Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Xavi schrijft Ronaldo af voor Ballon d’Or: ‘Hij deed niet veel op het WK’

Laatste update:
/

Cristiano Ronaldo is één van de drie overgebleven kanshebbers op de FIFA Ballon d’Or. De Portugese aanvaller van Real Madrid is op dit moment al de regerend Wereldvoetballer van het Jaar, maar moet voor de aankomende verkiezing Manuel Neuer en Lionel Messi van zich af schudden. Als het aan Xavi ligt, zal hem dat niet lukken.

De middenvelder van Barcelona, die in 2009, 2010 en 2011 als derde eindigde in de prestigieuze verkiezing, heeft geen stemrecht. “Maar als ik aanvoerder van Spanje was, zouden mijn stemmen voor de Ballon d’Or gegaan zijn naar Lionel Messi, Philipp Lahm en Javier Mascherano: in die volgorde”, aldus de routinier, die dus geen ruimte laat voor Ronaldo.

“ Ik heb niet het idee dat Cristiano Ronaldo veel heeft gedaan gedurende het WK 2014. Terwijl zo’n toernooi wel een bepalend moment is in een jaar”, legt Xavi uit in gesprek met Sport. Clubgenoot Messi en de andere kanshebber, Neuer, haalden allebei de finale tijdens het toernooi in Brazilië. Door een doelpunt van Mario Götze in de verlenging won Duitsland uiteindelijk de wereldtitel.

Heeft Xavi gelijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Messi en Ronaldo waren beide niet bijzonder op het WK.

23 december 2014 om 17:53

Als ik kon kiezen tussen Ronaldo in mijn team of Neuer in mijn team koos ik 100 x voor Ronaldo. Tevens vind ik Robben meer onmisbaar bij Bayern dan Neuer.

Messi is de man, maar Ronaldo was dit jaar een stuk beter, feit.

23 december 2014 om 17:59

Ronaldo was dit jaar overal beter, behalve op het hoogste niveau: het WK.

23 december 2014 om 18:11

Valt Robben weg dan vult een andere speler dat op. Valt Neuer weg dan stort de complete speelstijl van Bayern in. Lachwekkend om te zeggen dat Robben meer onmisbaar is terwijl de hele speelstijl om Neuer is gemaakt.

23 december 2014 om 18:12

Toch wel apart dat qua goals cr7 in zn beste jaar er 61 heeft en Messi in zn slechtste 58. Ook met assists: messi 21 en cr7 22. Dus op dat vlak doen ze niet veel voor elkaar onder

23 december 2014 om 18:22

Een speelstijl dat om de keeper is gemaakt? Lijkt mij een beetje vreemd

23 december 2014 om 18:22

dit was verre van Ronaldo zijn beste jaar. in zijn beste jaar, in 2008 was hij werkelijkwaar onnavolgbaar qua veldspel en kreeg hij zijn productiviteit.
het jaar 2012 was ook het jaar waarin hij beter was dan Messi, zeker aangezien ze dat jaar het kampioensschap wonnen maar Messi meer scoorde, terwijl het jaar ervoor het andersom was, met veel meer voordeel voor Ronaldo. het is allemaal corrupt, maar dit jaar had Ronaldo veel beter kunnen presteren als hij die knieblessure niet had. terwijl de blessure van Messi, waar iedereen het over heeft als reden van zijn mindere jaar, nog in 2013 was.

23 december 2014 om 18:23

De champions league is toch een niveau hoger dan de wk. Wereldsterren zoals ibra en bale zie je niet op het wk maar wel prutsers uit bijvoorbeeld Qatar in 2022 en een slecht land zoals zuid afrika 4 jaar geleden

23 december 2014 om 18:31

@timmert,

Dan volg jij weinig voetbal. Het nationale team en Bayern zijn compleet afhankelijk van de sweeper keeper style van Neuer en zouden nooit zo snel druk en zo diep druk kunnen zetten als Neuer niet zou spelen. De defensie zou dan afgeslacht worden. De wedstrijd tegen Algerije is een mooi voorbeeld hiervan.

23 december 2014 om 18:43

Messi is superieur aan Ronaldo dat valt gewoon niet te ontkennen Messi bepaalt hoe snel het spel gaat en daarbij maakt hij nog zijn actie en draagt zijn team als geen ander.

23 december 2014 om 19:00

Ja dan is het toch raar dat een wereldster als Ronaldo eruitvliegt tegen de Verenigde Staten (!). Zo laag is dat niveau dus niet op het wk hoor. En in de CL heb je ook ploegen zoals Galatasaray, Maribor, Malmö en Nicosia. Pas vanaf nu begint de CL eigenlijk

23 december 2014 om 19:00

Moet je nagaan. Zelfs tegen de prutsers op het WK bakte Cristiano er niks van. Dat zegt dan toch al genoeg? Ik vond hem dit jaar ook niet speciaal. Leuk al die goals (waarvan 11 intikkers en 7 penalty's). Modric en Isco zijn stukken beter dan Cristiano. Wat een techniek hebben die twee.

23 december 2014 om 19:07

Prutsers? Ik vind Duitsland niet zo zeer een prutsland. Ghana evenmin, aangezien die het Duitsland ook enorm moeilijk hadden gemaakt, en ze zelfs verdienden te winnen. Usa is ook niet echt een bepaald zwak land..

23 december 2014 om 19:09

En sinds wanneer moet je een goede baltechniek hebben om de beste te zijn? Dan zijn spelers als Maldini en Cannavaro ook slecht zeker.

23 december 2014 om 19:11

Ja hoor... Robben heeft zo veel belangrijke goals gescoord, assists gegeven en zorgt altijd voor dreiging. Neuer is amper aan de bal bij Bayern. Die paar keer per jaar dat ie een sliding maakt buiten de 16 ?? Tevens was Robben op het WK beter dan Neuer. Neuer zit er bij omdat hij met Duitsland de titel won.
Als je Neuer omwisselt met De Gea pak je als team ongeveer evenveel punten volgens mij.

23 december 2014 om 19:12

Ja maar Messi kiest vaker voor zichzelf dus hij heeft meer doelpunten. Hij geeft ook assisten dus maar toch

23 december 2014 om 19:22

Nee, ronaldo draagt het team meer dan messi. en dan kijk ik ook naar verdedigend opzicht want messi verdedigd echt nooit mee

23 december 2014 om 19:27

@vipete.

Oh god, zelden zo'n hoop gelul in 1 post gezien. Het is gewoon indrukwekkend. Ga eerst maar eens wat stats na van Neuer. Valt Robben weg dan vangt een andere speler dat gewoon op. Valt Neuer weg dan moet de defensie zich aanpassen waardoor de aanval en middenveld zich ook moeten aanpassen. Ga je heel leuk zitten beweren dat hij bijna nooit aan de bal is.

23 december 2014 om 19:29

Hier pure waarheid en iedereen maar schreeuwen dat Ronaldo beter is.

23 december 2014 om 19:30

Dit is ook echt onzin want als je Barca dit seizoen elke wedstrijd hebt gevolgd, net als ik, dan zou je zien dat Messi weer heel veel mee verdedigd.

23 december 2014 om 19:48

Overdrijven is ook een kunst. Heel Bayern draait om neuer? Wat een onzin. Zeker een van de beste keepers en zoniet de beste maar wat jij zegt is complete onzin. Zonder neuer kunnen ze bij Bayern prima verdedigen hoor. Hij komt vaak goed uit dat klopt maar jij overdrijft enorm.
Heb liever Robben in me team dan neuer. Neuer haalt zeker meer punten voor Bayern maar hoevaak hebben ze het moeilijk dat neuer het verschil maakt? Bayern domineerde vrijwel altijd en hebben aan goals veel meer.
Laatst ook zonder Robben hadden ze gewoon 1 punt en neuer had niks te doen de hele wedstrijd.

23 december 2014 om 19:49

Wacht ff, dus guardiola heeft de speelstijl om de keeper gebouwd? Hahah ik kan zelfs niks verzinnen om te beschrijven hoe dom dat is

23 december 2014 om 19:51

Je noemt die 2 maar niet de rest? Beetje hypocriet niet? Volgens mij zat Ronaldo ook tussen Kazachstan en Iran of zo en kwam nog net in de wk door van Zweden te winnen in de laatste wedstrijd. Ronaldo kan z'n team niet dragen zoals Messi.
Ronaldo kan alleen maar scoren. En kom niet met dat Portugal een slechte selectie heeft want dat is helemaal niet zo.

23 december 2014 om 19:53

@ isimic

Het is overduidelijk dat je nogal een man-crush hebt op Neuer, en dat geeft natuurlijk niks, ieder zijn voorkeur. Maar om nou te beweren dat het hele team in elkaar valt als Neuer niet speelt is behoorlijk lachwekkend. Tuurlijk kan de defensie wat verder naar voren omdat hij snel uitkomt en goed is buiten de 16, maar om het succes van Bayern toe te schrijven aan Neuer is nogal een grap.

Een keeper redt af en toe de wedstrijd ja, maar in het geval van Bayern is niet heel vaak (omdat ze vrij dominant zijn). Tuurlijk is het belangrijk om een goede keeper te hebben, en Neuer is een top keeper, maar spelers die iets creëren (zoals Ronaldo, Messe en Robben) zijn in mijn ogen toch wel iets belangrijker voor een team.

23 december 2014 om 20:01

Houdt toch op.. Speelstijl om de keeper heen gebouwd, wow

23 december 2014 om 20:11

@vipete

Je zit dingen te verzinnen. Kan gebeuren hoor, doen mensen wel vaker als ze met een hoop gelul gaan komen. Het argument dat ik een mancrush zou hebben op Neuer laat jou niveau ook goed zien. Bedankt daarvoor, je begrijpt dat dat heel makkelijk terug te kaatsen is door simpel te zeggen dat jij dat met Robben hebt,

Heb nergens gezegd dat het succes van Bayern aan Neuer toe te schrijven is, kan je dat als grap zien maar je leest dingen die ik helemaal niet zei. Goed geprobeerd.

Met spelers die iets creëren bedoel je dus spelers als Gotze (betrokken bij 15 doelpunten/assists), Muller (19), Lewandowski (17), Ribery (11). Robben (16) is belangrijk maar er zijn zat spelers bij Bayern die wat kunnen creëren. Een speler is onmisbaar wanneer de club in problemen komt als die speler wegvalt, bij Robben is dat niet het geval.

@pepoffies

Jah, ik weiger op iemand in te gaan die het voor elkaar krijgt om na 252 reacties nog maar 22 punten te krijgen. Leer eerst maar eens met een goede inhoudelijke reactie te komen, misschien ga ik er dan wel op in.

23 december 2014 om 20:14

@utd22

Wat je bedoelt is dat je niet erop kan ingaan omdat je zelf dom ben. Kan gebeuren hoor, raad je alleen aan dan niet te reageren. Als je als trainer je verdedigende lijn bij de middenlijn zet omdat je doelman fouten kan herstellen dan stel je je speelstijl op je doelman af. Staat Neuer er niet maar een andere doelman (geen andere doelman in de wereld heeft die speelstijl zo goed onder de knie als Neuer) dan moet de speelstijl veranderd worden. Dante en Benatia zijn kwetsbaar met veel ruimte in de rug en zouden nooit zo diep spelen als Neuer er niet achter stond.

Valt er een middenvelder, verdediger of aanvaller weg bij Bayern dan veranderd die niet, de verdedigende lijn blijft zo diep staan en de aanvallers blijven zo vroeg druk zetten.

23 december 2014 om 20:20

WK het hoogste niveau? Het hoogste niveau is in mijn ogen de Champions League van Europa. De beste clubs ter wereld met de beste spelers ter wereld spelen daar. Dat ga je toch niet vergelijken met een toernooi van drie weken bij een verkiezing van de beste speler over een heel jaar?

23 december 2014 om 20:52

Speelstijl om Neuer? Hahahahaha! 80% van de wedstrijden zit hij uit zijn neus te eten..

23 december 2014 om 20:59

Isimic

Ik denk dat je het allemaal een beetje overschat.. Heel het team is gebouwd om de keeper, nou word ie helemaal mooi. Hahah erg vreemde post... En Robben is dan weer geen enkel probleem om te vervangen. Apart.

23 december 2014 om 21:09

@realww

En toch is het WK het aller hoogste omdat het simpelweg het grootste voetbal toernooi is.
Op facebook was de WK finale het meest besproken sportevenement ooit met 280 miljoen interacties. Het gehele WK toernooi waren er 3 Miljard! interacties op Facebook en 672 miljoen berichten op twitter.
Volgens de officiële Fifa cijfers keken naar het Wk2010 in totaal 3,2 miljard mensen, wat 46,4 van de totale wereldbevolking is.
De Finale Spanje - Nederland trok ongeveer 1 miljard kijkers
Mensen die anders nooit naar voetbal kijken volgen het WK.
De Champions League komt niet eens in de buurt van deze cijfers een finale trekt tussen de 200 en 300 miljoen kijkers.

Waarom is Messi niet groter in Argentinië dan Maradonna ? omdat hij nooit het WK kon winnen.
Iedereen weet nog (hoe klote het ook is )de manier waarop Iniesta Spanje wereldkampioen maakte. En Iniesta kreeg vervolgens als speler van Barcelona door heel Spanje een staande ovatie, zelfs in Madrid ging men voor hem applaudisseren.

23 december 2014 om 21:28

@isimic

Robben heeft nou eenmaal heel veel wedstrijden beslist voor Bayern en voor NL-Elftal, daarnaast zorgt hij voor een constante dreiging. Ik zeg niet dat hij de gouden bal moet krijgen, want wat Ronaldo bij Real laat zien tegenwoordig is gewoon extreem goed.

Neuer is een geweldige keepers, maar heeft minder wedstrijden beslist. Sterker nog, als ik een keeper moet noemen die de laatste tijd veel wedstrijden heeft beslist zou ik eerder De Gea noemen (komt ook door de situatie bij Man U). Neemt niet weg dat ik Neuer beter vind dan De Gea (completer), maar laten we wel realistisch blijven alsjeblieft.

Over het gehele afgelopen jaar zijn er drie spelers uitermate beslissend geweest in de wedstrijden waar ze speelden in mijn ogen, Ronaldo, Messi en Robben.

Daarna Lahm, Neuer, Diego Costa, Zlatan, Di Maria en Bale in willekeurige volgorde....

23 december 2014 om 22:14

Op het wk was Messi ook niks. Als je dan iemand van Argentinië moet aanwijzen doe dan di Maria. En als het wk zo zwaar mee telt dan moet een Duitser winnen en zeker niet Messi.

23 december 2014 om 22:22

Ronaldo heeft ook 6 wedstrijden minder gespeeld. Dat zijn in Ronaldo's huidige vorm zeker wel 12 doelpunten en misschien nog 3 assists. Zijn allebei fenomenen daar niet van! Messi doet het qua statistieken sowieso iets beter dan Ronaldo, die toch meer een weg heeft moeten afleggen dan Messi. Messi heeft nooit de overstap hoeven maken naar een andere club in zijn prof carriere, Ronaldo 2x.

23 december 2014 om 23:33

Wat heeft cr gewonnen dit jaar messi heft 3 records en is gekozen tot de beste speler van het wk wqt wil je nog meer???

24 december 2014 om 00:11

Dat gezegd hebbende, Ronaldo heeft geen belangrijke goals gescoord in de CL. Vaak de 3-0/4-0 tegen clubs als Gala, Schalke, Ajax een verzwakt Dortmund, en ook tegen Bayern pas toen die op de gat lag. In de finale was hij nergens te bekennen, zoals wel meer finales, wanneer hij het echt moet laten zien, is hij er nooit.

24 december 2014 om 09:22

Robben is inderdaad belangrijker voor Bayern dan een Neuer. Hij is nmisschien niet de beste op zijn positie maar wel een speler van onschatbare waarde voor Bayern.
Toch verdient een Neuer het meer om op die lijst te staan. Is al jarenlang een zekerheid bij Duitsland en Bayern en wint ook nog eens een WK. Iets wat Robben niet heeft gewonnen (nooit).

Ronaldo daarentegen is een baas, hij scoort ziek veel doelpunten, neemt zijn team op sleeptouw...presteert in één van de beste competities ter wereld en is meer dan alleen een voetballer. Die man is net zoveel waard als nike of adidas als merknaam. Terecht dat hij op de lijst staat.

Robben is vind ik categorie Reus, Gotze, Ibrahimovic, Benzema, Aguero, Iniesta, Bale, Di Maria. Iets onder de top.

24 december 2014 om 16:45

"robben is inderdaad belangrijker voor Bayern dan een Neuer. Hij is nmisschien niet de beste op zijn positie maar wel een speler van onschatbare waarde voor Bayern.
Toch verdient een Neuer het meer om op die lijst te staan. Is al jarenlang een zekerheid bij Duitsland en Bayern en wint ook nog eens een WK. Iets wat Robben niet heeft gewonnen (nooit). "

Dus je zegt eigenlijk, Robben is beter maar om politieke redenen verdient Neuer het meer.

Gouden bal is de prijs voor de beste voetballer per jaar, niet voor het beste uithangbord voor de club of bond of de speler met de meeste prijzen van het jaar.

23 december 2014 om 17:58

Ondanks dat is Messi in de finale gekomen met een aantal beslissende goals. Ronaldo heeft veel goals gemaakt in de competitie, maar inderdaad niets gepresteerd op het WK. En we hebben het hier over het WK, het podium om je te laten zien. Dus hij heeft een punt, maar dat is zijn punt. De rest denkt er waarschijnlijk anders over.

23 december 2014 om 18:16

Het podium om je te laten zien. Man man man, de selectie van Portugal was om te janken. Dan speel je de eerste wedstrijd tegen de wereldkampioen en die verlies je natuurlijk. Dat Ronaldo niets heeft laten zien was te verwachten, want hoe goed hij ook is, met dat team kon je van niemand winnen.
Elke andere competitie heeft Ronaldo vele malen beter gespeeld dan zijn directe concurrent Messi. Voor Neuer is het leuk dat hij erbij staat, maar omdat hij een keeper is en zijn concurrenten de twee, met afstand, beste spelers van de wereld op dit moment zijn, gaat hij niet winnen.

Om de prijs te geven aan de beste speler op het WK is onzin, want een seizoen bestaat niet uit het WK. Neuer speelde over het hele seizoen erg sterk, maar Ronaldo was fantastisch. Dat Xavi hem niet eens bij de top-3 schaart zegt natuurlijk genoeg over de objectiviteit van deze man.

23 december 2014 om 18:24

Wat een onzin. Ronaldo heeft genoeg scoringskansen gehad op het wk en met zn "beruchte" vrije trappen ging het ook lekker. Een man uitspelen lukte hem al niet, alleen 1x tegen de VS. Kom dan niet met "hij was geblesseerd" want toen messi dat was hoorde fitheid ook bij de eisen van een profesionel. Qua statestieken doen ze niks voor elkaar onder in 2014. Ronaldo was meer een eindstation in het team. Modric, ramos en di maria waren vooral de sterkhouders vorig seizoen.

23 december 2014 om 18:31

C.ronaldo had de meeste doelpogingen van alle spelers in de poulefase. Uit 23! doelpogingen wist hij dus maar 1x te scoren tegen Ghana. Dat Portugal volgens jou een slechte selectie heeft is ten eerste niet helemaal waar want kwalitatief zijn ze helemaal niet zo slecht. En gezien de statistieken lag het dus ook voornamelijk aan C.ronaldo zelf, als je inderdaad zo goed bent dan hoor je een team ook naar een hoger niveau te tillen, en dat is C. Ronaldo wederom niet gelukt

23 december 2014 om 18:51

Heb je het spel van Portugal wel is gezien? Ze werden niet voor niets 2 e door Ronaldo zijn ze na het wk gegaan. Iedereen zegt ja Portugal had een makkelijke poule maar ja je wordt 2 e dus dat zegt wel wat he.

23 december 2014 om 20:06

Messi was een half jaar niet fit, dat is onprofessioneel.

Ronaldo is bijna altijd fit en toen hij eventjes niet fit is wil jij die bende die Messi er van gemaakt heeft daar tegen over zetten?

24 december 2014 om 00:12

Ronaldo fantastisch? Een fantastich moyenne ja. Hij scoort veel, maar zijn spel is niet de beste van de wereld. Kan wel 5 spelers opnoemen met beter spel, dus waar baseren we de gouden bal op? Het aantal doelpunten of beste spel?

24 december 2014 om 02:50

Ronaldo oogt dit seizoen erg atletisch, kijk naar zijn omhalen. Hij speelt mannetjes uit terwijl we dat niet van hem gewend waren afgelopen seizoenen. Hij speelt het geweldige positiespel uitstekend mee en levert de ene assist na de andere. Ja dit seizoen is hij fantastisch.

Als we puur naar veldspel kijken dan moet ik concluderen dat David Silva de beste ter wereld is.

23 december 2014 om 18:05

Velen vergeten hoe belangrijk het WK telt. In 2006 won ronaldhino de cl, was hij groots met barcelona en werd hij landskampioen, echter eindigde hij 3e. De nummer 1 was wk winnaar cannavaro en nmmr 2 wk finalist zidane. In 2010 had iniesta hem moeten krijgen, en nu neuer of messi. Wk telt gewoon het zwaarst mee. Hoogste niveau, 1 x in de vier jaar. Messi leide argentinie met 4 goals en 2 asists naar de finale. Neuer spreekt voor zich. En ronaldo had de kans om portugal naar de 2e ronde te schieten. Hij miste echter 4 open kansen in de laatste wedstrijd. Uk vind ze alle drie geweldig, maar ik kan het wk niet negeren.

23 december 2014 om 18:15

In 2010 won Messi, Argentinië werd uitgeschakeld in de kwartfinales. Volgens mij vergeet jij dat.

23 december 2014 om 18:16

Zonder Ronaldo had Portugal niet eens het WK gehaald...

23 december 2014 om 18:19

Volgens mij geef ik aan dat iniesta em moest winnen, dus niet messi, jij vergeet wat (te lezen).

23 december 2014 om 18:22

en Xavi deed wel zo veel op t wk..
Maar hij heeft wel gelijk dat hij op t wk niet veel deed maar verder deed hij het steeds heel goed.

23 december 2014 om 18:32

Jij zegt dat men vergeet hoe belangrijk het WK is en dan kom je met 2006 toen een WK-winnaar hem won en 2010 waar je zegt dat Iniesta hem moest winnen. Maar hij won hem niet, Messi won hem toen, dus jouw argument klopt dus gewoon niet.

23 december 2014 om 18:32

Melvinplatje, daar kreeg ie bal al voor in 2013

23 december 2014 om 18:42

Jij moet gewoon goed lezen dan begrijp je wat ik bedoel. Blijkbaar gaat dat een beetje moeilijk. Ga eens naar de winaars van de gouden bal kijken in wk jaren,op 2010 na. Dan zien we of mijn argument klopt.

23 december 2014 om 18:58

Jij moet beter lezen wat jij zegt. Eerst zeg je dat iedereen doet alsof ze het WK zijn vergeten en dan kom je met 2010 waarin je zegt dat Iniesta had moeten winnen. Ja, maar dat deed hij niet. Dus jouw hele argument gaat niet op. Als je dit niet begrijpt, tja, ik maak er geen woorden meer aan vuil.

Edit: wat Zidane10legend dus zegt.

23 december 2014 om 19:43

Nee sinaasappel7, jij zat fout.

Jij zei toen 'velen vergeten hoe belangrijk het WK telt', in je eerste zin. Dat geeft aan dat het heel vaak meetelt dus. Als het in 2010 niet meetelde, hoezo telt het dan nu wel opeens mee?

23 december 2014 om 21:52

Wat ik bedoel te zeggen is dat sinds 2010, toen messi won, veel mensen vergeten zijn hoe belangrijk het wk is. Daar waar daarvoor telkens het wk bepalend was, zoals het hoort. Als je dat niet uit me verhaal kan halen en je wilt gewoon kutten op me post, ga je gang.

24 december 2014 om 00:14

Onzin, als Ronaldo het had laten zien bij Portugal hadden ze niet eens de play-offs moeten spelen, maar waren ze direct geplaatst. Tegen een zweden die 3-3-4 speelde countert elke snelle speler een paar doelpunten. Zo moeilijk is dat niet. Hij had het in de poulefase moeten laten zien, maar wederom onzichtbaar.

23 december 2014 om 18:17

Klopt dat beide niet goed waren. Alleen kwam Ronaldo terug van een blessure en was hij nog niet fit. Verder had Messi betere spelers om hem heen. Dat weet Xavi ook maar moet nog even een wanhoopslobby opstarten. Objectief gezien is er over het hele jaar maar 1 speler die er dit jaar bovenuit steekt en dat is CR 7.

23 december 2014 om 18:41

Op wat punten beoordeel jij hem dan beter?

23 december 2014 om 19:01

en daar geef je ook precies het punt waarom Ronaldo niet in het rijtje van grootste aller tijden hoort. Hij kan het niet zonder aanvoer.

Hij is een fenomeen en hij schiet alles onberispelijk in het goal, maar hij kan niet iets in zijn eentje forceren. Hij is niet een one man team zoals bijvoorbeeld Maradona dat was. Of iemand die een hele speelstijl kon regisseren zoals John Cruijff. Hij is gewoon een doelpuntenmachine en daarin is hij een fenomeen en hij verdient de gouden bal. Maar daar blijft het ook bij.

23 december 2014 om 19:01

Messi had inderdaad betere spelers op papier. Maar toen puntje bij paaltje kwam waren ze allemaal waardeloos.

23 december 2014 om 19:13

Floyd. Ik vond de verdediging van argentinie het anders heel goe doen. Sterker nog, ik vond het de beste verdediging van het WK, samen met die van Duitsland. Als Argentinie de verdediging van Portugal had, waren ze er tegen Belgie al uit. Messi in je team of niet

23 december 2014 om 20:09

Ik bedoel ook meer de grote sterren. Higuain, Di Maria en Aguero.

23 december 2014 om 20:34

Deze smoes hoor ik voor de zoveelste keer .
Bovendien deden die ronaldo fanboys eerst stoer over portugal met die nani en dergelijk
Vervolgens schopt argentinie het verder en dan heeft argentinie volgens die fanboys een beter team ?
Bovendien was het ook de rede van messi dat ie afgelopen jaar die ballon do'r niet kreeg
juist"omdat ie geblesseerd was" bovendien had messi die prijs vorig jaar moeten krijgen
maar toen kwam er ineens een herverkiezing en vlak daar voor speelde ronaldo een hele goede wedstrijd

Hou alsjeblieft op met je smoesjes

23 december 2014 om 18:55

En hier is xavi dan weer met zijn grote vieze mond.
Xavi praat veel in de media om te compenseren voor het feit dat hij al jaren niks meer presteerd op het veld.
Catalanen : you can't love them
And you can't shoot them because i aint got a gun.

23 december 2014 om 23:39

Hij heeft gewoon gelijk hoor, Ronaldo is een prima speler, maar als hij niet speelt wint Real alsnog moeiteloos met een nulletje of 4

23 december 2014 om 20:23

Messi 4x man of the match en in de finale gestaan. Dat is heeeeeell wat meer dan wat ronaldo heeft gedaan. Dus niet te vergelijken

23 december 2014 om 23:36

Nee, maar de 2e plaats na een spannende finale vind ik toch iets anders dan uitgeschakeld in de groepsfase met een team van 250 miljoen.

24 december 2014 om 00:48

Ik heb Ronaldo alleen zien mokken toen Pepe zijn rode kaart scoorde met zijn domme actie tegen Mueller daarna lag Portugal er al weer uit en konden ze naar huis. Xavi heeft volkomen gelijkt.
Hebben we niet gezien.

Goh Xavi gaat voor Messi en Mascherano wat een toeval

23 december 2014 om 18:08

Ja, maar Yoericfc doelt op het feit dat hij toevallig op 2 teamgenoten stemt. Neemt niet weg van het feit dat ze beiden een cruciale rol hebben gespeeld voor Argentinie op het WK.

23 december 2014 om 18:57

6weken voor hun land.
Een heel jaar voor hun club.
Ze willen de focus op het wk leggen om te verdoezelen dat ze bij hun club waardeloos zijn.

23 december 2014 om 19:58

Tjah want Ronaldo heeft bij real alle spelers die hij wilt hebben. Zodra het allemaal niet zo goed is presteert Ronaldo gewoon niet.
Kijk naar de verdediging van Argentinië of het middenveld dat is ook zeker geen wereldtop. Alleen de aanval is goed bij Argentinië maar aguero higuain en palacio waren hopeloos uit vorm en Messi had heen moer aan ze . Enigste die Messi goed heeft geholpen op de wk is di Maria.
Voor de rest heeft Messi zoveel assist en vrijgevallen / goals gemaakt. Als de voorhoede voorin ze had afgemaakt had Messi het nog makkelijker gehad.
Blijf maar vooral smoesjes verzinnen maar Portugal en Argentinië zijn niet zo verschillen van elkaar tenzij aguero of zo in topvorm is en dat was hij zeker niet op de wk. Dat was allemaal Messi.

24 december 2014 om 01:30

Haha nog nooit zo veel onzin gehoord in een reactie. Middenveld en verdediging van argentina niet goed. Hahahah

24 december 2014 om 12:58

Hah geintje hoop ik? Letterlijk de enige speler die niet pure middelmaat is naast Ronaldo is die Moutinho bij Portugal! Echt geloof me, het interesseert me geen reet wie wint, want ik vind het onzin als de Gouden Bal naar een keeper gaat dus het is mij om het even.. Maar wat een slappe reactie man, het is zelfs zo erg dat ik Palacio hoger heb zitten dan welke portugeze speler dan ook naast Ronaldo en Moutinho.. Waar ik op doelde met deze reactie is de sneuigheid van de kant van Xavi, want dit doen hij en Iniesta elk jaar.. Roepen dat Messi nummer een is en dan hun teamgenoten erachteraan zetten..

24 december 2014 om 00:48

Of voor Robben, of wacht ?

Beetje onzin, zijn een paar wedstrijden. Oven het hele jaar in al die andere wedstrijden deed hij zeker ook niks?

23 december 2014 om 18:32

Waar was ronaldo in de top wedstrijden?

23 december 2014 om 18:43

Waar was Messi in de CL?

23 december 2014 om 18:49

Messi is op dit moment topscorer van de CL ??

23 december 2014 om 18:53

In alle topwedstrijden hebben Messi, Neuer en Ronaldo niet thuisgegeven.
Wk waren alle drie ook niet bijzonder als je de teams gaat vergelijken..Muller,Ozil,lahm, schweini Kroos ga zo maar door. Aguero, Di Maria, Masche, Higuain..

Dan komt Ronaldo en Portugal met Eder, nani en Meireles op 10.

23 december 2014 om 19:02

@ibo_barca
Ja na de groepsfase. Het gaat hier over gans 2014 dus ik heb over de wedstrijden die er echt toe deden, namelijk de kwartfinale tegen Atletico.

23 december 2014 om 19:05

Zonder Neuer was Duitsland er allang uitgevlogen tegen de Algerijnen. Neuer ontregelde hoogstpersoonlijk alle Algerijnse counters. Messi loodtste Argentinie in zijn eentje door de groepsfase en de achtste finales heen, daar waar de Argentijnen die jij nu opnoemt het lieten afweten. En zo slecht is dat Portugal echt niet hoor. Oke van Duitsland verliezen is geen schande, maar als je dan vervolgens niet kan winnen van de VS en Ghana met moeite opzij zet dan laat je het echt afweten als je spelers als Ronaldo, Pepe, Moutinho, Nani, Coentrao tot je beschikking hebt

23 december 2014 om 19:06

Ik heb het over het CL-seizoen van 2014-2015. Daar is Messi op dit moment topscorer in samen met die braziliaan van Shakhtar met 8 doelpunten ofzo

23 december 2014 om 23:44

Die Braziliaan heeft er 9 dus topscorer is hij ook niet.

24 december 2014 om 00:54

Adriano van shaktar donetsk is topscorer.
Hahaha.

Messi deed wel veel anders? Laat hem maar eerst na Messi kijken, niet alleen het WK maar het hele seizoen deed hij niets. Het enige wat Messi verdient is een lintje van de Nijmeegse wandelvierdaagse, dat is het enige wat hij deed het hele seizoen: wandelen.

23 december 2014 om 18:04

Idd en kijk t team van argentinie en dan portugal natuurlijk komt argentinie dan verder pfff.... dom van xavi had hem slimmer verwacht met zijn ervaring mrj zegt dit voor messi natuurlijk verder heb messi ook geen reet gedaan op t WK behalve de prijs speler van t wk 'terecht' XD gewonnen ....

23 december 2014 om 18:10

Tja, heel verrassend is dit ook niet te noemen. Bij Barcelona geilen ze allemaal op Messi en hebben ze een hekel aan Ronaldo. In Madrid is het precies het tegenovergestelde.

23 december 2014 om 18:15

Ja idd das waar ja... maar vind t dom wat hij zegt alleen mrj idd die reden ja...

23 december 2014 om 18:19

Vind je het ook dom wanneer ancelotto, ramos of cassilias roepen dat ronaldo de beste is elke jaar? Het is gwoon van beide kanten het ophemelen van hun sterspelers. De afgelopen 8 jaar is het niets anders bij barca en real.

23 december 2014 om 19:03

Alleen waren de grote Argentijnse sterren, Di Maria, Aguero en Higuain waardeloos op het WK.

23 december 2014 om 19:06

ik kan me niet voorstellen dat ancelotti of casillas zou durven roepen dat pepe nr 3 was dit jaar en veel beter was dan messi. De meeste mensen hebben nog wel enige realiteitszin, wat je ook zou verwachten op die leeftijd. Xavi moet zich diep schamen voor dit soort uitspraken.

23 december 2014 om 18:20

Hahaha leukste reactie in dagen die ik gelezen heb

On
Volgens mij vergeet iedereen dat ronaldo lange tijd ook op het wk geblesseerd was

23 december 2014 om 18:21

Ik vind het wel speciaal dat Messi, tot nu toe dit jaar, 58 doelpunten gemaakt heeft en 21 assists heeft gegeven en dat jij dan vindt dat hij niets heeft gedaan. Dat zijn net wat minder doelpunten/assists dan Ronaldo dit jaar (61/22). Het klopt dat Messi op dit moment wat minder is dan voorgaande jaren, maar jij doet het overkomen alsof hij ronduit slecht is dit jaar, terwijl dat bij lange na niet het geval is.

23 december 2014 om 18:31

Mensen vergelijken messi met messi en mensen vergelijken ronaldo met messi, dus wie is beter dan? Duhh messi

23 december 2014 om 18:33

Slecht niet, maar wel stukken minder dan andere jaren. Ronaldo was gewoon beter, zo simpel is het. Verder ergerde ik me aan de wandelaar Messi. Zo'n speler zou sowieso al niet moeten winnen.

23 december 2014 om 18:40

Nee een duikelaar, en een man die er uit wil zien als een hulk,maar bij iedere ogenschijnlijk lichte overtreding nog naar de grond gaat, die moet je iets geven? Logisch?

23 december 2014 om 18:59

Iemand die eruit wil zien als een hulk. Ik heb alleen maar respect voor de toewijding die Ronaldo heeft. En Messi is net zo'n duikelaar als Ronaldo dus dat argument gaat niet op.

23 december 2014 om 19:04

Dat zegt alleen maar hoeveel beter Messi wel niet is dan Ronaldo. Als ze vinden dat Messi het dit jaar slecht gedaan heeft en dat Ronaldo een topjaar gehad heeft.

23 december 2014 om 19:05

Oke, los van het duikelen dan. Wil jij een speler die vuistslagen uitdeelt (Godin, Supercopa) en natrapt (Alves, Clasico) als winnaar van de Balon d'Or? Xavi en co. geilen op Messi en jij geilt op Cristiano. Zoveel is wel duidelijk.

23 december 2014 om 19:07

Messi een duikelaar??? Als er iemand van Barcelona geen duikelaar is dan is hij dat wel.

23 december 2014 om 19:24

Ik ben vrij neutraal vind ik. Ik vind alleen dat dit seizoen Ronaldo beter heeft gepresteerd, maar verder kan het me heel weinig boeien wie het gaat winnen.

Verder snap ik niet waarom Godin en Alves er bij moeten worden gehaald.

Messi laat zich vrij makkelijk vallen. Verder zeurt hij ook regelmatig bij de scheids om een kaart, vervelend gedrag.

23 december 2014 om 19:28

wanneer stoppen mensen nou eens goals en assists bij de beste speler verkiezing te betrekken? daar is al een competitie voor. laat mensen naar hun spel kijken en dan zie je dat messi dit kalender jaar de 1ste 6 maanden gewoon ronduit slecht heeft gespeeld maar hij is sinds september weer aan de beterende hand. maar ronaldo heeft eigenlijk het hele kalender jaar op een constant hoog niveau gepresteerd met uitzondering van de eerste week van het wk. maar als het wk zo belangrijk is dan zouden neuer, robben en muller op de shortlist moeten staan want dat die hebben ook op het wk gepresteerd waar messi en ronaldo beide gewoon slecht gespeeld hebben.

23 december 2014 om 19:47

Kijk jij wel voetbal? Ik vraag het me af? Messi duikelen? Hahaha dat vind ik echt een goede! Heb je koorts of iets? Iets gebruikt?

23 december 2014 om 19:55

Ach man, heel Barcelona laat zich snel vallen. Zelfde geldt ook voor Real Madrid overigens.

23 december 2014 om 20:01

Dan moet je ff meer hele wedsteijden bekijken. Tussen messi en ronaldo is ronaldo overduidelijk een duikelaar

23 december 2014 om 20:16

Ik neem aan dat beide spelers niet de hele wedstrijd op het grond liggen. Maar goed, wie de grootste duikelaar is boeit me niet veel, ze kunnen het allebei. Ik kwam ook niet met het duiken aanzetten hier dus.

23 december 2014 om 20:17

Huh Messi net zo een duikelaar als Ronaldo? Bril nodig? Er staat 50 min aan schwalbes van Ronaldo op YouTube. Denk dat alleen Neymar zich nog makkelijker laat vallen.

23 december 2014 om 20:18

Ze kunnen het dus ook niet allebei. Messi duikt zelden, Ronaldo eens per twee wedstrijden. Je geeft je volledige objectiviteit weg met deze opmerking.

23 december 2014 om 20:52

@DD
Zoals hierboven al wordt aangegeven is Messi totaal geen duikelaar, maar juist het tegenovergestelde; hij probeert zo lang mogelijk op de been te blijven.
Daarbij vond ik Ronaldo niet bepaald beter. Ik vind dat hij puur opvalt door zijn goals die grotendeels, naar mijn mening, niet mooi zijn. Er zitten mooie doelpunten tussen, maar over het algemeen vind ik Messi's goals mooier doordat hij ze grotendeels zelf opzet.

Ik vind dus geen van beide beter in 2014, maar juist gelijkopgaand en het zal me dus, als Messi-fan, niet verbazen als Ronaldo aan de haal gaat met de prijs.

23 december 2014 om 21:08

P.S. zou jij niet om kaarten vragen als er constant aan je shirt wordt getrokken, er tegen je schenen getrapt wordt en je gesandwicht wordt (om maar een aantal dingen op te noemen) puur om je tegen te houden? Ik zou dat sowieso doen.

23 december 2014 om 21:31

GtOoD, objectiviteit bestaat niet.

23 december 2014 om 22:12

Klopt, en de waarheid ook niet. Maar je kunt het wel proberen te benaderen.

In het wk 2010 kwam Argentinië ook niet verder dan de kwartfinale en won Messi de gouden bal omdat hij gewoon een top prestatie leverde met barca dat jaar, terwijl Xavi en iniesta allebei een top prestatie leverde met barca dat jaar en het wk wonnen, maar toch won Messi de goudenbal, zo doorslaggevend is het wk dus niet.

23 december 2014 om 19:21

Hoezo vraag jij in de helft van jouw reacties om uitleg? Das ook gewoon laf... Kan je zelf niet even de argumenten opbrengen? Lekker makkelijk, om veilig iemands anders argumenten af te breken, en er zelf weinig aan toe te voegen

Messi heeft wel veel gedaan wou je zeggen? Nee de clubprestaties compenseren het slechte WK van Cristiano meer dan genoeg.

23 december 2014 om 18:16

Hij was ook niet fit he ronaldo op t WK

23 december 2014 om 18:29

Onzin excusses dan kan je ook zeggen dat omdat messi de laatste maanden van 2013 geblesseerd was hij toen de bal winnen, op beslissemde momenten was ronaldo niet aanwezig of gaf ie niet thuis

23 december 2014 om 19:04

Ajo, die beslissende wedstrijd tegen Zweden vergeten? Toen hij er hoogspersoonlijk voor zorgde dat Portugal zich kwalificeerde voor het WK?

23 december 2014 om 19:15

Dat was in 2013 he

23 december 2014 om 19:44

Mokhtar, kan je plz ff nadenken dat was in 2013 doet er niet toe

jammer van xavi dit.. geweldige voetballer maar als hij zijn mening geeft is het vaak door een barca/spanje bril.. ik ben zelf ook messi fan maar ronaldo hoort zeker bij de kanshebbers. ronaldo heeft op het wk weinig laten zien maar in clubverband heel sterk

23 december 2014 om 18:51

Mooi! dit is nou het verschil tussen de Barca en Real fans. De barca fans kunnen toegeven dat ronaldo bij de kanshebbers hoort en andersom kunnen ze het niet uit hun strot krijgen...

23 december 2014 om 19:01

Messi hoort bij de kanshebbers.

Zo, daar gaat je bewering!

23 december 2014 om 19:22

Nee, de barcelonafans roepen massaal dat Neuer hem moet winnen. En hieronder, door Notorious, kan je stelling al de prullenbak in

Stop de persen, Xavi vindt dat Messi de gouden bal moet winnen. Dit had ik echt nóóit verwacht.

Blijft toch raar dat hij dan ook met droge ogen Ronaldo gewoon buiten de top drie laat. Dat gelooft hij toch zelf ook niet? Vraag voetballers toch gewoon niet naar hun mening. Deze slaat namelijk vrijwel nooit ergens op.

23 december 2014 om 18:25

Je weet hoe het zit; zowel spelers van Barça als die van Real hemelen hun eigen sterspeler op.
Nothing new. x)

Dat was ook doorslaggevend in 2010 natuurlijk, toen Messi zo fantastisch was op het WK 2010, terwijl onze Wesley en Arjen niks hadden bereikt met Nederland op het Wk 2010.

23 december 2014 om 18:49

Xavi had gewoon moeten winnen in 2010.

23 december 2014 om 23:46

Iniesta haalde toen ook een onwijs hoog niveau. Hij moest hem, als het aan mij lag, gewoon winnen.

die laatste zin van dit stuk voegt ook lekker veel toe.. alsof nog niemand wist dat gotze.de.winnende maakte

Meneer oordeelt op drie wedstrijden. Ik kan ook wel drie mindere wedstrijden van die andere twee noemen...

Hallo meneertje Xavi de Ballon Dor is voor de beste speler van het jaar. Ik herhaal van het hele jaar. Niet voor de beste van de zomermaanden. En Messi was ook toen niet de beste want dat was Robben.

Ronaldo was de beste het afgelopen jaar en verdient het gewoon dat kan niemand ontkennen !

23 december 2014 om 18:27

Oke mag jij mij vertellen waarin hij dan de beste was?

23 december 2014 om 19:01

In voetballen.

23 december 2014 om 19:48

In goals maken ja? Niet in voetballen? Alleen james was voetballend al beter dan ronaldo? Beoordeel plz niet alleen op doelpunten?

23 december 2014 om 20:45

Ahahah the watcher, ben je dom of wat? Scoren is een onderdeel van voetballen want je moet eerst aanemen of schieten( voetballen) om te scoren sukkel pff

Gelukkig deed jij wel veel op het WK Xavi.. Uberhaupt is de enige reden dat Portugal Zlatan kon verslaan en dus het WK halen maar 1 naam -- Ronaldo! Anders had Zweden(zlatan) voor 80% het Wk gespeeld ipv Portugal

23 december 2014 om 18:27

Daar heeft ronaldo de bal van 2013 gewonnen na een heropening van de stemmen

Als mensen zegge dat Messi de gouden bal moet winnen neem ik ze totaal niet serieus.
Op basis van Wk moet hij winnen. Oke waarom kreeg Sneijder hem niet? Mascheranho die werd in de classico volledig weggespeeld door benzema.

23 december 2014 om 18:26

Snijder was goed voor inter dat seizoen 2009/2010 maar was na het wk niks, daarom niet

23 december 2014 om 18:47

En Messi eerste half haar was wel goed? Stond er niet in de competitie in de finale tegen real niet gezien in de cl niet gezien. Wk na de groepfase was die minder en nu 2 e met barca met 4p achter stand.

23 december 2014 om 19:50

Het gaat er toch om voetballend? Als je in de grootte wedstrijden gedekt word dpor wereld sterren niet 1 maar vaak wel 3? Met est vergelijk jij?

Flauwe uitspraak van Xavi. Ik had van hem in ieder geval wel verwacht dat Ronaldo bij hem in de top 3 zou zitten. Messi was doorslaggevend in de groepsfase en zo slecht vond ik hem niet, maar laten we Mascherano ook niet vergeten op het WK. De best man heeft zijn anus voor zijn land gescheurd. Wat een beest was dat op het WK zeg. Om hem in de top 3 neer te zetten gaat was bij mij ver.

Ronaldo, Messi en Robben zou de top 3 moeten zijn.

23 december 2014 om 18:29

Ik moest hardop lachen bij je comment over Masherano. Bedankt.
On: Ik vond Müller toch wel beter dan Robben dit jaar en dan voornamelijk op het WK, verder ben ik het met je eens.

24 december 2014 om 00:56

Sowieso gaat xavi niet op robben stemmen die hem heeft vernederd op het wk.

Jep, wat een verassing zeg. Xavi kiest voor 2 barca spelers. Ik word hier eerlijk gezegd een beetje moe van. Ronaldo en Neuer verdienen hem meer dan messi. En als je dan moet kiezen tussen Ronaldo en Neuer kies je zoiezo voor Ronaldo. Ik als Messi fan had graag anders gezien want als je het jaar van messi vergelijkt met die van Ronaldo schelen ze maar 3 goals. Ronaldo heeft ook uiteraard weer meer prijzen, individuele prijzen en is dit seizoen gewoon een beest. Messi breekt de laatste weken weer records en laat weer is zien dat hij echt geweldig is. Deze laatste weken kan je alleen niet vergelijken met het geweldige jaar van Ronaldo. Ik vind dat Ronaldo nu al 2 jaar de beste is, kan je moeilijk tegenspreken met zijn prestaties. Wel vind ik die jaren daarvoor dat Messi echt superieur was en daarom vind ik hem ook de beste ooit. Door zijn prestaties van toen. Maar laten we er geen ophef over maken dat er maar 1 man is die echt meer verdient dan wie dan ook en dat is : Cristiano Ronaldo

23 december 2014 om 18:25

Waarom verdiend hij hem, hij was er niet op de momenten dat het van je gevraagd word. Kijk daar ook eens na, veel scoren is niet moeilijm in een 100miljoenen ploeg met als team die op jou is afgesteld, en je bijna alleen maar hoeft te wachten.

23 december 2014 om 18:48

was messi er dan wel op de momenten waar hij nodig was?
*kampioenswedstrijd

*cl tegen atletico
*wk-finale
*copa del rey finale

en fc barcelona heeft natuurlijk geen 100 miljoenenploeg, met suarez en neymar die allebei in de jeugdopleiding zaten... en als je het wilt hebben over teams die worden afgesteld op 1 speler, dan vergeet je hoe hard barcelona in elkaar zakt zonder messi.

je kan wel op zo goed als iedereen reageren, maar de meeste van jouw argumenten zijn heel eenvoudig om te werpen. en jij bent de laatste persoon op vz die hier mag zeuren over fanboys..

23 december 2014 om 19:41

Kijk zo mag ik het horen!

23 december 2014 om 19:52

Kampioenswedsteijd maakte die de winnende werd onterecht afgekeurd? Championsleaque, atletico was dat jaar simpelweg als team beter? Wk? Messi heeft er nog net niet hoogtst persoonlijk voor gezorgd dat argentinie uberhaupt de finale heeft bereikt. En o ja ik spreek als kijker en niet als fanboy van 1 van de 2? Ik vind het grwoon grappig met wat voor redenen ze komen dat ronaldo perse de gouden bal moet winnen.

23 december 2014 om 21:40

Hahah, je probeert nu te doen alsof je mijn argumenten afpakt, maar je hebt er niet eens 1 omver geworpen. Je legt/verdedigt nog steeds niet uit waar Messi was op de belangerijke momenten die ik opnoemnde, namelijk de Cl wedstrijden tegen Atletico, de Copa del Rey finale, en de WK Finale. Bij allevier de wedstrijden was hij nergens.. En in de Kampioenswedstrijd was hij ook onzichtbaar. Leuk, hij scoorde een buitenspeldoelpunte, en nu? Heeft hij ergens die wedstrijd laten zien dat hij zijn best deed? Nee, hij liep nog steeds gezellig in wandeltempo. En nog over dat 'argument' dat Atletico als team beter was: Als je de volgens jou beste speler ooit in je team hebt, dan zou dat geen reden moeten zijn om 2 wedstrijden lang onzichtbaar te zijn op het veld, vind je niet? Je kan me niet wijsmaken dat hij in 1 van de bovengenoemde wedstrijden echt enorm zijn best deed.

eigenlijk moet je hier niet eens echt op reageren. is al voorbedachte rade dat hier weer een reactie op komt van een madrileen.

als hij op het WK oordeelt, zet hij Messi ook niet in zijn top 3. dan hadden Muller, James, Di Maria, Robben, Kroos en nog wel andere die ik vergeet hoger dan Messi moeten staan.

daarnaast kan een Ronaldo met een cruciale knieblessure die hem zijn carriere kon kosten, moeilijk een slecht draaiend Portugal naar de finale leiden.

Messi heeft dit jaar ontelbare onzichtbare en slechte wedstrijden gespeeld, en Ronaldo en consorten hebben Neuer echt vreselijk hard afgemaakt in de CL.

zodra dit soort argumenten tegen die van Xavi komen te staan, zal hij zichzelf eerder schamen dat hij dit heeft geciteerd dan dat hij nog een tegenargument verzint.

23 december 2014 om 18:24

Jij bent zoals alle fanboys hierxd, ja hij was geblesseerd, speel dan gewoon niet en laat het team niet alsnog om jou draaien bij de nationale ploeg. Hij scoorde veel ja klopt 20 penal in een jaartijd, en kom niet met record van 17 doelpunten champions leaque, die tellen daar niet voor mee. Op bijna alle behalve de europese supercup, qas ie onzichtbaar in de wedstrijden die er echt toe deden. Veel scoren is leuk maar niet alles waar je naar moet kijken.

23 december 2014 om 18:55

Waar was messi in de copa finale? Waar was messi in de wk finale? Waar was messi in de kampioenswedstrijd tegen atletico? Waar was messi in de cl kwartfinale tegen atletico?

Als het om de belangrijkste wedstrijden van barcelona dit jaar gaat had messi z'n magie gebruikt om onzichtbaar te worden

23 december 2014 om 19:31

ten eerste, hoezo tellen de cl doelpunten niet mee? wel een veelvoorkomend verschijnsel onder sommige barcelonasupporters, namelijk de goede eigenschappen van de 'vijand' proberen te bagatelliseren (kleiner/minder waard maken), en de eigenschappen van messi dan ophemelen, tot het lijkt alsof ze meer waren.

nu draai ik ook nog eens de rollen om. waarom zou messi de ballon d'or moeten winnen? heeft hij ã¼berhaupt iets verdiend gewonnen dit jaar? de enige echte prijs die hij won was de gouden wk bal, die ik niet terecht vond, maar daar wil ik geen discussie over voeren. voor de rest won hij niks. hij heeft minder goals, geen enkele clubprijs op een nietige supercup na, bij argentinie is hij niet eens tot beste speler verkozen, en hij speelde zelfs meer dan 10 (!) wedstrijden meer dan ronaldo. ook heeft hij dit seizoen minder goals en assists. ik vraag me echt af wat je hier nog tegenover kan zetten.

en ohja, zijn spel was het eerste half jaar niet bepaald goed, hoe ongeinspireerd hij over het veld liep. en nee, ik praat niemand na. dit is mijn eigen argument. nu de jouwe graag

23 december 2014 om 19:55

Ik vimd dat geen 1 van ronaldo messi nog neuer moet winnen. Omdat ze zoals sommige hier ook zeggen er op de echte momenten niet waren. Dusbik vind geen 1 van hun. Ik vind alleen wel dat je naar het totaal pakket moet kijken kwa voetbal kwailiteiten. En dat doen de meesten simpelweg niet

23 december 2014 om 21:42

Wie vond jij dan wel beter dan Ronaldo? Qua land zou ik dat begrijpen , maar qua clubseizoen komt er niemand bij Ronaldo in de buurt.

24 december 2014 om 01:34

Niet op reageren Zidane. Is het niet waard. Een feit: als Ronaldo dit jaar niet wint, moet iedereen de ballon dor boycotten en het het politieke spelletje laten zoals het is.

Niet hatelijk bedoeld, maar dan verdiend Lionel Messi 'm ook niet.

Op het WK heb ik Messi ook vrijwel niet gezien. Tegen Bosnië scoorde hij wel een keer, maar speelde hij een erg matige wedstrijd, tegen Iran scoorde Messi in de 91ste (!) minuut voor Argentinië en speelde hij een zeer slechte wedstrijd.

Iran had op z'n minst één punt verdiend, maar Messi speelde dramatisch. Met alle respect voor Iran, maar Argentinië had dit gewoon dik moeten winnen en Messi, die in zijn rechtervoet al meer techniek heeft dan heel Iran bij elkaar, had voor iemand met zijn kwaliteiten toch minimaal twee keer moeten scoren.

Tegen Nigeria speelde Messi opzicht nog wel een redelijke wedstrijd en scoorde hij twee keer, maar tegen Zwitserland, België, Nederland en de finale tegen Duitsland zag je letterlijk vrijwel niets van Messi en scoorde hij ook niet meer.

Messi heeft het qua scorend vermogen beter gedaan op het WK, maar qua spel was het niet van wat iedereen van hem had verwacht. Bij Cristiano Ronaldo is dat precies hetzelfde, maar het verschil is dat hij (volgens mij) maar een goal op het afgelopen WK heeft gemaakt.

Als je gewoon puur naar de prestaties op het WK gaat kijken van deze drie genomineerden spelers, dan verdiend Manuel Neuer 'm het meest.

Hij keepte een uitstekende toernooi en is wereldkampioen geworden met Duitsland en Messi en Ronaldo voldeden dus totaal niet aan de verwachtingen op het afgelopen Wk.

Maar als je gewoon vanaf het begin van het afgelopen seizoen tot het einde van het WK kijkt, dan verdiend in mijn ogen Cristiano Ronaldo 'm het meest.

Messi vond ik vorig seizoen sowieso al minder en de kans dat Neuer 'm wint, ondanks een uitstekend seizoen, is heel erg klein. Ronaldo heeft een topseizoen achter de rug met Real Madrid, was uiterst belangrijk, verbrak het doelpuntenrecord in de Champions League en won de Champions League met Real Madrid.

Ronaldo liet het op het allerhoogste podium zien, de cl namelijk

23 december 2014 om 18:37

Hij liet het zien de helft 2013 en rest paar maal, niet de kwart finale en finale was ie al helemaal niks

23 december 2014 om 18:57

Zonder die goal tegen Dortmund waren ze eruit gevlogen. 17 goals in 11wedstrijden is magistraal.

23 december 2014 om 19:55

Is fantastisch, maar de helft was statistisch gezien leuk

23 december 2014 om 23:49

Een goal is toch een goal? Of omdat hij niet meer iets uitmaakt voor de score is het niet meer belangrijk. Kijk dan nog even naar mij hoeveel goals van Messi van de 91 er af moeten. Statistisch gezien toch maar gewoon leuk,

Ik zou echt niet raar opkijken als Ronaldo de Ballon d'Or krijgt. Hij misschien niet zo goed gespeeld op het WK maar voor de rest van het jaar was hij erg goed. Beter dan Messi. Messi begint nu mooie dingen te laten zien. We zien een beetje de oude Messi en hopelijk houdt hij het zo. De mensen die vinden dat Messi moet winnen, moeten goed naar de prestaties van beide spelers kijken. Ronaldo was duidelijk iets beter....als Neuer em krijgt zou ik ook niet raar opkijken. Doet het gewoon erg goed met Bayern en heeft uitstekend gekeept bij het Duitse elftal.

23 december 2014 om 22:01

Ik denk niet dat Neuer 'm gaat winnen. Hij heeft niet hetzelfde effect en status bij het publiek als de andere twee. Er zal veel minder vaak "Neuer" door het publiek gezongen worden dan bij de andere twee; dat is altijd zo geweest met keepers.

Die prijs zal mij echt me reet roesten. Zijn alle drie geweldige spelers, waar er nog wel meer tussen horen.

23 december 2014 om 18:26

Inderdaad, ik kan niet wachten tot die verkiezing voorbij is ...

23 december 2014 om 23:50

Dan krijg je gewoon nog een maand lang met berichten over waarom iemand het wel en niet terecht vond.

Als je Mascherano die het gehele jaar wekelijks staat te schutteren verkiest boven Ronaldo ben je echt niet goed bij je hoofd. Bovendien was Messi ook verschrikkelijk op het wk dus doe die Barca bril is af Xavi; elke mens op aarde weet dat Ronaldo het verdient

23 december 2014 om 19:19

En doe jij die Real Madrid bril af. Dat jij zegt dat Mascherano staat te schutteren geeft al aan dat je nooit zijn wedstrijden bekijkt. En Messi een dramatisch wk? Hij was de man die Argentinie in zijn eentje naar de kwartfinales wist te brengen, daar waar Higuain, Di Maria en Aguero het zwaar aflieten

23 december 2014 om 19:33

ik geef je gelijk masherano heeft dit kalender jaar gewoon goed gepresteerd als speler en was de beste speler van argetinie op het wk. maar messi heeft 2 belangrijke goals gemaakt dat is waar, maar hij heeft van januari tot en met augustus gewoon ronduit slecht gevoetbald. dus dat hij de beste speler van het wk is geworden is gewoon een schande dat had muller robben of neuer moeten zijn. en higuain, aguero en di maria scoorden geen belangrijke goals maar hun veld spel was wel beter dan dat van messi.

23 december 2014 om 19:48

ibo_barca

En dan mag ook jij je gekleurde bril afdoen. Messi neemt argentinie in zijn eentje naar de finale. Groepsfase, oke, maar ze waren zowieso niet eens de kwartfinales, laat staan halve finale doorgekomen zonder die verdediging, met Mascherano in het speciaal.. En dat weet jij zelf ook. Dus dat Messi nam Argentinie in zijn eentje, dat argument mag ook weg.

23 december 2014 om 23:41

De achtste finale zette hij met een persoonlijke actie (terwijl heel argentinie dramatisch speelde) di maria in staat om de winnende binnen te schuiven. Dus ja, hij bracht ze hoogstpersoonlijk tot de kwartfinale

23 december 2014 om 23:44

Ik zeg ook niet dat Messi die gouden bal op het wk had verdiend. In mijn ogen verdienden Muller, Kroos, Maschernano en Robben het om de beste speler te zijn. Ik ben het alleen niet mee eens met de bewering" Messi speelde een dramatisch wk"

24 december 2014 om 11:18

hoe kan je het daar niet mee eens zijn hij heeft 2 of 3 goede acties gehad maar de rest van het toernooi hield hij omdat hij mee deed meer het team tegen. hij kan geweldig voetballen maar seizoen 2013 -2014 was in voetballend opzicht met afstand zijn slechtste en zat hij niet lekker in zijn vel. dan verwacht een coach dat messi elke wedstrijd 2 goals gaat maken voor het team en dat is gewoon dom. die tata martino had al bewezen dat je dat niet kan verwachten van messi als hij niet lekker speelt met zijn belachelijke opstellingen en wedstrijd instellingen van zijn spelers. je kan niet beweren dat messi goed gespeeld heeft, ja hij 2 of 3 keer beslissend geweest. 1x tegen irak waar ze met 3 goals over heen moeten gaan en daarna nog een keer tegen een klein land waar ze makkelijk van moeten winnen en dan die wedstrijd waar jij het over had. en de rest van het toernooi was hij onzichtbaar dan heb je geen goed wk gespeeld.

Inzake de gouden bal heeft xavi nooit wat zinnigs te melden. Hij verteld altijd het zelfde maakt niet uit welk jaar

23 december 2014 om 20:36

en de gouden bal interviews zijn nog niet eens het ergst van de interviews die de man geeft. hij maakt zich met elk interview dat hij heeft zichzelf belachelijk. hij kan alles alleen dor een barcelona en spanje bril zien. en hij kan niet objectief kijken naar het spel van personen bij andere clubs. zo jammer dat zo'n voetballer zo dom is.

door cr7 ben ik begonnen met voetballen en waar ik nu speel ajax!!!!!!! respect ronaldo

Helaas dat Xavi niet zo intelligent met zijn Uitspraken altijd onzin. Had hij maar een beetje van ze inteligentie van zijn voetbal in ze uitspraken..

23 december 2014 om 22:51

Iemand aanspreken over zijn intelligentie en vervolgens zelf zoveel fouten in je zinnen maken, das ook niet zo heel erg slim hè. Dus een tipje voor je: zorg er nou eerst voor dat je je woorden foutloos opschrijft voordat je een ander aanspreekt over intelligentie. Fijne avond jongen.

Wat? En Messi die maar een paar meter per wedstrijd loopt is wel goed genoeg voor de ballon d'or?

23 december 2014 om 18:38

Hij heeft bijna altijd zoveel gelopen xd hij werkt misschien ogenschijnlijk minder hard maar dat is anders dan we denken

23 december 2014 om 18:56

Dat is niet waar. Alleszins niet op het WK. Messi liep bvb in de halve finale en de finale 10, 5km.
Kleine vergelijking: Van Persie haalde 11,4 en Robben zelfs 13,5, Müller 15km en Özil waarin iedereen altijd zegt dat hij niet goed speelde, 14km.

23 december 2014 om 19:03

Volgens mij had Messi ook wedstrijden waarin hij net zo veel liep als de keeper.

23 december 2014 om 22:06

Ik snap nog steeds niet waarom dit uitmaakt. Je hoorde niemand hierover janken de voorbije 4-5 jaar en wanneer het een beetje minder ging aan het begin van dit jaar is het ineens slecht. Messi is nooit iemand geweest die 90 minuten lang rent; hij kiest zijn momenten zorgvuldig uit.

23 december 2014 om 23:45

Net alsof Ronaldo wel actief meeverdedigt.

23 december 2014 om 18:39

De verkiezing van Messi tot beste speler van het toernooi vind ik niet echt terecht, maar hij scoort wel vaker op dat toernooi dan C.ronaldo zijn gehele carrière op een WK. Messi heeft redelijk gespeeld, C. Ronaldo heeft hopeloos gefaald dat is wel een verschil.

23 december 2014 om 21:04

toch is het een geweldige speler net als cr7

Teleurgesteld in de nogal bevooroordeelde mening van mijn held, Xavi Hernandez.
Geen enkele speler heeft EN een perfect seizoen bij z'n club EN een goed WK gespeeld.
De speler die enigszins in de buurt komt van een ''perfect'' voetbaljaar is Cristiano Ronaldo

23 december 2014 om 18:47

Maar waarom, was het z'n top jaar?

23 december 2014 om 19:05

Vanwege zijn belachelijke aantal goals en doelpuntgemiddelde.

23 december 2014 om 19:34

Qua statistieken was dit zijn topjaar. Qua veldspel was dat 2008. Dat jaar was echt ongenaakbaar. Hij speelde zijn tegenstanders (in de toen sterkste competitie ter wereld) helemaal kapot, en scoorde ook nog eens veel.. 33 goals uit mijn hoofd.

23 december 2014 om 23:47

Daar geef ik je gelijk in. Het voetbal is eruit bij Ronaldo en hij is nu een ultieme doelpuntenmachine geworden. De Ronaldo uit 2008 was een prachtige voetballer om naar te kijken met veel acties, prachtige afstandschoten en heerlijke dribbels. Nu zijn het echt puur en alleen doelpunten

23 december 2014 om 18:57

Courtois misschien. Titel gewonnen en CL finale gespeeld met Atletico. Op 1 na beste Belgische prestatie ooit op een WK en nu prima bij Chelsea.

23 december 2014 om 19:53

Hallo , effe opletten hè !!!! Kan jou een heel bayernteam ( afgezien van de buitenlanders ) opnoemen die een goed jaar op club en interlandniveau hebben gespeeld !!!! Lahm , Neuer , gotze , boateng , kroos en die ,die ik vergeet ! Halve finale CL, Duits Kampioen , Duitse bekerwinnaar , WK Winst , wat nou ???

23 december 2014 om 23:52

Götze is een heel groot en goed talent maar zeker geen top 3 voor de gouden bal. Boateng speelde ook een zwakke eerste seizoenshelft en in belangrijke wedstrijden blundert hij ook gewoon.

Ik vind het zo'n onzin, dat je een goed WK moet hebben gespeeld om zo'n prijs te kunnen winnen... Ronaldo speelt gemiddeld meer dan 60 wedstrijden per seizoen, is altijd één van de grote uitblinkers in zowel de Champions League als in één van de sterkste competities ter wereld, en dan wordt hij afgerekend op alleen die paar WK-potjes die hij bovendien met een heel zwak team heeft moeten spelen? Erg kortzichtig.

23 december 2014 om 18:58

Een WK moet wel meetellen vind ik. Maar je moet inderdaad binnen beschouwing nemen dat Ronaldo veruit het zwakste team had van de kandidaten.
Maar Messi was nog niet eens de beste Argentijn op het WK, dat was eerder Mascherano die het spel verdeelde en met een ultieme tackle Argentinië in de halve finale hield.

23 december 2014 om 19:13

Het WK is toch echt het grootste en belangrijkste voetbal toernooi ter wereld, heel wat belangrijker dat de Spaanse Liga en ook de CL. Daar presteren is heel wat belangrijker dan talloze doelpunten tegen Levante of Elche. Dat hij een zwak team had is natuurlijk onzin want Portugal heeft echt wel meer kwaliteit dan Ghana of de VS.

23 december 2014 om 19:43

@fcdc1: Natuurlijk had Portugal eigenlijk de eerste ronde moeten overleven. Maar de kwartfinale zou echt het hoogst haalbare zijn geweest voor dat team. Het was voor Ronaldo dus bijna onmogelijk om echt te schitteren op het WK.

23 december 2014 om 19:52

Gezien de kwaliteiten van Portugal hadden ze inderdaad rond de kwartfinale moeten kunnen uitkomen. Dat C. Ronaldo daarom niet kan schitteren daar ben ik het dan niet mee eens.
Ik vind de kwaliteiten van Portugal vergelijkbaar met het niveau van Nederland of Colombia en zowel Robben als Rodriguez hebben toch een meer dan uitstekend toernooi gespeeld. Voor mij waren dat toch de 2 beste spelers van het toernooi.

Xavi bewijst weer eens dat hij met het ouder worden zijn verstand verliest. Als hij Ronaldo wegstemt vanwege het WK wat doet messi dan op die lijst? Hij spreekt zich zelf verschrikkelijk tegen. Toch zonde van zo'n man had hem meer verwacht maar hij maakt zich met elk interview het afgelopen belachelijk.

Ik heb heel veel respect voor Xavi als voetballer, maar wat is het toch ook een kansloos figuur in de media. Heeft echt nog nooit iets positiefs over Real Madrid of Ronaldo gezegd. Had Ronaldo het WK gewonnen en twintig doelpunten gemaakt, maar in clubverband als een drol gespeeld, dan liep Xavi nu te verkondigen dat er naar de prestaties over het hele jaar gekeken moet worden en niet naar één toernooi. Hij weet het altijd wel weer zo te brengen dat Barcelona er goed opstaat.

Ja dit is natuurlijk weer wij van wc eend.
Klopt helemaal CR had niet veel laten zien op WK, en Messi kreeg de prijs voor beste speler van WK wat in mijn ogen volstrekt belachelijk was want Messi spookte helemaal niet zoveel uit dat WK en had nieteens bij de top5 genomineerden moeten staan , er waren wel zeker 2 keepers in betere doen dan heel Messi. Zelfs Di Maria verdiende het nog eerder vond ik.
Maar CR heeft weer qua club het weer ietsjes beter gedaan dan Messi.
Ik denk persoonlijk dat men deze prijs gewoon aan Neuer zal geven wat ook niet heel vreemd is. En ik gun het hem en is overduidelijk de beste keeper van het moment.
Maarre Mascherano? haha,., wat een grap Xavi.

messi was ook niet zo bijzonder op het wk maar goed xavi is ongeveer net zo subjectief ten opzichte van messi als benzema dat is ten opzichte van ronaldo

Feit: Rondaldo scoort voornamelijk de 4-0 4-1 of 5-0. Messi Daarentegen vaak de 1-0 of 2-1

23 december 2014 om 19:04

Onderbouw je 'feit' eens. En dan bedoel ik echt goed onderbouwen, dus niet iets in de zin van 'kijk maar naar de Cl finale'.

23 december 2014 om 21:03

jij kijkt niet vaak naar real he?

23 december 2014 om 21:13

Waarschijnlijk wel. Maar te nep om het juiste aan te geven! Zielig dit

Deze man is 34 en laat zich toch elke keer weer heel erg kinderachtig kennen. Merk je toch duidelijk dat hij bepaalde opvoeding heeft gemist of wellicht een intelligentie mist. Wat zet je jezelf voor schut als je dit soort uitlatingen in het openbaar doet. Van een fanatieke barca fan zou je het misschien nog verwachten, maar een speler van 34 mag je toch wel iets meer verwachten. Ook jammer dat barca hem niet uit de media weg houdt.

Belachelijk hoe torenhoog de verwachtingen op Messi zijn geweest dat bijna iedereen hier zegt dat hij 'niet eens zoveel heeft gepresteerd op het Wk'. Messi was letterlijk het enige aanvallende impuls dat Argenintië had, helemaal toen Di Maria er geblesseerd uit lag. Agüero was nog half geblesseerd en zo slecht heb ik Higuaín nog nooit zien spelen. Zonder Messi hadden ze de groepsfase niet overleefd, laat staan de finale gehaald.

Ik zou persoonlijk voor Neuer gaan. Zoals hij nu keept heb ik nog nooit iemand zien doen en naast het feit dat hij comfortabel is ver buiten zijn strafschopgebied maakt hij ook nog geweldige reddingen.

23 december 2014 om 20:41

belachelijk dat jij alles door een barca brill ziet. messi heeft 2 goede acties gehad op het hele toernooi maar zijn veld spel was gewoon ronduit slecht. en hij voegde niks toe aan het spel. als di maria en aguero fit waren geweest en higuain in vorm en Argentinië zonder messi had gespeeld dan waren ze makkelijk door de groeps fase gekomen en misschien hadden ze dan wel het toernooi gewonnen. nu was het alle ballen op messi en hopen dat hij iets goeds ermee doet. maar dat is ook de zwakte van de coach destijds van Argentinië een coach zonder talent en inzicht en maar gewoon gokt er zat gen echte lijn in het spel van Argentinië en gerardo martino was al net zo slecht voor hem bij barca ook een coach zonder talent en inzicht.

23 december 2014 om 22:35

Als je interpunctie en betere zinsopbouw zou gebruiken, zou dit veel makkelijker te lezen zijn.

Wie ben jij om te zeggen dat ik 'alles door een Barça bril' zie?

"als di maria en aguero fit waren geweest en higuain in vorm en Argentinië zonder messi had gespeeld dan waren ze makkelijk door de groeps fase gekomen en misschien hadden ze dan wel het toernooi gewonnen."

Dat waren ze niet, dus Messi moest het alleen doen. Mijn hele punt.

24 december 2014 om 11:11

mijn excuses ik had mijn bericht getypt op mijn mobiel dan gaat het wat lastiger om terug te gaan om interpunties te gebruiken nader hand.

on: en als jij goed leest geef ik dat ook als de grote fout van Argentinië aan. dat alles van messi af moet komen er moet bij Argentinië gewoon een andere tactiek gebruikt worden. je kan niet van 1 speler verwachten dat hij alles voor je doet. maar messi deed het ook niet alleen hij heeft wel geteld 3 goede acties het hele toernooi gehad en die waren beslissend, maar de rest van het wk hield hij meer zijn team tegen met het goed spelen.

Ronaldo kan er niks aan doen heeft niet een erg goed team om zich heen dus om hem af te schrijven? En het is een Barcelona speler dus. Maar als je word afgeschreven omdat je een slecht wk.hebt gespeeld betekent dat een Di Maria of een Arjen Robben of een Götze moet winnen

23 december 2014 om 23:51

Robben had ook niet bepaald een goed team en hij bracht Nederland in zijn eentje naar de halve finale. Portugal is echt niet zo slecht als sommige ronaldo fanboys ons willen doen geloven. Met spelers als Ronaldo, Moutinho, Pepe, Coentrao, Nani, Carvalho ben je het aan je stand verplicht om op z'n minst de VS opzij te zetten. Daar waar Robben in zijn eentje landen als Spanje, Chili afmaakte

Portugal had geen kwaliteiten om als een team te spelen op het wk, heel portugal presteerde niet al te best en dus kan ook niet alles afhangen van alleen ronaldo, waarbij je dat bij Argentinië weer niet kan zeggen zij speelden goed en als een team en beschikken ook over betere kwaliteiten al hoe wel messi de meeste wedstrijden ook niet te zien was, xavi probeert zn team genoot te steunen alhoe wel die niet over het algemeen kijkt hoe de rest het gedaan heeft, meeste mensen zijn ook al aan t haten op neuer maar wat heeft die een uitzonderlijk goed seizoen gespeeld en staat ook terecht in die lijst! Omdat het een keeper is wil niet zeggen dat deze niet van belang is in een speelwijze en tactiek.

Jammer. Grote voetballer, slecht verliezer.
Net als de meeste spelers van zowel Barcelona als Real Madrid overigens.
Een van de redenen dat mijn interesse in Spaans voetbal tot onder het vriespunt is gedaald.

Natuurlijk moet Messi de gouden bal krijgen. Hij is met afstand de beste speler met z'n vaardigheden. Waarom zou hij op een WK 7 van de 7 wedstrijden in z'n eentje moeten beslissen. Hij heeft daar 3 van de 7 wedstrijden in z'n eentje beslist door doelpunten te maken waar niet eens een assist aan vooraf ging. In die 7 wedstrijden zet hij ook nog eens 29 keer een teamgenoot in een schotpoging op doel. Niemand overtreft dat.

Bij Barcelona zet hij de aanval op, geeft de assist en maakt het doelpunt. Dat doet hij in 75% van de wedstrijden waaronder ook tegen de grootste tegenstanders. Dat hij dat in 100% van de wedstrijden zou moeten doen is onredelijk.

Ronaldo maakt alleen intikkers en penalties. Het ligt er maar aan in welke westrijden z'n teamgenoten hem een goede assist geven. Dat zorgt ervoor dat CR7 wel of niet de ster is in bijvoorbeeld de Champions league. Een speler die afhankelijk is van de rest kan nooit de beste zijn.

Ronaldo met zijn standbeeld zal altijd herinnerd worden als het figuur die nooit geen rol van betekenis in een groot landentoernooi heeft kunnen spelen !!

23 december 2014 om 21:09

Ja want Messi heeft op landelijk niveau toch zoveel meer bereikt dan Ronaldo. Slaapwel!

23 december 2014 om 23:52

Ja. Messi heeft toch wel een wk-finale gespeeld en heeft het wk-20 gewonnen

Waarom hebben we deze discussie nog. Iedereen weet ( sommige willen het niet toegeven ) dat ronaldo dat jaar het beste was.
Heeft als je alles naar elkaar weg streept staat ronaldo ver bovenaan.

Argentinië is geen Portugal Ronaldo moet ook Pasen krijgen op te scoren Ronaldo naam Portugal op sleep touw naar het of de wk wat bladert xavi hij doet het zonder hulp van di Maria of masarano of ageuro of higuin of tevez en Zabaleta of wie dan ook Portugal geef Johan montie en nani Pepe en contrau

23 december 2014 om 21:04

Johan montie geeft anders wel hele goede Pasen op Ronaldo!

ten eerste vind ik dat een keeper een aparte prijs moet krijgen en niet om de gouden bal moet gaan strijden
.

ten tweede vind ik dat Ronaldo hem moet krijgen wat hij vorig jaar in de champions leauge (na de finale dan) heeft laten ziet was fenomenaal en hoeveels goals deze machine scoort is ook fantastich. ik denk dat wij over 30 jaar gaan zeggen dat messi de betere was maar dit jaar is het jaaar van cr7

Xavi en Iniesta kunnen het al jaren niet hebben dat Ronaldo jaar na jaar Zichzelf overtreft.

Ronaldo was de man dit jaar. Wk of geen wk, Ronaldo heeft iedereen ver achter zich gelaten.

Ballon d or is toch speler van het jaar ? Niet wk onzin wat xavi praat ronaldo was dit jaar 100x beter.

Het is een individuele prijs en Ronaldo speelt met Portugal nu eenmaal niet in het beste team. Ik snap deze discussie nooit. Ben een fan van Messi, maar denk dat Ronaldo hem dit jaar verdient. Het zijn beiden toppers!

Ja want in 2010 deed Messi het toch zoveel beter op het WK. Maar als ik het mij nog goed herinner was het toch nog altijd hij die die bal mee naar huis nam! Zever zo niet joh!

Iedereen weet goed genoeg dat Ronaldo gewoon die bal verdient. Niet Neuer,niet Messi, Ribery of Robben maar Ronaldo! Punt uit! Maar ja...het willen toegeven is voor vele haters een not done! Altijd maar die belachelijke uitvluchten wanneer het op Ronaldo aankomt. Ik heb al zoveel verschillende theorieën gehoord over waarom niet mag winnen. En allemaal zijn ze even inhoudsloos en zwak!

Die "i hate Ronaldo so much but i have no idea why' wereld word met de dag zieliger en zieliger!

Ronaldo moet gewoon de gouden bal winnen !!! Gaat toch over de beste speler van het jaar en dat is gewoon ronaldo. Als hij hem niet wint dan kunnen ze hem beter gewoon afschaffen.

xavi heeft 100% gelijk. Dat CR bij de laatste 3 zit en sommigen hem als de winnaar zien heeft vooral te maken met de enorme PR campagne die hij telkens opstart. ook nog de vraag wat de rol van real madrid hierin is.

kijk je puur naar prestaties zou CR de BD natuurlijk niet moeten winnen. Gegeven de laatste 3 is de enige terechte eindstand:
1) neuer
2) messi
3) cr
mijn eindstand zou robben - cr vervangen. Gewoon omdat dit jaar gaat om het WK, het europese (!) clubvoetbal is ondergeschikt.

23 december 2014 om 22:31

Volgensmij reageer je nu op een artikel waarbij Xavi een PR campagne opstart voor zijn teamgenootjes, het is nog de vraag wat de rol van Barcelona hierin is.

En nee je snapt ballon d'or niet, het gaat niet vooral om wk anders had de uiteindelijke winnaar die prijs toen al gekregen.
En andere spelers hadden het in het verleden dan ook wel gewonnen wat niet het geval bleek te zijn.

Neuer staat er in mijn ogen wel terecht in al ben ik van mening dat men een aparte prijs moet gunnen voor keepers.

Ik denk mede door gun factor dat Neuer het ook zal winnen.

En Messi in 2010 dan.................

Wat mij aangaat heeft hij helemaal gelijk, Ronaldo is een prima spelertje hoor, beter dan Kaka en beter dan Bale, maar we moeten niet overdrijven hé. Hij heeft meer ballen naast, over en in de handen van een keeper geschoten dan welke voetballer ter wereld dan ook en als hij niet meespeelt met zijn club wint zijn club moeiteloos met een nulletje of 4 en als hij wel meespeelt met zijn land overleven ze de groepsfase niet eens terwijl de straatwaarde van de spelers om hem heen daar toch ook enkele 100en miljoenen is.

Waar heeft die Xavi het toch over, ik twijfel nu enorm aan zijn intelligentie. Hij kwam voor mij over als een slimme en ook gerespecteerde voetballer, maar dit slaat alles...

Dus omdat Ronaldo op het WK niet veel deed verdient hij geen Ballon D'or? Vervolgens noemt hij Neuer die niet veel individuele prestaties behaalde, en ook Messi die dit jaar al helemaal niks heeft gedaan ook niet op het WK. Xavi kon beter even melden dat hij zijn vriend komt supporten want dit slaat nergens op.

Als zelfs professionele voetballers niet in kunnen zien wie de beste is vraag ik me af waar we als sport over 10 jaar zijn.

24 december 2014 om 02:34

Hij noemt geen Neuer maar Lahm en Mascherano. Misschien moet je eerst het artikel lezem voordat je je onzin komt verkondigen

24 december 2014 om 14:48

Neuer staat duidelijk in de tekst, Marscherano zou nog lachwekkender zijn.

Robben was het beste dit jaar. Kroos en Mueller waren ook goed en di Maria.

24 december 2014 om 02:51

Di Maria lijkt anders hard op weg te zijn naar Dramaria. Ka-tsjing de kassa rinkelt voor 75 miljoen euro bij Real Madrid terwijl James voor maar 5 miljoen euro meer is gehaald

Xavi vind ik zo een akelig ventje, kan nooit onbevooroordeeld na iets kijken. Wanneer Barcelona een wedstrijd verloor riep hij altijd; 'het voetbal heeft verloren vandaag'. Nu loopt hij Ronaldo weer compleet afteschrijven terwijl daar geen reden toe is. Ronaldo maakt dit jaar evenveel kans als Messi om te winnen.

Xavi moet zwijgen of gwn subjectief blijven. Lijkt me logisch dat hij dat vindt maar het blijft natuurlijk toch ronaldo die de balon d'or verdiend

Onzichtbaar op het wk daar geef ik hem gelijk op ik weet dat veel haters niet eens zullen zijn LOL

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren