Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Overmars: ‘Ik kan niet ontkennen dat dit voor ons een goede speler zou zijn'

Laatste update:

Marc Overmars ‘kan niet ontkennen’ dat Owen Wijndal een goede speler voor Ajax zou zijn, zo vertelt de directeur voetbalzaken van de Amsterdammers in een interview met De Telegraaf. Overmars ‘denkt wel zaken te kunnen doen met AZ. “Maar of ik dat doe, is een tweede”, zegt Overmars nog mysterieus over de eventuele komst van de 21-jarige vleugelverdediger naar Ajax.

“Ik kan niet ontkennen dat dit voor ons een heel goede speler zou zijn. Een jonge jongen, Nederlander en beginnend international. Beginnend, want anders gaat AZ weer heel hoog in de boom zitten”, geeft Overmars te kennen. Wijndal heeft in Alkmaar nog een contract tot medio 2023, maar steekt niet onder stoelen of banken dat hij komende zomer een stap wil maken. De Telegraaf vraagt Overmars eveneens naar Patrick van Aanholt, Steven Berghuis en Toby Alderweireld.

“Je kijkt altijd naar Nederlandse topspelers, hoewel Toby een Belg is. Naar Nederlandse internationals die te betalen zijn en ons sterker maken: dat is het uitgangspunt als je iemand met ervaring haalt. Tegelijkertijd kijk je naar jonge betaalbare spelers, die zich hier kunnen ontwikkelen tot topspelers”, antwoordt Overmars. De technisch eindverantwoordelijke bij Ajax is ‘al heel tevreden’ als hij de huidige ploeg bij elkaar kan houden en ‘misschien volgend jaar een slag kunnen slaan als de markt weer op gang komt’.

“Ik zorg graag voor een frisse, nieuwe dynamiek. Maar ik zie ons niet zo snel een bedrag op tafel leggen waarvoor we Haller hebben gehaald. We zoeken het meer in de categorie ’met hem kunnen we weer een jaartje doorkomen’ en dan sluit ik zelfs huren niet uit”, stelt Overmars. In de huidige situatie kan hij dan ook niet voorspellen of het een drukke transferzomer voor hem gaat worden. “Helemaal stil valt het sowieso nooit. Ik bereid me wel op alle scenario’s voor, want we nemen geen genoegen met onze huidige successen. We willen meer.”

Zie jij Owen Wijndal naar Ajax vertrekken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoe pijnlijk het ook is voor AZ mogelijk, maar Wijndal is natuurlijk een absoluut talent en op een positie waar niet veel keuze is. Linksback van het NL elftal in potentie is deze jongen, kan bij Ajax nog veel stappen gaan maken. Snap alleen niet dat Overmars nog probeert de prijs te drukken, AZ zijnde is natuurlijk ook niet achterlijk en weet ook wel dat je als 21-jarige geen beginnend talent bent in Nederland. Tegenwoordig is het mode om met die leeftijd naar het buitenland te vertrekken als het niet eerder is.
Neem aan dat Ajax wel een drukke, intensieve zomer tegemoet gaat. Onana, Tagliafico, Neres (?) En nog een aantal spelers zullen wel een stap willen of gaan maken.

5 mei 2021 om 07:07

Hoezo snap je niet dat Overmars de prijs wilt drukken? Het is zijn werk om een zo goed mogelijke deal voor Ajax te krijgen. Uiteraard weet Overmars dat AZ daarentegen de prijs wilt opdrijven.

5 mei 2021 om 07:23

Ik snap wel vanuit zijn functie dat hij het probeert, maar AZ is toch niet achterlijk wel? Hoe meer je dit soort uitspraken doet, hoe meer er bij de vraagprijs bij komt. Vind je het als Ajax niet reëel? Ga je maar verder kijken.

5 mei 2021 om 07:33

Az kan natuurlijk mede door de corona crisis ook de miljoenen hard gebruiken, dat wil niet zeggen dat ze hem voor bijna niks laten gaan maar te hoog zitten is ook geen optie.. Daarbij lijkt het me ook niet heel sterk als club om een transfer naar Ajax steeds te dwarsbomen want andere spelers zien dat ook, als je vanaf Az niet meer naar een Ajax of Psv kan/mag willen jonge talenten dan nog wel naar Az toe?

5 mei 2021 om 07:55

Martyn7: het via de media bespelen van de andere partij en de publieke opinie hoort bij het onderhandelingsspel. Daar moet je niet te zwaar aan tillen. AZ kan desalniettemin vragen wat het wil. Dan is het aan Ajax om dat al of niet te bieden. Is niets mis mee

5 mei 2021 om 08:00

Huiberts heeft al talloze keren aangegeven niet te gaan verkopen aan Ajax. De spelers van AZ weten dat ook en hebben vaak genoeg hun contract verlengd. AZ is ondanks de coronacrisis vrij gezond en gaat genoeg cashen deze zomer vermoed ik. Ik kan me dus ook echt niet voorstellen dat Wijndal nu wel opeens naar Ajax zou gaan. Als hij linksback op het EK wordt zal er echt wel veel belangstelling zijn, ook vanuit het buitenland. De prijs zal al zo’n 20 miljoen worden denk ik, maar als Ajax aanklopt zie ik Huiberts best 25-30 miljoen vragen, en terecht.

5 mei 2021 om 08:03

Koopmeiners gaat zeer waarschijnlijk weg en dat levert in principe genoeg op om alle gaten te dichten. Denk dat AZ Wijndal sowieso niet voor het EK gaat verkopen en ik denk ook dat er genoeg buitenlandse interesse is om Ajax niet de enige geïnteresseerde partij te laten zijn, zeker als hij een goed EK speelt.

En alleen als Wijndal stelt dat hij alleen naar Ajax wil (zoals Maher ooit deed) zie ik AZ een prijs vragen die voor Ajax interessant genoeg is om hem over te nemen.

5 mei 2021 om 08:13

Het jammere is dat elke AZ speler die naar het buitenland gaat flopt. Jahanbaksh, Til, Janssen, Idrissi. En zelfs de spelers die binnen NL een stap maken zijn geen zekerheidjes, zoals Maher en Gudelj al is dat wat langer geleden. Wijndal is een mooi talent maar hoop niet dat zijn carriere eraan gaat door een verkeerde stap. Hoop zelf dat Ajax hem niet haalt, veel te duur.

5 mei 2021 om 08:43

Weghorst is natuurlijk geen flop, maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik ben het er overigens niet helemaal mee eens, aangezien de speler Wijndal in mijn ogen volledig los staat van zijn voorgangers. Dat zijn voorgangers hebben gefaald doet niets af aan wie hij is en wat zijn kwaliteiten zijn. Bovendien heeft hij zoveel bravoure en komt hij bij Oranje ook verdienstelijk mee. Zie het wel goed komen met hem.

5 mei 2021 om 08:48

Zowel AZ als Ajax gaan niet goed verkopen deze zomer. Echt niemand heeft geld! Ajax kan ook zeker niet (verantwoord) Wijndal overnemen.

5 mei 2021 om 09:00

En jij denkt dat de hoofdprijs betaald gaat worden voor Koopmeiners? De hoofdprijs gaat geen enkele club betalen deze zomer. Voor geen enkele speler, dus al helemaal niet voor een gokje bij AZ. Overmars heeft al aangegeven geen hoofdprijzen te verwachten deze zomer. Dus dan gaan er bij AZ zeker geen hoofdprijzen betaald worden.

5 mei 2021 om 09:43

Vraag me af waar €20 miljoen voor Wijndal op gebaseerd is. Verdedigers zijn sowieso minder waard dan aanvallers. Wijndal heeft net een paar interlands gespeeld, en heeft nog geen ervaring in de CL. Ook geen prijzen gewonnen in NL. Het is natuurlijk goed recht van AZ om zo hoog te gaan zitten, gek genoeg krijgen ze meestal ook nog zulke bedragen, ook al flopt zo'n 80% van alle AZ spelers die naar grotere competities gaan.
Dat credo ''we verkopen niet aan Ajax'' vind ik ook altijd zo'n dingetje. Dat dat van PSV zou komen, is helemaal te begrijpen. Maar laten we eerlijk zijn, AZ is nog steeds een (omhoog gevallen) subtopper, met nu 2 uitstekende jaren door een hele goede lichting. Ze doen nu mee om de 2e plaats omdat PSV er niks van bakt dit seizoen, maar als AZ straks Wijndal, Boadu, Koopmeiners en Stengs kwijt is, kunnen ze weer van voren af aan beginnen. En dan strijd je mee om plek 4 ipv plek 2.

5 mei 2021 om 09:59

Waarom zou Ajax Wijndal overnemen? Ik ga ervan uit dat Bind weer kan spelen na de zomer. Dan heb je voor dezelfde positie Blind en Martinez. Het is onwaarschijnlijk dat Martinez weer op de de bank komt. Martinez is gehaald als opvolger van Nico. Ik denk ook dat hij daar prima zou kunnen spelen en ik vind Martinez beter dan Wijndal. Derhalve kan Ajax zich ook richten op een talentvolle llinkercentrale verdediger/back die bij een blessure van Blind of Martinez die positie kan invullen. Ajax heeft Wijndal pas nodig als zowel Nico als Martinez zouden vertrekken.

5 mei 2021 om 10:08

@martyn7 "maar AZ is toch niet achterlijk wel?"

Het is natuurlijk een spel en signalen naar de speler toe he. Door steeds te roepen wij willen hem heel graag maar AZ vraagt te veel, dan hopen zij dat de speler gaat klagen bij zijn werkgever.

5 mei 2021 om 10:12

@azchelsea "huiberts heeft al talloze keren aangegeven niet te gaan verkopen aan Ajax."

Hij moet niet zo emotioneel en kinderachtig doen. Het gaat om een commercieel bedrijf. Als je openstaat om een speler te verkopen, weet voor welke prijs dan moet het niet uitmaken wie er komt.

Verder als hij zo tegen Ajax is, waarom koopt hij er wel spelers (de wit)? Waarom is hij dan niet principieel en koopt niet van Ajax.
Als een AZ klopt voor een Ekkelenkamp bijv dan gunnen wij dat ook. Als de speler heel graag wil, doet Ajax niet eens moeilijk met de prijs.

Heel kinderachtig, net als begin van het seizoen met Slot. Of het stiekeme gedrag achter de rug van Ajax proberen plek 1 te eisen.

5 mei 2021 om 10:19

@Silverfront: dat bedrag is gebaseerd op zijn kwaliteiten, international zijn, bovendien zijn goede linksback schaars. Laten we het omdraaien, wat vind je Timber waard? Of Mazroui? Ik schat Wijndal hoger in dan beide heren namelijk. Als AZ aan Ajax gaat/blijft verkopen blijft het een "omhoog gevallen subtopper" in jouw denigrerend gekozen woorden. Als Az zijn 4! Belangrijkste spelers kwijt is, is het inderdaad weer een subtopper, maar dat geldt voor elke ploeg. Of ben je in de veronderstelling dat een Psv zonder Teze, Gotze, Zahavi, Gakpo ook hetzelfde brengt? Haal bij Ajax Tadic, Klaassen, Nico en Blind weg en het wordt ook opeens een subtopper.

5 mei 2021 om 10:22

Haha Mr. Krillin. Dus Ajax mag wel druk op de speler uitoefenen zodat er onvrede binnen de club ontstaat, maar als AZ een standpunt inneemt is het kinderachtig? Ik vind voor een duppie op de eerste rang willen zitten terwijl het geld tegen de plinten klotst pas kinderachtig. Zie je hoe erg het ligt aan een kwestie van perspectief en clubvoorkeur? 😉.

5 mei 2021 om 10:30

Ik begrijp je ount Gluubster, maar het geld klots bij Ajax tegen de planken juist doordat ze zo slim handelen. Waarom zouden ze te veel willen betalen? Daarnaast, het is aan AZ om te bepalen of ze willen verkopen. Niemand die ze dwingt.

5 mei 2021 om 10:36

Eens hoor Makellele, ik reageerde gewoon even op iemand die niet in staat is het welbekende brilletje af te zetten. Ajax handelt ook slim, maar als supporters van Ajax vervolgens AZ afkeuren op het feit dat ze ook slim willen handelen is het tijd voor een stukje perspectief van iemand die buiten beide clubs staat dacht ik zo😜. Iets met een pot en een ketel krijgen we dan namelijk...

5 mei 2021 om 10:36

@mrkrillin, het zal vast ook een onderhandelingsstrategie zijn zodat áls Ajax komt, AZ gewoon een extra bedrag kan vragen. Bovendien weten spelers van tevoren ook dat ze niet hoeven te hopen op Ajax. Ik vind het vrij logisch dat je niet wilt dat je beste spelers naar Ajax gaan. De ambitie van AZ is om het gat te dichten met de traditionele top 3, maar als je aan ze blijft verkopen wordt het gat alleen maar groter. Als je dan toch besluit te verkopen, kun je maar beter zoveel mogelijk geld eruit halen bij het team dat je wilt uitdagen.

AZ koopt inderdaad wel van Ajax, maar dat zijn dan ook de mindere goden. Bovendien, Overmars kan er ook voor kiezen om niet aan AZ te verkopen, maar vindt dat klaarblijkelijk niet nodig. Dan is dat toch oké?

5 mei 2021 om 10:43

@gluubstertj Verschil zit hem in dat Ajax en PSV dat geraamte met spelers van bepaald niveau kunnen opvangen door middel van de top status verkregen over de decennia. AZ spreekt zichzelf uit tot topclub maar de trainer vertrekt zelfs naar Feyenoord. Dat geeft aan dat AZ, Feyenoord nog niet voorbij is laat staan in de buurt van Ajax en PSV te komen.

5 mei 2021 om 10:44

Waar zeg ik dat de hoofdprijs betaald wordt? Ik zeg dat er genoeg binnen komt om alle gaten te dichten, zodat AZ Wijndal niet hoeft te verkopen. De begroting van AZ maakt het nodig dat er elk jaar een paar miljoen euro nodig is uit de verkoop (of Europees voetbal) om de inkomsten en uitgaven met elkaar in balans te brengen.

Dat zal met Corona misschien iets hoger worden, maar op een begroting van die van AZ wordt dat nooit meer dan 7 of 8 miljoen. En als je denkt dat AZ Koopmeiners verkoopt voor minder dan dat, dan schat je het behoorlijk verkeerd in, denk ik.

5 mei 2021 om 10:54

Voorlopig heeft hij zijn kwaliteiten voor AZ alleen in de eredivisie laten zien maar daarbuiten nog geen potten kunnen breken. Word in de internationale markt allemaal meegenomen.

5 mei 2021 om 10:59

@Nick: die status gaat AZ alleen verkrijgen als ze dus deze positie/houding aan nemen. Je moet je ambities proberen waar te maken, niks mis mee. Welke club wie voorbij is gestreefd heb ik totaal geen boodschap aan enlaat ik lekker over aan de "fanboys". Uiteindelijk telt alleen de ranglijst na speelronde 34. Daarnaast verkoop je onzin, als Psv of Ajax zijn core verliest(spelers die ik opnoemde) gaan ze dat echt niet 1 op 1 kunnen vervangen hoor. @Janta ook in NL erg leuk gedaan, vond hem ook 1 van de lichtpuntjes in de EL. Jij niet, begrijp ik?

5 mei 2021 om 11:04

@janta Oranje, CL-voorrondes, EL wedstrijden tegen Man United, Napoli en Real Sociedad zijn prima graadmeters. Maar wat nog het meest bijzondere is, Wijndal heeft in een overvol seizoen nog geen seconde in alle competities gemist, terwijl hij dus ook als international heeft meegedraaid. Die jongen is ongekend fit. Ook dat soort dingen worden in de internationale markt meegenomen.

5 mei 2021 om 11:18

@gluubstertj: dat begrijp ik, maar ze noemen zichzelf een topclub en blijkbaar zijn ze nog onderweg een topclub te worden. Dus jezelf als topclub benoemen is dan toch ook ergens wel een misplaatste arrogante houding. Met het voorbij streven doel ik overigens op de historie, aanzien, aanhang, mogelijkheden en prestaties in een bundel. Daarin zal Feyenoord toch altijd boven AZ blijven staan of zie ik dat verkeerd ? (tenzij AZ de komende 10 jaar prijs aan prijs rijgt.) Ajax en PSV hebben meer kans hun geraamte op te vangen met gemiddeld dezelfde kwaliteiten om weer mee te doen voor de prijzen dan AZ. Precies dezelfde spelerskwaliteiten terugkopen kunnen alleen clubs als Bayern, City en Psg. Ajax en PSV vissen nou eenmaal in andere vijvers als het gaat om transfers dan AZ niks mis mee.

5 mei 2021 om 11:26

Geen idee, ik denk dat dat ook een kwestie is van clubvoorkeur, prestaties afgelopen 5 jaar etc. Een ranglijst maken op basis van onderbuikgevoelens geloof ik niet zo in. Voor mij is Fey de mooiste en beste club, echter kan ik goed zien dat ze niet de beste zijn. Snap je? Ook Ajax met wij zijn de beste, terwijl dat op een 1 wereldbeker winst in 95 geloof ik? ook nooit klopt. Wellicht is het een tikkeltje arrogant, maar je hebt confidence nodig om je doel te bereiken als AZ zijnde. Bovendien doen ze echt al een tijd bovenin mee en laten wat mij betreft verreweg het beste em mooiste voetbal van NL zien.

5 mei 2021 om 11:46

@gluubstertj

" Dus Ajax mag wel druk op de speler uitoefenen zodat er onvrede binnen de club ontstaat, maar als AZ een standpunt inneemt is het kinderachtig?"

Waar lees jij dat ik de actie van Ajax goedkeur? Ik gaf alleen een mogelijke reden.

Als je mijn persoonlijke oordeel wil mag je wel vragen hoor.

5 mei 2021 om 11:50

Dat begrijp ik zeker, maar met het nieuwe stadion project geeft naar mijn mening Feyenoord toch wel aan dat het een grotere club is met eventueel meer mogelijkheden. Bij Ajax is het vooral de waslijst aan prijzen die supporters doet roepen dat ze de beste zijn, al zal het eerder over nationaal de beste zijn dan over (inter) continentaal. Het bekt niet heel lekker als "van Nederland" er nog aan vastgeplakt moet worden. Daar heb je gelijk in, het uitspreken van doelstellingen en groei is meer dan normaal alleen voelt zo opdringerig op een of andere manier. Kan aan mij liggen natuurlijk. En AZ speelt zeker vaak het mooiste voetbal van Nederland, al sinds hun kampioenschap zit er een bepaalde stijl in en doet goed mee bovenin maar persoonlijk vind ik het nog niet een topclub, wel een serieuze uitdager en mogelijk over een jaar of 5 onderdeel van de nieuwe vaste top 4.maar goed verschillende visies waarschijnlijk, niks mis mee ! Fijne dag nog !

5 mei 2021 om 11:54

@azchelsea

"de ambitie van AZ is om het gat te dichten met de traditionele top 3, "

Dat kan dus ook door geld te pakken en daarmee weer 2/3 spelers te kopen die het team beter maken.

Nico Tagliafico kostte 4 miljoen (marktwaarde TM 25 miljoen) en Martienz 6 miljoen (marktwaarde TM 22 miljoen).

Heb natuurlijk liever dat wij weer zulke spelers aantrekken waar we en sterker van worden en later voor veel geld kunnen verkopen, dan de 'concurrent' 15/20 miljioen geven terwijl die speler niet veel beter en dat geld waard is.

Of Patrick v Aanholt transfervrij aantrekken tot een jeugdspeler kan overnemen.

Dus een AZ kan juist ook het gat dichten door geld te pakken van Ajax en zelf op meer posities versterken. En voorkomen dat Ajax weer zulke goedkope spelers scout.

5 mei 2021 om 12:05

Of je het goed of afkeurt doet er niet toe. Je belicht de situatie dermate eenzijdig dat ik vond dat het een repliek verdiende. Daarbij kan ik je kinderachtige manier van redeneren overnemen.Jouw citaat:"Waar lees jij dat ik de actie van Ajax goedkeur?" Waar lees jij dat ik zeg dat jij de actie van Ajax goedkeurt? 😜

5 mei 2021 om 12:09

Heldere toelichting Nick, waarvoor dank! We liggen eigenlijk niet zover uit elkaar qua mening. Behalve dat AZ zich opdringt, zo voelt het voor mij niet. Ze kloppen op de deur, dat is wat anders Ben ook met je eens dat ze nog een jaar of 4/5 echt bovenin mee moeten doen om de titel "topclub" er op te kunnen plakken. Door het niet of heel hoog verkopen van wijndal aan Ajax denkt AZ weer een stap dichterbij te komen. Het stadion Feyenoord is weer een heel ander onderwerp, laat ik mij daar maar even niet over uitspreken!

5 mei 2021 om 12:14

Maar als je voor dezelfde prijs aan een buitenlandse club kan verkopen, doe je dat dan toch ten alle tijden? Alleen als een Ajax significant meer biedt zou je naar dat bod kunnen kijken. Echter zie ik Ajax niet meer bieden dan buitenlandse clubs en zal zo’n stap waarschijnlijk ook niet doorgaan.
En zoals je zegt, als Ajax ook liever spelers goedkoper van verder weg haalt en ze zijn er tevreden mee, dan is dat hun goed recht en moeten ze dat lekker doen.

5 mei 2021 om 12:21

Dat is ook de vrijheid van az hier niet accordeon mee te gaan, iedereen probeert aan de prijs te torren

5 mei 2021 om 13:05

@gluubster Dus elke NL international is minimaal €20 miljoen waard? Mijn punt was dat in de huidige markt (na corona) de meeste clubs niet zwemmen in het geld. Ajax schijnt 15 miljoen te willen voor Tagliafico. Die is dan wel wat ouder, maar heeft zich wel veel meer bewezen dan Wijndal, én ook nog eens op een veel groter podium. Hoezo zijn mijn woorden denigrerend trouwens? Ik ken niemand die AZ in het rijtje topclubs zet van NL eigenlijk. En mijn punt met die 4 spelers was dat al die spelers uit de eigen jeugd komen van AZ. En ondanks dat de jeugd van AZ erg hoog staat aangeschreven, rollen die spelers niet jaarlijks van de band hoor. En Ajax is in de laatste jaren ook De Ligt, De Jong, van de Beek, Ziyech en Schone kwijt geraakt, maar die kunnen dat een stuk makkelijker opvangen vind je niet?

5 mei 2021 om 15:39

Ajax gaat natuurlijk niet met alleen Blind en Martinez voor de LCV en LB positie.
Er moet dan sowieso nog een speler bij, dat kan dus Wijndal mooi worden, daar Martinez en Blind beiden wel op de LB kunnen, maar geen specialist zijn.

Wijndal is dan toch die talentvolle back die probleemloos ingepast kan worden bij evt afwezigheid van Blind en/of Martinez.

5 mei 2021 om 15:47

Ja daarom moeten ze 50 miljoen binnen harken. AZ zou heus wel willen verkopen maar niet de bedragen die ajax zou willen betalen want ajax wil zelf wel veel binnen halen maar loopt te zeuren dat Nederlandse clubs veel vragen voor hun spelers.

5 mei 2021 om 18:29

Ach ik laat die opmerkingen lopen. Als je ziet hoeveel jeugdspelers az van ajax overneemt, dan weet je dan je al genoeg. En ja er gaan veel en veel meer spelers van ajax richting az, dan andersom.

5 mei 2021 om 20:45

Ik lees veel gedoe over jezelf een topclub noemen maar de eerste die daar mee kwam.was espn(toen nog fox) die az een topclub status gegeven heeft in de programmeringen. Tevens snap ik niet zo wat er mis is met als nummer 3 zijnde geen spelers willen verkopen aan de nummer 1 van dezelfde competitie. Leipzig verkoopt ook niet graag aan bayern. Een chelsea ook niet aan city enz enz. Dat is allemaal gewoon een logische beredenering om je 'concurrent' niet sterker te maken. En de meeste jeugdspelers die van ajax naar az gaan doen dat om 2 redenen: afvallen bij ajax en meer uitzicht om door te stromen naar het 1e. Niet omdat wij zo graag de jeugdopleiding van onze zuiderburen leeg roven.

5 mei 2021 om 10:08

Gezien het grote netwerk dat Overmars tot zijn beschikking heeft zullen er wel meerdere opties zijn die misschien goedkoper zijn.

5 mei 2021 om 11:55

@janta ja hopen weer op voltreffers zoals Nico (4 miljoen) of Martinez (6 miljoen) transfers

Hij past zeker goed bij ons, maar is op dit moment te duur. AZ gaat terecht veel voor hem vragen. Niet voor niets wordt Van Aanholt genoemd, een prima linksback, alleen wat ouder maar vooral omdat hij transfervrij is. Het wordt voor Overmars een drukke transfer zomer. Brobbey gaat weg, Nico waarschijnlijk ook. Daarnaast moet men Labyad, Ekkelenkamp, Magallan en Onana zien te verkopen. En ook Neres zal vertrekken. Er moet dus minimaal een linksback, backup spits en een vleugelspeler bij. Succes

5 mei 2021 om 07:21

Neres vertrekken? Waarom? Naar welke club? Ik zie Neres zijn niveau van voor het kwakkelen met blessures wel weer halen en volgens mij is er nu ook totaal geen belangstelling. Moeten we dan onze broek laten zakken om maar van hem af te komen? Haal dan je inkomsten uit de verkoop van meer overbodige spelers als Traore, Labyad, Ekkelenkamp, Eiting, Magallan, Danilo, Marin en eventueel Klaiber....

5 mei 2021 om 08:09

De Toekomst, denk zelf ook dat Neres weg gaat. Zit al 4,5 jaar bij Ajax en dat is echt lang voor een speler tegenwoordig. Is 24 en dat is een mooie leeftijd voor een stap hogerop natuurlijk. Lijkt me ook een nieuwe uitdaging nodig te hebben. Maar alles hangt natuurlijk af of er een goede club komt. Die andere spelers die je noemt zullen, op Traore na, wel weg gaan, met Ekkelenkamp als verhuur denk ik (snap niet waarom, maar Ajax ziet het toch in hem zitten op 1 of andere manier). Nico zal ook weggaan en Wijndal is echt een goede optie denk ik. Echter zal ie inderdaad best prijzig zijn. Los dan maar op met jeugd. Zolang er maar geen net niet spelers komen, dat is weggegooid geld. De Klaibers, Marins en Labyads van deze wereld zijn niet beter dan de gemiddelde jeugdspelers. Alleen meer ervaring, echter merk je dat jeugdspelers het vaak snel oppakken.

5 mei 2021 om 16:27

Wat zal je kunnen vangen voor Neres? Na dat topjaar in de CL waarin hij ook een belangrijke rol speelde is hij vooral uitblinker in blessures en zichzelf verstoppen in de wedstrijden dat hij wel speelt. Heeft 3 goals en 3 assist in 22 wedstrijden in de eredivisie, dus ook statistisch gezien geen topper. Ik denk als je daar nog iets van winst op kan maken je hem meteen van de hand moet doen. Gekocht voor 12-15 miljoen euro, als je daar 20 miljoen voor kunt vangen heb je t denk ik goed gedaan.

5 mei 2021 om 07:46

Ik denk eerlijk gezegd dat hij niet nodig is en ook niet als Nico vertrekt. Je hebt namelijk volgend jaar Martinez/blind/rensch die alledrie op LCV en LB kunnen spelen. Op rechts(rb) heb je dan Nous/timber/klaiber. Tenzij je ook Nous verkoopt zou ik voorstellen om de selectie met jeugd aan te vullen voor de backpositie. Indien Neres(en Idrissi) vertrekt zou ik wel Berghuis opperen gezien zijn prijs, ervaring en kwaliteit. Enige positie die in mijn opinie niet (goed) dubbelbezet is, is de positie van Alvarez.. Voor de rest kun je weer jeugd doorschuiven!

Steek/Pasvee
Nous/Klaib
Timber/Per
Lissa/Blind
Rensch
Alva/ ??
Ryan/Taylor?
Davy/Kudus
Bergh/Antony
Haller/Danil
Tadic/Unuva?
5 mei 2021 om 07:58

Wijndal zou ik tegen een redelijke prijs altijd kopen. Blind gaat niet al te lang meer mee en Martinez zal over 1-2 jaar ook wel verder gaan kijken. Daarnaast wordt Wijndal (als het goed is) alleen maar meer waard.

5 mei 2021 om 08:40

Daarnaast wanneer je Nico reeds hebt verkocht wordt de prijs van Wijndal niet lager, beetje voor de markt uit handelen kan geen kwaad. Volgens mij loopt in de jeugd na de inpassingen van Rensch en Timber ook niet bijster veel achterin,

5 mei 2021 om 08:53

Niemand gaat die spelers van Ajax kopen. Het soort clubs dat er normaal gesproken geinteresseerd in zou zijn is zwaar getroffen door de corona crisis.

5 mei 2021 om 08:57

Van Aanholt is sinds zijn blessure anderhalf jaar geleden niet meer de oude. Speelt bij Palace een stuk minder en is vooral verdedigend soms onthutsend zwak. Denk echt dat hij bij Ajax door de mand gaat vallen, en dat Wijndal een veel betere optie zou zijn. Helaas gaat AZ te veel vragen, dat is te verwachten. Vooral als je zo duidelijk laat merken dat je geïnteresseerd bent. Is er niet een andere optie? Gudmundsson heb ik ergens voorbij zien komen, maar die zie ik wekelijks spelen en ook al heeft hij potentie, kan niet echt verdedigen, is te blessure gevoelig en staat er niet direct. Zonde dat Frankfurt de CL haalt dit jaar, anders had Ajax een poging kunnen wagen met Kostic? Vind ik een van de beste backs (want daar speelt hij nu vgm) en is aan de bal zeer comfortabel, plus hij zou ook nog op linksbuiten kunnen staan en heeft in het verleden met Haller een goede verstandhouding gehad. Wellicht een optie dus om naar te kijken en zou echt een mega transfer zijn

Wijndal is in mijn ogen zeker niet minder waard dan Tagliafico. Tagliafico is vooral vanwege zijn drive een topaankoop geweest voor Ajax. Wijndal heeft meer talent. Max is in aanvallend opzicht de beste linksachter in de eredivisie. Wijndal lijkt me het meest allround.

5 mei 2021 om 07:55

Max ???

Het gaat om de linksback plaats dus ook verdedigen !

Dan tip Max totaal niet aan Tagliafico f Wijndal, trouwens beide international .

5 mei 2021 om 08:09

Boca zegt toch duidelijk in aanvallend opzicht. Dat verdedigen de primaire taak van een verdediger is, wil niet zeggen dat je niks hoeft te betekenen in aanvallend opzicht. Zeker in het moderne voetbal zijn de backs gewoon de 4e en 5e aanvaller en daarin is Max echt een klasse beter dan zowel wijndal als Nico. De opmerking van Boca snijdt dus gewoon hout

5 mei 2021 om 08:33

Max is inmiddels ook Duits international ChrisMeerman. In aanvallend opzicht is Max gewoon beter dan Tagliafico en Wijndal, Max heeft alleen in de eredivisie al 8 assists verzorgt dit seizoen en 5 keer gescoord. In totaal was hij dus bij 13 goals betrokken. In de europa league ook nog eens bij 4 doelpunten. Tagliafico komt in totaal niet verder dan betrokkenheid bij 4 doelpunten.
In zijn totaliteit vind ik Wijndal niet minder dan Max en ik denk ook dat Wijndal verder kan komen.

5 mei 2021 om 08:53

Heel leuk dat Max aanvallend zo goed is maar verdedigend is het dan weer niveau onderkant eredivisie, het is natuurlijk niet voor niks dat Psv relatief veel goals tegen krijgt.. Als je zulke aanvallende backs hebt moet je en een heel sterk centrum hebben en een hele goede 6, beide hebben ze niet dus kam je beter een back opstellen die wel kan verdedigen

5 mei 2021 om 09:04

Max beter?? Wow dus omdat hij een paar voorzitter meer heeft gegeven waar een goal uitkwam is hij beter haha. Voetbal is toch echt meer dan een voorzet geven. Verder is Max beperkt. De ballen die Nico verovert vanuit verdedigend oogpunt maar ook aanvallend is echt van een ander niveau. Het mee voetballen van Nico is zoveel beter en komt Max niet in de buurt. En zelfs in dit wat mindere jaar is hij aan de linkerkant zo belangrijk geweest voor Tadic en dus Ajax. Daar doen een pass statistieken overs assists niets aan af.

5 mei 2021 om 09:48

Ga je nou echt zo verontwaardigd doen omdat iemand zegt dat Max aanvallend beter is dan Tagliafico? Lijkt me niet zo'n vreemde take.

5 mei 2021 om 10:32

Geweldig dit. Nico is absoluut de betere verdediger(en niet zo'n beetje ook). Voetballend is Max in elk opzicht beter, echt in elk opzicht, jammer dat hij niet kan verdedigen😂

5 mei 2021 om 10:59

Thamike. Beter in aanvallend opzicht, dat blijkt toch vrij duidelijk uit alle cijfers. Ik zeg niet dat Max in zijn geheel een betere linksachter is dan Tagliafico. Tagliafico heeft een enorme drive die ik bijzonder waardeer en is verdedigend sterker dan Max.

5 mei 2021 om 18:40

Voor ajax is de drive van nico inderdaad van grote waarde. Hij was de grote omslag bij ajax. En daarom ook (los van meer ervaring) nog meer waard. Wijndal heeft nog veel te leren. Vooral zijn voorzetten zijn verre van het noodzakelijke niveau. Ajax zou hem alleen moeten halen als de prijs goed is en anders verder kijken.

Ik ben benieuwd wat AZ daadwerkelijk zou vragen als Ajax voor hem komt en daarnaast ben ik ook wel benieuwd tot hoe ver Ajax bereid is te gaan. Volgens mij hoeft AZ niet te verkopen, dan zit je ook wel in een luxe positie.

5 mei 2021 om 07:43

Als Ajax langskomt denk ik ergens rond de 25 miljoen

5 mei 2021 om 07:51

@Andres13, Dan blijft het bij langskomen. Dat is 10 miljoen te veel. Jammer, maar zou voor die jongens van AZ wel beter zijn, nog een tussenstap.

5 mei 2021 om 08:36

Kan AZ wel begrijpen dat ze niet aan Ajax of PSV willen verkopen met hun ambities. In het buitenland zijn er gelukkig ook genoeg passende clubs voor Wijndal dus die zal vast een mooie transfer maken

5 mei 2021 om 08:56

Ik kan het niet begrijpen, Az is nog lang geen topclub en ook dit seizoen geen concurrent gebleken, zowel Ajax en Psv zijn in alles beter dan Az, daar komt van de zomer wellicht een kleine leegloop en dan is het weer klaar met Az.. Ze eindigen nu 2x boven Feyenoord en denken gelijk een topclub te zijn, heel irritante club is het

5 mei 2021 om 09:41

PSV in alles beter?
PSV - AZ 13-01-2021 1-3 voor Az
AZ - PSV 21-03-2021 2-0 voor AZ
Dit seizoen strijdend met PSV om de 2de plek met 1 punt verschil.
Vorig seizoen boven PSV strijdend om plek 1.

Ik wil absoluut niet zeggen dat AZ een topclub is ( nog steeds een subtopclub in mijn ogen ) maar om te zeggen dat PSV in alles beter is klopt niet of bedoel je dan toevallig niet de laatste 2 seizoenen?

On topic zou Az indd gek zijn om een speler te verkopen aan PSV als je de laatste jaren strijd tegen PSV om een plek voor de voorronde Champions League

5 mei 2021 om 10:43

Beetje cherrypicking zoals je de resultaten van AZ met PSV vergelijkt. Kijk dan naar de prestaties van de laatste 10 jaar. Dat laat zien dat PSV wel degelijk een betere club is. AZ stijgt nu weer even boven zichzelf uit maar dat zal vanzelf met de verkoop van sterkhouders terugvallen. De basis is bij Ajax en PSV veel stabieler.

5 mei 2021 om 12:04

Dat ze nu en vorig jaar het goed deden maakt ze toch niet gelijk een betere club? De schalen die Az in hun carrière heeft gewonnen haalde Affelay in 4 jaar tijd.. Az is een club die goed onderweg is maar het verleden heeft vaak zat uitgewezen dat er komen makkelijker is dan er blijven.. Het stoort mij gewoon heel erg dat net als in de tijd van Opdam er gelijk wordt gerept over een topclub, beter dan Feyenoord, gelijkwaardig aan die.. Op basis waarvan denk ik dan? Omdat je toevallig 2a3 jaar een goede selectie hebt en daardoor heel goed presteerd?

5 mei 2021 om 12:53

Ik zeg ook absoluut niet dat ze beter zijn dan PSV , ik reageer alleen op ''zowel Ajax en Psv zijn in Alles beter dan Az''

Hiermee doel ik dat hij geen gelijk heeft omdat de laatste 2 jaar ook onder het kopje alles valt en PSV dus niet in alles beter is.

In het algemeen en qua historie is PSV veel verder uiteraard maar om te zeggen dat ze in alles beter zijn vind ik een te groot begrip.

5 mei 2021 om 15:54

Als ajax voor die Nico 25 miljoen vraagt dan snap ik AZ wel dat ze ook 25 miljoen zouden willen hebben. Alleen al voor de restwaarde.

5 mei 2021 om 19:38

Nou wel 15 teveel, voor 10 haal je een goede Zuid Amerikaan. het is een verdediger he, geen aanvaller. Overmars heeft natuurlijk heel dom klaiber voor 7,5 gehaald waardoor 15 logisch lijkt voor een Wijndal. Maar volgens mij is er in NL buiten Klaiber nooit meer dan 5 miljoen betaald voor een verdediger, dus 10 is al erg veel in deze situatie. Ja, hij kan ook best naar het buitenland maar we weten allemaal hoe moeilijk dat is, dat hij graag uiteindelijk naar Real wilt en dat je dan beter eerst de tussenstap naar kan Ajax maken.

6 mei 2021 om 11:33

Ajax heeft maar 4,25 miljoen betaald voor Klaiber, dus daarmee vervalt jouw rekensommetje.

Neem v aanholt en eigen jeugd als back up. Wijndal moet nog veel stappen maken bij Ajax.Daarom kun je net zo goed eigen jeugd de voorang geven.

5 mei 2021 om 07:23

Van Aanholt zit op of over zijn top. Wijndal is op dit moment al zeker zo goed en kan nog beter worden. Van Aanholt heeft wel meer ervaring.

5 mei 2021 om 07:49

Juist daarom is het interessant, want je hebt ook Rensch die van origine LCV is en ook op LB kan spelen. Als Nous fit is lijkt hij mij de eerste keus op rechts en heb je Klaiber en Timber nog steeds als back up. Van Aanholt kan met zijn ervaring moeiteloos mee en schikt zicht wellicht in de rol als rotatie speler.

5 mei 2021 om 08:01

Van Aanholt een jaar of twee erbij lijkt me prima. Zit er in de jeugd nog een aanstormend talent op de linksbackpositie? Behalve.Rensch.

5 mei 2021 om 08:41

Salah-Eddine komt eraan, nu nog herstellend van een zware blessure

5 mei 2021 om 08:58

Inderdaad, met daarvoor waarschijnlijk Van Aanholt. Prima oplossing voor Ajax. Salah-Eddine heeft net zijn contract verlengd en is ook weggeplukt uit de AZ opleiding om zo bij Ajax de laatste kneepjes te leren richting de absolute top. Als jeugdspeler moet je niet bij AZ blijven als je de kans krijgt om naar Ajax te gaan, want dan is de kans groter dat je de Europese top haalt.

5 mei 2021 om 17:21

Want welke jeugdspeler die van AZ naar Ajax is gegaan is geslaagd? Je verzint dit zonder onderbouwing.

Fantastische speler die toe is aan een stap hogerop. Heb nog niet echt een club in gedachte, maar de club die hem uiteindelijk haalt zal denk ik tussen de 15 en 20 miljoen moeten neerleggen.

Nou Juventus grijp je kans. Gravenberch is beginnend international dus volgens Overmars niet zo veel waard........

5 mei 2021 om 08:22

Inderdaad,....ze hebben blijkbaar niet door dat het mes aan twee kanten snijd in Amsterdam.
Beetje rare uitspraak van Overmars, klinkt bijna beledigend zelfs.

5 mei 2021 om 08:55

Nouja, niks aan gelogen toch? De Ligt was ook beginnend international, dus je weet de prijs. AZ vraagt misschien 20 en Ajax vangt 75.

5 mei 2021 om 10:15

@wondersloff je vergeet 1 ding, namelijk dat Gravenberch erg goed gespeeld heeft in de Cl.

Wijndal heeft internationaal weinig laten zien, dus beginnend international is gewoon terecht.

5 mei 2021 om 12:25

Ach afhankelijk van het EK zullen beide spelers flink in aandeel kunnen gaan stijgen. Kijk bijvoorbeeld naar de waarde van Gotze. Die teert nog steeds op een kampioensschot met het nationale team. Mocht Wijndal (of Gravenberch) Nederland straks naar de titel schieten, dan kun je zomaar 10 miljoen bij de transfersom tikken. Zo niet, dan blijft het wat steken. Dus als Juve (of ieder team) slim is, dan koop je en speler sowieso voordat hij is doorgebroken. Daar zit alleen altijd wel het risico aan dat de kans bestaat dat een doorbraak uberhaupt uitblijft.

5 mei 2021 om 12:33

@westend met de Boer als bondcoach gaat de waarde eerder afnemen dan toenemen

5 mei 2021 om 12:37

In dat geval zal ik vooral vlak na het EK gaan shoppen .

Dat gaat hem qua prijs wat AZ gaat vragen niet worden. Zal wel weer een gokje uit het buitenland gaan worden voor de LB positie. Toby zal nog niet terug komen en Berghuis moet je gewoon niet willen als Ajax/Ajacied zijnde. Top voor de eredivisie, maar niet meer dan dat. Daarnaast toch Feyenoorder en te vaak kort lontje gedrag/sterallures.

Als Ajax hem zou willen halen nooit zoveel betalen voor een binnenlandse transfer, als men zegt 25 miljoen, dat is echt de helft teveel.
Er zijn trouwens genoeg andere opties met blind, rensch of martin op die plek als nico gaat

Ik moet elke keer hard lachen om AZ die denken dat ze mee kunnen concurreren met Ajax , dat is zwaar misplaatst.
Ajax heeft veel meer middelen en kwaliteiten dan AZ om te zeggen wij verkopen niet aan concurrenten.

5 mei 2021 om 12:35

@fcknudde

Als AZ slim is zeggen zij juist kom maar halen voor 20 miljoen. Geld pakken en paar versterkingen halen. Maar vooral dat Ajax niet weer gaat scouten in het buitenland. Nico was 4 miljoen, Martinez 6 miljoen. Maken Ajax ook veel sterker.

Niks mis met Wijndal, is ook zeker een leuke speler. Heeft nog wel héél veel te leren. Overmars zegt niks verkeerd, maar laat AZ maar lekker de volgende speler in het buitenland afleveren die gaat mislukken. Die club moet je als Ajax zijnde links laten liggen en alleen de beste talenten wegpikken uit de jeugdopleiding. Uit het A-elftal moet je er geen één halen. Ajax is van another level en als er wel een keer iemand loopt die zou passen bij het hogere niveau, dan zijn er zat andere spelers op de hele wereld. Nico heeft bijvoobeeld maar 4 miljoen gekost. Gewoon goed scouten en je hebt geen enkele speler nodig vanuit de Nederlandse competitie.

5 mei 2021 om 16:05

Ach ja ajax is de enigste club die geen mislukte voetballers aflevert aan het buitenland. Maar dan zit je wel in een hele lange winterslaap. Ziyech, van der beek,, twee namen waar ze een top transfer voor hebben gehad afgelopen jaar. Maar die mislukt zijn bij die clubs.
Ajax heeft het gelukt gehad dat de jong vroeg genoeg weg hebben gehaald bij willem2 en dat ze een De Ligt zelf hebben opgeleid die veel geld waard waren, daardoor kon ajax doorpakken maar geld raakt aardig op zo te zien.

5 mei 2021 om 18:50

Waar lees jij dat het geld aardig begint op te raken? Ajax heeft genoeg te besteden. Ze krijgen ook nog steeds geld van alle transfers. Als een groot gedeelte van de supporters zijn geld voor een seizoenkaart niet terug willen, dan helemaal.

Kunnen we zelf geen links back meer opleiden. MetTimber en Rensch kan dat ook toch. Liever een goede spits erbij want die kan Ajax zelf niet meer opleiden helaas. Hebben we er één gaat hij weg.

5 mei 2021 om 09:07

Dat een spits weggaat heeft toch niets met opleiden te maken??

5 mei 2021 om 12:27

Je hebt Traore en Haller toch nog rondlopen?

Lagere prijs en delen in de verkoop vanuit Ajax lijkt me helemaal niet zo gek. Laten we stellen dat je op 15+5 mln uitkomt dan mag je toch heel tevreden zijn als AZ? Voor die jongen iig beste optie. Maar goed, zal wel wat oud zeer en rancune spelen

5 mei 2021 om 09:08

20 mio voor een speler van AZ? Lijkt mij kansloos en zijn er genoeg alternatieven met minder risico’s want hij mag en moet nog best wat stapjes maken.

Ajax gaat niet voor Wijndal, te duur. Daarnaast zullen ze Salah Eddine wel de kans willen geven over een jaar of misschien eerder als hij terug is van zijn blessure. Dus idd een van Aanholt (tijdelijk met Rensch als back up) zou zo maar kunnen.

Owen Wijndal heeft het talent maar het is geen gegeven dat hij wekelijks topniveau kan leveren. Bij AZ top presteren is aardig maar hij heeft bijvoorbeeld geen Champions League duels in de benen. Die zeven interlands zijn ook nog niet heel bijzonder. Heeft tegen Spanje (vriendschappelijk), Letland en Gibraltar een hele wedstrijd gespeeld. Dus dat moet je in perspectief plaatsen. Mensen die dromen over bedragen die meer dan 10 miljoen euro inhouden staan te ver van de realiteit. Ajax is niet de suikeroom van de Eredivisie.

Blijkbaar heeft Wijndal al aangegeven een stap te willen maken dus die wil sowieso weg. Az weet dat ook en hierdoor toch wel even achter de oren krabben. De topclubs uit europa zullen waarschijnlijk niet komen, de subtop waarschijnlijk wel maar die zitten weer met hun cashflow die laag is vanwege corona. Mocht Ajax dan inderdaad belangstelling hebben en Wijndal het zelf ook zien zitten dan is een transfer goed mogelijk tegen een niet al te idioot hoge prijs. Als Wijndal zelf het niet zit zitten om bij de europese subtop te spelen(wat in mijn ogen wel zijn niveau is momenteel) dan blijft er niet veel keuze over en AZ zal ook het geld niet willen missen.

Overmars deed in het verleden wel meer van dit soort uitspraken maar kwam uiteindelijk toch bij een andere speler terecht.

Laat Wijndal maar naar het buitenland gaan. Dan kan Ajax hem na een of twee jaar goedkoop oppikken als ze hem nog willen.. Ik vind dat Ajax helemaal geen spelers bij AZ moet gaan kopen. Als jonge spelers niet meer door Ajax aangetrokken zullen ze zich realiseren dat ze van AZ nooit meer naar Ajax kunnen en denken ze als ze jong zijn echt wel na of ze niet beter af zijn bij Ajax. Ajax moet zelf indien mogelijk zijn eigen spelers opleiden. Spelers van AZ zijn vaak minder goed opgeleid en spelen in vaste systemen. Bij Ajax wordt meer geeist van de jeugdspelers.

Voor de korte termijn zouden deze Patrick van Aanholt, Steven Berghuis en Toby Alderweireld.wel interessant kunnen zijn voor Ajax.

Patrick halen als opvolger van Nico en voor de tijd te overbruggen zodat Salahedine kan overnemen.

Steven als opvolger van Neres, mits hij ook voor vastgestelde prijs weg mag.

Toby indien hij goedkoop weg mag (hij wilt ook graag terug richting Nl/bl) en we kunnen dan Schuurs voor 2 seizoenen verhuren aan een Vitesse of verkopen indien een Engelse club 15 miljoen wil betalen.

5 mei 2021 om 12:29

Berghuis gaan ze in Amsterdam nooit accepteren. Andersom denk ik ook niet dat hij echt een Ajacied is. Die moet voor het mooie gewoon bij Feyenoord blijven en daar de boel op de rit krijgen/ houden.

Ach, als Ajax hem echt wil zijn er zeker twee opties
1. Praten met de speler zelf (het belangrijkste) en daarna met Az
Az kan dan twee dingen doen
a. Hoog in de boom gaan zitten (met het risico dat de speler hier niet op zal/kan reageren)
b. Akkoord gaan met een redelijk bedrag

2. Een buitenlandse club Wijndal laten kopen ( zij betalen minder dan Ajax)
Vervolgens koopt Ajax hem een paar maanden later
Dit kan je vergelijken met en douane unie of met de backstop

5 mei 2021 om 11:32

Ja zo gaat het tegenwoordig wel haha. Ik vind het wel goed beleid van AZ om hun spelers niet naar clubs als Ajax te sturen

Zou de gok echt niet nemen. AZ-spelers vallen altijd tegen in de top. Wellicht dat Wijndal geen nieuwe Haps of Maher zal blijken dankzij de overdaad aan kwaliteit om hem heen, maar voor een derde van de prijs die je voor hem moet neerleggen, vind je in het buitenland ook wel een tweede Tagliafico die eenzelfde ontwikkeling kan doormaken.

5 mei 2021 om 12:03

@gomes1psv

Duizend procent met je eens!

Nico was 4 miljoen, Martinez 6 miljoen.

Beter scout je zulke spelers.

AZ zal tussen de 20 en 25 miljoen vragen. Met dat geld kan je paar gokjes doen in Argentinie.

Blessures zoals Haps - die ook Oranje speler zou zijn - en weg kapitaal.

Categorie "jaartje doorkomen" gaan de aankopen dus worden, dat klinkt niet best... Dan krijgen we dus types als Babel, Idrissi, Klaiber. Pasveer is al gehaald

5 mei 2021 om 12:04

@streepan

Of types als Alderwereild, Berghuis, v Aanholt en Ihattaren. Klinkt erg best!

5 mei 2021 om 17:18

Laten we even realistisch kijken, de namen die jij noemt is alleen Alderweireld een echte versterking. Ik vind Berghuis ook erg goed en zou m graag bij PSV zien want je haalt gewoon 30 goals binnen (goals en assist), maar ikdenk niet dat hij gaat spelen boven Anthony, vaanholt is een goede back maar heeft het op topniveau eigenlijk nooit laten zien en Ihattaren laat op dit moment niet echt zien waarom hij bij Ajax wel zou spelen (om nog maar niet te spreken over de vraag waar hij zou moeten spelen bij Ajax en in plaats van wie).

5 mei 2021 om 17:18

Die namen zijn leuk voor de Eredivisie, maar of een Berghuis en v Aanholt goed genoeg zijn voor CL valt te betwijfelen. Tevens weet je ook niet hoe Ihataren zich zou ontwikkelen bij Ajax. Alderwereild wordt ook niet meer beter en is nooit fantastisch geweest. Dus ja...het is maar hoe je het wilt bekijken. Net als ik nu kijk naar het aantrekken van Pasveer en eerder al Haller, ook niet echt CL niveau...

5 mei 2021 om 17:37

@rubenthe

Eens een Berghuis zou beter bij PSV passen. Qua kwaliteit, ervaring en leeftijd. ocht Malen weggaan kan Madueke op zijn plek en Berghuis rechtsbuiten.

v Aanholt en Toby zijn dan vooral versterkingen voor korte termijn en omdat Ajax niet veel wil uitgeven.

Ihattaren zou veel minuten maken op 10 en 7. Verwacht dat Ekkelenkamp, Labyad en Neres zullen vertrekken. Die jongens hebben ook veel minuten gemaakt. Dus speeltijd genoeg.
Seizoen erop zal Anthony mogelijk gaan en dan hebben we Ihattaren als basisspeler.

5 mei 2021 om 18:00

Ik zie Berghuis niet naar Ajax of PSV vertrekken. 1. Ik zie ze geen hoger salaris dan Feyenoord betalen & 2. Ik denk dat Berghuis het helemaal niet zo erg vind om “het mannetje” te zijn die overal mee wegkomt. Als hij vertrekt is het voor een nieuw avontuur in het buitenland.

Leuk dat geflirt van Overmars. Maar Wijndal is nu hij international is geworden zo goed als onbetaalbaar voor Ajax. AZ zal terecht hoog inzetten en dan zal er een bedrag voorbij komen dat Ajax er niet voor over zal hebben. Ajax kennende zal er wel een nieuwe Braziliaan/ Argentijn gehaald worden voor een bedrag onder de 10. Of Van Aanholt gaat als goedkoop noodverband gelden...

5 mei 2021 om 12:38

En waar blijft AZ dan? Als wijndal het niet zit zitten om bij de Evertons van deze wereld te spelen dan blijft er weinig over.

5 mei 2021 om 15:53

Onbetaalbaar? Als je Haller uit Engeland kunt halen, is Wijndal zeker niet onbetaalbaar. Ik denk alleen dat Ajax niet dat bedrag voor Wijndal wil neerleggen, omdat er gewoon risico's aan zitten. Ik heb Wijndal best hoog zitten, maar AZ spelers mislukken zo vaak als ze een stap omhoog zetten. En wat je zegt, een Nederlandse speler is altijd leuker om je mee te identificeren maar er zijn genoeg andere opties.

Heel slim Voetbalzone. Om eerst een bericht van Ihattaren erop te zetten, om vervolgens een half uur/uur later dit bericht weer opnieuw te plaatsten, waarbij de gedachte kan zijn: ow, Overmars heeft weer iets over Ihattaren gezegd. Alles voor de kliks zullen we maar zeggen

Ik vind Wijndal wel een fijne speler. De laatste wedstrijden met Oranje vond ik hem prima.
Maar hij is nog wel wat wisselvallig, het lijkt allemaal wat beter dan het is omdat ie soms uitblinkt.
Maar goed, datzelfde kun je over Max zeggen.
Geweldige start, daarna ver teruggezakt.
Max zijn voorzetten zijn vaak prima, zijn corners helaas vaak op kniehoogte bij de man bij de eerste paal.
En hij lijkt doodop, nog voor de aftrap.

Als Wijndal deze lijn doortrekt zie ik hem als linksback voor het Nederlandse elftal voor minimaal de komende 10 jaar.

Niks maar dan ook helemaal niks kopen van AZ. Stevig voorbeeld naar al die Amsterdamse jongens die in de jeugd van AZ spelen. Die jongens zien PSV uiteraard als next step. Die willen absoluut niet naar Ajax......

Een transfer van Wijndal richting Ajax, heeft voor alle ‘drie’ partijen gunstige gevolgen lijkt mij.

AZ pakt een lekkere transfersom van (pak’m beet) 12,5M , en 20% van een mogelijk opvolgende transfer.
Met deze baten kan AZ (d.m.v goed scoutingsapparaat) talentvolle spelers van -+ 3M kopen, die na een paar jaar voor -+10M verkocht worden.

De komende 10 jaar eerst ‘belachelijk veel geld te vergaren’
Dit zodat je de opvolgende 10 jaar, een ambitieuze torenhoge begroting sluitend kan maken.(mocht het financieel/sportief tegenzitten)

Dit is namelijk de enige manier voor AZ om een topclub voor langere periode te kunnen zijn, financieel gezien.
Mocht het sportief meezitten die jaren, wie weet kunnen we dan sportief gezien van een top 4 spreken.

Genoeg over AZ....

Wat Ajax (als 2de partij) wint is vrij simpel.
Een fantastisch talent, waar een dikke winst op gemaakt gaat worden.

3de winnende partij is de competitie.
Het geld word namelijk 2x uitgeven door een Nederlandse club.
Bij een buitenlandse transfer is dit helaas maar 1x.

Win win win is de conclusie??!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren