Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Erik ten Hag trekt fel van leer: ‘Ik weet niet wat jij wil creëren’

Laatste update:

Ajax kent momenteel een uitermate tegenvallende periode. De Amsterdammers werden afgelopen maand geëlimineerd in de Europa League door Getafe, waarna FC Utrecht eerder deze week een einde maakte aan de campagne in de TOTO KNVB Beker. De druk op Erik ten Hag neemt langzaam maar zeker toe en op de persconferentie in aanloop naar de uitwedstrijd tegen sc Heerenveen krijgt de oefenmeester de vraag of hij zichzelf iets verwijt.

“Ik ben niet onfeilbaar, ik maak 1001 keuzes en er zal weleens een mindere keuze tussen zitten. Het is aan mij om de ploeg handvatten te geven, zodat we weer beter gaan spelen”, antwoordt Ten Hag op een vraag van Mike Verweij, journalist van De Telegraaf. Hij vraagt daarna andermaal of Ten Hag zichzelf iets verwijt. “Dat ga ik niet met jou delen. Waarom? Zelfkritisch is als ik in de spiegel kijk, met mijn klankborden praat en dat hoef ik niet met jou te delen.”

Verweij vraagt of Ten Hag zichzelf verwijt dat hij Daley Blind te vroeg heeft teruggebracht, daar de verdediger annex middenvelder niet in zijn beste vorm steekt. “Dat verwijt ik mezelf niet. Het klopt wat je zegt, dat weet Daley zelf ook. Maar je weet hoe belangrijk hij is, de eerste helft van de competitie was hij onze beste speler. Hij heeft nu nog niet zijn vorm te pakken en ik moet hem helpen dat terug te brengen. Zelf moet hij daar verantwoordelijkheid in pakken, dat weet hij zelf ook.”

Dat Ten Hag veelvuldig van formatie moet wisselen, kenmerkt volgens hem de ‘problematiek’. “Ik had heel graag met een vast elftal gespeeld, maar toen ik die gevonden had, viel de een na de ander weg”, zegt Ten Hag. “Ik ben niet verrast dat het minder gaat. Als je zes spelers moet vervangen en terugbrengen, logisch dat het minder is door dat hele proces. Het is niet helemaal weg, dat is scorebordjournalistiek. We spelen aardig tot de laatste fase, alleen creëren we geen kansen.”

Later op de persconferentie krijgt Ten Hag van Verweij de vraag of hij de blessuregevallen als excuus gebruikt. “Dan heb jij niet goed geluisterd. Ik geef een reden, het is geen excuus. We moeten nog steeds winnen”, reageert Ten Hag. Verweij wil van de oefenmeester weten of hij zijn sterspelers weinig wisselt vanwege een eventuele reactie. “Ik weet niet wat jij wil creëren. Ik heb Hakim afgelopen zondag nog gewisseld. Zo lust ik er nog een paar. Nog niet zo lang geleden stelde je me de vraag waarom ik Ziyech het meest van iedereen had gewisseld.”

"Als het niet loopt, zijn er irritaties. Hakim is een emotionele man, dat uit hij zo en dat moet hij niet doen. Dat heb ik al gezegd. Hij is zoals hij is, dat ga je niet zomaar veranderen.", zo neemt Ten Hag het op voor Ziyech. De oefenmeester is niet van plan anders te gaan spelen. "Iemand begint wat te roepen. En dan kom je in papegaailand. Dan wordt het herhaald. Ik kijk er analyserend naar. Door helemaal iets anders te doen, wordt het juist slechter. We moeten vasthouden aan de structuur, dat is het meest herkenbaar voor de spelers. Het is duidelijk dat we iedere wedstrijd moeten winnen, dat is een logisch gegeven bij Ajax."

Snap jij de reactie van Erik ten Hag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Logisch dat EtH fel reageert op Mike. Hij en Valentijn zijn al lange tijd bezig met een hetze tegen Eth. Totaal geen medelijden met die gasten als ze geen toegang meer krijgen tot Ajax. Feyenoord had ook terecht een dagblad toegang ontzegd.of was het Ado?

6 maart 2020 om 15:55

Die Mike Verweij noemt zich clubwatcher ofzo van Ajax, maar ondertussen wel lekker samen met Valentijn werken om Ten Hag eruit te krijgen, akelig duo is dat. Ik was ook zo’n persoon die uit emotie riep; Ten Hag out, maar zie nu toch wel in dat het nergens op slaat om nu je trainer te ontslaan in zo’n belangrijke fase. Ook heeft Ten Hag bij de Ajax supporters gewoon super veel crediet sinds vorig jaar. Neemt niet weg dat er nu wel gewoon een stijgende lijn moet komen, anders raakt het crediet een keer op.

6 maart 2020 om 17:45

Het krediet (met een k) was na Heracles al op. Toen was het de laatste kans om nog wat van het seizoen te maken. Nu kan je hem net zo goed heel die gifbeker op laten drinken.

6 maart 2020 om 18:02

Ik heb liever interviewers die kritische vragen durven te stellen, dan van die nietszeggende interviews waarbij er alleen maar ja en amen wordt geknikt. Ten Hag kan nu precies zijn keuzes uitleggen en die zijn volkomen te begrijpen.

Stel hij stelt Blind en Tadic niet op en Ajax verliest, dan roepen alle supporters die nu roepen dat deze spelers moeten banken, dat Ten Hag een tactisch onbenul is. Hoe die het in zijn hoofd haalt om zijn sterspelers op de bank te zetten etc. Een verliezende coach kan nooit wat goed doen, terwijl een winnende coach altijd gelijk heeft.

Ik vind bovenstaand een zeer goed interview, duidelijk en goed verwoord. Mede dankzij Verweij. Wees blij dat er mensen zijn die het heilige Ajax durven aan te pakken. Dat houdt mensen scherp, waaronder Overmars en v/d Sar. Als niemand meer is die vervelende, irritante en/of domme vragen durft te stellen, dan moet je je zorgen gaan maken.

6 maart 2020 om 18:06

Het gaat er om dat hij al weken loopt te schipperen met zijn opstelling. Van Schuurs naar Alvarez naar Schuurs naar Alvarez. Traore basis tegen Getafe, hup naar de tribune. Ekkelenkamp die al weken niet eens invaller maar 5e keus is (en terecht) in een x in de basis. Het is vreselijk, de man heeft geen idee wat huj aan het doen is.

6 maart 2020 om 18:09

Veel te kortzichtig. Hij moet wisselen in de opstelling omdat men gewoon niet voldoet. Schuurs heeft nog geen foutloze pot gespeeld en dis krijgt alvarez de kans die vervolgens tegen AZ weer als een rund een penalty weghelft waardoor ook hij allerminst een zekerheid is. Dat gebeurt met het middenveld ook, Gravenberch en Eiting brengen het niet constant en zakken ver weg dus moet je naar alternatieven kijken die momenteel wel werken. Laat hij iedereen maar staan dan krijg je het geneuzel weer dat hij nooit wisselt.

6 maart 2020 om 18:12

Dus krijgt Schuurs de kans, die ook niet voldeed? Zo krijg je nooit enige vastigheden en automatismen. Kies Schuurs of Alvarez en laat het verdomme staan. Hij speelt letterlijk geen 1 wedstrijd met dezelfde 11. Er is er maar 1 die niet voldoet, en dat is die badmuts. En van Ekkelenkamp weet iedereen al jaren dat het niveau Pec is.

6 maart 2020 om 18:22

Schuurs maakt in elke wedstrijd een kapitale blunder. Dat kan je in deze fase niet hebben natuurlijk, dan moet je kijken naar iets dat mogelijk beter werkt. Hij is simpelweg niet klaar. Als het allemaal zijn schuld is, wat moet er dan wel staan volgens jou? Je schreeuwt een hoop maar zegt eigenlijk niks.

6 maart 2020 om 18:24

Prima. Laat Alvarez dan gewoon staan. Vastigheid in je centrale duo is zo belangrijk. Schuurs is er wellicht nog niet aan toe, maar ook met niveau Schuurs moet je tegen Heracles gewoon winnen. Maar iedereen is zo onzeker als de pest door de fantasie opstellingen van Erik.

6 maart 2020 om 18:24

Alvarez is er ook niet klaar voor, die doet ook domme dingen, een pingel weggeven zoals tegen Utrecht getuigd echt van onkunde, kort samengevat, op de cv hebben we op Blind na niemand beschikbaar die goed genoeg is

6 maart 2020 om 18:27

Jezus, lees eens voor je wat typt. Het maakt niet uit wie van de twee, als je zelf wel eens hebt gevoetbald (bierteam niet meegerekend) dan weet je hoe belangrijk bepaalde automatismen zijn. Die krijg je niet door continu te wisselen op alle belangrijke posities. Zowel Alvarez, óf Schuurs was nu stukken beter geweest wanneer je ze gewoon 10 wedstrijden had laten staan. Maar nee, Blind wordt óók nog uit het centrum gehaald. Dan snap je er echt geen klote van.

6 maart 2020 om 18:39

De keuze is prima verdedigbaar maar kwam door persoonlijk falen niet tot een goed eind.

6 maart 2020 om 18:42

Haha ja het ligt aan alle 16-18 spelers, niet aan Ten Hag. Veel plezier morgen, je krijgt wat je verdient.

6 maart 2020 om 19:42

Weet je wat het mooie is? Je bent overal aan het roeptoeteren maar draagt zelf geen enkele oplossingen aan. Een makkelijke schreeuwer aan de zijlijn. De moeite niet waard verder

6 maart 2020 om 15:59

Ik vind dat Verweij het nog lang heeft weten te camoufleren maar hier laat hij zich wel echt kennen. Als je had gezegd dat deze vragen door Driessen waren gesteld zou niemand vreemd opkijken. Vooral een vraag gewoon herhalen nadat hij hem al beantwoord heeft is erg vreemd. De hele Telegraaf weren lijkt me een tijdelijke oplossing omdat er dan wel weer een andere parasiet opduikt. Van Ten Hag valt het me tegen dat hij zegt dat het aardig gaat tot de laatste fase. Het klopt dat er in de laatste fase enorm veel foute keuzes worden gemaakt maar het gaat helemaal niet "aardig" tot die laatste fase. We staan regelmatig met 8 man voor de bal waarna er iemand een uitermate zwakke bal door de as verspeelt waardoor het open huis is achterin. Gelukkig heeft Ten Hag wel vaker vreemde analyses die niemand volgt, anders had mijn conclusie geweest dat hij aan zijn laatste week bezig was.

6 maart 2020 om 16:00

Feyenoord heeft ooit RTV Rijnmond geboycot, wat in mijn ogen volkomen belachelijk was. Rijnmond was en is echter wel een kleiner medium dan de Telegraaf, natuurlijk

6 maart 2020 om 17:05

En al eerder hebben ze eens Krabbendam/VI de toegang ontzegd, wegens het (al dan niet bewust) verspreiden van leugens.

6 maart 2020 om 18:00

Eens, is een teken van enorme zwakte, wat niet past bij een club als Ajax of Feyenoord.

6 maart 2020 om 16:04

@mrkrillin volgens mij snapt Ten Hag het concept van een interview niet. die zijn er om naar je achterban te communiceren. of je de interviewer een toffe peer of nare kwal vind hoort daar lost van te staan. je wil wel de veren in je achterwerk gestopt krijgen als het goed gaat maar bij elke kritische vraag als het minder gaat ben je meteen verontwaardigd en in je eer aangetast. ik weet niet of Ten Hag ambities heeft om in een topcompetitie te gaan werken maar dat gaat niet werken op deze manier want de druk en de media zijn daar nog 10 keer zo erg

6 maart 2020 om 16:13

Ik zou zeggen kijk eens een paar interveriws van van Gaal, Mourhino of Guardiola terug. Het zijn geen kritische vragen, het zijn vragen die bedoelt zijn om reacties uit te lokken om zo de 'krant' te vullen. Heeft niets met journalisitek te maken, sport journalisten zijn op een hand te tellen, de rest is volks vermaak. hetzelfde niveau als we twee keer per week bij Voetbal Inside zien. En dan mag een trainer best weleens van zich afbijten.

6 maart 2020 om 16:18

@speedyafc vind ik niet. deze trainers zien gewoon alles als een persoonlijke aanval en willen wel alle credits krijgen als het goed gaat maar als het slecht gaat dan is elke vorm van terechte kritiek opeens een persoonlijke aanval. deze trainers moeten niet zo kleinzerig en arrogant doen. het is ze volgens mij een beetje naar de bol gestegen. ze krijgen miljoenen om spelers te kopen en miljoenen op hun bankrekening gestort om prestaties te leveren en dat geld nemen ze maar al te graag in ontvangst. dan moet je ook niet gaan zitten zeuren als je de verwachtingen niet weet waar te maken en een keer volledig terecht kritisch benaderd word. als Ajax straks miljoenen misloopt aan CL inkomsten als Ajax geen eerste word door tactisch falen van Ten Hag dan zitten ze wel met de gebakken peren dus geef eens gewoon normaal antwoord op zo een vraag

6 maart 2020 om 16:24

Wat een drogreden. Omdat hij veel verdient moet hij anders behandeld worden?

6 maart 2020 om 16:25

‘Een keer volledig terecht kritisch benaderd word’ ja precies een keer, de Telegraaf is al 2 jaar lang bezig, hou toch op

6 maart 2020 om 16:30

Japie. Maar hij geeft toch ook normaal antwoord? Dat de vraag daarna nog een keer herhaald wordt terwijl hij al antwoord heeft gegeven, daar levert hij kritiek op terug richting de interviewer. Dat mag wat mij betreft ook, want 2 of zelfs 3 keer dezelfde vraag stellen, terwijl er toch al echt antwoord is gegeven, dan lever je als interviewer ook niet bijster goed werk af toch? Zijn 2e punt vind ik ook wel plausibel. De Telegraaf wist inderdaad een tijd geleden nog te hakken op het punt dat Ziyech altijd gewisseld wordt, en nu wisselt hij de 'sterspelers' weer niet genoeg. Tsja daar kan je als interviewer dan natuurlijk niet mee aan komen zetten. Dat gedraai wordt bij VI op Veronica getolereerd, maar zo kan je geen serieus interview benaderen. Op de manier journalistiek bedrijven hoe de Telegraaf, en ook VI, dat doen, is het makkelijkste dat er is.

6 maart 2020 om 16:31

@bekerl69 nee, hij met beoordeeld worden zoals elke coach en dat is beoordeeld worden op zijn prestaties en die prestaties zijn na de winterstop erbarmelijk slecht. dan moet je ook met kritiek kunnen dealen en niet alleen maar alle lofzang in ontvangst nemen als het goed gaat en als het dan slecht gaat je gedragen als een kind die geen ijslollie krijgt bij elke vorm van volledig terechte kritiek

6 maart 2020 om 16:34

@inkemontana niet mee eens. hij zegt dat hij wel eens een klein foutje maakt maar hij is amper zelfkritisch. hij verteld bv niet waarom hij zich nu al drie keer aan dezelfde steen heeft gestoten tegen Getafe, AZ en FC Utrecht met zijn tactiek en hoe hij dingen anders gaat doen. wanneer gaat hij eens een plan B verzinnen? het is gewoon een eigenwijze, vermoeiende man imo die altijd de schuld geeft aan anderen. is het de VAR niet dan is het weer de schuld van een journalist. begin eens een keer je eigen functioneren goed onder de loep te nemen

6 maart 2020 om 16:38

@japie_krekel. Dat gaat hij niet, dat zegt 'ie toch duidelijk: "door helemaal iets anders te doen, wordt het juist slechter. We moeten vasthouden aan de structuur, dat is het meest herkenbaar voor de spelers. " Daar kan je het mee eens of niet mee eens zijn, maar dat beantwoord wel de vraag en ook jouw vraag.

6 maart 2020 om 16:41

@inkemontana dan heeft Ten Hag echt een plaat voor zijn hoofd en dan geef ik zelfs Feyenoord nog een kans om de titel te pakken. als iets niet werkt moet je wat anders verzinnen maar Ten Hag snapt dat concept blijkbaar niet en blijft zich als een ezel stoten aan dezelfde steen. als ik Overmars was had ik hem even heel snel op het matje geroepen want er staan aardig wat miljoenen op het spel

6 maart 2020 om 16:45

Wat heb jij tegen Ten Hag Japie? Jurgen Klopp vind jij wel een geweldenaar. Maar als een man altijd koppig is of op vragen half reageert dan is het Jurgen wel.

6 maart 2020 om 16:47

Waarom moet Ajax en Eth meewerken aan een verdienmodel van de Telegraaf. Communiceren met je achterban kan op heel veel andere manieren. Ajaxtv publieke omroepen. Nieuwsbrieven Ajaxwebsite etc.... boycot van de Telegraaf zou heel normaal en goed zijn

6 maart 2020 om 16:49

@elphenomeno ik kan me ook vaak genoeg storen aan de uitspraken van Klopp hoor, maar die heeft City als concurrent die 3 keer zoveel hebben geinvesteerd in spelers en die doet het dit jaar gewoon uitstekend door kampioen te worden ten koste van een club die veel meer heeft uitgegeven aan hun selectie. Ajax is aan hun stand verplicht om kampioen te worden gezien de uitgaven en ik word moe van dat constante gezanik van Ten Hag over de VAR en over kritische journalisten. Ajax speelt een zaadpartij en hij gaat dan beweren dat het goed was en de schuld van een slecht resultaat van Ajax ligt altijd aan anderen als ik Ten Hag moet geloven. hij weet alles beter en elke vorm van kritiek ziet hij als een persoonlijke aanval. word een keer volwassen als coach en leg die stuitende arrogantie een keer naast je neer

6 maart 2020 om 16:50

@montana precies, Ajax TV gaat natuurlijk kritische vragen stellen aan hun eigen coach. dan krijg je weer zo een mooi weer verhaal van Ten Hag waar je als teleurgestelde supporter helemaal niks mee kan

6 maart 2020 om 16:59

Japie, zodra Ajax en EtH ter sprake komen, lijk jij niet meer logisch na te kunnen denken. Ten Hag geeft keurig antwoord op elke vraag, geeft aan dat Blind niet goed speelt en dat Ziyech zich niet zo moet gedragen. Verder geeft hij aan wat ze gaan doen om betere resultaten te halen. De mening van ten Hag hierin verschilt heel erg van die van jou. Mag dat niet? Moet hij per se jouw mening (eigenlijk die van Johan Derksen) hebben? Hij zegt nog dat Ajax niet goed speelt. En dan ga jij zitten zeuren over miljoenen en moet Overmars hen op het matje roepen. Dezelfde Overmars waarvan jij laatst nog zei dat hij foute transfers heeft gedaan waardoor Ajax miljoenen ziet verdamp. Lijkt me niet dat Overmars dan moet beginnen over geld tegen ten Hag. Jij bent inconsequent en haalt alles door elkaar en komt met irrelevante argumenten inzake Ajax. Het zijn exact dezelfde teksten als Johan Derksen. Vanavond om half 9 kan je ze weer fijn opschrijven, hahaha. Lekker man....

6 maart 2020 om 17:07

@okan61 ik kijk zelden naar VI maar als Derksen het ook zegt dan zitten we idd op 1 lijn. Overmars heeft ook fouten gemaakt en daar mag ook zeker kritiek op zijn, maar dat wil niet zeggen dat het elftal dat Ajax opstelt nog steeds 5 keer zoveel heeft gekost als dat van AZ met gelouterde spelers in de basis als Blind, Tadic, Promes, Van De Beek, Onana en Ziyech waar AZ alleen maar van kan dromen. ik heb niks tegen Ajax maar ik stoor me wel heel erg aan Ten Hag. vorig jaar toen hij alle lof kreeg was het een sympathieke man maar nu er terechte kritiek is vind ik hem stuitend arrogant en betweterig in de media. hij mag zich best wat nederiger opstellen in deze crisis en een keer de schuld bij zichzelf zoeken ipv alleen bij anderen. op de club Ajax zelf ben ik zelden kritisch tenzij je het over die trip naar Qatar hebt

6 maart 2020 om 17:16

@ Berkel69: het is in het bedrijfsleven toch ook zo dat je, in de mate dat je meer verdiend, strenger beoordeeld wordt? Is bij mij ook zo het geval. Ik word nu in een midden kader functie alvast strenger beoordeeld dan toen wanneer ik nog gewoon bediende was. Ik heb vandaag meer verantwoordelijkheden en verdien meer dus is het maar logisch dat ik strenger geevalueerd wordt. Dat lijkt me een normale gang van zaken toch? Zo ook in de voetbalwereld. De eindverantwoordelijke, Ten Hag, zal (zowel intern als extern) strenger beoordeeld worden dan pakweg de fysiotherapeut van zijn technische staf.

6 maart 2020 om 17:33

@japie, sorry, maar volgens mij snap jij een hetze niet. Ten Hag geeft meerdere malen antwoord op dezelfde vraag. Verweij is gekomen tot hetzelfde nivo als Valentijn, een uitzuiger eerste klas, met alleen 1 doel, het zagen aan iemands poten, tot deze omvalt. Verweij is hier gewoon oerdom bezig met zijn zuigerij. En dan ben ik niet eens een Ajacied (van mij part mag Ajax omvallen, maar dit is gewoon een zuigerij interview en heeft niets met objectiviteit te maken)!

6 maart 2020 om 17:38

@badhabbit ik zie Ten Hag nergens in dit interview echt kritisch op zichzelf zijn. hij heeft het alleen over blessures en spelers die uit vorm zijn en dat hij zelf wel eens een "foutje" maakt, maar ik hoor hem nergens iets zeggen over zijn tactische falen de laatste 3 wedstrijden en wat hij eraan gaat doen om de resultaten om te draaien. ik vind het daarom logisch dat Mike Verweij doorvraagt want hij heeft nog steeds nergens een antwoord op zijn vraag gekregen. Ten Hag wil vasthouden aan een structuur die nu al 2 maanden niet meer werkt. dan ben je echt niet zelfkritisch imo en dan denk je nog steeds dat die tactiek op dit moment gewoon werkt terwijl je 4 van je laatst 5 wedstrijden met die tactiek hebt verloren. ik vind dit alles behalve een hetze maar volledig terechte vragen die een goede journalist hoort te stellen in deze situatie

6 maart 2020 om 17:39

Het is wel heel erg gesteld wanneer een niet-Ajacied het een stuk beter ziet dan "Ajacieden", prima analyse.

6 maart 2020 om 17:43

Hield hij maar eens vast aan iets. Spelers worden per wedstrijd van tribune naar de basis gegooid en vice versa. Hij heeft zichzelf inderdaad nog nooit op een fout kunnen betrappen. Het ligt altijd wel ergens anders aan.

6 maart 2020 om 18:34

Ajaxdordtt, was je vorig seizoen en tot aan het de rode kaarten tegen Chelsea ook zo aan het schreeuwen over Ten Hag? Het gaat even minder en dan moet die maar weer oprotten? Ajax speelt al jaren met een bepaalde visie, dat is niks nieuws.. Als Ten Hag ineens van de Ajax school afstapt dan is het niet goed want het is de bekende style die overboord wordt gegooid, steun je club en trainer nog een paar maanden en dan volgend seizoen nieuwe kansen.. Je moet niet vergeten dat Ajax 3 jasjes uit heeft gedaan vergeleken met vorig seizoen, de spelers die gehaald zijn renderen amper op Promes en Martinez na, op het middenveld mis je 1 of 2 goede spelers voor als er iemand weg valt, achterin zelfde verhaal.. De jeugd die hij moet gebruiken noodgedwongen heeft ook niet het gewenste niveau tot nu toe, als je beste spelers dan niet thuis geven wordt het een lastig verhaal

6 maart 2020 om 18:41

Haha, Ten Hag speelt geen Ajax stijl lieve knul. Dat is namelijk niet met een loper op 10. Of een verdediger inbrengen in de laatste 5 minuten. Of met Alvarez en Martinez op het middenveld spelen. En die 3 jasjes uit is ook gelul. Minder zonder Frenkie, zeer zeker. Selectie is nog steeds goed genoeg om met 20 punten voorsprong kampioen te worden. En ik steun mijn club, als je voor Ten Hag bent help je je club naar de klote. Veel plezier morgen, je krijgt weer wat je verdient.

6 maart 2020 om 19:08

Als je niks beter hebt lopen door falend transfer beleid dan wordt het lastig hè, Marin, Alvarez, Ekkelenkamp, Eiting, Martinez, allemaal geprobeerd op het middenveld maar allemaal net niet goed genoeg, dat zal jij wel met me eens zijn.. Ik ben niet voor Ten Hag maar kijk verder dan me neus lang is, uiteindelijk zijn de spelers die het moeten doen, ik hoor namelijk vaak genoeg mensen zeggen dat een trainer niet zoveel invloed heeft, alleen als het slecht gaat heeft de trainer ineens wel invloed, Ten Hag of wie dan ook voor de groep staat kan weinig doen aan domme persoonlijke fouten die achterin gemaakt worden de laatste weken, als je zelf speelt weet je namelijk wel dat motiveren zulke onzin is, dat komt uit jezelf en niet omdat een trainer iets roept tegen je, bij een enkeling zal dat misschien zo zijn maar de meeste geven er niks om

6 maart 2020 om 19:14

Motiveren is inderdaad onzin. Vastigheid en vertrouwen niet.

6 maart 2020 om 19:15

Die vraag over het wisselen van zijn sterspeler , dat is toch wel een rare vraag ; Zeker als je weet dat Ziyech al een paar keer is gewisseld . Dat is toch zeker niet ongemerkt voorbij gekomen , want Ziyech kreeg veel kritiek over de manier hoe hij daarop reageerde . Zeker een Ajax-watcher moet dat toch wel gemerkt hebben . waarschijnlijk bedoelde hij Tadic , maar maakt dat dan duidelijk . het is ook de taak van een interviewer om de juiste en duidelijk vragen te stellen . Door de manier van vragen stellen kan ik me voorstellen dat het tot irretaties kan leiden , omdat vaak niet gerichte en gesloten vragen zijn

6 maart 2020 om 19:26

En hoe wil je vastigheid creëren als op een gegeven moment 6 basisspelers die allemaal belangrijk zijn niet kunnen spelen? Bij gebrek aan beter worden Ziyech, Promes en Blind maar weer ingezet terwijl die niet eens fit zijn

6 maart 2020 om 20:14

@Ajaxdordtt, hoe steun jij je club om precies te zijn? Door te zeggen dat je club om zeep wordt geholpen door eth? Een loper op de tien zeg je, terwijl Ziyech met de beste elf gewoon op de tien stond. Er zijn 6 blessures geweest, de jeugd is slechter dan verwacht en de aankopen vallen tegen. Get over it

6 maart 2020 om 20:21

@lasse Schon ik steun Feyenoord maar ik was die Jaap Stam als coach op een gegeven moment ook flink beu. als je supporter bent van Ajax hoeft dat nog niet te betekenen dat je ook hoeft te staan achter een coach waar je niet tevreden over bent

6 maart 2020 om 16:10

Ach, zodra je (irritant) kritische journalisten gaat weren ben je toch ook aan je eigen stoelpoten aan het zagen. Als je je al niet meer kan verweren tegen lastige vragen... Vind dat Ten Hag hier prima reageert, met die opmerking over het wisselen van Ziyech, dat is echt een vreemde insinuatie. Alsof Ten Hag geen gezag heeft. Ik geloof hier Verweij ook niet zo. En alsof het zin heeft om Ziyech of Tadic of Donny oid te wisselen, wat ervoor terugkomt draait niet opeens beter. Ze moeten wel scherp blijven natuurlijk.

6 maart 2020 om 16:21

Denk niet dat Ziyech bedoeld wordt, denk dat Tadic bedoeld wordt. Die wordt namelijk nooit gewisseld hoe bagger die ook speelt. Of nu met blind, die cruciale fouten maakt, maar mag blijven staan. Het is eigenlijk alleen Ziyech die het altijd moet ontgelden, terwijl dat veel begrijpelijker is als die altijd zou blijven staan. Ziyech heeft namelijk de gave om altijd iets te creëren hoe goed of slecht die in de wedstrijd zit.

6 maart 2020 om 16:33

Ja dat kan inderdaad wel. Maar waarom zou je je spits/aanvoerder wisselen als je voorin 3 geblesseerden hebt (promes, Neres, Ziyech)? Dat zou echt heel vreemd zijn. En er is vaak genoeg met Traore of Huntelaar gespeeld, dat leverde toch ook echt niks op? En Babel is erbij gekomen. Allemaal spelers die Tadic naar de bank hadden kunnen voetballen, maar daar absoluut geen aanspraken op maken. Tadic is uit vorm, maar de rest ook, en die hebben echt wel kansen gekregen (zelfs Danilo of all people nu). Daley Blind zelfde verhaal. Zet je Blind op de bank, maakt Schuurs een fout, of Martinez of Alvarez. Dan kan je toch beter je (in potentie) beste spelers en vaste basiself het vertrouwen geven. Snap echt heel goed dat die twee veel spelen.

6 maart 2020 om 17:15

Nou ja dat hij Blind laat staan dat snap ik wel ondanks dat hij direct verantwoordelijk is voor 3 nederlagen. Anders komt hij nooit in zijn ritme. Dat Tadic onmetelijk krediet heeft snap ik niet. Waarom steeds een jonkie slachtofferen en Tadic laten staan? Misschien is een keer passeren juist wel goed voor hem en raakt hij geprikkeld.maar het probleem van ETH is toch echt wel zijn eigenwijsheid. Dat was vorig seizoen al zo met Frenkie in wie hij een CV zag en geen middenvelder. En dat is nu weer zo. Hij weigert concessies te doen aan zijn zgn. visie. Hij hoeft ook niet alles om te gooien maar gewoon wat nuances aanbrengen. De backs wat minder hoog zetten, iets compacter en de backs wat minder vaak op laten komen. Op die manier komt er meer zekerheid achterin en is niet iedere lange bal gevaarlijk. Ajax is het voetballen niet verleerd maar mist zelfvertrouwen. Door iets compacter te spelen komt het vertrouwen misschien weer terug. De omstandigheden met blessures etc kan hij niets aan doen. Maar zijn eigenwijsheid wel.

6 maart 2020 om 17:15

Traore voetbalt Tadic effectief naar de bank zodra die opgesteld wordt. Ten Hag maakt vervolgens de stelselmatige keuze om Tadic op de vleugels te zetten. Daar hoort hij niet thuis en daar mist hij alles voor. Hij geeft ook nauwelijks voorzetten vanaf de zijkant en voegt bar weinig aan het Ajax spel toe. Was al zo toen hij kwam. De magistrale niet te stoppen Tadic stond spits en groeide tot ongekende hoogte. Dat Danilo een kans krijgt is niet meer dan normaal, die heeft namelijk dezelfde pluspunten als de overige vleugelspelers. Diepgang zonder bal en vrij makkelijk een doelpunt maken. Danilo of all people maakte de goal, die babel tegen Groningen mistte.
Blind op de bank is geen probleem, die fouten maken Alvarez en Martinez niet, omdat het simpelweg niet in ze opkomt. Ook krijg je met Alvarez en Martinez koopkracht ervoor terug. Iets wat alle andere CV's op veltman na missen. Blind krijgt dan gewoon de tijd die hij nodig heeft om te herstellen en groeit rustig door naar gewenst niveau. Het is nog veel erger Alvarez Martinez had al 2 maanden je centrum kunnen zijn waardoor ze volledig ingespeeld waren op elkaar. Is gewoon een gemiste kans. Tadic zelfde verhaal of hou hem spits of geef hem rust. Traore kan het makkelijk af tegen de mindere goden. Tadic heeft de power om dan 90 minuten vol gas en top gefocust te zijn op de momenten dat het nodig is. Het is juist belachelijk dat die twee alles spelen ongeacht hoe ze presteren en andere spelers geen eens 3 wedstrijden achter elkaar vertrouwen krijgen. Traore is verdwenen uit het elftal door 1 mindere wedstrijd tegen Getafe. In de wedstrijden daarvoor was hij bij meer goals betrokken dan Tadic....

6 maart 2020 om 17:58

Omdat iemand kritische vragen stelt en stukken schrijft gaan we ze maar lekker de toegang ontzeggen... Man, we zijn toch geen Noord-Korea?

Niemand creëert wat, hij heeft het zelf gecreëerd en het lijkt wel als of hij de crises niet onder ogen wilt zien, en het en beetje omzeilt terwijl heel Amsterdam op ontploffen staat, en hij staat daar als of er niks aan de hand is.Ten Hag moet met oplossingen komen, maar hij doet als of dit wordt gecreëerd. Schiet mij maar lek.

6 maart 2020 om 15:50

Is toch goed dat hij rust uitstraalt? Ieder weldenkend mens gaat er toch wel vanuit dat ze op zoek zijn naar de juiste oplossingen? Maar je verwacht dat hij alles met de rest van Nederland deelt incl de tegenstanders? Man man man....

6 maart 2020 om 16:00

Voor andere clubs misschien Ik vind het op dit moment een behoorlijke crisis, helemaal als we hierdoor het kampioenschap gaan mislopen (wat ik uiteindelijk toch niet zie gebeuren.

6 maart 2020 om 16:09

@almogaver als je straks het kampioenschap misloopt met veruit de duurste selectie van de Eredivisie is dat natuurlijk wel een totale wanprestatie. dat AZ gelijk staat in punten als je kijkt naar het verschil in uitgaven is schandalig dus ik vind dat er wel degelijk sprake is van een crisis bij Ajax. zeker aangezien je de laatste 3 wedstrijden hebt verloren tegen 3 tegenstanders die exact hetzelfde speelden. dat betekend dat Ten Hag tactisch gewoon geen enkel plan B heeft en een one trick pony is die deze crisis op deze manier niet zomaar omdraait

6 maart 2020 om 16:20

Van de laatste 5 wedstrijden win je 1 wedstrijd en verlies je er 4. Je maakt in deze 5 wedstrijden 2 doelpunten (waarbij nog 1 eigen doelpunt), en daarnaast had je het geluk dat de tegenstander voor de goal niet scherp was en totaal misschien wel 10 opgelegde kansen onbenut liet. Dit terwijl je zelf een kans creëerde. Crisis is misschien overdreven, maar als je morgen verliest, en AZ en Feyenoord winnen, is het dan wel Crisis ? Je verliest niet alleen veel wedstrijden, maar het spel is ook nog niet eens om aan te zien.

6 maart 2020 om 16:32

Japie je bent zo.eem herhalende plaat met je meeste geld. Als de club die het meeste geld uitgeeft nooit mag verliezen , zullen we de titels dan voor de komende 10 jaar Maar alvast aan ajax , Manchester city enz. Geven.

6 maart 2020 om 16:39

@pieterprins773 je kan het recht praten hoe je wilt maar als Feyenoord nu achter Heracles eindigt vind ik dat een schande gezien het verschil in investeringen en hetzelfde geld voor als AZ ten koste van Ajax kampioen word. waarom geef je veel meer geld uit als een AZ terwijl AZ hetzelfde presteert met misschien een 5e van die uitgaven. ik vind dat schandalig maar jij mag daar anders over denken

6 maart 2020 om 16:41

Allemaal speculatie. En als een man een plan B heeft is dan is Ten Hag het juist wel.

6 maart 2020 om 16:45

@elphenomeno waar blijft dat plan B dan? ik heb Ajax de laatste 3 wedstrijden op exact dezelfde manier zien verliezen tegen Getafe, AZ en FC Utrecht. die lieten Ajax alle drie lekker komen en counterden ze eruit met verlies voor Ajax als gevolg en Ten Hag trapte er elke keer met open ogen in

6 maart 2020 om 16:58

@japie, het ergste is nog dat voor de wedstrijd van Utrecht Perez hem er nog op wees. Je zou zeggen dat een gewaarschuwd mens voor 2 telt. Hij is op dit moment te eigenwijs. Dit systeem kan prima (in Nederland) als de vorm en de passing goed is. In de huidige vorm is dit vragen om problemen. Heel Nederland ziet het (en ziet kansen) en blijft zich verbazen om de koppigheid van deze technische staf.

6 maart 2020 om 17:01

@japie ja dat kan Gelukkig' gebeuren. Het voetbal is toch Al zo voorspelbaar geworden. Gelukkig wint er nog regelmatig een team van een ander team met een hoger budget. Dat is Dan niet meteen een schande. Het is geen robotsport "he stop ik heb meer geld uitgegeven dan jij, dus Jullie mogen helemaal niet winnen."

6 maart 2020 om 17:02

@janssen ik snap het ook niet. heb je de vorm als in de periode tegen Chelsea zou ik hem volledig gelijk geven om zo te spelen maar die vorm is er nu niet. speel dan ietsje behoudender en niet met 7 man voor de bal. al helemaal als je weet dat je dat tegen Getafe en AZ een nederlaag heeft gekost. hij gaat dan echter tegen FC Utrecht gewoon op dezelfde voet verder en dan vind hij het raar dat mensen kritiek op hem hebben

6 maart 2020 om 17:04

@pieterprins773 dat je incidenteel een keer verliest van een mindere tegenstander dat kan idd gebeuren. weet je echter met veruit de duurste selectie van de Eredivisie geen kampioen te worden vind ik dat een totale wanprestatie want dan had je ook niet zoveel meer geld hoeven uit te geven als je concurrentie

6 maart 2020 om 17:21

Wat bedoel je nu te zeggen dan? Wil je nu ook zeggen dat trainers als Guardiola, Simeone, Tuchel etc ook geen plan B hebben omdat het even wat minder gaat? Jezus Ten Hag staalt algemeen bekend als tactische coach. Aantal voorbeelden van geniale ideëen van hem: Tadic gebruiken als valse spits, Mazraoui omtoveren tot rechtsback, Donny achter de spits neerzetten. Vind dat toch wel tactische goeie ingrepen gebleken op basis van de afgelopen 2 jaar.

6 maart 2020 om 17:27

@japie: dus de club die het meeste geld uitgeeft moet altijd kampioen worden? Hoewel het voetbal zich inderdaad steeds meet die Kant op begeeft , laten we hopen dat er nog heel veel "wanprestaties" volgens. Voetbal is niet alleen veel held uitgeven, Maar ook aan de juiste spelers. Dan zijn er factoren Al's chemie, vorm, blessures, geluk. Etc

6 maart 2020 om 17:30

@elphenomeno Guardiola heb ik idd ook nog nooit op een plan B kunnen betrappen. als het voetballend niet draait bij City dan blijven ze eindeloos proberen te combineren door een kluts van verdedigers heen wat dan niet werkt, want op een lange bal bv staat volgens mij bij wijze van spreken de doodstraf als je onder Pep speelt. dat City meer als 20 punten achterstaat op Liverpool terwijl de selectie bijna drie keer zo duur is vind ik ook een schande. dat Ten Hag zijn tactiek voorheen werkte is leuk maar nu werkt die tactiek overduidelijk niet maar toch blijft hij er eigenwijs aan vast houden met alle gevolgen van dien

6 maart 2020 om 17:35

@pieterprins773 dat vind ik idd ja. als je 5 keer zoveel uitgeeft als AZ mag AZ geen kampioen worden. anders moet je serieus je aankoopbeleid gaan doorlichten of je technische staf. als PSG nu geen kampioen word van Frankrijk vind ik dat ook een totale wanprestatie aangezien ze veel meer hebben gespendeerd als de directe concurrentie

6 maart 2020 om 20:18

@Japie_Krekel, ik ben het met je eens dat Ajax kampioen moet worden met deze selectie, maar jij ziet ook dat zes blessures van je sleutelspelers bijna niet op te vangen is. Zeker niet gezien de jeugd erg tegenvalt.

6 maart 2020 om 15:58

Lol. Ten Hag was juist één van de eerst die het woord crisis in de mond nam, na de vertoning tegen Heracles. Hij ziet het duidelijk wel onder ogen, maar heeft helaas nog niet de oplossing. Dat deze man veel krediet heeft (bij de supporters, niet bij bovengenoemde krant ) moge duidelijk zijn, daar teert hij nu even op, maar ikzelf vind dat ook wel terecht. Hij heeft ons supporters het Ajax dat we graag willen zien laten zien op het hoogste Europese podium. Dan is het iets makkelijker slechte resultaten wegslikken. Hij heeft het echter over vastigheden die niet in te slijten zijn door het vele wegvallen van spelers, helaas draag hij daar zelf ook wel aan bij. Blind steekt bijvoorbeeld inderdaad niet in beste vorm, maar wordt dan woensdag ook ineens weer als CVM ipv cv neergezet, dat gaat natuurlijk niet meehelpen. En zo zijn er in die tussentijd wel meer rare positie beslissingen geweest. O.a. ineens opstellen van Siem de Jong.

6 maart 2020 om 15:59

Nee hij staat en vooral zegt niet dat er niks aan de hand is Snelste, maar wat moet hij dan doen volgens jou? In huilen uitbarsten en zeggen dat hij het niet meer weet? Nee hij geeft antwoord op alle vragen die er gesteld worden en geeft aan dat het inderdaad beter zal moeten, hij geeft daarbij aan dat de huidige speelstijl zal worden gehandhaafd en dat de spelers zelf ook wel weten dat het beter moet.... als jij daar niet tevreden mee bent is dat jammer, maar helaas.

6 maart 2020 om 16:15

Welke crisis? Ajax staat eerste. Ajax is uit vorm, mede ingegeven door veel blessure gevallen en moet de vorm terug vinden. Dat zal nu ook stukken makkelijker gaan met nog maar een wedstrijd in de week. Zodra de vorm er weer een beetje is, kan Ajax zo de titel grijpen.

6 maart 2020 om 16:21

Zo snelste jij ziet ook dingen die er niet zijn. En heel Amsterdam staat niet op ontploffen. Dat word alleen gesuggereerd dooe de televaag en mensen zoals jij die dat nog geloven ook. Misschien eerst even nadenken voor je wat op de site gooit.

6 maart 2020 om 16:31

Uhm, heel Amsterdam staat zeker op ontploffen. Bij Ajax zijn ze een beetje vergeten hoe de aanhang reageert bij tegenvallende resultaten omdat het nu opvallend rustig is gebleven. Dat staat zeer zeker op knappen. En dan gaat het los ook. En soortgelijke gekken als bij de bestorming van het maasgebouw lopen ook los rond in Amsterdam. En het gaat heel hard als het publiek zich tegen je keert. Zal niet de eerste en ook niet de laatste trainer zijn die er met pek en veren uitgejaagd wordt door tegenvallende resultaten en spel. Vraag maar eens aan Co Adriaanse.

6 maart 2020 om 16:39

@ninjakai, hoezo weet jij zeker dat heel Amsterdam op ontploffen staat? Ik als Ajacied heb wel enig zich op de supporters in mijn stad en misschien heeft het te maken dat mede Ten Hag 'ons' ook mede vorig jaar een zalig voetbalseizoen heeft gegeven waarbij we onze vingers nog steeds aan het aflikken zijn, dat het geduld van de Ajax aanhang daarom ook veel langer is dan normaal gesproken.. dat heet krediet wat de beste man heeft opgebouwd. Worden we alsnog geen kampioen, zal dat wel schuren uiteraard, maar leg ons geen woorden in de mond.

6 maart 2020 om 17:19

Serieus ninjakai?? Ik ben al zo'n 30 jaar supporter en heb wel ergere situaties voorbij zien komen. Het staat echt niet op klappen. De media en een stel leeghoofden zijn het spoor gewoon volledig kwijt.

6 maart 2020 om 17:19

Dan zou je toch echt beter moeten luisteren en beter moeten aanvoelen wat ik als Ajacied blijkbaar wel voel en hoor.......

6 maart 2020 om 17:55

Of je moet gewoon even rust krijgen en naar oorzaken kijken. Tuurlijk worden er fouten gemaakt en die zullen ook gemaakt blijven worden. Blijft toch mensenwerk. Er zijn genoeg logische verklaringen. En ja daar zitten ook fouten van ten Hag bij (zoals Blind op het middenveld tegen Utrecht) wat hij zelf ook aangeeft in het interview. Gewoon de rust bewaren.

Goed verwoord door ETH, geen speld tussen te krijgen.

6 maart 2020 om 16:12

Eens. Ik vind dit een hele logische reactie. Zou graag willen weten wat mensen hier precies niet aan snappen, gezien de poll. Hij geeft aan dat hij Ziyech wel degelijk soms wisselt, daarnaast vraagt Verweij eerst waar is de vastigheid en dan waarom wissel je je sterspelers niet. Eh wat wil je nou? Ten Hag gebruikt de blessures niet als excuus, Ajax moest gewoon winnen en de resultaten zijn slecht, maar wel als reden om aan te geven waar het o.a. mis gaat. Lijkt me allemaal heel plausibel.

6 maart 2020 om 16:23

ik wil toch wel proberen commentaar te leveren. Ten eerste wisselt hij de laatste weken wel vaker dan noodzakelijk (vooral tussen Alverez en Schuurs) maar ook op het middenveld (dan weer Eiting, dan weer Gravenberch en nu weer Ekkelenkamp). Daarnaast kun je ervoor kiezen de backs minder diep te laten spelen. Gezien de geringe aanvallende inbreng van beide backs zal het aan de bal weinig veranderen (alleen misschien wel meer ruimte) maar sta je verdedigend wel beter.

6 maart 2020 om 16:38

@janssen. Maar vervolgens vraagt Verweij: waarom wissel je je sterspelers niet (ziyech, Tadic, Blind). Je kan toch niet te veel rouleren en te weinig rouleren at the same time? Dat rouleren was ook gewoon ingegeven door gebrek aan beter (blind en Veltman geblesseerd, invallers maken continue fouten). Daarnaast: Ten Hag wordt verweten geen plan B te hebben en zich niet aan te passen. Maar als hij Ekkelenkamp in plaats van Eiting opstelt omdat Ekkelenkamp meer diepgang heeft, dan is het ook weer fout. Kortom: hij kan toch niks goed doen. Eindstand, het team heeft teveel blessures gehad en dat niet kunnen opvangen terwijl het uit vorm was. Wel met je eens dat Ten Hag in die tijd van blessures misschien meer vastigheid had kunnen creëren. Maar hoe, dat zou ik ook echt niet weten.met betrekking tot de backs, ik vind zelf juist Dest en Nico sterk aan de bal en in de combinatie. En ze zijn allebei super snel met longinhoud, dus zouden echt heen en weer moeten kunnen gaan.

6 maart 2020 om 16:49

Voor alles valt wel wat te zeggen. Ja, Ekkelenkamp heeft meer diepgang dan Eiting. Echter zet je dan wel weer Donny naar achteren terwijl Donny het ook van de diepgang moet hebben en niet van de passing. Dus heb je weer minder aan Donny op deze positie. Nico en Dest hebben zeker wel longinhoud, maar als je diep en dan ook nog aan de zijkant staat, moet je bij terug lopen bijna altijd meer meters maken dan de aanvaller. Als de buitenspeler dan diep gestuurd wordt in de omschakeling moet je meer meters maken. Als deze spelers dan ook nog eens snel zijn (zoals een Dessers, de 3 spitsen van AZ en een Kerk (maar ook enkele spelers van heerenveen)) haal je ze zelden bij. Dit is onnodige energie. Daarbij brengen ze de laatste weken aanvallend nu ook niet echt veel (zoals het hele elftal).

6 maart 2020 om 18:17

Kerst komt vroeg dit jaar maar ik ben het met Janssen eens. De verdediging van Ajax is zo lek als een mandje omdat er niets gebracht wordt aanvallend en ee veel te veel balverlies is. Backs staan zo hoog dat in balbezit Ajax 6 a 7 spelers op een lijn heeft staan van de tegenstander zijn verdediging. Als je eens op Dest let dan kruipt hij bij balbezit oo links zelfs richting de spits. Absurd als je aanvallend niets kan klaarspelen dat je verdedigend jet zo kwetsbaar laat staan. Ajax moet een meter of 20 minder diep staan daarin.

Blijft een poppenkast die voetbalwereld. Ene week vragen waarom je een sterspeler zo vaak wisselt om de week erop het tegenovergestelde te vragen. Winnen en alles is rustig, verliezen en ze zoeken letterlijk naar alles voor een beetje sensatie.

Ik hoop dat ze morgen winnen. Zal goed zijn voor het vertrouwen, ook om Mike Verweij en consorten even de mond te snoeren. Het enige wat ik jammer vind is dat Ten Hag weigert om anders te spelen. Geen plan B. Juist met dit spelersmateriaal ben je in staat om meerdere/gevarieerde opstellingen te spelen om de tegenstander van de kaart te brengen.

6 maart 2020 om 16:15

Ja eens. Al snap ik zijn uitleg ook wel. Je wil patronen (terug)brengen en dat doe je ook niet met opeens een totaal andere speelstijl. En zeker wanneer Ziyech, Blind, Promes fit zijn, moet dit Ajax met deze spelers gewoon op (hoog) balbezit kunnen spelen en moeten ze de discipline hebben voor restverdediging en hoog drukzetten. Andere opties zijn zelf meer terugzakken (bijvoorbeeld de backs) of zelfs counterspel of lange bal. Maar daar zie ik ook niet de spelers voor bij Ajax. Dest en Tagliafico hebben loopvermogen en zijn in balbezit in de combinatie goed. Alleen Promes is eventueel ook een echte counterspeler, Tadic, Ziyech, Donny echt niet. Huntelaar of Traore kan wel als aanspeelpunt, maar sorry, als dat de alternatieven zijn dan snap ik echt wel dat Ten Hag vasthoudt aan zijn plan A, toch?

6 maart 2020 om 16:26

ik hoop juist op een nederlaag en nog meer spanning in de ere divisie. Hoe mooi zal het zijn als Feyenoord en misschien PSV zelfs ook nog aansluiting krijgen. Daarnaast is het voor het nederlands voetbal goed dat een AZ en Feyenoord de CL in gaan. Dan kunnen zij ook financiele stappen maken. Dus voor het algemeen nederlands voetbal belang is in mijn ogen een nederlaag beter.

En waar is die simpele ziel die Fred Grim geen goede optie is omdat hij niet tegen kritiek kan? Het is waar dat mensen zeker Ten Hag zoeken afgelopen tijd, maar vergeet niet dat het aan de tactische keuzes ligt dat Ajax opeens in alles uitgeschakeld is en de titelstrijd spannend maakt. Dat hij Getafe niet kon winnen, is geen schande. Vervelende ploeg, maar het is wel zo dat er daarna dezelfde fouten gemaakt worden. In de counter tegen AZ afgemaakt worden en tegen Utrecht nog steeds weigeren jezelf aan te passen. Blind die opeens in deze crisis alles moet spelen, terwijl je aan alles ziet dat hij er nog niet met een vrije geest in kan. Hij is nog steeds bezig de grenzen van zijn lichaam te herkennen. Dat is gewoon jammer, als Ajax zijnde zou je willen dat je een Blind nog een beetje kon ontzien. De fouten die hij maakt zijn kenmerkend voor iemand die nog geen vertrouwen heeft.

6 maart 2020 om 16:01

Raad eens wat de kritiek was geweest als Ten Hag Blind op de bank had gehouden tegen Utrecht. Met als reden om hem rust te geven. Dan waren Verweij en Driessen. helemaal los gegaan over die keuze. Ten Hag heeft vast gehouden aan dezelfde tactiek die eerder succesvol was, lijkt me niet vreemd. Dit viel allemaal in duigen door al die blessures en noodgedwongen wisselingen. Ik zie gewoon te veel spelers die geen bal meer goed raken op het moment. Ik denk dat vooral daar de oorzaak ligt, ben het dus volledig met Ten Hag eens.

6 maart 2020 om 16:13

Het gaat er niet om dat je hem op de bank houdt. Het gaat erom dat hij sinds hij weer mag spelen, alles heeft gespeeld. Je kan het gooien op alle wisselingen of blessures, simpel gelul. Promes is terug, raakt geen knikker. Tadic heeft al helemaal niks goed gedaan, Ziyech zit al met zijn kop in Londen, etc. Natuurlijk, je mist een Neres. Maar verder valt het allemaal wel mee van de basiself hè. Ik vind sowieso dat Ten Hag gewoon zo stug doorgaat met een tactiek die eerder werkte, maar eindelijk niet meer werkt. Getafe liet het zien wat je moet doen. Dat doen nu alle ploegen en als je dat kan volhouden, dan maak je Ajax gewoon onschadelijk.

Ik hoop voor Ten Hag dat hij vanaf nu alles gewoon wint en de media de mond kan snoeren. Wat wordt ik beu van die riooljournalistiek. Je zal bijna denken aan een carrière switch want journalistiek is het makkelijkste wat men kan doen in het dagelijkse leven.

6 maart 2020 om 16:08

Zondag wacht Heerenveen uit, als daar ook maar punten gemorst worden heb je echt de poppen aan het dansen in Amsterdam. Al helemaal omdat je een aantal weken daarna met de bus richting Rotterdam moet. Een tegenstander die je op een hele vervelende timing treft.ajax zit wel degelijk in een crisis, de beker, europa en een eventueel kampioenschap verspelen in twee weken is het ergste wat je nu kan overkomen.een vormdip bij Tadic, Babel, Ziyech en Blind? Ik wek nu toch sterk het idee dat Ten Hag dit niet meer kan herstellen. Voor hem hoop ik dat natuurlijk wel, Ajax had nu natuurlijk gewoon 15 punten los moeten staan.

6 maart 2020 om 16:16

Maar het kampioenschap is helemaal niet verspeelt. Dat is nu juist het hele punt. Verspeel je ook niet bij Heerenveen, ook AZ morst regelmatig punten.

6 maart 2020 om 16:29

Waarom had Ajax 15 punten los moeten staan? PSV en Feyenoord overwinteren niet eens Europees en PSV / AZ lagen er ook al eerder uit in de beker. Ajax speelt dus veel meer wedstrijden, want vanaf begin van het seizoen werden er ook al voorrronde wedstrijden gespeeld. Ajax staat nog steeds bovenaan en heeft nog altijd de meeste kans op kampioen te worden. Als dan ook nog eens spelers als Blind, Ziyech, Neres en Promes langdurig geblesseerd zijn krijg je het lastig ja. Want met spelers als Eiting, Gravenberg, Schuurs en Traore ben je niet meer dan een middenmoot elftal op dit moment.

6 maart 2020 om 16:30

De kans dat AZ nog punten verspeelt is groot. Echter geldt dat voor Ajax ook. Ze moeten ondermeer nog tegen Feyenoord, Utrecht en Willem II uit. En ja, als je geen kampioen wordt kun je je altijd afvragen waar heb je het laten liggen. Maar stel dat je nu verliest, en AZ en Feyenoord winnen wellen, dan kun je toch bijna wel zeggen dat je het nu verspeeld hebt. Een paar weken geleden stond je 6 punten voor op AZ en ruim 10 op Feyenoord. Ipv voor kun je nu achter komen te staan. Daarnaast zal een extra nederlaag niet positief door werken.

6 maart 2020 om 16:34

AZ verspeelt sowieso nog punten. Die gasten kunnen alleen zonder druk spelen en laten atlijd weer onverwachts tegen kleine ploegen punten liggen. Feyenoord gaat ook niet alles winnen. Bovendien moeten ze 6 punten goed maken en een enorm zwak doelsaldo.

6 maart 2020 om 16:50

"ajax had nu natuurlijk gewoon 15 punten los moeten staan" Wat kunnen sommige mensen toch onzin verkondigen zeg.. Ajax heeft in totaal 19 verliespunten momenteel. Als ze 15 punten voor hadden moeten staan op AZ hadden ze dus 2 keer gelijk mogen spelen en niks mogen verliezen in het hele seizoen. Hoe wil je dat in godsnaam doen? Dat zou met een fitte selectie al een geweldige prestatie zijn (hoe vaak zie je een ploeg met 68 punten uit 24 duels?), laat staan met al die blessures van sterkhouders die Ajax dit seizoen heeft gehad. Dat zijn gewoon onrealistische verwachtingspatronen als je het mij vraagt..

6 maart 2020 om 16:53

Ik sta niet raar te kijken dat Feyenoord na het weekend nog maar 3 punten achter staat. Ook moet Ajax nog naar Rotterdam. In de huidige vorm is Feyenoord daarin zwaar favoriet. Dan kun je al gelijk komen te staan, en is de totale voorsprong weg. Als Ajax spelers / trainers zo blijven denken kan het seizoen wel eens net zo aflopen als het jaar waarin ze in Doetinchem het kampioenschap verspeelden.

6 maart 2020 om 16:58

Nou hadden twee overwinningen op AZ al gezorgd voor 12 punten verschil . Dan nog de wedstrijd tegen Heracles of Groningen winnen in plaats van verliezen en je staat 15 punten voor.

Verweij (en dus ook Driessen want die zijn twee handen op één buik) laten zich weer eens heerlijk kennen. Die gebruiken echt alle mogelijkheden om ten Hag neer te krijgen. Was het elk ander journalist geweest is dit gewoon logisch kritiek en misschien een beetje irritant doorvragen, maar bij Verweij en Driessen weet je meteen dat het een heksenjacht is gezien hun verleden.

Hij vraagt daarna andermaal of Ten Hag zichzelf iets verwijt. “dat ga ik niet met jou delen. Waarom? Zelfkritisch is als ik in de spiegel kijk, met mijn klankborden praat en dat hoef ik niet met jou te delen.” wat denkt die Ten Hag? een interview is om naar je achterban te communiceren maar hij moet er weer een persoonlijk strijdje van maken met de interviewer

6 maart 2020 om 16:18

Tja. Dit is ook het enige in dit interview waar ik mijn twijfels bij heb. Hij had beter kunnen zeggen dat hij zichzelf wel zaken verwijt, maar dat hij niet precies gaat uitleggen wat dan. Dat hij dat intern bespreekt is logisch, daar zit ook veel tactiek bij die je helemaal niet midden in een seizoen hoeft te bespreken. Wat gaat hij dan zeggen: Blind te vroeg gebracht. Nee, daar gaat Blind lekkerder van spelen?

6 maart 2020 om 16:22

@leidsehood Blind op het middenveld zetten waar hij al lang niet heeft gespeeld terwijl hij op zoek is naar zijn vorm vind ik nou ook niet bepaald een handige move van Ten Hag

6 maart 2020 om 16:31

Dat was toch gewoon omdat TEn Hag met 3 verdedigers ging spelen en meer risico wou nemen? Vind dat niet zon rare gedachte.

6 maart 2020 om 16:34

@japie, ik snapte het ook wel weer. Ten eerste wilde hij meer voetbal op het middenveld (wat wel betekend dat je centraal achterin nu 2 verdedigers hebt staan die opbouwend echt heel beperkt zijn), maar misschien nog wel het belangrijkste ik denk dat hij vooral bang was dat Blind het verdedigend niet meer bij kan benen. Zoals Blind er de laatste uit wordt gelopen, dat is echt te triest. Ik krijg soms het gevoel dat hij niet meer op 100% kan sprinten (hij was nooit de snelste, maar als ik afgelopen wedstrijd ook zag hij Maher hem met bal er nog uit sprinte, dan moet je je echt zorgen gaan maken.

6 maart 2020 om 16:40

Tja, dan was de keuze tussen Martinez en Blind. Dat je dan voor Blind op 6 kiest in een wedstrijd waar je zelf het spel moet maken vind ik echt prima te begrijpen. Zeker gezien de snelheid die Blind heeft ingeleverd (of lijkt te hebben ingeleverd).

6 maart 2020 om 16:46

@janssen ja maar dan ga je Blind op het middenveld zetten waar hij nog in veel meer duels komt als in de achterhoede. ik begrijp dat persoonlijk niet

6 maart 2020 om 16:56

Duels wel, maar ik denk dat ten Hag gehoopt had dat dit minder vaak sprintduels werden en meer duels die hij positioneel op kon lossen. Daarbij is er rugdekking als hij op het middenveld staat.

6 maart 2020 om 16:58

ja maar dat is rugdekking van een verdediging waar iedereen aan twijfelt. Blind heeft zijn beste wedstrijden gespeeld als LCV en dan ga je hem nu hij uit vorm is op een onwennige plek zetten waardoor hij straks nog langer op zoek is naar zijn vorm

Journalisten zijn onafhankelijk en onschendbaar, sinds Ajax te maken heeft met stakeholders, sinds Ajax pretendeert een topsportklimaat te hebben ,Sinds Ajax pretendeert een professionele onderneming te zijn moeten er resultaten worden geboekt. Dat is in iedere gezonde onderneming in de profitsector zo en vaak ook in de non-profit. OokVoor Ten Hag geldt dat hij resultaten moet boeken daarom moet Ten Hag normaal doen en fatsoenlijk antwoord geven. Als hij de druk niet aan kan moet hij maar assistent worden of vertrekken . Hij profileert zich als een poëzie.

6 maart 2020 om 16:30

Wanneer er resultaten werden geboekt was de Telegraaf ook bezig met een hetze richting Ten Hag te voeren. De krant heeft zich al maanden geleden buitenspel gezet. Vooral Driessen met z'n gestook. Ten Hag doet normaal.

6 maart 2020 om 16:33

Hoezo boekt hij geen resultaten? kampioen geworden, wint de beker, JC schaal, halve finale CL, overwinterd in Europa en dit jaar waarschijnlijk weer kampioen. Laat staan de kas die enorm gevuld wordt.

6 maart 2020 om 19:41

Today a hero ,tomorrow a zero. Resultaten in het verleden bieden geen garantie voor het heden.
Kortom: het gaat over 2020-2021

Ten Hag heeft het geweldig gedaan t/m de afgelopen winterstop maar nu is hij echt de weg krijgt.je hoeft niet alles om te gooien maar als ze de komende weken dit kamikaze voetbal blijven spelen dan gaat de titel zeker verloren. Speel nou even iets meer teruggetrokken met die backs niet continu op de helft van de tegenstander dan haal je makkelijker die counter eruit. Bijkomende voordeel is dat je zelf ook meer ruimte krijgt om te voetballen. Misschien even bij Dick Advocaat in de leer.

6 maart 2020 om 16:37

Hier is weinig meer aan toe te voegen. Zoals Perez ook voorafgaand aan Utrecht zei, is het ongelofelijk dat je met zo diep gaat staan met je backs terwijl je zo slecht in vorm bent en zo veel bal verlies leidt. Vooral als je dan ook nog ziet dat de tegenstander harder kan lopen dan dat jij dat kunt. het is voor dit team niet te belopen.

6 maart 2020 om 16:46

Kenneth Perez kan dan ook alles 1000x terug kijken. Altijd makkelijk om te roepen langs de zijlijn. Ik heb Perez dit namelijk niet horen zeggen toen het zo goed ging met Ajax dat de backs te hoog stonden.

6 maart 2020 om 18:14

Het is ook totale onzin, wil je hierdoorheen kunnen voetballen dan moeten je backs gewoon hoogstaan. Zo niet dan kunnen ze het niet belopen en zijn ze na 60 minuten total loss van het heen en weer sprinten. Zie je het al voor je dat elke keer als de bal van flank wisselt ze een sprint naar voren moeten trekken, om vervolgens weer terug te moeten lopen als het toch de andere kant opgaat. Perez probeerde gewoon een beetje interessant te doen en het werd ronduit genant toen hij probeerde het voor elkaar te krijgen dat vd Brom hem daarin gelijk gaf. Het stond gewoon goed, backs gingen hoog, middenvelder zakte tussen de 2 centrale verdedigers in (daarmee was het argument dat de verdedigers zoveel meer zouden moeten lopen ook gelul). Het niveau van die figuren die bij Foxsports zitten is toch al bedroevend laag, Kwakman, Perez, Bruggink....

6 maart 2020 om 19:52

@isimic ??? Ik heb de laatste wedstrijden van Ajax allemaal volledig gezien, maar ik heb geen wedstrijd gezien waar het verdedigend goed stond. Zowel getafe, az en Utrecht hadden zonder problemen 5 keer kunnen scoren.

6 maart 2020 om 20:54

Leuk dat je de wedstrijden heb gezien? Je verplaatst het alleen. Ten Hag past een goede en veelgebruikte oplossing toe op het probleem van een tegenstander die het dichtgooit. Dat tegenstanders vervolgens toch kansen krijgen is een probleem van de 3 spelers die vervolgens achter blijven. Dan moet je gaan kijken hoe je ervoor zorgt dat die spelers die fouten niet meer gaan maken.

6 maart 2020 om 22:05

Maar als de tegenstander het dicht gooit moet het tempo omhoog en moet je de ruimte zoeken. Als de backs dan altijd hoog staan loop je zelf alle ruimt dicht. Maar van mij mag Ajax dit systeem voorlopig hanteren. Ik zie ze dan voorlopig veel punten verliezen.

6 maart 2020 om 22:14

Die backs staan hoog op hun verdediging uit te rekken en je vleugelspelers juist ruimte te geven die ze anders niet hebben.

7 maart 2020 om 08:23

Die vleugelspelers lopen nu in het al zo drukke centrum. Maar zoals ik al schreef hoop ik dat ten Hag door blijft gaan met dit concept.

Beetje naief van Ten Hag. De rest van Nederland weet al lang wat Verweij en Driessen willen creeren...

6 maart 2020 om 16:39

Mee eens dat vooral een Driessen aan stemmingmakerij doet. maar door o.a. het interview / de discussie voorafgaand aan utrecht en daarna een kansloze wedstrijd werk je dit wel allemaal in de hand. Het is geen schande om bijvoorbeeld de backs minder diep te laten spelen.

Journalisten weten gewoon dat Erik eenvoudig uit de tent te lokken is. Jammer, maar je doet er niet veel aan, want het hoort bij het vak. Lekker de boel opschudden als journalist zijnde. Persoonlijk vind ik Erik een zeer goede trainer. Dat het niet loopt kan altijd (helaas) gebeuren. Het is vooral zaak om als trainer van Ajax te laten zien dat het tij kan keren. En hopelijk zo spoedig mogelijk!

Ik sta compleet achter Ten Hag. De Telegraaf probeerde ook tijdens betere tijden aan de stoelpoten van de Ajax trainer te zagen. Van mij had Erik ook niks mogen zeggen. Verweij valt nog mee, maar Valentijntje? Die is al maanden af, net als z'n maatje Derksen.

Mike Verwijt weer..

Komt wel goed man, zo morgen niet, dan een andere keer. Je krijgt toch een slappe zak dat dit soort geboren negativisten (Ook Spaan en Valentijntje) zich bemoeien met tactiek en opstellingen.. Ik was voor Ten Hag toen het erg goed ging, ik blijf achter hem staan nu het erg slecht gaat.

Echt gemeen al die kritische vragen. Kan Mike niet gewoon z'n werk doen en vragen naar de opstelling en een beetje praten over het weer. Ff zonder gekheid, je bent trainer van Ajax, je verliest een paar keer en krijgt allemaal vervelendd vragen. Misschien moet Ten Hag terug naar een club als Utrecht waar ze niet lastig doen in de nationale pers, omdat er geen druk is. Een stap hogerop raad ik in ieder geval af. Stel je voor dat ie naar Bayern gaat en een paar keer verliest. Dan bel je Mike Verweij na een week op of hij hem aub kan komen interviewen.

6 maart 2020 om 17:26

@migi helemaal mee eens! ik denk ook niet dat Ten Hag geschikt is voor een Europese topclub als Bayern. die kritiek vanuit de media en druk gaat hem echt te veel worden als het even tegenzit want De Telegraaf is kinderspel vergeleken met bv een Bild. ik denk dat hij beter voor een kleinere club kan gaan waar er niet veel van hem word verwacht en hij lekker zijn ding kan doen zonder dat er iemand kritiek levert op zijn functioneren

Ten hag moet het ook doen met de spelers die hij heef. Als iedereen fit is heb je een leuke ploeg maar op de bank zitten echt spelers die flink tekort komen. Een Eifting, Gravenbergh en oude Huntelaar maken je natuurlijk bepaald niet sterker. Maar ook aankopen als Martinez, Marin en Alvarez halen het niveau omlaag.het is gewoon heel duidelijk dat wanneer een Zyiech, Tadic niet in vorm zijn dat je een beperkte ploeg hebt die middelmaat is voor eredivisie begrippen.en in de zomer vertrekken er nog een paar en dan zal Ajax toch echt eens een keer wat kwaliteit moeten gaan kopen want anders zakken ze erg af. De miljoenen die zijn binnen gekomen voor De Jong en De Ligt zijn tot heden niks waard gebleken en Overmars heeft daarin een wanprestatie gemaakt.

Toch is het wel deels ten Hag zijn fout, als je namelijk in het begin wel jeugd wat meer minuten geeft in plaats de laatste 3 minuten zijn ze wat meer ingespeeld en kan je blessure gevallen beter opvangen. Daarnaast kan je wel zeggen dat Blind zo belangrijk is maar dat is hij alleen als hij 100% is. Zoals hij nu speelt heb ik liever een ander want dit kost je alleen maar punten. Hetzelfde met een Tadic, is toch onbegrijpelijk dat een Ziyech steeds gewisseld wordt maar een Tadic echt nog nooit terwijl een Tadic al het hele seizoen drama is.
Helaas blijft ten Hag te veel vasthouden aan zijn excuses en daar moet hij echt mee stoppen je mag toch verwachten bij Ajax dat je backup spelers alsnog beter zouden moeten zijn dan menig andere speler in de Eredivisie.

Ajax gaat volgend seizoen een heel sterk elftal staan met Erik ten Hag als trainer. Erik heeft veel geleerd en ontwikkeld bij Ajax. Let maar op.Dit tweede seizoen helft zat het eigenlijk niet mee. Dat heeft vooral mee te maken met de blessures en de voortdurend transfer soap van de spelers oa Vd Beek en Ziyech. Ajax heeft waarschijnlijk geleerd om anders aan te pakken. Vorig seizoen ook transfersioap oa Frenkie de Jong toen liep het met Ajax ook niet lekker na de winterstop, nu weer met Ziyech. Dat moet anders de volgend seizoen.Plus Eiting, Traore, Gravenberch, Schuurs zijn ook verder en moeten top zijn volgend seizoen.

6 maart 2020 om 18:19

Zo, deze reactie is zo positief dat ik als zelfverklaard realist begin te denken dat ik toch misschien stiekem een gigantische pessimist ben.

Als absolute topclub binnen Nederland mag je volgens de droeftoeters van de concurrerende clubs niet een keer in een dipje zitten.... houdt misschien een maandje aan en daarna staan ze er gewoon weer.
Ik ken een club uit Rotterdam die voor 2017 18 jaar lang in een dip heeft gezeten,dat lijkt mij pas vervelend.😘😘😘

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren