Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Interview van Hakim Ziyech na 1-4 zege wekt verbazing bij Theo Janssen

Laatste update:

Hakim Ziyech herhaalde zondagmiddag, na de 1-4 zege op Sparta Rotterdam, wat hij vorig seizoen al beargumenteerde: de Eredivisie is 'eigenlijk niet echt een uitdaging'. De buitenspeler van Ajax sprak voor de camera van de NOS de wil uit om zo goed mogelijk te presteren in de competitie, maar ontkende niet dat het niveauverschil de sportieve uitdaging belemmert. De uitspraken van Ziyech vielen bij Theo Janssen niet in goede aarde.

Bij Studio Voetbal werd het interview van Ziyech zondagavond uitgezonden. Janssen reageerde verbaasd. "Als je zo goed bent en je vindt jezelf te goed voor de Nederlandse competitie, dan had je een stap moeten maken", oordeelt de oud-middenvelder van Ajax. "Dan heeft hij in de competitie twintig in plaats van vier of zes goede wedstrijden." Ziyech sloeg de mogelijkheid af om naar Sevilla te gaan en blijft, met nog één dag voor de transferdeadline, zo goed als zeker bij Ajax.

Dat Ziyech nog altijd voor Ajax speelt, snapt Rafael van der Vaart wel. Hij bood in de uitzending tegengas aan Janssen. "Ziyech zegt nee tegen Sevilla, omdat je bij Ajax hetzelfde of meer kunt verdienen. Dan vindt hij Sevilla geen stap vooruit en dat begrijp ik. Hij vindt zichzelf beter dan het niveau Sevilla", aldus de tafelgast, die erg geniet van Ziyech. Zondag maakte hij twee doelpunten op Het Kasteel. "Wat Dusan Tadic en Ziyech aan het doen zijn met z'n tweeën is zó bijzonder. Ik heb ook het idee dat ze elkaar leuk vinden. Er zit zoveel beweging in."

Journalist Willem Vissers van de Volkskrant vindt het belangrijk om te vermelden dat Ziyech in het interview aangaf er voor zichzelf alles uit probeerde te halen. "Dat doet hij vandaag ook weer. Wij moeten als liefhebbers van voetbal blij zijn dat hij er is. Als je hem tegen APOEL Nicosia zag, hoe hij dan speelt op de tien positie als ouderwetse spelverdeler… Hij heeft die hele wedstrijd gemaakt."

Ben je het eens met Theo Janssen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Zo raar is het toch niet? Ik denk dat vrij weinig spelers van Ajax en PSV heel warm worden van de Eredivisie. Hij geeft altijd alles en het lijkt in mijn ogen ook niet dat hij zich verveeld of iets dergelijks. Goed dat de andere tafelgasten er meteen tegen in gaan. Onzin wat Theo zegt.

2 september 2019 om 00:18

Dan had ie een transfer moeten maken.
Oftewel eens met Theo.

2 september 2019 om 00:26

Inderdaad, laat bij Sevilla maar zien dat je de liga ook kapot kunt spelen, dan staan de topclubs in de rij. Kijk hoe moeilijk de echte uitblinkers van Ajax het momenteel hebben bij juve en Barcelona, dan moet ziyech toch ook snappen dat de echte top nu te hoog is.

2 september 2019 om 00:33

Maar is een speler lekker eerlijk en zegt ie een keer wat iedereen eigenlijk al weet, is het ook weer niet goed. Ik houd persoonlijk wel van niet-mediagetrainde antwoorden, maar dat kan persoonlijk zijn.

2 september 2019 om 00:36

Goalski, kom op, de uitblinkers van Ajax zijn net begonnen in een nieuw land, nieuwe club, nieuw team, nieuwe taal, nieuwe speelstijl en aan een nieuw seizoen. De Ligt heeft 1!!!! wedstrijd gespeeld, daar gaan we hem toch niet op afrekenen? En De Jong wordt nog niet goed gebruikt in een team dat ook niet loopt en zeker nog niet overloopt van zelfvertrouwen. Dus zullen we onze jonkies niet al te snel veroordelen? Zijn velen hier best goed in.

2 september 2019 om 03:15

Dus omdat Ziyech met al zijn ervaring de ed geen uitdaging vindt moest hij maar de transfer maken? Waarom als hijzelf aangeeft Ajax niet minder te vinden? Ziyech heeft in nagenoeg ieder stadion in Nederland een goal of assist gegeven. Heeft bijna overal wel gewonnen. Is kampioen en beker winnaar en heeft zelf een gouden schoen in ontvangst mogen nemen. Dan denk jij dat hij de ED ziet als uitdaging? Natuurlijk niet man. Het is geen uitdaging als je individueel al alles hebt gewonnen.

2 september 2019 om 06:10

Lee,

Als je geen uitdaging meer heb dan ga je die toch zoeken .
Janssen zei niks raars. Het kan inderdaad zijn dat Ziyech Ajax een betere ploeg vind dan Sevilla . Alleen gaat hij in de Spaanse competitie meer uitdaging vinden dan in de Nederlandse. In Spanje krijgt hij met meer ploegen te maken van Eem hoger niveau. Dat hij uiteindelijk voor het salaris kiest dat hij bij Ajax krijgt is prima. Maar dan moet je niet zeuren dat je in een competitie speelt zonder uitdaging.

Ik denk dat Ziyech het wel best vins in Nederland hij heeft alles hier denk ik. En het salaris is goed hij wil denk niet eens weg.....

2 september 2019 om 06:22

Nogmaals waar zeurt hij? Zegt hij dat hij het niet ziet zitten ? Wilt hij niet meer spelen? Traint hij niet meer? Staakt hij? Beargumenteer waarom hij zeurt. Hij vindt de ed terecht geen uitdaging merr. Maar hij doet zijn werk. Hij meldt zich niet ziek of zo. Hij zeurt dus helemaal niet. Hij is gewoon eerlijk.

2 september 2019 om 06:44

Goh haal het woordje zeur weg.
Weet je het boeit mij niet als hij zijn hele leven bij Ajax blijft.
Het gaat erom als jij ergens geen uitdaging heb moet je die gaan zoeken. Je krijg de kans in 1 van de grootste pak die dan gewoon. Ja hij kan ajax idd groter vinden ja zijn salaris kan beter zijn. Maar als je de uitdaging kwijt ben kan je die zoeken en hij heeft de kans gehad.
En laten we wel wezen Sevilla is echt niet veel kleiner. Ja vorig jaar was Ajax in Europa veel beter maar die jaren ervoor?

2 september 2019 om 07:20

Nee hoor, als jij vind dat het geen uitdaging is, moet je die transfer naar Sevilla maken. Want Sevilla is namelijk wel een stap vooruit, al is het alleen maar om de uitdaging die hij in de ED mist. LaLiga en de bekerwedstrijden zijn een behoorlijk upgrade ten opzichte van Ajax/Nederland. Daarnaast speelt Sevilla vrijwel altijd Europees voetbal, laatste jaren ook vaak CL. Daarnaast betalen ze vast beter dan bij Ajax, in elk geval zul je netto meer overhouden in Spanje. Welke uitdaging zoekt hij nog meer die hij hier mist?

2 september 2019 om 07:30

Jij pakt die kans ja, maar hij is jouw niet. Mijn toenmalige manager was ook het bedrijf ontgroeid en toch bleef hij om de jongere generatie heel wat bij te leren. Die kon letterlijk overal naar toe. Sommigen denken anders. Nu opeens het woordje zeur weglaten omdat je weet dat hij niet zeurt. Dat maak jij ervan. En nogmaals de ed is geen uitdaging. Nergens zegt hij dat Ajax geen uitdaging is. Bij Ajax kan hij persoonlijke doelen halen en helpen met de ontwikkeling van jonge spelers daarnaast is hij 1 vd gevestigd spelers. Waarom dat weggooien voor een club die gelijkwaardig is en waar je rol waarschijnlijk anders zal zijn. Je ongetwijfeld minder verdoend en je familie en vrienden achterlaten. En voor hetzelfde geldt is hij niet onder de indruk van hun manier van spelen. Hij koos namelijk ook voor Twente Ipv Feyenoord en werd nog net niet voor gek verklaard. Ziyech is geen domme jongen. Die kiest zijn pad zeer bewust. Dat jij en allemaal er niet mee eens zijn boeit hem sowieso niet...

2 september 2019 om 07:45

En weet je nog waarom dat hij voor Twente koos??
Voor het geld.......

Prima dat hij dat niet boeit.... en alles wat jij noemt zijn aannames heeft zich nergens over uitgesproken. Maar ik merk wel aan je als je een mening geeft over Ziyech over iets wat hij zegt het je persoonlijk raakt. Ik snap best dat je hem niet kwijt wil hoor maar voel je niet zo aangevallen ....
En waar noemt iemand hem een domme jongen? Nergens zeg ik dat hij zegt Ajax geen uitdaging te vinden volgens mij ging het om de competitie toch??
Elke club waar je heen gaat is je rol anders . Op begin zeurde hij ook dat hij op de flank
Moest spelen en nu is dat prima.....

Ziyech is prima vervangbaar ris geen God. Net als iedereen vervangbaar is...

Slecht geslapen lee ?

2 september 2019 om 08:03

Zucht Ajax speelt in de ed toch? Je typt veel maar gaat nergens echt op in. Je weet vast niet beter. Dus jij denkt dat ik als Ajacied bang ben om Ziyech kwijt te raken terwijl hij overduidelijk blijft?😂😂. Gozer gaat het? Jij kijkt geen Ajax tv he? Daarin heeft Ziyech zat verteld dus de enige die hiero aannames doet ben jij.

2 september 2019 om 08:05

Nou, nou, nou. Hij heeft geen uitdaging meer in de eredivisie. Dat laatste stukje vergeten zowel Janssen als jij. Misschien wil hij zichzelf onsterfelijk maken en een Europese prijs met Ajax pakken, mega uitdaging. Misschien wil hij de finale van de CL halen met Ajax, mega uitdaging. Stuk voor stuk grotere uitdagingen en veel moeilijker te bereiken.

2 september 2019 om 09:22

Lee heb inderdaad geen behoefte om Ajax tv te kijken.

Volgens mij gaat het nog steeds om dat Ziyech gisteren in een interview verteld dat hij geen uitdaging ziet in de eredivisie.
Het feit dat Janssen daarop reageer met dan had hij naar sevilla moeten gaan is daarop de juiste reactie dan had hij uitdaging in de competitie gehad.

Volgens mij ben jij degene die andere dingen erbij haal zoals dat hij ajax misschien wel een uitdaging vind. Dat hij vrienden en Familie belangrijker vind. Volgens mij gaat het daar helemaal niet over. Her ging nog steeds over dat hij gisteren zei in een interview dat hij de competitie geen uitdaging vond.

En nogmaals dat had hij zelf in de hand gehad om dat te veranderen.

Dat de meeste hier vinden dat hij Ziyech aanval of dergelijke is pure onzin.

@ninjakai dat laatste stukje vergeten we beide niet. Misschien wil hij dat ook wel. Zou voor ajax helemaal top zijn. Echter is dat de hele discussie niet.

Het ging over de eredivisie.

Stel hij zegt gisteren de eredivisie is weinig uitdaging ,maar dat is voor mij niet belangrijk. Ik wil onsterfelijk worden bij ajax en wil alles winnen wat maar kan dus ik neem de eredivisie voor lief heb je een andere discussie toch?

2 september 2019 om 09:24

Waar staat de we zeuren?
Gewoon een feit.
Als ie echt zo goed is dan kan ie na een jaartje Sevilla naar een grote club waar die zo graag heen wil.
Volgend jaar zal dat weer niet gebeuren nu.
Soms moet je een stap achteruit doen om twee vooruit te gaan.

2 september 2019 om 09:58

Wow je begrijpt het gewoon echt niet en dat is je eigen manko. Ziyech neemt de ed voor lief. Denk jij dat het voor kjh een uitdaging is? Of voor Tadic die de PL verlaat voor hier? Of voor van persie? Zij doen het puur voor de club. Die hele eredivisie is niks bijzonders. Ajax vroeg Ziyech om te blijven en hij gaf zijn woord. Wat is daar in vredesnaam mis mee? Hij gaat met plezier naar zn werk. Dat hij niet klaarkomt om uit bij Sparta te spelen goh wat gek zeg.

2 september 2019 om 12:09

Begrijp ik het niet of jij??

Het gaat er helemaal niet om of hij het wel of niet naar zijn zin heeft dat is de hele discussie niet.
Tuurlijk gaf hij Ajax zijn woord na een prima salaris en geen club die hem aansprak die voor hem kwam.

Het gaat om een interview die hij gister gaf een aangaf dat hij de ed geen uitdaging vind. Dat is hem goed recht. Janssen reageert daarop dan had hij voor een andere club kunnen kiezen en in Spanje uit kunnen komen.
Dat is waar de hele discussie over gaat.
Dat de Ajacieden geïrriteerd zijn dat Janssen dat durft te zeggen vind ik bijzonder het gaat nl alleen over dit ene interview.

Of hij zijn hart aan Ajax geeft of dat hij het helemaal naar zijn zin heeft heeft er helemaal niks mee te maken. Daar word helemaal niet over gepraat.

En geloof 1 ding en je mag anders denken Ziyech doet dit niet voor de club...
Van Persie en Huntelaar hebben een hele andere carrière gehad daar mag Ziyech niet eens naar kijken.

2 september 2019 om 13:42

Wow je begrijpt het nog steeds niet he.
Ga je Ziyech nu echt vergelijken met KJH of met van Persie die aan hun eind van hun carriere zijn/waren?
Wist niet dat Ziyech al bijna aan stoppen toe is.

2 september 2019 om 13:59

Haha wat een discussie. Nee Julie begrijpen het niet. Gewoon ff invullen waarom iemand eigenlijk een stap moet maken. Ff voor Ziyech bepalen wat hij beter had kunnen doen. Haha ga snel heen man😂😂. Aan het einde van de dag is hij nog steeds Ajacied met zijn eigen keuzes en redenen om te blijven. Dat jullie er niet mee eens zijn zal hem een zorg zijn. Who are yall😂😂

2 september 2019 om 14:21

Whahaha. Nee jij begrijpt het niet.
Wat ie doet moet ie inderdaad zelf weten. Dat hoor je ons ook niet zeggen. Dat maak jij ervan.
Enige wat er wordt aangegeven is dat ie een kans had om naar een top competitie te gaan en die kans niet pakt. En aangeeft dat ie nu geen uitdaging meer ziet.

Dat jij niet eens bent met onze mening boeit mij niet.
Who are you.

2 september 2019 om 15:44

Lee,

Ben blij dat jij goed lees man.......
De enige die het niet begrijp dat ben jij.
1 je leest niet. En als je wel lees dan zal begrijpend lezen moeilijk zijn.

Nog 1 keer en als je dan nog niet begrijp dan weet ik het ook niet meer.

1 Ziyech geef in een interview aan dat hij in de ed geen uitdaging meer ziet. Niet meer en niet minder.
2 Janssen reageert op dat bericht eeeej dat is bijzonder hij heeft de kans gehad om naar een top competitie te gaan.
3 Er word niet over liefde voor een club gesproken, Salarissen, Alles willen bereiken bij ajax. Dus dat heeft helemaal niks met de discussie te maken.
4 Alle Ajacieden zijn boos op Janssen omdat hij een mening geeft op iets wat Ziyech gezegd heeft in een interview na de wedstrijd.

Maar lees anders even het stukje na en kijk daarna nog even de momenten terug waar het over gaat dan begrijp je het misschien wel.

Dus voor jou wij willen niks bepalen dat zijn dingen die jij er allemaal van maak omdat je er geen reet van snap waar het over gaat.
En of hij nou na vandaag nog Ajacied is boeit niemand verder want dat heeft totaal niks met deze discussie te maken.

2 september 2019 om 16:30

OMG. Nogmaals er spelen andere factoren waarom hij is gebleven. Jullie kunnen toch rationeel nadenken of wat? Met alle respect, maar hij geeft aan dat de ED inderdaad geen uitdaging is. Nou dan spelen andere factoren een grote rol dat hij alsnog heeft verlengd. Dit heeft hij gewoon persoonlijk verteld tijdens het verlengen. Als je Ajax volgt had je dat kunnen weten. Ajax speelt een grote rol in het verlengen van Ziyech. De club Ajax weegt zwaarder dan de blijkbaar niet uitdagende ED. Goh vreemd ?

2 september 2019 om 16:46

Die reden is al lang bekend.
Hij wil alleen naar een Europese topclubs als Barcelona, Real etc.
En die willen hem niet.

2 september 2019 om 00:32

Je hebt volkomen gelijk, zo zullen er wel meer over de ED denken. Zeker bij Ajax en PSV. Echter spreekt Ziyech zich daadwerkelijk uit. En dus krijgt hij kritiek en het verwijt niet te zijn vertrokken naar Sevilla. Dat word dan als laf bestempeld.. Maar wat als hij die club gewoon niet zag zitten? Hij maakt z’n eigen keuzes en lijkt zich prima te voelen bij Ajax. Ook al is de ED een bekend verhaal voor hem. Wees blij dat zulke voetballers nog in de ED (willen blijven) spelen. Maar ja, als je je kop boven het maaiveld steekt word ie afgehakt he..

2 september 2019 om 06:52

Hij kreeg niet eens kritiek Janssen gaf zijn mening net als Ziyech dat deed. En ik deel die mening wel. Je kan naar 1 van de grootste competities en heb elke week meer uitdaging dan dat je in Nederland heb dan snap ik wel dat Janssen het raar vind dat hij die stap niet heeft gemaakt.
Ziyech geeft namelijk zelf aan dat hij de competitie geen uitdaging vind.

Dat hij uiteindelijk voor Ajax en Nederland kiest is zijn goed recht maar mensen mogen het wel vreemd vinden als je die uitspraak maakt dat je dan de uitdaging niet op gaat zoeken.....

2 september 2019 om 00:39

Sterker nog; clubs als Real, Barcelona, PSG, Bayern en City hebben het in hun competities ook niets lastiger relatief gezien dan Ajax en PSV in de Eredivisie. Die clubs maken geen verschil, je hebt veel vaker iets te verliezen omdat je eigenlijk alles moet winnen. Uit die redenatie moet je de uitspraak van Ziyech zien. Daar waar het systeem van Ajax op Ziyech z'n lijf geschreven is, hij uitstekend verdient, altijd speelt en weer hoge ogen in Europa kan gooien.

ALs je de Ed geen uitdaging vindt ... tja waarom dan bijtekenen?
Het verhaal Servilla, snap ik wel, maar blijkbaar waren er geen betere opties voorhanden.

Ik vind Ziyeh een sierlijke voetbvaller, maar vooralsnog te klein voor tefellaken, te groot voor servet.

2 september 2019 om 00:08

Als ziyech daarvoor te klein is vraag ik me af of er dan uberhaupt spelers zijn dje de top gaan halen in de eredivisie.

2 september 2019 om 00:15

Ajax01-95: kijk naar de ligt en in mindere mate naar frenkie. Dat is antwoord op jouw reactie. Bij de top moet je ieder duel presteren. Gwoon omdat het opvalt als je dat niet doet. Betere spelers om je heen enzo. De ligt laat dat uitstekend zien. Hakim is ook een momentenvoetballer. Daarom wil de top hem niet. Bovendien heeft ie zn uitstraling ook niet mee. En zn leeftijd. 27jaar nog in de ED.

2 september 2019 om 00:24

Jouw grootste wens is Hakim in een Psv shirt te zien.

2 september 2019 om 00:35

Z’n uitstraling? Hahahah, ja want al die zogenaamde topspelers bij zogenaamde topclubs (in het buitenland) hebben een lekkere uitstraling.. Man man hoe verzin je dit. Wat een argument hee hahaha. Ik lach je niet uit maar ik lach om de inhoud van je post. Dat is niet hetzelfde. Bedoel het niet kwaad.

2 september 2019 om 00:38

Taxidriver213: dit zn jouw woorden.

2 september 2019 om 00:45

Reageer toch niet op die pannenkoek. Martine heeft moeite met kritiek over zijn eigen clubje en kan alleen maar gal spuwen als het woordje Ajax valt. Een typisch persoon die onder zijn psv dekbed blijft als er goede resultaten worden geboekt maar achter de computer gaan zitten als er iets te zeiken valt. Puberaal kleutergedrag.

2 september 2019 om 03:18

Hakim presteert iedere wedstrijd. Zelfs als hij bagger speelt zorgt hij voor rendement. Momentenvoetballer is hij totaal niet

2 september 2019 om 09:28

Lol we zeggen weer wat over Ajax en het moet gelijk weer over PSV gaan....
Waar heb ik zo iets nou eens eerder gelezen?

Begin die Theo Janssen wel een beetje zat te raken. Hij probeert een beetje de analist uit te hangen. Komt vooral onzin uit zijn mond.

2 september 2019 om 00:14

Hij is toch een analist? En wat hij zegt is toch niet zo raar? Ziyech had meer weerstand kunnen krijgen bij een stap hogerop.

2 september 2019 om 00:32

Klopt maar die stap hogerop kwam niet. Dus blijft hij.

2 september 2019 om 06:14

De stap hoger op qua competitie kwam wel. Alleen de club misschien wat minder. Je kan dan een keuze maken ga ik voor meer uitdaging met betere tegenstanders of kies ik de makkelijkste weg. En blijf ik.
Salaris zal niet veel gescheeld hebben en Ziyech heeft voor de
Minste weerstand gekozen.

2 september 2019 om 10:16

@Bliek. Ziyech had dit jaar de keus tussen een club die soeelt voor alle prijzen incl overwinteren in de CL. Een club die mooi aantrekkelijk voetbal speelt.
Of een club die qua niveau een stap lager is, slechter voetbal veel minder europees voetbal (zowel niveau als aantal wedstrijden), een competitie met ook een heleboel slechte tegenstanders van niveau graafschap. Wat die club wel mee heeft is dat in de competitie een drietal sterkere clubs zit dan in de competitie van de eerste waar je bij voorbaad al kansloos bij onderuit gaat.

Dus strijden om prijzen, mee doen met de grote clubs in Europa, aantrekkelijk voetbal, goede plek in je team en elkaar kennen in het team,
Of spelen voor geen enkele prijs, minder voetbal, minder team, nog geen klik met je medespelers, maar wel een paar lastige potjes erbij waarin je geen lans maakt.

Ziyech koos voor de eerste.

Zolang er geen verbetering dan Ajax voorbij komt blijft hij. En terecht. Waarom zou hij een paar stappen terug moeten doen alleen maar omdat de competitie een leuker naampje heeft?
Sevilla ís gewoon een stap terug in alles.

2 september 2019 om 12:12

@iseldiroed,

Het gaat ook helemaal niet om dat hij niet naar sevilla omdat het een mindere club is.
Het enige waar het over gaat is dat hij de ed geen uitdaging vind en dat hij de kans heeft gehad om naar een andere competitie te gaan. met 100% meer uitdaging. Echter hij koos voor ajax en zijn salaris en het bekende. en dat is prima.
Weet je ik begrijp hem best hoor. Maar geloof me ik denk dat jij de Spaanse competitie onderschat als je zegt dat daar clubs spelen op het niveau van de Graafschap....

Ziyech is een hypocriet. Een keer kampioen geworden en dan al grote praatjes hebben. Krijgt hij de kans naar een gelijkwaardige club in Spanje te gaan waar je tegen Atletico, Barca, Real en Valencia speelt en dan durft hij het niet aan. Maar ondertussen wel te goed voor de Eredivisie... Jij heeft geluk dat Ajax meer kapitaal heeft dan de overige 17 clubs bij elkaar en daarmee negen spelers kan opstellen waardoor zijn vele balverlies en gebrek aan werken verbloemt kan worden. Ik denk serieus niet dat hij in een grote competitie zou slagen, te groot voor het servet maar te klein voor het tafellaken.

2 september 2019 om 00:04

Gaat ie wel? Ziyech is volgens mij totaal niet hypocriet en zegt altijd wat hij denkt. En hoezo grote praatjes? Sevilla is ook gewoon gelijkwaardig aan Ajax, en al vind jij van niet, dan kan Ziyech dat toch wel vinden. Hij speelt CL, bij Sevilla speel je in een betere competitie maar niet vaak voor de prijzen.

2 september 2019 om 00:05

Ik noem Sevilla ook letterlijk gelijkwaardig aan Ajax. Maar hij klaagt dat de competitie niet goed genoeg is. Dan krijg je de kans naar de grootste competitie (naast de PL) ter wereld te gaan en dan blijf je... Ga dan niet lopen klagen dat de ED niet goed genoeg voor je is.

2 september 2019 om 00:08

Hij wil wel naar Spanje, maar niet naar Sevilla. Wat is zo moeilijk om te begrijpen? Bij Ajax kan hij in de CL spelen en bij Sevilla niet. En ja, hij speelt tegen clubs als Barcelona, Real en Atletico, maar daar verliest Sevilla alleen van. En Sevilla kan de EL winnen, maar dat zou Ajax ook kunnen.

2 september 2019 om 00:10

Ziyech wilt niet naar een team dat gelijkwaardig is, hij minder plezier heeft en minder verdient. Hij heeft hier alle spelvreugde die hij wilt, kan leuk met zijn maten en zijn favoriete trainer dollen op de trainingen en wedstrijd tegen een goed salaris en ook nog alle prijzen pakken.

2 september 2019 om 00:11

Hij heeft het naar zijn zin bij Ajax, leuk team, speelt voor de prijzen en speelt CL. Dat hij de competitie niet uitdagend genoeg vind omdat ze 9 van de 10 wedstrijden toch wel winnen, is toch niet hypocriet?

2 september 2019 om 00:16

Stel je niet zo aan joh. De jongen heeft het naar zijn zin bij Ajax, zit goed in de groep, heeft bijgedragen aan de vooruitgang van Ajax de afgelopen jaar en kan (blijkbaar) ver komen in de CL. Als hij Sevilla niet ziet zitten is dat een compliment voor Ajax en zijn teamgenoten. Maw "ik ruil de club en mijn teamgenoten alleen in voor de top." Dat is toch mooi. Dat betekent niet dat hij Ajax de beste club ter wereld vind of de ED de beste competitie.

2 september 2019 om 00:18

Misschien moet ziyech eens bedenken dat de topclubs nog te erg twijfelen, omdat de eredivisie "geen uitdaging" is. Wanneer die zo graag die topclub wil, dan had hij het één jaar bij Sevilla kunnen laten zien, dan was hij zo weer hogerop.

2 september 2019 om 00:22

Dan zal Ziyech ze samen met Ajax weer wegspelen in de champions league.

2 september 2019 om 00:05

Alles behalve hypocriet. Ziyech zegt gewoon altijd wat hij denkt en vindt en heeft schijt aan die mening van ons of analisten. Sevilla vindt hij gewoon niet zo'n mooie club als Ajax. Hij verdient bjij Ajax even veel en kan gewoon weer opgaan voor een mooi seizoen in Europa.

2 september 2019 om 00:07

Stel nou dat Ajax in de groepsfase eruit wordt gegooid, kans is best reëel tegen teams als Chelsea en Valencia. Dan is het verder een heel seizoen ED wat niet goed genoeg is voor hem klaarblijkelijk. Als hij echt denkt dat hij zo goed is had hij naar Sevilla moeten gaan en daar de ster zijn, maakt een transfer naar een echte topclub ook een stuk makkelijker.

2 september 2019 om 00:09

Dan speelt Ajax in de EL. Ook goed. Sevilla doet dat ook, maar hij is gelukkig in Amsterdam. Dus waarom voor Sevilla verhuizen?

2 september 2019 om 00:10

Vertel me, waarom zou die stap makkelijker zijn? Waarom moet hij naar Sevilla? Hij vindt Ajax een betere club. Ajax was afgelopen seizoen beter dan vrijwel iedere Spaanse club dus ik begrijp 'm wel. Ik koester zijn aanwezigheid en ik loof zijn persoonlijkheid. Schijt aan alles. Prachtig. Tot ergenis van de haters.

2 september 2019 om 00:15

Hij moet er niet heen. Maar als je na het afwijzen van een betere competitie zegt dat het huidige niet goed genoeg is ben je een hypocriet. En de stap van Sevilla naar Barca, Real, Atletico, Arsenal o.i.d. is makkelijker dan vanuit Ajax. Want als je bij Sevilla de ster bent heb je bewezen dat je ook tegen de absolute topclubs kan presteren. Bij Ajax kan dat alleen in de CL.

2 september 2019 om 00:36

Er is afgelopen seizoen van Sevilla maar een speler naar een club gegaan die je onder de absolute top kan scharen: Promes van Sevilla naar Ajax 😉

Van Ajax gaan spelers naar Juventus of Barcelona en anders blijven ze liever bij Ajax. Momenteel valt dat dus wel mee. Ajax wordt altijd door de Europese top in de gaten gehouden.

2 september 2019 om 03:22

Promes verlaat Sevilla voor Ajax en jij denkt dat de sterspeler van Ajax naar Sevilla moet gaan.... okay. Nee bij Ajax valt er meer te winnen en te verdienen

2 september 2019 om 09:20

Promes doet toch gewoon een stap terug. Die is in Spanje gedegradeerd tot rechtsback.

2 september 2019 om 10:21

@yam: bij sevilla kan hij zich maar een paar keer laten zien tegen tegenstanders die je inmaken, dus waarbij je amper inbreng kan hebben.
Bij Ajax speelt hij minimaal evenveel wedstrijden tegen topteams over heel europa. Dus veel meer in de picture bij grote clubs én hij kan zich met Ajax veel meer profileren.

We mogen blij zijn dat een topper EINDELIJK s de beslissing maakt om te blijven. Zoveel jaar hebben we daarvan gedroomd en nu doet een speler als Ziyech het. Dit is een stap vooruit dus geen gezeur.

2 september 2019 om 00:19

Als ie de beslissing maakt moet ie nou niet zeuren.

2 september 2019 om 00:38

Hij zeurt niet, hij geeft z’n eerlijke mening. Lastig hè..?

2 september 2019 om 03:23

Waar zeurt hij? Volgens mij werkt hij gewoon nog steeds in de ed hoor. Je doet alsof hij niet wilt spelen

2 september 2019 om 14:07

'' Je doet alsof ie niet wil spelen'' Dat maak jij er van.

Als je loopt te zeggen dat de kwaliteit van ED je sportieve uitdaging belemmert is dat toch echt een uiting van ontevredenheid over de Ed.
Hij had de kans om naar een topcompetitie te gaan maar doet dat niet. Dan moet je nu niet gaan roepen dat je sportieve uitdaging wordt belemmerd.

Lastige he!

27jaar, je verdient 5mio en speelt nog in de ED als gevolg van gebrek aan belangstelling van de top. Dan zou ik zeggen: wees bescheiden. Speel je duels en klaar. Mister wisselvalligheid himself denkt daar anders over. Recentelijk nog eerste duel op cyprus tegen ploeg die nog slechter was dan sparta. Ik heb hakim niet gezien. Wel zn naam op wedstrijdformulier gecheckt.

2 september 2019 om 00:07

Niet aanstellen. De beste man heeft het naar zijn zin, zit lekker in de groep en kan ver komen in de CL. Je droomt ervan om ziyech bij psv te zien.

2 september 2019 om 00:12

Ach, ik heb meerdere spelers van PSV geen bal goed zien raken tegen de nummer 9 (!) van Noorwegen. Dus niet alleen slechter dan Sparta, maar niveau KKD. Ergo, elke speler kan een slechte dag hebben. Ik zou me meer zorgen maken om jouw club die vandaag weer slecht speelde.

2 september 2019 om 00:16

@kyle66: klopt. Maar die spelers stonden niet schaamteloos voor de camera teksten als die van hakim te bleren. Dus effe bij de feiten blijven. Mn club speelt bagger. Heeft evenveel punten als jouw uitstekend en ed ontstegen club.

2 september 2019 om 00:20

Maar Ziyech speelt in de CL. Doet PSV dat ook? Nee dus. Die wordt door Basel uitgeschakeld en gaat dan met hangen en wurgen door. Ziyech speelt meestal geweldig net zoals vandaag. Dan mag hij zulke dingen zeggen.

2 september 2019 om 00:23

Kyle66: nogmaals blijf bij de feiten. Ook dan zn er geen spelers van psv die zulke domme teksten bezigen. Begrijpend lezen is lastig, maar dit moet toch duidelijk zn voor jou? Het gaat om de teksten die bij schaamteloos de wereld in slingert.

2 september 2019 om 00:26

Ik blijf bij de feiten. Klopt het dan niet wat ik schrijf? Ziyech speelt op het hoogste niveau en heeft daarom het recht om zijn gevoel te uiten. En wat betreft domme opmerkingen van PSV-spelers: zal ik alle domme opmerkingen van Dumfries van afgelopen seizoen voor je opnoemen? Hij was het lachertje van de maand hier op VZ.

2 september 2019 om 00:40

Al speelt ie op het laagste niveau, iedereen mag zijn of haar gevoel en mening uiten.

2 september 2019 om 01:08

@DRL, natuurlijk mag een ieder zijn gevoelens uiten, maar in dit specifieke geval gaat het erom dat Ziyech de Eredivisie niet meer spannend vindt. Ik kan me dat voorstellen als je ook op het hoogste niveau speelt en die wedstrijden afwisselt met wedstrijden tegen clubs als Emmen of VVV. En dat zeg ik met alle respect voor die clubs.

2 september 2019 om 03:25

Malen vindt dat hij met zijn kwaliteiten wel ff 20 goals kan maken in de ed, maar mist de 1 na de andere kans. Zeer bescheiden daar in Eindhoven inderdaad.

2 september 2019 om 07:23

Mwah Dumfries kan er behoorlijk wat van en ik ga die antwoord niet bevragen blijft vrij fenomenaal.
Dan is er nog een coach die het idee heeft dat die het voetbal heeft uitgevonden. Bij PSV zitten er ook genoeg met domme teksten.
Overigens is wat Hakim zegt niet perse dom, hij weet dat hij geen uitdaging heeft en deelt dat. Ik heb ook geen uitdaging op mijn werk en mijn baas weet dat ook, maar nog steeds heb ik het naar mijn zin en Ziyech zichtbaar genoeg heeft het ook naar zijn zin. Sevilla lijkt mij als stad minder interessant, Spanje lijkt mij ook niet echt een boeiend land, ik snap Ziyech wel.

2 september 2019 om 10:24

@Martina: dumfries vergeten? En luik de Jong met zijn interviews?
En meneer ‘ik bevraag die antwoord’?

2 september 2019 om 00:13

Haha waarom zou hij bescheiden moeten zijn. Als zo'n ster Ajax verkiest boven Sevilla dan doet hij dat op basis van kwaliteit van de club. Hij doet het niet voor het geld.

Apoel staat btw boven Feyenoord op de Uefa coefficientenlijst. Dus of Sparta is de club van Rotterdam, of je onderschat Apoel een beetje.

2 september 2019 om 00:25

Nou ja, miss iets met hoogmoed en val? Met zo'n poule in de cl kan zomaar dat je laatste eindigt met dit team. En dan zit je dan nog in de ed...en europa L. Of weer een vernedering in eindhoven in september. Allemaal reële scenario's. Dan zullen zn woorden heel vaak herhaald worden.

2 september 2019 om 00:27

Bedoel je net zo'n vernedering als PSV in Amsterdam kreeg? Zelfs met tien man niet kunnen winnen van Ajax? Bedoel je zo'n vernedering?

Edit: het kan zijn dat Ajax na de winterstop in de EL speelt. Maar dan hebben ze tenminste wel zes wedstrijden in de CL gespeeld. Als enige Nederlandse club dit jaar.

2 september 2019 om 00:50

Als jij er vanuit gaat dat Ajax weer vernedert gaat worden in Eindhoven, ga ik er voor het gemak van uit dat Ajax dan ook weer minstens de halve finale CL haalt en de dubbel pakt met prachtig voetbal. En dan begrijp ik wel dat Ziyech blijft in plaats van naar Sevilla te gaan.

Zucht, wat een aannames weer he.

ziyech moet helemaal niks Theo. waar ziyech voetbalt heeft helemaal niemand iets mee te maken. juist raar om dat uit de mond van de eigengereide Theo Janssen te horen, die al heimwee had toen hij bij Genk voetbalde.

2 september 2019 om 06:47

Slappe hap om over iemand zijn angst te beginnen . Maar je kan veel zeggen hij probeerde het wel. Misschien is Ziyech wel bang hij kan namelijk in een andere competitie alleen maar verliezen terwijl hier het mannetje is

2 september 2019 om 07:46

heimwee is prima. maar dan is het toch raar dat janssen die ook een mooie carriere in het buitenland had kunnen hebben ziyech iets verwijt?niet voor iedereen is het allerhoogste bereiken in zijn/haar werk het belangrijkst in het leven. nogmaals waarom hij blijft, dat is niemand zijn zaak. ik weet niet wat voor werk jij doet maar moet je je voorstellen dat iedereen continu tegen jou begint over dat je dat werk in het buitenland moet doen of dat je beter werk moet doen 'omdat je zo goed bent.' daar zou je toch ziek van worden?

2 september 2019 om 09:14

Hij verwijt hem niks Kraanvogel.
Dat is juist het probleem van de vele reacties.

Janssen gaf gisteren terecht aan als je uitdaging in de competitie mis heeft hij de kans gehad om die terug te krijgen door naar een betere competitie te gaan.
Dat hij dat om bepaalde redenen niet gedaan heeft is hem goed recht.

Maar Janssen reageert op iets wat ziyech verteld. Hij viel hem niet eens aan. Dus ik snap de ophef van vele Ajacieden niet.

Ziyech was ook wel zeer arrogant weer in het interview. Deed net alsof ajax in maart al kampioen was geworden. Wat meer bescheidenheid zou hem sieren. Maar goed hij zit wel op de plek waar het meer gebeurd

2 september 2019 om 00:28

Als hij op 50 en ongemotiveerd n daarnaast ook nog ruzie met de trainer heeft 2 keer scoort tegen een sterk sparta. Dan wil ik niet weten hoe het is als Ajax draait dan zeg ik dat ze zelfs als in Februari kampioen zijn

2 september 2019 om 00:40

Oja? Wanneer is ajax in feb kampioen geworden dan? Ik zal je geruststellen, ook dit seizoen zal het nek aan nek race worden. Tot in april.

2 september 2019 om 09:28

Als ja, als PSV gaat draaien en Ajax bakt er elke week niets van dan wordt PSV ook kampioen in Maart. Als Feyenoord, PSV en Ajax het seizoen niet draaien wordt AZ kampioen. Als mijn NEC Messi en Van Dijk Haalt speelt het over 2 seizoenen CL. Als is zo makkelijk.
Ik erger me ook wel kapot aan de arrogante houding van veel ajacieden. De houding van wij doen het wel even. Persoonlijk hoop ik dat Ajax 3e wordt en dat de grote bek eindelijk even sluit.

2 september 2019 om 09:55

psvnec, niet zo gefrustreerd. de week is met betonnen. neem even rustig een koffie. je hebt arrogante ajacieden, je hebt bescheiden ajacieden. bij psv net zo. als je je daar al druk over moet maken en zelfs hopen dat Ajax 3e wordt dan gun ik je een rijker leven

2 september 2019 om 09:55

psvnec, niet zo gefrustreerd. de week is met betonnen. neem even rustig een koffie. je hebt arrogante ajacieden, je hebt bescheiden ajacieden. bij psv net zo. als je je daar al druk over moet maken en zelfs hopen dat Ajax 3e wordt dan gun ik je een rijker leven

Ziyech vind inderdaad in de eredivisie wat minder uitdaging. Dat snappen we allemaal, maar hij wil in principe alleen weg als de absolute top langs komt. Dat is toch goed? Sterker nog, ik denk dat Hakim wat anders in elkaar zit dan de gemiddelde voetballer. Hij heeft zelf aangegeven dat hij blij is in Amsterdam. Hij verdient een mooi salaris, Ajax speelt CL en hij is één van de steunpilaren van het team. Wat wil je nog meer? Aangezien hij niet door één deur kan met Ten Hag en Tadic is Ziyech echt een vreemde vogel....(voor degene die het niet snappen, Valentijn Driessen zit dus te ouwehoeren en onrust te zaaien)

De Nederlandse competitie is een van de sterkste van Europa. Bijna even sterk als de Russische en Portugese competitie. Kijk naar zo’n ploeg als Twente die net gepromoveerd is en gewoon bovenaan meedoet. In Europa hebben 4 van de 5 ploegen zich geplaatst voor de groepsfase. Welke andere landen die ook voorrondes moeten spelen kunnen dat nog meer zeggen? Het is een prima competitie om je te ontwikkelen en jezelf in de kijker te spelen bij een topclub uit 1 van de 5 grote competities. Kijk niet naar die talentjes die na 1 jaar goed voetballen in nl gelijk de stap denken te kunnen maken naar de absolute top. Er zullen maar weinig spelers zijn die dat redden en die moeten uiteindelijk toch een stap terug doen of weer in nl zich verder ontwikkelen. Ziyech bewandeld het juiste pad. Gewoon lekker 6 a 7 jaar in nl blijven. 3/4 jaar achter elkaar alles uit de kast halen. Oefenen tegen de kleintjes. Schitteren tegen PSV , Feijenoord en misschien AZ. En dan in de Champions league laten zien wat je waard bent. Uiteindelijk hoop je dan te slagen zoals van Dijk en Wijnaldum die het waarmaken op het hoogste niveau en persoonlijke prijzen winnen en met hun team.

Die uitdaging moet je ergens in je zelf vinden. Er is altijd verbetering in samen spel mogelijk en ondanks de zwakke tegenstand kun je hier wel in oefenen. Lijkt mij juist heerlijk om zulke potjes te spen op halve kracht en dan knallen in de CL.

2 september 2019 om 11:02

De uitdaging zit zijn werkethiek niet in de weg. Want hij werkt gewoon hard.

Omdat iets geen uitdaging is wil toch niet zeggen dat je erop bent uitgekeken?
Je kunt toch ook plezier hebben in je werk ondanks dat het je niet elke dag enorm uitdaagt? We mogen tegenwoordig niet eens meer ergens tevreden mee zijn. Nee het moet altijd maar groter, spannender, beter, meer etc.. En als je dat niet altijd wilt, heb je geen ambitie.
Ik begrijp heel goed, dat als ik het ergens naar mijn zin heb ik niet perse weg hoef uit mijn omgeving alleen omdat anderen vinden dat ik een uitdaging aan moet gaan.

Kwal van een gozer, meest arrogante en overgewaardeerde speler ooit in de ED. Die prijs krijgt hij al vast van mij. De reden dat hij niet ergens anders heen gaat is, de topclubs zien wat ik zie en hij weet zelf ook, dat hij zou falen in Spanje, Italië, of Engeland. blijf maar lekker in de ED Hakim, daar lijk je nog wat. (zo verwijder dit maar weer moderators )

Van Ajax naar Sevilla, waarom zou je dat moeten doen? Hakim heeft helemaal gelijk.

2 september 2019 om 11:00

Ja jaren terug klaagde we allemaal dat spelers te vroeg weggaan voor subtop europa en nu is hey andersom en klagen we nog steeds hahah.

Dus heel Nederland mag roepen dat de Eredivie een Mickey Mouse competitie is, maar als Ziyech het doet is hij arrogant......

Toen ik het interview zag dacht ik al: Hier komt gezeik van. Ik snap wel dat hij een wedstrijd tegen Sparta niet als een uitdaging ziet, maar toch zal dit soort potjes gewonnen moeten worden. Elke week weer, want het gaat gewoon om 3 punten en de race tegen PSV. Daar zit de uitdaging in!

Aan de ene kant is het natuurlijk gewoon waar wat hij zegt. Vorig seizoen 28 van de 34 wedstrijden gewonnen, met een doelsaldo van 119-32.

Maar aan de andere kant: als hij hier zo superieur is, waarom is er dan nog geen club gekomen voor Ziyech die hij goed genoeg vind om eindelijk eens afscheid te nemen van de eredivisie?

2 september 2019 om 10:08

Dat er geen club kwam die hij zelf ook als stap omhoog ziet is toch geen argument wat zijn niveau tov de rest van de ED betreft..? Kijk de wedstrijden. Hij blinkt consequent uit, dan ben je dus superieur in die competitie.

2 september 2019 om 10:17

"dat er geen club kwam die hij zelf ook als stap omhoog ziet is toch geen argument wat zijn niveau tov de rest van de ED betreft..?"

Een beetje wel. Als hij echt zo goed is, waarom krijgt hij dan van geen enkele club de gelegenheid om een stap omhoog te maken?

2 september 2019 om 10:58

Alles heeft een reden. Geduld kan soms mooie dingen teruggeven. Echter zit hij goed bij ajax en dichtbij familie.

Hij is tenminste een speler die eerlijk en oprecht zegt wat hij vind. Dit is 10× beter dan die spelers die allemaal schuilen en nooit eens eerlijk uitkomen voor hun mening. Zowel zijn voetbal kwaliteiten als zijn eerlijkheid moeten we van genieten zolang dat kan.

2 september 2019 om 10:23

Je kan ook soms tre eerlijk zijn en in dit geval vind ik het vrij denigrerend naar de overige teams. Buiten dat wist Ajax niet eens te winnen van Vitesse. Misschien dat je dit mag zeggen als je makkelijk 7 keer achter elkaar kampioen wordt.. Gewoon niet zo omhoog gevallen doen Hakim

Hij kan maar één klein stapje hoger als je zijn statistieken bekijkt heeft hij gewoon veel bal verlies het is geen wereld topper

Vier of zes goede wedstrijden? Naar welk Ajax heeft Janssen vorig jaar zitten kijken?

Ik dacht gisteren eerlijk gezegd hetzelfde en toen ik op voetbalzone keek zag ik tot mijn verbazing dat niemand erover viel. Ik vond het ook niet echt een slimme uitspraak van Ziyech. Als de weerstand zo laag is hadden we ook wel kunnen winnen van Vitesse toch?

2 september 2019 om 10:55

Ja ziyech zegt niet dát ze elke wedstrijd gaan winnnen met gemak. Dat is niet logisch. Hij heeft het puur over de weerstand die hij zelf ervaart. Hij zoekt uitdaging en dat is juist positief. Het is juist niet arrogant bedoeld want hij werkt zich kapot elke wedstrijd. Geeft alles.

Ik snap jansen niet. Hij was altijd een persoon met karakter en die áltijd open en eerlijk. Net als ziyech. En nu gaat hij daar aan tafel opeens de brave meneer uithangen. Dat vind ik wel jammer. Hij past zich aan bij zn werkgever heb ik het idee. Misschien aast hij op een baan bij fox .

Het verschil tussen eerlijk en tactloos blijft lastig te bevatten voor veel mensen. Dat is ook een van de lastige dingen bij het opvoeden van een kind. Hoe leg je uit dat de waarheid niet altijd verteld hoeft te worden? Ja lieverd, je had het hoogste cijfer van de klas, maar dat hoef je niet heel hard te schreeuwen op het schoolplein. Dan vinden de rest van de kinderen je namelijk een arrogante paardenlul. En terecht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren