Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Spelers van Feyenoord in conflict met directie over loonoffer

Laatste update:

De mededeling dat de spelers van Feyenoord opnieuw salaris moeten inleveren, is verkeerd gevallen in de selectie, zo melden het Algemeen Dagblad en Voetbal International. De directie staat lijnrecht tegenover de selectie in de gesprekken rond het loonoffer dat geëist wordt. "Het was geen verzoek, maar een mededeling. Links- of rechtsom, de spelersgroep zal wederom vier maanden lang een deel van het inkomen moeten afstaan", schrijft het AD.

Algemeen directeur Mark Koevermans, technisch directeur Frank Arnesen en financieel directeur Pieter Smorenburg hebben donderdag de spelersgroep toegesproken. De directieleden hebben daarbij duidelijk gemaakt hoe slecht Feyenoord er financieel voor staat en dat er geen andere optie is dan het opnieuw inleveren van salaris. De spelers stonden in het vorige kalenderjaar ook al in zes maanden deels hun loon af aan de club.

Feyenoord vraagt geen goedkeuring van de spelers: de club wil de selectie op bedrijfseconomische gronden dwingen tot een loonoffer. De voetballers gaan daar niet mee akkoord. Het is onduidelijk hoe aan deze impasse een eind gemaakt zal worden door de directie. Overigens is de technische staf, onder wie trainer Dick Advocaat, wél akkoord gegaan met een loonoffer. Dat geldt ook voor het kantoorpersoneel van Feyenoord, dat ongeveer twintig procent van zijn salaris afstaat.

Volgens het Algemeen Dagblad wordt er in Rotterdam meewarig gekeken naar Ajax: "Dat Ajax bijvoorbeeld geen loonoffer verlangt van de selectie, is één van de gespreksonderwerpen in de Kuip." De Amsterdammers verkeren financieel gezien echter in een compleet andere situatie, mede dankzij de deelname aan de Champions League van dit seizoen. In juli bereikte Ajax overigens na lang gesteggel wél overeenstemming met de spelers over een eenmalig loonoffer. Het is niet duidelijk hoeveel procent van het salaris Ajax heeft ingehouden en over welke maanden dat ging.

Arne Slot heeft inmiddels van de clubleiding te horen gekregen dat er komende zomer absoluut geen ruimte is voor versterkingen. De trainer, die Advocaat per 1 juli zal opvolgen, moet het doen met de huidige spelersgroep. Alleen de momenteel verhuurde spelers, onder wie Marouan Azarkan, Naoufal Bannis en Ramon Hendriks, zouden er nog bij kunnen komen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Stuur lekker de beer terug, dat scheelt al een hele hoop salaris

19 februari 2021 om 16:33

Pak al het loon af van die gasten naar de wanprestatie van afgelopen week

19 februari 2021 om 16:40

Lekker makkelijk roeptoeteren na een mindere wedstrijd. Timing voor dit bericht komt wel erg slecht tussen alle zware wedstrijd door.

19 februari 2021 om 17:00

@pascal, of een oproep aan FC Twente om de trainer + spelers van Feyenoord zondagmiddag hun verdiende loon te geven...........

19 februari 2021 om 17:32

Feyenoord staat aan de rand van een faillissement,dus vrij normaal om dan een loonoffer te vragen aan de spelers. Laten we hopen dat de selectie snel tot inkeer komt en unaniem akkoord gaat met die 20% verlaging.

19 februari 2021 om 18:17

Waarom zou dat voor spelers normaal zijn als ze elders wel hun normale salaris kunnen verdienen?

19 februari 2021 om 18:19

Messi , dan moet je niet een oude Argentijn aantrekken die je een half miljoen kost voor een aantal maandjes. Dan begrijp ik wel waarom de spelers tegenstribbelen , zou ik ook doen.

19 februari 2021 om 18:29

Messibarca, dat is volgens mij nou net het probleem ...ze hebben niets gevraagd, er werd medegedeeld dat ze moeten...

19 februari 2021 om 23:08

@vegitosan zo ie huursom half miljoen??!! Dat is 20% loonoffer van Berghuis om dat te bekostigen.
Dan heb je talenten als Azarkan en Bannis die je amper kosten. Duw je weg voor matige passant die niet beter is en zo duur!!!

19 februari 2021 om 16:44

Lekker ook voor je onderhandelingspositie met Senesi. Daar krijg je nu nog max 15 miljoen voor en waarschijnlijk zelfs minder

19 februari 2021 om 17:04

Met de financiële en sportieve situatie waar Feyenoord in zit, mogen ze al heel blij zijn met 15 miljoen. Andere clubs hebben ook minder te besteden, dus kijk eens kritisch; als jij 15 miljoen gaat uitgeven aan een verdediger, kom je dan uit bij Senesi? Ik niet.

19 februari 2021 om 17:10

Ze hadden dit kunnen zien aankomen. Volgens mij is er eerder op senesi en Kokcu geboden. En daar hebben ze niets mee gedaan. Kan nog een dure grap worden.

19 februari 2021 om 17:58

Misschien gaat hij gratis weg. Feyenoord wil eenzijdig de lonen verlagen. Het is maar de vraag of de arbeidsovereenkomst dan in stand blijft of dat die ontbonden mag worden.

19 februari 2021 om 18:04

Feyenoord mag voorstellen eenzijdig het loon te verlagen, dat zou stand houden wanneer de selectie het gaat accepteren. Ze mogen niet zonder overeenstemming eenzijdig het loon verlagen, maar Feyenoord heeft een vrij goede jurist, dus die zal dat vast wel in de gaten houden.

19 februari 2021 om 18:20

Leuk Speedy. Was dat ook je gedachte toen de spelersgroep van Ajax afgelopen zomer lange tijd niet akkoord ging met loonsvermindering?

19 februari 2021 om 18:24

Dat is op vrijwillige basis gebeurt. Als je eenzijdig iemands loon verlaagt, dan kan die echt gewoon naar de rechter stappen en ontbinding van zijn contract eisen. Zou ook terecht zijn, waarom zou een speler salaris moeten inleveren omdat de directie wanbeleid voert?

19 februari 2021 om 18:30

Haha speedy, wanbeleid. Jij hoopt echt heel erg dat het enorm mis gaat he.

19 februari 2021 om 20:13

@ Steve Stingray voor 15 miljoen kom ik voor een verdediger best bij Senesi uit.
Alleen zou ik niet bij hem uitkomen wanneer dat bedrag echt (ver) boven de 20 miljoen uitkomt, dan kun je in verschillende andere en grotere competities spelers oppikken die ik toch nog een stuk hoger inschat.

19 februari 2021 om 22:14

@goalski Nee hoor, ik gun alle clubs hun voortbestaan. Wellicht in het verleden was ik wat geirriteerd was over Twente, maar dat is nu wel voorbij. Je kan in januari geen 4 ton voor een overbodige spits uitgeven en dan een paar weekjes later salaris verlaging af willen dwingen bij de overige spelers. Dat is wanbeleid.

20 februari 2021 om 01:38

Niet als het bedrijf kan aantonen dat het zonder loonoffer ophoud te bestaan. In het geval van Feyenoord word dat lastig ivm het aantrekken van die bolle argentijn. Hadden ze dat niet gedaan dan heeft een loonoffer eisen best kans van slagen

Ik wacht op de reacties over de mentaliteit van de spelersgroep en dat dit niet in verhouding staat tot het salaris.

19 februari 2021 om 16:33

Als ze nou prestaties neerzetten hebben ze nog een punt. Kom eens op! Dit staat niet in verhouding tot hun salaris

19 februari 2021 om 16:38

Maar tegelijkertijd zou ik het ook niet accepteren als ze wel 4 ton uittrekken voor een Pratto die totaal niet nodig is. Daarnaast is het ook niet chique om het zomaar als mededeling te brengen ipv een verzoek.

19 februari 2021 om 16:52

Daar gaat het hier toch helemaal niet om? Prestaties bepalen het salaris niet in deze context, dat doet 't contract. Het is gewoon niet slim om zo dwingend over te komen, terwijl je eigenlijk geen poot hebt om op de staan.

19 februari 2021 om 18:08

Nouja bij een normaal bedrijf worden vanwege corona natuurlijk ook veel mensen ontslagen, maar vanwege de waarde die de spelers vertegenwoordigen zal dat natuurlijk niet gebeuren. Maar zo dwingend over komen is inderdaad niet verstandig.

O jee. Er was nog niet genoeg ellende.
We hebben ons leedvermaak kunnen botvieren de afgelopen twee weken op onze Amsterdamse con-collega's, maar we staan weer helemaal in de spotlights.
Ben benieuwd hoe dit nu weer afloopt.

19 februari 2021 om 16:36

Die spotlights delen jullie wel met Schmidt hoor.

19 februari 2021 om 16:59

Ja, hij biedt inderdaad de nodige afleiding

19 februari 2021 om 17:55

NJ, het is voor alle drie de topclubs toch wel een roerig jaar hoor. Ajax blundert met Haller en er is natuurlijk de situatie Onana. PSV draait alles behalve goed en heeft een hele zooi blessures. Feyenoord heeft het financieel erg zwaar en is enorm wisselvallig.

19 februari 2021 om 18:05

Je vergeet, Promes en Brobbey

19 februari 2021 om 18:37

Tsja Brobbey vind ik er niet bij passen zelf, gewoon iemand die niet wilt verlengen. Promes daarentegen hoort er zeker nog bij ja!

19 februari 2021 om 23:10

@nfort nouri en rijkshof

19 februari 2021 om 23:49

Nouri? Leg eens uit.

20 februari 2021 om 07:46

Denk dat hij doelt op die rechtzaak?

19 februari 2021 om 18:13

Dat is dan toch Karma he? Lullig voor je. Ik denk overigens wel dat die docu over Feyenoord erg interessant gaat worden. Niet lullig bedoeld, maar ik ben wel benieuwd hoe zoiets er nou daadwerkelijk intern aan toe gaat. Net zoals het interessant zal zijn om te zien wat er gebeurde rond die wedstrijd de verloren werd tegen Heerenveen. Ik spreek hier meer vanuit neutraal oogpunt. Ik denk dat de meeste Feyenoorders het wat pijnlijk zullen vinden om aan te zien.

19 februari 2021 om 18:37

Leedvermaak om Ajax? Natuurlijk ging er het een en ander niet zo lekker, maar ondanks dat hebben we het alsnog veel beter op de rit dan de rest. Zoveel leed is er nu ook niet geweest. En nu vind ik dit ook geen leedvermaak. Dit is gewoon een zeer zorgwekkende situatie. Als je op basis van economische gronden denkt dat je een salarisvermindering kan forceren, sta je er namelijk heel, heel erg slecht voor. Je kan zoiets alleen bewerkstelligen als je nagenoeg failliet bent en het bedrijf zonder zo'n verlaging (bijna) omvalt, want anders gaat het belang van de werknemers voor. Kortom, zeer zorgwekkend dit.

19 februari 2021 om 20:42

Het ging niet zo lekker? dat is wel een ernstig gevoel voor understatement:
- Haller
- Promes
- Brobbey
- die andere jeiugdspeler,
- Onana
Natuurlijk heeft Ajax het financieel prima onder controle en dat geeft inderdaad een structurele voorsprong op de rest, maar het was redelijk bizar in Amsterdam twee weken terug.

19 februari 2021 om 21:15

Ik vind Brobbey hier niet onder vallen. Gewoon een speler die niet wil verlengen. Promes vind ik ook niet van de laatste dagen. Dat was groot nieuws toen hij werd aangehouden. Over welke jeugdspeler heb je het?

19 februari 2021 om 21:22

Ik wel en voor Promes heb ik het over zijn transferperikelen niet over het incident an sich.
Verder heb ik het over die jongen die naar Dortmund is gegaan.

20 februari 2021 om 08:15

Tja, ik vind de transferperikelen van Promes juist positief voor Ajax: dat er überhaupt een club is die Promes nu over wil nemen gelet op zijn huidige vorm en de mogelijke komende rechtszaak.

19 februari 2021 om 18:39

Laten we het zo zeggen, we hebben het allemaal niet makkelijk . Ajax financieel verlies en het nodige sportieve gedoe (Promes, Onana) PSV na een beroerde nationale en internationale week en nu ook Feyenoord op financieel vlak. Het is shit maar tegelijkertijd respect voor de openheid die Feyenoord geeft over hun situatie. Ajax ook maar die zijn dan ook beurs genoteerd. Ik vraag me derhalve wel af hoe de vlag er bij PSV voor staat financieel. Vorig jaar moesten ze inleveren, in de zomer kwamen Gotze en Zahavi en zullen ook iets meer krijgen dan een flesje appelsap en een gevulde koek na elke wedstrijd. En de rest v.d. selectie zal ook prima verdienen lijkt me. Ben benieuwd, ook als verder sportief internationaal succes uit blijft.

19 februari 2021 om 21:13

@NJ, Ajax is inderdaad behoorlijk uitgelachen (terecht ook), maar de spotlights zijn inmiddels overgenomen door Schmidt en Feyenoord. Maar maak je geen zorgen: dat zal snel genoeg vervangen worden door ander nieuws.

Dit zou weleens kunnen gaan leiden tot de gedwongen verkoop van Berghuis. Zo'n beetje de enige speler die een aardige transfersom vertegenwoordigd. Clubs moeten dan wel wat kaartjes af en toe op de koop toe nemen vrees ik.

19 februari 2021 om 16:34

Heb volgens mij hier gelezen dat dat vies tegenvalt (4 miljoen?). Senesi lijkt me de meest waardevolle speler

19 februari 2021 om 16:34

maar hoeveel denk jij dat Berghuis op dit moment echt oplevert?
Er zullen toch weinig ploegen zijn die ruim boven de 10 miljoen gaan betalen?
Helemaal als ze weten wat de situatie is van Feyenoord, de leeftijd van Berghuis, zn matige eerste buitenlandse avontuur...

19 februari 2021 om 17:43

Berghuis heeft volgens mij een gelimiteerde transfersom in z'n contract van om en nabij de 5 miljoen euro. Dat was dacht ik een voorwaarde voor het verlengen destijds dus die is sowieso voor weinig te halen

19 februari 2021 om 16:35

Juist degene die een mindere transfersom vertegenwoordigd door zijn clausule in het contract. Zou wel veel salaris schelen

19 februari 2021 om 16:39

Senesi is meer waard denk ik, verwacht dat Geertuida zelfs meer waard zal blijken te zijn dan die domoor Berghuis

19 februari 2021 om 16:52

'Die domoor Berghuis', weer zo'n reactie. Ben jij ook weer iemand die doet alsof het Felipe Melo is?

19 februari 2021 om 17:03

Natuurlijk zijn die meer waard dan Berghuis, want die blijkt een gelimiteerde transfersom te hebben einde van dit seizoen van 4 mln. Geschonken door Sintersjaak. Elke domoor weet dat Senesi, Geertrudia, Malacia, Bijlow etc meer waard zijn dan Berghuis.

19 februari 2021 om 16:46

Ben blij dat jij geen technisch directeur bent. Sinisterra, Senesi, Kokcu, Geertruida, Bijlow etc en het gaat al richting de 100 miljoen.

19 februari 2021 om 16:58

Ja want alle clubs hebben geld te over op dit moment.... in jou rekensom gaat elke speler die je noemt gemiddeld 20mil
opleveren..... wat denk je zelf??

19 februari 2021 om 17:58

Ik bewonder je optimisme maar 100 miljoen is wel enorm enthousiast vind je niet? Sinisterra, Geertruida en Senesi zeg ik nog van; j, daar zit wel wat waarde. Maar toch ook niet meer dan 15 per stuk in de huidige situatie? Bijlow en Kokcu maximaal 10 miljoen momenteel. Dan zou je in een enorm rooskleurig scenario 65m ophalen. Feyenoord zit in de problemen en andere clubs bulken niet van het geld.

19 februari 2021 om 18:00

100 miljoen euro, hahaha grapjas. Nee dat gaat hem niet worden. Sowieso weten andere clubs nu dat Feyenoord het water aan de lippen heeft staan. die gaan dan gewoon onderbieden, take it or leave it aanbiedingen.

19 februari 2021 om 18:22

Hehe 100 miljoen, dat zou wat zijn zeg. Al verkopen we de hele selectie en het gehele personeelsbestand van de club hebben we nog geen 100 miljoen.

19 februari 2021 om 18:24

Nee joh, doe al die bedragen door de helft en je komt meer in de buurt.

19 februari 2021 om 18:39

En zelfs als je die bedragen door de helft doet loop je tegen het probleem aan dat alleen de écht rijke clubs momenteel iets te besteden hebben. En dan bedoel ik eigenlijk alleen de Duitse top en de (vrijwel gehele) Premier League. De Spaanse en Italiaanse clubs zijn veel harder geraakt door de crisis dan de noord Europese en Franse clubs zitten (op 1 na) allemaal in de shit door de TV-deal die daar is geklapt (nog afgezien van omzetverlies door covid. De echte top wil geen spelers uit NL, tenzij het de echte toppers zijn (malen, Gravenberch, dat kaliber). Dan houd je op dit moment eigenlijk alleen de clubs uit de mindere voetballanden over die nog kunnen kopen, denk aan Rusland oid. Die betalen niet zomaar 20mio per speler hoor. Dat zijn echt de uitzonderingen.

19 februari 2021 om 21:19

@GOAT, als jij denkt dat die zes spelers 100 miljoen op gaan leveren, in deze tijd, geloof je vast ook in Peter Pan en Tinkerbel. Die spelers zijn echt geen 18 miljoen per stuk waard op dit moment.

19 februari 2021 om 16:46

Senesi, Haps, Geertruida, Malacia, Sinisterra, Kökcü, Bijlow, Bozenik. Waarde genoeg

19 februari 2021 om 16:58

Als je de huidige(corona) markt een beetje meeweegt en de financiele noodzaak van feyenoord daarbij optelt, wat denk je dan dat dit clubje samen oplevert? Zal niet al te veel zijn toch?

19 februari 2021 om 17:20

Als ik het pessimistisch bereken levert dit clubje Feyenoord uiteindelijk wel 70 miljoen op. Zeker 20 voor Senesi, 5-10 voor Haps, Geertruida en Malacia samen zal ook wel minimaal 20 zijn. Sinisterra, Bijlow en Bozenik er nog bij.. wat denk jij dan?

19 februari 2021 om 17:46

Door de omstandigheden die ik eerder al noemde denk ik dat je in het meest optimistische scenario 50 miljoen zou kunnen verdienen. 15 voor Senesi,7 voor kokcu, 5 per stuk voor Haps,Geertruida,Malacia, Sinisterra,bijlow. Ik denk dat niemand miljoenen over heeft voor Bozenik. Extra probleem is dat de jongens die je noemt bijna allemaal verdedigend ingesteld zijn en die zijn altijd al wat goedkoper.

19 februari 2021 om 18:00

Nee joh, doe al die bedragen door de helft en je komt meer in de buurt.

19 februari 2021 om 16:48

De enige speler die transferwaarde vertegenwoordigt? Wat heb jij gedronken? Geertruida, Bijlow, Malacia, Senesi, Kokcu, Sinisterra vergeten?

19 februari 2021 om 16:56

nou met 4 miljoen zijn ze echt uit de brand wil je zeggen?

19 februari 2021 om 17:00

Die gedwongen verkoop van Berghuis was er toch al, volgens mij loopt hij namelijk een jaar later uit zijn contract en ik zie hem niet nog een keer bijtekenen, sportief en financieel valt er voor hem niet heel veel meer te halen bij Feyenoord. Zo wie zo zal de transfersom niet heel hoog zijn, je hebt het over een speler die dan bijna 30 is met een aflopend contact.
Ik denk dat de spelers die veel waarde vertegenwoordigen eerder Senisi en evenutueel Sinisterra of Kokcu zijn.

Je kan moeilijk een nutteloze Argentijn huren en dan je spelers vragen in te leveren. Het is niet eens vragen, dwingen zelfs. Als je weet dat je in de moeilijkheden komt dan moet je geld besparen.

Wat een puinhoop toch weer steeds bij ons in Rotterdam!! Alles fout op zijn plek in negatieve zin, jaren lang wanbeleid en weer bij de spelers aankloppen. Ongeloofelijk, sportief, financieel en bestuurlijk een ramp. Hou er over op om hier inhoudelijk een boodschap te brengen.

19 februari 2021 om 16:39

Financieel wanbeleid is wat te makkelijk om dat hierop te schuiven. Feyenoord heeft de laatste jaren gewoon zwarte cijfers gedraaid, en sommige jaren best flink. Ik denk dat geen enkele club hier rekening mee kon houden. Feyenoord, met zo'n grote supportersbase en wekeiljks 45.000 mensen op de tribune haalt ook nog eens een groter deel van z'n omzet uit wedstrijdbaten dan bijvoorbeeld een AZ.

19 februari 2021 om 19:03

Maar AZ heeft met een beperkter begroting ook steeds minder uitgaven. AZ maakt flink winst de afgelopen 5 jaar, is eigenaar van een modern stadion (binnenkort weer met dak een jeugd die in de eerste speelt. En een beleid dat consequent wordt gevoerd.

19 februari 2021 om 19:08

Je hoeft mij als Feyenoorder niet uit te leggen dat AZ goed beleid heeft hoor. Heel veel bewondering voor. Maar de potentie is natuurlijk wel veel groter bij een club als Feyenoord.

19 februari 2021 om 19:49

@orgullo, Feyenoord schreef helemaal niet de afgelopen jaren zwarte zijfers. De 6.5 miljoen verlies over het afgelopen jaar kwam maar deels door Covid (het jaar ervoor gaf Feyenoord in het eigen jaarverslag al aan dat het een verlies verwachtte agv de afschrijvingslast op spelers). Maar ook het jaar daarvoor draaide Feyenoord verlies, toen 6 miljoen (de jaarrekeningen kun je gewoon terug vinden op de website). Het laatste winstgevende seizoen was 2017-2018, alleen sloot Feyenoord dat al af met een negatief werkkapitaal doordat ze aan aantal spelers hadden gekocht (ik meen o.a. Berghuis) dus reserves waren er toen al niet.

Snap wel dat ze zich verzetten als het een eis is.

Ze moeten gewoon de wedstrijden weer toegankelijk maken voor supporters. Al is het maar een klein percentage de clubs gaan naar de klote op deze manier.

19 februari 2021 om 16:42

Dat ligt ook wel aan de club he. Het is bij Feyenoord een stuk erger dan bij andere. Ik snap heel goed dat het moet, maar snap de spelersgroep ook heel goed. Zoals hierboven ook al vermeld helpt het geld besteden aan een nutteloze speler uit Zuid Amerika ook echt niet.

19 februari 2021 om 16:55

Omdat Feyenoord in financiële problemen verkeert moeten we ineens het virus maar niet meer serieus nemen?
De voetbalwereld moet gewoon de tering naar de nering zetten. Zo werkt dat in de gewone maatschappij toch ook?

19 februari 2021 om 18:05

In zo’n groot stadion moet het toch niet zo’n probleem zijn om 20% in het stadion toe te laten?

19 februari 2021 om 19:21

Maar die 20% stadionvulling helpt Feyenoord toch ook niet uit de problemen? Dan missen ze alsnog 80% van de inkomsten.
Ze moeten eens afstand nemen om op zo'n grote voet te leven daar. Alsof ze van 10jr geleden niet geleerd hebben, beetje het geval van die ezel met die steen

Lastig. Het hoge salaris van voetballers wordt natuurlijk betaald door alle aandacht die clubs krijgen en het geld dat verdient wordt via supporters en sponsoren. Als een behoorlijk deel van die inkomsten wegvalt, is het salaris voor de voetballers dan nog te verantwoorden? Tegelijkertijd is een contract het natuurlijk een overeenkomst tussen club en speler en hebben beide partijen zich daar maar aan te houden.

19 februari 2021 om 16:51

Je hebt wel een punt, maar de wet neigt in dit geval naar de speler. Het is dan als club niet slim om zo dwingend uit de hoek te komen, want uiteindelijk is het gewoon de speler die bepaald of hij salaris in gaat leveren. Dan kun je beter voorzichtig te werk gaan.

19 februari 2021 om 18:01

Precies dus als Feyenoord zich er niet aan wil houden, dan mag de speler vragen om ontbinding.

19 februari 2021 om 18:23

Mochten de spelers van Ajax dat ook toen ze niet akkoord gingen met salarisvermindering van de zomer? Of was je toen een andere mening toegedaan?

19 februari 2021 om 18:25

Ajax heeft geen enkele speler verplicht salarisverlaging opgelegd verleden jaar. Is alleen op vrijwillige basis gebeurt. En dit jaar worden gewoon de volle lonen uitbetaald.

19 februari 2021 om 21:29

@HijNiet, Ajax deed een voorstel. Zoals ik het nu lees, is het bij Feyenoord geen voorstel, maar een mededeling. Als ik bij Feyenoord zou spelen, zou ik ook gaan steigeren doordat er geen overleg is.

Zo'n onzinnige huurperiode van Pratto zou al een hoop salaris schelen natuurlijk. Wel vervelend om te horen dat Feyenoord er zo slecht voor staat. Senesi maar voor een hoop geld verkopen deze zomer en vervangen door goedkope spelers achterin. Feyenoord zal even stapje terug moeten doen komende jaren vrees ik.

19 februari 2021 om 16:48

Het investeren in de selectie, d.m.v. het huren van een nieuwe spits, vind ik geen reden om geen loonoffer te vragen. Die nieuwe spits had namelijk ook wedstrijden voor je kunnen winnen, waardoor je hoger in de competitie eindigt of de beker had gewonnen, waardoor het uiteindelijk geld had gegenereerd.

Bovenstaande geldt uiteraard niet voor Pratto

Wel schrijnend dat het kantoorpersoneel wel bereid is tot een loonoffer, terwijl hun salaris natuurlijk niet in verhouding is met wat de voetballers verdienen. Aan de andere kant is de manier waarop ze dit loonoffer dwingend opleggen ook niet de juiste manier lijkt me.

19 februari 2021 om 17:43

Dat klopt, dat vind ik ook erg. En zegt genoeg over de situatie bij Feyenoord.

Stel nu dat een voetballer 20k netto per maand verdient en hij hij heeft 5k aan algemene kosten en 5k aan zijn eigen hypotheek en 5k aan de hypotheek van zijn familie dus een totaal van 15.000 euro aan uitgaven en zo kan hij 5k sparen iedere maand.

Nu vragen ze opnieuw om in te leveren. Dan kan hij straks niets meer sparen en/of moet hij aan ander spaargeld zitten (als hij dit al heeft) en komt hij mogelijk in de problemen omdat de club hem dwingt in te leveren. Is dat eerlijk en correct?

Ondanks het feit dat ze veel geld verdienen, kan het best zo zijn dat men daar ook naar leeft en men hogere uitgaven heeft. Niet iedereen spaart.

En als je kijkt naar de gewone bevolking en hoeveel mensen geen geld hebben en nu al in de problemen zitten is dat ook al veelzeggend over de financiële situatie van veel mensen, hun manier van leven (boven hun stand) of geen verantwoordelijkheid nemen of ooit hebben genomen om te sparen.

19 februari 2021 om 18:04

Kantoorpersoneel kan gewoon hun baan opzeggen en elders aan de slag gaan. Voetballers zitten vast aan hun contract. Dat moet voor vele miljoenen euro's afgekocht worden willen de voetballers elders gaan werken war wel de volle salarissen betaald worden.

20 februari 2021 om 05:48

Kantoormedewerkers kunnen gewoon hun baan opzeggen en elders aan de slag? In welke tijd denk jij dat we leven? Zo majjelijk is het allemaal niet hoor.

Ja, hier word ik wel verdrietig van. Begrijp de frustratie van beide kanten, maar ik hoop toch dat men hier uit komt. Ik zou ook de pest erin hebben als dit gebeurt met mijn salaris, maar hoe je dit brengt is cruciaal.

19 februari 2021 om 16:49

Feyenoord lijkt alleen te vergeten dat het niet zo maar even kan gebeuren met salaris. Daar zal een speler toch mee in moeten stemmen, want hij speelt gewoon z'n wedstrijden en maakt gewoon z'n uren op de training en in de sportschool. Het is niet slim om spelers op deze manier te benaderen als je weet dat je hun instemming nodig hebt. Hiermee zorg je alleen maar voor het tegenovergestelde.

19 februari 2021 om 16:53

Ja dat klopt. Alleen een speler heeft ook niets aan een werkgever die failliet is. Heb wat vrienden in de evenementenbranche zitten met vaste contracten, die hebben ook ingestemd met salarishalvering omdat anders de toko dood is. Wel eens over hoe je het benadert belangrijk is.

19 februari 2021 om 18:06

Juist wel, de spelers mogen dan elders transfervrij tekenen. Feyenoord wil de spelers dwingen een lager salaris te accepteren maar tegelijkertijd mogen ze niet elders gaan werken tegen hun oude salaris of meer.

Ach ze hebben het allemaal zo slecht. Ze hebben geen idee hoe slecht sommige andere het hebben die echt 40-50 jaar moeten werken voor hun geld. Als ze een iets in moeten leveren hebben ze het nog alttijd beter dan 95% van de mensen die een potje voetbal komen kijken.

Wel vreemd dat een club het op deze manier speelt. Ze zullen toch zelf ook wel beseffen dat spelers gewoon in hun recht staan en dat de club in deze niets te eisen heeft? Dan kun je de spelers beter rustig benaderen en goed met elkaar in gesprek gaan. Met dit soort ongein jaag je de spelers alleen maar tegen je in het harnas.

Ik wacht totdat de grote kale leider opstaat. Onder hem werden grote successen behaald.

Wat hebben ze Slot voorgehouden om voor Feyenoord te kiezen met zoveel poespas eromheen.

20 februari 2021 om 17:52

2e huisje van Droomparken met Disney+

Je blijft niet betalen voor het wanbeleid van de club de laatste 20 jaar!

Dit was te verwachten, ik zou toch graag een keer zien dat feyenoord toch eens probeert om misschien met gedeeltijke overname wat geld in het laatje te brengen

Spelera blijven dit ook niet langer meer pikken

19 februari 2021 om 19:56

Het probleem is dat je dit maar een keer kan doen en je er niet veel mee op schiet.
Dan zou de enige oplossing een rijke suikeroom zijn die de hele club over neemt.
Veel mensen vergeten dat beleggers uiteindelijk gewoon geld willen zien. De Glazers halen jaarlijks een rendement van ongeveer 8% op hun belegging in United bijvoorbeeld. Dus leuk als je 100 miljoen krijgt, dan heb je nog steeds minder geld dan Ajax en ben je daarna jaarlijks miljoenen kwijt om die beleggers hun rendement te geven.

Slechte zaak dat Feyenoord er zo slecht voorstaat....

19 februari 2021 om 17:25

Slechte zaak wel die coronacrisis waardoor er al maandenlang geen stadion-inkomsten zijn

19 februari 2021 om 18:07

Dan nog, een beetje bedrijf heeft dan een buffer om de slechte tijd op te vangen. Maar bij Feyenoord wordt er continue wanbeleid gevoerd. Hoe kan je nou voor 4 ton een extra spits huren als je een paar weken later de speler salarissen wil verlagen?

19 februari 2021 om 18:28

Lees je even in. Feyenoord draaide een positief bedrijfsresultaat in de afgelopen vier seizoenen, er is winst gedraaid. VI kwam in december nog met een analyse waarin het beleid van Feyenoord als het meest voorzichtig van de vier grote clubs werd genoemd.

Deze geluiden gaan we bij meer clubs horen de komende vrees ik met grote vrezen.

19 februari 2021 om 18:33

Ik zeg het niet vaak maar Speedy heeft hier gelijk. We zitten in Februari, dan kun je toch in Januari al nee zeggen tegen een spits die je eigenlijk niet kan betalen op de lange termijn

19 februari 2021 om 19:58

@orgullo een positief bedrijfsresultaat is leuk, maar dat is maar een deel van je kosten natuurlijk. Daar zitten de aankopen van spelers en dergelijke niet bij. Prima dat je een (kleine) operationele winst draait, maar als je daarna meer geld uitgeeft aan transfers dan wat er binnen komt draai je gewoon verlies. Leuk dat je 5 ton aan operationele winst hebt, alleen als je daarna een netto transfer balans hebt van -9 miljoen dan is die 5 ton leuk maar niet meer dan een druppel op een gloeiende plaat. Uiteindelijk gaat het er om wat er onderaan de streep over blijft en dan wordt dit het derde jaar op rij dat Feyenoord verlies draait terwijl ze daarvoor al een negatief werkkapitaal hadden.

Solidariteit kun je niet afdwingen, had gewoon voorgelegd moeten worden aan de spelers. Er is geen geld meer, geen potje voor Slot. Die zal blij zijn dat ie komt zeg.

Volgend jaar allemaal een prestatiecontract geven, kan er veel gespaard worden

Ook wel een domme zet van de directie. Als je nu dit eens anders aanvliegt naar de spelersgroep of ze bereik zijn om weer een loonoffer te maken en dat ze dit ook al geregeld hebben met de staf en het kantoorpersoneel. Dan gaat natuurlijk iedere voetballer het doen. Maar met het eisen/verplichten pak je het naar mijn idee helemaal verkeerd aan.

Dit zegt toch genoeg over de financiële situatie van Feyenoord. Ik vind het triest dat dat spelers en andere werknemers binnen de club salaris moeten inleveren. Bij een voetballer kun je het nog 'makkelijker' doen omdat ze veel geld verdienen maar zij hebben ook hun verplichten, kosten en afbetalingen te doen. Straks komt zo iemand in de problemen. Ik zou als speler er voor zorgen dat het contract ontbonden wordt na dit seizoen en dat je transfervrij ergens anders kunt tekenen. Wat een onzin.

En hoezo denkt Feyenoord dat ze een stadion kunnen betalen of ooit aflossen als ze het nu al moeilijk hebben. Een stadion van 50 miljoen euro zou al boven hun budget en stand zijn. Laat staan dat ze iets willen bouwen (met andere partijen) voor 100-200-400 miljoen euro. Dat is gewoon niet realistisch.

19 februari 2021 om 18:10

Realisme is in Rotterdam ver te zoeken. Pas geleden werd er nog 4 ton uitgegeven om een Argentijnse spits te huren die niet eens meer speelt. Feyenoord wil helemaal geen stadion aflossen. ze willen dat andere partijen het stadion betalen en hun jaarlijks 25 miljoen euro betalen. De Kuip is ook al failliet en zal door de gemeente gered moeten gaan worden. Ze hebben veel teveel geld in het nieuwe stadion gestopt.

Slot weet wel waar hij instapt. Geen geld voor versterkingen , alleen als er wat spelers verkocht worden misschien ? Of zou dat geld gebruikt worden. Om de te korten aan te vullen ?

Als je de spelers het dwingt/gaat opleggen, zal de consequentie dan niet zijn dat ze transfervrij zijn? Ik ben geen jurist, maar kan me dit voorstellen. Feyenoord komt immers de contractuele afspraken niet na.

19 februari 2021 om 18:11

Dat is het risico dat men neemt. Een speler die elders wel zijn normale salaris kan verdienen maar door het wanbeleid van Feyenoord daar niet meer, heeft een sterke zaak bij de rechter.

Snap ik wel, maar waarom je selectie zo groot maken afgelopen zomer en winter
Feyenoord kent Vier spitsen
Linssen, Jorgenson, Botenik en dan haal je er nog een Prato
Advocaat is de schuldige, die bleef maar jammeren en spelers eisen.

Dit zag je natuurlijk al van mijlen ver aankomen. Feyenoord heeft net een financieel plusje van 18 miljoen maar maakt bijna 17 miljoen verlies alleen al bij alle thuiswedstrijden samen voor dit seizoen mocht dit doorzetten. Daarbij zijn er nauwelijks inkomen bij Feyenoord en is er vanuit de Knvb of de regering geen enkel plan voor het betaald voetbal. Maar wat nog vreemder is dat de Knvb beetje een lakse houding heeft aangenomen sinds begin van deze crisis. Dat begon al met de verdeling van de Europese tickets en de inkomsten die daarbij komen kijken. Dat had gewoon beter verdeeld moeten worden want nu zien we een gappend gat ontstaan met de andere grotere clubs in Nederland. Ajax komt het beste uit de hele situatie ook de competitie opzet zorgt nu eigenlijk voor een oneerlijke competitie dan het eigenlijk voor had moeten zorgen. Want Terwijl Ajax de miljoenen van de CL cadeau kreeft moesten Feyenoord en PSV het doen met de kruimels. Met de uitzicht dat er vanaf December of Januari weer publiek in het stadion zou komen. Maar dat gebeurde niet en toen begon eigenlijk de vervalsing van de competitie door de Knvb zelf opgezet. Want omdat zowel Feyenoord als PSV wisten dat er geen publiek meer zou komen in de topwedstrijden en zij voorlopig nog in een leeg stadion spelen verdampte alle inkomsten van de EL en daar moesten ze zelfs geld bij leggen. Want Feyenoord haalde kleine 7 miljoen op en psv 7,5 miljoen. Daarmee dichten ze niet eens de verloren inkomsten van het eerste halfjaar. Terwijl Ajax een kleine 40 miljoen mocht bijschrijven daarvan verloren ze een klein deel maar konden zij als enige club in de eredivisie het verlies merendeels dekken. Dan komt de winterstop weet je dat er geen inkomsten meer gaan komen dit seizoen voor Feyenoord en PSV en kan Ajax gewoon gebruik maken van de gekregen miljoenen. Zij kunnen omdat er nauwelijks verlies is een 2 speler halen terwijl de andere op hun centen zitten. Daar had de knvb een betere verdeling moeten maken maar nu zien we de grote gevolgen van de verdeling van de europese tickets zonder daar een juiste verdeling onder te doen. Feyenoord zal niet de eerste club zijn die het moeilijk gaat krijgen maar de Knvb had gewoon beter moeten nadenken alvorens ze met te snelle beslissingen kwamen.

19 februari 2021 om 18:07

Die compensatie pot is inderdaad de grootste farce van de eeuw geweest. Vind het tamelijk arbirtrair geweest in eerste instantie al om de veertig miljoen zomaar bij te schrijven aan een ploeg. Maar toen dat eenmaal werd beklonken, moet je met een veel beter solidariteitsplan komen dan nu is afgestemd. Reken daarbij dat Feyenoord ook wel pech heeft gehad met de bekerfinale die in het water viel wat ook weer prijzengeld en recettes zijn die wegvallen en je zag dit inderdaad aankomen.

19 februari 2021 om 18:20

AZ was geloof ik samen met Utrecht de enige die kabaal maakten. Feyenoord vond het wel prima omdat ze een gratis ticket voor de EL cadeau hebben gekregen. Wat dat betreft heeft Feyenoord zich weer eens in de vingers gesneden. Net als Slot trouwens. Er is gewoon niks te behalen bij Feyenoord momenteel. Beter dan Advocaat ga je het nooit doen en kampioen word je niet in deze competitie die mede door de Knvb is vermoord.

19 februari 2021 om 18:25

@alkmaar54. Dan heb je het over het startbewijs, ik heb het over de bijdragen aan de compensatiepot.

Maar je hebt zeker gelijk.

19 februari 2021 om 18:29

Dat startbewijs voor Feyenoord leverde gelijk 3 miljoen Euro op. AZ, PSV en Willem 2 moesten zich nog veilig spelen hiervoor. Dus indirect was dat wel een cadeautje.

19 februari 2021 om 18:34

Maar Feyenoord stond zowel derde als de bekerfinale. De kans op een eerlijke strijd om de beker was hun ook ontnomen. En er is best een redelijke kans dat Feyenoord in de Kuip van Utrecht had gewonnen.

19 februari 2021 om 18:36

Is ook zeker zo. Maar zij hebben zich daarmee laten afkopen door de Knvb. Vandaar dat ze zich niet druk hebben gemaakt over de verdeling van de CL gelden en AZ wel.

19 februari 2021 om 18:37

Ah als het Feyenoord betreft gaan we zo goedkoop redeneren Orgullo. Er was ook best een redelijke kans dat Ajax kampioen was geworden en dus die CL-miljoenen alsnog gepakt had. Feyenoord dat ticket en de beker geven is van dezelfde orde als Ajax het CL-ticket zou krijgen. Maar bij Ajax is het oneerlijk en bij Feyenoord logisch.

19 februari 2021 om 18:50

Nee, dat zeg ik niet. Maar de financiele gevolgen van het een zijn niet te vergelijken met het ander. Wie de beker wint krijgt 300.000 euro, wie de CL in gaat 40 miljoen. Dat is een volledig andere orde van grootte. Ik zeg ook niet dat Ajax de CL niet in moet, ik bedoel zij stonden toen gedeeld bovenaan, maar waar je wel rekening moet houden in het compensatiestuk. Er gaan nu veel clubs kapot, terwijl dat ook in de long run voor Ajax helemaal niet wenselijk is. Ook zij hebben baat bij competitie.

19 februari 2021 om 19:11

Als je de beker wint krijg je ook een ticket voor de groepsfase EL. Je weet wel dat ticket dat Feyenoord nu ook gratis heeft gekregen en waar 5 miljoen mee gemoeid is. Waarom daar dan niet beginnen over compensatie? Als alle Europese gelden op een hoop gaan en we het echt over alle clubs gaan verdelen komt Feyenoord er nog bekaaider vanaf. Is dat de wens? Of moeten de CL-miljoenen vooral gebruikt worden om Feyenoord te helpen.

19 februari 2021 om 19:14

Maar Feyenoord heeft in de compensatiepot genoeg gedaan? Was na Ajax de meest betalende ploeg in die pot met 6 ton geloof ik.

19 februari 2021 om 18:34

Ah het is de schuld van Ajax en de Knvb. Alsof de Knvb een club kan dwingen alle gelden vanuit Europees voetbal in te leveren zodat zij het kunnen herverdelen. Als je het dan toch eerlijk had willen doen, had Feyenoord nog minder gehad. Die kregen immers ook een gratis ticket voor de Europa League. Dat hadden ze dan ook allemaal moeten inleveren. Ajax heeft geen verlies gedekt. Die begroten gewoon op CL en die moeten een veel groter bedrag dan die CL miljoenen betalen aan de seizoenskaarthouders en skyboxhouders. Het verschil zit hem niet in de CL miljoenen dat Ajax kan doorgaan. Het verschil zit hem in een bankrekening met geld die Ajax heeft opgebouwd en die iets van 100 miljoen die Ajax aan uitgaande transfers heeft opgehaald. Wel mooi Feyenoord heeft wanbeleid mogen voeren en dan is het de schuld van de Knvb dat ze niks gedaan hebben om de gevolgen van dat wanbeleid te verzachten. Maar wel een nieuw stadion willen neerzetten waar je ook geen cent aan wil meebetalen. Een PSV wat volgens jouw redenering net zo hard genaaid blijft toch een stuk beter overeind.

19 februari 2021 om 19:52

Master D Ajax begroot niet op CL maar op EL. Daarbij vind ik de fout niet bij Ajax liggen maar bij de Knvb want deze hadden dit beter moeten regelen. Ajax geef ik groot gelijk maar een vorm van solidariteit is er niet. Je bent de enige club die nauwelijks verlies heeft gemaakt dit lopende seizoen mede door de CL inkomsten. Als er toch zonder publiek had gespeeld had je beter een gewone seizoensplanning kunnen maken. Maar nu heeft Ajax het voordeel. Nauwelijks verlies dankzij de CL miljoenen kunnen investeren mede daarom en kunnen zich zo verzekeren van weer eens 40 miljoen. Ik denk niet dat Ajax deze investering had gemaakt namelijk bij een normale competitie verloop.

19 februari 2021 om 21:33

@jouses, als je Ajax wat beter zou volgen, zou je weten dat Ajax wel degelijk op CL-niveau begroot. Overmars heeft dat letterlijk gezegd in een interview.

19 februari 2021 om 22:01

Als je niet weet hoe Ajax begroot houdt dan gewoon je mond Jouses. Het is al meerdere keren door Ajax toegegeven dat ze nu veel meer risico nemen in het begroten en dus op CL-voetbal rekenen. Anders zien ze helemaal geen kans om de aansluiting bij de top 8 of top 16 van Europa te vinden. Kun je alles van vinden natuurlijk qua realisme, maar zijn wel gewoon feiten. Een Ajax gaat gewoon tientallen miljoenen verlies schrijven dit jaar. En zoals ik al aangaf en waar je niet op ingaat is dat de Knvb het niet kan regelen. De Europese middelen komen direct toe aan de clubs. Daar zit de Knvb niet tussen en die kunnen daarin ook niks eisen qua solidariteit. De investeringen komen door een volle bankrekening. Als zij 50 miljoen eigen vermogen hadden, dan hadden ze zelfs met CL-voetbal de investering van Haller niet gedaan. Te veel risico. Echter nu er 200 miljoen eigen vermogen is kun je de gok nemen en hoef je niet direct terug in je uitgavenpatroon.

19 februari 2021 om 18:54

@jouses. Jouw verhaal kort samengevat: Ajax moet het al tientallen jaren durende slechte beleid van Feyenoord financieel compenseren.

19 februari 2021 om 19:15

Dat niet, maar deze periode is zo ongekend dat je moeilijk kan ontkennen dat Ajax met die CL miljoenen vol in zijn handen mag wrijven. Daar had wat mij betreft toen al veel meer stampij over gemaakt mogen worden nadat Overmars zichzelf in de Telegraaf als maatschappelijk betrokken neerzette om de competitie af te breken. Ze hadden van mij 20x liever de schaal mogen hebben in plaats van zo goedkoop de CL miljoenen. Je kon toen al op je klompen aanvoelen dat als dit langer ging duren dat veel clubs het erg lastig gingen krijgen en ik vermoed dat dat we meer van dit soort verhalen gaan horen. Er is genoeg op Feyenoord aan te merken, maar op deze pandemie had je nooit beleid kunnen maken.

19 februari 2021 om 19:49

@frdirk. Op deze pandemie kan inderdaad vooraf niemand beleid maken. Feyenoord niet, de Knvb niet. Ik vraag mij wel af of het Feyenoord veel geholpen zou hebben als ze bijvoorbeeld 10 miljoen uit de pot gekregen zouden hebben. Of zou je het moeten verdelen tot en met de nr 16. Die hadden ook nog kans op Europees voetbal. Maar dan blijft er erg weinig over. Het is gewoon erg ingewikkeld allemaal voor iedereen.

19 februari 2021 om 19:54

@slayer1, Nee dat had Feyenoord toch al redelijk zelf gedicht. Maar de Knvb had gewoon een beter plan moeten hebben. Want nu kan Ajax makkelijker anticiperen op het vervolg van de competitie dan alle andere clubs. Waarom er is geen tot nauwelijks verlies dankzij de CL inkomsten daarom ontstaat er ruimte om te investeren en dus de competitie naar je hand te zetten en zo alle andere clubs kansloos maken voor een CL kansen.

Sommige voetballers leven in een fantasiewereld. De grootverdieners moeten simpelweg de klap van de crisis opvangen. Zo kun je hopelijk voorkomen dat al die medewerkers van de clubs en de spelers die nog een klein contract hebben nog wel gewoon hun inkomen ontvangen.

Schandalige vertoning in Europa echt het allerslechtste wat ik de afgelopen 20 jaar heb gezien in europa van een Nederlandse club, schandalige vertoning in de beker en kansloos in de competitie. De salarissen van de feyenoordspelwrs staan in geen verhouding met wat ze laten zien. Maarja dat is de eigen schuld van de club zelf.

is dit een hard gelach voor AZ. Feijenoord is en blijft een grote naam maar denk toch dat AZ in de top 3 gaat eindigen en dit zou de komende jaren wel eens zo kunnen blijven. Niet goed voor het Nederlands voetbal maar wel gevolg van jaren lang wanbeleid op basis van sentiment en vaak 2de rangs klasse voetballers erbij te nemen. Ondertussen talent en andere die buiten de selectie zitten op laag niveau laten voetballen. Zonde want Feijenoord zou een gigant moeten zijn. Hoe komt Feijenoord uit deze malaise. Wie kan hier iets zinnigs op zeggen?

19 februari 2021 om 18:27

Er is geen top 3. Of je top bent of niet is bijna 1 op 1 te vertalen naar geld aka Champions League. Door zowel wanbeleid bij vrijwel de gehele Eredivisie als ook wanbeleid bij de Uefa gaat enkel de nummer 1 van Nederland naar de Champions League. Dat levert jaar in jaar uit een voorsprong van tientallen miljoenen Euro's op. Leg alleen al de begrotingen naast elkaar van alle clubs. Vrijwel nergens in competities die zich serieus nemen is het zo uit elkaar getrokken als hier. Nederland verwordt steeds meer tot een Schotse competitie. Leuk voor (succes)supporters die voor Ajax zijn, maar voor alle andere supporters betrekkelijk saai en voorspelbaar.

19 februari 2021 om 18:43

ik denk dat geld genereren van een aantal zaken afhangt. Talent opleiden onder ideale omstandigheden en keuzes maken op basis van perspectief voor de club. Directie en trainers hebben grote invloed. Aan en verkoop is cruciaal voor de uiteindelijke waarde van spelers en de stand op de ranglijst. Gevaarlijk is sentiment om alles bij het oude te laten. AZ innoveert geweldig en dit zie je oversl in terug. Feijenoord is op basis van sentiment en niet innoveren kwetsbaar en ontwikkeld zich niet op financieel vlak. Ik vind dit jammer.

19 februari 2021 om 18:44

Steeds meer tot een Schotse competitie. Houdt toch op. Ajax 1x kampioen in de laatste 5 jaar. Dat zijn wel Celtic-achtige cijfers zeg. Misschien dat andere clubs beter beleid hadden moeten voeren en van die CL-miljoenen profiteren toen zij de titel pakten. Of een keertje wel de CL via de voorronde halen op eigen kracht en dan niet struikelen over Dinamo Kiev met Gent als laatste horde, of een PSV die niet langs een matig FC Basel kwam. De prestaties van de andere clubs zijn het probleem, niet die van Ajax.

19 februari 2021 om 18:47

Onzin, zowel PSV als Feyenoord hebben aan het grote geld van de Champions league mogen ruiken en er niets productiefs mee kunnen doen. Wat Ajax heeft gedaan is gewoon goed beleid voeren. Er is in potentie zeker wel een top 3 of 4 maar de rest laat het afweten en niet alleen op sportieve prestaties.

19 februari 2021 om 19:04

@homelander, je beweert dat wat ik zeg onzin is en vervolgens beaam je wat ik zeg. Verder is mijn stelling feitelijk te onderbouwen. Rond de eeuwwisseling stond Nederland 5e op de Uefa coefficientielijst en nu staat Nederland rond de 9e plek. Met die objectieve cijfers bij de hand kan je moeilijk volhouden dat Nederland het goed heeft gedaan de afgelopen 20 jaar.

19 februari 2021 om 19:06

@masterd in de Schotse competitie worden 2 clubs kampioen. Niet 1. Rangers en Celtic. Hier zijn dat Ajax en Psv. Waar jij op doelt is het Bayern scenario. Als het financiële gat zo door gaat kan dat vanzelf ook hier ontstaan.

19 februari 2021 om 19:18

@ Homelander, 1x CL vergelijken met 7 keer CL oid is inderdaad goeie vergelijking! Neem dan bij dat Feyenoord een heel andere uitgangspositie had waarbij het CL geld is gebruikt om schulden af te lossen en toekomstige langetermijn investeringen te doen en je verhaal gaat volledig mank...

19 februari 2021 om 19:30

@frdirk Met als dito gevolg dat Feyenoord een echt kampioensteam kan opbouwen en dat daarmee de competitie ook een stuk spannender wordt.

19 februari 2021 om 19:38

Er is vooral geherinvesteerd dankzij de transfersommen en dat is niet helemaal goed gegaan. Dat zoveel achterstallige investeringen zijn gedaan zegt genoeg over de situatie waar Feyenoord stond. Ik had het heel graag anders gezien. Maar langlopende schulden en trainingscomplexen zijn ook heel kostbaar helaas.

19 februari 2021 om 19:46

Je vergeet voor het gemak dat Ajax hakim,Donny, botman, Dest en lang hebben verkocht voor 115 miljoen. Voor hoeveel heeft Feyenoord en Az spelers verkocht? Juist het is niet alleen de startgeld premie. Terwijl bij aanvang Az en Feyenoord zichzelf op de borst sloegen dat de selectie in tact hebben gehouden. En Ajax moest weer nieuwe spelers inpassen. Kortom kijk naar je eigen club en beleid ipv naar Amsterdam te wijzen.

Als alle spelers 20% moeten inleveren, komen de grootverdieners (oa berghuis)nog aardig weg.
Er zullen echter ook contractspelers zijn die (nog) niet super verdienen.

Gewoon terecht geweigerd, ik weet zeker dat de jongens bij Feyenoord niet beroerd zullen zijn om tijdelijk minder te ontvangen als je ze het netjes vraagt, zeker kijkend naar de sportieve prestaties dit jaar. Spelers dwingen en dan nog een of andere kroegbaas uit Argentinië halen ja dat gaat er niet in.

Een beetje leedvermaak. Als AZ supporter kregen we een lading shit over ons heen. Slot naar F'nrd in alles een betere en grotere club. Ongetwijfeld. De schulden van F'nrd zijn inderdaad groter. En ook is de club groter wat betreft de problemen die het heeft. Slot zal nog wel eens een nachtje wakker liggen over zijn beslissing om AZ te verlaten voor een club met veel problemen, geen geld en nauwelijks jeugd.

19 februari 2021 om 21:28

Inderdaad ergens toch wel lekker na al die negatieve meningen over AZ haha. Slot zal ook wel achter z’n oren krabben nu. Met deze selectie hoeven Feyenoord fans geen wonderen verwachten en deze zin belooft ook niet veel goeds voor Slot: ‘arne Slot heeft inmiddels van de clubleiding te horen gekregen dat er komende zomer absoluut geen ruimte is voor versterkingen’. Vraag me dan toch af wat zijn gedachte was dat dit een goede stap was. Waarschijnlijk grotendeels ook dat hij 3 keer meer zou krijgen bij Feyenoord, wat toch wel gek is als je dit soort berichten ziet.

Eigenlijk van de gekke dat kantoorpersoneel 20% inlevert; een fractie van wat die jongens verdienen op het veld.

Wat zijn contracten nog waard bij deze dwang? Spelers hebben immers voor iets anders getekend. Is er geen kans dat contracten ontbonden kunnen worden en dat spelers gratis weg kunnen lopen?

Let maar op, Feyenoord is nu de eerste, maar daar gaan onherroepelijk meer clubs komen met zo'n soort verzoek. Logisch dat de feyenoord spelers niet direct toehappen. het is de manier waarop. En daarnaast heeft de club ook wel zaken gedaan die financieel ook debet zijn geweest. Leuk nieuws voor Arne Slot... straks mag die een transfervrije speler van FC Emmen halen...

Aankomende zomer maar flink verkopen....
Berghuis heeft een afkoopsom van 5 mil. dacht ik, maar wel een salaris rond de 2 mil.

Senesi - hou het op max. 20 mil
Haps - 7 mil
Kokcu - 15 mil
Teixeira - 2 a 3 mil
Linsen - 1 a 2 mil, maar ook 1 mil salaris
Jorgensen - 5 a 7 mil
Narsingh - gratis (scheelt je 1,5 mil salaris)

Pak eens een 50 a 55 mil op alles
Salaris rond de 6 a 8 mil

Dan kun je op de begroting al 6 a 8 miljoen doorstrepen.
De 50 a 55 miljoen kun je uitspreiden over salarissen qua contract
Stel je haalt een goede transfervrije speler, en je geeft hem een 3 jaar contract voor 1,5 mil... kun je 4,5 afstrepen van je budget.

En dan is het aan Slot en Arnesen om creatief in te kopen
Oguzhan Özyakup huren
Guidetti huren/halen
Mickey van de Ven
Jay Gorter
Ahmed Touba

Bijlow
Nieuwkoop
Geertruida
Bottegin
Malacia
Fer
Toornstra
Diemers
Azarkan
Bozenik
Sinisterra
19 februari 2021 om 20:49

7 spelers verkopen, de opbrengsten gebruiken om salarissen te betalen. Dan ben je over 3 jaar alles kwijt. Gehuurde spelers kwijt, gecontactreerde spelers op leeftijd niets meer waard. Geen geld voor transfers....club een leuke middenmotor met hondstrouw publiek.

21 februari 2021 om 18:59

Dus moet je het met je jeugd verder doen...
Iets wat Feyenoord ooit heeft groot gemaakt...

Of je moet talentvol jeugd halen door tijdig te scouten...
Chaldi, Mertens, Huntelaar, enz zijn op die manier ook groot geworden.

Of je gaat je ziel verkopen door alles in de handen te leggen van aandeelhouders

Verkopen in de zomer dus. Jörgensen, Berghuis, Teixeira, Haps, Toornstra , Fer en Geertruida liggen hierna nog maar 1 seizoen vast. Verlengen zullen ze niet doen als ze veel moeten inleveren. Marsman, Nieuwkoop, Spajic, Botteghin en Pratto lopen over een paar maanden ook zo de Kuip uit dus dat scheelt ook al wat op de begroting.

19 februari 2021 om 20:50

En het jaar daarop strijden tegen degradatie...wat hou je nou nog over.

Die malloten van Feynoord nemen Ajax als voorbeeld.Als zij meer hun best hadden gedaan en beter presteerden d.m.v. prijzen ,zou Feynoord er Financieel beter voor staan en was een looninkorting niet nodig geweest lijkt mij.

19 februari 2021 om 21:46

Er is namelijk een verschil in inkomsten door jaren achtereenvolgend CL spelen.Kort door de bocht: minder zeuren en meer de voeten laten spreken.

Ik ben heel bang dat dit het begin van het einde is voor Feyenoord, dat zal worden ingeluidt met drie verliesbeurten door demotivatie in de komende wedstrijden, een leegloop van spelers die nog iets op kunnen brengen in de zomer en nog eens geen geld voor investeringen. Daarmee vrees ik een scenario voor de komende jaren waarbij degraderen zelfs een mogelijkheid zou kunnen zijn. Wordt ik niet vrolijk van...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren