Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Unnerstall op weg naar Twente: ‘We hopen er samen uit te komen’

Laatste update:

Lars Unnerstall gaat PSV verlaten. Volgens het Eindhovens Dagblad is de tweede keeper van de Eindhovenaren hard op weg naar FC Twente. Ook Willem II had naar verluidt interesse in de Duitse doelman, maar vist achter het net. In Enschede moet Unnerstall de opvolger worden van Joël Drommel, van wie wordt verwacht dat hij na dit seizoen een transfer maakt.

"We spreken vanmiddag met Unnerstall. We hopen er samen uit te komen”, reageert technisch manager Jan Streuer van FC Twente tegenover De Telegraaf. "Voor ons zou Unnerstall een geweldige keeper zijn en een goede opvolger voor Drommel, die heeft aangegeven dat hij wil vertrekken komende zomer. We kunnen niet tot juni of juli gaan zitten wachten tot hij daadwerkelijk vertrokken is, want dan zijn alle doelmannen, die we op het oog hadden, niet meer beschikbaar. Daarom hopen we met Unnerstall nu al zaken te kunnen doen.”

De dertigjarige Unnerstall is dit seizoen tweede keeper achter eerste keus Yvon Mvogo bij PSV. Hij maakte in Nederland naam als keeper van VVV-Venlo. PSV raakte overtuigd en trok hem in 2018 transfervrij aan, om hem vervolgens in het seizoen 2018/19 te stallen in Venlo. Vorig seizoen kreeg Unnerstall de kans als eerste keeper toen Jeroen Zoet op de bank terechtkwam. Afgelopen zomer haalde technisch manager John de Jong met Mvogo een nieuwe keeper naar Eindhoven. De Zwitsers international, voor twee jaar gehuurd van RB Leipzig, mag zich onder Roger Schmidt eerste keeper noemen.

Drommel was afgelopen zomer al dichtbij een vertrek bij Twente. Anderlecht informeerde in zijn diensten, maar pakte uiteindelijk niet door. In gesprek met Voetbal International bevestigde hij vorige maand dat hij na dit seizoen een stap wil maken. Hij is wat betreft zijn nieuwe club wel kieskeurig: “Ik ben 24 jaar en wil blijven spelen en mezelf ontwikkelen. Dat moet gewoon als eerste keeper”, aldus Drommel.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou een goede koop zijn voor Twente! Hij kan prima keepen en misschien ook wel sterker dan Drommel (waar ik vooralsnog nog niet echt van gecharmeerd van ben).

2 maart 2021 om 12:04

Drommel is gewoon een uitstekende keeper. Is ook afgelopen weekend weer heel belangrijk voor Twente door Burgzorg van scoren te houden. Houdt zijn kop er bij en blijft lang op de voeten en breed zitten in plaats van als een gek in te glijden wat je ook op Eredivisie niveau veel keepers ziet doen.

Unnerstall is inderdaad een uitstekende keeper voor Twente. In mijn optiek gewoon een Eredivisie top 5 keeper.

2 maart 2021 om 12:46

Drommel is echt een goede keeper hoor. Die jongen maakt de afgelopen twee jaren ontzettende sprongen en is samen met Bijlow de betere jonge keeper in Nederland. Hopelijk plant ie z'n carrière goed en zorgt ie dat ie veel aan spelen toe komt. Cruciaal is nu zijn keuze voor een andere club. Doet ie dat verstandig en komt ie als eerste keeper aan spelen toe dan kunnen Drommel en Bijlow mooi concurreren voor een plek onder de lat bij Oranje aankomende jaren.

2 maart 2021 om 14:05

Daar kunnen we pas over discussieren als Drommel en Bijlow beiden op een relevant niveau keepen in een grote competitie. In de Eredivisie ben je na 3 of 4 jaartjes wel uitgeleerd als doelman. Kijk bijvoorbeeld naar keepers als Ruiter, Vermeer, Zoet en noem ze allemaal maar op. De kunst is niet alleen om te blijven spelen, maar ook om dat te doen terwijl je jezelf uitdaagt qua niveau. Een balans daarin is dus wel heel belangrijk. Cillessen mag dan misschien te veel hooi op de vork hebben genomen, maar een Zoet bijvoorbeeld heeft zich helemaal niet meer ontwikkeld en komt momenteel niet eens meer in de buurt van z'n eigen topvorm.

2 maart 2021 om 12:53

Idd een prima transfer. Een betrouwbare en een transfervrije doelman. Snel afhandelen, want deze man zou ook zo naar Vitesse of Groningen kunnen (ik zag Pasveer of Padt wel een keer weg gaan). Alleen nog een spits en een goede cv en er staat een prima selectie voor volgend seizoen

2 maart 2021 om 13:11

Padt gaat inderdaad weg, na dit seizoen transfervrij Ludogorets. Unnerstal is een goede keeper voor Twente en wat Winkelhaak ook al zei 'een top5 keeper'. Heel knap gedaan!

2 maart 2021 om 13:43

Is Unnerstall eigenlijk transfervrij? PSV had toch een optie voor een extra jaar? Nou twijfel ik

2 maart 2021 om 13:44

Volgens mij gewoon transfervrij. Bij drommel is er wel zon constructie van toepassing meen ik

2 maart 2021 om 14:32

@formus op transfermarkt staat dat zijn contract juni 2021 afloopt. Dus lijkt er op dat hij gratis de stap kan zetten (mogelijk heeft PSV een optie tot verlenging?).

Hele knappe transfer van Twente! Voetballend niet best maar keepend echt niet veel slechter dan Mvogo. Die pakt wel punten voor ze komend seizoen!

2 maart 2021 om 12:03

Dat voetballend niet best is toch ook maar ontzettend relatief Messi/Bazoer? Als ie namelijk goed kon voetballen, was ie nooit keeper geworden 😉. Er is echt maar een echt klein aantal keepers die voetballend een echte meerwaarde is. Dat hangt nl van de voetballende kwaliteiten vd keeper af, maar natuurlijk ook van t elftal. Ik denk echt dat PSV (het team zijnde wat ze nu zijn, met niet heel veel voetbal achterin en op het middenveld), beter een goede ballenpakker kunnen hebben dan een meevoetballende keeper. En vind Unnerstall echt een betere (reflex)keeper dan Mvogo. Edit: bovendien is Mvogo maar een huurspeler. Unnerstall vertegenwoordigt nog kapitaal.

2 maart 2021 om 13:23

Eens je ziet op het begin van het seizoen dat Mvogo probeerde mee te voetballen en het ook wel kon. Vervolgens 2 blunders en toen hebben ze gezegd; doe maar niet meer..

Mochten er meer blunders volgen dan waren ze klaar geweest. Bij de opbouw is het nu bij de keeper gewoon alle hens aan dek en schiet maar naar voren. Dat past eigenlijk niet bij de Schmidt filosofie maar ook hij is gebonden aan het ietwat matige materiaal op bepaalde punten.

Beide keepers vind ik prima lijnkeepers en denk dat het qua ballen pakken weinig verschilt. De keuze voor mvogo is dan ook te billijken.

2 maart 2021 om 13:36

Plausibel verhaal, heb alleen twee opmerkingen. De eerste is dat Schmidt zelf kiest voor het matige materiaal. Hij speelt gewoon graag met 2 brekers op het middenveld. Daardoor is er gewoon veel te weinig voetbal. Hij kan ook met Guti, Van Ginkel, Thomas, Mo, Mauro of weet ik veel wie op de plek van Rosario of Sangare neerzetten. Schmidt kiest imo voor te weinig voetbalvermogen op het middenveld. En dat is zijn eigen schuld. En de volgende opmerkingen: waarom zou je de keuze voor een huurkeeper billijken als je eigen keeper toch even goed is? Dat begrijp ik oprecht niet. Je eigen keeper heeft waarde, moet je evt langer op bouwen... de huurkeeper vertrekt gratis weer na volgend seizoen en dan moet je weer een andere fixen. Ik zie dat niet.

2 maart 2021 om 12:05

Snap psv ook niet in deze. Ik vind die mvogo niet aantoonbaar beter dan unnerstall. Dan vind ik altijd dat je je eigen contractspeler moet opstellen boven een huurling tenzij het echt wel een slok op de borrel scheelt zoals die rodriguez vorig jaar.

2 maart 2021 om 12:07

Sterker vind Mvogo helemaal niet geweldig en denk dat Unnerstall keepent ruim beter is.

2 maart 2021 om 12:10

Vooral voetballend is Mvogo niet geweldig. Die gaat daar toch ook regelmatig mee in de fout (tegen Ajax ook nog).

2 maart 2021 om 12:12

Eens, maar als Schmidt voor Unnerstall kiest geeft hij indirect toe dat hij fout zit met het aantrekken van Mvogo en dat vinden managers vaak toch moeilijk.

2 maart 2021 om 12:18

Het ironische is dat Mvogo juist gehaald/geprezen werd om zijn voetballende kwaliteiten.

2 maart 2021 om 13:02

Ik snap PSV wel. Die gaan namelijk Drommel halen voor volgend seizoen.

2 maart 2021 om 13:07

Dat zou mooi zijn maar ik verwacht het niet, Mvogo is ook nog voor volgend seizoen gehuurd.

2 maart 2021 om 18:21

Zo'n gevoel heb ik ook

2 maart 2021 om 12:21

De meeste mensen op vz snappen ook niet wat een ''voetballende keeper'' inhoud... ''ja zijn ballen komen 7/10 niet aan en hij maakt vaak foutjes (zoals op het begin)''. Een voetballende keeper vinden ''moderne coaches'' belangrijk omdat vele teams tegenwoordig met de verdediging hoog op het veld staan. Als je veel lange ballen achter de verdediging hebt, is het fijn dat je een keeper hebt die dus ''meevoetbalt'' snel en ver uit zijn doel komt en om eerder bij de bal te zijn dan de aanvaller, en dat aspect zie ik vaak bij Mvogo, hij kan op zulke momenten scherp/snel en vooral de inzicht hebben om te zien wanneer een lange bal achter de verdediging gevaarlijk kan worden. Verder vindt ik dat Mvogo de moeilijkste ballen tegenhoud en de makkelijkste doorlaat

2 maart 2021 om 12:32

misschien wel beter zelfs. die Mvogo heeft al aardig wat cruciale fouten gemaakt

Lijkt mij een zeer geschikte opvolger van Drommel. Vandaag ook al gespot in het zgt in Hengelo, waar normaal de keuringen plaatsvinden. Ben hier wel tevreden mee!

2 maart 2021 om 12:06

Snap ik wel, goede transfer van Twente. Ik wist helemaal niet dat hij uit z'n contract liep. Heeft PSV destijds iets betaald of was die toen ook vrij?

2 maart 2021 om 13:31

"psv raakte overtuigd en trok hem in 2018 transfervrij aan", stond verder ook niet in de tekst. Maar inderdaad een goede transfer voor Twente en een slechte voor Psv, als dat betekent dat Mvogo sowieso eerste keeper blijft.

2 maart 2021 om 13:45

Haha neem me niet kwalijk man, ff gemist! Maar bedankt👌🏼

2 maart 2021 om 12:48

Ik vraag me nu wel af wat er dan met Jeffrey de Lange gebeurt. Die stond toch bekend als een getalenteerde doelman en leek een goede indruk te maken binnen FC Twente. Ik weet dus niet of de doelman dan echt een positie is waar je geld aan moet investeren in deze fase.

2 maart 2021 om 13:04

Ik denk dat ze De Lange willen verhuren.

2 maart 2021 om 13:33

Wat ik gezien heb in de voorbereiding van De Lange is dat deze jongen nog absoluut niet klaar is voor het grote werk. Oogde echt ontzettend onzeker in de oefenwedstrijden.

2 maart 2021 om 14:09

Dat hoeft niet zoveel te zeggen. Kijk naar Drommel. Die is dit seizoen pas echt een puntenpakker. Die was in het begin tot eigenlijk vorig seizoen niet vies van domme fouten. Uiteindelijk zul je een doelman toch een keer moeten testen en dat doe je niet in oefenwedstrijden. Ze willen ook langer met 'm door terwijl hij 22 jaar is. Dat neemt niet weg dat ik Unnerstall sowieso een prima aanwinst vind hoor. Echter is er financieel weinig mogelijk en dan vraag ik me af of een doelman nou echt de prioriteit geniet.

2 maart 2021 om 15:14

Dat ben ik niet met je eens. Drommel is sinds het Keukenkampioen seizoen al een topkeeper voor Twente, dat is ook terug te zien in zijn reddingspercentage sindsdien. Ik vind sowieso dat een keeper en een spits er meteen moeten staan, als je die posities niet goed voor elkaar hebt als club kost het je gewoon heel veel punten. Talentontwikkeling moet maar op een iets lager niveau of als reserve.

2 maart 2021 om 14:39

@deveste hopelijk kunnen jullie weer aanhaken. Zou mooi zijn als subtop breeder wordt met clubs als Feyenoord, AZ, Heerenveen, Vitesse, Utrecht en Twente. Heb je 7 clubs die strijden voor plekken 3 t/m 5.
Aantal jaren terug toen Twente sterk was, hadden ze vooral paar fysiek sterke spelers als Nkufo, Wisgerhof, Tiote. Zou gaaf zijn als Twente weer team wordt met aantal sterke mannen. Zelfs in Europa konden ze mee (wonnen dacht ik van Schalke die toen sterk was).

2 maart 2021 om 15:17

Het kampioensteam had toen ook nog Theo Janssen, Kenneth Perez, Bryan Ruiz en Douglas. Dat waren nog eens persoonlijkheden, de tijden zijn wel veranderd wat dat betreft. Tegenwoordig is Menig onze meest ervaren speler.

2 maart 2021 om 16:02

#ruiz_fct ja geweldige spelers. Die Zuid Amerikaanse rechtsback was ook goed (uit Costa Rica dacht ik). Boscker was ook een persoonlijkheid. Die Slowaakse linksbuiten en natuurlijk die boef op rechts. Arnoutavic (ben super slecht met namen).

Visie zou weer moeten zijn om alleen maar karakters aan te trekken. Meer vechtvoetbal.

2 maart 2021 om 18:32

Rosales bedoel je MrKrillin? Hij kwam na het kampioenschap. Stam was rechtsback tijdens het kampioensjaar. Arnautovic, zelden zo'n talentvolle jongen gezien in de jeugdopleiding bij Twente.

2 maart 2021 om 12:18

Daar ben ik het wel mee eens. Stuk beter dan Mvogo. Ik vind Drommel wel aardig keepen dus ik weet niet of Unnerstal veel beter is

2 maart 2021 om 12:37

Interessant hoe de keeper die Zoet het vuur aan de schenen legde, nu zelf weggejaagd wordt terwijl hij beter is dan wat er rondt loopt

Goeie transfer voor Twente! Is voor dat niveau zeker een aardige keeper. Benieuwd waar Drommel naar toe gaat na dit seizoen

2 maart 2021 om 13:55

Drommel gaat naar PSV

2 maart 2021 om 14:00

Ja dat zou best een mooie ruil zijn. Uitvechten met Mvogo en dan over een jaar, wanneer Mvogo weg is, sowieso als eerst keeper neerzetten.
Zou ik wel blij mee zijn.

2 maart 2021 om 14:14

Op basis waarvan? Er zijn zelfs geen geruchten die dat statement kracht bij zetten.

Goede keeper! Vind het redelijk onnodig dat Mvogo is gekomen in plaats van Unnerstal.

2 maart 2021 om 14:48

Dat gevoel heb ik dus ook. Vond het altijd al een prima keeper en het lijkt me ongeveer hetzelfde niveau als Mvogo. Zou een mooie aanwinst zijn voor Twente.

Gemiste kans voor Vitesse waar Pasveer op leeftijd is. Natuurlijk keept hij fantastisch de laatste tijd maar je moet als club ook een beetje voorsorteren..

2 maart 2021 om 12:04

Zat ik ook toevallig aan te denken! Vind unnerstall echt een goede keeper, kan alleen niet super mee voetballen. Voor Twente een prima vervanger voor drommel

2 maart 2021 om 12:13

Misschien gaat Vitesse wel voor Marsman, die zie ik niet blijven als tweede keeper.

2 maart 2021 om 12:13

Pasveer gaat iig volgend jaar ook nog door. Hopelijk bij ons! En dan is unnerstall alsnog 2de keeper.

Dit heeft PSV niet goed aangepakt. Een geweldige keeper die gewoon eerste keeper had moeten zijn en een langdurig contract moeten hebben. Ik troost mijzelf met de gedachte dat Twente ook een prachtclub is. Die zijn straks verzekerd van een van de beste keepers van de Eredivisie.

2 maart 2021 om 12:08

Oneens. Had hem er graag bij gehad als tweede keeper omdat hij wel degelijk kwaliteit heeft, maar voor het huidige spel is het toch echt voetballend te zwak. In de wedstrijden die hij dit seizoen heeft gehad werd dat helaas wel duidelijk. Hij viel zeker op qua uitstekende reddingen die hij verrichtte in die wedstrijden, maar meerdere van de reddingen waren telkens nodig omdat hij zelf de bal verspeelde of door dat psv niet onder de druk uitkwam aangezien hij nooit een schakel is in de opbouw.

2 maart 2021 om 12:11

Persoonlijk vind ik dat de trainer dan maar een spelsysteem moet bedenken waarin dat voetballende gedeelte van de keeper niet echt belangrijk is.

2 maart 2021 om 12:13

Maar mvogo laat op dat gebied ook nog wel eens een steekje vallen toch?

2 maart 2021 om 12:21

Het kan aan mij liggen maar voor een keeper ga ik never nooit het spelsysteem aanpassen. Ajax doet dat ook niet voor Stekelenburg nu Onana geschorst is.

En nee Mvogo is voetballend zeker niet perfect, maar wel een flink stuk beter dan Unnerstal. Genoeg beter om het verschil te zien. Bovendien is Mvogo, wel minder dan Unnerstal maar zeker ook geen pannekoek op de lijn, heeft al ontzettend veel uitstekende reddingen geleverd. Wat Mvogo ook een stuk beter doet is het opruimen van de diepe ballen die achter de verdediging vallen als bij psv de backs weg zijn (en dat is vaak met Dumfries en Max).

2 maart 2021 om 12:27

Je moet niet het hele systeem omgooien maar gewoon er voor zorgen dat de doelman niet alles verplicht kort moet spelen. Als je bepaalde spelers vaste loopacties laat maken wat hoger op het veld dan is dat op te lossen. Er komt genoeg ruimte vrij en als de bal niet goed is dan is dat minder een probleem hoger op het veld.

2 maart 2021 om 12:36

Als je hoger op het veld staat, heb je juist een keeper nodig die meevoetbalt en de ballen achter de verdediging opruimt zoals Mvogo vaak doet.

2 maart 2021 om 14:20

Zwaar mee oneens. De primaire taak van een keeper is ballen tegenhouden en punten voor je pakken. Daarin vind ik alleen Onana beter. Net zoals een verdediger als eerst word afgerekend op zijn verdedigende kwaliteiten en de rest is secundair. Mvogo is geen puntenpakker en dat meevoetballende waarvoor hij is gehuurd heb ik nog niet gezien. Doe mij dan maar Unnerstall. Ik zag in Unnerstal eindelijk weer een puntenpakker die wij sinds Gomes niet meer hebben gehad. Ik vind het heel jammer dat die nu weg gaat omdat er een huurling is gehaald die lang niet zo goed is als we verwacht hadden. En ook nog eens zonder restwaarde.

Mooi nieuws! Was al gezien bij Ocon, dus het lijkt er sterk op dat ie komt. Stabiele keeper en beter dan de andere opties (Pasveer, Marsman). Wel een maatje minder dan Drommel, maar zo'n keeper krijg je niet snel meer.

2 maart 2021 om 12:33

Unnerstall is echt een prima keeper hoor, zeker niet minder als Drommel. Slimme actie van Twente, miljoenen binnen halen met de verkoop van Drommel en Unnerstall als vervanger.

2 maart 2021 om 12:34

Beter dan Pasveer zou ik niet durven zeggen. Die is momenteel wel lekker bezig in Arnhem.

2 maart 2021 om 13:45

Inderdaad. In Nederland is -op dit moment- iedereen een maatje minder dan Drommel. Unnerstall is dan echt een prima vervanger. Transfervrij ook. Goed gedaan.

2 maart 2021 om 14:51

Iedereen? Ik vind Pasveer dit seizoen van hetzelfde niveau hoor. Maar Unnerstal is een hele goede keuze van Twente. Naar mijn mening had Unnerstal de kans wel kunnen krijgen bij PSV ipv Mvogo aanhalen.

Ik blijf het een gekke keuze dat Mvogo de voorkeur krijgt boven Unnerstall, keepend denk ik de betere van de twee en het is een eigen speler en geen huurling. Als het verschil groot was kan ik de keuze voor een huurspeler als nummer 1 begrijpen maar nu niet.

Dat zou een hele goede transfer zijn voor Twente! Ik acht Unnerstall zeker niet veel minder dan Drommel. Drommel is wellicht wat allrounder, maar Unnerstal vind ik in de 5 meter zekerder ogen.

2 maart 2021 om 12:07

Mwah, Drommel is echt wel goed hoor. Die pakt echt punten en ik vind hem echt wel zeker. De laatste wedstrijden iets een dipje, maar qua reflexen en snelheid is hij echt goed. Moet wel zeggen dat ik blij met de komst van Unnerstal ben.

2 maart 2021 om 12:26

Ik vind Drommel ook beter dan Unnerstall, zeker. Alleen denk ik niet dat Unnerstall veel minder is. Drommel is, zoals je zegt, goed in snelheid en zijn reflexen. Alleen in de 5 meter en dan met name in de lucht, acht ik Unnerstall zekerder. Hoe dan ook een prima deal voor Twente inderdaad.

2 maart 2021 om 14:18

Ik vind Drommel vooral getalenteerder en natuurlijk beter met een bal in z'n voeten. Unnerstall is weer wat stabieler en zal minder snel een fout maken. Drommel is denk ik wel de betere van de twee en heeft natuurlijk een hogere potentie.

Past goed bij Twente denk ik. Prima keeper en goede gozer lijkt me.

Lars Unnerstall, de keeper wie dit seizoen eigenlijk 1e keeper zou moeten zijn omdat hij zeker een betere lijnkeeper dan Mvogo is maar gewoon op de bank moet zitten omdat Mvogo zogenaamd een betere voetballende keeper is. Het zal allemaal wel, ik gun deze jongen wel een transfer, hij verdiend gewoon elke wedstrijd onder de lat te staan, prima keeper voor de Eredivisie.

Zou een aderlating voor PSV zijn. Ik vind hem beter dan Mvogo.

Ik hoop dat psv drommel nu haalt. Als ze een meevoetballende keeper zoeken is drommel de beste optie.

2 maart 2021 om 12:11

En mvogo het hele volgende jaar dan op de bank? Denk eerder een jeugdproduct, als die een beetje klaar staat, of een wat goedkopere oplossing

2 maart 2021 om 14:20

Ik denk niet dat het voor PSV nu slim is om miljoenen uit te geven aan een doelman, terwijl je met tekorten kampt en een relatief goedkope doelman gehuurd hebt voor 2 jaar.

Lijkt me een uitstekende keeper voor FC Twente! Wel benieuwd waar Drommel deze zomer heen gaat, nog een tussenstop in Nederland of direct naar het buitenland? Twente volgers, zijn hier al geruchten over?

2 maart 2021 om 12:29

Via via heb ik vernomen dat Drommel in gesprek gaat met PSV. Mogelijk is hij inmiddels al in gesprek geweest. Dat weet ik niet zeker. Vanuit Duitsland schijnt ook interesse te zijn. Ik denk zelf dat dat wel een hele mooie competitie voor hem kan zijn.

2 maart 2021 om 12:37

Denk niet dat PSV weer een (nummer 1) keeper gaat halen. En om nou miljoenen neer te leggen voor een 2e keeper

2 maart 2021 om 13:02

Tenzij ze Drommel een jaartje willen klaarstomen als opvolger van Mvogo. Denk alleen niet je dat als Drommel zijnde moet willen, dus moet echt 1e keeper blijven, maar dan een treetje hoger.

2 maart 2021 om 13:11

Dat zou kunnen natuurlijk, lijkt me wel wat zonde voor hem zelf. Goeie leeftijd nu, presteert ook goed dan wil je nu veel spelen ook. Zie hem daarom echt niet naar psv gaan

2 maart 2021 om 14:22

Dat lijkt me wel sterk. twente-watcher hierboven kwam ook al met die informatie, maar PSV kampt met een miljoenentekort en volgens aanhoudende geruchten moeten ze minstens 1 sterkhouder (en wellicht 2 sterkhouders) verkopen om die tekorten te vullen. Dan lijkt het me sterk dat ze miljoenen uit gaan geven aan een doelman. Dan hadden ze namelijk net zo goed Unnerstall kunnen houden. FC Twente zal ook zoveel mogelijk voor Drommel willen ontvangen om die 8 miljoen euro tekort zo goed mogelijk te dekken.

2 maart 2021 om 14:27

Precies, heb trouwens ook nog geen geruchten over interesse van PSV kant. Hebben afgelopen periode dacht ik al 3 keepers (waarvan 2 jonge) gehaald, dus om nu weer miljoenen uit te geven aan iig het eerste jaar een wisselspeler?

2 maart 2021 om 15:49

Ik geef enkel aan wat ik gehoord heb Sirius. En opzich kan een oriënterend gesprek sowieso nooit kwaad. Of PSV overgaat tot het doen van een bod is mij niet bekend.

3 maart 2021 om 14:22

Inmiddels dus wel de geruchten. PSV zal dus wel iets van de prijs af kunnen krijgen en ze zullen Unnerstall wel met een mats-prijsje richting Enschede laten vertrekken. Nu maar hopen dat FC Twente niet te coulant is, want ze kunnen het geld goed gebruiken.

Lijkt me een prima aankoop van Fc Twente, snap sowieso niet waarom die in Eindhoven tweede keuze is. Iemand enig idee met welke club drommel in verband wordt gebracht? Zal toch geen om een buitenlandse club denk ik.

Ik zou toch nog even wachten als ik Unnerstahl was. Er komen vast wel meer plekjes vrij in de subtop.
FC Groningen schijnt inmiddels interesse te hebben in Emmen huurling Verrips, al vind ik Unnerstahl ook wel passen bij Groningen. Ajax zal misschien bij een langdurige schorsing ook een nieuwe keeper halen, en ik betwijfel of Drommel daar al aan toe is

2 maart 2021 om 12:29

Waarom zou hij moeten wachten dan? Twente of Groningen zit daar veel verschil tussen? Een paar punten op dit moment, maar beiden ambitieus.

2 maart 2021 om 13:08

Op langere termijn zal Twente altijd groter zijn dan Groningen. Dat kan zomaar volgend jaar al zo zijn.

2 maart 2021 om 14:25

Maar dat is pas relevant als FC Twente weer zwarte cijfers schrijft. Tot die tijd is er meer mogelijk in Groningen en is de kans klein dat je boven Groningen eindigt. Een voetballer houdt zich doorgaans niet zo bezig met de lange termijn. Die kijken maximaal 2 of 3 jaar vooruit. Veel langer zitten ze doorgaans niet bij dezelfde club.

2 maart 2021 om 17:00

Hoe staat het met de jeugdopleiding van Twente? Volgens mij bestaat het huidige team uit meer dan 6 gehuurde spelers, die komend seizoen zomaar kunnen vertrekken. Kapitaal staat dus niet op het veld....

2 maart 2021 om 18:35

Meen je dit nou echt Joventut? In de basis staan normaliter structureel: Oosterwolde, Bosch, Zerrouki en Roemeratoe. Daarnaast maken van Leeuwen en Rots regelmatig minuten en hebben ook Staring, Hilgers en Bruns hun debuut gemaakt. Al deze jongens komen uit de jeugdopleiding. Gehuurde spelers met een basisplaats: Ebeuhi (optie tot koop), Pieri, Narsingh en Danilo. Dat valt wel mee toch?

Veel reacties op de meevoetballende kwaliteiten van Mvogo. De lange bal van Mvogo is niet perfect, dat ben ik met die reacties eens. Echter vind ik wel Mvogo aan de bal veel meer overzicht heeft dan Unnerstall. Ook gaat het bij het systeem van PSV - verdedigend op de middenlijn - erom dat je als keeper de bal opvangt die tussen de verdediging en goal pakt, zoals Neuer dat vaak doet: die staat vaak ver van eigen goal af om die ballen op te vangen (niet letterlijk te vangen). Daar heeft Mvogo veel beter zicht op en kan die situaties veel beter inschatten. Unnerstall is absoluut de betere lijnkeeper, maar Mvogo is gewoon de betere keeper voor het systeem van Psv.

2 maart 2021 om 12:20

Nee ook bij PSV sta je er in eerste instantie om ballen tegen te houden, dat je daarnaast leuk kan mee voetballen is mooi meegenomen. En naar mijn mening houdt Unnerstall meer ballen tegen dan Mvogo

2 maart 2021 om 12:26

Vond Unerstall tegen Ajax ook niet opvallend of geweldig. Die ballen achter de verdediging zijn het belangrijkste voor de speelstijl van Schmidt, Unnerstall is niet de snelste en heeft niet percee de inzicht om te zien of een lange bal achter de verdediging gevaarlijk wordt.

2 maart 2021 om 13:05

Ik ben het met je eens dat een keeper in eerste instantie op de lijn staat om ballen tegen te houden, maar dat principe is enorm achterhaald, net als het idee dat de backs er staan om te verdedigen terwijl tegenwoordig hun aanvallende kwaliteiten net zo belangrijk zijn als hun verdedigende kwaliteiten.

ongelooflijk dat PSV hem laat gaan terwijl hij een veel betere keeper is dan mvogo. Maar goed schmidt zal mvogo wel beter vinden omdat hij tegen een bal kan trappen. In ieder geval een zeer goeie aankoop voor twente die gaat echt wel punten voor ze pakken.

Zonde, had hem graag verlengd als tweede keeper maar begrijpelijk dat hij eerste keeper wilt zijn. Meer dan uitstekende doelman, met helaas een enkel groot manco in zijn spel. Misschien net op het verkeerde moment bij psv, al is hij natuurlijk wel eerste keeper geweest een tijd.

Houdoe en bedankt!

Mooie vervanger voor Drommel, denk kwa leeftijd nog iets betere keuze dan Pasveer.

Klasse van Twente, als Drommel gaat hebben ze meteen een goede vervanger binnen en ook nog eens een ervaren keeper die de achterhoede kan coachen.

Zit je dan als PSV zijnde met een gehuurde keeper die in het beste geval marginaal beter is... zonde natuurlijk

Lijkt mij een prima keuze. Door hem is destijds VVV Venlo in de eredivisie gebleven.
De andere keepers bij FC Twente zijn nog niet zover om Drommel op te kunnen volgen.
De Lange vind ik het net niet hebben en dan vind ik van der Gouw beter maar die is pas 20.

Zomaar wat verzinnen: Unnerstall naar Twente, Drommel naar Ajax, waar Onana sowieso pas na de winter weer kan aansluiten bij de selectie en wellicht een half jaar later weg wil ?

Het zou best kunnen dat Drommel de andere weg bewandeld, maar bij elke top 3/4 club moet hij concurreren met de 1e keeper.

Unnerstall naar Twente en dan Drommel naar Psv? Lijkt me niet heel gek, en Mvogo is geen betere keeper die notabene nog gehuurd is.

Twente begrijp ik goed, PSV iets minder. Maar goed, als Unnerstall aangeeft dat hij per se wil spelen, moet er natuurlijk iets gebeuren. Maar dan zal PSV vast een keeper gaan kopen. Want volgens mij zitten daarachter enkel nog twee jongens van 19 en 20...

Wat is dit nou joh. Is onze beste keeper... Ik vind hem absoluut beter dan Mvogo. Hij heeft naast zijn kwaliteiten ook een échte uitstraling. Als spits zijnde zou ik toch even een kruisje slaan als deze man op je afkomt. Maarja, genoeg redenen waarom Mvogo eerste keeper is en blijft, dat heeft niet zozeer met z'n kwaliteiten te maken.

2 maart 2021 om 14:41

Eens. Eerst speelde hij niet omdat we Zoets transferwaarde hoog moesten houden (wat faliekant mislukt is), en daarna omdat er een voetballende keeper moest komen... die niet heel indrukwekkend kan voetballen, en zeer zeker minder keept dan Unnerstall. Voelt voor mij als wanbeleid dit. Ik denk dat we bij Twente de oude Unnerstall van VVV weer gaan zien. En die is als hij vertrouwen krijgt schier onpasseerbaar.

Misschien sla ik door hoor haha maar vind unnerstall echt prima, maar was dit geen optie geweest voor Ajax? Niet iedere speler hoeft naar Ajax, dat weet ik ook wel, maar gezien de situatie van onana. Weet ook niet of Stekelenburg nog een jaar doorgaat

Echt een enorme gemiste kans voor Psv.
Ik vond hem na Onana de beste keeper...solide.
De toekomst zal het uitwijzen maar ik denk dat dit een enorme blunder is geweest van Psv.

Goeie deal voor Twente als het door gaat! Erg goede keeper, net tekort voor de eredivisie-top, maar die gaat zeker punten pakken voor Twente.

Bij VVV vond ik hem echt spectaculair goed. Gekocht met het oog op het vertrek van Zoet, maar die vertrok niet. Terwijl hij al wel echt klaar was bij Psv. Bleek ook aan de straatstenen niet te slijten te zijn. Unnerstall heeft vervolgens geheel onterecht een hele tijd achter Zoet geopereerd. En hem uiteindelijk geheel terecht uit de basis verdrongen. Helaas kwam er met de nieuwe coach ook iemand die een oogje op Mvogo had, die ik zeker niet overtuigender vind keepen dan Unnerstall. Kortom: Het verhaal van Unnerstall bij PSV had zoveel mooier kunnen zijn. Twente gaat heel veel plezier beleven aan deze keeper.

Kogel is door de kerk voor 4 seizoenen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren