Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FOX Sports: Arsène Wenger biedt zichzelf aan bij Oranje

Laatste update:

Nu de kans levensgroot is dat Ronald Koeman naar Barcelona vertrekt, komen de speculaties over zijn opvolging bij Oranje op gang. Volgens Jan Joost van Gangelen van FOX Sports heeft Arsène Wenger, momenteel in dienst van de FIFA, zichzelf gemeld als kandidaat voor het bondscoachschap van het Nederlands elftal. Arnold Bruggink en Ronald de Boer zien de mogelijke aanstelling van Wenger desgevraagd erg zitten.

Wenger vervult bij de FIFA een soortgelijke rol als Marco van Basten eerder had, maar is volgens Van Gangelen niet blij met zijn beperkte invloed. Nu zou de voormalig manager van Arsenal openstaan voor Oranje. "Dat zou ik wel cool vinden, eigenlijk", reageert Bruggink in de studio van FOX Sports, waar hij samen met De Boer de analyse verricht voor de halve finale van de Europa League tussen Internazionale en Shakhtar Donetsk. De Boer reageert daarop: "Dat is natuurlijk een toptrainer, die kun je daar wel neerzetten. Maar ik heb natuurlijk liever dat mijn broer Frank het gaat doen en mij meeneemt", knipoogt hij.

Ronald de Boer wordt gevraagd of Frank oren zou hebben naar het bondscoachschap bij Oranje. "Dat zou hij denk ik wel leuk vinden, ja", zegt de analist. "Hij heeft natuurlijk al een heel mooie periode meegemaakt bij het Nederlands elftal, als assistent onder Bert van Marwijk, samen met Phillip Cocu. Ik zat te denken: het zou een goede combi zijn, samen met Phillip. Of dat kan, als twee kapiteins op één schip? Nou ja, het zijn hele goede maatjes. Maar dat zat ik net gewoon even te bedenken, daar heb ik Frank nog niet over gesproken. Ik laat hem vandaag bewust met rust."

Koeman neemt Alfred Schreuder mee naar Barcelona

Ronald Koeman staat op het punt om bij Barcelona te tekenen en wil Alfred Schreuder meenemen naar Spanje.Lees artikel

Van Gangelen vraagt aan De Boer of het mogelijk zou kunnen zijn dat hij aan de slag gaat als assistent van zijn broer. "Ik denk het niet. Ik denk dat de KNVB dat niet accepteert. Ik heb geen papieren", aldus De Boer, die de functie wél ziet zitten. "Maar je kan natuurlijk alles een omschrijving geven. Ik heb altijd gezegd: het lijkt me een mooie uitdaging om samen met Frank een keer een team te leiden. Maar of dat het Nederlands elftal is?"

Bruggink gaat ook in op de naam van Peter Bosz. "Hij wordt natuurlijk veel genoemd", weet de oud-PSV'er. "Maar ten eerste heeft hij net zijn contract verlengd bij Bayer Leverkusen, daar verdient hij veel meer dan de KNVB zou kunnen betalen. En de KNVB zou een afkoopsom moeten betalen, waarvoor ze op dit moment volgens mij niet de middelen voor hebben." Volgens Van Gangelen verdient Bosz bij Leverkusen 3,5 miljoen euro per jaar, terwijl Koeman bij Oranje rond het miljoen per jaar opstrijkt.

Ook Louis van Gaal, die Oranje leidde op het WK 2014, wordt genoemd. "Ik weet niet of Van Gaal daar überhaupt zin in heeft", zegt De Boer. Bruggink vult daarop aan: "Ik ben niet zo van de tussenpauzen, anders kun je Dick Advocaat ook vragen of ie het leuk vindt. Ik denk dat ze naar een andere oplossing gaan. Dwight Lodeweges (de huidige assistent van Koeman, red.) schijnt een uitstekende trainer te zijn."

Wie moet de opvolger worden van Ronald Koeman bij Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wenger, dat zou wat zijn zeg. Staat natuurlijk wel garant voor goed voetbal en heeft met het Nederlands elftal zeker ook de middelen. Hij zou er best eens een heel goed team van kunnen smeden.

17 augustus 2020 om 21:28

Ik zou het zeker toejuichen, echt een droomkandidaat gezien de andere geringe opties. Arsene kom er maar in!

17 augustus 2020 om 21:37

Ik sta er eigenlijk perplex van dat hij zichzelf aanbiedt, ondanks dat hij eerder aangaf nog met een land te willen schitteren. Dit zou een droomcombinatie kunnen worden inderdaad!

17 augustus 2020 om 22:02

Groninger hopp anti voetbal spelen? We missen topspelers voorin maar hebben stuk voor stuk frivole subtoppers. Met een ijzersterke verdediging. Fris voetbal a la Atalanta. Die hebben ook geen toppers en dat kan Wenger best wel halen. Daarnaast is hij een topcoach voor talenten. Prima coach voor oranje dus. Zou een wereldnaam zijn waar we onze handjes mee mogen dichtknijpen. Heeft eigenhandig Arsenal weer een gezicht gegeven.

17 augustus 2020 om 22:04

Toen ik het nieuwsbericht las was ik verrast en matig enthousiast, maar nu ik jouw reactie lees kan ik niet anders dan je gelijk geven. Wat betreft Wenger dan, waar het gaat om de ideale bondscoach denk ik dat we ook niet moeten doorschieten richting anti-voetbal, ook al hebben we nu een spelersgroep die wat meer geschikt is voor countervoetbal dan we gewend zijn. Laten we het geen anti-voetbal maar reactie-voetbal of omschakelingsvoetbal noemen, met een mix van harde verdedigers, technische middenvelders en een snelle voorhoede.

17 augustus 2020 om 22:06

Een Duitser in oranje nou liever niet

17 augustus 2020 om 22:10

Zou zeker een droomcombi kunnen worden indd! Ben wel bang dat hij vervolgens Bergkamp wil meenemen als assistent, daar ben ik minder happig om.

17 augustus 2020 om 22:12

Duitser? ..

17 augustus 2020 om 22:14

Misschien Van Persie als assistent? Die lijkt me een prima type om de generatiekloof te overbruggen.

17 augustus 2020 om 22:17

En kent Wenger, zou een fantastische combinatie zijn.

17 augustus 2020 om 22:20

Ik denk dat je met een achterhoede met de Ligt en de Vrij, een regisseur als Frenkie en vd Beek en Wijnaldum erbij wel degelijk een basis hebt om dominant voetbal te spelen. Een Hateboer helpt hier ook enorm bij. Voorin is het geen wereldtop, maar daarachter, in de as, wel.

17 augustus 2020 om 22:22

Vanwaar de opmerking plek 4??? Hij is met arsenal volgens mij vaker 2e en 3e geëindigd. Maarja mensen praten elkaar nou eenmaal vaak na en arsenal plek 4 schijnt altijd wel een goeie grap ofzo te zijn

17 augustus 2020 om 22:32

De Ligt en de Vrij? En dan Virgil van Dijk op de bank zetten?

17 augustus 2020 om 23:00

Alle 3 en dan goosens overtuigen voor lwb. Rechts kun je dan promes of hateboer

17 augustus 2020 om 23:31

Van mij mag Conte het worden, wil weg bij Inter, heeft ervaring als BC, spreekt goed genoeg engels (niet perfect maar oke) en speelt een systeem dat echt prima bij onze spelers past.

17 augustus 2020 om 23:34

Welke Duitser? Nog erger een Fransman in oranje?

17 augustus 2020 om 21:42

Ik sta verbaasd van de positieve reacties. Totaal geen fan van deze oude, grijze, en altijd chagrijnige trainer die altijd faalt als het erop aan komt. Nee bedankt. Daarnaast moeten we een buitenlander echt niet willen. Tenzij het buitencategorie is.Dat terwijl van Gaal gewoon beschikbaar is en er ook voor open staat.!!

17 augustus 2020 om 21:44

Hoezo staat van Gaal er voor open? Die moet van Truus nu eindelijk eens thuis zitten na al die jaren. Gaf zelf ook aan gestopt te zijn dus laat die man gewoon.

17 augustus 2020 om 21:45

Hoe weet jij nou dat Van Gaal er ook voor openstaat? Is het je buurman ofzo. De laatste keren dat Van Gaal in de media is geweest heeft hij niet gezegd dat hij staat te popelen om weer ergens trainer of coach te zijn. Hij vindt het volgens mij wel prima zo.

17 augustus 2020 om 21:46

Waarom moeten we geen buitenlander willen? Juist iemand die zich niet vasthoudt aan de oude idealen van oranje en een eigen inbreng heeft. Zou juist verfrissend zijn imo.

17 augustus 2020 om 21:46

Enige kandidaten die Oranje op niveau houd, of zelfs beter kunnen maken zijn Ten Hag en Bosz. Die komen beiden wss (nog) niet. Te veel jaren verloren door Hiddink, Advocaat en Blind, dus doe dan Wenger maar.

17 augustus 2020 om 21:49

Dat heb ik hem in een uitzending horen zeggen. Mocht er nog echt iets moois voorbij komen dan stond hij er voor open.

17 augustus 2020 om 21:51

Wenger is alles behalve verfrissend. Nee bedankt.

17 augustus 2020 om 21:51

Het is niet bepaald een prijzenpakker inderdaad (ja invincibles heel lang geleden, I know), faalde altijd behoorlijk in de premier league als ze op kampioenskoers lagen. Aan de andere kant speelt ie wel leuk voetbal en zal hij minder de neiging hebben om onzinnig talenten te laten spelen, het is geen club dus hij hoeft geen spelers te ontwikkelen

17 augustus 2020 om 21:58

Dus Wenger laat zijn team hetzelfde voetbal spelen als Koeman? Ik zeg niet dat Wenger verfrissend is, maar een andere blik -anders dan die van de oude oranje gedachte- kan verfrissend zijn. Probeer te lezen.

17 augustus 2020 om 22:03

Als je Wenger het geld had gegeven van een club als Chelsea dan was hij bijna elk jaar kampioen geworden. Met vrijwel geen uitgaven deed hij altijd bovenin mee..

17 augustus 2020 om 22:09

ik zie 10 keer liever Wenger als Van Gaal. die hebben we nu al twee keer gehad inmiddels. doe mij maar een keer een frisse wind dan straks weer een overspannen Van Gaal tegen een kritische journalist tekeer zien gaan. hij heeft het goed gedaan in zijn tweede periode bij Oranje maar het wordt tijd voor een keer wat nieuws imo

17 augustus 2020 om 22:17

We moeten echt geen buitenlander willen? Wat is dat voor rare, xenofobe houding. Denk dat we er wel van profiteren als we geen chauvinistische, Nederlandse bondscoach hebben die in de pers overdonderd wordt met het volgende nederlandse talentje moet opstellen, nadat hij drie leuke wedstrijden in de ED heeft gespeeld.

17 augustus 2020 om 22:24

was het een buitenlander zonder grote status of CV zou ik het daar mee eens zijn maar als je Wenger kan krijgen moet je dat toch gelijk doen? het is nou niet zo dat er momenteel Nederlandse kandidaten rond lopen die beter zijn

17 augustus 2020 om 22:32

Kerel niet alleen is het positief, hij is de ideale kandidaat. Ik kan me herinneren dat Wenger een keer werd gevraagd waarom hij Arsenal als Barca probeerde te laten spelen en hij antwoorde dat hij niet Barca maar het Totaalvoetbal van het Nederlandse elftal van de jaren 70 volgt. Jammer dat ik die interview nergens meer kan vinden maar deze man houd van de Nederlandse voetbal school en is legende, doen doen doen!

18 augustus 2020 om 00:42

Ik vind Wenger anders totaal geen frisse wind. Het is een oude, grijze, altijd chagrijnige man die als het erop aankomt altijd faalt.

18 augustus 2020 om 00:48

Maar wat is er zo bijzonder aan het CV van Wenger ? Hij heeft alleen Arsenal gedaan en daarbij was hij misschien 20 jaar geleden echt succesvol. Daarna liep hij altijd achter de feiten aan en werd het elk jaar minder.. vergaande glorie.

18 augustus 2020 om 08:38

Kunnen we dan ook even zo eerlijk zijn en de selectie van Arsenal naast de rest van de ploegen in de PL/Europa leggen? Na het jaar dat ze ongeslagen kampioen werden, is de selectie ook zwaar bergafwaarts gegaan. Een paar keer heeft hij het inderdaad weggegeven, maar het is een man met een geweldige status en zeker de beste kandidaat die ik voorbij heb zien komen.

18 augustus 2020 om 10:12

De reactie waarop je reageert is typisch een reactie van een tiener die prime Arsenal nooit heeft zien spelen. Als clubjes als City en Chelsea het voetbal niet hadden vergalt dan had Arsenal samen met United elk jaar het Engelse voetbal gedomineerd. Het is juist ontzettend knap dat Arsenal met hun eigen geld altijd mee heeft kunnen doen in de top. Nooit buiten de top 4 gevallen.. clubs als Chelsea en Liverpool zijn wel eens richting het rechterrijtje gegaan. Kijk met wat voor uitgaven Arsene geweldig voetbal speelde.. Hendrik ga je mond spoelen alsjeblieft, je snapt er niks van..

18 augustus 2020 om 10:27

Ach ga nou niet doen alsof plek 4 zo bijzonder is. Kwa geld uitgave horen ze gewoon op plek 4-5 thuis hoor. Hij zal best een goede status hebben maar hij heeft echt niks buitengewoons gepresteerd.

18 augustus 2020 om 11:28

Niks buitengewoons? 18 jaar achter elkaar CL gehaald. Iets wat clubs als United en Chelsea nu vieren als een trofee. En vaker 3de geworden dan 4de maargoed, ook vaak zat 2de. Ongeslagen kampioen geworden van Engeland, wat nog nooit iemand is gelukt. Vrijwel altijd het mooiste voetbal gespeeld van Engeland, altijd jonge talenten laten ontwikkelen, het geld dat werd uitgegeven was zelf verdiend. Amper sterren gehaald maar zelf spelers beter gemaakt. Kunnen andere clubs nog een voorbeeld aan nemen maar die zijn verpest door oliegeld. Toen Wenger binnenkwam was Arsenal “boring Arsenal”. Kijk alleen al wat voor doelpunten er zijn gescoord onder Wenger zijn bewind met geweldig combinatievoetbal. Tuurlijk heeft hij ook veel laten liggen aangezien het verdedigend gewoon matig was maar niks buitengewoons gespresteerd? 3 PL titels en 7 FA cups gewonnen, paar keer dicht bij een CL titel geweest. Ook nog 7 community shields.

18 augustus 2020 om 14:03

Je moet wel eerlijk blijven. hij is het vaakst 4e geworden En de laatste 2 jaar zelfs 5e en 6e. Niks bijzonders aan dus. En ga niet praten over 16 jaar geleden toen ze die premier league titels wonnen. Dat is een totaal andere tijd. Je zag hem gewoon bergafwaarts gaan naarmate de jaren volgden. Laat staan nu hij 70 is en er al jaren uit is. Daarnaast heeft hij totaal geen andere ervaring, dus daar kun je hem ook al niet op beoordelen. Nee dit is echt vergaande glorie. Respect voor wat hij bereikt heeft 15 jaar geleden. Maar dit moet je niet meer willen.

17 augustus 2020 om 22:03

Tsja, totdat Wenger het salaris te horen krijgt. Denk niet dat hij dergelijke bedragen gewend is. Toch lijkt het me een prima kandidaat. Een geschikt Nederlands alternatief die ook nog beschikbaar is, kan ik zo niet opnoemen.

17 augustus 2020 om 22:12

Ik kan moet niet voorstellen dat de Uefa voor dat soort functies Premier league salarissen gaat betalen. Ceferin krijgt meen ik 1.5 miljoen, dan zal Wenger daar toch niet een veelvoud van krijgen.

17 augustus 2020 om 22:31

Ik heb even gegoogeld en als dat klopt, dan kon je nog wel eens bedrogen uitkomen. De bondscoach van het NL-elftal zit op +/- 2 miljoen. De Engelse bondscoach bijvoorbeeld zit al op het dubbele. Cappello zat destijds bij Rusland op een dikke 8 miljoen. Ter vergelijking: Wenger zat bij Arsenal naar verluidt op 10 miljoen.

17 augustus 2020 om 22:44

Als hij op dat soort bedragen hoopt gaat het hem niet worden inderdaad.maar dat zijn niet de bedragen die de UEFA-FIFA betalen, zowel Ceferin als Infantino verdienen volgens google 1.5 tot 1.6m zwitserse franc, dat is iets minder in Euros en de Vp's van de Uefa verdienen "maar" 250k per jaar.

17 augustus 2020 om 23:06

Ach ja, Wenger zit bij FIFA. Helemaal vergeten. Maar dat kan ik geen werk noemen. Hij klust ook aardig bij als analist. Denk trouwens dat Infantino wel iets meer "verdiend"

17 augustus 2020 om 22:06

ik hoop dat hij vandaag nog tekent. Wenger is echt een geweldige coach imo. Gio als assistent zodat die tactisch klaar gestoomd kan worden als mogelijke volgende bondscoach want de peoples manager kwaliteiten heeft hij al

17 augustus 2020 om 22:13

Gio zit in China dus ik dacht aan van Persie.

17 augustus 2020 om 22:19

Van Persie vind ik ook prima. Gio en Van Persie zou helemaal leuk zijn als assistenten. er zal toch wel een manier zijn om hem terug te halen uit China? allemaal een Arsenal verleden en Gio en Van Persie zijn beiden gerespecteerde Oranje internationals geweest

17 augustus 2020 om 22:36

Wat dacht je van Bergkamp? 😭

17 augustus 2020 om 22:59

gooi die ook gewoon erbij. Fransman Henry er ook nog bij om het voor Wenger nog gezelliger te maken en we pakken die EK titel

17 augustus 2020 om 23:39

Gooi Pochettino ook in de schaal en we maken er een mooi TV programma, wat denk je drie of vier soap afleveringen? Of doen we meer een Wie is de Mol format? 🤔😏😜

17 augustus 2020 om 22:06

Inderdaad zou een hele vooruitgang zijn voor NL. Maar wenger weet zelf ook wel wat hij kiest, er zit veel potentie in het Nlse elftal.

18 augustus 2020 om 04:37

Hij zou Nederland zeker goed laten voetballen maar met goed voetballen win je nog geen EK.
Het jammere van Wenger is, is dat hij met Arsenal nooit een grote prijs heeft gewonnen Europees gezien.

18 augustus 2020 om 08:39

Nee klopt, maar ik vind dat, zeker in zijn latere jaren, helemaal geen probleem. Andere teams waren simpelweg veel en veel beter en Arsenal voerde echt een dramatisch beleid op dat moment.

Frank de Boer natuurlijk, lijkt me niet meer dan logisch. Binnen de grenzen 5 kampioenschappen in 5 jaar behaald en ietwat door het ijs gezakt internationaal gezien, maar dit lijkt me een prima klus voor hem. Kent het Nederlandse voetbal als geen ander.

17 augustus 2020 om 21:24

Laten we dat eens even niet gaan doen. Hopeloos gefaald bij alle clubs na Ajax en zelfs daar zag het voetbal er niet uit. Iemand anders benoemde het ook al, maar de tactiek van de boer is gewoon al 20 jaar over de datum. Het spel is zo veel dynamischer geworden. Kijk naar ploegen als Liverpool en Leipzig.

17 augustus 2020 om 21:29

Ietwat door het ijs gezakt? Veel slechter had hij het niet kunnen doen

17 augustus 2020 om 21:30

4 kampioenschappen in 6 seizoenen, niet? Nog steeds indrukwekkende cijfers, daar niet van.

17 augustus 2020 om 21:31

De Boer en Depay lijkt mij geen goede combo. Überhaupt de Boer met zijn Ajax hart en dramatische kijk op voetbal lijkt mijn geen goede combo. Nederland heeft eindelijk een lichting met flair, techniek en kwaliteit. Als je daar de boer neer zet dan zal die zelfs Robben weer uitnodigen en van der Vaart en van Persie uit pensioen halen. Visionair.

17 augustus 2020 om 21:34

KEIZER, ik wil niet dat De Boer trainer word, maar ik mag toch hopen dat we niet een trainer niet gaan nemen omdat hij eventueel niet kan opschieten met de o zo geweldige meneer Depay

17 augustus 2020 om 21:42

@BenjiAA ik denk dat KEIZER! doelt op het feit dat dit Frank wel vaker gebeurt. Tuurlijk iedereen kan botsen met elkaar, maar Frank staat er zowat bekend om dat hij problemen krojgt met spelers. Bij Ajax met El hamdaoui, el Ghazi en kishna. Later bij Inter ook met Brozovic, Kondogbia en Icardi zelfs. En na zijn vertrek uit de MLS kwamen er ook soortgelijke geluiden.

17 augustus 2020 om 22:20

Haha ja Frank staat erom bekend dat hij gewerkt heeft met bijna 100+ spelers en achteraf waren er problemen met wel 5 spelers. Beetje als mama en papa uit elkaar gaan en papa is de grootste klootzak en mama kon niet koken. Gaan we echt zo bekrompen kijken? Ik zelf ben geen voorstander van een buitenlandse coach voor Nationaal team. Of er
moet echt niets zijn. Zou wel fijn zijn om een bondscoach te hebben die kan omgaan met de huidige selectie.

17 augustus 2020 om 22:44

@thamike precies, dat was ook mijn allereerste gedachte. Waarom moet je die coach van buiten af halen. Al was Ernst Happel natuurlijk wel een succes in Argentinië ‘78

17 augustus 2020 om 22:48

@ Keizer ja fdb en Depay is denk ik geen gelukkige combi. Gewoon een gevoelskwestie inderdaad. Maar alleen daarom zeg ik..... doen!

17 augustus 2020 om 22:52

Wenger is absoluut de man om resultaten te gaan halen met deze selectie.
Het NL elftal heeft in jaren niet zo gespeeld als nu en Wenger zou hier verder mee bouwen richting prijzen. Met op cruciale plekken zulke topspelers ben ik daarvan overtuigd, respect van alle spelers, juist een buitenlandse trainer. Geen naam uit de potentiële kanshebbers die dat heeft.

17 augustus 2020 om 21:31

Ietwat door het ijs gezakt? Zeg maar gerust compleet door het ijs gezakt. Hij heeft hopeloos gefaald. En bij alle clubs zijn ze blij dat hij weg is. Die man kan gewoon echt niet meer met zijn tactiek. Balbezit heilig verklaren zonder serieuze kansen. Laat Frank maar analyseren op tv. Ik heb nog liever Wenger dan de Boer.

17 augustus 2020 om 21:34

Frank de Boer is misschien wel de slechtste people manager in de historie van het voetbal. Nee danku.

17 augustus 2020 om 22:37

@Migi: ik denk niet eens dat ze fdb uberhaupt verstaan als hij tegen ze praat.

17 augustus 2020 om 21:45

De boer alsjeblieft zeg. Ik word echt totaal niet blij van de namen die ik hier zie rond gaan KNVB moet alles op alles zetten om van Gaal binnen te hengelen. Ik weet zeker dat hij er dan voor open staat.

17 augustus 2020 om 21:46

Buiten de grenzen helemaal niets gehaald en de binnenlandse successen waren gewoon puur door de selectie en zwakte van de anderen, Met FdB ga je niets winnen.

17 augustus 2020 om 22:02

De Boer ligt constant overhoop met zijn spelers. die wil je toch niet bij Oranje zien? dalijk krijgt hij het ook nog aan de stok met onze sterspelers. Frank De Boer en een karakter als Memphis lijkt me sowieso al geen gelukkige combinatie. dan kan je nog beter Gio nemen die iig wel peoples manager kwaliteiten heeft maar ik zou Wenger graag zien. imo echt een geweldige coach die past bij de Nederlandse voetbalcultuur

Sinds 1977 geen buitenlandse coach gehad (ernst Happel, Oostenrijker). Waarom daar nu in 1x mee beginnen?

17 augustus 2020 om 21:25

Omdat we een hele matige generatie coaches hebben. Opleiding van de KNVB lijkt toch wat gedateerd.

17 augustus 2020 om 21:40

@unknown; dat zeg je helemaal goed. Het is geen populaire mening hier heb ik gemerkt de laatste jaren, maar kampioen worden in nederland is imo al lang geen maatstaf meer of je een goede trainer bent of niet. We zijn qua niveau zo afgegleden en qua spelopvatting voorbij gestreefd dat zelfs 4 titels met ajax internationaal helemaal niets betekenen. Cocu onderscheidt zich niet en in Gio hadden clubs vooralsnog ook niet veel vertrouwen. Blind faalt, Stam faalt, Kluivert, Seedorf en Davids pakken het niet structureel op.
Ten Hag deed het slim door bij guardiola in de leer te gaan (ook geen populaire mening hier).

17 augustus 2020 om 21:54

Als Ten Hag Ajax bijna tot de CL finale kan krijgen, dan kan ie ons ook Europees kampioen maken

18 augustus 2020 om 00:09

@unknown007: Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Als je nou zou zeggen dat we hele matige beschikbare coaches hebben, ja, dat zeker, maar we hebben met Ten Hag en Bosz twee meer dan prima coaches die helaas voor Oranje nu elders werk hebben.

18 augustus 2020 om 00:20

Dat is leuk, maar ik zie hem niet zijn huidige club verlaten om Oranje over te nemen.

17 augustus 2020 om 21:32

Omdat de beste Nederlandse coaches momenteel bezet zijn: Bosz, Koeman en ten Hag. De rest acht ik niet ready voor de job.

17 augustus 2020 om 21:58

Van Gaal of Wenger, die zou ik allebei prachtig vinden. Maar is Louis niet met pensioen?

17 augustus 2020 om 22:16

Ik heb Louis van Gaal 15 jaar geleden een gedicht voor horen lezen toen hij terug kwam bij Ajax als TD omdat hij als trainer met pensioen ging. Alleen kwamen er daarna steeds dingen die hij niet kon weigeren...

17 augustus 2020 om 21:35

Omdat Wenger een veel betere coach is dan de Boer.

17 augustus 2020 om 21:35

Maar de laatste keer met een buitenlandse bondscoach werden we bijna wereldkampioen als Rensenbrink 20cm meer naar (ik meen) rechts had gemikt. Dus hoogste tijd om er weer één aan te stellen!

17 augustus 2020 om 21:36

We hebben nog nooit een WK gewonnen en maar 1 EK terwijl we echt zat goede lichtingen hebben gehad. Dus waarom niet.

17 augustus 2020 om 21:39

En sinds 1977 zoveel succes gehad wil je zeggen? Een EK en inderdaad paar mooie resultaten. Had een heel stuk meer kunnen zijn met het materiaal dat op sommige momenten voor handen was.

17 augustus 2020 om 21:51

Omdat een buitenlandse toptrainer zichzelf aanbiedt! Dan ga je toch geen minderwaardige andere kandidaat puur op zijn paspoort selecteren. Te gek voor woorden zou dat zijn, het verrast me wel dat Wenger zichzelf aanbiedt want je zou denken dat hij betere opties heeft, maar die heeft hij misschien niet en na al die jaren thuiszitten begint het wellicht echt te knagen. En hij is natuurlijk de jongste niet meer, moet geen jaren wachten tot Deschamps afscheid neemt.

17 augustus 2020 om 22:07

Alsof Oranje geen goede optie is. Zitten echt leuke spelers tussen.

17 augustus 2020 om 22:19

Oranje lijkt me een fantastische optie. Je hebt je al geplaatst voor het EK, speelt ook nog eens 3 keer thuis. Wat meer moet je willen als je nog een keer bondscoach wil worden. Ik zie Nederland niet als favoriet, maar zo veel landen zijn er nou ook weer niet beter.

17 augustus 2020 om 21:52

@danniealberts. Omdat dit Arsene Wenger is. Wie weet als we opletten, dat we dan nog wat leren.

17 augustus 2020 om 22:00

Precies dat. Bij hem ga je toch klaarzitten met een notitie blokje. Bij Van Gaal heb ik dat ook, maar Wenger is echt een professor. Lijkt me mooi man

Hans Kraay Junior met als assistent Jan Boskamp lijkt mij wel wat. En dan Derksen als perschef en Gijp al teamleider. Dat worden nog eens prachtige toernooien voor de spelers.

17 augustus 2020 om 21:31

Zeker, met Wilfred genee als videoanalist

17 augustus 2020 om 21:59

Wim Kieft als “de wonderdokter”.

17 augustus 2020 om 21:32

Ik kan niet wachten op de interviews met Genee!

17 augustus 2020 om 21:40

Met Theo Janssen als materiaalman. Met heerlijke spelers "bunga bunga" feesies in Noordwijk. Lekker man. Genieten.

17 augustus 2020 om 21:47

Hahaha dat zou echt zo tof zijn 😂

17 augustus 2020 om 22:33

En Sneijder die de catering doet?

Wenger zou waanzinnig zijn, lijkt mij een prima bondscoach

Waarom ook niet he. En dan lekker 4e eindigen op het ek

17 augustus 2020 om 21:40

en elk jaar zeggen, zelfs in de tijd Sanogo en Chamakh dat kampioen worden "reëel is..."

17 augustus 2020 om 21:53

Ik wist dat jij weer zou zeuren. Als hij zou zeggen neen met onze matige selectie kunnen wij niet opboksen tegen Chelsea zou jij ook commentaar hebben want dan is hij een slechte motivator en niet ambitieus genoeg en bla bla bla.

17 augustus 2020 om 22:15

Rustig jongens, ik maakte maar een grapje he

17 augustus 2020 om 22:28

@bon Jovi, ik kan Wenger gewoon niet meer serieus nemen sinds hij de laatste jaren met een C elftal doodleuk zegt dat kampioenschap het doel is en altijd overal om zeikt behalve zichzelf, matige trainer qua karakter, en laat ik het alvast voor zijn:mij hoeft je ook niet serieus te nemen, maar ik zou, als ik trainer was, i.t.t. tot slappe zak Wenger, WEL kunnen zeggen wanneer het aan mij/ het team lag. vooral dat zeiken om de scheids kwam en anderen mensen kwam me de strot uit. het lag nooit aan hem. gelukkig is hij gestopt. heerlijk. en hopelijk blijft hij dat ook

Ja hoor, prima coach, geweldig zelfs

Ik zou dit meteen doen als ik de KNVB was. Ondanks dar Wenger met Arsenal in zijn laatst jaren niet goed heeft gepresteerd blijft het een absolute topcoach die zeer gerespecteerd is. Bovendien waren zijn slechte prestaties niet aan hem te wijten maar aan zijn spelersmateriaal.

En dat met C spelers aan komen zetten en eeuwig 4 wordt en elk jaar zeggen dat kampioen worden een realistische doel is terwijl je team overduidelijk te matig is? Nee dankje... sowieso moet NEDERLAND geleid worden door een NEDERLANDER

17 augustus 2020 om 21:38

Hij hoeft geen spelers te kopen... Verder hartstikke leuk dat Nederlandse paspoort, maar niemand heeft de staat van dienst die Wenger heeft. En de paar die een klein beetje in de buurt kunnen komen willen waarschijnlijk niet.

17 augustus 2020 om 21:44

@lovre Wenger is zo gewend aan C (franse) spelers dat hij toch in het C pool blijft vissen en aan komt kakken met Vicent Janssen, Nathan Rutjes en natuurlijk lord hemzelve Ard van Peppen...maar nee, Wenger aan het roer is tegelijk tijd ook erkenning dat er geen enkele goede NL bondschoach beschikbaar is. wat triest is wat er zijn zat, niet perfecte, maar wel prima/goede coaches te vinden is op NL bodem, want Wenger aan het roer is ook niet ideaal

17 augustus 2020 om 21:50

Maar wie dan? De Boer lijkt me een stuk minder dan Wenger. Bosz en Ten Hag liggen vast bij hun clubs en zie ik niet direct vertrekken op het moment. Wie blijven er dan nog over? Van Gaal en Hiddink zie ik het niet meer doen. Ten Cate? Gullit? Gio? Wellicht is Advocaat er voor te porren om Feyenoord te verlaten, al hoop ik van niet.

17 augustus 2020 om 22:23

de naam die je al op noemt, alles beter dan Wenger, ga eerst die namen af, vast wel eentje die hapt

17 augustus 2020 om 22:35

Smaakte je azijn lekker, Mauro? Wat een zure, negatieve reacties.

17 augustus 2020 om 23:24

Niks zuur, is gewoon mn mening. Ik sta niet de popelen om Wenger, en dat laat ik gewoon onderbouwd weten, niets mis mee.

17 augustus 2020 om 21:38

Is gewoon onzin hoor, maakt echt niet uit of of ze nou een Nederlands paspoort hebben of niet. Wenger bij oranje zou echt fantastisch zijn. Wie zie jij als haalbare optie? En kom nou niet met namen als van Bommel, Cocu of de boer, want daar zit helemaal niemand op te wachten.

17 augustus 2020 om 21:40

Jeetje, verbreed je grenzen eens. Sowieso heel makkelijk om Wenger te pakken op de z'n laatste paar jaren, terwijl al z'n sterren werden verkocht. Zo kan ik mijn mening over Wenger, wat in mijn ogen een geschikte kandidaat is, ook framen met de succesjaren 2004-2006..

17 augustus 2020 om 21:42

Nee hoor dat hoeft niet. Het mag zelfs niet, want in Nederland kan je mensen geen baan ontzeggen op basis van nationaliteit.

17 augustus 2020 om 21:52

Achteraf gezien is het een wereldprestatie van formaat dat hij met beperkte selecties ie-der jaar minimaal 4e is geworden. Je kan van Wenger ook weer zeggen dat we the Invincibles van het Ek/wk zullen worden?

17 augustus 2020 om 22:31

@mgmv dat zou echt een Wenger uitspraak zijn maar, net als elk jaar hopeloos kanditaat stellen voor de titel met Arsenal toen, niet serieus te nemen. heb gewoon normale uitspraken. want dat is het ook; elk jaar roepen dat je kampioen wordt, maak je ook minder geloofwaardig

17 augustus 2020 om 22:00

@Maurootje. Rare gedachte. Gewoon de beste coach aanstellen die voorhanden is. Maakt niet uit waar die vandaan komt. Wenger past wel bij het NL'se voetbal. Hij is ook niet gek dat hij dit wil doen. Gewoon de beste trainer voor de job als je hem kan krijgen. Niveau v Gaal. Afkomst maakt dan echt niet uit.

Als Wenger zich aan bied, gelijk accepteren. Een grotere naam ga je denk ik niet vinden die dit Nederlands elftal naar een hoger niveau kan brengen

Mocht dit voor waarheid worden aangenomen, dan is fit natuurlijk geweldig voor ons Nederlanders! Een absolute win-win situatie voor alle partijen. Ik juich het toe!

Zowel de Boer als Cocu zie ik liever niet komen, waren prima assistenten en de Boer heeft best aardige resultaten gehaald bij Ajax (maar daarna niet), maar het voetbal was erg, erg, mager. Ik heb op zich geen moeite met een buitenlandse coach, als er geen goede NL coach te vinden is en dan zou Wenger qua voetbal natuurlijk hartstikke aantrekkelijk zijn.

Meteen doen, dat hele Nederland moet Nederlandse coaches hebben is zo'n onzin. Geweldige coach die onze generatie dingen kan leren (jonge talenten vooral)

Zo’n functie bij fifa is ook helemaal niks voor Wenger, daar is hij te veel liefhebber voor. Ik wil normaliter altijd een Nederlandse coach, maar voor Wenger maak ik graag een uitzondering. Echt een legende en het zou bijzonder zijn om hem als bondscoach te hebben.

Als je zo weinig goede Nederlandse coaches hebt (en die paar die na Koeman komen, zoals Bosz en Ten Hag het nu waarschijnlijk niet willen) dan lijkt een man als Wenger mij echt ideaal. Ervaren, rustig, overwicht op de groep. Ik zeg direct doen.

17 augustus 2020 om 21:57

Maar hoe is z’n Nederlands?

18 augustus 2020 om 00:23

Ik denk serieus dat hij dat vrij snel op gaat pakken. Wenger spreekt Japans, Frans, Duits, Engels, Spaans, Portugees en Italiaans. En als je al Duits en Engels praat is Nederlands te doen. Maar stel je toch voor, Wenger en Bergkamp samen bij Oranje, een heel fijn idee.

Hoe kan je dit nou willen..? De man was zo koppig dat hij jaren lang bleef volhouden aan een tactiek en idee wat niet werkte, waardoor Arsenal in verval is geraakt. Totaal niet mee gegaan in de vernieuwing van het voetbal. Zijn ideeen waren vernieuwend in 95, maar is daar 20 jaar lang in blijven hangen en voorbij gestreefd. Met een jonge, talentvolle lichting zou dit echt een belachelijk slechte keuze zijn.

17 augustus 2020 om 22:07

@BOB. Dan begrijp je Wenger niet. Bekijk zijn speelstijl nog eens met Henry en Bergkamp en Ljungberg. Na die periode wilde de club Arsenal gewoon niet zoveel betalen voor topspelers. Maar ze zelf opleiden. Kan Wenger niets aan doen. Hij is het gewend om spelers op te leiden en te strijden tegen kwalitatief betere teams. Past precies bij Oranje nu. De ideeën van Wenger zijn uitstekend en prima houdbaar anno nu.

17 augustus 2020 om 22:24

Het zal toch ook gelegen hebben aan de spelers die hij had. Arsenal heeft jarenlang al het geld wat ze hadden in het stadion gestopt in plaats van de selectie. Dan moet je niet gek opkijken dat je sportief niet mee kan met teams waarin wel fors wordt geinvesteerd.

Wenger met Bergkamp of van Persie als assistent. Lijkt me niet verkeerd. Weet niet of je voor Wenger moet gaan, is ook aardig op leeftijd maar het is wel een grote naam en toptrainer. Met jongens als Bergkamp en of van Persie als assistent zou het niet eens verkeerd zijn. Alleen je stapt wel volledig af van het Oranje van Koeman. Ik zou van Bommel een kans geven.

Hoe kan Frank de Boer nu kandidaat zijn! Succes bij Ajax me troosteloos tikkie terug voetbal. Daarna door grote starheid in denken nooit meer iets gepresteerd .

Het had nooit toegestaan mogen,dat een buitenlander een ander land mag coachen,hebt dat altijd zo raar gevonden,Guus Hiddink die oranje uitschakelde of Henry met België tegen Frankrijk..

17 augustus 2020 om 21:43

Dat is wettelijk onmogelijk.

17 augustus 2020 om 21:44

Snap je wel, enkel land van waar je vandaan komt of paspoort hebt bijv. zoals met de spelers het ook is. Want zoals je zegt. Henry wereldkampioen en dan later met Belgie je eigen land uitschakelen. Idd vreemd.

17 augustus 2020 om 21:45

Dit is zo’n walgelijke zienswijze. Wat is dit voor onzin. Als het zo is hoeven wij ook geen buitenlandse coaches voor Nederlandse ploegen of buitenlandse spelers.

17 augustus 2020 om 21:47

Naja walgelijk, het sentiment is niet raar. De spelers moeten immers ook uit Nederland komen itt bij clubs. Je kan het alleen niet verbieden zonder de wet aan te passen.

17 augustus 2020 om 21:50

Spelers spelen toch ook maar voor 1 land en kunnen niet voor een ander land spelen, dat is toch normaal? Waarom zou je dat niet kunnen doortrekken naar coaches. Het is ook raar als Henry zijn eigen land uitschakelt.

17 augustus 2020 om 21:58

Het zou walgelijk zijn als ik dit zou zeggen over clubvoetbal,maar ik vind dat wat voor de spelers ook voor een trainer moet gelden,is dat echt zo raar...

17 augustus 2020 om 22:04

Waarom gelden er andere regels voor een speler dan voor een trainer?

17 augustus 2020 om 22:08

Voetballers staan niet onder contract bij de knvb. De coach wel en je mag iemand geen baan weigeren, omdat ie geen Nederlander is.

17 augustus 2020 om 21:51

En een Nederlandse speler bij een buitenlandse ploeg die een Nederlandse ploeg in Europa uitschakelt kan wel zeker?

17 augustus 2020 om 21:55

Nationaal elftal en clubvoetbal is toch wel anders. Spelers kunnen niet voor elk land spelen he, enkel 1. Clubvoetbal is dat anders.

17 augustus 2020 om 22:03

Uiteraard niet. Dat weet ik ook wel. Maar wat maakt een buitenlandse coach dan zo anders? Er zijn ook zoveel spelers met dubbele nationaliteiten, etc. Ik heb het liefst een Nederlander als bondscoach (want ja: 'wij zijn Nederland), maar heb er persoonlijk anders ook to-taal geen probleem mee als er een buitenlandse coach is die ons naar nationaal succes brengt. De 11 op het veld zijn voor mij belangrijker.

17 augustus 2020 om 22:05

Maar die spelers met een dubbele nationaliteit hebben tenminste affiniteit met het land..

17 augustus 2020 om 22:14

Ja, maarja. Ik bedoel maar. Je hebt het zelf over dat je het zo vreemd vind als een Nederlander met een ander land Nederland uitschakelt. In dat kader is het net zo 'vreemd' als Ziyech Nederland uitschakelt. Maar zoals gezegd, ik zie dan ook geen problemen in een buitenlandse coach. Edit: Ik vind dat je ook de beste bondscoach voorhanden moet kiezen. En we hebben (los van een Blind) veel goede beschikbare coaches gehad laatste jaren, maar dat is nu niet zo. Als Nederlander zou je een streepje voor hebben, maar kwaliteit moet ook leidend zijn.

Leuk, maar zie toch liever Bosz of Ten Hag komen. Laatstgenoemde zal nog niet in willen stappen denk ik, maar Bosz zie ik serieus wel komen

Dat zou een win win situatie zijn. Koeman bij zijn droom club en een top trainer en gentleman er voor in de plaats.

Waarom zou dit niet kunnen? Ik heb dit liever dan een Nederlandse coach waar ik op dit moment geen goede kan bedenken voor het NL elftal. Van Gaal wilt niet meer. Bosz zit prima bij zijn club en heeft lijkt mij op dit moment geen zin om alleen wat interlands te coachen. De Boer, van Bommel en Gio hoeven van mij niet. Advocaat hebben we al zovaak gehad en zit nu goed bij Feyenoord. En Ten Hag gaat Ajax niet verlaten voor Oranje. Dan kan ik Henk ten Cate en Aad de Mos nog bedenken maar als ik dat tegenover een Arsene Wenger zet kies ik toch voor de laatste.

17 augustus 2020 om 22:05

Ik zie Wenger graag komen.maar als je Aad de Mos nog als optie ziet dan zijn Adriaanse, Boskamp, Van Marwijk en Hiddink dat ook.eventueel Rijkaard als die nog-weer zin heeft om iets te doen. Of Gullit met een ervaren coach naast hem. We hebben eerder een paar oud internationals direct voor Oranje gezet (met rijkaard en van basten) en dat ging best aardig. Dus je zou iemand als Ruud van Nistelrooij zou je ook nog kunnen proberen. Of anderes een jonge veel belovende trainer zoals Slot. opties genoeg in ieder geval.

Aub geen Frank de Boer. Die is zo verschrikkelijk behoudend qua spel. Hij zal het wel worden helaas. Maar dat lijkt me echt niks. Ik stem voor Peter Bosz

Maar waarom heeft Wenger Barcelona dan afgewezen vraag ik mij af..

17 augustus 2020 om 22:12

misschien omdat hij daar op zijn oude dag toch dagelijks op het trainingsveld moet staan en misschien heeft hij daar de energie niet meer voor of hij had geen vertrouwen in de Barca selectie en het bestuur daar. als bondscoach heb je daar minder last van

17 augustus 2020 om 22:35

@Japie. Is Wenger ook zo arrogant of valt dat wel mee? Kan je in ieder geval de voor- en nabeschouwing bekijken, Japie.

17 augustus 2020 om 23:02

Wenger vind ik wel een sympathieke kerel. hij heeft ook wel eens zeurderige momenten gehad maar niet structureel. Van Gaal hebben we al twee keer in dienst gehad, ik zie nu graag een keer een frisse wind. imo is een goede presentatie ook gewoon heel belangrijk als je het uithangbord bent van Oranje. Koeman was dat sowieso en ik vind Wenger dat ook. een rustige bescheiden man die de shine gunt aan zijn spelers en zelf niet zo nodig in de schijnwerpers hoeft te staan

Als dit waar is moet je dat toch gewoon direct doen. Zijn stijl van spelen past perfect bij Nederland.ik denk ook dat hij prima om kan gaan met alle jonge talenten en "lastige" karakters zoals Depay. Geen gezeur over club voorkeuren van een Nederlandse coach.misschien van Persie mee als assistent (bergkamp kan niet vliegen en Overmars is TD en van Bronckhorst zit in China dus dan blijft die over)? Het enige wat ik tegen hem kan bedenken is dat de persconferenties in aandoenlijk Engels worden gehouden in plaatst van in het Nederlands

Haha lijkt me echt fantastisch

Dat zijn wel twee uitersten zeg. Wenger: meteen doen. Frank de Boer: net als Danny Blind een trainer die overal mislukt is, laten we die fout niet nog een keer maken.

Nederland heeft met Van Gaal, Advocaat, Beenhakker, Hiddink, Van Marwijk genoeg oude knorren die het kunnen oppakken. Geen reden voor avontuur.

17 augustus 2020 om 22:06

Vergeet Aad niet

17 augustus 2020 om 22:16

Ik zie Fatih Terim ook wel zitten, kan ie een beetje Engels? hehe

17 augustus 2020 om 22:38

Van dat rijtje kwalificeert alleen v. Gaal zich. Maar die is voorlopig liever vrij. Dus alle reden om met Wenger te praten als dit waar is.

Wenger oh my God. Dat zou heel tof zijn. Dat zou fantastisch zijn. Sowieso grappig Frans en Nederlands totaal andere cultuur. Wenger de professor en het hotsende oranje publiek. Maar wat wel mooi past is zijn ideeën over aanvallend voetbal en de Hollandse school. Ik zou het geweldig vinden. Excentrieke, oprechte man, veel voetbalverstand. Heel mooi experiment.

Wenger met een goede defensie en jonge aanvallers die nog niet op hun top zijn? Match Made in heaven

Wenger zou echt geweldig zijn.

Hey, dat is vet! Noemde hem al als buitenlandse optie bij gebrek aan een echt goede, vrije, Nederlandse kandidaat, maar toen was ik alleen maar hardop aan het dromen. Het voorwerk is al gedaan. We gaan een nieuwe cyclus in (dus kan Babel er bv gewoon uit nu). En dan zo'n kanon als Wenger in de fase waar er geoogst moet worden. Wauw.

er zijn genoeg opties Allegri Sarri Capello Wenger Pochetinno

Misschien Beenhakker vragen? Ervaring genoeg. Of Aad de Mos? Zou ook een goede zijn

Ik was hoopvol bij het lezen van de titel, totdat ik zag wie de bron is: meneertje van Gangelen. Dit gooi ik direct de prullenbak in. En als ik er iets langer over nadenk, kan ik me haast niet voorstellen dat Wenger zichzelf bij Oranje aanbiedt, terwijl hij het coachen van de beste speler ooit (zijn woorden) overslaat.

17 augustus 2020 om 22:12

Hoezo zou het niet waar kunnen zijn? Misschien dat Wenger niet elke dag meer op het trainingsveld wil staan zoals bij een voetbalclub, maar wel een team wil leiden richting een toernooi zoals een nationale ploeg. En Messi is in zijn ogen de beste speler, maar de club waar hij speelt is momenteel een slangenkuil. Vind het dan ook niet gek dat hij Barca afslaat.

Vind dit leuk nieuws om te lezen. Zijn op dit moment weinig Nederlandse trainers die Oranje zouden kunnen leiden, dus mooi als Wenger deze klus aan zou willen nemen. En gun het de man ook van harte om weer aan de slag te gaan. Ondanks de matige laatste seizoenen heeft hij met Arsenal mooi voetbal gespeeld en successen behaald. Lijkt mij ook een prima trainer om de talenten van Oranje te begeleiden.

Wenger zou ik wel heel content mee zijn als vervanger voor koeman. Zolang het de boer maar niet wordt, dan heb ik er een hard hoofd. Ondanks het feit dat hij 4 x met ajax kampioen is geworden was het spel toch echt niet om aan te gluren.

17 augustus 2020 om 22:23

Vrees dat de Knvb toch gaat uitkomen bij de Boer. Zie geen andere Nederlandse kandidaat en een buitenlander gebeurt hier niet snel.

Alstjeblieft geen Frank de boer 😱

Ik zou allereerst van gaal weer proberen . Nee heb je .. en anders morton olson. Een goede trainer die ook de Nederlandse taal spreekt. Aub geen Frank de boer

Het zal wel weer een onnozel gerucht blijken te zijn, maar ik ga toch effe dromen. Gewoon omdat dat kan en lekker is: Wenger, met Henry en Bergkamp als assistenten. Laat mijn wekker maar voorlopig nog niet gaan...

Heel graag! toptrainer

Ik lees dat veel mensen het niet willen Frank als coach van oranje. Ik lees ook dat hij de allerslechtste people manager is. Ik denk juist dat het een goede combi is en dat hij heel anders met deze spelers omgaat dan dat hij een club traint. Er zitten jongens tussen die voor grote Europese clubs uitkomen en lijkt me sterk dat je dan niet kan opschieten met een speler. Depay is een dragende kracht en Frank zou hem never nooit aan de kant schuiven als hij zogenaamd niet met hem kan opschieten of hoe je het noemen wilt. Ik zeg dit omdat ik een reactie erover had gelezen. Ik snap het wel over dat people manager maar dit is wel oranje waar je het over hebt, dan moet jou mindset wel goed zijn.

18 augustus 2020 om 00:18

El hamdaoui was ook een dragende kracht, die was plots verdwenen uit het eerste team.
Dus een Bergwijn, Depay en een Promes kunnen dan ook focussen op clubvoetbal.

Het prachtige door Wenger geboetseerde team van Arsenal heeft voor mij genoeg aangetoond dat Weger een absolute vakman is. Ik gun hem de job bij Oranje van harte. Alsjeblieft niet weer van Gaal en nog niet de Boer.

Ik zou ook wel willen dat mijn broer de bondscoach wordt en mij meeneemt...
Natuurlijk moet de knvb Wenger deze functie geven, is gewoon een topcoach. Verder denk ik dat Wenger een Memphis goed kan prikkelen en laat dat nou net toevallig de man zijn waar het Nederlands elftal om draait. Als je hem aan de praat krijgt zoals Koeman dat deed kan hij hele mooie dingen doen.

Zal hij dan van Persie uit zijn pensioen halen om nog op 1 toernooi als spits te kunnen vlammen?

Zou wat zijn Koeman gaat naar barca. En bv Wenger word Europees kampioen met Nederland. En Koeman probeert de puin bij barca op te ruimen.

Meteen doen als Knvb zijnde. Topkandidaat en staat garant voor goed en mooi verzorgd voetbal. Heeft een grote naam en kan echt wel met vedettes omgaan.

Ik vind het onbegrijpelijk dat zoveel mensen Frank de Boer als bondscoach zouden willen. Hij heeft als trainer niet bepaald een geweldige track-record. Hij is dan wel 4x Kampioen geworden met de rijkste club van het land, maar met toen al een hoop kritiek op het saaie spel en had niet bepaald veel punten ieder seizoen. In het buitenland is hij eigenlijk alleen maar mislukt. Ik zou het echt een farce vinden als de knvb hem zou aanstellen.

Direct doen, van Persie mee als assistent en dan ziet het er nog niet zo slecht uit. Welk alternatief is er? Bosz zit bij Leverkusen en die laat hem ook niet zomaar gaan. Frank de Boer? Is na Ajax overal mislukt.

Alles behalve Frank...hoe the f...komen ze bij Frank uit. Die man is overal mislukt. Hij kan niet met voetballers omgaan die alles al bereikt hebben. Dus aub KNVB iedereen mag t doen behalve Frank.

Wenger is natuurlijk een fenomenale trainer maar ik heb wel mijn bedenkingen hierbij. Het Nederlands elftal oefent enkele keren en moet daarna gewoon meteen presteren op een heel groot toernooi. Wenger is volgens mij vooral een enorme filosoof die zal proberen mooi voetbal te spelen en ik weet niet of hij dat in deze korte periode, mét taalbarriere, voor elkaar kan krijgen. Ik zie liever nu eerst een winnaar. Dan maar iets pragmatischer. Er moet een prijs gepakt worden! Wenger ná het EK aanstellen, onderweg naar het WK, zie ik dan weer wel totaal zitten.

17 augustus 2020 om 23:03

maar dan krijg je straks iemand als Frank De Boer aan het roer. daar wordt ik helemaal niet vrolijk van. dan wordt Memphis straks over drie maanden niet meer geselecteerd omdat hij zogenaamd te lastig is om mee te werken

1) Geen Frank DE Boer!2) Geen Peter Bosz3) Geen Louis VAN Gaallaten we nou eens stoppen met het draaien in dat bekende kringetje. Ik zag zelfs de naam van de Mos voorbijkomen, dat zou echt horror betekenen.als dit bericht waar is had de Knvb al in Engeland of waar dan ook moeten zitten, Wenger met Bergkamp en/of van Bronckhorst en/of van Persie is een droom scenario

Nou, zijn er nog wat Fransen die Wenger dan zou kunnen naturaliseren? Ik ben geen fan van die man, maar het is natuurlijk maar de vraag hoe kieskeurig de Knvb gaat kunnen zijn.

17 augustus 2020 om 23:20

Camavinga en Cherki hebben nog niet voor Frankrijk gespeeld.

17 augustus 2020 om 23:24

Geubbels ook niet geloof ik. Dan kan Wenger op die manier doen wat hij het allerliefst doet: werken met Fransen.

18 augustus 2020 om 00:05

Voeg daar de Leipzig spelers Upamaneco en Zagora aan toe (die ook in jong Frankrijk spelen), kan je meteen met 5 centrale verdedigers spelen bij Oranje.

18 augustus 2020 om 00:38

Nou, dat is dan besloten. Stuur jij de Knvb even een berichtje?

Peter Bosz of Arsene Wenger.
Ik zie zomaar Frank en Ronald de Boer het worden, dan wordt het wat😂😘😂

Veels te ouderwets. Voetbal is niet meet als een 1990. Fysiek, voeding, mentaal is belangrijk. Ook Al denkt hij van niet. Bij arsenal gleed het daarom Al jaren achteruit

18 augustus 2020 om 00:26

Arsene heeft het met veel minder kwaliteit dan alle andere kapitaal ingejecteerde clubs nog vrij aardig gedaan. Nu houd al helemaal niemand meer rekening met Arsenal

18 augustus 2020 om 01:02

Dat klopt wel, maat je zag hey team de laatste jaren onder Wenger gewoon wegzakken. Coaches van zijn tiid denken nog altijd dat voetballen gewoon een beetje lekker ballen is. Doe mij maar een Duitser. Die zijn jaren verder qua trainingstechnieken, intensiteit,.conditie, Mentale training etc.

Ik heb een enorme sympathie voor Frank de Boer, echt, maar laat hem in godsnaam geen bondscoach worden. De man heeft het qua resultaat geweldig gedaan bij Ajax, maar verder was het bagger,hij zou beter even een pauze kunnen inlassen. met de Boer krijg je weer betonvoetbal to the max. Wenger is geen tactisch genie, dus laat maar. van de genoemde namen lijkt mij Bosz de beste keuze, slimme gast, goede spelopvatting.

18 augustus 2020 om 00:26

Luis van Gaal polsen

Wat moeten wij met een buitenlanders als coach?

18 augustus 2020 om 00:15

Why not ? Als het jaren niet lukt met een Nederlanse coach om de prijzen te pakken, waarom dan geen buitenlandse coach ?

Leuk voetbal en geen prijzen

Mensen die Frank de Boer willen als bondscoach begrijp ik niet helemaal.

18 augustus 2020 om 00:24

IDD..! Ik ben Ajaxied maar FdBoer heeft na Ajax toch barweinig gepresteerd

Ik zou Luis van Gaal weer proberen te polsen

Wenger en Bosz zijn goede keuzes voor bondscoach. Frank de Boer zie ik niet slagen heeft te vaak te weinig laten zijn buiten Ajax om.

Wenger zou top zijn, het hoogst haalbare voor Oranje op dit moment. Zijn spelopvatting past bij het Nederlandse voetbal. In een eerder topic vandaag zei ik dat Wenger mij een goede zou lijken, en dat ik vermoedde dat hij dit zelf ook wel zou zien zitten. Een zure mod heeft dat bericht verwijderd, maar krijg nu toch gelijk

Ja Graag! We winnen toch niets dan maar leuk voetbal spelen.

1. Ik denk dat Wegner super gemotiveerd is om een klus als deze aan te nemen en alles uit de kast zal willen halen. 2. Mijn verwachting is desondanks dat FdB met zijn lange relatie met oranje en beschikbaarheid de meest vooraanstaande kandidaat is. 3. Bosz, Ten Hag of Van Gaal lijken me niet realistisch maar wel goede opties.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren