Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

André Onana is niet welkom in A-selectie van Ajax

Laatste update:

André Onana sluit aanstaande zaterdag aan bij de groepstraining van Jong Ajax. De 25-jarige doelman mag per 4 september de clubtraining hervatten, maar is niet welkom bij de A-selectie van Erik ten Hag. Het is niet zeker of Onana op termijn wél mag aansluiten bij het eerste elftal van Ajax, zo maakt Marc Overmars bekend op de clubwebsite.

Onana werd op 4 februari van dit jaar geschorst vanwege een dopingovertreding. Aanvankelijk zou de schorsing een jaar duren, maar na beroep bij het internationaal sporttribunaal (CAS) werd de straf ingekort. Onana mag op 4 november 2021 zijn rentree in wedstrijdverband maken en mag twee maanden eerder beginnen met clubtraining: aanstaande zaterdag dus.

"'We hebben besloten dat André gaat starten met keeperstraining en groepstraining bij Jong Ajax", legt directeur voetbalzaken Overmars uit. "Of hij op termijn in aanmerking komt voor het eerste elftal is de vraag. Wij zijn inmiddels verder gegaan zonder hem en hebben tijdens zijn schorsing twee keepers aangetrokken. Een ervaren en een talentvolle, die laatste met het oog op onze toekomst. De selectie is aan het seizoen begonnen en zit middenin een groepsproces."

Het contract van Onana loopt aan het einde van dit seizoen af. Ajax wilde de Kameroener in de zomerse transferwindow verkopen, maar slaagde daar ondanks interesse van onder meer Arsenal en Olympique Lyon niet in. Maarten Stekelenburg is sinds de schorsing van Onana de eerste doelman van Ajax. Deze zomer werd Remko Pasveer van Vitesse aangetrokken als tweede keus, terwijl Jay Gorter van Go Ahead Eagles werd overgenomen. Laatstgenoemde speelt zijn wedstrijden voorlopig voor Jong Ajax.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
2 september 2021 om 17:49

Wat ik van Onana gewoon niet snap is dat hij niet bijtekent met in zijn contract iets van een maximale transfer som.
Als was het alleen als tegenprestatie, ik verwacht dat Ajax die 9 maanden gewoon zijn loon moet overboeken

2 september 2021 om 18:02

Nou ik snap het wel, want hij kan straks de miljoenen in eigen zak steken. Walgelijk is het wel, want hij gaat nu profiteren van zijn eigen fout terwijl Ajax uitermate aardig voor hem is geweest gedurende deze periode.

2 september 2021 om 18:54

Ik denk dat die miljoenen heel erg gaan tegenvallen voor hem. Clubs gaan ook gebruike maken van het feit dat ze een "risico" nemen met een voormalig dopingzondaar die heel lang niet oo niveau gespeeld heeft.

2 september 2021 om 19:01

@erikdebosz

Normaal heb je gelijk, maar zoals je zelf ook aangeeft, hij maakte een fout waardoor hij maanden niet kon spelen. Was wel fatsoenlijk als hij jaar had bij getekend.

2 september 2021 om 20:21

Ajax heeft gewoon een inschattingsfout gemaakt. Ze hebben gedacht dat hij wel een jaar zou verlengen als ze zich als goede werkgever op zouden stellen. Ze hebben daarbij de achtergrond en het cultuurverschil volledig verkeerd ingeschat.

Ajax had hem op dag 1 aansprakelijk moeten stellen voor gederfde transferinkomsten en zijn salaris stop moeten zetten. Dan hadden ze met Onana in gesprek kunnen gaan dat ze best willen schikken en de aansprakelijkheid laten varen, maar dan wel bij een verlenging van 3 seizoenen met een afkoopsom van 25 miljoen in zijn contract. Dan had Onana kunnen kiezen: transfervrij vertrekken met het risico dat hij een jaar geen salaris krijgt en gederfde transferkosten moet vergoeden, of langer blijven en bij hele goede prestaties voor een mooi bedrag vertrekken.

Ajax is echter naïef geweest en dat kost ze nu heel veel geld.

2 september 2021 om 21:14

En vervolgens klapt Onana uit de school. Oeps ….

2 september 2021 om 21:20

Cultuurverschillen? Achtergrond? Wat bedoel je te zeggen?

2 september 2021 om 21:21

Ik denk niet dat Onana heel erg gaat profiteren van zijn eigen fout. De clubs nu ook niet voor hem in de rij, zeker niet de clubs die hem een top salaris en teken bonus gaan bieden, en dat zal volgende zomer wanneer hij transfervrij maar mogelijk ook bijna 2 jaar niet gespeeld heeft niet heel anders zijn.
Zeker de top clubs (als die al komen) zullen hem niet als eerste doelman nemen wanneer hij niet speelt.

2 september 2021 om 21:46

@remcob cultuurverschillen? Je weet dat Onana (en Ziyech, Nico, Neres) bij hebben getekend ondanks interesses van clubs en dat clubjongens als de Ligt, de Jong en vd Beek niet wisten hoe snel zij een stap wilden zetten

2 september 2021 om 22:00

Hij zit er niet mee andren te belazeren
In rond Nederlands

2 september 2021 om 22:06

Ik vraag me al langer af of Ajax dat wel moet doorbetalen. Door eigen schuld kan Onana geen tegenprestatie leveren. Is zo'n contract dan nog rechtsgeldig. Kan Ajax het contract niet eenzijdig opzeggen?

2 september 2021 om 23:14

Salaris inhouden kan echt niet zomaar, tis geen poppenkast. Maar wel gelijk, Ajax heeft hem gesteund tot aan CAS, geen poot om op te staan nu

3 september 2021 om 00:54

Je weet dat frenkie helemaal geen clubjongen is neem ik aan toch? Daarnaast heeft Donny gewoon 5 jaar in het 1e gespeeld dus hoe bedoel je hij wist niet hoe snel hij weg moest gaan? De ligt heeft 3 jaar in het 1e gespeeld en is voor een monsterbedrag verkocht wat Ajax ook niet bepaald slecht uitkwam.. de enige reden dat onana nooit is vertrokken is omdat er geen echte topclub was die hem echt wou hebben.. ziyech en neres hetzelfde dus een beetje een rare vergelijking, Nico was ook gewoon weggeweest als barca op de stoep had gestaan (logisch) dus snap niet helemaal waar je nu heen wilt..

3 september 2021 om 03:13

Ajax had hem ook op staande voet kunnen ontslaan. Dan hadden ze ook geen cent gekregen. Als je denkt dat Ajax een liefdadigheidsinstelling is die 'uitermate aardig' is voor Onana omdat hij van die mooie ogen heeft, ben je wel heel erg naief.

3 september 2021 om 09:16

Hij wou een jaar bijtekenen maar ajax wilde minimaal 2 jaar

2 september 2021 om 17:52

Is idd een geweldige keeper maar het is wel klaar. Hopelijk zo snel mogelijk Gorter op doel (na herstel). Van wat ik gezien heb lijkt hij beter dan Stekelenburg en Pasveer. Onana mag de tribune warm houden en hopelijk in de winter voor 300000 verkopen en je hebt je aankoop bedrag terug.

2 september 2021 om 17:56

In hoeverre acht jij het realistisch dat Ten Hag, Stekelenburg gaat passeren voor Gorter binnen nu en 2 maand? Ik heb het idee dat als hij redelijk foutloos blijft hij gewoon mag blijven staan..

2 september 2021 om 17:59

Of hij laat er een paar ongemotiveerd door glippen omdat hij zich zo benadeeld voelt. Leer mij zulke Pappenheimers kennen. Gewoon nu al afscheid van nemen.

2 september 2021 om 18:03

Precies, onbetrouwbaar sujet. Ik verbaas me nergens meer over bij deze zak. Wellicht wil hij ajax naaien en laat hij ekspres ballen gaan.

Hoop dat hij nog wel even voor ons mag warm lopen in een volle arena.

2 september 2021 om 18:30

Heeft iemand eigenlijk al gehoord hoe lang Gorter eruit ligt?

2 september 2021 om 18:34

@MessiBazoer: denk niet dat hij dat op korte termijn gaat doen helaas maar wat mij betrefd mag hij op goal. Wat ik heb gezien is hij beter en lijkt het toekomst verhaal alleen maar nodeloze vertraging van zijn ontwikkeling. Hij is gewoon beter imo dan de andere 2 (tenminste veel meer potentie en niet slechter momenteel) en is ook wel des Ajax om hem voor de leeuwen te gooien maar ben bang dat ten Hag het niet gaat doen helaas.

2 september 2021 om 19:26

Die drie ton zou ik dan als verlies boeken en lekker laten zitten tot het einde van het contract. Sowieso wilt hij natuurlijk alleen transfervrij weg aangezien hij dan zelf meer geld krijgt. Logisch op zich. Misschien niet sjiek maar wel logisch

3 september 2021 om 08:50

Dan zou Stekelenburg wel gewoon terecht blijven staan als hij foutloos blijft.
Wat mij betreft moet je Stekelenburg überhaupt laten staan, is toch de beste keeper nu in de selectie uitgezonderd Onana in normale omstandigheden.

2 september 2021 om 17:58

Het is een degelijke keeper. Niets meer, niets minder. Hij mag blij zijn met Ajax.

2 september 2021 om 19:42

Onana is natuurlijk geen degelijke keeper, wat een kul. Onana is een superkeeper! Een echte punten pakker. Een echte penalty killer, z'n reflexen ongekend, en er staat ook echt iemand waar je als spits van kan gaan schrikken.
Hij is verreweg de beste keeper van de Nederlandse competitie.
Dus hoe kom je erbij deze belachelijke opmerking?

2 september 2021 om 23:00

Maar blijft staan dat hij blij moet zijn met de opstelling van Ajax tot nog toe

3 september 2021 om 03:16

Onana is ook de keeper die met zijn eindeloze getreuzel Ajax de Champions League-finale heeft gekost.

2 september 2021 om 18:43

En terecht niet meer naar het eerste elftal halen, na al zijn kunsten die hij uitgehaald heeft, bij ajax, er was intresse zat voor hem maar hij heeft bewust 3 clubs afwijzen om gratis weg te komen bij ajax,

2 september 2021 om 17:52

Het is terecht op basis van zijn houding, maar je schiet jezelf hiermee wel in de voet. Pasveer en Stekelenburg overtuigen allerminst. Een fitte Onana kan het verschil zijn tussen CL-overwintering en EL-overwintering.

2 september 2021 om 18:19

Ik snap niet dat Ten Hag en Overmars met zulke kennis van voetbal genoegen nemen met 2 matige, oude keepers.. In de eredivisie is het prima voor 90% van de wedstrijden maar ze komen beide gewoon zwaar te kort, dit gaat ons Europees echt op breken en dat is dus een grote misvatting van de leiding

2 september 2021 om 19:10

Of Gorter is verder dan in eerste instantie ingeschat?

2 september 2021 om 19:14

Wat mij betrefd idd Gorter op doel in 1. Is zeker niet minder dan de Steek en Pasveer dus ja graag Gorter op goal.

2 september 2021 om 20:01

Iedereen roept maar om Gorter, maar die komt uit de KKD. Wie die hem meerdere wedstrijden heeft zien keepen, kan iets over hem vertellen ( en graag objectief)

2 september 2021 om 20:21

@NJ, Onana had ook alleen maar KKD ervaring toen Bosz hem in het diepe gooide, Gorter heeft het vorig seizoen uitstekend gedaan en ook nu bij JA doet hij het goed.. Of hij de beoogde nr1 is is altijd afwachten maar ik kan me niet voorstellen dat hij het minder gaat doen dan Stekelenburg of Pasveer

2 september 2021 om 21:26

Kokkie, dank voor je reactie. Ik lees wat je schrijft, maar ik vind het wat mager. Omdat Onana KKD ervaring had, moet een ander met KKD ervaring 'het maar proberen'. Scherpen deed het ooki goed bij Emmen, had het perfecte postuur, maar redt het uiteindelijk ook niet.
Welke specifieke kwaliteiten heeft hij dat hij de No 1 van Ajax kan worden?

2 september 2021 om 21:26

Wat ik tot nu toe van gorter heb gezien is het een leuk talent, maar het is ook nog erg wild en onbehouwen, wat dat betreft zeker nog niet beter dan Pasveer of Stekelenburg

2 september 2021 om 21:55

@NJ, van wat ik heb gezien heeft hij een goede reflex en is, kan een penalty pakken en is hij iig een stuk sneller dan Stekelenburg.. Ik zie dan persoonlijk liever een Gorter dan 2 keepers waarvan je sowieso al weet dat ze het niet zijn.. Of je nou Stekelenburg, Pasveer of Gorter opstelt, met alle 3 doe je mee on het kampioenschap en ga je CL niet overwinteren, dan liever een talent aangezien een nieuwe, goede doelman dit jaar niet gehaald wordt

2 september 2021 om 22:18

Ik ben benieuwd dat ze met Gorter gaan proberen; ik heb hem zelf niet aan het werk gezien, maar vroeg me dus af waar die roep om Gorter vandaan komt. Meer een diskwalificatie van de twee wat ouderen heren, zal ik maar zeggen.

3 september 2021 om 08:53

Waarom.. Jong is niet altijd beter. Stekelenburg is gewoon nog de beste keeper. Die moet je altijd laten staan tenzij er echt een topper was gekomen.

Tja als je hem toch hebt zou ik hem gewoon opstellen wanneer het weer kan. Is gewoon veruit de beste keeper die je hebt en je betaalt zijn salaris toch.

2 september 2021 om 17:53

Normaal gesproken de beste keeper ja, maar hij heeft nu ook een lange periode niet gekeept, zal er even in moeten komen en gaat later dit seizoen weer naar de Afrika Cup... Na alles wat er is gebeurd, moet Ajax hem dan weer helemaal in vorm laten komen in het eerste elftal (met mogelijk ook opstartproblemen), zodat hij helemaal fit is voor de Afrika Cup/een nieuwe club? Ik zou nu ook verder gaan met de huidige keepers, want daar kan je het hele seizoen over beschikken. Anders ben je eerst Onana weer op niveau aan het brengen en raken je andere keepers wedstrijdritme kwijt en bij de Afrika Cup kan je weer een andere keeper inpassen.... Dat schiet gewoon niet op. En misschien als Onana dat pilletje niet had genomen en was gebleven had het anders geweest, maar hoe hij zich nu gedraagt ten opzichte van de club is dit het enige juiste.

2 september 2021 om 17:56

Vind het daarnaast onacceptabel dat hij zich zo opstelt naar Ajax. Dupeert zijn werkgever nu twee keer. Had ik vooraf ook nooit achter hem gezocht.

2 september 2021 om 17:57

Heb je ook zeker gelijk in. Ben wel benieuwd wie jullie keeper op termijn gaat worden want Stekelenburg is natuurlijk ook al weer 38.

2 september 2021 om 18:24

Gorter doet het goed bij Jong, maar die zit net een paar weken in Amsterdam. Verder is Raatsie een groot talent, maar is ook nog erg jong. Ik had het liefst gezien dat ze nog ergens een 25-jarige stabiele keeper op hadden getrommeld. Vind daarom Pasveer ook echt een rare aankoop. Je hebt al een halve bejaarde en dan haal je er nog eentje bij. Beetje scheve verdeling bij de keepers als je het mij vraagt.

2 september 2021 om 18:51

Ik vraag mij even af op welke manier Onana Ajax heeft/had genaaid? Heb heel dat pilletje verhaal wel meegekregen maar daarna ff niet meer gevolgd. Heeft die een aanbieding genegeerd oid?

2 september 2021 om 18:55

Dat dopingverhaal heeft Ajax miljoenen aan transferwaarde gekost natuurlijk. Nu weigerde hij zijn volgend jaar aflopende contract te verlengen waardoor hij volgend jaar gratis de deur uitloopt, ondanks dat Ajax hem altijd is blijven steunen en betalen.

2 september 2021 om 19:21

@AjaxxxLove: Kom op! We hebben het over een werknemer, niet over handelswaar. De motivatie, talent en inzet van alleen Onana zelf hebben die transferwaarde omhoog gestuwd. Niet voor niets is de straf gehalveerd, Onana was te goede trouw. Je kan het een afrikaanse broodvoetballer, in veel gevallen ondersteunen zij een community in hun geboorteland, niet kwalijk nemen dat hij er heel zakelijk in zat. Zijn vertrekwens was ook al langer bekend, en heeft hij al vaker uitgesteld, logisch dat hij nu niet wil verlengen.

Ik snap dat men als fan hier raar op neer kijkt. Maar er zit ook een perspectief bij vanuit Onana, naar mijn mening heb ik deze nog niet gehoord. Echter oordeelt men hier wel erg hard op deze keeper die ooit in de harten van dezelfde fans zat gesloten.

2 september 2021 om 19:55

Hij voetbalt bij Ajax toch niet voor een hongerloontje? Ajax heeft hem alle ruimte geboden voor de ontwikkeling en gaf hem daarnaast op zeer jonge leeftijd de kans zich te bewijzen. Hij kost ze nu miljoenen en als hij de kans krijgt om iets terug te doen, laat hij het zitten.

Wat mij betreft helemaal niet logisch dus. Als je je werkgever op zo’n manier (bewust of onbewust) dupeert, dan staat daar voor ieder ethisch mens een tegenprestatie tegenover. Het is allemaal hartstikke legaal, ongetwijfeld, maar zo onbeschoft als het maar kan.

2 september 2021 om 21:51

@frporto Ze hebben hem een aanbieding gedaan die hij inderdaad genegeerd heeft. Waarom hij dat gedaan heeft of hoe die aanbieding er uit zag weet niemand. Ik kan me alleen herinneren dat Freek Jansen (van VI) voordat het afketste zij dat een van de struikelblokken was dat Ajax 2 jaar wilde verlengen en hij maar 1. verder is er nooit veel over naar buiten gekomen.

@ajaxxxlove Ik zie dat onbeschofte eigenlijk niet, het was misschien netter geweest om zijn contract te verlengen, maar fans kijken hier natuurlijk heel emotioneel naar.in een zelfde vorm kwam dit bij alle eerdere spelers omhoog die hun contract niet wilden verlengen of die transfervrij de deur uit wilden lopen (el hamdaoui, moisander meen ik, Brobbey, etc...). Uiteindelijk zijn voetballers ook gewoon werknemers die moeten kijken naar wat het beste is voor zichzelf, net zoals dat voor alle andere werknemers ook geld.

2 september 2021 om 22:08

Wrom zou Ajax een heel dorp of stam moeten onderhouden?
Cultuurrelativisties gelul of moet Ajax ook in Nigeriaanse valuta het loon betalen?

2 september 2021 om 22:09

Lekker een jaar op de bank laten rotten voor straf. Je verlies nemen met z'n salaris, want dat betaal je toch al maanden. Heeft ie straks nog langer niet gekeept als ie naar z'n volgende avontuur gaat, mocht er nog een club interesse hebben in deze pillen slikkende lapzwans

2 september 2021 om 17:59

Misschien dat het anders voor verdeeldheid zorgt in de spelersgroep? En eerlijk gezegd geef je anders ook een verkeerd signaal af vind ik. Het komt toch zwak over als een speler je de middelvinger geeft en je als club net doet alsof er niks gebeurd is? Ik bedoel als jouw kind jou de middelvinger geeft dan laat je dat toch ook niet zomaar gaan? Je hele gezag is dan weg.

2 september 2021 om 21:38

Welk gezag of signaal dan percies? We kijken als fans natuurlijk vooral emotioneel naar de hele zaak.

Ik denk dat de spelersgroep gewoon een vriend zien die per ongeluk iets verkeerds heeft gedaan maar met wie ze meer kans maken op prijzen.
Dat hij zijn contract niet wilt verlengen is zijn goed recht natuurlijk, meer dan genoeg voetballers die uit hun contract lopen. Alleen is zijn situatie natuurlijk redelijk uniek.
Maar als je de twee zaken los trekt (stel hij had nog een doorlopend contract, of hij had deze fout niet gemaakt en een aflopend contract) dan zou hij in beide gevallen gewoon spelen.

Ik denk niet dat er iemand in de spelers groep is die nu denkt, laat ik ook eens een pilletje slikken zodat ik twee jaar niet kan spelen en daarna transfervrij weg kan dus ik zou niet weten welk gezag er aangetast is of wordt.

Volgens mij is het signaal wat je afgeeft door hem op de bank te zetten eerder dat je liever verliest dan dat je een van je beste spelers makkelijk transfervrij de deur uit laat lopen. Nou dat is een lekker signaal richting de spelersgroep.

2 september 2021 om 19:19

Is gewoon een lastige kwestie. Je moet ook een punt maken richting de rest van de selectie en spelers die contractverlenging weigeren. Je keeper is net als je centrale spelers wel echt een key positie. Het kan inderdaad het verschil maken tussen overwinteren of niet. Dusja, wat is wijsheid. Stekelenburg komt op mij in ieder geval niet meer goed genoeg voor de topwedstrijden over.

2 september 2021 om 22:17

Aller aller aller domste wat je kunt doen!!
Hiermee vernietig je je geloofwaardigheid!!
Wat denk je dat Raiola zal zeggen tegen zijn cliënten met een 1 a 1,5 jaar contract??

Niet verlengen!!
Je bent zo waardevol dat je toch wel speelt!!

Niet verlengen is verkopen!
Niet verkocht willen worden is niet meer bij het 1e zitten.

3 september 2021 om 07:30

Ja, ik denk dat een club altijd rationeel moet kijken. Met onana in de goal heb je een grotere kans om kampioen te worden en verder te komen in de CL. Dus meer kans op de miljoenen die dan vrij komen. Als hij beter is dan de opas in de selectie dan moet je hem gewoon opstellen.

Ga je dan, van halve finale CL naar keepen in de keuken kampioen divisie op zo'n leeftijd. Eigenschuld dikke .....?

2 september 2021 om 17:48

Volgens mij mag hij gezien zijn leeftijd niet eens meer keepen voor Jong Ajax, maar pin me daar niet op vast.

2 september 2021 om 17:51

Weet ik eigenlijk ook niet zo goed, je kan zo maar eens gelijk hebben hoor.

2 september 2021 om 17:54

Volgens mij mag je 3 dispensatiespelers gebruiken toch?

2 september 2021 om 18:18

Als in inschrijven voor het seizoen? Of per wedstrijd? Ik heb eerlijk gezegd echt geen idee hoe het precies zit.

3 september 2021 om 02:53

Jong is voor onder 23. Als jong elftallen tegen elkaar spelen mag in elk geval de jeeper ouder zijn en dan nog 1 of 2 spelers

2 september 2021 om 17:49

Het gaat alleen om de trainingen, dus waarschijnlijk mag hij ook geen wedstrijden keepen bij jong Ajax. Als hij dat überhaupt al zou mogen, staat me iets van bij dat spelers van een jong team maximaal 23 jaar oud moge zijn. Correct me if im wrong

2 september 2021 om 17:53

Het is de vraag of Ajax hem vanaf november weer opneemt in de A selectie, dus dat moeten we even afwachten. Maar het is wel Onana die het pilletje heeft genomen en niet Ajax. Daarna heeft Ajax zich bijzonder coulant opgesteld richting Onana. En die heeft als antwoord een dikke middelvinger opgestoken. Dus even los van zijn kwaliteiten, zijn gedrag is alle reden om hem niet meer op te nemen in de A selectie. Maar ik weet niet of Ajax hem vanwege zijn gedrag terug heeft gezet, maar ik zou dat heel goed kunnen begrijpen, want ik vind hem een uitstekende keeper met een waardeloze mentaliteit.

2 september 2021 om 17:59

Denk dat Ajax hem terug heeft gezet om zijn houding ten opzichte van Ajax ja. Overmars had enkele dagen voor de transferdeadline een interview. Daarin werd gevraagd wat hij van de houding van Onana ten opzichte van Ajax vond. Hij gaf toen aan dat hij het daar liever over had na 31 augustus. Het enige dat ik daaruit kan opmaken is dat hij verwacht had dat Onana dan weg zou zijn en Overmars dan naar buiten kon komen met hetgeen hem irriteerde aan die houding zonder dat dit de belangen van Ajax beschadigde. Zolang Onana bij Ajax onder contract staat, zal Ajax naar buiten toe een beeld willen schetsen dat het nog redelijk goed zit om nog een beetje een onderhandelingspositie te houden.

2 september 2021 om 18:47

Waarom zou je hem in de KKD opstellen? Daar moet nu juist Gorter wedstrijden spelen.

2 september 2021 om 20:26

@Drenniz: Voor Ajax geldt hetzelfde: van een keeper met toppotentie naar een keeper die als een slome zak aardappelen naar de hoek valt. Alleen maar verliezers hier.

Vanwege een pilletje? Hou toch op man, deze man is toch vele malen beter dan Stekekenburg, Pasveer en Gorter?

2 september 2021 om 17:47

Vanwege het gedoe dat hij niet wil verlengen ondanks dat ajax zijn salaris betaald terwijl hij een domme fout heeft gemaakt.

2 september 2021 om 18:48

Ajax heeft dat salaris enkel betaald omdat ze nog hoopte een transfer te krijgen. Of dacht je dat ze het salaris konden inhouden zonder zijn contract te verbreken?

2 september 2021 om 20:49

Dat denk ik wel ja. Vrij standaard om een clausuletje op te nemen dat je in het geval van doping niet meer recht heb op je normale inkomen lijkt me. Onbetaald verlof lijkt me dan een logische optie.

2 september 2021 om 20:56

Rickv, ze konden ook kiezen voor een arbitrale zaak via het CAS dan konden ze pleiten voor een contract ontbinding en schadevergoeding voor derving van transfervergoedingen. In 2009 was er nog Mutu, die speelde bij Chelsea, ook hij is toen voor lange tijd geschorst omdat hij verboden middelen had gebruikt. Mutu is toen aangeklaagd door Chelsea en heeft 17 miljoen moeten betalen.

Met andere woorden als Ajax het voor geld deed hadden ze hem wel aangeklaagd ipv zijn salaris doorbetalen in de hoop op transfersommen.

3 september 2021 om 02:56

Ja, dat kunnen ze. Sterker nog; oficieel mogen ze hem niet eens betalen tijdens een dopingschorsing. Geen inkomen valt onder de schorsings voorwaarden.

2 september 2021 om 17:48

Vanwege het niet loyaal zijn aan de club. De club heeft alles voor Onana gedaan en meneer wil niet verlengen, waardoor hij gratis de deur uitloopt. Helemaal terecht dit.

2 september 2021 om 17:48

Inderdaad. Als Ajax hem echt zou geloven (dat het ging om een vergissing) dan zouden ze hem gewoon moeten opstellen in plaats van die fossielen die er nu in staan. En dat hij transfervrij wil vertrekken is toch ook niet zo bijzonder. Gaat puur om het ego van de mannetjes in het bestuur lijkt mij. Die club heeft honderden miljoenen op de bank staan maar vanwege ego spelen ze nu met een keeper van niveau KKD

2 september 2021 om 17:54

SosuhSZ jij hebt er weinig kaas van gegeten zeg.. De mannetjes uit dat bestuur hebben hem bijzondere aanbiedingen gedaan die in de wind zijn gegooid. Probeer anders alleen zo stellig te reageren als je er een heel klein beetje vanaf weet joh..

2 september 2021 om 18:07

Ego? Onana naait zijn club er eerst bij door een verkeerde pil te slikken, en vervolgens weigert hij bij te tekenen terwijl de club hem ten alle tijde heeft bijgestaan.

Wiens ego zit dan ook alweer in de weg?

3 september 2021 om 02:59

Hinderden miljoenen op de bank staan? Ga eerst maaar eens leren hoe je een jaarrekening moet lezen voor je praat over honderden miljoenen.

2 september 2021 om 17:48

Nee vanwege het naaien van de club!

2 september 2021 om 17:48

Het gaat om het feit dat Ajax vertrouwen in hem heeft gehouden ondanks "het doping incident" en dat Onana vervolgens niet wil verlengen...

2 september 2021 om 17:51

Hij mag toch tot 4 november geen enkele wedstrijd spelen. Dus ja dan kan je beter gewoon Pasveer, Stekelenburg en Gorter bij de 1e selectie houden. Alleen als Onana verlengd zal hij weer erbij mogen zijn.

En terecht. Fantastische keeper, publiekslieveling geweest, maar heeft het compleet verpest na wat Ajax de afgelopen periode voor hem heeft gedaan.

Ergens zeker wel te begrijpen maar blijft de beste keeper die ze hebben natuurlijk.

Helemaal prima. Ook niet meer toelaten bij het eerste elftal. Wens hem veel succes op de afrika cup en bij zijn nieuwe club maar we moeten gewoon door. Duidelijk niet meer de volle 100% die die meer kan geven. Gorter moet het gaan doen komende jaren.

Moeilijk hoor! Ik begrijp Ajax zeker, maar goed het is natuurlijk wel ver uit de allerbeste keeper van de eredivisie en zou dus eigenlijk gewoon weer mee moeten trainen en tzt spelen. Dilemma’s

2 september 2021 om 18:15

Hij heeft nu maanden voor zichzelf getraind, maar dat is toch anders dan op het veld staan en spelen. Daarin moet je ook weer wennen/ritme opdoen en hij mag pas vanaf november spelen. Moet Ajax hem dan in november weer opstellen, zodat hij weer op niveau kan komen voor de Afrika Cup? En als hij terug is van de Afrika Cup, maar weer opstellen? Dan ben je bijna het hele jaar keepers op aan het stellen zonder wedstrijdritme... Krijg je wellicht elke keer weer opstartproblemen... Nee, ik zou gewoon met deze keepers doorgaan. En dan heb ik het niet eens over zijn houding ten opzichte van Ajax, wat al genoeg reden zou moeten zijn om hem erbuiten te houden.

2 september 2021 om 18:47

steek heeft bijna 7 seizoenen niet gekeept.1 jaar niet keepen is echt niet zon ramp..
onana is gewoon veruit de beste keeper in de eredivisie en hij wilde bijtekenen voor 1 seizoen maar ajax wilde persee 2.
uiteindelijk gaat het alleen maar om geld vanuit beide kanten.ajax dacht door zijn salaris door te betalen ipv ontslaan dat ze er nog goed geld aan konden verdienen en daar hebben zij zich op verkeken.onana is gewoon een broodvoetballer en wilt gewoon zo veel mogelijk geld verdienen en dan is bijtekenen gewoon geen slimme optie of ze moeten je zon exorbitant salaris bieden als een haller of berghuis.ajax is misschien de grootste club in nederland maar je kan beter voor een subtopper in een topcompetitie spelen als je veel geld wilt verdienen.

3 september 2021 om 03:04

Steek heeft idd in de 7 jaren niet veel gekeept, maar wel gewoon dat in dat uit op niveau getraind. Dat is nu met Onana een heel stuk anders. Die gaat zeker zijn tijd nodig hebben om weer op niveau te komen.

wat een negatieve berichtgeving zeg bahbah. onana gaat eerst rustig optrainen bij jong ajax, en na een poosje (2 november wss) gaan ze kijken of die zich goed genoeg inzet en er weer toekomst bij het 1e elftal inzit voor hem.

2 september 2021 om 17:53

Het wordt inderdaad behoorlijk negatief gebracht hier. Ik denk dat ze zelfs al eerder gaan kijken of hij aan kan sluiten bij het eerste.
op 2 november mag hij in principe weer wedstrijden keepen, dat kan dan alleen maar als hij al een tijdje met het eerste mee traint.

2 september 2021 om 18:02

Precies is gewoon om het groepsproces niet te verstoren maar ook voor André zelf om gewoon even in te komen. En dan willen ze daarna beslissen wat ze met hem moeten doen.

3 september 2021 om 03:06

Maw, tot die tijd krijgt hij nog 1 keer de kans om een contract te tekenen. Tekent hij niet, dan ook niet bij 1.

Toch zou ik als ik overmars was met hem om tafel gaan en zeggen je krijgt 8 miljoen tekengeld als je weer een contract voor 4 jaar/5 jaar tekent en bij Ajax blijft. Hij weet dat de clubs waar hij naartoe wilt als basisklant niet komen en dus lekker bij Ajax blijven. Voor 8 miljoen heb je toch geen nieuwe topkeeper a la Onane en hij blijft nog wel 4/5jaar goed.

2 september 2021 om 17:54

Zou een domme zet zijn. Als een speler aangeeft niet te willen verlengen, ondanks het vertrouwen dat je een speler geeft na zo'n gebeurtenis, kun je beter niet (hoe goed hij ook is) achter hem aan lopen om te verlengen. Geen speler is groter dan de club.

2 september 2021 om 18:50

hij is ook niet groter dan de club maar hij is wel veruit de best mogelijke keeper die ajax zich kan wensen.voor een vergelijkbaar bedrag wat je hem aan salaris en tekengeld kan bieden ga je geen betere vervanger vinden.onana is gewoon een topper en hoort ook gewoon eingelijk het meeste te verdienen in de selectie door zijn prestatites/kwaliteiten/potentieel.maarja als je dan koekebakkers als haller en berghuis het dubbele ziet verdienen en jou aanbieding een stuk lager ligt dan is het toch logisch dat hij ook gaat verder kijken waar hij meer kan verdienen.

2 september 2021 om 18:17

Heel leuk dat tegengeld, maar dan kan hij over een jaar alsnog weg zijn. Dan ben ik eerder voor loyaliteitsbonussen.. Maar bij Onana zou ik het lekker zo laten. Die is duidelijk genoeg geweest.

Zou een zwaktebod zijn van Ajax als hij terug mag komen.
Lekker signaal naar je spelers toe; 'maakt niet uit als je fouten maakt die ons (tientallen) miljoenen kosten. We houden onze hand boven je hoofd en je mag terugkomen om jezelf in de etalage te spelen en vervolgens gratis te vertrekken.'

Geweldige keeper, maar terecht dat hij er nu niet bij zit. Overigens niet mee eens met dat Ajax “is verder gegaan” na zijn schorsing. Ze zijn er zwaar op achteruit gegaan, met twee oudjes als 1e en 2e keeper die geen punt voor je pakken. Ongelofelijk dat er bij zo’n grote club geen topkeeper in het doel staat.

Als je me iets meer dan een halfjaar geleden had verteld dat Onana niet voor minder dan 10 miljoen verkocht kon worden en dat Pasveer in de A-selectie bij Ajax zit (en Onana niet), dan had ik je compleet voor gek verklaard. Bizar hoe snel zulke dingen kunnen veranderen in de voetballerij.

Zou hem niet eens opstellen bij Jong. Als je je club zo hard naait verdien je het niet eens om speelminuten te maken. Clown

Denk niet dat Ten Hag het hier mee eens zal zijn, die weet natuurlijk ook dat je niet in de CL aan kan komen met Stekelenburg op doel die alles in slowmotion doet. Gegokt en verloren door Overmars in deze situatie.

3 september 2021 om 03:12

Als je niet met stekelenburg aan kan komen in de CL, dan maken die laatste 2 wedstrijden die Onana kan keepen ook niet meer uit. Dan is het kwaad al geschied. Dus dat argument gaat al niet op. En daarbij komt ook nog eens dat het niveau van Onana dan ook nog niet top zal zijn. Gewoon te lang geen wedstrijden gespeeld en geen training op niveau gehad

Ik snap niet dat Onana gewoon niet 2 jaar bijtekent. Dan kan hij zometeen nog 1.5 jaar eerste keeper zijn, zich weer bewijzen voor de wereld en dan alsnog een mooie tranfer maken

2 september 2021 om 19:41

Dat kan hij toch sowieso wel? Ze zullen natuurlijk voor hem in de rij staan deze winter want het is toch een van de betere jonge doelmannen, en als je hem dan voor 0 euro vast kan leggen (tekenvergoeding) dan weten veel clubs het wel hoor. Dat keepen zal hij niet verleerd zijn in een jaar.

3 september 2021 om 03:15

Ze gaan niet in de rij staan voor een "dopingzondaar" die dan al 1,5 jaar geen wedstrijd heeft gespeeld. En al zeker niet met top bedragen en ook zeker geen topclub om hem als 1e keeper te nemen. Sterker nog, hij gaat spijt krijgen dat hij niet bijgetekend heeft

3 september 2021 om 11:07

1,5 jaar? Ik denk dat hij gewoon gaat keepen als hij weer fit is. Verder is die doping natuurlijk wel een smetje hoor, maar met zijn staat van dienst moet hij bij veel clubs gewoon kunnen tekenen dat kan toch haast niet anders. Iemand die zo goed is en ook nog is gratis binnengehaald kan worden.

Dat pilletje heeft gewoon alles verpest voor Onana bij Ajax. Tuurlijk heeft hij het recht om niet te verlengen maar na alles wat er is gebeurd had hij dat beter wel kunnen doen. Ajax heeft zijn salaris gewoon doorbetaald en ook meegeholpen aan het juridische proces. Daarnaast gunde iedereen hem een overstap maar dit heeft hij toch allemaal zelf gedaan door niet goed op te letten. Kost Ajax miljoenen door zijn fout. Als je dan respect wil tonen nadat Ajax alles voor je heeft gedaan is verlengen gewoon het minste wat je kan doen. Desnoods voor 1 jaar ofzo. Dit is dan ook terecht door Ajax voor nu dan. Alleen ik zie het wel somber in met Stekelenburg op doel tijdens de moeilijke wedstrijden. Ik zou als hij terug komt hem wel opstellen. Gewoon net zoals Brobbey doen dan maar. Die was vorig jaar ook nog in Europees verband van grote waarde.

Een terechte keuze van Ajax. Al denk ik stiekem toch dat je hem in de CL hard nodig hebt.

Waarom überhaupt mee laten trainen met Jong-Ajax? Laat die gast lekker individueel trainen, en enkel voor de wedstrijden aansluiten bij Jong-Ajax. Uiteraard niet in de basis... Zodat meneer lekker dat rot eind met de bus mee mag naar Zuid-Limburg om tegen een Roda JC in de kou op de tribune te zitten.

Ik zou als Ajax zijnde gewoon Onana zo snel mogelijk fit krijgen, want met Pasveer en Steek kan je echt niet aankomen in de CL als je ambitie wil uitspreken. Je betaalt alsnog z’n salaris, dus maak ook gebruik van z’n diensten zou ik zeggen. Zelfde hebben ze met Brobbey gedaan vorig seizoen, en die heeft genoeg waarde gehad.

3 september 2021 om 03:17

Hij mag hooguit 2 wedstrijden spelen in de CL. Als dat dan allemaal zo slecht is waar je daarvoor mee speelt dan halen die 2 wedstrijden ook niks meer uit

4 september 2021 om 00:47

Want je gaat ervan uit dat Ajax deze groep niet overleeft? Als Ajax in al die jaren een goeie kans heeft om te overleven, is dat nu wel.

Terecht! Even laten brommen bij Jong. Maar hij blijft nog altijd 3 klasse beter dan Stekelenburg en Pasveer. Dus ik denk dat we hem nog in actie gaan zien. Misschien zelfs CL. Want met het huidige keepersgilde kun je eigenlijk geen speciale dingen presteren in Europa met name. Onana gaat ook niet expres ballen doorlaten, hij wil zich ook weer een beetje in de kijker spelen. Ajax heeft hetzelfde doel dit seizoen, dus ik zie hem best terugkeren.

Jammer, maar terecht.

Onana was gewoon een fantastische keeper voor Ajax. Of hij echt tot de absolute wereldtop behoorde, denk ik niet en dan heb ik het over zijn periode voordat hij geschorst werd. Maar behoorde naar mijn mening zeker in de top 10 beste keepers van de wereld.

Maar ondanks dat ik een groot fan van Onana was en stiekem toch wel blijf, vind ik dit wat hij nu de afgelopen maanden heeft gedaan tegenover Ajax niet kunnen. Is jarenlang enorm gewaardeerd als doelman bij Ajax en dat was ook zeker terecht dat Onana de waardering kreeg, maar Ajax is hem ook nadat hij geschorst werd blijven steunen, salaris blijven betalen en hebben ook geprobeerd om zijn schorsing aan te vechten wat uiteindelijk heeft geresulteerd in een schorsing tot begin november dit jaar.

Had dan op z'n minst van Onana als tegenprestatie wel verwacht dat hij zijn contract zou verlengen en nee, dat hoeft niet met 5-jaar of wat dan ook. 1 of 2 jaar zou ook al prima zijn of hij had van zijn salaris af moeten zien gedurende zijn schorsing, zolang hij in ieder geval niet op het (training)veld zou staan.

Desondanks gun ik Onana wel het beste als hij bij Ajax vertrekt. Of dat nou in de winterstop voor een klein bedrag is of transfervrij na afloop van dit seizoen, ik hoop dat hij weer zal keepen zoals hij voor zijn schorsing bij Ajax deed en hopelijk ook weer wat punitiviteit rond zijn naam kan creëren want ondanks alles wat er rond Onana de afgelopen maanden is geprobeerd, is het wel een fijne jongen volgens mij.

ook terecht hoe hij met ajax omgaat kan niet, eigenlijk heeft dat pilletje alles bij onana verpest echt heel dom van hem, had ie nooit moeten doen

Gewoon opstellen natuurlijk is ver uit je beste keeper is gehaald toen voor een appel en een ei bij barcelona.

Kom op mensen. Hij mag dan wel niet meteen op doel staan maar je hebt toch liever Onana dan stekelenburg of een pasveer op goal??? Ik zie hem het liefst zsm terug in het eerste!

2 september 2021 om 18:34

Ik niet ik hoef hem nooit meer in een Ajax shirt te zien. Dat het een hele goede keeper is doet niet ter zake. Hij heeft zelf een pilletje genomen. Ajax heeft zich vervolgens meer dan netjes naar hem opgesteld gedurende zijn schorsing. Deze houding moet je niet tolereren. Dan laat je over je heen lopen als werkgever.

2 september 2021 om 21:00

Heb liever Onana op doel tijdens de beslissende wedstrijd om te overwinteren in de CL dan pasveer of Stekelenburg. Kwaliteit boven incident.

2 september 2021 om 21:01

Bovendien gaat dit ook gebeuren. Hij zal langzaam instromen naar het eerste.

Kan het verschil zijn tussen overleven een ronde of niet in de CL. Ik snap Ajax heel goed, maar toch het zijn miljoenen euro's. Een terechte beslissing, maar een met gevolgen.

Tja was te verwachten
Het is en blijft een topkeeper maar na zijn schorsing en wat ajax heeft gedaan voor hem is onana zelf niet altijd sympathiek naar ajax toe gebleven dus volledig terechte beslissing

Ik zie Onana straks niet zo snel bij een Europese topclub komen. Hij heeft al lange tijd geen wedstrijd meer gespeeld, stelt zich ondankbaar naar zijn huidige werkgever (dus dat kan hij ook ergens anders herhalen).

Ik vind de titel ietwat gechargeerd. De uitleg van Overmars is reeel. Die man heeft maanden niet getraind en moet opgetraind worden. Logisch dat dit niet bij de a-ploeg gebeurd..

Onana heeft zeer oneerlijk gehandeld, ik begrijp dat Ajax deze keeper nu niet meer opstelt in het eerste 11-tal. Hij loopt straks transfervrij de deur uit en stopt de miljoenen in eigen zak. Verwerpelijk gedrag niet pro waardig.

Zou die als die zijn contract verlengd zou hebben wel mogen aansluiten??

Terecht, dit is de grootste muiter sinds de familie Gudelj en overtreft zelfs de streken van de gebroeders De Boer eind jaren '90. Zou hem voor de rest van zijn tijd in Amsterdam met het tweede laten trainen en hem een boete geven voor elke bal die hij opraapt.

2 september 2021 om 22:45

Mooi man! Respect dat je als supporter van de tegenstander je zo kunt inleven in de situatie 💪🏼

2 september 2021 om 23:57

Nou ja, dit staat natuurlijk los van clubs he. Van types als Van de Ven, Veerman en vroeger Suarez droop ook het egoisme af, om nog maar te zwijgen van de Bazoer, Lammers en Marokkaanse jongens die PSV te kakken hebben gezet. Dit soort opportunisten moet je geen strobreedte toegeven, wil je geen precedent scheppen en elke zeggenschap verliezen. Maar sowieso geen moeite om objectief naar de concurrent te kijken hoor!

Laat hem maar lekker bij jong meetrainen en vooral geen wedstrijden geven. Ben wel klaar met Onana als je op zo’n manier weg wilt gaan dan hoeft Ajax hem ook niet meer te helpen aan wedstrijdritme voor zijn nieuwe club.

Geweldige keeper, zwaar teleurgesteld in zijn houding. Terechte beslissing.

Ik had hem nergens mee laten trainen, gewoon salaris overmaken en hij zorgt zelf maar dat hij fit blijft. Het enige wat hij van mij kon krijgen was een extra plaspilletje.

Ik snap het hoor en is ook wel terecht.
Maar de kwaliteit van Onana staat echt buiten keif. Deze keeper is toch echt wel een keer of 10 beter dan wat er nu staat. En uiteindelijk gaat het toch om resultaat.

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat Ajax zich wat te voorkomend heeft opgesteld richting de plaspilliefhebber.
Achteraf is de bezwaarprocedure bij het CAS onjuist geweest want niet op waarde geschat door de plaspiller.
De Afrikaan geneert zich gewoon nergens voor

Waarom houd Ajax zich zo rustig in deze? Zal de clubarts bewust dat pilletje gegeven hebben omdat hij maar die 2 kilo niet kwijt raakte? Ik bedoel : met alles wat hij nu flikt zou Ajax normaal toch allang zn salaris gestopt hebben of hem voor de rechter om schade vergoeding gevraagd... het verdien model van Ajax had onana gewoon voor 30 miljoen op de balans staan en moet door een fout van hem alles afschrijven en zn salaris blijven betalen... ik vermoed toch een dubbele bodem in dit verhaal en misschien neemt onana Ajax wel in bescherming want wanneer uitkomt dat Ajax of een van de functionarissen bewust hem dat pilletje gegeven heeft welke straf en financiële gevolgen heeft dat? Het is maar een gedachte....

3 september 2021 om 07:15

Ik kan je zeker volgen. Waar mijn twijfel zit is het toeval dat hij net gecontroleerd wordt en hij net dan 1 pilletje pakt. Dat is bijna niet te geloven. Wat een toeval. Mijn vermoeden is dus dat hij die pillen continu slikte om makkelijker op gewicht te blijven.

Opzouten !
Mensen die totaal geen binding hebben met de club en er alleen maar van willen profiteren horen niet thuis in Amsterdam
Ajax ontvangt niets na alle ellende die hij veroorzaakt heeft, dus ik zou zeggen, wegwezen en oprotten

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren