Bekijk in artikel
10 augustus 2018 om 06:50
0

Hahaha de media wat een grap en maar blijven zagen aan de stoelpoten. Zo een beetje tot het zielige af zelfs. 20 punten verschil grappenmakers. Ajax heeft het beste ingekocht maar dat geeft geen enkele garantie.

Reacties

10 augustus 2018 om 07:22
0

Zo ongefundeerd ook die conclusies. Overnars heeft een topselectie afgeleverd. Dat kon hij, omdat hij de club eigenhandig in een financieel positie heeft gemanouvreerd waarin dat mogelijk is geworden. Wat een trainer er verder mee doet is niet aan hem, maar vriend en vijand is het erover eens dat de selectie dik op orde is. Nu lees je bijna verwijtend dat het kampioenschap gekocht wordt en hij eruit moet als het mislukt. De trainer lijkt me dan verantwoordelijk.

10 augustus 2018 om 07:40
0

Dat heeft Overmars helemaal niet eigenhandig gedaan. Afgelopen jaren zat dat belachelijke TH hem in de weg en ook de RvC hield de hand op de knip, makkelijk geld oppotten dan.
Daarnaast is Overmars ook afhankelijk van de scouting. Brengen die geen spelers als Neres aan dan kan Overmars het wel schudden.

10 augustus 2018 om 09:00
0

De scouting is een heel slecht argument, want de scouting valt onder takenpakket van Overmars. Laat dat nou net ook iets zijn wat hij heel erg heeft veranderd sinds hij directeur id.

10 augustus 2018 om 09:50
0

manodedios

"zo ongefundeerd ook die conclusies. Overnars heeft een topselectie afgeleverd. "

Ongefundeerd? Sorry, maar die kan ik even niet volgen. Wat bedoel je met 'ongefundeerd' eigenlijk, want we spreken hier toch over topsport of niet soms? In topsport is algemeen aanvaard dat er maar één meetbaar en objectief criterium is. En dat is het aantal prijzen dat je pakt. 'het afleveren van een topselectie' is geen objectief meetbaar criterium namelijk, want elke topselectie is net zo sterk als de resultaten die deze selectie behaalt. Dus als Ajax ook dit seizoen wéér geen landskampioen wordt, dan hoor je als je een topsportorganisatie bent gewoon de enige mogelijke conclusie te trekken en dat is dat de directie dus gefaald heeft. Althans, zo werkt dat in topsport.

En dat er dingen verweten worden, dat herken ik niet eigenlijk. Ik denk dat de meeste mensen gewoon een rationeel logische redenering volgen en de feiten interpreteren zoals ze zijn. Ajax koopt toch ook heel erg veel spelers in de laatste twee jaar? Voor heel erg veel geld? Dat mag natuurlijk, want Ajax heeft het geld en verkoopt ook een hoop spelers. Maar waarom zou je de feiten niet mogen benoemen dan?

En daarnaast vergeet jij gemakshalve een heleboel andere wetmatigheden. Ajax is het natuurlijk alleen al aan haar stand verplicht om altijd mee te doen om de titel én die titel zo nu en dan ook te winnen natuurlijk. Zeker als je ook nog eens voor tientallen miljoenen topspelers haalt. Los daarvan, als een club als Ajax alweer vier jaar helemaal niets wint dan weet jij ook donders goed dat het gaat knetteren en knagen. Ontkennen dat dit heel veel pijn doet is wat dat betreft zinloos. Zoals het ook onzin is te ontkennen dat de druk in Amsterdam, dit seizoen zeker, gewoon heel erg hoog is. Dat wordt toch altijd zo hard geroepen van alle daken? Dat Ajax een bijzondere club is, er meer stress en druk is, meer media aandacht, etc. etc. Nou, dan is dit dus de keerzijde van die medaille. Ajax moet gewoon kampioen worden, en klaar! Erken dat gewoon. En ga nou vooral niet net doen alsof de druk en de verwijten zogenaamd van de buitenwacht en de andere clubs komt of zoiets. Ben je nou Ajax, of ben je dat nou niet?

Ik denk dat Ajax, net als Jeroen Grueter dat denkt, met een ruime afstand kampioen wordt. Omdat ze ruimschoots de beste selectie van Nederland hebben. Maar als ze die titel niet winnen, dan behoort er na vijf winloze seizoenen echt schoon schip gemaakt te worden en zul je echt koppen moeten laten rollen. Want wat wil je anders gaan doen over een jaar. Maar weer tientallen miljoenen uitgeven en na een zomer vol aankopen gaan roepen dat 'overmars een perfect beleid voert'??? Nou, dan steek je je kop echt enorm in het zand hoor.

10 augustus 2018 om 10:27
0

Veel woorden maar weinig overzicht. Je kunt moeilijk een hele club opdoeken als je geen prijzen pakt. Daarom is er een taakverdeling. Er zijn meer maatstaven waarop je de verantwoordelijken kunt toetsen in hun functie. Overmars neemt geen overdreven risico’s en levert nu een topselectie aan zijn trainer. Hij deed grote investeringen inderdaad maar zeer verantwoord, staat in geen verhouding tot wat werd binnengebracht met uitgaande transfers de afgelopen jaren. Taak volbracht tot de winterstop lijkt me, het is nu niet zo dat hij ook de opstelling maakt en zijn eigen voorzetten binnenknikt. Je kunt alles negatief belichten maar de club werd steeds tweede, soms op een haar na, en haalde de EL finale. Intussen is beleid gevoerd wat geleid heeft tot een situatie waarin wat vruchten geplukt kunnen worden, zoals het halen van niet uitgerangeerde PL spelers. Belangrijker nog is dat hij nu in staat is een selectie in tact te houden door nee te verkopen. Daarmee lijkt hij het voor Nederland inmiddels ondenkbare te verrichten. Een een prestatie wellicht groter dan een landstitel, want een basis voor een situatie van waaruit je in de toekomst meer zicht hebt op titels. Iedereen wil nu prijzen zien, maar mijn mening is dat beleid soms lange termijn moet zijn en persoonlijk heb ik veel vertrouwen in Overmars. Ik geloof niet dat je zo kortzichtig moet zijn om hem eruit te zetten simpelweg omdat je nu de titel niet zou pakken. Wellicht gebeurd dat bijvoorbeeld omdat Ajax een sterke Europese campagne aflegt wat veel waard kan zijn. Zo zijn er altijd nuances mogelijk. Ik heb er geen fluit mee te maken natuurlijk maar als ik een stem had zou ik Overmars zeker 5 jaar laten doortimmeren. Geen twijfel dat het muntje dan vaker de kant van Ajax op gaat vallen. Bovendien kan ik me nauwelijks voorstellen dat een ander het in zijn functie zomaar beter zou doen.

10 augustus 2018 om 07:58
0

Waar gaat PSV dan zoveel punten laten liggen? Tegen emmen? De graafschap? Er zitten zoveel kleine clubjes bij. PSV en Ajax winnen bijna alles. Wellicht hangt het dit jaar wel eens af vd onderlinge duels tussen beide.

10 augustus 2018 om 09:35
0

Bjp79

Sorry? Geen enkele garantie??

Nu even met je beide billen bloot Bjp79, als Ajax dit seizoen alweer géén kampioen wordt, na al die aankopen, is het dan een afgang en een blamage of is het dat niet? Geef eens eerlijk antwoord?

10 augustus 2018 om 09:49
0

Constant Kante,

Is er dan wel een garantie? Wie geeft die garantie dan? Er zijn in het voetbal veel gekkere dingen gebeurd.

Of het aan het eind van de rit een blamage is als Ajax niet wint; vermoedelijk wel, maar dat hangt nog van een aantal dingen af. PSV heeft een paar geweldige spelers, als die gasten helemaal los komen en PSV wordt met 92 punten kampioen, dan doe je daar als Ajax bijzonder weinig tegen.

10 augustus 2018 om 09:56
0

Edo

"of het aan het eind van de rit een blamage is als Ajax niet wint; vermoedelijk wel,"

Nou, ik houd het op 99,99%, als je het niet erg vindt. Want inderdaad, wie weet gaat Ziyech niet weg en scheurt Tadic zijn kruisbanden af, gaat Frenkie de Jong nog wél weg, zakt De Ligt weg in een mysterieuze vormdip en blijkt Labyad een miskoop te zijn. En als dan ook nog Onana in de greep blijkt van matchfixers, ja dan denk ik inderdaad dat Ajax het weleens een klein beetje lastig zou kunnen gaan krijgen ja.

Maar in ieder ander scenario staat voor mij wel vast dat Ajax gewoon ruimschoots afstand gaat nemen. PSV 92 punten halen? No way! Het puntenaantal van afgelopen seizoen was al ongekend, zelfs met die drie gelijke spelen aan het einde, en met deze selectie die nog een stuk zwakker is dan afgelopen seizoen daar gaat PSV echt geen hoge ogen mee gooien, laat staan dat ze er 92 punten mee halen.

Dus nee, natuurlijk is er geen garantie, maar je bent toch hopelijk met mij eens dat er wel heel erg veel mis moet gaan bij Ajax voordat ze redelijkerwijs die titel kunnen verspelen?

10 augustus 2018 om 11:07
0

@constante: kijk even naar terug naar het King Power stadium wat ineens een onneembare vesting was voor een seizoen lang. Er zijn geen garanties in het voetbal en mag hopen dat je dat zelf ook wel snapt. Ja ik denk ook dat Ajax de beste selectie heeft maar City / Chelsea / Liverpool / Arsenal en Unitedhadden ook allen een betere selectie als Leicster City maar toch werden zij kampioen. Ik ga me niet laten verleiden tot eenzelfde domme uitspraak als zo'n journalist.

10 augustus 2018 om 11:39
0

@BJP79 eens. Als er een ding is wat ik heb geleerd in de jaren dat ik voetbal volg is dat je niet te snel conclusies moet trekken aan het begin van het seizoen. Er zijn wel meer factoren dan alleen blessures van topspelers @constant kante. Ik zie ook niet zo snel waarom mensen nu zeggen Ajax wordt met twee vingers in neus kampioen. Misschien als er eerst een aantal onderlinge wedstrijden zijn gespeeld kan je zoiets zeggen maar zelfs dan (begin van een seizoen) kan er nog zoveel gebeuren. Ik moet het eerst maar eens zien.

10 augustus 2018 om 11:43
0

Bjp79

De bedoeling was dat je zou ingaan op de vraag die ik stelde.

Dus, als Ajax dit seizoen alweer géén kampioen wordt, na al die aankopen, is het dan een afgang en een blamage of is het dat niet?

10 augustus 2018 om 12:15
0

@constant Kante

Als er maar twee van die dingen zouden gebeuren, dan zou dat al een enorme aderlating zijn, waardoor de 'afgang' ineens niet meer zo onverklaarbaar zou zijn.

Overigens heb je vorig jaar ook een paar keer met grote stelligheid aangekondigd dat PSV een inzinking zou krijgen, en dat is ook telkens niet gebeurd. Toont maar aan dat er in het voetbal wel vaker dingen gebeuren die lastig te voorspellen zijn. Is gewoon inherent aan de sport.

10 augustus 2018 om 12:22
0

Dat ligt aan hoe het seizoen verloopt. Raken Tadic - Ziyech- de Ligt en Neres de eerste wedstrijd voor 9 maanden geblesseerd dan is het geen schande/blamage.

10 augustus 2018 om 12:35
0

Edo

"overigens heb je vorig jaar ook een paar keer met grote stelligheid aangekondigd dat PSV een inzinking zou krijgen, en dat is ook telkens niet gebeurd."

Hahaha, touché! Ik ben inderdaad bepaald niet het type dat erg goed is in voorspellingen. Volgens mijn oude trainer, die daar ook altijd hel slecht in was, kwam dat doordat mensen die echt verstand hebben van voetbal teveel leunen op hun kennis en niet snappen dat voetbal gewoon een sport is die van toevalligheden aan elkaar hangt. Nou ja, laat ik me daar dan maar aan vasthouden, terwijl ik voorspel dat Ajax eenovudig kampioen wordt dan!

Overigens, even zonder gekheid, voorspel ik wel degelijk een ruime voorsprong voor Ajax in de titelrace dit seizoen. Maar dat is puur omdat ik vind dat Ajax dit seizoen eindelijk eens een keer een goede selectie heeft en niet alleen maar een verzameling technisch begaafde tieners die bij elke harde tegenwind omvallen als vaantjes in de wind. Dit keer staat er ook ervaring naast en dan ook nog van het niveau dat beter is dan de eredivisie. Ik verwacht echt oprecht dat Ajax dik kampioen wordt, maar vind ook gewoon echt dat het niet zou kunnen dat Ajax ook na al deze aankopen en na vier droge jaren weer niets wint. Ajax is al aan haar stand verplicht elk jaar mee te doen, maar na vier jaar niets is een titel dus echt noodzakelijk voor Ajax, dat staat voor mij buiten kijf.

En helaas, PSV kon in verleden seizoenen dat geen titel werd gehaald ook weleens wijzen op omstandigheden die maakten dat er redelijke verklaringen waren waarom de titel werd verspeeld, maar in topsport gaat het niet zozeer om de smoezen of verklaringen die je kunt vinden maar vooral in de prijzen die je wél pakt.

10 augustus 2018 om 12:53
0

Bjp79

Ja, okay, dat is fair enough natuurlijk. Al denk ik dat Ziyech nog wel weggaat sowieso trouwens.

Maar inderdaad, als Tadic, De Ligt en Neres bijna het hele seizoen wegvallen, wat een uitzonderlijke situatie is natuurlijk, dan heb je inderdaad wel een reden die je kunt bedenken waarom het niet gelukt is. Maar als we nu even niet uitgaan van absolute horrorscenarios maar van wat normalere scenarios? Blessures en schorsingen heeft PSV afgelopen seizoen (lozano, Van Ginkel) ook overwonnen. Dát hoort erbij natuurlijk.

Maar als dus de rampspoed niet intreed, dan is het toch wel een blamage toch, of niet dan?

10 augustus 2018 om 13:37
0

Voor mij zou het geen blamage zijn. Ik zou behoorlijk balen, maar nee, geen blamage.

Laatste discussies Bekijk in het artikel

28 fans
Coach, 49 jaar
SeizoenClub
2018- Ajax
2015-2017 FC Utrecht
2013-2015 Bayern München II
2012-2013 Go Ahead Eagles
Laatste voetbalnieuws

Ajax treft voormalig Feyenoorders in twee aangekondigde oefenwedstrijden

Ajax heeft twee nieuwe oefenpartners gevonden voor tijdens de trainingsstage van volgende maand, zo maken de Amsterdammers bekend via de officiële kanalen. De ploeg van Erik ten Hag trekt volgende maand...Lees verder

Ajax

Stand
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax8687
2.PSV8372
3.Feyenoord6534
4.AZ5821
5.Vitesse5319
Voor de complete stand: Eredivisie
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Ajax.
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren