Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mundo Deportivo schuift Kluivert naar voren als opvolger van Setién

Laatste update:

Quique Setién staat onder grote druk als trainer van Barcelona en Spaanse media houden rekening met ontslag. Als eventuele opvolger wordt Patrick Kluivert naar voren geschoven door Mundo Deportivo. Volgens de krant staat de oud-spits er goed op bij de Barcelona-selectie en zou hij een uitstekende kandidaat zijn om de nieuwe trainer te worden van de Catalanen. Kluivert zou op korte termijn moeten instappen om het seizoen in de Champions League tot een goed einde te brengen.

Real Madrid werd donderdag voor de 34ste keer landskampioen, terwijl Barcelona op eigen veld met 1-2 verloor van Osasuna. Een dag later volgde crisisoverleg en naar verluidt heeft de club besloten om Setién vooralsnog niet te ontslaan. Hij zit zondag op de bank tegen Alavés en ook tegen Napoli in de Champions League is de verwachting dat Setién nog langs de lijn staat. Volgens Spaanse media is de kans echter aanwezig dat er in aanloop naar het duel met Napoli afscheid wordt genomen van de huidige trainer. Xavi werd in de wandelgangen genoemd als eventuele opvolger en nu lijkt ook Kluivert in beeld. De 44-jarige Nederlander is al werkzaam bij Barcelona als hoofd jeugdopleiding.

Vanwege zijn rijke verleden als voetballer bij onder meer Ajax, AC Milan en Barcelona heeft Kluivert de nodige waardering vanuit de kleedkamer van Barça. Mundo Deportivo noemt Kluivert ‘de Zinédine Zidane van Barcelona’. De Franse trainer was eerder werkzaam in de jeugd van Real Madrid en beleefde vervolgens grootse successen als eindverantwoordelijke van de Koninklijke. Eenzelfde rol voorziet de krant voor Kluivert bij Barcelona: “Kijk naar het DNA van Kluivert: hij is honderd procent Barça”, zo klinkt het. Kluivert zou volgens het dagblad de leider op de bank kunnen zijn die de club momenteel mist.

Gewezen wordt naar het verleden van Kluivert als speler van Barcelona, waardoor hij precies weet wat er gevraagd wordt bij de club. Hij kan derhalve rekenen op de steun van de huidige selectie, waarmee hij een goede band onderhoudt. “Hij kent de jonge talenten als geen ander. Hij ontfermde zich over Ansu Fati, wiens verhaal vergelijkbaar is met die van hemzelf bij Ajax”, zo schrijft de Catalaanse sportkrant. De verwachting is bovendien dat Kluivert Frenkie de Jong beter kan laten spelen: “Kluivert heeft een belangrijke rol gespeeld bij de aanpassing van De Jong in Spanje. Hij weet als geen ander welke positie op het veld het beste is voor de Nederlander.”

Wat volgens de krant ook in het voordeel spreekt van Kluivert, is het feit dat hij zich kan uiten in het Nederlands, Duits, Engels, Frans, Italiaans en Portugees. Mede daardoor zou hij de blessuregevoelige Ousmane Dembélé weer aan de praat kunnen krijgen. Het besluit over een eventuele aanstelling van Kluivert ligt in de handen van voorzitter Josep Maria Bartomeu. “Het klopt dat hij als hoofdtrainer nog geen ervaring heeft. Maar dat hadden Zidane en Guardiola ook niet”, zo besluit de krant.

Patrick Kluivert zou een goede trainer zijn voor Barcelona

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lachwekkend. Niets meer, niets minder. Herhaal het nog maar eens, het is wachten tot de zomer van 2021 en hopen dat het huidige bestuur niet al te veel onherstelbare schade aanricht.

19 juli 2020 om 09:31

Hebben ze dat niet al gedaan? Deze selectie is zo ontzettend matig en oud. Messi lost het nu nog grotendeels op maar man man man, dat aankoop beleid is misschien wel het slechtste wat ik ooit heb gezien..

19 juli 2020 om 09:46

Nog niet. En denk dat je je blind staart op het transferbeleid, er zijn talloze belangrijkere aspecten waar het bestuur schade toebrengt aan de club.

19 juli 2020 om 10:41

Vreemde opmerking Guaporta. Waarom is het lachwekkend? Omdat hij geen ervaring heeft? Omdat hem nog constant wordt nagedragen wat hij als tiener heeft gedaan? Zoals is gebleken, zegt ervaring niet alles.

19 juli 2020 om 11:09

Patrick Kluivert heeft nog niet laten zien dat hij een goede coach is, laat staan dat hij heeft laten zien dat hij goed genoeg is voor de absolute top. Ja hij is nog jong, maar ik denk dat Barcelona momenteel behoefte heeft aan een coach die de beginnersfouten al gemaakt heeft, niet aan een coach die de beginnersfouten nog moet gaan maken.. De laatste tegenstanders die hij had als coach waren de Amerikaanse Maagdeneilanden, Guyana, Barbados, de Dominicaanse Republiek, Barbados en El Salvador.

19 juli 2020 om 11:13

Inderdaad een beetje rare opmerking dat dit lachwekkend is, hij mag toch wel de kans krijgen? Loopt nu meer dan een jaar daar rond en kent de club en jeugd. Kluivert heeft het niet onaardig gedaan bij Jong Fc Twente en heeft Curacao kwa voetbal op de kaart gezet. Ik vind eerder de reacties hier lachwekkend alsof Kluivert een nietsnut is en dat dit zijn eerste klus zou zijn. Tuurlijk ziet iedereen liever een trainer ala Klopp komen maar die liggen nu niet voor het oprapen. Gewoon Kluivert een jaar de kans geven en hopen dat hij kan gaan verjongeren met mix van kwaliteit en goed voetbal. Jullie zouden eerder trots / blij moeten zijn dat er weer eens een Nederlander genoemd wordt als trainer bij een top club, betekend dat hij blijkbaar toch iets goed doet daar.

19 juli 2020 om 11:23

De vergelijkingen met Zidane en Guardiola gaan alleen niet op in deze. Guardiola had de beschikking over een jonge Messi en Zidane over prime-Ronaldo. Kluivert zou nu echter moeten afrekenen met een snel aftakelend elftal. Je kunt natuurlijk hopen dat het allemaal goed komt, maar persoonlijk zou ik bij een dergelijke vitale fase voor Barcelona toch opteren voor iemand die een beter carrièreverloop heeft dan Kluivert.

19 juli 2020 om 11:26

Dat had rijkaard ook niet kijk wat hij gepresteerd heeft

19 juli 2020 om 11:43

@Tukker: Met een opkomende Messi, iemand als Xavi en Ronaldinho, Deco, Etoo in hun prime. Klein verschil met het huidige Barca toch?

19 juli 2020 om 12:32

@THenry. Het is nooit een garantie dat je met al die goede voetballers sowieso goed speelt. Daar heb je echt wel een goede trainer voor nodig. Rijkaard kwam op het juiste moment binnen bij Barca dat moest verjongen. Nu is er eenzelfde situatie. Natuurlijk is Messi onvervangbaar maar deze Messi is gewoon voorbij. Met Griezmann, Coutinho, Frenkie, Dembele, Fati en nog wat jong talent kan Barca algauw bouwen voor de toekomst. Met een trainer die daar oog voor heeft en..........het aantrekken van Kevin de Bruyne, is Barca algauw weer terug. Waarom niet met Kluivert als trainer? Ik denk niet dat het gebeurt, maar we moeten niet doen alsof dit Barca lichtjaren minder potentiëel heeft dan in de tijd van een opkomende Messi.

19 juli 2020 om 13:23

@tukker, Rijkaard had wel ervaring als bondscoach van Oranje op het EK 2000 en als trainer van Sparta. Die kende zodoende reeds de top als de bodem van het betaalde voetbal als trainer. Daar steekt de trainer carrierre van Patrick vrij schril bij af. Zelfs mét die 3 dagen trainerschap van Ajax o19.....

19 juli 2020 om 09:32

Op basis van wat is het belachelijk? Wat ik van kluivert heb gezien is dat zijn teams goed verzorgd voetbal spelen. Het waren er niet veel, maar Rijkaard is ook naar Barcelona gegaan na gedegradeerd te zijn met sparta.Maar er moet verjongd worden.

19 juli 2020 om 09:47

Welke teams? De jeugd van twente bedoel je?

19 juli 2020 om 09:51

Is dat de standaard? Als er bij FC Bal op ‘t Dak 24 een trainer rondloopt die zijn elftal verzorgd laat spelen moeten we die ook serieus nemen als optie voor Barcelona? Kom nou. Als trainer heeft hij alleen in ondersteunende rollen gefunctioneerd en zijn enige ervaring als eindverantwoordelijke was bij Jong Twente. En na minder succesvolle omzwervingen doet hij het nu eindelijk eens aardig in een technische rol. En dan vraag je mij om te onderbouwen waarom zijn mogelijke aanstelling lachwekkend zou zijn?

19 juli 2020 om 09:52

Ja. Bijvoorbeeld en ajax jeugdteams.
Dus waarom kan hij niet volwassen teams trainen?
De laatste trainer speelden allemaal saai voetbal bij Barcelona.
Denk Zelf dat het wel eens verassend kan uitpakken. Guardiola kwam ook uit eigen jeugdopleiding.

19 juli 2020 om 09:59

Heeft Kluivert een team getraind in de jeugd van Ajax? Is mij namelijk totaal ontgaan dan.

19 juli 2020 om 09:59

Setien liet Betis en Las Palmas ook heel leuk voetballen, maar dat komt er ook niet zomaar uit. En het is niet dat je 1 keer een wonderdokter uit de eigen rangen haalt dat het altijd zal lukken.

19 juli 2020 om 10:02

Op basis van dat je een trainer die zich nergens bewezen heeft 1 van de grootste clubs ter wereld laat trainen.

19 juli 2020 om 10:02

De standaard is als je weet dat iemand het kan dan moet je dat doen. En als dat uit eigen jeugd is dan is dat prima. Anders was Guardiola nu ook geen trainer met jou theorie.

19 juli 2020 om 10:08

Dacht dat hij jong ajax heeft getraind.
Dat is niet zo maar maakt weinig uit.
Jong twente speelde leuk voetbal dat weet ik nog wel.
En hij zal vast wel wat kunnen en heeft goede leermeesters gehad.
Dus er zal echt wel wat in zitten.

19 juli 2020 om 10:08

Inderdaad, dat!dan... Patrick Kluivert heeft zelf op wereldniveau gevoetbald.hij weet dus als geen ander,van de hoed en de rand.frank Rijkaard wist dit ook fantastisch te combineren, toen hij begon als hoofdcoach.verder vind ik het groots, dat hij succes had met de Twentejeugd.want dat is vrijwel niemand eerder gelukt!

19 juli 2020 om 10:09

Betis en Las Palmas kan je niet vergelijken met Barca. Je stapt in 'n heel andere wereld als je naar Barca gaat. En daar heeft Barca zichzelf gewoon in vergist. En Setien zelf ook natuurlijk!

19 juli 2020 om 10:13

@Damsko, dat bedoel ik dan ook. Dat Kluivert de jeugd van Twente leuk liet voetballen zegt me dan ook niet zoveel.

19 juli 2020 om 10:17

Hij heeft ze leuk laten voetballen en is de druk als speler gewend.
Denk dat die combinatie best wel succesvol kan zijn.

19 juli 2020 om 10:59

Niemand komt eruit met deze selectie. Welke trainer je ook nu voor de groep zou zetten. Het maakt totaal niet uit. De selectie is oud en niet meer gretig. Vernieuwing is nodig door gerichte aankopen, implanteren van jeugd spelers en het afscheid nemen van Messi! Ja ik heb het gezegd, Barca is te veel afhankelijk van Messi waardoor het hele team de kantjes er vanaf loopt

19 juli 2020 om 11:05

De jeugd van Twente leuk laten voetballen is om eerlijk te zijn al een grote prestatie op zich. Dat kunnen alleen hele grote hoor

19 juli 2020 om 11:12

Rijkaard had ook nog niks bewezen toen hij Barca ging trainen. En die heeft het zeker niet slecht gedaan. Naar mijn idee heeft hij de basis voor Guardiola gelegd

19 juli 2020 om 11:18

Niks bewezen zou ik niet willen zeggen. Rijkaard had met het Nederlands elftal de halve finale EK gehaald. En als we gewoon een van de twee penalty’s in de reguliere speeltijd gemaakt hadden zelfs de finale..

19 juli 2020 om 11:24

@martijnovicBijvoorbeeld Curacaose elftal, heeft hij eigen handig attractief voetbal laten spelen. Curacao is nu in staat om landen als Canada, Mexico en Costa Rica moeilijk te maken terwijl dat voor Kluivert ondenkbaar was. Daarnaast heeft Kluivert laatste tijd overal wel een beetje gezeten, van Psg tot Kameroen. Dus het is niet zo dat hij al die tijd uit zijn neus heeft lopen vreten en nu opeens als Coach ergens wordt genoemd. Affijn, de afgunst druipt hier er van af. Logisch dat hij geen Nederlandse club wilt trainen, want blijkbaar staat hij al met 0-3 achter zonder überhaupt de kans te krijgen.

19 juli 2020 om 11:36

@guaportaJe overdrijft enorm, dat we allemaal liever een trainer zien van het kaliber Klopp of Guardiola snappen we allemaal wel. Maar om een eventuele aanstelling van Kluivert lachwekkend te noemen gaat te ver, als ze Xavi of Frank de Boer willen aanstellen gaat dat ook te ver? Kluivert loopt er nu rond, kent de club, spelers en jeugd spelers.

19 juli 2020 om 11:40

@ caribbean
Hij heeft de kans gehad om ala frank de boer in de jeugd te beginnen, om zich bij goed functioneren op te werken. Helaas ging Kluivert er als een haas vandoor toen een andere kans zich voordeed. En je hoeft toch ook niet in iedere ex speler een toptrainer te zien. Ik zou ook niet blij zijn als Ajax een type zoals Sneijder zomaar voor de groep zou zetten, met zijn gedrag.

19 juli 2020 om 11:48

Carribbean,

Tja, ook al blijft hij opzichtig falen, Boer Frank heeft een bepaalde gunfactor. Patrick kan het nooit goed doen in hun ogen. Zodra hij iets voor elkaar krijgt, is men er als de kippen bij het te bagatelliseren of probeert men hem naar beneden te praten.

Overigens hoop ik niet dat hij een dergelijke klus daar gaat aannemen, maar daar heb ik andere redenen voor, dan het gros van de nay-sayers hier.

19 juli 2020 om 11:56

Anders was Guardiola geen trainer geweest? Wat een lulverhaal. Guardiola bewees bij Barcelona B dat hij spelers beter kon maken en uiteindelijk bijzonder hoog eindigde met het tweede elftal. En niet onbelangrijk: Guardiola ging eerder al in de leer bij onder andere Cruijff en Bielsa. Hij had zich dus voorbereid op zo’n rol. Man, wat een lulverhaal.

19 juli 2020 om 12:14

Buiten dat het onzinnig is om als Kluivert als coach te willen, slaan jouw argumenten nergens op. Zo kun je zeggen dat Kluivert in de leer ging bij vGaal, een minstens even grote, zo niet grotere naam.Het is een beetje belachelijk dat je Kluivert op zn ervaring pakt om dan Guardiola te noemen, die letterlijk alleen een reserveteam onder zn hoede had gehad als ervaring lol.Buiten dit allemaal, zou k nooit Kluivert voor de leeuwen gooien nu.

19 juli 2020 om 12:27

Vertel me dan eens het volgende. Welke redenen hebben we om aan te nemen dat Kluivert een toekomstige toptrainer is? Van Guardiola wisten we dat hij onder Cruijff al een voortrekkersrol nam, van Zidane zagen we dat hij als assistent van Ancelotti zich ontwikkelde als people manager. Wat zien jullie in Kluivert wat hem een potentiële toptrainer maakt? Wat heeft hij laten zien, behalve ‘verzorgd voetbal spelen met een jeugd ploeg’? Welke ontwikkeling zien jullie bij hem waardoor jullie denken dat hij deze verantwoordelijkheid aan kan?

19 juli 2020 om 12:45

@Guaporta. Ik denk dat jij het belangrijkste niet benoemd. Misschien ben je het vergeten. Een trainer moet vooral serieus genomen worden door de spelers. Dat is waarom het misging bij Valverde en nu Setien. Bij Barca is er een heel irritante situatie dat Messi, Suarez, Piqué en Jordi Alba zich niets laten vertellen. Zij bepalen de sfeer en wat er in het veld gebeurt. De rest van de spelers schurkt tegen deze gasten aan, ook al willen ze dat niet. Anders vallen ze buiten de boot. Valverde en Setien kunnen deze situatie niet veranderen omdat ze de persoonlijkheid er niet voor hebben. Daarom zie je een Zidane, Pep, Simeone, Sarri, Mourinho, Klopp helemaal uit hun dak gaan langs de lijn. Om de grip op de groep te houden. Deze benodigde grip is totaal zoek bij Barca. Dat zie je op de beelden vooraf en rondom wedstrijden en trainingen. De nieuwe trainer van Barca moet bovenal het respect van de spelers krijgen door zijn carrière en/of persoonlijkheid. Dat is de standaard. De rest komt dan wel.

19 juli 2020 om 13:18

Allereerst zeg ik tot 2x aan toe dat ik in Kluivert geen coach voor Barca zie. En toch lijk je dat niet helemaal te befrijpen.En die argumenten die je noemt zijn ook weer van vage drogargumenten.Van Guardiola wisten we dit, van Zidane dachten we dat. Nee, dat wisten we helemaal niet. Er waren een aantal aannames en thats it.Frank de Boer was ook zo n geweldige assistent. VBommel was ook zo n geweldige leider op t veld.Je lult jezelf vast. Ff dit allemaal terzijde: in mijn ogen heeft Zidane nog zeker niet bewezen een topcoach te zijn.Dat ie kampioen werd tegen het meest gemankeerde Barca dat ik heb gezien, zegt me niet zoveel.Ik vind Guardiola ook lichtelijk overschat, maar hij is iig van een andere klasse dan Zidane.

19 juli 2020 om 13:25

@sportweek, 3 dagen bij Ajax o19. Toen was ie weer pleite, werd ie TD bij Psg. Maar het waren natuurlijk 3 fantástische dagen!

19 juli 2020 om 17:00

@MoniqueVerschoor wauw wat een tunnelvisie weer zeg. Gaan ws nog echt doen alsof Zidane enkel 1 kampioenschap heeft gewonnen van een zwakke Barca? Wat heb je te zeggen over de 3x CL ACHTERELKAAR dan? Was dat omdat Zidane een ongelofelijke koekkebakker is? Wat zou hij volgens jou nog meed moeten doen om de status topcoach te verwerven?

19 juli 2020 om 09:32

Inderdaad! Zou een lachertje zijn waarmee het bestuur zich volstrekt ongeloofwaardig zou maken. Kluivert is geen type trainer voor een topclub als Barca. Xavi is voor mij de enige optie als eindverantwoordelijke, eventueel met Kluivert als assistent.

19 juli 2020 om 10:51

Wat heeft Xavi dan bewezen als coach dan, mooi om te zien dat spelers als Kluivert, Seedorf en een Davids die in Nederland verguisd worden in het het buitenland toch wel voor vol worden gezien. De tijd zal t leren of hij het redt maar bij voorbaat al afschrijven slaat nergens op

19 juli 2020 om 09:46

En maar kletsen met zn allen. Zidane deed het toch ook? Daar had ook niemand vertrouwen in en hij deed het buitengewoon goed. Denk dat je met aanzien verder komt dan weer zo’n mediocre trainer die het goed doet in la liga, dus juich het maar gewoon toe.

19 juli 2020 om 09:54

Ah, van de uitzondering de regel maken en dan pleiten voor iedere keer oud-voetballer in een prominente rol. En je vergelijk slaat nergens op, Zidane ging eerst maandenlang in de leer bij oefenmeesters als Guardiola, trainde daarna jeugdelftallen en was daarna pas klaar voor een belangrijke rol. Wat heeft Kluivert dan gedaan om zichzelf voor te bereiden op zo’n rol?

19 juli 2020 om 10:04

Zidane kan goed met de sterren om gaan maar is niet de meester tacticus die een nieuwe speelstijl gaat verzinnen zoals een Klopp of Guardiola. Wel heeft hij het natuurlijk top gedaan en is hij ook nog eens teruggekomen nadat ze al zoveel hadden gewonnen.

19 juli 2020 om 10:06

@guaporta Welke (haalbare) trainer zou jij willen zien?

19 juli 2020 om 10:11

Een nieuwe speelstijl verzinnen? Klopp heeft ook merendeel gebasseerd op Sacchi, en Guardiola zijn filosofie is ook gewoon een extensie van Cruijff. Het is niet zo dat ze compleet iets nieuws hebben neergezet, alleen zijn de spelers nu sterker, fitter, sneller en veel vaardiger, dus het spel wordt nu intensiever als destijds.

19 juli 2020 om 10:14

@Guaporta, vergeet ook niet dat Zidane een lange tijd assistent trainer was van Ancelotti bij Real Madrid, levert ook ervaring op. En inderdaad stage gelopen bij Guardiola, Bielsa en nog aantal andere trainers.

19 juli 2020 om 10:22

Ja want de leerschool van van gaal op een wk was natuurlijk ook zo slecht.
Wat een beetje onzin kraam jij allemaal uit om kluivert naar beneden te praten.

19 juli 2020 om 10:35

Hij beweert ten minste geen feitelijke onjuistheden omdat dat goed in zijn straatje past.

19 juli 2020 om 10:35

@Guaporta En jij overdrijft met je Zidane ging eerst maandenlang in de leer bij oefenmeesters als Guardiola. Hij was er samen met andere franse oud-voetballers een paar dagen. En hij ging niet alleen naar Guardiola maar ook naar Bielsa. Maar nee die noem je niet op omdat Guardiola weer opgehemeld moet worden. En niet dat je er bij zegt dat hij een jaar lang gewerkt heeft als assistent van Carlo Ancelotti. Ik vind het ook raar dat men Kluivert naar beneden praat maar wel kwijlend wachten op Xavi. Wat heeft Xavi als coach gepresteerd bij Al-Sad? Verder doet men alsof Kluivert's ervaring als assistent bij, voor mij, de beste coach Louis van Gaal njet meetelt. Dat vind ik nog s lachwekkend.

19 juli 2020 om 11:07

Kluivert is toch totaal geen coach type. Leuk als assistent gezien, maar totaal niet vergelijkbaar met een type als Zidane natuurlijk.

19 juli 2020 om 11:09

@NumberNine "zidane geen meester tacticus" Bijzonder, veel spelers beweren dat Zidane de plannen maakt en zij voeren dat uit. Dit op antwoord waarom hij zo succesvol is. Dus even denken, ene kant heb je mediaman zoals Sierd de Vos en VZ leden als jij zeggen hij is geen tacticus en andere kant heb je spelers die zeggen hij maakt de plannen. Wie geloven...Kijk ook naar prijzenkast en nog beweren mensen dat Zidanes rol als een lieve oom is.

19 juli 2020 om 11:19

Ik vind het ook niet zo een gek idee. Je moet het coach vak ook niet overschatten. Bij een topclub met experts op het gebied van voeding, psychologie en trainingsmethodes is het gewoon de poppetjes op de meeste logische positie zetten. Bii Barca Komen er nog 2 dingen bij kijken op dit moment en dat is respect bii toppers. Met name Messi , en een feeling met de jeugdopleiding. Beide heeft Kluivert. Overigens denk ik dat de selectie van Barca dusdanig gerenoveerd moet worden dat ik denk dat geen enkele coach op korte termijn successen zal boeken.

19 juli 2020 om 11:21

Hij zegt duidelijk een meestertacticus. Waarom voel jij je telkens geroepen om Zidane te verdedigen? Zijn prestaties spreken voor zich, maar zijn niet te danken aan zijn extreem geweldige tactiek. Zidane beheerst andere facetten van het vak die een Guardiola minder heeft en vice versa. Net alsof alles maar om tactiek moet gaan. Zidane geeft spelers vertrouwen en begeleiding in de zin dat hij zelf ook in veel vergelijkbare situaties heeft gezeten als superster. De druk van die wedstrijden begrijpt Zidane als geen ander en een Klopp of Guardiola zijn daarin gewoon minder. Dat ze tactisch beter zijn maakt Zidane geen slechte coach. Je hoeft dus niet iedereen over een kam te scheren met die subjectieve engnek op Ziggo Sport.

19 juli 2020 om 11:26

We gaan xavi en felizidane toch niet met kluivert vergelijken. Kluivert was toch een hele matige voetballer met een te mooie carrière

19 juli 2020 om 11:41

@gutihernandez Misschien moet.je op wilipedia even de carriere en het aantal doelpunten bij topclubs van Patrick Kluivert opzoeken

19 juli 2020 om 12:52

@frmanred. Advocaat zou geweldig zijn. Die kan gewoon alles.

19 juli 2020 om 13:21

Maar waarom wordt dat gezegd?? Hij is heel goed met dat aspect en kan dus geen tacticus zijn? Dus het is of dat of dat en niet allebei? Waarom kan hij niet een tacticus zijn en heel goed zijn in peoplemanaging. Wrm niet allebei. Lees dat ook vaak alsof ze in de kleedkamer zijn en alles weten. Denk je echt dat je kampion van spanje wordt en 3x de cl wint door te zeggen hey ja speelgwn en komt goed want ik hou van jullie? Denk je dat echt? oke dan komt arteta ook maar met zo een houding.

19 juli 2020 om 13:39

@DeArrascaneta Ga je nog met een onderbouwing komen of beweer je dat gewoon fact free dar Kluiveet geen coach type is? Je wil Kluiveet vergelijken met Zidane, terwijl Kluivert nog nooit coach is geweest van een eerste team. Vreemd

19 juli 2020 om 14:41

@samcooke omdat het onzin is. Als hij geen meestertacticus was, zou hij niet zoveel prijzen winnen. Te simpel om te doen alsof hij alleen succesvol is omdat hij zo aardig is. Hou toch op. Pep is zogenaamd wel een meestertacticus maar kan niet de CL winnen ondanks investeringen van meer dan 700 mil terwijl hij al beschikking had over aantal toppers zoals de Bruyne, Aguero, Sterling. Zidane komt ruineert aantal jaren de CL zonder grote aankopen en dit allemaal ondat hij de lieve oom is.

19 juli 2020 om 20:34

Hou zelf toch op gast. Je hebt een plaat voor je hoofd en staat niet open voor een dialoog. Zidane heeft van de drie jaren in een enkel jaar de dubbel gewonnen, wat zeer knap is. In de overige jaren was het gewoon mager in La Liga en degelijk in de CL. Vooral in de eindfase ging het beter, maar ik vind dat vooral de verdienste van Ronaldo. De CL mag dan de ultieme prijs zijn voor de meeste topclubs, maar er zijn nog 40+ wedstrijden te spelen. Ik en vele anderen vinden Zidane daarom geen meestertacticus. Een Klopp was vorig vorig jaar extreem overtuigend met zijn behaalde puntenaantal in de PL en een winst in de Champions League. Bij nagenoeg iedere wedstrijd zag je de hand van de trainer. Guardiola heeft in de twee jaren dat hij de CL won ook de landstitel gewonnen en de eerste keer zelfs de treble. Laat Zidane een treble winnen met Real Madrid en ik slik me woorden in. Waarom? Het moet ook gewoon kunnen bij een royale club als Real Madrid met al haar sterren en talenten.Zidane is zeker meer dan een vriend. Hij is iemand voor wie de spelers door en door respect hebben. Hij is immers een van de beste spelers ooit. Zijn gezag kun je niet ondermijnen en daarnaast helpt het dat hij spelers kan aanvoelen. Meer een coach dan een trainer en daar is niks mee. Een van de grootste coaches aan het einde van zijn trainersloopbaan verwacht ik, maar het zal niet zijn vanwege de manier waarop hij het spelletje technisch leest.

20 juli 2020 om 00:00

@samcooke "verdiensten van CR" lijtk erop dat jij zelf een plaat voor je hoofd hebt. Dit kampioenschap is zeker enkel verdiensten van Ramos. Mocht Zidane weer CL winnen, dan zal weer liggen aann andere zaken. "ik en vele anderen vinden Zidane geen meester tacticus". Maar zoals ik eerder aangaf, het maakt helemaal niet uit wat jij vindt. Jij maakt hem niet dagelijks mee. Jij zit niet in de ruimte wanneer tactiek besproken wordt. Dus groot raadsel waar jou grootheidswaanzin vandaan komt. De spelers (meeste hebben meer trainers mee gemaakt) lopen weg met hem. Geven zelf toe dat zij continue zijn plannen uitvoeren. Dat ze van hem leren. Van wie moet ik dan aannemen wie de waarheid spreekt. Samcooke met zijn subjectieve antwoorden zoals winnen van de CL is degelijk................. Of spelers als Ramos die alles gewonnen heeft...Moeilijke keuze

20 juli 2020 om 22:49

Ja, vooral de verdienste van de beste eindstation allertijden. En een Ramos die zijn eigen trainer zou bekritiseren, geloof je het zelf. Waar zeg ik dat zijn eigen spelers hem een slechte coach noemen. Je staart je blind op een onderdeel van het trainersvak en verdedigt hem koste wat het kost. Alsof je geen trainer kunt zijn van een topteam als je tactiek minder is in vergeleken met de andere onderdelen die wel uitstekend worden uitgevoerd. Het managen van Real Madrid doet hij gewoon goed. Niet zo snel op je pikkie getrapt worden. Misschien wat minder DBZ kijken, want het getrainde oog ziet blijkbaar dingen die jij niet kan/wil zien.

19 juli 2020 om 11:57

Lachwekkend? Kluivert kon bij Ajax die zelfde weg bewandelen als FdB gedaan heeft dus blijkbaar zag de techn. staf meer dan al die buitenstaanders. Hij koos voor een andere weg en dat mag. Door Rijkaard aan te trekken nam Barcelona ook een enorme gok wat heel goed uitpakte.

19 juli 2020 om 12:07

Zo die pakken groot uit. Het lijkt me een proefballonnetje. Maar wel een interessant idee. Kluivert is inmiddels een echte grootheid in Barcelona met een bijzondere staat van dienst. De spelers vertrouwen hem als persoon en met zijn kijk en kennis op voetbal heeft hij de laatste jaren veel indruk gemaakt binnen Barcelona. Kluivert met een goede assistent (geen Seedorf graag maar misschien Ten Hag) vind ik wel fascinerend. Was erg van m onder de indruk toen hij kampioen werd met Jong Twente (en natuurlijk is Barca geen Jong Twente) maar heeft jammer genoeg nooit een kans gehad in Nederland. Wie weet wel in Spanje of ergens anders. Zou hem op termijn als opvolger van Ten Hag ook wel zien zitten.

19 juli 2020 om 12:25

Nou Xavi als coach aanstellen is net zo lachwekkend. Als je het nog niet door hebt. Kiezen jullie op basis van herinneringen en emoties. Xavi ziet er dan mooier uit, maar heeft zelfs nog minder bewezen dan Kluivert (nergens in de top meegedraaid zelfs niet als assistent). Zelfs Arteta aanstellen was niet raar geweest, alleen daar is ook overheen gekeken. Het huidige bestuur en het gebrek aan een heldere visie van Font lijken voor mij beide heel verdwaald voor de club.

19 juli 2020 om 13:55

Het is toch een verloren seizoen.
Ik zou zeggen laat Messi als speler en trainer tegelijk.

Wie weet redt hij het wel.
Aangezien hij echt wil winnen zal hij een team opstellen die voor hem door het vuur kan.

19 juli 2020 om 17:03

Ja, dat zou ik echt eens willen zien. Ik weet zeker dat het een complete ramp wordt. Die Messi is absoluut geen leider. Loopt alleen maar te klagen en te zeggen wie gekocht moet worden en wie zn biezen moet pakken. Als het hem tr veel wordt geeft hij op en wil hij weg, net als bij Argentinië.

19 juli 2020 om 16:15

Klopt kan niet wachten tot het 2021 is en zijn we van dit rot beleid af!!!

Ac milan 2.0 meer zeg ik niet als dit gebeurd.

19 juli 2020 om 09:36

Nou ik kan je verzekeren dat je er gelijk Ac Milan 10.0 kan van gaan maken. Maar dit is natuurlijk je reinste bull@$%& natuurlijk. Ik begrijp wel dat 'een krant' soms een sensantie item wil plaatsen. Iedereen houd van sensatie. En je krant word er makkelijk door gekocht. Maar dit slaat alles .....

19 juli 2020 om 13:01

@Cruijffista. Denk jij dat Valverde en Setien meer aan dit Barca hebben toegevoegd dan Kluivert zou doen? Ik denk van niet. En je hoeft de de trainersprestaties van die 2 er niet bij te halen tov Kluivert, want die 2 hebben het bij Barca niet goed gedaan. Misschien doet Kluivert het bij grote clubs wel goed en bij kleine niet. En die 2 het bij kleinere clubs goed en bij grote niet. En Xavi........grote voetballer, maar iets zegt me dat dat niks wordt. Omdat je bij Barca spelers beter moet maken. En laat dat nu net hetgeen zijn waar Kluivert zich mee bezighoudt. Laat Barca het gewoon met Kluivert proberen, die de jeugdopleiding nog goed kent ook.

19 juli 2020 om 13:13

Valverde is 2 maal kampioen geworden en 2x de halve finale cl bereikt. Dat ze door 2 comebacks zijn uitgeschakeld heeft voor dit chaos gezorgd. Anders is dat gwn een hele goeie prestatie. En ik hoor ook dat hij speelt met vidal en geen 10 en zonder buitenspelers. Ja alsof hij een fitte dembele had of neymar voor de vleugels. Alsof hij messi liet banken die genoeg creativiteit heeft op t middenveld.
Spelers werden ouder en door een huilende messi die de finale niet kon halen werd valverde ontslagen. Als je hem de tijd had gegeven en een paar aankopen zoals neymar en een goeie middenvelder en als de spelers zoals umtiti en dembele niet geblesseerd was zou het gwn heel goed zijn.
En dan zijn r nog steeds mensen die niet geloven dat messi huilt en beslist dat de trainer weg moet.

El Mundo Deportivo dit is een nieuws item waar jullie zelf zeker lang over hebben nagedacht neem ik aan. Iets waardoor men jullie krant eerder zal lezen!!! Hahaha wat voor onzin is dit nou weer?!

Pique eruit. Koulibaly of Soyuncu erin. Umtiti eruit. Demiral erin. Griezman en Dembele eruit. Neymar erin. Rakitic eruit. Thiago erin. Semedo eruit en rechtsback van Leicester erin. Dan kom je als trainer ver.

19 juli 2020 om 09:39

Genoeg fifa voor vandaag

19 juli 2020 om 09:55

Haha het klopt dat er verjonging moet plaatsvinden en er gezocht moet worden naar alternatieven, maar ze moeten het dichter bij huis zoeken. Neymar vind ik een goede optie, maar veel te duur. Ook als je Griezmann en Dembele verkoopt.

19 juli 2020 om 11:12

Eeehm, hoe denk je dat ooit in een jaar te gaan doen? Voor alleen Neymar en Koulibaly/soyuncu samen ben je al 300 miljoen verder. En veel spelers die jij eruit wil hebben leveren minder op dan je nodig hebt om de spelers die jij wil aan te trekken.

19 juli 2020 om 13:07

@Warabe. Mooie namen hoor. Maar Barca heeft vooral behoefte aan 1 speler. Kevin de Bruyne. Dat is wat Barca nodig heeft en alles op alles moet zetten om hem te halen. Met hem zijn 50% van alle problemen van Barca opgelost. Demiral erbij zou een fantastische bonus zijn.

Ik denk dat dit weer een knap staaltje verzonnen journalistiek van is van El Mundo, al zou het mij aan de ene kant ook niets verbazen als het huidige bestuur van Barcelona denkt dat dit een goed idee is. Kluivert heeft nog weinig ervaring en met de huidige selectie kom je ook geen steek verder. Zou lachwekkend zijn als hier een kern van waarheid in blijkt te zitten.

Waarom niet.. Het is toch al om zeep bij barca. Zolang die bestuur daar bijft zal Barca slechter en slechter presteren

19 juli 2020 om 10:12

Precies. Lekker op A.I. Basis en dan bijvoorbeeld Ten Cate als assistent. Flink de bezem er doorheen en het een en ander opschudden. Kluivert kan op die manier alleen maar winnen.

Ik neem aan dat ze bij Barcelona niet zo idioot zijn dat ze een Kluivert in deze tijden aanstellen als trainer. Alsof je daarmee rust gaat creeren. Natuurlijk kan een relatief onervaren trainer een succes zijn. Genoeg voorbeelden daarvan in het verleden. Maar op dit moment heb je niet echt een onervaren trainer nodig als het publiek of een clubicoon daar niet voor in staat. Een Rijkaard had de volle steun van Cruijff. Dan zit je toch wat lekkerder op je plek, dan als je door een impopulair bestuur wordt aangesteld.

Het bellangrijkste is dat er weer een stabiele verdediging staat in barcelona. Ik zou zowel umtiti als lenglet verkopen em in italie gaan shoppen bijvoorbeeld koulibaly en skriniar dan heb je piquet als backup nog. Het middenveld is top de jong pjanic en busquets. Voorin laurito erbij en je doet echt weer mee om alle prijzen.

19 juli 2020 om 09:57

Heb je meegekregen dat Barcelona geen enorme financiële middelen ter beschikking heeft op het moment?

19 juli 2020 om 10:39

Wie is Laurito dan? Die ken ik namelijk niet. Is het 1 of ander talent in de jeugd van Inter Milan ofzo?

19 juli 2020 om 11:13

Ja, en blijkbaar speelt Piquet nu als voetballer bij Barcelona, ik dacht dat hij een F1 coureur was van 67. Nogal oud om dan nog bij Barcelona te spelen, ook al is het als backup.

19 juli 2020 om 10:47

Als ze jou toch eens technisch directeur maken... Alle problemen in een keer opgelost. Hoe denk je dat Barca dat gaat betalen? Daarnaast is Koulibaly al bijna 30 en stervensduur. Vind hem ook niet zo geweldig als iedereen doet voorkomen eerlijk gezegd... Zie ook niet in waarom je Lenglet kwijt wil. Geen absolute top, maar voldoet wel.

19 juli 2020 om 12:37

Als je een topclub bent wil je een achterhoede die stabiliteit bied maar ook snelheid en rust. En er moet minimaal 1 centrale verdediger staan die aanzicht heeft (Real Ramos, Liverpool v Dijk, Juve de Ligt enz). Lenglet heeft niets van dat. Op wat baseer jij dat hij wel voldoet. Er zijn tal van wedstrijden waarbij hij door de mand viel.

19 juli 2020 om 13:32

@Damsko1103 hahaha De Ligt wel opnoemen maar Lenglet heeft niets van dat lol. Als je het nou over Chiellini had, had ik je een duimpje omhoog gegeven. Lenglet is minimaal net zo goed als De Ligt.

19 juli 2020 om 13:40

Biedt... Lenglet is een slimme verdediger en ik vind hem zeker wel rust uitstralen. De namen die jij noemt zijn ook tal van wedstrijden door de mand gevallen... Zeker de Ligt. Zoals ik zei, hij is geen absolute top, maar zie hem zeker waarde hebben voor Barcelona de komende jaren. Wie zijn nu echt duidelijk beter en haalbaar? Voor Barcelona spelen is nu eenmaal de lastigste baan die er is voor een centrale verdediger...

19 juli 2020 om 14:50

@Glossiandzozo dankje maar je duimpje hoef ik niet. Ja de Ligt is beter en meer talentvoller dan Lenglet. Maar de toekomst zal dat uitwijzen. Let maar op. Als jij vind dat die Lenglet die nog trager denkt dan me zoontje van 5 zo goed is, vraag ik me af wat de 'absolute top' betekent voor jou. Het enigste waar ik je gelijk in kan geven is over Chiellini. Das een kerel met uitstraling. Maar zelfs dat heeft de Ligt meer dan Lenglet.

19 juli 2020 om 14:58

@BigShow hahaha je zegt het zelf gozer ...'hij is geen absolute top'. Is het dan nog niet duidelijk! Wat moet hij dan bij Barca. Ja verkeerd gescout. Dat is mijn mening. En zo zijn er nog 'n paar waar ik m'n bedenkingen bij heb. En BigShow al die namen die ik opnoem hebben zich al meerdere malen bewezen. Met uitzondering van de Ligt. De positie van een centrale verdediger is cruciaal!!!

19 juli 2020 om 15:09

Tja, wat wil je nu? Wie moet Barca dan halen? En als ik zeg dat hij geen absolute top bedoel ik niet dat hij een pannenkoek is... Je hoeft geen 2 absolute topspelers achterin te hebben. Ik vind dat Lenglet voldoet

19 juli 2020 om 15:12

Hij is ook nog maar 25, dus hij kan zich nog ontwikkelen

19 juli 2020 om 11:12

Zal Barça niet weer eens lekker terug naar de basis moeten en kijken wat er allemaal in de eigen jeugd gebeurt. Staan straks nog alleen maar buitenlanders te voetballen bij Barça als ze doorgaan met dit beleid. Skriniar of koulibaly heb je toch helemaal niks aan man. De enige goede versterking achterin die ze konden halen was de ligt, maar dat hebben ze laten liggen.

19 juli 2020 om 12:40

Ja maar als in de jeugd niks rondloopt dat op dit moment een versterking is wat wil je dan? Ansu Fati en die kleine op het middenveld doen het meer dan goed voor hun leeftijd in dit matig elftal. Maar je kan van hun ook niet gaan verwachten dat ze de kar nu gaan trekken. Het aankoopbeleid is gewoon een chaotische bende geweest de afgelopen tijd. Of wil je heel Masia gelijk in het 1ste gooien??

20 juli 2020 om 12:09

Volgens mij heb je een redelijk team staan. Ik bedoel meer te zeggen dat het geen zin heeft om op deze manier door te gaan. Door maar constant te kopen is Barça zn eigen visie kwijtgeraakt. Naar mijn mening is het zaak om die eerst weer terug te vinden, anders geef je feitelijk je eigen identiteit op en waar doe je het anders nog voor.

19 juli 2020 om 13:13

@Martijnovic. Barca heeft enkel Kevin de Bruyne nodig. Met het behouden van Coutinho en Griezmann en de groei van Frenkie, Dembele en Fati en jong, eigen talent is Barca alweer terug. Deze constructie behoeft alleen de aankoop van de Bruyne. Demiral erbij zou een fantastische bonus zijn. Suarez en Piqué eruit. Die zorgen voor onrust.

Rustig aan. Even interim CL doen. Ze liggen er toch bijna uit en feitelijk is Messi de baas dus wat zou het

19 juli 2020 om 10:11

Ik snap dat bayern geen makkelijke horde is, maar om nou te zeggen dat ze bijna uit de CL liggen terwijl ze een goede uitgangspositie hebben tegen Napoli en dan ook nog eens roepen dat ‘feitelijk’ (denk niet dat je weet wat feitelijk betekent) Messi de baas is, geeft sowieso al aan dat je weinig Barcelona volgt.

Kluivert als tijdelijke interim-trainer. Vervolgens Koeman aantrekken als hoofdtrainer en Kluivert als assistent. Na drie jaar ervaring als assistenttrainter, mag Kluivert opgeschuiven als hoofdtrainer.

Duo Koeman-Kluivert bevalt mij wel. Beiden hebben een Barca-DNA en zijn geliefd onder de supporters. Koeman heeft inmiddels voldoende ervaring als hoofdtrainer opgedaan om nu eens trainer te worden vam Barcelona. Kluivert ken nu veel jeugdspelers en kan ook veel leren van Koeman.

19 juli 2020 om 10:03

Met Koeman als coach kun je nog meteen 3 jaar naar defensief voetbal kijken bij Barcelona. Het is niet dat een coach gespeeld heeft bij Barcelona dat die ook meteen voor hun type voetbal staat.

19 juli 2020 om 10:04

Koeman heeft (gelukkig) aangegeven om eerst zijn werk bij het NL elftal af te ronden. Dat lijkt mij dus ook geen optie voor op korte termijn.

19 juli 2020 om 10:43

Is een tijdelijke interim trainer voor een nog kortere periode dan een gewone interim trainer? Wie er ook in stapt, je moet een tijdelijke trainer aanstellen die de oude spelers gaat laten banken. De nieuwe permanente aanstelling zal namelijk moeten gaan doorselecteren en dat heeft Koeman bij Valencia destijds al de kop gekost. Die tijd komt steeds dichterbij en de nieuwe trainer wordt daarbij niet geholpen door het aankoopbeleid van de afgelopen jaren, maar ook niet door het verkoopbeleid van de afgelopen maanden.

De enige manier waarop ik dit eventueel zie gebeuren is als een tussentijdse oplossing.

Met dit bestuur is alles mogelijk, ze zijn daar helemaal de weg kwijt

Voor Kluivert zou dat een fantastische kans zijn, maar lijkt mij voor Barca niet de beste optie. Klopp zou mooi zijn, maar die gaat Liverpool natuurlijk nog niet verlaten. Gasperini van Atalanta lijkt mij niet verkeerd. Presteert daar geweldig en met mooi voetbal. Of anders is Nuno van Wolves wellicht een goeie en onverwachte optie. Presteert daar uitstekend.

Haha Kluivert, waarom dan? Misschien es tijd om iemand te selecteren op bekwaamheid?

19 juli 2020 om 10:34

ik snap je reactie, maar wie is er dan wel geschikt en beschikbaar momenteel? Een trainer met een goede reputatie waagt zich ook niet direct aan Messilona nu hoor.

19 juli 2020 om 10:43

Ik snap dat echt niet. Men praat Kluivert naar beneden, maar zelf komen ze bijna klaar bij het idee van Xavi als coach. Terwijl hij ook gewoon net als Kluivert een Barca legend is met 1 jaar ervaring bij Al-Sad. Heel vreemd.

19 juli 2020 om 10:57

Oppertunistische trainers met een goede reputatie die willen instappen zijn er altijd hoor. Of ze geschikt zijn is een tweede, maar laten we niet doen alsof niemand Barcelona zou willen trainen. Als ze hem vragen komt een Allegri of Wenger echt wel. Denk alleen niet dat het verstandig is om ze te vragen. Voor een Pellegrini zijn ze te laat, maar anders was dat ook een gerespecteerd trainer geweest die zou zijn ingestapt.

19 juli 2020 om 10:59

Goed verhaa, lekker relevant op mijn reactie ook, gezien mijn laaiend enthousiaste betoog om Xavi aan te stellen.

19 juli 2020 om 11:03

Kluivert en Xavi lijken me behoorlijk verschillende persoonlijkheden, waarbij ik die van Xavi toch wat meer vind passen als rol van coach. Is dus niet zo vreemd om meer geneigd te zijn naar hem dan naar kluivert.

19 juli 2020 om 11:14

@DeArrascante ja dat is zeer vreemd! Ik neem aan dat je exact 0 wedstrijden gezien hebt van Xavi als coach in het MO. Daartegen kent Kluivert de jeugd goed. Zowel van de club als er buiten. Barca moet verjongen, dus zou Kluivert op dit moment meer passen. Of denk jij dat Xavi iedere week ook jeugdwedtsrijden bekijkt van Barca en weet wat er rondloopt

19 juli 2020 om 11:15

Dit gaat misschien vreemd klinken, maar Pochettino. Ja, hij heeft een verleden bij Espanyol, maar wat hij heeft laten zien bij Spurs was zeker niet verkeerd. En omdat zijn waarde nu wel een kleine deuk heeft opgelopen zou ik daar vol op inzetten. Hij laat mooi voetbal op de mat leggen, en schuwt er niet voor om jeugdspelers in te passen.

19 juli 2020 om 11:26

Pochettino heeft het zelf al aangegeven echt niet naar Barcelona te gaan. Het is ook echt een grote clublegende bij Espanyol. Het stadion van Espanyol heeft aan de buitenkant allemaal namen van clublegendes staan en Pochettino staat echt heel hoog op die lijst. Daarnaast snap ik wel dat mensen liever Xavi dan Kluivert hebben. Het is gewoon voor beide een gok, maar Xavi is toch een van de grootste legendes van de club en Kluivert toch niet.

20 juli 2020 om 12:12

De persoonlijkheid Xavi spreekt toch veel meer aan dan die van Kluivert in de Barça cultuur? Ik heb geen idee hoe beide heren zijn als coach, maar gebasseerd op hoe ze als speler waren lijkt me een Xavi meer geschikt om het Barça spel weer terug te laten komen

Waarom niet met Rijkaard proberen?

19 juli 2020 om 10:42

Waarom niet Van Gaal? Dat is de beste coach. En ja, ook beter dan Cruijff. Louis van Gaal is de beste coach ooit. Zoals hij zelf aangeeft hij heeft wat aan totaal het totaal voetbal toegevoegd. Het is een coach met spirit, met ballen. Hij brengt orde, discipline en prachtig voetbal. Dat is wat Barca nu nodig heeft, geen angsthaas. Maar een coach met de mentaliteit van LvG.

19 juli 2020 om 11:09

Blijkbaar zit het je aardig dwars dat een donkere trainer genoemd wordt bij een van de grootste clubs ter wereld, of kan je het niet hebben? Tuurlijk heeft een Barca liever een Klopp of trainers die zich al bewezen hebben. Maar dat ze Kluivert noemen is niet onlogisch, loopt nu meer dan een jaar rond daar en kent de club en jeugd.

19 juli 2020 om 11:24

Hoe kom je erbij dat het hem dwarszit??? Hij gunt het hem zelfs...

19 juli 2020 om 11:32

Omdat hij de opmerkingen van Boussatta erbij moet te halen om zijn statement te maken. Bedoel dat er haast geen donkere trainers te vinden zijn in de top van europa is toch een feit? Maar affijn.

19 juli 2020 om 13:43

Dat lijkt me meer een sneer naar Boussata. Niet zo lastig om dat eruit te halen.

19 juli 2020 om 13:45

Of trek jij de conclusie na zo'n opmerking dat AjaciedRK een verderfelijke racist is? Ik vind dat nogal wat...

19 juli 2020 om 14:57

Ik zou het enorm tof vinden om een donkere Nederlandse trainer bij Barcelona te zien. Net als Rijkaard en Ten Cate eerder. Mooi toch? Ik zou het niet snappen omdat het een relatief onervaren coach is. Heeft niks met kleur te maken. Waarom zou het mij dwars zitten?

19 juli 2020 om 15:00

Grapjes mag je niet meer maken tegenwoordig. Zou heel gaaf zijn om Kluivert aan het roer te zien bij Barcelona. M

De bezem moet door heel Barcelona; niet alleen qua spelers en trainers maar zeker ook qua bestuur. Wat hebben zij gefaald de afgelopen jaren. Barca is afgegleden, zowel sportief als financieel. Kluivert gaat als enige niet de oplossing zijn.

Het seizoen is zo gelopen dat wij als barca supporters hopen dit flop jaar te kunnen afsluiten met een stunt in de champions league verwacht ik er veel van in de huidige staat van barca nee totaal niet, maar mocht setien echt niet de spirit kunnen brengen in het team wat de selectie weer energie kan geven denk ik dat wellicht beter is om nog een keer een frisse adem erin te gooien en het toch te gaan proberen in de CL met de coach van barca B of wellicht toch kluivert maar dan wel als interim coach. Gaat dat wat veranderen aan het aankoop beleid van barca en het bestuur nee totaal niet maar het is gewoon zichtbaar dat deze selectie het nodige vertrouwen in setien en ze mannen niet heeft persoonlijk zelfBedenk ik dat dat is begonnen bij de clasico Toen sarabia zo uit ze plaat ging. Je zou kunnen denken dat dat nodig is in dit barca maar ik denk dat de spelers al heel lang eigen baas zijn mocht een van gaal voor de groep staan die zal ook volledig uit ze plaat gaan dus wat zou het beste zijn een coach plaatsen die durft te renoveren setien durft het blijkbaar niet en hij kan niet de spelers motiveren dat zien we allemaal in de huidige staat het is nog 3 weken voor de CL of het is vollop geloven dat setien het kan omdraaien of ze moeten nu een interim voor de groep gooien. Persoonlijk zelf in de zomer had ik semedo in een ruildeal met cancelo geruild en ik zie dat thiago voor goedkoop is op te halen rakitic omruilen met hem en coutinho toch nog een keer terug halen en hem onder een aanvallende coach dit keer laten spelen en al helemaal een CV kopen García halen

Hoezo gaan ze niet lekker aan de slag met Xavi? Als er een iemand een clubicoon is, is hij het wel. Heeft een duidelijke visie op voetbal, die wellicht weer wat rust kan terugbrengen in die club. Geloof echt wel dat er wat leuks aan gaat komen met de spelersgroep die ze momenteel hebben.

19 juli 2020 om 11:08

Xavi wil niet instappen met dit huidige bestuur is wachten op eventuele terugkeer van laporta of de nieuwe man die barca wil redden font

19 juli 2020 om 11:13

Duidelijk. Een bezem halen door het bestuur halen zou niet gek zijn dan.

19 juli 2020 om 11:22

2021 zijn pas verkiezingen en komt er een nieuw bestuur

Ik dacht toch echt dat Xavi het stokje gaat overnemen. De bezem moet sowieso door de selectie heen .

19 juli 2020 om 11:09

Hij zal pas instappen als het huidige bestuur vertrokken is zei hij

Kluivert Is een topspeler van Barcelona geweest. Heeft toptrainers van dichtbij mogen ervaren. Daarnaast heeft hij in de keuken van verschillende topclubs meegekeken. Speelt allemaal een rol. Daarnaast kan hij met verschillende types omgaan. In tegenstelling tot een Frank de Boer bijvoorbeeld.

Barça moet terug naar de basis. Kappen met al die paniek aankopen en de visie terugbrengen in de ploeg. Die is nergens te bekennen namelijk de laatste jaren. Er lijken eindelijk weer een aantal spelers door te breken vanuit de opleiding, bouw daar een team omheen en accepteer dat je de komende jaren de cl niet gaat winnen, zeker niet als messi weggaat. Het is pijnlijk, maar doorgaan zoals het nu gaat is langzame ondergang van je club. Beetje als AC Milan.

Ik weet niet of Kluivert het in zich heeft om coach te zijn tijdens zo'n hervorming. De status als topvoetballer heeft hij wel, maar helaas zegt dat lang niet alles.

Als de verhalen over de spelersgroep, en dan met name de vedettes waar zijn, is dit natuurlijk geen heel verrassende keuze. Ze lijken totaal niet geïnteresseerd in een trainer die het team beter maakt, maar willen gewoon een ja-knikker die niet doorselecteert en de vedettes hun ding laat doen. Daar zou Kluivert echt uitermate geschikt voor zijn.

Ik weet dat een bepaald slag schuim in hun mond krijgt, als zij het woord ‘verleden’ in combinatie met de naam Patrick Kluivert lezen, maar ALS dit een reeële scenario moet zijn, wat ik mij niet kan indenken, dan doelt men waarschijnlijk op een ad interim klus.

En als een aantal van jullie Patrick Kluivert onervaren vindt, dan is Xavi Hernandez dit helemaal hè. Jullie moeten Kluivert z’n verleden een keer loslaten, want dat is wat jullie onderbuikjes laat borrelen.

Misschien xavi aanstellen als assistent. Went hij vast wat, maar ligt de volle druk niet bij hem. Ik zie barca volgend jaar alleen meer afglijden. Selectie wordt ouder, uit balans en zoveel geld lijkt me er niet beschikbaar.

Op de een of andere manier vind ik Kluivert geen hedendaagse hoofdtrainer, hij heeft een heleboel eigenschappen wel maar mist ook aardig wat. Didactisch vind ik hem minder sterk en hij lijkt me ook geen strenge man terwijl je soms op je sterren moet kunnen staan. Als assistent lijkt hij me beter geschikt ookal heeft hij met jong Twente wel success behaald. Het is een hele grote gok maar misschien werkt het, je weet het niet. Als Barca zijnde zou ik zo'n grote gok niet nemen, aan de andere kant hoeveel mensen wil je hun contract uitbetalen door ontslag. Kluivert staat al op de loonlijst en heeft veel affiniteit.

Kan prima, die gasten weten zelf wel hoe het werkt, tactisch zet hij ze neer, uitvoering gebeurt op het veld. Heeft jaren ervaring op het hoogste niveau. Niet de eerste en de laatste beginnend trainer op dat niveau

Super nieuws... Rijkaard had ook nog niks laten zien als trainer, en heeft Barca tot zeer grote hoogten gebracht.
Kluivert zal dat ook kunnen. Het is een sociale gast, hij krijgt respect op basis van zijn carrière en hij ademt voetbal.

19 juli 2020 om 12:24

Rijkaard haalde de halve finale op het EK en speelde fantastisch met Oranje. Noem het maar niks.

19 juli 2020 om 16:40

Ja en hij degradeerde met Sparta uit de eredivisie in zijn eerste seizoen als club trainer...

Ik gun het die man wel. Leek na zijn periode bij jong Twente toch best een belofte. Helaas door verkeerde keuzes en wellicht wat pech er niet het juiste uit gehaald. Maar ik hoop dat het balletje dan toch wel de goede kant op rolt voor hem. Zoals ik zeg, gun het deze man wel.

Ben ik de enige die kluivert een dweil vind en het verstand en de people skills vind missen om zo’n rol te vertolken? Fantastische speler en barca dna, allemaal goed en wel. Maar naar mijn mening heeft die man niets te zoeken in de top van het voetbal in wat voor bestuurlijke of management functie dan ook. De rollen die hij reeds heeft bekleed heeft hij dan ook puur op naam gekregen naar mijn mening. Als deze man het overneemt dan kan perez volgens mij meteen al plaats maken voor titel 35. De Zidane van Barcelona, jeetje

AC Milan praktijken. Gewoon random oud-spelers naar voren schuiven als coach zonder echt een idee te hebben wat voor ideologie ze hebben. Milan deed dat met Seedorf, Gatusso en Inzaghi. Gatusso was wel goed, maar kreeg de kans helaas niet. Bewijst nu bij Napoli een toptrainer in wording te zijn. Maar de gelijkenis is wel frappant.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren