Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De slechtste man van Oranje krijgt een 2 na wanvertoning in Boedapest

Laatste update:

Het Nederlands elftal is zondagavond uitgeschakeld in de achtste finale van het EK. Na een rode kaart voor Matthijs de Ligt bleek Tsjechië met 0-2 te sterk. Voetbalzone beoordeelt de spelers van het Nederlands elftal die minstens een helft meededen met een rapportcijfer.


Spelersrapport Oranje tegen Tsjechië




SPELER CIJFER
Maarten Stekelenburg 3
Denzel Dumfries 5
Stefan de Vrij 5
Matthijs de Ligt 4
Daley Blind 3
Patrick van Aanholt 3,5
Marten de Roon 4
Georginio Wijnaldum 2
Frenkie de Jong 4,5
Donyell Malen 3,5
Memphis Depay 3,5

Cijfers Oranje

Maarten Stekelenburg: 3
Stekelenburg kwam zijn doel uit na de vrije trap vanaf de rechterflank waar de 0-1 uit voortkwam. Het was een inschattingsfout, waardoor de keeper uit positie stond toen Tomás Kalas het doelpunt van Tomás Holes voorbereidde. Even daarvoor ging Stekelenburg al in de fout door een voorzet van Antonin Barak uit zijn handen te laten glippen, waardoor Tsjechië een corner kreeg. Makkelijke ballen plukte Stekelenburg wel uit de lucht. Stekelenburg koos vaak voor lange bal naar voren, ook als centrale verdedigers vrijstonden. Hoewel de doelman een goede trap in de benen heeft, leidden zijn uittrappen vaak tot balverlies.

Denzel Dumfries: 5
Dumfries was een van de weinige spelers van Oranje die een acceptabel niveau haalde in de eerste helft. De rechtsback passeerde meerdere keren op knappe wijze een tegenstander, zoals toen hij na twaalf minuten een lange bal van Blind de doelman voorbijliep en op het laatste moment werd afgestopt door een verdediger. Zes minuten voor de rust passeerde Dumfries op snelheid een bewaker in het strafschopgebied, waarna zijn voorzet werd onderschept. Na de pauze ontving hij een onnodige gele kaart en was zijn pass op Malen in een potentieel gevaarlijke uitbraak veel te scherp. Wel blokkeerde hij als laatste man ook een schot van Pavel Kaderabek in het strafschopgebied met een uitgestoken been. Bij de 0-1 schoot Dumfries tekort, daar hij niemand dekte terwijl het grootste gevaar zich rond hem afspeelde. Bij de 0-2 sprintte hij naar voren en daardoor lag de flank volledig open voor assistgever Holes.

Stefan de Vrij: 5
Oranje stond met een man minder, maar toch was De Vrij niemand serieus aan het dekken tijdens de vrije trap waaruit Tsjechië de score opende. De centrumverdediger reageerde veel te laat op de gebeurtenissen die zich voor zijn ogen voltrokken. In de eerste helft was hij een van de meer zeker ogende spelers van Oranje, maar dat is weinig waard als hij op een cruciaal moment in de wedstrijd verzaakt.

Matthijs de Ligt: 4
Het optreden van De Ligt werd kort na de pauze beëindigd door een rode kaart. De verdediger dreigde een duel met Patrik Schick te verliezen, bewoog zijn hand naar de bal en werd na tussenkomst van de VAR weggestuurd. Het was een bijzonder ongelukkig moment van De Ligt, die zijn ploeg in de steek liet, nadat hij juist een sterke eerste helft speelde. Hij was voor de rust met name in de lucht niet te kloppen. Bovendien voerde De Ligt zeven minuten voor de pauze een cruciale sliding uit, waarmee hij Barak het scoren belette.

Daley Blind: 3
Voordat Holes de 0-1 binnenkopte, liep hij weg bij Blind. De verdediger leverde daarna geen enkele bijdrage en keek hopeloos toe, toen Holes de score opende. Vijf minuten na de rust was een soortgelijk moment, toen Blind verkeerd instapte op het middenveld, maar toen werd hij daar niet voor bestraft. In de eerste helft was Blind iets beter. Het hoogtepunt was een fraaie lange bal op Dumfries in de dertiende minuut, waar een kans uit ontstond. Op andere momenten durfde Blind juist geen aanvallende oplossing te zoeken, zoals toen hij een vrijstaande Stefan de Vrij na een halfuur negeerde, of leidde onzorgvuldig uitverdedigen tot balverlies. In de tweede helft

Patrick van Aanholt: 3,5
De linksback van Oranje maakte een onbehouwen indruk. Zijn controle over de bal liet te wensen over, ook op momenten nadat hij een bal veroverde. Zo leidde onnodig pingelen aan de achterlijn tot de vrije trap waaruit Tsjechië de score opende; in de wetenschap dat Oranje met een man minder op het veld stond, kon hij de bal veel beter wegtrappen zodat Oranje zich kon hergroeperen.

Marten de Roon: 4
Halverwege de eerste helft hinderde De Roon tegenstander Tomás Soucek voorafgaand aan diens kopbal, die voorlangs ging. Een minuut voor de rust verstuurde De Roon een fraaie lange bal richting Malen, die echter buitenspel stond. Verder maakte hij geen overtuigende indruk. De middenvelder is de ‘balafpakker’ van Oranje, maar liet dat niet voldoende blijken. Achttien minuten voor tijd werd De Roon vervangen door Wout Weghorst.

Georginio Wijnaldum: 2
Wijnaldum scoorde dit EK drie keer, maar was tegen Tsjechië compleet onzichtbaar. Totdat hij zich makkelijk liet aftroeven door Kalas voorafgaand aan de 0-1 en hij te laat was voor de 0-2 van Tsjechië. Die momenten waren pijnlijk zichtbaar. Het optreden van Wijnaldum was een aanvoerder onwaardig.

Frenkie de Jong: 4,5
De Jong zorgde aan de bal voor enige rust in het chaotisch opererende Oranje, al was hij op de helft van de opponent lang niet zo doorslaggevend als hij kan zijn. Pas aan het eind van de eerste helft leidde hij enkele aanvallen in. In verdedigend opzicht was De Jong enkele keren belangrijk, zoals toen hij in minuut 27 een duel won rond het eigen strafschopgebied of toen hij een minuut later een voorzet wegkopte. Na de rode kaart van De Ligt probeerde De Jong belangrijker te worden in de counter, maar zijn inbreng liet te wensen over.

Memphis Depay: 3,5
Als het slecht loopt bij Oranje wordt al snel naar Depay gekeken om voor een oplossing te zorgen. Een fraai hakje op Malen had die oplossing kunnen zijn, maar de spits faalde jammerlijk voor het vijandelijke doel. Ook Depay liep zich te vaak vast. De aanvaller leed liefst 25 keer balverlies in de wedstrijd. Hij combineerde enkele keren goed met Malen en Van Aanholt en forceerde in de openingsfase fouten van Tsjechië door actief te jagen, maar over het geheel was zijn bijdrage veel te beperkt.

Donyell Malen: 3,5
Malen werd na de rode kaart van De Ligt naar de kant gehaald en vervangen door Quincy Promes. De wedstrijd had er heel anders uit kunnen zien, als Malen in de vijftigste minuut had gescoord: hij speelde zich op bijzonder knappe wijze vrij en stormde af op de keeper, maar daarna sloeg de twijfel toe en faalde hij. Malen, die de voorkeur kreeg boven Wout Weghorst, was in de eerste helft ook prominent aanwezig. Hij oogde scherp en had goede loopacties, maar deed op het belangrijkste moment niet waarvoor hij op het veld staat.

Ben je het (grotendeels) eens met onze cijfers?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een 2 vind ik persoonlijk nog te hoog voor Wijnaldum, maar Blind kon er ook wat van vandaag.

27 juni 2021 om 20:07

Plus de falende Malen, de Ligt die dom rood pakt. Kan nog wel even door gaan.

27 juni 2021 om 20:12

Wijnaldum en Depay verdiende allebei een 2 in mijn ogen. Stekelenburg is een 3 ook nog erg hoog, zelfde geldt voor van Aanholt een 3,5. Dumfries was in mijn ogen de enigste die een 5,5/6 verdiende.

28 juni 2021 om 00:32

Ik vind een 3.5 voor Malen wel belachelijk hoor. Naast die gemiste kans was hij tenminste nog prima. Dit zijn een beetje emotionele cijfers.

28 juni 2021 om 09:35

@brisngr, bedankt voor de update dat we allemaal weer weten dat de primaire taak van een spits (cq aanvaller) 'prima spelen' is. Ik was altijd in de veronderstelling dat dit namelijk doelpunten maken was, maar wat zat ik ernaast.

28 juni 2021 om 09:48

Met andere woorden, dat 5.3.2 deugde al vanaf het begin niet maar verd verbloemd door de overwinningen. Een back (Dumfries) die daarin ook een vrije rol in geeft, dat vraagt om moeilijkheden.

28 juni 2021 om 11:44

"ik was altijd in de veronderstelling dat dit namelijk doelpunten maken was, maar wat zat ik ernaast."

Klopt ook. Het gaat er helemaal niet om dat je spitsen scoren. Je moet als team scoren nameljik, voetbal is een teamsport. En als de spits goed speelt en een middenvelder laat scoren, dan heb je toch goed gespeeld als aanvaller?? Omgedraaid, als de spits twee ker scoort maar je krijgt er drie tegen, wat héb je dan aan die scorende spits?

Mensen vergeten dat voetbal een teamsport is. Je stelt ook nooit je beste elf spelers op. Je hoeft namelijk alleen maar een goed elftal op te stellen. En de keiharde realiteit is dat als Malen die bal er gewoon in schiet óf De Ligt niet uitglijdt, dan we dan gewoon van die Tsjechen winnen. En dan zeggen we: matige pot, maar, dit is EK, het gaat om winnen en verder komen, dus: we hebben een prima team en de halve finale lonkt! Maar omdat Malen die bal er niet in kreeg bestaat ons team opeens uit 20 prutsers en een idioot als bondscoach?? Wat een lachwekkend opportunisme!

Dus ja, de primaire taak van een aanvaller is goed spelen en zorgen dat je team wint. Scoren kunnen wel meer spelers.

28 juni 2021 om 12:14

Maar het is niet de taak van een aanvaller om doelpunten te voorkomen, dus als een aanvaller er twee scoort en je krijgt er drie tegen, dan heeft de aanvaller dus toch echt z´n taken uitgevoerd. Je verdere redeneringen kloppen ook niet. De teamprestatie was er totaal niet, we schoten in de eerste helft ook bijna niet en geen aanval kwam uit de verf. Het is ook niet een kwestie van ´ineens´. Als je in 2008 heel zuur verliest van Rusland na drie spetterende overwinningen op de wk-finalisten en servie, is het een heel ander verhaal dan drie ongekend stroperige groepswedstrijden en er dan verdient uitliggen tegen Tsjechië

'gewoon winnen' van die Tsjechen zat er gisteren geen moment in, en denken dat het door die momentopnames niet is gebeurd is jezelf voor de gek houden. De gedachte dat we met dit voetbal veel verder waren gekomen is absurd..

28 juni 2021 om 12:29

"dus als een aanvaller er twee scoort en je krijgt er drie tegen, dan heeft de aanvaller dus toch echt z´n taken uitgevoerd. "

Als die goals voortkwamen uit een CV die ongehinderd het gehele veld oversteekt omdat de spits geen zin heeft om mee te lopen met zijn tegenstander, dan heeft de aanvaller zijn taken dus juist helemaal niet uitgevoerd!

En daarnaast, aanvallen, net als verdedigen, is niet de taak van alleen een linie. Aanvallen doe je met het gehele team. Net zoals verdedigen ook voorin begint, niet achterin. Als je aanvallers puur beoordeelt op de goals die ze maken, dan doe je aan tunnelvisie én je beperkt voetbal tot een individuele beoordeling. Terwijl voetbal toch echt nog steeds een teamsport is.

"als je in 2008 heel zuur verliest van Rusland na drie spetterende overwinningen op de wk-finalisten en servie, is het een heel ander verhaal dan drie ongekend stroperige groepswedstrijden en er dan verdient uitliggen tegen Tsjechië"

Het was Roemenië in 2008, maar dat is een detail. En of het een ander verhaal is dan toen, daar kunnen we over discussiëren denk ik. Maar wat heeft dat te maken met het feit dat aanvallers er niet alleen maar staan om 'doelpunten te maken', als ik zou mogen vragen?

"en denken dat het door die momentopnames niet is gebeurd is jezelf voor de gek houden."
Aha, okay, jij bent van mening dat ik mijzelf voor de gek houdt. Prima. Ik zie niet helemaal wat dit met de discussie over spitsen die alleen op scoren beoordeeld worden te maken heeft, maar ik denk dat jij jezelf een rad voor ogen draait als je denkt dat het verschil in topvoetbal niet door een paar details gemaakt worden. Want nogmaals, als Malen scoort, win je gewoon van dit hele matige en simpele Tjsechië.

"de gedachte dat we met dit voetbal veel verder waren gekomen is absurd.."

Absurd zelfs. Het enige dat ik me dan afvraag is of jij het voetbal een beetje volgt. Ik zie letterlijk élke week in Nederland en de rest van de wereld dat ploegen die bijzonder matig of ronduit slecht voetbal spelen gewoon resultaten halen, toernooien winnen, prijzen winnen. Ik heb de indruk dat jij hier een correlatie ziet tussen 'goed voetbal spelen' en 'prijzen winnen'/'verder komen', en dat jij denkt dat daar een causaal verband zit. Zo van "als je niet goed speelt, win je nooit". Maar ik kan jou dus in elke willekeurige week van welke competitie ook voorbeelden aandragen die het tegendeel bewijzen. Dat causaal verband bestaat totaal niet. Zeker niet in het voetbal zelfs! Ik zal me beprken tot één sprekend voorbeeld: Griekenland 2004. Mocht het zo zijn dat je dit causaal verband dat niet bestaat niet zo bedoelde, hoor ik graag wat je dan exact bedoelde met je uitspraak over absurditeiten, want dat je met het voetbal van oranje heel erg ver kunt komen is al een aantal keer feilloos bewezen. Dus wat bedoel je nou eigenlijk precies?

28 juni 2021 om 13:53

@Constante: als Malen scoort of De Ligt krijgt geen rood, dan wint Oranje altijd? Mja, als die Tsjech in de eerste helft, oog in oog met Steek, niet mist gaat Oranje met 1-0 achterstand rusten.

28 juni 2021 om 14:20

Wat een verhaal zeg. Heeft het team volgens jou nou collectief gefaald of niet? Of zijn het momentopnames? Want je haalt het continu door elkaar. Het is door de rode kaart, door de gemiste kans, maar voetbal 'is een teamsport' (een vrij lastig te ontkennen statement in een sport die in teamverband wordt gespeeld).

Dat je met 'lelijk' voetbal, dat wil zeggen een rigide interpretatie van het spel met afgemeten rollen voor elke speler en weinig creativiteit per positie, kan winnen- dat is volledig duidelijk. Waarom dit voor Nederland niet had gewerkt dit EK, en waarom de gedachte dat dat zou lukken absurd was, werd overduidelijk in de voorbereiding voor het EK en de groepswedstrijden. Matige tegenstanders, die niet goed konden ingraven en wiens spelers stuk voor stuk de mindere waren van hun Nederlandse directe opponent (nouja, behalve Alaba dan) werden krap verslagen met aardig wat moeite. In teams zoals inderdaad het Griekenland van 17(!) jaar geleden dat je aanhaalt, of meer contemporaine voorbeelden zoals het moderne Atletico Madrid of misschien zelfs Internazionale, is dat er een ijzersterk plan is uitgedacht en een totale over-mijn-lijk mentaliteit heerst. Want feit is, het gros van de 'mindere' ploegen op eindtoernooien die zich ingraven, ballen naar voren jassen en met een verdedigende mentaliteit spelen, worden kansloos naar huis gestuurd. En dat geldt voor elk toernooi. Je ziet niet vaak een Viktoria Plzen of een FC Kopenhagen in de kwartfinales van de Champions League, of wel soms? En dat terwijl die heus niet soepeltjes en creatief gaan spelen tegen een Barcelona of Bayern.

Als je een hele helft tegen Tsjechie geen schot op doel lost, geen uitgemeten kans produceert, en de beste kansen zijn voor Tsjechie, dan weet je dat het niks wordt. Tsjechie is misschien marginaal beter dan Oekraine en ongeveer hetzelfde niveau als Oostenrijk, ploegen waar we met pijn en moeite langs zijn gekomen. Dat je dan na rust dat systeem, waar iedereen onwennig in is en waar onze beste middenvelder van het toernooi dusverre (wijnaldum) totaal niet aan de bak komt niet omgooit maar in plaats daarvan een rode kaart pakt voor kinderlijk hands en daarna de meest gevaarlijke speler eruithaalt, tsja, dat is gewoon typerend voor het Nederland dat we onder de Boer hebben gezien. Louter slechte keuzes, geen plan B, wanhopig pogend om het systeem onder van Gaal in 2014 te emuleren. Het zat er geen moment in.

29 juni 2021 om 11:42

Bongi

"wat een verhaal zeg. Heeft het team volgens jou nou collectief gefaald of niet? Of zijn het momentopnames? Want je haalt het continu door elkaar. Het is door de rode kaart, door de gemiste kans, maar voetbal 'is een teamsport' (een vrij lastig te ontkennen statement in een sport die in teamverband wordt gespeeld)."

Ja, goed verhaal he! Vond ik ook.
Maar, ik realiseer me heel goed dat het lezen van mijn super lange verhalen hier vaak een intellectuele uitdaging is. En dat is mijn antwoord op jouw vraag óók!

Want mijn antwoord op jouw vraag is namelijk dat het allebei is. Tegelijkertijd én volstrekt los van elkaar.

29 juni 2021 om 11:50

"dat je met 'lelijk' voetbal, dat wil zeggen een rigide interpretatie van het spel met afgemeten rollen voor elke speler en weinig creativiteit per positie, kan winnen- dat is volledig duidelijk. "

Maar dit is niet mijn standpunt. Mijn punt is dat iedereen het erover heeft dat oranje zo enorm slecht speelde (wat klopt!). Terwijl het totaal niet noodzakelijk of een voorwaarde is om 'goed' te spelen om een wedstrijd te winnen. Okay, het loopt makkelijker als je ook goed speelt, maar die twee dingen staan gewoon heel erg los van elkaar. Dus zelfs met dit brakke spel had oranje gewoon prima van Tsjechie kunnen winnen. Dát is mijn standpunt.

27 juni 2021 om 20:29

Slaat nergens op die 2 voor Wijnaldum. alsof het een individuele sport betreft.
Oranje verloor als team. ze hadden evengoed met wat geluk vroeg kunnen scoren. Soms zit dat effe tegen,en lig je uit het toernooi. So what ? de meesten liggen er straks uit. is inherent aan toernooivoetbal. Je kan niet iedereen laten winnen. dan krijg je gekke toestanden. Het mooie is dat Oranje de komende duizend jaar nog genoeg mooie Ek,s en Wk,s gaat spelen. mooi vooruitzicht voor alle Oranjefans van de toekomst.

28 juni 2021 om 08:55

En binnen een teamsport heb je individuele prestaties. Die van Wijnaldum was erg slecht. Slechte aannames, balverlies, en hij deed het slecht bij beide tegengoals. Dan mag je kritiek krijgen hoor.

28 juni 2021 om 12:28

Zie net op een andere voetbalsite dat Wijnaldum gisteren welgeteld 1 goede pass per 9 minuten had. Dus 10 goede passes in totaal. Wat een aanfluiting was het gisteren zeg. En hij wandelde ook nog eens over het veld. Net als heel het team ongeveer. Totaal geen energie en drang om te winnen.

28 juni 2021 om 13:59

Wat ik niet begrijp is waarom men zo verbaasd is over Wijnaldum. Wijnaldum in het Nederlands elftal is heel vaak slecht. Hij weet het nog wel eens te verdoezelen door een paar keer op de goede plek te staan en te scoren, maar verder is het een vrij nutteloze speler in Oranje. Maar wat verwacht je ook als je de waterdrager bij Liverpool ineens aanvoerder gaat maken van het Nederlands Elftal en hem het idee geeft dat het een geweldige voetballer is? Die gaat bij PSG ook verschrikkelijk door de mand vallen.

In de wedstrijd tegen Noord Macedonië scoort hij toevallig twee keer, maar de rest van de wedstrijd kiest hij bijna elke keer de verkeerde optie bij het doorpassen. In plaats van naar de ruimte te draaien zoekt hij steevast de drukte op met vaak balverlies tot gevolg. Ik sta altijd met stomme verbazing te kijken dat de heren analisten na afloop alleen die doelpunten hebben gezien.

27 juni 2021 om 20:51

Mag hopen dat er een bondscoach komt die Depay durft te wisselen of op de bank zet. Hoe slecht mag die jongen spelen? Promes uberhaupt oproepen verdient een aangifte. Het WK van volgend jaar komt te vroeg maar mijn hoop ligt op het EK van 2024 met een FDJ, De Ligt, Malen en nog een aantal in hun prime. Hopelijk met een coach die wél tactisch onderlegd is EN respect afdwingt zoals Erik Ten Hag bijv.

27 juni 2021 om 21:21

Dan kan je m, net als Seedorf back in de days, beter niet selecteren.

27 juni 2021 om 21:30

Ja eens, Seedorf bewees een wereldspeler te zijn die onterecht niet gewaardeerd werd. Depay gaat dat niet bewijzen denk ik.

27 juni 2021 om 22:04

Seedorf was n probleem op de bank, denk dat Depay dat ook zal zijn..

28 juni 2021 om 08:56

Vergeet Virgil niet. Die hebben we echt hard gemist nu. Maar de rest was bagger gisteren, behalve Dumfries.

28 juni 2021 om 11:51

ranni

Wanneer heeft Seedorff dat dan precies bewezen? Want het is echt niet voor niets dat hij niet alleen in élke CL finale die hij speelde heel erg slecht speelde én steevast werd gewisseld, maar ook dat hij langere periodes in oranje vaker niet dan wel in de basis stond. En als hij eens eenkeer mocht spelen, was het vaak bijzonder matig of vruchteloos. Rond die Seedorff is een mythe ontstaan. Dat hij een soort super wereld ster was. Dat was hij nooit. Ja, hij praatte wel zo, maar is uiteindeljik in oranje zelden bepalend of groots geweest. Zelden.
Depay is trouwens weer een totaal andere speler én persoonlijkheid. Die twee kun je echt niet met elkaar vergelijken. Op geen enkele manier eigenlijk.

28 juni 2021 om 12:30

Ik ga het nu voor Depay opnemen en dat komt omdat ook hij net als in mindere mate Wijnaldum gewoon goed speelt als het collectief dat doet. Kijk maar naar zijn interlands onder Koeman. Ben ervan overtuigd dat Memphis onder Koeman bij Barca en hopelijk een goede bondscoach weer opbloeit.

28 juni 2021 om 12:33

jongens hou nou toch eens op over Dumfries

zodra hij een gevoelig balletje moet geven , een steekpass , (iets moet doen waarmee je laat zien dat je kan voetballen ) dan weet je dat hij het verprutst

verdedigen is aan hem ,op 1 moment na , ook niet besteed,

gewoon een beetje hollen en gek kijken , dat kan een keer goed gaan tegen een matige tegenstander maar serieus met dumfries ga je altijd tegen problemen aanlopen .

wordt vergeleken met Kuyt, dat was inderdaad ook zo'n werker, maar die kon ook nog wel een aardig balletje trappen

Dumfries kun je het beste 2 cijfers geven , en niet hier een gemiddelde van maken .

Inzet een 10
Prestatie een 2

28 juni 2021 om 12:39

Pieter

Sterker nog, de boze en zwaar teleurgestelde goegemeente valt nu over elkaar heen dat Depay een waardeloze speler is en had moeten worden gewisseld, maar die mensen hebben echt totaal niet door hoe goed Memphis heeft gepresteerd in oranje, hoeveel goals en assists hij wel niet heeft én dat hij, veruit, de beste optie is die we hebben in de spits. Noem ze anders maar eens op, een betere hebben we niet. En, als je het goed beschouwd, dan hebben we ook geen betere nodig, want Memphis is gewoon voor oranje een uitstekende spits.

En dat hij daarnaast een mannetje is, alle ballen wil nemen en de vedette is, so what? Nogmaals hij is verreweg de beste van iedereen. Hij is de man! Zou, in zijn plaats, echt niemand weten die kan wat hij kan en die ook geleverd heeft wat hij leverde.

Wat dat betreft snappen mensen die nu roepen om het wisselen van Memphis er echt helemaal niks van. Types als hij wissel je niet. Hij heeft het vermogen om, zelfs als hij als een drol speelt, tóch een goal te maken en de wedstrijd voor je te beslissen. Uiteraard laat je die altijd staan! Kijk alleen al naar dit EK. Slecht gespeeld, toch twee goals.

Iedereen roept altijd heel makkelijk dat iemand weg moet, maar slechts weinigen denken erover na wie hem dan moet vervangen. Want als we na het zien van de oefencampagne nog zouden beweren dat een Weghorst basismateriaal zou zijn, ja dan heb je echt stront in je ogen. Dat is hooguit een invaller/stornram. Dus wie kan het dan beter dan Memphis? Vingers??

28 juni 2021 om 17:53

Daarmee doe je Dumfries te kort. Ja hij bereikt veel met zijn inzet en is voetballend niet de beste, maar was wel belangrijk. Als je spelers qua prestatie een 2 wil geven, dan moet je die aan Depay, Wijnaldum, Blind, Stekelenburg en F. De Jong geven, maar niet aan Dumfries!

27 juni 2021 om 21:16

Helaas dat de coach geen cijfer krijgt. Wat een drama die man. Letterlijk alles wat De Boer heeft gedaan heeft negatief uitgepakt. Het systeem naar 5-3-2, de vreemde keeperswissel vlak voor het toernooi, alle omzettingen in het elftal als gevolg van de druk van de media (Gravenberch voor De Rhoon werkte niet, Malen voor Weghorst pakte slecht uit), vandaag de wissel van Malen terwijl hij Depay eruit moet halen… hoeveel herexamens mag deze trainer nog maken?

27 juni 2021 om 23:39

Keeperswissel was ik eigenlijk alweer vergeten, wat zal Cillessen geïrriteerd op de bank gezeten hebben zeg. Stekelenburg gaat bij die 1e goal uit zijn gebied in een poging om de bal weg te stompen maar doet dit totaal zonder overtuiging en vertrouwen dus bereikt hij de bal niet eens. 2e goal ook slecht gekeept. Laten we het daarbij niet eens over dat moment hebben waarbij Dumfries de bal moest blocken, anders was je hier gewoon met 0-3 of 0-4 van het veld gestapt...

28 juni 2021 om 17:54

Cillessen en Krul geirriteerd op de bank en Pasveer gok ik met een goed gevoel, wat was Stekelenburg slecht zeg

27 juni 2021 om 23:55

Depay had zelfs een 1 mogen krijgen wat was hij weer slecht en met hele houding doen alsof hij een wereldvoetballer is die al 3 Ballon Dors heeft gewonnen, zo loopt hij over het veld heen.

28 juni 2021 om 07:25

Allemaal was het slecht. Frenkie een 4,5 op basis van wat dan? We moeten eens ophouden met dat ophemelen van hem. Want in welke grote wedstrijd is hij nou opgestaan dan. Leuk dat die het goed doet tegen matige clubs en landen, maar tegen de teams waar het om gaat is hij altijd onzichtbaar.

28 juni 2021 om 11:57

Frenkie heeft in de wedstrijden tegen Frankrijk en Duitsland echt geëxcelleerd. Best raar dat je dat allemaal nu alweer bent vergeten. Dat waren de grootste wedstrijden van oranje sinds het WK 2014.

Los daarvan moet je wel rekening houden met het feit dat Frenkie het grootste slachtoffer is van dit systeem. Wanneer speelde Frenkie zijn allerbeste voetbal? Bij Ajax in dat seizoen dat ze Real versloegen en bij oranje. Beide in een 4-3-3 met de punt naar voren. In dát systeem staat de linksback altijd hoog en bouwt Frenkie op vanuit zijn meest favoriete plek, vanaf de linksback positie. In 5-3-2 kan dat niet, want dan staat de LCV op die plek. En dan voelt Frenkie zich gewoon duidelijk een stuk minder prettig en is zijn rendement en zijn voortzettingen gewoon minder. Zie Barcelona.

Dus in plaats van het afzeiken van Frenkie, wat gewoon onze allerbeste speler is ongeveer en die dus best opgehemeld mag worden, zou je je beter af kunnen vragen hoe het komt dat hij een stuk minder speelt dan eerder in oranje, toen hij elke wedstrijd excelleerde.

28 juni 2021 om 12:07

Ik heb het nooit begrepen waarom spelers niet op hun natuurlijk positie worden gezet, want dan heb je voor die positie een zorg minder. Zet je ze ergens anders neer omdat je voor die plek geen goeie hebt offer je feitelijk 2 posities op. In principe speelt op beide posities geen speler in zijn kracht en kwaliteit.

28 juni 2021 om 12:32

Het probleem, als je dat niet doet, is dat je dus een aantal topspelers, zoals Frenkie, ernaast moet zetten. En ik kan je verzekeren dat je dan dus de vraag krijgt waarom je zo'n idioot bent die je beste spelers ernaat zet. Oftewel, goed doen, dan bestaat niet (tenzij je het toernooi wint). Maar alles minder, ja dan ben je een dorpsgek en mafkees.

28 juni 2021 om 11:43

Ik ben al lang blij dat Wijnaldum eens een laag cijfer kreegt. Ja, hij scoorde 3x dit toernooi. Maar ik vond hem toch wel dramatisch buiten die goals om.

En terecht, captain onwaardig, De eerste die niet thuis geeft wanneer het niet loopt. Wat een overschatte voetballer is Winaldum. Een 4 voor handballer De Ligt is veel te royaal.

27 juni 2021 om 23:38

Ongekend dat je zo speelt als aanvoerder. Gewoon schandalig. Verder iedereen dramatisch, Memphis naar Barca gaat natuurlijk niks worden. Ik zie Lukaku bij de belgen in de spits maar dat niveau is wel even 3 levels hoger. 2 jaar leek een kort contract voor Barca maar ik denk dat ze spijt gaan krijgen van contractje Memphis..

28 juni 2021 om 00:34

Overschat is Wijnaldum echt niet. Weer zo'n mooie reactionaire comment. Man is ongeloofelijk belangrijk geweest voor Nederland en Liverpool.

28 juni 2021 om 07:13

Hij wás belangrijk geweest. Maar hij is dit hele toernooi al slecht. Te oud misschien?

28 juni 2021 om 10:02

Zo belangrijk is hij nog niet geweest voor Nederland.
Vool Liverpool wel ja....

28 juni 2021 om 10:29

Wijnaldum heeft meer interland goals gemaakt dan Van Basten en meer assists in Oranje afgeleverd dan Van der Vaart en Robben. Je bent duidelijk onwetend.

Depay mag anders ook een 2 hebben.

27 juni 2021 om 20:37

En Frenkie een 1. Enige wat ik hem heb zien doen is zeiken tegen de arbitrage. Als hij daar een cijfer voor zou moeten hebben dan zou hij wel een 10 krijgen. Misschien eens z’n voeten laten spreken al gaat dat bij hem altijd lastig als het team eromheen het moeilijk heeft. Een sterspeler die geen team kan dragen is geen sterspeler.

Nou nu zien we dus dat Stekelenburg helemaal geen goede keeper is. Iedereen die niet uit Amsterdam komt ziet dit toch gewoon? Hoe kan je een keeper erin zetten die 10x meedoet en dat tegen teams als Emmen en VVV. Twee keer verschrikkelijk

Depay dramatisch, Blind nooit meer oproepen want die kan het niveau echt niet meer aan en over Promes wil ik niet eens beginnen

Heel teleurgesteld in dit Oranje

27 juni 2021 om 20:08

Maar wel tevreden over Wijnaldum, Depay, De Roon, Van Aanholt en Malen ?

27 juni 2021 om 20:09

Deed Wijnaldum mee dan? Heb hem niet gezien.

27 juni 2021 om 20:11

Inderdaad. Wat een slechte keeper geworden. Tegen Macedonië had hij ook 2 blunder. Nu ook 2 blunders bij de 2 doelpunten

27 juni 2021 om 20:11

Niet zo stressen joh, we hebben tenminste een statement kunnen maken🏳️‍🌈🏳️‍🌈🏳️‍🌈💪

27 juni 2021 om 20:11

Dat Stekelenburg onder de lat staat is een van de meest bizarre keuzes van deze bondscoach. Echt werkelijk krankzinnig...

27 juni 2021 om 20:15

Ik en onder andere japie hebben dit al vanaf dag 1 gezegd. Stekeleburg opa 1e klas is de grootste grap ever en al die ajax supporters vonden dat natuurlijk niet. Gozer heeft geen 1 echte redding gemaakt en stond er maar bij en keek er naar dit hele toernooi. Pasveer moet echt wel 1e keeper bij ajax worden dit seizoen, die is ook oud maar liet de laatste jaren bij vitesse ten minste zien om ballen te pakken.

27 juni 2021 om 21:08

Mee eens, ik snap ook niks van deze keuze maargoed. De sterren: Depay, Wijnaldum, de Jong en de Ligt gaven allen niet thuis vandaag. Ondanks dat we een dramatische keeper op goal hebben was het als team zwaar ondermaats.

27 juni 2021 om 20:18

Kom op man, we hebben niet eens 1 schot op goal gehad. Het was een gezamenlijke wanvertoning waarbij iedereen van mij een 3 mag hebben.

27 juni 2021 om 20:45

Dat anderen ook enorm slecht waren betekent niet dat je dan maar niets mag zeggen over een specifieke speler toch? In het geval van Stekelenburg was de keuze natuurlijk sowieso al bijzonder, dus dat hij er specifiek uitgelicht wordt is niet heel gek.

27 juni 2021 om 21:18

Sammerens bedoel je dat je Cillessen had meegenomen? Dan eens namelijk. Maar van de keepers die mee zijn is Steek niet slechter dan Krul of Bizot. Dat is lood om oud ijzer. Mensen hebben een kort geheugen maar vergeet niet die laatste pot van Krul. Om te janken. Vandaag vond ik het aan een heleboel spelers liggen. Op volgorde: Wijnaldum, Memphis, Frenkie, Van Aanholt, De Ligt, De Roon, Malen, Steek, Blind. De Vrij en Dumfries vond ik nog wel oké. Mis ik dan nog iemand? Steek was niet goed maar verdient geen aparte benoeming in tegenstelling tot anderen vind ik.

27 juni 2021 om 20:53

Het is pijnlijk. Was fantastisch in 2010 maar daarna is het niets meer. Werd in 2016 uit het niets weer in Oranje gezet omdat hij even bij Everton mocht spelen totdat ze een fatsoenlijke keeper konden aantrekken, met een kostbare blunder tegen Frankrijk tot gevolg. Het was tevens een pijnlijke situatie voor Zoet die destijds tweede keeper was en uit het niets gepasseerd werd.

Nu dus de tweede keer, met het toch op rare wijze wegzetten van Cillessen en het vervolgens passeren van Krul. En voila. Twee keer zeer matig bij de gelukkig afgekeurde goals van Macedonië en vandaag volledig door de mand gevallen bij de goals, waarbij hij zeker bij de eerste een zeer negatieve rol speelde.

Afzwaaien en hopen dat Cillessen en Krul beschikbaar blijven totdat iemand als Bijlow zich ver genoeg heeft ontwikkeld.

27 juni 2021 om 20:59

En de vrij is ook veelste traag voor een 4 verdedigings systeem ook nooit meer opstellen, depay kan er niks van nooit meer opstellen. Moeten we nog even doorgaan? Makkelijk zo he! Grootste fout is dat 532 systeem, tegen de slechtste tegenstanders uit het team waren we al slecht dus dit was gewoon te verwachten. Als je zelfs niks creeert dan weet je dat een klein beetje pech al fataal kan zijn. Teveel proberen te spelen op geluk.. verdiend er uit.

27 juni 2021 om 21:37

@slickrick,, geef Stekelenburg maar de schuld ja. Had beide goals moeten hebben. Schandalig dat Nederland zo slecht speelt, allemaal de schuld van Stekelenburg. 3 man op de doellijn niemand die het duel aangaat, schuld van Stekelenburg. Hoe durft Nederland aanvallend te voetballen met een 1-0 achterstand waardoor je de 2-0 tegenkrijgt, schuld van Stekelenburg. Waardeloze keeper...

27 juni 2021 om 23:26

Allemaal leuk en aardig van je.. Knap om vanaf de zijlijn achteraf zo te roeptoetereren hoor. Maar wie dan wel? Het is zo verschrikkelijk makkelijk wat je doet.......

27 juni 2021 om 23:30

@de toekomst, ik heb het vanaf begin af aan gezegd. Dat "jullie" het verdedigden had puur met clubvoorkeur te maken. Belachelijke keuze, zoals De Boer er meerdere gemaakt heeft.

27 juni 2021 om 23:47

Haha geen enkele andere speler had het verschil gemaakt. Het hangt niet af van een Hateboer, Vorm, El Ghazi, of de door jouw te hoog aangeschreven Karsdorp want dat zijn niet de sterkhouders en juist die geven niet thuis. Dit is niet door lood om oud ijzer keuze maar een bedroevende niveau van je nieuwe generatie.

27 juni 2021 om 23:48

@detoekomst Krul ipv Stekelenburg en Timber of liever Aké ipv van Blind. Lijkt me niet zo moeilijk toch?

28 juni 2021 om 07:40

Krul had er 3 of 4 doorgelaten. Van de keepers die mee waren is Stekelenburg gewoon de beste. Geen wereldkeeper. Maar nog steeds heel degelijk. En heeft een beter toernooi gehad dan Wijnaldum en depay.

28 juni 2021 om 11:21

Hahaha. Stekelenburg een beter toernooi dan Wijnaldum? Nu probeer je gewoon oprecht om me een rolberoerte te bezorgen. Ik vond het bizar dat Stekelenburg tot nu toe elke wedstrijd een voldoende kreeg. Had wienig te doen, maar wat hij deed was gewoon elke wedstrijd matig. Wijnaldum was in de groepsfase prima.

27 juni 2021 om 23:50

Ergste is, ik heb al die tijd geroepen om Bijlow. Die had bij de eerste goal vol voor de voorzet gegaan. Die wordt afgerekend op onbehouwen gedrag, Stekelenburg was te twijfelachtig en mild hier

28 juni 2021 om 07:47

@misterL. Bijlow was waarschijnlijk beter geweest. Aan de andere kant had dit oranje waarschijnlijk slecht ut gedaan voor het zelfvertrouwen van hem. Hij had er ook een paar doorgelaten en met bijlow waren we gisteravond ook uitgeschakeld

28 juni 2021 om 08:10

Maar hoeveel wedstrijden is Bijlow fit.
Het lijkt me spannend om deze glazen man mee te nemen.

28 juni 2021 om 08:40

Dat heeft ook vrijwel niemand gezegd, echter hebben we drie matige keepers, ik vind Stekelenburg dan in ieder geval nog rust, ervaring en een goede trap brengen. Voor mij geen verassing dat hij dit soort ballen niet heeft. Bij de 1-0 verlies je 3 duels, wijnaldum op het middenveld, en twee kopduels en dan zou Steek het gedaan hebben.

28 juni 2021 om 14:10

Rot op man, beide goals zijn in beginsel gewoon de schuld van gini die niet eens het duel aan gaat. bij goal 1 staan er drie man op de doellijn die geen moer doen. Blind 1 slechte wedstrijd, toevallig de wedstrijd waarin heel oranje als een stelletje zoutzakken rondlopen, en dan dan Blind maar gelijk afschrijven, dan kunnen we beter een heel nieuw NL elftal verzinnen hoor

En het kan nog lager want ik geef een 1 aan onze bondscoach !!! Man, man wat een sof. Een gemakkelijke poule en aan de gemakkelijke kant van het schema. En dan zo'n drol van een wedstrijd spelen. Beschamend !!

27 juni 2021 om 20:54

Ik wilde eigenlijk niet reageren op emotionele reactie en had al verwacht dat we natuurlijk de bondscoach weer afmaken. Nadat we wat geloof in hem hadden gaan we weer los natuurlijk want deze bondscoach had een prima selectie waarbij de slechtste voetballer de beste voetballer was van Oranje, namelijk Dumfries. Wat kan die man hard rennen zeg alleen weet hij niet wat ie met een bal moet. Dan Malen, waar iedereen de Boer wilde afmaken omdat Malen niet speelt, oh zo gevaarlijk maar oh zo slecht in het afmaken. Dit toernooi 3 opgelegde kansen die hij er gewoon niet in krijgt. Dan Depay, onze grote man, onze steun de speler die naar Barca gaat want deze speler is speciaal. Ja, zo speciaal dat hij geen bal in de voeten van een medespeler krijgt alleen als hij een hakje geeft want dan ziet ie het zelf niet waarschijnlijk.

Ipv de Boer compleet afmaken want he we moeten toch iemand ophangen toch? Ik heb best een beetje medelijden met de Boer, de grootste fout die hij gemaakt heeft is ja zeggen tegen deze functie waarbij je bij je aanstelling al Persona non Grada was voor vele met een selectie en generatie die vooral vanuit de verdediging goed is maar aanvallend niet normaal slecht. Ja dan krijg je onderlinge discussies over Berghuis, Bergwijn en Promes die allen niets horen toe te voegen in Oranje.

Tuurlijk heeft ook deze bondscoach keuzes gemaakt die vooral achteraf niet goed zijn geweest, denk aan Stekelenburg die vandaag drama was, of toch Promes die ingezet werd als nood oplossing die helaas ook nodig was maar niets bracht. Nee, ook keuzes die de tegenstanders hadden gemaakt ha 0,0 opgeleverd bij deze selectie van lood om oudijzer.

We zijn met deze jongens niet klaar om tegen een uitermate verdedigende teams professioneel en slim te zijn. Een schot van afstand zoals een Sneijder die had is bij geen speler te vinden. Een spits als v Persie staan we mijlenver vanaf of een Bergkamp of v Nistelrooij. Nee, wij hebben te hoge verwachting en zoeken altijd iemand om op te hangen. Helaas want ik ben bijna 100% zeker dat als Malen scoort je iig weer een ronde verder bent.

27 juni 2021 om 23:34

@Thamike, uiteindelijk is Frank verantwoordelijk. Ik was sceptisch over de keuzes van Frank, zowel het opstellen van Stekelenburg als het zwichten voor Malen(want Malen heeft in 13 toppers slechts 1x gescoord) Weghorst had moeten spelen en Stekelenburg had op de bank moeten zitten, niet in het stadion......thuis dus. En dat is Frank aan te rekenen.

27 juni 2021 om 23:49

@FR ik zal zeker niet ontkennen dat Frank eind verantwoordelijk is. Maar om nu ineens te stellen dat Weghorst en Vorm het verschil hadden gemaakt vanavond is toch een beetje naïef?? De ene helft wil Malen en andere helft Weghorst en jij wil dat aanrekenen? Kom op. Beide hebben laten zien kwalitatief niet echt veel te zijn.

De Ligt gewoon een 1 hoor. Kost hier eigenhandig ons het EK.

27 juni 2021 om 20:09

nee dat was de boer je had gewoon met weghorst moeten beginnen dan was je door heel simpel

27 juni 2021 om 20:18

Ach, ga hem nou niet beschermen. De Ligt heeft wel vaker van zulke brainfreeze momenten met zijn handen. Wat was dat dom zeg, echt ongelooflijk.

28 juni 2021 om 00:39

Met Weghorst was je ook nergens gekomen. Maar Promes en Stekelemburg moeten niet eens in de buurt van het Nederlandse elftal komen.

27 juni 2021 om 20:16

Ligt niet alleen aan de ligt. Wijnaldum, malen en vooral Depay. Laatsgenoemde laat het al het hele ek afweten.

27 juni 2021 om 20:21

De Boer een 1, je gaat toch geen 5-3-2 spelen tegen een kwalitatief mindere tegenstander, ga gewoon aanvallend beginnen en dan win je 8 van 10 wedstrijden. Ongelofelijk, 100% De Boer zijn fout

Nederland-Tsjechië of andersom 12 keer gespeeld: Winst: 3x, Gelijk: 3x, Verlies: 6x.

De Ligt was natuurlijk de slechtste man vandaag. die kost je met zijn blunder gewoon het EK

27 juni 2021 om 21:12

Benieuwd wat van Basten te vertellen heeft...

27 juni 2021 om 21:18

En wat denk je dan van Malen die een 100% kans mist. Eveneens de reden dat we hier niet door gaan.

27 juni 2021 om 21:18

Als Malen die bal er gewoon inschiet krijg je die hele situatie met De Ligt niet eens. En sowieso: 0x op doel schieten tegen een land als Tsjechie dat kun je niet alleen De Ligt verwijten.

27 juni 2021 om 23:06

Je staat met een man minder door een handballer. 100% schuld.

27 juni 2021 om 23:36

Op basis van de reacties hier bleef ik maar denken dat De Ligt beter was dan De Vrij.........

27 juni 2021 om 23:39

Hahaha die Japie toch. De Ligt heeft 5 x een cruciale bal onderschept. Was verdedigend echt een van de weinig goed maar
Maakt een grove fout. Depay, is Japie fan van, doet op die hak na alles fout en zelfs de meest simpele passes over 8 meter komen niet aan. Toch weet Japie het te draaien naar de Ligt. Ook Malen laat zien geen killer te zijn en niet alleen deze wedstrijd. Toch wil ik eigenlijk niet zoals Japie op een individu los gaan want dit was een collectief falen van vooral de vedetten. Hier had niemand kaas van kunnen maken met deze instelling en kwaliteit.

28 juni 2021 om 00:13

ga je nou serieus een gemiste kans vergelijken met opzettelijk hands maken? een gemiste kans kan gebeuren. opzettelijk hands maken slaat nergens op. je weet dat daar sancties aan vast zitten

28 juni 2021 om 09:32

Waarom draai je de discussie nu weer dan? Wil jij serieus zeggen dat Depay een beter wedstrijd speelde dan de Ligt? Sorry maar dan ben jij nog een grotere zwart/wit denker dan ik dacht. Hands maken is dom en heeft grote consequenties maar staat toch los van hoe slecht Depay speelde? Dit is geen vergelijk wie de domste fout maakte maar wie het slechts speelde.

Maar Depay is heilig bij jouw volgens mij. Oh ja en in jouw theorie is een openkans missen gelijk aan en blunder achterin, of moet ik even wat quotes van je erbij pakken?

28 juni 2021 om 17:12

Depay was niet goed nee maar hij heeft er iig niet voor gezorgd dat we met een man minder verder moesten door een actie te maken waarvan je op voorhand weet dat je er rood voor gaat krijgen. De Ligt was imo dus idd slechter dan Depay want zijn opzettelijke hands was het keerpunt in de wedstrijd

Heeft Wijnaldum de bal wel is aangeraakt deze pot? Speelde letterlijk verstoppertje. Aanvoerder van helemaal niks. Kan niet wachten tot Van Dijk weer. Stekelenburg ook weer als een opa te keepen. Die hoeven we ook echt niet meer. Geeft een corner weg en loopt te kloten bij die corner. Frenkie en Memphis waren meer aan het klagen.

Geef ze op Dumfries na lekker allemaal een 2. Gewoon een collectieve wanprestatie, met nagenoeg geen lichtpuntjes. Dumfries was goed, de Vrij aardig, de rest heeft er helemaal niks van gebakken inclusief de bondscoach. Experiment van 5-3-2 compleet mislukt.

27 juni 2021 om 21:21

Nouja eens met je qua cijfers he, maar over een systeem kan je toch niet praten als het halve team met pap in de benen speelt. Dat hadden ze ook in 433 niet gewonnen. Zelfs de door sommigen hier aangeraden 443 was niet genoeg geweest met deze instelling. Frenkie verwoordde het perfect, het voelde zwaar. Zo liepen ze erbij. Daar is geen systeem tegen opgewassen. 433 had je met Berghuis moeten spelen en Weghorst in de punt. Alsof die zo goed waren dit toernooi. Ben er nog steeds van overtuigd dat je in 532 je beste spelers kan opstellen. In 433 niet per se.

27 juni 2021 om 21:28

Ik kijk er anders naar. 5-3-2 was zogenaamd de weg naar succes. Het ei van Columbus. Alles moest daarvoor wijken en 9 van de 11 basisspelers moesten iets anders gaan doen dan ze gewend waren. Nu lig je eruit in de achtste finale. Dat was je met 4-3-3 ook wel gelukt hoor met deze tegenstanders, wellicht dat je het beter had gedaan zelfs. Jij draait het nu om. We zijn er roemloos uitgegaan, juist hetgeen dat dit systeem had moeten voorkomen.

27 juni 2021 om 23:42

@master D heb jij echt het gevoel gehad dat 532 ons de weg naar succes zou brengen?? Dat is behoorlijk naã¯ef dan. Er wordt 532 gehanteerd omdat we voorin B garnituur hebben en achterin met De Vrij, De Ligt en Blind nog enigszins kwaliteit hebben. Dit was toch duidelijk kiezen om niet overlopen te worden omdat we een generatie hebben die echt 3 klasse minder zijn dan onze vorige generatie. 433 had never nooit beter uitgepakt. Weghebben geen Robben, v Persie en Sneijders meer.

28 juni 2021 om 07:58

Met 523 zijn we eerste geworden in de groep terwijl niemand iets verwachtte van oranje. Als we 433 hadden gespeeld peed hadden we waarschijnlijk doelpunten tegen gekregen en mogelijk punten verspeeld in de groep.

28 juni 2021 om 10:39

@thamike Nee, dat gevoel heb ik nooit gehad. Echter is dat wel de leugen die men rond Oranje ons verkocht. Dat de enige weg naar succes of kans op succes met 532 was. Dat is dus pure onzin gebleken. Daar ben ik dan ook kritisch op. Als het toch niks wordt, blijf dan gewoon lekker bij je huisstijl in plaats van met baggervoetbal en defensiefgestuntel er alsnog tegen een c-land uit te vliegen. Dan kan je met je eigen stijl ook wel. We zijn nu alsnog overlopen.

Malen verprutst opnieuw een grote kans, Wijnaldum en Memphis geven niet thuis en Frenkie speelde echt op een dieptriest niveau. Verder zag Stekelenburg er ook niet sterk uit bij de 1-0 en heeft de Ligt zijn rode kaart volledig aan zichzelf te danken. Kortom, teveel spelers die niet thuisgaven. Wat de oorzaak is, mag Joost weten, maar het is typisch Nederland om een wanprestatie te leveren na een goede groepsfase zie Euro 2008 en het WK 2006. Als eindverantwoordelijke moet Frank de Boer ook weg. De lijn bij Oranje is gezakt na het vertrek van Koeman en dat kun je maar aan 1 man verwijten.

27 juni 2021 om 21:24

De oorzaak benoemde Frenkie, er was geen energie. Hitte, slecht eten, te veel spanning, te weinig slaap, gebrekkige focus, te hard getraind, vermoeidheid, geen idee wat het was. Misschien een combinatie. Maar de Tsjechen waren fit en wij niet. Met name Memphis en wijnaldum en frenkie zag ik dit bij. De Roon ook, die zat er weinig tussen. Groot verschil met de poule fase wedstrijden.

Echt zo'n wedstrijd waar je de leiderschap van Van Dijk miste. Nederland had 0 geloof na de rode kaart. Je kunt met 10 man echt nog wel een strijd geven, maar er was geen leiderschap die minstens probeerde om er een strijd van te maken. Als kippen zonder kop. Maar dat was ook al het geval gedurende het hele toernooi.

Wederom onbegrijpelijke cijfers. Hoe de Ligt en Frenkie zo'n hoog cijfer hebben gekregen, vraag ik me echt af. Had lekker iedereen een 2 gegeven en Dumfries een 6. Lekker simpel en nog terecht ook

En wat krijgt Frank de boer als cijfer...?

Ik vond Memphis en Van Aanholt zo slecht spelen wauw zeg. Pff !

Tja wat wil je als je gegarandeerd een basisplaats hebt ookal speel je beroerd, De Boer heeft compleet over zich heen laten lopen. Wijnaldum Memphis en De Jong denken niet aan het teambelang maar alleen aan de spotlights. Overigens Timber is in alles beter dan De Ligt, weet niet wat hij in Italië doet maar die gozer is zo wild en heeft nul overzicht. De Boer moet eruit hoor maar vind dan wel een coach die deze groep aan durft te pakken, misschien wil Van Gaal nog een WK doen.

De zogenaamde grote jongens van de grote clubs lieten het afweten. De allerbeste van het stel speelt voor de duizendste keer verstoppertje, maar God, wat is het toch een leuke frisse jongen. De grote topverdediger die ons al een keer een toernooi heeft gekost besluit ineens te gaan handballen. De bejaarde keeper die door vriendjespolitiek een plekje onder de lat is geschonken gaat 2 x niet vrijuit. De potentiële wereldspits mist om amateuristische wijze een niet te missen kans. De coach die overal mislukt is en door de hele voetbalwereld wordt uitgelachen zet de kroon op zijn werk.

28 juni 2021 om 10:17

Stefan De Vrij heeft niet verzaakt, dus in ieder geval 1 grote jongen die het nog oké deed. Voor de rest eens. Afgrijselijke doelman. Echt onbegrijpelijk. Gini met een vreselijke pot. Depay een vreselijk EK. Promes erin gooien voor Malen. Waar heb ik in hemelsnaam naar gekeken gisteren? Dumfries en De Vrij oké, maar de rest? Vreselijk.

Waardeloos allemaal.

Steek viel me niet mee vandaag. Aanholt moet verteld worden dat hij naar voren mag spelen en 2e goal loopt hij te kloten op dat lijntje. Blind veel te veel balverlies. De ligt moet is kappen met bambi on ice spelen. Denzel mag langs de douane komen, als enigste wat geprobeerd.

Roon kan niet beter. Juffrouw de jong heeft in barca alleen leren zeiken. Wijnaldum heeft meegedaan? En memphis tja… de leider zogenaamd maar hij had beter een welpje als tattoo kunnen zetten op zijn rug.

Uithuilen en fijne avond mannen

Hahaha waren ze dronken? Je hebt een keeper die onder de bal doorspringt een verdediger die met een rode kaart de wedstrijd tot een hopeloze opdracht maakte en een spits die n 100% kans miste. Maar de slechtste man is een speler die het lastig had omdat het hele middenveld geen vuist kon maken. Wijnaldum een 2 kan, maar Stekelenburg en de Ligt toch wel een 1, Malen een 3,5 kan ik nog wel mee leven, die deed het verder aardig

Teveel regenboogvlag, teveel bullshit en zoals altijd onderschatten wij de tegenstander. Wijnaldum was nergens te zien en Frenkie helaas ook niet. De Boer was radeloos nadat De Ligt eruit was gestuurd, met Koeman hadden wij in ieder geval een plan A en B. Miezerig vertoning.

Blind was zeker niet beter dan wijnaldum...
De ligt een 4 met zn rooie kaart en wijnaldum een 2 ,hoe redelijk zijn de cijfers.....

Ik persoonlijk vind dat Depay een veel te hoog cijfer heeft. Man man man wat heeft hij dit Ek onder zijn niveau gespeeld. Tuurlijk was deze wedstrijd slecht en speelde vrijwel iedere speler onder zijn niveau. Miss Dumfries daarbuiten gelaten. Maar van depay valt mij dit wel heel erg tegen. Helemaal met zijn kwaliteiten...

De Ligt een 4? Hij heeft eigenhandig de wedstrijd weggegeven met een oerdomme handsbal. Frenkie een 4.5? Hij was meer aan het klagen en huilenbuilen, dan dat hij aan het voetballen was. Ook op TV worden deze twee namen helemaal niet aangepakt, en focust iedereen zich op Wijnaldum en Depay. Wanneer gaan deze twee 'ideale schoonzonen' eens aangepakt worden?

Wat een onzin! 1 man is persoonlijk verantwoordelijk voor de uitschakeling met zijn lompe, domme, onhandige, onnodige actie. Wat een fouten heeft die gemaakt zeg in zijn korte carrière. Lekker thuis laten voortaan. Van Dijk komt toch weer terug

Bij De Ligt en Frenkie is een 2 meer dan genoeg

Oei halen we de kwalificatie voor het WK met dit uitgebluste team van schooljuffies?
Doe maar een boycot dan besparen we ons tenminste een enorme blamage.

Frenkie, Wijnaldum en Depay verdienen alle 3 niet meer dan een 1. Alle 3 totaal onzichtbaar… Ik vond Dumfries en de 3 centrale verdedigers wel ok tot de rode kaart. Van Aanholt heeft niets gebracht, de Roon deed zijn ding en Malen was in ieder geval soms nog dreigend. Maar als het creatieve hart en de vedettes een dag vrijaf nemen, wordt het blijkbaar niet veel.

Van mij mocht Frenkie wel een 1 krijgen. Heb hem alleen maar zien zeiken tegen de grens en scheidsrechter. Ga een voetballen joh. En hij moet zoveel geld waard zijn? Wat een lachertje.

27 juni 2021 om 20:51

Zeker geen goede wedstrijd van Frenkie, hij wilde er in ieder geval nog wat van maken en stak er energie in i.t.t. Wijnaldum die de volledige wedstrijd onzichtbaar was.

Iedereen kan weer even los gaan en een speler er uit pakken waar ze van te voren al zeiden dat die er niet in hoort, en dus hebben ze nu gelijk. Komisch om te zien wel. Mensen we kunnen wel elke speler gaan ontleden en vertellen wat die wel niet allemaal fout heeft gedaan maar het is gewoon een collectief falen. Dus pak gewoon de borrelnootjes erbij en ga naar Belgie - Portugal kijken. Volgens mij kunnen we allemaal wel pagina's vullen met wat er verkeerd gegaan is maar we schieten er toch niks mee op. En weer door!

27 juni 2021 om 22:43

Ja makkelijk he, mensen die je nog nooit hebt gezien hier hebben het toch al eerder gemeld dat ze vul naam hier in thuis hadden moeten laten, en dat die het niveau echt niet aan kan en dat de bondscoach hier alles fout heeft gedaan..

iets met waan van de dag...

Mooi moment om door te selecteren richting het WK. Steek kan echt niet meer en Blind is veel te traag geworden. Dat systeem met 3 centrale verdedigers en dan nog twee verdedigende middenvelders werkt niet. Promes nooit meer oproepen. En dan terug naar de basis met 4-3-3

Als malen alleen op de keeper af gaat en niet scoort is te schandalig voor woorden... vervolgens gaat de ligt in de fout als een amateur. En daarna roep je het op je zelf af. Je hebt dan ook wissels spelers waar je niks aan hebt.. maar laten we er geen doekjes om heen winden, we hadden deze makkelijk moeten winnen. Wat een blamage.

Wel toepasselijk om vandaag als een stel homo's te spelen. Wat een offday, 532 heeft gemaskeerd waar het al die tijd onder de Boer heeft ontbroken, aanvallend voetbal met passie. Wat een schril contrast met de Tjechen die (zoals het hoort) fit voor de dag komen met een over mijn lijk mentaliteit. Liever met 433 roemloos ten onder dan een afwachtende 532.

Naast Wijnaldum was Stekelenburg ook dramatisch slecht. Ik heb hier al tig keer aangegeven dat hij dramatisch is bij hoge ballen vanaf de zijkant, maar dat werd hier dan steeds weerlegd. Door hem komen we 0-1 achter. Hij is de enige in onze 16 meter die met de handen aan de bal mag komen, kom dan gewoon uit en sla die bal weg. Nee hoor onze Maarten gaat weer twijfelen wil eerst komen, stapt dan terug, drama keeper.

Dumfries verdient gewoon een 7. Op een te hard passje na niks fout gedaan.De Vrij en Frenkie deden het ook prima. Je hoeft niet heel het elftal te fileren omdat de helft het dramatisch doet.

Dat gezeur over 433 is ook wel vermoeiend. Dat met 3 centrale verdedigers is buitengewoon logisch als je normaal de Vrij, van Dijk en de Ligt hebt. Zijn op papier met Frenkie de beste spelers die je hebt. Je moet alleen een invulling geven aan de overige spelers. En dan zijn Wijnaldum en Depay ook logische namen. Bij 433 had het echt niet veel beter gegaan.

Zowaar een keer grotendeels eens met de cijfers. Wat een aanfluiting deze groep.

Alle azijnpissers hier uit hun hok gekomen. Bijna juichend, eindelijk hebben mogen ze los. Nu even de reeele cijfers:

Steek .5, Blind 6, de ligt 5.5, De Vrij 7, van aanholt 5, Dumfries 7.5, Wijnaldum 5, Frenkie 6, De Roon 3, Wijnaldum 5, Depay 4.5, Malen 6

27 juni 2021 om 21:55

Reëel zeg je en dan geef je Wijnaldum een 5. Die heeft absoluut niets goed gedaan. Een 2 is terecht.

27 juni 2021 om 23:16

De Roon een 3? Dan heb je er toch geen kaas van gegeten zeg. Heeft precies gedaan wat van hem gevraagd werd, maar het wordt lastig als iemand kortsluiting maakt in de bovenkamer en de bal met de hand wegslaat. Dumfries en De Vrij heb je gelijk in, maar je mag toch wel wat kritischer kijken naar een Frenkie, Blind, De Ligt, Wijnaldum en Stekelenburg, want wat die vandaag lieten zien sloeg nergens op.

28 juni 2021 om 12:08

Dat valt allemaal best wel mee. De teleurstelling kleurt heel veel cijfers in.

Schiet Malen die bal erin, dan krijgen álle spelers sowieso hogere punten. Zo eenvoudig is dat op zichzelf ook nog wel.

Op een enkeling na allemaal een 1 verdiend. Was niet om aan te zien en je verliest van een ploeg die zelf ook niet wisten hoe te voetballen. Wat een drama.

Wat zien we toch allemaal in Memphis, onze spits, hij die de doelpunten moet maken of voorbereiden. 4 wedstrijden, 2 doelpunten waarvan 1 penalty. Buiten dat is Nederland alleen maar bezig met de politiek en haar beslissingen, noem een Akwasi grap en het homo gedoe in Hongarije en ga zo maar door. Ze kunnen beter wat meer en beter trainen, en de KNVB, zoek een nieuwe bondscoach aub, dit is om je kapot te schamen als Nederland

27 juni 2021 om 21:52

Ze maken, met de Boer, straks nog een statement door de WK kwalificatie te missen. Niet naar Qatar; dat willen jullie toch??;-)))

De Ligt een 4?? Die rode kaart alleen is al een 1 waard.

Wijnaldum een 2, maar De Ligt wel een 4 geven??? Mathijs de Ligt zijn dik gedrukt en in het rood de laagste cijfer moeten krijgen. Van Dijk had de verdedigers nog kunnen structureren, maar hoe wij de laatste paar wedstrijden aan het verdedigen waren is gewoon ondermaats.

27 juni 2021 om 21:50

Ik vond het al vreemd dat Timber plaats moest maken voor De Ligt. Want die speelt veel rustiger en verdedigt beter. De Ligt is meer fysiek, maar veel te wild. Dus voortaan Timber maar weer Rcv...

@rikkieee. Stekel is echt wel beter dan Cillessen. Depay en wijnaldum lieten het afweten. We hebben simpelweg te weinig kwaliteit. Frank de boer wisselde slecht. Als je tegen een matige ploeg als Tsjechië het niet kunt..... Dumfries topscorer, zegt genoeg...

Dumfries verdient een dikke 8! Dat was de enige speler met inzet en spirit. De rest liep maar een beetje verdwaasd rond. En, wat nog veel erger is, we moeten nog een WK kwalificatie spelen met een coach die totaal geen verstand van tactiek heeft. Of hoe te wisselen. Dat wordt dus ook niks. Bedankt Knvb!

Een 2 is nog te hoog. Flauwe “statements” maken doe je maar lekker als je de wedstrijd gewonnen hebt. Slappe hap.

De Roon een 4 😂😂😂 De Roon mag niet eens een cijfer krijgen, hij is totaal geen Oranje speler, niet eens goed genoeg voor Jong Oranje. Wat een wanvertoning, wat een middelmaat.

27 juni 2021 om 23:20

Samen met Dumfries en De Vrij de enige spelers die een voldoende verdienden. Kei hard werken en hun taak vervullen, waar de overige 8 dat nalieten. Als je na de groepsfase nog steeds niet gezien hebt dat De Roon essentieel is voor de balans op het middenveld stel ik voor voortaan naar het WK Jeu de boules te kijken.

Ben het niet eens met VZ, want deze cijfers doen het lijken alsof er sprake is van een collectieve off-day, terwijl dat in werkelijkheid minder zwart-wit is: als de helft van de spelers niet thuis geeft, is er voor de andere helft geen redden aan, zeker als zij op z'n best een zesje scoren. Om even subjecteif te worden, wat mij betreft: Maarten Stekelenburg3 -- 6 Denzel Dumfries5 -- 6.5 Stefan de Vrij5 -- 6 Matthijs de Ligt4 -- 5 Daley Blind3 -- 5.5 Patrick van Aanholt3,5 -- 3 Marten de Roon4 -- 4 Georginio Wijnaldum2 -- 2 Frenkie de Jong4,5 -- 5.5 Donyell Malen3,5 -- 5 Memphis Depay3,5 -- 2 En de wissels Promes: 6, Weghorst 5.5 Probleem was vandaag echt 1) dat Frank de Boer totaal onmachtig was om het systeem te lezen, laat staan om erop in te grijpen. Al redelijk snel in de 1e helft werd zichtbaar dat Tsjechiã« Nederland geneutraliseerd had, maar FdB (en het overgrote deel van de oranjespelers, getuige de interviews achteraf) interpreteerden dat als controle namens NL. Nee, niks controle, je speelde als collectief een onbeschrijfelijk slechte wedstrijd en werd nog net niet met de feiten om je oren geslagen. FdB had al ruimschoots in de 1e helft moeten ingrijpen, zo niet dan had hij dat bij rust moeten doen, zo niet dan had hij dat zo snel mogelijk in de 2e helft moeten doen, maar hij zag simpelweg het probleem niet. En het probleem was 2) een probleem van zowel cruciale spelers die Totaal niet thuis gaven (wijnaldum en Depay) als 3) een systeemprobleem waarmee ze niet door de Tsjechische orde heen wisten te breken (die 5-3-2 voldeed hier echt niet, dat vroeg echt om ingrijpen naar een 4-3-3 met met name Berghuis op de flank en gewoon een wissel van de ontstellend slechte Wijnaldum voor Klaassen ofzo). Wat ongekend een beschamend optreden, om van zo'n ontzettend pover Tsjechiã« te verliezen terwijl je zelf zulke uitstekende spelers hebt. Dan heb je als bondscoach zowel op tactisch als motivationeel vlak gigantisch gefaald. Frank de Boer begon er eindelijk vertrouwen in te krijgen in aanloop naar de wedstrijd - houd dan je hart maar vast. Tsjechiã« volkomen terecht door, zij hebben naar vermogen een prima pot op de mat gelegd. Oranje was echt om te janken zo slecht, maar dat lag dus vooral aan de coach (tactiek) en aan een paar sleutelspelers die totaal niet thuis gaven terwijl er niemand was om het stokje over te nemen. Wat een avond, het is echt ongelofelijk dat het Oranje dat Oekraã¯ne en Oostenrijk nog zo goed onschadelijk maakte nu tegen het nog veel matigere Tsjechiã« er plotseling niets meer van kan, maar dat zal de druk van de knock-outfase wel zijn. Beschouw het misschien ook maar als een bevrijding: zonder Oranje kunnen we weer vrijelijk van dit toernooi genieten. Go Belgiã«, Italiã«, Frankrijk, Duitsland!! Laat maar zien hoe het wã©l moet.

28 juni 2021 om 11:05

Veel spelers lazen het spel niet goed en stonden steeds positioneel verkeerd als er wel mogelijkheden kwamen vanaf de flanken of door het midden. Te statisch/niet vrij lopen/niet alert(lees hongerig) genoeg om in de positie te komen om de mogelijkheid te promoveren tot kans of goal. In de gehele wedstrijd werd te weinig fysiek getoond en inzet dan ben je in de basis van het voetbalspel al gezien. Hoeven we niet eens meer te hebben over tacktiek en benutten van kwaliteiten die bij bepaalde spelers echt wel aanwezig zijn.

Stekelenburg een 2, is op.
Dumfries 6 al het gevaar kwam van hem en werkte zich tenminste helemaal kapot.
De vrij een 4. Mee eens met voetbalzone
De ligt een 3 puur door de rode kaart, verder prima
Blind 2 bij balverlies constant eerst zeuren en dan pas omschakelen
Van Aanholt 2 wat een matige voetballer, snapt buitenspel ook niet.
De roon 2 flashbacks naar enoh, alleen maar ballen afpakken die je zelf inlevert
Wijnaldum 1 geen woorden nodig
De Jong 1 alleen maar aan het zeuren
Memphis 2 blijft wel staan omdat hij altijd wat kan creëren maar leek nergens op
Malen 5 puur voor zijn dreiging.
De boer 1 hoe kan je weghorst brengen als de ruimtes groter worden

Onbegrijpelijk dat de Boer vond dat Nederland de wedstrijd tot in de 2e helft in handen had.
Tsjechië was gewoon 2 klassen beter gedurende de hele wedstrijd.

28 juni 2021 om 07:02

2 klassen beter is overdreven. Het ging gelijk op. Nederland was dreigender zonder echt kansen. De Tsjechen hadden 1 mogelijkheid en een grotere kans.

Als je een goede coach bent , haal je een minuut in de tweede helft Depay uit het elftal. Wie je op dat moment erin brengt is niet het belangrijkste. Je moet eens kijken wat er dan in een elftal gebeurd??!!

Echt bizar dat echt helemaal niemand het heeft over Blind. Hier niet en ook op tv niet door de zogenaamde kenners.

Bij de 1e tegengoal laat hij zijn mannetje lopen. Loopt zomaar opeens weg waardoor die speler helemaal vrij in kan koppen.

Bij de 2e goal mist hij de snelheid die die Tsjechische speler wel heeft. Blind dekte Shick, maar die sprintte opeens weg richting de bal. Uiteraard was Blind te laat.

Direct verantwoordelijk dus voor beide tegengoals. Nooit meer oproepen.

28 juni 2021 om 07:00

Gast iedereen was kut. Moeten we dan niemand meer oproepen? Er is een schuldige en dat is de Boer.

28 juni 2021 om 12:37

@nederturk Ik ben het volledig met jou eens. Kritiek hebben op Blind is een doodzonde op dit platform want hij kan zo goed passen. In mijn ogen is Blind de allereerste die je moet doorselecteren. Behalve een goede pass op RvP in 2014 heeft hij nauwelijks iets goed gedaan voor NL. Het is gewoon een pure nep verdediger

Wat als Depay en Wijnaldum bij hun nieuwe clubs wisselspelers worden. Moeten we ze dan überhaupt nog selecteren? En verdienen ze dan nog een basisplaats? Worden interessante tijden voor de bondscoach. Je hebt ook niet direct goede alternatieven

Wedstrijden worden gewonnen op het middenveld

Schandalig dat de Boer niet ziet, waar het in zo'n wedstrijd misgaat
Duels verliezen, elke keer de tweede bal voor Tjechie.

Dan heb je een Klaassen op de bank zitten, die er na 30 al in zou moeten vallen voor Wijnaldum. Die jongen is prima voor een elftal wat veel aan de bal is, maar doet verdedigend geen ene flikker. Een jonge juffrouw, zou Derksen zeggen

De jongetjes hebben verloren van de mannen

En de wissel is lachwekkend, Promes misschien wel de zwakste speler fysiek valt in..

Als laatste Wijnaldum, voor dit toernooi hekelde ik al ontzettend zijn houding.
Met name na een interview na kwalificatie tegen Luxemburg.

De grote arrogantie waarbij hij aangaf dat jongens als Klaassen, Gravenberch etc leuk speeltijd kregen, maar hij Altijd speelt en al zeker is van een plekje bij deze trainer

Dat soort uitspraken zijn lachwekkend voor iemand die even vaak verstoppertje speelt, als belangrijk is als het moet

Ben het verder eens dat Blind niet meer kan, op dat niveau hooguit op dmv, maar tegen snelle aanvallers is het echt een beetje over

Vind Frenkie nog hoog scoren, die heeft ook geen moment in de wedstrijd gezeten. Denk dat die de komende tijd voor het slapen gaan eerst even onder zijn bed gaat kijken of Soucek daar zit want daar gaat hij nog nachtmerries over hebben.

Oranje was niet slecht. De Tsjechen waren gewoon beter in het druk zetten. En hadden in deze wedstrijd "all odds"mee.
Oranje is gewoon goed geanalyseerd door de Tsjechen.
Ipv de spelers en coach af te zeiken die je als echte supporters door dik en dun hoort te ondersteunen. Zeg ik: je wint of verliest dus. volgende keer beter.

De cijfers zijn echt te hoog. Met name Memphis en Gini verdienen een 1 of liever een -10 eigenlijk. Zo ontzettend slecht! Frank de Boer verdiend ook een 1. De enige die van mij een voldoende krijgt is Dumfries. Dat zegt al genoeg. Oranje onder de Boer is echt heel erg slecht sinds zijn aanstelling. Dit kan niet anders dan ontslag betekenen of hij moet zelf opstappen. Oranje staat voor schut en heeft de spelopvatting van een C land. De Fifa ranking is ook om te huilen.

Iedereen binnen de selectie van het Nederlands elftal vindt het maar normaal dat Depay alles maar bepaald op het veld. Iedere vrije trap, corner e.d. moet door hem genomen worden, overal op het veld moet hij er bij zijn. Wordt tijd dat er andere spelers binnen de selectie eens opstaan en hem duidelijk gaan maken dat ook hij zich onderschikt gaat maken aan het elftal en niet denken dat hij er maar een one man show van kan maken. Als hij dit bij Barcelona flikt zit hij snel op de bank.

Dumfries en de vrij beiden een 5 terwijl dumfries een acceptabel niveau haalde en de vrij lucht aan het dekken was. Ben benieuwd wie die cijfers geeft..

Heelveel mensen roepen, Berghuis had erin gemoeten ipv Promes. Maar ik gok dat Berghuis achteraf heel blij is geweest, dat hij niet zolang hoefde deel te nemen aan dit falende oranje!

28 juni 2021 om 10:06

Het is een rare wissel om Promes erin te brengen. Ik zie Promes als de zwakste speler van oranje.

Ach, bekijk het aan de positieve kant..

De oranje prullen kunnen weer de kast in, de carnavalskleren kunnen weer naar de stomerij en we zijn weer verlost van die irritante reclames op Tv.

Daarnaast is er niemand geblesseerd geraakt waardoor de clubteams een "gewone" voorbereiding kunnen gaan draaien en PSV / Feyenoord hebben de spelers weer op tijd terug voor de eerst volgende voorrondes voor Europees voetbal.

En de voetbal liefhebbers hoeven geen seconde meer naar dat stroperige veldspel van Oranje te kijken..

WIN Win.

Is Oranje niet te laat afgereisd naar Boedapest. Mag geen excuus zijn, maar temperatuur verschil was zodanig dat ik mij kan voorstellen dat de spelers hier behoorlijk veel last van hebben gehad.
1 dag voor de wedstrijd arriveren lijkt wat kort om echt goed te kunnen acclimatiseren en goed in deze temperaturen te kunnen trainen.

Frenkie de Jong speelt te flets. 80 goede passes op eigen helft? Heeft geen enkele diepgang. Hele toernooi een 5.

Naar mijn mening verdienen Dumfries en de Roon wel een krappe voldoende. Dat vond ik de beste twee (dat ik dat ooit nog eens zou zeggen). Buiten dat helemaal eens met dikke onvoldoendes want het was een wanvertoning.

Voetbal is geen ijsdansen waar je de deelnemers cijfers/punten geeft
De boer had in de rust de Twee zwakke schakels moeten vervangen
Wijndal voor van aanholt
En Klaassen voor Wijnaldum
ieder speler heeft weleens een mindere dag maar dat je verzaakt en je man laat lopen …
Keer op keer
De wissel van Malen ?
Verbijsterend
Als dat geen reden voor ontslag is…
Wat dan wel?

Mathijs de Ligt laat zijn team in een cruciale wedstrijd in de steek. Door een totaal onnodige handsbal te maken. Hij verdient daarom in mijn ogen een veel lagere beoordeling dan een 4. Een 2 of een 1 zou meer op zijn plaats zijn geweest.

Tuurlijk hij werd hij geduwd maar van een voetballer die elke dag bezig is met zijn sport verwacht ik beter. Zelfs balverlies op die positie was beter geweest dan die rode kaart.

28 juni 2021 om 11:13

Ja idd incasseer die goal en ga door met 11 tegen 11, juiste wissels er in(mja deze is wel moeilijk met FDB als coach) en tijd genoeg om een 1-1 iig te maken.

Een 2 is terecht, hij heeft vrijwel niets goed gedaan. Maar wat mij betreft staat hij wel op gelijke voet met Matthijs de Ligt en Quincy Promes. Matthijs heeft ons in de steek gelaten met zijn achterlijke handsbal (hij zou beter moeten weten) en Quincy kiest echt altijd verkeerd in iedere situatie (zo frustrerend).

Het cijfer 1 dient natuurlijk aan Frank de Boer gegeven te worden. Zelden een coach gezien met zo weinig overtuiging (zowel in spreken als in handelen). Frustrerend me mateloos dat zo iemand de kans krijgt ons land te leiden. Het is wel een podium en op een podium zet je mensen die je land representeren en waar je respect voor hebt door de keuzes die iemand maakt. Ik heb dat niet met Frank de Boer.

Maar ben ik nu de enige die dit verlies tegen Tsjechië echt niet zo verassend vind? Je kan klagen over De Ligt, Depay, Wijnaldum of De Boer: het punt is dat dit Oranje helemaal niet zo goed is als dat we ervan maakten en vooral hoopten. Malen, Blind, Dumfries (speelde wel goed, maar je kan van een rechtsback als hij niet verwachten dat hij de ploeg op sleeptouw neemt): allemaal leuk voor de Eredivisie, maar komen (nog) te kort op een groter podium of zijn in ieder geval niet veel beter dan Tsjechië. En voor de rest zijn het geen Sneijders/robbens of Van Persies, kortom geen absolute top. Kijk nu eens tegen welke landen dit Nederlands elftal slecht voor de dag kwam: Noord-Ierland, Turkije, Schotland, allemaal ploegen die in ieder geval minder zijn dan Tsjechië. Als het NL-elftal al meerdere keren tegen dit soort landen niet thuis gaf, dan weet je toch dat je kan verliezen van een ploeg als Tsjechië, zeker als je een mindere dag hebt? We moeten maar stoppen met dat ophemelen iedere keer.

Sorry hoor, maar de Ligt een 4? Die man heeft er persoonlijk voor gezorgd dat NL verloor. Maximaal een 2 is op zijn plaats. Verder mag ook Frenkie een 2, samen met Depay, Wijnaldum en Promes. De Vrij en Dumfries mogen juist een stuk hoger scoren, een 6.

Oranje mistte gewoon een echte leider, ik durf te stellen dat zodra Van Dijk terug is, met of zonder De Boer, dat we er weer een stuk sterker voor staan. Nu nog Blind, Promes en Van Aanholt thuis laten en bouwen aan een team voor 2024, want in Qatar moet je niet eens willen spelen

28 juni 2021 om 12:12

Nederland had gewoon de slechtste coach ooit. Verkeerde analyse, formatie, tactiek, spelers en communicatie. Ook de wissels waren opmerkelijk. Dat Malen maar 60 minuten kan spelen terwijl 33 procent van zijn doelpunten na de 75e minuut kwam (las ik op Twitter). Frank de Boer is gewoon niet geschikt voor de voetballerij.

De ligt krijgt een 1 kansloos, rood is rood, daarna ging het fout. Ligt niet aan de anderen voorbamelijk aan de ligt daarna ging het fout. Kansloze speler.

Malen op weg naar keeper. VAR had eventuele goal mogelijk afgekeurd. Duwde speler tegen de grond tijdens zijn rush

Mag ik stellen dat de logica van 532 ontbreekt. Bij een gebrek aan goeie verdedigers kun je stellen dat het verantwoord is er meerdere op te stellen. Bij een kwalitatief sterke achterhoede onbreekt het nut deze te versterken, de logica om meer verdedigers op te stellen omdat ze zo goed zijn is er niet, daar twee sterke centrumverdedigers genoeg zijn. Daaruit voortvloeiend verzwak je de aanval wegens een gebrek aan kwaliteit, je zou stellen aldaar meer vermogen op te stellen om het gebrek aan daadkracht te compenseren alsmede ik betwijfel of er daadwerkelijk te weinig kwaliteit voorhande was. Weghorst had ik niet geselecteerd daar L. de Jong ieder kopduel wint in tegenstelling tot hem. Een 433 hoort bij onze kernwaarden van dominant aantrekkelijk voetbal. Bij voorhand had ik altijd zo gespeeld.

Bijlow
Dumfries de Vrij de Ligt Blind
Wijnaldum F. de Jong
Klaassen
Berghuis Malen Depay

Met schaduwelftal
Krul Stekelenburg Cillessen
Timber Akè Malacia
Toornstra Gravenbergh Koopmeijners
Ihattaren Bergwijn
Stengs L. de Jong Gakhpo
Brobbey

De beste voetballers, simpel zat. Én Toornstra de ijzervreter met scorend vermogen.
Breekijzer L. de Jong en Brobbey basis mocht Malen niet kunnen starten. De rest spreekt voor zich. Misschien alsnog niet kampioen gespeeld. Wel met lef en puur talent en creativiteit geen gebrek. Het enige dat de bondscoach moet doen is een team smeden. Voor het Nederlands elftal willen ze allemaal een stapje extra doen, nooit meer Weghorst alsjeblieft. Opgegroeid met Bergkamp Kluivert en van Persie.... zonder grap, als Weghorst de beste Nederlandse spits is, stop allemaal met voetballen. En F. de Boer, 5 jaar Ajax.. nooit zo'n saai en waardeloos voetbal gezien. Hulde P. Bosz die ons het plezier teruggaf. En El Hamdaoui was een klasbak, weg met Frank en neem Ronald mee. Opgespoten engnekken

Nederland is en was geen team, Tsjechië wel. Denemarken is het ook, net als Italië en België dit EK. Gisteren was het collectief falen, zowel van bondscoach als het volledige elftal. 532 spelen kan werken, maar waarom houden we het dan niet compact? Individueel mogen we veel meer verwachten van de Ligt, de Jong, Memphis en Wijnaldum. Als je zo wordt verdedigd als Wijnaldum, verzin dan iets. Wissel van positie, laat je terugzakken, doe iets...tsjechië had een plan en voerde dat uit, Oranje had geen plan en liet zich afslachten.

Ik vindt het toevallig dat alle van oorsprong Nederlandse mensen, alleen Depay en wijnaldum noemen? Faka de Mathijs de ligt dan? En frenkie was slechter dan wijnaldum elke bal was balverlies! Maar ze waren net ietsje beter toch XD allemaal Rtjjes Wijnaldum was onzichtbaar omdat meneer frenkie niets leverde.

De Boer mag per direct ontslagen worden. Wat een blamage met grote fouten!!!.
Alsof hij Memphis niet durft te wisselen. Wie niet goed speelt gaat eruit.
Alsof malen niet langer dan 60minuten kan spelen. Niet te geloven dat je dit stempel drukt op een jonge knul om jezelf een excuus te geven.
Hoe is het mogelijk dat Wijnaldum er zo makkelijk vanaf komt. Hij krijgt een 2 van jullie, maar that's it? Het leek wel of hij niet wilde. Ik wil niets insinueren, maar het leek alsof hij zijn best deed om geen bal te raken. Ook een aanvoerder onwaardig. Iemand moet het team inspireren. Kijk naar Modric vandaag tijdens de wedstrijd tegen Spanje. Waarom Wijnaldum niet wisselen?
Ook idioot van de Boer dat hij geen vervanger had meegenomen voor Donny vd Beek heeft meegenomen. je weet nooit wat er gebeurt.
Verder ben ik maar een vrouw, maar soms mis ik basis kwaliteiten bij het NL elftal. Waarom kan er niemand ingooien tot in het 16m gebied? Lijkt me dat je daar toch echt wel op kunt trainen, geeft extra mogelijkheden om de bal in het 16m gebied te krijgen. Verder moeten penalty's altijd hoog in de hoek. Deze zijn onhoudbaar. Dat was even my 2 cents.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren