wat een drama die gast en al vanaf het EK.

7 september 2021 om 23:21

Gino en Klaasen hadden vandaag van plek gewisseld. Gino heeft verdedigend gewoon zijn taak goed uitgevoerd. Aanvallend stond hij een paar keer goed vrij, maar kreeg de bal niet. Scoort hij 2x, dan praat iedereen weer heel anders. Maar als jullie liever de Roon willen zien, mij best.

7 september 2021 om 22:53

Buiten die assist om en paar onderscheppingen was die een paar x best slordig een 6,5 zou een terecht cijfer zijn.

7 september 2021 om 23:02

5,5 is inderdaad veeeeel te laag, speelde echt prima.

8 september 2021 om 08:34

Eens met 4everajax. Eerst speelde Koopmeiners matig, het tweede deel was het beter.

8 september 2021 om 09:43

Hij maakte toch een grote blunder waar een goal uitkwam? Als De Ligt een grote blunder maakt op een verders perfecte wedstrijd krijgt hij ook maar een 5.5. Hoezo is dat anders bij Bijlow?

Wijnaldum nooit meer opstellen, altijd slecht zelfs als het team goed draait. Frenkie was ook niet top maar was wss moe

7 september 2021 om 23:10

Ah oke, Frenkie was waarschijnlijk moe dus dat maakt niet uit, maar Wijnaldum nooit meer opstellen... Wijnaldum was heel slecht, maar zal de komende jaren nog steeds een belangrijke rol gaan spelen voor ons.

8 september 2021 om 09:48

Wijnaldum is makkelijk vervangbaar. Hij is maar een waterdrager. Wijnaldum kan nuttig zijn, maar er zijn veel betere. Puur omdat hij bij hele grote Europese clubs speelt, speelt hij. Daar is hij ook maar waterdrager. Wijnaldum is echtvzo'n onzichtbare speler. Doe mij maar 10 keer liever Gravenberch of Koopmeinders.

Bijlow vond ik los van die fout echt goed spelen. 6 daarom wat laag. Wijnaldum was inderdaad matig.

7 september 2021 om 22:54

Haha ja Bijlow een 6, heel bijzonder. Ben ook gelijk gestopt met lezen van de cijfers. Wie bedenkt die cijfers? Koopmeiners viel ook prima in hoor.

8 september 2021 om 09:50

Haha je merkt echt dat Feyenoorders Bijlow of De Vrij verdedigen.

7 september 2021 om 22:55

Het was ook echt niet alleen zijn fout. Die terugspeelbal van Rensch is niet goed, Bijlow speelt hem zacht in en Van Dijk blijft gewoon staan en reageert niet. Misschien is het omdat hij al geel had, maar Van Dijk had er echt nog prima bij gekund. Vervolgens is het eigenlijk ook gewoon een overtreding op hem. Een hele ongelukkige samenloop van omstandigheden. Voor de rest heeft Bijlow echt alles goed gedaan vanavond.

8 september 2021 om 08:36

Ja ze schrijven nog dat hij een bal niet overtuigend wegbokste. Nou, daar was niks mis mee, hij zat er bij en raakte de bal. Als we dat al als minpunten gaan zien, dan ligt de lat wel heel hoog. In de een-op-een was Bijlow geweldig gisteren.

7 september 2021 om 22:58

Bijlow speelde een prima pot, werd niet echt gestest, maar een zesje is erg mager en dat had een 7 (moeten/mogen) zijn. Ik vraag me echt af wat er in die jongen zit. Hij heeft een enorm clubhart, maar zou hij naar een club als Sevilla of Leverkussen kan, gaat hij dan voor zijn kans om zich te laten zien op een groter toneel?

7 september 2021 om 22:58

Maar Biljow had vrijwel niks te doen. Hoe kun je dan een hoog cijfer halen? Helemaal als een van de momenten dat je wel in actie komt een fout maakt die leidt tot een goal?

7 september 2021 om 23:32

Bijlow moet een fout corrigeren van Rensch. En doet dit vervolgens niet goed. Tegendoelpunt kan je beide spelers aanrekenen. Rensch mag in zo'n situatie nooit de bal zo kort en zacht terugspelen natuurlijk. Bijlow handelt adequaat maar niet accuraat. Wat zorgt voor een korte pass op Virgil.

6 is in mijn optiek ook te zwaar gestraft. Maar goed, 7 zou ook overdreven zijn.

7 september 2021 om 23:52

Een fout corrigeren van Rensch? Rensch geeft hem gewoon een pass in de schoenen. Als je daar als Oranje keeper niet gewoon mee om kan gaan? Ik geloof dat Bijlow gewoon zijn pass naar van Dijk gewoon verkeerd inschatte hoor. Jammer, maar gewoon goed dat het bij 6 - 0 gebeurt. Daar heeft hij zeker wel van geleerd. Ben blij met Bijlow als doelman. Maar dat was echt compeet zijn eigen schuld.

8 september 2021 om 00:00

Dan zou ik maar de samenvatting terugkijken. Bijlow moet namelijk naar de bal toelopen. Dat is naar mijn weten geen pass in de schoenen. Als de bal perfect in zijn voeten was, dan had Bijlow gewoon kunnen blijven staan, opendraaien en de bal op Blind kunnen inspelen. Ben ook blij dat Bijlow doelman is van Oranje. Maar dat was echt compleet de fout van beide spelers.Edit:Ik zie overigens dat je voor Ajax bent, Adutchbrew. Ik vond Rensch verder leuk en verfrissend invallen. Ken de jongen dan ook niet heel goed.Mijn commentaar omtrent de pass van Rensch is geen aanval op de speler of Ajax. Just to be clear.

8 september 2021 om 08:38

@miccoli, Bijlow deed alles goed op de spaarzame momenten dat het moest. Dat is lastig, juist als je niet de hele wedstrijd actie hebt. Dan verdien je een goed cijfer. Die fout aan het eind haalt zijn cijfer omlaag, maar niet naar een 6 wat mij betreft. Het stond nota bene 6-0, als je dan probeert voetballend op te lossen zit ik daar niet zo mee als het een keer mis gaat.

8 september 2021 om 08:40

Rensch zijn bal was inderdaad niet optimaal, maar Bijlow kan er makkelijk eerder bij dan zijn tegenstander, mede doordat hij natuurlijk goed staat op te letten, maar die bal die hij dan vervolgens geeft is natuurlijk gewoon de grote fout, hij had genoeg tijd om hem weg te peren.

Uiteraard mag Rensch de keeper voor de rest natuurlijk niet in de problemen brengen. Twee jonkies met veel potentie die hiervan zullen leren.

8 september 2021 om 09:52

Idd. Bijlow terecht. Blind maakte ook geen fouten maar krijgt ook een lage cijfer omdat hij niet teveel te doen kreeg. Dat wordt dan niet uitgelicht, maar wel Bijlow. Het zijn vooral Feyenoorders die dat doen.

7 september 2021 om 23:04

zonder die fout mocht hij van mij gewoon een 7,5/8 krijgen nu met fout een 7. hij speelde gewoon geweldig, en die fout is typisch zo'n fout die je alleen maakt als je 6-0 voor staat. daarnaast is het van dijk ook flink aan te rekenen, hij keek op het moment van de pass gewoon nog de verkeerde kan op en reageerde daardoor laat. kan gebeuren gewoon heel sterk gespeeld vandaag.

8 september 2021 om 09:49

Als De Ligt een superwedstrijd speelt maar dan 1 blunder maakt waar een goal uit voort komt krijgt hij max een 5.5. Hoezo is dat anders bij Bijlow?

8 september 2021 om 10:00

Dan lijkt dat me onterecht voor De Ligt. Weet ook verder niet of dat waar is. Als je doelt op de blunder waardoor we het EK uitvlogen kan ik het wel begrijpen. Je hebt wel mate van blunders natuurlijk. Dit was een samenloop van 3 slechte acties die leiden tot een goal die moet worden afgekeurd vanwege een overtreding op Van Dijk.

8 september 2021 om 10:06

En ik vind het moment ook bepalend. Een blunder bij 6 0 voor waarbij 3 spelers concentratieverlies hebben, maar dat je uiteindelijk nog dik wint of een blunder bij 0 0 waardoor je de wedstrijd verliest. Dan ben je doorslaggevend voor het verlies en is het terecht dat je daarvoor meer kritiek krijgt. Als Bijlow dit bij 0 0 had gedaan had hij een 5 verdiend.

Helemaal mee eens wat betreft Wijnaldum. Kwam misschien ook omdat hij onder Koeman veel uitblonk als nummer 10 die in de gaten dook die Memphis creëerde. Dat deed Klaassen nu en opbouwend in Wijnaldum niet per se creatief. Klaassen was echt geweldig. Bijlow ook eigenlijk, die mag hoger.Frenkie mag echt wel wat hoger, hij helpt het hele team met voetballen. Alleen niet met assists of goals maar hij maakt het voor iedereen makkelijker. En ik vond Berghuis niet zo geweldig, maargoed.

Bijlow 6 wat een grap!!! Die jongen speelde een prima wedstrijd. 1 en al rust. Krijgt vervolgens een ziekenhuisbal bij een stand die er niet toe doet. Dan geef je toch geen 6?

7 september 2021 om 22:57

Zoveel had hij toch niet te doen.

7 september 2021 om 23:00

Wat hij deed was zeer goed. Hij verdiend toch echt een 8

7 september 2021 om 23:03

Vond het in de tweede helft eigenlijk nog wel. Had nog zo 6 a 7 momenten waarin hij zich kon onderscheiden, alhoewel er twee later buitenspel bleken te zijn.

7 september 2021 om 23:42

Dat jij het een 8 waard vind zegt meer over de keepers die we de laatste jaren gewend zijn. Want Bijkow heeft gewoon gedaan wat hij moest doen. Dus dan maximaal een 7. En ja, een heel punt er af voor dat te korte balletje is dan veel.

7 september 2021 om 23:46

Prima mag je vinden. Ik vond hem sterk spelen. Vandaar een 8. Heerlijk talent

7 september 2021 om 23:55

Lee, hij spewlt alle 3 de interlands gewoon oke. Omdat het zijn eerste 3 interlamds zijn mag je ze goed noemen. Maar de lat ligt echt hoog voor Bijlow. Want die jingen heeft zoveel kwaliteit. Die kan nog 3 klasse beter. Daar zit echt heel veel kwaliteit in.

8 september 2021 om 09:54

Hj had weinig te doen en maakte een grote fout waar een goal uit voortkwam. De Ligt zou allang de grond zijn ingeboord bij 1 blunder.

8 september 2021 om 10:37

Genieterr, ziekenhuisbal??? Was nooit een fout van Rensch, goede bal. Bijlow schat m totaal verkeerd in. Als hij de bal gewoon weg schiet, alle tijd voor,is er niets aan de hand.

Misschien moeten we concluderen dat Wijnaldum en De Jong gewoon niet zo fantastisch zijn als dat we hopen? Ik weet dat het een beetje blasfemie is hier. Sorry

Waarom zijn die cijfers zo laag zeg? Wanneer er flut word gespeeld krijgt iedereen een 6, wanneer er goed word gespeeld krijgt iedereen een 6.5, wel opmerkelijk. Klaassen, de Vrij en Memphis inderdaad de sterkste maar de rest (op Gini na) mag ook echt wel een 7 krijgen hoor, top gespeeld.

7 september 2021 om 23:02

Aguerooo, nog 100e ingezet op Ünder to score?

7 september 2021 om 23:58

Haha nee heb dat niet gedaan, gelukkig maar, Blind heeft zich prima staande gehouden vandaag! Ãœnder was (net als heel Turkije) natuurlijk ook wel heel matig vandaag.

9 september 2021 om 23:55

Maar hij heeft toch gescoord?!?!

Bijlow maar een 6je? Verder natuurlijk een dikke voldoende voor Mephis en de Vrij! Van Dijk moet het ritme nog een beetje terug vinden heb ik het idee.

8 september 2021 om 09:56

Bijlow een 6 ja. Terecht. Weinig te doen en toch een cruciale blunder. De Ligt zou allang de grond zijn ingeboord.

Vaste taktiek hier bij het punten geven: hoe goed of slecht Oranje ook was, we pikken er sowieso de speler uit die wij het slechts of het minst goed vonden, en dan schrijven we een artikeltje waarin we diegene in de headline "de dissonant" noemen.

Bijlow een 6? Ik zal wel naar iemand anders hebben gekeken dan want ik vond het minimaal een 7,5. Verder kan ik mij er redelijk in vinden. Prima wedstrijd en kwalificatie volledig in eigen hand.

8 september 2021 om 08:43

Een 6 voor Bijlow is idd gewoon te laag. Ja hij maakt een fout aan het eind, maar daarvoor was hij gewoon uitstekend. Als je kijkt dat Koopmeiners zo drie keer achter elkaar de bal gewoon inlevert, dan is 1 zo'n fout echt niet veel.

Redelijk eens met de cijfers. Wijnaldum was vrij zwak en de backs waren ook niet erg goed. Hoewel Dumfries nog wel eens een mooie actie had. Rest heel goed. Depay fenomenaal. Hij lijkt ook een heerlijke klik met Klaassen te hebben, die ook erg sterk speelde. En De Vrij lijkt alsmaar beter te worden. Wat een genot om hem achterin te hebben

Memphis een 8,5????? T is overduidelijk een 10

7 september 2021 om 23:04

Grappig, zei zelf dat ie de eerste 3 ballen slecht raakte. Volgens mij was zijn tweede bal de assist 😉

Dat uitgerekend Bijlow een voldoende krijgt begrijp ik dan niet. Had maar weinig te doen. Moet in de voorlaatste minuut een bal gewoon desnoods de tribune injagen maar geeft op knullige wijze de tegenstander de mogelijkheid om te scoren. Je hebt dan nog een hoop te leren. In grote wedstrijden kosten dit soort slippertjes een team doorgaans de wedstrijd.

7 september 2021 om 22:52

Hij stop 2 keer een 1 op 1 en was verder prima bij elke situatie. Dat laatste was idd suf, al kreeg hij zelf natuurlijk ook al een kutbal.

7 september 2021 om 22:59

Tja, dat deed hij wel aardig. Maar had gewoon verder weinig te doen. Dit is een wedstrijd waar je de nul moet houden. Ik zie vooral de Bijlow-aanhangers reageren over de pass die hij kreeg van Rensch. Bal kwam gewoon aan en had lang gespeeld moeten worden. Zo’n fout reken ik persoonlijk gewoon zwaar aan. Los van het feit dat het waarschijnlijk geen consequenties heeft voor het verdere verloop in de poule. Even voor de goede orde, ik ben voorstander van Bijlow als eerste keeper bij NL

7 september 2021 om 23:13

Allebei de 1op1 waren buitenspel. Dat tel je net zo min bij een beoordeling als een afgekeurde goal. Alsnog, handsdown: sterk gespeeld. We hebben eindelijk een vaste keeper.

7 september 2021 om 23:15

Waarom is elke criticus van Malacia en Bijlow een Ajax fan als ik in hun bio kijk. En bij Timber, Blind en Klaassen weer Feyenoord fans. Waarom ligt het er altijd zo dik bovenop. Zo kinderachtig altijd.

7 september 2021 om 23:42

Haha, grappenmaker..

Heb je de herhaling gezien? Je kan het eventueel op pauze zetten op het moment dat Rensch de bal geeft aan Bijlow. Zo'n bal moet gewoon harder/verder van het goal gespeeld worden. (al is het de vraag of je in zo'n situatie überhaupt de keeper moet aanspelen)

"De bal kwam gewoon aan", onzin argument. De bal kwam "ook gewoon aan" bij Virgil, maar die reageerde niet.

Zowel Rensch als Bijlow geven een ziekenhuisbal. Gelukkig zijn ze beide jong en stond het 6-0.

Maar dat je Bijlow een onvoldoende aan wilt praten, is wel vreemd. Je komt overigens ook niet over als een voorstander van Bijlow, ondanks dat je het wel vermeld. :-)

7 september 2021 om 23:50

Bijlow is voor 100% de nieuwe vaste keeper van Oranje. Maar hin hoeft ook niet hoger op het paard gezet te worden dan nodig. Ik vind dat Bijlow zoveel kwaliteit heeft de lat best hoog ligt voor hem. Soeelde 3 wedstrijden gewoon oke. Die jengoed mag noemen omdat het zijn eerste 3 zijn. Maar hij kan nog zoveel beter. Zonder gekkigheid(blessures) wordt hij gewoon echt een keeper van wereld niveau

7 september 2021 om 22:52

Onzin, de keren dat hij moest redden stond hij er. Ja die laatste bal is slordig, net als de bal van Rensch. Had in mijn ogen ook afgefloten moeten worden.

De 1 op 1 ballen (ook al werd het erna afgevlagd) pakte hij prima!

8 september 2021 om 09:58

Dus kunnen we concluderen dat hij 1 blunder maakte terwijl hij weinig te doen had. Dan is een 6 echt meer dan terecht. Als het bij De Ligt zou gebeuren, was hij allang de grond in geboord.

7 september 2021 om 22:52

Alles wat bijlow heeft moeten doen deed hij goed. maar omdat bij de 6-0 de focus er een beetje af was, waardoor er een slechte pass komt moet hij maar een onvoldoende krijgen?

7 september 2021 om 22:53

Dan ben je toch in slaap gevallen tijdens de pot. Had een paar zeer goede reflexen en zat er kort op. Heel goed gekeept de afgelopen interlands.

7 september 2021 om 22:53

Wat een onzin zeg. Keept gewoon een goede wedstrijd, zeker met die buitenspelmomenten waarop hij gewoon zijn kunnen laat zien. krijgt een ongelooflijke bagger terugspeelbal en maakt dan zelf ook een fout door te kort ik te passen op van dijk. Ja dat is een foutje, die met 6-0 toch niet zo heel erg is. Kansloos om hem dan zo af te rekenen.

7 september 2021 om 22:53

Bijlow heerste in de 16, straalde rust uit zoals ik Cilessen nooit heb zien doen, had een paar puike reddingen in de tweede helft en jij wil hem trakteren op een onvoldoende? Omdat hij een pisbal van Rensch verkeerd behandeld en vervolgens er een overtreding op Van Dijk niet wordt bestraft? Uh, hoe dan?

7 september 2021 om 22:53

Keepte een goeie wedstrijd. Lullig momentje met Rensch waar die hem later slecht inspeelt.

7 september 2021 om 23:06

Het blijkt maar weer eens dat keepers beoordelen een vak apart is. Prima wedstrijd, laatste goal een fout van drie spelers maar straalt zoveel overwicht uit in de 16, dat had ik voor het laatst bij vd sar in oranje.

7 september 2021 om 23:12

Hij heeft een hoop te leren omdat die z'n foutje maakt? Ja hij moet dit anders doen, maar dit vergeet die nooit meer. Wat moet die volgens jou nog meer allemaal leren dan? :'

7 september 2021 om 23:20

Geklungel van Rensch en Bijlow.
Rensch brengt Bijlow in de problemen, en Bijlow had die bal weg moeten rossen. Om dit alleen Bijlow toe te rekenen s onterecht.

8 september 2021 om 00:02

Laat ik voorop stellen dat ik heel blij ben met Bijlow als doelman.
Maar dat er gesteld wordt dat die bal van Rensch een ziekenhuis bal was vindt ik opmerkelijk. Zeker als Oranje keeper moet je de kwaliteit hebben om mee te kunnen voetballen. Rensch speelde de bal gewoon recht in de voeten van Bijlow. Die moet dan of de pass met de juisted snelheid doorpassen aan Virgil of hij moet hem het doelgebied uitrossen.
Zoals ik hierboven al meldde, was het goed dat het met een 6-0 stand gebeurde en daar leert hij ook meteen van. Maar dat was bijna helemaal op zijn konto te schrijven hoor.
Misschien dat Virgil wat attenter had kunnen reageren, maar hij had hem gewoon met de juiste snelheid naar Virgil moeten passen en dat was zijn fout. Laten we daar geen andere excuses voor gaan zoeken.

8 september 2021 om 06:23

Je spreekt puur uit clubvoorkeur. Dat weet ik en dat weet iedereen. De bal van Rensch was ook niet goed. Dat mag je best toegeven. Dat Bijlow die korte bal van Rensch prima anders had kunnen oplossen klopt. Neemt dan toch niet weg dat die Bal van Rensch beter had gekund? Waarom is dat zo lastig om toe te geven? Bijlow verwacht die bal in de voet en moet nu naar de bal rennen en besluit dan in een split second om Van Dijk aan te spelen. Helaas te kort. VVD stond verder ook te slapen. Die schatte de bal en de aanvaller van turkije volledig verkeerd in.

8 september 2021 om 05:50

Beide schuldig, onzin om dit alleen Bijlow aan te rekenen. Rensch bracht t m in moeilijkheden en Bijlow rost die bal niet goed weg.

8 september 2021 om 08:05

Hij had tijd zat om die bal van Rensch naar voren te schieten. Was niet heel hard aangespeeld, maar ook niet veel te kort.

8 september 2021 om 08:45

@messino, je vindt dat Bijlow teveel heeft gekregen? Ik ben net als jij geen fanboy maar wel voorstander van Bijlow in oranje. En hij keepte gewoon uitstekend, op die ene fout na. Dan verdien je wat mij betreft nog steeds een ruime voldoende. Juist dat het 6-0 stond maakt dat het wat mij betreft prima is om het voetballend op te willen lossen. Als dit op 1-0 was gebeurt was het veel kwalijker.

Ik vind Wijnaldum alle drie de wedstrijden al erg slecht spelen, en bij PSG was het ook echt helemaal niks. Ik begrijp niet waarom hij zoveel krediet heeft. Heeft amper diepgang, heel traag aan de bal. Loopt vaak in de dekking, net als het jongetje op het schoolplein dat niet kan voetballen dus er maar voor zorgt dat hij niet aangespeeld wordt...

Nee, ik begrijp wel dat Liverpool hem gratis heeft laten lopen. Deze jongen is te ligt voor de top. Hij kan een beetje leuk meevoetballen als het goed draait, maar is geen dragende speler. Ik zou veel liever een Til zien op zijn positie.

Wijnaldum zijn handelingssnelheid doet die van Weghorst lijken op die van Messi. Wat is er met hem gebeurd? Tegen Montenegro ook al. Helpt vloeiende aanvallen om zeep.

Nu toch wel duidelijk dat Wijnaldum er niet in hoort. Afgelopen 5 wedstrijden slechtste van het veld en de wedstrijden daarvoor was ik ook al geen fan.

Depay verdiende minimaal een 9, Koopmeiners toch minimaal een 6,5, vond hem juist prima invallen

7 september 2021 om 22:53

@Rowano voor mij verdiend hij een 10, was echt geweldig vandaag. En de beste man op het veld. Ben ook blij dat memphis laat zien dat ie van absolute klasse is. want na dat oranje werd uitgeschakeld kreeg die veel haar over hem heen en kritiek.

7 september 2021 om 23:05

Memphis viel alleen op het einde behoorlijk terug qua spel, daarom in mijn ogen net geen 10.

Als Memphis het naar zijn zin heeft is het ik mijn ogen echt wel een van de beste spelers ter wereld!

Hoop dat hij deze lijn van de afgelopen weken door kan trekken bij barca!

8 september 2021 om 08:47

De eerste drie passes van Koopmeiners waren drama. Pas na een tijdje herstelde hij zich en ging hij goed spelen. Vind een 6,5 dan wat veel, maar goed. Het was vooral wisselvallig.

Wijnaldum was inderdaad heel zwak vandaag. Vraag me af wat er met die jongen is gebeurd. speelt al sinds het EK slecht misschien is het beter dat Gini gaat banken klaassen speelt op dit moment wel heel goed. Hopelijk herpakt wijnaldum zich snel en presteert ie weer

"cengiz stond gelukkig voor hem net buitenspel" Hij stond gewoon 3 meter buitenspel..... Bijlow mag van mij gewoon een hoger punt krijgen, ondanks zijn fout op het einde. Straalt rust uit, en blijft lang wachten bij 1op1 situaties waardoor de aanvallers toch beginnen te twijfelen. Davy was samen met Depay de beste man op het veld, dus die mag gelijkwaardig gewaardeerd worden.

Prima cijfers al had ik bijlow een 7,5 gegeven voetbalde goed mee en zet zijn verdediging goed neer buiten dat foutje van hem en Rench om foutloos gekeept

6 voor Bijlow te laag. Was overigens eerst een fout van rensch maar ik had zeker een 7 verwacht.

7 september 2021 om 23:00

Bijlow verdient veel meer dan een zes, maar dat tegendoelpunt was zijn enige foutje, voor de rest meer dan prima gekeept. En niet Rensch dat tegendoelpunt aanrekenen.

Bijlow een 6 geven is echt oneerlijk, speelde heel sterk, durfte risico's te nemen zoals we bijlow goed kennen en stond er alsof die al jaren met oranje speelt. Minimaal een 7 had zeer verdient geweest !

Bijlow had een foutje bij 6-0, maar verder was zijn optreden zeer doortastend, dus een zes is veel te laag. Maak daar maar een 7,5 van. Bergwijn vind ik dan weer wat te goed bedeeld. Die krijgt van mij een zes. En Klaassen (vooral hij!) en Til laten aan Wijnaldum zien hoe middenvelders diep horen te gaan en ook nog eens een surplus aan loopvermogen etaleren. Dus na zo veel matige partijen moet de overschatte Wijnaldum maar eens banken. Voor de rest zijn de cijfers overigens wel goed bedeeld.

8 september 2021 om 08:51

Eens met Bijlow, maar Bergwijn was dreigend wat mij betreft. Dat hij dan niet meedoet aan de doelpunten is niet zo erg.

8 september 2021 om 13:56

Bergwijn dreigt inderdaad, maar verslikt zich vaak bij zijn acties. Heel af en toe passeert hij, maar loopt zich dan weer (te vaak) vast in een tegenstander. Destijds bij PSV vond ik hem veel gevaarlijker, maar dat zal ook te maken hebben met het Eredivisie niveau.

Bijlow 8 hoor. De vrij idem

7 september 2021 om 22:59

Excuus de vrij 9 Maar ach ja. Ik vond Gini een 3. Deed alles fout. Jammer

7 september 2021 om 23:36

Gini heeft even een opleving gehad onder Koeman, maar zit nu weer op zijn gebruikelijke in oranje niveau. Heeft ook alleen waarde op 10 met de punt naar voren, voegt op andere posities niets toe. Alleen ik zie ook nog geen volwaardige opvolger, wellicht Gravenberch op termijn. Itt velen hier zie ik het in Koopmeiners helemaal niet zitten, pure middelmaat, niet Oranjewaardig. Mbt Til idem, vind ik echt geen oranje materiaal. Gelukkig zet Van Gaal de basis wel logisch meer, alleen Blind op LB zit tegen de houdbaarheidsdatum aan.

7 september 2021 om 23:48

Gini zal ik nu ook gewoon opstellen. We hebben niet beter denk ik. Maar pover vind ik het wel. M’n hoop op lb is malacia

Het is toch niet zo gek dat je cijfer omlaag gaat als je een goal weggeeft? Neemt niet weg dag ik heel blij met Bijlow en die kan alleen nog maar beter worden. Ben verder ook niet verbaasd over het lage cijfer van Koopmeiners, best wat balverlies en vind hem ook voetballend weinig toevoegen en dat tegen een tiental vermoeide Turken. Ik kan eigenlijk best wel leven met de uitgedeelde cijfers.

8 september 2021 om 08:52

@ramon, tuurlijk gaat zijn cijfer omlaag door die ene fout. Maar op de momenten dat het er om ging deed hij alles goed, en toen het 6-0 stond maakte hij een fout. Dan verdien je nog steeds meer dan een 6.

Bijlow veel te laag. Die jongen keept alsof hij al jaren in oranje staat

Bijlow een 6, nog meer zijn. Klaassen had ook mee bovenaan moeten staan en Depay miss wel op een

Bijlow speelde gewoon goed. Met een 6 doe je hem echt tekort.

Koopmeinders gewoon degelijk en als verdedigende middenvelder ook een assist. Dikke prima !

7 september 2021 om 23:33

Ik snap de emotie omtrent het lager uitgevallen cijfer van Bijlow, maar hij geeft gewoon een goal weg, dat weegt nou eenmaal zwaar mee voor een keeper. Deze momenten moeten eruit, net als die rode kaart laatst bij een grote voorsprong. Dat komt ook echt wel, hij is nog hartstikke jong en is nu met die foutjes al een fantastische keeper. Kan nog 10 jaar mee in oranje!!

WAT? Koopmeiners een 5.5? Die gast speelde ijzersterk en won letterlijk elk duel en had goede passes in huis met name de assist op til! Die cijfers hier slaan nergens op man...

7 september 2021 om 23:30

Als je alleen vanwege het cijfer van Koopmeiners de cijfers nergens op vindt slaan….ik heb al dat goede bij Koopmeiners ook niet gezien, zit imo nog mijlen ver van de basis vandaan.

8 september 2021 om 14:59

De eerste minuten deed Koopmeiners alles fout, crosspasses in de voeten van de tegenstander, etc. Daarna werd het beter, maar die eerste minuten tellen ook mee.

Wat doet de keeper van Turkije nog in het doel? Zo een slecht EK gespeeld en nog steeds staat hij in het doel. Alleen omdat hij voor Trabzonspor speelt en de coach van Turkije een oud doelman van Trabzonspor is geweest. Ik ben een fanatieke Galatasaray supporter en de team die ik het minst “mag” in Turkije is Fenerbahçe, maar de keeper van Fenerbahçe is in vorm en doet het al heel lang goed. Waarom stel je hem niet op?? Onbegrijpelijk!!

7 september 2021 om 23:29

Bij de 2e goal zag ie er niet sterk uit, maar heeft er in de 2e helft nog behoorlijk wat uit de goal gehouden. Nederland had 20+ schoten.

Wijnaldum was niet best. Klaassen alweer heel goed net als het hele elftal. Van Dijk matig en Frenkie de Jong een 6,5. Deed die eigenlijk wel mee?

Als we nou een verdedigende middenvelder hadden zou je Frenkie rechts op het middenveld kunnen laten spelen. Het is zonde om hem zo weinig te zien doen. Hij heeft zich juist ontwikkeld als een middenvelder met aanvallende impulsen.

8 september 2021 om 00:02

Vind je? Ik vind Frenkie juist als een soort controlerende verdedigende middenvelder ontzettend sterk spelen, zit er vaak goed tussen wanneer er veel gevaar ligt. De Roon is een echte verdedigende middenvelder maar we hebben vaker gezien dat dit niet helemaal werkt met Frenkie, de Roon loopt dan steeds in de weg voor Frenkie wie de bal, ongeacht zijn positie, toch altijd op komt halen bij de CVs, een type Wijnaldum is dus perfect voor die positie alleen speelt Wijnaldum echt bedroevend. Als Gravenbergh zich beter ontwikkeld en niet steeds als een gek naar voren rent, dan zou hij perfect op die plek passen.

8 september 2021 om 00:08

Bij Barcelona laat hij zoveel meer zien dan bij Oranje. Het is zonde zo'n goede speler zo te beperken.

8 september 2021 om 15:03

@aguero, Frenkie's beste kwaliteiten zijn in mijn ogen zijn ruimtelijk inzicht (weet continu waar de tegenstander is) en zijn vermogen om met de bal aan de voet de oplossing te vinden. Bijvoorbeeld door gewoon een tegenstander voorbij te lopen, waarbij het echt bijna nooit fout gaat, bijna geen balverlies. Die kwaliteiten kan je inzetten als verdedigende middenvelder, dan vind je je medespelers wel, maar die moeten het daarna voort zetten. En zij zijn minder goed. Als je die kwaliteiten inzet als aanvallende middenvelder, dan kun je zelf de beslissende pass geven of de goal maken. Dus ik ben het wel met Visca eens. Zet eens een echte verdedigende middenvelder erin met de punt naar achter, en dan Frenkie rechts of links ervoor. En als derde een loper als Klaassen of Wijnaldum.

Een 5.5 voor Koopmeiners? Kerel strooide met goede passes, waaronder een directe voorzet. Ja, hij had af en toe balverlies, maar maakte dat meestal ook gelijk goed.

Beetje zuur, zuinig cijfertje dit.

De rust die Bijlow achterin uitstraalt is echt veel meer waard dan dat magere cijfer. Maar dan ook echt. Grote klasse, foutje zij hem vergeven. Op tijd eruit komen, 1 tegen 1 winnen, heel ontspannen meevoetballen - nee, die verdient echt meer.

Je speelt een van de beste wedstrijden in de afgelopen jaren en je geeft 7 van de 12 spelers die je beoordeelt max een 6.5. Vind ik toch bijzonder. Je mag toch wel wat positiever beoordelen op basis van deze wedstrijd. Betekent niet dat we gelijk wereldtop zijn, maar dat criterium moet je loslaten bij het beoordelen van individuele wedstrijden. Een Klaassen speelde vandaag gewoon waanzinnig goed en je beloont hem met (maar)een 8. Wat verwacht je nog meer van hem? Ook Memphis speelde vandaag bijzonder sterk en was belangrijk met een hattrick. Een 8.5 vind ik dan nog mager. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Het lijkt alsof de prestaties van eerdere wedstrijden (bijv. EK) nog een rol spelen bij deze beoordelingen, maar lijkt mij niet helemaal hoe het werkt. We mogen gewoon blij zijn met vandaag en de volgende interland weer als losse wedstrijd beoordelen.

Die cijfer snap ik niks van.vorige wedstrrijd Klaassen een 6, tegen Montenegro hij speelde prima. Nu Bijlow een 6, vorige wedstrijd een 7, en nu vond ik hem veel onderscheidender en veel meer te doen. Dat zijn nog maar twee voorbeelden. Kan het niet volgen.

Ik heb heel lang geroepen dat ik De Vrij de beste Nederlandse verdediger vind en daar blijf ik nog even bij. Wat is hij (al jaren) goed zeg!

8 september 2021 om 09:31

Absoluut. Niet voor niets verdediger van het jaar in de Serie A kortgeleden. Hij is completer dan De Ligt, wendbaarder ook. De Ligt begint echt lomp te worden. Sneu voor die jongen maar ik zou ten alle tijde De Vrij opstellen.

Mooi dat Klaassen wederom geweldig was! De Klaassen haters hoor je nu niet meer. Wat is Klaassen een onderschatte speler zeg bij veel mensen.
Tegen hun zou ik willen zeggen om eens wat kritischer naar Wijnaldum te kijken. Die valt in wedstrijden vaak erg tegen.

8 september 2021 om 08:31

Je vraagt de zogenaamde Klaassen haters om kritischer naar Wijnaldum te kijken? Zal aan mij liggen, maar wat is het doel daarvan?

Davy, Davy. Als hij de vorm heeft is hij een absolute aanjager op het middenveld en ook nog eens cruciaal voor de aanvallen in de voorhoede. Dit is precies zoals hij bij Ajax ook doet. Dan is hij goud waard. Goed gezien van Louis.

Wat een cijfers zijn dit weer. Bijlow keept gewoon goed, verdient minimaal een 7. Koopmeiners valt goed in, verdient minimaal een punt meer. Van Dijk toch ook gewoon een 7.

Wijnaldum wordt echt onderschat, Waarom denk je dat trainers hem zo'n beetje als eerste in de opstelling zetten en hij (reserve)aanvoerder is. Hij werkt hard, loopt goede verdedigende lijnen, zet mensen op hun plaats en pakt zo af en toe ook nog een goaltje mee, Ik vind het een topper.

8 september 2021 om 09:28

@nuanceman.

Wijnaldum onderschat? Juist totaal niet.

Hij speelt simpelweg gewoon slechter in Oranje dit jaar dan dat hij bij zijn clubs doet. Op het EK was hij slecht en de afgelopen 3 wedstrijden was hij ook slecht. Wijnaldum is overigens ook geen reserve aanvoerder meer onder Van Gaal, wat volledig terecht is want hij wil het zelf niet eens.. Totaal geen aanvoerderstype.

Jouw complete laatste zin geldt voor Wijnaldum in vorm en bij zijn clubs. Bij Oranje het afgelopen jaar is dat allemaal niet voorgekomen, buiten die goaltjes af en toe. Vond jij hem gisteren goed dan? Want hij was gewoon echt slecht hoor...

En juist wat jij zegt over ''werkt hard, loopt goede verdedigende lijnen, zet mensen op hun plaats'', juist dat doet hij niet meer. Waar kwam de gele kaart vanuit Wijnaldum uit voort? Juist, een situatie waar hij zelf zijn eigen man laat lopen omdat hij niet mee terug wil gaan, maar dat toch moest gaan corrigeren en daardoor een domme overtreding maakt. Die verdedigende lijnen loopt hij juist niet. Hij doet aan schijnverdedigen. Wel naar de man toelopen, maar eigenlijk niet een passlijn blokkeren of ingrijpen..

En hoe zit het met dat ellenlange gedraai en gedartel van hem? Hij haalt het complete tempo uit het spel, omdat hij eerst 2 of 3x moet draaien en kappen. Dan verliest hij of de bal, of het wordt uiteindelijk een simpel tikje terug of breed omdat de andere opties vergeven zijn. Precies wat Memphis gisteren en tegen Montenegro niet meer deed, dat doet Wijnaldum nog steeds.

Nee, Wijnaldum mag van mij in Oranje echt een keertje banken hoor. Slechte prestaties dienen niet non stop beloond te worden!

8 september 2021 om 12:50

Wijnaldum kwam gister zo vaak te laat en reageerde vaak niet of veels te langzaam. Het wordt tijd om een vervanger te laten spelen vanaf het begin.

Bijlow keepte heel goed. Die aanvallen waren dan wel buitenspel, maar de vlag blijft lang omlaag en dan wint hij de 1 op 1 wel steeds. Dat telt wel mee. Die bal op het einde, dat mag niet maar met zoveel wissels en 6-0 voorsprong is de focus misschien een beetje weg, tja. Het doel van Klaassen - Wijnaldum is dat Memphis niet terug hoeft te zakken om de bal te halen en zo beter in zijn spel als spits komt. Het werkt wel.

Ik blijf erbij dat als je zowel Wijnaldum en Klaassen op blijft stellen dat 1 van deze 2 spelers niet op de voor hem beste positie neer zet, en dat deze dan nooit zal excelleren. (werd eerder ook al gezegd door Theo Janssen)

Gaan we het nou echt serieus over vervangers voor Wijnaldum hebben?
Laatste wedstrijden matig, op het EK was hij tegen Tsjechie (zoals iedereen) extreem slecht maar verder was hij 1 van de betere spelers van NL. Daarnaast al jaren van waarde, als je hem op de plek van Klaassen zet is hij beter dus dan is dat natuurlijk de eerste die er uit zou moeten maar we hebben 6-1 gewonnen dus ik zie weinig problemen.

Blind ook onvoldoende. Weer dom balverlies.

8 september 2021 om 16:47



Wat een onzin. Speelde gewoon een verdienstelijke pot, met die pass op Memphis als zijn hoogtepunt. Is verdedigend ook niet in de problemen gekomen. Gewoon puur omdat het Blind is.

Die 6 voor Bijlow is belachelijk. 1 foutje en er worden gelijk 2 punten afgetrokken, terwijl Memphis een 8.5 krijgt maar ook soms dom bal verlies leed. Als de keeper een fout maakt is dat meestal fataal. Als een aanvaller deze maakt . wordt er niet over gesproken.

Toch een tekort aan voetbal inzicht als je constanteert dat Blind goed wegkwam met buitenspel. Hij zet de aanvaller juist doelbewust buitenspel en toont zijn uitstekende spelinzicht en positionering.

Aan de bal nog slordig en wilt steeds lopen met de bal, maar Wijnaldum m is belangrijk in het pressen en afjagen van de tegenstander....

Even los van het geneuzel over Wijnaldum, per saldo wel een geweldige voetballer, maar de laatste wedstrijden minder bepalend in Oranje, vinden jullie het ook niet erg fijn dat spelers als De Jong, Klaassen én Wijnaldum ogenschijnlijk gemakkelijk vervangen kunnen worden door Koopmeiners, Til en Gravenberch? Tuurlijk werd het wat slordiger, maar dat lag aan het complete team dat het na 4-0 wel had gezien. Het tempo bleef hoog, druk bleef hoog en het zag er zelfs toen nog bij vlagen frivool uit. Tuurlijk hebben we niet de allerbeste spelers van de wereld. Maar ik denk dat je met een collectief (kijk naar het WK van 2014 waar Nederland ook geen schijn van kans zou maken) met spelers die het beste in elkaar naar boven halen en kunnen vechten samen, naast leuk voetballen, een eind kunt komen.

Toch wel bijzonder welk aandeel psv heeft in het huidige oranje. Depay, Malen, Bergwijn, Gakpo en Dumpfries allemaal toppers.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren