Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Derksen wil af van ‘gedateerde voetballer’ in Oranje: ‘Die kan niet meer mee’

Laatste update:

Johan Derksen vindt dat bondscoach Frank de Boer afscheid moet gaan nemen van Daley Blind. De verdediger van Oranje vormde tegen Bosnië-Herzegovina (3-1 winst) een centraal duo met Stefan de Vrij, maar maakte volgens Derksen een slechte indruk. De analist van Veronia Inside vindt dat de dertigjarige Blind niet meer mee kan op het hoogste niveau.

"Daley Blind is een gedateerde voetballer", zo klinkt het keiharde oordeel van Derksen. "Hij is een te slechte verdediger voor de centrale positie, te traag voor linksback, en hij kan geen druk zetten als middenvelder. Op iedere positie hebben we een betere dan Daley Blind. Dat is gewoon afgelopen, die kan niet meer mee." Ook Hans Kraay junior zag dat het duo Blind-De Vrij kwetsbaar was tegen Bosnië.

"Elke tegenaanval was bijna raak", aldus Kraay junior. "Het veld was zó groot, ze liepen zó makkelijk erdoorheen. En ik moet eerlijk zeggen: er waren in het eerste uur veel goede spelers bij Oranje, maar in het centrum waren ze heel erg kwetsbaar. Je ziet sowieso dat Bosnië heel makkelijk oversteekt." Dan wordt de tegentreffer van Oranje getoond in het praatprogramma. Edin Visca haalde daarbij de achterlijn en zette laag voor op spits Smail Prevljak, die beheerst afmaakte.

Hoewel linksback Owen Wijndal de directe tegenstander van Visca was, rekent Derksen ook Blind de tegentreffer aan. "Blind loopt alleen maar een beetje mee voor de vorm, en doet niks. En ik vind dat Wijndal meer druk had kunnen zetten bij de achterlijn." Kraay junior voegt toe dat ook De Vrij een negatieve hoofdrol speelde, door niet kort genoeg te dekken op de doelpuntenmaker. "De Vrij die ziet hem, en laat hem zo vertrekken...", aldus Kraay junior.

Derksen vindt ook dat Blind woensdag niet in de basis moet staan tegen Polen. "Ik zou Sven Botman in het centrum zetten", aldus Derksen, die weet dat De Boer daar niet naar zal luisteren. "Dat doet hij niet, want Blind heeft natuurlijk heel veel krediet. Maar als Robert Lewandowski meedoet, dan zou Botman wel een man zijn die je daar op kan zetten. Blind is eigenlijk alleen van belang als hij in balbezit is."

Moet Oranje afscheid nemen van Daley Blind?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hou op hoor. Blind speelde een prima wedstrijd. De Vrij stond gisteren te schutteren.

16 november 2020 om 21:20

Niet helemaal mee eens. Leverde de bal in de eerste helft twee keer vrij gevaarlijk in op eigen helft. Het is dat je speelt tegen Bosnië, dan worden dat soort momenten niet afgestraft. Maakt ook bij Ajax geen goede indruk vind ik in de grotere wedstrijden. Ik ben het er niet mee eens om hem niet meer op te nemen met al die blessures achterin, alleen in de huidige vorm is het niet goed genoeg. Ook Wijndal vond ik heel erg goed spelen tegen Bosnië, echt een verademing! Hij kan goed zijn plek aan hem kwijt zijn in Oranje.

16 november 2020 om 21:24

Aan de andere kant zet hij zoveel goede aanvallen op. Ober de grotere wedstrijden ben ik het ook niet helemaal mee eens. Was een van de beste tegen Real en Juve.

16 november 2020 om 21:27

Ik bedoel ook niet de wedstrijden van twee jaar geleden, maar zoals ik al zei zijn huidige vorm. Daarmee komt hij gewoon te kort als je tegen een redelijke tegenstander speelt.

16 november 2020 om 22:56

En ook dit jaar in de CL is hij gewoon erg goed!

16 november 2020 om 23:01

Wat een onzin! Vorig jaar voor zijn blessure de beste verdediger van Ajax en misschien wel de eredivisie. Tegen Liverpool ook een van de beteren.

17 november 2020 om 10:20

Mwah valt mee toch? Ik heb hem ook tegen Zapata zien verdedigen, dat was echt niet altijd even goed.

17 november 2020 om 11:25

Blind goed in de Cl, waar Schuurs helemaal kapot word gemaakt door fouten die Blind maakt in die wedstrijden.
Blind is na die ernstige blessure zichzelf niet meer.

17 november 2020 om 14:49

was tegen Italie in de 5-3-2 opstelling gewoon de beste van het veld

17 november 2020 om 23:21

Deels met jou eens. Ik wil het verder trekken. Blind hoort niet meer in Oranje thuis. Alleen tegen Italie uit speelde hij redelijk. Vaak ben verrast wat de mensen eruit pikken. Ja, de Vrij zijn man scoorde. Is het dan alleen de fout van de Vrij? Precies, nee. Vaak mag je geen kritiek hebben op spelers uit, of met een verleden uit, Amsterdam. Als ik sommige mensen moet geloven zou Veltman minstens net zo goed zijn als Van Dijk. Dan houd het voor mij helaas op.

16 november 2020 om 21:20

Het was zeker niet zijn beste wedstrijd, maar afscheid nemen van een speler die op zoveel posities een hoog niveau haalt? Haha laat me niet lachen. Derksen slaat de plank hier volledig mis. Als iedereen fit is staat Blind waarschijnlijk geen basis nee, maar afscheid nemen? Dat is te gek voor woorden

16 november 2020 om 21:33

Maar overal komt hij net te kort. Ideaal om mee te nemen als reserve, maar komt te kort voor de basis. Zoals Theo Janssen ook zei en bevestigd werd door vd vaart is hij een goede allrounder maar is hij op elke positie slechter dan een specialist.

16 november 2020 om 21:43

Dat zeg ik ook, hij komt te kort voor de basis als iedereen fit is. Maar hij is echt wel nuttig om erbij te hebben in je selectie

16 november 2020 om 23:01

Precies dit, ik verwacht ook wel dat hij op de bank komt te zitten wanneer alle verdedigers weer fit zijn. Centraal zal vDijk altijd de voorkeur krijgen en Botman komt eraan, al weet ik niet hoe die voetballend is. Wijndal doet het goed op links en dan hebben we Ake en vAanholt ook nog, al overtuigen die mij ook niet helemaal. Maar voorlopig heeft Blind idd nog krediet (en terecht) maar het is een kwestie van tijd dat hij op de bank terecht komt. Sowieso een hele bruikbare speler en goede backup voor zowel verdediging als eventueel middenvelder.

16 november 2020 om 23:16

De enige reden dat hij er misschien naast staat als iedereen fit is is dat Nederland gewoon een belachelijk goede verdediging heeft. Iemand die gezien wordt als de beste verdediger van de wereld, het grootste verdedigende talent en de beste verdediger van Italië spelen op zijn positie.
Blind is gewoon een ondergewaardeerde topper, heeft zich allang bewezen op internationaal topniveau in zowel de CL als EK’s en WK’s. Maar hier in Nederland doen we net alsof hij Breuer in zijn nadagen is.

16 november 2020 om 23:28

Ek's? Maar goed in de cl en op een wk wel. Ik vind Blind prima om erbij te hebben, maar voor in de verdediging zijn er veel betere optie zowel op lcv als lb vind ik. Ook op de vm positie zijn er betere opties. Prima twaalfde man. Meer niet.

17 november 2020 om 01:28

Oranje speelde het beste voetbsl de laatste 10jaar met Blind als linksback. Met Van Dijk, De Ligt, Frenkie en wellicht ook Klaassen om hem heen, worden zijn opbouwende kwaliteiten beter benut.

16 november 2020 om 21:31

Mee eens dat de vrij het niet goed deed, maar als je goed oplet zie je dat blind vooral doet alsof hij verdedigd. Hij had een periode dat hij positioneel veel compenseerde maar dit lijkt ook voorbij. Verdedigend maakt hij teveel fouten om hem te laten staan.

16 november 2020 om 21:34

Bind zag er verdedigend ook niet sterk uit imo. die speelde zo een paar ballen naar de tegenstander en stond meerdere malen lucht te dekken maar hij heet geen Mepmhis natuurlijk. als die laatste twee keer balverlies lijdt is het een nationale ramp maar als Blind een aantal keer de bal in de voet van de tegenstander schuift is er natuurlijk niks aan de hand en heeft hij geweldig gespeeld

17 november 2020 om 10:35

Wow Japie, gaat het over Blind en kom je weer met je Depay aanzetten als een calimero. Je slaat de plank ook nog volledig mis want het gaat bij Depay nooit om 2x balverlies en als hij speelt zoals afgelopen wedstrijd krijgt hij niets anders dan lof. Dus een beetje zielige reactie op een verhaal waar Depay part nog deel aan is. Keurig weer.

17 november 2020 om 11:13

Met het verschil dat de bal achterin verliezen vaak veel sneller een cruciale afloop kan hebben als wanneer je die voorin verliest maar goed, als Blind balverlies leidt moeten we dat vooral niet benoemen. Dan doen we alleen bij de jongens die niet de nuchtere Hollandse mentaliteit hebben

17 november 2020 om 11:16

Benoem wat je wil maar doe dit dan consequent en niet mee huilen met de wolven in het bos. Wij hebben wel vaker een discussie en dan benoem je graag alleen de fouten en vergeet je vaak de waarde. Dan maak je het zwart/wit zoals verdediger moet verdedigen en aanvaller scoren tot je merkt dat bepaalde spelers op 0 goals staan en dan ga je over naar assists of andere waarde. Het is mij allemaal te selectief. Als iemand, wie dan ook een fout maakt mag je dit altijd benoemen maar dit zegt bijna niets over hoe goed iemand was die wedstrijd. Daar zitten meerdere factoren in die jij nogal eens vergeet.

17 november 2020 om 11:41

Japie lul geen onzin. Depay lijdt veel te vaak balverlies, ook voor een aanvaller. Jammer dat jij er op de een of andere manier in slaagt om altijd Depay in een slachtofferrol neer te zetten. Wat zit hier achter? Je hebt het ook al over "nuchtere hollandse mentaliteit"... Suggereer he hier racisme? Als dat zo is vind ik dat bijzonder triest.

Helemaal omdat jij, en ook Derksen, wat betreft Blind helemaal gelijkt hebt. De man is niet alleen traag maar het ontbreekt hem ook aan aggressie en hij zet nooit eens stevig een duel in. Tegen Bosnie ook bij die tegengoal. Stapt uit het centrum om vervolgens totaal geen druk te zetten. Wat een natte wind die gozer...

17 november 2020 om 11:44

@Thamike We beoordelen een spits ook niet meer op zijn doelpunten maar op een paar momenten dat hij de bal verliest dus dat vind ik een stuk selectiever. Memphis staat in het veld om goals te maken en een verdediger staat erin om goals te voorkomen. Zo kijk ik er naar iig. Als je je kerntaken goed uitvoert speel je een goede wedstrijd imo

17 november 2020 om 11:48

Dan vind ik jou uit wel consequent want jij legt iedereen langs dezelfde lat. Ik suggereer overigens nergens racisme want bij een Wijnaldum zie ik dit bv niet. Ik suggereert dat Memphis anders wordt beoordeeld omdat hij niet past in het nuchtere plaatje wat veel mensen in Nederland graag zien. Als je geen grijze muis bent kan je al heel snel weinig goed doen

17 november 2020 om 12:13

Japie. Waar heb je het over met dezelfde lat? Die conclusie raakt wat mij betreft kant noch wal. Het heeft overigens niks met grijze muis te maken. Waar het om gaat is dat zijn spelintelligentie van een bijzonder laag niveau is. Hij zou zo veel beter kunnen zijn dan hij laat zien, als hij op de juiste momenten nou eens wat simpeler zou spelen. Een oud teamgenoot van mij zij ooit boos tegen onze trainer: "waarom ben je op mij steeds zo kritisch en niet op anderen?". Waarop het antwoord vd trainer: "Misschien omdat ik van jou zie dat je zoveel meer potentie hebt, dan verwacht ik wat meer van je". Spelers worden beoordeeld op hun (potentiele) niveau. Heeft alles te maken met een verwachtingspatroon.

Als Depay de zoveelste aanval om zeep helpt door domme beslissingen, dan zijn mensen gefrustreerd. Omdat hij beter zou moeten kunnen. Bij een Promes daarentegen is het eigenlijk zielig. Die man kan je het niet aanrekenen, want die is gewoon niet goed genoeg. De frustraties richten zich daar ook meer op Frank de Boer dan op Promes zelf.

17 november 2020 om 14:11

Potentie, vorm, andere taken, andere afspraken, extra kwaliteiten allemaal zaken die voor Japie moeilijk in te passen zijn in zijn visie van een verdediger moet goals tegen houden en een aanvaller scoren. Depay is een intuïtieve voetballer en daarom vaak bejubeld en soms kritsisch bejegend. Maar het is geen topspits en ik zie hem echt liever aan de buitenkant. Helaas hebben wij geen goede en geschikte spits en vult hij het best goed in. Maar zorgt ook voor onbegrip wanneer hij weer eens alleen gaat of iedereen uit wilt spelen. Volgens mij weten we allemaal waar zijn risico ligt en ben het helemaal met je eens Grovertje dat hij echt geweldig kan zijn als hij een wat slimmere voetballer was geweest maar had hij misschien wat minder intuïtief geweest.

17 november 2020 om 14:20

@thamike Memphis heeft dan volgens jullie geen spelintelligentie en mag dus overdreven kritisch benaderd worden wat ik prima vind maar gaan we dan nu ook bv een Frenkie overdreven kritisch benaderen omdat hij toevallig geen scorend vermogen heeft? blijkbaar is dat de bedoeling als je niet alle facetten van het spel beheerst uit jullie reacties te zien

16 november 2020 om 22:17

Ik ben het niet met je eens. Ik heb vaak geschreven dat hij een goede trap heeft, dat zijn startsnelheid is verbeterd, Maar in tegenstelling tot wat "kenners" beweren heeft hij geen inzicht. Hij kan als zijn ploeg voorstaat en vooruit balt schitteren. Wordt zijn team echter achteruit gedwongen dan schiet hij helaas te kort. Hij heeft mij zeker verrast toen hij uit Engeland kwam, maar het gaat steeds slechter

16 november 2020 om 23:36

Blind heeft geen inzicht😅🤣?? Bij Ajax en ook bij Oranje beginnen ontzettend veel doelpuntrijke aanvallen via Blind. Je maakt nu echt een enorme grap. Blind is een super intelligente voetballer.

16 november 2020 om 23:47

Verdedigend positioneert hij zich niet altijd best en is hij te afwachtend. Heeft natuurlijk ook te maken dat hij de snelheid van een pad heeft. Ben het wel met Johan eens

17 november 2020 om 00:04

het is alleen wel bizar dat we in Nederland tegenwoordig een verdediger afrekenen op zijn inspeelpass en niet op zijn verdedigende werk wat prioriteit nummer 1 hoort te zijn

17 november 2020 om 00:21

Apart dat dit altijd genoemd wordt. Een goede inspeelpass hebben is toch gewoon iets wat een vereiste is voor een centrumverdediger bij een land als Nederland. Zo lang wij met z'n allen van achteruit willen opbouwen, zijn de voetballende kwaliteiten van je centrale verdedigers gewoon cruciaal. Daarnaast voegt blind daarin echt extreem veel toe en kan het echt bepalend zijn voor je aanvalsspel. Natuurlijk is het aspect zonder bal ook cruciaal, maar je mag op ze minst verwachten dat beide punten geëist worden

17 november 2020 om 03:45

@pedrog maar het probleem is dat als je geweldig kan opbouwen en ook nog eens geweldig kan verdedigen je waarschijnlijk bij een Real of Bayern speelt en niet in de Eredivisie. de opbouwende verdedigers die ik in Nederland meestal zie zijn verdedigend matig en dat laatste lijkt me toch wel de nummer 1 prioriteit voor een verdediger. kan je daarnaast ook nog een beetje leuk opbouwen is dat mooi meegenomen. ik vind het ronduit bizar dat er vaak in Nederland een verdedigend centrum staat waar geen van beide verdedigers de 1.82 meter ontstijgt en die staan er dan in omdat ze goed kunnen opbouwen maar aan het winnen van luchtduels wordt dus totaal niet gedacht. alsof er geen corners en vrije trappen bestaan

17 november 2020 om 08:31

Dat is inderdaad precies het probleem. Als je een beetje kan inspelen en kan verdedigen ben je al rijp voor de Europese top. Betekent dus dat we iets verkeerd doen in het opleiden van centrale verdedigers.

17 november 2020 om 11:29

Dat lijkt maar zo. IN aanvallend opzicht zoals ik al schreef Ja
maar in verdedigend opzicht Neen. en aangezien hij niet de snelste is zal het toch echt daarop moeten aankomen. In de competitie maakt het niet uit. Europees wel.
Kijk maar naar de tegengoals van Ajax, zodra d tegenstander het heft neemt.
U staart zich blind op de mooie dingen, ik kijk naar de feilen. Deze feilen kosten punten

Blind is prima, maar hij lijkt inmiddels een beetje voorbijgestreefd in Oranje. Als back komt hij snelheid te kort en is hij verdedigend niet sterk genoeg om dat te compenseren daar. Aanvallend prima, goeie voorzet. Centraal zijn er simpelweg gewoon betere opties als iedereen fit is. Benieuwd of het centrum Blind - De Ligt gaat worden, of De Vrij - De Ligt. De Vrij heeft ook amper goeie interlands gespeeld, en is ook rechtsbenig waar trainers doorgaans niet van houden. De Vrij is de betere verdediger, maar het is een lastige keuze.

16 november 2020 om 21:20

Blind functioneert prima samen met de ligt maar is kwetsbaar op snelheid , maar opbouwend is hij gewoon een prima speler

16 november 2020 om 21:39

Tja dat opbouwende van Blind begint ook wel overschat te raken. Tuurlijk is hij comfortabel aan de bal, maar wat voor ballen geeft hij nou precies die bijvoorbeeld een De Ligt, Van Dijk of De Vrij niet kan geven? Speelt toch gewoon contant de bal naar een speler die direct bij hem staat? Hoeveel ballen heeft hij tegen Spanje wel niet aan Veltman gegeven? Tegen Bosnië was De Vrij de enige van de twee die nog risico in zijn spel had, door ballen door de lucht te geven. Ik vind Blind maar een risicoloze speler, die wel eens inschuift, maar daarna ook meteen kansloos is in de omschakeling.

16 november 2020 om 22:34

Het hele NL elftal draait toch om de bal zo snel mogelijk inleveren bij Frenkie en van daaruit voetballen, misschien een paar keer Ajax kijken, dan zie je Blind in zijn kracht spelen en dan is hij gewoon 1 van de betere van de competitie, dat het geen NL materiaal is is al jaren zo, maar zo kan ik nog wel 8 namen noemen die er alleen maar bij horen bij gebrek aan beter.. Babel, De Roon, Hateboer, De Jong, Bergwijn, Berghuis, Veltman..

16 november 2020 om 23:07

Berghuis heeft wel bewezen iets toe te voegen. dat kan je van die andere namen niet zeggen vooralsnog

17 november 2020 om 01:13

Ohja, Berghuis toevallig weer wel. 20 interlands, nul goals. Als buitenspeler. Voegt niets toe, en staat er bij gebrek aan beter.

17 november 2020 om 07:10

Ja berghuis wel. Of wil je ontkennen dat hij sinds de boer telkens een goede inbreng heeft?

17 november 2020 om 10:27

Klopt die 0 goals. Maar de assist op wijnaldum was voor mij meer waard dan zelf proberen een evt te missen.

16 november 2020 om 21:24

Ik weet niet wie dat gisteren zei, maar Blind is slachtoffer van succes als allrounder. Ik ben het er wel mee eens dat er specialisten op zijn plek(ken) zijn die allen beter zijn op die specifieke plek.
Ik zou echter Blind er altijd bijhouden omdat hij toch en aantal kwaliteiten met zich mee brengt en juist vanwege dat allrounderschap

16 november 2020 om 21:34

Ik ben het hier volledig mee eens. Maar ik heb ook al veel vaker gezegd dat ik het gevoel heb dat wijnen Nederland zo opleiden. Onze spelers moeten op meerdere posities uit de voeten kunnen.

16 november 2020 om 22:02

Van hooijdonk dacht ik.

16 november 2020 om 22:42

Helemaal mee eens. Als iedereen fit is, dan hoort hij niet in de basis, maar als wissel is het een heerlijke speler omdat hij 3 posities bij een blessure meer dan prima kan overnemen.

16 november 2020 om 21:24

Komende wedstrijd bedoel je toch? Anders mag ik toch hopen dat Van Dijk altijd basis staat.

16 november 2020 om 21:42

Ja komende wedstrijden. Vraag of Virgil het EK haalt helaas..

16 november 2020 om 23:05

Doe maar een middenveld met Wijnaldum, Klaassen, vd Beek en dan Frenkie als gelegenheidsverdediger een linie naar achter ipv Blind.

16 november 2020 om 23:13

Frenkie een linie naar achteren? De dirigent op het middenveld en de man waar het daar om draait wil jij centraal achterin zetten?
Los van dit 'idee' is Blind nog altijd een (veel) betere centrale verdediger dan Frenkie.

17 november 2020 om 11:17

@messibazoer: Als iedereen fit is en Wijndal trekt zijn ontwikkeling door (of Sinkgraven, een raadsel waarom hij niet wordt geselecteerd), dan heeft Blind op "zijn" posities gewoon betere voor zich. En dat is ook helemaal geen schande. Wel zou ik Blind altijd meenemen naar het EK omdat hij probleemloos ingepast kan worden als dat nodig is.

Hij liet een mooi voorbeeld zien waarbij hij slecht verdedigend, toen zei Renée dat is de Vrij. _O-

16 november 2020 om 22:20

Dat ie omcirkeld was wil niet zeggen dat hij de vrij bedoelde. Ging om de actie daarvoor.

17 november 2020 om 10:41

Ja die actie daarvoor. Daar mag hij nooit doordekken dus zorgt hij dat de zone is afgedekt en de aanvaller alleen kan voorzetten wat hij ook deed. Wat kan ik me ergere aan Kraaij en Derksen die echt te simpel denken over voetbal. De Vrij zei het wel passend, die verwacht dat iedereen al eerder aan het doordekken zou en stapte in op het moment dat het al te laat was. Dit duidt bijna op onwennigheid van Blind en de Vrij en de andere verdedigers. Wat gaat wie doen en wanneer. Dan moet je op elkaar ingespeeld zijn. De vrij is een prima speler maar maakte een verkeerde keuze en Blind bleef zijn zone dekken en Wijndal bleef stil staan. Dat was in mijn ogen het probleem, ze weten nog niet van elkaar hoe ze dit soort situatie moeten bespelen.

Misschien moet John de Mol maar afscheid nemen van Johan Derksen...

Eindelijk zegt derksen wat zinnigs.
Kan toch niet als je je hoofdtaak niet kan uitvoeren en toch maar blijft geselecteerd worden. Wat een onzin... blind is nooit oranje waardig geweest.
Gaan mensen me vertellen ja hij heeft een goeie pass.. maat hij verdient 4 miljoen, moet je echt wel beter kunnen dan alleen passen.

16 november 2020 om 21:26

Blind kan ook echt wel goed verdedigen he. Zijn grootste kwaliteit is niet eens zijn fantastische pass of zijn overzicht. Nee hij staat bijna altijd goed opgesteld en ziet het gevaar nog voordat het er is. Wat hij bij Ajax verdient is toch compleet irrelevant in deze discussie? Ik zou Blind ten alle tijden meenemen naar het EK, misschien niet als basis nee. Mocht dat wel zo zijn dan zit ik nog steeds met een gerust gevoel op de bank.

16 november 2020 om 21:36

Ik vind dat hij sinds zijn voorval met zij hart ook positioneel minder is. Het lijkt soms alsof hij er niet helemaal bij is. Zo scherp als hij vroeger was en gevaar doorzag doet hij nu veel meer aan schijn verdedigen.

16 november 2020 om 21:37

hij ziet het gevaar wel voordat het er is, hij heeft alleen de snelheid niet om dat gevaar vervolgens op te lossen. bij Ajax werd Schuurs ook al een paar keer het slachtoffer van slecht verdedigend werk van Blind maar dan is het natuurlijk altijd makkelijker Schuurs de schuld te geven omdat hij niet zo geliefd is als Blind

16 november 2020 om 21:48

Blind is de nieuwe Veltman voor je Japie? Elke post grijp je aan om je beklag te doen met elke keer hetzelfde non argument dat hij andere spelers fouten laat maken en daar zelf mee weg komt. Probeer eens objectief te kijken. Had blind voor Feyenoord gespeeld vond je dat hij in de basis moest en was hij de eerste die de coach op moest stellen.

16 november 2020 om 21:53

@craigg Tucker ik vind Blind natuurlijk een veel betere verdediger als Veltman, met afstand zelfs en ik vind het ook zeker geen slechte speler maar hij is dit seizoen niet in zijn beste vorm. hij laat verdedigend erg veel steken vallen

16 november 2020 om 23:06

Blind deed het meer dan prima naast de Ligt en was zelfs naast Veltman een van de uitblinkers bij Ajax afgelopen seizoen. Misschien heeft het ook te maken met Schuurs dat de verdediging nu minder sterk oogt...

16 november 2020 om 23:10

@johnq niet helemaal imo. Blind heeft Schuurs ook wel een aantal keer laten dobberen dit seizoen in de verdediging en ging een aantal keer zelf ook niet vrijuit bij tegengoals

16 november 2020 om 23:40

Blind is nooit een rappe voetballer geweest.Hij is zelfs een seizoen weggestuurd naar Groningen waarna hij na een seizoen terug mocht komen bij Ajax. Blind is zeker geen slechte voetballer maar heeft dankzij de kruiwagens via papa en de Ajax kliek een stap kunnen maken. Ook dankzij Loui v Gaal die toen bij Manchester zat. En nu weer F de Boer die samen met ,in vader heeft gespeeld. Blind is over het algemeen goed aan de bal maar wanneer het tempo omhoog gaat en er ruimtes vallen dan heb je niets aan hem. Het is schokkend om te zien hoe hij er keer op keer wordt uitgelopen waardoor het team in de problemen komt. Prima speler om erbij te hebben maar niet voor de basis.

17 november 2020 om 00:06

en laat sterk aan de bal zijn nou net de minst belangrijke eigenschap voor een verdediger zijn. je staat er in eerste instantie in om je mannetje uit te schakelen

17 november 2020 om 11:19

Och god het bashen op de Ajax verdedigers is weer begonnen. Ajax heeft in 8 wedstrijden de minst gepasseerde verdediging van Nederland. Je roept dat Schuurs een hoop fouten heeft gemaakt, maar Blind dus ook kennelijk. Hoe is dat mogelijk bij slechts 5 tegendoelpunten en waarom hoor ik je nooit over de verdedigers van AZ (12 tegen doelpunten) of Feyenoord (9 tegen doelpunten) Sterker nog, in alle topcompetities hebben alleen Atletico, Sociedad, Psg en Leipzig minder doelpunten tegen dan Ajax. Hoe komt het dan dat ik je alleen hoor over de fouten van Schuurs en Blind, maar nooit over de verdedigers van al die andere topclubs. (city/united/chelsea/psv/arsenal/liverpool/juventu... Milan/inter/real Madrid/barcelona/bayern/leverkussen etc) Het is mij iig duidelijk dat je haat voor Ajax groter is, dan de liefde voor je eigen club. (of ben je toch stiekem voor Ajax?)

16 november 2020 om 21:47

Ga nog eens een keer de wedstrijden van Ajax in het seizoen van halve finale CL terugkijken en kom dan eens terug met een serieuze mening.

16 november 2020 om 22:49

Dat is 2 seizoenen geleden. Stop eens met in het verleden te leven en kom dan eens terug met een serieuze mening.

17 november 2020 om 00:37

Ik reageer op het bericht van barqa waarin hij zegt "wat een onzin... blind is nooit oranje waardig geweest" . Ik heb niets gezegd over de huidige vorm of kwaliteit van Blind. Op het moment als alle verdedigers fit zijn hoort hij niet te spelen bij het NL elftal maar mijns inziens nog wel bij de selectie.

16 november 2020 om 21:58

@barqa
Daarom, omdat wat jij zegt, hoopte ik dat Ajax in de zomer een sterke CV zou halen. Blind nooit een bijzondere verdediger geweest.

Blind is gewoon een prima speler voor het NL elftal, maar indien iedereen fit is zit hij gewoon op de bank en is een prima stand-in voor CV of CVM als iemand geblesseerd is.

Op basis van wat moet Botman spelen. Simpel gezegd speelde hij een dozijn wedstrijden geleden nog bij Heerenveen en na die periode heeft (vrijwel) niemand hem een hele pot zien spelen...
Blind is gewoon een goede en nuttige speler, die op meerdere posities het gat kan opvullen als er iemand wegvalt door schorsing of blessure. En zo'n spelers zijn toch wel heel lekker om erbij te hebben!

16 november 2020 om 21:38

wanneer mogen we Botman volgens jou wel selecteren dan? over 3 jaar ofzo? Gravenberch zit er nu ook bij en die heeft ook maar 16 wedstrijden gespeeld in het eerste van Ajax

16 november 2020 om 21:45

Botman mag natuurlijk nu al geselecteerd worden, graag zelfs omdat de vertrouwde centrale verdedigers geblesseerd zijn. Maar het verkondigen van Botman als de oplossing is echt helemaal nergens op gebaseerd, het is een jonge jongen met voornamelijk ervaring heeft bij Heerenveen. Volgens mij was Yildirim de laatste speler van Heerenveen die "goed genoeg" was voor het Nederlands elftal.
Botman is talentvol, maar redelijkerwijs toch minimaal 5e keuze centraal achterin. Dan hou het bij Blind, die de klappen van de zweep kent, echt niet zo slecht is als iedereen beweerd en al heel wat vlieguren centraal achterin heeft, in een team wat vastigheid nodig heeft en ook enige vorm van leiderschap achterin omdat er nu vanwege verschillende redenen toch redelijk wat onzekerheid is.

16 november 2020 om 21:55

daar kan ik je op zich nog wel in vinden hoe je het nu onderbouwd maar gezien de prestaties van Botman dit seizoen vind ik wel dat hij terecht bij de selectie zit. ik snap ook de haat van de Ajacieden niet zo tegen Botman. die jongen doet het geweldig in een veel sterkere competitie als de Eredivisie en die kan er dan zogenaamd geen hout van. hij heeft die Gabriel die naar Arsenal is gegaan al doen vergeten wat eigenlijk genoeg zegt over hoe hij daar presteert

16 november 2020 om 21:40

Dat is toch heerlijk aan het werk van Derksen: gewoon wat roepen, zonder enige verantwoordelijkheid te dragen. Hij heeft Botman alleen maar tijdens een paar wedstrijden op tv gezien en wil hem lekker invoegen als centrale verdediger die er net bijzit. Het is een beetje de OSM gedachte. Daar hoef je geen moment na te denken over de mate waarin een speler coacht of te coachen is. Ik ben heen fan van Blind, maar om nu met een nieuwe keeper, De Vrij die weinig heeft gespeeld bij Oranje en Wijndal die er net staat ook nog een nieuwe centrale verdediger in te passen is waanzin.

Neem aan dat hij vanzelf uit de basis verdwijnt als Virgil weer fit is en Wijndal zich zo blijft ontwikkelen.

17 november 2020 om 17:29

als, als, als, we hebben altijd ons mond vol van nieuwe talenten op de back posities die daar tot in lengte van jaren gaan spelen. Na Gio is er geeneen meer geweest, althans op Blind na dan. Alleen leken zien de kwaliteiten van Blind niet, hij is de maestro, de dirigent van het team, ookal is hij ietwat te timide in het NL elftal en laat hij de zogenaamde leiding over aan de man met het grootste ego, Memphis, en de eer aan van Dijk, de Ligt en supertalent Frenkie.

Johan heeft gewoon gelijk
Blind is veels te laks op veld
Hij is een van de grote jongens nu daar en straalt geen goed indruk op ‘t veld
Zwakke passes( inleveren)
Slecht verdedigend
Heeft ‘t 1x laten zien en dan was die mooie voorzet aan Van Persie hahaha
Ik gun Blind t ook wel alleen er zijn ook andere jongere spelers die zo graag willen en het verdienen om op dat plek te spelen

16 november 2020 om 23:54

Eens! Was het verder ook helemaal eens met Derksen. Heeft geen snelheid, geen agressie en is verdedigend vaak te afwachtend.

Ik heb het idee dat Derksen alleen maar aan het zoeken is naar pijnpunten. Er wordt prima met 3-1 gewonnen van Bosnië en vervolgens hoor ik in VI een kwartier lang alleen maar negativiteit.

Zoveel mensen die afgeven op Blind, maar iedere coach stelt hem op. Zien ze dat nou allemaal verkeerd? Vorig jaar nadat hij weer hartproblemen had zakte ajax in elkaar. Tegen Bosnie begonnen bijna alle gevaarlijk aanvallen bij hem en het jaar ervoor met de Ligt halve finale champions league met alleen maar topwedstrijden tot aan Tottenham. Hij heeft zijn zwaktes maar wat een ondergewaardeerde speler

16 november 2020 om 22:46

Het is niet helemaal waar dat ajax in elkaar zakte toen Blind hartproblemen had. Want de uitschakeling in de Europa League, in de beker en het weggeven van 6 punten voorsprong op AZ was allemaal nadat Blind weer terug was.

17 november 2020 om 01:22

Ja, en je zag aan alles dat Blind toen met de handrem erop speelde. Zat 100% nog in de kop. Ging soms duels niet eens aan. Hadden hem langer rust moeten geven om ook mentaal de zaakjes weer op orde te krijgen.

17 november 2020 om 05:08

Precies dit, op dat moment kwamen zijn passes zelfs niet aan. Maar ik vind dat Blind dit seizoen eigenlijk gewoon weer top speelt. Alles draait om hem. Als Schuurs beter wordt of wanneer er volgend seizoen iemand complementair naast hem staat bij Ajax denk ik dat ajax volgend seizoen een heel mooi jaar gaat hebben. Daar komt bij dat veel clubs geen cent te makken hebben terwijl Ajax een gevulde bankrekening heeft.

En dit noemen we nieuws??
Dit is altijd al zo geweest en op moment dat spelers hun man laten lopen, niet kunnen houden vallen bepaalde spelers door het ijs.
In dit geval is dat genetisch bepaald en bijzonder dat vader en zoon toch een imposante carrière hebben (gehad)
Bij PSV had je Nielsen, van Aarle en een Gerets, stonden daar 3 manolevjes dan zag het er voor Koeman ook anders uit.

Ik ben geen fan maar Blind moet je altijd meenemen. Is op 3 posties een meer dan capabele optie, dat geeft je als bondscoach altijd meer opties tijdens een EK. Ik zou deze spelers meenemen!

BIJLOW- Krul en Cilissen
DUMFRIES- Promes
VAN DIJK-
DE VRIJ- Blind
DE LIGT- Ake
WIJNDAL- Haps
DE JONG- Koopmeiners
WIJNALDUM- Van Beek
KLAASEN- Ihattaren
DEPAY- Bergwijn
MALEN- Berghuis- De Jong

5-3-2 dus en dan dit als elftal.

Als van De Vrij, De Ligt en Van Dijk er twee fit zijn moet Blind naar de bank.
LB positie en middenveld gaat ‘m ook niet meer worden.

Blind heeft niet echt specifieke kwaliteiten waarmee die uitblinkt. Hij heeft een enorme voetbalintelligentie, sterke positionering en redelijke trap, maar zodra het niet goed gaat in het koppie van hem, heb je eigenlijk net zoveel aan Blind als een 2e klasse amateur.

Houdbaarheidsdatum van Derksen lijkt ook in zicht te komen. Blind is geen basismateriaal, maar je mist 3 centrale verdedigers. Dan ben ik blij dat je terug kunt vallen op een Blind en de Vrij. Niet lang geleden moesten we het doen met Heitinga en Mathijssen. Blind is ervaren, slim, geen lastige jongen, multifunctioneel en zeker geen drama, ideale 12e man dus. Altijd mee nemen. De Vrij speelde slechter en zijn fout leidde een tegendoelpunt in. Daarnaast liet Dumfries verdedigend zijn mannetje constant lopen. Van hen ook maar afscheid nemen?
Derksen houdt alleen van spelers die met zijn snor willen spelen. Depay heeft ook niet dezelfde kledingssmaak als ik, maar is anders per se slecht!? Over grijze muisjes en perfecte schoonzoons heeft Derksen ook altijd wat te klagen omdat hij karakters wilt zien, maar zoals bij Depay het geval is; alleen wanneer het Johan uitkomt.

Ben het wel eens met Derksen, het nederlands elftal heeft op elke positie meerdere betere opties. Waarom heb je blind dan nog nodig?

16 november 2020 om 21:53

Omdat die betere opties geblesseerd zijn. Dan is Blind echt een luxe om als 4e keuze op terug te kunnen vallen! Zijn niet veel landen met zoveel luxe...

16 november 2020 om 22:31

Als die optie! Zie de huidige situatie

16 november 2020 om 23:04

Omdat je ook wisselspeler nodig hebt.

Gedeeltelijk ben ik het met Johan eens. Daley Blind komt gewoon tekort voor een basisplaats in het Nederlands Elftal. Als Centrale verdedigers zijn Van Dijk, De Ligt, De Vrij en Ake simpelweg gewoon beter. Blind was eigenlijk lange tijd linksback bij gebrek aan beter maar Wijndal heeft laten zien gewoon de beste linksback te zijn en hoort in de basis. Maar Blind is wel een ideale 12de man die je op 3 posities kan gebruiken en daarom zou ik hem altijd wel bij de selectie houden.

16 november 2020 om 23:19

Ik ben er niet zo zeker van dat die andere jongens allemaal beter zijn. Oké Van Dijk en De Ligt hebben meer body en pure snelheid, maar Aké en De Vrij zomaar boven Blind stellen vind ik erg discutabel. Daarvoor vind ik de passing en het positiespel van Blind echt te goed.

17 november 2020 om 00:07

Ben ik niet helemaal met je eens. De Vrij is gewoon basisspeler bij een Europese topclub. Is misschien wel de beste centrale verdediger van de serie A. En Ake houdt zich prima staande bij Man City en krijgt toch regelmatig speelminuten

17 november 2020 om 00:08

Ake kan ik nog inkomen maar ondanks dat De Vrij gisteren slecht speelde is dat natuurlijk een veel betere verdediger als Blind. je wordt ook niet zomaar uitgeroepen tot beste verdediger in de Serie A, een competitie waar ook mannen als Koulibaly en De Ligt rond lopen

17 november 2020 om 07:58

Dat zal allemaal wel maar vind hem de laatste tijd in het Nederlands elftal te weifelend en met te weinig overtuiging verdedigen. Op dat vlak zou toch zijn meerwaarde t.o.v. Blind moeten liggen, want qua opbouw is Blind vrijwel ongeã«venaard. Daarnaast vond ik De Vrij in de CL vorig jaar en dit jaar ook niet heel denderend. Inter kreeg vorig jaar en ook nu best veel goals tegen.

Zou Blind persoonlijk er wel bij houden. Kan zowel centraal, linksback als op het middenveld uit de voeten. Daarbij is het ook dat hij linksbenig is en hij en De Ligt samen een goed duo zijn. Hij is niet de beste verdediger maar wel een handige optie om erbij te hebben.

Zeker nog geen afscheid, basis is wel een andere vraag

Ben het wel eens met het feit dat blind een stukje minder is dan pakweg 1 jaar geleden. Denk dat sommige dingen toch wat meer doorwerken dan dat wij denken wat ik ook heel normaal zou vinden

Dat lijkt me persoonlijk te voorbarig. Ik verwacht wel dat het de laatste 1,5 jaar van Blind in Oranje zijn. Met de concurrentie centraal en het feit dat Nederland met Wijndal een nieuwe linksback in aantocht heeft raakt Blind natuurlijk op het tweede plan. Mijn persoonlijke gok is dat het na het WK van 2022 genoeg is.

Van Hooijdonk (geloof ik) zei het gisteren treffend: Blind is een goede allrounder, maar op elke positie is iemand beter. Hij is de ideale bankzitter voor op een toernooi, kan op drie posities uit de voeten.
Ik zou er geen afscheid van nemen, maar voor de basis denk ik inderdaad dat het langzaamerhand klaar is.

Het is precies zoals Derksen zegt. Aan de bal een genot om naar te kijken maar helaas te traag voor linksback, te slap voor centrale verdediger en te weinig loopvermogen voor verdedigende middenvelder.

In de echte top kan het in het moderne voetbal niet meer alleen op techniek, dus inderdaad een beetje gedateerd. Je ziet het ook duidelijk in de champions league. Wel gewoon erbij houden voor tegen zwakke tegenstanders of als twaalfde man.

17 november 2020 om 01:25

Wat zie je dan precies in de CL? Tegen Liverpool, samen met Klaassen, één van de beteren op het veld.

17 november 2020 om 14:42

Toegegeven, ik vond hem ook goed in die westrijd (hij speelde toen op het middenveld waar zijn tekortkomingen het minst aan het licht komen) maar hij werd tegen Atalanta achterin met collega Schuurs aan alle kanten voorbij gelopen.

17 november 2020 om 15:48

Eens. Tegen Atalanta was het een stuk minder inderdaad. Vooral het centrum zag er toen niet goed uit. Maar naast Blind, als hem als CV gebruikt althans, moet je eigenlijk echt een beest van een verdediger (een De Ligt, Sanchez oid) opstellen.

Babel en Promes zijn gedateerde spelers voor Oranje, maar Blind toch niet? Verdedigend is het niet altijd heel best, maar als breedtespeler is hij voor Nederland nog steeds onvermijdelijk. Sowieso, noem mij een verdediger die zo'n nauwkeurige passing meebrengt als Blind. Vroeger vond ik het een doetje en een gevalletje net-niet van het niveau Emanuelson, maar sinds hij terug is bij Ajax heb ik echt wel respect voor hem gekregen.

16 november 2020 om 23:23

Babel, Promes en Blind zijn alle drie geen gedateerde spelers. Hebben alle drie specifieke kwaliteiten. Denk dat Babel handig is op een eindtoernooi. Wie had verwacht dat Kuijt in 2014 linksback, rechtsback, spits en linksbuiten zou spelen?

Ik vind indeze dat Johan gelijk heeft. Blind prima gozer en heb b
Niets tegen hem. Maar het
kan echt nietmeer op topniveau.

Je kunt Blind best in de Oranje selectie opnemen, maar ik zie in hem ook geen basisspeler. Nou vond ik de defensie tegen B en H overigens in zijn geheel bijzonder matig. Aanvallend hebben de backs best een bijdrage geleverd, maar verdedigend was het (middel)matig. Het centrum, met ook een erg zwakke De Vrij, oogde bijzonder kwetsbaar, dus de euforie rond het optreden van Oranje begreep ik niet. Middenveld was wel goed, al waren de ruimtes af en toe veel te groot. Luuk de Jong leek wel een houthakker die voor het eerst met een bal mocht spelen, Depay deed een paar goede dingen, maar was veel meer bezig met zijn trukendoos - misplaatst - en Berghuis deed het redelijk, maar mag best eens een doelpuntje meepikken. Kortom, leuke, open wedstrijd tegen een matige tegenstander, die desondanks ook diverse kansen kreeg om er een 7-4 uitslag van te maken. Nog even over Blind - en Ajax. Ook daar hetzelfde probleem in de combinatie met Schuurs. Verdedigend een bijzonder matig duo.

Blind is prima om achter de hand te hebben op de reservebank voor het geval spelers uitvallen. Als iedereen fit is, speelt hij niet. Laat dat duidelijk zijn. Ake kan de linksback positie sterker invullen en Wijndal bied zich nu ook prima aan met zijn prestaties.


Blind is kwalitatief gezien gewoon een rapportcijfer 8. Zowel als CV, LB en CVM. Knettergek om die niet er bij te houden. Natuurlijk zijn Van Dijk, De Ligt en Frenkie een cijfer 9.

Blind is de ideale 12de man . Kan op verschillende plaatsen spelen , zeurt ook niet als hij op de bank zit . Die kan je met een gerust hart het veld in sturen , zal zijn opdrachten uitvoeren, ideaal gewoon

Om hem af te serveren slaat nergens op. Aan de andere kant klopt het wel wat Johan zegt. Hij is niet snel genoeg en daarom heel kwetsbaar.

Blind is wel echt een makkelijk pispaaltje. Hij is het zoontje van een mislukte bondscoach, totaal niet spectaculair en oogt nogal sloom. Toch denk ik dat Blind prima kunt gebruiken. Je kunt hem op meerdere posities gebruiken en overal haalt hij wel een voldoende. Afgelopen zondag vond ik hem zelfs de betere verdediger van de 2. In mijn ideale basisopstelling staat Blind waarschijnlijk niet maar ik zou hem altijd meenemen.

Derksen kan van alles roepen, maar Frank de Boer beslist. Die zal Blind er niet naast zetten. Ik trouwens ook niet, want in passwerk is Blind nog steeds de beste bij Oranje. Ik denk dat er met een 5-mans verdediging gespeeld gaat worden, waarbij er gewoon een plek voor Blind ingeruimd wordt. Wen er maar aan: Blind is basisspeler op het EK. Of hij het volgende WK haalt is wel de vraag...

Als je dan van een gedateerde voetballer afscheid wil nemen bij Oranje, laat het dan Babel zijn. Blind mag er best bij blijven en kan zijn waarde nog wel toevoegen. Zou hem ook gewoon in de basis zetten morgen tegen Polen, beter dan beginnen met de jonge Botman die nog nooit in Oranje heeft gespeeld.

Hou toch op Derksen,wijndal kan helemaal niet verdedigen.

Ooh ooh Derksen toch, kijk nou toch uit met dat soort opmerkingen! Als je zoiets roept dan zijn heel veel mensen op hun teentjes getrapt hier, want Daley Blind is heilig op Voetbalzone, het is een alleskunner!

Nooit heb ik begrepen waarom zoveel mensen Daley Blind keer op keer verdedigen en roepen dat hij thuishoort in Oranje. De beste man blinkt werkelijk nergens in uit. Het is een beperkte voetballer zonder body, zonder snelheid, zonder creativiteit en ga zo maar door. Leuk en aardig altijd dat tikkie terug of breed. De keren dat hij een goede bal inspeelpass naar voren had zijn op twee handen te tellen en dan houdt het toch echt op. Wat bondscoaches in hem zien snap ik ook echt niet... Dat hij dan ook standaard moet spelen al helemaal niet. Zoals gezegd, hij blinkt nergens op uit, wordt zomaar overal en nergens neergezet en MOET altijd spelen. Hoe dan? Op de posities waar hij speelt hebben wij altijd al betere spelers gehad, spelers die veel meer toevoegen dan Blind! Mensen die dat ontkennen hebben oogkleppen op of een crush op Daley Blind. Waag het eens om kritisch te zijn over Blind en alles en iedereen verdedigt hem, ja maar dit, ja maar dit, Blind zus, Blind zo. Of nouja alles en iedereen, het zijn bijna alleen maar ajacieden want de rest hoeft hem niet in Oranje te zien. Blind is voor mij de allerslechtste Oranje speler die zo intens veel interlands speelt en ik begrijp er werkelijk niks van. Ik had graag gezien dat er een bondscoach kwam die hem gewoon lekker thuis liet. Want Daley Blind is een speler die je absoluut niet gaat missen, nooit niet! Hetzelfde geldt voor een Veltman, Babel of Strootman.

Hahah daar is "objectieve" Derksen weer. Als ik zo zie wat ze gisteren besproken hebben ben ik blij dat ik niet gekeken heb. Ik heb de Vrij of Ake nog nooit een goede pot voor Oranje zien spelen. Tikkie breed tikkie terug. Die jongen mogen de veters nog niet strikken van Blind. De Ligt en Blind is een prima duo voor Oranje. Johan Derksen moeten ze van de buis halen want hij begint steeds grotere wartaal uit te slaan. Het is gewoon een domme racist. Dat vond ik al voor de aqwasi discussie. Je houdt trouwens bijna 4 uur per week over om niet naar dat zielige programma te kijken. Echt heerlijk!!!

17 november 2020 om 10:50

Vind ik toch weer jammer deze reactie, Derksen een domme racist? Dat heeft ten eerste helemaal niets, maar dan ook niets met dit nieuwsbericht te maken. Ten tweede, hij keurt iedere vorm van racisme regelmatig af in de shows. Gisteren maakte hij nog de opmerking dat je tegenwoordig op moet passen om 'zwarte koffie'te bestellen. Het is overdreven, maar zo ver zijn we wel bijna heen in dit land. Het is wel duidelijk dat jij het programma niet op de voet volgt. De Vrij, beste verdediger van de Serie A vorig seizoen, mag de veters nog niet strikken van 'matige verdediger Blind'?. Ze hebben beide hun goede en minder goede punten, maar ga nu niet doen alsof Blind veel beter is dan de Vrij. Akã© moet zich echt nog bewijzen, die is inderdaad nog lang niet zo ver als Blind.

Ik ben geen fan van Blind, laat ik daar maar mee beginnen. Door zijn multi - inzetbaarheid is hij geen uitgesproken specialist, maar door zijn multi - inzetbaarheid zou ik hem er juist WEL bij houden.

Bij een compleet fitte selectie is er geen plek voor Blind in de basis.
Achterin zou dan staan Dumfries - van Dijk - de Ligt - Wijndal
Op het middenveld de Jong, Wijnaldum en vd Beek / Klaassen.

Maar met Blind heb je wel een goede backup achter de hand op meerdere posities.
Dus Basis: nee
Reserve: ja

En terecht wat Johan hier zegt. Ik roep al jaren dat familie blind een verbod moet krijgen om nog in de buurt van Zeist te komen. Speelt al jaren dramatisch. En door zijn vader zijn we 2 eindrondes misgelopen.

2 ex topvoetballers geven commentaar
Mmmm Veendam Haarlem Mvv toch topploegen en kraay
..fc onbenul en fc doodschoppen in engeland
En daar kijken dan een half miljoen mensen naar

17 november 2020 om 10:59

Dus als je op een minder hoog niveau hebt gespeeld, mag je niets over andere voetballers zeggen? Dat doen wij toch ook allemaal? Of wordt het anders dat het op nationale tv is?
Er kijken regelmatig zelfs nog meer dan een half miljoen mensen naar dit programma. Wat wil je verder met je opmerking duidelijk maken?

Wordt even voorbij gegaan aan het feit dat de Boer alle goede spelers er uithaalde en dat we toen ineens begonnen te schutteren achterin. Vind Blind dan ook een prima Back up voor cv en ook als linksback kan hij aardig uit te voeten als het team verder maar gewoon redelijk intact is

Zo slecht vind ik hem niet en ja een foutje maken kan eens gebeuren. De Vrij, Wijndal en Dumfries maakten meer fouten die ook maar meteen eruit zetten? Nee Blind is geen basismateriaal omdat de man ervoor gewoon beter is (van dijk) maar als backup meer dan prima.

Ik zie toch wat anders. Ik vind Daley positioneel ijzersterk en qua passing is hij eveneens heel sterk. Ja, hij ontbeert snelheid en lengte, maar dat compenseert hij door een goede positionering. Voor mij is Daley gewoon een speler die nog prima mee kan op dit niveau.

Kritiek is er altijd op multifunctionele spelers. Juist omdat ze geen specialist zijn. Maar Daley heeft nu 73 interlands achter zijn naam staan, is al 8 jaar international, dan betekent het dat alle bondscoaches het al die tijd in hem zien zitten. Graag dus een beetje meer respect voor Daley. Prima als er nu 11 anderen staan die beter zijn, dan gaat hij gewoon op de bank zitten. Maar om hem nu weg te zetten als een totaal overbodige huis- tuin- en keukenvoetballer is echt beschamend voor iemand met 73 interlands.

Alleen een centrum met De Ligt en van Dijk is beter. In elke andere samenstelling door een afwezige hoort hij als eerste op het bord te komen staan. Die jongen is tactisch zo sterk, zijn passing fantastisch en hij positioneert zich meestal perfect. Snelheid en lengte mist hij inderdaad maar dat kan hij meestal compenseren. En het blijft een teamsport, het is niet 1 tegen 1 over het hele veld, dus je moet je medespelers zwaktes altijd samen oplossen. Maar Daley blijft gewoon de beste keuze, zelfs als linksback als je tegen 2 tegenstanders speelt, die splijtende pass van hem, wow, weet je die bal op van Persie tegen Spanje nog, zo mooi!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren