Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Het zou een behoorlijke afgang zijn als Ajax weer geen kampioen wordt’

Laatste update:

Ajax is volgens twaalf toonaangevende voetbaljournalisten de torenhoge favoriet voor de landstitel. Vorig seizoen voorspelden vijf prominenten de landstitel van PSV, maar dit jaar worden de regerend landskampioen, Feyenoord en AZ kansloos geacht. “Ik denk dat het verschil met de nummer twee zomaar tot een punt of twintig kan gaan oplopen. Ajax wordt onbedreigd kampioen”, vermoedt Jeroen Grueter van Studio Sport, in zijn prognose in de Seizoengids van Voetbal International.

Jan Joost van Gangelen van FOX Sports denkt daar net zo over. “Ajax moet de titel veroveren, anders kunnen Edwin van der Sar en Marc Overmars hun biezen pakken.” Willem Vissers verwacht een opwindende strijd om de landstitel, al denkt hij dat de schaal hoe dan ook naar Amsterdam zal gaan. “Mijn vertrouwen in trainer Erik ten Hag is niet overdreven groot, met name omdat ik hem niet zo vind passen bij Ajax, maar de clubleiding heeft het succes gekocht, mede om de eigen positie te redden.”

“Het zou een behoorlijke afgang zijn als Ajax met zoveel investeringen weer geen kampioen wordt”, vindt de journalist van de Volkskrant. Valentijn Driessen deelt zijn mening. “Ajax wordt normaal gesproken eens in de drie jaar kampioen en met dit materiaal zeker”, stelt de chef voetbal van De Telegraaf. Taco van den Velde denkt dat PSV de concurrentiestrijd met Ajax aan kan gaan, maar niet meer dan dat. “PSV maakte een sterke indruk in de voorbereiding maar de selectie van Mark van Bommel is vrij smal.

“Als PSV zich ook plaatst voor de Champions League kan dat een probleem worden. Maar als er voor 1 september nog enkele versterkingen bijkomen acht ik ze in staat de concurrentiestrijd met Ajax aan te gaan”, besluit de journalist van Voetbal International. Ajax en PSV spelen zaterdag thuis tegen respectievelijk Heracles Almelo en FC Utrecht. Een dag later gaat Feyenoord op bezoek bij De Graafschap en is AZ gastheer voor NAC Breda.

Denk jij dat Ajax de landstitel gaat winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
10 augustus 2018 om 12:38

“Ik denk dat het verschil met de nummer twee zomaar tot een punt of twintig kan gaan oplopen. Ajax wordt onbedreigd kampioen”

Dit komt niet echt uit Ajax-kamp, maar geeft wel weer aan hoe de media Ajax zwaar overschatten. Naast dat het belachelijk is om te denken dat Ajax zoveel sterker is dan Psv. Is het ook gewoon dom, aangezien PSV afgelopen jaar niet eens 20 verliespunten had. Zelfs als Ajax opeens zo goed is als Barcelona gaan ze niet op 20+ punten van PSV eindigen.

10 augustus 2018 om 08:23

Alsof ze bij Ajax staan te schreeuwen dat ze op 20 punten voorsprong eindigen. 20? Hoe dan? Lekker aan de poten zagen weer. Om vervolgens te gaan wijzen mocht t echt misgaan.

Als we met een war-selectie en een rot jaar nog steeds mee doen voor kampioenschap tot laatste paar weken moeten we er nu natuurlijk vol voor gaan. Tis alleen niet zo dat omdat Ajax nu voor veel geld heeft ingekocht, PSV of wie dan ook automatisch punten laat liggen ergens. Bedoel... die halen de punten ook gewoon binnen. In deze tijden mogen we als Nederlandse top club geen enkele tegenstander onderschatten. Ook niet met een Tadic Ziyech en wie ook. Elke westrijd moet op 120 procent. En dan is er een grote kans dat we m dit jaar wã©l pakken.

10 augustus 2018 om 08:50

Dit soort berichten werkt alleen maar in het voordeel van Psv. Wat denk je dat dit met druk bij Ajax doet, met al die jonkies ook. Kwalitatief vind ik PSV misschien wel sterker op dit moment.

10 augustus 2018 om 08:59

Het werkt in het voordeel van PSV dat journalisten Ajax als favoriet aanwijzen. Sorry maar die zie ik niet. Net zoals dat ik niet zie dat PSV kwalitatief sterker is dan Ajax. Verre van zelfs, bijna elke positie heeft Ajax een betere speler en een veel betere bank.

10 augustus 2018 om 09:12

Helemaal goed gezien. De druk op Ajax is immens hoog. Dan zijn er mensen nog zo dom om Ajax af te rekenen op dergelijke uitspraken...

10 augustus 2018 om 09:38

Eh op welj gebied zijn ze kwalitatief sterker?

10 augustus 2018 om 09:46

@frgioo

Ik denk dat het wel mee valt. Er wordt zo vreselijk veel geschreven en gezegd, daar zijn die clubs en spelers echt niet mee bezig. PSV niet en Ajax niet. Die gaan gewoon lekker trainen en aan hun spel werken. Ajax ziet zelf ook wel dat ze nu een keer moeten gaan presteren, daar hebben ze Valentijn Driessen en Jeroen Grueter echt niet voor nodig.

10 augustus 2018 om 11:39

Je moet wel blind zijn om niet te zien dat Ajax enorm heeft ingekocht en gewoon de beste selectie heeft van alle clubs. Wees blij dat de druk bij hen ligt en PSV in de luwte kan opereren. Alles mag en niets hoeft dit jaar bij PSV onder de nieuwe trainer, dat is toch ideaal???

Hahaha de media wat een grap en maar blijven zagen aan de stoelpoten. Zo een beetje tot het zielige af zelfs. 20 punten verschil grappenmakers. Ajax heeft het beste ingekocht maar dat geeft geen enkele garantie.

10 augustus 2018 om 07:22

Zo ongefundeerd ook die conclusies. Overnars heeft een topselectie afgeleverd. Dat kon hij, omdat hij de club eigenhandig in een financieel positie heeft gemanouvreerd waarin dat mogelijk is geworden. Wat een trainer er verder mee doet is niet aan hem, maar vriend en vijand is het erover eens dat de selectie dik op orde is. Nu lees je bijna verwijtend dat het kampioenschap gekocht wordt en hij eruit moet als het mislukt. De trainer lijkt me dan verantwoordelijk.

10 augustus 2018 om 07:40

Dat heeft Overmars helemaal niet eigenhandig gedaan. Afgelopen jaren zat dat belachelijke TH hem in de weg en ook de RvC hield de hand op de knip, makkelijk geld oppotten dan.
Daarnaast is Overmars ook afhankelijk van de scouting. Brengen die geen spelers als Neres aan dan kan Overmars het wel schudden.

10 augustus 2018 om 09:00

De scouting is een heel slecht argument, want de scouting valt onder takenpakket van Overmars. Laat dat nou net ook iets zijn wat hij heel erg heeft veranderd sinds hij directeur id.

10 augustus 2018 om 09:50

manodedios

"zo ongefundeerd ook die conclusies. Overnars heeft een topselectie afgeleverd. "

Ongefundeerd? Sorry, maar die kan ik even niet volgen. Wat bedoel je met 'ongefundeerd' eigenlijk, want we spreken hier toch over topsport of niet soms? In topsport is algemeen aanvaard dat er maar één meetbaar en objectief criterium is. En dat is het aantal prijzen dat je pakt. 'het afleveren van een topselectie' is geen objectief meetbaar criterium namelijk, want elke topselectie is net zo sterk als de resultaten die deze selectie behaalt. Dus als Ajax ook dit seizoen wéér geen landskampioen wordt, dan hoor je als je een topsportorganisatie bent gewoon de enige mogelijke conclusie te trekken en dat is dat de directie dus gefaald heeft. Althans, zo werkt dat in topsport.

En dat er dingen verweten worden, dat herken ik niet eigenlijk. Ik denk dat de meeste mensen gewoon een rationeel logische redenering volgen en de feiten interpreteren zoals ze zijn. Ajax koopt toch ook heel erg veel spelers in de laatste twee jaar? Voor heel erg veel geld? Dat mag natuurlijk, want Ajax heeft het geld en verkoopt ook een hoop spelers. Maar waarom zou je de feiten niet mogen benoemen dan?

En daarnaast vergeet jij gemakshalve een heleboel andere wetmatigheden. Ajax is het natuurlijk alleen al aan haar stand verplicht om altijd mee te doen om de titel én die titel zo nu en dan ook te winnen natuurlijk. Zeker als je ook nog eens voor tientallen miljoenen topspelers haalt. Los daarvan, als een club als Ajax alweer vier jaar helemaal niets wint dan weet jij ook donders goed dat het gaat knetteren en knagen. Ontkennen dat dit heel veel pijn doet is wat dat betreft zinloos. Zoals het ook onzin is te ontkennen dat de druk in Amsterdam, dit seizoen zeker, gewoon heel erg hoog is. Dat wordt toch altijd zo hard geroepen van alle daken? Dat Ajax een bijzondere club is, er meer stress en druk is, meer media aandacht, etc. etc. Nou, dan is dit dus de keerzijde van die medaille. Ajax moet gewoon kampioen worden, en klaar! Erken dat gewoon. En ga nou vooral niet net doen alsof de druk en de verwijten zogenaamd van de buitenwacht en de andere clubs komt of zoiets. Ben je nou Ajax, of ben je dat nou niet?

Ik denk dat Ajax, net als Jeroen Grueter dat denkt, met een ruime afstand kampioen wordt. Omdat ze ruimschoots de beste selectie van Nederland hebben. Maar als ze die titel niet winnen, dan behoort er na vijf winloze seizoenen echt schoon schip gemaakt te worden en zul je echt koppen moeten laten rollen. Want wat wil je anders gaan doen over een jaar. Maar weer tientallen miljoenen uitgeven en na een zomer vol aankopen gaan roepen dat 'overmars een perfect beleid voert'??? Nou, dan steek je je kop echt enorm in het zand hoor.

10 augustus 2018 om 10:27

Veel woorden maar weinig overzicht. Je kunt moeilijk een hele club opdoeken als je geen prijzen pakt. Daarom is er een taakverdeling. Er zijn meer maatstaven waarop je de verantwoordelijken kunt toetsen in hun functie. Overmars neemt geen overdreven risico’s en levert nu een topselectie aan zijn trainer. Hij deed grote investeringen inderdaad maar zeer verantwoord, staat in geen verhouding tot wat werd binnengebracht met uitgaande transfers de afgelopen jaren. Taak volbracht tot de winterstop lijkt me, het is nu niet zo dat hij ook de opstelling maakt en zijn eigen voorzetten binnenknikt. Je kunt alles negatief belichten maar de club werd steeds tweede, soms op een haar na, en haalde de EL finale. Intussen is beleid gevoerd wat geleid heeft tot een situatie waarin wat vruchten geplukt kunnen worden, zoals het halen van niet uitgerangeerde PL spelers. Belangrijker nog is dat hij nu in staat is een selectie in tact te houden door nee te verkopen. Daarmee lijkt hij het voor Nederland inmiddels ondenkbare te verrichten. Een een prestatie wellicht groter dan een landstitel, want een basis voor een situatie van waaruit je in de toekomst meer zicht hebt op titels. Iedereen wil nu prijzen zien, maar mijn mening is dat beleid soms lange termijn moet zijn en persoonlijk heb ik veel vertrouwen in Overmars. Ik geloof niet dat je zo kortzichtig moet zijn om hem eruit te zetten simpelweg omdat je nu de titel niet zou pakken. Wellicht gebeurd dat bijvoorbeeld omdat Ajax een sterke Europese campagne aflegt wat veel waard kan zijn. Zo zijn er altijd nuances mogelijk. Ik heb er geen fluit mee te maken natuurlijk maar als ik een stem had zou ik Overmars zeker 5 jaar laten doortimmeren. Geen twijfel dat het muntje dan vaker de kant van Ajax op gaat vallen. Bovendien kan ik me nauwelijks voorstellen dat een ander het in zijn functie zomaar beter zou doen.

10 augustus 2018 om 07:58

Waar gaat PSV dan zoveel punten laten liggen? Tegen emmen? De graafschap? Er zitten zoveel kleine clubjes bij. PSV en Ajax winnen bijna alles. Wellicht hangt het dit jaar wel eens af vd onderlinge duels tussen beide.

10 augustus 2018 om 09:35

Bjp79

Sorry? Geen enkele garantie??

Nu even met je beide billen bloot Bjp79, als Ajax dit seizoen alweer géén kampioen wordt, na al die aankopen, is het dan een afgang en een blamage of is het dat niet? Geef eens eerlijk antwoord?

10 augustus 2018 om 09:49

Constant Kante,

Is er dan wel een garantie? Wie geeft die garantie dan? Er zijn in het voetbal veel gekkere dingen gebeurd.

Of het aan het eind van de rit een blamage is als Ajax niet wint; vermoedelijk wel, maar dat hangt nog van een aantal dingen af. PSV heeft een paar geweldige spelers, als die gasten helemaal los komen en PSV wordt met 92 punten kampioen, dan doe je daar als Ajax bijzonder weinig tegen.

10 augustus 2018 om 09:56

Edo

"of het aan het eind van de rit een blamage is als Ajax niet wint; vermoedelijk wel,"

Nou, ik houd het op 99,99%, als je het niet erg vindt. Want inderdaad, wie weet gaat Ziyech niet weg en scheurt Tadic zijn kruisbanden af, gaat Frenkie de Jong nog wél weg, zakt De Ligt weg in een mysterieuze vormdip en blijkt Labyad een miskoop te zijn. En als dan ook nog Onana in de greep blijkt van matchfixers, ja dan denk ik inderdaad dat Ajax het weleens een klein beetje lastig zou kunnen gaan krijgen ja.

Maar in ieder ander scenario staat voor mij wel vast dat Ajax gewoon ruimschoots afstand gaat nemen. PSV 92 punten halen? No way! Het puntenaantal van afgelopen seizoen was al ongekend, zelfs met die drie gelijke spelen aan het einde, en met deze selectie die nog een stuk zwakker is dan afgelopen seizoen daar gaat PSV echt geen hoge ogen mee gooien, laat staan dat ze er 92 punten mee halen.

Dus nee, natuurlijk is er geen garantie, maar je bent toch hopelijk met mij eens dat er wel heel erg veel mis moet gaan bij Ajax voordat ze redelijkerwijs die titel kunnen verspelen?

10 augustus 2018 om 11:07

@constante: kijk even naar terug naar het King Power stadium wat ineens een onneembare vesting was voor een seizoen lang. Er zijn geen garanties in het voetbal en mag hopen dat je dat zelf ook wel snapt. Ja ik denk ook dat Ajax de beste selectie heeft maar City / Chelsea / Liverpool / Arsenal en Unitedhadden ook allen een betere selectie als Leicster City maar toch werden zij kampioen. Ik ga me niet laten verleiden tot eenzelfde domme uitspraak als zo'n journalist.

10 augustus 2018 om 11:39

@BJP79 eens. Als er een ding is wat ik heb geleerd in de jaren dat ik voetbal volg is dat je niet te snel conclusies moet trekken aan het begin van het seizoen. Er zijn wel meer factoren dan alleen blessures van topspelers @constant kante. Ik zie ook niet zo snel waarom mensen nu zeggen Ajax wordt met twee vingers in neus kampioen. Misschien als er eerst een aantal onderlinge wedstrijden zijn gespeeld kan je zoiets zeggen maar zelfs dan (begin van een seizoen) kan er nog zoveel gebeuren. Ik moet het eerst maar eens zien.

10 augustus 2018 om 11:43

Bjp79

De bedoeling was dat je zou ingaan op de vraag die ik stelde.

Dus, als Ajax dit seizoen alweer géén kampioen wordt, na al die aankopen, is het dan een afgang en een blamage of is het dat niet?

10 augustus 2018 om 12:15

@constant Kante

Als er maar twee van die dingen zouden gebeuren, dan zou dat al een enorme aderlating zijn, waardoor de 'afgang' ineens niet meer zo onverklaarbaar zou zijn.

Overigens heb je vorig jaar ook een paar keer met grote stelligheid aangekondigd dat PSV een inzinking zou krijgen, en dat is ook telkens niet gebeurd. Toont maar aan dat er in het voetbal wel vaker dingen gebeuren die lastig te voorspellen zijn. Is gewoon inherent aan de sport.

10 augustus 2018 om 12:22

Dat ligt aan hoe het seizoen verloopt. Raken Tadic - Ziyech- de Ligt en Neres de eerste wedstrijd voor 9 maanden geblesseerd dan is het geen schande/blamage.

10 augustus 2018 om 12:35

Edo

"overigens heb je vorig jaar ook een paar keer met grote stelligheid aangekondigd dat PSV een inzinking zou krijgen, en dat is ook telkens niet gebeurd."

Hahaha, touché! Ik ben inderdaad bepaald niet het type dat erg goed is in voorspellingen. Volgens mijn oude trainer, die daar ook altijd hel slecht in was, kwam dat doordat mensen die echt verstand hebben van voetbal teveel leunen op hun kennis en niet snappen dat voetbal gewoon een sport is die van toevalligheden aan elkaar hangt. Nou ja, laat ik me daar dan maar aan vasthouden, terwijl ik voorspel dat Ajax eenovudig kampioen wordt dan!

Overigens, even zonder gekheid, voorspel ik wel degelijk een ruime voorsprong voor Ajax in de titelrace dit seizoen. Maar dat is puur omdat ik vind dat Ajax dit seizoen eindelijk eens een keer een goede selectie heeft en niet alleen maar een verzameling technisch begaafde tieners die bij elke harde tegenwind omvallen als vaantjes in de wind. Dit keer staat er ook ervaring naast en dan ook nog van het niveau dat beter is dan de eredivisie. Ik verwacht echt oprecht dat Ajax dik kampioen wordt, maar vind ook gewoon echt dat het niet zou kunnen dat Ajax ook na al deze aankopen en na vier droge jaren weer niets wint. Ajax is al aan haar stand verplicht elk jaar mee te doen, maar na vier jaar niets is een titel dus echt noodzakelijk voor Ajax, dat staat voor mij buiten kijf.

En helaas, PSV kon in verleden seizoenen dat geen titel werd gehaald ook weleens wijzen op omstandigheden die maakten dat er redelijke verklaringen waren waarom de titel werd verspeeld, maar in topsport gaat het niet zozeer om de smoezen of verklaringen die je kunt vinden maar vooral in de prijzen die je wél pakt.

10 augustus 2018 om 12:53

Bjp79

Ja, okay, dat is fair enough natuurlijk. Al denk ik dat Ziyech nog wel weggaat sowieso trouwens.

Maar inderdaad, als Tadic, De Ligt en Neres bijna het hele seizoen wegvallen, wat een uitzonderlijke situatie is natuurlijk, dan heb je inderdaad wel een reden die je kunt bedenken waarom het niet gelukt is. Maar als we nu even niet uitgaan van absolute horrorscenarios maar van wat normalere scenarios? Blessures en schorsingen heeft PSV afgelopen seizoen (lozano, Van Ginkel) ook overwonnen. Dát hoort erbij natuurlijk.

Maar als dus de rampspoed niet intreed, dan is het toch wel een blamage toch, of niet dan?

10 augustus 2018 om 13:37

Voor mij zou het geen blamage zijn. Ik zou behoorlijk balen, maar nee, geen blamage.

10 augustus 2018 om 07:20

Precies, backposities hebben ze waardige vervangers met Angelino en Dumfries en ze hebben veel spelers weten te behouden, als ze nog een goede vervanger halen voor van Ginkel doen ze gewoon mee. Ik denk ook dat Ajax licht favoriet is, maarja dat zegt niks. PSV heeft bewezen heel degelijk te kunnen spelen en mindere/lastige wedstrijden over de streep kunnen trekken (soms wat geluk, maar dat hebben ze ook afgedwongen)

10 augustus 2018 om 07:30

Waardige vervangers? Spijt me wel maar vond brenet een stapje verder en arias 5 stapjes verder dan die twee. Talentjes wel, hoewel ik die Angelino zichzelf een beetje vindt overschreeuwen.

10 augustus 2018 om 09:31

Arias oke, maar Brenet was niet echt bijzonder, had gwn geluk dat er voor de linksback weinig keus was em dat hij als rechtsback op linksback mocht spelen. Maar voor eredivisie begrippen heb je aan Dumfries en Angelino goede vervangers. Europees gezien moet het nog blijken

10 augustus 2018 om 12:40

Brenet een stapje verder dan Angelino noemen...

10 augustus 2018 om 07:26

Ongefundeerd natuurlijk die namen. Je zult ook begrijpen dat Ajax zich versterkt heeft ten opzichte van vorig jaar. Daarbij zijn Neres, VD Beek, Onana, De Jong De Ligt, Ziyech etcetera weer een jaartje verder. Voor eredivisie begrippen zijn dat gewoon topspelers. Afgang is wellicht sterk uitgedrukt, maar ook zonder wereldtoppers moet deze selectie beter zijn dan die van de rest.

10 augustus 2018 om 07:41

Ben ik zeker met je eens, Alleen die Jan jong overdrijft altijd weer en dan lokt vaak reacties uit!

Haha een punt of 20? Deze man spoort niet. Zo geweldig is het ook weer niet bij Ajax en al zou het wel zo zijn dan ben je nog afhankelijk van heel veel puntverlies van PSV en Feyenoord. PSV heeft nu al 4 seizoenen steevast meer dann 75 punten gepakt en als we daar vanuit gaan zou Ajax dus een overweldigende 95 punten moeten pakken. Wat inhoudt dat je over het hele seizoen maar 2/3x puntverlies zou mogen hebben. Ik heb echt het gevoel dat men in de media maar wat roept om relevant te blijven. Vorig seizoen met PSV eindigt onder Vitesse en Utrecht. Seizoen ervoor zou PSV even met twee vingers in de neus de derde titel op rij gaan winnen. Nu Ajax zal wel even met 20 punten voorsprong kampioen worden.

10 augustus 2018 om 08:10

Precies dat zat ik ook te denken: hoe lekker je ook inkoopt, het is niet alsof de onderlinge wedstrijden tussen de topploegen ineens meer dan 3 punten opleveren en de tegenstander er 3 kosten, laat staan dat Ajax met zijn transferbeleid de tegenstanders verzwakt heeft (tenzij je denkt dat PSV en AZ ten onder zullen gaan aan het aantrekken van respectievelijk Viergever en Bergsma?). De concurrentie zal ook gewoon zijn punten halen, net als voorgaande jaren. Deze Ajax-selectie zou in staat moeten zijn om méér punten te halen dan voorgaande jaren, maar dan gaat het er vooral om om het wat minder vaak punten te morsen tegen oa Vitesse, Utrecht, ADO, Groningen en Heracles. Maar hoe goed een selectie ook is, punten morsen gebeurt over 34 wedstrijden toch wel, en de tegenstanders zijn dus ook niet plotseling koekenbakkers geworden doordat Ajax toevallig twee mooie transfers weet binnen te slepen. PSV gaat waarschijnlijk op z'n minst lang om de titel mee blijven doen, ga daar maar vanuit.

Jammer dat journalisten niet wijzer zijn dan dit... ja, Ajax heeft goed ingekocht, maar er kan nog zo ontzettend veel gebeuren. Stel dat er nog een belangrijke speler vertrekt (Onana, De Ligt, Ziyech, Neres) of een speler langdurig geblesseerd raakt, dan ziet de wereld er opeens heel anders uit. Welk effect heeft het als de CL niet wordt gehaald? Vaak werkt dit ook wel door... Eerst dus zien, dan geloven. Mocht het misgaan dan hoop ik juist dat Overmard en VD Sar blijven, doen het ontzettend goed.

10 augustus 2018 om 07:34

Ik ben soms echt volkomen verbaasd hoe mensen die zogenaamd meer moeten weten dan ons fans zulke domme dingen zeggen. Laten we eerst wachten tot september en ook daarna is niks zeker. Zo amateuristisch van deze journalisten.

10 augustus 2018 om 09:51

Dit is ook het irritante van zulke journalisten. Die voeren de druk dusdanig hoog op, dat het bijna niet te doen is om aan de verwachtingen te voldoen. Ze hebben het nu al over een gat van 20 punten met de nummer 2, wat natuurlijk nergens op slaat. Dat Ajax sterker is dan vorig seizoen maakt het niet ineens zo dat PSV meer punten tegen de andere ploegen gaat laten liggen. Ik vind het maar slap geouwehoer allemaal, waardoor Ajax het stempel arrogant krijgt.

Ik als Ajacied begrijp hier echt helemaal niets van. Een verschil van 20 punten? Nee dat is gewoon belachelijk. Voorlopig heeft Ajax gewoon een dramatische voorbereiding gedraaid en liet het dinsdag weer zien hoe erg ze in een 'gewonnen' wedstrijd kunnen terugvallen. Blind en vooral Tadic zullen zeker effect hebben. De druk ligt bij Ajax die favoriet zijn maar PSV doet zeker niet veel onder

10 augustus 2018 om 07:35

"een dramatische voorbereiding"

Hoe dan ? Omdat de wissels en jeugdspelers wat Oefen partijtjes heeft verloren.
Zo gauw als de wedstrijd ergens omging zag je een ander Ajax, qua kwaliteit en resultaat.

10 augustus 2018 om 07:43

Zo anders was dat Ajax anders niet afgelopen dinsdag als je naar het resultaat keek.

10 augustus 2018 om 07:53

Dat resultaat was qua spel heel anders een serie swalbe's doet daar weinig aan af.

10 augustus 2018 om 08:38

"hoe dan ? Omdat de wissels en jeugdspelers wat Oefen partijtjes heeft verloren."

Je kunt toch niet ontkennen dat de oefenresultaten van Ajax niet best waren? Geen enkele wedstrijd tegen een profclub gewonnen, verloren van de nummer 10 van de 3e Bundesliga, verloren van de nummer 19 van de League One... Dat mag zelfs je reserves niet overkomen.

10 augustus 2018 om 09:30

Tja voorbereiding. Won feyenoord niet van psv in de JC schaal en pakte het basel niet met 5-0? Zag ik gister weinig van terug.

10 augustus 2018 om 09:57

Nee, maar integenstelling tot de meeste andere clubs heeft ten Hag stevig geëxperimenteerd met het elftal (noodgedwongen) maar zelden stonden er meer dan drie basisspelers in het veld.

Ze roepen maar wat. Op papier moet Ajax kampioen worden, maar wie weet gaan er nog spelers weg, en dan? Wie weet halen we de groepsfase van de CL, maar verspillen de jongens zo veel energie dat men moeite heeft om in de eredivisie niet onnodige punten te verliezen. Blessures? Daar hebben deze lui waarschijnlijk nooit van gehoord....zo opportunistisch en goedkoop willen scoren. Deze lui zijn echte "kenners"...

10 augustus 2018 om 09:34

Roepen ook dat het de schuld van overmars zou zijn als ajax met deze selectie geen kampioen wordt. Dat lijkt mij vandaf nu de verantwoordelijkheid van Ten Hag, als het kampioenschap zo eenvoudig behaald kan worden dan is hij degene die nu nog het verschil maakt.

10 augustus 2018 om 12:19

Inderdaad, op papier moet Ajax kampioen worden. Maar Ten Hag heeft nog niks bewezen bij Ajax, en ook die aangekochte toppers moeten eerst hun plek goed gaan vinden.

Van Bommel komt overtuigender over dan Ten Hag, ook al heeft Van Bommel natuurlijk nog minder gepresteerd. PSV heeft een paar prima spelers. Natuurlijk is Ajax wel favoriet, maar dat is vaker zo geweest, en er kan elk jaar weer een club bij zitten die met een iets mindere selectie een heel jaar lang stabiel presteert.

“Ik denk dat het verschil met de nummer twee zomaar tot een punt of twintig kan gaan oplopen. Ajax wordt onbedreigd kampioen”

In drie van de laatste vier seizoenen heeft PSV sowieso minder dan 20 punten verspeeld. Dus een verschil van 20 punten? Dan moet PSV dus een naar PSV-maatstaven zwak seizoen gaan spelen en dan nog moet Ajax eigenlijk al z'n 34 wedstrijden winnen.

Al die zogenaamde wijsneuzen valentijntje voorop denken dat Ajax wel even kampioen wordt met 20 punten voorsprong omdat het goed heeft ingekocht maar wat ik dinsdag in de tweede helft zag stemde mij niet tevreden hoor , dus het mag er op papier leuk uitzien maar dat heeft Ajax elk seizoen bijna , op papier hebben ze de beste selectie maar het gaat om het bete team met de beste balans dat heeft PSV wel bewezen vorig jaar dus er is werk aan de winkel voor ten Hag want van hem ben ik nog het minst overtuigd gezien afgelopen dinsdag door hopelijk falende of slecht spelende spelers te laten zie Schone en Neres , dus laten we eerst zaterdag eens afwachten tegen Heracles ook vorig jaar begonnen we tegen Heracles en toen verloren wij dus hopelijk doen ze het nu beter .

Ik, als PSV fan, vind dit alleen maar mooi. Laten ze allemaal Ajax maar weer omhoog praten en er de druk maar weer goed opleggen. PSV heeft deze druk altijd veel minder, puur door dit soort figuren die Ajax, voor ook maar een wedstrijd te hebben gespeeld, al als kampioen bestempelen.... Een periode van tegenslag en iedereen valt weer massaal over Ajax en de onrust is weer daar. Dit is puur in het voordeel van Psv....

10 augustus 2018 om 09:44

Geloof niet dat men bij ajax fe druk kan vergroten, als grootste, meest geliefde en meest succesvolle club uit de Nederlandse voetbalhistorie is die druk er altijd.
Er is geen jaar geweest waarin het best was als Ajax voor plek twee tot vijf ging.
Van Ajax wordt altijd het kampioenschap geëist, Dat is ook het verschil tussen Ajax en de iets minder tot de verbeelding sprekende Nederlandse ploegen.

Daarnaast moet Ajax als.groitste club dit gewoon.kunnen handelen.

10 augustus 2018 om 11:38

PSV en van Bommel hebben de ideale uitgangspositie. Niemand verwacht namelijk een titel, een tweede plek is goed genoeg.

10 augustus 2018 om 22:08

Een tweede plek is nooit goed genoeg.... En ik verwacht wel degelijk een kampioenschap. Het team is grotendeels intact en als we net zo stabiel presteren als vorig jaar, dan zie ik dat er best wel van komen.

11 augustus 2018 om 13:46

Het gat met Ajax is kwalitatief behoorlijk, ik snap dat PSV normaal gesproken ieder jaar kampioen moet worden maar als je kijkt hoe Ajax heeft ingekocht... daar stelt PSV gewoon bitter weinig tegenover. Tel daarbij op de matige jeugdacademie en ik snap best wel dat de druk gewoon wat minder is dan bijv afgelopen seizoen.

Het is allemaal koffiedik kijken.
Als ik het goed begrepen heb heeft Ajax een overeenkomst met Barcelona die er in ieder geval uit bestaat dat er bij eventuele uitschakeling voor de groepsfase weer onderhandeld gaat worden over de Jong. Dan komt sowieso ook nog de vraag of Ziyech alsnog weg wil en valt er belangstelling voor Neres en de Ligt te verwachten zolang de transferwindow open is.
Zullen we eerst eens 1 september afwachten ?

10 augustus 2018 om 09:03

Dank u, dat is wat ik ook steeds zeg. Is ook lullig voor al die voorspellingen natuurlijk, want je kunt er pas vanaf 1 september iets over zeggen (en dat zijn er nog genoeg variabelen die zaken kunnen veranderen).
Het is natuurlijk wel zo dat het voor Ajax weer eens tijd wordt.

Journalisten proberen de druk bij Ajax te leggen omdat ze waarschijnlijk voor een andere club zijn

10 augustus 2018 om 10:04

Johnaalders

Dus als er kritiek of druk gelegd wordt op andere clubs dan Ajax, dan weten we direct dt die bewuste journalisten, dus, fan van Ajax zijn en de druk bij andere clubs proberen te leggen. Mooi dat we dat dan nu weten!

10 augustus 2018 om 10:33

Ja want die willen spanning voor kijkcijfers en verkoop

10 augustus 2018 om 19:57

En dat is dan ook meteen hét doel van die journalisten die voor een andere club dan Ajax zijn. Spanning voor kijkcijfers en verkoop.

10 augustus 2018 om 11:37

Ajax moet met deze selectie maar gewoon met die druk om gaan. Er is ongelofelijk geinvesteerd in een geweldige selectie qua kwaliteit en talent. Verstoppertje spelen kan nu gewoon niet meer en die druk weghalen ook niet. Ajax moet gewoon.

Waarom vragen ze überhaupt een zwemcommentator om zijn mening? Ik snap dat men op dit moment Ajax als favoriet aanwijst maar de wereld kan er op 31 augustus weer heel anders uitzien. Als Ajax dinsdag van Standard verliest en bijv. Ziyech, De Jong en Neres vertrekken is Ajax wat mij betreft helemaal geen favoriet meer. Dit is de afgelopen jaren steeds gebeurd en verklaart ook deels het beperkte aantal prijzen van de afgelopen jaren. Het is reëler dat dat gebeurt dan dat deze selectie zo bij elkaar blijft

10 augustus 2018 om 10:47

Redbaron

Jeroen Grueter was en is om te beginnen een voetbalcommentator. Pas later is hij inderdaad ook zwemmen en boksen gaan doen omdat hij verslag ging doen op de Olympische Spelen en hij dus ook andere sporten moest verslaan.

Overigens ken ik weinig grotere voetbalfanaten dan Jeroen Grueter. Die man eet, leeft en drinkt voetbal.

13 augustus 2018 om 11:03

Volgens mij is hij tegelijk met zwemmen en voetbal begonnen bij de nos. Of hij verstand van zwemmen heeft kan ik niet beoordelen en ik wil nog wel geloven als jij dat zegt dat hij "voetbalfanaat" is maar dat is geen kwalificatie voor kennis van zaken want hij heeft er in elk geval nul verstand van. Aan hem merk je aan alles dat hij het spelletje niet begrijpt en waarschijnlijk nooit op niveau heeft gevoetbald (en vermoedelijk überhaupt nooit heeft gevoetbald). Ik vind hem by far de slechtste Nederlandse commentator met Leo Oldenburger als goede tweede.

13 augustus 2018 om 11:24

Redbaron

Geen idee waar jij op baseert dat Grueter 'nul verstand heeft' van voetbal. Je geeft ook geen enkel voorbeeld, noch draag je daar argumenten voor aan. Je hebt het er wel over dat Gruter 'überhaupt nooit heeft gevoetbald' en stel je, impliciet, dat het kennelijk noodzakelijk is voor het begrip van het spelletje dat je op 'niveau' moet hebben gespeeld.

Nou wil ik nog best een eindje met je meegaan, want ik heb zelf ook nog weleens de stelling ingenomen dat ik mensen die zelf niet voetballen, en zeker niet als ze niet op enig niveau hebben gespeeld, minder serieus neem. Zeker als ze aantoonbare onzin roepen als 'mijn oma had die bal er nog wel in geschoten' (heel gek, want ik zie eigenlijk nooit oma's op een voetbalveld rondlopen, laat staan goals maken, jij wél?) of andere zaken waaruit je kunt opmaken dat mensen vaak ten onrechte na het zien van een briljante actie van Messi denken 'dat ga ik dit weekeinde bij mijn elftal ook eens proberen' en dan bijna hun benen breken. Én zwaar gefrustreerd raken, want wat er op TV zo simpel uit ziet is gewoon meestal een hele moeilijke actie.

Maar de vraag is dan wat versta jij onder 'niveau'? Waar begint dat? Is standaard gespeeld hebben 'niveau'? Of begint dat niveau pas bij de hoofdklasse? Of waar dan? By the way, zelf heb ik een bescheiden carriere gehad, ik speelde een seizoen bij Quick Boys in het tweede maar daarna heb ik vooral in de Derde Klasse Knvb gespeeld, op zaterdag. Dat was nog in de tijd dat er geen Hoofdklasse was op zaterdag, dus dit was watje nu de Tweede Klasse noemt, omdat er destijds nog regionale 'onderbonden' waren en geen Vijfde en Zesde Klassen. En ik ken Jeroen ook uit die periode trouwens, die speelde destijd in de Vierde Klasse Knvb.

Dus oordeel zelf dan maar, is dat voor jou voldoende 'niveau' of vind je dat mensen pas een mening over voetbal mogen hebben als ze in de Hoofdklasse Knvb hebben gespeeld?

Ach ja, torenhoge favoriet. Na een paar wedstrijden spelen praat iedereen weer anders. Met geld heb je misschien wat meer kans op de titel, maar de verschillen zijn niet bijster groot met bijvoorbeeld Psv.

10 augustus 2018 om 09:47

Niet bijster groot maar hopelijk groot genoeg..

Journalisten moeten ook maar wat uit hun hol verzinnen om kranten te kunnen vullen door het seizoen heen. Er komt dus een heleboel onzin van.

Met deze selectie moet Ajax ook gewoon kampioen worden, ongelofelijk hoeveel kwaliteit ten Hag tot zijn beschikking heeft. PSV zit daar al op afstand achter en het gat met Feyenoord en de rest is echt een megagrote kloof. Ben het gewoon eens dat als Ajax niet kampioen wordt het keihard heeft gehaald, veel meer nog dan de andere jaren.

12 augustus 2018 om 07:41

Zo na gisteren duidelijk

Ik kan alleen maar lachen om dit soort voorspellingen.
Blind en Tadic zijn sterke aankopen, maar dan nog blijft het een team dat sterk afhankelijk is van zijn technich spel en qua power, en qua trainer, niet naar een plan B kan overschakelen. Ik zie dus niet in waarom Ajax dit jaar wel ineens de westrijden die aankomen op vechtvoetbal, zoals uit bij Utrecht, zou winnen.

Aan de andere kant wordt de kwaliteit van de PSV selectie mijns inziens ook sterk onderschat. Natuurlijk is Van Ginkel een gemis, maar verder staat er het kampioenselftal van vorig jaar, dat in de breedte versterkt is met Viergever, Sainsbury en Thomas met daarnaast Angelino als serieuze versterking ten opzichte van Brenet. Ook zijn talentvolle jeugdspelers als Mauro JR, Bergwijn en Gudmonsson weer een jaartje ouder en wijzer en is er nog de beloftevolle Romero waar niemand nog van kan zeggen dat het geen aanvulling is.

Tot slot lijkt de trainerswissel tot nu toe een positieve impact te hebben en lijkt er met Van Bommel een extra tintje aan winnersmentaliteit aan het team toegevoegd te zijn, al kan het in het begin in het voordeel zijn van Ajax dat men nog zoekende is naar wat de nieuwe trainer wil.

Als ik alles zo af weeg verwacht ik sowieso een zeer spannend jaar, waarbij Ajax licht in het voordeel lijkt te zijn, maar het net zo goed de kant van PSV op kan vallen. Ik ben benieuwd.

10 augustus 2018 om 13:42

Ten eerste wordt Van Ginkel niet adequaat genoeg vervangen en ik denk dat jullie hem echt gaan missen. Ten tweede moet ik nog zien dat Angelino beter is dan Brengt. De tijd zal het leren.

10 augustus 2018 om 20:00

Kyle66

Volledig mee eens dat vooral het gemis van Van Ginkel, en het er niet in slagen daar een adequate vervanger voor te halen, PSV heel erg veel parten gaat spelen. Van Ginkel was, veel meer nog dan Lozano en Arias, echt dé man van PSV van het afgelopen seizoen!

Maar dat je moet afwachten of Angelino 'beter is dan Brenet' dat vind ik nonsens. Joshua Brenet was een matige rechtsback en een hopeloos zwakke linksback. Dat PSV een titel haalde met hem op die plek is nothing short of a miracle! Angelino is uiteraard, evident en bijzonder duidelijk veel en veel beter dan Brenet. Of Dumfries nu Arias gaat doen vergeten, ja dát kun je je inderdaad afvragen maar Gechargeerd gesteld hadden jij en ik Brenet óók heel eenvoudig kunnen vervangen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren