Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Sean Klaiber is emoties niet de baas na dramatisch moment tegen Ajax

Laatste update:

Voor Sean Klaiber heeft de halve finale van de TOTO KNVB Beker tussen FC Utrecht en Ajax een bijzondere bittere nasmaak. FC Utrecht won vanavond in eigen huis met 2-0 van Ajax, maar de rechtsback zal de finale niet meemaken vanwege een gele kaart die hij in de slotfase ontving van scheidsrechter Björn Kuipers.

Klaiber trok in de 87ste minuut toen de eindstand al was bereikt door doelpunten van Sander van de Streek en Simon Gustafson nog eens ten aanval, maar verloor in het strafschopgebied van Ajax de controle over de bal. De rechterverdediger wilde de bal heroveren en zette op de achterlijn een tackle in op Nicolás Tagliafico. Klaiber raakte de verdediger van Ajax echter en kreeg van Kuipers een gele kaart.

Het betekende voor Klaiber zijn tweede gele kaart dit bekerseizoen, waardoor hij de finale hoe dan ook aan zich voorbij moet laten gaan vanwege een schorsing. De verdediger zat na het bewuste moment in zak en as. Hij speelde de wedstrijd hevig geëmotioneerd uit een stortte na het laatste fluitsignaal ontgoocheld ter aarde. Diverse teamgenoten en trainer John van den Brom troostten Klaiber, maar die kon maar amper meegaan in de feestvreugde.

Analist Kenneth Perez heeft te doen met Klaiber, maar vindt ook dat de verdediger bij zichzelf te rade moet gaan. "In al zijn ijver wil hij iets doen in de zestien van de tegenstander, met alle risico’s van dien. Het was heel dom, maar ook heel sneu voor hem. Je moet je hoofd erbij houden en dat deed hij niet. Als er nog maar vijf minuten te spelen zijn, dan zit dat toch in je hoofd?", vraagt de Deen zich hardop af. Collega-analist Kees Kwakman: "Ik heb wel medelijden met hem. Natuurlijk is het zijn eigen schuld en is het een domme overtreding. Maar zeker een speler van Utrecht zal waarschijnlijk niet veel bekerfinales spelen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan het alleen zichzelf verwijten. Een overtreding in de 16 van de tegenstander bij een 2-0 voorsprong.Vreemde kop overigens bij het filmpje. Niet Kuipers ontneemt Klaiber de finale. Klaiber ontneemt Klaiber de finale. Sensatiezoekerij.

4 maart 2020 om 22:54

Een overtreding misschien, maar het theater van Nico was wel een beetje overdreven. De reactie erna schandalig. Begrijp wel dat Klaiber even van de kaart is. Vond de overtreding zelf geen geel waard.

4 maart 2020 om 22:55

Volgens mij wilde Nico hem juist opbeurende woorden toespreken. Zag er niet echt uit als uitlachen of iets dergelijks. Denk dat klaiber hem ook wel een klap op zijn paasei had gegeven, had die dat gedaan

4 maart 2020 om 22:56

Nico leek hem te willen troosten. Althans, zo zag ik net. Heisa om niets.

4 maart 2020 om 23:01

Zijn eigen domme schuld. Maar ik ergerde me ook dood aan de reactie van Tagliafico. Die was echt niet aan het troosten. Kijk alleen al op de foto hierboven en zie de pret in zijn ogen en lichte grijns om zijn lippen.

4 maart 2020 om 23:05

4fRedondo: Op die thumbnail?! Sorry maar dan ben je echt aan het zoeken naar dingen die er niet zijn man.. Pret in zijn ogen? What? Een lichte grijns op z'n gezicht? Nee, totaal niet. Je ziet toch gewoon dat ie hem opbeurt.

4 maart 2020 om 23:43

Tagliafico lijkt hier toch echt even te provoceren met zo'n gemeen lachje erbij. Maar goed, de Ajacieden zeiden ook dat die ''per ongeluk'' op het been van die AZ speler stond.

4 maart 2020 om 23:45

Ach weer een die al iemand veroordeelt zonder het zeker te weten. En dan weer “de Ajacieden” gebruiken. Zo lekker makkelijk andere te veroordelen hè??

4 maart 2020 om 23:55

Gelukkig heb jij wel ''mensenkennis'' door meteen te roepen dat Tagliafico hem op pepte.

4 maart 2020 om 23:59

Nee hoor, Tagliafico had rood moeten hebben en dat vond de overgrote meerderheid van de Ajacieden ook. Echter heeft dat niks met deze sitiatie te maken. Ik zeg toch ook niet dat 'de Feyenoorders' hele scenarios verzinnen om Nico zwart te maken. Ik zie namelijk, buiten de enkele professionele liplezers met fr in hun naam , ook tal van Feyenoorders die wel gewoon verstandig reageren. Jij bent er niet een van El Fenomeno, maar dat zijn we wel van je gewend!

5 maart 2020 om 00:09

Dus als je zegt dat die hem provoceerde reageer je niet verstandig, als je zegt dat die hem op pepte ben je wel verstandig bezig. Kijk eens goed naar de beelden, doe je Ajax bril af en oordeel.

5 maart 2020 om 06:28

@El Fenomeno....jij bent heel erg goed in Ajax afkraken en alle Ajax supporters over 1 kam scheren. Misschien dat je zelf die anti bril eerst eens afzet dan zie je dat Ajacieden ook gewoon kritisch zijn op Ajax en juist niet alles lopen te verdedigen. Je moet niet 1 of 2 reacties verwarren met alle Ajacieden hè.

5 maart 2020 om 06:42

Eerst wordt hij geraakt, vervolgens ligt hij op de grond met een schotwond en 2 seconden later staat hij weer en Klaiber te troosten. Of uit te lachen. Al met al, beide niet goed. Hij moet gewoon met voetbal bezig zijn. Daar gaat het fout bij Ajqx momenteel

5 maart 2020 om 07:49

Nee jouw 'mensenkennis' is feilloos toch..

Enorm pietluttig van Kuipers om hiervoor een gele kaart te geven, als je weet dat Klaiber op scherp staat en de wedstrijd al gespeeld is. Zo'n erge overtreding was het nu ook weer niet. Nijhuis had het gewoon laten gaan.

4 maart 2020 om 22:55

Dit was juist precies in de geest van Nijhuis gefloten. Hele wedstrijd alles toestaan om vervolgens op willekeurige momenten nog even wat kaarten te geven. Erg jammer voor Klaiber.

4 maart 2020 om 22:56

Ja dat is waar. Als Klaiber deze overtreding aan het begin van de wedstrijd had gemaakt was hij er waarschijnlijk met een waarschuwing vanaf gekomen.

5 maart 2020 om 07:09

De strafschop was dan helemaal niet in de geest van de wedstrijd. Ik vind zelfs dat de VAR hierin faalde, een duik die je in een zwembad ziet.

4 maart 2020 om 22:57

Was gewoon een terrechte kaart toch. Moet ie die domme sliding maar niet maken, geen uitzonderingen maken hiervoor maar gewoon consequent fluiten

4 maart 2020 om 23:24

Als hij consequent had geweest had hij niet eens gefloten voor een overtreding. Beide ploegen mochten namelijk behoorlijk wat overtredingen maken zonder dat er gefloten word. Natuurlijk is dit een terechte gele kaart en dom inkomen van Klaiber, echter mag je je toch afvragen waarom een scheids (die de grenzen bepaalt) de grens steeds verder laat vervagen om vervolgens hier een gele kaart voor te geven.

4 maart 2020 om 22:59

Klaiber is gewoon te laat en houdt niet bepaald in, als dit geen geel is dan weet ik het ook niet meer. Als iemand die niet op scherp stond de tackle had gemaakt, had je dan ook geklaagd over de gele kaart? Ik denk van niet.

5 maart 2020 om 00:59

Het punt is juist dat deze overtreding gewoon echt geel was, hij kon niet anders. Daarbij moet je de speler zelf de schuld geven, niet de scheidsrechter. Of hij nou wel of niet goed gefloten heeft, wel of niet consequent, al heeft hij 100 fouten gemaakt, dit was geen fout. Daarnaast ga ik er ook niet vanuit dat hij weet wie er wel en niet op scherp staat. Dan ben je bevooroordeeld en kan je dus situaties krijgen waarbij er onterecht geen kaart komt, of wel.

Erg zonde. Volgens mij vroeg Ziyech nog aan de scheids of dit wel nodig was. Snap ook niet dat je de hele wedstrijd alles wegwuift en dan op het einde nog een paar kaartjes geeft. Had er eentje aan die aanvaller gegeven voor een schwalbe.

4 maart 2020 om 22:59

Precies mijn gedachte. Zaten een flink aantal erge schwalbes bij en dan geeft ie m hiervoor

4 maart 2020 om 23:02

Ook de schwalbe had betraft moeten worden. Ik vind het supersneu voor Klaiber, maar de kaart is volledig terecht.

4 maart 2020 om 22:57

Wat is er precies logisch aan? Dat gaat nooit gebeuren.

4 maart 2020 om 23:08

Seponeert omdat? Is toch gewoon prima te billijken deze kaart? Enorm sneu voor Klaiber maar wel gewoon zijn eigen domme fout. Nu gaat iedereen ineens Kuipers en Tagliafico dingen verwijten, omgekeerde wereld.

4 maart 2020 om 23:10

Gele kaarten worden nooit geseponeerd en deze was gewoon terecht. Hij moet die overtreding niet maken, zijn eigen coach noemt de overtreding net op TV heel erg dom.

5 maart 2020 om 00:55

Gele kaarten worden alleen geseponeerd wanneer de verkeerde speler een kaart krijgt of wanneer blijkt dat er echt geen overtreding was. Dan mag je beroep aantekenen. In dit geval was het een overtreding en naar mijn mening was deze ook goed genoeg voor geel.

Ongekend domme actie

ik vond Tagliafico altijd een sympathieke leuke speler maar nu het minder gaat zie ik opeens een hele andere kant van hem en die valt me toch erg tegen. eerst tegen AZ heel vervelend en nu tegen FC Utrecht weer. een hele slechte en nare verliezer imo

4 maart 2020 om 23:03

Jij weet wat nico heeft gezegd?

4 maart 2020 om 23:03

Die grijns erbij zegt tuurlijk wel veel

4 maart 2020 om 23:06

Wat zegt de grijns precies? Mensen gaan nou eenmaal anders met emoties om. Ik heb mensen zien lachen op begrafenissen. En die vonden het toch echt niet grappig.

4 maart 2020 om 23:13

Meteen weer zo'n compleet overtrokken reactie. Kom op hee, dat is toch geen vergelijking. On: Ik kan niet heel duidelijk zien dat Tagliafico hem uitlacht, maar verbazen zou het me niet

4 maart 2020 om 23:51

Weet je wat pas overtrokken is, op basis van dit filmpje gewoon verzinnen (want zichtbaar is het zeer zeker niet) dat Tagliafico Klaiber uitlacht of opnaait o.i.d. Kijk eens hoe emotioneel Klaiber is, als Nico echt wat naars had gezegd had hij daar waarschijnlijk furieus op gereageerd hoor. Ik vind het hele rare beschuldigingen van enkele gasten hier boven.

4 maart 2020 om 23:15

Ik had meer de indruk dat Tagliafico iets bemoedigends zei. Klaiber reageerde op hem ook niet geagiteerd, terwijl ik denk dat hij dat in zijn stemming wel gedaan zou hebben. Het lijkt me sterk dat Tagliafico iemand uit gaat lachen als hij 2-0 achter staat

4 maart 2020 om 23:28

Japie, ik vind jou ook eerst een sympathieke kerel ondanks dat ik het vaak niet met je eens bent maar nu merk ik dat je heel snel veroordeelt zonder echt te weten wat er gebeurt en waarom. Je zegt dat Nico een slecht karakter heeft in een ander topic en ook nu ga je ervanuit dat Nico iets gedaan heeft terwijl alles maar ook echt alles erop lijkt dat hij hem steunend toespreekt en een tik op zijn komt geeft. Jij kent Nico zijn karakter niet en weet niet wat hij nu gezegd hèbt en valt me vies van je tegen.

4 maart 2020 om 23:34

@thamike het was iig hoe het vandaag op mij overkwam maar ook al zou ik er nu dan naast zitten vond ik hem tegen AZ heel vervelend en dat ben ik niet van hem gewend. ik bedoel niet dat hij als mens misschien een slecht karakter heeft maar in het veld

4 maart 2020 om 23:40

Tuurlijk kan iemand een wedstrijd vervelend zijn maar iemand veroordelen op onderbuikgevoel is ook niet netjes. Stel (dat hoop ik ook) dat hij hem een hart onder de riem wil steken dan loop jij zijn positieve bedoeling even compleet om te draaien naar negativiteit. Ik zou daar wat voorzichtiger in zijn.

4 maart 2020 om 23:46

@thamike misschien heb je een punt en we gaan het zien maar op de beelden vind ik het niet echt overkomen of hij hem wil troosten

5 maart 2020 om 02:33

Je ziet in mindere tijden pas hoe een mens in elkaar steekt, Svensson heeft dat afgelopen zondag meegemaakt, vandaag Klaiber.
Al vond ik het op een gegeven moment wel weer tijd om met de rest mee te doen, ipv te gaan staan janken nog tijdens een belangrijke wedstrijd.

Stom van Klaiber, maar waarom geeft Kuipers hier geel voor? Heel de wedstrijd veel toe laten en op het eind een kaart geven aan iemand die op scherp staat. Heel flauw dit.

4 maart 2020 om 23:09

Niks flauw aan, het gaat om deze wedstrijd en deze wedstrijd dus gewoon geel.utrecht wordt al geholpen met de makkelijke penalty wat wordt toegegeven door de speler zelf.

5 maart 2020 om 00:54

Wou je zeggen dat dit geen geel was? Kuipers had, volkomen terecht overigens, nog een Utrecht speler de finale kunnen ontnemen.

Terecht geel, die Abbas komt nog goed weg met zn schwalbe.

4 maart 2020 om 23:05

Domme overtreding maar wel makkelijk gegeven kaart gezien het verloop vd wedstrijd waarbij kuipers veel liet doorgaan. Als ik klaiber was had ik voor de hoofdprijs gegaan en had ik die tagliafico een doodschop verkocht. Wat deze man de laatste weken aan misselijkmakend gedrag laat zien hoort niet op het voetbalveld thuis.

4 maart 2020 om 23:24

De strafschop was makkelijker gegeven, totaal niet na de manier van fluiten van Kuipers!

5 maart 2020 om 04:35

Ahahah iemand een doodschop geven hoort wel thuis op het voetbalveld??

Hahaha wat een pannekoek. En dan gaan huilen en slijmen. Het is z'n eigen schuld, maar nee er wordt direct gekeken naar de scheids.

4 maart 2020 om 23:27

Gaatie lekker jonge hahagaga

4 maart 2020 om 23:45

Haha ja gaat iets mis volgens mij. Net als bjj Ajax.succes morgen en pak die beker ook maar ;-)

Ben wel benieuwd wat het nou was dat Tagliafico deed. Het linkt mij gniffelen, hoofdzakelijk aan zn lichaamstaal en het feit dat ie met veel geja k naar dr grond gaat en opspringt zodra hij de kaart ziet. Maar goed, misschien is dat de schijn die hij tegen heeft na al zn eerdere misdragingen. Heeft mijn grote vriend Berghuis ook wel es last van.

4 maart 2020 om 23:18

Ik hoop en denk dat het gewoon opbeurende woorden waren. Zou het zonde vinden een van mijn idolen te verliezen. Zal het morgen nog wel eens terugkijken, heb wel even genoeg Ajax gezien voor vandaag.

5 maart 2020 om 00:00

Tagliafico weet toch niet dat die kaart een schorsing oplevert neem ik aan. Daarbij denk ik dat Klaiber wel gereageert zou hebben als Tagliafico iets naars zou zeggen maar dat gebeurde totaal niet. Gedrag van Tagliafico is niet brandschoon hoor, ontsnapte nog aan rood tegen AZ natuurlijk. Hij is duidelijk zwaar gefrustreerd over hoe het loopt op dit moment.

Erg klote voor hem, mja eigen schuld. De scheids kun je weinig kwalijk nemen, hij kan moeilijk andere regels gaan naleven hiervoor. Leek mss niet nodig, maar wel te begrijpen.

Wat betreft de mensen die op Tafliafico zitten te zeuren en te roepen dat hij hem uitlacht etc. Kijk nog eens goed.

'Zeker een speler van Utrecht zal niet veel bekerfinales spelen'?? Volgens mij is dit al de derde bekerfinale van Utrecht in de laatste 4 jaar. Een club als Utrecht kan vaak de finale halen doordat het cupfighters zijn en zo'n ploeg bereid is om in een bekerwedstrijd alles te geven om dat te bereiken.

5 maart 2020 om 00:43

Ja, maar het is wel de hoogste prijs die een Utrecht speler over het algemeen kan winnen, dat is niet provocerend bedoeld. Voor ons, of beter gezegd mij, is de beker niet belangrijk. En als wij wel 3x in de finale staan boeit het me nog weinig. Tuurlijk win ik liever, maar hier lig ik niet wakker van. Voor Klaiber zijn bekerfinales het hoogst haalbaar, ik zal het niet vergelijken met een CL finale maar ik kan me heel goed voorstellen dat het voor hem wel bijna hetzelfde kan betekenen. Wat als wij wel in de CL finale hadden gestaan vorig seizoen en een Ziyech was geschorst? Dan breek je ook als speler hoor. Het is zaak voor Klaiber om zijn rug te rechten, excuses te maken voor zijn laatste 10 minuten op het veld en vervolgens te zorgen dat zijn ploeg gefocust en klaar is voor de finale.

Het is een beetje overdreven om iemand bij 2 gele kaartjes in 5/6? wedstrijden al een schorsing te geven. Desondanks moet Klaiber natuurlijk niet zo dom doen 5 minuten voor tijd. Dat hij daarna 2 minuten niet meer meeverdedigt en na die tijd loopt te huilen zegt eigenijk wel dat hij zichzelf belangrijker vindt dan FC Utrecht.

5 maart 2020 om 00:39

Eens, maar zijn inzet en drive kon ik wel waarderen. Dom, ontzettend dom, maar hij probeerde nog iets te doen. Dat zijn emotie daarna de boventoon wint kan ik begrijpen, maar om daarna 8 minuten niks te doen in het veld is echt belachelijk. Je staat in de *** finale van de beker. De beker boeit mij niet zoveel (nee, ook niet als we wel hadden gewonnen), maar voor een speler van Utrecht is dit toch wel de grootste prijs die je kan pakken.

Voor de mensen die denken dat Tagliafico hem wil opbeuren; meneer zegt heel duidelijk met een vette grijns op z’n smerige smoel; well done!!
De sportiviteit van Tagliafico hebben we afgelopen zondag ook kunnen aanschouwen, en nu alweer.
Overigens is het wel een terechte kaart voor Klaiber en een volstrekt onnodige overtreding, dus het is zuur voor hem, maar compleet z’n eigen schuld.

4 maart 2020 om 23:43

Heel knap dat jij dat eruit haalt. Net nog 10x gezien maar dat haalt echt niemand eruit. Gezien geen enkele reactie van Klaiber ook niet geloofwaardig en al helemaal niet nog even kort een vriendelijk tikje. Ook ben ik het
Niet eens dat hij geel moet geven, er gebeurt echt van alles waar de scheids zijn ruimte pakt en gezien hoe hij de gehele wedstrijd floot had hij hem hier ook een waarschuwing voor kunnen geven.

5 maart 2020 om 00:37

Blijf van die limoncello af als je onzin gaat roepen. Ik had in eerste instantie ook het idee dat Nico hem aan het uitlachen was, maar hoewel het er zo uitzag was het absoluut niet zo. Altijd leuk he, Ajax verliest en toch nog even iets negatiefs op zoeken. Overigens had ik wel het idee dat zijn actie tegen AZ opzettelijk was, maar dat terzijde.

Altijd sneu, een speler die door één lullige gele kaart teveel een finale moet missen die het hoogtepunt van z'n carriere had kunnen zijn. Misschien moet er maar een nieuwe "finaleregel" ingevoerd worden: als je een directe rode kaart pakt, dan word je uiteraard wel gewoon geschorst voor de finale, maar bij een gele kaart teveel word je gematst en schuift de schorsing door naar het volgende seizoen. Waarom niet?

5 maart 2020 om 00:34

Waarom niet? Omdat je dan vrij bent om een gele kaart te pakken omdat je toch niet geschorst wordt. Dan geef je iemand een vrijkaart om een eventueel beslissende overtreding te maken. Het is lullig, maar ontzettend dom. Als de stand 1-0 was en hij pakt een gele kaart om een Ajax goal in de laatste minuut te voorkomen, is hij de held van Utrecht. Nu is het compleet het tegenovergestelde: nog 5 minuten te gaan met 2 goals voorsprong tegen een slecht Ajax en dan ook nog eens op de achterlijn van de tegenstander én een domme onnodige tackle.

5 maart 2020 om 00:41

Je wordt wel geschorst, want de schorsing schuift dus door naar volgend seizoen.

5 maart 2020 om 00:48

Ja, maar denk je echt dat een speler daarmee zit? In de beginfase speel je meestal tegen amateurs. Het gaat om een wedstrijd voor de finale. Als iedereen dan vrij een gele kaart kan pakken, pakt iedereen die kaart ook. Als dit nou een overtreding was die geen geel waard was, of verkeerd gezien door de scheids, dan had ik er vrede mee als het teruggedraaid wordt. Maar de manier die jij schetst is niet de juiste, al kan ik me wel indenken dat je het positief bedoelt. Overigens is Claiber niet de eerste die dit overkomt hoor, al is het misschien wel de domste.

Lullig, maar het was een terechte gele kaart. Stom om zo'n overtreding te maken bij een 2-0 voorsprong in de slotfase van de wedstrijd en op de achterlijn van de tegenstander. Wel vreemd en eigenlijk best apart dat mensen nu Kuipers de schuld gaan geven van de schorsing. De overtreding was gewoon geelwaardig. Het enige waar je over kan discussiëren is de vraag of Kuipers goed geeft gefloten. De penalty was niks, er hadden nog 4 spelers een kaart kunnen krijgen (waaronder de domme schwalbe koning van Utrecht aan het eind van de wedstrijd, nadat Kuipers net al een pijnlijke gele kaart gaf aan je teamgenoot en je zelf ook op scherp staat. Waarom een schwalbe maken met de VAR erbij, bij deze tussenstand en op dit moment?) en hij was niet consequent. Begrijp me niet verkeerd, Utrecht is terecht door en ik geef Kuipers nergens de schuld van. Ik vond de penalty alleen onzin, maar Utrecht mag ook wel een keer wat geluk hebben na alle tegenslagen met de VAR. Ik kan het alleen niet uitstaan dat mensen Kuipers nu de schuld van de nederlaag geven en van dr schorsing na de beslissende gele kaart. Open je ogen jongens, Ajax heeft het zelf gedaan en datzelfde geldt voor Claiber. Ik gun het die jongen niet, maar dit was gewoon domdomdom. Eigen schuld dikke bult.

Whatever kuipers ook doet, de speler moet hem niet eens de kans geven om op zo’n plek geel te trekken gewoon ontzettend dom van klaiber, ik gun hem de finale maar met zo’n actie dom dom dom..

Nou nou wat een persoonlijk drama zeg.. Jammer voor hem, dat wel.

Waarom moet de scheids een uitzondering maken omdat een speler anders de finale niet speelt? Hij had zichzelf al deze ellende kunnen besparen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren