Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Zaakwaarnemer Silvano Vos dropt bom bij Ajax: ‘Koopclub’

Laatste update:

De interesse van Ajax in Sivert Mannsverk heeft kwaad bloed gezet bij Nathan van Kooperen, de zaakwaarnemer van Silvano Vos. Door de mogelijke komst van de defensieve middenvelder van Molde FK heeft het achttienjarige talent van Ajax weinig uitzicht op speeltijd, hetgeen Van Kooperen de club niet in dank afneemt. Hij meldde zich kort na het nieuws van De Telegraaf op Twitter.

Van Kooperen, die sinds kort de belangen behartigt van Vos, ventileert zijn mening via Twitter. "Ajax opleidingsclub -> koopclub", begeleid door een groen vinkje. Vos leek op het volledige vertrouwen te kunnen rekenen van de technische leiding van Ajax, daar hij in juli zijn tot 2024 lopende contract openbrak en verlengde tot de zomer van 2028. Een maand later lijken de kaarten echter anders geschud, daar de Amsterdammers nu inzetten op Mannsverk als nieuwste aanwinst.

Met het vertrek van Edson Álvarez bleven Vos en de deze zomer aangetrokken Benjamin Tahirovic over als opties als verdedigende middenvelder. Vos, die op nadrukkelijke interesse van Atlético Madrid kan rekenen, staat te boek als een groot talent en verlengde onlangs dus zijn contract tot de zomer van 2028. Toch lijken de Amsterdammers in te zetten op de komst van een nieuwe 'nummer 6'. De Telegraaf schrijft woensdagochtend dat Mannsverk naar de Johan Cruijff ArenA moet komen.

Van Kooperen heeft meerdere (voormalig) Ajacieden in zijn stal. Zo bracht hij deze zomer Edson Álvarez naar West Ham United en stalde hij Jorge Sánchez bij FC Porto. Ook Jay Gorter en Steven Bergwijn laten hun belangen behartigen door Muy Manero, het agentschap van Fulco van Kooperen. Vos werd in het verleden jarenlang begeleid door de Serviër Dejan Gavric.

Ook Misehouy ontevreden
'Kamp-Vos' is niet de enige teleurgestelde partij bij Ajax. Ajax Showtime meldde dinsdagavond dat de Amsterdammers tevens moeten vrezen voor een vertrek van Gabriël Misehouy. De aanvallende middenvelder ligt nog tot medio 2024 vast en daarom probeert Ajax zijn contract te verlengen. De achttienjarige spelverdeler wil graag in Amsterdam blijven, maar is ontevreden met het perspectief bij de club.

Misehouy leek dinsdagavond zijn ongenoegen nog maar eens te uiten via Instagram. 'They say keep patient but what if you running out of time?', zo viel te lezen op een inmiddels verwijderde story, die nog wel enige tijd zichtbaar was via het account van Jong Ajax-ploeggenoot Vos. Misehouy heeft de caption onder de actiefoto van hemzelf inmiddels veranderd in 'Gods Timing'.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ergens snap ik de interesse in nog een middenvelder ook niet. Mislintat wil graag alle posities dubbel bezetten maar vergeet daarin dat wij voor bepaalde posities talentvolle jeugd hebben rond lopen die prima die reserve rol op kan nemen in Ajax 1, en zich zo in de schaduw van basisspelers zich op kunnen werken naar het gewenste niveau. Maar op deze manier komt er nooit meer iets terecht van onze jeugd!

30 augustus 2023 om 09:18

Ik ook niet. Zeker in een jonge middenvelder niet. Als hij zeer ervaren was had ik het een beetje begrepen. Die zal nog ervaring kunnen brengen

30 augustus 2023 om 09:36

Ik snap het wel, Vos is erg jong en zou eigelijk verhuurd moeten worden.. Branco is geen zekerheid en ook niet echt een 6 en Tahirovic is prima begonnen maar daar kan je ook geen 40 wedstrijden top niveau van verwachten

30 augustus 2023 om 10:24

@kokkieafca0341

Erg jong is geen argument. Vos is goed genoeg om als back up te dienen in Ajax 1. Ik heb het al eerder gezegd, maar ik krijg een hoge Jol vibe van Maurice Steijn. Als in constant hameren op versterkingen. Onzin gebruik ook maar gewoon jeugd.

Nu is het echt een beetje jeugd gebruiken als het echt niet anders kan en dan heb je veelal spelers die er gewoon ook echt nog niet klaar voor zijn (aertssen). Hato is de uitzondering, maar zelf daar had ik het wel willen zien als Ajax vrij snel in de voorbereiding voldoende verdedigers had gehad.

Het aantrekken van spelers is wel echt een beetje klaar wat mij betreft en zeker voor wat betreft middenvelders. Als je niet oppast heb je zo meteen sterk bezuinigd in salarissen om vervolgens torenhogen afschrijfkosten te hebben.

Nee spelers als Vos en Misehouy zijn ver genoeg in hun ontwikkeling om te dienen als back up bij schorsingen, blessures en de potjes waar basisspelers rust krijgen. Enige twijfel geval is of ze ook goed genoeg zijn in topwedstrijden. Maar het aantrekken van spelers begint nu wel echt door te slaan. Alleen nog een specialist op rechtsbuiten en absolute buitenkansjes waarbij spelers van de buitencategorie kunnen worden aangetrokken zou de insteek moeten zijn. Niet nog meer spelers voor de breedte.

30 augustus 2023 om 11:45

Alle grote Ajax legendes uit eigen jeugd zijn jong begonnen bij Ajax 1 dus die opmerking slaat nergens op.

30 augustus 2023 om 11:55



Je moet er in mijn ogen iets anders naar kijken. Ajax heeft een verwachtingspatroon neergelegd bij Maurice Steyn en dat is het behalen van CL. Ajax verkoopt vorig jaar 8 basisspelers en draait een een verschrikkelijk slechte transferzomer en daarvan blijven slechts 2 bruikbare spelers over:
.(bergwijn en Brobbey) Dan verkopen ze deze zomer de 3 beste nog overgebleven spelers te weten: Kudus,alvarez en Timber,
Vervolgens begint Maurice aan de voorbereiding en probeert diverse spelers uit waaronder ook eigen jeugd zoals Aertsen en Sallah Etiene en naar ik meen mocht Vos ook een aantal keertjes invallen. De twee eerst genoemden zijn niet goed genoeg en Vos weet ik eerlijk gezegd niet wat daarvan de commentaren waren maar er bleek niet genoeg te zijn om bovenin mee te doen dat mochten we toch wel als conclussie trekken en er was wel genoeg geld voor handen.

Dus gaat er gekocht worden en ik ben eerlijk voor mij twee ongelofelijke aankopen die zeker niet uit de hoed van Maurice lijken te komen in de vorm van die veel te dure keeper en forbs in totaal 30 miljoen stuk geslagen die ik niet begrijp maar alle andere aankopen begrijp ik wel alleen.... die creatieve centrale en diepe rechterspits kopen ze niet en die hebben ze het hardst nodig. Er wordt voor een Armeen gelegen op ideaal gronden die ik niet begrijp en die ook niet kloppen en er wordt een argentijn niet gehaald omdat hij te duur zou zijn maar je koopt wel een keeper met 1,5 miljoen waarde transfermarkt voor 10 miljoen terwijl de ntresse in Olei volgens mij bij Maurice vandaan kwam en die mij gewoon een betere optie leek. Het Beleid qua verkopen de afgelopen jaren heeft Ajax kwalitatief uitgehold en in de jeugd zijn onderandere een goede spits weggeroofd door Dortmund en is dat ook uitgehold mede door de ambitie om subtop europa te zijn en de kwaliteitsbehoefte heel groot is en de kans op jong doorbreken kleiner werd zijn er een hoop talenten die voor AZ kiezen.

Maurice Stein en Sven hebben een opdracht gekregen die met alleen eigen jeugd doorschuiven onmogelijk is en dat kunnen ze echt wijten aan de afgelopen 5 jaren waarin de succesen zand in de ogen hebben gestrooid bij de beleidsmakers en wanneer een incompetente RVC totaal verkeerde prioriteiten op basis van idealen (geen voetbalkennis) en op ongegronde finacielle oogpunten (30 miljoen door putje spoelen en hoognodige speler van 26 miljoen is te duur) dan kom je in de huidige staat.


30 augustus 2023 om 12:35

Ik snap het wél, al die B-talenten van Ajax moeten niet zo verontwaardigd doen. Als ze goed genoeg zijn komen ze vast vanzelf wel in het eerste. De tijd dat de jeugdopleiding structureel exceptionele toppers voortbracht is helaas voorbij, logisch dat er dan ook buiten de club wordt gescout

30 augustus 2023 om 13:18

Eens @MrBoity. Soms is het ook goed om zo’n jeugdspeler een keer voor de leeuwen te gooien. Laat het maar zien. Pakt het goed uit, heb je er een optie bij en als die door het ijs gaat, zingen die zaakwaarnemers meteen een toontje lager. Die opleidingsclub/koopclub discussie is wat gechargeerd. Natuurlijk is Ajax een geweldige opleidingsclub, die ook aankopen nodig heeft. Maar er moet wel een balans zijn. Die jeugdspelers moeten ik eerste instantie hun kans afdwingen en niet zo snel piepen alsof ze het al gemaakt hebben en in het eerste thuishoren. De mode is ook om snel te schermen met vertrek als er contractonderhandelingen aankomen. Soms terecht, vaak niet.

30 augustus 2023 om 13:29

@hoogdrukzetten mooie uiteenzetting, maar vergeet jij nou Tadic te noemen bij beste overgebleven spelers? Die keeper was niet zo duur kennelijk en Forbs gaat slagen of je verkoopt hem weer prima, dat 30 miljoen door het putje vind ik dan ook geen sterk argument. Wel helemaal met je eens dat je het met alleen jeugd niet redt, dat je nu moet investeren om minimaal tweede te worden, en dat ze die Argentijn hadden moeten halen. Hoop wel dat Steijn naast Hato nog wat kansen geeft aan Vos en wellicht Misahouy, maar die jongens moeten het ook vooral zelf afdwingen.

30 augustus 2023 om 09:48

Iets klopt niet wanneer een gemiddeld talent als Taylor alle kansen krijgt bij Ajax en absolute toptalenten als Vos, Misehouy, Kaloko etc geen enkele. Iets stinkt hier.

30 augustus 2023 om 09:51

Ik denk dat het komt omdat Taylor blond haar en blauwe ogen heeft en die andere 3 spelers niet

30 augustus 2023 om 09:53

Hoe kom je bij die bewering dan? Zijn toch ook genoeg jongens doorgebroken met een donkere huidskleur en oogkleur toch.

30 augustus 2023 om 09:55

Dat was sarcasme, maar er zijn er hier genoeg die wel zo denken.. ik krijg ook het gevoel dat hij daar op doelt

30 augustus 2023 om 09:57

Is dat sarcastisch Kokkie? Anders is het echt een absurde uitspraak die niet serieus weerlegd hoeft te worden lijkt me.Edit: gelukkig, je was me zelf net voor

30 augustus 2023 om 09:57

@jantjeheelgoed,

Taylor is veel beter dan alle drie. En dat zegt niks over Taylor.

30 augustus 2023 om 09:58

Nou nou Kokkie zo ken ik je helemaal niet

Zonder gekheid, Taylor heeft zich in het begin natuurlijk stormachtig ontwikkeld. Echter, sinds het vertrek van Gravenberch is hij blijven steken. Laatste 1-2 wedstrijden heb ik nog goede dingen van hem gezien, hopelijk komt het eens een keertje uit.

30 augustus 2023 om 10:01

Zo ben ik ook helemaal niet, alleen volgens mij heb ik hem al eerder ergens zo'n connectie zien maken, vandaar dat antwoord

30 augustus 2023 om 10:02

Ik heb je het gisteren al uitgelegd maar je kiest ervoor dat dan maar te negeren.

Taylor kreeg op zijn 18de helemaal geen kansen in Ajax. Hij speelde dat jaar 81 minuten in het eerste elftal. De rest was gewoon ontwikkelen in jong Ajax.

Er stinkt hier zeker iets. Maar blijven roeptoeteren terwijl je inmiddels al beter weet.

30 augustus 2023 om 11:21

Taylor is de wc-eend van Ajax. Het verdienmodel. 'Wij van Ajax adviseren Taylor!'.

Deze jongen is duidelijk door Ajax naar voren geschoven in de hoop dat het Frenkie de Jong achtige centjes opleverd. Het zogenaamd verdienmodel van Ajax die het niveau heeft van eerste divisie en daar niet eens uitblinkt.

30 augustus 2023 om 11:49

Helaas zijn er tal van voorbeelden van coaches die geen oog hebben voor eigen jeugd dus alsmaar spelers kopen..

30 augustus 2023 om 13:08

Coaches kopen zelden spelers, dat doet de TD. En ja, heel veel clubs in Nederland hebben maar weinig ook voor de eigen jeugd.

Ajax is gelukkig een uitzondering daarop. Er is in de Nederlandse top geen enkele club met zoveel spelers in het eerste elftal die in de eigen jeugd of jong elftal gespeeld hebben als Ajax.

Iets om trots op te zijn!

30 augustus 2023 om 09:56

Ik vind juist helemaal niet dat de aankomende jeugd van Ajax zo talentvol is. Erger me zo verschrikkelijk aan het feit dat al die jochies van Ajax denken dat ze een plek in het eerste elftal toebedeeld horen te krijgen.

30 augustus 2023 om 10:00

Godts en Vos zijn toch wel talentvol, terecht dat ze dan zouden twijfellen. Maar dat zegt nog niks over dat ze het gewenste niveau hebben voor Ajax 1.

30 augustus 2023 om 10:19

Godts loopt niet te miepen toch? Of ook?

30 augustus 2023 om 10:58

Met alle respect, als elke positie driedubbel bezit is, wat voor perspectief is er dan? Gaat er iemand weg dan wordt er iemand gehaald, hoe moet de jeugd zich daarbij voelen? In de tijden van Frenkie, Mathijs etc moesten ze wel want er was geen geld. Wie zegt dat er geen jeugd is als je ze geen kans geeft in het eerste team? Als Frenkie, Mathijs etc nu hadden gespeeld hadden ze ook geen perspectief gehad.

Ga lekker terug naar de basis. De tijden waarin Ajax floreerde deden ze het met veel eigen jeugd en Nederlandse spelers en kochten ze wat ze misten. Nu kopen ze om het kopen zonder ook maar om te kijken naar de jeugd. Dat is het probleem met een buitenlandse TD die voor “zekerheden” kiest omdat hij anders snel z’n baan verliest.

30 augustus 2023 om 12:23

Hoe moet de jeugd zich voelen? Die moeten zorgen dat ze beter zijn en de trainer niet om hun heen kan. Een trainer stelt namelijk altijd de, in zijn ogen, beste 11 op. Een professioneel voetbalclub is geen filantropische instelling.

30 augustus 2023 om 11:36

Talentvolle jeugd? Wie dan? Zie jong Ajax, stijf onderaan in de keuken kampioen divisie. Noem daar een paar talentvolle spelers dan, die de top gaan halen?

30 augustus 2023 om 11:50

Heb je de leeftijden gezien van de jongens die in jong Ajax spelen? Omdat ze niet bovenaan staan wil niet zeggen dat er geen talent is, wat is dat voor redenatie?

Vos, Misehouy, Kaloko, “Godts”, Banel, Axel Dongen, Sarfo in jong Ajax. En daarachter ook maar die zijn allemaal nog 16/17.

30 augustus 2023 om 12:01

Hahaha stijf onderaan. Na drie hele wedstrijden tegen Cambuur, De Graafschap en Groningen wat toch wel de top van de KKD is. Met een heel nieuw, jong, elftal omdat Steijn veel van de uitblinkers van vorig seizoen bij de selecties van Ajax 1 haalt - en anderen zoals Regeer en Baas zijn vetrokken naar Eredivisie clubs. Ga toch lekker korfbal volgen jij.

Godts, Misehouy, Hlynsson en Aertssen zie ik persoonlijk echt heel ver komen. En wie weet hoe de rest zich ontwikkeld..

30 augustus 2023 om 13:34

Ergens snap je het niet? Het is ronduit belachelijk en schandalig!

Er is straks een heel basiselftal gekocht met ook nog eens aankopen voor de breedte.
Toptalenten als Vos, Misehouy, Fitz-Jim, etc. krijgen gewoon geen enkele kans, worden aan het lijntje gehouden. Niet eens speelminuten gedurende het seizoen om ze door te ontwikkelen, met een idee/plan daar achter.

Echt absurd, het was al jaren het geval, maar Ajax is echt een ordinaire koopclub geworden. Begonnen na het enige successeizoen onder Ten Hag, met nota bene 5(!) eigen recent doorgebroken taleten in de basis...

30 augustus 2023 om 14:23

Mislintat heeft vd Boomen en Tahirovic gehaald, beiden zgn 8-en, terwijl Ajax in Taylor al een volwaardige 8 in de selectie had zitten. Een van die twee is overbodig. Een 6 heeft na het vertrek van Alvarez niet meer, dus wat dat betreft is de zoektocht nar een 6 niet zo vreemd. Die positie is ook na de komst van Sivert Mannsverk niet dubbel bezet. Tahirovic speelt nu op 6, maar je ziet ondanks zijn werklust en inzet aan alles dat hij de balans (nog) niet kan bewaren. Klaassen heeft dikwijls op 6 gespeeld maar dat is ook niet ideaal. Er moet dus iemand komen voor die positie.

Overigens snap ik het gejank niet, want de beste speler speelt en als een talent echt zo goed is als hij denkt dat hij is, dan speelt hij zichzelf moeiteloos in de basis. Op zijn 18e al. Dat eeuwige gehuil van spelers die eigen jeugd inj de weg zouden zitten klopt daarom niet. Vos en Misehouy moeten het bij zichzelf zoeken als ze het niet redden. Daarnaast vertrekken dit soort talenten dikwijls naar topclubs en daar heeft men al helemaal geen kans op speelgeld, alleen de bankrekening groet.

Vos moet meer minuten krijgen. Wereld talent

30 augustus 2023 om 09:28

inderdaad, hij zou meer minuten moeten krijgen.
Tijden dat Ajax succes heeft is altijd met jonge talenten uit eigen jeugd.
Tijden dat ajax slecht gaat is wanneer het overmatig gaat kopen en eigen jeugd vergeet.

30 augustus 2023 om 09:42

En wat nu als ze intern zien dat Vos niet mee kan op de training?Ik ben het helemaal met jullie eens hoor, maar als Vos zich laat gelden op de trainingen dan geloof je toch zelf niet dat ze op zoek zijn naar een vervanger/concurrent?

30 augustus 2023 om 10:28

@mark Brust,

het verontrustende vind ik dat een Misehouy aangeeft helemaal niet meer met het eerste mee te trainen. Dan kun je ook niet zien of ze wel of niet mee komen. Bij Vos kun je aan zijn KKD optredens trouwens zien dat hij fysiek in iedergeval makkelijk mee zou kunnen komen in de eredivisie.
Wel opvallend dat hij nu al een paar wedstrijden begint in de verdediging om later naar het middenveld doorgeschoven te worden. Of dit komt door een gebrek aan verdedigers in jong Ajax of omdat ze zijn verdedigende kwaliteiten willen bijschaven weet ik niet.

30 augustus 2023 om 10:36

Ze hebben natuurlijk ook pech dat Ajax de CL moet halen dit seizoen, hierdoor ga je niet op je jeugdspelers gokken.

30 augustus 2023 om 11:52

@Mark Brust,

Als ze zien dat Vos niet kan meekomen geven ze hem ook geen contract tot 2028 en wil Atletico hem ook niet hebben. Dit is geen jongen die een basisplaats eist. Maar perspectief en af een toe een kans. En die krijgt hij niet als er 3 dure onnodige buitenlandse spelers gehaald worden.

30 augustus 2023 om 12:16

Dat Vos een talent is staat buiten discussie, dus dat hij een een contract heeft gekregen is ook niet zo raar.

Maar een talent kan ook gehyped worden in de media maar op het veld er nog niet aan toe zijn

Dit is natuurlijk ook niet erg maar verhuur hem dan zou je zeggen.

Twente is al tijdje bezig met Eiting, misschien is Vos wel een goed alternatief?

30 augustus 2023 om 09:44

Als Vos niet eens een jeugdspeler van Roma uit de basis kan spelen moet hij niet piepen. Anders vraagt hij maar aan Gravenberg hoe zijn afgelopen seizoen was. Ze denken dat ze allemaal heel wat voorstellen, totdat ze echte tegenstanders tegenkomen in een betere competitie. Dan komt pas aan het licht dat ze niet op 1 of 2 vlakken minder zijn maar minstens 5-6.

30 augustus 2023 om 10:02

100% eens. Zag gisteren op Twitter nog een mooi voorbeeld over de geduldige Frenkie die op zn 20e nog in Jong Ajax speelde. Ik hoef denk ik niet te vertellen hoe dat heeft uitgepakt. Een Misehouy of Vos gaat echt wel zn kansen krijgen, maar als ze nu al sterallures krijgen op deze leeftijd wordt het wel heel irritant. Dit staat overigens los van dat ik Mannsverk ook onnodig vind, maar het gaat nu even puur om de houding van Vos en Misehouy. Riekt naar misplaatste arrogantie.

30 augustus 2023 om 10:34

Precies dit. Laat die jochies nou eerst eens proberen Jong Ajax op sleeptouw te nemen en daar een bepalende speler te worden voordat ze komen miepen om een plek in het eerste

30 augustus 2023 om 10:56

Maar zou dit misschien geen reactie van de zaakwaarnemer kunnen zijn vanwege door Ajax omschreven perspectief toen er onderhandeld werd over de contractverlenging? Als er toezeggingen zijn gedaan met betrekking op kansen bij de 1e groep, zouden zij zich toch een beetje gepiepeld kunnen voelen

30 augustus 2023 om 11:36

Ja en zo’n zaakwaarnemer moet dat ook zien en juist naar zijn cliënt uitspreken. Wees dankbaar dat je bij een Jong Ajax speelt en dat je mag hopen op minuten in het eerste. Laat je het zien is Ajax de eerste die je beloont. Maar deze zaakwaarnemer loopt weer te klagen, wil natuurlijk ook cashen op Vos. Laat hem eens onderzoek doen naar talentvolle spelers die op deze leeftijd ook vonden dat ze elders beter zouden krijgen en het toch anders liep.
Nu heeft Atletico interesse in een Vos, hartstikke mooi voor hem, maar als je bij Ajax niet in de basis staat zal dat bij Atletico wel zo zijn?

30 augustus 2023 om 12:50

Als de zaakwaarnemer echt wil cashen op Vos, moet hij natuurlijk eerst bij Ajax doorbreken. Maar doordat er mogelijk nog een concurrent wordt gehaald zien zij het perspectief op speeltijd afnemen en dus ook de kans om door te breken. En dat perspectief is waarschijnlijk wel voorgespiegeld tijdens onderhandelingen voor de contractverlenging

30 augustus 2023 om 10:00

Vos is helemaal niet zo goed.

AZ mag van mij wel Misehouy en Vos ophalen. Bij ons krijg je zeker de kans om jezelf in de basis te knokken

30 augustus 2023 om 09:27

Dat klopt, bij een club als AZ moet je niet kampioen worden van iedereen. Momenteel kan dit dus nog allemaal met zelfopgeleide spelers. Pas wanneer je kampioen bent geworden en je echt denkt structureel mee te kunnen/moeten doen om de titel. Dan ga je als club weer geld uitgeven aan buitenlandse spelers. Zo werkt het nu eenmaal.

30 augustus 2023 om 09:38

Ah zo werkt het eenmaal. Je bedoelt ditzelfde AZ dat deze zomer even de aanvoerder van Jong Portugal ophaalt en nog een ander Portugees toptalent? Die zijn inderdaad enorm Nederlands.

30 augustus 2023 om 10:06

@paauwer

Hoe kom je erbij dat er bij AZ meer zelf opgeleide spelers spelen? Dat is gewoon niet waar.

Na NEC speelt Ajax met de meeste spelers in de selectie die in de jeugd / jong Ajax hebben gespeeld.

30 augustus 2023 om 10:08

Az scout spelers jonger en dan kun je over een paar jaar altijd zeggen dat je ze hebt opgeleid. Wij weten daar alles van toch?

30 augustus 2023 om 10:50

AZ heeft geen enkele spelers van 18 jaar bij het eerste elftal. Hij zou met Clasie en Bazoer mogen knokken voor een plekje als verdedigende middenvelder.

War denk je dat hij meer kans heeft, bij Ajax met Tahirovic en mischien een jonge gast uit Noorwegen (gerucht) als concurrent of bij AZ met Clasie en Bazoer als concurrent?

Het is een fabeltje dat een jonge speler bij AZ meer kans zou hebben dan bij Ajax.

Ajax moet inderdaad oppassen dat ze geen Bayern worden....

30 augustus 2023 om 09:34

Ze zouden willen dat ze Bayern zijn. Die behoren tot de absolute top van de wereld !!

Je kan er op wachten. Maar als de talenten het niveau hebben hoeven ze niet te vrezen.

30 augustus 2023 om 09:26

Precies!

30 augustus 2023 om 09:39

Waar is de filosofie van Johan Cruijff ? Die is met Sven volledig verdwenen !!

30 augustus 2023 om 09:41

Niet met Sven hoor. Die hele revolutie is al veel eerder verdwenen, alleen toen maakte niemand zich daar druk om omdat het sportief heel goed ging. Overmars bijvoorbeeld haalde ook gewoon mensen voor de bank (wat Cruijff niet wilde), Jonk vertrok om min of meer dezelfde reden als waar in dit topic nu discussie over is (aankopen vs jeugd) etc. Er is een artikel over geschreven door een ander medium wiens naam ik hier niet mag noemen geloof ik, maar als je googled op 'bij Ajax is er niets meer over van de Cruijjf revolutie' kun je het vinden.

30 augustus 2023 om 09:47

Even goed kijken de selectie is prima gebalanceerd.

30 augustus 2023 om 10:08

De filosofie van Johan Cruyff is met Overmars en van de Sar allang verdwenen. Toen werd de conclusie al getrokken dat je het stapje naar de Europese subtop nooit kan zetten met alleen de eigen jeugd.

Vanaf dat moment is men in gaan kopen. Wat leidde tot de halve finale CL. En hele dikke transfersommen van de aangetrokken spelers die succes hadden.

30 augustus 2023 om 10:37

De filosofie van Johan Cruyff was dan ook echt zwaar achterhaald. Geen club in de wereld die succesvol is enkel met eigen jeugd. In de tijd van Johan kon dit wel maar dat kwam meer omdat spelers toen ook langer bij de club bleven en daardoor Ajax langer gebruik kon maken van spelers in hun prime.

30 augustus 2023 om 11:01

Exact Ali Boembari. Als Timber, Frenkie, De Ligt, etc nou hun hele leven bij Ajax bleven had de filosofie enorm zn vruchten afgeworpen. Maar die tijd is helaas vervlogen, en daarmee de kracht van de filosofie.

30 augustus 2023 om 12:00

De filosofie is helemaal niet verdwenen, die is nog altijd springlevend. Wat je niet moet vergeten is dat de grootste Ajacied van de afgelopen 10 jaar niet eens uit de jeugdopleiding kwam. maar een aankoop bleek te zijn die de naam droeg van Dusan Tadic. Wat je ook niet moet vergeten, is dat CL deelname voor volgend seizoen funest is voor de club Ajax. Daarvoor moeten extra spelers worden aangetrokken die dit seizoen de ervaring en scorend vermogen hebben om er te staan als het moet.

Wat je ook niet moet vergeten is dat Jong Ajax momenteel hevig onderbezet is en dat het voor jeugdspelers die letterlijk net 18 (!) jaar zijn geworden funest is om in die competitie gewoon wekelijks te spelen en uit te blinken. Zodat ze er met 1 of 2 seizoenen kunnen staan in het eerste. Vergeet niet dat Frenkie de Jong 20 was toen hij zijn eerste wedstrijden voor Ajax 1 ging spelen.

30 augustus 2023 om 12:03

@speedy,

Ik ben het niet met je eens dat de filosofie van Johan onder Overmars (direct) verdwenen was. Zeker ik het begin had Ajax een elftal waarin jonge spelers aan de hand van ervaren gekochte spelers goed voetbal speelde en veel resultaten haalden. De laatste jaren onder Overmars slaagde hij echter minder in deze filosofie.

30 augustus 2023 om 12:35

"de filosofie van Johan Cruyff was dan ook echt zwaar achterhaald. Geen club in de wereld die succesvol is enkel met eigen jeugd".

Om te beginnen behoort het niet tot de filosofie of beter gezegd visie van Cruijff om een elftal het veld in te sturen met louter zelf opgeleide spelers. Cruijff was intelligent genoeg om te beseffen dat dat niet kon. Dat blijkt ook genoegzaam uit het feit dat hij toen hij trainer was van Ajax en Barca zelf ook de nodige spelers van buitenaf haalde. Het is dat toen nog die buitenlander regel gold waardoor hij maar een beperkt aantal buitenlanders kon halen, anders waren het er ongetwijfeld meer geweest. Bovendien gaat de visie van Cruijff niet uit van kwantiteit maar van kwaliteit.

De visie van Cruijff is gericht op het individu, waarmee hij afwijkt van de visie van iemand als Van Gaal wiens visie was gericht op het collectief. De teams van Cruijff bestonden meestal uit 3 of 4 supersterren, meestal aanvallers, die veel vrijheden hadden om te doen wat ze goed achten en niet teveel werden opgezadeld met taken. Van die supersterren werd verwacht dat ze de wedstrijd zouden maken met hun klasse, de rest van het elftal moest in hun dienst spelen. Bij Van Gaal moesten alle spelers, ook de topspelers, in dienst van het elftal spelen en hun taken uitvoeren en werd van de topspelers verwacht dat ze naast het uitvoeren van hun taken de doorslag zouden geven met hun kwaliteiten.

Ook in het Plan-Cruijff staat het individu centraal en krijgt ieder talent een eigen aangepast programma gebaseerd op zijn sterke en zwakke punten en de staat van zijn ontwikkeling. Het idee achter het Plan-Cruijff was om de talenten op die manier versneld klaar te st9omen voor de A selectie zodat de club langer kon profiteren van hun aanwezigheid. Het probleem met het Plan-Cruijff is echter dat het gebaseerd is op theorie en (te) weinig rekening houdt met de praktijk. En dan vooral met het feit dat die praktijk doorgaans weerbarstiger is dan de theorie. Op zich werkt het Plan-Cruijff prima gezien de doorbraak op jonge leeftijd van talenten als De Ligt, Gravenberch en nu weer Hato.

Het probleem is echter dan het Ajax in sportief opzicht nauwelijks iets oplevert omdat de spelers weliswaar op jongere leeftijd bij de selectie kunnen worden gehaald, maar dat tot gevolg heeft dat ze ook weer eerder worden weg gekocht. Je kunt dat achterhaald noemen zoals jij doet, ik noem het liever ingehaald worden door de actualiteit of realiteit. Het ironische is dat Cruijff zich altijd heeft afgezet tegen de zakelijkheid bij Ajax en dat zijn plan vooral was bedoeld om die te doorbreken, maar dat zijn plan Ajax in de praktijk zakelijk meer heeft opgeleverd dan sportief. Het Plan-Cruijff functioneert nog steeds prima gezien de doorbraak van de 17 jarige Hato als bijna onbetwiste basisspeler van Ajax, maar dat zal waarschijnlijk ook bij hem tot gevolg gaan hebben dat hij over twee of 3 jaar alweer wordt weg gekocht.

Er zijn bij Ajax twee stromingen vwb het jeugdbeleid. De ene stroming, de puristen, zien het opleiden als een doel op zich, terwijl de andere stroming de opleiding ziet als een middel om andere doelen mee te bewerkstelligen zoals het tot de beschikking krijgen van kwaliteitsvolle spelers die vanwege de beperkte middelen van de club niet kunnen worden aangekocht en het boeken van resultaten. Het gekissebis in de club over de opleiding dat telkens de kop op steekt als het even iets minder gaat, heeft meestal betrekking op die discussie. De puristen willen meer talenten bij de A selectie zien, ook als dat ten koste gaat van het spel en de resultaten.

30 augustus 2023 om 13:35

@janssne

Pak het elftal van 2018 er maar bij die de halve finale CL tegen Tottenham thuis speelde:

Onana - KE - aankoop van Barcelona
Tagliafico - LB - aankoop
Blind CV - aankoop Manchester United dan wel eigen jeugd, kan beiden
de Ligt CV - eigen jeugd
Mazraoui RB - eigen jeugd
Frenkie de Jong - M - aankoop
Schone - M - aankoop
Donny vd Beek - eigen jeugd
Tadic -aankoop
Dolberg -aankoop
Ziyech aankoop

En wat zien we dan, maar vier basisspelers speelde in de A jeugd van Ajax.

Maar ja halve finale CL, finale gemist op enkele minuten. Wie klaagt er dan nog over aankopen?

30 augustus 2023 om 09:33

Exact! Als je goed genoeg bent, dan speel je!
Dus als Ajax middelmaat koopt, dan zou het gemakkelijker moeten zijn om die uit de basis te spelen.

Die gasten zijn nota bene nog tieners! Ze vinden zichzelf allemaal veel te goed voor Jong Ajax, maar dat bungelt ergens onderaan de KKD. Laat het zien! Ajax staat bekend om het inpassen van zelf opgeleide spelers, maar je moet het wel laten zien!

En heb geduld! Je bent 18! Wat dat betreft zijn zaakwaarnemers echt de gedrochten van de voetbalwereld!

30 augustus 2023 om 09:38

Vos zouden ze moeten verhuren binnen de eredivisie.. Misehouy had ik persoonlijk wel bij het 1ste gehaald, dat is 1 van de weinige die er ook bij JA bovenuit steekt.. Dat zo'n jongen daardoor teleurgesteld is snap ik wel

30 augustus 2023 om 09:40

Kan toch alsnog? Beiden bij het eerste halen! We zijn net 2 wedstrijden onderweg. Die Steijn is niet gek.

30 augustus 2023 om 09:43

Het zegt wel iets dat hij de voorbereiding mee deed en het ook goed deed en ineens niet meer bij de selectie zit..Kopen is natuurlijk prima maar je moet niet je eigen jeugd helemaal buitenspel zetten, zo'n Misehouy kan makkelijk tegen de mindere mee doen of invallen

30 augustus 2023 om 09:56

Godts zit formeel ook niet bij 1, hij heeft geen rugnummer. Maar deze jongens mogen af te toe proeven en zijn nog echt jong.

Zijn zaakwaarnemer zou hem juist positief moeten stimuleren. Ajax geeft ze echt wel de kansen als ze zover zijn!

30 augustus 2023 om 10:09

@kokkieafca0341

Jong Ajax staat stijf onderaan op de 20ste plek in de KKD. Hoe kan dat met al die zogenaamde super talenten? Die zouden de KKD toch stuk moeten spelen?

Misehouy wist verleden jaar in 27 wedstijden in de KKD vier keer te scoren en gaf nul assists. Waarom is hij er dan nu al aan toe om speeltijd in het eerste te krijgen?

30 augustus 2023 om 12:23

@kokkie zei je dat ook over labyad toen? die speelde de pannen van het dak in de voorbereiding en mocht daarna gewoon weer op de bank/tribune plaats nemen.
nee die jonge jongens moeten zich gewoon blijven bewijzen op trainingen en jong, en als ze echt goed genoeg zijn dan komen ze er echt wel, maar die jongens denken tegenwoordig gelijk dat ze de beste zijn en in het eerste horen, en al gelijk zaakwaarnemers op de achterste benen omdat hun client er niet bij zit, als er een concurrect wordt gehaald dan moet je dus extra je best doen om te laten zien dat je beter bent dan die aankoop.

30 augustus 2023 om 09:38

Maar een talent moet minuten maken (op een hoog niveau) om beter te worden en hij moet de kans krijgen om het te laten zien. Als je dan 2 spelers voor je hebt dan kun je je afvragen in hoeverre je de kans krijgt als je zelf maar in de KKD speelt terwijl de ander in de ED en europees speelt en hierdoor veel meer ervaring opdoet tegen betere tegenstanders.

30 augustus 2023 om 09:56

Laat ze het eerst maar eens een jaar zien in de KKD. 1 of 2 goede wedstrijden daar maakt ook geen zomer, vooralsnog zie ik ze daar ook niet super uitblinken, doe je het daar goed, dan pas kun je gaan klagen, maar vooralsnog hebben ze mij ook nog niet volledig overtuigd.

30 augustus 2023 om 10:01

2 spelers voor je is helemaal niet zoveel. Gewoon een gezonde concurrentie die er altijd al geweest is. Hoe had jij het willen zien dan Janssen? Je bent nu al dagen aan het roeptoeteren maar heb je ook een oplossing zodat de talenten wel tevreden zijn en die spelers die je gekocht hebt ook tevreden houdt. Of zou je gewoon alles verkopen en met de jeugd gaan werken. Ik ben zeer benieuwd. Schreeuwen vanaf de zijlijn daar ben je de beste in dus ik ben zeer benieuwd of je ook een oplossing hebt.

30 augustus 2023 om 10:07

Ik vind dat als je overtuigd bent van de talenten die je in huis hebt je ze de kans moet geven. Dat doe je niet door zoveel spelers te halen dat elke positie dubbel bezet is. Ik vind de filosofie van Johan Cruijff en hoe Overmars (vooral in zijn begin periode werkte) mooier (maar of dit nog realistisch is is de vraag). Haal een aantal echte leiders en vul dit aan met talenten.

Daarbij besef ik dat een topclub (een club die moet presteren om de geld binnen te halen) momenteel misschien niet de ideale club is om als talent door te breken.

30 augustus 2023 om 10:11

@janssen

Jong Ajax staat stijf onderaan op de 20ste plek in de KKD. Kennelijk is de weerstand in de KKD voor deze jonge spelers zodanig dat men moeite heeft mee te komen in de Kkd.

Wat schieten ze ermee op als ze net zoals Anass Salah-Eddine voor de leeuwen gegooid worden terwijl ze er niet aan toe zijn? De voetbal wereld is hard, Anass Salah-Eddine heeft het momenteel echt zwaar.

30 augustus 2023 om 10:20

@speedyafc

Dat ze onderaan staan zegt dat iets over de grotere talenten of zegt dat iets over het algemene niveau ?

Waarom haal je Branco van den Boomen ? Die is 8ste geworden in Frankrijk. Als ik jouw berenedering moet volgen hadden ze veel hoger moeten eindigen als hij echt goed was geweest.

30 augustus 2023 om 11:37

Rare vergelijking

30 augustus 2023 om 12:00

Want ? Speedy geeft aan dat de talenten van Ajax niet goed genoeg zijn omdat na 3 wedstrijden Ajax onderaan staat.
Ik maak het vergelijk om aan te geven dat de prestaties van het team niet alles zegt over de kwaliteiten en het niveau van 1 of 2 spelers. Als de positie van Jong Ajax iets zegt over het niveau van bijvoorbeeld een Vos dan zou dat ook voor Branco moeten gelden.

In slechte sportieve tijden gaat elke club over op kopen.

30 augustus 2023 om 10:13

Eh nee, in het recente verleden heeft het aantrekken van spelers bij Ajax laten zien dat je dan juist tot prestaties in Europa kan komen.

Elk talent denkt dat ie het gaat redden in het eerste, dat ie daarna een mooie transfer naar de Europese top gaat maken. De realiteit is dat de meeste het helemaal niet redden. Wat helemaal niet erg is, want de opleiding van Ajax is uitstekend waardoor de spelers op ween wat lager niveau alsnog een mooie carrière hebben.

Ik geef m groot gelijk. Allemaal 13 in dozijn voetballers halen... geef toch talenten als Vos, Godts etc een kans

30 augustus 2023 om 09:22

Hoe weet je dat het 13-in-een-dozijn-voetballers zijn? Tahirovic laat al zien een toegevoegde waarde te zijn, en ik snap dat je Vos niet als basisspeler voor de leeuwen gooit dit seizoen.

Desalniettemin hoop ik dat hij wel gewoon nu als back-up gezien wordt, en er niet nog een speler voor hem in de pikorde komt. Talent heeft hij genoeg, en je moet hem wel perspectief kunnen bieden.

Wel vind ik dit soort uitspraken gevaarlijk van zaakwaarnemers. Wat wil je nou bereiken? Een breuk forceren terwijl de speler net zijn contract verlengd heeft? Dit brengt zo'n speler toch alleen maar in het nauw, want hij wordt er op aangekeken.

30 augustus 2023 om 09:26

Omdat Tahirovic ook gelijk de kans krijgt bij het eerste. Misschien had een Vos of Godts hetzelfde gepresteerd of zelfs beter. Ik vond Godts sowieso eind vorig seizoen al prima invallen dus waarom niet gewoon vaker brengen ipv andere talenten kopen en die wel gelijk de kans geven?

30 augustus 2023 om 09:32

@FC-Legend, ze kennen Vos en Misehouy door en door he? Het is niet zonder reden dat zij (nog) geen kans krijgen. Ik wacht liever op een uitgebreide toelichting van Mislintat na sluiting van de transfermarkt.

30 augustus 2023 om 09:34

Van den boomen 1 jaar league 1 daarvoor 2e niveau. Akpom 1 jaar gepresteerd daarvoor niks, Die Georgier 2e niveau Frankrijk en in Belgie, Medic uit 2e niveau. Een nieuwe keeper voor 6 miljoen die kennelijk nog minder is als Gorter.

30 augustus 2023 om 09:35

Prima invallen in die 13 minuten verspreidt over 3 wedstrijden? Dat vind ik een beetje voorbarige conclusie.

30 augustus 2023 om 10:03

@FC-Legend
Ik heb Godts nog nooit als verdedigende middenvelder gezien. Doet hij het daar goed?

30 augustus 2023 om 10:10

Maar Vos is dat wel. Maar waarom haal je voor veel geld een speler van City die eigenlijk ook gewoon een linksbuiten is, terwijl jouw aanvoerder op deze plek staat en je met Godts een heel groot talent daarachter hebt.

30 augustus 2023 om 10:14

Dat is toch duidelijk, omdat men gaat rouleren over de posities. Een echte rechtsbuiten is moeilijk te vinden want die zin tegenwoordig linksbenig omdat ze graag naar binnen trekken zodat de back erover heen kan gaan.

Niet zeuren, met 18 jaar jezelf gewoon bewijzen en dan kom je normaal gezien vanzelf wel in de basis.

30 augustus 2023 om 09:22

Vind ik ook. De kans is zeer groot dat een van de spelers uit het eerste elftal, bij succes, binnen 2 a 3 jaar ook weer verkocht wordt. Dan heb je dus ruim voldoende tijd om jezelf te ontwikkelen en te laten zien dat je beter bent dan wat er gehaald is.

30 augustus 2023 om 09:32

Voldoende tijd om jezelf te laten zien in de keuken divisie ?
Daar gaat hij niet veel beter meer worden laat staan ontwikkelen.
Rond je 18 jaar moet je vooral meer weerstand krijgen en dat gebeurt nu weer een jaar niet.
Dat is toch drama voor die gasten, er wandelen 10x mindere talenten in de Eredivisie en dan wordt hem geen perspectief geboden behalve de Kkd?
Dan moet Ajax bij het verlengen van het contract eerlijk zijn, wat blijkbaar niet is gebeurd gezien de reactie van deze zaakwaarnemer.

30 augustus 2023 om 09:34

Als die gasten echt te goed zijn voor de KKD, dan had Jong Ajax dus eigenlijk stijf bovenaan moeten staan in plaats van stijf onderaan, vind je niet?

30 augustus 2023 om 09:48

De KKD is toch gewoon een goed niveau nadat je net uit de jeugd komt?

Laat het daar zien, maak daar je meters. En je kansen in het eerste komen wel.

Zoals vaker al aangegeven Frenkie speelde ook nog in de KKD op deze leeftijd, en zie hem nu eens spelen bij Barcelona.

Natuurlijk moeten de spelers wel meetrainen met het eerste, en invalbeurten krijgen als de stand het toelaat. Helaas is dit laatste het afgelopen seizoen nou niet vaak geweest.

Maar gaan roeptoeteren als je nog maar 18 bent, doe even niet zo verwend joh.

30 augustus 2023 om 09:49

Als je JA een beetje volgt zou je zien dat Misehouy er echt boven uit steekt en dat ook Gooijer daar goed speelt.. Dat de rest het laat afweten kunnen zij ook weinig aan doen

30 augustus 2023 om 10:13

@marcel

De KKD is voor spelers die uit de jeugd komen zeker voor 1 jaar een mooie opstap. Daarna zie je dat hun ontwikkeling stopt of in ieder geval minder snel vooruit gaat dan spelers die wel op een hoger niveau spelen.

Dus 1 jaar KKD is prima, daarna moeten ze echt door naar de ED om echt de volgende stap weer te kunnen zetten.

30 augustus 2023 om 10:15

Het blijft toch jammer dat zoveel supporters blijft roepen dat de KKD voor talenten een mooie stap is terwijl ze (zoals het lijkt deze totaal niet volgen). Anders hadden ze geweten dat zeker de grotere talenten na 1 jaar KKD weinig stappen meer maken in de KKD. Je ziet het ook aan Fitz Jim. Die staat al een tijd stil in zijn ontwikkeling.

30 augustus 2023 om 10:17

@janssen

Echt onzin. De huidige jonge spelers in de KKD hebben de grootste moeite op dat niveau. Jong Ajax staat onderaan met nul punten na drie wedstrijden.

Je denkt er heel makkelijk voer maar ook bij andere eredivisie clubs spelen ze niet zomaar. Anass Salah-Eddine werd verleden jaar uitgeleend aan FC Twente. Maar daar speelde hij ook zelden. Maar die hadden geen jong Twente in de Kkd.

Dit jaar kreeg hij zijn kans in het eerste van Ajax. Bleek dat hij het toch niet aankon. Wat is hij ermee opgeschoten met dat jaar bij FC Twente in de eredivisie? Hij had beter wekelijks in de KKD kunnen spelen. Had hij zich wellicht wel ontwikkelt.

30 augustus 2023 om 17:41

Dat is dan schuld van Fitz-Jim. Hoe kun je al na 1 jaar stagneren terwijl je duidelijk zoveel tegenstand krijgt dat je stokstijf onderaan staat in de Divisie. Nee ik ben het met marcel eens die ventjes moeten eens n paar teams stuk gaan spelen en punten binnen halen op consistente basis pas dan kun je praten over invallen bij het eerste en het verdere vervolg daarvan. Kunnen ze dat niet dan zijn ze ongeschikt.

30 augustus 2023 om 09:28

Is van zoveel factoren afhankelijk of je de kans krijgt, er moet ook maar net ruimte zijn op je positie. Zie bijvoorbeeld een Babadi en Hato die dan in aanmerking komen en dan kan het snel gaan.

30 augustus 2023 om 10:19

Of een Anass Salah-Eddine die de kans kreeg en het niet aan bleek te kunnen. Wat we al eerder met Gorter ook zagen. Sommige spelers hebben meer vlieguren nodig voordat ze het aan kunnen.

Als je de kans krijgt en het gaat fout, dan wordt het daarna mentaal erg lastig om het niveau nog te halen in de toekomst.

Zeer begrijpelijk dat men in jong Ajax voorzichtig is met het overhevelen van spelers naar het eerste. De speler moet er echt aan toe zijn.

30 augustus 2023 om 10:48

Er was ruimte op zijn positie, maar Ajax koopt alsnog een stel vervangers. Dan ben je dus nog niet goed genoeg.

30 augustus 2023 om 09:30

ook onlangs pas zijn zaakwaarnemer. moet toch als voetballer ook irritant zijn dat je zaakwaarnemer zoiets roept. wat je zegt ze zijn pas 18, misschien begrijpt die zelf ook wel dat die nog geen basisspeler is. sommige zaakwaarnemers maken carrières ook gewoon kapot

30 augustus 2023 om 09:58

Precies! Ik dacht dat de godenzonen opgeleid werden met het idee om de beste te zijn? En nu zijn deze twee godenzonen bang voor een beetje concurrentie? Hebben denk ik niet het echte godenzonen DNA als ze al bang worden van wat concurrentie van een of andere Noor uit een of andere Aldi competitie.

Vos en Misehouy zijn wel hele grote talenten van het kaliber Hato/timber, zonde dat ze waarschijnlijk nu furore bij een andere club gaan maken

30 augustus 2023 om 09:18

Als ze dan zulke grote talenten zijn zoals hato en timber dan komt hij echt wel aan spelen toe, maar blijkbaar is het nog niet goed genoeg.

30 augustus 2023 om 09:40

Maar dan moet je wel de kans krijgen. Waarom kreeg Hato de kans ? Niet omdat hij zo goed is, maar meer omdat Wijndal en Bassey heel slecht zijn.

30 augustus 2023 om 09:44

Hato kreeg de kans omdat hij beter is dan Wijndal en Bassey. Dat komt naar mijn mening omdat Hato goed is en Wijndal en Bassey niet zo goed, maar dat komt allemaal op hetzelfde neer. Uiteindelijk streven talenten die presteren dure aankopen (ook van 20+ mil) voorbij die niet presteren.

30 augustus 2023 om 09:46

@ewoud,

Jij weet ook dat als Wijndal en Bassey datgene hadden laten zien wat van ze verwacht werd dat Hato niet zo in het elftal was gekomen. Hato speelde in het begin ook niet echt goed. Zeker als back bracht hij heel erg weinig.

30 augustus 2023 om 09:50

Dat weet ik inderdaad, daarom zeg ik 'aankopen die niet presteren'. Volgens mij zijn we dat gewoon met elkaar eens.

30 augustus 2023 om 09:20

Vos heeft net verlengd tot 2028, die is niet zomaar weg. Misehouy loopt wel uit contract, en dat zou inderdaad heel erg zonde zijn.

30 augustus 2023 om 09:36

En dan? Kom je bij de Chelseas van deze wereld terecht. Sta je weer in een JONG elftal. Waarschijnlijk koopt PSV je dan over 3 jaar. Dat dan weer wel.

30 augustus 2023 om 10:20

@bundy_sr

Als ze zulke grote talenten zijn, waarom spelen ze de KKD dan niet kapot?

Toen we in jong Ajax een gouden lichting hadden, werd jong Ajax gewoon kampioen. Nu staat jong Ajax stijf onderaan met nul punten.

Of Vos word verhuurd met het oog op de toekomst. Vind dat zaakwaarnemers veels te snel negatieve aandacht eisen tov cliënten. Dit kan voor Vos averechts werken, als elke keer een aankoop beoordeeld word door een negatieve zaakwaarnemer.

30 augustus 2023 om 09:50

Ik kan de emotie van Vos en Misehouy best voorstellen, maar in het geval van Vos mag de zaakwaarnemer ook naar zichzelf kijken. Je had best kunnen wachten met de verlenging en kijken hoe de selectie er voor staat op 1 September. Nu heb je eigenlijk niks te willen en heb je met je volle verstand bijgetekend.

30 augustus 2023 om 10:21

Verhuur heeft ook een groot risico, kan een speler het niveau toch niet aan zoals verleden jaar met Anass Salah-Eddine, dan speelt hij niet. En als de club waaraan hij verhuurd wordt geen jong elftal in de KKD heeft, dan speelt de speler echt niet meer op niveau.

Ik zou het ook echt zonde vinden als Ajax Vos via deze koop naar de deur duwt. Vos moet de voorkeur krijgen achter Tahirovic.

30 augustus 2023 om 09:18

Krijgt ie ook. Misehouy moet gewoon lekker 1 jaar de man worden bij jong en volgend jaar aansluiten

Feiten? Als er niks beters loopt. En het is wel mooi als je leest dat zn halve stal bij ajax liep en is vertrokken is het makkelijk roepen koop club. Als vos echt zo goes was had die net als hato echt wel de kans gekregen maar hij is er blijkbaar nog niet helemaal klaar voor

Volgensmij is het nog altijd een gerucht en geen feit. Vos en mise zullen genoeg speeltijd krijgen. Wat verwachten mensen nu. Je raakt je halve basiself kwijt en je moet alles maar opvangen met eigen jeugd. Realisme ten top....

Altijd handig om uit emotie te reageren op een artikel van de telegraaf. Dan heb je er echt goed over nagedacht als zaakwaarnemer....

30 augustus 2023 om 09:19

Inderdaad, dit is wel het niveau puber en dat van een zaakwaarnemer. Die zou ik misschien ook eens heroverwegen.

30 augustus 2023 om 09:21

Vooral omdat dit van dezelfde zaakwaarnemer komt die zich heel boos maakte dat iedereen zomaar gelooft wat er in de Telegraaf staat toen die krant schreef dat de Alvarez transfer zo traag ging door de eisen van zijn zaakwaarnemer.

30 augustus 2023 om 09:50

Dat hij zo reageert is sowieso niet handig, maar wellicht dat er dan toch een kern van waarheid in zit betreft de interesse in een nieuwe middenvelder?

30 augustus 2023 om 09:54

Wellicht, en als dat zou is zou ik dat onnodig en jammer vinden en ben ik daar zelf ook kritisch op. Het zou me niet eens verbazen ook want Steijn heeft al uitgesproken dat hij een vervanger van Alvarez wilde naast Tahirovic. Maar wat mij betreft niet huilen voor je geslagen wordt, als het seizoen echt begonnen is en er blijkt dat je geen kansen krijgt, dan ga je klagen. En het liefst op een wat sterkere manier dan dit soort tweets.

30 augustus 2023 om 09:28

Ook mijn gedachte, als dit mijn zaakwaarnemer was geweest dan had-ie weg kunnen blijven, je benadeelt ook je 'client' hiermee.

Tijd voor een andere zaakwaarnemer zou ik zeggen. Ik zou niet blij zijn als mijn zaakwaarnemer dit soort dingen de wereld in gooit

Vond Nathan helemaal niet erg toen hij z’n commissie kreeg voor de transfers van Alvarez en Sanchez.

Ach zo gek is het allemaal niet. Ajax is gegroeid als club en het algemene niveau is gewoon een stuk hoger. Dan is het voor jonge jongens moeilijker om minuten te maken. Beetje zwak om dat af te doen als koopclub. Je kunt niet presteren zonder te kopen.

Als je nou achter een absolute topper op 6 aan zou zitten zou ik het nog kunnen begrijpen maar ik geloof echt niet dat die Mannsvkerk beter is dan Silvano Vos ook niet op dit moment. Hooguit wat meer ervaring. Maar zonde van het kapitaal als je voor die Noor 8 miljoen gaat betalen terwijl je Vos hebt.

30 augustus 2023 om 09:46

Stellen dat iemand die al 20 Europese wedstrijden en Aursness z'n schoenen moeiteloos heeft gevuld en daarmee meteen een sleutelspeler in het kampioenschap was minder is dan iemand die nog uberhaupt aan minuten moet denken in het eerste is wel van de zotte. Dat het in potentie een topper is daar twijfel ik niet aan.

Volgens mij is de Telegraaf gewoon aan het stoken. Behalve als Atletico zich echt gemeld heeft voor Vos, dan zou het kunnen dat Ajax hem als vervanger op oog heeft, want als Vos gaat heb je helemaal geen vervanger op die positie. Lijkt me dus goed voor Ajax om snel met Vos in gesprek te gaan.

30 augustus 2023 om 10:23

Denk je nou echt dat een club als Atletico Vos gaat gebruiken in het eerste elftal?

Grote clubs kopen jonge spelers voor hun eigen opleiding. Dan speel je gewon op het derde niveau in Spanje of Duitsland. Net zoals het Julian Rijkhoff is vergaan. Die nu alweer 18 jaar is en nog altijd gewoon op de derde niveau in Duitsland speelt.

Doorbreken bij Atletico of Dortmund is echt stukken lastiger dan doorbreken bij Ajax.

30 augustus 2023 om 10:55

Ben ik helemaal met je eens, maar als Atletico komt met 25 miljoen en Vos wil zelf ook weg, dan vertrekt hij gewoon en dan moet je als Ajax gewoon klaar zijn om een vervanger te halen. Dus scouten en voorsorteren is alleen maar goed. We weten gewoon dat Atletico al interesse getoond heeft, dus is het waarschijnlijk alleen een aankoop die gedaan wordt als Vos weggaat (of verhuurd wordt). Anders is het inderdaad geen goeie aankoop.

In principe terechte kritiek. Vos heeft eindelijk bijgetekend na lang onderhandelen. Dan gaat Ajax vervolgens een vervanger halen voor zijn positie achter tahirovic. Gelijk geen kans meer op minuten. Wanbeleid!

30 augustus 2023 om 09:37

In de eerste plaats is het ietwat voorbarige kritiek, omdat dit voorlopig alleen nog maar een gerucht is en er niets rond is. In de tweede plaats is het nog voorbariger omdat nog moet blijken of Vos wel of geen minuten krijgt. In de derde plaats is het ook wat hypocriet, alle clubs zijn koopclubs en daardoor hebben mensen als van Kooperen een mooie baan. Hij heeft als zaakwaarnemer van oa Bergwijn, Sanchez en Alvarez hele goede zaken gedaan doordat Ajax een koopclub is.

Ik ben het er mee eens dat een middenvelder halen overbodig is en ik vind het ook vervelend dat talenten als Vos en Misehouy niet meer de kans krijgen. Maar een tweet van 1 woord (en dan ook nog een loze kreet) vind ik geen terechte kritiek, dat is gewoon stoken.

30 augustus 2023 om 09:58

Ajax is ook een verkoopclub. Uiteindelijk zijn er natuurlijk waanzinnig veel goede en minder goede spelers weggegaan de laatste jaren. Er wordt nu aan een stabiele selectie gewerkt die weer een tijdje meekan. Voor de echte toptalenten is er in de selectie altijd plaats. Ben ook voorstander van zoveel mogelijk jeugd inpassen. Maar als jeugdspelers op hun 17 of 18de naar een engelse club kunnen gaan ze ook. Nu schijnt Atletico naar Vos te hebben geïnformeerd en gaat zijn zaakwaarnemer zich roeren? Want bij Atletico gaat hij wel spelen? Of zou die goede man de euro’s alweer zien?? Als die jongen goed genoeg is gaat hij spelen. Bij Ajax.

Vos is in mijn ogen een talent en dus snap ik de irritatie aan de zijde van Kamp Vos. ‘Koopclub’ vind ik echter iets te gemakkelijk. Ik zie voor weinig plekken waar een aankoop voor heeft plaatsgevonden een talent klaarstaan. Dat ligt wellicht deels aan de opleiding maar je moet ook geluk hebben. Niet elke lichting brengt een VDV en Sneijder of een De Ligt en Frenkie voort.

Het is heel simpel, ben je beter dan speel je. Zie Hato. Anders ben je dus nog niet goed genoeg. Trainer zet niet een betere speler op de bank.

30 augustus 2023 om 10:31

Dat is te makkelijk. Soms heb je ook gewoon veel concurrentie en andere spelers hebben minder concurrentie, zoals Hato bijvoorbeeld. Hij heeft concurrentie van een aankoop van 2 miljoen dit seizoen dat is toch echt anders dan wanneer het 2 miljoenenaankopen zijn.

Soms moet je ook een kans krijgen om te laten zien wat je kan en dan kan het ineens snel gaan. Wel moeten deze spelers geduld hebben en als ze dan toch besluiten over te stappen niet voor het buitenland te kiezen.

In andere woorden, een droom voor louche geldgrijpers (zaakwaarnemers). Silvano Vos moet toch gewoon een jaar verhuurd worden aan een Eredivisie club? Er zijn voldoende teams waar ze een 6 kunnen gebruiken.

30 augustus 2023 om 10:26

Dan loop je het risico dat als het toch te vroeg is en de speler het niet aan kan, de speler helemaal niet speelt want er is geen jong elftal meer.

In jong Ajax speelt de speler wekelijks, traint op een van de beste training faciliteiten in Nederland, kan regelmatig meetrainen met het eerste elftal en kan zijn minuten in het eerste elftal meepikken.

Alleen de allerbeste jeugdspelers in de wereld spelen op jonge leeftijd al in het eerste. Zelfs een Nouri of Frenkie de Jong speelde op hun achttiende gewoon in jong Ajax.

30 augustus 2023 om 11:02

Maar op dit moment is de jeugd van Ajax beneden peil. Ook jong-Ajax is op dit moment een drama. Ze hebben alles verloren dit seizoen en het spel is om te huilen. Dan mag je goeie faciliteiten hebben, maar dan denk ik dat het beter is om verhuurd te worden. Ajax heeft de laaste jaren niets gedaan om de jeugd te versterken. In het verleden werden jongens vaak op jonge leeftijd uit Scandinavië etc gehaald, maar de jeugdscouting lijkt helemaal te zijn opgedroogd. Daar moet echt verandering in komen. Op Vos na is er volgens mij geen enkele speler in jong die echt meekan met Ajax 1. Dat is droevig. En ook Misehouy vind ik nog lang niet klaar voor het eerste.

30 augustus 2023 om 11:29

Ben ik volledig met je eens hoor. Maar met alle respect - wanneer Silvano Vos niet goed genoeg is om bij Volendam of Almere City in de basis te spelen, dan heeft hij toch ook geen recht van spreken vwb kansen in het eerste?

De enige manier waarop ik dit zou snappen als Taylor vertrekt en je dan met Mannverk een 6 erbij haalt zodat je met Vos en Tahirovic 2 veelzijdige spelers hebt. Maar aangezien ik niemand Taylor zie kopen, geen idee wat ze doen daar momenteel.

Echt schande een andere middenvelder halen

Niet alleen Ajax, ook Feyenoord en PSV schuiven steeds meer die kant op lijkt het.

30 augustus 2023 om 09:25

Elke club in het profvoetbal is een koopclub en dat is al zeker 30 jaar zo. Kreten als koopclub zijn onderbuikkreten die weinig zeggen maar altijd goed scoren.

30 augustus 2023 om 10:53

PSV schuift juist de andere kant op. Een jaar of 15 geleden werd de jeugd nog totaal niet serieus genomen. Soms brak er een echt groot talent door maar voor de rest werd het eerste elftal gevuld met aankopen. Dat is nu echt wel anders. Het algemene niveau in de jeugd is hoger waardoor er niet alleen meer grote talenten doorkomen maar ook minder spelers voor de breedte extern gehaald hoeven te worden.

Ik kan er niet over oordelen. Ik weet wel dat Verweij deze jongen blijft noemen, en goed geïnformeerd was over de andere klanten van van Kooperen. Dit lijkt me dus een een-tweetje tussen beiden.

Het is aan Steijn om Vos te beoordelen. En er is trouwens ook niets mis met eerst een jaar Jo Ajax.

Je kan veel zeggen, maar Ajax heeft dit seizoen zichzelf wel aardig gepresenteerd als kopende club.

Opzich niet gek als je ook ziet wat er vertrokken is, blijkbaar is de kwaliteit van de jeugd momenteel niet goed genoeg. Al moet je ze ook weleens een kans geven.

Ik vind ook dat Ajax Vos een kans moet geven, maar met de komst van Mislinat weet je dat je een ex scout binnen hebt zitten, en die kwam volgens mij al met een aardig lijstje van potentiele topspelers en talenten binnen.

Echte kwaliteitsversterkingen aankopen snap ik, maar die moet je aanvullen met talent (als dat er is).

30 augustus 2023 om 09:25

Het is ook niet zo vreemd dat Ajax veel heeft gekocht als je ziet wat er de afgelopen twee seizoenen allemaal is vertrokken. Uit m'n hoofd: Gravenberch, Antony, Onana, Tagliafico, Mazraoui, Martinez, Blind, Tadic, Timber, Alvarez, Kudus. Dat zijn niet de minste spelers. Dat kun je niet opvangen met alleen maar jeugd.
Maar deze Noorse vriend is volledig overbodig als je ziet dat Vos en Tahirovic de 6 positie prima bezetten.

30 augustus 2023 om 09:50

Klopt, dat zeg ik ook.

Als je dit seizoen kijkt zijn er 11 spelers vertrokken en zijn er 10 spelers aangetrokken. (Heb even de huurdeals niet meegerekent).

Vorig seizoen 11 spelers aangetrokken en 15 vertrokken.

Als je dan kijkt naar het aantal Nederlanders:
22/23: 25 vd 42
23/24: 15 vd 27
Let op dit is aan de start van het seizoen bekeken op basis van transfermarkt.

Wie heeft eigenlijk gezegd dat Ajax interesse heeft in die middenvelder? Is dat de media geweest of Ajax zelf?edit: nieuws komt van telegraaf. Als ik die zaakwaarnemer was had ik eerst geïnformeerd bij Ajax of er überhaupt een kern van waarheid in zit voor ik dit soort dingen post

Hele onbegrijpelijke interesse van Ajax in die Noorse verdedigend middenvelder. Met Tahirovic en Vos is de 6 positie prima bezet. Daarnaast zou je ook kunnen denken aan een middenveld zonder 6 maar met Taylor, vd Boomen en Berghuis bijvoorbeeld.
Zeer terecht dat van Kooperen de knuppel in het hoenderhok gooit, hij moet voor de belangen van z'n clienten opkomen.

30 augustus 2023 om 10:01

Het belang van zijn cliënt is wat? Een transfer naar Atletico? Is dat echt in het belang van Vos denk jij? Of in het belang vd zaakwaarnemer? Die jongen is 18…. Als hij goed genoeg is komt hij aan spelen toe. Zonder twijfel.

Ergens wel met hem eens. Natuurlijk moet er kwaliteit in de basis staan, maar de grote talenten als Vos, Godts en Misehouy horen bij een club als Ajax minimaal de eerste back-up te zijn op hun positie. Er waren aan het begin van het seizoen dringend aankopen nodig ja, maar het is te hopen dat Mislintat hier niet in doorslaat waardoor de toptalenten uit de eigen jeugd zullen vertrekken

Nou nou nou, misschien een jaar voor je kans gaan? Je bent 18, en voorlopig 2e keus op 6 bij de grootste club van Nederland. Dat er interesse is in andere spelers lijkt me het goed recht van Ajax, stel tahirovic krijgt morgen een trap en ligt er een jaar uit dan kan vos toch niet 90 minuten per wedstrijd maken 3 keer per week de rest van het seizoen? Hoop echt dat dit gewoon het gezeik van een makelaar en niet de mening van vos zelf is

Snap de reactie, maar een zaakwaarnemer moet het toch hebben als een club koopt, bedoel hij heeft zelf Alvarez naar West Ham gebracht, dan hoor je hem niet over 'koopclub' dus vraag me af.... wat hij wil met dit punt.
Buiten dat is dit een gerucht van de Televaag die hebben deze transferzomer nog 0 goed gehad dus niet te serieus nemen deze interesse.

Prima om deze instelling te hebben, maar we gaan erachter komen waar de prioriteiten van de beste man en zijn speler echt liggen bij de vervolgstap. Kies je voor meer speeltijd en kans om te ontwikkelen of ga je naar Atletico om getest te worden en hoogstwaarschijnlijk gewoon op de bank te eindigen, zoals nu bij Ajax.

Geweldige manier om als zaakwaarnemer de relatie met de club te verpesten. Wat een amateuristische, kinderachtige reactie van hem.

30 augustus 2023 om 09:33

Bovendien staat hij vermoedelijk als eerste op de stoep om een transfer af te dwingen naar het buitenland zodra daar meer geld is te verdienen. Dubbele moraal.

Beide hebben het kennelijk nog niet laten zien bij jong Ajax. Anders had de RVC met het kanon Jan van Halst aan boord wel ingegrepen.

Terechte kritiek. Op deze manier verlies je als Ajax zijn al helemaal je gezicht als je zelfs niet ziet dat een Silvano Vos -die ik persoonlijk een geweldig groot talent vind- nog verder in de pikorde laat zakken. Deze middenvelder van Molde zou dus een absolute onzin aankoop zijn.

Nathan van Kooperen speler belangenbehartiger ❌️ Aasgier en Parasiet die wil cashen over de rug van een hele jonge speler ✅️ … Ajax moet CL halen , dat is prioriteit nummer 1 op dit moment. Als spelers als Misehouy en Vos in het eerste willen dan moeten ze dat op het veld laten zien en hun voeten laten spreken zoals Hato dat doet. Nee ze gaan op Instagram huilen ''running out of time'' als een stel emotionele kutten. Maak je interrn hoorbaar en wees een ventje met ballen dan krijg je veel meer respect dan je als een huilebak online te profileren.


Tsja als deze zaakwaarnemers en spelers denken op hun 18e al in de basis te kunnen spelen bij Ajax dan hebben ze het goed mis. Als ze echt zo talentvol zijn dan krijgen ze echt wel de kans zich te bewijzen. Bij Atletico spelen ze ook gewoon bij O21. En die zijn niet veel beter dan de spelers van Ajax O21 hoor. Ik vind het een kwalijke ontwikkeling dat deze kiddos maar denken dat ze alles in de schoenen geschoven krijgen. Dan ga je toch naar Atletico, Chelsea of Barcelona. 90% beland 3/4 jaar later als nog bij clubs als PSV, Ajax of Stuttgart.

das toch ook kut als speler, dat je zo'n flapuit als zaakwaarnemer hebt...
door te stellen dat ajax een "koopclub" is, sla je toch volledig de plank mis.
kan je het ook net zo goed een "verkoopclub" noemen.

naar mijn weten worden er nog steeds talenten gebruikt en ingezet.
en soms zijn dat ook de jongens die het meest bekritiseerd worden (sallah-edine, rensch, taylor, brobbey... om maar ff wat voorbeelden te pakken).
dus ja, heel leuk dat sentiment om ff met 11 jeugd spelers de eredivisie te winnen en leuk te doen in europa, maar zo werkt dat niet.
je hebt goeie lichtingen, en mindere. als een speler echt heel goed, en jong dan spelen ze echt wel (zie hato)

30 augustus 2023 om 12:00

Ajax had zelfs een heel eind gekomen met jeugdspelers als deze niet meteen worden weggekocht of weggaan als niet meteen eerste keuze bent. Timber, Gravenberch, Rijkhoff, Kluivert, Lang, Botman

Gorter
Mazraoui
Timber
Hato
Salah-Eddine
Vos
Misehouy
Gravenberch
Aankoop
Rijkhoff
Godts

Beiden zijn misschien wel grote talenten, maar ook zij moeten rustig ingebracht worden. Competitie is ook pas net begonnen dus ik zie hen echt nog wel minuten maken. Met het aantrekken van een nieuwe middenvelder kan er dan ook gewoon gerouleerd worden, zeker met de Europese wedstrijden die er aan zitten te komen.

Ajax heeft - zoals vrijwel alle profclubs - de eigen identiteit volledig verloren aan de commercie en drang naar succes via geld. Helaas.

Hij mag blij zijn dat Alvarez goed is verkocht uit zijn nest!

Al is het zo; boeiend. Als een talent goed genoeg is, kopen ze heus niemand. Als een talent niet goed genoeg is, dan wel. Om een elftal te bouwen heb je geld nodig en met alleen talenten kom je er over het algemeen niet. Dat gezeur over koopclubs... Naja oké, bij Ajax misschien nog enigszins te begrijpen omdat het een van hun paradepaardjes is.

30 augustus 2023 om 10:31

Het eerste probleem zit erin dat de lichtingen in de opleiding in golven gaan. Soms heb je een gouden lichting en wordt jong Ajax zelfs kampioen, soms is het allemaal een stuk minder zoals nu. En dan staat jong Ajax stijf onderaan in de KKD met nul punten.

Het tweede probleem is dat jonge talenten steeds minder zelf reflectie hebben. Ze denken dat ze geweldig zijn en nu al kunnen schitteren in het eerste elftal. De trainers van het eerste en jong Ajax denken daar heel anders over, die zien dat velen nog te kort schieten. En dan gaan ze morren, via de achterdeur willen ze vertrekken. Om dan elders precies hetzelfde mee te maken.

Zo speelt Julian Rijkhoff nu op zijn achttiende op het derde Bundesliga niveau. Met drie spitsen voor zich in het eerste elftal van Dortmund. Die het momenteel erg goed doen.

Ajax heeft 14 spelers van de hand gedaan / verhuurd (2stuks), daar zijn 10 nieuwe spelers tot nu toe voor aangekocht en wat spelers doorgeschoven vanuit Jong Ajax. Er is een flink bezem door de selectie gegaan en als je verkoop/aankoop bekijkt, valt het reuze mee. Vertrek van zoveel spelers kan je nooit alleen intern oplossen, maar snap dat zijn zaakwaarnemer zulk soort dingen roept, want dat trekt natuurlijk alleen maar de aandacht voor zijn speler (bijvoorbeeld Atlectico die misschien hierdoor een extra stapje zet).

Feit is wel dat Vos na een degelijk/goed seizoen in de KKD, de kansen heeft gekregen in de voorbereiding en Tahirovic er blijkbaar niet uit heeft kunnen spelen. Dan is het tweede keus achter Tahirovic zijn, of verhuurd worden of een vol seizoen spelen in de KKD bij Jong Ajax. Misschien denkt ajax juist dat hij er beter aan is om elke week 90minuten te spelen, dan op de bank te zitten en is er daarom interesse in mannsverk. Of Vos is nog niet zo ver in zijn ontwikkeling als zijn zaakwaarnemer denkt.

Over Misehouy kan ik nog korter zijn. Heeft afgelopen seizoen een wisselend seizoen gehad in de KKD, lijkt me dat hij zich eerst nog maar eens echt gaat laten zien daar, voor hij een stap naar de eerste selectie kan maken van Ajax. Talent ja, maar is nog wel eind verwijderd van basisplaats bij Ajax 1.
Kijk alleen naar Unuvar, veel meer laten zien in KKD, maar staat ook (nog) niet in ajax 1.

Edit. Typfouten

Eens; doodzonde dat er zoveel is aangekocht. Meestal verkoopt Ajax een paar spelers en dan kopen ze ongeveer 60% aan en 40% groeit door vanuit de jeugdopleiding.
Helaas dit jaar wordt talenten die kans niet geboden. Vind ik persoonlijk erg jammer.

Hoop dat Vos zich mooi gaat ontwikkelen en we bij Ajax weer gaan leren dan 3-5 gerichte aankopen veruit voldoende is per jaar en de rest vanuit de jeugdopleiding moet komen (al dan niet op jongere leeftijd aangekocht)

30 augustus 2023 om 09:45

Ik vind het persoonlijk jammer dat de hele fucking zomer iedereen aan het blèren is om aankopen en kanonnen. Nu zijn er aankopen gekomen en hadden ze de jeugd de kans moeten geven. Jullie lijken wel een koopverslaafde vrouw die nu spijt heeft van haar aankopen. Mensen die over de jeugd begonnen moesten zich laten nakijken. We hadden een sterke selectie nodig blabla. Als je zag wie allemaal weg zijn gegaan moesten er aankopen bij. De jeugd was nog niet zo goed. Bizar hoe de mening ineens gedraaid is bij velen. Mensen lullen echt alles maar een beetje na he. Bah wat een kuddedieren zijn we toch

30 augustus 2023 om 10:17

Ik snap je reactie; ik was geen fan van aankopen en ben dat nu nog steeds niet.
Ik zei het in het jaar van Alvarez en Martinez dat ze slechts 1 van de 2 hadden moeten kopen en Schuurs de kans hadden moeten geven ook al.
Ik vind aankopen echt prima en ben ook zeker blij met Tahirovic en vd Boomen, de eerste 2 aankopen lijken prima. Sutalo voor Timber vond ik ook een begrijpelijke aanwinst maar daarna zijn we als een raket los gegaan en hebben we voor miljoenen allerlei spelers aangekocht
Dan komt ineens Forbs, Mikautadze, Avila, Akpom, Ramaj en dan denk ik oef dat is een hele hoop geld.

We hadden gewoon in de aanval wat spelers lopen, op linksbank 2 man en we hadden Pasveer, Rulli en Gorter met daarachter Sethford.
Dat vind ik dan best zonde.

Gaaei kan ik begrijpen geen dure gok, Medic is een aanvulling voor weinig geld dat snap ik.
Met die 5 heb je gewoon genoeg aangekocht en had je minimaal 40 miljoen kunnen besparen door Mikautadze, Avila, Akpom en Ramaj niet te kopen. Voor Forbs wil ik dan ook nog een uitzondering maken want jong talent, misschien een kansje zoals Neres/anthony.

Nogmaals je reactie is prima; ik signaleer hetzelfde maar ik ben juist redelijk consistent in dat ik beperkt aankopen wil, als ze aangekocht worden het liefst talenten of aanvullingen op gaten. Dus inhoudelijk klopt het wel wat je zegt, helaas niet richting mij denk ik

Ik vind ook niet dat Ajax op deze manier op de Europese top moet jagen, nu doe je hetzelfde als de Europese top alleen met minder geld. Dat is een recept voor ellende.

Terecht. Je hebt al Tahirovic, Branco en eventueel Taylor voor je als Vos zijnde.
Je ziet dat een ouder talent als Fitz-Jim al geen kansen krijgt en verhuurd gaat worden waarschijnlijk...

Vervolgens zie je dat ze voor miljoenen interesse hebben in een andere talentvolle speler...

Ik zou als Vos zijnde ook om opheldering vragen. Dat de zaakwaarnemer dan direct dit communiceert, is misschien ook niet goed, maar goed.

Hopelijk verlengd Misehouy ook en krijgen zowel hij, Vos als Godts meer speelminuten en kansen in Ajax 1.

Al zie ik het met de aankopen voor Godts ook lastiger worden.

Mikautadze, Akpom, Bergwijn, Berghuis, Forbs....

Gelukkig heeft Vos net bijgetekend dus Vos gaat helemaal nergens heen. Toch mag hij best van mij zijn ongenoegen uiten. Aan de ene kant is dat ook wel mooi. Hij wil gewoon graag de kans krijgen. Krijgt hij dit jaar ineens toch meer minuten door we te maken krijgen met veel blessures dan is deze kritiek ook zo weer verdwenen. Telegraaf heeft er weer een hoop mooi op de kast gekregen. Trap er toch niet in man!

Vos moet gewoon de 2e man achter Tehirovic zijn simpel. En veel minuten krijgen dit seizoen. Bij grote voorsprong of blessures. Dat is ook Ajax en moet Sven/maurice niet vergeten. Je verdiend op jeugspelers ook vele malen meer want het is allemaal netto inkomsten terwijl je bij aangekochte spelers vaak nog veel moet afdragen. Dus ook heel belangrijk voor bedrijfresultaat.

Nounou wat een koopclub.
Na een dramatisch seizoen, zie je dat je verdediging te slecht is. Daarvoor koop je Avilla, Gaaei, Medic, Sutalo. Dit omdat je gewoon hebt gezien dat de "talenten" die je daar hebt, zwaar tekort komen.

Dan heb je nog Forbs, Akpom, Tahirovic en Mikautadze en Ramaj gekocht.

Tadic(forbs), Bassey (avilla), Alvarez(tahirovic), Timber(sutalo), Kudus(akpom) zijn vervanger door deze spelers.
Dan heb je eigenlijk allen Gaaei (rensch komt tekort), Medic (We hadden backup nodig in de verdediging, (voor Aertsen is het nog te vroeg voor, vooral met Hato ernaast.), en Mikautadze (we hadden een tweede spits nodig i.v.m. blessures/concurrentie Brobbey en Ramaj bijgekocht (deze snap ik ook niet).

Dus je hebt eigenlijk alleen noodzakelijke, vervangende of logische aankopen gedaan op de keeper na, wat nu toevallig goed uitvalt, omdat Rulli lang eruit ligt. Je kunt na een rampseizoen niet even alle jeugd erin gooien, en daar maar op hopen.

Ik vraag mezelf wel af wat hier allemaal van waar is? Bronnen bij Molde melden aan de telegraaf... moet het allemaal nog maar zien, geloof er weinig van.

Ben als Psv'er altijd een beetje jaloers geweest op Ajax. Over de jaren heen altijd goede doorstroming van jeugd. En met deze jeugd ook altijd een goede basis voor het Nederlands elftal.
Ik begrijp echt wel dat het voetbal is veranderd, en spelers kopen is ook van alle tijden, maar mijn gevoel zegt dat dit niet bij Ajax past (ook al klotst het geld tegen de muren omhoog).

30 augustus 2023 om 09:54

Wat hadden ze dan moeten doen Oliva? Vol op de jeugd inzetten? Ik had het graag gezien maar moeten ze er wel klaar voor zijn. Al weet je dat pas door ze echt voor een langere periode te proberen. Ajax wil gewoon vol voor de cl gaan volgend jaar en dat gaat moment boven de jeugd. Uiteindelijk heeft de jeugd er ook weer wat aan als Ajax de cl weet te halen.

30 augustus 2023 om 10:01

Klopt, ik zie de spagaat ook wel hoor. Vol op de jeugd kan niet, en hoeft ook niet.
Ik hoop op een goede balans, kopen en opleiden.
Misschien is het tijdelijk? Geen jeugd die goed genoeg is? Ik heb daar geen zicht op. Misschien wordt er ook wel keihard gewerkt om de jeugdopleiding te verbeteren?

Maar als hij goed genoeg was, dan had hij nu toch wel in het eerste gespeeld??

Dat Ajax een opleidingsclub is wil niet zeggen dat ze iedereen maar in het eerste moeten gooien. Je hebt ook zoiets als opleiden van middelmaat of opleiden van topspelers. Als die Vos goed genoeg was bevonden dan zouden ze hem niet op het tweede plan hebben gezet, zo realistisch moet je gewoon zijn. Ajax mag dan wel een opleidingsclub zijn, ze moeten ook gewoon presteren. Selectie was/is niet goed genoeg, en dan ga je die niet aanvullen met jeugdspelers die nog niet volledig het vertrouwen van je genieten.

30 augustus 2023 om 09:52

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar dat baart mij juist zorgen. De jeugdopleiding moet toch ook op orde zijn? Voor de korte termijn is het prima om te investeren in goede (buitenlandse) spelers, maar wat is de lange termijnvisie?

30 augustus 2023 om 10:23

Ik denk dat hier heel veel mensen de misvatting hebben dat het hebben van een goede jeugdopleiding gelijk staat aan een talentenfabriek.

De jeugdopleiding is er puur dat stukje begeleiding en faciliteiten om talenten optimaal te ontwikkelen, maar het is geen garantie dat je een topspeler wordt, dat hang toch echt af van de kwaliteiten van de spelers zelf.

30 augustus 2023 om 10:47

Natuurlijk, ik snap heel goed dat je niet ieder jaar een van Basten, Kluivert, Seedorf, Bergkamp, De Ligt, Frenkie, Mazraoui etc hebt klaarstaan. Laten we het gaan zien dit seizoen.

Dit is de zoon van de zaakwaarnemer, hij heeft een keer gezegd, dat hij ook bevriend is met deze spelers. Dus hij komt op voor een vriend. En zijn pa heeft natuurlijk gezegd, dit is niet heel slim. Dus heeft hij het weer verwijderd.

Vos is simpelweg niet goed genoeg. Zijn we ooit met veel jeugd kampioen geworden? Nee dus. Ja je moet een goede mix hebben van jeugd en oudere ervaren spelers, maar met teveel jeugd wordt je never nooit kampioen. Kijk nu naar Taylor, Rensch en Salaedinne, allemaal uit eigen jeugd en gewoon niet goed genoeg. Daar worden we geen kampioen mee. Dit soort spelers gaan veel te snel zeuren tegenwoordig, dat ze in de basis moeten terwijl ze nog geen knikker geraakt hebben. PSV werd niet voor niets 4x achter elkaar kampioen omdat wij lagen te klooien met jeugd. Het eerste moet gewoon kampioen worden, klaar.

Een terechte opmerking! Zonder kansen gaat de jeugd amper doorbreken. Vos, Misehouy, Setford, Godts, Gooijer moeten geregeld minuten krijgen. Daarvoor moeten ze goed trainen, inzet tonen en leergierig zijn. Waarom die Noor als je in Vos een groeibriljant hebt?

30 augustus 2023 om 09:56

Het eerste moet kampioen worden! Dat geldt ieder jaar voor Ajax, PSV en Feyenoord. Dat is al 50 jaar de insteek. Maar maakt het hebben van veel geld een club lui?
Je kunt met zoveel geld iedereen kopen, waarom dan nog een goede opleiding?

Ik dacht dat de godenzonen opgeleid werden met het idee om de beste te zijn? En nu zijn deze twee godenzonen bang voor een beetje concurrentie? Hebben denk ik niet het echte godenzonen DNA als ze al bang worden van wat concurrentie van een of andere Noor uit een of andere Aldi competitie.

30 augustus 2023 om 10:25

Ziehier de arrogantie van Ajax....ze zeggen dat ze de beste zijn, dat zij de Godenzonen opleiden met het juiste Dna...maar ondertussen kopen ze een compleet elftal bij elkaar en is de eigen jeugd bedankt. (helaas net als vele andere clubs in de top).

Deze zaakwaarnemer zou net zo makkelijk deze speler naar Atletico Madrid brengen waar hij de volgende Ouasim Bouy zou worden.

Ajax mag niet kopen. Ze hebben Vos. Die kan op elke positie uit de voeten en zelfs twee posities tegelijk invullen.
Zaakwaarnemer heeft gelijk. Snel excuses maken aan de zaakwaarnemer.

Van mij hoeft deze aankoop ook niet zo. Als je Almada kan kopen moet je dat natuurlijk doen. Verder nog een rechtsbuiten en dan is de selectie wel rond

Ja je wilt echt dat je zaakwaarnemer zo reageert. Vos moet dan gewoon laten zien dat hij beter is. Zo werkt dat in de grote mensen wereld

30 augustus 2023 om 10:13

Afgezien dat ik dit niet de meest broodnodige aankoop vind, ben ik het wel met je eens. Als je goed genoeg bent, kom je vanzelf bovendrijven als jeugdspeler

Spelers als Misehouy, Gooijer, Godts en zeker ook Vos moeten echt kansen krijgen bij Ajax. Je moet die gasten geprikkeld houden en niet afschepen met alleen maar een jaar in Jong Ajax.

Ik ben wel voorstander van een roulatiesysteem waarbij de grootste talenten om en om bij de wedstrijdselectie zitten om zo binding te houden met Ajax 1.
Bij de wedstrijden die wat makkelijker zijn en we al ruim voor staan moet je dit soort jongens dan ook gewoon het vertrouwen en speeltijd geven. Ze laten hem immers al geruime tijd zien in Jong.

Ik vond die Vos wel een sterke indruk maken. Weet niet of hij met Jong Ajax heeft meegedaan, die hebben wel niet zo'n beste seizoensstart

Laat ons vooral voor ogen houden dat meneer van Kooperen alleen het belang van Vos en zichzelf dient. Ajax heeft kennelijk behoefte aan een ruime selectie met minimaal elke positie dubbel bezet. Daarom haalt Ajax dus nog een speler naar binnen en dat houdt in dat Vos nog meer zijn best zal moeten doen om zich in de basis te spelen. Als hij en zijn zaakwaarnemer nu al beginnen te huilen over concurrentie wat moet er dan van die jongen worden als hij ooit een transfer zou willen maken naar de grote clubs en competities ?

Silvano Vos zou er heel goed aan doen om heel snel een andere zaakwaarnemer aan te stellen, een die zijn cliã«nten motiveert ipv demotiveert. Hij zou er ook goed aan doen om Jerrel Hato en Ryan Gravenberch als voorbeeld te nemen, de eerste als voorbeeld voor hoe het wel moet en de tweede als voorbeeld voor wat de consequenties kunnen zijn als je als talent de verkeerde keuze maakt. Hato heb je nooit horen klagen, die heeft gewoon zijn stinkende best gedaan en zijn voeten laten spreken. En daarmee (peperdure) aankopen als Bassey en Wijndal van zich af gespeeld. Is ook een kwestie van karakter. Als speler uit de opleiding heb je altijd een streepje voor als je er voor zorgt dat je minimaal net zo goed bent als je concurrent die van buitenaf is aan getrokken, zal je altijd de voorkeur krijgen. Atletico heeft een selectie die twee keer zo groot is als Ajax en speelt op een veel hoger niveau. Als hij denkt daar meer kans te maken dan bij Ajax, wens ik hem daarbij veel succes en adviseer hem om zich er op voor te bereiden dat hij de komende 5 jaar gaat worden uitgeleend.

In plaats van naar hun onderbuik te luisteren, zouden Vos en zijn zaakwaarnemer beter hun hersencellen kunnen gebruiken. En goed luisteren waarom spelers van buitenaf naar Ajax komen: omdat Ajax de ideale club is als tussenstap naar 1 van de grote competities. Dat heeft een speler als Tahirovic, concurrent van Vos, letterlijk gezegd, die is niet naar Ajax gekomen om er lang te blijven en zal binnen de kortste keren weer vertrokken zijn als zijn ontwikkeling zich doorzet. Dat geldt nog in grotere mate voor Sutalo, ook Davinson Sanchez was al na 1 seizoen vertrokken toen hij de kans kreeg op een overstap naar een van de topcompetities. De zaakwaarnemers van Vos en Misehouy zouden zich verre moeten houden van communicatie via de media en bemoeienis met het beleid van de club van hun cliã«nten. En hun cliã«nten moeten aansporen hun uiterste best te doen en zorgen dat ze er met kop en schouders bovenuit steken bij Jong Ajax. Dan komt hun kans vanzelf net zoals dat het geval is geweest bij De Ligt, F. de Jong, Rensch, Van de Beek, Dolberg, Lang, Dest, Brobbey, Mazraoui, Timber, Gravenberch en Taylor. Zelfs een speler als Ekkelenkamp die drie klassen minder is dan Vos en Misehouy heeft een kans gekregen.

Charlie Setford hoorde je ook niet toen Ajax die Duitse keeper erbij kocht, die weet wel hoe het werkt en dat hij gewoon hard moet trainen en zich onderscheiden tijdens de wedstrijden die hij mag keepen. Hij moet net als Vos en Misehouy gewoon geduld hebben en laten zien net zo goed te zijn als zijn concurrenten dan komt zijn kans vanzelf net zoals dat ook bij De Ligt, F. de Jong, Rensch, Van de Beek, Dolberg, Lang, Dest, Brobbey, Mazraoui, Timber, Gravenberch en Taylor het geval was. Het probleem ligt niet bij Ajax, maar bij die talenten en nog meer bij hun zaakwaarnemers. Die talenten zijn amper 18 jaar en stellen al eisen die niet alleen bij Ajax maar bij geen enkele club ingewilligd kunnen en zullen worden. Bij de grote gevestigde clubs met hun grote selecties is de kans daarop vele malen kleiner dan bij een doorgangshuis als Ajax. Als ze een kans willen krijgen, zullen ze die moeten afdwingen, er is geen enkele topclub waar de gebraden duiven je vanzelf in de mond vliegen.

30 augustus 2023 om 11:19

Kijk, dit is nou een mooie en uitgebreide uiteenzetting die de hele situatie goed belicht. Chapeau Dolorasinum. Sluit me er helemaal bij aan, je zou bijna hopen dat Silvano & zijn zaakwaarnemer dit ook lezen.

Prima dat Ajax nog een ervaren nummer 6 wil halen. De jonkies die nu klagen moeten zelf maar bewijzen dat ze klaar zijn om af en toe in te vallen. Ajax moet dit seizoen minimaal bij de eerste twee plaatsen eindigen. Dus moet de selectie sterk genoeg, en volwassen genoeg zijn. Hopelijk wordt er ook nog ingezet op een rechtsbuiten. En dan maar hopen dat al die onbekende spelers gaan leveren….

De zaakwaarnemer heeft groot gelijk!

30 augustus 2023 om 12:04

Hoezo groot gelijk zolang Ajax 2 zijn wedstrijden in de KKD niet kan winnen hebben ze niets te zoeken in het eeste

Over het algemeen vind ik dat Mislintat goed werk levert. Maar een extra 6 halen die de ontwikkeling van Vos in de weg gaat zitten zie ik absoluut niet zitten. Vos is samen met Hato, Godts en Misehouy het best wat er nu door lijkt te komen, die moet je koesteren. Anderzijds; als je goed genoeg bent, kom je zelf bovendrijven. Kijk maar hoe dat bijvoorbeeld met een de Ligt is gegaan. Die trainde in de voorbereiding 16/17 voor het eerst mee (op aandringen van Overmars) en die is moest van Bosz blijven bij de selectie van 1.

30 augustus 2023 om 10:38

Wie zegt dat ze niet gekoesterd worden geen kansen krijgen als Ajax er straks wel goed voor staat? Dan gaan die jongens heus wel eraan mogen ruiken en hun minuutjes maken. Dan breng je ze ook op de juiste manier.

30 augustus 2023 om 10:48

Ik vraag mij af of Vos en Godts goed genoeg zijn. Uiteraard verdienen ze zo nu en dan een kans, maar dat kan ook pas als de score dusdanig gunstig is dat er niets fout kan gaan. Er komen wat bekerwedstrijden aan, wellicht bieden die een kans. Daarnaast kunnen we wellicht morgen aan het eind van de wedstrijd wat jeugd inbrengen.

We hebben heel lang echt goede talenten uit de jeugdopleiding kunnen klaarstomen voor Ajax 1 en nu zelfs Bayern Munchen, Arsenal e.d. Maar het kan gewoonweg niet elk jaar feest zijn, maar als er 1 a 2 jaar geen/niet veel jeugd doorstroomt komt er direct kritiek. Je hebt gewoonweg niet elk jaar een wonderboy als De Ligt of Timber.

30 augustus 2023 om 12:40

Het laten doorbreken van jeugdspelers gaat in golfbewegingen; dan wat meer, dan wat minder. Nu zitten we in een relatief dal t.o.v. een paar jaar geleden. Dat hoort er gewoon bij. Maar Hato (is doorgebroken), Vos en Godts zijn op dit moment in mijn opinie de 3 beste jeugdspelers die we hebben en dus ook de 3 spelers die voor Ajax de volgende toptransfers zullen moeten worden. Het is het verdienmodel van Ajax en het is wat we nodig hebben om weer spelers als Martinez en Davidson Sanchez aan te trekken.

Een gebrek aan perspectief is voor dit soort gasten dodelijk aangezien ze dan (bijvoorbeeld net als Brobbey destijds) maar naar het buitenland gaan voor grof geld en binnen de kortste keren met de staart tussen de benen terugkeren.

Zoals ik al aangaf: als je écht goed genoeg bent, komt je vanzelf bovendrijven. Maar dat is niet bij iedereen zo. De Ligt stond er met 17 jaar terwijl Mazraoui er ‘pas’ met 21 stond.

Oh how the tables have turned haha. Ajxieden hebben al de jaren andere clubs naar beneden getrapt omdat ze zo gezegd een koopclub waren. En nu zijn met hand en tand aan het verdedigen dat het juist goed is om een koopclub te zijn. Hilarisch

30 augustus 2023 om 11:07

Klopt, dat zongen we dan , koop er nog maar 1 koop er nog maar 2. Dat gaat niet meer gebeuren. Maar vraag me wel af wat dat gaat betekeken voor het NL voetbal en Oranje, Allle topclubs zettten in op kopen en succes. In de Arena zitten ook 60000 mensen die recht op succes hebben.

Vind AZ een club met een beleid wat om jeugd draait. Daar zal Ajax wel weer moeten winkelen

30 augustus 2023 om 11:17

Hand en tand verdedigen dan het goed is om een koopclub te zijn? Ik denk dat jij leest wat je wil lezen.

Het feit blijft dat er absurd veel spelers vertrokken zijn en de jeugd dit niet KAN opvangen. Dan ga je in een jaar waar het extra belangrijk is om minimaal de 2e plek te halen, dat dus niet halen. Kansen komen er genoeg gaandeweg dit seizoen.

Maar als je zoveel spelers verkoopt dan zul je toch moeten inkopen. Dat heeft niks te maken met het verdedigen van het statement dat wij nu zogenaamd een koopclub zijn. Ajax zal altijd zo veel mogelijk proberen jeugd in te passen, en zijn ze goed genoeg (Hato) dan krijgen ze echt wel kansen.

Het is trouwens Ajacieden en niet ajaxieden. Zegt trouwens wel genoeg over jou.

30 augustus 2023 om 12:11

Ach Steven, het spijt me dat ik jullie koosnaampje verkeerd hebt geschreven. Wel leuk dat je jullie koopwoede aan verdedigen bent, net zoals je mede ajaxieden hier .

30 augustus 2023 om 12:55

Je hoeft je excuus niet aan te bieden hoor. Je bent gewoon een zieligerd.

Misschien had de zaakwaarnemer in kwestie zich beter kunnen afvragen of de bron van dit transfergerucht wel zo betrouwbaar is, in plaats van vanuit de heup te schieten op de werkgever van zijn cliënt.

Zaakwaarnemers, de meesten denken vooral aan hun eigen belang. Bah.

Ik snap het ook niet onderdaad, ze hebben dit seizoen al 10 spelers gekocht, terwijl je genoeg talent hebt die in de eredivisie mooie dingen voor je kan doen, uit je eigen jeugd! Nee we spenderen weer miljoenen. Vos moet goed genoeg zijn voor dit Ajax en de eredivisie!

Als die mannsverk 3 klasse beter is dan begrijp ik het.
Maar de filosofie van ajax is toch erg afgegleden.
Heb liever vos en dat ze deze extra miljoenen in de jeugdopleiding pompen om perspectief te bieden om talenten te binden.

Vos en Misehouy grote talenten maar blijkbaar beide niet de mentaliteit om door te breken, Vos op 6 zie ik overigens totaal niet zitten is in alles een 8.

Neem een voorbeeld aan Godts en Hlynsson, mon houden en het laten zien, Steijn geeft ze de kans.

Als Vos zo goed is als zijn zaakwaarnemer zegt laat hij de aankopen er maar uit spelen. Wat goed is komt snel we gaan het zien. Laat op het veld maar zien hoe goed hij is dan komt het vanzelf goed.

Snap Vos hier volledig, heeft het in de wedstrijden die hij speelde bij Ajax 1 laten zien. Mogelijk dat het er op de trainingen dan niet goed uitziet? Kan mij geen andere reden bedenken dat ze hem opeens overslaan....

Als Vos goed genoeg is stellen ze hem op toch?

Snap Ajax echt niet! Het is inderdaad echt een koopclub geworden. Als je een talentvolle jongen als Vos hebt, waarom dan weer kopen??? Snap wel dat de meeste jongens verder kijken

30 augustus 2023 om 11:26

Een koopclub? In de huidige selectie heb je Davy Klaassen, Kenneth Taylor, Jorrel Hato, Branco vd Boomen, Steven Bergwijn, Brian Brobbey, Salah-Eddine, Devyne Rensch, Fitz-Jim, Axel van Dongen en Silvano Vos. Allemaal opgeleid door Ajax zelf. De gehele voorbereiding hebben een hoop jonkies de kans gehad. Op basis daarvan is bekeken of ze er direct staan of dat er een vervanger gehaald moet worden. Zelf met de huidige vervangers heb je alsnog in elke linie een zelf opgeleide speler staan en in de voorhoede zelfs twee.

Noem eens een paar 'koopclubs' die dat ook hebben?

Edit: ik vergeet zelfs nog Gorter die ook 4 jaar in de jeugd van Ajax heeft gespeeld.

30 augustus 2023 om 11:29

@dav036….Omdat je niet met 2 jonge pubers in de as kan gaan spelen als je CL voetbal moet gaan halen. Dat snap je toch wel?

Deze man moet zich professioneel opstellen en zich niet met de club Ajax bemoeien. Als je speler nog niet goed genoeg is dan heeft ie pech. Geduld en je gaat gewoon bij Ajax doorbreken. Maar tegenwoordig moeten ze blijkbaar met 15 jaar al backup zijn anders krijg je de wind van voren. Ajax heeft CL te halen komend seizoen. Dat lukt je niet met een karrevracht aan jeugdspelers

Tja dat Ajax een koopclub is, is eigenlijk al jaren zo toch?
Alleen exceptionele talenten als Timber, de Ligt en de Jong breken echt door.

Andere talenten worden alleen gebruikt, wanneer ze geen alternatief hebben kunnen kopen, of wanneer het gekochte alternatief gewoon niet goed genoeg is. (Zie Sanchez, Bassey etc.)

2 seizoenen op rij al 100 miljoen uitgegeven, daar kunnen ze zo mee de PL in haha.

30 augustus 2023 om 12:04

En voor hoeveel verkocht? Er zijn maar weinig clubs die zoveel spelers kwijt raakt als dat Ajax doet. Op een gegeven moment zul je toch ook weer moeten investeren.

Heel toevallig ook nu Madrid interesse heeft he.....heel toevallig. Deze "zaakwaarnemer" ziet een berg met geld...

Alsof je de Telegraaf moet geloven...

Maar weg, effe over die "Muy Dinero" (mo money/meer geld) Fulco nog wat... wat een mafklapper is dat zeg. Lekker zijn zakken vullen aan alle spelers bij Ajax en dan vervolgens in de hand bijten die hem voedt...
Iets met een gebrek aan dankbaarheid.. wat hij natuurlijk overdraagt aan zijn jonge/beïnvloedbare cliënten... zodat hij ze weg kan brengen en weer aan kan verdienen...

dus tja, voor wie doet hij het dan allemaal... juist ja zichzelf. hup, weer een gevalletje Brobbey, en weer door.......

Wacht even; dus toen Ajax Bergwijn voor (te) veel geld kocht alsmede Sanchez en Alvarez was Ajax geen koopclub want toen kon meneer Van Kooperen er lekker aan verdienen. Zaakwaarnemers zijn per definitie niet objectief.

Is het nou nathan of fulco?

Het is een Telegraaf bericht en deze man ziet het gelijk aan als waarheid… Daarnaast hoor je hem niet als Ajax zijn cliënten koopt, zoals Bergwijn.

Niet gek dat de jonge spelers gefrustreerd raken, er worden aan de lopende band nieuwe spelers aangekocht die niets speciaals toevoegen aan Ajax. Als je spelers uit tweede divisies en van middelmatige kwaliteit blijft aantrekken kun je net zo goed stoppen met de jeugdopleiding. Haal toch gewoon twee ervaren topspelers en pas de jeugd in…

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren