Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Zwak Feyenoord incasseert tweede thuisnederlaag van het seizoen

Laatste update:

Feyenoord is aangelopen tegen de tweede thuisnederlaag van het seizoen in de Eredivisie. Vóór dit weekend wist alleen Fortuna Sittard een goed resultaat mee te nemen uit De Kuip, maar de Rotterdammers verloren zaterdagavond ook van Willem II: 2-3. Tot twee keer toe gaf Feyenoord een voorsprong uit handen voor eigen publiek. Als AZ zondag weet te winnen van Ajax, komt het op gelijke hoogte met Feyenoord. Willem II stijgt drie plekken en overnacht op de achtste plaats.

Orkun Kökcü kreeg opnieuw een basisplek van Giovanni van Bronckhorst en de jeugdexponent liet zich al gauw gelden. Na zes minuten zette hij een aanval op touw met Steven Berghuis, waarna laatstgenoemde recht op doelman Timon Wellenreuther schoot. Even daarna probeerde Kökcü het zelf vanaf een meter of dertig: de bal vloog maar net naast. Maar verreweg de grootste kans van de openingsfase was van Willem II. Achterin bij Feyenoord treuzelde Jan-Arie van der Heijden, die niet in de gaten had dat Alexander Isak in zijn rug opdook. De Zweed ontfutselde Van der Heijden de bal en kon afstormen op Kenneth Vermeer. De keeper kwam goed uit zijn doel en kwam als winnaar uit het één-op-één-duel.

Robin van Persie was nog weinig te zien, totdat hij na een kwartier bijna op geweldige wijze scoorde. De spits nam de bal vanuit het strafschopgebied ineens uit de lucht, na een lange bal van Sam Larsson, en scoorde bijna uit de draai. Hoewel Feyenoord af en toe slordig opereerde, had de thuisploeg de overhand en dat resulteerde halverwege de eerste helft in de 1-0. Na een snelle counter kwam de bal terecht bij Berghuis, die met veel gevoel over Wellenreuther heen stiftte: een wonderschone goal. Lang kon Feyenoord echter niet van de voorsprong genieten. Het werd 1-1 via Freek Heerkens, die ervan profiteerde dat Eric Botteghin de bal niet onder controle kreeg in het strafschopgebied na een corner.

Hoewel Feyenoord daarna het overwicht had, wist het Willem II in het restant van de eerste helft niet in grote problemen te brengen. Het beste moment van de Rotterdammers kwam vier minuten voor rust, toen Van Persie op aangeven van Berghuis van dichtbij op doel kopte. Wellenreuther lette goed op. Even daarna kopte Botteghin de bal net iets te strak naar de grond en dus hielden de Tilburgers stand. Tien minuten na rust mankeerde juist helemaal niets aan een kopbal van de Braziliaanse verdediger. Hij liep na een corner van Kökcü weg bij Vangelis Pavlidis en knikte prachtig raak in de bovenhoek, buiten bereik van Wellenreuther.

Willem II weigerde zich echter gewonnen te geven. Vlak na rust had Renato Tapia al bijna gescoord tegen de club die hem dit seizoen uitleent aan Willem II, en na een uur was het raak via een fraaie uithaal van de vrijstaande Fernando Lewis in de linkerhoek, na slordig balverlies van Ridgeciano Haps. Vervolgens liet Vilhena een grote kans op de 3-2 onbenut en dat was een dure misser. Willem II zou even later immers zelfs de leiding nemen: Isak draaide de verdediging van Feyenoord dol en schoot knap raak. De 2-4 van Diego Palacios werd afgekeurd wegens buitenspel, maar daar maalde in Tilburg niemand om omdat ook de 3-3 van Nicolai Jörgensen werd geannuleerd. De Deen trok aan het shirt van zijn tegenstander voordat hij de gelijkmaker binnenkopte.

Verdiende Willem II de overwinning?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een afgang. Hoe zwak wil je het hebben. Er zit gewoon zo goed als niks in dit elftal. Dit gun je Van Persie toch ook niet. Zo een Berghuis is ook vaker slecht dan goed, Larsson is volledig onzichtbaar en met Jorgensen heb ik ook medelijden. Die is te goed voor dit zooitje. Verder kan niemand Van Bronckhorst iets kwalijk nemen. Die is zo goed als zijn selectie. Wat we nu dus krijgen is een uiterst kritisch en terecht artikel van Van Hanegem. Van Geel die mag blijven aanmodderen. Wachten op de zomer maar na een jaar staan we weer hetzelfde te typen. Zolang Van Geel daar aanblijft en men persé strijd wil zien ipv voetbal zal Feyenoord nooit ergens komen. Echt pure armoede. Mischien is er weer een 10-0 nodig voordat er echt iets gebeurd. Hoe kan je zoveel punten verspelen in uitwedstrijden, zo thuis verliezen van Willem II, zo weinig waarde op het veld hebben, de jeugd zo verwaarlozen en nog steeds denken dat je kan aanhaken bij PSV of Ajax? Die liggen echt lichtjaren voor op Feyenoord. Laten we het voorlopig maar geen topclub noemen maar een waardeloos zooitje ongeregeld. Mijn medelijden gaan uit naar Van Persie, Jan Boskamp en Van Hanegem.

16 maart 2019 om 21:44

Grotendeels met je eens, behalve het gedeelte dat Gio nietst te verwijten valt. Degradatieploegen hebben nog slechtere spelers, maar hebben vaak een beter samenspel en veel meer wilskracht/motivatie in het team. Dat zijn toch echt zaken waar de trainer voor is aangesteld en niet de td.

16 maart 2019 om 22:15

Zit weinig logica in je relaas. Het voetbal was namelijk niet slechter dan voordat gio zn vertrek aankondigde.
Als een speler niet meer zeker is van zn plek voor volgend seizoen zou dit toch juist het moment zijn om zich te laten zien? Slechter moment om de kantjes eraf te lopen kun je dan niet kiezen.
Los daarvan heeft Gio Feyenoord niet verlaten voor een kwalitatief betere club.

16 maart 2019 om 22:31

Ja, dat zou met het vertrek van gio te maken kunnen hebben. Waar lag het aan voordat hij zijn vertrek aankondigde?

16 maart 2019 om 21:45

Flink verhaal, maar niet helemaal mee eens. Het is makkelijk dit op van Geel te schuiven, maar de afgelopen 4 jaar vind ik juist dat Gio de ploeg geen meter verder heeft gebracht. Uiteraard zijn er de prijzen, maar dat was niet met goed voetbal. Daarnaast heeft Feyenoord geen plan B. Al heel lang niet. Geen speler is beter geworden onder Gio en de (talentvolle) jeugd is langzaamaan bij andere clubs terecht gekomen omdat Gio aan zijn vaste 14-15 spelers bleef plakken. Het veldspel is al jaren om te janken én je zien dat de spelers ongemotiveerd zijn. Lijkt mij geen taak voor van Geel ...

16 maart 2019 om 21:50

Echter zorgt van Geel wel voor de samenstelling van de selectie en die laat duidelijk te wensen over. Gezien de klappers die Ajax en ook PSV gaan maken op de transfermarkt zie ik het somber in voor Feyenoord.

16 maart 2019 om 22:02

Als van Geel spelers neerzet die helemaal geen bal kunnen raken is t aan Gio om er een team van te maken. Deze spelers kunnen heus wel wat. Speelde een paar weken geleden Ajax nog van de mat bijvoorbeeld.

17 maart 2019 om 00:47

Dat is het hem juist. Leuk 7 punten uit de top duels. Prima, koopt er geen zak voor. In die topduels is Feyenoord niet de ploeg die het spel moet maken. Zodra dat wel het geval is, gaat het moeizaam en slecht. Zag het tegen Ajax voor de beker ook. Begonnen furieus met een aantal zeer effectieve counters. Ajax zakt in en het glipt langzaam maar zeker weg. Dus leuk die 1- 1 en die 6 - 2, maar toen het om de knikkers ging kreeg je gewoon 0 - 3 op je broek. En die 3e plek heb je ook niet meer zo stevig in handen. Super belangrijk voor Europees voetbal. Met een beetje pech, heb je straks echt helemaal niets.

17 maart 2019 om 08:11

De pubten worden niet alleen tegen ajax en psv gehaald he? Feyenoord moet ook de punten halen tegen de anderen. Niet geheel toevallig wordt het overgrote deel van de punten behaald tegen de teams uit het linkerrijtje, teams met (enige) kwaliteit waartegen feyenoord ook het spel moet maken

17 maart 2019 om 08:36

Eens!

16 maart 2019 om 21:48

Ok, Gio kan hier dus niets aan doen en alle verantwoordelijkheid ligt bij vGeel? Das makkelijk.
En die lichtjaren aan voorsprong kan ook zo weer verdwijnen. Er is geen enkele garantie dat ajax en/of psv dat verder uit gaan bouwen. 8 jaar na de 10-0 in eindhoven won feyenoord de titel. Het gat is nu een stuk minder groot.

16 maart 2019 om 21:51

Kop in het zand mentaliteit. Garantie is er zeker niet, maar je ziet toch zelf ook wel dat wat beleidsvoering betreft PSV en Ajax echt reuzenstalpen voorlopen op Feyenoord?

16 maart 2019 om 22:05

Ik noem het realisme. Dat verschil in beleid was in het verleden vele malen groter. Geld wat binnen is gekomen is gedeeltelijk geinvesteerd in het aflossen schulden, het jeugdcomplex en het opvangen van 5 spelers die het kampioensteam verlieten (karsdorp, kongolo, kuyt, berghuis en elia).
Als je ziet waar de club vandaan kwam, dan kun je niet anders dan erkennen dat er op dat gebied (voor feyenoordbegrippen) ongekende stappen zijn gemaakt. Neemt niet weg dat ook ajax en psv doorgroeien, maar het gat is echt groter geweest

16 maart 2019 om 22:11

Dat ben ik met je eens hoor. Maar wat ik naar vind om te zien is dat de ontwikkeling naar mijn ogen stagneert en dat kan je Van Geel dus wel kwalijk nemen. Ze hebben een prachtig kampioenschap behaald en stonden toen financieel niet ver achter op PSV en Ajax. Vanaf het kampioenschap hebben ze alleen gigantisch aangemodderd, vooral mbt tot jeugd imo.

16 maart 2019 om 22:20

Het verschil is op dit moment veel groter. Ajax zat namelijk financieel namelijk ook niet goed een paar jaar geleden (frank de boer tijd). Ze zijn van bijna nul naar een zeer rijke club gegaan. Daarnaast is de selectie van ajax op dit moment ontzettend veel geld waard. De selectie van feyenoord bijna niets. Het verschil gaat dus nog groter worden. Als ajax ook nog aan het wk mee gast doen, dan levert dat ook minimaal 50 miljoen op. Kortom feyenoord staat er niet goed op. Er is volgens mij maar 1 oplossing en dat is vol inzetten op de jeugd en goed scouten. Het huren van spelers en dure middelmatige spelers maakt hrt alleen maar slechter. Ookal zal je met die spelers in eerste instantie beter presteren, maar op langer termijn is dit dodelijk. Ik hoop van harte dat feyenoord weer op het niveau komt dat feyenoord weer jaarlijks om de titel kan strijden. Met goed beleid kan dit, maar mwn zal geduld moeten hebben.

16 maart 2019 om 22:21

Financieel stonden ze toen ook al ver achter. Er waren grote schulden, nauwelijks een fatsoenlijke infrastructuur en de selectie kostte destijds geen drol.
Van dat kampioensteam moesten er 5 direct vervangen worden.
De jeugd loopt idd achter op ajax en psv, dat mag je vGeel zeker aanrekenen. Of er nu wel of geen geld destijds beschikbaar was om met een Jong team in de eerste divisie in te stromen laat ik in het midden. Er is momenteel echter nog geen oplossing gevonden (behalve zn slappe relaas van een paar dagen geleden).

16 maart 2019 om 22:25

@musi: ongeacht hoeveel tientallen miljoenen euro’s ajax ook meer heeft dan feyenoord en psv, ze kunnen nog steeds maar 3 punten per wedstrijd behalen.
Ten tijde van de Boer mocht Overmars zonder noemenswaardige investeringen wel 4x champions league prijzengeld bijschrijven. Zo slecht stonden ze er niet voor. Ze investeerden destijds gewoon nauwelijks.

16 maart 2019 om 22:28

Ijsmuts

Feyenoord heeft zeer zeker stappen gezet maar waar Ajax en PSV drie stappen zette, deed Feyenoord er slechts een. Garantie heb je zeer zeker niet in de voetballerij maar met geld kun je wel waarborgen dat je je elftal kunt versterken wannneer er zich acute problemen voordoen en accenten kunt leggen zoals Ajax en PSV dat kunnen. Een voorbeeld is Ajax. Die kunnen het spel aan tadic opgangen zoals het in Madrid deed. Het heeft een plan, A, B en C. PSV idem dito, al loopt het momenteel niet helemaal soepel. Feyenoord heeft enkel een plan A en vaak werkt dat al niet.

Ik denk dat het gat tussen de top 2 en Feyenoord nu al wel heel groot is maar dat dat, de komende jaren alleen nog maar groter gaat worden. Als ik zie met wat voor een project Ajax momenteel bezig is dan zie ik een duidelijke visie. Bij PSV zie ik die ook zeer zeker. Maar bij Feyenoord heb ik dat toch minder. Ik vraag mij soms af welke kant het nu eigenlijk op wil? Het gat gaat enkel nog maar groeien wanneer Van Geel het niet snel over een andere boeg gaat gooien.

16 maart 2019 om 22:35

Noem het wegwerken van de schulden, het opknappen van de infrastructuur en het behalen van prijzen maar kleine stappen...
ajax heeft momenteel genoeg geld, maar kunnen ze garanderen volgend jaar dezelfde kwaliteit weg te zetten? Lijkt me niet. Er zal een redelijke leegloop volgen. Voor Ajaxfans is het te hopen dat dat geld goed geinvesteerd wordt, maar zekerheid is er natuurlijk helemaal niet

16 maart 2019 om 22:45

@ijsmuts

Natuurlijk is de kans dat Ajax volgend jaar een vergelijkbaar elftal weet nee te zetten klein echter het verstandige beleid van afgelopen jaren en de focus op de jeugdopleiding garanderen wel dat Ajax ook volgend jaar om de titel strijd net zoals ze dat de komende jaren blijven doen.

16 maart 2019 om 22:51

Ijsmuts

Je moet het ook niet zien als een jaarproject maar meer voor de lange termijn. Het werkt in golven.

Dat Ajax volgend jaar terugvalt is zeker. Dat kun je niet opvangen. Zelfs real Madrid, de succesvolste club van de wereld kon het vertrek van Ronaldo niet opvangen. Die illusie moet je als Ajax zijnde ook niet hebben. Wat wel belangrijk is, is dat er na die leegloop nieuwe jongens komen die op de lange termijn weer staan. Het is een golfbeweging die Nederlandse ploegen hebben omdat zij simpelweg niet ieder jaar mee kunnen doen met de grote clubs in Europa omdat het dat geld niet heeft. Het is daarom ook bouwen, bouwen, succes en verkopen en dan begint het riedeltje weer van voor af aan. Nu is de kunst dat als je verkocht heb je zo snel mogelijk weer een nieuwe succesgeneratie neer zet. Die golf moet sneller en PSV en Ajax zijn veel sneller in staat om dat niveau weer op peil te brengen dan Feyenoord. De stuwing achter het eerste is bij PSV en Ajax momenteel veel krachtiger dan bij Feyenoord.

Feyenoord heeft een succesjaar gehad maar is daarna nooit meer op niveau gekomen ondanks de extra inkomsten die dat met zich meebracht. Dat bedoel ik aan te geven. Ik zie niet dat Feyenoord momenteel ergens aan bouwt terwijl ik dat bij PSV en Ajax wel zie. Die bouwen iets op en moeten het dan uiteindelijk verkopen. Maar heel snel hebben zij weer nieuwe leuke en frisse spelers. Dat heeft Feyenoord niet. Het blijft momenteel maar aanmodderen zonder dat het iets opbouwt.

Overigens vind in het wegwerken van de schulden en het neerzetten van een infrastructuur (weet niet precies wat je daarmee bedoelt) en het pakken van prijzen prima maar als je je levensader (de jeugdopleiding) verwaarloost is dat dweilen met de kraan open. Het een verbeteren en het ander laten verslonzen is het verschuiven van de problemen. Al moet ik natuurlijk wel toegeven dat het op orde brengen van de financiën altijd regel 1 in iedere organisatie moet zijn.

16 maart 2019 om 23:02

Ijsmuts ik zie je de periide onder de boer aanhalen, maar de periode dat ajax 4x kampioen werd terwijl het bezuinigde is niet te vergelijken. De andere topploegen lieten het vaak liggen en presteerden ook niet goed, waardoor je rond de 70-75 punten kampioen was. Echter is ajax steeds rijker aan het worden, kunnen betere spelers halen en psv groeit (betere spelers halen + grote talenten die doorbreken). Nu moet feyenoord bezuinigen in een periode waar de situatie rond de andere topclubs het tegenovergestelde is als toen. Ik zie feyenoord daarom ook niet snel weer kampioen worden en het gat weldegelijk groeien

16 maart 2019 om 23:25

We vergeten gemakshalve even dat Fey alles zet op het nieuwe stadionplan en het vernieuwde jeugdcomplex.uiteindelijk zal dat de start moeten zijn van iets moois.

17 maart 2019 om 00:12

@panfluitspeler

Het probleem is dat Feyenoord geen jong elftal heeft. De jeugd moet op hun 18de meteen instromen in het eerste elftal en dat is erg lastig. Ajax, AZ, Utrecht en PSV laten de jeugd rijpen in hun jong elftal in de Kkd. Ze stromen dan in het eerste elftal met veel prof wedstrijden achter hun kiezen. Dat versneld duidelijk de ontwikkeling van de jeugdspelers, kijk maar wat er bij AZ, Ajax en PSV allemaal doorgebroken is afgelopen jaren.

Wat Feyenoord nu wil gaan proberen is de beste jeugd bij Dordrecht te laten rijpen. maar die spelen niet hetzelfde als Feyenoord, die hebben niet de begeleiding die AZ, Ajax en PSV bieden aan hun jong elftallen. En uitgeleende spelers hebben ook geen baat bij het nieuwe jeugdcomplex. En tot slot, ze kunnen niet af en toe spelen in het eerste elftal gedurende het seizoen om te wennen als ze uitgeleend zijn.

Verder zet Feyenoord helemaal niets in op het nieuwe stadion, ze willen alleen de bespeler ervan zijn. Derde partijen, die nog onbekend zijn, moeten de boel gaan financieren. Maar wie krijg je zo gek om 100 miljoen euro aan achtergestelde leningen zonder rendement te leveren? Gaat dus niet gebeuren.

17 maart 2019 om 08:44

Panfluitspeler,

Ik zou mij daar als fan niet blind op staren. Alles valt en staat bij het hebben van een visie. Die is op dit moment ver te zoeken bij de club. In een nieuw stadion spelen is natuurlijk leuk maar je elftal gaat er echt niet beter van spelen. Als je dat wilt veranderen zal je het idee erachter moeten aanpassen anders word het slechts een lege huls.

Het vernieuwen van een jeugdopleiding vind ik altijd een prima zaak aangezien wij in Nederland niet kapitaalkrachtig genoeg zijn talenten te kopen. Dus dan lijden we ze zelf op. Alleen wat doe je met de talenten die nog niet ver genoeg zijn voor het eerste maar te goed voor de A1?

17 maart 2019 om 01:10

Het is gewoon de volledige directie en het bestuur. Tuurlijk van Geel ook, maar er structureel iets veranderen en dat is niet alleen een nieuwe trainer en van Geel weg. Alles moet weg en je moet gaan bouwen met mensen die een hart hebben voor de club!

17 maart 2019 om 01:24

Ben jij dom ofzo? Het draait niet om die van Persie. Het gaat hier om Feyenoord. Ze doen het als team. "Ik gun van Persie dit echt niet" slaat echt totaal nergens op. Feyenoord is trouwens gewoon een heel sterk team want anders winnen ze echt niet met 6 2 van Ajax. Dus ze kunnen zich wel goed noemen. Daarnaast hebben ze ook ervoor gezorgd dat PSV niet in de zekere positie was om de champions league te halen. Je hebt gewoon echt nog 0 inzicht. "Waardeloos zooitje ongeregeld" hoe kom jij erbij man?

17 maart 2019 om 01:24

Ben jij dom ofzo? Het draait niet om die van Persie. Het gaat hier om Feyenoord. Ze doen het als team. "Ik gun van Persie dit echt niet" slaat echt totaal nergens op. Feyenoord is trouwens gewoon een heel sterk team want anders winnen ze echt niet met 6 2 van Ajax. Dus ze kunnen zich wel goed noemen. Daarnaast hebben ze ook ervoor gezorgd dat PSV niet in de zekere positie was om de champions league te halen. Je hebt gewoon echt nog 0 inzicht. "Waardeloos zooitje ongeregeld" hoe kom jij erbij man?

17 maart 2019 om 01:24

Ben jij dom ofzo? Het draait niet om die van Persie. Het gaat hier om Feyenoord. Ze doen het als team. "Ik gun van Persie dit echt niet" slaat echt totaal nergens op. Feyenoord is trouwens gewoon een heel sterk team want anders winnen ze echt niet met 6 2 van Ajax. Dus ze kunnen zich wel goed noemen. Daarnaast hebben ze ook ervoor gezorgd dat PSV niet in de zekere positie was om de champions league te halen. Je hebt gewoon echt nog 0 inzicht. "Waardeloos zooitje ongeregeld" hoe kom jij erbij man?

17 maart 2019 om 01:24

Ben jij dom ofzo? Het draait niet om die van Persie. Het gaat hier om Feyenoord. Ze doen het als team. "Ik gun van Persie dit echt niet" slaat echt totaal nergens op. Feyenoord is trouwens gewoon een heel sterk team want anders winnen ze echt niet met 6 2 van Ajax. Dus ze kunnen zich wel goed noemen. Daarnaast hebben ze ook ervoor gezorgd dat PSV niet in de zekere positie was om de champions league te halen. Je hebt gewoon echt nog 0 inzicht. "Waardeloos zooitje ongeregeld" hoe kom jij erbij man?

17 maart 2019 om 01:24

Ben jij dom ofzo? Het draait niet om die van Persie. Het gaat hier om Feyenoord. Ze doen het als team. "Ik gun van Persie dit echt niet" slaat echt totaal nergens op. Feyenoord is trouwens gewoon een heel sterk team want anders winnen ze echt niet met 6 2 van Ajax. Dus ze kunnen zich wel goed noemen. Daarnaast hebben ze ook ervoor gezorgd dat PSV niet in de zekere positie was om de champions league te halen. Je hebt gewoon echt nog 0 inzicht. "Waardeloos zooitje ongeregeld" hoe kom jij erbij man?

17 maart 2019 om 01:24

Ben jij dom ofzo? Het draait niet om die van Persie. Het gaat hier om Feyenoord. Ze doen het als team. "Ik gun van Persie dit echt niet" slaat echt totaal nergens op. Feyenoord is trouwens gewoon een heel sterk team want anders winnen ze echt niet met 6 2 van Ajax. Dus ze kunnen zich wel goed noemen. Daarnaast hebben ze ook ervoor gezorgd dat PSV niet in de zekere positie was om de champions league te halen. Je hebt gewoon echt nog 0 inzicht. "Waardeloos zooitje ongeregeld" hoe kom jij erbij man?

17 maart 2019 om 01:24

Ben jij dom ofzo? Het draait niet om die van Persie. Het gaat hier om Feyenoord. Ze doen het als team. "Ik gun van Persie dit echt niet" slaat echt totaal nergens op. Feyenoord is trouwens gewoon een heel sterk team want anders winnen ze echt niet met 6 2 van Ajax. Dus ze kunnen zich wel goed noemen. Daarnaast hebben ze ook ervoor gezorgd dat PSV niet in de zekere positie was om de champions league te halen. Je hebt gewoon echt nog 0 inzicht. "Waardeloos zooitje ongeregeld" hoe kom jij erbij man?

Verdiende overwinning voor Willem II. Wat een afgang voor Feyenoord. Met deze selectie moet je deze thuiswedstrijd met minstens 3-0 winnen, toch? Wanneer wordt er eens ingegrepen? Het lijkt erop dat men tevreden is met een top-6 klassering en een incidenteel bekersucces. Ik zou meer eisen.

16 maart 2019 om 21:41

Hoezo met deze selectie? Deze selectie is ronduit dramatisch.

16 maart 2019 om 21:45

Hoeveel heeft deze selectie gekost en hoeveel kost het per jaar? Of denk jij dat deze uitslag normaal is? Inmiddels misschien wel.

16 maart 2019 om 21:39

Hoezo? Zat bij beide afgekeurde goals goed.

16 maart 2019 om 21:44

De VAR mag ingrijpen bij een clear foul. Geen clear foul aanwezig dus 3-3. Goal van Vilhena wordt afgekeurd maar er wordt niet eens naar gekeken door de VAR. De bal komt via de speler van Willem II daar, je kunt dit geen pass van Berghuis noemen. Twijfelgeval. Valt wel erg op dat ze bij bepaalde clubs de dingen zien zoals ze het zelf willen zien.

16 maart 2019 om 21:52

Nee hoor, ook alle doelpunten worden gecontroleerd door de Var. In dat geval is elke overtreding of buitenspel reden om een goal af te keuren. In dit geval was vasthouden duidelijk te zien op de beelden.

16 maart 2019 om 21:56

Dan gaan we dus maar nooit meer doelpunten uit indirecte standaardsituaties goedkeuren. Als ze hard genoeg zoeken vinden ze altijd iets.

16 maart 2019 om 22:02

Geen kwestie van zoeken, maar van controleren van een doelpunt. Daarom werd het vierde doelpunt van Willem II ook afgekeurd.

16 maart 2019 om 22:07

@richard

Met alle respect, de VAR hoefde niet zo lang te zoeken. Jorgensson maakte de overtreding op zijn directe bewaker. Hij ontnam hem de kans om de bal weg te koppen (let wel, wil niet zeggen dat hij hem weggekopt had maar nu had hij geeneens de kans meer).

16 maart 2019 om 21:39

Idd goal terecht afgekeurd

16 maart 2019 om 21:41

Waarom? Ajax is ook al enkele malen (terecht) 'genaaid'. Maar ik blijf er een voorstander van. Zeker in deze pot. Beide goals terecht behandeld.

16 maart 2019 om 21:47

No offence hoor, maar Ajax genaaid door de Var? Ik kan mij in de eredivisie oprecht niet een Var moment herinneren dat tegen Ajax besloten is.

16 maart 2019 om 21:49

Dan moet je beginnen met wedstrijden kijken van Ajax.

16 maart 2019 om 21:55

@ Moridin

Hmm...

Bekijk het woord 'genaaid' nogmaals a.u.b. Zie de '...'

Genaaid als zijnde het gevoel dat jij je genaaid voelt. En dat is ook zo als de VAR een besluit maakt in jouw nadeel. Valt nooit te ontkennen.

Echter, als je kijkt naar de eindresultaten voor iedere wedstrijd, kun je wel zeggen dat de 7 op 10 VAR besluiten een goed resultaat is. Dan is er 2 op 10 onterecht, zie de vele discussies die worden losgelaten op rare besluiten. En dan heb je die 1 op 10 besluiten, met als mooiste voorbeeld de bal wel of niet over de zijlijn van Ajax tegen Madrid in Bernabeu.

Dus ik herhaal mijzelf nog éã©n keer:

Ajax is ook al enkele malen (terecht) 'genaaid'. Maar ik blijf er een voorstander van. Zeker in deze pot. Beide goals terecht behandeld.

16 maart 2019 om 21:56

Noem er eens aantal? Ik zie trouwens vrijwel alles van Ajax, Feyenoord en Psv. En als het jou gerust stelt. Psv heeft ook de raarste var beslissingen in zijn voordeel.

16 maart 2019 om 21:56

AN34, misschien met voorbeelden komen. Dit is gewoon lullen in de ruimte.

16 maart 2019 om 22:03

Moridin, lees even wat XeqteR schrijft. Hij bedoelt dat er wel terecht werd ingegrepen maar dat het wel belazerd voelde.

16 maart 2019 om 22:04

@moridin

Volgens mij begrijp jij mij nog altijd niet XD - Maar goed het eerste voorbeeld wat in mij opkomt is er éã©n van beide:

Venlo vs Ajax. Waarin Ajax met 1-0 overwint in de Koel. Afgekeurde Venlo goal. Ajax wint in de slotfase d.m.v. penalty. Venlo wordt een rode kaart bespaart. Deze rode kaart is ook via de VAR nooit erkend, maar is later toegegeven door de scheids ( ik dacht Blom ) dat rood gegeven had moeten worden aan de schuldige. Ik weet zijn naam niet meer maar ik weet nog dat de Jong een flinke aanslag moest verwerken.

Verder ga ik er niet meer op in. Aangezien mijn eerste duidelijke uitleg ook wordt genegeerd. Goeie avond verder

16 maart 2019 om 22:05

Dank u Kyle66

Ik heb nog een keer geprobeerd, met een voorbeeld.

16 maart 2019 om 22:08

@xeqter; wat heeft ajax eigenlijk te maken met feyenoord-willem2?

16 maart 2019 om 22:16

Ik reageerde ook niet op jou, maar op AN34, anders zou mijn vraag toch nergens op slaan? Blijft lastig blijkbaar. Jij ook een fijne avond.

16 maart 2019 om 22:55

@ijsmuts

Xeqter schrijft: ‘Ajax is ook al enkele malen (terecht) 'genaaid'. Maar ik blijf er een voorstander van.‘

Met andere woorden spreekt hij zich uit als Ajacied, die zich wel eens genaaid gevoeld heeft door de VAR, maar er ondanks een voorstander van blijft. Het Is sec een reactie op de post van Richardmas die stelde: ‘Weg met de VAR zsm.’ Daarom hoeft het volgens mij ook niets te maken te hebben met de wedstrijd Feyenoord-Willem ll.

16 maart 2019 om 23:25

@Ijsmuts, precies zoals Buitenspelval hierboven al schrijft: XeqteR reageerde op Richardmas die zei dat de VAR weg moet. Ter onderbouwing dat hij juist blij is met de VAR haalt hij Ajax erbij.

16 maart 2019 om 23:32

Lijkt me niet echt relevant wat een Ajacied heeft ervaren tijdens vvv-ajax in een topic onder feyenoord-willem2 toch?

16 maart 2019 om 23:38

@ijsmuts

Ik begrijp jou rondvraag hierover. Echter, ik gebruikte het alleen als onderbouwing omdat ik dacht dat iemand mij niet had begrepen.

Normaliter doe ik dit soort dingen niet. Maar ik vind het persoonlijk erg kwalijk als men de VAR weg wuift op basis van non-argumentatie. Zeker als het een nadelige beslissing betreft. En om aan te duiden dat mensen niet te kortzichtig moeten zijn, haalde ik uiteindelijk via-via het voorbeeld van vvv-ajax naar voren.

Het is te hopen dat Feyenoorders nu niet allemaal 'doordraaien' en de VAR verstoten. Wij moeten er juist voor zorgen dat dit goed beargumenteerd kan blijven met voorbeelden, zodat men ook even die roze bril kan afzetten en goed kijkt dat iedere club voordelen en nadelen heeft hieraan.

Maar het is wel zo dat sinds de VAR er héél veel situaties zijn gerectificeerd die in het verleden niet gezien of foutief zouden zijn. En dit dus ook vaak als doorslaggevend werd beschouwd.

Dus nogmaals (on topic):

Goede beslissingen van de Var. Lange leve de Var!

17 maart 2019 om 08:18

Waarom zouden feyenoorders de var verstoten en doodraaien? Hoe simpel wil je een groep wegzetten?

17 maart 2019 om 08:51

Het ongeloof was groot gisteravond in de Kuip Ijsmuts, zodoende snap ik zijn redenatie wel maar doordraaien en verstoten is overdreven. Was zoals het was, terecht afgekeurd.

16 maart 2019 om 21:41

@Richardmas: waarom? Omdat het ‘t spel eerlijker maakt? VAR had beiden keren gelijk.

16 maart 2019 om 21:41

Volkomen terecht afgekeurd. Lastig he, als het voetbal eerlijker wordt en het in je nadeel uitpakt.

16 maart 2019 om 21:42

Beiden beslissingen waren juist, dus VAR heeft goed zijn werk gedaan.

16 maart 2019 om 21:47

Het kuip vrees is voorbij met de VAR en er worden nu goals afgekeurd

17 maart 2019 om 08:54

Slap en sneu. VAR deed zn werk en was correct in zn beslissing. Heeft niets met instelling van het team te maken wat nog zwakker was dan jouw reactie.

16 maart 2019 om 22:14

@richardmas.....misschien de regels nog ff doorlezen. Elk doelpunt wordt gecheckt en als dat doelpunt niet terecht is dan grijpt de var in. Logisch ook.

Knappe overwinning van Willem II. Verdediging van Feyenoord was erg zwak vandaag, het komt niet vaak voor dat ze thuis drie goals incasseren. Het begint wel een rampseizoen te worden voor Feyenoord.

17 maart 2019 om 00:30

Komt Jaap Stam nou als verdediger of als trainer naar Feyenoord. Wat een waardeloos zooitje toch achterin.

17 maart 2019 om 00:44

Ik zou het toch breder willen zien. Met van Persie voorin wordt er weinig druk gezet, veel minder dan wanneer je met Jorgenson zou spelen. Van persie heeft maar een zeer beperkt loopvermogen. Daar begint het al mee. Verder is van Persie ook niet de snelste meer, dus hoeven de centrale verdedigers ook niet erg bang te zijn om teveel ruimte in hun rug weg te geven dus kunnen zo doordekken indien dat nodig is.

Verder zie ik maar weinig creativiteit op het middenveld. Feyenoord kan maar moeilijk verrassende aanvallen opzetten. Tegenstanders kunnen vrij makkelijk achterin de boel dicht zetten en Feyenoord komt er bijna niet doorheen. En in de omschakeling kunnen ze dan snel counteren waardoor Feyenoord achterin meteen on druk komt te staan. En ja, dan zie je ze achterin regelmatig blunderen.

Het is dan vrij makkelijk om naar de verdedigers te wijzen maar de rest van het elftal maakt het voor hun nou ook niet bepaald makkelijker.

Feyenoord schaam je. Echt een schandalige vertoning - en terecht dat de punten naar Tilburg gaan.

Lekker Willem II. Knappe prestatie om in de Kuip te winnen. En alles maar gooien op de beker. Nu gaan ze waarschijnlijk nog niet eens 3de woorden.

Martin rot op! Martin rot op!

16 maart 2019 om 21:42

Gio kan 11 spelers opstellen die allen beter zijn dan die van koster... en wederom gaat hij onderuit tegen een team met minder materiaal. Onderbouwde kritiek op vGeel is prima, maar hij is niet diegene die dit team zo zwak laat voetballen

16 maart 2019 om 21:43

Hij is wel degene die voor het aankoopbeleid verantwoordelijk is en de spelers die hij haalt presteren ver ondermaats.

16 maart 2019 om 21:49

Van Geel is er niet voor om ze te laten presteren. Daar is Gio voor. Wat is volgens jou de functie van Gio?

16 maart 2019 om 21:49

Je zegt het goed. Presteren ondermaats. Je zou verwachten dat ze beter kunnen, dus heeft IJsmuts gewoon een punt.

16 maart 2019 om 21:50

@FR-4life
Zoals ijsmuts zegt, Gio kan 11 betere spelers opstellen duss dat mag in deze wedstrijd het probleem niet zijn.

16 maart 2019 om 22:22

Cuco martina gehaald, maar hij speelt wedstrijd na wedstrijd heel zwak

16 maart 2019 om 22:26

Klopt. Het alternatief Nieuwkoop is na een leuke start helemaal weggezakt (onder gio) de laatste jaren

Bah, zo lamlendig. Weet niet wat Martina hoort toe te voegen, ik zie het in ieder geval niet.

16 maart 2019 om 22:25

Best knap dat het gelukt is om een slechtere speler dan Diks te huren. Chapeau Martin

17 maart 2019 om 09:03

Best knap van Gio en staff om een mentaliteit van lik me vessie in het elftal te proppen. V Geel stelt ze niet op, traint ze niet.... zo makkelijk weer.

Lekker Willem II. Knappe prestatie om in de Kuip te winnen. En alles maar gooien op de beker. Nu gaan ze waarschijnlijk nog niet eens 3de woorden.

16 maart 2019 om 21:41

Mag toch hopen dat Ajax morgen gewon van AZ wint. Schade voor Feyenoord blijft dan beperkt tot wat ego schade.

16 maart 2019 om 21:42

Dat hoop ik ook maar 3 punten is te doen. Feyenoord moet over 2 weken naar Utrecht dan kan AZ langs zij komen

16 maart 2019 om 21:44

Gelukkig hebben we ook al 11 jaar op rij niet weten te verliezen bij Utrecht. Ook een mooi record dat door Gio verbroken gaat worden.

16 maart 2019 om 21:48

Feyenoord in uitwedstrijden is geen succes in 2019

16 maart 2019 om 21:50

Leuk en aardig, maar AZ gaat ook niet alles winnen.

16 maart 2019 om 21:58

Een geluk Feyenoord ook niet.

16 maart 2019 om 22:16

Dus het wordt een wedstrijdje wie doet het het minst slecht. Daar valt dus niks over te zeggen. Daarbij moet AZ nog alle topwedstrijden afwerken.

16 maart 2019 om 23:44

Vanwaar al deze haat op Feyenoord? Wil je dat ze zó graag 4de worden? Ben je dan helemaal happy. Stop die negativiteit in je eigen clubje, misschien komt er dan wat positiefs uit.

17 maart 2019 om 07:01

Geen enkele Ajacied FRTorres.. echt helemaal niemand. Iedereen hunkert naar de landstitel.

17 maart 2019 om 08:22

Dit verzin je gewoon ter plekke. Heb echt nog nooit een Ajacied gezien die tevreden is met een 2e plek hoor

Het begint echt gênant te worden. Hoe kan je nou verlangen om mee te doen met de titel en als dat niet lukt het seizoen als niet geslaagd beschouwen met zulke spelers? Heeft met mentaliteit te maken? Wat een onzin. Als je thuis niet kan winnen van Willem 2 met alle respect heeft dat toch niks met mentaliteit te maken. Ze mogen blij zijn in de top 5 te eindigen met deze puinhoop.

Die commentator was nog het meest lachwekkend van de gehele avond, die zat nog net niet te huilen toen de de 2-3 viel..

Feyenoord heeft dan mazzel dat AZ morgen tegen Ajax speelt en zij daardoor de 3e plaats voorlopig nog vasthouden.

16 maart 2019 om 21:43

Het is maar hoe je het bekijkt.. ze konden uitlopen op AZ maar verpesten het alsnog zelf wel.

16 maart 2019 om 21:52

Wie zegt dat Ajax wint? Kan een mooi potje gaan worden morgen. Jammer van Feyenoord begint inderdaad wel een beetje zielig te worden. Willem 2 heeft leuke spelers en durven ook te voetballen. Best knap na het verliezen van Sol ook. Die Isak is best een leuke speler zeg.

Feyenoorder ben je niet voor je plezier.

16 maart 2019 om 21:43

Dat zeg ik al mijn hele leven. Daarom ook voor Ajax. Dat is een feestje!

16 maart 2019 om 21:48

Je hebt ook zoveel kunnen vieren de afgelopen jaren!

16 maart 2019 om 21:52

"Kansloze provocatie weer" (zoals je zelf hierboven op iemand anders hebt gereageerd). Hoe bedoel je hypocriet?

16 maart 2019 om 21:53

Als het om mooi voetbal gaat, juist wel.

16 maart 2019 om 21:58

Wie de bal kaatst

16 maart 2019 om 22:32

Voor mooi voetbal moet je kijken naar buitenlands voetbal

16 maart 2019 om 23:27

Heb je Ajax niet zien spelen in Europa?

16 maart 2019 om 23:40

YIDDO het leven is een groot feest toch. Als je maar geniet😂

17 maart 2019 om 07:03

Je neemt het allemaar wel heel ernstig FRTorres, gaat het een beetje?

17 maart 2019 om 00:27

Wilde je dan graag ruilen met een supporter van bijvoorbeeld Nac? Relativeer het even, ik heb mijn club destijds naar de knoppen zien gaan (veendam) en voor mij komt het ongeveer over alsof iemand na de wedstrijd Real -Ajax zou zeggen dat je al Real aanhanger zou zeggen dat je dat ook niet voor je plezier bent.

Wat een deceptie. Hoe makkelijk Willem II er door heen liep is veelzeggend.
Ben er wel even klaar mee.

Schande vilhena die 2keer gewoon staat te kijken. En dan laat tie hem gewoon staan ook nog rot op . mvg kan ook weg aub zo snel mogelijk zo snel mogelijk een bezem erdoor heen een hoop kunnen vertrekken.

Goede motivatie voor AZ morgen. Winnen voor de derde positie!

16 maart 2019 om 21:48

Wout komt ook nog even afscheid nemen en zal vast ook even wat doorzettingsvermogen en mentaliteit de kleedkamer in gooien.
Ligt aan de opstelling/instelling van Ajax ben ik bang morgen.

Ik heb echt medelijden met Gio. Goeie gozer die echt zijn best heeft gedaan. Als je de 2e en 3e ziet van w2,... Dat is gewoon bagger verdedigd, is de coach daar dan verantwoordelijk voor??

Hoop dat Stam hier wat aan kan veranderen, en dat er echt flink doorgeselecteerd wordt!!!

16 maart 2019 om 21:59

Ja want de coach stelt de spelers op. De coach laat aan het begin van de zomer weten aan de TD in welke spelers hij het ziet zitten. Na zoveel jaar de trainer te zijn, is Gio op alle fronten verantwoordelijk. Dat is hij wanneer Feyenoord kampioen wordt maar ook wanneer Feyenoord een drama seizoen draait.

Tja ... zo slecht begin je niet en voor rust zelfs bij vlagen aardig voetball en een aantal kansen.
Wat er daarna gebeurt (eerste goal sta je natuurlijk ook te slapen) in de verdediging bij die twee goals en in aanvallend opzicht komt er geen bal meer aan (larson). Je roept het onheil over jezelf af.

Je zou verwachten dat Feyenoord niet dieper kon zinken. Maar het kan dus toch. 2x voor komen in eigen huis tegen Willem2 en dan nog verliezen. Je kan gaan analyseren, maar dat is zinloos. Het is gewoon een schande

Beter gifbeker geheel leeg, totaan laatste drup. Kut voor Gio en RvP. Maar er is zoveel ‘ziek’ daar binnen en rondom het Rdamse. “Geen woorden maar Daden” is al lang nergens op gebaseerd.

Poeh wat uiterst pijnlijk dit. De manier hoe de goals ook vallen voor Willem 2. Pff. Lijkt me moemakend voor een supporter.

Als je denkt in de westrijd op de tegenstanders helft met toornstra dat wel lukt kan je beter cokcu laten staan die kan wat in de kleine ruimte. Haal gewoon is villena eraf die bakt er niks van.

Wil iemand hier mij uitleggen op basis van wat Tapia al 3 jaar wordt genegeerd ? Op basis van wat moest Clasie zo nodig worden gehaald en Tapia worden verhuurd ?
Één van de zeldzame goede aankopen van Van Geel en hij heb geen serieuze kans gekregen van die van Bronckhorst. Op basis van wat ?
Onbetwist basispeler bij Peru en beste speler tegen o.a. Argentinië en Brazilië, beste speler van het veld in de CL vorig seizoen en nu veruit de beste speler van Willem 2...
Kom nu niet aan met dat lulverhaal dat die er niets van kan !

Ik pleit er nog maar eens voor om van Bronckhorst vroegtijdig weg te sturen want hij gaat dit niet meer op de rails krijgen de rest van het seizoen. Onder van Bronckhorst loop je (wéér) Europees voetbal mis ! En dat moet je ten koste van alles voorkomen !!

16 maart 2019 om 21:57

En wie zou er dan trainer moeten worden? Ik zou het eerder de spelers kwalijk nemen dan Gio.

16 maart 2019 om 22:04

Laat van Gastel het seizoen maar afmaken. Hij wordt intern gezien als betere trainer dan van Bronckhorst. Het was ook de bedoeling dat van Gastel hoofdtrainer zou worden 4 jaar geleden maar omdat ze bang waren voor beschadiging en van Gastel als clubicoon zijn leven lang willen behouden, hebben ze van Bronckhorst toen aangesteld.

Ik zou dus lekker van Gastel de resterende 9 wedstrijden laten doen, je heb niets te verliezen en alles te winnen.

16 maart 2019 om 22:08

Dat zou toch vervelend voor Gio zijn. Zo'n afscheid verdient hij niet als je kijkt naar hetgeen hij Feyenoord heeft gebracht.

16 maart 2019 om 22:16

Persoonlijke sentimenten spelen geen rol hierin. Niemand is groter dan de club.

16 maart 2019 om 22:23

Hij verdient het misschien niet, maar zoals Raubath zegt moet je denk ik wel ingrijpen. Dit komt zo niet meer goed en Europees missen zou een ramp zijn. Het belang van Feyenoord gaat boven eventueel respect voor Gio.

16 maart 2019 om 22:30

Natuurlijk is niemand groter dan de club, maar hij heeft wel het eerste kampioenschap in 18 jaar gegeven.

16 maart 2019 om 22:14

Zeer mooi verwoord Raubath.
Voor mij is het tevens een compleet raadsel waarom deze potentiële leider van het Feyenoord middenveld geen kans krijgt :/

Zoals ik al vaker heb gezegd.
Feyenoord kan er alleen staan tegen ajax en psv.
Is gewoon een feit

Zouden Feyenoorders morgen hopen dat Ajax wint? Dat Willem II is niet te onderschatten kennelijk.

16 maart 2019 om 21:53

Lijkt me logisch toch?

16 maart 2019 om 22:23

Mijn manager zegt dat hij nog liever degradeert.

17 maart 2019 om 00:29

IK hoop op een leuke pot en dat de beste wint.

16 maart 2019 om 22:00

ik iniedergeval wel.

Als liefhebber van de Eredivisie en liefhebber van de club Feyenoord is deze nederlaag echt een zegen! Zoals het ook een zegen is dat Feyenoord eindelijk een keer wel uit de beker is geknikkerd. Waarom? Omdat er geen enkele reden meer is voor Feyenoord om Martin van Geel aan boord te houden. Tijdens de wedstrijd werd al geschreeuwd om zijn hoofd en niet onterecht. Onlangs hoorde ik Arno Vermeulen de TD verdedigen met een aantal armzalige argumenten. Feyenoord schreef dankzij Van Geel weer zwarte cijfers - bedank daar vooral de Vrienden van Feyenoord voor - hij bracht de club o.a. Graziano Pelle - bedankt daar vooral Koeman en zijn vakantiekeuze voor - en Feyenoord werd in zijn termijn eindelijk weer eens kampioen. Dat laatste mag dan waar zijn (hoewel ik nog steeds vind dat een aantal arbitraire beslissingen in de Kuip bedenkelijk veel in het voordeel van Feyenoord uitvielen dat seizoen), maar wat Van Geel vooral bracht was een aaneenschakeling miskopen, een volledig op Eredivisie-gerichte scouting en het willens en wetens mislopen met argumenten vanwege financiële motieven terwijl hij wel de knip trok om spelers als Haps, St. Juste en Larsson te halen. Bovendien minacht de man de totale buitenwacht van Feyenoord door doorlopend te weigeren zich te committeren aan de verplichting van mediaoptredens. Ik vraag me werkelijk af wat Martin van Geel nog meer moet doen en laten om ontslagen te worden. Onder deze man geen doorstroom van de jeugd, geen doordachte transfers, geen doorontwikkeling en dus geen lucratieve doorverkoop, geen vernieuwing, geen beleid en geen visie en vooral geen vooruitgang.

Laat Feyenoord zichzelf een lol doen. Verzoek deze man nog vanavond op te stappen en pleeg een belletje naar Twente om Ted van Leeuwen eindelijk zijn welverdiende kans in de top van Nederland te gunnen.

17 maart 2019 om 15:10

Haps, Stjuste en Larsson werden gezien als goede aankopen destijds, niemand die er over twijfelde en alle lof ging naar van Geel. Ik vind Haps overigens nog steeds een toegevoegde waarde, maar dit terzijde. Er gingen aardig wat spelers weg en de spelers die er voor terugkwamen leken zo slecht nog niet. Van Geel deed wat hij moest doen, alleen niet meer dan dat. Hij had moeten investeren in een scoutingsapparaat, want daar ligt een groot probleem. Haps is een goede speler, maar Ajax scout Tagliafico voor 2 miljoen minder. Van Geel lijkt alleen naar spelers te kijken die een 'link' met NL hebben.

Desalniettemin denk ik dat het probleem bij de coach ligt. Die vraag om spelers. Gio heeft geen enkele speler daadwerkelijk beter gemaakt. Hij houdt liever vast aan Botteghin en VD Heijden dan dat hij Geertruida een kans geeft. Sowieso hebben van alle talenten die uit de jeugd doorstroomden er maar twee een kans gekregen. Als de trainer liever Diks of Martina huurt ipv, de jeugd een kans te geven, zou ik ook weggaan als talent. En het veldspel is al 4 jaar niet om aan te zien. Daarnaast is er geen plan B.

Volgens mij is GIO een schat van een vent en moet hij door de voordeur vertrekken, maar ik had liever een degelijk en goed voetballend elftal nu gezien dan al die prijzen.

18 maart 2019 om 16:47

Dat is nu juist het punt. De publieke opinie is onder aanvoering van juist objectief geachte media en de heren voetbalanalytici zo instabiel als het maar zijn kan. Dagkoersen. Een TD moet zich daar niet door laten leiden; die moet intensief doorscouten en met statistieken beargumenteerd krijgen waarom een speler iets aan Feyenoord toevoegt. Als het alleen op basis is van vijf wedstrijden achter elkaar goed spelen, kun je wel elke Jan Lul aanstellen als technische directeur. Maar helaas is Feyenoord met die bril op wel aan Tapia, Amrabat, Ayoub en tot overmaat van ramp de populistische keuze om Jordy Clasie terug te halen en had Van Geel in de Kuip al vier jaar in Bakircioglu zijn grootste miskoop rondlopen. intussen weigerde Van Geel na het kampioensjaar door te selecteren, terwijl je op je sokken aan kon voelen dat Botthegin en Van der Heijden de tand des tijds niet lang zouden doorstaan. En Haps? Dat leek leuk, maar een beetje geschiedeniskennis leert ook dat AZ-spelers nooit iets toevoegen aan een top 3-club. Haps is daarop geen uitzondering, zo hebben we afgelopen zaterdag gezien. Die brak bijna zijn heup toen Isak kinderlijk eenvoudig langs hem snelde.

De vergelijking van Arno Vermeulen met Tagliafico als tegenvoorbeeld vind ik overigens flauw en gezocht. Ajax sloeg bijna 9 miljoen kapot voor twee rechtsbacks die zelfs in de keuken van de Arena niet eens mee kunnen en met Dijks was het enkele seizoenen geleden evenmin erg gelukkig. Alsof Ajax het voorbeeld is van goede backs halen. Niettemin is het wel zorgelijk dat onder Van Geel elke investering in de scouting en de jeugd te veel is of te laat komt, als het er al van komt.

Lekker verdedigd door villhena staat gewoon te kijken top gedaan waardeloos zeg

Wat een teleurstellend jaar is dit. Uitschakeling in Europa dit jaar was na de 10-0 tegen PSV de grootste teleurstelling van de afgelopen 25 jaar.
Gio is een fijne man maar als trainer schiet hij tekort.
Even de jaren op een rij:
1: Dick Advocaat moet Gio te hulp schieten na 7 nederlagen. Beker red het seizoen.
2: Titel
3: je doet niet mee voor de titel. Voetbal is niet om aan te gleuren en tactisch worden vele fouten gemaakt door Gio. Beker red het jaar.
4: vroege uitschakeling in Europa door Fc bal op het dak. Voetbal niet om aan te gleuren, tactisch worden vele fouten gemaakt door Gio.

Koeman pakte wel geen prijzen met Feyenoord maar ik heb genoten van het spel onder Koeman. Altijd druk op de bal en naar voren. Lekker aanvallend en durfen te voetballen.

Winterstop halen wij Martina. Sorry hoor maar zulke spelers voetballen in elk dorp in Nederland. Wat een drama speler. Vilhena echt die breng ik vanavond og weg op de fiets naar een andere club. Wat een domme voetballer is dat. Hij ziet het niet daarom altijd tikkie terug.
Gaat niet goed komen dit jaar mbt 3e plek.

Wat Ajax niet lukte, lukte Willem 2 wel. Ze speelde Feyenoord gewoon even van de mat. Prima gedaan hoor. Kan leuk worden bij de Knvb finale straks.

17 maart 2019 om 00:50

Dat lukte Ajax anders ook gewoon hoor in haar laatste wedstrijd in de Kuip.

Beker finales zijn altijd leuk, in een finale heeft elke ploeg kans, denk maar eens de finale Ajax-PEC van enkele jaren geleden.

En dan nog lees ik reacties op internet van supporters die er weer een andere club bij halen bij dat Var moment bij de 3-3. Dat doelpunt is terecht afgekeurd net zoals die van Willem II.

De enige hoop voor dit trouwe Feyenoord legioen is vandaag nog afscheid nemen van de technische staf en dan vooral van Geel die niet verder gekomen is dan spelers voor de bank. En ook afscheid nemen van die huurlingen. Als je ook een Clasie ziet dit kan echt niet meer. Grootverdieners met een air. Bouwen aan een nieuw elftal en ophouden met te denken dat je aan kan sluiten bij een PSV of een Ajax. Van Geel heeft Feyenoord naar de filistijnen geholpen.

Voor een beursgenoteerd bedrijf heb je wel een erg matig bedrijfselftal tot je beschikking!

Buiten het feit dat gio in die paar jaar tijd er geen fatsoenlijk positiespel heeft bijgekregen...... moeten de spelers zich ook kapot schamen met hun motivatie problemen....

16 maart 2019 om 22:50

Ik vind dat Van Geel onterecht hard wordt afgerekend. Weinig tot geen middelen....toch aardig wat seizoenen een prima spits geregeld. Hoop moeten hebben op transfervrije speler en spelers uit de subtop/middenmoot die hopelijk aanhaken. Door de schulden status verloren en uiteindelijk Fer en Wijnaldum nog redelijk verkocht. Jongens als Amrabat, Ayoub, Tapia en Larsson leken prima aankopen maar worden door de coach niet of verkeerd ingepast. Terwijl een faalhaas als Basircikoglu kans op kans kreeg. Had allemaal zoveel beter moeten worden begeleid. 1 seizoen waarin Gio het op een rij kreeg. Nu wordt er kapitaalvernietiging gepleegd op Jorgenssen. Terwijl een zwakke Berghuis altijd speelt. Het valt niet meer te rijmen. Dan nog een gemoedelijke Landzaat erbij voor de ploeg. Gaat niet werken, joh. Van Gastel hoopt er tig jaar bij te blijven hangen als assistent. Opstaan en ergens als hoofdcoach beginnen. Als club altijd maar die ene assistent erbij houden? Dan moet ie zich wel moeten kunnen en durven maken voor de eigen jeugd. Die jeugd die ons toen er echt geen geld was ook al uit de brand hielp. Ook later viel er meer uit te halen. Een Burger had al veel meer gebruikt kunnen worden...al is het maar in de makkelijkere potten...later in de wedstrijden. Er wordt niet gebouwd aan verbetering van de jeugd....extra nodig omdat je geen noemenswaardig jong Feyenoord hebt. Nu wordt Dordt de hoop voor zulke jongens. Van Geel bepaalt niet in zijn uppie dat er geen jong Feyenoord is. Transfertechnisch is ie al jaren met handen gebonden. De coaches vallen met nu al lange tijd tegen.

16 maart 2019 om 23:16

Die 30 miljoen uit cl was niet genoeg? Gwn over de balk gesmeten aan miskopen

17 maart 2019 om 03:15

Van Geel heeft nooit 30 mil uitgegeven aan inkopen....ja, misschien sinds hij er zit al die jaren. Kortzichtigheid troef....zo ook bij de veroordeling van Jorien van de Herik destijds. Nee, mensen veroordelen moet wel gebaseerd zijn op feiten...niet op een gecreeerd beeld op basis van stemmingmakerij. Van Geel had heus wel links en rechts iets beter aan kunnen pakken, ik wil alleen wat nuance brengen in de papegaai kritiek die ik hoor. Noem maar een TD die het allemaal beter zou regelen. Al zijn voorgangers wisten pas echt miljoenen te vergooien.

Wow, onverwacht en tot verwacht!! Gelukkig heb ik op me toto Willem ll gezet. Had het al 'n beetje zien aankomen. Echt een wisselvallige ploeg Feyenoord.

Die Tapia won gewoon elk duel op het middenveld ... ultieme revanche !!!

Nou weer een kans voor az om eroverheen te gaan. Zou AZ dan eindelijk een keer met de druk om kunnen gaan?

De tweede goal van Willem II was wel typerend voor dit Feyenoord. Doen echt helemaal niks en kijken ernaar. Schaamvolle vertoning vandaag (vooral in de tweede helft) van dit Feyenoord.

Die Van Persie zit echt na elke gemiste kans zijn neus te snuiten

17 maart 2019 om 00:53

Het is inderdaad onbegrijpelijk dat Jorgenson op de bank zit terwijl voorin van Persie het grootste gedeelte van de wedstrijd nauwelijks meedoet. Op deze manier komt Jorgenson, de man die Feyenoord veel meer prijzen bezorgde dan van Persie, maar niet in vorm terwijl van Persie er straks mee stopt.

Hetzelfde geldt voor huurling Clasie. Speelt wekelijks, laat maar bar weinig zien terwijl Feyenoorders die ook na dit seizoen onder contract staan, op de bank zitten te verpieteren.

Onbegrijpelijk beleid. Feyenoord speelt voor spek-en-bonen de rest van het seizoen. Stel dan de spelers op die het volgend jaar voor je moeten doen.

Ik begrijp dat gemekker van al de Feyenoordsupporters niet. Na die geweldige overwinning van 6 - 2 tegen Ajax was het seizoen voor hun toch al zeer geslaagd. Waarom dan nog zeuren?

Misschien was Feyenoord een beetje moe?

Ik krijg steeds meer medelijden met de supporters van dit zooitje ongeregeld. Je zult maar supporter zijn van Feijenoord en de ene week getrakteerd worden op een geweldige sprankelend team dat Ajax vernedert in de Kuip, maar dat een paar weken later in eigen huis verliest van Willem 2.
Vreselijk

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren