Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Koeman gooit speelstijl Barcelona om met nieuwe rol voor De Jong’

Laatste update:

Ronald Koeman gaat de speelstijl van Barcelona veranderen, zo weet Mundo Deportivo. De nieuwe trainer gaat volgens de krant een belangrijke omzetting doen op het middenveld, die te vergelijken is met de manier waarop het Nederlands elftal onder hem heeft gespeeld. Waar Barcelona al jarenlang speelt in een 4-3-3-formatie, wil Koeman overstappen op 4-2-3-1.

Waar Barcelona doorgaans speelde met een controlerende middenvelder, wil Koeman op het middenveld met de punt naar voren spelen. Met name Frenkie de Jong lijkt hiervan te gaan profiteren. De Oranje-international is bekend met dit systeem, daar hij op vergelijkbare wijze speelde bij Ajax en het Nederlands elftal. Volgens verslaggever Fernando Polo wil Koeman bij Barcelona De Jong een leidende rol gaan geven.

Ronald Koeman: 'Er is genoeg kwaliteit voor prijzen'

“In lijn wat Koeman met hem heeft gedaan bij de Nederlandse ploeg, waar de voormalig Ajax-speler speelt als een roterende middenvelder en zich laat uitzakken om de bal op te halen bij de centrale verdedigers”, zo klinkt het. “Bij Oranje heeft Koeman hem samen op het middenveld laten spelen met Marten de Roon en Georginio Wijnaldum. Bij Barcelona kunnen Sergio Busquets en Miralem Pjanic de ondersteunende rol invullen.”

Polo benadrukt dat met name de opbouw vanuit de achterhoede een belangrijk punt van aandacht wordt voor Koeman, met name wanneer de tegenstander hoog druk zet. “De nachtmerrie die werd ervaren tegen Bayern München, met veel foute passes waardoor de Duitsers in de kaart werden gespeeld, legde de zwakte van Barcelona bloot, terwijl Barça daarin juist uitblonk in zijn beste jaren.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax speelde toch geen 4-2-3-1? Ok, de Jong is gewend aan die positie, dat wel. Heb overigens alle vertrouwen in hem. Als je die jongen gewoon op zijn eigen positie laat spelen, gaat hij echt waarde toevoegen.

24 augustus 2020 om 08:35

Het zat een beetje tussen 433 en 4231 in. Het is maar net welk label je erop wil plakken. Ik vond het toen ook meer op 4231 lijken met De Jong en Schone als blok van twee en voorin Neres, Vd Beek, Ziyech die vaak voorin rondzwierven en de combinatie zochten met Tadic als spits en aanspeelpunt.

24 augustus 2020 om 08:48

Met Nerez en Ziyech op de buitenkant is het gewoon 433 dus maar met buitenspelers wat terug gezakt.

24 augustus 2020 om 08:55

Ja, zoals al zo vaak gezegd, het is maar net welk label je erop wil plakken. De bezetting van de posities is exact hetzelfde bij 4-2-3-1 als bij 4-3-3 met de punt naar voren. Zo geldt dat ook voor 3-5-2 en 5-3-2 als in beide formaties de backs de hele flanken bestrijken. En zo heeft 4-1-4-1 dezelfde bezetting als 4-3-3 met de punt naar achteren.

24 augustus 2020 om 09:10

Met Busquets, Pjanic en Frenkie win je de oorlog niet. Je hebt minimaal 2 box to box spelers nodig en max 1 stylist op t middenveld om t geweld vd topploegen te overleven.

24 augustus 2020 om 10:24

Net alsof Koeman nu al (zonder ook maar 1 training te hebben gehad met de spelers groep) tegen de pers roept hoe hij gaat spelen...... yeah Right.ik ga er van uit dat hij eerst gaat trainen om te kijken wat voor spelers er zijn (is toch anders dan op tv/video) dan gaat hij kijken wat er nodig is om weer tot een team te komen die met plezier speelt en alles voor elkaar over heeft. Waarbij ik me afvraag of Pjanic uberhaupt wel een kans gaat krijgen maar wellicht krijgt zelfs Coutinho een kans onder Koeman. Die speler kent hij redelijk vanuit de premier League en er is weinig geld om te investeren dus waarom niet een kans geven.

24 augustus 2020 om 08:35

De grap is, 4-2-3-1, 4-5-1, 4-3-3, het scheelt allemaal niet zoveel, maar het is puur afhankelijk van de taak die vooral de middenvelders meekrijgen. als je in een 4-2-3-1 linie de '3' linie een vrij behoudende opdracht geeft, speel je feitelijk 4-5-1, laat je de 2 buitenste van die linie dieper staan, sta je 4-3-3.Net als elke formatie zegt een 4-2-3-1 niet zo bijster veel, maar is het allemaal afhankelijk van hoe je een positie invult

24 augustus 2020 om 08:40

Helemaal eens. Het verschil tussen 4231 en 433 is een middenveld met punt naar voren of punt naar achteren.

24 augustus 2020 om 08:44

Met dus buitenspelers die zich verder laten zakken, in plaats van op redelijk gelijke hoogte met de spits. Daar was met Neres geen sprake van. Sterker nog, Donny en hij stonden regelmatig hoger op het veld dan Tadic, omdat hij bezig was het spel te verdelen. De opstelling van toen kenmerkte zich door al die positiewisselingen en constante loopacties uit je positie. Hoe vaak hebben we Donny wel niet eerder in de 16 gezien dan Tadic, of Ziyech teruggezakt achter de middellijn, om zo het spel te verdelen.

24 augustus 2020 om 08:49

433 is per definitie niet met de punt naar achter. Komt er op neer dat Koeman dus 433 met punt naar voren gaat spelen ipv punt naar achter.

24 augustus 2020 om 08:57

Dus Ajaxxxlove, we kunnen concluderen dat Ajax dus vooral 4-2-4 speelde, omdat de voorste 4 veelal langs, over en door elkaar speelden?

24 augustus 2020 om 08:59

Waarom zou een 433 niet met de punt naar achter kunnen? Je hebt toch verschillende 433-varianten, waarbij je je drie middenvelders divers kan opstellen. Ik zou niet weten waarom een 433 met de punt naar achter geen 433 is.

24 augustus 2020 om 09:00

bullshit afca0cbs, 433 kan prima met de punt naar achteren zijn

24 augustus 2020 om 09:01

Hoeven helemaal niets te concluderen. Ik geef alleen aan dat de opstelling de hele wedstrijd door veranderde omdat spelers constant door elkaar liepen. Op papier was het een 433.

24 augustus 2020 om 11:30

Voorin was er inderdaad niet echt een vast systeem. Maar de achterste 6 speelde duidelijk in een vast patroon. Met name Frenkie als verbinding tussen verdediging en middenveld, en iets hoger stond Schone. Eigenlijk zie je dat bij Nederlands elftal (weliswaar in mindere mate) ook. Barca heeft imo een prima selectie om 4231 te spelen, met Griezman spits en Coutinho op 10. De versterkingen zullen vooral achterin moeten komen..

24 augustus 2020 om 12:39

Messi in de spits en griezman als valse spits op 10. Fati op links en dembele op rechts. Coutinho is geen topper hoor.

24 augustus 2020 om 13:02

Messi, Griezman, Fati en Dembele zijn ook geen toppers. Coutinho in vorm doet niets voor hen onder

24 augustus 2020 om 08:37

Jawel, Frenkie en Schone als controleurs, Donny op 10 met naast hem Ziyech en Neres. Tadic de man voorin. Overigens eens met de reacties dat 4-3-3 en 4-2-3-1 echt miniem verschillen van elkaar.

24 augustus 2020 om 08:40

Nee, een echte 4231 was het niet. Wat het wel was weet ik trouwens ook niet. Op papier een 433, maar een echte spits had je natuurlijk niet, eigenlijk ook geen echte, pure rechtsbuiten. Ik snap Koeman trouwens ook wel. Een 4231 is van nature een opstelling waar je gecontroleerd kan voetballen. Zeker als je Busquets en De Jong voor de verdediging hebt staan. Als je Busquets vervangt door Pjanic en je hebt een echte aanvallende middenvelder ervoor, kan het best leuk aanvallend voetbal worden.

24 augustus 2020 om 12:10

een 4231 een opstelling waar je gecontroleerd kan voetballen? Dat hangt maar net van de kwaliteiten van de spelers af op de posities en welke opdrachten je ze meegeeft.

24 augustus 2020 om 09:49

Scheelt misschien 10 meter positie tussen met de punt naar voren of naar achter. Denk dat we ons daar niet echt op Moeten blind staren. Ligt ook een beetje aan hoe een tegenstander speelt op het middenveld.

Dat wordt dus behoudend voetbal en puur prestatiegericht.. Ik snap best dat hij snel wil presteren, maar prestaties alleen valt nou eenmaal niet goed bij de socio's en de fans. Ik wil Koeman zeker nog niet afschrijven, maar dit was wel 1 van de redenen waarom ik tegen zijn komst was. Als je dan ook nog eens de namen hoort die nu met Barcelona gelinkt worden...

24 augustus 2020 om 08:25

@Isco, 4-2-3-1 is absoluut geen behoudend voetbal van nature, het is de invulling die bepaalt hoe dit tot uiting komt. Bij het NL elftal zag je wedstrijden met Bommel-De Jong staan. Dat was verdedigend. Tegen kleinere ploegen speelden we met VD Vaart en waren we structureel dominant qua voetbal. Met het wisselen van 1 speler veranderd de gehele speelstijl.

24 augustus 2020 om 08:32

D-Bergkamp. Dat begrijp ik, maar NL elftal is geen Barca. En daarmee bedoel ik dat teams (nog steeds) zich ingraven tegen Barca. Niet per se meer terecht want zo overheersend en overtuigend aanvalt Barca niet meer. Bij het NL elftal is er meer ruimte op het veld, waar dit bij Barcelona juist heel klein is. Bovendien is Koeman meer een man van behoudend voetbal dan het hoge druk zetten en aanvallende intenties. In mijn ogen is 1 en 1 dan 2. Maar ik laat me graag verrassen en zoals gezegd ga ik hem echt niet afschrijven voordat ie uberhaupt een kans heeft gehad.

24 augustus 2020 om 08:37

@Isco, juist omdat het veld klein is pas je dit toe. De Jong speelt namelijk in eerste instantie meer op zijn eigen helft waardoor je grotere ruimtes creeert. Zijn dribbel zorgt ervoor dat hij daar in een man meer situatie kan creeeren. Je redenatie geeft juist aan waarom zoiets goed is.

24 augustus 2020 om 09:05

Dit is toch dé opstelling om Frenkie en Busquets samen te laten spelen en bovendien zou je Coutinho op 10 kunnen zetten. Het hoeft niet per se behoudend te zijn.

24 augustus 2020 om 08:29

Barcelona speelt nu 4-3-3 met de punt naar achter. Koeman wilt nu in principe 4-3-3 spelen met een aanvallende middenvelder (nr.10). Lijkt mij op het eerste oog dus niet heel behoudend. Beetje het systeem wat Bayern speelt dus. 1 diepe spits met 3 creatieve spelers daar achter.

24 augustus 2020 om 08:34

Ja op papier klinkt het leuk natuurlijk, maar Bayern heeft spelers die het veld breed houden en diep gaan. Iets wat momenteel maar 1 speler van Barca kan/doet, Dembele. We gaan het meemaken. Ik hoop dat Koeman er wat moois van maakt.

24 augustus 2020 om 08:39

Lijkt me opzich prima kunnen met de spelers die hij heeft. Ben wel heel benieuwd welke spelers t middenrif en de voorhoede gaan vormen.

Frenkie - Busquets. Messi ervoor? Of toch Pjanic? Of wellicht zelf Coutinho.

Messi vrije rol aan de rechterkant? Of Coutinho daar plaatsen? Een hoop keuzes te maken...

Mijn voorkeur gaat uit naar deze aanvallende variant, waarbij Griezmann ook wel eens beter uit de verf zou kunnen komen.

De jong - Busquets

Coutinho - Messi - Dembele

Griezmann

24 augustus 2020 om 08:57

Ik denk dat Barcelona nog een echte 10 gaat halen met diepgang, vandaar ook de interesse in Van de Beek. Zou in mijn ogen ook goed passen daar. Spelers als Messi en De Jong hebben juist baat bij iemand die meters maakt en ruimtes trekt voor andere spelers. Het is nu te voorspelbaar, ideale aankoop wat mij betreft. Mogen ze Suarez deze kant op sturenl. ;-)

24 augustus 2020 om 09:49

Heb je een punt, vind ook dat Barca diepte mist. Maar ik neem aan dat Koeman/Barca op zoek gaat naar spelers die dat wel hebben. Lautaro, maar ook vd Beek(als die zou komen) hebben wel diepte in hun spel. Of mensen vd Beek nou Barca waardig vinden of niet( ik denk het wel) hij beheerst met zijn loopacties en scorend vermogen dat dat wel goed zit. Ik denk ook dat Je volgend jaar een heel andere Griezmann gaat zien. Zolang je geen middenveld met de Jong- Busquets-Roberto gaat opstellen, komt het wel goed. Er moet een aanvallende middenvelder bij. Coutinho zou die speler kunnen zijn. De Jong-Pjanic, daarvoor Coutinho-vd Beek-Messi en in de punt Griezmann. Er moet zeker wat bij, maar zo slecht is het allemaal niet.

24 augustus 2020 om 10:48

Klopt, hoop inderdaad ook dat Coutinho een kans gaat krijgen. In de invalbeurten bij Bayern zie je ook dat hij nog steeds zoveel kwaliteit heeft. Kan op linksbuiten en 10 uit de voeten, dus wat dat betreft een uitstekende toevoeging aan de selectie. Ben vooral benieuwd wat Koeman met Messi gaat doen. Hangend vanaf rechts of misschien als valse spits. Zie hem zelf het liefst in een centrale rol met 3 spelers erachter die in die gaten kunnen duiken.

24 augustus 2020 om 08:40

Barcelona heeft ook niet echt de centjes om haar elftal over te versterken hé..
Daar kan Ronald toch niet op afgerekend worden..
Een miljardenschuld, daar doe je als nieuwe trainer weinig tegen.

24 augustus 2020 om 08:41

Man vooraf gaan lopen bashen is normaal? Je bent nu al bevooroordeeld voordat er 1 bal gespeeld is, praat eens over 6 maanden. Een coach die verder zou gaan op dezelfde voet is een domme coach als je het mij vraagt. En de fans zijn OOk niet tevreden als er geen prestaties zijn.....verwende fans toch :D

24 augustus 2020 om 09:21

Schop/ Ik vind het fijn als er mensen zijn zoals D-Bergkamp en FCvoetbal om hun mening te geven en inhoudelijk reageren op wat ik zeg. En daarbij ook nog eens goede dingen zeggen. Maar jij gaat dan ineens mij beschuldigen van bashen terwijl ik nooit (zelfs geen enkele aankoop) iemand heb afgeschreven voordat er een wedstrijd gespeeld is. Maar als je twijfels uitspreken over een bericht tov een formatie al ‘bashen’ is terwijl ik nog aangeef dat ik hem een kans geef.. Vraag ik me eigenlijk af of je wel gelezen hebt wat ik zei, of dat je enkel wil reageren om het reageren?

24 augustus 2020 om 08:58

Heb je Ajax zien voetballen in deze opstelling...?

24 augustus 2020 om 10:47

Was Koeman de coach van dat Ajax? Want dat bedoelt @Isco denk ik. Hij wilt ongeveer hetzelfde gaan spelen als bij het Nederlands elftal en je gaat toch niet beweren dat die heel aanvallend spelen?

24 augustus 2020 om 11:34

Ik zie weinig verschil tussen Ajax en NL eftal qua posities. Enige voordeel bij Barca is dat je in de voorhoede en middenveld spelers van meer qualiteit heb. De Roon, de Jong met daarvoor Wijnaldum wordt nu bijvoorbeeld Pjanic, de Jong met daarvoor een 10.

24 augustus 2020 om 09:30

Pertinent onwaar wat je zegt. 4-2-3-1 kan heel aanvallend zijn. Het hangt puur af van de speelwijze van de 2 achterste speler op het middenveld. Laat je die achterover hangen? Ja, dan speel je behoudend voetbal. Laat je ze tot diep in de opbouw meegaan, zoals we van Frenkie kunnen verwachten? Dan speel je toch behoorlijk aanvallend. Verschil is dat er in deze samenstelling plek is ingeruimd voor een pure 10, die had je eigenlijk in het oude systeem niet. Een pure aanvallende middenvelder met dezelfde bezetting voorin is wel degelijk behoorlijk aanvallend. Deze opstelling biedt ook de kans om een Griezmanm op zijn natuurlijke positie te zetten en Frenkie vanaf 6 zijn natuurlijke positie te laten spelen vanuit een opstelling waarin hij heeft geexcelleerd. Ik ben positief!

24 augustus 2020 om 10:48

Het gaat niet om het systeem an sich. Het gaat over de combinatie Koeman en het systeem. Want bij het Nederlands elftal wordt er nu niet heel aanvallend gespeeld.

24 augustus 2020 om 13:49

Ik vond het anders in de wedstrijden tegen Frankrijk, Duitsland en Engeland best aanvallend hoor. Er werd snel gezocht naar de voorste spelers ipv breed blijven tikken.

24 augustus 2020 om 11:15

Heel leuk die socios, maar je zal toch eerst het verdedigend moeten hebben staan, voordat je überhaupt wat aanvallend gaat denken. Denk dat na de 8 2 oorwassing de socios dat ook wel door hebben .

Ik snap niet waarom voorgaande coaches geen 4-2-3-1 speelden. Dat lijkt me namelijk gewoon veruit de beste optie met dit elftal. Er moeten jonge gretige spelers bij gaan komen die het team verder kunnen helpen en dan vooral verdedigers.

Ter Stegen
Semedo
Garcia
Lenglet
Grimaldo
De Jong
Pjanic
Messi
Coutinho
Fati/Dembele
Griez
24 augustus 2020 om 08:40

Heerlijke opstelling. Busquets acht ik echter nog steeds wereldtop, jij niet meer? Die kan namelijk nog prima naast Frenkie.

24 augustus 2020 om 09:20

Ik zie in Pjanic-Frenkie meer een partnerschap zoals Schone-Frenkie was en dat werkte al goed. Pjanic is nog een klasse beter Lanjouwer en vandaar dat ik denk dat dat duo het beste zal werken. Busquets is ook zo enorm traag en lijkt qua conditie minder geworden.

24 augustus 2020 om 08:41

Helemaal eens, 4-2-3-1 past perfect bij dit Barca en Ajax heeft laten zien dat je ontzettend attractief kan spelen met dit systeem. Frenkie komt dan ook beter uit de verf en Frenkie in vorm kan Barca goed gebruiken. Zou Pjanic naast Frenkie zetten en misschien Messi op 10. Op de vleugels moet je het liefst spelers hebben die willen meeverdedigen. Dan heb je echt een heerlijk voetballend middenveld. Frenkie en Pjanic maken wel vuile meters en als de vleugels dat ook doen sta je verdedigend ook goed.

24 augustus 2020 om 08:55

Ik kan de opstelling niet zien weet iemand hoe dat komt?

24 augustus 2020 om 09:22

Ik kan mijn eigen opstelling nu ook niet meer zien Wolkje, vreemd.maar het was 4-2-3-1 met Ter Stegen, Semedo, Garcia, Lenglet, Grimaldo - Frenkie, Pjanic- Messi,coutinho,fati/dembele - Griezz

24 augustus 2020 om 17:12

Lekkere opstelling inderdaad. Alleen bij Pjanjic heb ik me twijfels gezien zijn vorm en manier van spelen. Hopelijk zal Thiago nog komen dat is de ideale partner voor de jong. Hij won geloof 62 procent van duels op de grond en 67 procent in de lucht ook kwamen 82 procent van zijn lange passes en maar liefst 87 procent van zijn kortere passes. Dat klinkt niet denderend maar dat zijn goede cijfers gezien zijn spel. Verder Garcia en Grimaldo erbij achterin is prima met een frisse wind plus een de Jong ervoor die zijn eigen spel kan spelen zal dat al een gigantische boost geven. Met Thiago kan je ook snel naar een 4-3-3 met de punt naar achteren roteren.mocht je de opstelling niet zien dan heb ik Ter Stegen (dm) Semedo (rb) Garcia (rcv) Lenglet (lcv) Grimaldo (lb) Thiago (rvm) De Jong (lvm) Messi (rs) Coutinho(am) Dembele (ls) Griezman (sp)dembele is natuurlijk een vraagteken maar dat hoeft niet erg te zijn want Trincao heb ik erg hoog zitten en kan ook zomaar zijn plek innemen. Op rechtsbuiten is hij het best dus misschien kijken of Messi misschien op 10 wilt aangezien hij ook een dagje ouder word en dan speel je met trincao (rs) Messia(am) Coutinho (ls) en Griezman (sp). Ben zeer benieuwt naar volgend seizoen.

Ter Stegen
Semedo
Garcia
Lenglet
Grimaldo
Thiago
de Jong
Messi
Coutinho
Dembele
Griezman
24 augustus 2020 om 09:42

Het gevaar in deze opstelling zit hem in het feit dat je rechter en linker aanvallende middenvelder ook bereid moeten zijn om verdedigende taken te gaan vervullen bij een tegenaanval. Dat zie ik Messi echt niet doen. Barca speelt al heel lang 433 omdat Messi in deze opstelling complete vrijheid krijgt en niet hoeft mee te verdedigen. Ongeacht welke opstelling je maakt, Messi is niet van de meters maken zonder bal en al helemaal niet verdedigend meedoen. Overigens als aanvoerder vind ik dat je hierin het voortouw moet nemen, maar dat terzijde. Busquets en de Jong samen als twee centrale middenvelders gaat niet werken. Dat is alsof je twee kapiteins op een schip hebt. Met als gevolg dat Busquets in het veld toch de rol van controleur gaat opeisen en de Jong wederom niet optimaal gebruikt gaat worden. Ik ben groot voorstander van 4231, maar met een aantal spelers en hun rol/status heb ik wel mijn twijfels of ze ze gaan schikken in de taken die ze krijgen. Barca moet de verandering echt doorduwen. Griezmann, Messi, de Jong, Ter Stegen behouden. Dembele verkopen. Coutinho in de 4231 centraal in de vrije rol, of daar Messi positioneren. Een kilometervreter naast de Jong centraal (wijnaldum??) Griezmann in de spits met de vrijheid om te zwerven waardoor Messi er weer in kan duiken. Zoals Depay bij Nederland.

24 augustus 2020 om 11:35

De Jong en Pjanic wisselen van positie Verder inderdaad perfect.

Het word tijd dat Barca anders begin te spelen. Ze hebben Xavi en Iniesta niet meer. Goed bezig Koeman!

Ik vind Koeman nogal een overschatte trainer! Voorzover ik weet,heeft hij alleen met Southampton iets neergezet(eredivisie clubs daargelaten)Ik geef hem met ,zijn manier van voetballen, weinig kans van slagen bij Barcalona.Met name omdat mooi voetbal een prioriteit is bij Barcelona!

24 augustus 2020 om 08:44

Het lijkt mij juist prioriteit om eerst resultaat binnen te slepen en daarna bijschaven waar het attractiever/aanvallender kan. Koeman heeft de spelersgroep bekeken en daar een systeem bij bedacht. Dat is beter dan een systeem bedenken en dan kijken hoe je het gaat invullen. Dan krijg je dus fratsen zoals Frenkie op linksbuiten etc.

24 augustus 2020 om 08:59

Dat kun jij hier verkondigen,maar wij hebben het meegemaakt met Valverde.De resultaten waren niet bepaald slecht,alleen het voetbal was dramatisch met als gevolg dat hij de laan is uitgestuurd!

24 augustus 2020 om 09:04

Nogmaals resultaat voetbal alleen is niet voldoende bij Barcelona.Ik zie Koeman niet genoeg tijd en ruimte krijgen om zijn visie/speelstijd te implementeren.

24 augustus 2020 om 09:06

Zoals de 2 potentiële presidenten hebben aangegeven,zien zij bij Barça liever een Xavi aan het roer.

24 augustus 2020 om 08:45

Bedankt voor je input, je weet dat Barcalona fans gewoon alles willen? Ze willen prijzen, ze willen mooi voetbal, ze willen gratis cerveza's, ze willen gratis geld. Vind ze een stel onrealistische kleuters als ik de uitspraken hoor van 'de fans'.

24 augustus 2020 om 08:56

Ze willen vooral mooi voetbal. Zie niet in wat daar mis mee is?

24 augustus 2020 om 08:49

Met mooi voetbal alleen win je geen prijzen de heilige Guardiola wordt ook altijd geroemd dat hij zijn teams mooi voetbal laat spelen maar wint tot nu toe ook buiten wat kampioenschappen niets , omdanks ruim 700 miljoen investeringen dus als je prijzen wilt winnen moet je wel wat anders gaan spelen lijkt mij .

Het is maar hoe je het noem. Het is allemaal afhankelijk hoe je het invult. De punt naar achter van Barca kan je ook 4 1 2 3 noemen. De 4 2 3 1 kan je ook zien als 4 2 1 3. Komt er dus op neer dat Koeman met de punt naar voor gaat spelen op het middenveld ipv punt naar achter.

Na het bekijken van de laatste twee wedstrijden van Bayern, hoe slecht was dan de tactiek van Barca überhaupt? Gewoon open huis

Een ogenschijnlijk makkelijke wijziging die voor meer zekerheid moet zorgen binnen een vrij onzeker team. Oranje 2.0 wordt dit dalijk...

Een nieuwe speelstijl dus, ben benieuwd alleen hou me hart vast als ik de hele Nederlandse enclave voorbij hoor komen , als je iets niet zou moeten doen is deze grap uithalen.

En de renovatie van het elftal hoef ook helemaal zo extreem te zijn .

Met alaba, thiago en coutino van Bayern , waarbij de eerste 2 nog een contract hebben voor een jaar en de 3de al van barca is kom je al een heel eind, daarnaast haal García van city en je bent klaar.

Voor de rest creëer ruimte in je salaris huis door af stand te doen Van spelers die je niet meer nodig heb zoals Suárez, braithwaite, rafinha, raketic, firpo, umtiti of lenglet, wague

En je vult de rest aan met eigen jeugd.

Dan Hebje voor het jaar daarna 100miljoen over in je begroting om je selectie te versterken waar nodig is.

Zzn goede keuze lijkt mij.
Basis D Jong samen met Pjanic, en busq en roberto als back ups.
Op 10 coutinho afwisselend met puig.
Alleen vooraan is het ni makkelijk, ik zou Suarez en Griezman voor die spits positie laten vechten, Messi rechts en Dembele en Gati voor de linkerkant.
Had wel liever Messi als valse spits gezien met dembele en fati op de flanken, maar als Griezman en Suarez beiden blijven, dan wordt kan het niet anders

Ik denk dat Koeman ook heel erg baalt dat arthur weg gaat, had hij net wat meer opties om uit te proberen. Nu is hij gebonden aan statische spelers als busq en pjanic

Vooral Frenkie de jong? Ik denk dat van alle spelers Coutinho daar het meeste van gaat profiteren

24 augustus 2020 om 11:28

Ik denk vrijwel iedereen. Eindelijk een coach die spelers op hun normale posities laat spelen. Frenkie meer voor de verdediging, wellicht Wijnaldum ernaast. Coutinho als aanvallende middenvelder en Messi in een vrije rol op rechts. Zet er een aanvallende back achter. Ik heb nog mijn twijfels bij Griezmann in de spits maar volgens mij had Koeman aangegeven hem centraal ziet. Spits blijft dan over. Fati op links. Prima middenveld en aanval lijkt me.

Barcelona kan op papier gewoon een goede ploeg neerzetten, er moet echter wel wat ververst worden. Frenkie voor Busquets is een begin. Griezmann is de ster van Frankrijk en Atletico, natuurlijk is die goed genoeg voor Barca. Maar dan moeten ze zo spelen dat hij als schaduwspits kan opereren, en misschien iets minder ver van het eigen doel af. Coutinho is teveel voor betaald, maar was wel een belangrijke speler bij Liverpool. Die kan heus beter ballen dan een Donny, kom op nou. Heeft vertrouwen nodig. De achterhoede is matig, maar dan moeten ze dus compacter gaan spelen (en juist daar versterkingen voor proberen te halen) en daar hebben ze met Griezmann, Frenkie en Coutinho wel type spelers voor. Suarez wordt duidelijk minder, maar is denk ik nog wel een van de beste spitsen die er rondloopt. Hij heeft toch nog 21 doelpunten gemaakt, en niet volledig gespeeld dit seizoen. Messi is gewoon weer pichichi, maar moet zorgen dat ie niet verlammend werkt voor de rest.

Heb het al eerder aangegeven, het middenveld met de punt meer naar voren zoals bij Ajax het geval is zo ideaal zijn voor de aankoop Donny vd Beek. Een middenveld met Donny, Frenkie en Pjanic is zeer complementair aan elkaar. Mocht Coutinho toekomst hebben bij Barca is hij een betere optie dan Donny al twijfel ik over zijn diepgang. De diepgang van Donny kan wat extra's toevoegen aan het spel van Barca, zeker als je daarnaast een speler hebt die de loopacties op waarde kan schatten: Leo Messi.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren