Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Dusan Tadic voelt zich bestolen: ‘Het kampioenschap is ons afgepakt’

Laatste update:

Dusan Tadic kan zich niet vinden in het besluit van de KNVB om geen kampioen aan te wijzen in de Eredivisie. Ajax eindigt formeel weliswaar op de eerste plaats, maar wordt officieel geen landskampioen en krijgt dus geen schaal. In gesprek met Ajax Life zegt Tadic blij te zijn met het feit dat Ajax het beste Europese ticket krijgt toegewezen, maar verder overheerst de teleurstelling.

De 31-jarige aanvoerder van Ajax had gehoopt zijn tweede opeenvolgende landstitel te pakken. Ajax stond op basis van het doelsaldo bovenaan, met evenveel punten als AZ. "Ook onder deze omstandigheden moet je tot kampioen worden uitgeroepen. Ik vind het prima dat de competitie is gestopt, maar de nummer één is de nummer één", vindt Tadic.

"We hebben vooraf met alle clubs regels afgesproken. De regels stellen dat het doelsaldo telt en niet het onderling resultaat. Als we onderling resultaat hadden afgesproken, was AZ de terechte kampioen. Ik had met de schaal onze supporters blij willen maken", baalt de Serviër, die ook een andere oplossing, een gedeeld kampioenschap, niet juist had gevonden.

Maduro blij dat Advocaat bij Feyenoord blijft: 'Hij onderschat zichzelf soms'

"Allebei kampioen is voor mij ook geen optie, want er is een verschil gemaakt", vindt Tadic. "Dat verschil is het doelsaldo. En we hebben afgesproken dat doelsaldo telt bij een gelijke stand. Dan is het voor mij heel simpel en moet Ajax tot kampioen worden uitgeroepen. Deze prijs is ons afgepakt." Beide clubs hadden 56 punten verzameld; Ajax had een doelsaldo van +45 en AZ van +37. Logischerwijs zit er echter een verschil tussen de programma's die beide teams hebben afgewerkt.

De reactie van Tadic is opmerkelijk, daar algemeen directeur Edwin van der Sar namens de club een gematigder standpunt uitdroeg. In een eerste reactie bij Ajax TV zei de oud-doelman dat iedere speler logischerwijs kampioen wil worden en het jammer te vinden dat er geen kampioen is uitgeroepen. "Maar gezien de huidige situatie is het ook begrijpelijk. Er zijn belangrijkere zaken dan voetbal nu", voegde hij er echter aan toe.

Ben je het eens met Dusan Tadic?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoe kan iedereen het oneens zijn met het besluit van de KNVB, toch wel enorm knap.

24 april 2020 om 20:39

Dat is toch logisch, zo werkt de menselijke geest. Iedereen redeneerd vanuit zichzelf, zag al voor zich dat hun club een geweldige eindsprint ging maken. Het gaat om enorm veel geld voor iedereen. Dus wil een ieder dat er vanuit zijn.haar belangen gedacht wordt.

24 april 2020 om 21:48

En toch gaan sommige mensen hier wel normaal mee om, en past dit precies in hoe ik Tadic heb zitten als persoon. Heeft niks met Ajax te maken, want een heel aantal Ajacieden (blind, de Jong, de Ligt, Ziyech) lijken me top lui. Tadic vind ik daarentegen echt een zielepoot, dit ook weer. Eeuwige geklaag van hem, altijd maar weer. Tijdens wedstrijden en daarna. Heeft niks te maken met het zijn van een winnaar, want het laat je gewoon op een klein kind lijken. Vergelijk met v Persie, die ongeveer in dezelfde leeftijdsfase zit, wat een wereld van verschil.

24 april 2020 om 21:54

Het is makkelijk oordelen maar Tadic loopt wel eventjes vele tonnen aan inkomsten mis. Bij Ajax zijn de bonussen zoals de kampioensbonus echt enorm hoog. Een behoorlijk deel van het salaris. Maar ja, seizoen ongeldig, geen kampioen dus geen kampioensbonus. En sportief gezien, na zijn carriere mist hij een titel op zijn CV.

24 april 2020 om 22:08

Tja, dat is het risico dat je loopt als je kiest voor een variabel inkomen. Eigen keuze

24 april 2020 om 22:17

Jij gaat er vanuit dat Ajax wel kampioen was geworden, maar dat was heel twijfelachtig. Het was geen Liverpool-situatie hier, het kon nog alle kanten op. Sterker nog, Ajax moest nog naar Rotterdam, terwijl AZ Feyenoord thuis kreeg. Dus dat mislopen was nog maar koffiedik kijken geweest. Los van het feit dat er nu wel belangrijkere dingen zijn. Het had de aanvoerder van Ajax gesierd als hij hier als een man mee om was gegaan, en de zaken had geaccepteerd. Ajax is niet grofstoffelijk benadeeld, hoewel ik me kan voorstellen dat ze balen. Met het oog op de enorme crisis om je heen, was het fraai geweest als Tadic de zaken had geaccepteerd (zoals Mane bv. ook heeft aangegeven te zullen doen, terwijl die mogelijkerwijs nog 100x harder worden benadeeld). Maar Tadic heeft (vind ik) niet die persoonlijke klasse.

24 april 2020 om 22:25

Ajax deed het significant beter tegen de anderen dan Az dat deed. In 23 wedstijden haalde Ajax zes punten meer dan AZ. Dat is gemiddel 0,24 punt per wedstrijd meer dan AZ. Qua doelsaldo haalde Ajax 14 doelpunten meer in de andere wedstrijden, dat is 0,6 doelpunt meer per wedstrijd. Ajax stond al eerste en op basis van de seizoens statistieken was er geen enkele redne om te twijfelen of Ajax kampioen zou worden.

24 april 2020 om 22:41

Joh, we zullen het nooit weten. Maar om nou te concluderen dat er geen enkele reden was om te twijfelen of Ajax kampioen zou worden... Ze hadden een dramatische reeks, ze verloren 2x van de nummer 2, ze hadden een moeilijker programma, bepalende spelers geblesseerd.. We zullen het nooit weten en natuurlijk had Ajax makkelijk kampioen kunnen worden, maar het had ook makkelijk niet zo kunnen zijn.

24 april 2020 om 23:12

Waarom was dat twijfelachtig, net zo twijfelachtig als er een ander team kampioen zou worden.

24 april 2020 om 23:13

@speedyafc. Clubvoorkeur noem je zoiets en een niet helemaal realistische visie. Jij doet net alsof Ajax een voorsprong heeft net zoals Liverpool dat heeft. Ajax komt hier nog het beste mee weg. Helemaal als je gaat kijken naar de naaste achtervolgers die beduidend zwaarder gedupeerd zijn. Totale onzin om te roepen dat Ajax in ieder geval wel kampioen was geworden. Ik had het graag tot het einde willen zien.

24 april 2020 om 23:19

Ajax komt niet goed weg, Ajax krijgt geen titel. Ajax staat eerste, had de beste papieren om kampioen te worden maar wordt geen kampioen. Hoe komt Ajax dan goed weg?

24 april 2020 om 23:29

In ieder geval beter dan een AZ die in punten gelijk staat en net zo goed dat ticket nog hadden kunnen verdienen. Het klopt wel dat je zegt dat iedereen er niet mee goed weg komt op RKC en Ado den Haag na. Maar op doelsaldo een onbeslist seizoen stoppen waarin Ajax het beste uit de bus komt, ja dat vind ik zuur voor een AZ. Ik reageerde op jou reactie voornamelijk op het feit dat je denigrerend zei dat Ajax sowieso wel kampioen geworden zou zijn. Wat natuurlijk allerminst zeker is.

24 april 2020 om 23:34

Ajax had de beste papieren. AZ had duidelijk minder papieren gezien de statistieken. Feyenoord en PSV waren echt outsiders, op twee clubs zes punten achter plus doelsalsdo is wel heel erg veel. De rest was al afgehaakt. Dat Ajax bij de eerste twee geeindigd zou zijn, die kans is bijna 100 procent gezien de programma's. Hoe de plaatsing voor de Uefa gaat zijn, is onduidelijk. De Uefa geeft competities voorrang, het kan zijn dat er dit jaar daarom geen voorrondes zijn en plaatsing dan op basis van ranking gaat. Dan was Ajax altijd geplaatst, eerste of tweede. Ajax is geen kampioen geworden terwijl Ajax daar grote kans op had. Dat Ajax CL speelt, dat was al bijna zeker in mijn ogen. De tijd zal het leren of ik gelijk had.

24 april 2020 om 23:39

Ajax had de beste papieren in theorie. Ze waren niet bepaald aan een sterke serie bezig en de kans dat ze in de Kuip klop zouden krijgen was zeker aanwezig. Ajax won zijn wedstrijden moeizaam en zou slechts moeizaam kampioen geworden zijn.

24 april 2020 om 23:52

@T. Alavez Nogmaals dat is maar afwachten. Pas als we weten hoe de voorrondes bepaald worden dit jaar, weten we of Ajax voordeel heeft gehad om als 1e geplaatst te zijn t.o.v. als 2de. Hebben we geen voororndes maar gaat het op basis van ranking, dan maakt het voor Ajax allemaal net uit. We hebben dan alleen de titel verloren.

24 april 2020 om 23:54

@kohaku Maar nu is Ajax helemaal geen kampioen. Dat is jusit het punt. Ajax staat eerste maar is geen kampioen. Ajax was altijd wel bij de eerste twee geeindigd en dan is de rating van Ajax erg belangrijk. Voor Ajax is CL plaatsing geen issue.

25 april 2020 om 00:23

Wat wil jij dan dat ze zeggen dat Ajax kampioen is? Ajax krijgt die cl miljoenen en daar lijkt mij niks mis mee. Enorm zuur dat ze het seizoen niet af kunnen maken. Maar ze kunnen lastig nu het kampioenschap aan ajax geven terwijl de eredivisie niet eens afgelopen is. Daarnaast wat heeft die schaal nou voor waarde? Je kan niet eens een feest geven, met de eigen selectie.

25 april 2020 om 00:27

Dus is de conclusie dat het voor Ajax en Tadic enorm zuur is dat het seizoen niet afgemaakt kan worden en dat ze dus de titel mislopen terwijl ze de beste papieren hadden. En dat leid tot veel, begrijpelijke teleurstelling bij Tadic.

25 april 2020 om 00:28

Ze komen ongeveer 16 miljoen x beter ermee weg. Wat een gezwets dat je door dit hele topic loopt te roepen dat Ajax toch wel kampioen was geworden. Tenenkrommend hoe vol je van die mening bent. Je staat gelijk in punten dus het is 50/50.

25 april 2020 om 00:35

AZ staat niet gelijk, doelsaldo is bepalend en dan is acht doelpunten een grote marge. AZ moest dus een punt uitlopen om kampioen te worden terwijl Ajax de betere statistieken had tegen de andere ploegen. Dus geen 50/50 maar een duidelijk voordeel voor Ajax. En je moet gewoon echt beter lezen, ik stel dat Ajax de beste papieren had om kampioen te worden maar altijd wel voor de CL geplaatst zou worden, direct of indirect.

25 april 2020 om 00:49

Je kunt wel de hele tijd roeptoeteren dat ajax het tot nu toe beter heeft gedaan dan az (wat ook klopt) maar ze hebben natuurlijk geen gelijkwaardig speelschema gehad tot nu toe. Praktisch gezien heeft ajax nog 2 verrekt lastige uitwedstrijden bij utrecht en feyenoord. Az moet thuis nog tegen utrecht, feyenoord, vitesse en psv. Doe mij het schema van az maar

25 april 2020 om 00:57

Wat een kul reden speedy. Betere statistieken tegen de clubs. Ajax was in slechte vorm en moest nog naar Rotterdam. Jij lijkt te vergeten dat het verschil in de winterstop nog 10 punten bijna was. Dat je nu CL toebedeeld krijgt is het meest eerlijke maar moet je verder echt je mond over houden als Ajacied.

25 april 2020 om 01:06

Op basis van statistieken had PSV ook kampioen kunnen worden want die halen vaak iedereen in en worden op de laatste speeldag kampioen.
Alle clubs worden een beetje bestolen. Kampioen ben je wanneer je alle wedstrijden hebt gespeeld en aan het einde bovenaan staat.
Ze hadden Ajax en AZ ook een duel kunnen laten spelen om te kijken wie direct naar de CL ging. Maar Ajax heeft gewoon geluk dat ze toevallig op doelsaldo 1e staan.
Dit is de meest eerlijke oplossing want Ajax heeft van meerdere zwakke ploegen verloren dit jaar. Dus het is echt niet te zeggen waar ze zouden eindigen.
De competitie is ten einde en dit is de stand en daar zal iedereen mee moeten leren leven.

25 april 2020 om 01:18

@de.theking Na 17 rondes in de winterstop stonden Ajax en AZ gelijk. En dan moet ik mijn mond houden? Zet jezelf nou niet voor schut a.u.b. De titel is weg en dat is gewoon zuur. Net zoals het zuur is voor Feyenoord/utrecht dat de beker weg is.

25 april 2020 om 01:20

@ijsmuts Je speelt liever tegen Utrecht, Feyenoord, Vitesse en Psv dan alleen tegen Feyenoord en Utrecht, aparte redenering. Maar linksom of rechtsom, het is zuur als je na 25 ronden bovenaan staat en dan de competitie gestaakt wordt. Maar goed, het is niet anders.

25 april 2020 om 01:25

@sranang Als de Knvb Ajax het aanbod zou doen dat ze een wedstrijd tegen AZ mogen spelen waarbij bij winst of gelijkspel (ajax heeft nou eenmaal het betere doelsaldo) Ajax tot kampioen uitgeroepen zou worden en de schaal krijgt, denk dat Ajax dat direct zou aannemen. De CL kwalificatie boeit niet zo, dit jaar lijkt het erop dat er een voorrondes zijn, vliegen in europa zit er voorlopig niet in, landen zitten op slot en of er uberhaupt in augustes / september gevoetbald mag worden, het is maar afwachten. Deelname zou dan op basis van ranking bepaald worden en dan zit Ajax gebakken, ook als ze tweede zouden worden. tot slot moet je rekening houden dat dit CL jaar geschrapt kan worden, dat kan Nederland zijn directe plaats kosten of dat er in 2020 zelfs helemaal geen CL voetbal zal zijn. Een ding is nu wel zeker, Ajax wordt geen kampioen terwijl we niet weten of directe CL deelname in september een feit is.

25 april 2020 om 02:45

@speedy speelronde 17 is toevallig de enige keer dat Ajax en AZ gelijk stonden dit seizoen. In speelronde 19 (de eerste ronde na de winterstop) moest AZ nog 7 punten goed maken om boven Ajax te komen. Deze voorsprong heeft Ajax in 6 potjes compleet vergooid met nog Utrecht uit en Feyenoord uit voor de boeg. Nogmaals, CL is eerlijk. Dat zou ik nooit anders gedaan hebben, maar besef dat je daar echt genadig mee af komt en begin absoluut niet over het kampioenschap

25 april 2020 om 02:55

Ter aanvulling. Dat je het zuur vindt is niet meer dan logisch. Maar daarvoor neem ik de moeite niet om te reageren. Het gaat erom dat Tadic het onrechtvaardig vindt dat ze niet aangewezen worden als kampioen en jij dit blijkbaar verdedigt.

25 april 2020 om 05:39

Wat een gejank zeg. De bal is rond. Papieren zeggen niks. Vorm van de dag is er ook nog. De druk. Etc etc. Competitie is niet afgerond en dus geen kampioen. Deal with it.
Ah meneer loopt bonus mis door Corona.
Er zijn mensen die nu noodmaatregelen nodig hebben om überhaupt boodschappen te kunnen doen!

Echt wat een jankerd.

25 april 2020 om 06:56

Complete onzin.
Vergelijk alle wedstrijden die zowel Ajax en AZ speelden. Deze zelfde tegenstanders uit- en thuis. Dan kun je de prestatie van Ajax en AZ vergelijken.

AZ hebben 2 punten meer gehaald in de wedstrijden tegen dezelfde tegenstander. AZ heeft namelijk 13 punten behaald in de wedstrijden die Ajax nog moet spelen. Dus die 13 punten moeten van het totaal van AZ afgetrokken worden. Ajax heeft 15 punten behaald in de wedstrijden die AZ nog moet spelen. Die 15 punten gaan af van het totaal van Ajax.

AZ zou daarmee kampioen zijn.

25 april 2020 om 07:18

Kijk, dit is nou slim nagedacht van Brabantsetrots, dat zou idd wel een manier van vergelijken zijn. Maar ik denk dat we Speedafc niet meer overtuigen, die blijft volhouden dat een doelsaldo van een paar goals meer 9 wedstrijden voor het einde met een ongelijk (en makkelijker) doelsaldo kennelijk betekenisvol is. Maar ik vind het eigenlijk uberhaupt vrij kansloos om als nr. 1 nu te gaan janken over het 'verliezen' van de titel, kijk eens om je heen. En ik heb het nu over Tadic, niet zozeer over Speedyafc die 'zijn' aanvoerder verdedigt, daar kan ik me uit clubloyaliteit nog wel iets bij voorstellen. Tadic had echt beter moeten weten, onwetende zielepoot.

25 april 2020 om 08:50

De enige die echt benadeeld wordt is feyenoord. De beker kent een losse regel als de finale op last van de overheid niet gespeeld kan worden maar daar gaat de knvb aan voorbij. Verder doet het pijn dat ze dit jaar de dubbel niet pakken maar daar heb ik mij bij neergelegd, het was sowieso nog een spannende strijd geweest met AZ.

25 april 2020 om 11:18

@speedy: soms zijn er momenten dat alles in de wereld net even anders is dan normaal. Net zoals de bonus die men aan die bestuurder van Klm_air France wilde geven terwijl men miljarden vraagt en krijgt als overheidssteun. Soms moet je je verlies nemen, of iets nu afgesproken is of niet. Maar zo te zien heeft deze man, die toch al het toonbeeld van een kinderachtige zeurpiet is in het veld, weinig tot geen empathisch gevoel.

24 april 2020 om 20:51

Omdat het allemaal zielenpoten zijn. De KNVB kan het natuurlijk nooit goed doen omdat ze allemaal alleen maar aan het eigen belang denken.

24 april 2020 om 20:58

Exact. Zelfs de grootste winnaar zit nu nog te janken als een klein kind dat naast zn lolly ook nog een zak chips wil.

24 april 2020 om 23:55

Ajax is het kampioenschap kwijt maar toch de grote winnaar? Leg me dat eens uit.

25 april 2020 om 00:30

Je eigent je alweer een kampioenschap toe. Iets wat je niet kan bewijzen, maar je krijgt er wel 16 miljoen voor. Dan kom je er genadig vanaf wanneer je gelijk staat met een team waarvan je 2x verliest nb.

25 april 2020 om 00:36

Ajax of Az zou dit jaar kampioen worden. De rest is al zo goed als kansloos. Ajax had de beste papieren. En nu is het seizoen voorbij en is de titel weg. Waar jij vandaan haalt dat Ajax 16 miljoen extra krijgt is mij een raadsel?

24 april 2020 om 21:36

Ik denk dat het komt omdat de KNVB willekeur lijkt toe te passen. Bij de ene beslissing wordt het Reglement wedstrijden betaald voetbal strikt toegepast en bij de andere beslissing niet. De onvrede snap ik daarom wel. Men had beter gewoon het reglement kunnen toepassen. Ofwel, Ajax kampioen.

25 april 2020 om 00:32

Willekeur? 16 miljoen in de schoot van Ajax gooien is geen willekeur, maar corruptie

24 april 2020 om 22:37

Omdat het annuleren van een competitie, ondanks dat ik het persoonlijk de enige terechte beslissing vind, bijna alleen maar verliezers oplevert. ADO en RKC zullen blij zijn omdat ze niet degraderen. Willem II omdat ze Europa ingaan. Verder wint er niemand. En niet winnen is voor een sportman hetzelfde als verliezen.

25 april 2020 om 00:34

Daar gaat zijn kampioenspremie. Vandaar dit gezeik. Wees gewoon oprecht en geef aan dat je je kampioenpremie anders mist.

Als Ajax 2e was geworden op basis van doelsaldo was het waarschijnlijk ook niet goed geweest. Trieste reactie van Tadic.

24 april 2020 om 21:20

Als fanatieke sportman kan ik wel begrijpen dat hij teleurgesteld is, maar het is op dit moment zo misplaatst om je zo te uiten. Ik denk dat er andere clubs zijn die zich meer bestolen voelen, laat staan dat je je moet afvragen of je in deze situatie nu moet gaan klagen over een voetbal kampioenschap. Totaal niet belangrijk nu!

24 april 2020 om 22:11

Ik vind het vooral heel egoïstisch. Dit is toch wel het laatste waar je over zou mogen klagen op dit moment.

24 april 2020 om 23:22

Jawel want dan was Ajax kampioen geweest in 2007. Won Ajax bij PSV met 1-5. Maar PSV werd kampioen, op een enkel doelpjuntje meer. Ajax heeft de andere kant, het kmapioenschap missen op een enkele goal terwijl ze onderling beter was, al meegemaakt. En nu wordt Ajax, terwijl ze eerste staan. geen kampioen, er is dit jaar geen kampioen. Het is dat de Uefa aan gaf dat de huidige stand leidend moet zijn voor de Cl/el deelname, anders was het nog een groter drama.

25 april 2020 om 05:20

Speedy toen was er een volledig uitgespeelde competitie. Nu niet door omstandigheden. Ik als az supporter kan er prima mee leven, maar je laat je echt vreselijk kennen nu.

25 april 2020 om 00:34

Uhm nu suggereer je iets, dat gaat nergens over.
Ik als ajacied ben het overigens niet met Tadic eens. Dit is geen kampioenschap waardig

Tadic voelt zich bestolen? Ze krijgen de directe plaatsing voor de Champions League in hun schoot geworpen! Hij is echt de laatste die moet klagen...

24 april 2020 om 20:36

Inderdaad! Hoeven ze niks voor te doen en was nog alles behalve zeker.

24 april 2020 om 20:45

Ik categoriseer het behalen en handhaven van de koppositie na zo'n 3/4 van het seizoen niet onder de noemer "niks voor gedaan". Krankzinnige gedachte, blijkbaar.

24 april 2020 om 20:47

@PSVChamps Tadic zit er naast maar jij ook. Ajax heeft er niets voor hoeven doen??? Met erg veel zware wedstrijden in de benen op Europees niveau en 75% van de wedstrijden spelen en bovenaan staan is niets hoeven doen? Dat het kwartje goed valt aangezien het nog niet gespeeld was is echt wat anders dan dat populistische gelul dat ze er niets voor hoeven doen.

24 april 2020 om 20:53

Gedeelde koppositie

24 april 2020 om 20:59

Niks gedeeld, alleen koploper, doelsaldo is beter.

24 april 2020 om 21:00

Nee, Ajax stond echt 1 en AZ 2. Dat noemen ze nog nergens gedeelde koppositie als doelsaldo en verliespunten meetelt.

24 april 2020 om 21:33

Beste Thamike, ik zie je overal reageren en wil daar als mede-ajacied toch wat over kwijt. De mensen die zeggen dat er terecht geen kampioen wordt uitgeroepen hebben helemaal gelijk. AZ heeft ons twee keer verslagen, zat in een betere reeks dan wij en de competitie was zeker nog niet gespeeld. Ik denk zelfs dat we als Ajax heel blij mogen zijn dan het niet afgemaakt is.

24 april 2020 om 22:19

Met erg veel zware wedstrijden in de benen.
Man man man....wat sneu

24 april 2020 om 22:50

@walvis_theo. Fijn dat er ook Ajacieden zijn die naast hun clubliefde nog wel objectief een situatie kunnen beoordelen. Ik denk zelfs dat Feyenoord zich nog had kunnen mengen in de titelreeks.mijn eigen cluppie, Psv, heeft niets te klagen. De vierde plaats was het hoogst haalbare.

25 april 2020 om 00:02

@Walvis, ik snap je niet zo goed. Ik geef overal toch aan dat ik het terecht vind dat er geen kampioen is uitgeroepen? Kun jij aangeven waar jij ziet dat ik dat anders zou zien?

25 april 2020 om 00:04

wie zegt dat de slechte periode van AZ niet juist zou aanbreken en een eventuele betere periode voor Ajax het kampioenschap zou beslissen? Wat een onzin om op basis van de vorm van de dag een mening hierover te geven.

24 april 2020 om 20:37

In hun schoot geworpen? Zoals dus ieder jaar de nummer 1 van de competitie die 'in hun schoot geworpen' krijgt?

24 april 2020 om 22:31

Ik neem aan dat je wel snapt wat die bedoelt. Het is niet zo dat Ajax net als Liverpool meer dan 20 punten voor stond. Ook hebben ze allebei ongeveer een even zwaar programma. Ze staan in punten gelijk, en alleen op doelsaldo staat de een voor op de ander. Dit kan komen doordat de een misschien de op papier makkelijkere tegenstanders al heeft gehad. Het was helemaal geen uitgemaakte zaak volgens mij dat ze kampioen werden, vandaar de opmerking in hun schoot geworpen, want ze hebben er niets meer voor hoeven doen.

25 april 2020 om 00:38

Wat een onzin Arnino. Ajax heeft, net als AZ, gewoon 25 wedstrijden gespeeld hiervoor. Het is niet zo dat ze er niks voor gedaan hebben natuurlijk. Er wordt een keuze gemaakt door de KNVB en die is zéér gunstig voor Ajax (geen idee wie anders eerste had moeten worden overigens, want ze stonden gewoon eerste en vorig jaar kampioen (wanneer het seizoen nietig werd verklaard)), maar ze hebben er genoeg voor gedaan.

25 april 2020 om 05:51

Dus je noemt het seizoen 19/20 een normaal seizoen als elk seizoen?
Voel je je wel lekker?

24 april 2020 om 20:38

Je weet niet of er sprake is van directe plaatsing, dat is allemaal maar afwachten. Het kan zijn dat AZ naar de rechter stapt, het kan zijn dat er geen winnaar van de CL komt en dus geen directe plaatsing van een winaar. Allemaal maar afwachten. Denk dat Ajax het beste ook maar kan gaan procederen.

24 april 2020 om 21:02

Geen CL winnaar is gunstig voor Ajax. Dan wordt dat ticket dus doorgeschoven. Net als bij directe plaatsing van de CL winnaar.

24 april 2020 om 21:05

Het is allemaal onbekend, zeker nu er weinig tot geen tijd is voor voorrondes, weten we niet hoe het er allemaal uit gaat zien.

24 april 2020 om 23:22

Ja wat er met de voorrondes gebeurt is een van de vele vraagtekens. Maar iets wat zeker is is dat er geen CL en EL winnaar is. Dan is het dus minder belangrijk wat er met de voorrondes gebeurd voor Ajax aangezien de club direct geplaatst is.

24 april 2020 om 23:26

Maar speel je dan met publiek of ga je de CL recettes missen? Wat wordt de CL pot dit jaar, de Uefa heeft ook problemen,sponsoren hebben ook problemen. Stel dat er geen voorondes zijn, wijst deuefa dan deelname aan het hoofdtoernooi toe op basis van ranking? Dan was Ajax altijd al geplaatst. Er is zoveel mogelijk, we weten het allemaal nog niet. Het enige wat we weten is dat Ajax geen kampioen is dit jaar.

25 april 2020 om 00:27

En dat er geen CL winnaar is dit jaar. Dit punt wordt vaak genoemd in de reacties als een probleem voor het Nederlandse ticket, maar dat is er geen. Maar wat wel: wat doet de uefa met de coefficienten van dit seizoen? Blijven die staan of worden ze geschrapt. Dat beinvloed het Nederlandse ticket wel.

25 april 2020 om 00:39

Daar heb je ook een goed punt, er is nog zoveel onduidelijk. We weten geeneens of het mogelijk is om over een paar maanden weer te reizen tussen landen. Op dit moment zitten veel landen op slot. De hele CL kan zomaar naar 2021 getilt worden, in een andere vorm zoals directe knock-outs. Met grote consequenties voor het verdien model.

24 april 2020 om 20:39

Volgens mij is die plek afhankelijk van directe plaatsing van de CL winnaar. Het is dan voorlopig ook nog een play-off plek.

24 april 2020 om 20:41

in hun schoot geworpen?? Ze staan eerste zowat de gehele competitie. Dus ja dan ben je ook terecht kampioen.

24 april 2020 om 20:51

dat mag ook wel. ze hebben 6 keer zoveel uitgegeven als AZ. als je dan alleen op doelsaldo voorstaat vind ik het nog armoedig. geldt ook voor PSV trouwens die er helemaal een potje van maakten

24 april 2020 om 20:59

Dat je meer uitgeeft betekent niet dat je ook automatisch kampioen gaat worden. Ajax heeft vorig jaar al bewezen dat budget helemaal niks uitmaakt.

24 april 2020 om 21:02

Japie wat heeft dat non argument van meer geld er in vredesnaam mee te maken. Jij hebt een paar Anti Ajax zinnen die je lukraak in elke discussie erin gooit maar het is herhalen van onzin.

24 april 2020 om 21:08

Haha Japie. Volgens mij raakt deze eerste plek voor Ajax je harder dan de Coronacrisis. En dat terwijl AZ niet eens je club is. On: Tadic moet niet zo miepen. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dit "kampioenschap" gevierd zouden hebben. Er zijn momenteel belangrijkere dingen en een schaal voor het beste team over 25 wedstrijden interesseert me echt geen ene kudt.

24 april 2020 om 21:20

@thamike ik zag dat ook altijd over bv een Manchester City en PSG dus jij kan het wel weer Ajax haat noemen maar die mening heb ik over elke club die veel meer geld uitgeeft als de directe concurrentie. als je me niet geloofd kan je dat wel aan @zermatt_person vragen met wie ik daar vaak discussies over heb. Ajax stond dan iig nog wel eerste maar wat PSV aan het doen was dat kan echt niet. als Feyenoord nu bv niet boven Heracles had gestaan terwijl de selectie veel duurder heeft gekost zou ik het ook een wanprestatie vinden

24 april 2020 om 21:23

Japie , het wel of geen kampioen heeft niet altijd met het meeste geld te maken ook in de ons omliggende landen wordt de kampioen niet altijd degene met het meeste geld , je laat je afkeer steeds meer blijken jegens Ajax zielig hoor .

24 april 2020 om 21:25

@sloep01 dan heb je blijkbaar nog nooit mijn kritiek op bv een Manchester City gehoord als je denkt dat dit iets persoonlijks is tegen Ajax. als je veel meer geld uitgeeft als je directe concurrentie hoort dat imo ook duidelijk terug te zien te zijn op de ranglijst. of je nou Juventus, Bayern, City of PSG bent. als Feyenoord nu gelijk stond met een Heracles of FC Groningen zou ik het gezien het verschil in uitgaven ook geen beste prestatie vinden. niet dat Feyenoord tientallen miljoenen uitgeeft, maar wel meer als die twee clubs dus dan hoor je dat ook terug te zien op de ranglijst imo

24 april 2020 om 21:37

Ach hou op man zo werkt dat toch niet als alle clubs met het meeste geld altijd maar kampioen werden dan zou ik mijn seizoenkaart allang opgeven hebben , maar blijkbaar werkt het bij jou zo gelukkig is de praktijk anders .

24 april 2020 om 21:37

@japie_krekel, het geld heeft hier niks mee te maken.ook al hadden we 80 miljard meer, een zak geld maakt geen goals en het geld heeft niks te maken met in je schoot geworpen, he fijt dat je eerste staat na 70% van de wedstrijden.jij hebt 3,4 argumeten en die herhaal je op elk artikel ongeacht of het iets er meee te maken heeft op niet. Je bent de weg kwijt.

24 april 2020 om 22:01

Japie hoe toch ens op met die prietpraat over uitgaves. Je moet de verkopen eraf trekken. Als je 50 miljoen euro uitgeeft maar voor 100 miljoen euro verkoopt, dan gaat je er dus 50 miljoen euro op achteruit. Als je wilt vergelijken tussen elftallen dan moet je de seletie spelers vergelijken en dan kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat AZ dit jaar een geweldig elftal heeft. Met spelers als Bizot, Wijndal, Koopmeijers, Mitsjo, Stengs, Boadu en Idrissi.

24 april 2020 om 22:02

@binny dat mag jij vinden. alleen die Marin en Alvarez kosten bij elkaar al meer dan heel de AZ selectie bij elkaar opgeteld. als geld niet uitmaakt zal jij het ook wel een schande vinden dat Heracles nooit kampioen van de Eredivisie wordt want aan de financiele verschillen kan het blijkbaar niet liggen. echt een wereldprestatie ook dat PSG elk jaar kampioen wordt van de Ligue 1 want veel geld uitgeven zegt niks

24 april 2020 om 22:05

@speedyafc al die spelers van AZ hebben bij elkaar opgeteld minder gekost als die Alvarez en Marin bij elkaar opgeteld. dan laat ik voor het gemakken de bedragen die voor een Tadic, Ziyech, Blind en Promes zijn uitgegeven nog even weg. vergelijk dat met wat de spelers van AZ hebben gekost en dan mag je toch wel concluderen dat die nooit gelijk mogen staan in punten met Ajax. en nogmaals, dat geldt niet alleen voor Ajax want PSV heeft er echt een potje van gemaakt. Ajax stond dan iig nog op de eerste plek op doelsaldo

24 april 2020 om 22:12

Je vind eigen opgeleide spelers geweldig, mag een club trots op zijn. Ajax had een de Ligt en een Frenkie de Jong uit jong Ajax, kostte Ajax helemaal niets. Nu worden deze spelers voor 150 miljoen euro verkocht. Krijgt Ajax er voor tientallen miljoenen duidelijk minder goede spelers voor terug. En dan stel jij dat Ajax beter moet presteren want ze hebben veel uitgegeven. Terwijl Ajax er aantoonbaar op achteruit gegaan is. Zie je nou hoe raar je redenatie is? Betere spelers die geen geld gekost hebben gaan weg, mindere, duurdere spelers komen er voor terug. Ploeg wordt dus minder maar moet van jou dan beter presteren, want meer geld uitgegeven. Rare gedachte kronkels.

24 april 2020 om 22:21

@speedyafc AZ is ook een Vincent Janssen, Jahanbaksch en Til kwijt geraakt de laatste jaren. daar heeft elke club mee te maken. jij mag verder vinden dat het een rare gedachtenkronkel is dat de club die veruit het meeste geld uitgeeft hoger hoort te staan dan clubs met veel minder financiele middelen. geld speelt blijkbaar volgens jouw theorie geen geld in het voetbal. zo een RKC heeft gewoon slecht ingekocht blijkbaar want die hadden dan ook gewoon om het kampioenschap mee kunnen doen

24 april 2020 om 22:45

In de schoot geworpen is wellicht wat overdreven, maar je snapt zijn punt toch wel? Als de competitie normaal was verlopen, was het allerminst zeker geweest dat Ajax uiteindelijk bovenaan was geã«indigd, zeker gezien de vorm de laatste wedstrijden. Het is lullig dat er geen kampioen wordt aangewezen, maar Ajax mag heel blij zijn dat de competitie zo plotseling geã«indigd is. Uiteindelijk levert CL-voetbal in ieder geval een stuk meer geld op dan die schaal En ze zijn sowieso geen terechte kampioen. Dat ben je na 34 wedstrijden (of als je niet meer ingehaald kan worden).

24 april 2020 om 22:48

Een club kan kampioen worden door jarenlang een goed beleid te voeren. Ajax leidt al decenia zelf spelers op, verkoopt deze spelers voor enorme bedragen. Dat doet Ajax allemaal zelf. Dan moet je inderdaad ook dure spelers kopen om de gaten van de verkopen te vullen. AZ is dat, al dan niet gedwongen door het DSB faillisement, ook gaan doen en plukt daar nu de vruchten van. Als een AZ na het DSB faillissement kampioen kan worden, dan kan bijna elke club dat. Het gaat niet om geld, het gaat om verstandig beleid dat je jarenlang moet uitvoeren. En dan kan een Twente kampioen worden, dan kan een AZ kampioen worden. De basis is het beleid.

24 april 2020 om 22:57

@Speedy, als jij zo hamert op goed beleid en dat Ajax dit uitvoert met als voornaamste speler De Ligt en De Jong, mag je daarna niet opgeven als argument dat ze mindere kwaliteit hebben gekocht voor tientallen miljoenen. Waar is dan je beleid? Of was de kweekvijver op? Of blijkt het scoutingsapparaat even te hebben gehaperd? Je kan niet zeggen goed beleid en dan slechter worden in je aankopen van tientallen miljoenen. Dan is je beleid toch niet zo goed.

25 april 2020 om 00:00

Dat is het lot van opleiders. Na goede jaren wordt je leeggekocht. Dan heb je weer opbouw jaren. AZ gaat het ook gebeuren. Die gaan heel veel geld verdienen, maar de seletie zal echt minder worden. Niet elk jaar breken een Boadu, een Wijndal, een Stengs etcetra door. Natuurlijk kan AZ met al dat geld investeren maar er zal ook geld naar andere zaken gaan zoals het dak en de reserves. Dus kan Az wat terugvallen komend seizoen. En dan roept Japie dat het schandalig is dat Az minder presteert terwijl ze zoveel geld hebben uitgegeven om al die spelers te vervangen. Dat is de rare kronkel waarover ik het heb. Nederlandse clubs kunnen hun weggekochte toppers niet met gelijkwaardig vervangen. Maar Japie eist dan betere prestaties want meer geld uitgegeven.

25 april 2020 om 00:10

@Thamike heeft wel een punt. Geld bewijst al sinds dag 1 dat het niet van doorslaggevend belang is. Je kunt veel invloed uitoefenen met geld, maar het meeste betalen zorgt niet bij voorbaat voor het behalen van prijzen. Er moet altijd nog een team(spirit) gebouwd worden etc. Wat je dus eigenlijk doet is er een dikke dooddoener doorheen gooien wat niks te maken heeft met een mening hebben over iets. De club die het meeste geld uitgeeft moet alles winnen en anders is het een wanprestatie, noem ik geen mening.

25 april 2020 om 00:28

@martijngerbran... dat Ajax vorig jaar de halve finale van de CL haalde ten koste van o.a. het veel rijkere Real en Juventus is dan eigenlijk volgens jouw theorie ook niet zo bijzonder. het verschil in financiele middelen zegt namelijk toch niet veel in het voetbal

25 april 2020 om 01:33

Eindelijk begin je het te begrijpen. Verleden jaar liet Ajax zien dat Ziyech, Tadic, de Ligt en Frenkie beter waren dan de dikbetaalde sterren van Juve en Real. Modric werd compleet dronken gespeeld door Frenkie. De Ligt kopte de bal erin tussen de topverdedigers van Juve. Het geld bepaald niet wie de beste is, het verschil in financiele middelen is alleen erg bepalend hoe lang een ploeg zich kan handhaven in de CL top. Juve kocht de Ligt van Ajax, Barca Frenkie van Ajax. Nu gaat Ziyech naar Chelsea. En dan wordt het steeds lastiger voor Ajax, dan moet Ajax weer wachten totdat ze weer een geweldige lichting hebben om een halve finale te halen. Dan begint het nieuwe opbouwen. En dat gaat dus ook voor AZ gelden. Nu konden ze meestrijden om de titel maar zodra ze leeggekocht zijn, zullen ze opnieuw moeten gaan bouwen en zullen ze eerst weer wat minder presteren. Dan gaan ze dik investeren maar er toch op achteruit qua prestaties. Totdat er weer een goede lichting uit de jeugd doorstroomt, aangevuld met goede aankopen en dan doen ze weer mee. Top jaren afgewisseld met opbouw jaren.

25 april 2020 om 02:04

@speedyafc die clubs hebben imo gewoon geen goed beleid gevoerd. als je zoveel uitgeeft als een Real of Juve ben je aan je stand verplicht over twee wedstrijden van een club met veel minder financiele middelen te winnen in de CL. incidenteel kan je dan misschien nog een keer een offday hebben in zo een knock out ronde, maar in de competitie ben je natuurlijk al helemaal aan je stand verplicht als duurste selectie om dat ook uit te drukken in de resultaten want dan gaat het over veel meer wedstrijden. als een Manchester City nu gelijk eindigt in punten met Crystal Palace in de PL bv zou ik dat echt niet vinden kunnen. wat er nu is gebeurd vind ik eigenlijk al niet kunnen. de selectie van City heeft geloof ik twee keer zo duur gekost als die van Liverpool en ze stonden dit jaar gewoon op 25 punten achterstand. dat is echt een totale wanprestatie imo

24 april 2020 om 21:34

Ja in de schoot geworpen... niet alsof je eerste staat na 70% van de competitie...

24 april 2020 om 23:19

In de schoot geworpen zeker niet. Maar niemand kan toch ontkennen dat het ongekend spannend is/was bovenaan? Dat Ajax ook nog het onderspit tegen AZ had kunnen delven was gewoon een reële kans. Het non argument dat Ajax het verdiend zou hebben om zeker de CL plek te krijgen vind ik dus kul. Wanneer het om AZ zou gaan i.p.v. Ajax idem dito.

24 april 2020 om 23:36

100% gelijk, we verdienen hem ook niet, maar de eerste plaats is niet in onze schoot geworpen

24 april 2020 om 23:58

Op basis van dat ene sublieme jaar van Ajax in Europa, hebben ze wat mij betreft terecht directe plaatsing gekregen. Wat ze dan weer wat minder siert is dat ze maar liefst 7% van dat startgeld willen verdelen. Knvb doe wat je moet doen, verdeel het tussen Az en Ajax, of over alle 18 clubs in eredivisie en kkd. Het hele jaar nietig verklaren maar het geld gaat gewoon naar Ajax.

25 april 2020 om 01:41

Bedoel je het ene sublieme jaar dat Ajax de EL finale haalde of het jaar dat Ajax de halve finale CL haalde? Wat jij niet begrijpt is dat de CL ook heel veel kosten heeft. Ajax moet premies betalen aan de spelers en staf als CL voetbal bereikt is. Ajax moet speler salarissen en premies op CL niveau betalen om uberhaupt direct geplaatst te kunnen zijn. Alleen op die manier kon Ajax genoeg punten verzamelen voor de Nl coefficient. Verder dreigt dat er zonder publiek gespeeld gaat worden, dus heeft Ajax wel dikke kosten van het stadion, de organisatie, reis en verblijf kosten spelers en staf bij uitwedstrijden maar geen recettes. Al die kosten moet je van de startpremie aftrekken. Wat blijft er dan over? Ajax gaat komed jaar waarschijnlijk diep rode cijfers schrijven komend jaar, er drreigt een verlies van tientallen miljoene euros. Ajax heeft hulp nodig maar ik ben bang dat de overige clubs niet thuis gaan geven en Ajax het zelf op moet lossen. De Knvb kan overigens niet aan start gelden van een Uefa competitie komen, ze staan er helemaal buiten.

24 april 2020 om 21:42

De laatste? Op basis van goals en assists de MVP van de eredivisie. Heel het seizoen is er kritiek op hem maar hij presteert gewoon. Als sportman baal je dan natuurlijk. Laat iemand lekker zijn mening/gevoel uitspreken.

24 april 2020 om 21:43

In de schoot geworpen? Je staat toch 1e? Ongeacht wat er nog gespeeld moet worden?
Bestolen gaat me te ver maar je staat wel 1e

25 april 2020 om 00:38

Az staat ook eerste. Ajax moest nog inhalen en had er 20 tegen kunnen krijgen. Az wordt toch wel bestolen. Eerlijke verdeling van startgeld tussen die 2 was op zich terecht geweest. O nee feyenoord had ook nog tweeede kunnen worden en Ajax derde. Dan verdeel het over de eredivisie en Kkd. Dan houden een aantal clubs, zeker in de kkd, het misschien nog net wat langer vol.

25 april 2020 om 00:51

AZ moest ook nog inhalen en die kregen Feyenoord op bezoek. Als we dan toch naar vorm kijken, dan was het zeker reëel geweest dat Feyenoord daar zou winnen. Want ondanks de overwinning op Ajax was AZ ook zeker niet in grootse vorm. Of Ajax zou winnen bij Utrecht is natuurlijk ook geen uitgemaakte zaak op dat moment.

24 april 2020 om 23:33

Bij een titel krijgt hij een bonus, nu niet. Kan makkelijk oplopen als je 100-300k kon krijgen.

24 april 2020 om 23:43

Laten we eerst maar eens afwachten of er wel een CL komt komend seizoen. Zolang er geen vaccin is zal er sowieso geen publiek bij mogen zijn.

25 april 2020 om 00:02

De nummer 1 van de competitie krijgt het beste Europese ticket wel, maar het kampioenschap niet. Ik vind dat Tadic tevreden kan zijn met de beslissing, maar ik snap ook dat hij baalt. Ook al zou je op deze manier geen kampioen moeten willen worden, als de nummer 1 aangewezen wordt moet er ook een schaal verdeeld worden. Niks mis met die gedachte. Maar persoonlijk vind ik de oplossing van de knvb prima.

25 april 2020 om 00:02

De nummer 1 van de competitie krijgt het beste Europese ticket wel, maar het kampioenschap niet. Ik vind dat Tadic tevreden kan zijn met de beslissing, maar ik snap ook dat hij baalt. Ook al zou je op deze manier geen kampioen moeten willen worden, als de nummer 1 aangewezen wordt moet er ook een schaal verdeeld worden. Niks mis met die gedachte. Maar persoonlijk vind ik de oplossing van de knvb prima. Overigens ook zeker niet onrealistisch dat Ajax daadwerkelijk kampioen was geworden.

Niet eens met Tadic, vind persoonlijk geen kampioen meer dan terecht. Maar dit had je van hem kunnen verwachten, die man wil alleen maar winnen, winnen, winnen. Aard van 't beestje! Soms kan ie beter even z'n mond houden in the heat of the moment..

24 april 2020 om 20:37

Gewoon een domme reactie van hem. Je weet dat het slecht gaat vallen bij velen, dus eigenlijk is het gewoon provoceren.

24 april 2020 om 20:41

Zeker een domme reactie, ik ben het er dan ook totaal niet mee eens. Ik zeg enkel dat het me niets verbaast dat een dergelijke uitspraak uit zijn mond floept haha, die vent heeft een winnaarsmentaliteit die tegen het ziekelijke aan zit, dat blijkt wel uit het interview op ajaxlife.

24 april 2020 om 21:09

Tsja velen vinden ook dat AZ dat ticket moet krijgen. Is de reglementen tonen dan ook provoceren?

24 april 2020 om 21:14

Of je staat er gewoon boven en doet geen dingen omdat anderen dat ook doen? Het is gewoon een nutteloze opmerking en zal er alleen maar voor zorgen dat er nog meer mensen asympathie voor Ajax ontwikkelen.

24 april 2020 om 21:29

Ik bedoelde dat je opmerking voor je houden omdat mensen het aanstootgevend kunnen vinden niet altijd het beste is omdat in sommige gevallen mensen wel erg snel op hun teentjes getrapt zijn. Net zoals vele mensen geen reden nodig hebben voor die asympathie. Wel eens verder hoor want ik vind dit ook een behoorlijk stuk onzin van Tadic. Ik snap dat hij als topsporter die titel binnen wou halen maar voor de supporters is het voetbalseizoen al lang klaar. Bovendien staat Ajax op 1 en krijg je al (terecht) de bijbehorende CL ticket. Toon dan wat begrip voor de situatie en neem vooral geen termen als "bestolen" in de mond.

25 april 2020 om 00:16

Sinds wanneer is je mening geven nutteloos? Als hij liever had gehad dat er een winnaar/kampioen uitgeroepen was, mag hij toch vinden? Het feit dat Ajax boven aan staat, en doelsaldo als eerste argument telt, vind ik wat voor te zeggen. Desalniettemin ben ik het persoonlijk wel eens met de KNVb , maar Tadic moet toch gewoon zijn mening mogen uitten..

25 april 2020 om 00:40

Met 1 wedstrijd minder dan Az en andere tegenstanders kun je toch nooit over een doelsaldo beginnen. Dat doe je wanneer je het volledig hebt uitgespeeld zoals in 2007 met 1 doelpunt verschil. Dan heb je een volledig afgewerkt programma, met dezelfde tegenstanders.

24 april 2020 om 20:48

Met je eens. Dit is de meest logische beslissing. Ik vind dat je per competitir moet beslissen en dat lijkt ook te gaan gebeuren (in plaats van dat de uefa alle seizoenen schrapt of overal de nr 1 tot kampioen uitroept) en ik vind dat men wel juist handelt. In Engeland bijvoorbeeld zou het oneerlijk zijn om Liverpool de titel niet toe te wijzen, maar in Ndl is het gezien de situatie dan weer vrij oneerlijk om wel een kampioen aan te wijzen.

24 april 2020 om 20:55

Misschien makkelijk praten voor jou als je zelf voldoende geld verdiend. Wie weet heeft Tadic wel arme familieleden dat hij geld wilt schenken doordat hij zijn kampioenspremies kan krijgen. Menig Servische families (niet iedereen natuurlijk) hebben het niet zo breed. Of heeft hij geld voor zijn hypotheek nodig omdat hij voorlopig geen salaris uitbetaald zal krijgen. Weet jij veel.

24 april 2020 om 20:58

Medelijden moet je echt niet hebben met iemand met het salaris van Tadic.

24 april 2020 om 20:59

Schei uit met die generaliserende meuk Mitchkot. Omdat hij Servisch is, is hij en zijn gehele familie per definitie arm? Alsof men alleen in die regionen armoede kent..

24 april 2020 om 21:04

@MitchKot wat een onzin. Tadic zijn familie heeft het gelukkig prima en Tadic kan met zijn geld bijna heel Servië onderhouden man. Dit is gewoon een domme Tadic opmerking. Zal vast stukje cultuur en mentaliteit in zitten maar mag geen excuus zijn.

24 april 2020 om 21:35

Ja, Tadic zal echt krap zitten inderdaad. Die is afhankelijk van een kampioenspremie om z'n naasten te voorzien. Mitch zal eens objectief zijn..

24 april 2020 om 21:43

Misschien heeft hij wel een grote familie. Weet jij veel. Als ik een rijke sporter zou zijn zou ik ook eerst voor mezelf en mijn naaste familie zorgen. Pas als de financiële mogelijkheden dat zouden toelaten ook voor verdere familieleden zorgen zoals ooms, tantes, neven, nichten. Misschien wilt Tadic wel geld schenken aan verdere familieleden van hem die nog niet zoveel geld hebben weet jij veel.

24 april 2020 om 21:53

Hou toch op joh. Je praat recht wat krom is. Als dit een speler van een andere club was geweest dan had je vooraan gestaan om in 3 etappes de eerste reactie te schrijven over hoe 'dwaas' het wel niet is. Je bedenkt nu een hele hypothetische situatie die totaal niet aan de orde is, laat staan waarschijnlijk. Tadic heeft genoeg geld om zijn volledige familie en hun buren een bedrag te kunnen schenken. Een kampioenspremie gaat dat verschil echt niet maken. Maar dat weet jij ook wel.

24 april 2020 om 22:06

Ik denk dat Tadic ieder familielid nu een zak krentenbollen moet geven. Tadic heeft er altijd een handje van om te mauwen. Hoe groot je winnaarsmentaliteit ook is, nu is niet het moment om je frustraties te uiten als er veel belangrijkere zaken spelen dan een bijzaak als voetbal

Man man, met zo'n uitspraak toon je toch wel aan dat je een ware huilbaby bent?!
Duizenden doden en hij jankt over een titel...
Tel je zegeningen, wees blij dat je er toevallig een paar meer in het netje hebt als AZ, want financieel hebben ze het minst te klagen over de gemaakte beslissing...

24 april 2020 om 20:59

Duizenden doden en jij maakt je druk over een uitspraak van Tadic.... Zinloos argument, want dan zou je nooit meer mogen klagen/een andere mening mogen hebben omdat er duizenden doden zijn. On: Tadic loopt gewoon +- 3 ton mis doordat hij geen kampioenspremie krijgt, dus ik snap hem best.

24 april 2020 om 21:47

@zytto het getuigt iig van weinig inlevingsvermogen van Tadic zijde.

24 april 2020 om 23:33

Zytto, wat een non argument.dat kan ik ook: Duizenden doden en jij maak je druk om een mening over een uitspraak van Tadic.en zo kunnen we nog even doorgaan.

25 april 2020 om 00:02

Az loopt wel meer mis dan die 3 ton.

25 april 2020 om 01:24

NJfromVOL dat klopt, dus het is een totaal nutteloos feit.

25 april 2020 om 01:25

Ajaxmind klopt, maar zoals alle clubs denkt ook een Tadic in eigen belang.

25 april 2020 om 01:30

fct1981 is dat zo? Ja az had kampioen kunnen worden, maar feyenoord had ook over az heen kunnen gaan en dan was az 3de. Dan hadden ze niet eens een kans op de CL. Gezien de clubgeschiedenis van az lag dat trouwens meer voor de hand dan een eventueel kampioenschap. Niet om az te kort te willen doen, maar ze hebben ook al eens in de winterstop 12 punten voor op Ajax gestaan en het nog weggegeven of de laatste speeldag in 2007. Ajax heeft mazzel, maar iedereen vergeet dat az met nog een onderling duel tegen feyenoord echt nog niet verzekerd was van de 2de plek. Laat staan het kampioenschap.

25 april 2020 om 04:58

Ajax is in no-time de voorsprong kwijtgeraakt en raakte geen ene knikker meer. Jij stelt dat Fey nog over AZ heen kunnen gaan, dus dan ook over Ajax. Echter moest Ajax nog naar de kuip, terwijl AZ thuis tegen Feyenoord moest. Enfin, een hoop gespeculeer. Een kampioen (wie dan ook) uitroepen zou onterecht zijn

25 april 2020 om 06:10

Tja je kan ook andersom reageren.Tadic loopt te klagen over 3 ton mislopen terwijl er duizenden mensen doodgaan en sommige mensen noodfondsen nodig hebben om boodschappen te kunnen doen.

24 april 2020 om 20:59

Zou een leuk feestje worden met Frans van Seumeren, Henk de Jong en Robert Eenhoorn met z’n 4-en. Ze moeten allemaal niet zeuren (ben het ook zwaar oneens met Tadic), blik nu op de toekomst en hopen dat we komend seizoen weer mogen beginnen.

omg az was kampioen geworden en misschien had psv en feyenoord zelfs nog een kans kunnen hebben

24 april 2020 om 20:36

Ja sparta achtte ik de meeste kans te hebben.

25 april 2020 om 00:20

Fc Emmen draaide anders ook goed!!

24 april 2020 om 20:41

Idd Ajax had zonder twijfel elke pot verloren, ze maakten niet eens meer kans op de titel! Dit was al helemaal gespeeld en Ajax heeft geluk dat ze niet eens degraderen!

24 april 2020 om 20:54

fc bal op het dak had nog kampioen kunnen worden.. PSV was al lang en breed uitgespeeld voor de titel, feyenoord had pak hem beet 5% kans nog op de titel. AZ 35%, en Ajax gezien het doelsaldo 60%

24 april 2020 om 21:18

Wellicht had ook RKC nog een mooie klim in de stand kunnen bewerkstelligen

Gewoon kinderachtig dit. Met alle ellende nu op de wereld ga jij je zorgen maken om die tweede titel. Doneer anders je salaris jankerd

Mee eens, net zoals alle andere meningen van de andere clubs. Dit is dus het beste: seizoen nietig verklaren en volgend jaar op nul beginnen.

Je staat op basis van doelsaldo net bovenaan.... Je had dus net zo goed op een tweede plek kunnen eindigen, dus hoezo bestolen? Alsof je al kampioen was met een straatlengte voorsprong????

24 april 2020 om 20:36

Tja de kans was grotere dan 50 procent om kampioen te worden. Nu heb je evenveel als de andere 17 clubs in de eredivisie. Voor niets dit seizoen gespeeld.

24 april 2020 om 20:40

CL plaatsing is meer dan voor niets. Als ik kijk naar Cambuur, De Graafschap en Utrecht, die hebben alle reden om zich te beklagen, verder helemaal niemand.

24 april 2020 om 20:48

Tja iedereen heeft in mate het seizoen voor niks gespeeld. Heeft niemand om gevraagd natuurlijk. Er is gewoon geen winnaar aan te wijzen... Alles was nog mogelijk... Das een beetje anders dan bijvoorbeeld een voorsprong als Liverpool

24 april 2020 om 20:50

@cheesie En dan is er straks geen CL voetbal. Of geen voorrondes CL voetbal, clubs worden geplaats op basis van hun Uefa ranking. En wat kost CL voetbal eigenlijk zonder publiek en dus geen inkosmten uit kaartverkoop? Er zijn zoveel scenario's denkbaar dat de hele eindstand niets uitmaakt voor Ajax om geplaatst te zijn voor de CL.

25 april 2020 om 00:05

Moi niets? 16 milj startpremie cl. Az, Cambuur, de graafschap en Utrecht die hebben niets en evenveel als de anderen. Ajax niet die boeren wel goed van dit nietig verklaarde seizoen.

25 april 2020 om 08:48

@Speedy Dat gevoel hebben wel meer clubs. Geen promotie vanuit de KKD, geen beker, geen kampioenschap. Helaas, het is wat het is. Deze pandemie eist levens, dus tja, voetbal is maar bijzaak. En de kans was niet groter dan 50 procent natuurlijk, maar ook dat maakt niet meer uit. Je komt boos over, alsof er een groots onrecht is plaatsgevallen! Onzin, weer blij dat je gezond bent je club CL speelt. En hou gewoon op met dat verwende gedrag. Daar wordt je leven een stuk leuker van.

25 april 2020 om 11:13

@ Speedy: meer dan 50 % ? Ajax speelde als aangeschoten wild in die periode. Dat Ajax als eerste wordt aangewezen kan ik helemaal begrijpen. Ze staan bovenaan. Maar stel dat Az_feyenoord doorgegaan was, en AZ zou 1 punt met een wedstrijd meer boven Ajax had gestaan dan zou je pissig zijn, zeer pissig. Gezien jou reacties hier heb ik het idee dat jij al een advocaat in de arm genomen had om Ajax dan op basis van minder verliespunten o[ plaats 1 had willen zien. Nogmaals: Ik vind het meer dan terecht dat Ajax geen kampioen wordt verklaard want dat kan eenvoudigweg niet, maar wel terecht dat ze erkend worden als eerste en dus de CL ticket hebben.

Flikker toch op Tadic met het zware programma wat jullie nog hadden was AZ of misschien zelfs Feyenoord wel kampioen geworden beetje moe word ik van die gast

24 april 2020 om 20:38

Zware programma? Tegen de kleintjes word je kampioen en daar laat az het liggen dus zij hadden het zwaarder.

25 april 2020 om 00:06

Jij kan elke theorie kloppend maken.

24 april 2020 om 20:52

van de 3 clubs die jij opnoemt had Ajax veruit het gemakkelijkste programma.. Maar ja iets met haat naar Ajax he

24 april 2020 om 21:11

Limboroy, met het eerste gedeelte ben ik het eens, maar alsjeblieft, laat de Ajacieden eens een keer ophouden met die zogenaamde 'haat'. Je probeert nu net te doen alsof PSV1913 het liefst de Arena vandaag nog plat ziet gaan, en Ajax per direct ziet omvallen. Dat is namelijk wat haat inhoudt. Dus stop daar alsjeblieft mee, je hebt gelijk met je argument, maar haat is veel erger dan hoe men het ziet hier volgens mij.

Hou toch op man, zeikerd. Ik denk dat Ajax zich heel gelukkig mag rekenen dat ze nog dat CL ticket hebben. Natuurlijk sta je eerste, maar kampioen worden zou natuurlijk nooit eerlijk zijn en nog meer onrust opleveren.

Alsof er iemand blij was geweest als je nu die schaal krijgt. Ga je dan staan juichen? Hopen dat de CL gespeeld kan worden en zo snel mogelijk vergeten dit seizoen.

Alle clubs nu gewoon naar de rechter om te procederen. Dan krijgen we 34 uitspraken waarvan we van te voren al weten dat die niet in lijn zullen zijn met elkaar. Wat een geweldige puinhoop is dit geworden. Wekenlang de tijd gehad om een standpunt te vormen maar nee, laten we wachten of er nog gespeeld gaan worden. We zagen het allemaal aan komen, dat ging niet gebeuren en dan nu, met grote spoed via onduidelijke procedure het in de achterkamertjes regelen.

Sorry Tadic. Missie Pak Schaal wil je niet op deze manier halen als je een echte sportman bent.

Serieus? Gaan we deze man nu een podium geven met dit soort bizarre uitspraken. Degene die bestolen zijn zijn alle ondernemers die nu niet meer ondernemen en freelancers in de horeca. Of wat dacht je van de zorg medewerkers die al weken overuren maken met risico op corona. Of al die mensen die doodgaan of familie kennen in ziekenhuizen maar ze niet mogen zien.

En wat zegt deze man, ze krijgen geen schaal en gaat huilen. Ik kan hier redelijk boos om worden.

24 april 2020 om 21:34

Gaan we deze man een podium geven, neem aan van wel als captain van nr.1 van de competitie....?

24 april 2020 om 22:26

Phoe Phoe... Binny. Het feit dat je er zo op reageert geef je eigenlijk al aan hoe belachelijk zijn uitspraken wel niet zijn. Egoïstisch en zwaar onder de maat. Dan is het enige wat je kan zeggen, ja ik ben captain van de nr 1 vd competitie dus geef me maar een podium. Voetballers zijn niet de slimste mensen, en dit is wel een mooi voorbeeld. Blij dat het niet de captain is van mijn club, ik zou me ogen kapot schamen.

24 april 2020 om 22:36

Het feit dat ik er zo op reageer? Jij komt zelf met je phoe phoe, Wat een onzin, jij stelt een vraag/maakt een statement en dat vond ik onzinnig. Ik ben het niet eens met Tadiz zijn uitspraken maar hij heeft wel recht van spreken, dat zeker. Hahaha elke Feyenoorder zou Tadic als Captain willen, zoveel goals en assists, een echte kampioen. Maar jullie hebben Berghuis als captain, dat vieze mannetje met die frustratie tackles waarmee hij spelers het ziekenhuis in kan sturen, schaam jij je daar ook voor? (trouwens, puur als voetballer ben ik fan van Berghuis, goede speler)

beetje raar toch ,kijk sta je als Liverpool 21 punten voor mag je praten ,maar niet als je gelijk staat en de laatste paar speelronde heel erg slecht speelde. Dan kun je gewoon beter niks zeggen.

Wauw wat is deze man een droeftoeter. Ben blij dat je de CL ingaat. Dit is ook echt niet het goede moment voor deze reactie. Prima dat je teleurgesteld bent maar de woorden “het kampioenschap is van ons afgepakt” is wel zo ongepast. Wat wil je dan Dusan, kampioen zijn van een competitie die niet is afgemaakt? Vind je dat dan zo belangrijk? Zijn wel belangrijkere dingen in de wereld maar goed Tadic heeft natuurlijk amper prijzen gewonnen in zijn carrière en vind het alleen maar belangrijk dat hij een prijsje kan bijschrijven.. kampioensfeest zou er ook niet zijn geweest dus wat is nou precies zo belangrijk? Voor hetzelfde geld was AZ dit jaar kampioen geworden, die hebben in principe meer te klagen dan Ajax..

Onzin, terechte beslissing van de knvb om geen kampioen te benoemen. Maar eindelijk is dit gedoe voorbij want het ging er de afgelopen dagen al zoveel over. Maar ik snap niet waar tadic zich druk om maakt, het seizoen is voorbij en er zijn ergere dingen in het leven..

Logisch dat er geen kampioen wordt aangewezen, kampioen word je als je boven aan staat na 34 wedstrijden.

Wat een flauwekul, AZ kwam steeds dichterbij.
Dit is gewoon heel n je eigen straatje praten.
AZ was beter dan Ajax de laatste maanden
Niemand is bestolen in deze crisis tijd ja onze gezondheid, verder niets.

Ik als Ajacied ben van mening dat wij hebben gekregen waar wij recht op hebben, maar dat dit ook wel het maximale is. Alle scenario's gezien terecht dat Ajax de eerste plek krijgt, maar come on Tadic.... Zeggen dat je tekort gedaan bent is niet te rechtvaardigen

Net als in het veld, alleen maar lopen janken.
Triest mannetje, er zijn mensen die failliet en helemaal naar de klote gaan en hij voelt zich bestolen, pleurt lekker op man!

Kan me totaal niet vinden in de zienswijze van Tadic. Ook al is Tadic een speler met een te gehalte van winnaars mentaliteit hij heeft tijd genoeg gehad om te beseffen dat er geen kampioen gekroond kan en mag worden in deze situatie.

Niet zo zeuren Dusan. Deze competitie kent helaas geen winnaars, deal with it.

Volgens mij is Ajax naast RKC en ADO één van de weinige clubs die echt helemaal geen klagen hebben. Ik vond Tadic altijd al een eng mannetje in het veld, maar dit slaat alles. Ik mag hopen dat Ajax supporters zich van deze uitspraken distantiëren.

Zou de titel niet eens willen hebben op deze manier. Het is niet afgemaakt en je kan het niet vieren, dan is de complete lol er wat mij betreft vanaf.

24 april 2020 om 20:49

Ja, alleen Tadic zijn winnaars mentaliteit is iets te overdreven waardoor hij het niet vaak goed ziet op dat vlak.

24 april 2020 om 21:11

Ik hou wel van spelers met wat gif er in, wat passie en zo af en toe tegen de zere schenen aan durven schoppen (figuurlijk dan, anders is het rood natuurlijk ). Of het slim is om zo te reageren wil ik in het midden laten. Maar ik hou er wel van.

25 april 2020 om 00:28

Niets mis met spelers die gif in hun spel hebben en altijd willen winnen maar ook die spelers mogen een beetje gevoel hebben voor hun omgeving, vooral als het al zo lang duurt dat je emotie de tijd heeft gehad om te bekoelen.

Jankerd, zelfs als je hem zou krijgen wie is trots op zo'n titel??

Tadic hou nou gewoon je kanis en denk na... je eigen technisch directeur nota bene heeft gezegd dat de petitie dood was... dan niet gaan miepen want je had m ook nog kunnen verspelen zoals je liep te ballen.

Tadic is aanvoerder is daarmee uithangbord van Ajax. Niet chique in zo'n positie met dit soort reacties te komen. Valt me erg tegen.

Haha schei toch uit Tadic er waren nog negen wedstrijden en Ajax was hopeloos uit vorm. Als de competitie niet is uitgespeeld kan je geen kampioen benoemen.

in principe heeft hij gewoon 100% gelijk. overal in Europa waar de competitie is geeindigd wordt er een kampioen aangewezen. Alleen hier in Nederland gaan ze weer eens tegen de wensen/eisen in van de Uefa

24 april 2020 om 20:51

Is dat zo? In de meeste competities is er voor zover ik weet nog niets beslist, dus ben wel benieuwd in welke competities er al kampioenen aangeduid zijn?

24 april 2020 om 20:56

Waar dan? Je doet alsof dit al in 15 landen gebeurd is. Volgens mij enkel in Belgie, en die situatie valt niet te vergelijken met deze in Ndl gezien de 15 punten voorsprong van Brugge. In Ndl voelt dit veel oneerlijker. Tevens is Brugge met de goedkeuring van de concurrentie als kampioen aangewezen terwijl minstens al AZ zich verzet in Ndl.

25 april 2020 om 00:51

Schotland ook, hoewel de kogel nog niet door de kerk is net als in Belgie

Tadic.. Deze man maakt zich totaal belachelijk. Niet de eerste keer dat hij zielig doet en niet in de spiegel kijkt. Denk aan Kuipers loven voor een tweede gele kaart voor tijdrekken en klagen bij geel voor Onana in Europa. Nu weer, hij zou blij moeten zijn de CL in te mogen, terwijl zijn club enorm uit vorm was. Maar nee, meneer Tadic vindt hij kampioeb zou moeten zijn. Deze man is nota bene aanvoerder van het grote en trotse Ajax, maar gedraagt zich als een klein kind. Ik krijg er plaatsvervangende schaamte van.

dat denken ze misschien bij AZ ook. wees blij dat de Knvb de competitie op doelsaldo heeft beslist anders had je nog tweede kunnen worden ook

24 april 2020 om 20:52

Het zou toch vreemd zijn om uit het niets onderling resultaat leidend te laten zijn? Het staat gewoon anders in de reglementen.

24 april 2020 om 20:54

misschien wel maar wat nog veel vreemder is dat de Knvb niet eens regels op papier heeft staan voor een competitie die onvoorzien wordt afgebroken. dat moet je toch altijd ergens op papier hebben staan normaliter? dit is echt amateuristisch

24 april 2020 om 21:00

An sich is het wel vreemd, maar geen enkele competitie heeft echt regels omtrent een dergelijk scenario meen ik.

24 april 2020 om 21:47

Het is ook vreemd om niet stemmen mee te tellen bij tegen stemmers. Dus ja zo vreemd is dat niet voor de knvb. Daarnaast geldt doelsaldo pas bij einde competitie waarbij iedere ploeg dezelfde tegenstanders heeft gehad. Nu zou een onderling resultaat veel logischer zijn.

25 april 2020 om 00:50

Doelsaldo geld ook de rest van het seizoen, het visuele bewijs is teletekst pagina 819. Van speelronde 1 t/m 34 zie je dat doelsaldo gebruikt wordt.

25 april 2020 om 06:20

Als er geen regels zijn voor een onafgerond seizoen kan je ook niet zeggen hoe dit volgens reglementen afgehandeld moet worden.

Wees blij dat de competitie niet uitgespeeld wordt, want volgens Overmars waren jullie niet van plan om nog te voetballen. Ik las zelfs dat jullie uit de competitie zouden stappen. Hij wou met de schaal de supporters blij maken??? Draai dan maar de huldiging van vorig jaar maar af, want daar waren jouw supporters wel bij.

Wat een zeikerd zeg, je bent 2 x afgemat door AZ. Je was bedroevend uit vorm en je krijgt nu CL ticket en nog janken... bah

24 april 2020 om 20:52

Je krijgt geen CL ticket, de Uefa heeft aangegeven hoe de tickets verdeeld moeten worden. We hebben werkelijk geen enkel idee hoe de CL er komend seizoen uit ziet danwel hoe de plaatsing bij de Uefa vorm gegeven gaat worden. Ajax heeft in 2007 PSV thuis 1-5 afgemat. Echter Ajax kreeg op basis van 1 enkel doelpuntje verschil in het doelsaldo geen titel maar werd tweede. De spelers lopen nu tonnen mis aan kampioenspremie.

24 april 2020 om 22:07

Maar de knvb kiest ervoor Ajax boven az te plaatsen. Er is geen regel die bepaald wie er nu bovenaan moet staan.

24 april 2020 om 23:24

Hadden de E-spelers van de club niet een beslissend potje Fifa kunnen spelen??

24 april 2020 om 23:30

De Knvb kiest niet wie bovenaan staat. In speelronde 25 staat Ajax bovenaan op basis van doelsaldo. Die regels zijn gewoon duidelijk. Wat de Knvb nu doet, is de competitie beeindigen zonder een winaar aan te wijzen. De Uefa stelt dat deelname aan de Europese toernooien moet zijn op basis van de stand waarop de competitie beeindigd werd. Dus stelt de Knvb, Ajax gaat rechtstreeks de CL in en AZ naar de play offs.

25 april 2020 om 00:11

Die zijn niet duidelijk. Jullie geven een andere interpretatie aan het woord afloop in de reglementen.

25 april 2020 om 00:20

Er is geen afloop, er is geen kampioen. De competitie is beeidingd en de Uefa heeft als richtlijn uitgegeven dat bij een beeindigde competie men moet uitgaan van de stand van de laatste speelronde.

Ajax had echt wel kampioen geworden dus terecht als 1e aangewezen, degene die als laatste mogen klagen zijn Feyenoord die als beker winnaar uitgeroepen worden (?) en ADO en RKC die de degradatie dans ontspringen, de grote verliezers zij Utrecht en Cambuur en ik snap hun woestenij, echt klassenjustitie maar wat wil je met gudde aan t roer

24 april 2020 om 21:10

Nee, feyenoord is niet als bekerwinnaar uitgeroepen. En bij feyenoord klaagt dan ook niemand. Deze discussie gaat dan ook niet over of ajax terecht als eerste is aangewezen maar over de debiele uitspraken van de aanvoerder van ajax.

24 april 2020 om 22:28

Feyenoord is weldegelijk uitgeroepen als bekerwinnaar en is de tegenstander Utrecht de dupe van deze uitspraak ivm Europees voetbal en Ajax is weldegelijk de 35e titel afgepakt dus geen rare uitspraken van dusan.

24 april 2020 om 22:49

Waar haal je die onzin vandaan? Feyenoord is niet uitgeroepen tot bekerwinnaar.

25 april 2020 om 00:14

De opmerking Ajax was sowieso kampioen geworden is ook een debiele uitspraak.

25 april 2020 om 08:56

Je moet je toch echt beter gaan inlezen in de media hoor want dat zijn ze weldegelijk , daarom is Utrecht ook zo wordt omdat Feyenoord nu dat Europees ticket wegkaapt van Utrecht

25 april 2020 om 08:58

Jij denkt daar dus anders over , ik niet maar om dat dan debiel te noemen omdat ik een andere mening ben toegedaan ??

Niet doen Tadic, dit kampioenschap had voor niemand goed gevoeld behalve voor jou blijkbaar

24 april 2020 om 21:10

Denk dat het hem meer om de kampioenspremie te doen is. Zeker nu het nog wel eens erg lang kan duren voordat hij weer salaris uitbetaald gaat krijgen.

24 april 2020 om 21:14

De beslissing van de Knvb wordt niet in twijfel getrokken, maar hij mag er toch wel van balen dat ajax geen kampioen geworden is. We lagen eerste, spelers werden weer fitter, en AZ moest nog tegen Feyenoord. Ik denk ook dat ajax kampioen geworden was dus ik baal van deze beslissen. Ook al heb ik er begrip voor en snap ik dat er geen andere optie is.

24 april 2020 om 21:23

Afgepakt klinkt wel anders dan balen dat de competitie niet is uitgespeeld. Maar ok, misschien is dit mijn interpretatie alleen. Natuurlijk had iedereen graag gewild dat t gewoon verder was gegaan, evt zonder publiek, maar gegeven de situatie, ben ik persoonlijk wel blij dat we nu niet kampioen zijn geworden op papier.

Kampioenschap is nu allerminst waar je je druk om moet maken. Als ajax mijlen ver voor stond dan kon ik me begrijpen. Maar ajax kon alles nog verliezen maar ook gewoon kampioen worden. Dus dit is de beste oplossing

Ahahahah kansloos die Tadic, pleur toch een eind op zeg! Wees blij dat je volgendjaar weer CL groepsfase mag gaan spelen.

24 april 2020 om 21:21

Als jij Tadic was geweest had je misschien ook de kampioenspremie en daarmee de titel willen opeisen.

24 april 2020 om 22:42

Die CL groepsfase hebben ze zelf verdiend. Neemt niet weg dat ie er blij mee mag zijn idd.

Een sportman die een prijs geschonken wil krijgen is de prijs überhaupt niet waard. Kom op zeg, je wil het toch gewoon winnen op het veld?

24 april 2020 om 22:41

Dat had hij ook vast het liefst gedaan idd. In zijn beleving hebben ze dat nu ook gedaan. Ik snap wat hij bedoeld maar ben het niet met hem eens. Geen kampioen is het beste.

Aan de ene kant ben ik het een beetje eens, volgens het reglement zou Ajax nu officieel gewoon kampioen moeten zijn. Aan de andere kant had het seizoen nog alle kanten op kunnen gaan. Het is een beetje dubbel. Ik vind dat de KNVB dit goed heeft aangepakt door een beslissing te nemen die voor 'allemaal' redelijk goed is. Het is gewoon een hele lastige kwestie in deze tijd.

25 april 2020 om 00:52

Verschil van 16 miljoen tussen Ajax en Az en dat vindt jij redelijk

Ik kan hier echt geen begrip voor opbrengen, deze uitspraak past zo in de "wij staan buiten de maatschappelijke werkelijkheid". Echt ongeloofelijk dit, narcisme ten top. Bandje maar afpakken, want dit kan niet, jij bent mijn aanvoerder niet meer. Had dan gezorgd dat je een straatlengte voorstond, huilebak!

24 april 2020 om 22:06

Dat doet er niets toe, de Knvb heeft gesteld dat het seizoen beiendigd is zonder kampioen aan te wijzen. Als stond Ajax niet 15 punten voor, ook dan was Ajax geen kampioen. Dus geen kampioens premie van vele tonnen voor Tadic.

Hahaha, Calimero. Wij moeten ook niet zeiken om die 2de plek maar dit is ook kansloos.

24 april 2020 om 22:07

Tja Tadic loopt tonnen mis. Plus een titel op zijn Cv indien Ajax kampioen geweorden was. Die kans was toch meer dan 50 procent. Op basis van statistiek zelf veel meer dan 50 procent. Maar nu dus niet, geen kampioenschap.

25 april 2020 om 00:17

50 procent kans Ajax en 50 procent Az. Je kunt rekenen tot je een ons weegt, maar statistieken....waar haal je die opeens vandaan? Uit het clubblad van Ajax? Aangezien Az Ajax 2x versloeg hadden ze wat mij betreft de grootste kans.

25 april 2020 om 00:23

Je slaat de plank compleet mis. Denk nou eerst eens evenjes goed na. Az wint zes punten onderling met Ajax en speelt niet meer tegen Ajax, die statistiek doet er dus niet mee toe. Dat betekent wel dat AZ zes punten meer verloren tegen de andere ploegen dan Ajax. Dat zijn wel relevante statistieken. Ajax wint tegen andere ploegen dus 0,24 punt meer per wedstrijd gemiddeld dan AZ dit seizoen. Dus is de verwachting dat AZ meer punten zou laten liggen dan Ajax in het restant.

25 april 2020 om 00:59

Rekenen was niet je sterkste vak. Wat wil je nou? Een kampioenschap opeisen op basis van een niet uitgespeelde competitie? Man je hebt zojuist 16 miljoen gescoord terwijl je gelijk stond en andere clubs promoveren niet of hebben geen Europese plaatsing. Je kunt beter helemaal niet reageren als Ajax supporter zijnde. Je hebt het nog niet helemaal door, maar je komt er als enige wel heel erg goed vanaf en je doet alsof Ajax ik weet niet wat is aangedaan. Wanneer er nu 1 de plank mis slaat met een ontzettende arrogante houding dan ben jij het wel.

Wat een droeftoeter is deze man. Hoe laat deze weken wel zien hoe hij in elkaar zit.

24 april 2020 om 23:08

Tadic is een emotionele jongen waarbij alleen de winst telt. Nu is dit niet zo slim om het via de media te brengen, maar ik snap best dat teleurstelling en frustratie bij hem heerst nu het doel (kampioenschap) niet is behaald.

Nogal schaamteloos om dit zo ongegeneerd te roepen. Ik vind het prima dat Ajax 'm krijgt, maar Tadic doet hier net alsof ze een straatlengte voorstaan. Dan mag je wel iets genuanceerder uit de hoek komen naar mijn mening.

24 april 2020 om 23:19

Hij is al snel ingeburgerd in die korte tijd dat hij in Amsterdam zit. Jammer.

Hoewel ik zijn teleurstelling zeker begrijp, hekel ik deze uitspraken enorm. Je krijgt tenminste nog een CL ticket als club zijnde voor rechtstreekse plaatsing dat nog bij lange na niet zeker was. Clubs als Utrecht , Cambuur en de Graafschap hebben een reden om te klagen

24 april 2020 om 23:15

Het wordt wel vaker vanuit Ajax oogpunt uitgelegd. Het lijkt net alsof Ajax heel erg zwaar getroffen wordt, het zou ze eens sieren wat anders te reageren. Ze krijgen gewoon 16 miljoen in de schoot en willen maar liefst 7% verdelen. Wat een zielige typerende reactie van Dusan.

Los van dat ik dr beslissing om Ajax op 1 te zetten en dus de bijbehorende kwalificatie te geven de absoluut meest logische uitkomst vind, slaat dr aanvoerder hier de plank echt helemaal mis..

Nou Dusan, je zal maar speler van Cambuur zijn. Die staan ook op 1, maar dan los van de rest. Zij worden ook geen kampioen, maar mogen ook niet promoveren (dat is voor hun minimaal hetzelfde als voor Ajax het CL ticket). Ik hoop maar dat VZ niet elke voetballer van alle betrokken clubs gaat interviewen, want geloof me, er zijn anderen die zich meer benadeeld voelen

Wees blij dat je dit krijgt toegeworpen Tadic. Kampioen worden van onze kleine competitie met tegenstanders als Rkc en Ado, of CL voetbal tegen Juventus en Real Madrid... De eerste plek na 34 wedstrijden was alles behalve zeker, de Klassieker in Rotterdam was voor Feyenoord geweest.

Normaal duikelt hij veel op het veld...nu ook naast het veld. Wakker worden Dusan verdelen die onterecht verkregen 16 miljoen startgeld over de rest.

Nee Dusan, als Ajax fan was ik niet blij geweest met deze titel, had me eerder geschaamd.

Iets wat je niet hebt, kan je ook niet afgepakt worden.

Op onderling resultaat had AZ gewoon rechtstreeks CL moeten spelen. Hij moet niet zo zeuren en blij zijn dat het zo besloten is.

25 april 2020 om 00:24

Je bent wel gewoon de sterkste. Leuk dat Ajax er tegen de ondersten een paar meer inschiet, uiteindelijk verlies je twee keer van hetzelfde team. Je zou kunnen stellen dat je dan niet de beste bent dit jaar. Ach laten we het je wordt tegen de kleintjes kampioen motto er dan maar ingooien. Ik zou Az ook weleens in de cl willen zien, met dat aanvallende voetbal waar ze Ajax 2x mee opzij zetten, zo bijzonder was Ajax toch ook niet in Europa dit jaar

Dingen op rijtje. Uefa heeft geen recht Ajax CL ticket af te nemen. Dat was al feit via coefficientielijst door Juventus uit te schakelen vorig seizoen in kwartfinale van CL. En enige manier waarop dat zou kunnen is als CL winnaar zich niet via reguliere competitie voor CL plaatst. Is niet waarschijnlijk ze CL zouden winnen maar zelfs Atalanta staat 4e momenteel in Serie A. Enige teams die nog in CL zijn en niet in competitie CL plek staan zijn Lyon, Napoli en Atletico Madrid. Daarnaast zelfs AZ fans willen titel al niet. Ajax staat nu idd bovenaan maar er is al veel langer in vorm dip. Cl ticket voor groepsfase is meer dan zat. Gene die echt recht tot klagen hebben zijn Volendam, NAC, Cambuur en Graafschap. Volendam en NAC hebben periode titel is normaliter garantie voor plek in playoffs. Eerlijkste is RKC degraderen en Cambuur daarvoor laten promoveren en dan loten tussen ADO, Volendam en NAC waarvan 1 van 3 in ED komt en andere twee niet.

Het is jammer dat zo'n grote voetballer de titel wil grijpen op basis van spelregels in de zin van dat doelsaldo na onderbreking de eindstand bepaald en dat hij expliciet daar zijn punt wilt halen. Als je onder de knie bent gelegd door AZ dan moet je vanuit sportief oogpunt en dan vooral als liefhebber en prof blij zijn dat je 1e bent en blijft en CL (al dan niet voorronde) mag spelen. Spelregel technisch kan hij best gelijk hebben maar als topsporter moet je de benoeming van titel niet willen. Waarom zou je nu in deze tijd überhaupt een titel willen. Het is ongepast en ik hoop dat hij de beelden terug ziet en tot bezinning komt want dat heeft een geweldige voetballer als Tadic niet nodig.

Ik zou Tadic graag aan een interview herinneren waarin hij aangeeft dat een competitie om 34 wedstrijden gaat. Als het hem uitmaakt kennelijk maar om 26. Hoe noemen ze dat ook alweer, hypocriet?

https://www.voetbalflash.nl/news/3947/tadic-heeft-opvallende-boodschap-voor-psv-zal-niet-gebeuren

Daar gaat zijn kampioenspremie. Vandaar dit gezeik van nem. Wees gewoon oprecht en geef aan dat je je kampioenpremie anders mist.

Ik zou tijdens een spelletje Monopoly met Tadic de Kalverstraat maar niet kopen voordat je een dobbelsteen naar je kop gegooid krijgt

Tja Ajax werkt natuurlijk met prestatie bonussen dus dan is dit toch wel persoonlijk in financieel opzicht een kleine tik. Wat een solidariteit weer pff. De meeste clubs hebben toch weer hun ego vooropgesteld. Gelukkig gaat het beter op de IC

Ik kan me niet voorstellen dat ook maar iemand op deze manier kampioen wil worden. Had ik Tadic toch weer overschat.

Dusan,van harte gefeliciteerd met je kampioenschap. Kampioenschap zielig doen dat dan wel. Wat een kinderachtige, onvolwassen reactie zeg.

Ajax komt goed weg, had graag gezien dat het onderlinge resultaat van toepassing was , en verder geen schaal , dat vind ik ook niet passen in kader van deze tijd, dat moet je ook zien als een soort gebaar en respect

Dit kan je toch niet serieus nemen? Wat een zeikerd bah...... 2x verloren van AZ en gelijk in punten, oke Ajax stond bovenaan maar om dan een kampioenschap uit te delen? Het leek er niet echt op dat Ajax zomaar kampioen zou gaan worden dus terecht dat ze geen kampioen aanwijzen

25 april 2020 om 08:35

Helemaal eens. Enige reflectie ontbreekt. Tuurlijk hadden ook zij kampioen kunnen worden maar daar leek het nog alles behalve op. Normaal zou het zijn ‘ ja we staan gelijk met AZ maar we hebben 2x van ze gewonnen en dus zijn terecht kanpioen’. Ik mis eigenlijk dit jaar erg al dat soort statements. Kan ermee te maken hebben dat AZ alle duels die gespeeld zijn tegen de Top-3 uit en thuis vaak overtuigend heeft gewonnen.

Niet echt gepast van Tadic. Volgens je baas was de eredivisie dood en zijn er belangrijkere zaken. Voel de eerste dagen anders mee met Utrecht Cambuur en Graafschap... die zijn toch echt erger getroffen

Hahahaha ja.. je zal je maar bestolen voelen als je wel de prijs krijgt waar de plek op de ranglijst je recht op geeft....

Dit tekent de persoon Tadic, een bekrompen persoon met weinig inhoud. Een competitie die niet uitgespeeld is kent geen kampioen. Daarnaast had ik het wel eens willen zien of Ajax kampioen geworden zou zijn. Ze verkeerden niet in hun beste vorm en AZ deed zeker niet onder voor ze.

Als Ajax zijnde nu ook naar de rechter stappen en kampioenschap eisen. Er is veel financieel belang bij kampioen of eerste plaats. Waarschijnlijk zijn er her en der bonussen afgesproken die Ajax van sponsoren zou krijgen bij behalen van kampioenschap niet eerste plaats.
Gezien het feit dat Ajax wordt geacht geld in te leveren van de CL deelname om de andere clubs overeind te houden zul je deze inkomsten hard nodig hebben.

Gelijk aantal punten en nog 7 potjes, gekke Dusan. Als je nou Liverpool bent kan ik het me nog indenken. Voor AZ is dit pas zuur, die strijden vrijwel nooit echt mee voor de titel. Ajax wordt de komende jaren heuswel weer kampioen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren