Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Frank de Boer krijgt nieuwe trap na in Amerika: drie redenen voor ontslag

Laatste update:

Atlanta United maakte vrijdag bekend 'in onderling overleg' uit elkaar te gaan met Frank de Boer, maar van een vrijwillig vertrek van de trainer lijkt geen sprake. The Atlanta Journal-Constitution schreef direct over een conflict tussen de spelersgroep en De Boer, journalist Matthew Doyle doet daar op de officiële website van de Major League Soccer nog een schepje bovenop: volgens Doyle zijn er drie hoofdoorzaken voor het ontslag van De Boer bij Atlanta. "Verliezend voetbal, waardevermindering van de spelers en een ontevreden spelersgroep", schrijft hij.

De Boer won in anderhalf jaar tijd twee prijzen bij Atlanta, maar moest na een reeks van drie nederlagen in het MLS is Back Tournament vertrekken. "Het tekent de ambitie van Atlanta dat een paar trofeeën niet genoeg zijn om een vernederende, doelloze, drievoudige afgang te overleven", analyseert Doyle het ontslag van De Boer. "Er waren vraagtekens over hoe serieus de clubs het toernooi zouden nemen. Dit is het antwoord. Dit is de prijs van mislukking", klinkt het hard.

"Het einde kwam snel, maar de basis werd gelegd door De Boer zelf", stelt Doyle. "De manager kwam regelmatig in botsing met de beste spelers van het team, wat Josef Martínez en Leandro González Pirez zelfs openlijk hebben uitgesproken in de media." De conflicten leidden vooral dankzij sterspeler Martínez niet direct tot problemen, weet Doyle. "Martínez was zó'n winnaar en leider dat hij, zelfs toen de situatie met De Boer uit de hand dreigde te lopen, een van de beste prestaties aller tijden in de competitie neerzette, door zeventien goals te maken in achttien wedstrijden."

Martínez scheurde in maart zijn voorste kruisband af, waardoor Atlanta het sindsdien zonder de 27-jarige spits moest stellen. "Zonder hem werden de problemen alsmaar groter, en De Boer had blijkbaar geen tactisch plan om die op te lossen. De coach had daarnaast een hand in het vertrek van diverse spelers: Tito Villalba, door De Boer naar de bank verbannen, González Pirez, Julian Gressel en Darlington Nagbe zijn weggegaan bij Atlanta."

De Boer werd volgens Doyle door Atlanta aangesteld om de talenten van de club door te ontwikkelen, maar slaagde daar niet in. "Hij werd ingehuurd om van Ezequiel Barco, die overkwam van Independiente, een transferobject van acht cijfers te maken, maar dat is niet gebeurd. En de vorm van Pity Martínez, in 2018 nog uitgeroepen tot de beste speler in Zuid-Amerika, was onder De Boer nog erger. Hoewel een deel daarvan hen als individu is aan te merken, is voetbal geen individuele sport. Het is de taak van de manager om een succes van het team te maken."

Ook het voetbal dat Atlanta onder De Boer speelde, kon Doyle totaal niet bekoren. "De Boer heeft het team afgebroken in een poging een elftal te creëren dat in zijn geest kon spelen", luidt de spijkerharde conclusie van de journalist. "In dat proces veranderde Atlanta van de goedspelende, vermakelijke ploeg van zijn voorganger Tata Martino in een ongelukkig stel spelers zonder enige flair."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik begin het gevoel te krijgen dat ze niet blij met hem waren. Het moet die spelers wel diep hebben gezeten als je zoveel hoort na het ontslag. Destijds met mounir elhamdoui ook. Als je niet met mensen kan werken wil het weleens lastig worden als trainer. Maar nu aan de spelers om te laten zien dat het aan de trainer lag

25 juli 2020 om 19:48

Je hoort toch zo goed als altijd dat een trainer die ontslagen wordt problemen had met enkele spelers binnen de groep. Nu ook weer, niks bijzonders.

25 juli 2020 om 19:52

Ik zie jou altijd je best doen om De Boer te verdedigen. Zijn jullie familie of?

25 juli 2020 om 19:55

En trouwens het is helemaal niet normaal dat spelers zich via de media uitten. Dat weet je zelf ook wel.
Dit is precies wat er bij Inter ook is gebeurd. En toen lag het aan de Italianen toch?

25 juli 2020 om 19:58

Het is al 3 x niks bijzonders met de Boer , en 3 x komen de soort gelijke argumenten naar boven. Vooral in de omgang met spelers , helpt zijn gebrekkige vorm van communicatie niet mee. In het Nederlands is hij op een slechte dag al bijna niet te verstaan, kun je nagaan in het Engels. Maar goed op basis van zijn CV is het wachten op de volgende club die denkt een goede trainer binnen te halen.

25 juli 2020 om 20:03

Bij barca hadden de spelers een heel goede band met valverde. Dus niet altijd zo dat er een slechte band is.

25 juli 2020 om 20:06

@SvrnZxzy, uiten spelers zich dan via de media of is het hier één mediafiguur die zelf het één en ander invult? En ik verdedig hem niet hoor, ik breng nuances aan en plaats het in perspectief. De Boer moet echt aan zichzelf werken, want anders gaat hij het nooit redden als trainer. Als Ajacied heeft hij, met zijn uitstraling en prestaties bij Ajax, echter wel een streepje voor bij mij ja. Hij bracht ons de derde ster, was het uithangbord van de club in tijden dat er op bestuurlijk niveau een chaos van ongekende omvang was, hij zorgde toen voor rust en eensgezindheid. Hij heeft ons daarna naar meerdere successen geleid, heeft mij geweldige Europese avonden opgeleverd in de Arena en lag met dit alles aan de basis voor de club die Ajax nu is. Je kan mij niet wijsmaken dat hij geen goede trainer kan worden, wel is duidelijk dat hij dat nog niet is en echt goed in de spiegel moet kijken. Hij moet aan zichzelf gaan werken.

25 juli 2020 om 20:59

@De toekomst. Aan zich zelf werken wordt gewoon lastig voor hem.niet alle vaardigheden zijn even goed ontwikkelbaar, Zeker dergelijke sociale skills zijn lastig door te ontwikkelen.ook de leeftijd van De Boer telt dan tegen hem; op die leeftijd verander je een stuk lastiger dan -pak hem beet- een tiener en twintiger. Goed om te zien dat jij nog vertrouwen in hem hebt, maar dat lijkt eerder op sympathie voor hem gebaseerd dan op realiteit. Ik ben het vertrouwen in hem als trainer inmiddels wel kwijt.

25 juli 2020 om 21:04

@NJfromVOL, hij hoeft zelf ook niet 180 graden te draaien. Als hij inziet dat hij op bepaalde vlakken tekort komt, kan hij zich daar iets op verbeteren en een assistent kiezen die hem daarin aanvult/kan ondersteunen/soms bijstuurt. Als hoofdtrainer hoef je niet alles zelf te doen, je bent één team met je staf en moet elkaar aanvullen. Als De Boer inziet dat hij op communicatief vlak tekort schiet, kan hij zijn staf zo neerzetten dat dit wordt gecompenseerd.

25 juli 2020 om 21:31

De Boer heeft toch al jaren dezelfde mensen om zich heen?hij lijkt vriendjes te verzamelen i.p.v. complementaire geesten.met deze staf maakt hij telkens dezelfde fouten.

25 juli 2020 om 21:39

@NJfromVOL, en dus moet hij eens goed bij zichzelf te rade gaan als hij nog wil slagen als trainer.

25 juli 2020 om 20:08

Bf1994. Je kan het ook andersom draaien en dat is dat Elhamdoui alleen een probleem met de Boer had? Ik denk dat elke trainer in het betaalde voetbal wel eens een probleem heeft met een speler. Dus om nou meteen Elhamdoui te noemen gaat weer ver. Natuurlijk moet de Boer wel eens gaan nadenken van hoe dit allemaal kont en of hij wel echt geschikt is voor topvoetbal als trainer. ( ondanks de kampioenschappen bij Ajax)

25 juli 2020 om 20:14

De Boer had problemen met spelers als Icardi en El Hamdaoui.. En dat lijkt mij eerder een goede zaak dan een slechte zaak, want dat zijn spelers die door hun gehele loopbaan overal voor conflicten zorgen. Als trainer moet je bij zulke spelers duidelijke grenzen aangeven en dan zijn conflicten met de betreffende speler haast onvermijdelijk. Ik vind het een hele goede eigenschap van De Boer dat hij een topsportmentaliteit van al zijn spelers verwacht, hij moet dat alleen wel op een andere manier over leren te brengen. Soms is een wat meer flexibele aanpak effectiever dan een duidelijke, hardere aanpak. Daar moet een betere balans tussen worden gevonden door De Boer, zodat hij op dat vlak meer draagvlak blijft houden binnen de selectie.

25 juli 2020 om 20:14

Alleen elhamdoui gaat inderdaad te ver. De boer heeft nu ook met de spelers van atalanta united ruzie gekregen. Hij had het ook in Inter. Dus je kan niet meer spreken van alleen elhamdoui

25 juli 2020 om 20:23

@bf1994, en is dat erg? Mourinho, Guardiola, Ferguson, Zidane.. Ze hebben allemaal conflicten met spelers. Dat is onderdeel van trainer zijn...

25 juli 2020 om 20:33

Dik verschil is dat die trainers het wel waar hebben gemaakt. Bij frank is het toch niet zo. Ook hebben die trainers op mourinho na eerder akkefietjes met 1 speler. Zoals ibra met guardiola. Bij ferguson komt mij zo geen naam te boven. Bij zidane ook niet die staat er bekend om om koud te zijn richting spelers waarin hij het niet ziet zitten. In deze berichtgevingen wordt bij de boer toch echt gesproken over ontevreden spelers.

25 juli 2020 om 20:44

Bij Ferguson komen er geen namen bij je op? Volgens mij sowieso Stam, Beckham, Keane en Van Nistelrooij... Zidane met Bale. Guardiola ook bij Bayern al weet ik de spelers niet helemaal zeker. Mourinho nu bij Tottenham ook weer met die Franse middenvelder. Hoe dan ook, dat hoort erbij. En als je succes hebt, blijft het daarbij. Heb je geen succes dan wordt de sfeer in de groep anders. Zidane kan nu bij Real Madrid helemaal op zijn plek zitten en door het bestuur worden gesteund dat hij zo kan presteren als De Boer dat had bij Ajax. Wellicht dat Zidane ergens anders dezelfde problemen zou krijgen als De Boer..

25 juli 2020 om 20:47

Ferguson had natuurlijk met Stam een akkafietje waardoor hij verkocht werd en ook met van the man als ik me niet vergis.

25 juli 2020 om 21:06

Redelijk groot verschil is dat die spelers jaren probleemloos onder Ferguson speelden voordat het mis ging en er in sommige gevallen een grens werd overschreden om het mis te laten gaan. Veel spelers zagen Ferguson ook als een vaderfiguur. Beckham inclusief.

25 juli 2020 om 21:14

@de toekomst, bij welke clubs en trainers heeft El Hamdaoui dan nog meer conflicten gehad dan? Hij heeft talloze trainers gehad en de enige die ik kan opnoemen is Verbeek. Mja die heeft met 200 andere spelers ook een conflict

25 juli 2020 om 21:16

@Sammerens, bij Ajax liepen ook veel spelers met De Boer weg. Als De Boer langer bij Ajax was gebleven, had hij ook zo'n vaderfiguur voor veel spelers geworden. Het is niet gek dat spelers zo opkijken tegen een trainer waar ze al jarenlang onder speelde..

25 juli 2020 om 21:24

Malaga, waar Schuster of zo hem te zwaar vond en hem daarom op de bank zetten. Voor de rest kwam hij bij alle clubs na Ajax ook tot korte periodes bij alle clubs en veel vroegtijdige vertrekken..

25 juli 2020 om 21:50

Alleen is Ajax niet vergelijkbaar met andere clubs waar hij als coach werkzaam is geweest. Niet in de eerste plaats omdat je bij Ajax altijd grotendeels te maken zal hebben met jonge spelers die net komen kijken. Die kneedbaar zijn en meer accepteren. Daarnaast kende hij de club en had hij daar al historie als speler wat ook zwaar mee helpt.

In het buitenland kreeg hij te maken met selecties met oudere spelers en vedettes. Had hij geen reputatie of extra krediet vanwege zijn verleden. Kwam hij niet bij een club die qua financiële mogelijkheden en kwaliteit slechts beperkte concurrentie had.

Dan komt het op je kwaliteit als trainer en manager aan en daar is hij nu dus al 3x op rij door de mand gevallen.

25 juli 2020 om 22:19

Sammerens, dit denk ik ook. Misschien is het juist goed om als beginnend trainer inderdaad niet in een gespreid bedje te komen. Koeman is ook begonnen bij Vitesse toch als ik het goed heb? Bij Ajax was er natuurlijk heel veel respect voor De Boer, wat ook mag gezien zijn Ajax carrière. Maar daardoor is het niet helemaal een normale situatie als je daar in stapt. Het helpt je vaak wel bij de club zelf, zodat je niet zo snel ontslagen wordt (Cocu, Van Bronckhorst, Van Bommel), echter ontwikkel je daardoor ook bepaalde kritische skills niet, omdat je minder overlevingskills nodig hebt. En dat komt De Boer nu tegen, dit heeft ie niet goed genoeg ontwikkeld. En dat een aantal spelers moeite met je hebben is niks bijzonders. Dat vb van El Hamdaoui vind ik altijd zo ver gezocht. Dat is er 1. Wel een karakter, maar ook trots mannetje. Dat kan botsen. Niet meer dan normaal. En ik heb in mijn studententijd tig jaar geleden drie maanden in Italië gewerkt als skileraar en ik kon zo met bijna elke Italiaan ruzie maken, want wat waren dat vooral mannetjes die met zichzelf bezig waren en totaal niets aannamen. Behalve van de mooie blonde Nederlandse dametjes, maar helaas voor De Boer is hij geen mooi blond dametje.

25 juli 2020 om 23:16

Maar wat wil je nou toekomsr? Dit is de tweede of derde keer dat frank de boer met een elftal uitvalt. Het is meer waarschijnlijk dat frank het probleem is dan andersom. En die vergelijking met die toptrainers gaat niet op want het allerbelangrijkste is dat die het waar hebben gemaakt.

26 juli 2020 om 00:13

@bf1994, als je mijn reacties wel leest en het nog niet snapt.. Oké, nog een keertje dan.. Iedereen schrijft De Boer af, ik niet. Natuurlijk heeft hij schuld in zijn mislukte avonturen en daarom moet hij ook echt eens goed in de spiegel kijken als hij nog wil slagen als trainer. Echter hem afschrijven gaat mij veel te ver. Zo'n beetje alle trainers worden meerdere keren ontslagen, dat hoort bij het trainerschap. Dus ook bij De Boer. En die "toptrainers" falen ook geregeld. Trainers als Mourinho, Ranieri, Sarri, Koeman.. Veel goede trainers zijn geregeld ontslagen. Vaak ook om dezelfde redenen, zoals De Boer ook om dezelfde redenen wordt ontslagen. Wel moet hij leren van zijn fouten en aan zichzelf gaan werken, maar hem afschrijven gaat echt te ver.

26 juli 2020 om 07:38

De carrières van de buitenlandse trainers die je noemt tonen 1 zeer belangrijk verschil met die van de Boer.

Sarri heeft jaren in de krochten van het Italiaanse voetbal gebivakkeerd totdat hij met Empoli opviel door naar de Serie A te promoveren en greep daarna zijn kans door het bij Napoli uitstekend te doen.

Mourinho zetten met Porto iets unieks neer door 2 Europese titels op rij, waaronder de CL, te winnen. Presteerde daarna groots met Chelsea en won opnieuw de CL met Inter. Werd in 03 en 04 2x tot wereld clubtrainer van het jaar gekozen.
Ranieri werd kampioen Serie C, kreeg de kans bij Napoli en werd 4de nadat ze seizoen er voor 8ste werden. Daarna Fiorentina die hij van Serie B naar A leidde en daar vervolgens jaren heel behoorlijk mee presteerde met o.a. bekerwinst.

Dat zijn dus trainers die al vroeg op een groot podium wat neer wisten te zetten.

De Boer heeft Europees met Ajax niets laten zien, wat hem in dat opzicht meer reputatie kon geven. Wel 4 titels wat hen kansen bij Inter en CP opleverde, maar na die 2 enorme mislukkingen zal de kans klein zijn dat een club in een topcompetitie nog op hem zit te wachten. Zoals gezegd heeft hij in tegenstelling tot Sarri, Mourinho of Ranieri nog nooit wat op hoog niveau laten zien. 2 stappen terug dus en opnieuw beginnen, want hij zal toch echt weer opnieuw moeten gaan bouwen.

26 juli 2020 om 08:26

@Sammerens, niets? Ajax was in een kampioenspoule met Manchester City, Dortmund en Real Madrid echt sterk bezig en bijna door. We waren bijna door in de poule met Real Madrid, Zagreb en Lyon. We zaten er meerdere jaren heel dicht tegenaan om na de winter ook nog in de Champions League actief te zijn . We hebben geweldige Champions League avonden beleefd met overwinningen op onder anderen Barcelona en City. En dat terwijl we jaren daarvoor nauwelijks Champions League hadden gespeeld en het spelersmateriaal echt slecht was. Dat is gewoon een hele knappe prestatie, jaren achter elkaar. In het buitenland zal niemand dat zo zien en daar geen knappe prestatie in zien. Ook in Nederland zijn er, zelfs onder Ajacieden, heel veel mensen die niet toe willen geven dat zulke prestaties op dat moment met die spelersgroep enorm knap waren. Hij heeft Ajax in die jaren met beperkt spelersmateriaal telkens een hele goede dienst bewezen. Ik ben het met je eens dat hij zijn kansen in het buitenland heeft vergooid. Hij moet echt aan zichzelf gaan werken als hij nog de ambitie heeft om te slagen als trainer. Dat is duidelijk. Het gaat er echter niet in dat De Boer nu al definitief is afgeschreven als trainer.

26 juli 2020 om 10:22

Toekomst: bijna door? Nee, niet door. Jaar erna: niet door. Je wilt iemand zijn Europese prestaties aangeven op basis dat hij twee keer de groepsfase niet door is en twee potjes in een paar jaar tijd gewonnen heeft. Sorry, maar als je drie (Ajax niet meegerekend) keer om dezelfde redenen ontslagen wordt dan is het echt tijd om te kijken hoe je als team, als staf, je beter kunt ontwikkelen. Hij hoeft het niet allemaal alleen te doen, maar is wel eindverantwoordelijk voor de prestaties op het veld en voor het meenemen van zijn staf.

26 juli 2020 om 10:35

Maar ze waren niet door. Dat is nu gewoon ook het uiteindelijke punt.

In de poule des doods heb je knap 4 punten gepakt van City, maar toen het er echt toe deed verloor je met 4-1 van Madrid en Dortmund, om vervolgens direct door Steua uitgeschakeld te worden in de EL.

Het is voor de supporters leuk dat je seizoen er op won van een reeds geplaatst Barca, maar meer ook niet. Je wist uiteindelijk 2x niet te winnen van Milan dat gewoon een middenmoter was op dat moment en je verloor van Celtic. Dat waren de wedstrijden die er daadwerkelijk toe deden. Vervolgens simpelweg 2x vernederd door Salzburg.

Het eerste volle seizoen van de Boer op lullige wijze uitgeschakeld in de poule, maar er daarna ook snel tegen Dnipro er uit. In zijn eerste half jaar een mooie dikke overwinning op Anderlecht, maar daarna direct een oorwassing van Spartak. Dan moet je, ondanks enkele knappe potjes in de CL poule, gewoon concluderen dat het in totaliteit zeer pover is wat er onder hem in Europa werd gepresteerd.

Hem helemaal afschrijven is onzin, maar hij zal toch bereidt moeten zijn weer onderaan te beginnen en uit een heel ander vaatje moeten tappen wil hij ergens weer een kans op niveau zien te krijgen

25 juli 2020 om 20:28

Maar goed, deze Doyle verwijt Frank de Boer eigenlijk waar hij bekend om staat.

Tsja, dit zijn zo goed als altijd de redenen voor een club om een trainer te ontslaan... Het wordt gebracht alsof dit heel uniek is en het ontslag van De Boer heel bijzonder is, maar verliezen, waardevermindering van spelers, een dalend moraal en slechte resultaten gaan 9 van de 10x hand in hand. Nu dus ook.

25 juli 2020 om 19:51

Het ontslag van de Boer is helemaal niet bijzonder. Het is gewoon een slechte trainer.

25 juli 2020 om 20:08

Bij Ajax bewees hij het tegenovergestelde. Het is nu een paar keer niet goed uitgepakt, maar hij kan zich echt nog wel herpakken. Koeman heeft in het begin van zijn loopbaan ook bij meerdere clubs verschillende conflicten gehad en is vroegtijdig ontslagen, maar heeft zich goed herpakt. De Boer kan hetzelfde doen.

25 juli 2020 om 20:17

Wat bewees hij dan? Want was het voetbal slecht toen zeg. Hij had geluk dat er spelers met individuele klasse een wedstrijd konden beslissen, maar kerel wat een slechte wedstrijden. Deed pijn aan de ogen. Denk dat het kampioenschap van Ajax toen ook deels had te maken met gebrek aan beter.

25 juli 2020 om 20:21

@soccer81, ja, individuele klasse.. Bulykin, Hoesen, Sana, Van Rhijn, Dijks, Boilesen, Moisander.... Het elftal barste van de klasse.. Milik, Eriksen, Blind, Vertonghen, Alderweireld en Cillessen waren zijn beste spelers in een paar jaar tijd... Het materiaal was ruk. Bij PSV liep doorgaans meer kwaliteit rond. De Boer heeft toen topprestaties geleverd gezien het spelersmateriaal. Ook nog goed voetbal erbij verwachten was gewoon onmogelijk.

25 juli 2020 om 23:24

Heb ik gezegd dat het hele elftal klasse was dan? Je somt precies op wat ik zelf al zei. Geluk dat er spelers met individuele klasse een wedstrijd konden beslissen.

26 juli 2020 om 00:15

Nee, maar wie had die individuele klasse dan wel? Jij doet alsof er veel klasse was en er altijd meerdere duidelijke sterspelers waren die echt wedstrijden besliste, terwijl die spelers er juist nauwelijks waren. Het was gewoon armoede voor Ajax begrippen..

26 juli 2020 om 11:41

Bij Ajax was het voetbal dramatisch slecht met veruit de beste selectie van de competitie.

Ik ben zelf voor Ajax, maar dat wij toen zo vaak kampioen zijn geworden lag eerder aan de gebrekkige competitie dan aan de Boer. Het is vaak een mirakel geweest.

Het voetbal is sinds de Boer weg is bij Ajax alleen maar beter geworden. Ik ben er ook van overtuigd dat de talenten die het bij de Boer bij Ajax niet hebben gered meer kans van slagen hadden bij Bosz of ten Hag. Ten Hag is ook een zelfingenomen man, maar presteert wel, iets wat de Boer al jaaaaren niet doet.

26 juli 2020 om 12:16

Ik heb nergens gezegd dat het sterspelers zijn. Maar door op momenten individuele klasse te tonen scoorden ze wel. Erikssen? Schöne? Milik? S. De Jong? Sulejmani? Klaassen? Je had in de tijd van de Boer niemand die er 30 in schoot. Sterker nog, Siem scoorde steeds het meest met rond de 13 doelpunten.

25 juli 2020 om 20:33

Verder valt men nu wel heel makkelijk over Frank de Boer. Dan begint de man vervolgens over de jeugdopleiding, maar het enigste wat die Amerikanen hebben is Pulisic en zelfs Dest met het gezicht van het Amerikaanse voetbal (landon Donovan) die hier in Europa nauwelijks iets heeft klaargespeeld. Dan hebben ze met Dest nog "mazzel", want dat is eigenlijk gewoon een Nederlander. Tja, wat verwacht je dan nog van de opleiding in een competitie waar de Europeanen de dienst uitmaken? Doodgewone Eredivisie-spelers komen daar moeiteloos mee bij de grotere clubs. Die brengen als een land bijna evenveel talent rond in 10 jaar dan AZ doet in pakweg een paar jaar. Dan moet je als club maar net hopen dat ze bij jouw club rondlopen daar.

25 juli 2020 om 20:48

Als het niveau daar niet zo hoog is, zouden jeugdspelers natuurlijk ook makkelijker aan moeten kunnen haken. Het probleem is daar echter vooral dat clubs niet hun eigen opleiding hebben. Ze krijgen jeugdspelers pas op latere leeftijd binnen de club, waardoor je ook geen structurele stroom aan talenten op gang kan krijgen..

26 juli 2020 om 11:34

Ik heb het niet zozeer over het niveau van de opleiding, maar over het niveau van de jeugd. Zo'n groot land en op Wk's zijn ze hooguit figurant als ze zich al kwalificeren. Ja, voetbal is daar niet sport nummer 1, maar nog steeds hebben ze daar alle middelen om talent te ontwikkelen en bovendien hebben ze in Amerika veel meer voetballers dan wij bijvoorbeeld in Nederland hebben.

Tsja, waardevermindering is een logisch gevolg van slechte resultaten en weinig steun vanuit de spelersgroep is meestal ook een oorzaak of gevolg van slechte resultaten... Wat een trap na zeg!

Hij moet het dan wel heel bont hebben gemaakt zeg! Keiharde kritiek.

25 juli 2020 om 21:15

Nee hoor. Heb je de soap rond Ron Jans gevolgd? Ze zijn nogal goed in overdrijven in dat land.

In Amerika maken ze overal altijd een mooie soap van net als in Engeland. Ik vind dit altijd een beetje jammer

Ik denk dat de Boer zeker zelfingenomen is en hij heeft bewezen dat hij moeilijk met spelers om kan gaan die een sterke wil of eigen mening hebben. Ook had hij bij Ajax al nooit een plan B, dus ik kan me prima vinden in deze uitspraken.

Hij heeft de uitstraling en houding van een narcist. Als je bij elke club waar je aankomt uitgekotst wordt, dan kan het aan niemand anders liggen dan je zelf. Al helemaal als je ook nog eens niks presteert.

25 juli 2020 om 20:18

Bij Ajax werd hij niet uitgekotst, bij Oranje werd hij niet uitgekotst.. Het ligt allemaal veel genuanceerder.

25 juli 2020 om 23:21

Ik zie FdB als zo’n gast die je zeer dankbaar bent voor hetgeen hij voor je gedaan heeft, maar tegelijkertijd je je pas versnelt als je hem op straat ziet. Echt ik ben hem dankbaar voor de kampioenschappen, maar ik weet niet hoe ik nog zo’n seizoen overleefd zou kunnen hebben.

Als je wint, heb je vrienden. Win je niet, dan kan je er helemaal niet van. Zo werkt het nou eenmaal in de voetballerij.

Nou kan het zijn dat Frank er helemaal niets van kan, maar of je nou fan bent of niet, het is absoluut geen bakvis.
De kritiek neemt trumpiaanse vormen aan: het is de schuld van iedereen behalve van de direct betrokkenen, en nog ff en aan Frank ligt het dat zelfs de technisch directeur denkt dat er zand in een bal zit...

Assistent worden van een people manager en je hebt een goede combi. Denk dat de boer slecht met de 'mentaliteit' van tegenwoordig om kan gaan.

25 juli 2020 om 20:51

En is dat een slechte zaak? De mentaliteit van tegenwoordig is vaak ook slecht. En zo'n persoon als assistent lijkt mij juist niet prettig. Dan kan hij beter echt een peoplemanager als assistent nemen die de plooien steeds glad strijkt, hem af en toe wat bijstuurt en voor draagvlak binnen de selectie kan blijven zorgen.

25 juli 2020 om 21:00

Er wordt over elke generatie gezegd dat de mentaliteit slecht is dat is van alle tijden. Los daarvan is het handig dat je wel kan werken met spelers. Als je daar niet mee kan omgaan of niet wilt aanpassen dan heeft het geen nut om trainer meer te zijn toch. Als manager moet je er voor zorgen dat je iedereen meekrijgt. Dus als je met de jeugd wilt werken moet je ze begrijpen.

25 juli 2020 om 21:59

Zie hem nog steeds naast van marwijk. Dat was top, en daar had ie het respect nog. Dat respect is ie nu overal kwijt. Dus veel meer als dat krijgt ir niet. En zoals valuta al zegt dat zijn mentaliteit anders is dan bij de gemiddelde teams waar hij getraint heeft is dit imo een logisch gevolg. Het is voor hem nu aanschuiven bij fox of iets dergelijk of het geen wat ik in mijn eerste bericht melde.... maar goed, dit blijft een mening.

De laatste alinea slaat wat mij betreft de spijker op de kop. In plaats van een systeem heilig te maken en je team daarvoor proberen te veranderen zou Frank de Boer beter naar zijn materiaal moeten kijken. Wat heb ik? Wat kan ik ermee? Hoe spelen ze nu? Gaat dat goed? Ja? Niet veel meer veranderen, spelers beter op elkaar in laten spelen en vertrouwen geven. Ging het niet goed? Waarom ging het niet goed? Is de spits niet goed genoeg voor de huidige tactiek? Frank moet zijn stijl aanpassen aan de spelers die hij ter beschikking heeft, kijken wat het beste bij hen past en daarnaar voetballen. Niet een of ander systeem wat ze nog nooit van hun leven gespeeld hebben en niet prettig vinden aan ze opdringen en verwachten dat het team op magische wijze gaat draaien door dat fantastische systeem

25 juli 2020 om 22:14

Dan moet je wel over de vaardigheden beschikken iets anders te implementeren dan het Ajax spelletje van vroeger. Hij is 4x kampioen geworden doordat hij bij Ajax niemand iets nieuws hoefde te leren. Iedereen zat daar al in het systeem. Het enige wat hij heeft toegevoegd was het saaie tikkie breed spel. Waardoor Ajax destijds zelfs voor de meest trouwe supporters onherkenbaar en niet om aan te gluren was.

Ook weer ruzies met spelers etc..Ik begin echt twijfels te krijgen omtrent zijn werkwijze met spelers en de kwesties El hamdaoui en Theo Jansen zijn blijkbaar geen uitzondering....

FdB is dus als manager/coach alleen maar in staat om het Ajax voetbal te willen spelen en heeft duidelijk moeite met sterke karakters in zijn selectie. Dat was bij Ajax al zo (denk aan Mounir E-H) bij Inter en Palace waren de spelers hem ook al snel beu en waren het voetbal en de resultaten dus gewoon slecht of bedroevend om vervolgens bij Atlanta een grote kans te krijgen bij een grote club en wederom gebeurd hetzelfde.
Als FdB slim is houdt het voor gezien als hoofdtrainer en gaat hij gewoon jeugd trainen of analyst of zakenwaarnemer worden.

Raar dat mensen hem hier verdedigen.

Frank de Boer heeft met meerdere spelers bij Ajax, Crystal en Inter problemen gehad. Dan kan je toch gewoon concluderen dat hij een arrogante kwal is die niet kijken naar het team maar vooral naar zichzelf.

Tjeemig, als je dit allemaal zo leest lijkt het wel de èchte voetbalwereld. Maar het clubvoetbal in Amerika stelt helemaal niets voor. Als je kunt voetballen ga je daar niet spelen. En van een coach kun je ook niet verlangen dat hij een verzameling namaak-vedetten kan omvormen tot een team dat echt voetbal speelt. Frank had er nooit aan moeten beginnen. Ron Jans ook niet. Ook Stam zal er niet lang blijven. Voetbal in Amerika is gewoon fake.

25 juli 2020 om 22:50

De feiten spreken voorzich..Frank de Boer is afhankelijk van jonge jaknikkers en éénheidsworsten die karakterloos zijn..

Bij Ajax was hij in een vertrouwde omgeving en wist hij met wie hij te doen had. Onder hem werd Ajax 4 keer kampioen , in een moeilijke tijd voor Ajax. Achter de schermen speelde er heel wat af, toch wist de Boer en co Ajax kampioen te maken. Maar sinds hij bij Ajax weg is , mislukt het ene avontuur na het andere. Dan kan je afvragen of Ajax wel 4 keer kampioen is geworden door de Boer? Of kwam het door de spelers , of doordat andere clubs gewoon minder presteerde ?

26 juli 2020 om 00:58

Nee, dat kwam omdat de Boer heel goed paste bij Ajax en Ajax bij de Boer. Dat dit gebeurt verrast me niet. Ik heb altijd al gezegd dat de Boer wel een club moet nemen die echt bij hem past. Daarvan zijn er niet zo veel.jammer genoeg heeft hij de pech gehad dat bij Ajax de selectie niet goed werd aangevuld, waardoor hij in zijn laatste jaren met mindere teams moest presteren, maar iedereen is nu vergeten dat hij wel heel goed kon wisselen, iets wat ik bij ten Hag nog steeds mis. Dat gezeur dat hij geen plan B had klopte dus niet, maar de selectie werd er niet beter op. Hij kon goede resultaten behalen met spelers als Ricardo van Rhijn, Dico Koppers, Riedewald, Anita, Ebecilio, Lukoki en nog vele anderen. Dat zegt mij genoeg over zijn trainersschap....

26 juli 2020 om 06:45

Jij praat alleen over zijn periode bij Ajax . Daar zat hij in een vertrouwde omgeving , kind van de club. En ook kijk je alleen naar Ajax , maar in een competitie moet je ook naar de tegenstanders kijken.
Ik denk dat de spoeling voor de Boer heel.dun wordt wat betreft mogelijke clubs. Misschien een club in Nederland of een Duitse club die net boven de degradatie streep speelt

26 juli 2020 om 10:26

Maar dat is ook mijn punt; hij past bij Ajax, maar bij weinig andere clubs....

De Boer zal vast niet voldoende geleverd werden, alleen Amerikanen en hun feelings vind ik altijd zwaar overdreven - soapachtig volk

Laten we er maar eerlijk over zijn : uiteindelijk geven sportieve resultaten vrijwel altijd de doorslag of een trainer eruit vliegt. Anders hadden ze hem eind vorig seizoen er wel uit gegooid of voor de Coronastop. De reden is simpel, sinds de hervatting zijn de resultaten slecht. En als je dan onvoldoende krediet hebt, bij het bestuur, supporters of de spelersgroep dan is het einde oefening. Eerste seizoen zeer behoorlijke resultaten behaald, hadden gezien die play-off opzet met iets meer geluk gewoon de finale gehaald en de kans om opnieuw de MLS te winnen. Ik zou zijn avontuur niet volledig mislukt noemen, van de 3 prijzen in de prijzenkast van Atlanta zijn er 2 onder zijn leiding behaald. Dit vind ik toch een andere zaak zoals bij Inter en Crystal Palace. Toch zijn de verhalen over de spelersgroep die ontevreden is wel een signaal dat de aanpak van De Boer botsingen veroorzaakt. En kritiek op speelstijl is ook niet voor het eerst. Dat zijn zaken die hij zich wel mag aantrekken. Natuurlijk hoort fouten maken erbij, maar daarop reflecteren en ervan leren ook.

Als ik frank de boer zou zijn dan zou ik goed in de spiegel gaan kijken en afvragen waarom hij zich altijd als een hork manifesteert en daarbij geen tegenspraak dult..Ik weet 100% zeker dat frank de boer een speler als Ziyech binnen een paar dagen uit de selectie had gegooid omdat het een speler is met een eigen mening en de discussie altijd wel aangaat met een trainer en waar een hork als frank de boer niet van gediend is..Sulletjes als siem de jong zijn zeer geschikt voor zijn manier van aanpak, maar de realiteit is dat vaak spelers met iets speciaals wel altijd een stertke karakter hebben...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren