Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Gijp pakt twee Ajacieden aan: ‘Niet het niveau dat Ajax nastreeft’

Laatste update:

Edson Álvarez luisterde zijn basisdebuut voor Ajax woensdagavond op met een belangrijk doelpunt tegen APOEL Nicosia, maar de Mexicaan heeft geen indruk gemaakt op René van der Gijp. Volgens de analist van Veronica ontbreekt het zowel Álvarez als Lisandro Martínez aan belangrijke kwaliteiten die een middenvelder van Ajax moet hebben. Het tweetal vormde een middenrif met uitblinker Hakim Ziyech.

"Het was gewoon een heel matige wedstrijd", oordeelt Van der Gijp direct na afloop. "Die Martínez en die Álvarez zijn niet voldoende voor het middenveld. Dat is niet het niveau dat Ajax van een middenvelder verwacht." Van der Gijp ziet Álvarez en Martínez als 'gewoon twee stoppers'. "Martínez is nog wel beweeglijk en kan nog wel iets, maar die ander is gewoon een statische verdediger. Heb je ze één bal zien geven, waarvan je dacht: zo! Nee. Het is veel te weinig."

Dest hoeft alleen de grote ster van de avond voorrang te verlenen

In ons spelersrapport kreeg zowel Edson Álvarez als Lisandro Martínez een voldoende. Lees artikel

Erik ten Hag koos ervoor om Daley Blind in het centrum van de verdediging te posteren, nadat hij vorige week vanaf het middenveld opereerde. Van der Gijp denkt echter dat Blind achterin niet essentieel is voor Ajax. "Ik heb Blind ballen zien geven, waarvan ik dacht: iedere stopper die en beetje kan voetballen, kan dat ook wel. Normaal gesproken moeten die twee (Martínez en Álvarez, red.) in het centrum kunnen spelen."

Dick Advocaat noemt het optreden van Ajax 'niet overtuigend'. "Ze waren duidelijk de betere ploeg, maar het was geen mooie wedstrijd", concludeert Advocaat. Ajax weet donderdagavond wie de tegenstanders worden in de groepsfase van de Champions League. De enige Nederlandse deelnemer zit in Pot 2; de loting begint vanaf 18.00 uur.

Ben je het eens met René van der Gijp?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Dat klopt, Alvarez en Martinez zijn meer centrale verdedigers. Ze speelden ook weer niet onvoldoende maar tegen betere tegenstanders kun je niet met deze spelers op het middenveld spelen.
Is toch wel een zorgenkindje voor Ajax dit jaar het middenveld. Marin, Blind vielen ook al tegen.
Als Overmars slim is gaat hij nog een echte goede middenvelder halen. Ik hoop zelf op Olmo.
Ziyech is me wel goed bevallen op het middenveld trouwens. Kan straks met Vd.Beek op het middenveld spelen en hogelijk met nog een nieuwe aankoop.

28 augustus 2019 om 23:23

Onzin, die martinez is echt een wereldspeler, ze vergeten blijkbaar dat het ook wel fijn is als iemand duels wint die voor de verdediging staat. Martinez de goedkoopste aankoop maar wel de beste. Goede aanname, rust, goede inspeelpass goede lange bal. En net zo gretig als onze held tagli

28 augustus 2019 om 23:32

Niet te vergeten een geweldige techniek. Die Martinez is vooralsnog een heerlijke aankoop gebleken en hij zit er pas net

28 augustus 2019 om 23:38

Met Martinez, Ziyech en Donny heb je wel een voetballend middenveld, maar iets te aanvallend voor de CL. Daarom zou Ajax eigenlijk nog een controleur a la Propper moeten halen.

28 augustus 2019 om 23:39

Precies. Ik zou hem graag door zien gaan op het middenveld. Denk dat hij echt rust in de aanval kan brengen en ondertussen gaten dichtlopen en felheid brengen bij het verdedigen.

Alvarez is inderdaad te statisch. Speelde degelijk maar risicoloos en had natuurlijk een fijne meevaller met die goal. Ben ervan overtuigd dat hij als verdediger naast Blind beter tot zijn recht zal komen.

29 augustus 2019 om 00:03

Ik vond Alvarez juist ontzettend goed. Een ontzettend goede verdedigende middenvelder rol op zich genomen vandaag. Las het spel enorm goed, stond altijd op de goede plek, zocht perfect de vrije man in zijn passing. Meer wil je niet van hem in zijn eerste wedstrijd. En vergelijk hem niet met Frenkie, want die was uniek, zeker ook met Schone naast hem. Als laatste: Alvarez brengt enorm veel lengte en dus koopkracht met zich mee. Zowel verdedigend als aanvallend héél belangrijk voor dit Ajax

29 augustus 2019 om 00:26

Vond Alvarez beter dan Martinez. Blind moet gewoon centraal achterin, op die positie speelt het team oom veel beter. Met bv Schuurs en Martinez krijg je tikkies breed en nul ballen die goed naar voren gaan. Blind centraal is geweldig, met zijn strakke inspeelbal voetbal je 10x makkelijker. Alvarez kun je naast Blind zetten, maar ook als echte cvm. Is alleen lastig want een middenveld met Donny en Ziyech is gevaarlijk aanvallend. In de Eredivisie zou ik pleitem voor Alvarez en Blind centraal, Martinez cvm en dan Ziyech en Donny.

We moeten trouwens ook niet denken dat we een 6 a la Frenkie hebben en weer kunnen voetballen zoals vorig jaar. Een echte cvm is er in elk topteam en daar moet Ajax maar even aan wennen.

29 augustus 2019 om 07:38

Alvarez is 1,85. Niet bijzonder veel lengte, maar fysiek is hij sterk en slim. Verder was hij wel altijd aanspeelbaar, maar legde hij weinig risico in zijn passes. Niet gek, want het was zijn basisdebuut. Hij leek zich in te houden, kreeg ook nog een kans om te schieten maar hij bedacht zich.

Ben ook zeker niet ontevreden over zijn eerste “echte” wedstrijd! Maar denk dat hij met zijn kwaliteiten achterin nog beter uit de voeten kan. Martinez op het middenveld houden voor zijn loopvermogen, verdedigende kwaliteiten en blik vooruit en dan eigenlijk een creatieve middenvelder zoeken. Ik had die Olmo echt graag op “8” gezien bij ons, zou echt alles brengen wat we nog missen!

29 augustus 2019 om 12:44

Nico, Alvarez en Martinez is toch wel ff schrikken als tegenstander als je een corner tegen krijgt. Die kletsen er teminste in met zun 3e

28 augustus 2019 om 23:24

Ziyech ging wel goed daar weer eens. Misschien Van de Beek erachter en dan Blind. Heb je iig 3 hele goede voetballers en ook van vorig jaar. Met Hunter, Tadic, Nerez en Promes genoeg opties voorin. Martinez en Alvarez centraal achterin. En klaar is Erik, trainer zijn van Ajax kan zon makkelijk zijn 😉

28 augustus 2019 om 23:30

Blind lekker achter in zetten met Schuurs naast hem. Dan kan Alvarez/Martinez op de 6. Donny op de 8 en Ziyech op de 10

28 augustus 2019 om 23:40

Precies, 1 verdedigende middenvelder, 1 loper en een klassieke 10

29 augustus 2019 om 00:05

Tadic - Huntelaar - Neres
Martinez - Ziyech - Donny
Nico - Blind - Alvares - Dest / Veltman

Gewoon een heel voetballende ploeg. Martinez om te stofzuigen, alle 2e ballen zijn voor hem. Donny om met Ziyech aanvallen op te zetten. En een solide duo achterin. Afhankelijk van de tegenstander zou ik kiezen voor Veltman of Dest.

Nous hoef ik nooit meer te zien.

29 augustus 2019 om 00:19

Waarom zou je Schuurs liever hebben centraal dan alvarez?

29 augustus 2019 om 01:35

Vind ik een mooie opstelling, met de toevoeging dat het heel gemakkelijk wordt om 3-4-3 te spelen door Alvarez of Blind door te schuiven in balbezit. Alvarez las dat vandaag ook een aantal keren heel goed, dat ie zich terug liet zakken als een andere verdediger doorschoof. Heel veel tactisch voetballend inzicht

28 augustus 2019 om 23:53

Met een formatie waarin het middenveld met de punt naar achteren zou Alvarez best kunnen renderen. Vond hem vandaag echt niet slecht, zocht steeds de ruimte op om aanspeelbaar te zijn maar is te statisch als controlleur. Ja, we zijn Frenkie gewend maar vergelijkbaar materiaal gaan we niet vinden. Roeien me de riemen die we hebben en wellicht tovert Overmars nog iets uit de hoge hoed. Ps: Vormer...? Wat zou die moeten kosten?

29 augustus 2019 om 00:21

Denk juist dat Martinez die strijd gewonnen heeft. Dat is basis en gaat er niet meer uit. Heeft het vertrouwen van Ten Hag geen enkele keer beschaamd. Centrum wordt waarschijnlijk Blind Alvarez. De vraag is wat je met Ziyech gaat doen. Blijft die op 10 staan zakt Donny, gaat die weer naar rechts, dan ligt de 8 positie open.

29 augustus 2019 om 01:37

Ik vond Martinez vandaag onzichtbaar. Als we iemand moesten kiezen voor de spelverdeling zou ik eerder Alvarez kiezen. Maar goed, betekent niet dat ik hem de aangewezen persoon vind, voetballend komt hij te kort maar positie kiezen doet hij beter dan Martinez op het middenveld

Ajax heeft geld nu, dus haal een voetballende middenvelder. Vormdip of niet, Marin lijkt het gewoon niet te zijn en Alvarez en Martinez zijn mij te statisch. Met dat middenveld ga je in de CL geen potten breken.

28 augustus 2019 om 23:25

Eens. Maar wie?

29 augustus 2019 om 01:37

Vanaken lijkt me niet bij Ajax passen qua persoonlijkheid. Maar ik laat me graag verrassen. Alhoewel ik Donny liever heb, want die spelen ongeveer op dezelfde manier/positie

28 augustus 2019 om 23:26

Zou wel lachen zijn als ze nu alsnog Bergwijn halen...ondanks zijn PSV liefde verhalen...

28 augustus 2019 om 23:29

Kan niet, hij heeft zijn contract kort geleden al verlengd.

28 augustus 2019 om 23:39

Waarom zou dat niet kunnen volgens jou? Er zijn genoeg spelers die hun contract verlengen en dan alsnog vertrekken.

28 augustus 2019 om 23:46

Zegt niets.

28 augustus 2019 om 23:54

Je kan volgens mij toch niet een contract verlengen en 2 weken erna alsnog vertrekken of heb ik dat dan mis? Ik zelf heb dat nooit eerder gezien🧐

29 augustus 2019 om 00:00

Waarom zou PSV dat doen? Lang niet zoveel geld als Ajax maar wel meer dan genoeg. En waarom zou Bergwijn dat willen? Behalve dat Ajax CL speelt is de selectie nou niet veel sterker. Ook niet minder trouwens.

29 augustus 2019 om 01:39

Hij kan zijn contract prima verlengen en weggaan hoor. Maar Ajax heeft hem nu echt niet nodig. Hebben genoeg opties voorin. Misschien als er iemand weggaat, maar dat zie ik niet meer gebeuren

28 augustus 2019 om 23:31

Van de beek op de plek van Alvarez, Alvarez op de plek van Veltman, Veltman op de plek van Dest. Prima elftal zo hoor

28 augustus 2019 om 23:40

Als Dest blijft spelen zoals vandaag neemt niemand hem die rb positie af

29 augustus 2019 om 01:11

Ja vandaag speelde hij een puike pot, in tegenstelling tot de vorige wedstrijden toen ik hem veel te onrustig en onwennig vond (wat ook wel een beetje hoort bij een jonge jongen die net komt kijken, maar toch).

29 augustus 2019 om 00:16

Vanuit Alvarez en Martinez komt ook geen enkele creativiteit. Zijn te sloom met handelen en Martinez zat er soms ook totaal naast. Nee gewoon stomme aankoop Martinez, omdat je Blind al op zijn positie hebt staan. Ik zie nog liever Blind op het middenveld. Marin is gewoon benedemaats. Nog 2 middenvelders erbij met voetballend vermogen. Tegen een team met NAC en Fortuna spelers, was het echt zeer matig spijtig genoeg!

29 augustus 2019 om 01:41

Martinez heeft echt zijn waarde al bewezen dit begin van het seizoen. Was eigenlijk gehaald als backup, maar heeft zoveel kwaliteit (goede techniek en rust voor een verdediger), dat Ten Hag bijna niet om hem heen kan.

Deze jongens deden het juist prima. Helemaal voor een eerste keer samen. Ballen snel afpakken, Apoel is geen 1x voorbij het middenveld geweest vandaag, en inleveren bij de voorste 3 (Neres, Ziyech, Tadic). Het stond vandaag een heel stuk stabieler dan vorige week en dat het voor een groot gedeelte door invulling van het midden te maken. Blind is als centrale verdediger ook veel zekerder btw.

28 augustus 2019 om 23:22

Helemaal eens met jou! Die vd Gijp weet niet waar hij over praat... Gekke Gijpvogel

28 augustus 2019 om 23:27

@inkemontana

imo zit er totaal geen voetbal in dit middenveld. ik denk dat je een lastig seizoen tegemoet gaat als de opstelling zo blijft als vandaag. Ajax moet echt twee middenvelders gaan halen die achter Vd Beek kunnen spelen en die voetballend vermogen in huis hebben

28 augustus 2019 om 23:31

Voor wedstrijden als dit heb je juist een degelijk middenveld nodig! Met de vier voorhoedespelers en opkomende backs is er ruim voldoende voetbal aanwezig. Ik vond het wel lekker zo

28 augustus 2019 om 23:33

Ja maar Ajax gaat ook niet het hele jaar met die 2 spelen naast elkaar. Een van die 2 zal naar achteren gaan want ene Donny van de beek komt zo terug.

28 augustus 2019 om 23:40

Alvarez is ook meer een CV. Die voegt voetballend niks toe en speelt alleen maar balletjes breed of naar achteren.

28 augustus 2019 om 23:45

Alvarez heeft gezegd dat middenveld zijn favoriete positie is

28 augustus 2019 om 23:54

@robinho71114

dat kan maar omdat hij daar graag wil spelen wil dat niet meteen zeggen dat hij ook op die plek thuis hoort

29 augustus 2019 om 00:00

Ajax gaat ook niet zo'n middenveld opstellen tegen 90% van de eredivisie. Als je van de Beek er bij zet in plaats van Alvarez en die neerzet naast Blind, staat het naar mijn mening prima. Martinez vind ik voetballend gezien echt behoorlijk sterk hoor ondanks dat hij vandaag af en toe wat slordig was.

29 augustus 2019 om 01:25

Mee eens maar toch een goed alternatief voor iemand die tussen de linies speelt. Zocht wel vaak de ruimte en kan een bal afschermen om deze vervolgens af te geven

29 augustus 2019 om 09:47

@japie: totaal oneens, met dit middenveld i.c.m. de verdediging krijg je dit jaar geen 15 doelpunten tegen in de competitie. Ajax heeft voorin meer dan genoeg kwaliteit om het verschil te maken.

Al denk ik dat hij niet vaak zo zal spelen in de competitie

Ik zou sowieso nog een middenvelder erbij halen, Martinez gewoon achterin en Veltman bank.

28 augustus 2019 om 23:21

Alvarez was trouwens gewoon prima.

28 augustus 2019 om 23:29

Prima? Als wat?

Tuurlijk maakt die jongen een mooie goal na een schitterende vrij trap van Ziyech, maar ik zag hem een keer bij de cornervlag. Lachwekkend gewoon.

28 augustus 2019 om 23:35

Het is zijn eerste pot als basisspeler. Wat een onzin om hem op een paar mindere ballen af te rekenen. Geef spelers nou eens de tijd om te aarden zonder ze gelijk af te branden.

28 augustus 2019 om 23:42

Ik brand niks af, maar ik zag hem op een positie waar hij nbiet echt uit de verf kwam en dat benoem ik.
Ik sluit niet uit dat hij op een andere positie erg waardevol kan zijn.
Ik heb nu het idee dat hij nogal bewierookt wordt omdat hij gescoord heeft.

29 augustus 2019 om 00:08

Prima als in een eerste wedstrijd voor Ajax en dan scoren. Goed dat Ajax kopkracht erbij heeft. Kan het centrale duo worden met Blind.

29 augustus 2019 om 00:30

En toen frenkie de jong vorig jaar bij de cornervlag stond was het geweldig? Alleen maar zeiken kunnen mensen, Alvarez was geweldig. Beter dan mazroui en marin op het middenveld, denk dat die 2 lekker op de bank kunnen blijven

Eind augustus, nieuwe speler, volle druk...

Je kan nu rustig ademen en kijken waar welke kwaliteiten nou eigenlijk het best tot hun recht komen.

28 augustus 2019 om 23:37

Beter kan ik het niet zeggen. Ik geef Ten Hag rustig de tijd. Vanavond kon alleen Ajax wat verliezen. Hoe veel kansen heeft Apoel gehad?

Mooie pot of niet Gijppie, we hebben bereikt wat we wij wilden vanavond.

Ik denk dat Martinez prima op het middenveld kan spelen, kan wegdraaien, passen, heeft een dribbel en kan natuurlijk goed ballen afpakken. Wat betreft Alvarez ben ik het wel eens met Gijp, die heeft qua balbehandeling en postuur veel meer weg van een verdediger, het ziet er net te houterig uit. Lijkt me dat hij op termijn gewoon naar achteren geplaatst wordt naast Blind.

28 augustus 2019 om 23:28

Vind Martinez fysiek teveel tekort komen op het middenveld. Al vind ik hem wel een geweldige voetballer met een topmentaliteit.

28 augustus 2019 om 23:30

Martinez wint ondanks zijn fysiek bijna al zijn duels. Lijkt me dat je als centrale verdediger juist wat meer fysiek moet hebben.

28 augustus 2019 om 23:35

Maar je moet er ook rekening mee houden dat je straks tegen veel betere, snellere en fysiek sterkere middenvelders en spitsen moet spelen. Eigenlijk is linksback zijn ideale positie maar daar speelt Tagliafico nu. Maar in principe is Martinez ook voor de linksback positie gehaald.

29 augustus 2019 om 00:21

Fysiek te kort voor het middenveld? Want schone was een fysiek beêst?

29 augustus 2019 om 00:31

Maar als hij als middenvelder fysiek te kort komt, dan komt hij dat als centrale verdediger toch helemaal?

Ik denk dat het probleem is dat hij eigenlijk gehaald was als stand-in voor Tagliafico maar dat hij het tot nu toe te goed deed om hem op de bank te zetten. Maar misschien is dat, helaas voor hem, wel de oplossing voor dit Ajax (en dan Blind dus als verdediger laten staan).

29 augustus 2019 om 00:52

Nee maar Schone was ook niet zo goed. Kwam afgelopen seizoen al zwaar tekort wat werd gecompenseerd door de Jong. Schone was zelfs schuldig aan de uitschakeling van Ajax vorig jaar.

29 augustus 2019 om 01:13

En De Jong zou ik nou ook niet beresterk fysiek willen noemen. Martinez staat prima daar.

28 augustus 2019 om 23:35

Ben het met je eens. Een speler als martinez op het midden is gewoon prima een bal afpakker die ook nog redelijk kan voetballen.
Alvarez zou een prima duo zijn met blind. Hij is namelijk kopsterk en in principe gehaald als de opvolger van de ligt.

Zou mooi zijn als ajax nog een goede CM kan vinden voor naast Martinez en anders wellicht met vd beek en ziyech op 10.

Hoop wel dat ten hag niet gek gaat doen en veltman basis gaat houden. ie behoort gewoon niet bij de beste elf.

Ajax maakte de kansen niet af maar domineerde gewoon prima tegen die handbal verdediging. Het was veel betrouwbaarder en op het middenveld werd iedere bal (terug)gewonnen. Marin schrijf ik al redelijk af voor de grote wedstrijden. Die moet eerst maar in de Eredivisie wennen tegen de mindere goden.

28 augustus 2019 om 23:44

Ik vond Ajax niet domineren. Ze waren wel de bovenliggende partij, maar het bleef nog onnodig spannend terwijl de wedstrijd allang beslist had kunnen en moeten worden.

29 augustus 2019 om 00:32

Ze domineerde zeker. De spanning was vooral wat nou. Niemand wist wat ze konden verwachten en de afgelopen weken gaf Ajax voldoende weg. Een goal en het was problematisch geweest. Dan geven ze vanavond voor het eerst nauwelijks iets weg. Creëren zelf nog kansen. De tegenstander deed echt voor spek en bonen mee. Dat is de wedstrijd volledig controleren en dus domineren. Het was verre van spectaculair, maar dat is weer wat anders. Het was in iedergeval 10 keer beter dan wat we tot nu toe gezien hebben. Geen mega ruimte tussen de linies, goede rest verdediging en geen kaartenfestival. Dat is een flinke vooruitgang.

29 augustus 2019 om 09:50

lol als dit geen combineren was, wat dan wel? Onana heeft niet 1 redding hoeven te doen. Apoel heeft geen balcontact in de 16 van Ajax gehad. Aanvallend was het zeker niet geweldig maar dominanter dan dit gaat het echt niet worden. Emmen had meer kans.

Je mist de creativiteit van Frenkie die als CVM ook creatief was.

28 augustus 2019 om 23:45

Een jongen als Frenkie is onmogelijk om 1 op 1 te vervangen.

Geef van der gijp helemaal gelijk, zijn beiden verdedigend ingesteld. Marin word hem denk ik ook niet dus een aanvallende middenvelder mag er van mij wel nog bij.

28 augustus 2019 om 23:46

In principe zou Ziyech op 10 kunnen. Ik denk dat ze eerder behoefte hebben aan een Propper type.

29 augustus 2019 om 00:32

Het is toch niet erg als daar een verdedigend ingestelde speler staat. Alleen twee is, zeker tegen mindere tegenstanders, misschien iets te veel van het goede.

Vond het in een dusdanige wedstrijd best prima om gewoon een middenveld neer te zetten die vol op het resultaat speelt. Tuurlijk is een gok en kan je verwachten dat het niet sprankelend zal worden met deze twee CV’s/CVM’s, maar resultaat staat echt voorop. Sprankelend en verliezen was huilie huilie. Prima keuze van Ten Hag 👌

Ajax heeft echt twee nieuwe middenvelders nodig inderdaad. Blind, Marin, Labyad, Mazraoui, Martinez en Alvarez komen te kort voor die positie. alleen Ziyech en Vd Beek uit deze selectie zijn middenvelders van het niveau dat Ajax na streeft en heel misschien die Eiting die geblesseerd is nu

28 augustus 2019 om 23:31

Jij hebt Alvarez daar 1 pot zien spelen? Geen wonder dat geen feyenoord aankoop indruk op je maakt

28 augustus 2019 om 23:35

Haha ja lekker laten gaan. Iets met kleuren en brillen 🤦🏻‍♂️

28 augustus 2019 om 23:35

@ajax01-95

je ziet toch snel genoeg of iemand de kwaliteiten heeft voor een bepaalde positie of niet? Alvarez zal best een goede verdediger zijn maar hij heeft totaal geen voetballend vermogen dus wat doet hij op het middenveld?

28 augustus 2019 om 23:41

Hmmm je weet dat Alvarez bij Mexico ook op het middenveld speelt.

28 augustus 2019 om 23:53

@mattie_nl

het zal best maar ik heb vandaag niks van hem gezien dat mij verklaart waarom hij daar bij Mexico word opgesteld. hij kan ballen onderscheppen daar maar het voetballende vermogen heeft hij niet voor die positie

29 augustus 2019 om 00:03

(sommige) Ajacieden en kritiek na een gewonnen wedstrijd ...

... is gewoon geen gelukkige combinatie.

Het voetbal op het middenveld komt van slechts een man. Ziyech is wat dat betreft heel belangrijk voor Ajax. Niet te hopen dat hij langere tijd uitgeschakeld is.

29 augustus 2019 om 09:53

Zo kortzichtig ik raad je aan om eens een wedstrijd van Ajax in het stadion te kijken dan zie je veel beter hoe ajax aanvalt. Tip: let eens hoe de backs spelen. Zo achterhaald dat voetbal van 1 speler moet komen. Dat maakt je pas voorspelbaar en simpel te verdedigen.

Met twee van zulke slopers, zullen er heel weinig tegendoelpunten komen.

29 augustus 2019 om 10:20

Ben vaak zat kritisch na een (gewonnen) wedstrijd. Valt me alleen op dat indien er iets wordt bereikt door een NL club, het altijd sprankelend en frivool moet en gewoon zakelijk is nooit goed genoeg. Tadic, Donny, en in mindere mate Promes en Neres kunnen overigens ook prima op 10

28 augustus 2019 om 23:33

En Van de Beek? Is die verkocht inmiddels, of ook niet goed genoeg o.i.d.?

28 augustus 2019 om 23:37

@leprof

die heb ik genoemd hoor maar als je er vanuit gaat dat Ziyech weer in een vrije rol vanaf rechts gaat spelen blijven alleen Vd Beek en Eiting over als middenvelders met voetballend vermogen

29 augustus 2019 om 00:25

Martinez heeft juist veel voetballend vermogen en een goede bal afpakker. Marin mag je nog niet afschrijven. Als jij 3 voetballende middenvelder wil hebben wordt je compleet overlopen en is te aanvallend.

29 augustus 2019 om 00:04

Daar doe je Martinez tekort mee. Die jongen heeft alles om uit te groeien tot een heel betrouwbare 6, zowel verdedigend als aanvallend. Verder kan van de Beek ook een linie naar achteren en vergeet je Noa Lang die in grootse vorm steekt.

29 augustus 2019 om 00:14

@Japie

Ik vond Martinez anders best goed, ik zou hem daar juist houden en laten wennen aan die positie. Heeft in principe alles wat een 6 moet hebben. Zag hem de bal onderscheppen en gelijk naar de flank doorspelen waardoor Ajax gelijk weer goed stond bij de tegen aanval, positief verrast juist!

Alvarez vond ik persoonlijk wat minder, maar deed het degelijk.

29 augustus 2019 om 00:22

Ajax heeft helemaal geen 2 nieuwe middenvelders nodig. Of wil je na elke 1e wedstrijd die wat minder is meteen nieuwe spelers halen? Alvarez speelde niet slecht maar ook niet goed maar zal naast Blind komen te spelen. Dan heb je nog Martinez die prima op het
Middenveld kan met Donny. Marin afschrijven is van de zotte en je kunt in veel wedstrijden Ziyech op 10 zetten naast Donny en Martinez. Dan heb je daar achter nog Promes, Ekkelenkamp, Eiting en de Wit.

29 augustus 2019 om 08:06

@thamike

als je Ziyech op 10 zet dan moet je Donny Vd Beek naar achteren halen, anders gaan die twee elkaar voor de voeten lopen. dan nog mis je imo een controleur met voetballend vermogen zoals Frenkie en Schone dat wel hadden want Marin is dat niet en Alvarez en Martinez al helemaal niet. zet je Alvarez of Martinez op je middenveld speel je eigenlijk met 5 verdedigers en is er geen verbindingsspeler tussen de verdediging en het middenveld

29 augustus 2019 om 09:58

Wat een onzin alsof het een voorwaarde is dat je met een voetballende CVM moet spelen om aanvallend te kunnen spelen. Je moet naar het team kijken. Met schone moest er wel een voetballende middenvelder naast hem want anders kom je op elk vlak tekort. Je kan prima met een Alvarez/martinez spelen. Dat betekent dat de middenvelder ernaast weer meer dieper kan dan kan je een zyech daar neerzetten voor de steekbal. Verder zijn de backs in dit Ajax gewoon super belangrijk.

Je moet gewoon naar je spelers kijken en hoe je die kwaliteiten binnen je filosofie het beste tot zijn recht kan laten komen. Dan is een voetballende CVM geen voorwaarde.

Ajax heeft gister niet geweldig gespeeld maar heel erg volwassen. 0 kansen weggeven en er zelf 2 gemaakt.

29 augustus 2019 om 00:47

Martinez en Alvarez samen is misschien iets te veel van het goede (en Blind met een van die twee ook), zeker tegen mindere tegenstanders die verdedigend spelen. Maar een van de drie kan wel als verdedigende middenverlder denk ik. Bij veel teams zijn dit niet de meest creatieve spelers, als daar iemand staat die zorgt dat de 4 voorin de bal krijgen en die de gaatjes dicht kan lopen ben je ook al een heel eind.

Het valt wel op dat Ajax van de basis van vorig seizoen 3 spelers kwijt is, waarvan 1 verdediger en 2 middenvelders en dat er 3 verdedigers aan zijn getrokken, een aanvaller en maar een middenvelder (die het voorlopig ook nog niet laat zien).

Ja Rene heel logisch dat ze in deze pot, waar ze voor het eerst samen speelden, de pannen van het dak spelen.
Iedereen moet toch inmiddels wel begrijpen dat je Frenkie niet kan vervangen?

28 augustus 2019 om 23:32

Hoe ze vandaag gespeeld hebben heeft er niets mee te maken, hij heeft het over in het algemeen. Zijn beiden eigenlijk 2 voorstoppers

28 augustus 2019 om 23:36

Alsof vd Gijp ze ooit heeft zien spelen voordat ze bij Ajax tekenden. Leuke babbel, maar tis geen super scout

Wat een onzin zeg, het was vanavond natuurlijk ook wel deels een noodoplossing. Ik zie heel het probleem niet om een van de twee op te stellen samen met vdBeek en Marin/een aankoop. Het is wel fijn om iemand te hebben die zo veel ballen afpakt en ook nog snelheid heeft, dat zie ik in Blind namelijk niet. Die hoef ik niet meer op 6 te zien.

28 augustus 2019 om 23:49

Het gaat meer om het feit dat het te statisch is als beide spelen. Martinez gaat nog wel, maar Alvarez komt voetballend te kort op die positie.

28 augustus 2019 om 23:59

Ik heb live gezien hoe hij het bracht en hij vond beiden te statisch, niet als ze beiden speelden. Ook zei hij ´beiden geen bijzondere bal zien geven´, terwijl ik Martinez een aantal aardige passes heb zien versturen. Alvarez is geen dribbelaar natuurlijk, maar wel een die heel veel vuil werk opknapt en de bal vrijwel altijd bij de juiste speler inlevert.
Met deze redenatie zou je spelers als Busquets ook vrij statisch kunnen noemen.

Vond Alvarez juist erg goed als goed voetballende breker op het middenveld. Het is ook wel eens lekker om een middenvelder te hebben die al zijn kopduels wint en nog de goede kant op ook.

Martinez en Blind mogen van mij van positie wisselen tijdens de wedstrijd. Het is me om het even wie waar speelt links in de as. Ze moeten sowieso allebei spelen.

Dest is een blijvertje.

28 augustus 2019 om 23:32

Propper halen met een zak geld

28 augustus 2019 om 23:47

Alsjeblieft niet zeg. Alsof dat de ultieme creatieve verlosser is. Lekker bij Brighton laten.

29 augustus 2019 om 00:52

Propper is ook geen creatieve speler toch?
Dat is een box to-box speler (die hier in Engeland nooit scoort of assits geeft) zal ongetwijfeld bij PSV beter zijn geweest, maar voor de CL schiet je er niets mee op.

Ik vond het persoonlijk juist prima staan met Martinez en Alvarez op het middenveld. Beide zijn fel en pakken veel ballen af. Spelen ook vaak naar de zelfde kleur, wat ook fijn is. Martinez vind ik technisch en qua passing ook uitstekend. Álvarez voerde z'n taken prima uit. Apoel heeft het doel van Onana niet gezien vandaag en Ajax zelf heeft genoeg gecreëerd. Ben benieuwd of het zo blijft staan en vooral wie er uit gaat zodra van de Beek er weer bij is. Ik verwacht Huntelaar

29 augustus 2019 om 12:53

Ja denk ik ook. Is ook een mooi wapen als je Huntelaar nog kan brengen mocht het nodig zijn..

Blok Alvarez Martinez kan werken. Ze hebben ff tijd samen nodig. Voor snelle spel zou het m.i. beter zijn als Schuurs opgesteld wordt op de plek van Veltman. Schuurs brengt lengte (bij hoekschoppen) en heeft een mooie lange pass. Dus Blind en Schuurs kunnen dan lange ballen spelen op de grote 4 voorin (Beek, Tadic, Neres en Ziyech) of op de 2 opkomende backs

29 augustus 2019 om 00:53

Schuurs heeft wel lengte maar een goede kopper is het niet

Alvarez en Blind is gewoon het ideale centrum, Martinez kan als pitbull prima op het middenveld, daarnaast kan je dan Marin of Donny neerzetten.

Hans van Aken van Brugge halen, dat is echt een topper.

Blind met Schuurs centraal en Veltman verkopen.

28 augustus 2019 om 23:48

Nee liever niet. Genoeg gekocht, gewoon met deze groep aan iets moois bouwen.

28 augustus 2019 om 23:51

Ik denk dat er echt nog wel een aankoop bij kan. Ajax heeft genoeg geld in de kas. Ik las dat Ajax interesse had in die Olmo. Zulke types voegen veel meer toe dan een Marin momenteel doet en zeker in Europese duels kan dat het verschil zijn tussen winst en verlies.

28 augustus 2019 om 23:58

Marin heeft nog geen 10 potjes gespeeld. Is een type Vd Beek, geen creatieve spelverdeler. We hebben Lang nog achter de hand, Ziyech en Tadic kunnen prima voor openingen zorgen en uit de jeugd komen ook weer hoopgevende berichten. Ik zeg houden zo en rustig doorontwikkelen.

29 augustus 2019 om 00:56

Of Veltman rechtsback, dan heeft Schuurs 2 ervaren spelers naast zich, ik denk dat dat heel goed zou kunnen zijn voor zijn ontwikkeling.

Ik vond ze juist goed, tactisch goed van ten Hag. Je had gewoon twee slopers nodig die niemand erlangs liet. Hoeveel kansen hebben ze gehad? 0. Met deze voorhoede weet je dat je kwaliteit genoeg heb om te winnen.

Echter zou een extra middenvelder geen overbodige luxe zijn.... maarja, wie?

De zuurgraad in de studio is echt vrij tenenkrommend. Beetje kritische blik is prima, maar het is alleen maar gezeik en gezuig. Zelfs de doorgaans objectieve Advocaat laat zich meeslepen in de antipathie van Van der Gijp.

Apoel had niets in te brengen, Ajax is pas net bezig en heeft mogelijkheden zat met deze selectie. Dat geroep om aankopen... Er is genoeg gekocht. Vorig jaar rond deze tijd draaide het ook bij lange na nog niet soepel. Recht zo die gaat.

Gijp heeft gelijk. Ze hebben hun kwaliteiten maar voegen voetballend te weinig toe. Ajax heeft met deze twee het probleem dat er vanaf de middenlijn tot de 10 (Ziyech) geen voetbal is. Daarom word Schone erg gemist. Het voetbal ziet er tot 30meter van het vijandelijk doel prima uit maar daarachter mist Ajax momenteel een spelverdeler.

Ajax was oké. Het middenveld blijft een zorgenkindje. Ik zou nog een extra middenvelder en spits willen toevoegen aan de selectie. Boadu van az vind ik al jaren erg interessant. Ook voor de langere termijn kan hij veel van Huntelaar en Tadic leren. Ziyech op 10 en Vd beek erachter lijkt mij een sterk duo. Daarachter de sloper wellicht martinez of een aankoop.

29 augustus 2019 om 00:59

Ik denk dat Boadu 30 miljoen moet kosten...wanneer je Janssen voor 20 miljoen verkoopt en Til voor 18 dan denk ik niet dat ze met minder genoegen nemen voor een jonge talentvolle spits

Gijppie brandt ze alweer af. Dit was Alvarez eerste!!!!!!! wedstrijd nota bene in een voor hem nwe ploeg. Die jongen voetbalde prima.

Uhh ja daarom speelde Ziyech op 10 sjaakie. Die zorgde daarvoor. Ten Hag koos voor een vurige blok die strijden en dan een spelmaker ervoor. Dus niet alle middenvelder die voor een spelopbouw moeten zorgen. En hun taak uitvoere deden ze prima. Heerlijk kort erop, Apoel kreeg geen lucht om een counter op te zetten of deze jongens zater er meteen op.

Voor het voetbal is Alvarez niet zo boeiend voor Ajax begrippen maar meer voor duelkracht of spelhervatting. Martinez moet spelen maakt niet uit waar, ik zie Marin ook nog wel komen hoor je zag toen hij inviel bij die Eene kans van de wit wel zijn drive naar voren. Lets see

Nogmaals. Je moet deze wedstrijd winnen. Ten Hag heeft zijn team daar perfect voor opgezet. Hij verdient daar alle credits voor.

Geef daarna de nieuwe jongens ff de kans. Om zich aan te passen. Altijd dezelfde emotie analyses van de kenners weer ...

Alvarez is. Zeer goede aankoop en gaat. 1 van de beste ajaxied worden super relax speelt Hy !!!!! Dus van de gijp laten lullen. Met Di. Onzin praat ........

Ik vond het opvallend, hoe weinig goede uitgespeelde kansen Ajax gisteren had, vooral in de eerste helft. Ze hadden natuurlijk veel balbezit, maar dreigend werd het zelden. En dat is gezien het belabberde niveau van Apoel toch wel enigszins verontrustend.

Enfin, bij de eerste serieuze tegenstand in de poulefase CL zullen we wel zien, waar Ajax staat.

Gijp en Advocaat zijn niet bepaald fans van Ajax! Dat kon je wel weer zien aan het belachelijke commentaar. Martinez, Alvarez en Ziyech waren heer en meester op het middenveld. Op een paar vrije trappen na hebben de tegenstanders geen kans gekregen en dan weten ze nog commentaar te hebben op deze jongens. Stelletje negatievelingen! Bah!
In de basis lijkt dit het team zoals we dit seizoen gaan spelen. Waar Donny vaak veel te diep speelt was Ziyech juist deze wedstrijd het oliemannetje achter de spitsen en de verdedigende balans was ook hersteld door de positie van Blind.
Nog meer spelers kopen is in mijn ogen totaal overbodig. We hebben met vd Beek en Promes nog twee volwaardige internationals en ook Schuurs is op eredivisieniveau een echte topper. Daarnaast kloppen er nog genoeg jongens aan de deur.
Dat de tegenstanders geen potten konden breken was vooral de verdienste van het middenveld. Het was ook helemaal niet zo'n slechte tegenstander. Ik twijfel of PSV of Feyenoord ook een minieme kans zouden hebben gehad tegen deze mensen.

Alvarez en Martinez zitten goed, want dit zei v.d.gijp destijds ook over o.a. Graziano Pellè en Virgil van Dijk. De een was een spits van niks, de ander een leuke subtopper, meer niet. Een mening die overigens luidruchtig werd gedeeld door die andere profeet, Derksen. Als er ooit twee mensen niet het vereiste niveau hebben voor hun beroep zijn zij het wel, en toch hangen ze al jaren de analiticus uit en worden ze nagepapegaaid door half Nederland. Komisch, dat wel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren