Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Schlemiel Frenkie de Jong leidt nederlaag van Barcelona in

Laatste update:

Barcelona heeft de eerste nederlaag onder Ronald Koeman geleden. De Catalanen waren zaterdagavond niet in staat om, na een reeks van vijftien onderlinge duels zonder nederlaag, een 1-0 verlies bij Getafe af te wenden. Koeman liet Sergiño Dest zijn basisdebuut maken als vervanger van de geblesseerde Jordi Alba en koos wederom voor een 4-2-3-1-systeem, maar dit keer kregen Pedri en Ousmane Dembélé de voorkeur boven Philippe Coutinho en Ansu Fati. Lionel Messi speelde vanaf de rechterkant en Antoine Griezmann stond in de punt van de aanval.

In een enerverende eerste helft beet een getergd Getafe flink van zich af en bewoog Barcelona zich tot de laatste tien minuten allesbehalve comfortabel over het veld. Het team van José Bordalás zette hoog druk en gaf maar weinig ruimte weg aan de manschappen van Koeman. De kansen in het Coliseum Alfonso Pérez waren op één hand te tellen, maar Barcelona had toch minimaal één keer in de eerste 45 minuten moeten scoren.

De Spanjaarden hebben een leuke manier om de opstelling te presenteren. Maar dan komt Sergiño Dest langs...

Geplaatst door voetbalzone op Zaterdag 17 oktober 2020

De eerste grote kans was na twintig minuten spelen voor Barcelona. Pedri, die een geweldige eerste helft speelde, deed alsof hij ging schieten, maar bezorgde de bal op links bij Dest. De ex-Ajacied legde de bal panklaar voor Messi, die de linkerpaal trof. Nog geen tien minuten later verprutste Griezmann een dot van een kans. Na een heerlijke pass van Pedri schoot de Fransman de bal oog in oog met David Soria over het doel.

Het tempo in de openingsfase van het tweede bedrijf lag bijzonder laag en het was een ongelukkige actie van Frenkie de Jong die aan de basis van de 1-0 van Getafe stond. Hij maakte in het strafschopgebied een lichte overtreding op Djené Dakonam, waarna Neto vanaf elf meter door Jaime Mata de verkeerde hoek werd ingestuurd. Koeman schakelde enkele minuten later over op plan B. Griezmann mocht echter blijven staan; Pedri en Dembélé moesten plaatsmaken voor Coutinho en Fati.

FRENKIE DE JONG VEROORZAAKT PENALTY: 1-0 GETAFE?

Geplaatst door voetbalzone op Zaterdag 17 oktober 2020

Barcelona speelde de bal rond, oogde geduldig, maar Getafe speelde op zijn beurt compact en greep tijdig in als de ploeg van Koeman gevaarlijk dreigde te worden. In de laatste tien minuten maakten ook Martin Braithwaite en Trincao hun opwachting, als vervangers van Griezmann en De Jong, maar de Catalanen konden de nederlaag niet afwenden. Getafe was zelfs dicht bij de 2-0 toen een inzet van Cucho Hernández via de vingertoppen van Neto tegen de lat ging. Diep in de extra tijd kwam Getafe echter goed weg toen Djené een voorzet van Trincao met het hoofd wilde wegwerken en de lat van zijn eigen doel raakte.

Barcelona blijft op zeven punten staan, uit vier duels, en speelt over exact een week tegen aartsrivaal Real Madrid, dat drie punten meer heeft en een wedstrijd meer in de benen heeft. Tussendoor wacht Barcelona een Champions League-duel met Ferencvaros.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Was al helemaal klaar met die griezmann, maar echt, mensen die het voor hem opnemen hebben echt 0 verstand van het spelletje, wat een ongelofelijke, slappe speler is dat, 0 durf, en dan ook een grote mond opzetten! Pleur die gast eruit, en doe hem in de winter weg tegen elk aannemelijk bod! Die man wilt centraal spelen? Die man mag helemaal nergens spelen.. Dembele probeerde het tenminste nog, maar die moet er weer een beetje inkomen, die heeft een laatste kans van mij, maar die griezmann, trek het echt niet om nog naar die kop te moeten kijken.. En dan durven mensen hier nog te beweren dat Griezmann beter is dan Depay.. Kom even op zeg, Depay is echt 5x beter.. Gefeliciteerd voor getafe, je kan op ze haten, je kan haten op de coach, maar ze doen het met de spelers die ze hebben gewoon perfect, ontzettend lastige ploeg, het is dan aan de scheidsrechter om op te treden..

17 oktober 2020 om 22:56

Griezmann mag gratis weg, Dembele mogen ze betalen om te vertrekken en die trincao hoeft voorlopig niet meer geselecteerd te worden voor Barca 1

17 oktober 2020 om 23:00

Vind het wel grappig Trincao wordt na twee goede oefenwedstrijden tegen derdeklassers de hemel in geschreven maar in de echte wedstrijden nog niks van gebakken.

17 oktober 2020 om 22:57

Griezmann is echt wel beter dan depay ondanks wat griezmann op de mat legt bij Barça.
Wat voor grote mond heeft hij gegeven dan? Heb dat gemist.

17 oktober 2020 om 23:03

Moddergooien dat hij liever centraal speelt. In wat is griezmann beter dan? Geen snelheid, geen dribbel, geen pass, geen bravoure, echt helemaal niks, als Depay speelt hebbje iemand die bravoure heeft, acties maakt, durf toont en alles geeft..

17 oktober 2020 om 23:05

Moddergooien? Geeft gewoon zijn mening waar hij het liefste wilt spelen, mag toch?

17 oktober 2020 om 23:06

Nee, als je zo slecht speelt, en al zo lang niks presteert, moet je je gewoon even koest houden.

17 oktober 2020 om 23:10

Hij zei in t verleden de Ballon dOr te verdienen ipv Messi en CR7 die toen op prime waren.

17 oktober 2020 om 23:13

Ze kunnen hun geld beter investeren in een echte topspits. Depay of Griezmann in de punt bij Barca is lood om oud ijzer. Beiden komen simpelweg tekort. Depay speelt ook al weken als een natte krant. Overigens rendeert Griezmann gewoon niet in de speelwijze van Barca, is ook geen 9. Als schaduwspits in een 442 systeem daarentegen rendeerde hij altijd optimaal, zowel bij Sociedad als Atletico. Die kan echt wel voetballen.

18 oktober 2020 om 00:12

Griezman zou bij getafe de sterren vd hemel spelen. Typische speler voor n counterploeg met n spits die je de diepte in stuurt. Bij Barca heb je niks aan m

17 oktober 2020 om 23:05

Depay beter dan Griezzie... de absolute vedette van Atletico en het geweldige Frankrijk. Maar Memphis speelt een paar goeie interlands.. ik lach hier maar even om

17 oktober 2020 om 23:23

Griezman is beter maar heeft nog geen fatsoenlijke wedstrijd voor Barca gespeeld. Presteert sinds zijn komst gewoon echt waardeloos. Als Depay zijn topvorm wel kan halen heb je veel meer aan hem dan Griezman.

Wauw, mogen we Getafe bestempelen als meest trieste ploeg van Europa?

17 oktober 2020 om 22:57

Ja, en Griezmann als meest trieste speler van Europa.

17 oktober 2020 om 22:58

Accepteren dat Barcelona heeft verloren en klaar.

17 oktober 2020 om 22:58

Dat vind ik ze al sinds die wedstrijd tegen Ajax. Voetbal hoort leuk te zijn om naar te kijken. Kan me niet voorstellen dat je als speler van Getafe denkt: "Dit is de reden dat ik voetballer geworden ben. "

17 oktober 2020 om 23:03

Nee ze gaan huilend naar bed vanavond omdat ze geen 'mooi' voetbal hebben gespeeld zoals alleen Ajax en Barca dat kunnen. Toch?

17 oktober 2020 om 23:09

Nee, oke, daar heb je ook wel weer gelijk in. Het is hun speelstijl. Maar ik ben er geen fan van. Maar Barcelona verdiende het ook niet, dus wel terecht gewonnen vanavond.

17 oktober 2020 om 23:10

@support19 wat een onzin. iedereen weet, en Getafe ook, dat ze voetballend niet mee kunnen met Barcelona, dus moet je je eigen spel maar gaan spelen. En als dat overwinning brengt op Ajax en Barcelona. Wie heeft het dan goed voor elkaar? Uiteindelijk telt de overwinning altijd. Niet voor de kijkers maar wel voor het voetbal en competitie

17 oktober 2020 om 22:58

Kan er wel van genieten. Doen alles eraan om te winnen. Fairplay levert je geen punten op

17 oktober 2020 om 23:11

@Gdon helemaal eens. Mannen tegen jongens was het. Strijders zoals je ze niet vaak meer ziet

17 oktober 2020 om 23:11

Ik versta heel wat anders onder passie. Dan denk ik echt aan een gatusso of zanetti etc die ervoor vechten om te winnen. En niet steeds op de grond gaan liggen schreeuwen. Dat is voor mij allesbehalve passie.

17 oktober 2020 om 23:24

@bvb precies. Vals en vies spelen is helemaal niet met passie spelen.puyol, gatusso zanetti maldini. Dat is pure passie voor mij.

18 oktober 2020 om 07:23

Dan moet de scheidsrechter en de VAR zijn werk beter doen.

17 oktober 2020 om 23:10

Volgens mij ben je eerder triest als je van een ploeg verliest die een begroting heeft die minder is dan het bedrag waarmee Frenkie de Jong is gekocht!

18 oktober 2020 om 00:09

Mee eens, zelfs als Real liefhebber gunde ik Getafe gewoon geen overwinning. Echt een vreselijke ploeg.

18 oktober 2020 om 00:14

Met afstand. ..1000 % anti-voetbal. Goh wat haat ik die ploeg. En die trainer die is me toch triest

Barca heeft vandaag terecht verloren! Frenkie was weer eens slecht. Hij blijft maar meest veilige passen geven, vertraagt het spel en voegt verder weinig toe. Hoe dan ook, het komt niet door Frenkie, Lenglet, Dembele, Pedri of Griezmann dat Barca verloren heeft. Koeman heeft niet de juiste spelers opgesteld. Ik snap dat er maar één plek is voor een aanvallende middenvelder volgens Koeman. Ik snap ook dat hij dan Coutinho boven Puig verkiest. Wat ik niet begrijp, is dat Pedri begint ipv Puig. Waarom mag Puig ook nooit invallen?! Vandaag kreeg hij 5 minuten, wat aardig van Koeman. Puig was gewoon beste middenvelder van Barca eind vorig seizoen. Hij was beter dan Frenkie, beter dan Rakitic, beter dan Arthur en wie dan ook. Deze jongen verdient dit niet. Hij heeft altijd alles gegeven, hard getraind, gevochten voor zijn kans en dan zich gelijk bewezen. Hij is een kind van de club, een geboren Catalaan met een Barca hart. Afgelopen seizoenen kon hij vertrekken, maar zelfs zonder uitzicht op speeltijd is hij gebleven. Waarom begint Koeman nou met een prutser als Dembele of Griezmann? Puig heeft in het verleden ook op linksbuiten gespeeld en kan dus net als Iniesta ook op flank. Daarvoor heeft hij ook nodige snelheid. Ik heb heel veel respect voor Koeman, maar alleen al hierdoor mag Font wat mij betreft Koeman wegsturen zodra hij president wordt. Als kers op de taart, wilt Koeman Depay en Wijnaldum nog steeds halen. Hou toch op! Barca is geen speeltuin voor jou, waar je je vrienden een dik contract wil gunnen. Ben er helemaal klaar mee.... Koeman mag weg met het huidige bestuur.

17 oktober 2020 om 22:59

Puig kreeg 11 minuten speeltijd en liet ook niets zien. Tuurlijk stuur Koeman ook maar weg, alsof een andere trainer met deze selectie het beter zal doen. Fonti heeft al laten weten dat hij Mbappe wil halen. Elders las ik dat barcelona een noodkrediet bij Goldman heeft moeten afsluiten, de centjes zijn op. Maar ja, de fans verwachten wornderen terwijl de selectie alleen maar minder geworden is. Maar goe,d nogmaals. de centjes zijn op, zelfs Depay was niet te haalbaar meer.

17 oktober 2020 om 23:02

Haha dit dus. Er is geen geld. Supporters moeten realistischer worden. Jarenlang duur wanbeleid eist nu z'n tol. Op dit moment kunnen ze beter een trainer als Koeman hebben, die nog met jeugd weer wat op kan bouwen, dan een andere trainer. Koeman lijkt mij zeer geschikt voor deze job.

17 oktober 2020 om 23:07

Tegen Getafe zijn 11 minuten eigenlijk maar 5. Aan de hand van wat Puig vorig jaar liet zien, hoorde hij dit seizoen als een vaste basisspeler te starten. Ik weet dat de kassa leeg is en hoop dat er ook geen centjes zullen zijn in januari voor Depay en Wijnaldum. Mbappé is trouwens gewoon onhaalbaar, hoe erg dat ook is voor een club als Barca.

17 oktober 2020 om 23:11

@De Toekomst: Je zegt: ‘haha dit dus. Er is geen geld. Supporters moeten realistischer worden. Jarenlang duur wanbeleid eist nu z'n tol. Op dit moment kunnen ze beter een trainer als Koeman hebben, die nog met jeugd weer wat op kan bouwen, dan een andere trainer. Koeman lijkt mij zeer geschikt voor deze job’. Ik zeg nergens dat er spelers gehaald moesten worden. Ik heb geen idee waarom jullie die punt mij wijs proberen te maken. Dat zeg ik dus niet. Verder is je verhaal dus totale onzin, omdat anders Puig en Araujo vandaag hadden gestart.

17 oktober 2020 om 23:13

Koeman wou op Fati na de beste jeugdspeler verkopen afgelopen zomer... Snap de frustratie omtrent Puig helemaal. Die jongen barst van het talent dat zie je gewoon, maar nee er zijn teveel centjes neergelegd voor spelers als Frenkie en Pjanic waardoor hij mag banken. Frenkie kan onwijs goed voetballen hoor, maar dan wel maximaal ok de wedstrijd. Puig was vorig jaar echt ijzersterk op het middenveld, maar wordt bij het grofvuil gezet door Koeman. Verder vind ik het nog niet eens zo erg dat Barcelona even een mindere periode heeft, maar de manier waarop wel. Zelf verwacht ik echt niet dat de prijzen zomaar even binnen worden gehaald. Echter wordt gewoon heel de club en het prachtige imago verwoest. Er wordt maar doelloos met geld gesmeten, terwijl op Fati na de jeugd gewoon volledig genegeerd lijkt te worden. Als je dan ook nog spelers als Arthur, vorig jaar Coutinho en Suarez wegdoet dan is dat gewoon echt mega frustrerend als fan. Ken ook letterlijk geen club die zo slecht zaken doet op de transfermarkt als Barcelona. Niet alleen qua spelers zelf, maar ook qua bedragen.

17 oktober 2020 om 23:32

@lionelneymar De jeugd wordt bij Barcelona al tien jaar genegeerd. Dat komt omdat er elk jaar succes moet zijn. Barcelona neemt geen genoegen meer met tussenjaren, zoals vroeger, om te bouwen aan een team. Een nieuwe trainer krijgt bij Barcelona nauwelijks steun, vanaf dag 1 zaagt men aan de stoelpoten. En dat heeft geleid tot een waar trainers kerkhof sinds Guardiola vertrok.

19 oktober 2020 om 12:53

Waar haal je dit fabeltje vandaan? Koeman heeft nooit gezegd dat Puig verkocht moest worden. Hij heeft hem aangegeven dat hij op deze leeftijd zo veel mogelijk minuten moet maken en dat dit niet zou gebeuren bij Barca, dus dat hij beter uitgeleend kon worden. Heel ander verhaal dan wat je hier schetst. Hij ziet in Coutinho zijn nummer 10, dus Puig wordt geen basisspeler, period.

17 oktober 2020 om 23:03

Want Koeman eruit gooien is de oplossing...

17 oktober 2020 om 23:08

Het is een begin , ik zou graag Bielsa Messi laten coachen , daarvoor neem ik een abbo want momenteel is het de moeite niet waard om 90 van uw kostbaar tijd te slijten aan deze Barca

17 oktober 2020 om 23:15

Als hij Puig blijft negeren en met zo’n opstellingen blijft komen, mag hij weg idd. Koeman eruit gooien zou misschien geen oplossing zijn, maar hem houden is dan hoe dan ook geen oplossing.

18 oktober 2020 om 08:48

@daviddavtyan Je doet alsof die jongen God is ik zie je heel dit topic volschreeuwen dat Puig moet spelen, en als hij Puig 3x opstelt en hij speelt niet goed is Koeman de gebeten hond dat die zo'n jonge knaap opstelt.

17 oktober 2020 om 23:04

Een betoog van 6,5 meter zonder dan aan te geven waarom Barcelona volgens jou wel verloren zou hebben... omdat Puig niet speelde? Althans dat maak ik er dan maar van. Heb je gezien wat de rest deed vandaag? Dembele dramatisch, Frenkie dramatisch, Messi dramatisch, Trincao en Fati vielen schandalig in. De beste speler was Neto, dat zegt genoeg. Met of zonder Puig, vandaag was een complete offday.

17 oktober 2020 om 23:20

Dat is dus niet mijn punt. Ik zeg dat Koeman al weken lang deze fout maakt. Vandaag begon ook niet met de juiste opstelling. Of Barca met Puig (ipv bijvoorbeeld Frenkie) had verloren, weet je niet, tenzij je in je glazen bol kan kijken.

17 oktober 2020 om 23:28

En of ze gewonnen hadden ook niet, dus roeptoeteren om 1 speler die niet vanaf het begin mocht meedoen terwijl er 9 niks van bakten vandaag is ook vrij zinloos.

18 oktober 2020 om 01:09

Je overdrijft wel hoor, want ben het met je eens dat Puig een super talent is en meer kansen moet krijgen, maar Frenkie is na Messi je beste speler die je wilt vervangen. Daar verbaas ik mij over want ook Frenkie kan een mindere dag hebben.

17 oktober 2020 om 23:12

Pedri was erg sterk vanavond, toch zeker de 1ste helft. Maar uiteraard moet het of De Jong of Busquets zijn en niet beiden. Puig of Pjanic zullen wel nog speeltijd krijgen met het drukke programma. Koeman is nog zoekende door de korte voorbereiding. Hopelijk staat de typeploeg er snel.

17 oktober 2020 om 23:24

Koeman zou nog zoekende zijn als hij Puig hier en daar een fatsoenlijke kans gaf. Dat is dus niet gebeurd, maar ik hoop wel dat hij dat gaat begrijpen en doen. Zoals gezegd heb ik heel veel respect voor Koeman en uiteraard hoop ik dat hij slaagt bij Barca, maar met zijn opstellingen en wensen (depay en Wijnaldum) heeft hij weinig credit bij mij.

17 oktober 2020 om 23:26

Puig speelt op een hele andere positie als de jong.. Dus een appels en peren vergelijking. En Iniesta en Puig in een zin? Waarom? Omdat ze beide uit de jeugd komen? Tevens moeten alle barca fans eens stoppen met het telkens willen opstellen van jeugd... Van deze visie zijn ze jaren geleden afgestapt door een van de grootste koopclubs van Europa te worden. Ook de jeugd komt simpelweg te kort voor Barca.. Wijnaldum lijkt me een goede aankoop voor dit Barca.. Gooi het op een andere boeg, met een andere tactiek.. De Barca filosofie en hèt tijdperk van Iniesta en Xavi is allang voorbij

17 oktober 2020 om 23:33

“Iniesta en Puig in een zin”, alsof hij ook maar een beetje een vergelijking maakt qua kwaliteiten tussen die twee...

17 oktober 2020 om 23:34

Ik zeg niet dat Puig naast Busquets moet staan. Barca heeft genoeg aan 1 nummer 6. Als je niet begrijpt wat ik in die zin ‘met Iniesta en Puig’ wil zeggen, heb ik je niets te vertellen. De jeugd komt helemaal niet te kort. Puig was gewoon beste middenvelder eind vorig seizoen. Wijnaldum wil ik nooit in Barca shirt zien. Voor mij is en blijft Wijnaldum een speler die verstoppertje speelt op het veld, zich constant achter tegenstanders verstopt om niet aan de bal te komen. Eenmaal aan de bal heeft hij ook weinig te zeggen. Barca onwaardig.

19 oktober 2020 om 12:55

''barca heeft genoeg aan 1 nummer 6'', ja dat hebben we vorig seizoen gezien. De tactische omschakeling van Koeman is juist nodig geweest voor stabiliteit.

Als ik griezman en dembele zie voetballen denk ik dat ik ook nog wel prof had kunnen worden . Niet per se bij de absolute top maar gewoon eredivisie had moeten lukken. Man wat waren die 2 slecht. Lastige wedstrijd dit zoals verwacht en dat meteen na een interland periode. Kijken hoeveel veerkracht er in dit team zit en of ze hier boven komen. Hoop het wel.

Vind het wel mooi dat sinds koeman er js niet alles meer via messi gaat. Alleen werkt het nog niet echt.. pedri en dest speelde wel leuk. B

Wat een saaie pot... fati is een leuke speler maar wat was hij egoïstisch toen hij erin kwam, hele tijd zelf willen en de bal verliezen.

Valt ons slippertje nog een klein beetje mee

17 oktober 2020 om 23:08

Als het zo doorgaat bij beide teams wordt het volgende week een hele saaie Clasico

17 oktober 2020 om 23:13

De Classico stelt al jaren telleur dus in dat opzichte niets nieuws.

18 oktober 2020 om 00:04

Men overschat al jaren de Classico maar het stelt iedere keer maar weer telehr6

Die johan derksen had gewoon gelijk joh, Messi is écht passé of hij belazerd de boel. Dat futloze schot op het eind.. sjonge jonge wat een drama. Weg ook met die dembele

Waanzinnig slecht van Barca. Er kan wel weer veel gevallen worden over het spel van Getafe, maar dat is nu eenmaal hoe ze nu al een tijd spelen. Dembele, ongekend. Wat een aanfluiting. Griezman week in week uit hetzelfde liedje. Verder Trincao dramatisch ingevallen, en ook Ansu Fati was gewoon heel matig. Messi op de achtergrond, en ook Frenkie met te weinig inbreng en een domme fout wat je nu de kop kost. Koeman gaat na de eerste weken voor het eerst echt tegenwind krijgen; 1 punt uit de laatste 2 potjes. Maar het tij zal wel keren wanneer ze in januari een flinke kwaliteitsinjectie krijgen in de vorm van Memphis...

Je kon het ook bijna zien aankomen als ze in Madrid verliezen dan verspelen wij ook punten echt ongelooflijk, maar goed we waren dan ook vreselijk slecht

17 oktober 2020 om 23:04

Het is meestal andersom het geval. Gebeurd volgens mij niet zo vaak dat wij hun voorbeeld volgen of je moet me even met statistieken overtuigen. Kan best kloppen .

17 oktober 2020 om 23:12

Zou goed kunnen hoor dat het andersom is maar je zult het altijd weer zien echt zo vreselijk frustrerend maar goed als we een beetje fatsoenlijk hadden gespeeld hadden we hier best kunnen winnen

Niet zoals dat moet maar op een leuke manier gezegd: Zoals verwacht en beloofd was een zeer fijne en leuke wedstrijd van Barca, oftewel koeman's manier. Nog altijd met twee zessen, anders wat moet frankie dan doen!? Grizie nog altijd op rechts om niet te weten waar die mee bezig is, anders weet het die en dat is dan toch niet leuk. Ohh ja, nummer 8 moet ook nog op de bank zitten, anders heeft frankie geen plek en dat is dan helemaal niet leuk. De leukste was om weer te spelen zoals koeman wil. Met de laatste blijft het voorlopig leuk...

Ik snap dat Dembele en Griezmann ritme op moeten doen, maar deze spelers en met name Dembele zijn geen schim meer van wat ze geweest zijn. Hoe kunnen ze er nou zo erg op achteruit gaan?

17 oktober 2020 om 23:15

Hoezo moet griezmann ritme op doen, heeft evenveel gespeeld als de rest van barca als het goed is...

17 oktober 2020 om 23:32

Ik dacht dat Griezmann vorig jaar een stuk minder had gespeeld, maar dat klopt niet zie ik nu, brainfart

18 oktober 2020 om 00:14

@markbal, Griezmann rechts laten spelen, is wedden op het verliezende paard. Laat Dembele rechts spelen en Griezmann in de punt en Messi daarachter, maar dan ophouden met twee zessen.

Barcelona overtuigd totaal niet, ze hebben een echte spits nodig die de bal kan vasthouden. Ze hebben allemaal spelers die een actie maken voorin. Het is helemaal nog geen team en De Jong kan de grote verwachtingen tot nu toe niet waar maken bij Barcelona, hij heeft de kwaliteiten wel om te spelen bij Barcelona maar in de verdedigende rol moet hij zonder Busquets spelen. Dat kan echt niet meer. Getafe is een stugge ploeg maar als Barcelona zijnde moet je hier gewoon winnen. Ik zie de toekomst somber in voor Barcelona, zeker met Koeman als trainer. Griezmann is zo een slappe speler die gaat het nooit maken bij Barcelona denkt dat die alles kan maken die moet je snel weg doen.

Dat Getafe was weer zo'n anti-voetbal ploeg.. Haal alles dat voetbal mooi maakt uit een team en je houdt Getafe over.. Verder kon Barcelona ook nauwelijks iets klaarspelen. Pedri is trouwens een leuke speler om te volgen. Zou mooi zijn als hij en Frenkie samen uit gaan groeien tot een duo als Iniesta en Xavi.

17 oktober 2020 om 23:05

Misschien Pedri-De jong-Puig als toekomstig middenveld?

17 oktober 2020 om 23:11

Ben benieuwd hoe die trainer in de kleedkamer tegen nieuwe spelers zijn tactiek uitlegt. Je mag niet voetballen ,want je moet zoveel mogelijk op de grond liggen, agressief spelen & bij een voorsprong ben je verplicht maximaal tijd te gaan rekken.
Als je voetballer bent is het bijna een straf om daar te spelen ,denk ik.

Ik heb Griezmann ook echt lang verdedigt man maar ben ook klaar met die gast. Die lange nyom had in mijn ogen allang eruit gemoeten maar iedereen kent Getafe goed. Respect hoe ze toch elke club weten gek te maken in hun hoofd hoe frustrerend dat ook is.

18 oktober 2020 om 07:28

Omdat de scheidsrechter en de VAR van Getafe hebben genoten.

Koeman laat zich toch kennen op et eind met trainer van Getafe, slechte verliezer..hij mag op die manier spelen, spelen ze niet op die manier, dan worden ze 18e

Eens temeer een bewijs dat La Liga verrot is door de misselijkmakende arbitrage. Tijdrekken in de eerste helft belonen met 4 sec extra tijd , spelers die 7a8 overtredingen maken er telkens mee weg laten komen , en een pingel geven terwijl overal op het veld niet voor zulke overtredingen gefloten werd. Lijkt sterk op dat men in Spanje een spannende competitie wil en daardoor het spel zelf beslissen.

Schandalige wedstrijd van Barcelona kant. Nog schandaliger is het feit dat Nyom op het veld stond bij het eindsignaal. Die man heeft 8 overtreding gemaakt waaronder een onvervalste elleboog.

Ik als neutrale fan mag toch zeker wel bekennen dat die Nyom echt een van de irritantste spelers van deze aardbodem is. Zelf steeds maar liggen en rollen en als een ander het doet als een gek erop af, wat een irritante gozer zeg.

Zo hé, de fans van Barca zijn Frenkie helemaal zat op Twitter, en niet eens zozeer door zijn oliedomme overtreding maar om het feit dat hij geen diepe bal durft te geven. Je hebt spelers die geen diepe ballen kunnen geven omdat ze geen kwaliteiten hebben, maar Frenkie heeft deze kwaliteiten wél, en daarom is het zeer opmerkelijk waarom hij niet vertrouwt op zijn kwaliteiten. Als hij zo doorgaat dan zie ik het somber in.

17 oktober 2020 om 23:22

De kwaliteit ontbreekt niet , maar spelers die diepgaan ontbreken . Als De Jong telkens een diepe bal geeft op niemand is het ook niet goed.je ziet aan Frenkie dat hij telkens eerst vooruit kijkt maar niemand gaat diep , wat moet hij dan ? zelf diepgaan op zijn eigen bal ?

Zeer terechte nederlaag. Ik heb echt geen enkele speler op het veld gezien die gretig leek te spelen. Eerste uur met man minder gespeeld die ene Fransman en andere deel met een Usain Bolt in je team die denkt iedereen even voorbij te dribbelen. Nee, dit Barcelona moet nog veel werk verrichten willen ze voor prijzen tot eind van het seizoen strijden.de wissels waren correcte opties, maar vond nog niemand goed genoeg invallen. Wellicht moesten enkele wissels wel eerder doorgevoerd worden, want die Griezmann en Dembelé voegden echt 0,0 toe.daarnaast leek Messi ook compleet afwezig. Zag geen schim van zijn vorm te zien.

17 oktober 2020 om 23:01

Inderdaad. Dat maakt voetbal mooi.

Griezmann hoef ik nooit meer in de basis te zien en zou je eigenlijk altijd met Ansu te spelen.Toen Coutinho en Ansu het veld betraden begon Barça kansen te creeeren. Jammer van de verliespunten kan gebeuren in een tijd dat je om de drie dagen moet spelen. Verder ook een prima basis debuut van Dest. Op naar de CL en Classico.

Het was van onze kant niet om aan te gluren hoor, maar wat heb ik me weer vreselijk geergerd aan Getafe. Vreselijk, wat een ellendige ploeg, met als dieptepunt Nyom. De beste man mag 9 overtredingen maken en de wedstrijd uitspelen.. Triest. Wat betreft Dembele, niet meer doen, wat een drama. Fout op fout, verkeerde aannames, vreemde dribbels.. Aan de andere kant is Griezmann ook nog steeds drie keer niks, die kans had er op zijn minst in gemoeten, dat had een hoop verzacht. Het is dat Real ook verloren heeft, maar ik heb 0.0 vertrouwen in de Clasico. Het lek is nog niet boven met Koeman, al had het met Fati ipv Dembele vast beter gelopen. Overigens was Dest dik voldoende.

Barcelona heeft de 2de helft niet meer gevoetbald na een aardige 1ste helft. In de 1ste helft mogelijkheden genoeg gehad om de match te beslissen. Oliedomme, maar ook wel vederlichte overtreding van De Jong en dan weet je dat Getafe nog meer hun spel gaat spelen. Scheidsrechter had de match ook totaal niet in de hand. Hoe die Nyom de 90min heeft kunnen volmaken is mij echt een raadsel. Voor de rest speelt Getafe gewoon naar hun mogelijkheden en waren ze 2de helft (zeker na de voorsprong) op hun best. Dat weet je op voorhand en moet je achteraf dus niet over klagen. Pedri was de 1ste helft echt sterk, toch een opsteker na vanavond.

Bayern München is een geoliede machine. Als je dat met dit Barcelona vergelijkt. Maar goed, Bayern was voor de winterstop in de Bundesliga ook niet zo goed. Het kan daarom allemaal snel verkeren.

Koeman Koeman Koeman wat ga je nu beweren dat het door gebrek van Wijnaldum en Depay ligt dat uw team zo triestig heeft zitten spelen , 4231 was leuk voor 2 wedstrijden , Sevilla en Lopetegui heeft je al uitgedokterd en je maakt geen enkel tactisch verandering 4231 heeft Messi onzichtbaar en impotent gemaakt , heeft misschien de verdediging wel voorzien van extra veiligheid maar aanvallend zonder een klassiek centraal aanvaller en teveel spelers die de bal aan de voet willen in plaats in de ruimte te lopen loopt niet van een leien dakje , wat had ik graag de optie gehad om Suarez van de bank te ropen ipv Braithwaite Ze hadden Braithwaite en Griezmann moeten verkopen en Suarez op de bank zetten en een jong aanvaller erbij gehaald Ze willen Dembele wegdoen voor Depay en Wijnaldum , arm Barcakomaan Koeman ik geef je nog een kans om mij te verrassen tegen Madrid en hopelijk ben je om tactische aanpassingen door te voeren

17 oktober 2020 om 23:18

Suarez is weg en komt nooit meer terug, misschien moet je dat maar eens accepteren. Ook Suarez had die bal van Griezmann het stadion uitgeschoten. Je doet als of Luis de afgelopen jaren een klinische spits was verre van.

17 oktober 2020 om 23:37

Dus jij beweert dat Suarez alle kansen die Griezman de voorbije wedstrijden had ook evenzeer om zeep had geholpen , ok dan vraag ik mj echt af hoe hij tweede topscoorder in de clubgeschiedenis is geworden en nogmaals door Suarez te laten vertrekken zonder een jong talent als direct vervanger in de rol van centraal aanvaller gaat Barca zeer veel punten verliezen zoals vandaag , ze hebben zichzelf geamputeerd ,voor Getafe was het veel te gemakkelijk om te verdedigen maar ja iedereen kijkt blijkbaar naar een ander wedstrijd zo te zien blijkbaar zijn 2 schoten op doel een ware tactisch metamorfose van de kant van Koeman

Wat is die Nyom een verschrikkelijke gozer zeg. Griezman zo snel mogelijk weg doen, staat altijd maar basis en maakt het nooit waar. Als je zo’n opmerking maakt afgelopen week, moet je ook die bal erin schieten.

Als griezmann die kans in de eerste gelft inschiet zoals iemand die voor zoveel geld is gehaald hoor te doen dan is er niks aan de hand. Maar wat was hij weer slecht valt niet meer te verdedigen. Ook Dembélé was weer slecht met 9 van de 10 keer balverlies die had allang moeten vertrekken. Enige reden waarom hij nog voor barca speelt is omdat hij zoveel heeft gekost. Als hij voor 30 miljoen was gehaald wat nog steeds te veel is voor hem dan was allang betrokken.

Zoooo die Nyom wat walgelijk die speler. Zo’n tank van een vent gaat jankend naar de grond. Barca om te huilen griezmann bij het afval. Fati altijd basis

Nope, dit maakt me avond niet goed. Nog pijnlijker dat je thuis verliest van een nieuwkomer want anders kon je met een marge richting Camp Nou helaas ookal heb je 1 wedstrijd meer gespeeld. Wedstrijd niet gezien verder. Koeman gaat het nog lastig krijgen daar. Eerste 2 wedstrijden was het hosanna, maar nu 2 wedstrijden niet gewonnen en hoe je wendt of keert. Ookal is Real niet in goede doen. Toch staat de druk er ook bij Barca op richting volgende week. Interessant dus.

Getafe altijd een lastige ploeg om tegen te spelen helemaal na een interland break! Maar wat was het een slechte pot voetbal, iets wat Getafe ook in de hand speelt, maar als je ziet hoe slecht Dembele en Griezmann spelen en hoe flets Roberto en Frenkie spelen dan baart dat me een hoop zorgen, ook is wel duidelijk dat Deepay een aanwinst zal zijn ten opzichten van Griezmann. Messi ook onvoldoende en bizar dat je na een knappe overwinning op Celta weer zo 3 punten weggeeft.

Een ding staat vast, Griezmann begint op de bank tegen Madrid. Het enige lichpuntje vandaag was Pedri. Hoe die op zijn 17e al spelers vrij kan zetten is echt genieten. Kijk uit naar het moment dat we Alba en Dest kunnen opstellen.

Wat een nare wedstrijd. Getafe heeft het uitstekend gedaan. Bloed onder mijn nagels vandaan maar dat is ergens natuurlijk hun goed recht. Dan moet de scheidsrechter maar ingrijpen. Ik vond het wel ongelofelijk dat die Nyom pas in de slotfase zijn eerste geel pakte. Wat was die smerig bezig. Maar goed. Barcelona heeft dit aan zichzelf te danken. Dembélé en Griezmann zijn klaar. Wat een ongelofelijke kutpot speelden die twee zeg! Mag je eigenlijk kut zeggen op VZ? Ik doe het toch maar, ze verdienen het. Weg doen die twee. Vlug. Pedri vond ik nog best oke eigenlijk. In het begin moest hij erg wennen maar liet uiteindelijk ook een paar goede dingen zien. Daar heb ik in ieder geval vertrouwen in voor de toekomst. Dest speelde ook keurig. Links is nog wel ietwat onwennig maar deed het naar omstandigheden prima. Midweeks tegen Ferencvaros misschien maar met een B team spelen. Ik verwacht dat je ook met jongens als Aleña, Puig en Trincao die wedstrijd kan winnen. Misschien Araujo erbij. Dan kun je Messi en Frenkie bijvoorbeeld erbuiten houden. Vervolgens hopen dat er wat magische krachten loskomen voor El Clásico want die Barcelona van vandaag krijgt zelfs tegen Real Madrid een pak op de broek.

Die Trincao is volgens mij de nieuwe André Gomes. Man niks lukte bij hem. Frenkie de Jong wederom schandalig slecht. Triest dat zo’n overbetaalde speler vanwege zijn transfersom en zijn absurde salaris gewoon steeds de voorkeur boven Puig krijgt. Laatstgenoemde is pas een strijder. Hoewel hij in die vijf minuten niks noemenswaardig heeft laten zien, mag Koeman zich toch ook diep schamen hoe hij met deze jongen omgaat. Pedri was gelukkig wel een verademing. Daar kunnen we nog veel plezier aan hebben. Fati was niet zo heel geweldig, maar hield toch nog wel zijn tegenstanders druk bezig en probeerde echt nog wat te forceren in tegenstelling tot schooljuf Anita Griezmann.

Overall een terechte nederlaag. Zelf weinig gecreerd. Dest en Pedri enige lichtpuntjes. Dest: moderne back met snelheid, techniek en bewaard aanvallend ook vrijwel altijd het overzicht. Pedri gwn een rasvoetballer. Een type Iniesta en David Silva met een uitstekende eindpass in de benen. Griezmann in dit soort lastige uit wedstrijden tegen tegenstanders waarvan je weet dat als zij eenmaal voorkomen je het heel lastig gaat krijgen. Die bal moet je maken dan staat het 0-1 en kun je als team lekkerder gaan voetballe . Frenkie komt in de 16 veel te onbesuisd aanzetten. Daar moet je weten dat hij niet echt gevaarlijk kon worden en moet je de man wat losser laten. Dembele erbarmelijk slecht. Ansu viel heel egoistisch en matig in. Sergi Roberto maak je klaar voor de bank. Zodra Alba weer terug is verhuisd Dest naar rechtsback en jij naar de bank. Messi in normale doen trouwens had die bal op het laatst erin geschoten, die moet dit seizoen ook nog loskomen. Trincao vandaag net zo slecht als Dembele en Griezmann btw. Al met al nog veel werk aan de winkel. Tegen Juve en Real heb je 2 mooie graadmeters om te pijlen waar je daadwerkelijk staat.

Schlemiel? De Jong is gewoon slachtoffer van een schwalbe, zoals je van Getafe wel mag verwachten onderhand. Zijn tegenstander zet zijn val al in voordat De Jong hem raakt. Overigens opmerkelijk hoe VZ in de Facebookpagina Dest met een heel gewone verdedigende actie in het zonnetje zet, omdat de voortzetting die erop volgt waardeloos is en tot balverlies leidt.

Heel slap dit van Barca. Het is alsof ze niet meer weten wat winnen is. Echt een lange reeks overwinningen maken is niet meer weggelegd als je nog steeds komt aanpappen met Busquets, Lenglet, Sergi Roberto, Dembele, Griezmann. Spelers die klaar zijn/tekort komen voor een club als Barcelona. Zelfde probleem bij Real. Slappe bende voetballers bij beide clubs. Wordt een heerlijke Clasico slapjanussen zien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren