Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Gijp ziet in Eredivisie ‘maar twee spelers’ voor de internationale top

Laatste update:

René van der Gijp verwacht dat Cody Gakpo en Ryan Gravenberch als enige twee talenten in de Eredivisie in staat zijn om aan te haken bij de internationale top. Volgens de oud-international hebben de aanvaller van PSV en middenvelder van Ajax alles in zich om de absolute top te bereiken. Valentijn Driessen voegt daar met Ajax-talent Jurriën Timber nog een extra speler aan toe.

Van der Gijp ziet ook Mohamed Ihattaren als groot talent, al is het volgens hem afwachten hoe de PSV-middenvelder zich de komende tijd ontwikkelt. “Ik denk dat er in potentie maar twee spelers in de Nederlandse competitie lopen die internationaal aan zouden kunnen haken en dat zijn Gravenberch en Gakpo”, zei Van der Gijp woensdagavond bij De Oranjezomer.

“Gakpo omdat hij alles mee heeft: zijn lichaam, zijn snelheid en zijn voorkomen. En Gravenberch precies hetzelfde. Het zijn twee atleten”, aldus Van der Gijp. Driessen, chef voetbal van De Telegraaf, kreeg van Van der Gijp een bevestigend antwoord toen hij vroeg of hij aanvallende spelers bedoelde. Driessen is van mening dat zijn tafelgenoot een speler vergat en noemde Timber. “Die Timber wordt echt beter dan De Ligt”, zei hij stellig. “Oh Timber, ja oké. Maar ik ben nooit zo van de achterhoedespelers”, reageerde Van der Gijp.

Het is niet voor het eerst dat Driessen zich lovend uitlaat over de twintigjarige Timber, dit EK een van de opvallendste namen in de EK-selectie van Frank de Boer. “Sommige spitsen zijn natuurlijk wel bang voor Matthijs de Ligt, want er komt natuurlijk wel wat in je rug aan. Bij Timber is dat veel minder, maar het is echt geweldig om te zien hoe zuiver hij op de bal kan verdedigen. Daarnaast vind ik Timber ook aan de bal veel beter dan De Ligt, dus met name in de voortzetting”, zei hij eerder deze maand in de podcast Kick-off Oranje van de krant.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zelf geef Malen meer kans bij de internationale top dan Gakpo. Als Malen iets meer rust in zijn spel kan krijgen dan zie ik hem nog ver komen. Gakpo komt toch wel snelheid tekort, maar is wel een leuke voetballer maar de internationale top wordt denk ik toch wat te veel. Een speler als Bergwijn heeft het al lastig laat staan Gakpo.

30 juni 2021 om 22:07

Gakpo is niet zo snel als Malen of Bergwijn, maar traag is hij nou ook weer niet. Niets trager dan de gemiddelde buitenspeler. Gakpo combineert een goede dribbel met een fantastisch schot, en dat zie je niet heel vaak. Ik zie hem daarom juist wel heel ver komen. Malen, ook overigens, maar die moet wel aan wat dingen gaan werken.

30 juni 2021 om 22:19

Je weet dat Gakpo onlangs een nr1 topsnelheid heeft aangetikt van om en nabij 34km per uur, wat hoger was dan een mbappe? Dus hij is zeker enorm snel

30 juni 2021 om 22:39

Als Gakpo inderdaad zo'n snelheid heeft dan gaat hij zeker de top halen. Zo'n fijne buitenspeler, schot, lengte, inzicht, pass, flair. Malen schat ik ook hoog in, maar die heeft iets teveel oogkleppen op (nog).Edit: was Madueke ook helemaal vergeten. Bizar eigenlijk wat Psv aan aanvallend talent heeft rondlopen.

30 juni 2021 om 23:15

@QAZ343 heeft hij die snelheid gehaald met of zonder bal?

30 juni 2021 om 23:26

M'Bappe tikt bijna de 38km p/u aan, 34 km pu, daarmee ben je gewoon top 100 in de Bundesliga, wel je statistieken kennen als je zoiets post

1 juli 2021 om 01:38

De statistiek van Qaz343 betreft alleen de groepsfase van het EK. Hierin heeft Gakpo de 4e topsnelheid aangetikt, Mbappé daarentegen stond niet in de top 5. Wel je statistieken kennen .

1 juli 2021 om 12:58

Topsnelheid is ook niet altijd relevant. Acceleratie is meestal doorslaggevender in acties.

1 juli 2021 om 13:09

Ik gestopt met topsnelheden als nuttige informatie te zien toen ooit een 34-jarige Timmy Simons in de Bundesliga als tweede snelste speler uit de bus kwam. Vrouwelijke sprinters halen 38 km per uur. Mannen over de 40. 34 is niets. Topsnelheid in voetbal heeft veel meer te maken met afstand dan met daadwerkelijke snelheid.

30 juni 2021 om 22:14

Ik denk ook dat Malen het verder gaat schoppen dan Gakpo, al verwacht ik, wellicht een onpopulaire mening, dat Madueke van al die talentvolle gasten voorin bij Psv, het verst zal komen.

30 juni 2021 om 22:19

Idd Madueke is het grootste talent van PSV, dat zag ik al bij zijn debuut en hij ontwikkelt zich echt sterk. Vind Gakpo wel underrated, want hij is zo doelgericht en heeft daarnaast een goede voorzet en zijn snelheid is gwn prima, hij komt ook ver netals Malen, alleen zijn kalmheid voor het doel moet echt beter.

30 juni 2021 om 22:17

Gakpo komt snelheid tekort? Er is gemeten dat Gakpo tijdens zijn invalbeurt tegen Noord-Macedonie een sprint heeft getrokken van 33,6 kilometer per uur. Dat haal ik op de fiets niet eens.

30 juni 2021 om 22:20

Zijn versnelling is best wel goed, maar het wegkomen is hij niet zo snel in. Dat is wel een herkenbaar verschil wat je ook bij atletiek ziet tussen grote en kleine sporters.

30 juni 2021 om 23:19

Dat hoeft geen probleem te zijn. Hier kun je als speler rekening mee houden. Ik was vroeger ook niet snel op de eerste meters, maar ik liep iedereen er gemakkelijk uit door er rekening mee te houden.

1 juli 2021 om 13:00

Acceleratie en wendbaarheid is belangrijker in het voetbal dan het hebben van een hoge topsnelheid. Het maakt spelers als Messi en Aguero zo moeilijk te verdedigen.

30 juni 2021 om 22:28

Ik denk niet dat rust voor de goal echt aan te leren is. Daarom ben ik ook een beetje bang dat dit het wel gaat zijn voor Malen. Ik zie dan ook meer in Gakpo dan Malen.

30 juni 2021 om 23:18

Heb je Ruud van Nistelrooij meegemaakt? Rust is zeker te leren.

30 juni 2021 om 23:36

Ja. Die zag ik nog bij Den Bosch voetballen. Ondanks een wild karakter was hij voor de goal koel en rustig. Hij is pas later echt in de punt komen te staan, sinds z'n eerste liesblessure werd het een compleet andere voetballer. Maar die rust had hij altijd al.

30 juni 2021 om 23:49

Mooi dat je juist Ruud van Nistelrooy als argument probeert te brengen. Veelscorende middenvelder bij Den Bosch, gehaald door Heerenveen en daar na een tijd van veel goals in de spits gezet en nog meer goals gemaakt. Juist het levende bewijs dat rust voor de goal er altijd was bij hem.

30 juni 2021 om 22:29

Ik denk dat Malen teveel kansen mist voor de top, Gakpo is een stuk doeltreffender. Nu kan Malen het permitteren om het een en ander te missen, hij krijgt/creëert nog meer kansen. Dat echte spitsengevoel komt denk ik ook niet meer, dat heb je of dat heb je niet. Gakpo heeft dat wel.

30 juni 2021 om 22:37

Ik ben het zwaar oneens, Malen heeft geen neus voor de goal, hij kan een topspeler worden maar niet in de spits. Boadu word vroeg of laat wel wereldtop. Hele slechte seizoen gedraaid maar nog steeds de grootste talent van Nederland. Als er 1 speler gehyped moet worden dan is dat Boadu wel.

30 juni 2021 om 22:41

Moet Boadu eerst een leren om een bal aan te kunnen nemen en te kunnen kaatsen. Want daarin is hij echt te beroerd hoor.

30 juni 2021 om 23:20

Dan moet hij echt iets aan zijn techniek doen, want dit is echt ondermaats.

1 juli 2021 om 14:13

Wat ik beweer kan alleen met tijd bevestigt worden, tegenspreken heeft geen zin. Een spits moet je oordelen over zn goals meer is er niet. Ik heb C.Ronaldo bijna 18 jaar zien voetballen en heb hem ook nooit zien kaatsen. Ik begrijp niet waarom mensen over zijn aanname kritiek hebben want zie hem altijd heel mooi die ballen meenemen en is dan in een flits 1 op 1 met de keeper. Een zelfde soort kans wat Malen tegen een Tsjechië niet kon afmaken heb ik Boadu tegen Ajax wel zien doen. Die jongen is heel intelligent en dat zie je heel goed door zijn looplijnen en waar hij die ballen vraagt. Hij is veel technischer en komt veel simpeler spelers voorbij dan Malen. Malen kan wel spectaculair lijken maar uiteindelijk moet je gewoon naar rendement kijken.

30 juni 2021 om 22:42

Laat staan Gakpo? Vind Gakpo een veel groter talent dan Bergwijn ooit was.

30 juni 2021 om 23:37

Daar ben ik het zelf niet mee eens. Bergwijn had op 22 jarige leeftijd toch wel wat meer bewezen bij Psv.

1 juli 2021 om 08:40

Gakpo heeft meer diepgang en een beter schot, Bergwijn was veel verfijnder en had een veel betere techniek en dribbel.

30 juni 2021 om 22:43

Malen hoort inderdaad ook bij de kanshebbers. Zelf zou ik zeggen dat Rensch, ondanks dat hij nog ongelofelijke jong is, dat niveau uiteindelijk ook kan halen. Bovendien moeten we natuurlijk ook Bijlow niet vergeten, dat kan ook nog een hele grote worden.

30 juni 2021 om 23:47

Hahah gakpo traag dan heb je nog nooit naar gakpo gekeken die is namelijk zeer snel

1 juli 2021 om 06:27

Malen gaat die top niet halen. Die is voor de goal niet koelbloedig genoeg. Gakpo zie ik veel meer in.

1 juli 2021 om 10:34

Als Werner de top kan halen, kan Malen dat ook.

1 juli 2021 om 08:42

Ik denk dat Malen ook de top gaat halen, en ik vind hem zeker ook talentvoller dan Gakpo. Malen heeft af en toe echt briljante balletjes (tijdens het EK nog één of twee), alleen mist nog teveel kansen. Als hij echt het vertrouwen weet te vinden en er misschien nog wat op traint, denk ik echt dat hij heel ver kan komen. Hij kan ook spelen in de spits in een 4-3-3, daar heeft hij zat techniek genoeg voor.

1 juli 2021 om 10:09

Talentvoller omdat het er snel en mooi uit ziet (tegen de kleine ploegen). Gakpo is dodelijk efficiënt en alles wat van zijn voet komt gaat tussen de palen.

1 juli 2021 om 09:31

Malen kan per wedstrijd maar 60 minuten spelen. Daarna heb je niks meer aan hem. Dan moet je hem vervangen voor Quincy Menig 🤡

1 juli 2021 om 10:10

Bijzonder dat iedereen telkens meer ziet in Malen. Gakpo was in de 2e seizoenshelft veel beter dan Malen en was in topvorm. Voor mij dan ook een raadsel dat Malen de voorkeur kreeg boven Gakpo. Gakpo scoort zoveel makkelijker.

1 juli 2021 om 15:59

Ach het blijft altijd koffiedik kijken. Bijvoorbeeld zo'n Taylor bij Ajax kan ook alleraardigst ballen. Brobbey heeft nu een keus gemaakt voor Leipzig maar die mag je ook nog wel tot deze groep rekenen. Boadu is ontzettend koel voor de goal en dat is soms alles wat je nodig hebt om te slagen bij een ploeg. Dan heb je zo'n Malacia, die kan op karakter alleen al de top halen. Van wat er nu is doorgebroken geef ik Gijpie gelijk, maar aan de andere kant, spraken wij niet ook zo over Bazoer? Ging Van de Beek niet de internationale top bestormen en dachten wij niet dat Bergwijn en Riedewald nog jaren in oranje zouden spelen?

Timber deed het bij zowel Ajax als Oranje goed, maar ik krijg bij hem nog niet de indruk dat het een absolute topspeler wordt. Gravenberch en Gakpo hebben dat wel gedaan. Die hebben echt meerdere keren uitgeblonken en speciale dingen laten zien, terwijl Timber gewoon consistent is en prima meedoet. Driessen overigens weer met zo'n lachwekkende uitspraak dat Timber veel beter dan de Ligt wordt. Kunnen we nou eens een keer stoppen met een podium geven aan die man?

30 juni 2021 om 22:18

Toch vind ik Gravenberch al sinds de winter al ontzettend wisselspeler en speelt Timber sinds hij erin staat ontzettend constant. Ik vind dan als je naar prestaties kijkt Timber ook berer. Paste zich ook moeiteloos aan bij Oranje en Gravenberch nog niet.

30 juni 2021 om 22:23

Timber is een zeer groot talent en heeft ook uitgeblonken. Alleen bij aanvallers en middenvelders valt dit meer op. Hoewel ik Timber een geweldig talent vind centraal in de verdediging zie ik de absolute top hem “te klein vinden”. En dan zetten ze hem op rechtsachter. Zou doodzonde zijn. Wellicht bij een ploeg die met 3 man centraal speelt dat hij centraal neergezet wordt. Ondanks z’n lengte vind ik hem geweldig centraal, zeker qua potentie. Die gozer kan goed timen en dan is lengte van secundair belang, hoewel het een voordeel kan zijn.

Ik twijfel een beetje of Gakpo de snelheid heeft om het te maken in de top, heeft natuurlijk ook met zijn lengte te maken, er zijn dan ook maar weinig buitenspelers met zijn lengte die in de top spelen, op Ronaldo na dan. Jammer dat hij koppend niet zo goed is, met zo’n lengte zou dat ideaal zijn. Timber vind ik echt een geweldig talent. Gravenberch ook, maar die is een beetje teruggevallen naarmate het seizoen vorderde, gewoon een gebruikelijke dip zoals elk talent krijgt.

30 juni 2021 om 22:33

''négo, een middenvelder van Hongarije, en de Italiaan Spinazzola legden de snelste sprint op de mat met een topsnelheid van 33,8 km per uur. Coman, Gakpo en James vervolledigen de top 5''

Bij Gakpo en Timber mis ik wel een beetje dat exceptionele. Gravenberch is de laatste paar maandjes iets minder, maar hield de 1e seizoenshelft een belachelijk hoog niveau voor een 18 jarige.

30 juni 2021 om 22:07

Tja ik heb Gakpo toch wel regelmatig echt intens goede dingen zien doen. En de rust voor de goal is echt zo goed. Ik denk dat Gakpo 1 op 1 tegen Tsjechië de bal wel had afgemaakt. Al was het voorbereidende werk van Malen ook niet verkeerd.

30 juni 2021 om 22:08

Maar 1 seizoenshelft zegt vrij weinig, zie Unuvar. Neemt niet weg dat talenten die op hun 18e moeiteloos meedraaien bij Ajax 1 vaker wel dan niet de (sub) top bereiken, maar nogmaals, half seizoen zegt weinig want als Gravenberch deze matige vorm doortrekt dit seizoen hij gelijk als gefaald word gezien en er niks van de (op dit moment begrijpelijke) hype overblijft. Naar de top is 1, maar aan de top blijven is veel moeilijker. Een leuk half seizoen is peanuts in de voetbalwereld.

30 juni 2021 om 22:42

Unuvar? Die heeft nog helemaal niet gespeeld in het eerste dus wat is dat voor vergelijking dan?

30 juni 2021 om 22:57

Die heeft 1 mooi seizoen gespeeld voor Ajax in het 2e en elke geniale pass werd breed uitgemeten en tig mensen die zeiden dat hij naar het eerste moest en in 1 adem met Nouri, De Ligt qua talent en potentie, en nu heeft hij een terugval oftewel dat halve seizoen zei dus vrij weinig. Net zoals Gravenberch z'n halve leuke seizoen vrij weinig zegt, heel kritisch bekeken. Het voetbalkerkhof ligt vol met 1 season wonders...

30 juni 2021 om 23:08

Unuvar is 17 en heeft veel last van blessures gehad afgelopen jaar, dus dat kan nog zeker komen. Ook Gravenberch heeft een minder seizoen gehad in Jong Ajax.

30 juni 2021 om 23:27

Ik snap dat je vooringenomen bent mbt Ajax spelers, maar het punt was niet excuses zoals blessures, punt was dat Unuvar maar een (half) seizoen heeft gepiekt daarna terugvalt, dat ook Gravenberch maar een half seizoen piekt en óók daarna terugvalt. Dus dat leeftijd excuus zegt niks aangezien Unuvar speelde in een competitie met alleen maar jonge spelers. Dus "dat kan nog zeker komen" is hetzelfde als zeggen dat random pietje misschien wel het nivea gaat halen waarom City hem koopt "pietje kan nog zeker komen hoor!". Tja, zo werkt voetbal nou eenmaal niet.

1 juli 2021 om 10:47

Unuvar heeft gewoon jarenlang geschitterd, Zijn team meerdere malen naar de kampioenschappen geleid.
Dat hij precies in het seizoen waar hij hoopte door te gaan breken, veel geblesseerd raakt is dus zeker wel een geldig excuus. Als hij hier bovenop komt word hij gewoon een vaste waarde voor Ajax

30 juni 2021 om 23:32

Timber is voor zijn leeftijd al erg zeker aan de bal. Ik zie Timber wel ver komen als hij de lijn weet door te zetten. Hij staat goed op zijn benen is erg wendbaar en goed aan de bal. Met de juiste verdediger naast hem komt het dan wel goed met hem.

Rensch van Ajax vindt ik ook wel een groottalent maar geen idee of hij de echte top kan halen.

30 juni 2021 om 22:25

Eens

Persoonlijk denk ik alleen dat Gravenberch echt de potentie heeft voor de absolute top omdat die echt goeie dingen liet zien en nog ontzettend jong is. Helaas de laatste 2 a 3 maanden wat minder. Heeft wel veel wedstrijden gespeeld. Moet hij vast aan wennen want het was zijn 1e echte jaar. Bij Gakpo en Timber heb ik niet exceptionele dingen gezien. Ze hebben wel aardige consistentie gezien vorig seizoen. Dat is ook wel mooi.

30 juni 2021 om 22:17

Het schot van Cody is echt wel exceptioneel te noemen altijd zuiver, uit stand, je moet maar is op letten die man schiet altijd tussen de palen, ongekend.

30 juni 2021 om 23:14

Wat ik dan niet begrijp is waarom die Gakpo dan zo weinig scoort. Als je zo'n geweldig schot hebt mag die wel eens na meerdere seizoen de 10+ aantikken

1 juli 2021 om 10:37

itsaukee, hele terechte vraag, ik geloof dat dat mede komt omdat Gakpo vrij weinig op goal schiet (ik heb wel eens zo'n statistiekje voorbij zien komen). Daarnaast afgelopen seizoen veel geblesseerd geweest en afgelopen seizoen was juist het seizoen van zn doorbraak. Ben het wel met je eens dat een speler met zijn kwaliteiten aan de bal (met name zn precisie) als aanvaller van PSV minstens 15 doelpunten moet maken.

als je maar een beetje een voetbalkenner bent kan je zien dat j, timber een natuur talent is , dit geld ook van ryan en brobby zo jammer dat dit geraamte gebrokren is mijn ajax hart bloed nog steeds elke dag heb hun sinds jong samen zien domineren op toernooien vandaar extra zuur het had mooi kunnen zijn zou cruijff gezegd hebben .

Zo makkelijk roepen weer. Je weet nooit hoe iemand zich ontwikkeld

30 juni 2021 om 22:14

Preciess en wanneer deze talenten een vormdipje krijgen lullen ze weer dat ze niet goed genoeg zijn voor de top.

Denk dat Bijlow ook wel potentie heeft als keeper. Verder zal Dumfries ook wel een stap kunnen maken.

30 juni 2021 om 22:15

Ja een stap, maar niet bij de top verwacht ik.

Valt gewoon weinig over te zeggen. Het gat tussen de top van de Eredivisie en de internationale top is belachelijk groot. Kijk naar de grote Eredivisietransfers de laatste jaren. Ik ben er niet kapot van. Frenkie en de Ligt spelen bij hun clubs, maar ik vind ze daar niet bijzonder of zo. Zeker in de grote wedstrijden niet. Ziyech, van de Beek en Bergwijn zijn gewoon bankzitters. Sanchez alweer een tijdje terug natuurlijk, maar ook toch niet geworden wat er van verwacht werd. Lozano bij Napoli word ik ook nog niet heel warm van ondanks een goed tweede seizoen. Je kunt ondanks veel talent en goede prestaties in Nederland echt niet zomaar mee in een topcompetitie bij een club in de (sub)top.

30 juni 2021 om 22:26

Dat is ook een beetje wat ik niet begrijp wanneer mensen net doen alsof Bergwijn en vd Beek er niets meer van kunnen en dan wat talenten ophypen die presteren in de Eredivisie, terwijl we allemaal weten dat vd Beek en Bergwijn het net zo goed in de Eredivisie zouden laten zien. Er zijn maar weinig eredivisie spelers die wel in de basis zouden staan bij United en Tottenham.

30 juni 2021 om 23:09

Er staan ook topspelers van de beste landen ter wereld wissel bij dergelijke clubs. Tegenwoordig hebben ze bijna 2 volwaardig topelftallen nodig met al die wedstrijden, dus wat is het begrip 'basisspeler' nog waard? Of nouja, is het nog net zoveel waard als vroeger? Van de Beek gaat komend seizoen denk ik wel meer en meer spelen. Vergeet niet dat Fred twee jaar bankzitter was alvorens basisspeler te worden. Zelfs Pogba speelde regelmatig niet. Fernándes is een heerlijke speler (die ook vaak genoeg z'n mindere potjes heeft) en McTominay is eigen jeugd en dus home grown. Ga er maar aanstaan. Bergwijn kan geluk hebben met die nieuwe trainer. Ben benieuwd. Het beoordelen van kwaliteit is niet zo zwart/wit allemaal. Mensen die alleen maar naar speelminuten kijken voor Oranje bijvoorbeeld, ik snap die niet. Wat wil je dan? Een Oranje vol spelers als Linssen, Toornstra, Rosario en Klaassen?

30 juni 2021 om 23:57

Van de beek blijft gewoon bankzitter en 3e keus gast. Hoe hard je het ook hoopt, zelfs C spelers worden eerder ingebracht dan Donny. Dat zegt veel. Héél erg veel. Die moet lekker naar een Roma of Frankfurt gaan. United en hun torenhoge ambities is veel te hoog gegrepen voor Donny. En Ziyech heeft gewoon pech met de trainerswissel, met Lampard als trainer was hij nog steeds onbetwist basisspeler en 1 van de eerste op het formulier. Bergwijn en Donny zijn bankzitters onder dezelfde trainer die ze ook haalde, Ziyech niet. Aardig verschil en eigenlijk niet vergelijkbaar met bovengenoemde aangezien beiden niet de beste spelers van de Eredivisie waren en Ziyech wél. Maar och, jullie waren Ziyech "vergeten" te noemen in jullie reacties.

Ik geef Gakpo ook meer kans om de absolute top te halen dan Malen. Ik denk dat Malen meer talent heeft, maar ik zie hem iets te vaak rondlopen met een chagrijnig hoofd en zijn schouders omlaag. Gakpo straalt veel meer uit dat hij nog steeds een jochie is dat het allemaal fantastisch vindt om dit mee te mogen maken, en dat gaat hem denk ik ver brengen.

Toen Gakpo nog bij Jong PSV zat, las ik dat hij alle boeken van Toon Gerbrands had gelezen, omdat hij toen al had besloten dat hij na zijn actieve carriere voorzitter van PSV wilde worden. Dat zegt denk ik wel een hoop over zijn mentaliteit. Die jongen gaat echt zijn best doen om er het maximale uit te halen.

Ik zou eerst willen dat spelers eerst wat in Europa laten zien voor dat men weer begint met het hypen. Zeker de PSV'ers moeten maar eens hun club ver in de EL weten te loodsen. Gakpo en Malen hebben zeker talent, maar ik wil het in Europa zien. Ook Gravenberch, Timber en eventueel Rensch moeten volgend seizoen stappen gaan maken.

30 juni 2021 om 22:38

Malen heeft het in de EL best goed gedaan eigenlijk, ook nog even topscorer geweest dacht ik zo

Ik zie Schuurs die stap ook wel maken. Goed jeugd ek gespeeld, ervaring in de CL en exponentiële groei doorgemaakt de afgelopen 3 jaar. Die speelt over een paar jaar bij een Engelse topclub.

30 juni 2021 om 22:40

Het kan zomaar kloppen, hij word wel makkelijk uitgekapt maar voor de rest heeft die jongen wel alles.

30 juni 2021 om 22:49

Dat uitkappen valt best mee, Schuurs heeft gewoon geen gevoel voor instappen in een duel.

30 juni 2021 om 22:47

Welnee joh, die vent stapelde fout op fout op fout. Met afstand de verdediger die de meeste goals weggaf van alle Eredivisie clubs. Oprecht lachwekkend dat mensen zo'n rampzalig figuur alsnog naar zelfs een Engelse topclub schrijven. Onze Per kan bij sommige niks fout doen. Zijn "Ervaring in de CL" was: goals weggeven en worden vernederd in de CL. Die zal met heel veel geluk bij een max Brighton uitkomen, net zoals Veltman, maar die was tenminste letterlijk nog 1 van de beste verdedigers Eredivisie, ondanks periodieke kortsluiting in z'n kupske. Jullie idool Schuurs mag eerst überhaupt basisspeler van Ajax worden voordat we over topclubs gaan praten. Zit niet voor niks weer op de bank.

Vind ik onzin. Behalve Gakpo, Gravenberch en Timber, hebben ook Rensch, Madueke, Anthony en Kudus wel potentie voor de internationale top. Daarnaast zou ik er niet raar van opkijken als Lissandro Martinez, Paulos Abraham, Tomas Suslov en Gabriel Gudmundsson vroeg of laat nog eens op het hoogste niveau opduiken.

30 juni 2021 om 22:47

Ze hadden het volgens mij eerst over het Nederlands elftal en toen begon vd Gijp hierover. Ik denk dus dat ie de Nederlandse talenten bedoelde.

30 juni 2021 om 23:32

O dat zou kunnen, vreemd dat dat in dit artikel dan niet duidelijk wordt.

1 juli 2021 om 00:14

En dan bijlow niet noemen 😂

1 juli 2021 om 09:46

Nee, die moet inderdaad nog wel flink wat bijleren. Bijlow is een talentvolle keeper, maar geeft geen blijk van internationale top. Alleen al over zijn kamikaze-manier van uitkomen is iets wat je bij slimmere keepers niet ziet. Misschien groeit-ie later door richting dat niveau, maar niets wijst er voorlopig op dat de meest talentvolle doelman van Nederland daadwerkelijk een Nederlandse Donnarumma is.

1 juli 2021 om 19:48

Haha niets wijst er op. Ik zou vaker Feyenoord kijken als ik jou was. Hij is zoveel gegroeid de afgelopen tijd. Ik durf wel te zeggen dat hij de top gaat bereiken.

Antony zal de internationale top ook wel kunnen halen en met een omweg kan een geertruida of ihattaren het ook wel halen. Malen zie ik ook wel de top halen.

30 juni 2021 om 22:51

Ihattaren zal eerst een flink aan de bak moeten om zijn niveau van 2 seizoenen geleden weer eens aan te tikken. Of dat nou bij PSV is, bij Wolfsburg, of waar dan ook, hij moet zich door ontwikkelen

30 juni 2021 om 23:13

Bij Antony geloof ik het niet. De sub-top zeker wel, maar de top zit er niet in denk ik. Geertruida zeker niet en met Ihattaren wacht ik het nog even af. Ik vind hem wel het meeste potentie hebben.

Heel vreemd hoe Timber onder de rader blijft vliegen bij de grootste hypers hier op Voetbalzone. Normaal gesproken zou zo een Ajax talent de hemel worden ingeprezen, maar bij deze jongen zijn ze wel verdacht realistisch en dat terwijl hij een veel betere debut kent bij oranje dan de super mega wereld speler De Ligt.

Misschien hebben we toch nog iets iets geleerd van het verleden?

Vreemde keuze. Gravenberch is altijd matig tegen topploegen of in topwedstrijden. In oranje, tegen psv tegen roma. Gakpo heeft nog nooit een topwedstrijd gespeeld. (Was ook geblesseerd in januari)… ik vind rensch het allergrootste talent op de Nederlandse velden, gevolgd door timber… wijndal wordt nu afgeschreven op 1 matig ek maar is ook een topper. En je kan lachen en dit zeg ik als Ajacied, malacia is in tegenstelling tot Gravenberch, juist altijd goed in topwedstrijden! Tegen Ajax sws en bij jong oranje tegen Frankrijk was hij dat zeker!

Vreemde keuze. Gravenberch is altijd matig tegen topploegen of in topwedstrijden. In oranje, tegen psv tegen roma. Gakpo heeft nog nooit een topwedstrijd gespeeld. (Was ook geblesseerd in januari)… ik vind rensch het allergrootste talent op de Nederlandse velden, gevolgd door timber… wijndal wordt nu afgeschreven op 1 matig ek maar is ook een topper. En je kan lachen en dit zeg ik als Ajacied, malacia is in tegenstelling tot Gravenberch, juist altijd goed in topwedstrijden! Tegen Ajax sws en bij jong oranje tegen Frankrijk was hij dat zeker!

Ik ben wel ontzettend onder de indruk geraakt na het EK en de optredens van Timber. Die kerel heeft zoveel rust aan de bal, echt ongelofelijk.

Het enige nadeel is dan weer dat we qua verdediging erg ruim zitten. Van Dijk, De Ligt, Timber, de Vrij, Blind....
Ik maak me de komende jaren geen zorgen over goede centrale verdedigers. Hoezo zijn we opeens zo goed geworden met daar goede jongens voor te vinden? Sinds het duo van Frank de Boer en Stam hebben we geen geweldig centrum meer gehad.
Toen kwamen we om in geweldige middenvelders en aanvallers, nu hebben we die niet meer. Frenkie tikt misschien een beetje het niveau aan, maar we hebben geen killerspitsen meer of geweldige buitenspelers zoals Robben of Overmars.

Hopen dat de jonge jongens ver kunnen komen

1 juli 2021 om 11:52

Zo zonde dat we het jaren lang moesten doen met types Matthijsen/Ooijer/Heitinga/Bouma terwijl we toen echte wereld top op het middenveld en aanval hadden.

Het afbranden is begonnen.Daar is Gijp,en invullen Derksen voor.Maar beter worden spelers niet door hun afkraken.Van der Gijp was zelf een enorm talent als voetballer maar het ontbrak hem aan inzet,om zijn talent te gebruiken.Ik vind het de laatste man die zelf constant spelers mag afbranden

Ik mis Bijlow in dit stuk

1 juli 2021 om 08:55

Dan is ie blijkbaar niet genoemd door de heren.

Beetje vermoeiend dat Feyenoord supporters steeds met die Bijlow aan komen zetten. Moest ook al mee naar het EK volgens hen. Laat die jongen eerst eens een heel seizoen lekker keepen.

1 juli 2021 om 09:17

Wie heeft er buiten Bijlow dan wel de potentie om er als keeper te staan over een jaar of 2-3? De qua talentvolle keepers is wel erg dun op dit moment.
Daarnaast hoeft een keeper net per se een seizoen te keepen als hij goed genoeg is. Anders had bijvoorbeeld Stekelenburg ook niet gekeept of mee gemogen dit toernooi als we dat al leidraad aanhouden.

1 juli 2021 om 10:14

Ik zeg niet dat Bijlow niet het grootste talent van Nederland is. Maar dat is nog geen garantie dat ie Europese top haalt.

Hoeveel Nederlandse keepers hebben uberhaupt Europese top gehaald in de laatste 40 jaar

1 juli 2021 om 12:12

Van der Sar tikte wel de wereldtop aan.

Ed de Goey misschien omdat hij bij Chelsea zat, maar dat weet ik niet zeker. Ik was toen nog heel jong dus weet niet of hij in die tijd veel aan spelen toe kwam.

Van Breukelen was in zijn tijd natuurlijk ook geen slechte keeper, maar die keepte enkel bij PSV en heeft 2 jaar bij Nottingham gespeeld, dus geen Europese topclub.

Verder schieten er mij geen namen te binnen. Hopen dat Bijlow zich goed kan ontwikkelen.

1 juli 2021 om 13:08

Bij die andere namen is t toch ook geen garantie. En mee naar t EK is zo gek toch niet? Veruit de beste keeper van de competitie en heeft meer wedstrijden achter elkaar gespeeld dan Timber. Stekelenburg bleek geen succes, dus begrijp je irritatie niet

Zou toch Gravenberch, Gakpo, Timber en Rensch noemen. Zie alle vier de top wel kunnen halen. Malen niet is veel te onrustig en heeft teveel kansen nodig zie hem dan ook niet slagen bij bv een Dortmund. Maar goed je weet het natuurlijk nooit hoe iemand zich via een andere route doorontwikkeld.

De vraag is wel. Wat is internationale top? Is dat spelen voor een “topclub” of is dat bepalend zijn bij zo een club? En dan is het nog de vraag wat precies een internationale topclub of de internationale top uberhaupt is.

Wat een geweldige constatering van Valentijn betreft Jurrien Timber. Ook voor het eerst! Matthijs kan een imposant lijf hebben, maar Jurrien die is zo enorm nuchter en stoicijns in zijn manier van verdedigen. Altijd erg geconcentreerd en durft altijd in te dribbelen, dus ook sterk met de bal aan de voet. Een absolute topper in wording als hij deze lijn doorzet.

Ik denk dat er qua Nederlandse namen op dit moment een aantal wel genoemd kunnen worden hoor. Denk ook niet dat René aan ze allemaal gedacht heeft.

Persoonlijk denk ik dat er wel relatief veel Nederlands talent in de Eredivisie nog speelt en stappen kan maken. Malen lijkt klaar voor een stapje hogerop. Een team als Sevilla, Dortmund. Nog niet de absolute top, daar moet hij nog wat rustiger voor de goal voor worden.

Gakpo is enorm sterk in mijn ogen. Goede actie, goede steekpass, relatief snel (niet zoals een Malen, maar wel snel genoeg) en verder enorm doelgericht. Lijkt ook een redelijk goede ''kop'' op te zitten.

Timber & Rensch: Timber heeft het al laten zien dit EK. Komt er echt wel aan. Die gaat het denk ik wel halen. Rensch eventueel ook, mocht hij zich doorontwikkelen.

Gravenberch spreekt ook voor zich. Heeft nu al alles qua middenvelder, maar moet zich wel overal nog verder in ontwikkelen en gelukkig gaat hij dat de komende jaren nog even doen bij Ajax (als ik zijn woorden moet geloven).

Daarnaast ben ik ook wel gecharmeerd van de drie ''pijlers'' van Feyenoord qua Nederlands talent: Malacia, Geertruida en Bijlow.
Bijlow wordt, mits hij fit kan blijven en eens 1 a 2 seizoenen kan gaan presteren, denk ik wel een topkeeper.
Geertruida moet zich, in mijn ogen, vooral op één positie gaan richten. Of RB of CB. Daar volledig op focussen en daar stappen in gaan maken. Maar heeft veel potentie in mijn ogen.

Malacia is echt een verrekte moeilijke tegenstander. Echt een kuitenbijtertje als back. Snel, sterk, fel, nog een tikkeltje onbesuisd. Maar als hij dat onbesuisde (wat al minder is) eruit kan halen en vervolgens nog wat stappen kan gaan maken in het voetballende, zie ik dat ook wel een hele goede back worden.

Als laatste dan de twee overgebleven van Psv: Ihatarren & Teze.
Ihatarren moet gewoon gaan spelen en fit blijven. Moeilijk jaar/seizoen gehad, maar je ziet dat die jongen echt goed kan voetballen. Als hij fit blijft en het mentaal op een rijtje houdt, haalt die 100% de absolute top.
Teze ben ik zelf van onder de indruk geraakt. Weliswaar als CB, niet als RB. Kan hij ook, maar als CB is hij stuk dominanter. Voetballend mwah, maar defensief en ook wel in de lucht sterk!

Bij AZ heb je dan eigenlijk alleen nog Boadu, Stengs & Wijndal.
Stengs zie ik het niet halen, daar zit echt te weinig pit in en echte wil. Is ondertussen ook al ''wat ouder''.
Wijndal doet het prima, maar moet voetballend echt nog stappen gaan maken hoor. Terecht eruit gespeeld tijdens dit EK door een toch wel ook ''beperkte'' back als van Aanholt.
Boadu is ook erg inconsistent en druistig. Wel gigantisch snel en doelgericht. Ik weet niet of hij het gaat maken/halen. Wellicht dat een stap naar een PSV (als opvolger van Malen) hem die ''extra druk'' geeft en kan laten voelen dat hij Moet presteren.

1 juli 2021 om 10:37

Malen moet denk ik vooral onder de juiste coach gaan spelen. Ik heb het idee dat het werken met Schmidt hem niet overal even goed in heeft gedaan. Dat hij veel kansen nodig heeft komt natuurlijk ook voor een groot deel door hem zelf, maar hij voetbalt ook wat minder vrij dan vóór de komst van Schmidt. Natuurlijk, er wordt meer van hem verwacht en hij heeft ondanks het rouleren van Schmidt en het feit dat hij niet de énige spits is nog best wat gescoord, maar je ziet dat hij veel meer in zijn hoofd bezig is dan voorheen. Ik vraag me af of een stap naar het buitenland hem dan juist gaat helpen of juist niet. Ik moet een beetje denken aan Van der Vaart destijds, wat wel een nog veel groter talent was. Maar die werd een paar jaar vóór zijn vertrek echt al naar de absolute Europese top toegeschreven en met de ontwikkeling die hij maakte leek dat ook echt wel in het verschiet te liggen. Maar die kreeg daarna een dip. Het intuïtieve ging er van af. Het werd allemaal wat minder fris, om denk ik vergelijkbare redenen als Malen nu. En Van der Vaart ging toen naar Hsv, op dat moment niet eens echt een subtopper in Duitsland. Maar dat heeft hem wel echt goed gedaan. Zelfde geldt voor Wijnaldum die eerst naar Newcastle ging. Ik denk dat een dergelijke stap nu voor Malen misschien ook goed kan doen. Zelfs nog een beetje onder de subtop, iets meer in de luwte bij een club waar je de grote man bent, maar het ook niet meteen een groot punt is als je ze nou niet meteen naar de Champions League loodst. Dát of hij moet zich juist nog herpakken op het vertrouwde nest in Eindhoven, maar dan wel de Eredivisie aan gort schieten.

1 juli 2021 om 11:56

Dan kan Malen dus het beste weer terugkomen naar Arsenal . Maar zonder dollen, ik zou hem graag zien komen. Het enige waar ik bij Malen nog altijd aan twijfel, is zijn afwerking op goal. Die rust die hij ontbeert, is normaal gesproken iets wat je een speler nauwelijks aan kan leren. Ook zijn zwakke fysiek valt mij wel een beetje tegen. Dat viel mij bij Oranje wat meer op dat bij PSV overigens, maar op het EK verloor hij bijna elk duel in mijn ogen. Dat is wel te zwak voor een stap omhoog qua competitie.

1 juli 2021 om 12:31

Anderzijds schoot hij ze in de Ajax jeugd er wel vanuit alle hoeken en standen erin. Natuurlijk lang geleden, maar het 'zit' wel ergens. Ik vind daarnaast Van Persie destijds bij 'jullie' ook gewoon een goed voorbeeld van hoe een speler die van huis uit helemaal geen echte spits was zich wel daadwerkelijk kan ontwikkelen tot een echte goalgetter. Die rust die bij hem ontbreekt die jij benoemt zie ik ook, maar soms is dat ook een stukje volwassenheid en ervaring die ervoor zorgt dat je ook wat minder 'in je hoofd' gaat zitten als je zo'n kans mist. Van Persie heeft dat ook ontwikkeld. En fysiek/duelerend vermogen dat gaat sowieso meestal wel beter met de jaren. Met zijn 22 jaar is er voor Malen nog genoeg tijd om her en der stappen te maken, maar zoals gezegd betwijfel ik of PSV met Schmidt daar de juiste plek voor is. Ook kijkend naar het conditionele aspect, want Malen was afgelopen seizoen bij PSV niet de enige bij wie je vraagtekens kon zetten als het ging om conditie. Misschien omdat het juist zo anders is dan wat Nederlandse spelers gewend zijn is het wellicht afgelopen seizoen eerst een paar stappen terug geweest, om komend seizoen een paar stappen vooruit te kunnen zetten, maar het hele conditionele verhaal van Schmidt was natuurlijk ook gewoon erg twijfelachtig.

1 juli 2021 om 11:02

Europese top, dat is in de basis bij de laatste 8 van de Cl. Zie je daar echt die 3 jongens van AZ of een Malacia en Geertruida terecht komen? Zelfs Ziyech heeft al alle moeite om zover te komen.

1 juli 2021 om 12:19

Ziyech heeft ook het probleem dat hij geen vaste plek heeft. De ene keer speelt die hangend op rechtsbuiten (waar hij in mijn ogen snelheid te kort komt) en de andere keer speelt hij op ''10'', waar hij voornamelijk passing met zijn slechtere been te kort komt voor het absolute topniveau.

Ziyech is te beperkt in zijn doen en laten. Hij heeft een fantastische trap en inzicht, maar hij is mij te beperkt qua snelheid en verkeerde been.

Verder is een Boadu nog heel jong en geef ik bij Malacia aan dat hij, als hij voetballend beter wordt, hij echt wel goed kan worden. Linksbacks zijn tegenwoordig schaars (goede, die ook kunnen verdedigen).

Geertruida moet zich op 1 plek richten, dan kan hij echt wel in de top terecht komen. Of het absolute top is, weet ik niet.

Europese top, dat weet je nooit. Ziyech was met afstand de beste speler van de Eredivisie afgelopen seizoenen en ook hij moet banken bij Chelsea. Maar we hebben wel weer wat talenten die, met de juiste doorontwikkeling, juiste vervolgstappen en een dosis geluk, de top kunnen halen.
Ik denk dan aan (en ik beperk me tot Nederlandse spelers):

Gravenberch, Timber, Rensch, Geertruida, Malacia, Bijlow, Gakpo, Malen, Ihataren en wellicht Teze.
En dat is dan de lichting die we nu in de Eredivisie actief zien!
Daar kunnen ook zo maar weer nieuwe namen bijstromen, dat hebben Timber en Rensch wel bewezen.

Maar ik zou er ook niet raar van staan te kijken dat we straks ergens een Schuurs bij een topclub hebben rondlopen hoor. Zo een ontwikkeling kan gek lopen.

Van der Gijp had wel gelijk over Malen. Als ie nog 1 tikkie naar rechts had gedaan was ie er langs. Was trouwens ook schokkend om te zien dat de Roon niet meeliep. Heb het zelf tijdens de wedstrijd niet meegekregen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren