Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Gijp haalt flink uit naar Genee: ‘Hoe slecht kun je zijn?’

Laatste update:

René van der Gijp heeft dinsdagavond in RTL Boulevard hard uitgehaald naar Wilfred Genee. De storm rondom Veronica Inside is zodoende nog lang niet gaan liggen. Nadat Johan Derksen zich fel uitliet over het verloop van de thema-uitzending rondom racisme, laat nu ook Van der Gijp van zich horen. De houding van Genee ten opzichte van Derksen zorgde ook voor verbazing en woede bij Van der Gijp. De presentator kreeg eerder kritiek omdat hij controversiële uitspraken zou uitlokken, maar maandagavond werd hem juist verweten dat hij Derksen wel heel hard aanpakte.

“Johan wist niet wie bij ons aan tafel zou gaan zitten en hij wist ook niet, en dat wisten we allebei niet, dat hij ons voor het Joegoslaviëtribunaal zou zetten”, doelt Van der Gijp op Genee. “Ik heb nu niet zo’n zin om hem aan het lijntje te krijgen. Wat moet je ermee? Je bent twaalf jaar… G***domme…je bent een team, man. We hebben alles met dat programmaatje gewonnen wat er te winnen viel en dan ga jij in een uitzending, die in dit geval cruciaal is voor Johan, hem openlijk afvallen? Hoe slecht kan je zijn?”

“Hoe slecht kan je zijn”, herhaalde Van der Gijp. “Ik ben zo teleurgesteld in dat ventje. Johan was tien seconden na de uitzending weg en ik na twintig seconden. Maar we hebben het wel via de mail en via de app kenbaar gemaakt. Ik denk dat Genee hier toch heel erg verkeerd aan gedaan heeft, maar dat wist-ie zelf ook wel na de uitzending hoorde ik van iedereen. Maar ja, hij heeft ervoor gekozen. Ik hoorde dat-ie zei dat hij juist datgene had gedaan wat hij van tevoren had voorgenomen om niet te doen.”

Veronica Inside zal nooit meer hetzelfde zijn, zo voorziet Van der Gijp. “Ik laat mij nooit meer door Genee een zin uitspreken die iets ontlokt. Dat zal ik nooit meer doen. Nooit meer. Je bent nu zo op je hoede. Het wordt een totaal ander programma. Als Johan dan ook nog met een zak van vier kilo aardappelen naar Hilversum rijdt, dan moet je gewoon zeggen: Jongens, dit heeft geen zin meer. We hebben hem duidelijk gemaakt dat we absoluut klaar met hem zijn en dat het wat ons betreft gewoon de laatste uitzending was.”

“Dit komt niet meer goed”, benadrukt de oud-voetballer. “Wij hebben een contract met John de Mol. Maar als wij De Mol uitleggen dat het zo niet verder kan, dan is De Mol de laatste die zal zeggen: ‘Ik houd je aan je contract’. Het programma zal vanaf nu nooit meer hetzelfde zijn. Met name omdat die tik die we van hem gehad hebben, daar stappen wij niet zo makkelijk overheen. Hij kan nog met een uitleg komen, een keer en niet nu, die voor ons te accepteren is, maar dan moet-ie wel met iets goeds komen. Johan heeft mij gisteren een mailtje gestuurd en daar sta ik honderd procent achter.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ondanks dat Wilfred wel een beetje neutraal moet blijven heeft hij z’n maatjes wel in de steek gelaten door er vol tegen in te gaan en alsof tie er niks mee te maken had.

23 juni 2020 om 19:51

Dat is het hele punt, hij bleef niet neutraal. En buiten dat is het format van het programma niet per se dat Genee de neutrale interviewer van Derksen en Gijp is. Het is inderdaad een team, waarbij Genee degene is die smeuïge opmerkingen ontlokt.

23 juni 2020 om 20:05

Ik vind persoonlijk ook niet dat Genee neutraal had moeten zijn. De presentator van het gesprek had dit echter wel gewoon moeten zijn. Genee maakt een belangrijk deel uit van de richting die aan de gesprekken worden gegeven. Ik zou graag hebben gezien dat hij er zelf bij had gezeten om zijn eigen rol te bespreken. Hij had nooit de rol van de neutrale presentator moeten krijgen tijdens de aflevering. Dan was hij ook wat oprechter overgekomen naar het publiek en zijn collega's.

23 juni 2020 om 20:13

In het format zoals het gisteren was had dat zo moeten zijn inderdaad. Mijn inziens hebben ze met dat hele format de plank misgeslagen. Het was misschien interessante tv, maar de gasten hebben niks toegevoegd aan de discussie of het verdere debat hierover. Ze hadden gewoon in het normale format verder moeten gaan, er nog eens even over hebben geluld en weer over tot de orde van de dag.

23 juni 2020 om 20:48

Genee had gehoopt met deze uitzending definitief zijn naam te vestigen als goede talkshowhost. Dat merkte je aan alles. Hij werd ook helemaal onrustig toen het ineens hard tegen hard ging tussen Bousatta en Derksen. Ze hadden er inderdaad een neutrale presentator neer moeten zetten, was voor alle partijen beter geweest.

23 juni 2020 om 21:52

Dit doe je gewoon niet achter je mensen hun rug om. Als Gene deze mening had dan had hij het vorige week direct moeten zeggen en nu ging hij fel tegen hun in. Heel smerig gedaan vooral door Genee. Hij zet zijn eigen mensen voor het blok.

23 juni 2020 om 22:02

Genee had ze vooraf moeten informeren. Hij hoeft natuurlijk ook niet alles wat Johan zegt goed te keuren. Maar zo in de val lokken is wel huichelaarij.

23 juni 2020 om 22:03

Genee heeft vorige week toch gezegd dat de opmerking niet kon.

23 juni 2020 om 22:05

Hij dacht wss ik ga mijn carrière redden bij BNR en op tv. Eindstand tgraat.

23 juni 2020 om 19:51

Het was achteraf gewoon niet handig om hem als presentator te behouden voor deze aflevering met andere gasten erbij. Hij kroop in een hele andere rol dan dat hij normaal aanhoudt en dat viel mij ook een beetje verkeerd, alsof hij z'n eigen carriere wou redden ofzo door zogenaamd neutraal over te komen.

23 juni 2020 om 19:54

helemaal met je eens consy!

23 juni 2020 om 19:55

Ik vond juist dat hij in exact dezelfde rol als anders zat. Of dat slim of goed was is wat anders

23 juni 2020 om 20:03

Dat had geen verschil gemaakt. Dan nog had hij de aanval richting Derksen gezocht en haddden we exact dezelfde discussie gehad. De daden van Genee tonen toch vooral aan dat meneer zelf en enkel hij buiten schot wil blijven en heeft daar z'n collega's door voor de bus gegooid. Dit kon je aan zien komen.

23 juni 2020 om 20:09

volkomen met je eens ze hadden iemand anders er neer moeten zetten

23 juni 2020 om 23:29

Hij is toch altijd al zo geweest? Dat zie je in zijn programma en andere zaken waar hij op komt (radio en TV) is gewoon een gluiperd. Dat mag, dat kan maar ik vond hem nooit zo leuk. Je ziet wat hij doet en vind het gek dat hij nu pas door de mand valt. Hij is iemand die zegt dat je belletje trek moet doen en dan word je gepakt en ontkent hij alles. Gewoon een laffe man.

23 juni 2020 om 20:04

Genee was maar met 1 ding bezig en dat was proberen zijn carrière te redden tov zijn tafelgenoten. Daar heeft hij glansrijk in gefaald. Als in Derksen of Gijp was zou ik zeggen: ik wil graag door, maar dan met een andere presentator. Genee kun je niet vertrouwen en heeft ook aangetoond een zeer zwakke gespreksleider te zijn zodra het serieus wordt.

23 juni 2020 om 20:16

Vind het niet per se onlogisch dat Genee voor zichzelf de meubelen wil redden, hij heeft nog een carrière voor zich. De andere twee zijn allang binnen joh, ook geen kleine kinderen meer. Dat hij er dus harder ingaat en Derksen wat kritische vragen stelt, vind ik dus niet zo gek. Wat mij vooral verbaasd is dat je van te voren je collega niet even laat weten dat je twee mensen uit hebt genodigd om over dit onderwerp te praten, dat is wel zeer kwalijk. En volkomen begrijpelijk dat zowel Johan en Gijpie hier zeer verbolgen over zijn.

23 juni 2020 om 20:26

Ik weet niet of je oudere collega’s hebt, maar ik verzoek ze in ieder geval heel erg uit te kijken met jou. 12 jaar maken ze zo’n programma en jij vindt het oké dat Genee z’n straatje schoon veegt? Als hij geen schuld zou hebben aan die situatie dan kan ik er nog inkomen, maar hij is onderdeel van het hele programma en mede verantwoordelijk voor de gesprekken die gevoerd worden.

23 juni 2020 om 20:31

Ach hou toch op. Johan is een volwassen man die deze voorzetjes zelf maar al te graag inkopt. Je kunt ze ook gewoon laten lopen namelijk.

Genee had twee dagen van te voren moeten zeggen: Johan dit is wat er gaat gebeuren en dit is wat je te wachten staat. Dat ie zoiets niet doet vind ik zeer kwalijk. Dat ie Johan een kritische vraag stelt, ach man.. Dat leeft toch in het land, nogal wiedes.

23 juni 2020 om 20:40

Mijn reactie was in eerste instantie niet richting jou bedoeld, maar richting Remcob. Misschien dat je dan alsnog achter jouw mening blijft staan. Johan is verantwoordelijk voor de dingen die Johan zelf zegt, Genee is daar niet verantwoordelijk voor. Het feit dat je zegt dat Genee voorzetjes geeft, is dan toch al een bewijs dat Genee onderdeel van die hele show is en daarmee toch ook medeverantwoordelijk voor de inhoud van wat besproken wordt. Daarnaast nam hij gisteren de rol als presentator op zich in het gesprek tussen 2 'kampen' die het niet met elkaar eens zijn. Als presentator hoor je altijd objectief te blijven. Dan mag hij best Johan terecht wijzen, maar dan had hij dat ook andersom mogen doen richting Dries. Ik denk dat Genee dit meer heeft gedaan om de gasten de ruimte en support te geven om die ene keer dat ze er zitten hun verhaal duidelijk te laten vertellen dan om Johan af te vallen, maar in de praktijk is dit wel gebeurd en snap ik dat je je als team in de steek gelaten voelt door Genee.

23 juni 2020 om 20:50

Nou goed, verschil van mening prima. Wil alleen nog even toevoegen dat het niet nodig was dat Genee Dries terecht had moeten wijzen. Dries zette zichzelf al vrij snel buitenspel namelijk

23 juni 2020 om 21:46

Moii, Johan en Gijp koppen de voorzetjes met alle liefde in maar het is Genee die de voorzetjes met alle liefde geeft om een reactie uit te lokken. Dat zoen ze al jaren en over het algemeen met veel succes. Gister speelde Genee de onschuld zelve en probeerde alles in de schoenen van Derksen te schuiven. Genee is gewoon een Judas eerste klas.

24 juni 2020 om 12:34

Als je reactie richting mij bedoeld was, dan zou ik je willen aanraden om een cursus begrijpend lezen te volgen. In mijn reactie zeg ik juist dat Genee niet zo met zijn collega's kan omgaan en dat ze er beter aan doen om zonder hem door te gaan. Hoe jij daar uit haalt dat oudere collega;s met mij uit moeten kijken, daar ben ik heel benieuwd naar, maar volgens mij kraamde je gewoon onzin uit en probeer je dat goed te praten door te zeggen dat het een reactie op iemand anders was....

23 juni 2020 om 21:45

Het isvaltijd afzeikTV naar 3e geweest maar nu overkomtvhet hun zelf, is de hele wereld slecht. Een beetje zelfreflectie zou die gasten niet misstaan.

23 juni 2020 om 22:16

Als ervaren VI kijker merkte ik dat Genee vooral veel stuntelde en niet op de juiste woorden kon komen. In die situaties probeert hij alsnog snel te praten en flapt hij er vanalles uit, zonder echte bedoelingen. In de praktijk heeft hij hen in de steek gelaten, maar het was niet zijn intentie dus vergeving is op zijn plaats.

24 juni 2020 om 00:29

Is dit niet een grote publiciteitsstunt? Gijp en Derksen hebben toch ook al eens 'slaande ruzie' gehad en zaten een week later toch ook weer met elkaar aan tafel alsof er niks gebeurd was? Jongens, storm in een glas water, geef ze een flinke bak geld en ze houden dit toneelstuk tot in lengte van dagen vol.

24 juni 2020 om 04:45

Het is werkelijk zo triest om te zien. Kijk nou eens, volwassen figuren hier die zo aan het speculeren zijn over 3 mediageile clowns."Het komt nooit meer goed"Net bzoals toen met die "ruzie" tussen Gijp en Derksen toen zeker? Terwijl ze doodleuk nog elke avond hun showtje deden.En ook nu is het programma zgn "in gevaar"Altijd komt er ruzie in dit showtje, als de kijkcijfers dalen. En keer op keer lukt het ze ook om weer relevsnt te worden.De mensheid is letterlijk 0,0 vooruit gegaan qua ontwikkeling.

24 juni 2020 om 05:23

Dat is het platform van dit programma,platvloerse humor!Als jij denkt dat dit gespeeld is,heb jij imo niet goed opgelet!Ik irriteer mij aan die aangeschoven snollen bij Beau .Witzenhauzen ofzo!Die vraagt:stel jij jou voor er was aangifte gedaan??is het niet eerder:stel jij jou voor,er wordt aangifte gedaan! Dat is het hele idee van een hypothese!Of kan men ook zeggen, stel jij jou voor er was een w2 oorlog!

Genee is vervangbaar, Johan en René niet, 1+1=2 lijkt me. Hopelijk dat ze er nog uit kunnen komen want Genee is niet iemand die je zomaar vervangt natuurlijk.

23 juni 2020 om 19:53

Sws een presentator van niks. Verwacht dat die deze zomer wel wordt vervangen. Zijn er genoeg die beter zijn.

23 juni 2020 om 19:57

Dat valt wel mee, er zijn er weinig zo scherp als Genee.

23 juni 2020 om 20:03

Ben wel gecharmeerd van Milan van Dongen van Fox Sports. Lijkt mij een uitstekende vervanger van Genee.

23 juni 2020 om 20:04

Genee vervangen voor Harry Mens wat een geweldige tv zal dat zijn 😂

23 juni 2020 om 20:05

Maar in de rol bij Veronica Inside is hij niet bijster moeilijk te vervangen. Er zijn wel meer goede presentatoren, maar eigenlijk geen persoonlijkheden binnen het voetbal zoals Derksen en Van Der Gijp. Nu denk ik overigens dat Derksen ook wel te vervangen is, maar niet als Derksen en Van Der Gijp solidair naar elkaar zijn. Dan kan of VI, of Genee het schudden.

23 juni 2020 om 20:15

Hélène kan het ook, maar ik denk dat er maar weinig mensen aan kunnen wennen als zij daar gaat zitten, die moet het lekker bij CL-avondjes bij Veronica houden denk ik. Misschien een van de Jakhalzen.

23 juni 2020 om 20:43

Misschien dat het een positief effect heeft, dat er een vrouw bij zit. Ik zou helene prima vinden. Iemand anders noemde Hansie als presentator. Zou ik ook niet verkeerd vinden

23 juni 2020 om 21:13

Ik zat ook direct aan Helene te denken. Vind haar wel gepast en houdt zich goed staande in een mannenwereld. Ook niet geheel onbelangrijk is dat ze een goede klik heeft met Gijp en Derksen.

24 juni 2020 om 00:45

Ik denk dat Hélène René en Johan harder aanpakt dan Genee

24 juni 2020 om 01:37

Wellicht,maar zonder Derksen en v/d Gijp is het programma zo goed als waardeloos.Tenzij men het concept ala rondo of dat andere programma op nos wil!

24 juni 2020 om 07:25

Wat een onzin. Het is juist een hele goede presentator. Is altijd scherp, houdt het tempo er perfect in en heeft de juiste humor voor dit programma. Dat je hem geen leuke man vind is iets anders

23 juni 2020 om 19:53

Je reactie is een beetje tegenstrijdig. Verder is Genee al jaren de best mogelijke presentator gebleken voor dit programma. Storm waait wel weer over, kan me 2014 nog wel herinneren en dat columnpje van Dersksen, dat was veel harder.

23 juni 2020 om 20:08

Ff als reactie op iedereen, ik denk dat Genee vervangbaar is, maar wel erg moeilijk te vervangen, omdat hij gewoon uitstekend bij de heren past, daarom is het niet ideaal natuurlijk. Zonder Johan en/of René valt het programma in duigen, daarom zijn die niet te vervangen en Genee wel.

23 juni 2020 om 23:34

Heel random maar doet mij denken aan Two and a Half men. Charliee Sheen vindt iedereen leuk, de broer niet en die wordt altijd belachelijk gemaakt. Is hetzelfde met Genee, heeft geen voetbal carriere gehad, loopt altijd met zijn gesponsorde kleding en horloge in beeld, alles overdreven, gladjanus dus dan moet je iemand hebben die vlot is, scherp uit de hoek kan komen maar ook shit over zich heen moet/gaat krijgen en dit kunnen slikken. Zet je daar iemand anders neer, is de dynamiek inderdaad niet zoals het moet.

23 juni 2020 om 19:53

Genee is vervangbaar, maar niet zomaar? Bedoel je daarmee te zeggen dat hij uniek is in z'n vak, of begrijp ik je verkeerd? Want zoals ik het nu lees is het tegenstrijdig.😅

23 juni 2020 om 19:53

"Genee is vervangbaar" en een zin later "Genee is niet iemand die je zomaar vervangt" hmmm

23 juni 2020 om 19:56

Iedereen is vervangbaar, maar Genee is wel de beste presentator voor dit programma. Zijn vertrek zou dit programma net zo goed verzwakken als het vertrek van Johan of Rene.

23 juni 2020 om 20:04

Ff als reactie op iedereen, ik denk dat Genee vervangbaar is, maar wel erg moeilijk te vervangen, omdat hij gewoon uitstekend bij de heren past, daarom is het niet ideaal natuurlijk. Zonder Johan en/of René valt het programma in duigen, daarom zijn die niet te vervangen en Genee wel.

23 juni 2020 om 20:40

@kelderklas En hier stel je dat Genee vervangbaar is maar o zo goed past bij jouw heren. Zou er dan een vervanger zijn die ook goed past bij de heren? Behalve Maxim Hartman niemand anders. Dus is Genee toch niet vervangbaar in dit programma? Hahaha, wederom wartaal van je. Enne Derksen.....die is vervangbaar. Door v Hanegem. Dan heb je weer een fantastische show, als Genee en Hanegem hun ruzie bijleggen.

23 juni 2020 om 21:12

Soms is het gewoon beter om niks te zeggen....wat een wartaal!

23 juni 2020 om 21:17

@kelderklass - Hoezo is Johan niet te vervangen? Johan heeft de afgelopen maanden niks zinnigs of inhoudelijks meer gezegd. Alleen het promoten van boeken was wel leuk gedaan. Genee is niet te vervangen omdat hij vaak zijn mond houdt en de jongens hun gang laat gaan en het gesprek weer op het juiste moment afkapt om weer een nieuw onderwerp in te gooien. Rene heeft authentieke humor en weet wedstrijden op een lollige manier te analyseren. Zijn vriend Casper van Eijck zei nog over Rene "dat hij zo gek nog niet is. Als je zijn grappen weghaalt, dan zegt hij echt wel zinnige dingen." Maar Johan daarentegen, die loopt alleen met azijn te spuwen, dit staat hem niet aan, en dat staat hem niet aan. Voetballen was vroeger altijd beter. Oude grappen die hij al 100 keer heeft herhaald. Derksen was vroeger nog wel leuk en scherp, maar is de laatste tijd echt niet meer de "oude".

23 juni 2020 om 20:04

Genee is totaal niet vervangbaar. Daar onderschat je hem. Als iemand vervangbaar is in dat format is het Van der Gijp, zet er een andere voetballer neer die bereid is af en toe een annekdote neer te kwakken en iedereen is van der Gijp vergeten. Hij is over zijn hoogtepunt heen (een jaar of 6), toen het nog leuk was en de verhalen niet 100x herhaald werden

23 juni 2020 om 20:09

@29er haha ik vind juist vd Gijp autentiek en dus niet vervangbaar. Een Derksen is beetje zo jaren '2000. Zijn verhalen te vaak uitgemolken en grappen te vaak herhalend.

24 juni 2020 om 07:30

@mrkrillin Mee eens. Ik vind Derksen de laatste jaren steeds minder leuk worden. Ik denk zelfs dat als Kieft of Boskamp zijn plek vervangt, dat het programma even leuk blijft. Maar ieder zijn mening natuurlijk

23 juni 2020 om 20:05

@kelderklas. Is Genee nu wel of niet vervangbaar volgens jou? Je bent zo tegenstrijdig. Of moet je weer afwachten wat Derksen ervan zegt om je eigen mening te vormen? Kom op, je kunt deze beslissing echt wel zelf maken.

23 juni 2020 om 20:38

Bijzonder dat niemand hier een slimme media strategie van de heren herkend. De uitglijder van Derksen zal dan wel niet gepland zijn, maar de reacties na de uitzending zeker wel.

23 juni 2020 om 20:45

@thijsmartens. Ik ben het volledig met je eens. Dit is puur voor de bühne om het programma te hypen en daarmee nu alvast de interesse voor eventuele spinoffs van dit programma te wekken. Dus dat heb je goed gezien.

23 juni 2020 om 21:34

Hmm.. denk niet dat het gepland is. Volgende week is de laatste uitzending en daarna zijn ze 2 maanden van de buis, dus nu hypen is zinloos. Wel denk ik dat ze volgende week skippen en volgend seizoen gewoon doorgaan. John de Mol is natuurlijk ook niet op zijn achterhoofd gevallen.

24 juni 2020 om 01:01

Misschien een rare, maar Humberto Tan zou ik daar graag zien zitten.

Dit kon je van mijlenver aan zien komen. Aan alles zag je gisteren dat Van Der Gijp er helemaal klaar mee was. Je kunt mensen waarmee je jarenlang werkt niet zo voor de bus gooien en denken dat je er vervolgens wel mee wegkomt. Genee had zich direct afzijdig moeten houden als er weer eens iemand of een groep op de hak werd genomen als je dan toch het morele kompas wilt zijn. Nu komt Genee heel anders over en daar heeft hij het zelf naar gemaakt. Het ging 'm duidelijk niet om dat morele kompas, maar om zelf buiten schot te blijven. Ik geloof ook niet dat Genee van tevoren niet wist dat hij dat zou doen. Daar waren de belangen te groot voor. Meneer had de kritiek aan zijn adres en de solidariteit van Gijp denk ik gewoon enorm onderschat.

23 juni 2020 om 20:38

Ten eerste denk ik dat Genee weldegelijk uniek is in zijn rol van dit programma. Ten tweede had ik het idee dat Genee wel open stond voor verandering en schuldbewuster was over de impact. En dat hij ergens de hoop had dat Derksen ook iets meer zou opschuiven naar een positie waarin hij meer het boetekleed zou aantrekken dan dat hij nu deed.

23 juni 2020 om 20:45

Is genee schuldbewust of carrierebewust? Ik vond het gisteren meer op het laatste lijken

23 juni 2020 om 20:58

Ja dat zou ook kunnen, hij is er gehaaid genoeg voor denk ik.

24 juni 2020 om 00:06

Wellicht, maar daar is hij natuurlijk wel veel te laat mee. Je kunt in zo'n situatie niet van twee walletjes eten. Jarenlang voorzetten, voeren en vissen naar opmerkingen die op en over de grens gaan en op het allerlaatste moment als het kwaad al geschied is ineens Derksen voor de bus gooien is enkel te verklaren door zelfpreservatie. Althans, dat is mijn gedachte erover. Het was namelijk ook niet zo dat hij Derksen alleen van nuance wou voorzien. Het was simpelweg een kruisverhoor en een directe aanval op Derksen. Je zag het van mijlenver aankomen. Alles wat ik gisterenmiddag al voorspeld had, is ook uitgekomen.

Krijg nu toch een beetje het gevoel dat de heren bij VI niet zo goed kunnen omgaan met een beetje tegengas. Die zijn natuurlijk gewend dat ze alles in de studio kunnen verkondigen zonder tegenspraak. Dan stelt er eindelijk iemand wat kritische vragen en dan wordt het meteen gezien als verraad. Genee opeens ook een vijand van ‘het volk’, wat een onzin zeg. Vind dat Derksen en Gijp zich wel erg opstellen als lichtgeraakt en fragiel. Beetje ophef gehad en gewoon lekker doorgaan nu.

23 juni 2020 om 19:55

Bullshit natuurlijk... Veelal worden de scherpe opmerkingen gemaakt vanwege een voorzet van Genee... En nu ineens de heilige uithangen... Dan heb je gewoon twee gezichten

23 juni 2020 om 20:00

Maar dat was toch al lang bekend? Dat hoort toch ook juist bij het programma? Genee lokt opmerkingen uit om vervolgens die opmerkingen af te keuren. Nu is de storm groter, dus zijn afkeuring ook. Dat is de rol van Genee. Ik denk ook dat die houding een positief resultaat heeft gehad voor het programma VI; men ziet dat er binnen het programma kritisch met elkaar omgegaan kan worden en problemen besproken kunnen worden. Ook dit moet niet groter worden gemaakt dan het is.

23 juni 2020 om 20:07

@patrick "en nu ineens de heilige uithangen, 2 gezichten" Hoezo? ik vond het altijd een gluiperd maar kan toch dat hij oprecht was. Hij voelde aan dat dit serieus is. Sprak telefonisch o.a. met Ruud en Humerto. Gaf duidelijk aan, is een andere VI dan normaal en leek nogmaals te beseffen dat ze te ver gegaan zijn. JD had alles kunnen voorkomen door gewoon sorry te zeggen. Hij roept altijd mans ik laat me niet de mond snoeren, maar nu was het juist mans als hij gewoon gelijk zei domme grap, excuses als ik mensen pijn heb gedaan.

23 juni 2020 om 20:15

@krillin fantastische nickname allereerst

Maar om op je reactie te reageren. Een excuus van Johan was de makkelijke weg voor hem, echter staat hij hier totaal niet achter moet je dan zwichten voor de menigte?

23 juni 2020 om 20:26

@mrkrillin Precies, er is ook helemaal niks mis met fouten maken, zolang je daarna gewoon inziet dat je verkeerd zat. Iedereen die je het dan vergeeft en we kunnen verder. Helaas was Johan daar te koppig voor. Jammer, want het is geloof ik wel echt een goed mens!

23 juni 2020 om 20:29

@G0D3NZ0N3N Ja, soms moet jd zwichten om vrede te behouden. Eerlijk het gaat ook nergens over. Als je een man en redelijk wilt zijn, is excuses aanbieden voor misplaatste grap totaal niet iets groots gevraagd. Zou juist van volwassenheid getuigen. Hij mag best zeggen, dat hij het niet begrijpt, maar als mensen gekwetst zijn, excuses daarvoor. Grap was gericht aan die agressieve rapper. Kijk wat er nu allemaal gebeurd. Online oorlog - hij is hier ook van op de hoogte -, sponsers lopen weg, je relatie met het team onder spanning. Dit allemaal omdat hij te trotst is om sorry te zeggen.

23 juni 2020 om 21:41

Dat laatste is niet waar Krillin. Zoals Johan aangaf hoorde je niemand de eerste twee dagen, terwijl 800.000 kijkers het fragment gezien hadden. Die online oorlog, sponsors etc is ontstaan doordat een aantal bekende BN’ers (toevallig degenen die ooit door de tang zijn gehaald in VI) heel hard is gaan schreeuwen. De stille meerderheid weet wel beter. En als je toch een oorzaak wil vinden van dit alles? Richt je dat op de persoon die Zwarte Piet hun ho*remoeders, Zwarte Piet ik sla je in je gezicht heeft geroepen. In jouw woorden: die persoon was te trots om sorry te zeggen

23 juni 2020 om 19:55

Denk dat ze niet zo goed tegen hypocriet gedrag kunnen. Je kan niet altijd degene zijn die uitspraken probeert te ontlokken om programma te maken dat opheft creeert, maar als er dan stront aan de knikker is met die uitspraken dan ineens de heilige maria gaan uithangen.

23 juni 2020 om 19:57

Montana , inderdaad , maar vooral omdat het ook een vriend is, zo iets verwacht je niet van een vriend.als het een ''gewone'' collega was dan kan je nog zeggen dat je professioneel met elkaar om kan gaan.. maar professioneel omgaan met een vriend die je in je rug steekt kan niet.

23 juni 2020 om 20:08

je kan ook niet diegene zijn die iedereen bekritiseerd en over iedereen een mening hebt, maar zelf niet tegen een beetje kritiek kunnen. Genee speelde het niet netjes, maar Derksen en Gijp slaan de plank wel aardig mis

23 juni 2020 om 20:31

Volgens mij is Johan Derksen altijd degene die zegt dat ie met Wilfred Genee goed werkt als collega's, maar dat hij hem niet zou uitnodigen op z'n verjaardag. En nu is het ineens een vriend?

23 juni 2020 om 21:48

Idd Lovre, volgens mij zijn die 2 alles behalve vrienden. Ze respecteer(d)en elkaar wel als collega's, maar ze verkondigen idd ongeveer al 20 jaar geen vrienden te zijn.

23 juni 2020 om 19:56

Je weet totaal niet waar je over praat. Het gaat niet om de woorden . Het gaat erom dat wilfred hun gewoon keihard naait en tegen ze in gaat terwijl ze een team horen te zijn. Ja dat is verraad ja.

23 juni 2020 om 20:01

@Feamtime. Kan zo zijn maar veegeet niet, gisteren was het anders. Was het geen normaal Vi programma maar kwam er een serieus onderwerp aan bod, dan gaat dat ook anders. Waren ze blijkbaar niet op voorbereidt maar nu lopen huilen vind ik wel erg makkelijk. Blijkbaar vinden ze Genee's optreden veel erger dan het onderwerp en wat er gebeurd is. Belachelijk. Uiteindelijk kan je zeggen niet slim gedaan van Genee maar hij mag zich opstellen zoals hij wil. Ze moeten nou niet de slachtoffertje gaan spelen hoor. Belachelijk.

23 juni 2020 om 19:57

Daar gaat het helemaal niet om. Gijp en derksen kunne prima kritiek verdragen. Het gaat om het heilige boon gedrag van genee.. denk dat het als een mes in de rug voelt van gijp en derksen. Daar gaat het om..

23 juni 2020 om 19:58

Exact, eigenlijk bizar. Een beetje de slachtoffertjes willen spelen. Dit was een serieus onderwerp en daar mag Genee wat van vinden en die vond dus ook meteen het programma minder belangrijk en wilde terecht een punt maken tegenover Derksen maar blijkbaar mag dat niet, belachelijk. Zo te zien vinden Derksen en Gijp het onderwerp helemaal niet zo belangrijk want ze maken zich hier meer druk om zo te zien. En dan zielig lopen doen, terwijl Kraay altijd afgebrand wordt en een Derksen hem eruit wilde gooien. Vreemd en best hypocriet.

23 juni 2020 om 20:06

De heren krijgen toch al jaren kritiek van allerlei programmas en gaan daar beter mee om dan de meeste in de voetbalwereld lijkt mij.

23 juni 2020 om 20:07

Ben ik helemaal mee eens. Genee heeft vorige week nog 2x gevraagd of het wel zo'n handige uitspraak is. En ondanks dat het een team is hoef je het niet met alles eens te zijn. Genee was gister gewoon kritisch en de overige heren bestempelen dat als matennaaierij. Verder vind ik het wel een beetje huichelachtig dat voornamelijk Gijp er gister niks over gezegd heeft. Terwijl hij blijkbaar al aan tafel aan het koken was.

23 juni 2020 om 20:07

Ik denk dat het er meer om gaat dat de tegengas kwam uit onbekende hoek en van een persoon die zelf mede-verantwoordelijk is voor de rellen bij VI.

23 juni 2020 om 20:19

Jarenlang de Manolevjes van deze wereld zwart maken, maar oh wee als het ze niet zint. Die houding van Gijp was binnen 2 minuten duidelijk: hij moest daar niet zijn en had er geen zin in. Derksen kreeg een keer een weerwoord ipv dat hij in een monoloog zelf raaskalt. Kan ie zo te zien niet zo tegen.

24 juni 2020 om 00:12

@jansen Joenite - dat is wel wat gemakkelijk. Het probleem is dan ook niet dat ze alle drie wellicht verschillende meningen over de situatie hebben, maar dat Genee jarenlang meewerkte aan het zwart maken van de "manolevjes" van deze wereld, maar nu ineens 180 graden draait, voor mij overduidelijk uit zelfpreservatie. Het is namelijk niet zo dat hij Derksen van nuance wou voorzien of hem wou helpen z'n reputatie weer wat op te vijzelen. Dit was een regelrecht kruisverhoor en min of meer een directe aanval op Derksen. In dat geval ben je naar mijn mening echt alleen op uit om jezelf buiten schot te laten en daar offer je de anderen voor op. Dat maakt het erg kwalijk, niet dat hij het niet eens is met de 'grap' en uitspraken van Derksen.

24 juni 2020 om 13:42

Deze uitzending was natuurlijk ook niet het standaard voetbalgezwets wat ze normaal doen, maar werd er een serieus onderwerp aangesneden. Dat vergt m.i. ook een ander soort presentator. Tuurlijk ging Genee daarin iets te ver, maar het zou belachelijk zijn als hij Derksen maar moest gaan helpen terwijl hij de uitspraak zelf doet.

23 juni 2020 om 20:38

Daar heb je gelijk in. Kan mee een fragment herinneren waarin de mannen zitten te kijken naar een fragment waarin Harry Mens René belachelijk maakte. René trok dat echt niet, was zichtbaar geagiteerd en ging vol in de aanval. Mens mocht van René niks over de intelligentie van mensen zeggen terwijl René hem wel de slechtste interviewer van Europa mag noemen. Vind het normaal een leuk en luchtig programma maar ze hebben wel hun egootjes en zijn snel op hun teentjes getrapt.

23 juni 2020 om 23:11

@sniewaar
De spijker op zijn kop. Gijp en Derksen hebben overal een mening over maar er wordt nooit aan tafel om uitleg en onderbouwing van die mening gevraagd. Gijp en Derksen hebben kritiek op iedereen maar zijn (sinds hun ruzie een paar jaar terug) gek genoeg nooit kritisch naar elkaar. Hier moet Derksen met standpunten en een onderbouwing komen en faalt hij hopeloos. We zagen Gijp bij Pauw. Als het ergens over gaat weet hij niets te melden.

Snap Johan en Gijp helemaal. Jarenlang uitspraken ontlokken en weet ik wat allemaal en dan gister opeens de moraalridder spelen die Johan wel even uitlegt hoe het allemaal zit en wat ie verkeerd doet. Bah bah. Was geen best optreden Wilfred.

Zoals elk jaar afsluiten met een rel. Volgend jaar beginnen ze gewoon weer alsof er niks aan de hand is.

Een glas, een plas en alles blijft zoals het was.

23 juni 2020 om 20:11

niet alles, de kijkcijfers schieten weer omhoog.

Werkelijk het enige programma waar nog enigszins wat gezegd wordt wat niet totaal voorgeprogrammeerd is. Dit stoppen zou echt zonde zijn voor het hele amusement wat er hedendaags nog is op televisie.

24 juni 2020 om 00:00

Klopt, zou erg zonde zijn. Die gaan gewoon door met ze 3e lijkt mij.

Even off topic, zie ik nou een speedy J avatar?

24 juni 2020 om 04:39

Ook het enige programma waar grappen 100000x herhaald moeten worden over de jaren heen, waar ze nog steeds expres namen verkeerd moeten uitspreken en waar men oprecht amper voetbalverstand heeft. Als ik café-praat wil horen, zijn podcasts een veel beter alternatief. VI is een beetje een trieste vertoning van zichzelf geworden over de jaren heen.

Genee wou teveel mediator spelen en ging hier volledig de mist in. Of het was een taak van bovenaf of het is een geval van Genee die zichzelf overschatte.

23 juni 2020 om 20:09

Genee wou naar mijn mening zelf volledig buiten schot blijven. Ik geloof niet dat hij voor de show hele andere intenties had als na de show. Dit was voor mij in ieder geval duidelijk gepland en hij heeft de solidariteit van Van Der Gijp en de kritiek jegens zijn persoon gewoon hevig onderschat.

Pff gaat lekker. Snap deze reactie wel van Rene. Hoop dat ze er toch uit kunnen komen. Of gewoon Wilfred vervangen.... Al zijn er natuurlijk meerdere problemen geweest tussen hen in het verleden. Die zijn ook opgelost.

23 juni 2020 om 20:11

ze zullen deze week wel weer bij een van de valk gaan eten met de directeur zoals ze zovaak gedaan hebben. al zal de directeur niet meer zoveel eten als voorheen denk ik

23 juni 2020 om 20:25

Directeurtje zal inderdaad slechts een salade eten. Johan eet niks, Wilfred wat radijsjes en Gijp een biefstuk. Komt helemaal goed.

23 juni 2020 om 20:19

Gijp en Johan vervangen bedoel je

23 juni 2020 om 20:25

Nee, dat bedoel ik niet.

23 juni 2020 om 22:38

Ja, laten we de mensen waar de show om draait en die de show maken ver angen, goed idee!!

Vanuit hun kant is het begrijpelijk en dat heeft Genee toch onderschat. Het lastige is dat dit programma normaal een babbeltje is, even over voetbal etc. Maar nu kwam er echt een serieus onderwerp op tafel en daarin heeft Genee zich in laten meeslepen. Maar ik vind wel dat ze niet zo zielig moeten doen dat ze eens een keer aangepakt worden. Een beetje slachtoffertje spelen want och Genee deed een keer wat anders. Terwijl ze keer op keer Kraay afvallen. Derksen wilde achter hem om hem eruit krijgen. En dan nog, zie je nu helaas blijkbaar dat ze dit belangrijker vinden dat Genee zo indirect in de aanval ging tegen Derksen. So what, mag hij, dit is een serieus gesprek geweest en daarin vond Genee blijkbaar terecht dat Derksen op de vingers getikt mocht worden. Ze moeten nou niet gaan doen alsof zij de slachtoffers zijn hoor. Heel vreemd dit. Ja ze zijn een team maar dan moet je niet zo hypocriet doen daar Kraay keer op keer wordt afgebrand en bijna zelfs eruit is gegooid.

23 juni 2020 om 20:00

Naja weet je wat het vooral is, Genee is altijd degene die Johan een reactie probeert te ontlokken. Hij is net zo goed debet aan wat er gezegd wordt. Nu kiest hij opeens de rol van alle redelijkheid en nuance. Dat is nogal laf en vooral schijnheilig. Dat ie dan ook nog vanalles zonder overleg doet, tja, dan voel je je toch genaaid.

23 juni 2020 om 20:13

@migi we moeten ook niet doen alsof JD een minderjarig persoon is die zich uit de tent lokken. Waarom zou Genee opeens een gluiperd zijn? Kan het niet zijn dat hij beseft dat mensen pijn hebben zoals na tel gesprek met Ruud

23 juni 2020 om 20:15

Maar dat is toch werkelijk altijd? Als Genee wat heeft uitgelokt, reageert hij standaard met iets als "ach Johan, dat kan je toch niet zeggen? Daar krijgen we gedonder mee". Altijd. Nu is de storm heviger, dus ook zijn afkeuring. Dit is niks nieuws, maar omdat de discussie groter en intenser was, was de houding van Genee ook groter en intenser. Dit had iedereen kunnen verwachten.

24 juni 2020 om 01:00

Nee, Genee trekt ook ergens de grens. Bij veel foute grappen van Johan probeert Genee de boel te redden en Johan nog de gelegenheid te geven om het te rectificeren. Hoop dat de heren het allemaal oplossen. Zal een gemis zijn als dit van de buis verdwijnt.

Terechte reactie van Rene. Wel jammer dat het programma uiteindelijk zo gaat veranderen of zelfs eindigen, want als zelfs Rene het niet meer goed ziet komen, dan wordt het wel heel lastig,

23 juni 2020 om 20:16

Het programma heeft al vaker op omvallen gestaan. Dit hoort er ook bij. Ik denk echter dat het ego van de heren dusdanig groot is dat ze dit programma niet kapot laten gaan door tegengas van anderen.

Genee heeft overduidelijk voor zn carriere gekozen en niet voor zn vrienden.ik gaf het in het vorige artikel al aan dat Genee dit zeer bewust heeft gedaan.ik snap Gijpie volkomen , en moet eerlijk zeggen dat ik niet begrijp waarom het al die tijd werd gepikt van Genee.genee heeft zn vrienden voor de bus gegooid om zn eigen carriere te redden. Nou prima , je hebt je carriere (misschien) gered maar je vrienden verloren , succes Wilfred.

23 juni 2020 om 20:15

@Vegi jij ook in de serie!! Ik herhaal mijn tekst. Kan het niet zijn dat Genee oprecht was? Heeft meer mensen gesproken zoals Ruud en beseft impact van de kwetsende grap. Voorop gesteld ik vind Genee 3x niets. Al vanaf het begin vond ik hem een gluiperd.

23 juni 2020 om 21:35

@kuririn , alles kan..ik geloof het alleen niet.genee probeerde Derksen in de desbetreffende uitzending in een hoek te duwen en ook gister weer. Want hoe je het ook went of keert Derksen kan zich hier bijna onmogelijk verdedigen.vind zowel Derksen als Genee 3x niks, de enige die authentiek is is Gijpie.derksen heeft het over zichzelf heen geroepen... Probeert altijd groffe opmerkingen/grappen te maken onder het mom van ''kijk mij eens eerlijk en mezelf zijn , niemand op de nl tv durft dat'', en dat werkte nu averechts. Ik vind de grap niet racistisch maar Derksen wist dondersgoed wat ie zei, hij verwachtte alleen niet dat het zo groot zo worden als dat het gemaakt is.

24 juni 2020 om 00:16

Als je in zo'n situatie oprecht bent, open je niet de aanval. Dan ga je heel anders in de vraagstoel zitten en probeer je de partijen dichter tot elkaar te brengen. Genee ging vol in de aanval en dan ben je op hele andere dingen uit naar mijn mening. Dan ben je enkel en alleen jezelf aan het beschermen als mede-verantwoordelijke van het probleem. Ik geloof best dat hij de impact van de kwetsende grap heeft beseft. Dat is ook niet het gene wat ter discussie staat.

24 juni 2020 om 01:04

Ik kijk er toch heel anders naar. Ik zie in Genee een vriend die het publiek wilt laten zien wat voor grootheid Johan in het echte leven is. Genee probeerde hier de menselijke kant van Johan te tonen en dacht dat als Johan wat zachtaardigs te zeggen had hij beter uit de verf zou komen. Genee weet dondersgoed dat Johan voor een groot deel verantwoordelijk is voor het succes van VI. Dus ook zn carriere heeft er baat bij als dit allemaal wordt opgelost.

Ik heb de hele uitzending meer het idee gehad dat Wilfred meer bezig was met het redden van zijn eigen carriere dan zijn rol als presentator te vervullen.

Wilfred die dan ook nog zegt we zijn een familie. En ondertussen steek je een mes in de rug van diezelfde familie. Maar als hij Johan had verdedigd had hij kritiek gekregen dat is slecht voor zijn carrière en zijn radioshow

Je mag Genee een judas vinden. Ik heb ook al vaker gevoel dat hij niet te vertrouwen is. Persoon die makkelijk een mes in je rug steekt omzelf beter te worden. Maar ik denk dat hij gisteren best oprecht was. Dat hij aanvoelde dat mensen gekwetst waren en natuurlijk het programma redden door te laten zien dat besef er wel is. Uiteindelijk had alles voorkomen kunenn worden, zelfs nog in het programma als JD niet moeilijk deed en gewoon excuses aanbood als mensen gekwetst zijn. Zand erover en weer verder met programma maken

23 juni 2020 om 20:00

Als hij zo oprecht was had hij zich veel eerder uitgesproken. Hij wilde zijn carrière redden. Genee vond het pas een probleem op het moment dat anderen het echt een probleem vonden. Het is een 100% Judas actie.

23 juni 2020 om 20:06

Oneens. Men moet snappen dat het normaal een voetbal programmatje is met allerlei cafepraat uitspraken. Daarin gaat Genee prima in mee. Maar gisteren was het een serieus gesprek met een serieuze onderwerp dat erg gevoelig ligt. Daarin heeft Genee een positie ingenomen en terecht. Dat het Derksen niet zinde is eigenlijk kwalijker want blijkbaar vind hij Genee's optreden erger dan waar het gesprek om ging. Belachelijk eigenlijk. Als er onrecht wordt aangedaan dan ga je diegene niet verdedigen. Dan slaat het nergens op hem een Judas te noemen. Bizar, werkelijk waar.

23 juni 2020 om 20:18

@arsenallz maar hoe eerder? hij gaf toch aan voelde dat er rumoer was. Reed naar Jd. Sprak ook tel met oa Ruud en besefte impact. Nogmaals ik heb niets met Genee. Vind het serieus een kwal. Maar ik vond hem gisteren wel heel oprecht overkomen en hij deed zijn best om vrede te bewaren. Alles was te voorkomen als JD gewoon niet als hork bleef gedragen

23 juni 2020 om 20:03

Ik heb precies hetzelfde, vind Genee ook een beetje een gladde. Maar gisteren vond ik eigenlijk een goede uitzending. Derksen had in die advocate geen kwade naast zich en Genee was een beetje schijnheilig maar liet Derksen wel goed aan het woord en viel hem af en toe ook bij als Boussata weer zat te bazelen. Snap de ophef niet helemaal, in het programma zelf zie ik Genee ook altijd wel genieten als het uit de bocht vliegt, maar hij is altijd ook wel degene die een beetje op de rem trapt.

23 juni 2020 om 20:10

Exact, hij wilde de lieve vrede bewaren door alle kampen een spiegel voor te houden.

23 juni 2020 om 20:11

Ik sluit me aan bij Arsenallz. Als hij echt oprecht was, had hij het zelf nooit zover laten komen en had hij zich jaren geleden al uitgesproken. Dit leek en was waarschijnlijk een doelbewuste actie om zelf volledig buiten schot te blijven. Dat is 'm bij deze gelukt, maar wel ten koste van zichzelf of het hele programma.

Jammer dit, vond dit toch een van de weinige leuke programma's op tv. Ik kan begrijpen dat mensen zich beledigd voelen door sommige uitspraken van Derksen en Gijp, maar zelf had ik er geen problemen mee, ook niet als ze wat riepen over Turkije of over moslims. Het zijn maar 2 gekken op tv die wat zitten te dollen en wiens uitspraken ik niet al te serieus neem.

Sorry hoor, maar Genee mag als onderdeel van dit progamma toch wel een mening hebben? Zoals het op mij overkomt is het juist Genee die dit progamma achter de schermen op de kaart zet, bijv de overstap naar Veronica en vervolgens schrikt van de ophef. Toen de bewuste uitspraak werd gedaan en eigenlijk bij iedere uitspraak die voor ophef kn zorgen is hij altijd degene die het probeert af te zwakken. Beetje vreemd van Gijp om dit ineens zo hoog op te nemen terwijl hij altijd roept dat mensen zich niet zo druk moeten maken.

23 juni 2020 om 20:29

Precies, Genee vind het zo te zien erg wat er gebeurd is en is het dik oneens met Derksen's uitspraak. Daar mag hij toch tegenin gaan. Ze vinden blijkbaar Genee's optreden erger dan waar het echt om ging, bizar eigenlijk. Alsof ze het zien als wij tegen hen. En dan opeens slachtoffertje willen spelen terwijl zij alles en iedereen afbranden, met name Derksen, die zelfs Kraay eruit wilde hebben uit het programma. Tsja hoe hypocriet ben je dan wel niet.

23 juni 2020 om 20:34

@socio ja die Genee heeft ook met meerdere donkere mensen gebeld en kreeg besef over de pijn. Haha 2020 is bizar!! Als je begin 2019 zou vertellen over corona en dat IK het continue zou opnemen voor Genee dan had ik je voor gek verklaard haha.

Karma's a b*tch!!! Ik heb wekenlang Derksen Genee belachelijk zien maken in de discussie om promotie/ degradatie Eredivisie. Genee kwam met logische punten, maar deze werden afgedaan als de waanideeën van een fan door Derksen. Het zou mij niks verbazen als dit een kleine rol gespeeld heeft.

23 juni 2020 om 20:12

Die clubs moesten ophouden met zeiken, nu moet Johan zelf maar eens ophouden met zeiken. Amen.

23 juni 2020 om 20:19

Het leek me overduidelijk dat Genee uit clubvoorkeur sprak. Dat is z'n goed recht en ook helemaal geen probleem, maar dat kun je absoluut niet gaan gebruiken om z'n actie van gisteren goed te praten. Het motief van Genee gisteren was overduidelijk zelfpreservatie.

23 juni 2020 om 20:44

Als dat soort kinderlijke sentimenten een rol zouden spelen is Genee een kleiner mens dan ik dacht. Ik schat hem volwassener in.

Tjonge jonge wat een jankerds zijn die 2. Verman jezelf en zet je erover heen. Wilfred deed wat hem het beste leek op dat moment met de allerbeste bedoelingen. Nu Gijp en Derksen zelf moesten incasseren blijkt dat ze dat niet kunnen. Wat een verongelijkte kinderen zijn het toch die 2.

23 juni 2020 om 20:21

Idd zeg. Gisteren las ik nog overal dat Gini mans genoeg moest zijn daar aan tafel te gaan zitten, want daar kon makkelijk een serieus respectvol gesprek gevoerd worden. Nu zitten deze 2 te janken dat het gesprek niet precies zo ging als zij wilden en Genee hun kant niet koos.

We zijn in Nederkand zo goed in altijd maar klagen. Als Genee gisteren neutraal was gebleven en niet de kritische vragen had gesteld, dan was een andere deel vd bevolking (lees Voetbalzone leden) over hem heen gevallen. Het is nooit goed wat je ook doet. Ze moeten gewoon net als de andere kamp, die ze van lichtgevoelig bestempelen, zelf niet aan meedoen. Trek je les eruit een ga door. Alle mensen maken fouten, leer hiervan en ga door. Zoals Johan zei t was een verkeerde grap, klaar is kees.

Ironisch dat heel woke Nederland wou dat VI ermee stopt en dat dat dan dreigt te gebeuren door Wildred Genee. Het is nogal raar om week in week uit voorzetjes te geven aan al die grapjes en nu een messenset in de rug van Johan te duwen. Vermakelijke TV was het wel maar ik snap dat Johan en Renée er niet zo blij mee zijn.

Genee probeerde het gesprek te leiden maar wel met voorbedachte rade. Blijkt dus dat Genee eigenlijk gewoon een typisch 'Hilversum' mannetje is geworden en altijd voor zichzelf kiest.
Dat daargelaten maakte op mij zowel Kieft als Harlequin de beste indruk.
Ik vond zowel Derksen als Boussata niet goed overkomen. Nou ja van Van Der Gijp had vond ik weinig te melden. Maar aan het einde van het programma was hij wel zichtbaar aangedaan.

Genee is wel tot inkeer gekomen gelukkig en dan mag je best kritisch zijn naar je collega's. Alleen fout natuurlijk dat ze vooraf niet met elkaar hierover gesproken hebben. Dat is niet collegiaal van Genee na 12 jaar samenwerking.

23 juni 2020 om 20:37

@Hendrik Genee gaf zelfs aan voor de uitzending pittige discussie gehad hebben. Blijkbaar was hij wel tot inkeer gekomen alleen jd te eigenwijs

Ik blijf Wilfred Genee een irritante factor in het programma vinden. Zijn optreden van gisteren laat ik bewust buiten mijn mening. Wanneer een discussie echt interessant begint te worden zorgt Genee er meteen voor dat de discussie de nek wordt omgedraaid. Dit doet hij bijvoorbeeld door Kraaij of Boskamp op hun zwakke plekken te pakken. Heel irritante vent die niets is zonder Gijp en Derksen. Dat heeft hij namelijk bewezen in het geflopte programma Hendriks&Genee.

23 juni 2020 om 20:24

Oké, maar welke geroutineerde presentator zie jij dan bij dit programma passen? Denk dat weinig presentatoren meekunnen in de chemie die er aan tafel is.

23 juni 2020 om 20:28

En wie wil dat dan ook nog? Je moet als presentator dit ook nog maar willen. .

23 juni 2020 om 20:38

@de toekomst die Hendriks? zij als opvolger. dat zou johan wel willen

23 juni 2020 om 21:33

Frank Kramer, ex-Eurosport, heeft twee jaar geleden gesolliciteerd om af en toe te komen presenteren Heeft ervaring met presenteren en neemt zichzelf gelukkig niet zo serieus.

24 juni 2020 om 00:59

Ik denk dat Johan zich nog genanter gaat gedragen als Hélène aan tafel komt.

Als John de Mol slim is, neemt hij afscheid van Wilfred Genee. Zet Wim Kieft op zijn plaats.
Naast Rene en Johan, rouleren Boskamp, Theo Jansen, Maduro, Fraser en Hansie Hansie.

23 juni 2020 om 20:26

Wim Kieft in plaats van Genee? Kan Kieft wel presenteren? Denk het niet.. Genee is een bloedzuigertje, maar inhoudelijk wel een van de beste presentatoren. En dat is trouwens niet nieuw. Hij is al heel lang heel irritant en heeft het al vaak genoeg aan de stok gehad met Johan en Van der Gijp.

Oei het is altijd lachen geblazen wanneer de ontlokkingen leiden tot het vernietigen van andere personen. Gebeurt het bij jezelf en dan wordt het ineens te heet onder je voetjes. Werd eens tijd dat Genee zijn tafel een keer aanpakte en ze niet zomaar liet weglopen met drogredenen. Al worden die drogredenen nog wel op handen gedragen in comments zoals op VZ of nu.nl Lekker met z'n allen een racistische opmerking wegwuiven.

Gijpie moet voor al niks zeggen, is gewoon een meelopertje die altijd mee instemt met Derksen en heeft zelf nooit een eigen mening, en wat Genee betreft heeft hij het heel goed gedaan hoor want Derksen pakt alles en iedereen aan dus Genee had nog feller moeten zijn wat mij betreft.

23 juni 2020 om 21:11

Derksen heeft Gijp toch wel gesteund toen die hele rel met die pruik gaande was. Misschien dat het nu een soort van wederdienst is. Bovendien zijn Gijp en Derksen mee naar Talpa gegaan omdat Genee daar veel meer kansen kreeg. Voorwaarde was wel dat het trio intact bleef.

Vraag me af of ze inderdaad als team niet meer kunnen presteren, het programma echt totaal gaat veranderen of dat het gewoon een tijdelijk koersverandering gaat zijn. Bijzonder dat beide Gijp en Derksen hier hun mening over ventileren via de media.

Gijp was notabene samen met Genee op het idee gekomen om 'wat te doen' met de ophef die was ontstaan na de opmerking van Derksen. Uiteindelijk hebben ze besloten om een speciale uitzending te hebben met een andere opzet (andere gasten, geen reclameblokken, 1 onderwerp) dan normaal. En dan worden ze nu boos op Genee omdat hij er anders instaat wat betreft dit onderwerp en omdat hij wel de impact van Johan's reactie beseft? Zo jammer...

Het aanvallen van gijp viel reuze mee maar Derksen pakte hij hard aan en was alles behalve neutraal. Dacht dat dit van te voren wat afgesproken. Nu dit niet zo blijkt te zijn begrijp ik de woede en teleurstelling heel goed van beide heren. Zoals Jeroen Pauw zei vandaag. Genee had bij de heren moeten zitten en een neutrale Tafel heer had de rol van Genee moeten oppakken. Er is niemand beter dan Jeroen Pauw zelf

Ik vind persoonlijk dat Genee helemaal niks verkeerds heeft gedaan, want tijdens de vorige aflevering gaf hij direct aan dat de opmerking van Derksen absoluut niet kon en onderbrak hij hem. Juist Van de Gijp is een viespeuk en liet hij Derksen vallen tijdens de show en nu als de aftiteling is geweest wilt hij moraalridder spelen richting Derksen.

Gijp moet zich niet aanstellen. Derksen maakt die opmerkingen en niemand anders. Niemand dwingt om Derksen ertoe om die opmerkingen te maken.
Mooi dat Gijp eerlijk is. Hij wilde niet dat Genee professioneel zou zijn en zijn rol als presentator speelt. Hij had toneel moeten spelen en politiek correct moeten zijn volgens Derksen en Gijp. Zo zie je maar weer hoe hypicriet ze zijn. Ze wilden eigenlijk een toneelstukje opzetten.

Echte teamspelers vallen teamgenoten niet openlijk af. Tenzij ze over de rug van teamgenoten willen scoren. Dat is wat genee probeerde. Tsja.... Dan heb je daarna een probleem.

23 juni 2020 om 21:16

Ze moeten gewoon stoppen slachtoffertje spelen. Nu hebben ze opeens gelijk en kan wat Genee deed echt niet terwijl hij gewoon zijn positie mag innemen in deze kwestie en wordt zelfs als Judas weg gezet. Maar toen Derksen achterom Kraay het programma uit wilde werken en live zijn collega afviel, was het een man met een eigen mening en was dat wel oke. Ze moeten niet zo huilen nu ze een keer tegengas krijgen terwijl ze normaal en met name Derksen alles en iedereen afbranden.

23 juni 2020 om 21:35

Jij bent duidelijk geen fan van derksen. Die speelde alles behalve slachtoffer. Die stond ook gister voor wat jij gezegd heeft. Zelfs als hij zelf al toegeeft dat niet handig is. Daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen. Maar in het Nederland van nu wordt dat als slecht betiteld. Heel triest eigenlijk

23 juni 2020 om 23:04

@sociofan1 Voor iemand die duidelijk een hekel aan Derksen heeft ben je erg goed op de hoogte van alles wat er in het programma gebeurt, is dat vermoeiend voor je om telkens naar een programma te kijken waar je een hekel aan hebt of is de afstandsbedienig kapot?

24 juni 2020 om 01:40

@ramodiaz Leuk, maar dat zijn jouw woorden. Ik heb geen hekel aan niemand. Ik keur enkel Derksens gedrag af en dat mag ik toch. Hij gaat wel vaker over de schreef en dat mag ik toch totaal fout vinden of niet soms en als ik dan die dubbele maat in zijn handelen zie dan mag ik dat toch vermelden of niet soms? Daarbij vind ik dat hij het programma vervuild, dat mag ik hopelijk toch vinden of niet. Voor de rest maken zij een prima programma met Gijpie als topper, een Boskamp, een Kraay en een Kieft, daarbij is een Genee een prima gespreksleider in het geheel. Dus snap je reactie niet zo. Straks mogen we asociale mensen niet eens meer op de vingers tikken zeker, als ik je reactie zo lees.

23 juni 2020 om 21:18

Genee krijgt niet betaald om een teamspeler te zijn. Hij krijgt betaald om zijn werk te doen en kritisch te zijn. Je had liever dat ze een toneelstukje zouden opvoeren met een politiek correcte Genee die het de slachtoffertjes niet moeilijk moet maken.

Zowel Genee als Vd Gijp hebben een ego dat prima past bij het Hilversum-volk. Ze veinzen altijd alsof ze bij het ‘gewone klootjesvolk’ horen en ze zo je buurman hadden kunnen zijn, maar geen van hen kan het verteren om wat tegengas te krijgen. Genee is natuurlijk geen type waar je als vriend op kan bouwen, die schept je met zijn auto als een eventuele promotie tussen hem of diegene die hij van het fietsje tikt zou gaan. Maar wel een vakman. Gijp heeft het mentaal natuurlijk al heel snel te kwaad en kan normaal gesproken alles met een grap afdoen, maar in deze situatie onmogelijk. De mannen van VI zijn teveel in zichzelf gaan geloven en vertolken allang niet meer de stem van het volk en de zogenaamde kantinepraat.

Als team heb je de aangever en iemand die m inkopt, om in voetbal termen te blijven, zonder voorzet geen doelpunt.
Dus als team ben je verantwoordelijk voor wel of geen score en kun jij niet de spits verwijten dat hij niet scoort als jij geen voorzetten geeft. Hij probeerde over de rug van René en Johan zijn hachie te redden, onhoudbare situatie vrees ik

Als team heb je de aangever en iemand die m inkopt, om in voetbal termen te blijven, zonder voorzet geen doelpunt.
Dus als team ben je verantwoordelijk voor wel of geen score en kun jij niet de spits verwijten dat hij niet scoort als jij geen voorzetten geeft. Hij probeerde over de rug van René en Johan zijn hachie te redden, onhoudbare situatie vrees ik

Ach ja het maakt ook niet zoveel uit, het programma zal nooit meer hetzelfde zijn. Er zal met de handrem worden gesproken aan tafel ook al gaan ze wel door.het programma is gewoon klaar, blijkbaar kan dit niet meer op de buis. Het was naast live sport het enige programma wat ik af en toe keek maar nouja het zij zo.

Tja, ik snap sowieso niet dat sommige mensen naar deze programma willen luisteren. Vooral niet mensen die naar Johan luisteren en hem serieus nemen, zijn voetbalkennis is zo laag, dat het humoristisch lijkt.

23 juni 2020 om 21:45

Ik kijk graag naar het programma, puur omdat ik er ook om kan lachen. Ik word altijd kotsmisselijk van een programma als Studio Voetbal, waar ze zichzelf allemaal wel heel serieus nemen.

23 juni 2020 om 22:44

Dus als ik het goed begrijp, wordt je kots misselijk van serieus gesprekken met werkelijk voetbalkennis van grote voetbal internationals en trainers? Hoewel ik het wel Arno Vermeulen even slecht als Johan derksen vindt. Het verschil is dat de gasten bij Studio voetbal wel volwaardig input hebben.

24 juni 2020 om 08:16

Jaah eigenlijk wel😂 raar hè... ik kan gewoon geen beeld meer zien van die Arno Vermeulen.
ik kijk dan liever naar de praatprogramma’s op fox sports

Ik geloof niet dat Wilfred dit deed om een mes in de rug te steken van Derksen of Van Der Gijp.

Je zag de hele uitzending dat hij probeerde een beetje ‘gevoel’ uit Derksen te krijgen, maar ja hij had zelf ook wel kunnen weten dat dat niet zou lukken.

Hij probeerde eigenlijk de reputatie van het programma een boost te geven, mede ook voor eigen belang, maar deed dat op een geniepige manier.

23 juni 2020 om 21:59

Anderzijds deed hij ook niets om Johan een beetje te beschermen tegenover het 'joegoslavietribunaal.' Tegenover openbare aanklager Harlequin, die overigens 'een prima wedstrijd floot', had best kunnen inbrengen of het niet wat ver ging om de term bruin nu ook op de verboden woordenlijst te zetten. En rechter en beul in één Dries Boussatta had hij als gespreksleider wel wat meer in toom kunnen houden. Bij diens aanklacht over de verspreking 'zo trots als een aapje' trok Genee geen scheur open, tegenover Boussatta's gebrek aan achtergondkennis over De Kabel - wat een oude koe is dat om je punt over racisme anno 2020 te drukken is dat trouwens! - zette Genee geen kritische vragen en greep niet in toen hij Derksen voortdurend in de reden viel en respectloos toevoegde dat hij dit 'sowieso' mocht doen. Maar toen Derksen daar zelf in niet mis te verstane, ook niet hele chique formuleringen wat over zei en Boussata een 'eigenwijze Marokkaan' noemde toog de moraalridder snel te paard. 'nou nou nou... moet dat nou weer zo?' Bizar hoe hij zo zijn collega's, die nota bene voor hem naar Veronica verhuisden, in de steek liet. Overigens moet ik nog wel zien of de woorden van Gijp zo zwaar wegen als hij nu beweert. In het Kurhaus vochten hij en Derksen elkaar de tent nog uit, maar een vileine column waarin Gijp onderuit de zak kreeg was niet genoeg om de band te breken.

We kunnen natuurlijk exact dezelfde argumenten gebruiken die Johan en René hebben gebruikt in deze discussie. “Wilfred mag alles zeggen wat hij wil”, Wilfred bedoelde het niet zo”, “Johan/René stel je niet zo aan”. En dat uitlokken van Wilfred dat kennen ze al jaren. Ze koppen ze maar al te graag in.

Maar dit programma hebben ze gevieren toch een week lang voorbereid. Alles is doorgenomen, alles is geënsceneerd. Wie zegt wat en wanneer. Zo moest het programma verlopen en zo is het ook verlopen. Het resultaat is precies wat ze wilden bereiken. Geen excuses, maar wel toegeven, dat het een slechte grap was. Veel begrip voor de advocate. Niemand aan tafel is racistisch en volgende week gaat het weer op de oude voet verder.

Genee heeft hier een handje van. Derksen heeft niets te verliezen en is pensionado. Genee moet nog door, en dat is precies waarom hij zijn collega afvalt. Hij ziet zijn carriere in rook opgaan door 2 mensen die letterlijk lak hebben aan alles. Maar het is niet slim want volgens mij wil sowieso niemand Genee meer, behalve VI. En nu is de kans dat VI hem ook niet meer wil. Bovendien, wie wil met zo'n slappe zak aanschuiven? Hij naait je waar je bij zit.

Als ik John de Mol was, koos ik eieren voor mijn geld als deze scheur een breuk dreigt te worden. Van der Gijp is als pias natuurlijk uniek, maar zou je - weliswaar wordt de dynamiek dan een tikkeltje anders - nog met een onafhankelijke, uitgesproken geest als Van der Vaart of Theo Janssen kunnen vervangen. Maar Derksen is een icoon, de meest uitgesproken en onafhankelijke persoonlijkheid van de Nederlandse televisie en als zeldzaamheid daarom een waardevolle troef. Genee daarentegen is, hoewel een prima interviewer en presentator, wel vervangbaar. Die heeft gisteren geprobeerd zijn blazoen op te poetsen en zijn carriere op afstand te zetten van het label racisme, maar wanneer de rapen gaar zijn kan hem die keuze wel eens duur komen te staan. Ik denk dat een Veronica Inside met Helene Hendriks aan de kop van de tafel minstens evenveel kijkers trekt.

24 juni 2020 om 01:04

Derksen kan je vervangen met een Jan Mulder, Nico Dijkshoorn of Maarten van Rossum. Die laatste heeft dan niet zoveel met voetbal, maar daar gaat het de laatste tijd toch niet zo vaak meer over.

24 juni 2020 om 09:24

Jan Mulder is theatraal en bombastisch en beschikt niet over genoeg kennis van zaken. Als cyneast en columnist die zich maar voor een klein deel toelegt op de voetbalwereld geldt dat helemaal voor Nico Dijkshoorn en je suggestie van Maarten van Rossum neem ik totaal niet serieus. Vergeet niet de enorme ervaring en know-how die Derksen meebrengt he. Wanneer je daar het ingredient onafhankelijkheid aan toevoegt vindt je in Nederland geen gelijke. Of wil je pakweg Sjoerd Mossou of Valentijn Driessen met hun dubbele agenda's de rol van Derksen toevertrouwen, want het moet iemand zijn met een journalistieke achtergrond. Qua kennis en persoonlijkheid zou Kees Jansma een mooie kandidaat zijn, zij het dat Jansma veel te politiek correct is en nooit iets spraakmakends wil melden.

Apart dat mensen die al 12 jaar tikken uitdelen nu piepen dat ze een tik hebben gekregen

Waarom Jugoslavietribunaal bij halen. Doe twee gasten leren niks. Dan ben je weer op je toer. Beseffen ze niet dat joegoslavie tribunaal voor veel mensen iets betekent. Dit jaar 25 jaar na srebrenica.kind

Ik kan me heel goed verplaatsen in Rene en Johan. Als ze voorafgaand aan de uitzending niet zijn gebriefd, is dit sowieso al een heel erg kwalijke zaak. Verder viel Genee ze in de uitzending zo keihard af. Ja, misschien liet hij zich meeslepen, maar dat is hoogst onprofessioneel en het kwam op mij net over alsof hij de rest van zijn carrière wilde redden en er afstand van wilde nemen. Van der Gijp zegt dit natuurlijk in het heetst van de strijd en ik hoop vurig dat Wilfred bij hem langsgaat en het uitpraat, evenals bij Johan.

Dit is een pure vorm van populisme!Als iemand een racist is,kan hij mij van part doodvallen! Desondanks vind ik dit een hysterische,overdreven,onnozel etc gedrag! Ik kan mij nog een tijd herinneren van kaaskoppen! Ik heb nou niet bepaald het idee dat dat in dank is afgenomen.Ter verduidelijking ik heb als Marokkaan zijnde pure racisme meegemaakt!Vooralsnog is dit bij lange na niet wat die onnozele Dries verkondigt dat hier over het algemeen gaande is!IAfrika is er nog steeds slavernij bijv Nigeria donkere mensen onder elkaar??

24 juni 2020 om 04:25

Die Dries verdient zijn geld in Nederland,wees dan zo filantropisch dat jij inzet voor die doelen,dat doet hij niet!Wel doodleuk aanschuiven bij een programma en een zakcentje verdienen met frustratie en populistische gedrag!Nogmaals ben van trotse marokkaanse afkomst.Desondanks sta ik open voor de mening van Kieft,Gijp en Derksen en hun vrijheid van mening daarin en vice versa!

Waarom zitten die Depay,wijnaldum etc gasten zich niet in voor Afrika en het slavernij probleem,vrouwen besnijdenis,piraterij,ondervoeding,corruptie etc,daarvoor in(hoeft niet)Hypocriet gedrag i.p.v. oplossingen!

genee is altijd al een gluiperd geweest zal nooit veranderen. probeert bij iedereen er uit te trekken wst hij wilt horen en wanneer dat dan verkeerd valt bij het Nederlands publiek trekt hij ze handjes er vanaf

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren